Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vreemd want daar verkopen ze toch geen dual sim? Edit: Singapore is ZP/aHackus schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 21:59:
[...]
ZA/a wordt oa verkocht in Singapore(3u vliegen van Macau)
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 14-03-2019 08:01 ]
Vorige week de volle pond betaald en nu in de aanbieding bij Mediamarkt €799 voor de 64gb variant. Ik kreeg mooi het verschil terug, goede service!

De extra scherm ruimte is prettiger dan gedacht, ik vind de XR echter wel te groot voor mijn handen. Een pagina terug swipen lukt niet met 1 hand bijvoorbeeld
Verder lijkt de batterij tot nu toe veel beter dan die van mijn vorige 6s en 8. Al met al zeer tevreden met mijn upgrade naar een XR
Wat echt een aanrader is: een Caudabe Sheath hoesje! Oogt heel stijlvol, voelt stevig, houdt lekker vast, valt net boven het display én niet al te duur.
Anoniem: 1036995
Hebben die nu ook omdat die hardwarematig uit Hong Kong komt bij geluid uit, dat je toch camera geluid hoort?Jay-v schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:40:
Zo, overgestapt van twee iPhone's naar 1 :-). Heb een dualsim XR uit HK en dat is toch wel prettig.
[Afbeelding]
De extra scherm ruimte is prettiger dan gedacht, ik vind de XR echter wel te groot voor mijn handen. Een pagina terug swipen lukt niet met 1 hand bijvoorbeeld. Mocht er ooit een kleinere optie zijn zal ik waarschijnlijk wel weer switchen.
Verder lijkt de batterij tot nu toe veel beter dan die van mijn vorige 6s en 8. Al met al zeer tevreden met mijn upgrade naar een XR
Dat is alleen bij Japanse toestellen.Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:52:
[...]
Hebben die nu ook omdat die hardwarematig uit Hong Kong komt bij geluid uit, dat je toch camera geluid hoort?
NeeAnoniem: 1036995 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:52:
[...]
Hebben die nu ook omdat die hardwarematig uit Hong Kong komt bij geluid uit, dat je toch camera geluid hoort?
Het model uit hongkong komt echter met internationale software welke gelijk is aan wat er hier verkocht wordt.
Alleen werkt Siri af en toe niet. Heb de knopbediening uitgezet. Maar als ik een commando geef, dan breekt ze na "Hey Siri", alles af.. Iemand een idee hoe ik dat kan herstellen?
Werk dagelijks erg veel met Siri, maar dat loopt nu voor geen meter..
De XS vind ik onnodig duur maar heeft wel weer een schermformaat wat dichter bij de 7 ligt.
Mensen eenzelfde overstap gemaakt en wat is jullie ervaring?
Het scherm van de iPhone 7 (ook 6, 6s en 8 ) is 4,7" qua grootte is deze 138.4 x 67.3 x 7.3 mm
Het scherm van de iPhone X(S) is 5,8" qua grootte is deze 143.6 x 70.9 x 7.7 mm
Qua grootte valt de X(S) zeer goed mee, qua scherm is het echt een hele stap vooruit, niet alleen qua formaat maar ook qua beeld.
Hou ook rekening met het gewicht, een iPhone 7 weegt 148 g terwijl een XS 177 g weegt, merk je wel als je beide naast mekaar houdt.
Maar alles valt en staat of je het qua budget betaalbaar vindt. Ikzelf ben super tevreden met mijn XS ;-)
Batterij top, easy 2 volle dagen zonder pokemon go of met bv 1 uurtje per dag pokemon go, op lange pokemon dagen ( bv een hele namiddag of een community day van 3 uur aan een stuk ) en daarbij nog constant WhatsApp etc dan moet ik wel bijladen of ik begin dag 2 een stukje onder 50%
Maar in het algemeen haal ik heel vlot 6u screen on time op 4g ( nog meer afhankelijk van bv spotify en pokemon go gebruik ) en nog een stukje meer op wifi.
Camera is top, zogezegd low resolution display merk ik niks van en ik kom van een 1080p android, scherm randen tov de xs storen me helemaal niet en merk ik eigenlijk niet maar ik heb nooit een xs gebruikt dus misschien daarmee.
Ik blijf het wel tierend veel geld voor een telefoon vinden dus heb hem wel in een 2 jaar abbo genomen met 229 up front en dan 25 per maand, maar resale value van iPhones blijft hoog dus binnen 2 jaar kan ik de XR verkopen na mijn contractduur en dan ''gratis'' weer het model van dan kopen in een nieuw plan.
[ Voor 7% gewijzigd door syltheboy op 22-03-2019 23:08 ]
https://www.smartphonehoe...BEgK5afD_BwE&gclsrc=aw.ds
[ Voor 6% gewijzigd door DaKa86 op 23-03-2019 10:45 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Dat is niet herkenbaar, de accu van mijn XR is nog steeds niet leeg te krijgenhomemix25 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:14:
Van de week m'n XR bijgewerkt naar de nieuwste iOS versie (12.2) en ik hou het nu geen dag meer uit op één acculading. Herkennen jullie dit?
Ik red het nog wel een dag, maar ik krijg ook het idee dat iOS 12.2 iets veranderd heeft in het batterijgebruik.homemix25 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:14:
Van de week m'n XR bijgewerkt naar de nieuwste iOS versie (12.2) en ik hou het nu geen dag meer uit op één acculading. Herkennen jullie dit?
Dit idee heb ik met mijn Xs MaxDwightKSchrute schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 21:51:
[...]
Ik red het nog wel een dag, maar ik krijg ook het idee dat iOS 12.2 iets veranderd heeft in het batterijgebruik.
Heb zelf momenteel nog de 6, alleen de batterij heeft een reparatie nodig..
Batterij voor de iPhone 6 is zeer eenvoudig zelf te vervangen. Voor 16 euro koop je een setje incl batterij en tools om het zelf te doen. Kostte mij een kleine 5/10 minuten en iedereen kan dat ook makkelijk zelf (guide is makkelijk te vinden)judoka1000 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:33:
Ik twijfel momenteel nog, of ik de XR aanschaffen. Overal lees ik dat het een hele goede telefoon is, met een hele goeie batterij. Maar het kost nog wel wat..
Dus als alleen je de batterij de ‘stoor factor’ is zou ik zoiets doen.
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Haha ben je soms van de PR van Dynafix?Phuncz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:28:
Niet iedereen kan telefoonreparaties doen of willen doen. Je moet stabiele handen hebben, geduld, je kracht goed kunnen doseren, goed zicht hebben, precies zijn, etc. Zo’n ribbon cable gaat in laptops al snel kapot door zelfherstel, bij telefoons is dat nog gevoeliger.
In het geval van de iPhone 6 ben ik het met je oneens. De opsomming die je aangeeft vind ik voor een eenvoudige batterijvervanging van dit type heel erg overtrokken. 4 schroefjes/scherm liften met een zuignap en een batterij eruit halen en hiervoor een nieuwe terugzetten is kinderlijk eenvoudig. Daarnaast zijn er zeer gedetailleerde instructievideos op YouTube te vinden als je het echt niet meer weet.
Het feit dat niet iedereen dat wilt doen is een 2e en er is natuurlijk altijd zoals met elke reparatie een zeer kleine kans dat het fout gaat.
Ik geef enkel een alternatief aan voor +-15/16 euro als de telefoon in kwestie nog voldoet en je in principe niet ontevreden bent over het model derhalve de batterij die aan vervanging toe is.
En anders heb je voor nog geen 50 euro bij Apple een nieuwe accu.judoka1000 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 07:33:
Ik twijfel momenteel nog, of ik de XR aanschaffen. Overal lees ik dat het een hele goede telefoon is, met een hele goeie batterij. Maar het kost nog wel wat..
Mhoa, zelf de accu van mijn 6s vervangen. Inderdaad nog geen 10 minuten werk.Dmp1982 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:25:
[...]
Haha ben je soms van de PR van Dynafix?
In het geval van de iPhone 6 ben ik het met je oneens. De opsomming die je aangeeft vind ik voor een eenvoudige batterijvervanging van dit type heel erg overtrokken. 4 schroefjes/scherm liften met een zuignap en een batterij eruit halen en hiervoor een nieuwe terugzetten is kinderlijk eenvoudig. Daarnaast zijn er zeer gedetailleerde instructievideos op YouTube te vinden als je het echt niet meer weet.
Het feit dat niet iedereen dat wilt doen is een 2e en er is natuurlijk altijd zoals met elke reparatie een zeer kleine kans dat het fout gaat.
Ik geef enkel een alternatief aan voor +-15/16 euro als de telefoon in kwestie nog voldoet en je in principe niet ontevreden bent over het model derhalve de batterij die aan vervanging toe is.
Alleen deed daarna TouchID het niet meer

Dus ja, ik kan mij voorstellen dat men soms wat voorzichtig is
Heb overigens nu 3 maanden een XR en ben er onwijs blij mee.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Dynafix en andere bedrijven zijn juist het voorbeeld waarom niet iedereen zelf kan repareren, want zelfs door gescreend (hoop ik) en getrained (hoop ik ook) personeel slagen ze er nog in reparaties te verknoeien regelmatig. Dat percentage zou ik zelfs groter noemen dan die "zeer kleine kans" dat je noemt. Terzijde ben ik niet blij met dit soort herstelbedrijven die structureel de hele consumer electronics hardware support doen aanvoelen als een kraslot, waar de hoogste prijs je toestel is dat niet in een slechtere staat terugkomt dan je het verzonden hebt. Het is daarom dat ik vorige week nog een tiental laptops gekozen heb zelf te herstellen na nieuwe onderdelen te bestellen ipv. ze op te sturen voor herstelling, ondanks nog fris in de garantie.
Ik wil het niet persoonlijk of aanvallend doen overkomen. Ik heb het gevoel dat je denkt in een wereld te zitten waar iedereen even bekwaam is als jij. Er is echt wel meer aan de hand dan "iedereen kan dit, men wilt het gewoon niet". Daar bedoel ik niet mee dat men onbekwaam is maar sommige mensen hebben het geduld of de tijd niet voor (qua voorbereiding, opleiding, how-to's), willen het risico niet nemen, etc. Dat iets relatief makkelijk te herstellen is zoals de batterij van een iPhone 6 is leuk, maar sommige mensen kunnen de schroefjes nog niet eens zien of hebben niet het fijne gevoel om de kleine connectors los te maken. Dat is echter wel de realiteit.
[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 09-04-2019 16:11 ]
Nou nee, laten het niet persoonlijk maken. Dat ik de ongewillige/onbekwame/ongeduldige/slechtzienden en mensen met motorieke problemen niet heb buitengesloten uit mijn woord ‘iedereen’ ( en vast nog meer doelgroepen) was wellicht wat te kortzichtig en helemaal niet zo bedoeld.Phuncz schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:05:
[...]
Dynafix en andere bedrijven zijn juist het voorbeeld waarom niet iedereen zelf kan repareren, want zelfs door gescreend (hoop ik) en getrained (hoop ik ook) personeel slagen ze er nog in reparaties te verknoeien nu en dan. Dat percentage zou ik zelfs groter noemen dan die "zeer kleine kans" dat je noemt.
Ik wil het niet persoonlijk maken maar ik heb het gevoel dat je denkt in een wereld te zitten waar iedereen even bekwaam is als jij. Er is echt wel meer aan de hand dan "iedereen kan dit, men wilt het gewoon niet". Daar bedoel ik niet mee dat men onbekwaam is maar sommigen hebben er het geduld of de tijd niet voor, willen het risico niet nemen, etc. Dat iets relatief makkelijk te herstellen is zoals de batterij van een iPhone 6 is leuk, maar sommige mensen kunnen de schroefjes nog niet eens zien of hebben niet het fijne gevoel om de kleine connectors los te maken. Dat is echter wel de realiteit.
Het was als tip bedoeld (op een techforum)
Laten we het dan zo zeggen. Er zijn genoeg instructies te vinden op internet (inclusief wat nodig is qua materiaal) om een batterij te vervangen voor je iPhone 6. Je kan zelf bepalen of je dat de moeite waard vind en/of je de lichamelijke en verstandelijke capaciteiten hebt om dat te kunnen uitvoeren.
Ik ga nu even verder met nuttige dingen doen samen met de bekwame mensen uit mijn belevingswereld.

Succes in ieder geval !
Als ik een bericht krijg en staat op trillen dan hoor ik een ratelend geluid.
Heb mijn toestel niet laten vallen en heb een hoesje.
Inmiddels een afspraak bij Apple gemaakt.
Ook ik had dit gevoel, maar dacht dat ik het mij verbeelde. Maar nu ik lees dat er meer mensen zijn.... had eerst het idee dat het een halve dag duurde voordat hij van 100% naar minder ging. Nu is dat binnen een uurtje. Wat hebben jullie er mee gedaan? Schone installatie vind ik ook weer beetje overdreven.
Ik heb nooit ergens last van gehadjudoka1000 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:03:
Hoe zit het trouwens met die Intel chip. Zijn daar veel problemen mee? Of werkt het prima overal?
Maar mijn vraag, iemand ooit zo'n specifiek probleem gezien? De vlek is alleen te zien op witte schermen en vanaf een hoek, dus niet recht van voren. Backlight issue? Coating? Had het nog niet eerder gezien. Het lijk haast wel een lichtinval, maar het zit echt in het scherm. Zie foto:
https://www.dropbox.com/s.../iphoneXR_screen.jpg?dl=0
[ Voor 8% gewijzigd door NeuroticaPills op 24-04-2019 21:18 ]
Welk hoesje is het geworden?DaKa86 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 14:25:
Toch Apple trouw gebleven omdat het toestel mij ook trouw is gebleven.
Mijn 6’je mag na 4 jaar met pensioen, heeft al die tijd geen steek laten vallen.
Heel tevreden dus en hoop minstens even lang te kunnen genieten van de XR!
Het is een zwarte 64gb geworden![]()
Heb even de iPhone X en Samsung S10 overwogen maar eerstgenoemde vond ik gewoon minder mooi (rvs vs alu randen) en net wat te compact.
En de Samsung heeft weer van die typische Samsung dingetjes zoals de onnatuurlijke camera/kleuren.
Superblij mee!
Nu een stijlvol hoesje uitzoeken.
Heb altijd Tech21 gehad maar dat maakt hm wel wat bulky.
Een Spigen Air Skin lijkt me wel wat!
Die Spigen Air Skin ziet er wel goed uit, maar wordt de lens nog een beetje beschermd wanneer je hem plat neerlegd?
Ik had iets vergelijkbaars bij m'n iPhone SE ook daar een rare waas in het scherm. Destijds van Apple netjes een vervangend toestel gekregen. Zag er iets anders uit dan jouw voorbeeld, maar dat handelen ze waarschijnlijk op dezelfde manier af.NeuroticaPills schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:17:
Vandaag mijn XR ontvangen, maar helaas een gekke witte plek aan de linkerkant van het scherm.Kortom, morgen retour naar Apple en hopen dat de nieuwe wel ok is.
Maar mijn vraag, iemand ooit zo'n specifiek probleem gezien? De vlek is alleen te zien op witte schermen en vanaf een hoek, dus niet recht van voren. Backlight issue? Coating? Had het nog niet eerder gezien. Het lijk haast wel een lichtinval, maar het zit echt in het scherm. Zie foto:
https://www.dropbox.com/s.../iphoneXR_screen.jpg?dl=0
Ik heb deze ook gekocht (in een andere kleur). Zeer tevreden mee!BleuZ schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:23:
Aangezien Apple zelf geen lederen case maakt voor de iPhone XR heb ik de gok gewaagd en op AliExpress een "Apple" lederen case besteld voor een tientje. Werd geadverteerd als zijnde echt leder, dus geen PU leder, en de knoppen lijken ook van echt aluminium te zijn (of in ieder geval iets van ijzer, aangezien ze een beetje koud aanvoelen 's ochtends).
Heb sinds de iPhone 5s altijd een Apple leather case gehad en was daar zeer tevreden over. Spijtig dus dat Apple die niet heeft voor de XR. Anyway dit is een prima alternatief :-). Heeft ongeveer 15 euro gekost.
Hey, het is een Caudabe geworden! Super chiq hoesje als je het mij vraagt, lijkt goede bescherming te bieden (niet getest nog gelukkig) en voelt fijn aan.Vandread schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Welk hoesje is het geworden?
Die Spigen Air Skin ziet er wel goed uit, maar wordt de lens nog een beetje beschermd wanneer je hem plat neerlegd?
De lens is goed beschermt en de randen zijn nét iets hoger dan het scherm dus je kan de telefoon veilig op z’n kop op tafel neerleggen.
Deze: https://www.appelhoes.nl/Caudabe-Sheath-iPhone-XR-case-Zwart
Begin niet aan de Spigen. Die heb ik meteen retour gedaan. Beschermt enkel de glazen achterkant tegen krasjes, verder niks.
Uiteindelijk deze genomenDaKa86 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:51:
Begin niet aan de Spigen. Die heb ik meteen retour gedaan. Beschermt enkel de glazen achterkant tegen krasjes, verder niks.
pricewatch: Spigen Ultra Hybrid (iPhone XR) Transparant
Beschermd wel goed, zit echt goed om de telefoon heen, wel redelijk bulky en de achterkant is lekker vette vinger gevoelig.
Was ook even vrij goedkoop.
Die heb ik ook even gehad, en ook weer retour gedaan om o.a. de vette vingers gevoelige achterkant..Vandread schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:18:
[...]
Uiteindelijk deze genomen
pricewatch: Spigen Ultra Hybrid (iPhone XR) Transparant
Beschermd wel goed, zit echt goed om de telefoon heen, wel redelijk bulky en de achterkant is lekker vette vinger gevoelig.
Was ook even vrij goedkoop.
Ik zeg je, Caudabe rules
Heb een jaartje een OnePlus 6 geprobeerd, voorafgaand aan jaren iPhones.
Geweldig toestel moet ik zeggen, zat te twijfelen tussen een X en de XR, maar lcd vind ikzelf toch even wat rustiger aan de ogen. Dat vond de verkoopdame maar vreemd.....
Vanaf de iPhone 3 een fan van Apple en dan met name wegens het design. Daarom altijd opzoek naar bescherming die dat niet verpest en dus inderdaad enkel bescherming tegen stoten en krassen.
De Spigen Air Skin is wat mij betreft een topper. Prijs Kwaliteit is erg goed, telefoon blijft strak.
Voor de voorkant een Belkin Invisi Glass erop, kijken waar ik dit pracht apparaat voor ga inwisselen over 5,5 jaar!
Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS
Ga ervan uit dat je doelt op de Spigen Air Skin? Het opstaande randje zorgt er voor dat de lens los van de ondergrond ligt wanneer je deze bijvoorbeeld op een tafel legt. Voor mij voldoende.HGHK schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:50:
Klopt! Alleen wordt de lens van de camera ook beschermd??
Ik zou lekker de nieuwe Xr halen en er van genieten ipv nog maanden wachten op een nieuwe welke wellicht een kleine upgrade is van de huidige Xr.SteffanS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:42:
Beste, heb gisteren mijn iPhone 6s laten vallen waar door het scherm kapot is, nu was mijn vraag is het de moeite nog om deze te laten herstellen en te wachten op de nieuwe iPhones in september of de nieuwe iPhone Xr te kopen ?
Persoonlijk zou ik ook altijd mijn iPhone laten repareren bij een officiële partij aangezien ik teveel mindere ervaringen lees over reparaties bij derden (mocht je daar nog over twijfelen)..
©2004
Lekker de Xr halen manSteffanS schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:42:
Beste, heb gisteren mijn iPhone 6s laten vallen waar door het scherm kapot is, nu was mijn vraag is het de moeite nog om deze te laten herstellen en te wachten op de nieuwe iPhones in september of de nieuwe iPhone Xr te kopen ?
Heb dat ding sinds zaterdag en wat een geweldige machine. Heb een tijdje een X gebruikt van een maat van me voor mijn werk sim (had nog persoonlijk een Oneplus 6). Ik vind persoonlijk een lcd wat beter voor mijn ogen dan een oled scherm, kreeg heel vaak barstende hoofdpijn.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Denk het niet, maar er zijn nog genoeg gebruikers van oa 6 of 6ssderooij schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:42:
Is dat iets waar mensen met een XR al voor gaan upgraden?
[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 09-05-2019 07:30 ]
Heb ook pas mijn XR 3 maanden en nu gaan upgraden in Oktober vind ik gewoon verspilling van zowel geld als resources, iets als die A12 bionic blijft ook snel zat nog voor zeker een jaar of 2.
Ik upgrade pas bij een heel nieuw design of als mijn batterij ver onder 90% capacity zakt, een iPhone XR2 ( om een naam te geven ) waarvan de voorzijde identiek is aan de huidige XR is voor mij niet upgrade waardig, en heel die marketing jumbo van A13 zoveel % sneller en blablabla doe ik niet aan mee.
Anyway ik vind het al wel heeeel vroeg om al te praten over upgraden en volgende iPhones en mensen die al willen wachten terwijl ze er nu 1ntje nodig hebben, de huidige is ocharme 6 maanden op de markt, gewoon lekker kopen en genieten als je er 1 moet hebben ipv nog 6 maanden te wachten...
[ Voor 17% gewijzigd door Katmi op 09-05-2019 00:04 ]
Op het gebied van performance in het OS en de gemiddelde app (media consumption) lijkt het al jaren niet nodig te zijn om te upgraden om die reden, tenzij je een app hebt die specifiek het toestel zwaar belast (media creation).
Tot een kleine maand geleden dacht ik hier ook zo over, maar de homeknop begon kuren te vertonen (iPad was zo'n 3 jaar oud). Laten repareren vond ik het niet waard, dus toen heb ik hem verkocht. Ik zat voor die tijd wel al te twijfelen om een nieuwe iPad aan te schaffen. Sinds een paar weken heb ik een 11" iPad Pro 2018 en daar ben ik erg tevreden over.Phuncz schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:29:
Ik vond mijn iPhone 5s ook nog snel genoeg qua reactietijd, ook al openen apps nu sneller op de Xr. De iPhone 5, die nog geen 64-bit support had en ook wel wat performance improvements miste hierdoor vermoed ik, is wel merkbaar traag de laatste jaren. Zo heb ik ook nog een iPad Air 2 die snel reageert en niet toe is aan een upgrade.
Op het gebied van performance in het OS en de gemiddelde app (media consumption) lijkt het al jaren niet nodig te zijn om te upgraden om die reden, tenzij je een app hebt die specifiek het toestel zwaar belast (media creation).
[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 09-05-2019 11:54 ]
Lastig iemand een tip?
Take the cash. waarom zou je een goed werkende 7 weg doen ?TweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
Ik kan via mijn werk gratis XR krijgen met abo. Of 400 euro cash en dan simonly. Ik heb een iphone 7 die ik ok vind. Ik twijfel omdat ik niet echt key selling points zie. Faceid lijkt me niet lekkerder werken dan touchid maar dat went wss. Foto’s boeien me niet.
Lastig iemand een tip?
XR is best log, als je een 7 plus gewent bent is het wat anders, anders is het een best log toestel. FaceID lijkt je al tegen te zitten...
Daar dacht ik ook aan maar ken het toestel niet goedHackus schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:05:
[...]
Take the cash. waarom zou je een goed werkende 7 weg doen ?
XR is best log, als je een 7 plus gewent bent is het wat anders, anders is het een best log toestel. FaceID lijkt je al tegen te zitten...
Faceid is het mooiste wat er is. Werkt altijd vlekkeloos maakt niet uit welke situatie/hoek etc.TweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
Faceid lijkt me niet lekkerder werken dan touchid maar dat went wss.
De Faceid van mijn andere toestel de Mate 20 Pro werkt bijvoorbeeld niet zo goed als van een Iphone.
Faceid van de XR slaagt op een dag bij mij altijd wel 100% en de Huawei denk ik zo'n 70% dus is vaker onnauwkeurig.
Enige minpunt is eigenlijk dat het een vrij zwaar toestel is en best breed.
Sinds een week weer een iphone, ging van oneplus 6 naar de XR...best move ever gezien FaceID ;-)TweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:01:
Ik kan via mijn werk gratis XR krijgen met abo. Of 400 euro cash en dan simonly. Ik heb een iphone 7 die ik ok vind. Ik twijfel omdat ik niet echt key selling points zie. Faceid lijkt me niet lekkerder werken dan touchid maar dat went wss. Foto’s boeien me niet.
Lastig iemand een tip?
En bv in de auto (mag niet maar moet soms) moet ik dan moeilijk van lader halen en voor gezicht houden? Lijkt me praktisch onhandigbeezjeh schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Faceid is het mooiste wat er is. Werkt altijd vlekkeloos maakt niet uit welke situatie/hoek etc.
De Faceid van mijn andere toestel de Mate 20 Pro werkt bijvoorbeeld niet zo goed als van een Iphone.
Faceid van de XR slaagt op een dag bij mij altijd wel 100% en de Huawei denk ik zo'n 70% dus is vaker onnauwkeurig.
Enige minpunt is eigenlijk dat het een vrij zwaar toestel is en best breed.
tikken op het scherm en er naar kijken... je hoeft geen knopje in te drukken.TweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:22:
[...]
En bv in de auto (mag niet maar moet soms) moet ik dan moeilijk van lader halen en voor gezicht houden? Lijkt me praktisch onhandig
Dus met de juiste telefoonhouder, taptap op scherm, lieve lach naar je telefoon en voila, unlocked.
Ok dus faceId is aanrader. Rest vraag of het 400 euro waard is en upgrade iphone 7 waard isVorkie schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:32:
[...]
tikken op het scherm en er naar kijken... je hoeft geen knopje in te drukken.
Dus met de juiste telefoonhouder, taptap op scherm, lieve lach naar je telefoon en voila, unlocked.
Je verkoopt je 7 toch nog?TweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:33:
[...]
Ok dus faceId is aanrader. Rest vraag of het 400 euro waard is en upgrade iphone 7 waard is
Alles wat je daarvoor krijgt trek je af van die 400 die je eventueel zou krijgen... (200-300 euro, ligt aan model
Tikken op je scherm, even je gezicht in beeld en swipen doneTweakerVincent schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:22:
[...]
En bv in de auto (mag niet maar moet soms) moet ik dan moeilijk van lader halen en voor gezicht houden? Lijkt me praktisch onhandig
Je bedoelt, tikken op je scherm, even je zonnebril afzetten, je gezicht in beeld houden, swipen, zonnebril weer opzetten en done.beezjeh schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:51:
[...]
Tikken op je scherm, even je gezicht in beeld en swipen done
Ik vind face id in de auto echt drama.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik gebruik twee zonnebrillen(normale glazen en de andere gepolariseerd) en zonder een 2e uiterlijk ingesteld te hebben unlocked mijn toestel gewoon zonder problemen altijd......BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:13:
[...]
Je bedoelt, tikken op je scherm, even je zonnebril afzetten, je gezicht in beeld houden, swipen, zonnebril weer opzetten en done.
Overigens de Mate 20 Pro doet vrijwel hetzelfde maar Iphone altijd perfect.
hier was ik dus bang voor idd. Dit soort handelingen zit ik echt niet op te wachten.BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:13:
[...]
Je bedoelt, tikken op je scherm, even je zonnebril afzetten, je gezicht in beeld houden, swipen, zonnebril weer opzetten en done.
Gaat bij mij altijd goed met m'n zonnebril op.TweakerVincent schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:08:
[...]
hier was ik dus bang voor idd. Dit soort handelingen zit ik echt niet op te wachten.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Als je in bed ligt en je wilt je telefoon unlocken werkt het wel eens niet, maar die kleine nadelen wegen absoluut niet op tegen de voordelen.
Face Id werkte eigenlijk altijd gewoon prima, zelfs met een fietshelm of een ander hoofddeksel ontgrendelde de telefoon prima.
Alleen met een gepolariseerde zonnebril ging het wel eens fout (maar dat was een wat grotere fietsbril).
Volgens mij lees jij niet alle feedback dus mijn tip nu blijf weg bij een Faceid.TweakerVincent schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:08:
[...]
hier was ik dus bang voor idd. Dit soort handelingen zit ik echt niet op te wachten.
Ben benieuwd of het de invisibility van de protector ten goede komt, omdat de randen wellicht beter op gaan in de achtergrond van mijn zwarte XR?
Ik las ook de positieve verhalen maar ook negatieve. Ik wil 100% werkend hebben.beezjeh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Volgens mij lees jij niet alle feedback dus mijn tip nu blijf weg bij een Faceid.
Bij mij werkt FaceId ook gewoon met zonnebril hoor.TweakerVincent schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 00:08:
[...]
<Zinloze tekst hier>
Als ik voorstel aan wg om XS te nemen voor wat geld,, zouden jullie dat doen ipv de XR of is dat het geld niet waard?
[ Voor 22% gewijzigd door TweakerVincent op 11-05-2019 13:11 ]
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de XS (die gebruik ik zelf naar volle tevredenheid). De XS is qua formaat bijna hetzelfde als een 7, maar wel een stukje zwaarder.TweakerVincent schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:10:
Zo even de stad in om de iphone te testen en dan besluit te nemen. Bedenk me net dat ik met toucid veel problemen heb als ik natte handen heb en vaak dus in bad ook. Dus mss moet ik ff veranderproces door
Als ik voorstel aan wg om XS te nemen voor wat geld,, zouden jullie dat doen ipv de XR of is dat het geld niet waard?
De XR heeft weer als voordeel dat de accu langer meegaat, maar hij is wel een stuk groter dan een XS.
[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 11-05-2019 13:27 ]
Terug uit de stad en ik ben overtuigd! Ik ga voor de XR. Vind het formaat prima en beter dan xs. En scherm vind ik even mooi om eerlijk te zijn. Zie geen argumenten om voor xs te gaan? Performance denk gelijk voor normaal gebruik. Games doe ik niet erop.syltheboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:24:
[...]
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar de XS (die gebruik ik zelf naar volle tevredenheid). De XS is qua formaat bijna hetzelfde als een 7, maar wel een stukje zwaarder.
De XR heeft weer als voordeel dat de accu langer meegaat, maar hij is wel een stuk groter dan een XS.
Hoesje is ook perfect, precies dezelfde als bij iphone 7 wbt merk en functionaliteit.
De review van The Verge vat redelijk goed samen waar de keuze tussen de Xr en Xs om gaat:TweakerVincent schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:01:
[...]
Terug uit de stad en ik ben overtuigd! Ik ga voor de XR. Vind het formaat prima en beter dan xs. En scherm vind ik even mooi om eerlijk te zijn. Zie geen argumenten om voor xs te gaan? Performance denk gelijk voor normaal gebruik. Games doe ik niet erop.
Hoesje is ook perfect, precies dezelfde als bij iphone 7 wbt merk en functionaliteit.
https://www.theverge.com/...mera-screen-battery-price
Dat is een vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden. Alles valt of staat met de vraag of:tomdrost schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:32:
iPhone 6s begint wat trager te worden, batterij gaat snel leeg. Nou is de XR bij vodafone €696,- als ik verleng. Is het verstandig om deze te nemen, of wachten tot september en hopen dat ie in prijs verlaagd wordt?
- je een half jaar kunt en wilt wachten
- de adviesprijs in september ver onder de € 700 komt en zo nee of je dan nog extra tijd kunt wachten totdat de Xr op je gewenste prijs komt en of je dan nog deze telefoon wilt.
Antwoorden op die vragen hebben we niet. Maar wachten zorgt er wel voor dat je langer met een trage telefoon doet.
Al deze punten spoken deze hele week al door m’n hoofdrclahsen schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Dat is een vraag die wij niet voor je kunnen beantwoorden. Alles valt of staat met de vraag of:
- je een half jaar kunt en wilt wachten
- de adviesprijs in september ver onder de € 700 komt en zo nee of je dan nog extra tijd kunt wachten totdat de Xr op je gewenste prijs komt en of je dan nog deze telefoon wilt.
Antwoorden op die vragen hebben we niet. Maar wachten zorgt er wel voor dat je langer met een trage telefoon doet.

4 á 5 maanden overbruggen is op zich geen ramp, maar als het prijsverschil tegen die tijd niet echt verschilt met nu is het weer zonde om te wachten. Omdat ik eigenlijk pas deze week in de markt ben gekomen vraag ik me vooral af of die €696,- een goeie deal is, of dat deze prijs een beetje normaal is?
Ik speel dan even die rode gozer op een van je schouders; aanschaffen, en wel meteentomdrost schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:01:
[...]
Al deze punten spoken deze hele week al door m’n hoofd.
4 á 5 maanden overbruggen is op zich geen ramp, maar als het prijsverschil tegen die tijd niet echt verschilt met nu is het weer zonde om te wachten. Omdat ik eigenlijk pas deze week in de markt ben gekomen vraag ik me vooral af of die €696,- een goeie deal is, of dat deze prijs een beetje normaal is?
Prijs zal denk ik niet heel veel omlaag gaan, en zo zal je na september dit jaar ook nog maar 11 maanden en 300+ dagen hoeven te wachten tot weer de volgende iPhone ;-)
Ik zou zeggen, go for it.
Neig ik ook naar. Nog even een nachtje over slapen en dan morgen maar een besluit nemen. Bedankt voor de adviezensderooij schreef op zondag 12 mei 2019 @ 21:05:
[...]
Ik speel dan even die rode gozer op een van je schouders; aanschaffen, en wel meteen
Prijs zal denk ik niet heel veel omlaag gaan, en zo zal je na september dit jaar ook nog maar 11 maanden en 300+ dagen hoeven te wachten tot weer de volgende iPhone ;-)
Ik zou zeggen, go for it.
Laat bij Apple je batterij vervangen, en je kent je toestel niet meer terug. Is de €49,- echt wel waardtomdrost schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:32:
iPhone 6s begint wat trager te worden, batterij gaat snel leeg. Nou is de XR bij vodafone €696,- als ik verleng. Is het verstandig om deze te nemen, of wachten tot september en hopen dat ie in prijs verlaagd wordt?
Heb ik vorig jaar voor €29,- laten doen tijdens de actieperiode, zit nu op 98%. Toch merk ik met sommige dingen dat hij wat ouder begint te worden + Touchid werkt niet meer.Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:53:
[...]
Laat bij Apple je batterij vervangen, en je kent je toestel niet meer terug. Is de €49,- echt wel waard
Mijn XR werkt net zo goed (lees: fantastisch) met gewone bril, zonnebril en zonder bril.BillSpaarbank schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 21:13:
[...]
Zelfs in bed, half wakker en ogen half open werkt hij prima.GertJan2012 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:07:
Ik heb wel eens , uit controle, mijn vriendin mijn XR laten unlocken omdat ik bijna twijfelde of faceID wel aan stond, omdat het elke keer zo snel en goed werkte.
Als je in bed ligt en je wilt je telefoon unlocken werkt het wel eens niet, maar die kleine nadelen wegen absoluut niet op tegen de voordelen.
Ik was zelf ook erg huiverig, TouchID werkt als een trein. Maar FaceID werkt vele malen beter.beezjeh schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Volgens mij lees jij niet alle feedback dus mijn tip nu blijf weg bij een Faceid.
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...
Oké, dan zou ik kijken voor een ander toestel. Dat is echt irritant telkens een code ingeven. Ik weet niet welk Abbo je wilt, maar €696,- is niet echt goedkoop, of is het 128GB ?tomdrost schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:19:
[...]
Heb ik vorig jaar voor €29,- laten doen tijdens de actieperiode, zit nu op 98%. Toch merk ik met sommige dingen dat hij wat ouder begint te worden + Touchid werkt niet meer.
Ik was meer sarcastisch gezien degene meer de negatieve las dan de positieve wat voorbij kwam 😁Vitamine schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:40:
[...]
Ik was zelf ook erg huiverig, TouchID werkt als een trein. Maar FaceID werkt vele malen beter.
64GB via Vodafone zelf. Zie net alleen bij Belsimpel dezelfde voor €626,- met hetzelfde Vodafone abonnement. Scheelt toch weer €70,-Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:51:
[...]
Oké, dan zou ik kijken voor een ander toestel. Dat is echt irritant telkens een code ingeven. Ik weet niet welk Abbo je wilt, maar €696,- is niet echt goedkoop, of is het 128GB ?
Werk nu zonder code maar dat geeft niet zo’n veilig gevoel...
Dat is vrij nutteloos. ligt net aan welk abbo je hebt en de omstandigheden. oa ben je vlakbij mast, sta je buiten etcAMD and INTEL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:22:
Ik ben benieuwd naar de speedtest ( 4g ) resultaten van de iphone XR, Zou iemand ( of meerdere ) wat resultaten kunnen delen van een speedtest? Alvast bedankt!
Ik ben meer benieuwd of ie boven de 100 mbps kan halen, Heb wat speedtests gekeken. Maar heb em nooit boven de 100 mbps zien halen. Heb nu de Samsung s8+ en zou wel graag willen dat mijn nieuwe telefoon niet zoooo heel veel langzamere 4g heeft.Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:29:
[...]
Dat is vrij nutteloos. ligt net aan welk abbo je hebt en de omstandigheden. oa ben je vlakbij mast, sta je buiten etc
Dus zou iemand wat speedtestjes kunnen delen?
kan morgen wel is even kijken voor je nabij schiphol rijk, via kpnAMD and INTEL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:41:
[...]
Ik ben meer benieuwd of ie boven de 100 mbps kan halen, Heb wat speedtests gekeken. Maar heb em nooit boven de 100 mbps zien halen. Heb nu de Samsung s8+ en zou wel graag willen dat mijn nieuwe telefoon niet zoooo heel veel langzamere 4g heeft.
Bij deze, zojuist gemaakt:AMD and INTEL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:41:
[...]
Ik ben meer benieuwd of ie boven de 100 mbps kan halen, Heb wat speedtests gekeken. Maar heb em nooit boven de 100 mbps zien halen. Heb nu de Samsung s8+ en zou wel graag willen dat mijn nieuwe telefoon niet zoooo heel veel langzamere 4g heeft.

Zou fijn zijnsderooij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:02:
[...]
kan morgen wel is even kijken voor je nabij schiphol rijk, via kpn
Heel erg bedankt! Goed om te weten dat ie over de 100mbps kan halenUdrene schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:16:
[...]
Bij deze, zojuist gemaakt:
[Afbeelding: Speedtest 4G]
Anoniem: 1131947
Anoniem: 1131947 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:01:
Zijn er hier die een Qi lader gebruiken voor het laden van een XR? Bij mij blijft de telefoon niet op zijn plek liggen op de lader. Hij schuift heel langzaam naar de zijkant en stopt dan op een gegeven moment zelfs met laden omdat hij niet meer centraal genoeg ligt. Vroeg me af of hier meer ervaringen mee zijn?
Welke lader gebruik je ?Anoniem: 1131947 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 11:01:
Zijn er hier die een Qi lader gebruiken voor het laden van een XR? Bij mij blijft de telefoon niet op zijn plek liggen op de lader. Hij schuift heel langzaam naar de zijkant en stopt dan op een gegeven moment zelfs met laden omdat hij niet meer centraal genoeg ligt. Vroeg me af of hier meer ervaringen mee zijn?
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11