Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
http://i63.tinypic.com/29brk3.jpg iets smaller dus @robjeex

http://i67.tinypic.com/51xzlu.png

Hackus wijzigde deze reactie 13-09-2018 17:09 (46%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het scherm loopt een beetje daar waar de meeste screenprotectors stoppen! Dus heb je geen last van rainbow effect..Zie het dan een beetje positief...;-)

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Alpoholic
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 19-06-2019

• Alpoholic
Bijna weekend, Geert! ;)

• Moshi
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-03-2019
Geert1976 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:48:
fast forward naar Maart 2019:

''vanwege het enorme succes van de iPhone Xr en de blijvende vraag van een klein(ere) iPhone met een bijna edge to edge display, presenteert Apple deze maand de 4,7 inch (kan ook 5 inch zijn :+ ) variant van zijn grotere broertje de Xr in ook verschillende kleuren en FaceID''

Ik zie het serieus gebeuren.
Deze iPhone Xr gaat een bestseller worden.
20 pagina's over de XS, tegenover 2 pagina's van de XR. De XR wordt een 'flop', zoals alle voorgaande budgetmodellen. Ja winstgevend, maar steeds niet wat er van gehoop werd.
De gehele iPhone line up is toch al een zooitje, dus daar hoeven ze het bij Apple niet voor te laten.
Het is juist een zootje doordat de basismodellen steeds vervangen worden. Apple heeft nog steeds niet de sweet spot gevonden van het budget-model.

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:15
Apple heeft met de XR wel een geweldige verkooptechniek neergezet.

Mensen die graag oled willen, krijgen met de XS een kleiner scherm dan de XR. Je gaat dus meer betalen, voor kleiner scherm. Dus dan kan je beter iets meer betalen en dan ook daadwerkelijk 'meer' scherm krijgen dan de goedkopere modellen.

Ik denk dat de XR het best gaat verkopen.
Moshi schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:15:
[...]
20 pagina's over de XS, tegenover 2 pagina's van de XR.
Ah ok, de 2 topics waar jij 't over hebt zijn een betrouwbare graadmeter hoe het zich wereldwijd verhoudt.

Duidelijk

• pretraket
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:10
Snap die strategie alleen niet helemaal. Apple gaf je hiervoor bij de grotere modellen ook een betere resolutie, hierdoor klopt vgm de lineup voor geen meter meer. Als je upgradet van 7/8 dan krijg je op alles betere specs ( dus dat klopt) maar als je van een 7/8 plus komt dan moet je concessies doen
TheMandroid schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:19:
Apple heeft met de XR wel een geweldige verkooptechniek neergezet.

Mensen die graag oled willen, krijgen met de XS een kleiner scherm dan de XR. Je gaat dus meer betalen, voor kleiner scherm. Dus dan kan je beter iets meer betalen en dan ook daadwerkelijk 'meer' scherm krijgen dan de goedkopere modellen.

Ik denk dat de XR het best gaat verkopen.

• De waarden
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 24-01 09:44
Ik verwacht ook dat de Xr een verkoop succes word.
Xs is net een stap te ver voor een hoop mensen en als je van een iPhone 6 of 7 gaat naar Xr heb je toch het gevoel je iets nieuws onder handen hebt.

Persoonlijk blijft het jammer van het LCD scherm daarom blijft bij mijn de twijfel.
Wil graag een groter toestel ( heb nu de iPhone 7).
Misschien toch maar wachten op de Samsung S10??
Was vanmiddag nog eventjes bij de MM,de schermen blijven fantastisch van Samsung.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:16
Ik vermoed ook dat de Xr goed zal verkopen vanwege de prijsstelling van het basismodel zeker als je deze afzet tegen de Xs modellen.

Toch baal ik er wel van dat de Xr met 128gb ff €919 gaat kosten. In 2 jaar tijd even €170 extra betalen voor je iPhone. Ik heb momenteel een 7 128gb die ik ooit voor €749 heb gekocht :/

Het is trouwens voor het eerst dat ik zelfs echt serieus kijk naar andere merken zoals Samsung. Hoe ik zonder iOS kan vraag ik me sterk af maar de prijs begint echt wel een dingetje te worden.

Miki wijzigde deze reactie 14-09-2018 19:01 (8%)

PVOutput

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:02:
[...]

Was idd met een KPN abbo maar de prijs die jij noemt (€900) is ie nooit geweest.
ik heb €869,- betaald in november voor 128GB los toestel.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:59
RigolleM schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:55:
Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.
:D

• pretraket

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
stefimke schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
Hoe zit het eigenlijk met de SmartHDR functionaliteit op de Xr? Ik lees wat tegenstrijdige berichten, de ene keer lees ik dat de Xr alle HDR foefjes heeft die de Xs heeft, de andere keer lees ik dat de Xr het zonder de fancy HDR functies van de Xs moet doen.
Denk dat artikels online zelf ook wat verward zijn (niet echt geholpen door Apple zelf). Zowel Xs als Xr zouden SmartHDR foto's moeten kunnen maken. Deze techniek (afkomstig van professionele fotografie) bestaat erin om een aantal foto's te maken (van donker gaandeweg naar lichter) en ze samen te nemen zodat alles er evenwichtig uitziet (geen zwarte plekken noch witte vlekken).

Dan is er nog HDR op het scherm en Xs heeft een officieel HDR display, Xr enkel een wide color gamut display zonder HDR badge. De P3 color range houdt normaal in dat de Xr dezelfde soort kleuren zou moeten kunnen afspelen als de Xs maar ik denk dat de kwaliteit van het scherm (doordat LCD geen echt zwart weergeeft zoals OLED) niet goed genoeg is. Dit geeft dat de Xr een relatief slechte 1400:1 contrastratio heeft tov de Xs 1000000:1.

HDR op schermen slaat meestal om de mogelijkheid om veel meer kleuren weer te geven, waar HDR op fotografie meer gaat om te donkere of te lichte belichting (contrast).

algalid wijzigde deze reactie 16-09-2018 12:19 (10%)

• Gugger
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:12
noslen schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:23:
Die Xr is echt een toptelefoon denk ik. Geen downsampling zoals op de plus, gewoon alles @2x retina. De max doet het op @3x retina. De XR zal dus meer content weergeven dan de XS en hetzelfde als op de XS Max. Alleen bij de Max zijn de lettertjes net iets groter, wat misschien beter is voor oudere mensen.
Als ik zo naar de filmpjes kijk spatten de kleuren echt van het scherm af en vraag ik me af wat de meerwaarde van OLED wordt op de XS. De batterij gaat ook nog is veel langer mee bij de XR dan bij de XS.... Ik begin te snappen waarom de XR pas in oktober te bestellen is
Dat op filmpjes de kleuren van het scherm spatten zegt vrij weinig lijkt me...
En leuk dat de XR een groter scherm heeft, maar in mijn ervaring heb ik veel liever een fysiek kleiner scherm met een hogere resolutie dan andersom. Juist door het lage resolutie LCD scherm zou ik nooit een XR kopen, maar gewoon nog even doorsparen voor een XS.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-01 18:19

Wootism

aaibaar

RigolleM schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:55:
[...]

'Bokeh" op de iPhone is fake! Je gebruikt de juiste term 'Bokeh' effect, want toon je dit aan een geoefende fotograaf val je zo door de mand met je 'Bokeh' foto. Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.
Wat is precies je bron waaruit blijkt dat die foto’s niet met een iPhone zijn gemaakt?

• LockeJohn
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:00
Beyond schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:40:
Ik heb nu nog een 6s en wil graag een nieuwe. Wat zouden jullie adviseren? Een nieuwe X met OLED, maar een jaar oud of een XR met LCD? Prijzen zullen ongeveer gelijk zijn gok ik zo.
Zeker de X. Xr is een stapje groter dan jou 6s wat wennen zal zijn.
Daarnaast heeft de X een beter en scherper scherm + 3d touch

LockeJohn wijzigde deze reactie 17-09-2018 22:46 (15%)

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-01 18:19

Wootism

aaibaar

RigolleM schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:28:
[...]

De bron start hier onder mijn voeten... komaan zeg wees een beetje minder naïef!
Hah sorry! Misschien dat ik mijn vraag niet goed verwoord heb. 't Is nog vroeg! :P
Hierbij nogmaals:

Wat is precies je bron waaruit blijkt dat die foto’s niet met een iPhone zijn gemaakt?

• Sanderp
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:19

• TheMandroid
De UnboxTherapy vind ik trouwens toch wel de meest irritante reviewer die er is. Over iedere telefoon negatief, zolang het geen OnePlus is.

• Alpoholic
TheMandroid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:48:
De UnboxTherapy vind ik trouwens toch wel de meest irritante reviewer die er is. Over iedere telefoon negatief, zolang het geen OnePlus is.
Ik vind 'm juist goede punten hebben (al geef ik je gelijk over die OnePlus stelling).

Ik erger me juist aan iJustine, die over elk Apple product overdreven enthousiast is.
Zoveel mensen die zeggen dat ze 3D Touch niet gaan missen verbaast me. :P Dat is een van de meest briljante, handige en nuttige functies op het hele apparaat en onmisbaar imho :P Als ze dat volgend jaar op alle modellen weglaten dan koop ik dan wel lekker een Xs van dit jaar en het zo lang mogelijk uitzingen. :X

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Alpoholic
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 02:10:

Ik denk overigens dat het beeld alleen niet uitmaakt als de overstap van iPhone 6/7/8 naar Xr is.
Vanaf mijn 8 plus, echter, durf ik de overstap niet echt aan (ik zou ook niet echt weten waarom ik dat zou willen, maar dat terzijde).

De reden is het gemis aan dubbele camera's. Met de Xr schijn je alleen personen te kunnen fotograferen in Potrait Mode. Ik maak juist graag foto's van dingen (zoveel vrienden heb ik niet... ;) )

Zoals mijn nieuwe hardloopschoenen;
https://photos.app.goo.gl/J7Ffd5WYtfUaev3z9

Alpoholic wijzigde deze reactie 20-09-2018 10:38 (27%)

• pretraket
Alpoholic schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:34:
[...]

Vanaf mijn 8 plus, echter, durf ik de overstap niet echt aan (ik zou ook niet echt weten waarom ik dat zou willen, maar dat terzijde).

De reden is het gemis aan dubbele camera's. Met de Xr schijn je alleen personen te kunnen fotograferen in Potrait Mode. Ik maak juist graag foto's van dingen (zoveel vrienden heb ik niet... ;) )

Zoals mijn nieuwe hardloopschoenen;
https://photos.app.goo.gl/J7Ffd5WYtfUaev3z9
Excuus, ik bedoel natuurlijk de normale 7 en 8. Als je de + editie hebt dan ga je er inderdaad op achteruit qua beeldkwaliteit

Edit:

Mooie foto btw!

• Trunksmd
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-01 23:12
Ik wil de laatste opmerkingen nog wat nuanceren.

Ik vind het juist indrukwekkend wat Apple met hun neurale processoren kan doen. En ik ben benieuwd wat de komende jaren hiermee gedaan kan worden.
Als je verder ziet hoe de laatste 10 jaar de smartphone camera voor een evolutie doorgemaakt heeft. Dat is gewoonweg fantastisch. Voor de goedkope compactcamera is vrijwel geen markt meer. En eerlijk is eerlijk. Voor de meeste mensen is dit meer dan genoeg. Bijna niemand print foto's meer. In plaats daarvan zetten we het online in fotoboeken, clouddrives, facebook, Instagram, etc. En ik snap de mensen: foto's zijn er om gezien te worden. Niet om in een oude schoenendoos te bewaren. Helaas hebben al deze online mogelijkheden limiten, die soms mindere kwaliteit leveren dan zelfs jouw smartphone origineel heeft. Voor de meerderheid van de mensen volstaan de meerderheid van de smartphones van de laatste jaren. En persoonlijk vind ik het jammer dat de iPhone Xr niet de tweede zoomlens heeft zoals de X en Xs. Maar dit zijn kleine dingen. Behoor je tot die kleine groep, die wel meer uit een camera wil halen. Ga dan voor een DSLR/MILC etc. Door een kleine telefoonlens komt nu eenmaal minder licht dan een lens van enkele cm´s in doorsnede. Hetzelfde geldt voor de grootte van de lichtsensor. Je kunt niet hetzelfde resultaat verwachten. Zoals ik al eerder zei. De wetten van optica kun je niet veranderen.
Hetzelfde geldt voor de pixeldichtheid van je telefoon. 326 ppi is net zo goed. Ik heb het hierover in een vorige post gehad.
OLED is mooi. De Xs heeft meer pixels. En een contrastratio van 1.000.000 : 1. Dat heeft alleen te maken met het feit dat bij OLED de subpixels uitgezet kunnen worden en zo is zwart ook werkelijk zwart.

Is het schermverschil en het gemis van een zoomlens het prijsverschil tussen een Xr en Xs waard? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Voor mij waarschijnlijk niet. En nog minder als je al een DSLR of MILC bezit en/of erbij koopt.
Maar ja, de beste camera is de camera die je op zak hebt. en mijn rugzak met camera en objectieven sleep ik niet elke dag mee.

Nog paar toevoegingen:
-Sommige mensen vallen over de dikte van de Xr randen, die overigens dunner dan de 8 zijn, maar iets dikker dan de X en Xs vanwege de LCD controller. Ik ben van mening dat dit verschil compleet wegvalt naargelang het hoesje dat je erbij koopt. En ik durf persoonlijk niet met een smartphone van rond de 1000 euro rond te lopen zonder bescherming. Als jij dat wel doet, moet je dat zelf weten. Ik heb wel gezien dat de reparatie van de OLED schermen nog een stuk duurder zijn.
-De grootte, tja Ik heb alle maten van tussen een iPhone plus en SE gehad. En de SE is een fantastisch draagbare telefoon, maar in 2018 toch een vrij klein scherm is (Ik kan het nog lezen, maar mijn ogen worden er niet beter op). Maar ik denk dat de voorheen 4.7 inch en nu 5.8/6,1 nog net draagbaar is. Het is de trend, dat smartphone schermen groter worden. Je hebt alleen nog de oudere telefoons als je kleiner wil.
-In andere fora wordt nog verder gepraat over de voor en nadelen van OLED vs LCD. Interessant, maar ik kan zelf hier weinig over zeggen. Lees het zelf maar eens:
https://forums.macrumors....superior-to-oled.2136973/
https://www.reddit.com/r/...th_modulation_which_is_a/

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:29
DypFrys schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Ik had er even bij moeten zeggen dat ik de telefoon van m'n werkgever krijg en we krijgen een 8 of 8 + gratis. Voor de andere modellen moet ik wat bijbetalen. De 8 sla ik over want die lijkt teveel op m'n huidige 7 en het zal gaan tussen de XR en XS is mijn gevoel nu maar dat vind ik nog een lastige keuze. De XS moet ik kleine 300,- voor bijbetalen. De XR een paar tientjes....

De tip van de batterij is een goeie inderdaad maar ik ga de 7 niet houden.
Ik heb mijn hart gevolgd, het verstand zei: iPhone XR! En een iPhone XS gekocht! :+

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• DypFrys
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-01-2019
RigolleM schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Ik heb mijn hart gevolgd, het verstand zei: iPhone XR! En een iPhone XS gekocht! :+
Haha, zo zit ik ook wel een beetje in elkaar en mijn hartje zegt ook "XS! XS!"

• EdvanAl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:56
Ik ga ook voor de XR.
Had verleden jaar al last van de X (PWM dimming)
Denk probeer toch de XS Max. Wellicht was vorig jaar toeval en had het niets met de PWM dimming te maken op de X.

Helaas met XS max weer last....
Hopen dat de XR geen PWM dimming gebruikt.
Tot aan nu zijn alle IPhones LCD schermen zonder PWM dimming.

Hier zie je goed het verschil tussen OLED met PWM dimming en LCD zonder.
Zie vanaf 03:10

YouTube: iPhone Xs Max - iPhone Xs — In-Depth Review and Comparisons [4K]

• EdvanAl
WouterL schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:05:
[...]

Ik vraag me oprecht af in hoeverre de PWM de oorzaak is van je klachten. Een stukje onderbouwing:
“We measured the PWM frequency at 240 Hz, which is relatively low. Equally, the amplitude curve is so shallow that it should not cause problems for even those who are PWM sensitive.”
- notebookcheck
Of je bent natuurlijk “extreem” gevoelig, maar normaliter moet dit zelfs voor mensen die er gevoelig voor zijn geen klachten opleveren.
Ik merk het vrij snel.
Ik verzin het niet.
Ben overigens niet de enige. Hier 70 pagina's vol

https://forums.macrumors....e-using-iphone-x.2085427/

Vindt het heel jammer want de Max is een topding :'(

• noslen
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18:26
EdvanAl schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Ik merk het vrij snel.
Ik verzin het niet.
Ben overigens niet de enige. Hier 70 pagina's vol

https://forums.macrumors....e-using-iphone-x.2085427/

Vindt het heel jammer want de Max is een topding :'(
Ik kon mijn ogen moeilijk focussen op tekst, voor mijn gevoel 'versprong' het beeld elke keer in de zin dat me ogen links rechts links rechts gingen. Klinkt heel vaag, maar ik kan het moeilijk beschrijven. LCD kijkt voor mij veel rustiger. Kreeg jij alleen hoofdpijn? :+

• matthijst
WouterL schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar het kijken naar telefoonschermpjes, OLED of LCD brengen hoe dan ook oogklachten met zich mee. Veel van de klachten beschreven passen dan ook bij 'gewoon' gebruik van een smartphone. (of computer, laptop, tablet ed)
Neu, had er ook last van (X en XS Max).
Dimming is gewoon ruk, voor sommigen.

• EdvanAl
Bram22 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:52:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar wat is jouw reden om vanaf de 8 plus naar een XR te gaan? Aangezien je dan maar 1 cameralens hebt en een beeldscherm met een lagere resolutie.
Ik twijfel nog tussen deze twee iPhones (en misschien ga ik wel voor een normale 8 aangezien die een stuk handzamer is :P)
Ik film heel veel (hobby) met telefoons.
En eindelijk nemen de XR en XS(max) stereo op.
De 8 plus en ouder is mono opname bij filmen.
En dat verschil hoor je echt bij afspelen op de TV
De XR heeft toch ook gewoon 326 PPI en voor mij prima.
Zelfs mijn ipad pro 10.5 met 264 PPI is gewoon super scherp.

En niet vergeten dat de hoge PPI oled schermen niet 1 op 1 zijn te vergelijken met een PPI van een LCD scherm i.v.m. de diamond matrix pentile die gebruikt worden voor de OLED schermen in o.a. de X(S) MAX

En wellicht toch geen zin meer in de grote bezels op de 8 plus..

EdvanAl wijzigde deze reactie 08-10-2018 18:27 (4%)

• EdvanAl
DypFrys schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Foto's wel inderdaad maar ik ben in de war met filmpjes. Die worden niet gedownload als ze in de cloud staan en ik alleen 4G heb. Weet eigenlijk niet of dat in te stellen is want soms is dat wel irritant.
Instellingen - foto's - Mobiele data > zet deze aan en zet ook Onbeperkte updates aan

• Keypunchie
  • Niet online
Ik heb het idee dat niet heel veel mensen hier warmlopen voor de XR. Komt dat door we hier toch een beetje specs-geil zijn?
Ik kom van een 6s en baal vooral van het grote scherm, maar ik neem het op de koop toe omdat ik gezien vanaf de 6s: FaceID, draadloos laden, water-dichtheid, truetone en tig keer snellere performance ervoor terug krijg. Dat er ook nog zaken als de eSim, betere camera's, sneller modem, bluetooth 5.0 en stereo geluid krijg is mooi meegenomen. Het ontbreken van 3D Touch zal me oxideren, dat gebruik ik nauwelijk, alleen soms in control center, en daar werkt long press ook, meen ik.

Qua kleur zit ik te twijfelen tussen wit en geel. Dit omdat ik best wel vaak ff niet weet waar ik mijn telefoon heb laten liggen en dan springt geel lekker in het oog.

Ook heb ik nu al zin om "Bananaphone" als ringtone in te stellen en iedereen helemaal gek te maken iedere keer als hij overgaat.

Maar wit zou wel iets stijlvoller zijn. En matchen met het bandje van mijn watch.

...toch maar wit, denk ik?

Keypunchie wijzigde deze reactie 18-10-2018 14:38 (42%)

• Jaymone
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 20-01 20:16
matthijst schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:45:
Jammer dat front zwart is bij deze. Denk dat bij wit een witte voorkant misschien toch wel mooier was geweest.
Ga zelf voor zwart, 128GB
Lijkt erop dat je eindelijk je toestel hebt gevonden (LCD/OLED), gaaf d:)b

Het is weer bijna september 2020 :)

• Jaymone
Hier alvast een paar hands-on filmpjes

YouTube: iPhone XR hands-on: An early look at Apple's colorful phones

YouTube: iPhone XR Early Look - All Colors

Jaymone wijzigde deze reactie 18-10-2018 20:10 (24%)

• Djuroen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-01 08:42
Ik heb mijn Xr 128 GB versie besteld, in het blauw! Lang getwijfeld of ik een zwarte, witte of blauwe zou nemen. Onder de streep dacht ik: t leven is te kort voor (weer) een saaie kleur, dus't werd blauw. (en doorzichtige Spigen hoes besteld).

Uitlevering staat nog steeds op 26e, dus heb goede hoop dat ik 'm dan ook heb.

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:38
Ik heb de mijne gister besteld; XR 128GB, Product RED geleverd op 26 Okt. Ben benieuwd :)

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07-01 16:07
[quote]Jieve schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Elk jaar bestel ik de iPhone zonder in handen gehad te hebben.
Elkaar jaar weer een ander kleur.
Heb eigenlijk nooit spijt gehad. De iPhone’s kan je vaak mooi combineren met de pakken die je aan hebt op kantoor. Vindt ik. :)
[/quote

Wat een geweldig argument.
“Ja deze iPhone past wel perfect bij mijn maatpak”

• Anteros
Alwayshappyz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:02:
Ik twijfel nog of ik nou voor de Xs of Xr ga. Xr is wel aanlokkelijk vanwege de lage prijs. Ik ben geen OLED gewend (nu een 7), dus geen idee of ik de lagere resolutie ook echt ga merken.

Je hebt twee camera lenzen op de Xs, op de R maar eentje. Hoe ga je dat in de praktijk merken? We hebben een full frame DSLR, dus het heeft niet mijn hoogste prio, maar een telefoon heb je altijd bij je, dus tja, als je dan veel investeert in een telefoon wil ik wel dat je het ook kan zien aan de foto's.

Of toch die 250 extra neerleggen voor de Xs?
De XR heeft geen lagere resolutie dan je 7; hij heeft exact dezelfde resolutie (326ppi). De XS heeft een hogere resolutie en ja, dat zie je wel. Maar ikzelf vind 326ppi scherp genoeg. De extra lens is vooral handig voor tele - heeft mijn huidige Note 8 ook - en dat ga ik op zich wel missen.

Mijn argumenten voor de XR: Prijs, LCD (OLED is mooi maar brand in als je bv veel navigeert), iets groter dan de XS maar iets kleiner dan de XS Max. Verder dezelfde specs als de XS muv de extra camera.

• Jaymone
Mr Brightside schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:01:
Ben toch aan het denken om over te stappen van een iPhone X naar iPhone XR. Snellere chip, betere hoofdcamera en beter batterijleven.
Enige minpunt voor mij minder scherm, meer mensen die twijfelen dit te doen?
Denk dat het een kwestie is van uitproberen. Pas dan kan je zeker weten of het scherm acceptabel is, incl de meer bezels.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Jaymone schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:23:
[...]

Denk dat het een kwestie is van uitproberen. Pas dan kan je zeker weten of het scherm acceptabel is, incl de meer bezels.
Maak ik me geen zorgen om. Ga hem toch op Coolblue bestellen vanwege goede service, dus zal wel aantal weken wachten worden eer die daar leverbaar wordt.
Heb de tijd. Wel jammer dat de iPhone X nog maar €750 waard is de 64GB versie 2de hands.

• Jaymone
Mr Brightside schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Maak ik me geen zorgen om. Ga hem toch op Coolblue bestellen vanwege goede service, dus zal wel aantal weken wachten worden eer die daar leverbaar wordt.
Heb de tijd. Wel jammer dat de iPhone X nog maar €750 waard is de 64GB versie 2de hands.
Dat komt door vraag en hoe mensen met hun aanbod reageren. Ikzelf vind dat het nog minimaal 800-850 moet opbrengen.

• Jimijames75
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:49
poffin schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:35:
[...]

Je beseft wel dat wat je vindt op het randje van afzetterij valt? Je kunt een nieuwe iPhone X 64gb voor 860 euro krijgen bij een maandelijks opzegbaar abonnement en jij wilt 800-850 euro vragen voor een oude, gebruikte iPhone? En dan ook nog minimaal erbij zeggen 8)7
Dat je een minimale prijs wil is je goed recht, of je dat krijgt is maar de vraag. Bij afzetterij is er meer sprake van misleiding, of misbruik maken van schaarste.

Het is de laatste tijd wel zo dat de prijzen van tweedehands iPhones zijn gezakt t.o.v 4/5 jaar geleden.

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-01 09:31
Ik ben ook opzoeken naar een newe telefoon (huidige iphone 6). jesus wat een keuzen stress...
Normaal zal je zeggen een upgrade = iphone XR maar ik vind het te groot. (vergelijking tussen XR en Xs dan lijkt Xs een SE/kleintje). https://www.hotspot3d.com/

helaas is een XS te duur voor mij... dan maar een (discontinue) iphone X :X

PS ja, kleine hand

icegodd wijzigde deze reactie 21-10-2018 21:50 (3%)

• Jaymone
[quote]Donstil schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:12:
[...]

€750 voor een X 64 GB is wel netjes hoor. Dat kreeg ik voor mijn X256 (als nieuw) toen ik naar de Max ging.

[...]

850,- voor die van mij, als nieuw X256

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-01 09:31
XoiN schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:51:
Weet iemand of de kleur van de XR het zelfde is als de space gray kleur van de iPhone 8 en X? Op de site van Apple hebben ze het nu over Black en niet space gray. Zwart vind ik zelf geloof ik wel mooier.

• Anteros
Ik vind dat altijd zo grappig; Valtesten.... In mijn ogen kunnen ze allemaal kapotvallen en bewijzen de valtesten vrij weinig. Het is maar net onder welke hoek de telefoon de grond raakt en wat de puntbelasting is. Je hebt geluk of niet. Ik zou iig die valtestresultaten nooit gebruiken voor mijn aankoopbeslissing.
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:17:
Apple heeft het me lastig gemaakt afgelopen keynote:

Situatie als volgt:
Vriendin; iPhone 5, end of life, valt uit, loopt vast, toe aan vervanging.
Zelf; iPhone 8, sinds Maart 2018 in bezit, geweldig toestel!

Realiteit:
- iPhones uit de Xs serie, 1100+ voor een telefoon is gewoon een serieus bedrag!
- iPhone Xr, dat zou een goed alternatief zijn, maar komende van een iPhone 8 voelt het niet als een upgrade.
- iPhone 8, beste "bang for the buck", maar ook niet meer helemaal van deze tijd (qua uiterlijk dan).

Lastig, lastig, lastig!
kijk eens bij V&A voor 2 mooie, in nieuwstaat, iPhone X-en voor jou en je vriendin. Gok dat jij en je vriendin voor zo'n €1500 helemaal klaar kunnen zijn

• XoiN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-10-2019
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:17:
Apple heeft het me lastig gemaakt afgelopen keynote:

Situatie als volgt:
Vriendin; iPhone 5, end of life, valt uit, loopt vast, toe aan vervanging.
Zelf; iPhone 8, sinds Maart 2018 in bezit, geweldig toestel!

Realiteit:
- iPhones uit de Xs serie, 1100+ voor een telefoon is gewoon een serieus bedrag!
- iPhone Xr, dat zou een goed alternatief zijn, maar komende van een iPhone 8 voelt het niet als een upgrade.
- iPhone 8, beste "bang for the buck", maar ook niet meer helemaal van deze tijd (qua uiterlijk dan).

Lastig, lastig, lastig!
Ik ga zelf van een 8 naar de XR. Ik zie niet echt in waarom dat niet als een upgrade zou voelen?
Je gaat naar een nieuwe uiterlijk, groot scherm (al moet je dat maar net willen), een sterk verbeterde camera en Face ID. Qua preformance zal je waarschijnlijk in het begin niet veel merken. Toch ben je wel weer wat meer toekomst-ready met de nieuwe A12 chip. Oh en natuurlijk de langere batterijduur!

• Djuroen
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20-01 08:42
Alwayshappyz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:51:
Inmiddels wel vrij zeker dat ik voor de R ga ipv de S. Kom van de 7 af, dus dat OLED beter is ga ik toch niet merken. Wat de boer niet kent en zo. En die tweede camera ga ik niet missen, want heb toch een DSLR voor de plekken waar zoom nodig is. Geloof best dat OLED beter is (wil hier niet voor niets een OLED TV als volgende TV), maar het is me die 300 euro (400 zelfs, vergeleken met de Max) niet echt waard.

Alleen de kleur is nog even lastig. Vind ze allemaal wel wat hebben. Wit en Zwart sowieso niet. Ook al kan je die later doorverkopen (en hoesje ga ik er niet bij gebruiken). Ik verkoop ze toch eigenlijk nooit door. En wil wel eens een wat ander kleurtje. De andere opties trekken me allemaal wel eigenlijk. Lastig.
Ik heb nu 1,5 jaar een Samsung Galaxy S8 met prachtig AMOLED scherm, voor zolang het duurde.
Sinds een paar maanden mijn navigatie ingebrand (gebruik mijn navigatie icm verkeersinfo ivm werk, 4 dagen per week, 2 uurtjes per dag (1 uur heen, 1 uur terug). OLED schermen hebben blijkbaar veel last van inbranden. In die zin is OLED dus niet per se een betere techniek. Mooier: ja. Beter: afhankelijk van hoe je het bekijkt. Ik heb juist voor de Xr gekozen, omdat die een LCD heeft.

• matthijst
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:46:
Fijn dat jij bepaald wat ik voel of moet voelen ;) :) :>.
>:)

Ben benieuwd als je 'm in handen hebt.

• Fenomeno24
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-01 18:58

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

>:)

Ben benieuwd als je 'm in handen hebt.
Ik geef toch niet toe }) Ook al is dit het mooiste en beste toestel van de heeeeeeeele wereld :P

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

ik heb de primeur voor de mensen die graag een edge to edge oled scherm in de behuizing van een SE willen hebben, de 2019 iPhone Xs Mini :P

dit zou voor mij een instant buy zijn en ik zou direct mijn Xs verkopen hiervoor.

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-10-2018 14:20 (17%)

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21:04
Matey schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:11:

Als man van 30 vind ik rood nog wel kunnen, blauw en wit idem, koraalkleur lijkt me dan nét wat te vrouwelijk. Aan andere kant wel fris en toch genderneutraler dan roze :-)
Rood kan prima voor 'n man, hoor, 't is immers echt rood, niet roze. Toen de Nokia Lumia 920 in 2012 uitkwam met nieuwe, frisse kleuren had m'n man 'n rode en ik 'n gele.

Hoef zelf nu nog geen nieuwe iPhone, kan straks best ook 'n XR worden, vind 'm alleen 'n beetje groot.
Maar zou dan waarschijnlijk ook de rode kiezen, of misschien 'n gele. Weet als vrouw eigenlijk niet, of koraal (oranje) nu speciaal vrouwelijk is, maar wil die kleur sowieso niet. Zo'n toestel gaat toch 'n aantal jaartjes mee, en 'we' zullen toch óóit weer eens meedoen aan 'n EK of WK. ;) Dan loop je met een 'oranje' telefoon, terwijl alle winkels vol oranje prullaria liggen...

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 25-01 14:32
EvolutionX schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:42:
Heb de Xr overwogen ,maa je kunt nu redelijk voordelig een Iphone X nieuw kopen voor hetzelfde bedrag of zelf minder. Heb vorige week een nieuwe Iphone X 256 gekocht voor 839 euro (en ja, bij een winkel en zonder abonnement).
Ik twijfel ook nog steeds...voornamelijk omdat ik van een 5se kom, en altijd voorstander ben geweest van klein. Xr specs zijn prima voor mij..alleen weer een stuk groter en dikker dan de X,..terwijl ik waarschijnlijk ook aan de X moet wennen..

Ik denk dat ik vh weekend probeer de xr ergens te voelen..maar weet bijna zeker dat het groots overkomt.
Ik ben zelf ook wel groot (bijna 2mtr)

Maar de X komt na vaak betaalbaar voorbij, wellicht als de xr dadelijk in de winkels ligt, dat het toch tegen valt en iedereen nog een X gaat scoren....prijs van xs is mij te veel

• TheMandroid
Ik kan niet wachten tot ik vrijdag alle kleuren in het echt kan zien. Hopelijk heeft de lokale reseller alle kleuren al uitgestald tegen te middag. Ik wilde eerst voor de rode gaan. Maar twijfel nu toch voot de gele, of misschien zelfs de koraal. (als deze meer oranje is in het echt).

De gele zou wel heel gaaf zijn met een transparante case + Pikachu staart ertussen geplakt 😅🤭🙈
Azmodann schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:47:
[...]

Als je wacht tot vrijdag tot ik de XR in handen heb kan ik je een mening geven.

Ik heb nu de Xs en Xs max.
dus jij hebt vanaf overmorgen de iPhone Xs, iPhone Xs Max en de iPhone Xr?

ben jij het Tim? of toch Phil? ow nee wacht....Jonathon?

Geert1976 wijzigde deze reactie 24-10-2018 11:27 (3%)

• Azmodann
  • Laatst online: 01:49
Geert1976 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

dus jij hebt vanaf overmorgen de iPhone Xs, iPhone Xs Max en de iPhone Xr?

ben jij het Tim? of toch Phil? ow nee wacht....Jonathon?
Nee geen van 3 :)

Xs max is mijn persoonlijk device
Xs is van het bedrijf

en de XR probeer ik even uit en dan gaat die naar mijn vader.

• Matey
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-01 22:28
M'n witte Xr in pre order gewijzigd in een rode :-). Vandaag te veel gepiekerd over het kleur dat ik toch maar iets opvallender ga!

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-01 07:11
Matey schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:30:
M'n witte Xr in pre order gewijzigd in een rode :-). Vandaag te veel gepiekerd over het kleur dat ik toch maar iets opvallender ga!
Goede keuze! Nu kan het een keer...een opvallende kleur :D Vind zelf geel, blauw, en oranje erg mooi _/-\o_ Geel misschien nog wel het meest, maar ik vraag me af of ik die kleur niet snel zat wordt zeg maar. En dan spijt krijg :D Verder niks geels in mijn bezit eigenlijk. Blauw zou beter bij mijn watch band passen.

• Matey
Alwayshappyz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Goede keuze! Nu kan het een keer...een opvallende kleur :D Vind zelf geel, blauw, en oranje erg mooi _/-\o_ Geel misschien nog wel het meest, maar ik vraag me af of ik die kleur niet snel zat wordt zeg maar. En dan spijt krijg :D Verder niks geels in mijn bezit eigenlijk. Blauw zou beter bij mijn watch band passen.
Thx! :)

Tja, is moeilijk kiezen!! Ik hou enorm van blauw, is duidelijk te zien in m'n dagelijks leven, maar ik vind dat blauw niet zo mooi - eerlijk gezegd. Het had iets donkerder gemogen van mij.

Geel is cool en gewaagd,enkel die alu rand vind ik minder geslaagd bij geel. Is idd de vraag of je dat niet snel beu wordt, maar dat heb je dan weer met alle felle kleuren, denk ik. Persoonlijk had ik graag een (donker)groene variant gezien.

Anyways, volg gewoon je gevoel!! Ik had diplomatisch gezien wit gekozen, maar het contrast met de bezel leek me te groot en al genoeg witte telefoons op de markt :-). Rood lijkt mij dan een mooi compromis tussen opvallend, maar toch binnen de lijntjes. :)

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20:29
Orange is the New Black :+

Mocht ik voor een Xʀ zijn gegaan, was het koraal/coral geworden.

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:55
Via Vodafone Friends & Family een rode XR 64GB besteld. Nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt!

• Anteros
Yes, de mijne is verzonden :-). Morgen kan ik meer vertellen over het scherm.

• Alwayshappyz
Wel jammer dat er geen Apple hoesjes zijn zoals bij de XS. Worden die nog aangekondigd?

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 07-01 16:07
Matige review op zijn best.
Er zijn toch veel betere te vinden me dunkt.

• Matey
Mrkend54l schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Matige review op zijn best.
Er zijn toch veel betere te vinden me dunkt.
Vind ik ook. Nog één die de Xr met de Xs vergelijkt. Zou jammer zijn dat het oled scherm niét beter zou zijn :+ Ik ga géén Xs hebben, dus ook geen last van die vergelijking.

Wel vraag ik me af of de 3GB ram t.o.v. 4GB ram van de Xs (Max) een verschil gaan maken. Ik vermoed dat de lagere resolutie ook hier minder geheugen weg vreet en je dus met zo'n Xr ook niet snel in de problemen komt. In geen enkele review hier iets over gezien.

• Jaymone
Matey schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Vind ik ook. Nog één die de Xr met de Xs vergelijkt. Zou jammer zijn dat het oled scherm niét beter zou zijn :+ Ik ga géén Xs hebben, dus ook geen last van die vergelijking.

Wel vraag ik me af of de 3GB ram t.o.v. 4GB ram van de Xs (Max) een verschil gaan maken. Ik vermoed dat de lagere resolutie ook hier minder geheugen weg vreet en je dus met zo'n Xr ook niet snel in de problemen komt. In geen enkele review hier iets over gezien.
Als prijs geen issue is, dan vind ik het juist wel goed dat hij het ook met de overige nieuwe toestellen vergelijkt en zo een potentiele koper zijn ervaring doorgeeft waardoor de koper uiteindelijk zelf kan beslissen of het meerwaarde heeft of niet. Mocht prijs, budget, wel een issue zijn, dan heb je een punt en zou een vergelijking inderdaad niet hoeven. Dat vind ik dus ook transparant in zijn review, nogmaals niks mis mee ;)

Apple kennende zou 3 GB voldoende moeten zijn

• DriveP
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 20:15
Alwayshappyz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:23:
[...]

Laat vooral weten wat je van de upgrade vind :). Heb een 7 nu. Vooral benieuwd naar het scherm. Of dat als een vooruitgang, achteruitgang of als ''hetzelfde'' voelt zeg maar.
Ik zal mijn bevindingen in dit topic vertellen, ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar vooral het scherm.

Ik hoef niet persee te upgraden want de 7 plus is ook nog steeds echt een goed toestel maar vrouwtje nu een XS en dan begint het toch weer te kriebelen om wat nieuws aan te schaffen. Zelf vind ik de XS wat te klein dus vandaar de Xr gekozen, de Xs Max vind ik te prijzig.
roT- schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:45:
@WhatsappHack tsja.. ik ben geen schermen expert, en dat wil ik ook niet zijn. Maar zit er dan volgens jou veel verschil tussen de oled schermen van apple tegenover mijn ervaringen met galaxy s7, s8 en oneplus 5?
De laatste Galaxy die ik gebruikt heb was geloof ik de S7. Prima scherm, maar Samsung’s software oververzadigde de kleuren echt in extremis, wat ik dus helemaal niets vond. Een beetje als de voetbalmodus op m’n OLED-tv, wordt het gras walgelijk onnatuurlijk groen van. Snap dat mensen dat mooi kunnen vinden omdat de kleuren dan van je scherm spatten, maar het voelt mij te nep aan.

Dit probleem heb ik niet met de schermen van de iPhone. De kleuren zijn net zo goed ingesteld als op m’n iPhone 6(S) t/m 8 het geval was.

Of er dus verschil zit tussen de kwaliteit van de panelen durf ik niet te zeggen (zal wel niet gezien Samsung een van de leveranciers is), maar de afstelling is naar mijn mening gewoon veel beter en mooier op iPhone. Veel natuurlijker. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

EdvanAl schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:34:
WTF.

Waarom.staat er nu bij DHL
Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie

Altijd wat als.ik bestel. Denk leuk de XR vandaag.
no worries.

Je krijgt (hoogstwaarschijnlijk) een avondlevering.

deze ''on hold'' status levert elk jaar weer de schrik bij mensen hier ;)

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:14
EdvanAl schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:34:
WTF.

Waarom.staat er nu bij DHL
Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie

Altijd wat als.ik bestel. Denk leuk de XR vandaag.
Ik heb hetzelfde.

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• Michie23
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:04
okio schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

Nice, rood toch erg mooi
Yes zo blij dat ik de rode heb besteld :)

• Jaymone
Vergelijking Xr naast een Xs Max kwa formaat
Even verder scrollen..

https://forums.macrumors....phone-xr-in-hand.2149831/

Jaymone wijzigde deze reactie 26-10-2018 11:47 (9%)

• svennie11
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 05-01 20:05
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Dat er nog geen officiele Apple leren hoesjes zijn vind ik ook jammer. Tot die tijd zal ik die van mij (al haal ik hem pas eind November) gewoon zonder hoesje, of desnoods in een sleeve.
Ik ben in de overtuiging dat Apple geen eigen lijn hoesjes gaat uitbrengen. Dat gerucht heb ik online ook vaker gelezen. Volgens mij is dit ook een hele bewuste positionerings keuze. Ik denk dat Apple hiermee dit 'budget' model toch ook minder exclusief wil maken. Zelf heb ik een hoesje van MUJJO besteld. Voor mij is deze qua kwaliteit en uitstraling gelijkwaardig aan de hoesjes van Apple voor bijvoorbeeld mijn oude iPhone 7. Ik heb mijn toestel nog niet, later vandaag wel, dus ik heb nog niet gezien hoe het hoesje eruit komt met de telefoon erin.

• Azmodann
Eerste indruk van de XR : Mooi toestel en prachtig scherm, iets dikker dan de Xs maar ligt goed in de hand. Voelt ook zwaarder aan. De zwarte is een echte vinger magneet.
Het enige wat ik mis is 3d touch op het toestenbord waarmee je de cursor kan verplaatsen.
Camera heb ik nog niet echt kunnen testen.

Vergelijking van grote en dikte tss Xs , Xr en Xs max

https://photoland.io/i/2CAQXU
https://photoland.io/i/2CAVu8

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Hij was te vroeg :+

Eerste ervaring is dat hij een 0,5cm bij 1,5cm groter is dan de Iphone 6S.
Valt nog wel mee. Scherm is echt groter en je ziet direct dat de klok en wifi/batterij in de hoeken staan langs de zwarte bovenbalk. Mooi gedaan.

Ik configureer als nieuwe iphone, want dat icloud reserve kopie terug zetten is mij nog nooit gelukt binnen 10 uur.

edit
Wit lijkt niet echt wit te zijn. Even verder afwachten.
edit2
aah truetone :+

Capo wijzigde deze reactie 26-10-2018 14:36 (8%)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Azmodann
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Hij was te vroeg :+

Eerste ervaring is dat hij een 0,5cm bij 1,5cm groter is dan de Iphone 6S.
Valt nog wel mee. Scherm is echt groter en je ziet direct dat de klok en wifi/batterij in de hoeken staan langs de zwarte bovenbalk. Mooi gedaan.

Ik configureer als nieuwe iphone, want dat icloud reserve kopie terug zetten is mij nog nooit gelukt binnen 10 uur.

edit
Wit lijkt niet echt wit te zijn. Even verder afwachten.
Ik maak een gecodeerde reserve copy via iTunes en zet deze op een nieuw toestel , duurt 5-10min en de meeste inlog gegevens van apps staan dan direct in je nieuw toestel

• Keypunchie
  • Niet online
Azmodann schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:30:
Het enige wat ik mis is 3d touch op het toestenbord waarmee je de cursor kan verplaatsen.
Long-press op de spatiebalk. Even wennen, maar werkt net zo goed.

• Jaymone
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:02:
Als 6S IOS12 gebruiker heb ik nu opeens wel iets nieuws. Als de XR over gaat, iemand belt mij, dan gaat de ipad mini 2 ook over en kan ik daarmee ook het gesprek opnemen. Nog nooit ervaren.
Dat kan je binnen de settings uitzetten op de ipad, even googlen

Heb even hier bij mij op 't werk, Airside Schiphol, de Xr demo's bekeken en mijn Xs scherm naast een demo Xr gelegd, met exact dezelfde brightness.

Je moet wel heel erg nitpicking zijn om op normale kijk afstand écht groot verschil te zien, oftewel...display van de Xr is dik in orde
pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Toch maar de Xr halen dan? Ik mag nog verlengen Geert..Maak ik iemand blij hier met een in nieuwstaat verkerende X... :+
Ik zou 't alleen maar doen om de kleur van de Xr.
Die rode en blauwe Xr <3 :Y <3

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Ik zou 't alleen maar doen om de kleur van de Xr.
Die rode en blauwe Xr <3 :Y <3
Idd...Wat vond je van het scherm? Grootte t.o.v de X? Toegevoegde waarde nog? Kan maar zo zijn dat mijn X op MP komt vanavond...;-)

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Idd...Wat vond je van het scherm? Grootte t.o.v de X? Toegevoegde waarde nog? Kan maar zo zijn dat mijn X op MP komt vanavond...;-)
Tsja, display is ietsjes groter...maar niet dramatisch uiteraard.
Wel ff wennen waren de iets grotere bezels.

Zet jouw X maar vast op MP en hier op V&A ;)

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Tsja, display is ietsjes groter...maar niet dramatisch uiteraard.
Wel ff wennen waren de iets grotere bezels.

Zet jouw X maar vast op MP en hier op V&A ;)
Haha! Mijn X is nog zo mooi en in nieuwstaat.., ook de reden dat ik niet voor de Xs ben gegaan...
Maar nu ik mag verlengen etc, tja....Weet het nog niet,,,,

• Jaymone
pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Haha! Mijn X is nog zo mooi en in nieuwstaat.., ook de reden dat ik niet voor de Xs ben gegaan...
Maar nu ik mag verlengen etc, tja....Weet het nog niet,,,,
Vanuit jouw vertrekpunt zou ik dan de Max overwegen, mits je redenen voor jezelf hebt om dat niet te doen. Als ik het zo bekijk, dan lijkt mij het verschil op het gebied van schermgrootte en t.o.v. de X(s) niet drastisch (wat ook door Geert wordt bevestigd). Dan zijn mijn inziens de volgende plussen en de minnen voor jouw situatie geldig:

X naar Xr:

Voordelen

- A12 (ga je dat echt veel merken tov A11 en icm IOS12??, betwijfel het)
- Batterijduur
- Verschillende kleuren
- Goedkoper

Nadelen

- Geen OLED scherm
- Geen dubbele camera
- Dikkere bezels
- Dikkere toestel

X naar Xs Max:

Voordelen

- Merkbaar groter scherm en blijft OLED
- A12 (zie hierboven ook)
- Batterijduur
- Meer upgrade gevoel en feiten

Nadelen

- Zwaarder
- Niet met 1 hand te bedienen (niet een nadeel voor iedereen)
- Duurder

• Capo
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
Digilike schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Dat is rap! Ik kon er een bemachtigen bij Mediamarkt. Die bleek het door mijn gewenste model nog in voorraad te hebben (slechts 1 exemplaar). En ik ben nu bezig de iPhone te installeren. Tot nu toe lijkt het me een geweldige telefoon. Behoorlijk veel groter dan de iPhone 7, waar ik vandaan kom.
Ja ik heb ook een positieve indruk. Scherm is prima, formaat is prima. Snelheid is meer dan prima.

Het is vooral even wennen, geen home knop meer, andere manier screenshots maken, omhoog swipen etc.

Maar ding is echt f*cking snel.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• wwwmarcel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 25-01 14:32
*spam*

Daedalus wijzigde deze reactie 26-10-2018 22:12 (90%)

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Vanuit jouw vertrekpunt zou ik dan de Max overwegen, mits je redenen voor jezelf hebt om dat niet te doen. Als ik het zo bekijk, dan lijkt mij het verschil op het gebied van schermgrootte en t.o.v. de X(s) niet drastisch (wat ook door Geert wordt bevestigd). Dan zijn mijn inziens de volgende plussen en de minnen voor jouw situatie geldig:

X naar Xr:

Voordelen

- A12 (ga je dat echt veel merken tov A11 en icm IOS12??, betwijfel het)
- Batterijduur
- Verschillende kleuren
- Goedkoper

Nadelen

- Geen OLED scherm
- Geen dubbele camera
- Dikkere bezels
- Dikkere toestel

X naar Xs Max:

Voordelen

- Merkbaar groter scherm en blijft OLED
- A12 (zie hierboven ook)
- Batterijduur
- Meer upgrade gevoel en feiten

Nadelen

- Zwaarder
- Niet met 1 hand te bedienen (niet een nadeel voor iedereen)
- Duurder
Klopt allemaal als een zwerende vinger wat je zegt..Het is inderdaad het gegeven dat ik bij de Xr geen tot weinig toestelbetaling hoef te doen. Met verkoop van mijn X dus wat extra centjes dat ik over heb..Dit gaat weer in mijn nieuwe motor, haha!

• matthijst
Heb 'm ook binnen.
Eerste indruk: mooi scherm _/-\o_
Niet zo wit als OLED, maar truetone vergelijkbaar met de 8 Plus, dus blij mee.
Hij is minder glad dan de 8 Plus, dus kan wel zonder case denk ik.

Zwarte variant.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Nu online
Wij willen foto’s zien!! :Y

Foto’s van het toestel welteverstaan hè :+

Is dat koraal nou eigenlijk gewoon oranje?
Of zit er een tintje roze in?

• Alwayshappyz
matthijst schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Als je nu een XS/XS Max hebt voor sommigen sowieso lastig om te gaan zeggen dat een XR LCD ook prima was. Dat weegt ook mee bij sommige reviews natuurlijk :)
in welke zin bedoel je dat?
Ik lees namelijk online aardig wat mensen die nog eens goed hun Xs Max aankoop overwegen en nog binnen de 14 dagen retourneren zitten en ruim $300 kunnen 'besparen' met een Xr en het scherm dus meer dan prima vinden

edit; ah, ik zie nu pas je edit in je post ;)
ja dat weegt dan inderdaad ook mee bij de reviews

Maar wat ik al aangaf, ook al heb je nu een X, Xs of Xs Max en je zou naar een Xr gaan; hoogstwaarschijnlijk ben je binnen 4 a 5 dagen niks anders meer gewend en geniet je van het mooie display van de Xr

Geert1976 wijzigde deze reactie 27-10-2018 08:31 (24%)

• matthijst
ff wat foto's met de 8 Plus ernaast om te laten zien wat je "ziet" op het scherm :)
Ene wat groot, maar anders kan je 't niet lezen ws:

Toetsenbord, normaal vs zoom:

Verschil in weergavezoom vs normaal. Rode streepjes om aan te geven waar dezelfde tekst op het scherm zit, en de verticale om aan te geven dat daar lange zin wordt afgebroken:

matthijst wijzigde deze reactie 27-10-2018 09:04 (16%)

• EdvanAl
Jaymone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Voor een LCD vind ik de Xr een mooi scherm hebben en ben het met anderen eens dat je met een dag of paar dagen het niet meer anders weet en het fantastisch gaat vinden. Ikzelf zit eerder met de bezels dan kwaliteit scherm want nogmaals dat is voor een LCD gewoon goed.
Daarnaast betaal je niet alleen maar het verschil, tov een Xs of Xs Max, voor een scherm maar ook o.a. camera, geheugen, materiaal etc. Of dat verschil het waard is, dat laat ik even in het midden, voor de een wel en de ander niet. Kortom, de Xr is een puik toestel en heeft ook, net als de overige toestellen, zn eigen doelgroep en is zeker een overweging waard.
Geheugen weet ik niet.
Want was ooit een verhaal dat 1 gb extra was voor de dubbele camera. Als dat zo is dan hebben ze beide 3gb over

• Jaymone
EdvanAl schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Geheugen weet ik niet.
Want was ooit een verhaal dat 1 gb extra was voor de dubbele camera. Als dat zo is dan hebben ze beide 3gb over
En toch verschilt het dus van elkaar ook op geheugen gebied. Hiermee zeg ik dat je ook daarvoor extra betaalt..

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True