Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
tvdo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:09:
[...]

Ik zie nu bijvoorbeeld dat je bij Vodafone voor €600,- een 128Gb XR kan bestellen, tov €794 voor de 11 (128Gb). Lijkt me aardige deal, tenzij je 200 over hebt voor de processor en betere camera's. Wat jullie?
Los toestel of met Ab. ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• tvdo
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-11 23:05
Met abo, dat wel. Maar maakt niet uit welk abo, 1 jaar 20€pm is prima. Is geen reclame btw, zit er gewoon zelf ook naar te kijken en andere providers vragen 660-720.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
tvdo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:40:
[...]

Met abo, dat wel. Maar maakt niet uit welk abo, 1 jaar 20€pm is prima. Is geen reclame btw, zit er gewoon zelf ook naar te kijken en andere providers vragen 660-720.
veel verschil is er niet, alleen camera. als je daar waarde aan hecht...kost je wel veel extra

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-12 07:34
Ik heb een XR nu sinds Januari en super tevreden van, kan letterlijk overal gaan de hele dag en thuis komen met nog juice in de tank, batterij is nog steeds 100% health na 8 maanden en laad toch om de 2 dagen op.

Haal altijd heel easy 6+u screen on time, hoeveel exact varieert natuurlijk ( speel ik bv 3u pokemon go of lees ik gewoon forums of bekijk ik youtube ) maar zelfs met intensiever gebruik altijd minstens 6u SOT.
Ik ''upgrade'' dit jaar helemaal niet, iets snellere cpu kan me gestolen worden ( en die in de XR is snel zat ) en 2de camera boeit me ook weinig, foto's die ik neem met mijn XR zijn prima voor mijn gebruik ( social media en aan mensen laten zien )

Als 200 voor jou toch al een aardig bedrag lijkt zou ik gewoon de XR nemen ipv de iPhone 11, laat je zeker niet vangen door die Apple jargon van ''strongest glass ever in a phone'' en '' best cpu ever '' dat tekstje pompen ze elk jaar er uit.
Verder komen de XR en iPhone 11 idd ver gelijk, beide waterproof ( 1m vs 4m maar wie gaat nu 4m diep met zijn telefoon in water... ) beide stereo speakers etc etc, voor een ander design of beter scherm moet je ook al geen 11 nemen tov een XR :P

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Never mind 🙂

Slasher wijzigde deze reactie 14-09-2019 21:24 (87%)

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:50
Katmi schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:28:
Ik heb een XR nu sinds Januari en super tevreden van, kan letterlijk overal gaan de hele dag en thuis komen met nog juice in de tank, batterij is nog steeds 100% health na 8 maanden en laad toch om de 2 dagen op.

Haal altijd heel easy 6+u screen on time, hoeveel exact varieert natuurlijk ( speel ik bv 3u pokemon go of lees ik gewoon forums of bekijk ik youtube ) maar zelfs met intensiever gebruik altijd minstens 6u SOT.
Ik ''upgrade'' dit jaar helemaal niet, iets snellere cpu kan me gestolen worden ( en die in de XR is snel zat ) en 2de camera boeit me ook weinig, foto's die ik neem met mijn XR zijn prima voor mijn gebruik ( social media en aan mensen laten zien )

Als 200 voor jou toch al een aardig bedrag lijkt zou ik gewoon de XR nemen ipv de iPhone 11, laat je zeker niet vangen door die Apple jargon van ''strongest glass ever in a phone'' en '' best cpu ever '' dat tekstje pompen ze elk jaar er uit.
Verder komen de XR en iPhone 11 idd ver gelijk, beide waterproof ( 1m vs 4m maar wie gaat nu 4m diep met zijn telefoon in water... ) beide stereo speakers etc etc, voor een ander design of beter scherm moet je ook al geen 11 nemen tov een XR :P
Sinds mei een xr, en nog dik tevreden, camera of cpu zal geen waardige upgrade zijn voor mij persoonlijk als ik naar de 11 kijk :)
Zeker nog 1.5 jaar doen met deze XR.

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik ben toch aan het twijfelen over de xr. Heb deze nu 6 maanden. Telefoon is perfect, faceid is briljant en iOS werkt goed. Alleeeen, de telefoon is me iets te groot. Liefst zou ik naar het formaat se of 8 terug gaan, Xs is ook al een stukje groter. Het enige wat ik ermee doe ik internetten, socials, whatsappen, muziek luisteren en maps af en toe. Kan prima op een kleiner scherm.

Alleen de twijfel, je gaat dan sowieso terug naar een “mindere” telefoon / specs / camera. En met de komst van de 11 lijkt dit formaat het nieuwe basismodel van apple. Zal in de toekomst ook niet kleiner meer worden lijkt het. Aan de andere kant, wat ik voor Mn xr zal krijgen kan ik een nieuwe 8 van kopen. Lastig lastig! Iemand die hetzelfde heeft en wel een keuze heeft gemaakt?

https://www.phonearena.co...s/10765,10408,10766,10001

Flipm0de wijzigde deze reactie 15-09-2019 13:44 (8%)

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Flipm0de schreef op zondag 15 september 2019 @ 13:08:
Ik ben toch aan het twijfelen over de xr. Heb deze nu 6 maanden. Telefoon is perfect, faceid is briljant en iOS werkt goed. Alleeeen, de telefoon is me iets te groot. Liefst zou ik naar het formaat se of 8 terug gaan, Xs is ook al een stukje groter. Het enige wat ik ermee doe ik internetten, socials, whatsappen, muziek luisteren en maps af en toe. Kan prima op een kleiner scherm.

Alleen de twijfel, je gaat dan sowieso terug naar een “mindere” telefoon / specs / camera. En met de komst van de 11 lijkt dit formaat het nieuwe basismodel van apple. Zal in de toekomst ook niet kleiner meer worden lijkt het. Aan de andere kant, wat ik voor Mn xr zal krijgen kan ik een nieuwe 8 van kopen. Lastig lastig! Iemand die hetzelfde heeft en wel een keuze heeft gemaakt?
Ik ben zelf van een 7 naar een XS gegaan en qua formaat scheelt het niet zoveel. De XR heb ik niet eens goed bekeken, maar ik wil gewoon niet groter dan de XS.

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Bij de schermen met de notch mag je niet te fel staren op de schermdiameter want de behuizing is namelijk niet evenredig groter geworden. Meer screen-to-body ratio zoals ze zeggen. Een iPhone 8 is ook een jaar oudere telefoon en als je FaceID geweldig vind, mag je terug naar de tijd van je vinger te gebruiken om te unlocken.

Eerlijk gezegd heb ik ook liever kleinere telefoons, regelmatig haal ik de telefoon uit mijn broekzak als ik moet zitten omdat het gewoon te groot is. Helaas is dat niet wat de gemiddelde consument wilt en bij het hedendaagse Apple (zonder Steve Jobs) wordt er geluisterd naar wat de consument wilt.

• mjz2cool
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-11 09:11
Ik heb sinds kort ook de Xr, met een draadloze lader, maar kan het kwaad als ik de telefoon er de hele dag op heb liggen en regelmatig in de hand heb? Ik lees overal een andere uitleg over wat wel en niet goed is voor een accu. Is er iemand die dit kan ophelderen? Ik heb trouwens een 5 watt lader, die volgens de specs 1A kan leveren.

mjz2cool wijzigde deze reactie 17-09-2019 11:15 (11%)

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:05
mjz2cool schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:08:
Ik heb sinds kort ook de Xr, met een draadloze lader, maar kan het kwaad als ik de telefoon er de hele dag op heb liggen en regelmatig in de hand heb? Ik lees overal een andere uitleg over wat wel en niet goed is voor een accu. Is er iemand die dit kan ophelderen? Ik heb trouwens een 5 watt lader, die volgens de specs 1A kan leveren.
Hier staat dat het niet heel veel uitmaakt: https://discussions.apple.com/docs/DOC-9732

Draadloze opladers worden echter wel eens wat warm, om onnodige problemen te voorkomen zou ik daarom alleen opladen als het strikt noodzakelijk is. 5 watt is wel wat weinig trouwens.

• mjz2cool
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08-11 09:11
hmmmmmmmmmpffff schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:30:
[...]

Hier staat dat het niet heel veel uitmaakt: https://discussions.apple.com/docs/DOC-9732

Draadloze opladers worden echter wel eens wat warm, om onnodige problemen te voorkomen zou ik daarom alleen opladen als het strikt noodzakelijk is. 5 watt is wel wat weinig trouwens.
Ik heb nu een 5 watt lader om het te proberen, voordat ik een duurdere 10 watt lader koop, vandaar.
Maar het steeds op en af de lader zou dus niet uit moeten maken?
Ik wist inderdaad al wel dat je bij li-ion accu's geen geheugen effect hebt zoals bijvoorbeeld bij ni-cad, maar dat de laadcycli de degradatie veroorzaken.
In ieder geval bedankt voor de link, die post legt het goed uit.

• fjs
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07-12 15:47

fjs

PSN: ftltc

Ben in de markt voor een XR. Zie dat de prijzen onder druk staan. Denken jullie in jullie glazen bol dat de prijzen nog verder gaan zakken als de 11 uit is?

To boldly go where no man has gone before...

• rclahsen
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:09
fjs schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:08:
Ben in de markt voor een XR. Zie dat de prijzen onder druk staan. Denken jullie in jullie glazen bol dat de prijzen nog verder gaan zakken als de 11 uit is?
Dat doet het altijd, maar dat is tientjeswerk. De officiële verkoopprijs is vorige week al bijgesteld naar € 709. Hij is over een maand echt niet ineens € 500.

• MaxVMH
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13-12 12:44
Sinds september van een iPhone 6s naar een iPhone Xr gegaan. In het donker neemt de camera van de Xr opeens een veel langere sluitertijd dan de 6s, waardoor m'n foto's vaak wat wazig zijn (omdat hetgeen ik fotografeer en/of de iPhone bewegen).

Iemand enig idee wat er aan de hand is of hoe ik dit kan verhelpen?

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ali_Baba schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:15:
[...]

Zelf geen van de telefoons gehad (ben van plan de xr op abonnement te kopen). Toch wel triest dat Apple elk jaar zegt dat het glas weer duurzamer is, terwijl het duidelijk niet zo is. Mijn moeder gebruikt nu een 6 en mijn broer nu een 7, en ja je raad het dus ook al, 6s piekgaaf en 7 vol met krasjes.
Hier ook een Xr (zakelijk) in gebruik nu. Man man man wat een droevigheid qua glas... Is er iets aan te doen mbt bepaald spul erop spuiten en krasjes eruit wrijven?

Mijn boefje is liev!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20:17
Duurzaam is niet hetzelfde als krasbestendig.
Met duurzaam wordt vaak 'shatter resistant' bedoeld.
Hoe zachter je het glas maakt, hoe beter het klappen kan opvangen.
Een bijkomend nadeel is dat het glas minder 'hard' wordt, en dus gevoeliger voor krassen.
Het is een misverstand dat glas elk jaar krasbestendiger wordt, maar ook niet per sé gevoeliger voor krassen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Na een jaar in mijn broek te zitten, heb ik één oppervlakkig krasje, enkel te zien als ie uit is. Heb wel een case dus mijn achterkant is nog als nieuw en het scherm schuurt niet over de tafel door de opstaande rand. Zolang dat men smartphones niet uit stevigere materialen maakt in een zeer kwetsbare vorm, zal ik er een degelijke case rond doen en niet hopen dat Apple of eender wie het ineens wél stevig en krasvast maakt.

Phuncz wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:09 (3%)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

De theorie ken ik maar ik ben mega zuinig op mijn spullen en toch heb ik haarkrasjes waar ik van baal dus mijn vraag is meer of je er iets aan kan doen ipv een screenprotector eroverheen plakken. Je ziet van allerlei "oma weet raad" dingen maar helpt tandpasta echt? Is er bepaalde spray waarmee je die krasjes weg kan poetsen etc.?

Mijn boefje is liev!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:10
JB schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:21:
De theorie ken ik maar ik ben mega zuinig op mijn spullen en toch heb ik haarkrasjes waar ik van baal dus mijn vraag is meer of je er iets aan kan doen ipv een screenprotector eroverheen plakken. Je ziet van allerlei "oma weet raad" dingen maar helpt tandpasta echt? Is er bepaalde spray waarmee je die krasjes weg kan poetsen etc.?
Ik zou ermee oppassen, want een doffe vlek van het schuren van de tandpasta zie je echt tijdens het gebruik. Haarkrasjes zie ik alleen in de zon zomers op een terras.

Zolang hij niet zo diep is dat het licht niet " breekt " in de kras, zou ik oma's spreuk hanteren; Het middel is soms erger dan de kwaal :+

Ik heb er overigens een Belkin screenprotector op van de AMAC maar ook daar zit een eerste krasje in.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

wopper schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:25:
[...]

Ik zou ermee oppassen, want een doffe vlek van het schuren van de tandpasta zie je echt tijdens het gebruik. Haarkrasjes zie ik alleen in de zon zomers op een terras.

Zolang hij niet zo diep is dat het licht niet " breekt " in de kras, zou ik oma's spreuk hanteren; Het middel is soms erger dan de kwaal :+

Ik heb er overigens een Belkin screenprotector op van de AMAC maar ook daar zit een eerste krasje in.
Ja je ziet het inderdaad alleen als er licht op bepaalde manier op valt. Erger maken wil ik zeker voorkomen natuurlijk, maar als je eenmaal weet dat het er zit...

Mijn boefje is liev!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

JB schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:21:
Je ziet van allerlei "oma weet raad" dingen maar helpt tandpasta echt? Is er bepaalde spray waarmee je die krasjes weg kan poetsen etc.?
Dat lijkt me meer problemen opleveren dan oplossingen. Er zitten coatings op dat glas die je zal wegschuren (oleofobisch, anti-reflectie). Zo heb ik een glazen screen protector voor de telefoon van het werk, deze heeft beide coatings niet en het is bizar veel meer afleidend dan de iPhone XR met een krasje.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Phuncz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 07:21:
[...]

Dat lijkt me meer problemen opleveren dan oplossingen. Er zitten coatings op dat glas die je zal wegschuren (oleofobisch, anti-reflectie). Zo heb ik een glazen screen protector voor de telefoon van het werk, deze heeft beide coatings niet en het is bizar veel meer afleidend dan de iPhone XR met een krasje.
Ja en is lelijk dus die wil ik er ook niet op.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True