• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Alles omtrent de nieuwe iPhone XR

Specificaties: iPhone XR
Afmetingen: 150,9x75,7x8,3mm, 194g
Scherm: 6,1", lcd, geen 3D Touch
Resolutie: 1792x828px, 323ppi
Geheugen en opslag: 3GB, 64/128/256GB
Camera: Single, 12MP Dual, 12MP
Authenticatie: Face ID
Soc: Apple A12 Bionic
Accu: 2942mAh
Simkaarten: Nanosim + e-sim
Prijs va 721 euro(per sept 2019)

Prijzen en pre-order

iPhone XR 64GB: €859,-
iPhone XR 128GB: €919,-
iPhone XR 256GB: €1029,-

De pre-order voor iPhone XR volgt enkele weken later dan de Xs:

* Aankondiging: 12 september
* Pre-order: 19 oktober, vanaf 9:00 uur
* Start verkoop: 26 oktober, vanaf 09:00 uur

belangrijke info

iPhone XR: how to force restart, enter recovery, and DFU mode

Info by Apple: https://www.apple.com/nl/iphone-xr/

Wat is e-sim ?
Een e-sim (ook wel embedded-sim) is een simkaart die in een toestel (telefoon, tablet) ingebouwd zit en die op afstand programmeerbaar is. Hierdoor is het makkelijk wisselen van provider zonder dat je een simkaart hoeft te verwisselen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/rmux3n.png

Kleuren iPhone XR

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2mnp4sw.jpg

Vergelijk met iPhone 8 plus

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/33wlahi.png

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 03-09-2019 15:13 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Goed bezig!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
Ik zat hier echt op te wachten vanwege dual-SIM support. Maar nu lees ik dat het ook voor de Xr defintief e-SIM wordt? Zijn er uberhaupt providers in NL die dit al ondersteunen? Ik dacht dat alleen de Xs e-SIM kreeg en de Xr en Xs Max gewoon 2x nano-sim.

Nu lees ik op de website van Apple, dat eSIM pas op een later moment wordt toegevoegd via een Software Update. m.a.w. als je hem op release koopt heb je er niks aan. Ze zouden wel eens een standaard mogen volgen zeg. Ik heb gewoon twee simkaarten voor privé / werk zoals veel andere in NL dat moet gewoon werken als je pretendeert Dual-Sim te ondersteunen.
eSIM komt later dit jaar beschikbaar via een software-update. Voor eSIM is een mobiel abonnement vereist (mogelijk gelden er beperkingen voor het overstappen naar een andere provider en voor roaming, zelfs na het beëindigen van het abonnement). Niet alle providers bieden ondersteuning voor eSIM. Als je bij bepaalde providers een iPhone aanschaft, is eSIM mogelijk uitgeschakeld. Neem voor meer informatie contact op met je provider. Ga voor meer informatie naar https://support.apple.com/nl-nl/HT209044.
Nog een enkele NL provider die het support dus volgens Apple zelf.

[ Voor 73% gewijzigd door Davidshadow13 op 13-09-2018 14:32 ]

HD4Life @ Full-HD

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Davidshadow13 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:27:
Ik zat hier echt op te wachten vanwege dual-SIM support. Maar nu lees ik dat het ook voor de Xr defintief e-SIM wordt? Zijn er uberhaupt providers in NL die dit al ondersteunen? Ik dacht dat alleen de Xs e-SIM kreeg en de Xr en Xs Max gewoon 2x nano-sim
Alleen de XsMax voor China krijgt 2x sim. De Xs Max voor NL krijgt Sim + E-sim.

Fotonerd

• robjeex
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 20:52
Ik ben heel benieuwd of iemand een afbeelding heeft waar de XR naast de XS (Max) ligt en je de schermranden kunt vergelijken. Ik lees verschillende verhalen over de "bezels". Sommige vinden het nogal storend dat de schermranden bij de XR door het LCD scherm veel groter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29brk3.jpg iets smaller dus @robjeex

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/51xzlu.png

[ Voor 46% gewijzigd door Hackus op 13-09-2018 17:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:16

pdavie2311

Live life to the fullest..

Het scherm loopt een beetje daar waar de meeste screenprotectors stoppen! Dus heb je geen last van rainbow effect..Zie het dan een beetje positief...;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17

JB

Cédric roelt!

Ben benieuwd hoe deze gaat verkopen. Prijsverschil is niet heel groot IMHO. Dacht dat Apple hiermee het midden/laag segment wat meer wilde gaan bedienen maar voor een vanaf prijs van 859 euro...

Mijn boefje is liev!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Gaat bakken verkopen. Hij is goedkoper dan de 8 Plus. 3D touch is niet iets wat veel mensen gaan missen, hooguit de tweede camera. Er is geen opvolger van de gewone 8. En hij lijkt veel op de X.

Ben benieuwd of er nog iets nieuws komt rond waar de SE en 8 zaten. Compactere telefoons met X-achtige specs.

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 13-09-2018 21:21 ]

iOS developer

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-04 21:06
Ik overwoog deze te halen maar dan zou het een downgrade worden voor mij ( tenminste qua scherm ) 1440 p is niet vereist maar 1080p wel

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 19:22
Als ik de first impressions bekijk zien de bezels er groter uit dan in de mockup shots. De meegeleverde wallpapers verbergen ook wat de bezels zodat ze er op het eerste zicht smaller uit zien. Maar eens je erin bent zie je duidelijke randen.

Maar het zal voor de meeste mensen wss niet veel uitmaken, zeker als je weet dat de eerdere iPhones er achteraf uitzien als schermen in duidelijke frames. En het scherm lijkt nu dichtbij het glas te plakken ipv ingezonken, dat doet ook veel.

Ik vraag me wel af waarom die resolutie zo laag is (hoewel dat mss te maken heeft met het compromis van dunne bezels). Het is toch wel een drawback.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:06
Is deze nou beter/geavanceerder dan de normale X of kan je beter voor de normale X gaan ipv de XR

• pretraket
qua CPU en camera beter, maar het scherm is echt vele malen slechter ( geen OLED, geen 1080p) voor een upgrade zal je toch echt naar de Xs moeten kijken
Inhumanous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:45:
Is deze nou beter/geavanceerder dan de normale X of kan je beter voor de normale X gaan ipv de XR

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Inhumanous schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:45:
dit is een upgrade voor de 7-8 en de Xs voor de X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Hackus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:19:
[...]

dit is een upgrade voor de 7-8 en de Xs voor de X
Voor de 7, maar de 8 heeft een beter scherm, zou een beetje raar zijn om achteruit te gaan met een "upgrade"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ligt eraan wat je als beter ziet... CPU is dat weer feitelijk wel...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
ja maar in dagelijks gebruik gaat iets meer cpu niet opvallen ( kan de 8 nou niet traag noemen) maar een 720p scherm dat merk je al heel snel in dagelijks gebruik. 1080p is toch wel echt de standaard geworden. zelfs voor youtube enz.
CLB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:53:
Ligt eraan wat je als beter ziet... CPU is dat weer feitelijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BikkelZ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:19:
Gaat bakken verkopen. Hij is goedkoper dan de 8 Plus. 3D touch is niet iets wat veel mensen gaan missen, hooguit de tweede camera. Er is geen opvolger van de gewone 8. En hij lijkt veel op de X.

Ben benieuwd of er nog iets nieuws komt rond waar de SE en 8 zaten. Compactere telefoons met X-achtige specs.
Ja wellicht zet ie de Xs en Xs Max buitenspel. De SE zie ik door de XR minder snel gebeuren :? Waarom zou de XR anders op de markt zijn verschenen, puur om de opvolger van de 7/8 te zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretraket schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:57:
ja maar in dagelijks gebruik gaat iets meer cpu niet opvallen ( kan de 8 nou niet traag noemen) maar een 720p scherm dat merk je al heel snel in dagelijks gebruik. 1080p is toch wel echt de standaard geworden. zelfs voor youtube enz.
[...]
Ja het scherm is zonde idd. Net zoals nu de 8.
Een aantal Hand-on video's gaven dat ook aan btw, geen goeie reclame voor apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Imho hadden ze beter de Xr een kleiner scherm kunnen geven met een normale resolutie. Lijkt erop dat ze bang waren dat de Xr teveel zou kunnen concurreren met Xs en dat ze hem daarom zo'n lage resolutie hebben gegeven
Donstil schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 01:36:
[...]

Ja het scherm is zonde idd. Net zoals nu de 8.
Een aantal Hand-on video's gaven dat ook aan btw, geen goeie reclame voor apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buutje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-05 00:45
Ik zit er ook over te denken om de XR links te laten liggen vanwege het scherm. Ik vindt de resolutie echt tegen vallen. Maar wat het dan wel wordt ben ik nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpoholic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-01-2023
Hier ook iemand die twijfelt.
Momenteel een 8 Plus die het prima doet. Apple doet het marketingtechnisch weer heel goed door een slide te laten zien waarbij de 8 plus en de Xr naast elkaar worden vergeleken. De 8 Plus voelt nu 'oud' (ook door de homeknop). Touch ID begint me ook een beetje te irriteren aangezien dit niet werkt met natte vingers (bijvoorbeeld).

Maar die resolutie/ppi..... Da's een beetje hetzelfde als naar de Mediamarkt gaan voor een HD ready televsie! Voelt toch wel heel erg als een downgrade, ipv een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 15:33
Tja, de XR heeft net zoveel ppi als de 7 en 8, als je je daar momenteel niet druk over maakt, zou dat dan wel moeten voor de XR? Ik vind eerder het formaat een minpunt, de 8 is precies goed eigenlijk. De XR gaat daar nu weer overheen. De XS zou dan mooi zijn, maar die prijs...

Ik vind Apple/IOS producten mooi, ik wil er best wel wat aan uitgeven, maar dit is gewoon bizar aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpoholic
Romius schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:46:
Tja, de XR heeft net zoveel ppi als de 7 en 8
Dat zag ik ook net pas, ja. Dat maakt de keuze inderdaad minder moeilijk. Het enige punt is dan nu nog het feit dat het weer centjes kost. 3D touch ga ik niet missen, denk ik. Dat gebruik ik alleen bij TomTom Go, bij andere apps vergeet ik dat het bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik denk dat de iPhone Xr wel eens onverwacht een bestseller kan worden dit jaar.

En zeker voor de miljoenen mensen met nog een 6, 6s, 7 (en wellicht ook 8)
Eerste kennismaking met (bijna) edge to edge scherm, nieuwe gestures en goede camera upgrade en nieuwe hippe :P kleurtjes

En dat nog ver onder de psychologische grens van €1000.

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 14-09-2018 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpoholic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
aangepast...thanks!

what was I thinking!? 8)7 |:( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpoholic
Bijna weekend, Geert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
Ik loop nu rond met 2 iphones, 1 zakelijk en 1 prive. Dual sim leek voor mij echt DE uitkomst... ik twijfel alleen... Zakelijk gebruik ik mijn mail, whatsapp en bellen. Mail en bellen zal geen probleem zijn, maar kan ik op 2 telefoonnummers tegelijk Whatsapp draaien?

Het zal denk ik afwachten zijn tot er iemand dit heeft draaien......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

BikkelZ schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:19:

Ik wil hem graag, maar vind de basisprijs eigenlijk te hoog. Had veel liever gezien dat ze de prijsrange van de SE hadden opgepakt met de gebruikelijke jaarlijkse marge er op.

Nu zit ik eerder in het nee-vlak dan dat ik over ga tot een aanschaf.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 18:42
koekiemonster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:38:
[...]
Ik wil hem graag, maar vind de basisprijs eigenlijk te hoog. Had veel liever gezien dat ze de prijsrange van de SE hadden opgepakt met de gebruikelijke jaarlijkse marge er op.
Een 6.1" iPhone met (bijna) dezelfde specs als de Xs voor de prijs van de SE? Ik had de Xr ook lager verwacht maar eerder € 749.

De nieuwe SE is de iPhone 7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

koekiemonster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:38:
[...]

Nu zit ik eerder in het nee-vlak dan dat ik over ga tot een aanschaf.
Daar heb je best gelijk in maar gezien het feit dat de Plus steeds beter begon te verkopen sinds de introductie en dat er nu geen kleinere variant meer bestaat betekent op zich dat deze versie waarschijnlijk twee keer zo veel gaat verkopen als de Plus deed.

Persoonlijk ben ik niet in de race voor een nieuwe telefoon en wacht ik tot einde voorjaar of er nog iets aan gaat komen. Voor mij is de maat te groot niet de prijs. Als ze deze telefoon zouden maken met een kleiner scherm voor 100 euro minder zou ik hem halen. LCD is geen probleem voor mij, 3D Touch gebruikte ik voor twee dingen die de XR nu ook gaat kunnen (keyboard cursor en alle notificaties weghalen) en de camera gaat ongeveer zo goed worden als die van de Pixel gok ik, wat gewoon prima is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
miel schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:33:
Dual sim leek voor mij echt DE uitkomst... ik twijfel alleen...
Je weet dat dat hier de aankomende jaren niet werkt?

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 14-09-2018 16:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
fast forward naar Maart 2019:

''vanwege het enorme succes van de iPhone Xr en de blijvende vraag van een klein(ere) iPhone met een bijna edge to edge display, presenteert Apple deze maand de 4,7 inch (kan ook 5 inch zijn :+ ) variant van zijn grotere broertje de Xr in ook verschillende kleuren en FaceID''

Ik zie het serieus gebeuren.
Deze iPhone Xr gaat een bestseller worden.

De gehele iPhone line up is toch al een zooitje, dus daar hoeven ze het bij Apple niet voor te laten.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 14-09-2018 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Geert1976 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:48:
fast forward naar Maart 2019:

''vanwege het enorme succes van de iPhone Xr en de blijvende vraag van een klein(ere) iPhone met een bijna edge to edge display, presenteert Apple deze maand de 4,7 inch (kan ook 5 inch zijn :+ ) variant van zijn grotere broertje de Xr in ook verschillende kleuren en FaceID''

Ik zie het serieus gebeuren.
Deze iPhone Xr gaat een bestseller worden.
20 pagina's over de XS, tegenover 2 pagina's van de XR. De XR wordt een 'flop', zoals alle voorgaande budgetmodellen. Ja winstgevend, maar steeds niet wat er van gehoop werd.
De gehele iPhone line up is toch al een zooitje, dus daar hoeven ze het bij Apple niet voor te laten.
Het is juist een zootje doordat de basismodellen steeds vervangen worden. Apple heeft nog steeds niet de sweet spot gevonden van het budget-model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
Eens, kan me echt niet voorstellen dat deze zo goed zal verkopen, een heel groot scherm met een lager ppi dan de iphone 7/8 plus
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:15:
[...]
20 pagina's over de XS, tegenover 2 pagina's van de XR. De XR wordt een 'flop', zoals alle voorgaande budgetmodellen. Ja winstgevend, maar steeds niet wat er van gehoop werd.

[...]
Het is juist een zootje doordat de basismodellen steeds vervangen worden. Apple heeft nog steeds niet de sweet spot gevonden van het budget-model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Apple heeft met de XR wel een geweldige verkooptechniek neergezet.

Mensen die graag oled willen, krijgen met de XS een kleiner scherm dan de XR. Je gaat dus meer betalen, voor kleiner scherm. Dus dan kan je beter iets meer betalen en dan ook daadwerkelijk 'meer' scherm krijgen dan de goedkopere modellen.

Ik denk dat de XR het best gaat verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Anoniem: 915187 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:15:
[...]
20 pagina's over de XS, tegenover 2 pagina's van de XR.
Ah ok, de 2 topics waar jij 't over hebt zijn een betrouwbare graadmeter hoe het zich wereldwijd verhoudt.

Duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Snap die strategie alleen niet helemaal. Apple gaf je hiervoor bij de grotere modellen ook een betere resolutie, hierdoor klopt vgm de lineup voor geen meter meer. Als je upgradet van 7/8 dan krijg je op alles betere specs ( dus dat klopt) maar als je van een 7/8 plus komt dan moet je concessies doen
Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:19:
Apple heeft met de XR wel een geweldige verkooptechniek neergezet.

Mensen die graag oled willen, krijgen met de XS een kleiner scherm dan de XR. Je gaat dus meer betalen, voor kleiner scherm. Dus dan kan je beter iets meer betalen en dan ook daadwerkelijk 'meer' scherm krijgen dan de goedkopere modellen.

Ik denk dat de XR het best gaat verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
Ik verwacht ook dat de Xr een verkoop succes word.
Xs is net een stap te ver voor een hoop mensen en als je van een iPhone 6 of 7 gaat naar Xr heb je toch het gevoel je iets nieuws onder handen hebt.

Persoonlijk blijft het jammer van het LCD scherm daarom blijft bij mijn de twijfel.
Wil graag een groter toestel ( heb nu de iPhone 7).
Misschien toch maar wachten op de Samsung S10??
Was vanmiddag nog eventjes bij de MM,de schermen blijven fantastisch van Samsung.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik vermoed ook dat de Xr goed zal verkopen vanwege de prijsstelling van het basismodel zeker als je deze afzet tegen de Xs modellen.

Toch baal ik er wel van dat de Xr met 128gb ff €919 gaat kosten. In 2 jaar tijd even €170 extra betalen voor je iPhone. Ik heb momenteel een 7 128gb die ik ooit voor €749 heb gekocht :/

Het is trouwens voor het eerst dat ik zelfs echt serieus kijk naar andere merken zoals Samsung. Hoe ik zonder iOS kan vraag ik me sterk af maar de prijs begint echt wel een dingetje te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 14-09-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:00:
Ik vermoed ook dat de Xr goed zal verkopen vanwege de prijsstelling van het basismodel zeker als je deze afzet tegen de Xs modellen.

Toch baal ik er wel van dat de Xr met 128gb ff €919 gaat kosten. In 2 jaar tijd even €170 extra betalen voor je iPhone. Ik heb momenteel een 7 128gb die ik ooit voor €749 heb gekocht :/

Het is trouwens voor het eerst dat ik zelfs echt serieus kijk naar andere merken zoals Samsung. Hoe ik zonder iOS kan vraag ik me sterk af maar de prijs begint echt wel een dingetje te worden.
Dan wacht je tot de Xr wat goedkoper wordt. je hebt de 7 128Gb ook niet bij release gekocht voor dat geld (los toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hackus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:05:
[...]

Dan wacht je tot de Xr wat goedkoper wordt. je hebt de 7 128Gb ook niet bij release gekocht voor dat geld (los toestel)
Zeer zeker wel, bij Coolblue op dag dat je kon bestellen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:11:
[...]

Zeer zeker wel, bij Coolblue op dag dat je kon bestellen in Nederland.
Dat kan nooit de toestelprijs zijn geweest. Icm abbo zeker? Was hier zo’n 900 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 14-09-2018 19:39 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
JB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:35:
[...]

Dat kan nooit de toestelprijs zijn geweest. Icm abbo zeker? Was hier zo’n 900 euro.
Was idd met een KPN abbo maar de prijs die jij noemt (€900) is ie nooit geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:02:
[...]

Was idd met een KPN abbo maar de prijs die jij noemt (€900) is ie nooit geweest.
ik heb €869,- betaald in november voor 128GB los toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hackus schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:23:
[...]

ik heb €869,- betaald in november voor 128GB los toestel.
In september €269 + 24*€20 = totaal €749

Wellicht dat er nog van vanaf kan met een abbo tegenwoordig maar als nog is het toestel opnieuw duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:56
CLB schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:47:
[...]

Je weet dat dat hier de aankomende jaren niet werkt?
definieer komende jaren? Zodra ESim hier gaat werken werkt het toch?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:54:
[...]

In september €269 + 24*€20 = totaal €749

Wellicht dat er nog van vanaf kan met een abbo tegenwoordig maar als nog is het toestel opnieuw duurder geworden.
ja, nu koop je een Xs voor €1059,- met abonnement. dat kun je niet vergelijken met losse prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo94
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05-2023
Jammer jammer, iPhone Xr portrait mode waarschijnlijk alleen met 'mensen' te gebruiken: https://www.cultofmac.com/576167/iphone-xr-portrait-mode/. Ja ja, klinkt raar, maar bij de dubbele lens kon je het 'bokeh' effect ook met objecten en dieren gebruiken, wat gaaf is :)

• RigolleM
Hajo94 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:15:
Jammer jammer, iPhone Xr portrait mode waarschijnlijk alleen met 'mensen' te gebruiken: https://www.cultofmac.com/576167/iphone-xr-portrait-mode/. Ja ja, klinkt raar, maar bij de dubbele lens kon je het 'bokeh' effect ook met objecten en dieren gebruiken, wat gaaf is :)
'Bokeh" op de iPhone is fake! Je gebruikt de juiste term 'Bokeh' effect, want toon je dit aan een geoefende fotograaf val je zo door de mand met je 'Bokeh' foto. Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.

Om terug te komen op die 2de lens, die dient dus om gelijktijdig een onscherpe foto te maken van de achtergrond, de software voegt beiden samen en je krijgt dus een foto met op de voorgrond een scherp object en de achtergrond onscherp. Dit kan je dus niet met één lens op een iPhone, maar je kan wel softwarematig de achtergrond blurren, zoals dit in Photoshop ook kunt.

De iPhone trekt bij momenten mooie foto's, en de beste camera is degene die je bij je hebt, dat is ook waar. Maar als ik op stap ga met de bedoeling foto's te nemen, dan blijft de iPhone in de achterzak 8)

• pretraket
Ik zou voor iOS dan gewoon voor een normale X gaan. Is een klein verschil met de Xr in prijs en veel meer "premium"
Miki schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:00:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:38
RigolleM schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:55:
Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Wacht even het is 720p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 19:36
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13
Hoe zit het eigenlijk met de SmartHDR functionaliteit op de Xr? Ik lees wat tegenstrijdige berichten, de ene keer lees ik dat de Xr alle HDR foefjes heeft die de Xs heeft, de andere keer lees ik dat de Xr het zonder de fancy HDR functies van de Xs moet doen.

EDIT: ik doelde op HDR functies van de camera

[ Voor 8% gewijzigd door catchingfire op 16-09-2018 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 19:22
catchingfire schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
Hoe zit het eigenlijk met de SmartHDR functionaliteit op de Xr? Ik lees wat tegenstrijdige berichten, de ene keer lees ik dat de Xr alle HDR foefjes heeft die de Xs heeft, de andere keer lees ik dat de Xr het zonder de fancy HDR functies van de Xs moet doen.
Denk dat artikels online zelf ook wat verward zijn (niet echt geholpen door Apple zelf). Zowel Xs als Xr zouden SmartHDR foto's moeten kunnen maken. Deze techniek (afkomstig van professionele fotografie) bestaat erin om een aantal foto's te maken (van donker gaandeweg naar lichter) en ze samen te nemen zodat alles er evenwichtig uitziet (geen zwarte plekken noch witte vlekken).
Afbeeldingslocatie: https://4k.com/wp-content/uploads/2015/12/HDR_comparison-3.jpg

Dan is er nog HDR op het scherm en Xs heeft een officieel HDR display, Xr enkel een wide color gamut display zonder HDR badge. De P3 color range houdt normaal in dat de Xr dezelfde soort kleuren zou moeten kunnen afspelen als de Xs maar ik denk dat de kwaliteit van het scherm (doordat LCD geen echt zwart weergeeft zoals OLED) niet goed genoeg is. Dit geeft dat de Xr een relatief slechte 1400:1 contrastratio heeft tov de Xs 1000000:1.

HDR op schermen slaat meestal om de mogelijkheid om veel meer kleuren weer te geven, waar HDR op fotografie meer gaat om te donkere of te lichte belichting (contrast).

[ Voor 10% gewijzigd door algalid op 16-09-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
waarom heeft die geen 3d touch ? iPhone 7 heeft het en die is flink goedkoper ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
algalid schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:11:
HDR op schermen slaat meestal om de mogelijkheid om veel meer kleuren weer te geven, waar HDR op fotografie meer gaat om te donkere of te lichte belichting (contrast).
Dit is niet juist, HDR staat ook bij beeldschermen voor "High Dynamic range" oftewel een hoger dynamisch bereik. Iets wat niet per definitie met kleuren te maken heeft maar juist met de helderheid van het scherm.
LockeJohn schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:23:
waarom heeft die geen 3d touch ? iPhone 7 heeft het en die is flink goedkoper ....
En is inmiddels twee jaar oud, de 7 was toen het top model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Als je in RAW fotografeert (met aparte foto app en vanaf iOS 12 standaard) kan je de linkse foto met een fotobewerkingsapp het donkere gedeelte lichter maken. Maar het moet natuurlijk allemaal snel gaan tegenwoordig om te snapchatten en instagrammen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-05 14:57
Die Xr is echt een toptelefoon denk ik. Geen downsampling zoals op de plus, gewoon alles @2x retina. De max doet het op @3x retina. De XR zal dus meer content weergeven dan de XS en hetzelfde als op de XS Max. Alleen bij de Max zijn de lettertjes net iets groter, wat misschien beter is voor oudere mensen.
Als ik zo naar de filmpjes kijk spatten de kleuren echt van het scherm af en vraag ik me af wat de meerwaarde van OLED wordt op de XS. De batterij gaat ook nog is veel langer mee bij de XR dan bij de XS.... Ik begin te snappen waarom de XR pas in oktober te bestellen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
noslen schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:23:
Die Xr is echt een toptelefoon denk ik. Geen downsampling zoals op de plus, gewoon alles @2x retina. De max doet het op @3x retina. De XR zal dus meer content weergeven dan de XS en hetzelfde als op de XS Max. Alleen bij de Max zijn de lettertjes net iets groter, wat misschien beter is voor oudere mensen.
Dat vraag ik me dus af.. hoe pakt dat schermresolutie-verschil in de werkelijkheid uit? Bijvoorbeeld, op Android met een Pixel2 en Pixel2XL heb je een enorm schermresolutie-verschil en dat uit zich in veel meer content en detail op het scherm van de XL. In de Google Maps app bijvoorbeeld merk je dat heel sterk, dan zie je opeens straatjes in beeld die je met een lagere resolutie niet ziet, en je kunt kilometers verder vooruit kijken --> veel meer overzicht.
Is dat bij iOS niet zo vanwege die retina-factor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
noslen schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:23:
Als ik zo naar de filmpjes kijk spatten de kleuren echt van het scherm af en vraag ik me af wat de meerwaarde van OLED wordt op de XS. De batterij gaat ook nog is veel langer mee bij de XR dan bij de XS.... Ik begin te snappen waarom de XR pas in oktober te bestellen is
Dat op filmpjes de kleuren van het scherm spatten zegt vrij weinig lijkt me...
En leuk dat de XR een groter scherm heeft, maar in mijn ervaring heb ik veel liever een fysiek kleiner scherm met een hogere resolutie dan andersom. Juist door het lage resolutie LCD scherm zou ik nooit een XR kopen, maar gewoon nog even doorsparen voor een XS.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 22:27
Ik ga wel voor de Xr. Het scherm maakt mij niet bijzonder veel uit. Heb nu een 7 en vind dat scherm prima. Lelijker wordt het niet, eerder mooier. Die andere modellen (Xs en Xs Max) vind ik persoonlijk echt achterlijk duur. Bovendien is de Xr op een aantal aspecten weer beter dan de X. Batterij bijvoorbeeld, wat ik belangrijker vind dan een scherm.

Ik heb mijn 7 weleens naast de X gelegd. Ondanks dat het verschil echt wel te zien is, heb ik niet meteen een ‘wow’ gevoel bij het scherm van de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRzr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-05 22:26
Ik beschik nu over een iPhone 6 en ben aan de twijfel voor een 8 64GB of een XR 64GB. Is de meerprijs met de extra power en batterij van de XR het waard? Ik ben ook benieuwd naar de bouwkwaliteit van de XR....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

'Bokeh" op de iPhone is fake! Je gebruikt de juiste term 'Bokeh' effect, want toon je dit aan een geoefende fotograaf val je zo door de mand met je 'Bokeh' foto. Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.
Wat is precies je bron waaruit blijkt dat die foto’s niet met een iPhone zijn gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Over de Bokeh effect gesproken. Ik zat te kijken naar deze (YouTube: iPhone Xs Max and iPhone Xr!) ''hands on'' video van de XR en tussen 2:13 en 2:22 zie je duidelijk dat de XR 5 portret modus heeft, maar volgens de site van apple beschikt de XR alleen over 3 (natuurlijk, studio, contour) portret modus. Hoe is dit uit te leggen?

Ik heb het idee dat Apple gewoon een digitale begrenzing er op heeft gegooid zo dat de XR niet te aantrekkelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:56

Beyond

Dussssss.......

Ik heb nu nog een 6s en wil graag een nieuwe. Wat zouden jullie adviseren? Een nieuwe X met OLED, maar een jaar oud of een XR met LCD? Prijzen zullen ongeveer gelijk zijn gok ik zo.

Al het goeie.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LockeJohn
Beyond schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:40:
Ik heb nu nog een 6s en wil graag een nieuwe. Wat zouden jullie adviseren? Een nieuwe X met OLED, maar een jaar oud of een XR met LCD? Prijzen zullen ongeveer gelijk zijn gok ik zo.
Zeker de X. Xr is een stapje groter dan jou 6s wat wennen zal zijn.
Daarnaast heeft de X een beter en scherper scherm + 3d touch

[ Voor 15% gewijzigd door LockeJohn op 17-09-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Wootism schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:27:
[...]

Wat is precies je bron waaruit blijkt dat die foto’s niet met een iPhone zijn gemaakt?
De bron start hier onder mijn voeten... komaan zeg wees een beetje minder naïef!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RigolleM schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:28:
[...]

De bron start hier onder mijn voeten... komaan zeg wees een beetje minder naïef!
Hah sorry! Misschien dat ik mijn vraag niet goed verwoord heb. 't Is nog vroeg! :P
Hierbij nogmaals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 22:33
Fatih06 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:25:
Over de Bokeh effect gesproken. Ik zat te kijken naar deze (YouTube: iPhone Xs Max and iPhone Xr!) ''hands on'' video van de XR en tussen 2:13 en 2:22 zie je duidelijk dat de XR 5 portret modus heeft, maar volgens de site van apple beschikt de XR alleen over 3 (natuurlijk, studio, contour) portret modus. Hoe is dit uit te leggen?

Ik heb het idee dat Apple gewoon een digitale begrenzing er op heeft gegooid zo dat de XR niet te aantrekkelijk wordt.
Die beperking van 3 geldt alleen voor de achterkant camera van de XR, de frontcamera heeft gewoon 5 portret modi.

Check https://www.apple.com/nl/iphone-xr/specs/ onder het kopje “TrueDepth camera"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
DaSaN schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:47:
[...]

Die beperking van 3 geldt alleen voor de achterkant camera van de XR, de frontcamera heeft gewoon 5 portret modi.

Check https://www.apple.com/nl/iphone-xr/specs/ onder het kopje “TrueDepth camera"
Ah dat verklaart het idd. Dan nog is het naar mijn mening een naai streek om 2 effecten te verwijderen terwijl het gewoon een software dingetje is en niet hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Gugger schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:59:
Dat op filmpjes de kleuren van het scherm spatten zegt vrij weinig lijkt me...
En leuk dat de XR een groter scherm heeft, maar in mijn ervaring heb ik veel liever een fysiek kleiner scherm met een hogere resolutie dan andersom. Juist door het lage resolutie LCD scherm zou ik nooit een XR kopen, maar gewoon nog even doorsparen voor een XS.
Maar.... wat merk je van die resolutie? In de review van de Xs en Xs Max van The Verge is te zien dat er met extra resolutie van de Xs Max niks qua schermcontent wordt gedaan, enkel is alles wat groter.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]
Iedereen die denkt dat de foto's tijdens de Apple 'show' met een iPhone zijn genomen kent niks van fotografie of is zeer naïef.
Ik had trouwens nog een leuk filmpje voor je :)
Een iPhone 6S bikini-shoot. Vooral leuk aangezien de camera's van de hedendaagse telefoons vele malen beter zijn dan die van de 6S.

[ Voor 18% gewijzigd door Wootism op 19-09-2018 16:14 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 12:27
catchingfire schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:05:
[...]

Maar.... wat merk je van die resolutie? In de review van de Xs en Xs Max van The Verge is te zien dat er met extra resolutie van de Xs Max niks qua schermcontent wordt gedaan, enkel is alles wat groter.
Dat is niet in alle gevallen waar; sommige apps bieden een andere layout in landscape modus op de Xs Max, voor zover ik heb begrepen.

Maar mijn reactie ging eigenlijk alleen over de Xr t.o.v. de Xs :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-05 11:57

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
Ik denk dat veel mensen zich blindstaren op het pixelverschil tussen de Xr en Xs. Natuurlijk moet je eerst beide telefoons kunnen vergelijken in de winkel. Maar ik was vorig jaar al niet onder de indruk van het scherm van de X. Ik vond het beeld zelfs wat donkerder. Begrijp me niet verkeerd. Het is een mooie telefoon, maar het is nu niet zo dat de 8 er pixelig uitzag. Het verschil is immers niet zo groot dan een 720p of 1080p scherm op een 40plus inch televisie. Daarbij kun je diezelfde televisie hopelijk met OLED in een donkere ruimte bekijken en je telefoon gebruik veelal bij veel daglicht. (hoewel ik meen gelezen te hebben dat beide schermen ongeveer 600 nits hebben). Apple weet dat het verschil kleiner is dan op veel fora wordt geklaagd.
Ik denk zelf dat het scherm van de Xr de minst belangrijke reden is om niet voor dit toestel te kiezen. Ik denk ook dat als je goede fotos wil maken beter kunt investeren in een compacte camera met een grotere beeld sensor dan een telefoon. (Canon G1, systeemcamera, spiegelreflex, full-frame etc). De wetten van optica zijn to nu toe nog niet gebroken door een smartphone.

• pretraket
Trunksmd schreef op donderdag 20 september 2018 @ 00:36:
Ik denk dat veel mensen zich blindstaren op het pixelverschil tussen de Xr en Xs. Natuurlijk moet je eerst beide telefoons kunnen vergelijken in de winkel. Maar ik was vorig jaar al niet onder de indruk van het scherm van de X. Ik vond het beeld zelfs wat donkerder. Begrijp me niet verkeerd. Het is een mooie telefoon, maar het is nu niet zo dat de 8 er pixelig uitzag. Het verschil is immers niet zo groot dan een 720p of 1080p scherm op een 40plus inch televisie. Daarbij kun je diezelfde televisie hopelijk met OLED in een donkere ruimte bekijken en je telefoon gebruik veelal bij veel daglicht. (hoewel ik meen gelezen te hebben dat beide schermen ongeveer 600 nits hebben). Apple weet dat het verschil kleiner is dan op veel fora wordt geklaagd.
Ik denk zelf dat het scherm van de Xr de minst belangrijke reden is om niet voor dit toestel te kiezen. Ik denk ook dat als je goede fotos wil maken beter kunt investeren in een compacte camera met een grotere beeld sensor dan een telefoon. (Canon G1, systeemcamera, spiegelreflex, full-frame etc). De wetten van optica zijn to nu toe nog niet gebroken door een smartphone.
Punt is meer dat je niet altijd een camera mee wilt/ mee kan nemen. Daarom is het fijn om een smartphone te hebben die degelijke foto's kan maken.

Ik denk overigens dat het beeld alleen niet uitmaakt als de overstap van iPhone 6/7/8 naar Xr is. Iemand die meer gewend is merkt dat bijna meteen op ( zoals ik bijv heb met mijn oude iPhone 4

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 328026

De UnboxTherapy vind ik trouwens toch wel de meest irritante reviewer die er is. Over iedere telefoon negatief, zolang het geen OnePlus is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpoholic
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:48:
De UnboxTherapy vind ik trouwens toch wel de meest irritante reviewer die er is. Over iedere telefoon negatief, zolang het geen OnePlus is.
Ik vind 'm juist goede punten hebben (al geef ik je gelijk over die OnePlus stelling).

Ik erger me juist aan iJustine, die over elk Apple product overdreven enthousiast is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zoveel mensen die zeggen dat ze 3D Touch niet gaan missen verbaast me. :P Dat is een van de meest briljante, handige en nuttige functies op het hele apparaat en onmisbaar imho :P Als ze dat volgend jaar op alle modellen weglaten dan koop ik dan wel lekker een Xs van dit jaar en het zo lang mogelijk uitzingen. :X

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpoholic
pretraket schreef op donderdag 20 september 2018 @ 02:10:

Ik denk overigens dat het beeld alleen niet uitmaakt als de overstap van iPhone 6/7/8 naar Xr is.
Vanaf mijn 8 plus, echter, durf ik de overstap niet echt aan (ik zou ook niet echt weten waarom ik dat zou willen, maar dat terzijde).

De reden is het gemis aan dubbele camera's. Met de Xr schijn je alleen personen te kunnen fotograferen in Potrait Mode. Ik maak juist graag foto's van dingen (zoveel vrienden heb ik niet... ;) )

Zoals mijn nieuwe hardloopschoenen;
https://photos.app.goo.gl/J7Ffd5WYtfUaev3z9

[ Voor 27% gewijzigd door Alpoholic op 20-09-2018 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
Alpoholic schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:34:
[...]

Vanaf mijn 8 plus, echter, durf ik de overstap niet echt aan (ik zou ook niet echt weten waarom ik dat zou willen, maar dat terzijde).

De reden is het gemis aan dubbele camera's. Met de Xr schijn je alleen personen te kunnen fotograferen in Potrait Mode. Ik maak juist graag foto's van dingen (zoveel vrienden heb ik niet... ;) )

Zoals mijn nieuwe hardloopschoenen;
https://photos.app.goo.gl/J7Ffd5WYtfUaev3z9
Excuus, ik bedoel natuurlijk de normale 7 en 8. Als je de + editie hebt dan ga je er inderdaad op achteruit qua beeldkwaliteit

Edit:

Mooie foto btw!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 22:33
WhatsappHack schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
Zoveel mensen die zeggen dat ze 3D Touch niet gaan missen verbaast me. :P Dat is een van de meest briljante, handige en nuttige functies op het hele apparaat en onmisbaar imho :P Als ze dat volgend jaar op alle modellen weglaten dan koop ik dan wel lekker een Xs van dit jaar en het zo lang mogelijk uitzingen. :X
IPV 3D touch zit er Haptic Touch op, die een tikje geeft als je je vinger iets langer op het scherm laat. Er verschijnt dan een submenu, net als bij 3d touch. Alle functionaliteiten zitten er dus in , je moet alleen iets langer je vinger op het scherm laten.

• Alpoholic
DaSaN schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:
[...]

IPV 3D touch zit er Haptic Touch op, die een tikje geeft als je je vinger iets langer op het scherm laat. Er verschijnt dan een submenu, net als bij 3d touch. Alle functionaliteiten zitten er dus in , je moet alleen iets langer je vinger op het scherm laten.
Maar werkt dat ook bij apps of alleen bij iOS-functionaliteiten, zoals in het Control Center?

Voorbeeld: 3D touch vind ik bij Shazam erg handig. Ik vraag me af of Haptic Touch net zo werkt. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit niet zo is (gebaseerd op hands-on video's).

• RigolleM
Wootism schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:13:
[...]
Ik had trouwens nog een leuk filmpje voor je :)
Een iPhone 6S bikini-shoot. Vooral leuk aangezien de camera's van de hedendaagse telefoons vele malen beter zijn dan die van de 6S.
Met een 1MP fototoestel kan je ook een bikini-shoot fotograferen, zegt verder niks...
Als jij wilt geloven dat een iPhone een camera van 5k en 10k aan glas kan vervangen, is dit uw volste recht 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door RigolleM op 20-09-2018 11:24 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RigolleM schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:17:
[...]

Met een 1MP fototoestel kan je ook een bikini-shoot fotograferen, zegt verder niks...
Als jij wilt geloven dat een iPhone een camera van 5k en 10k aan glas kan vervangen, is dit uw volste recht 8)7
Dat heb ik nooit gezegd hoor.
Maar wel prachtig om te zien dat fotografen het benauwd krijgen bij de fotokwaliteit van de nieuwe iPhones.
Ik kan je bijvoorbeeld bevestigen dat alle voorbeeldfoto's die getoond zijn tijdens de keynote en op de Apple website zijn gemaakt met de nieuwe iPhones en niet met een DsLR o.i.d.

Jammer dat je het punt van het filmpje totaal lijkt te missen.
Het punt wat ik met dat filmpje probeerde te maken is dat het uiteindelijk het belangrijkste is wie er achter de camera staat en niet zo zeer de camera zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 20-09-2018 11:32 ]

• RigolleM
Graag inhoudelijk reageren met argumenten. Dit is gewoon flamen.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2018 11:57 ]

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Jawel, best interessant hoor!
Toch fantastisch dat er mensen zijn die de fotokwaliteit zo mooi vinden dat ze zich in rare bochten gaan wringen omdat ze het niet kunnen geloven :D

[ Voor 23% gewijzigd door Hoedje op 22-09-2018 11:57 ]

• pretraket
Wootism schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:03:
[...]

Jawel, best interessant hoor!
Toch fantastisch dat er mensen zijn die de fotokwaliteit zo mooi vinden dat ze zich in rare bochten gaan wringen omdat ze het niet kunnen geloven :D
Foto kwaliteit is mooi maar niet te vergelijken met een DSLR natuurlijk. Maar dat kan je zelf ook wel zien als je er vergelijkingen bijpakt.
DaSaN schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:56:
[...]

Een long-press met haptische feedback is niet hetzelfde als 3D Touch. Met 3D Touch ondersteuning heb je ook long-press acties, maar die zijn toch echt anders dan de 3D Touch acties ;)

Daarnaast klinkt dat ook gewoon ruk omdat het de boel vertraagt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• RigolleM
Wootism schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:03:
[...]
Idd de nieuwste generatie iPhones nemen mooie foto's, maar daarom zijn het nog geen goede foto's ;-)

Apple mag ons wijsmaken wat ze willen, met hun bokeh-effect/simulatie whatever... Het blijven snapshots, een beetje bijwerken met een filter en je hebt een prima foto voor op uw Instagram, op jacht naar zoveel mogelijk likes of comments. Het moet allemaal snel gaan, want men wil zo snel mogelijk het vastgelegde moment kunnen posten en niks is sneller dan een smartphone natuurlijk. Met DSLR/MILC kan je nooit zo snel iets online krijgen!
Apple slaagt er in om met een kleine sensor en miniscule lenzen een mooi resultaat te bekomen, dankzij softwarematige oplossingen, maar niet alles is met software vast te leggen. Het dynamisch bereik en scherpte ontbreekt zeer vaak en hoe slechter de lichtomstandigheden hoe moeilijker het wordt voor de iPhone om nog kwalitatieve foto's af te leveren.

Maar nogmaals beter een slechte foto dan geen foto 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 12:44
Ik wil de laatste opmerkingen nog wat nuanceren.

Ik vind het juist indrukwekkend wat Apple met hun neurale processoren kan doen. En ik ben benieuwd wat de komende jaren hiermee gedaan kan worden.
Als je verder ziet hoe de laatste 10 jaar de smartphone camera voor een evolutie doorgemaakt heeft. Dat is gewoonweg fantastisch. Voor de goedkope compactcamera is vrijwel geen markt meer. En eerlijk is eerlijk. Voor de meeste mensen is dit meer dan genoeg. Bijna niemand print foto's meer. In plaats daarvan zetten we het online in fotoboeken, clouddrives, facebook, Instagram, etc. En ik snap de mensen: foto's zijn er om gezien te worden. Niet om in een oude schoenendoos te bewaren. Helaas hebben al deze online mogelijkheden limiten, die soms mindere kwaliteit leveren dan zelfs jouw smartphone origineel heeft. Voor de meerderheid van de mensen volstaan de meerderheid van de smartphones van de laatste jaren. En persoonlijk vind ik het jammer dat de iPhone Xr niet de tweede zoomlens heeft zoals de X en Xs. Maar dit zijn kleine dingen. Behoor je tot die kleine groep, die wel meer uit een camera wil halen. Ga dan voor een DSLR/MILC etc. Door een kleine telefoonlens komt nu eenmaal minder licht dan een lens van enkele cm´s in doorsnede. Hetzelfde geldt voor de grootte van de lichtsensor. Je kunt niet hetzelfde resultaat verwachten. Zoals ik al eerder zei. De wetten van optica kun je niet veranderen.
Hetzelfde geldt voor de pixeldichtheid van je telefoon. 326 ppi is net zo goed. Ik heb het hierover in een vorige post gehad.
OLED is mooi. De Xs heeft meer pixels. En een contrastratio van 1.000.000 : 1. Dat heeft alleen te maken met het feit dat bij OLED de subpixels uitgezet kunnen worden en zo is zwart ook werkelijk zwart.

Is het schermverschil en het gemis van een zoomlens het prijsverschil tussen een Xr en Xs waard? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Voor mij waarschijnlijk niet. En nog minder als je al een DSLR of MILC bezit en/of erbij koopt.
Maar ja, de beste camera is de camera die je op zak hebt. en mijn rugzak met camera en objectieven sleep ik niet elke dag mee.

Nog paar toevoegingen:
-Sommige mensen vallen over de dikte van de Xr randen, die overigens dunner dan de 8 zijn, maar iets dikker dan de X en Xs vanwege de LCD controller. Ik ben van mening dat dit verschil compleet wegvalt naargelang het hoesje dat je erbij koopt. En ik durf persoonlijk niet met een smartphone van rond de 1000 euro rond te lopen zonder bescherming. Als jij dat wel doet, moet je dat zelf weten. Ik heb wel gezien dat de reparatie van de OLED schermen nog een stuk duurder zijn.
-De grootte, tja Ik heb alle maten van tussen een iPhone plus en SE gehad. En de SE is een fantastisch draagbare telefoon, maar in 2018 toch een vrij klein scherm is (Ik kan het nog lezen, maar mijn ogen worden er niet beter op). Maar ik denk dat de voorheen 4.7 inch en nu 5.8/6,1 nog net draagbaar is. Het is de trend, dat smartphone schermen groter worden. Je hebt alleen nog de oudere telefoons als je kleiner wil.
-In andere fora wordt nog verder gepraat over de voor en nadelen van OLED vs LCD. Interessant, maar ik kan zelf hier weinig over zeggen. Lees het zelf maar eens:
https://forums.macrumors....superior-to-oled.2136973/
https://www.reddit.com/r/...th_modulation_which_is_a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:05

Saven

Administrator

Alpoholic schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:00:
[...]

Maar werkt dat ook bij apps of alleen bij iOS-functionaliteiten, zoals in het Control Center?

Voorbeeld: 3D touch vind ik bij Shazam erg handig. Ik vraag me af of Haptic Touch net zo werkt. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat dit niet zo is (gebaseerd op hands-on video's).
Ik kan je inderdaad vertellen dat dat ruk werkt. Op mn iPad Air 2 zit ook geen 3d touch (op mijn iPhone 7 wel) en ik erger me er groen en geel aan :P Werkt veel minder praktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Trunksmd schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:17:

Als je verder ziet hoe de laatste 10 jaar de smartphone camera voor een evolutie doorgemaakt heeft. Dat is gewoonweg fantastisch. Voor de goedkope compactcamera is vrijwel geen markt meer. En eerlijk is eerlijk. Voor de meeste mensen is dit meer dan genoeg. Bijna niemand print foto's meer. In plaats daarvan zetten we het online in fotoboeken, clouddrives, facebook, Instagram, etc. En ik snap de mensen: foto's zijn er om gezien te worden. Niet om in een oude schoenendoos te bewaren. Helaas hebben al deze online mogelijkheden limiten, die soms mindere kwaliteit leveren dan zelfs jouw smartphone origineel heeft.
Misschien groeit nu wel een generatie kinderen op waar later nog maar weinig foto's van zijn. Kwijtgeraakt in het digitale domein....? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Help! Ik mag een nieuwe iPhone uitzoeken maar vind dit voor het eerst in jaren eigenlijk best wel lastig. Dit wordt m'n 5de iPhone op rij en in andere jaren was ik er zo uit maar Apple laat ineens features weg op betere en duurdere modellen. Er is niet persé 1 toestel het beste. Een 8 + is gratis en ik moet bijbetalen voor een XR, XS of XS Max. Het is met name de XR die mijn keuze nu lastig maakt en me niet blind richting een XS stuurt. Want één van de dingen waar ik mij nu aan begin te ergeren bij m'n iPhone 7 is de batterij duur. Nou lees ik tot mijn ongeloof dat niet de batterij van de XS (het duurste device) het langst mee gaat maar die van de goedkopere XR ......huh?! En ook de opslag is een dingetje. Ik heb nu 128 GB en dat is ruim voldoende want ik heb nog niet eens 50GB vol. Maar als ik dan de XS kies zou ik die eigenlijk met 128 GB willen want ik gok dat ik met een betere camera die 64GB wel vol krijg. Echter is de XS weer niet met 128 te krijgen maar de XR wel. Waarom niet een XS met 128gb??

3D touch is dan ook weer een ding. Ik gebruik het best vaak en snap gewoon echt niet hoe ze zoiets weg kunnen laten op een XR. Dat voelt gewoon als een achteruit gang. Maar het is nou ook weer niet zo belangrijk dat ik er 300,- meer voor wil betalen. Maar dit zit dan wel weer op de 8!

Apple...komop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
@DypFrys Ook voor de 8 + moet je betalen (al dan niet maandelijks boven op je abonnement) maar je kunt voor €29,- bij Apple je batterij laten vervangen, en heb je weer volle 100% battery life. ik heb zelf ook een 7, 128GB en een 8. maar heb spijt dat ik een 8 heb gekocht ipv de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-01 21:04
Hackus schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:22:
@DypFrys Ook voor de 8 + moet je betalen (al dan niet maandelijks boven op je abonnement) maar je kunt voor €29,- bij Apple je batterij laten vervangen, en heb je weer volle 100% battery life. ik heb zelf ook een 7, 128GB en een 8. maar heb spijt dat ik een 8 heb gekocht ipv de X.
Ik had er even bij moeten zeggen dat ik de telefoon van m'n werkgever krijg en we krijgen een 8 of 8 + gratis. Voor de andere modellen moet ik wat bijbetalen. De 8 sla ik over want die lijkt teveel op m'n huidige 7 en het zal gaan tussen de XR en XS is mijn gevoel nu maar dat vind ik nog een lastige keuze. De XS moet ik kleine 300,- voor bijbetalen. De XR een paar tientjes....

De tip van de batterij is een goeie inderdaad maar ik ga de 7 niet houden.

[ Voor 7% gewijzigd door DypFrys op 02-10-2018 16:55 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11