Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter

Alles omtrent de nieuwe iPhone XR

Specificaties: iPhone XR
Afmetingen: 150,9x75,7x8,3mm, 194g
Scherm: 6,1", lcd, geen 3D Touch
Resolutie: 1792x828px, 323ppi
Geheugen en opslag: 3GB, 64/128/256GB
Camera: Single, 12MP Dual, 12MP
Authenticatie: Face ID
Soc: Apple A12 Bionic
Accu: 2942mAh
Simkaarten: Nanosim + e-sim
Prijs va 721 euro(per sept 2019)

Prijzen en pre-order

iPhone XR 64GB: €859,-
iPhone XR 128GB: €919,-
iPhone XR 256GB: €1029,-

De pre-order voor iPhone XR volgt enkele weken later dan de Xs:

* Aankondiging: 12 september
* Pre-order: 19 oktober, vanaf 9:00 uur
* Start verkoop: 26 oktober, vanaf 09:00 uur

belangrijke info

iPhone XR: how to force restart, enter recovery, and DFU mode

Info by Apple: https://www.apple.com/nl/iphone-xr/

Wat is e-sim ?
Een e-sim (ook wel embedded-sim) is een simkaart die in een toestel (telefoon, tablet) ingebouwd zit en die op afstand programmeerbaar is. Hierdoor is het makkelijk wisselen van provider zonder dat je een simkaart hoeft te verwisselen.

http://i68.tinypic.com/rmux3n.png

Kleuren iPhone XR

http://i67.tinypic.com/2mnp4sw.jpg

Vergelijk met iPhone 8 plus

http://i68.tinypic.com/33wlahi.png

Hackus wijzigde deze reactie 03-09-2019 15:13 (20%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
http://i63.tinypic.com/29brk3.jpg iets smaller dus @robjeex

http://i67.tinypic.com/51xzlu.png

Hackus wijzigde deze reactie 13-09-2018 17:09 (46%)

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12:37
stefimke schreef op zondag 16 september 2018 @ 11:04:
Hoe zit het eigenlijk met de SmartHDR functionaliteit op de Xr? Ik lees wat tegenstrijdige berichten, de ene keer lees ik dat de Xr alle HDR foefjes heeft die de Xs heeft, de andere keer lees ik dat de Xr het zonder de fancy HDR functies van de Xs moet doen.
Denk dat artikels online zelf ook wat verward zijn (niet echt geholpen door Apple zelf). Zowel Xs als Xr zouden SmartHDR foto's moeten kunnen maken. Deze techniek (afkomstig van professionele fotografie) bestaat erin om een aantal foto's te maken (van donker gaandeweg naar lichter) en ze samen te nemen zodat alles er evenwichtig uitziet (geen zwarte plekken noch witte vlekken).

Dan is er nog HDR op het scherm en Xs heeft een officieel HDR display, Xr enkel een wide color gamut display zonder HDR badge. De P3 color range houdt normaal in dat de Xr dezelfde soort kleuren zou moeten kunnen afspelen als de Xs maar ik denk dat de kwaliteit van het scherm (doordat LCD geen echt zwart weergeeft zoals OLED) niet goed genoeg is. Dit geeft dat de Xr een relatief slechte 1400:1 contrastratio heeft tov de Xs 1000000:1.

HDR op schermen slaat meestal om de mogelijkheid om veel meer kleuren weer te geven, waar HDR op fotografie meer gaat om te donkere of te lichte belichting (contrast).

algalid wijzigde deze reactie 16-09-2018 12:19 (10%)

ik heb de primeur voor de mensen die graag een edge to edge oled scherm in de behuizing van een SE willen hebben, de 2019 iPhone Xs Mini :P

dit zou voor mij een instant buy zijn en ik zou direct mijn Xs verkopen hiervoor.

Geert1976 wijzigde deze reactie 23-10-2018 14:20 (17%)

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:27
ff wat foto's met de 8 Plus ernaast om te laten zien wat je "ziet" op het scherm :)
Ene wat groot, maar anders kan je 't niet lezen ws:

Toetsenbord, normaal vs zoom:

Verschil in weergavezoom vs normaal. Rode streepjes om aan te geven waar dezelfde tekst op het scherm zit, en de verticale om aan te geven dat daar lange zin wordt afgebroken:

matthijst wijzigde deze reactie 27-10-2018 09:04 (16%)

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
[noot: het is volledig mijn eigen verantwoordelijkheid en ik voel me al dom genoeg, dus graag daar geen commentaar op. Bemoedigende woorden wel welkom.]

De eerste valtest is ook binnen :-/. Omdat de Xr wat groter is dan ik gewend ben en ik een wat strakke spijkerbroek aan had, had ik de telefoon in mijn borstzakje gestopt. Dit is geen veilige plek, maar zolang ik niet te ver vooroverbuig gaat dat wel goed.

De hond kwam aanlopen en vroeg wat aandacht. Dus ik buig voorover en *kletter*, mijn gloednieuwe Xr dondert op de tegels.

Oerstom, natuurlijk. En: een vervelend sterretje/buts in het glas op de rechter-onderhoek, met wat uitlopende barsten.

Ik ga de aankoopverzekering van mijn creditcard eens uitproberen (zou dit moeten dekken) :-/, maar wil het vooral ook delen als eerste datapunt. Ja het zijn tegels en er zat geen hoesje om de telefoon, maar zo'n zware val was dit in mijn ervaring niet. Ik had een kras of barst wel verwacht, maar het sterretje maakt echt een reparatie noodzakelijk.

Foto: https://tweakers.net/ext/f/STE7V4KJn6WHtdnPdAP4GbQm/thumb.jpg

Keypunchie wijzigde deze reactie 27-10-2018 11:12 (11%)
Reden: foto toegevoegd

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Topicstarter
Snakefoodjah schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:19:
Hoopte bij Mediamarkt eens alle kleuren te zien maar enkel wit en rood stonden daar.

Het rood is wel een pak donkerder dan gedacht maar wel knap.
Had graag de blauwe wel eens irl gezien...

Moet zeggen dat het lcd-scherm er beter uitziet dan verwacht na ganse tijd met iPhone X en XS Max te werken.

Mooi toestel :-)
Online lijkt de blauwe soms lichter en dan weer iets donkerder.

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Hier inmiddels ook de iphone Xr binnen; ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte gegaan. Voornaamste reden voor mij is dat je dan aan de voorkant geen overloop in rand, scherm, kleur ziet. Mooie zwart trouwens, vrij diep. Anders dan andere space grey / zwarte iphones.

Ik kom zelf vanaf een Iphone SE. ik was bang voor de grootte. Gek genoeg ben ik destijds om die reden overgestapt van een iphone 6s naar de SE. Maar dit valt mij echt mee, omdat het scherm echt veel groter/fijner is, is het mij waard. Verder valt mij tot nu toe op: snelheid, de batterijduur en de veel betere camera. Ik had niet gedacht dat ik de snelheid ook zo zou waarderen. Maar het verschil is nu toch wel groot. Hier nog even twee plaatjes ;)

Heeft iemand nog een suggestie voor een minimalistische lederen case? Jammer dat apple geen originele hoesjes in omloop heeft. Tot nu toe kan ik nog niet veel geschikts vinden. Ik wil ook voorkomen dat ik troep koop.

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Mijn eerste leren hoesje nav dit topic binnen, tevreden mee. Past goed bij de zwarte XR.

Sluit mooi aan, maakt de iphone nauwelijks dikker. Deze is van dbramante1928 de Tune. Stijlvol imo.
Het enige, ik denk niet dat deze aan de voorkant enige bescherming biedt bij een val. Marja het oog wil ook wat >:)

https://tweakers.net/ext/f/ZHEfGJt1JtTAeOs02Vlecdd2/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/SfMLGDUBRQi4TpNrKtZ2Sj0Z/thumb.jpg

Hoesje van totallee moet nog binnenkomen, maar deze komt uit de us.

okio wijzigde deze reactie 08-11-2018 18:42 (7%)

• seekwekkeg11
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2019
PascalvE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:
Iemand nog goede tips voor cases (heb het topic al doorgezocht)?

Ik heb nu een Tech21 Pure Clear & Ringke Fusion. Eigenlijk nagenoeg hetzelfde qua feel. Ze zijn me wat te glad.

Het liefst heb ik dezelfde grip als mijn vorige case voor de iPhone 6s: Otterbox defender. Ik wil niet meer zo log, maar wel die fijne grip van silicone.

En liefst ook wat meer stevigheid dan de hele dunne cases als Totally Thin.
Ik heb deze week een (bruin) hoesje van Mujjo binnengekregen maar de kleur is niet helemaal wat ik had verwacht...
https://tweakers.net/ext/f/2gxAtFputsPdgtz2H6dULS16/thumb.jpg

Het hoesje past goed en zal minstens net zoveel bescherming bieden als de originele Apple hoesjes (die er overigens voor de XR nog steeds niet zijn? 8)7 ), want de opstaande rand om het scherm is iets hoger.

• Jeuvie
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-01 14:33
Jeuvie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:53:
[...]

Ik heb onvoldoende credits om foto’s te posten.
Maar ik heb een andere optie gevonden. Hier 2 afbeeldingen van Decoded Slim Wallet Tan

Jeuvie wijzigde deze reactie 15-11-2018 16:01 (7%)

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Stevie07 schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:15:
[...]

Ikea Nordmärke, niet snel maar verder prima voor dat geld
Deze via AliExpress heeft m’n vader al 10 maanden in gebruik. Momenteel is hij helaas niet meer leverbaar en de prijs is verdrievoudigd.

Zelf heb ik deze van Satechi, het is een snellader:

syltheboy wijzigde deze reactie 02-12-2018 16:16 (7%)

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:56
Misschien niet helemaal het juiste topic maar aangezien er geen “Xʀ accessoire” topic is:
De Apple Clear Case voor de Xʀ staat online..

https://tweakers.net/ext/f/ds1FfLs6jKVvpWm9jI0MW3lH/thumb.jpg

https://www.apple.com/be-nl/shop/go/product/MRW62ZM/A

Wie besteld hem als eerste? ;)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• macmellow
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15:48
bibi2205 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:52:
[...]

Ik heb ook liever een open onderkant dan enkel uitsparingen zoals de andere fabrikanten het doen.. :)

Kan je misschien enkele foto's plaatsen? Van zodra ik (eindelijk) mijn XR binnen heb (in saai zwart) ga ik deze waarschijnlijk ook nog wel aanschaffen, heb nu zo'n goedkoop eBay "genuine Apple" silicone case gekocht.
achterkant
voorkant
knoppen

macmellow wijzigde deze reactie 08-12-2018 14:32 (31%)

MacBook Pro 15” 2018 16/512 GB, iPad 2019 128 GB, iPhone XR 128 GB

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:51
Dit weekend ook de XR binnengekregen.
Ik kom van een iPhone7 dus moet echt wennen aan het formaat, damn wat een koelkast haha.

+ FaceId werkt ontzettend goed
+ Camera is echt prachtig vooral de portretmodus
+ Scherm is ondanks dat het geen OLED is wel super strak.
+ Batterijduur
- Formaat: Groot en Zwaar
- Portretmodus werkt niet met objecten

De plus punten overschaduwen voor mij de minpunten.

Normaal gebruik ik altijd in volle tevredenheid de apple leather case als hoesje echter maakt apple deze niet voor de XR :(
Ala alternatief ben ik voor de Mujjo Leather case gegaan:

Prima case maar helaas echt niet zo goed als wat ik van apple ben gewend:
Ik mis de "metalen" knoppen aan de zijkanten.
Ik heb het idee dat de camera aan de achterkant bijna gelijk loopt met de hoes.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Stevie07 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:17:
[...]

Ik geloof je zonder foto ook wel hoor :)

Zou je eens een schermprint van Halide kunnen plaatsen hoe je de foto maakt?

Bij mij werkt het met de selfie camera wel (ook objecten)
Backcamera niet.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Stevie07 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:50:
[...]

Dank je.

Dit lijkt echter meer op handmatig scherpstellen, zie je bij depth wel een kader/aura om het object heen flitsen voor je foto maakt?
Depth wordt zichtbaar na het nemen van de foto.

Hier zie je het verschil tussen viewfinder en de daadwerkelijke foto.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Android behandelt de notificaties meer als een logboek, zodat je altijd kan zien wat er is gebeurd. Niet altijd nodig, maar sommigen hechten er veel waarde aan. Bij iOS kun je per app instellen wat het gedrag moet zijn: een melding op het gelockte scherm, een melding op het scherm (in het midden), een banner (bovenaan) die meer lijkt op een logboek systeem, een nummertje bij het icoontje, etc.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Domino

30 Watts and overheating...

DaKa86 schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:53:
Het wordt met de dag mooier. Maar enig bewijs van die absurd lage prijs hebben we nog niet gezien. Post eens een foto van de factuur mannen?!
Als jij dat per se wilt:

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him.

• -SaveMe-
  • Laatst online: 13:02

-SaveMe-

-klik-

Hennie-M schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:36:
[...]

Ik heb ook een rode XR. Maar eigenlijk niet aan gedacht om ook de wallpaper e.d. aan te passen.
Heb je nog tips over iphone wallpapers?
edit: ik was lui.. vergeten te googlen... en de stock wallpapers vergeten. Ik heb nu een stock wallpaper en WAUW! dat spat er echt vanaf. :D
Ik heb gewoon die nieuwe rode die bij iOS12 de iphone XR komen ...

-SaveMe- wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:55 (14%)

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:00
Ik ben juist erg te spreken over de camera van de xr. Ik maak daarentegen weinig foto’s van personen. Misschien dat daar het verschil ligt? Foto’s van dieren, landschappen ed ben ik zeer over te spreken juist.

WouterL wijzigde deze reactie 27-01-2019 12:40 (82%)

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-01 22:09
Sinds een paar dagen de Spigen Thin Fit als beschermhoes voor mijn XR.
Bijzonder tevreden over het hoesje en juist omdat ik zo'n soort systeem gebruik in de auto:

Normaal heb je bij de hoesjes dat er een bobbel/verhoging komt van het metalen plaatje, maar nu valt het reuze mee omdat de Spigen een uitsparing heeft.
Verder zit die super strak om de telefoon en knoppen zijn super bereikbaar.
Erg blij hiermee :) !

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22-01 17:13

BleuZ

Dolletjes!

Aangezien Apple zelf geen lederen case maakt voor de iPhone XR heb ik de gok gewaagd en op AliExpress een "Apple" lederen case besteld voor een tientje. Werd geadverteerd als zijnde echt leder, dus geen PU leder, en de knoppen lijken ook van echt aluminium te zijn (of in ieder geval iets van ijzer, aangezien ze een beetje koud aanvoelen 's ochtends).

Het blijft even afwachten hoe snel dit hoesje slijt, maar vooralsnog ben ik tevreden :)

Aangezien het geen origineel Apple-product is zal ik de link naar de case beter niet posten, maar het leek me wel nuttige informatie om te delen met eventuele geïnteresseerden. Bovendien kom je met de informatie hierboven wel al snel bij het goede product uit na wat zoeken :*)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zo, overgestapt van twee iPhone's naar 1 :-). Heb een dualsim XR uit HK en dat is toch wel prettig.

De extra scherm ruimte is prettiger dan gedacht, ik vind de XR echter wel te groot voor mijn handen. Een pagina terug swipen lukt niet met 1 hand bijvoorbeeld :(. Mocht er ooit een kleinere optie zijn zal ik waarschijnlijk wel weer switchen.

Verder lijkt de batterij tot nu toe veel beter dan die van mijn vorige 6s en 8. Al met al zeer tevreden met mijn upgrade naar een XR :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 08:32
AMD and INTEL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:41:
[...]

Ik ben meer benieuwd of ie boven de 100 mbps kan halen, Heb wat speedtests gekeken. Maar heb em nooit boven de 100 mbps zien halen. Heb nu de Samsung s8+ en zou wel graag willen dat mijn nieuwe telefoon niet zoooo heel veel langzamere 4g heeft.

Dus zou iemand wat speedtestjes kunnen delen? :D
Bij deze, zojuist gemaakt:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12:25
AMD and INTEL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 22:29:
[...]

Zou fijn zijn :)

[...]

Heel erg bedankt! Goed om te weten dat ie over de 100mbps kan halen
Sterker nog, in het Simyo topic heb ik zojuist dit geplaatst:
Thijs? in "[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-01 09:31
Nieuw Mimoji van Xiaomi >:)

• sderooij
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:20
Jazeker, de case heb ik nu sinds een week.

Ik zal even een korte samenvatting geven en wat foto's delen.

Het heeft ongeveer een week of 3 geduurd om het pakketje te ontvangen, ging vanuit Canada naar Frankfurt om van daaruit naar Den Haag, Amsterdam om uiteindelijk op mijn deurmat te eindigen :-)

Het doosje is redelijk simpel, het is wit, heeft geen beschrijving of merk maar is wel keurig netjes afgewerkt.
De case komt daarom tip top in orde aan!

De installatie was super makkelijk, de iPhone erin klikken en thats it.

Hier een paar foto's:

Ik moet zeggen, dat de case geen 'fingerprint magnet' is, vet van vingers blijft amper op de case achter en voor zover geen krassen, zelfs niet mijn gedrag waar de telefoon in een tas/jas eindigt icm sleutels en allerlei andere dingen. Het blijkt een zeer stevige case te zijn en zit ook enorm goed om de telefoon.

Toegegeven, het zal geen 'slamboy' certified case zijn (Flossy Carter), in mijn verleden is er nog nooit een telefoon gevallen van een tafel of uit een jas/broekzak ... even afkloppen.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel. Ben enorm blij met de case ;)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True