Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20-03 17:54

-SaveMe-

-klik-

Nu al twee keer gehad dat ik met mijn XR totaal geen internet heb terwijl ik gewoon max streepjes bereik heb (KPN). Toestel uit en weer aan verhelpt het. Meer mensen hier last van ?

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• hifigamefreak
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-03 20:55

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

-SaveMe- schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:19:
Nu al twee keer gehad dat ik met mijn XR totaal geen internet heb terwijl ik gewoon max streepjes bereik heb (KPN). Toestel uit en weer aan verhelpt het. Meer mensen hier last van ?
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de laatste iOS update 12.1.2, zie dit artikel bij de buren: https://nl.hardware.info/...smsen-onmogelijk-te-maken
Ben hierdoor nog huiverig om hem te installeren totdat ze dit gefixeerd hebben.

D3 Battlelog Hotslogs

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

hifigamefreak schreef op woensdag 26 december 2018 @ 00:37:
[...]

Zou dat iets te maken kunnen hebben met de laatste iOS update 12.1.2, zie dit artikel bij de buren: https://nl.hardware.info/...smsen-onmogelijk-te-maken
Ben hierdoor nog huiverig om hem te installeren totdat ze dit gefixeerd hebben.
Nee, ik zit nog op 12.1.1, dus dat kan het niet zijn. Heb overigens ook wel veel dat ik maar 1 of twee streepjes bereik heb... Had ik met mijn 6 Plus ook nauwelijks last van ....

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01:59
Iemand toevallig al ervaring met de inruilactie van oude iphone’s (6 en nieuwer) in de Apple store bij aanschaf van een Xr of Xs?

Zijn de aangegeven vanaf prijzen realistisch of een lokkertje en krijg je gewoon bijna niets terug voor je huidige telefoon.

• Razzy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15-03 09:47
Wreckerrm schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 13:55:
[...]

Ik heb een Belkin Invisiglass Ultra. Deze wordt geleverd met mal voor het bevestigen. Werkt perfect. Zonder blijft mooier, maar daar is de XR me te duur voor.
Deze heb ik voor 24,95 bij Amac gekocht. Vreemde was dat de verkoper stellig vertelde dat deze 34,95 kostte. Ik liet hem toen hun eigen website zien en kreeg hem uiteraard voor die prijs mee (24,95).

Handige bij deze winkel is dat zij een professionele mal hebben om de protector er op te zetten.
Zij zetten hem er perfect op!
Echt tot op de millimeter er strak op.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:41
@Razzy Toch denk ik dat op de site een andere versie staat dan die ze in de winkel verkopen.
Doe op de site moet je er zelf op doen en die in de winkel doen zei erop voor je.
Als je in de beschrijving leest staat dat je er een soort mal bij krijgt om het zelf te doen.
Het lijkt dus erop dat er twee versies zijn?
De winkel versie die erop word gezet met extra garantie (duurder) en de zelf doe versie.

• Tonie61
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-03 17:17
Is het niet beter om een full screen protector te nemen? Of zou dat nadelig werken voor front-camera en face- herkenning? Bij mij zit er al een krasje op dat onbeschermde stukje. Super voorzichtig met dat ding maar het gebeurt gewoon :/.

• Gruijters
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-02 14:20
Na een tijdje dubben of ik nu een iPhone X of een XR moest kopen, heb ik zojuist toch maar een XR (Black) besteld.
Goeie deal geslagen; tele2 verlenging. Eenmalig 360 euro en maandelijks 10 euro krediet. In totaal dus 600 euro!! Besteld via gsmsale.

Vanavond zoeken naar een hoesje. Jammer dat Apple (nog?) geen lederen hoesjes heeft uitgebracht. Ben nooit echt een liefhebber van clear cases geweest. Alternatieve lederen hoesjes bedekken de complete achterkant, dat vind ik zonde..

Gruijters wijzigde deze reactie 27-12-2018 18:27 (32%)

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TheMandroid schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:07:
Iemand een goede tempered glass screen protector? Liefst een uit Nederland zodat ik niet hoef te wachten. Had op bol.com de Just In Case tempered screen protector besteld, maar deze past niet op het scherm, te klein / scheef gesneden.
Het is al eens genoemd maar ik heb er ook eentje van Belkin gebruikt. De "Ultra" (0.20 mm dik) versie is op dit moment niet op voorraad bij Bol.com, maar de normale versie (0.33 mm dik) wel. https://www.bol.com/nl/s/...n%2Bscreenprotector%2Bxr/

Ik ben vooral zeer te spreken over de 'houder' die erbij zit. Het aanbrengen is echt super makkelijk.
Gruijters schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:26:
Na een tijdje dubben of ik nu een iPhone X of een XR moest kopen, heb ik zojuist toch maar een XR (Black) besteld.
Goeie deal geslagen; tele2 verlenging. Eenmalig 360 euro en maandelijks 10 euro krediet. In totaal dus 600 euro!! Besteld via gsmsale.

Vanavond zoeken naar een hoesje. Jammer dat Apple (nog?) geen lederen hoesjes heeft uitgebracht. Ben nooit echt een liefhebber van clear cases geweest. Alternatieve lederen hoesjes bedekken de complete achterkant, dat vind ik zonde..
Persoonlijk voor de Spigen Air Skin gegaan. Het is echt een hele dunne case, waardoor het design er nog lekker uitkomt en het toestel niet onnodig groot wordt.

Uniciteit wijzigde deze reactie 27-12-2018 18:48 (34%)

• Gruijters
De XR is binnen :)
Eerste indrukken zijn goed! Mooi scherm, goed formaat, voelt lekker aan. Mooie upgrade tov mijn 7.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-03 21:12
Iphone xr scherm in een iphone x zou super zijn,hopelijk volgend jaar.

• Gruijters
Uniciteit schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:46:
[..]

Persoonlijk voor de Spigen Air Skin gegaan. Het is echt een hele dunne case, waardoor het design er nog lekker uitkomt en het toestel niet onnodig groot wordt.
Ben zelf voor een otterbox gegaan. Nu al spijt van. Vrij aanwezig hoesje. Gelukkig wel met een screen protector inbegrepen. Ik zoek nog een ander hoesje maar durf de spigen nog niet aan. Leuk voor bescherming van krassen maar voor eventuele vallen is een dergelijk hoesje ook kansloos.

• enzoronald
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:25
Gruijters schreef op zondag 30 december 2018 @ 02:25:
[...]

Ben zelf voor een otterbox gegaan. Nu al spijt van. Vrij aanwezig hoesje. Gelukkig wel met een screen protector inbegrepen. Ik zoek nog een ander hoesje maar durf de spigen nog niet aan. Leuk voor bescherming van krassen maar voor eventuele vallen is een dergelijk hoesje ook kansloos.
Ik heb t vaker gezegd hier volgens mij, maar de Caudabe Sheath ben ik erg blij mee. Nu een maand de xr met dit hoesje en bevalt goed.

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 20-03 19:29
Ik heb sinds vrijdag de iPhone XR, kom van een iPhone 6. De lange accuduur is wel echt een verademing!
Het opladen vind ik alleen wel erg lang duren. Ik begreep dat de XR ook snelladen ondersteund, nu heb ik hier nog een aantal iPad-opladers liggen (10 of 12W) en begreep dat de iPhone XR max. 7,5W ondersteund. Kan ik dan dus met deze iPad-lader mijn iPhone snelladen?

Daarnaast ben ik zoekende naar een draadloos oplaadmat met snellaadfunctionaliteit. Zie in dit topic niet zoveel discussie daarover. Heeft iemand een goede en betaalbare tip?

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:27
-SaveMe- schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 22:19:
Hier heb ik ook regelmatig last van. Een rebooten helpt dan....

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:10
Gruijters schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:26:

Via gsmsale kun je de xr aanschaffen met maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2.. 648 in 1x neerleggen en direct opzeggen.. kom je op 689 met 1 maand abo en aansluitkosten.. hele nette prijs volgens mij :-)

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

TweakTweet schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:20:
Ik heb sinds vrijdag de iPhone XR, kom van een iPhone 6. De lange accuduur is wel echt een verademing!
Het opladen vind ik alleen wel erg lang duren. Ik begreep dat de XR ook snelladen ondersteund, nu heb ik hier nog een aantal iPad-opladers liggen (10 of 12W) en begreep dat de iPhone XR max. 7,5W ondersteund. Kan ik dan dus met deze iPad-lader mijn iPhone snelladen?

Daarnaast ben ik zoekende naar een draadloos oplaadmat met snellaadfunctionaliteit. Zie in dit topic niet zoveel discussie daarover. Heeft iemand een goede en betaalbare tip?
Ik vind de Xr sneller laden dan de 5s die ik vroeger had, beide op een iPad lader.

• TweakTweet
Phuncz schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:06:
[...]

Ik vind de Xr sneller laden dan de 5s die ik vroeger had, beide op een iPad lader.
Ik heb 'm zojuist opgeladen met een 12 W iPad lader. van 0 naar 100% in iets meer dan 1 uur en 30 minuten. Dat is al een stuk beter dan met de standaard 5 W oplader waarbij het meer dan 3 uur duurde. Dat vond ik echt te lang.
TweakTweet schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:48:
[...]

Ik heb 'm zojuist opgeladen met een 12 W iPad lader. van 0 naar 100% in iets meer dan 1 uur en 30 minuten. Dat is al een stuk beter dan met de standaard 5 W oplader waarbij het meer dan 3 uur duurde. Dat vond ik echt te lang.
Beter hou je de batterij tussen +- 25-85% en laden met 5w lader. sneller laden, en van lager dan 20% tot volle 100% eist meer van je batterij.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 22:47
ExiZTeNcE schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:32:
[...]

Via gsmsale kun je de xr aanschaffen met maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2.. 648 in 1x neerleggen en direct opzeggen.. kom je op 689 met 1 maand abo en aansluitkosten.. hele nette prijs volgens mij :-)
Zeker! Heb em voor €642 besteld bij mobiel.nl met een eenjarig abo voor €14,50 (7gb data onbeperkt bellen). Met een eenjarig abo was ie goedkoper dan een tweejarig abo.

Simpel doorzichtige hardcase gekocht en n spigen glasplaatje. Kan niet wachten op mn nieuwe speeltje.

Nu nog opzoek naar n mooie draadloze snellader. Iemand tips daarvoor?

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Wat heeft de XR toch een lekkere accuduur. Waar ik m'n eerdere toestel halverwege de dag en soms halverwege de avond nog eens moest opladen, ga ik met deze iedere dag naar bed met nog minstens 30% en 7u screen on time. Whatsapp, Facebook, snapchat, instagram, safari, wat light gaming, etc.

• Rosto
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19-03 09:45
ExiZTeNcE schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:32:
[...]

In de iPhone XR dan simlockvrij??

edit: Ja, zie bij specificaties van het toestel op gsmweb dat deze simlockvrij is :)

Rosto wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:33 (10%)

--MacBook Pro 13" early 2011, 8GB, 750GB Momentus XT--

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-03 23:05
Ik ben ook gezwicht voor de iPhone XR (gele, 128GB). Komende van een iPhone 7 met een Mous case, heb ik ook deze keer besloten om weer een Mous case te bestellen. Zo'n glazen achterkant is mij te tricky.

Ik wilde eerst gebruik maken van de goedkopere accu swap van Apple, maar met de deal van GSMsale en de restwaarde van de iPh7 moest het 'm gewoon worden.

• RaydeJee
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:09
Idem gedaan, ook de XR op die manier besteld. De Red, in 128GB. Hopelijk morgen binnen :) .
Zondag nieuwe batterij voor de 7 laten plaatsen. En dan kan die door naar junior. Iedereen weer blij.

 MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone XR Red 

• el-jorge
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-03 11:54

el-jorge

turn around and feel the vibe

dukcer123 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:32:
Ik krijg morgen mijn Nomad leather rugged binnen. Ik heb ook nog een Totallee Thin leather iPhone XR Case besteld. Die is erg dun.
Waar heb je die totallee thin besteld?

Spielerei...

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 09:18
Rosto schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:32:
[...]

In de iPhone XR dan simlockvrij??

edit: Ja, zie bij specificaties van het toestel op gsmweb dat deze simlockvrij is :)
Verbeter me als het niet klopt, maar ik dacht dat alle iPhones simlockvrij zijn. Ik dacht zelfs dat Apple dit (simlockvrije mobiele telefoons) wereldwijd op de kaart heeft gebracht. :?

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• G33st
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:52
Hulleman schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:45:
[...]

Zeker! Heb em voor €642 besteld bij mobiel.nl met een eenjarig abo voor €14,50 (7gb data onbeperkt bellen). Met een eenjarig abo was ie goedkoper dan een tweejarig abo.

Simpel doorzichtige hardcase gekocht en n spigen glasplaatje. Kan niet wachten op mn nieuwe speeltje.

Nu nog opzoek naar n mooie draadloze snellader. Iemand tips daarvoor?
Kan ik dit abonnement nu nog steeds vinden? Om welke provider gaat het?

• Teletekst
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20-03 17:20
Inmiddels ook alweer een maandje in het bezit van de iPhone XR. Heb heel erg zitten twijfelen om misschien toch de Xs te kiezen, maar ik vind 1000 euro echt wel een soort grens qua uitgave aan een telefoon.
Daarnaast hebben de positieve berichten qua batterijduur de doorslag gegeven om voor dit model te gaan.

Ik kom van de Samsung S9. De batterij van de iPhone gaat bij mij inderdaad langer mee. Ik hoef nooit bang te zijn dat ik het einde van de dag niet haal. Dat is echt heel prettig. Qua foto's vind ik dat je met de Samsung meer mogelijkheden hebt, maar ik heb hier nog niet veel mee getest om eerlijk te zijn. Als iemand nog tips heeft om mooiere foto's te maken of goede apps dan hoor ik het graag.

Al met al ben ik zeer tevreden en heb ik geen spijt dat ik voor dit model heb gekozen. Ik hoop hier de komende paar jaar mee te doen en niet weer in de verleiding te komen om een nieuw model te kopen. :+

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-03 22:47
G33st schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:41:
[...]

Kan ik dit abonnement nu nog steeds vinden? Om welke provider gaat het?
Denk t wel. Gaat om n tmobile abo

• RaydeJee
XR is binnen, wat enorm mooi in rood. O+
De grootte wordt weer even wennen. Maar al met al is hij toch niet verschrikkelijk veel groter dan mijn 7. Nu alles overzetten en dan kan ik hem echt gaan gebruiken.

• Rosto
Nog kogel is door de kerk. Van het weekend een black XR 64GB besteld op gsmweb met tele2 voor 1 maand. Kan ik meteen eens tele2 bereik testen... Normaal bij Vodafone maar in mijn wijk zeer slecht ontvangst...

Ook meteen maar een Decoded leren back cover besteld.. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Ik kom van een iPhone 6s met leren hoes van Apple.. Zal wel even wennen zijn aan de grootte. Goed om te lezen dat de meeste er wel aan wennen.

Nu maar wachten tot de hele zooi binnen is.

• Snakefoodjah
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:13
na een korte periode (17dagen ofzo) met een Oneplus 6T gedaan te hebben me vorige week een iPhone XR gekocht.
De blauwe versie :-).

Super toestel. Top batterij foto’s goed genoeg en de grotere bezels tov de iPhone xs Max wennen snel.
Vandaag overigens heel lomp geweest en hem 2 keer laten vallen ( van 1 m en 1m60) en gelukkig buiten 1 grote schaafwond op de hoek verder niets aan de hand.
Altijd heel voorzichtig maar nu begin ik toch aan mezelf te twijfelen.....

• TweakTweet
Heb dit bericht ook al in het AirPods topic gezet maar ben benieuwd of hier iemand de problemen heeft;

Ik heb nu een halfjaar AirPods gebruikt met mijn iPhone 6, super fijn! Sinds vorige week heb ik een iPhone XR en heb ik in mijn huis vrij vaak haperingen terwijl mijn iPhone heeel dichtbij is (soms in broekzak, soms in de hand). Op mijn MacBook Pro of iPhone 6 nog nooit gehad.

De muziek (Spotify)/het filmpje (YouTube) blijft wel gewoon doorspelen alleen dan zonder geluid. Soms een paar seconden (tot 20 seconden) helemaal niet en soms constante hapering voor 10 seconden.

Je zou dus zeggen dat het aan de XR ligt, de range lijkt ook korter te zijn dan bij m’n iPhone 6. Zowel bij AirPods als Logitech BT Adapter.

Heb de AirPods al een keer opnieuw opgestart (15 sec. op case-knopje drukken).

Iemand dezelfde problemen met de iPhone (XR) en/of AirPods?

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@TweakTweet Ik heb dit niet ervaren met airpods, maar wel in de auto met Spotify. De bluetooth verbinding bleef maar haperen en soms zelfs hele lange stiltes.

Vandaag deed het weer normaal ....

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 01:59
Snakefoodjah schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:23:
na een korte periode (17dagen ofzo) met een Oneplus 6T gedaan te hebben me vorige week een iPhone XR gekocht.
De blauwe versie :-).

Super toestel. Top batterij foto’s goed genoeg en de grotere bezels tov de iPhone xs Max wennen snel.
Vandaag overigens heel lomp geweest en hem 2 keer laten vallen ( van 1 m en 1m60) en gelukkig buiten 1 grote schaafwond op de hoek verder niets aan de hand.
Altijd heel voorzichtig maar nu begin ik toch aan mezelf te twijfelen.....
Herkenbaar. Heb het maar een paar dagen volgehouden met een Oneplus 6T (overigens wel een mooi en snel toestel) komende van een iphone.
Ergerde me toch behoorlijk aan de vele foutjes/meldingen e.d. die ik bij mn Iphone nooit heb gehad.
Ook de camera viel wel erg tegen.

Nu maar even tijdelijk terug naar de 7 en de XR is besteld.

PS bij KPN is de Iphone XR weer voor € 696 leverbaar zonder abo (staat ergens hiervoor ook al een en ander over geschreven ivm een actie vlak voor de kerstdagen)

• Snakefoodjah
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09:13
TR1969 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Herkenbaar. Heb het maar een paar dagen volgehouden met een Oneplus 6T (overigens wel een mooi en snel toestel) komende van een iphone.
Ergerde me toch behoorlijk aan de vele foutjes/meldingen e.d. die ik bij mn Iphone nooit heb gehad.

PS bij KPN is de Iphone XR weer voor € 696 leverbaar zonder abo (staat ergens hiervoor ook al een en ander over geschreven ivm een actie vlak voor de kerstdagen)
Ik was zelf wel tevreden hoor van de Oneplus maar de vrouw des huizes bleef zagen dat het toch makkelijker was om foto’s te delen enzo dak maar toegegeven heb.

De Oneplus 6t is zeker een aanrader al was de camera inderdaad wel minder.
Googlecam port hielp hier dan wel ;-)

• D. Ninjai
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 08:25
Net de blauwe iPhone XR besteld i.c.m. een Spigen Ultra Hybrid Transparant case. Ik kom van een SE en het laden is na 2 jaar onbetrouwbaar geworden. Jammer dat ze geen SE2 of iets dergelijks hebben aangekondigd maar ik kan wel wennen aan een grotere telefoon.

Wel was het lastig om uit de kleuren en cases te kiezen. Zwart en wit zijn veilig maar mijn SE is space grey dus nu maar een vrolijke kleur. Qua cases twijfelde ik tussen de Caudabe Lucid Clear en de Spigen Ultra Hybrid. Toch voor de Spigen gegaan omdat ik die ook had voor mij SE en talloze malen het leven van mijn SE heeft gered. Bij de Caudabe was ik een beetje bang dat het niet genoeg boven het scherm uitsteekt (aanname).

Morgen komt ie hopelijk, kan niet wachten! :*)

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:31
TR1969 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Is onjuist de XR voor €696. Je moet nu ook abo afsluiten, vanmiddag voor kennis proberen te halen. Werkt niet meer die truc, je moet abo afsluiten. Helaas.

• Rosto
Hij is binnen! Zwarte XR en Decoded leather case.. Heb toch ook maar de Mujjo besteld om te kijken of deze misschien beter zit. De Decoded zit was losjes om te zijkanten heen... En de aan/uit en volumeknoppen gaan wel erg soepel (was Apple leather case gewend, die ging stroef en dat wij eigenlijk wel prettig..

Maar het toestel bevalt goed. De grootte valt mij echt niet tegen. Dacht ik erg moest wennen maar dat valt erg mee gelukkig. Iets meer in de broekzak wel...

Wat me vooral opvalt is dat die stereospeakertjes toch wel beter wegluisteren dan een het enkele monospeakertje van de 6S.. Ook de foto's die de XR maakt zijn stukken beter.

Morgen even kijken naar het Mujjo hoesje .. Al met al een happy XR eigenaar hier.

• Aeon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23:45
Rosto schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:43:
Hij is binnen! Zwarte XR en Decoded leather case.. Heb toch ook maar de Mujjo besteld om te kijken of deze misschien beter zit. De Decoded zit was losjes om te zijkanten heen... En de aan/uit en volumeknoppen gaan wel erg soepel (was Apple leather case gewend, die ging stroef en dat wij eigenlijk wel prettig..

Maar het toestel bevalt goed. De grootte valt mij echt niet tegen. Dacht ik erg moest wennen maar dat valt erg mee gelukkig. Iets meer in de broekzak wel...

Wat me vooral opvalt is dat die stereospeakertjes toch wel beter wegluisteren dan een het enkele monospeakertje van de 6S.. Ook de foto's die de XR maakt zijn stukken beter.

Morgen even kijken naar het Mujjo hoesje .. Al met al een happy XR eigenaar hier.
Hier ook sinds vandaag een XR. Ik stond op het punt de decoded hoes te bestellen. Ik ben benieuwd wat je ervaring zal zijn met het Mujjo hoesje!

Ik kom van een SE, dus is vooral qua formaat even wennen. Maar positief tot nu toe.

/edit
Ik lees dat de Mujjo vrij lomp is, o.a door een opstaande rand aan de scherm zijde. Maar even verder zoeken.

Totallee en Caudabe komen eerder voor in dit topic. Ook dBramante1928 hebben een leather case die er goed uitziet...

Aeon wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:05 (9%)

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:16
Rosto schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:20:
Nog kogel is door de kerk. Van het weekend een black XR 64GB besteld op gsmweb met tele2 voor 1 maand. Kan ik meteen eens tele2 bereik testen... Normaal bij Vodafone maar in mijn wijk zeer slecht ontvangst...

Ook meteen maar een Decoded leren back cover besteld.. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Ik kom van een iPhone 6s met leren hoes van Apple.. Zal wel even wennen zijn aan de grootte. Goed om te lezen dat de meeste er wel aan wennen.

Nu maar wachten tot de hele zooi binnen is.
Hier hetzelfde gedaan. Alleen dan via gsmsale. Als het goed is versturen ze de telefoon en sim vandaag nog.

Maar kan je dat Tele2 abonnement vrijwel direct na activeren weer opzeggen of kan je daar beter even mee wachten?

• Rosto
Ah. Ik ook via gsmsale idd. ik heb m gisteren alweer opgezegd via het online formulier. Loopt dan nog een maand. Kan ik mooi Tele2 maand testen.

• LOUDLABS
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 16:10
Vraagje over wireless charging. (Misschien heb ik er overheen gelezen in het topic).
Ik ben opzoek naar een wireless charger op Aliexpress voor mijn iPhone XR. Maar er word gesproken over verschillende outputs zoals 5w/1a en 9.7w/1.6a.

Nu zijn de ingevulde specs bij die Chinezen echt een drama te noemen soms. Ik zoek op iPhone xr maar in de beschrijvingen staat iPhone x, en dus niet XR.

Wat is het juiste voltage output om aan te houden. Voor normaal laden. Ik lees dat de XR geen 10w wireless aan kan, maar weet niet of dat klopt of niet.

• Rosto
Mijn ervaring met de hoesjes

Decoded: Erg mooi. Lage opstaande randen. Net ietsje te laag misschien om het scherm goed te beschermen wanneer deze op tafel ligt met scherm naar beneden. De knoppen zijn erg gevoelig. Dat kan positief en negatief zijn. Ik vind dat minder prettig. Leer ziet er ietsje meer luxe uit. Ruikt lekker.

Mujjo: Ook erg mooi. De rand is idd hoger. Met een back swipe in safari is dat even wennen. Maar als ik een glazen screenprotector op zet is dat al iets lager.... lijkt wel meer op Apple leather hoes die op mijn 6s zit. Knoppen gaan ook licht maar wel minder. Beter voor mij. Mute knop is makkelijker te bedienen. Leer ziet iets minder luxe uit maar wel iets steviger naar mijn idee. Slijt misschien mooier/gladder. Dan glijdt die rand ook iets beter misschien.

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:16
Rosto schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:02:
Ah. Ik ook via gsmsale idd. ik heb m gisteren alweer opgezegd via het online formulier. Loopt dan nog een maand. Kan ik mooi Tele2 maand testen.
Ok, ga ik dat ook doen vlak nadat hij binnen is. Moet alleen ook nog een toestel voor mijn partner hebben. Zou Tele2 moeilijk doen als ik net na het opzeggen weer een nieuw abonnement aanvraag op mijn naam of zou ik dan beter eerst die nieuwe aan kunnen vragen voordat ik opzeg?

• Aeon
Rosto schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:38:
Mijn ervaring met de hoesjes

Decoded: Erg mooi. Lage opstaande randen. Net ietsje te laag misschien om het scherm goed te beschermen wanneer deze op tafel ligt met scherm naar beneden. De knoppen zijn erg gevoelig. Dat kan positief en negatief zijn. Ik vind dat minder prettig. Leer ziet er ietsje meer luxe uit. Ruikt lekker.

Mujjo: Ook erg mooi. De rand is idd hoger. Met een back swipe in safari is dat even wennen. Maar als ik een glazen screenprotector op zet is dat al iets lager.... lijkt wel meer op Apple leather hoes die op mijn 6s zit. Knoppen gaan ook licht maar wel minder. Beter voor mij. Mute knop is makkelijker te bedienen. Leer ziet iets minder luxe uit maar wel iets steviger naar mijn idee. Slijt misschien mooier/gladder. Dan glijdt die rand ook iets beter misschien.
Thanks. Ik heb de Decoded besteld. Mijn huidige (SE) hoes is ook daarvan en die is goed. Mocht het erg tegenvallen (vooral de pasvorm aan de zijkant) stuur ik em terug en bestel ik een andere.

• Rosto
Zo heb ik t ook gedaan. Eerst Decoded en nu dan Mujjo. Ik denk dat ik de Mujjo ga houden. Allebei mooi trouwens!

• Yptisem
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 17-03 08:32
Mag voor mijn nieuwe baan een nieuwe iPhone uitkiezen. Standaard model is de 7 32 GB en als ik 300 bijbetaal kan ik een Xr kiezen met 64 GB. Moet 36 maanden met het toestel doen en na die 36 maanden wordt ik eigenaar van het toestel. Heb privé nu zelf een mat zwarte iPhone 7 plus al 2,5 jaar dus om weer terug te gaan naar een 7 zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Twijfel nog wel tussen de RED of de zwarte, zijn er hier mensen die al een paar maanden met de RED rondlopen en kunnen vertellen of ze nog steeds tevreden zijn met de keuze of toch liever een andere kleur hadden gekozen?

• Stevie07
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:03
Yptisem schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:25:
Mag voor mijn nieuwe baan een nieuwe iPhone uitkiezen. Standaard model is de 7 32 GB en als ik 300 bijbetaal kan ik een Xr kiezen met 64 GB. Moet 36 maanden met het toestel doen en na die 36 maanden wordt ik eigenaar van het toestel. Heb privé nu zelf een mat zwarte iPhone 7 plus al 2,5 jaar dus om weer terug te gaan naar een 7 zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Twijfel nog wel tussen de RED of de zwarte, zijn er hier mensen die al een paar maanden met de RED rondlopen en kunnen vertellen of ze nog steeds tevreden zijn met de keuze of toch liever een andere kleur hadden gekozen?
Hier nu 2 maanden in bezit van de Red. Ik vind hem nog steeds prachtig, maar smaken verschillen natuurlijk :), gebruik hem wel meestal zonder hoesje want dat is zonde van de mooie kleur.

• Aeon
Yptisem schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:25:

Ik heb gekozen voor zwart. Maar alleen omdat de bezels dan mooier overlopen in de behuizing.

• LOUDLABS
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 11-01 16:10
Stevie07 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:39:
[...]

Hier nu 2 maanden in bezit van de Red. Ik vind hem nog steeds prachtig, maar smaken verschillen natuurlijk :), gebruik hem wel meestal zonder hoesje want dat is zonde van de mooie kleur.
Zwarte variant hier, maar ook inderdaad zonder hoesje. Prachtig apparaat. Ik twijfelde eerst tussen de S9 en de XR.

• Yptisem
Bedankt voor de reacties heb de rode bestelt. Vond de rode kleur echt prachtig maar bij de zwarte zie je de bezels inderdaad een stuk minder. Kon zelf niet echt kiezen dus doorslaggevende factor was voor mij dat ik bij de rode het goede doel nog een beetje steun.

• Janet_
  • Laatst online: 08:18
De rode 128gb vandaag binnen gehad. Sinds 2011 altijd Android gehad , dus wennen. Raakte erg gefrustreerd van de gestures, maar dat is even wennen.

Ik had m'n face id ingesteld , en vervolgens herkend hij me totaal niet. Hij kan hierin niet tegen de pocophone op.

Verder mis ik toch wel een appdrawer, vind het home screen zo rommelig. Is daar nog wat aan te doen?

• Rosto
Janet_ schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:04:
De rode 128gb vandaag binnen gehad. Sinds 2011 altijd Android gehad , dus wennen. Raakte erg gefrustreerd van de gestures, maar dat is even wennen.

Ik had m'n face id ingesteld , en vervolgens herkend hij me totaal niet. Hij kan hierin niet tegen de pocophone op.

Verder mis ik toch wel een appdrawer, vind het home screen zo rommelig. Is daar nog wat aan te doen?
Hmmm. Wat aan te doen? Een Pocophone kopen misschien 😜.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb een rode XR en die vind ik echt erg mooi. Transparent case erom. Mooie rode background. Vurig toestelletje :)

• Yptisem
Blijft mij verbazen hoeveel medewerkers er bij elektronica zaken werken die klanten complete onzin verkopen. Vaak bij oudere mensen is er gewoon sprake van misleiding. Was net nog even bij zo een zaak waar de verkoopster mij doodleuk vertelde dat ik echt nooit de Xr moest nemen omdat deze nog dezelfde componenten zou gebruiken als de iPhone 4 en dat de iPhone Xs een processor had die vele malen sneller was. Toen ik haar vertelde dat er in beide een A12 Bionic SOC zat zei zij dat ze niet al die details wist maar dat de Xr gewoon veel trager was 8)7 .

Bij de Amac trouwens is het niet veel beter hoorde een oudere meneer de verkoper vertellen dat hij een iPad wilde om te video bellen met zijn kinderen en hij vroeg dan welke hij het beste kon nemen. Vertelde de medewerker dat hij dan wel echt een iPad Pro nodig had met 256 GB omdat video natuurlijk veel zwaarder is en veel ruimte inneemt. Toen de verkoper wegliep heb ik uiteraard wel even tegen de meneer gezegd dat dat echt niet nodig is en dat een normale iPad voor zijn gebruik meer dan voldoende is.

• Hugo!
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 18-03 11:04
Inmiddels heb ik de Iphone XR een aantal weken in mijn bezit, en moet zeggen hij bevalt prima! Zijn wel een aantal dingen die me tegen vallen van de XR en IOS komende van een Samsung S7 edge. Wat is die iPhone XR zwaar zeg. Na een aantal weken heb je het minder door maar toen ik twee dagen geleden mijn S7 weer is vast pakte merkte ik pas echt hoe licht die S7 is. Wat mij het meeste tegen valt op de Iphone is nog steeds het notificatie center. Ondanks dat ze blijkbaar grote stappen hiermee hebben gemaakt in de laatste updates, kan dit echt niet tippen aan Android naar mijn mening. Wat ik ook vaak deed op Android bij het bekijken van een filmpje, en je wilde de tijd zien. Heel kort van boven naar beneden swipen met je vinger. Dan kreeg je alleen een klein balkje met de tijd en notificaties. Bij IOS moet ik gelijk me hele notificatie center naar beneden swipen, en dan stopt heel vaak ook nog de video met afspelen.
Wat wel echt helemaal top is aan de XR is de batterij. Gaat gemakkelijk een hele dag mee, en dan ben ik toch wel een groot gebruiker (denk ik). Ik gebruik de telefoon gemiddeld ongeveer 4 uur per dag (on screen time) en kom daar met gemak de dag mee door. Ook Faceid werkt top, wat ik in eerste instantie niet had verwacht.

Al met al een top aankoop :) . Hoop dat Apple toch nog blijft doorontwikkelen met het notificatie center dan ben ik pas echt blij.
Yptisem schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:12:
Blijft mij verbazen hoeveel medewerkers er bij elektronica zaken werken die klanten complete onzin verkopen. Vaak bij oudere mensen is er gewoon sprake van misleiding. Was net nog even bij zo een zaak waar de verkoopster mij doodleuk vertelde dat ik echt nooit de Xr moest nemen omdat deze nog dezelfde componenten zou gebruiken als de iPhone 4 en dat de iPhone Xs een processor had die vele malen sneller was. Toen ik haar vertelde dat er in beide een A12 Bionic SOC zat zei zij dat ze niet al die details wist maar dat de Xr gewoon veel trager was 8)7 .

Bij de Amac trouwens is het niet veel beter hoorde een oudere meneer de verkoper vertellen dat hij een iPad wilde om te video bellen met zijn kinderen en hij vroeg dan welke hij het beste kon nemen. Vertelde de medewerker dat hij dan wel echt een iPad Pro nodig had met 256 GB omdat video natuurlijk veel zwaarder is en veel ruimte inneemt. Toen de verkoper wegliep heb ik uiteraard wel even tegen de meneer gezegd dat dat echt niet nodig is en dat een normale iPad voor zijn gebruik meer dan voldoende is.
Dat is belachelijk ja, ze kletsen zomaar wat

• Janet_
  • Laatst online: 08:18
Rosto schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:10:
[...]

Hmmm. Wat aan te doen? Een Pocophone kopen misschien 😜.
Die heb ik al ;)

• D. Ninjai
Ik heb wel complimenten voor Amac voor het plaatsen van een screenprotector. Daar hebben ze een speciale mal voor. Superstrak erop.

• Aeon
Rosto schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:23:
Zo heb ik t ook gedaan. Eerst Decoded en nu dan Mujjo. Ik denk dat ik de Mujjo ga houden. Allebei mooi trouwens!
Zojuist de Decoded binnen. Moet zeggen dat het me erg meevalt. Ik was bang dat de toch al iets lompe XR nog groter zou aanvoelen. Maar dat valt me mee. Ook sluit de Decoded hoes mooi aan. Deze ga ik houden.

• Hennie-M
  • Laatst online: 22:19
-SaveMe- schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:16:
Ik heb een rode XR en die vind ik echt erg mooi. Transparent case erom. Mooie rode background. Vurig toestelletje :)
Ik heb ook een rode XR. Maar eigenlijk niet aan gedacht om ook de wallpaper e.d. aan te passen.
Heb je nog tips over iphone wallpapers?
edit: ik was lui.. vergeten te googlen... en de stock wallpapers vergeten. Ik heb nu een stock wallpaper en WAUW! dat spat er echt vanaf. :D

Hennie-M wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:57 (16%)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hennie-M schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:36:
[...]

Ik heb ook een rode XR. Maar eigenlijk niet aan gedacht om ook de wallpaper e.d. aan te passen.
edit: ik was lui.. vergeten te googlen... en de stock wallpapers vergeten. Ik heb nu een stock wallpaper en WAUW! dat spat er echt vanaf. :D
Ik heb gewoon die nieuwe rode die bij iOS12 de iphone XR komen ...

-SaveMe- wijzigde deze reactie 12-01-2019 18:55 (14%)

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heeft iemand anders last van misselijkheid bij de XR (ja de LCD) Gisteren ontvangen en na een paar minuten is het als een VR wagenziekte gevoel.

Vriendin had het ook (was niet helemaal lekker en bleek na navraag begonnen toen zij hem even gebruikte)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Misselijkheid bij het gebruiken van een telefoon? Dat is nieuw voor mij ... Ik heb er in elk geval geen last van.

• Thijs?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:40
Wellicht helpt het om de hoeveelheid beweging te verminderen die in iOS zit ingebouwd:
https://support.apple.com/en-gb/HT202655
Dit stond weer aan bij mij, toen ik de backup van de iPhone 6 naar de XR had overgezet. Wellicht is hetzelfde bij jou het geval.

XR trouwens nu 2 weken in het bezit, via gsmsale. Tele2 direct opgezegd en de beste meneer aan de telefoon begreep 'dat vanwege de constructie' hij mij waarschijnlijk niet als klant kon behouden, maar hij wenste me veel plezier met m'n toestel, lichtelijk sarcastisch :+

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 09:33

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die heb ik idd uitgezet, stond al uit vanaf mn backup van de 7.

Heel vreemd verhaal, alleen eerder gehad met VR bril en ooit in een game meg de verkeerde camera kijkhoek.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• RaydeJee
Hennie-M schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:36:
[...]

Cool he! Ik heb hem ook genomen.

Ik heb de XR nu een week. De accu is heerlijk, die gaat enorm lang mee.
Een 7 voelt nu gewoon klein aan. Ik vind de XR wel behoorlijk wegen. Ik heb hem met de clearcase van Apple. Al met al weer een echte fijne iPhone, ben er erg tevreden mee. :)

• Rosto
Tip. Tele2 meteen opzeggen. Het onlineformulier werkt niet de eerste twee weken ivm de twee weken bedenktijd die je normaal hebt... zei medewerker van Tele2.

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:53
Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een XR. Aangezien zaterdag mijn 6s was overleden, en ik eigenlijk helemaal niet in de markt was, mij eens goed inlezen/kijken.
Tijd voor echt wat nieuws (X/XS/XR) of een wat bekender uiterlijk (8/7) met behoud van TouchID (werkt super en zou niks anders willen).
Naar de winkel en holy ^&@% wat zijn die nieuwe telefoons groot en zwaar tov. mijn 6s. Nog maar eens op Tweakers lezen wat de ervaringen zijn en zo las ik onder andere staan “FaceID/formaat/etc wen je zo aan”, natuurlijk dacht ik :+.
Goed, uiteindelijk overstag gegaan door de aanbieding van KPN waardoor de XR nog betaalbaar is (alles is relatief).
Na een uurtje wat pielen is het formaat wel aan het wennen, maar het gewicht nog niet echt.
Wat betreft de FaceID, dit went binnen 5 minuten :9 .

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• Rosmalen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-02 11:23
Ik zit enorm te dubben; zal even een korte inleiding geven:
Heb sinds de eerste levering een Iphone X, top toestel alleen heb ik zo'n bizar slecht bereik dat dat de reden is dat ik afscheid ga nemen. KPN (abonnement) is mijn standaard sim, om te testen heb ik een T-mobile kaartje aangeschaft en dit is net zo erg, zo niet érger qua bereik. Woon in een nieuwbouwwijk en werk in een nieuwbouw kantoorpand waar ik met mijn 6 en 6s nooit problemen heb ervaren qua bereik.

Was bereid om ±500,- bij te betalen om door te stappen naar een Xs maar hoor hier nu ook alweer zoveel verhalen over issues met het bereik dat dit voor mij ook een no-go is.

Met de XR zie ik nagenoeg geen bereik issues langskomen dus ben van plan om de werkelijk práchtige iPhone X camera achter te laten voor een XR. Vraag aan jullie, zijn jullie tevreden met jullie bereik of merken jullie een dip nadat je van een 6s / 7 / 8 geswitcht bent naar je XR?

www.vdzande.com

• Rosto
Met de XR zie ik nagenoeg geen bereik issues langskomen dus ben van plan om de werkelijk práchtige iPhone X camera achter te laten voor een XR. Vraag aan jullie, zijn jullie tevreden met jullie bereik of merken jullie een dip nadat je van een 6s / 7 / 8 geswitcht bent naar je XR?
Kom van een 6s.. niets gemerkt van minder bereikbaarheid.

• iAdema
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
Rosmalen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:59:
Ik zit enorm te dubben; zal even een korte inleiding geven:
Heb sinds de eerste levering een Iphone X, top toestel alleen heb ik zo'n bizar slecht bereik dat dat de reden is dat ik afscheid ga nemen. KPN (abonnement) is mijn standaard sim, om te testen heb ik een T-mobile kaartje aangeschaft en dit is net zo erg, zo niet érger qua bereik. Woon in een nieuwbouwwijk en werk in een nieuwbouw kantoorpand waar ik met mijn 6 en 6s nooit problemen heb ervaren qua bereik.

Was bereid om ±500,- bij te betalen om door te stappen naar een Xs maar hoor hier nu ook alweer zoveel verhalen over issues met het bereik dat dit voor mij ook een no-go is.

Ik merk vanaf de iPhone 8 geen verschil met de Xs qua bereik. Wel heb ik het idee dat de telefoon wat sneller naar 2.4Ghz WiFi terugvalt dan de 8.
Heb je niet een collega of kennis die een Xs heeft zodat je je bereik even thuis en op werk kunt testen?

• Rosmalen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 04-02 11:23
iAdema schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Heb je niet een collega of kennis die een Xs heeft zodat je je bereik even thuis en op werk kunt testen?
Nee, dat is helaas niet het geval. Had het graag even getest inderdaad. Twijfel, voor het eerst sinds begin 2008 (2G), of ik bij iPhone blijf vanwege het slechte bereik. Het is gewoon geen doen.

www.vdzande.com

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-03 16:17
Rosmalen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Nee, dat is helaas niet het geval. Had het graag even getest inderdaad. Twijfel, voor het eerst sinds begin 2008 (2G), of ik bij iPhone blijf vanwege het slechte bereik. Het is gewoon geen doen.
Mijn bereik is niet beter of slechter dan mijn S8 bij zowel Proximus als Orange! Momenteel heeft Proximus 1 streepje meer dan Orange in de XS (dual SIM).

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Thijs?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 07:40
Rosto schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:25:
Tip. Tele2 meteen opzeggen. Het onlineformulier werkt niet de eerste twee weken ivm de twee weken bedenktijd die je normaal hebt... zei medewerker van Tele2.
Die ervaring had ik ook: ik heb echter na 3 dagen gebeld of mijn afmelding door was gekomen. Er werd gezegd dat als je niet een bevestigingse-mail ontvangen hebt de afmelding niet is doorgekomen. Ik had dus niets ontvangen. Telefonisch was het in paar minuten geregeld en ontving ik direct een e-mail.

• ceycey
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 00:12
Iemand die nog een screenprotector kan aanraden? Liefst een die volledig dekkend is en met een hoesje samen gaat?

Hoesje heb ik al; Spigen Liquid Air

• Aeon
ceycey schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:47:
Iemand die nog een screenprotector kan aanraden? Liefst een die volledig dekkend is en met een hoesje samen gaat?

Ik heb de Belkin invisiglass oid. was iets van 23,- en er zit een handige template bij waarmee je em makkelijk kan plakken.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Aeon schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Ik heb de Belkin invisiglass oid. was iets van 23,- en er zit een handige template bij waarmee je em makkelijk kan plakken.
Ik heb diezelfde op mijn XS zitten, maar het is niet erg goed gelukt. Ik heb de meegeleverde tool gebruikt, maar toen zat hij scheef. Dus ik heb hem losgehaald en zonder die tool geplaatst. Nu zit hij nog niet perfect.

Ik heb een aantal weken geleden de BodyGuardz Pure 2 Edge Glass (volledig dekkend) gekocht, maar deze heb ik nog niet geplaatst. Deze is voor de XR. Ze zijn wel erg duur. Voor mijn 7 had ik ook BodyGuardz (niet volledig dekkend) en dat beviel ook prima.

syltheboy wijzigde deze reactie 15-01-2019 21:41 (33%)

• Aeon
syltheboy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Ik heb diezelfde op mijn XS zitten, maar het is niet erg goed gelukt. Ik heb de meegeleverde tool gebruikt, maar toen zat hij scheef. Dus ik heb hem losgehaald en zonder die tool geplaatst. Nu zit hij nog niet perfect.

Ik heb een aantal weken geleden de BodyGuardz Pure 2 Edge Glass (volledig dekkend) gekocht, maar deze heb ik nog niet geplaatst. Deze is voor de XR. Ze zijn wel erg duur. Voor mijn 7 had ik ook BodyGuardz (niet volledig dekkend) en dat beviel ook prima.
Hmm, eigenlijk wel eens dat die template niet geweldig is. Hij zat er bij mij wel recht op, maar er zat lucht onder. Na voorzichtig (deels) losmaken en opnieuw plakken zit ie goed.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02:43
Hier vandaag ook een black xr 64gb opgehaald maar blijft dicht tot mijn case en protector van Amazon binnen is, eerste iphone sinds 5s.

Was in abbo vorm maar 100 euro meer up front dan een s9+ en uiteindelijk gezien betaalde ik dat graag extra voor de lange iOS support qua updates en de a12 bionic en de batterijduur.
Ook omdat mijn huidige android zo een miskleum was qua support en 3 jaar oud is, was nu wel weer ff klaar met geen updates te krijgen.

Hopelijk nog voor het weekend case en protector binnen en dan beginnen.

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-03 12:41
Rosmalen schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:59:

Sterker nog. Je gaat alleen vooruit qua camera. Je verliest de tweede lens, dus als je veel zoomt zal je die wel missen, maar de main camera lens is aardig wat beter O+

• D. Ninjai
ceycey schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:47:

Ik zou langs Amac gaan. Daar zetten ze een Belkin erop met een speciaal apparaat die het er superstrak op zet. Ik heb het icm een transparante spigen hybrid en heb het geeneens door dat ie erop zit. Protector gaat niet over de bezels en de notch.

D. Ninjai wijzigde deze reactie 17-01-2019 20:53 (4%)

• Katmi
Volledig dekkend is idd bijna uit den boze door het 2.5D gebogen glas aan de zijkanten van de telefoon, protector moet zo goed als stoppen aan de zwarte bezel of hij hecht niet of toch niet goed.

Ik heb een glass protector van op Amazon ( 2 in een pack voor 9 euro ) en die kwam met zo een plastic tool om die er recht op te leggen en die van mij stopt ook aan de zwarte bezel, laat de notch vrij, en gaat dan links en rechts wel omhoog zodat het scherm langs de notch ook bedekt is.

Ik heb protectors gezien die '' full cover '' claimen te zijn maar ik weet uit ervaring van vroeger dat het niet werkt op telefoons met 2.5D randen.
Je kan wel nog kiezen uit eentje die de notch covered, dan heb je zo eentje waar er een cut out is voor de earpiece maar hij bedekt dan wel de notch, maar ik vind dat niet echt mijn ding dus heb een protector die een cutout heeft bovenaan zodat de notch ''vrij'' blijft.

• NehcslowZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-03 22:38
Hebben jullie ook zitten twijfelen tussen een iPhone x en de xr? Scheelt maar 120 euro. En zo niet wat was dan de doorslaggevende factor?

• Katmi
NehcslowZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:46:
Hebben jullie ook zitten twijfelen tussen een iPhone x en de xr? Scheelt maar 120 euro. En zo niet wat was dan de doorslaggevende factor?
Ik niet.

- XR heeft snellere cpu
- Face ID improvements tov de X ( noem het 1st gen face id tov 2nd gen face id )
- Ik zie liever de aluminium gekleurde zijkanten van de XR dan het blinkende stainless steel rondom de X/XS
- XR heeft betere batterijduur dan de X
- XR heeft dezelfde 12mp camera sensor als de XS/XS max dus foto's zijn van iets betere kwaliteit dan de X
- OLED of LCD boeit mij persoonlijk niet en als pokemon go player heb ik liever LCD dan OLED of die pokebal ingame is na een tijd ingebrand in mijn scherm ( had ik op mijn S8 na een jaar )

En dan de goedkopere prijs bovenop de betere camera/face id/cpu/batterij.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 23:31
Katmi schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Ik niet.

- XR heeft snellere cpu
- Face ID improvements tov de X ( noem het 1st gen face id tov 2nd gen face id )
- Ik zie liever de aluminium gekleurde zijkanten van de XR dan het blinkende stainless steel rondom de X/XS
- XR heeft betere batterijduur dan de X
- XR heeft dezelfde 12mp camera sensor als de XS/XS max dus foto's zijn van iets betere kwaliteit dan de X
- OLED of LCD boeit mij persoonlijk niet en als pokemon go player heb ik liever LCD dan OLED of die pokebal ingame is na een tijd ingebrand in mijn scherm ( had ik op mijn S8 na een jaar )

En dan de goedkopere prijs bovenop de betere camera/face id/cpu/batterij.
Dit! Precies de redenen waarom ik van de X naar de XR ben gegaan. Vooral Smart HDR is geweldig.

• jodeltje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Het verschil tussen LCD en OLED.

De iPhone X heeft een beter scherm, maar als je uren naar het scherm staart is de 'ervaring' van de XR rustiger in mijn ervaring.
De X trilt in helderheid, de XR is heel rustig, 'er beweegt niks'/'rustig beeld'.

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:27
Was een no-contest hier. De accuduur van de XR is awesome. Ik wil nooit meer minder.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik wou ook de iPhone X kopen, maar de Xr geeft je voor weinig prijsverschil een toestel met dezelfde hardware specs als de Xs (buiten camera en scherm) waardoor je het langste met het toestel kan doen. Met mijn vorige iPhone heb ik 5 jaar gedaan dus voor mij is dat wel een belangrijke factor. Ook had de iPhone X de eerste generatie FaceID wat net zoals met TouchID 1ste generatie (iPhone 5S) en 2de generatie (iPhone 6) ook voelbaar verschilde.

Het OLED scherm is leuk maar niet belangrijk om de andere factoren te overtreffen voor mij. Vooral omdat het LCD scherm van de Xr overtuigend is, als een hoge kwaliteit LCD zelfs in 2019. Ook tijdens de launch was de iPhone X helemaal niet goedkoper te vinden, het duurde wel een tijd voordat de prijs onder de 900€ zakte.

Phuncz wijzigde deze reactie 18-01-2019 13:32 (5%)

• jszvd
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 18-03 16:28
Belangrijkste reden voor mij om voor XR te kiezen was ondersteuning eSim; voor reizen buiten EU met dataplan van aanbieders als GigSky of Truphone.

• NehcslowZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-03 22:38
Wat veel reacties! Bedankt allemaal. Erg verhelderend!

• RigolleM
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-03 16:17
Waar de reakties met een grote bocht om heen gaan:

Resolutie XR vs X/XS(Max)

XR: 828 x 1792 pixels
X/XS: 1125 x 2436 pixels

Je moet eens de eerste iPhone XR reacties nalezen of verschillende fora (zelfs hier in dit topic), na de aankondiging van de XR! Wat een zonde van het scherm, was meestal de conclusie.
Nu 3 maand later is het plots geen dealbreaker meer!
Het zijn dan ook vaak de XR bezitters die hier met geen woord over reppen! Vreemd :-p

MS SP3 i5/8Gb/256Gb - Fujifilm X-T1/X70

• Katmi
Ik kom van een 1080p op 5.1 inch android toestel en ik merk niets aan het xr display.
Maar ik ben ook geen tech head of specs junkie en ik zat op voorhand ook niet te melken over die 326ppi :P

Voor mij gewoon een top scherm.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik kom van een 6 plus en ik vind het scherm ook meer dan prima. Persoonlijk vind ik de absurde meerprijzen van de twee grote broers het absoluut niet waard...

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Katmi schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:28:
Ik kom van een 1080p op 5.1 inch android toestel en ik merk niets aan het xr display.
Maar ik ben ook geen tech head of specs junkie en ik zat op voorhand ook niet te melken over die 326ppi :P

Voor mij gewoon een top scherm.
Ik moet ook zeggen, komende vanaf een OLED scherm, dat het over het algemeen een heel goed scherm is. Hij zou wel nog iets scherper kunnen, maar een wazig scherm is het zeker niet. Verder heb je natuurlijk niet absolute zwartwaardes. Daar staat tegenover dat de kleuren die het scherm produceert er goed uit zien, de kijkhoeken zijn goed, de helderheid (zowel minimum als maximum) is goed.

De iPhone XS had ik ook graag gehad, maar de XR was (na providersubsidie/korting) nog altijd tussen de €400 en €500 goedkoper. Dat prijsverschil is veel te groot voor wat de XS extra biedt.

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:14
Ik twijfel erg, ik heb een iPhone 8 plus 256gb en de xr lijkt me een mooi toestel. Alleen is het echt wel een upgrade van een 8 plus naar een xr? Over touch id of ben ik erg tevreden moet ik zeggen, face id weet ik nog niet. Hmmmm moeilijk😊

elaho wijzigde deze reactie 19-01-2019 21:28 (6%)

• Katmi
Technisch gezien is het een upgrade, maar niet zo een upgrade dat je niet kunt wachten tot in Oktober dit jaar, de 8 plus is ook pas van eind 2017 dus met wat common sense wacht je tot eind 2019 voor up te graden want elk jaar upgraden is eigenlijk dom.

Je krijgt de gebruikelijke verbeteringen zoals iets snellere cpu, iets betere camera kwaliteit, betere batterijduur maar dat betekend allemaal weinig als je nu nog steeds tevreden bent van de snelheid/batterijduur/foto's die je toestel maakt.
Ik geloof dat puur technisch bekeken het LCD display in de XR ook beter is dan de 8+ buiten resolutie dan.

Ik vind face id wel leuker dan touch id en ook dat de top en bottom bezel van het toestel weg zijn vergeleken met een 7/7+/8/8+ maarja dat zal eind dit jaar ook nog wel zo zijn dus ook geen reden om voor een XR te gaan rushen.

Katmi wijzigde deze reactie 19-01-2019 21:48 (6%)

• elaho
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:14
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ja in sept idd komen alweer nieuwe iPhones. Ik denk dan dat ik deze ronde over sla aangezien ik nog best heel tevreden ben met mijn 8 plus. 😊
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True