Vandaag mijn XR geleverd. Had hem al eerder geleverd kunnen krijgen, maar kwam niet zo goed uit. Ben er erg blij mee. De decoded slim wallet staat ook erg mooi, maakt hem absoluut niet bulky. Vraag me alleen wel af of ik aan wallet case kan gaan wennen. Moet er nog wat handigheid in krijgen. Qua looks is ie in ieder geval vet, dus is wel een blijvertje denk ik.
Ik krijg maandag mijn rode XR binnen, en dinsdag de zwarte dbramante1928 Tune case. Volgens mij staat dat best sjiek!
Dit, en enkele andere problemen die ik met de XR (en IOS in general) had, heeft mij doen besluiten om de XR terug te sturen en bij Android te blijven.Wm! schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:34:
...
Enige minpunt wat ik graag wil delen is de WIFI verbinding. Het valt me op dat ik op sommige plaatsen in en rond huis geen verbinding meer heb, wat ik wel altijd had met mijn iPhone 6. Toevalstreffer zou kunnen, maar mijn vriendin heeft de overstap van een SE naar Xr gemaakt en die merkte dit onafhankelijk van mij op.
Hebben andere ook 'last' van slechte wireless strength?
Een zoekactie online leverde me vooral veel info op over de Xs en Max op, die daar schijnbaar ook veel issues mee hebben.
Bron: https://www.reddit.com/r/...eception_on_the_xsxs_max/
Voor de geïnteresseerden (niet bedoeld als flame-war; gewoon wat IK ervan vind):
- WIFI-bereik is slechter. Het viel me op dat ik diverse malen geen WIFI had op plekken waar ik deze met mijn Note 8 wel had. Dit was overigens met 12.1
- Mijn telefoongesprek met Apple viel plots weg; kan niet bevestigen dat het bereik een issue was, maar op die locatie heb ik nooit eerder problemen gehad
- Bluetooth audio is RUK. 250kbit AAC klinkt echt voor geen meter als je AptX-HD/LDAC gewend bent. Nee, echt zo zonde dat IOS zo beperkt is
- Het viel me op dat als je langzaam met je vinger scrollt over het scherm, dat je af en toe micro-judder hebt. Dit zag ik in het instellingen-menu, NOS, NU.nl en nog wel wat meer apps. In Safari was het me niet opgevallen. Ook gecontroleerd bij de Media-Markt en alle iPhones hadden dit
- Ik vond het speakergeluid een beetje 'hol' klinken. Niet alleen bij muziek/films, maar ook tijdens het voeren van een telefoongesprek. Persoonlijk stoorde ik me hieraan
- Tijdens het luisteren van muziek ik mijn auto via bluetooth, had ik soms op een rit van 45min af en toe zeer kort wegvallend geluid. Nooit problemen gehad met mijn Note8
- Het laden van apps is langzamer dan bij mijn Note8. NOS, Youtube, browser, Spotify, Dumpert, WhatsApp, etc., allen laden (iets) sneller op de Note8
- En nog wel enkele kleine dingen meer
Nogmaals, dit is niet om Apple te bashen; ik ben niet merk gebonden en gebruik wat voor mij het prettigst werkt. Er valt ook genoeg over Android/Samsung te zeuren. Overigens deed de XR/IOS ook heel veel goed. Het is gewoon een mooie, snelle telefoon mijn zijn beperkingen (zoals ieder ander merk).
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen een. iPhone Xr or Oneplus6T, ben na de iPhone 4 overgeschakeld naar android en ben dus wel een beetje "bang" om terug naar iOS te gaan.
Ik twijfel vooral omdat ik een "snelle" camera wil, ik zeg bewust snel omdat ik kom van een s7 die heel goed was in foto's maken van scenes die wat beweging kunnen hebben (kids, huisdieren,.
.) Ik had vorige week een poco f1 ter test en op dat vlak was het huilen met de pet op, minste beweging zorgde voor wazige foto's)
Bij de iphone ben ik vrij zeker dat dit goed zit, bij de oneplus weet ik het niet..
Ik twijfel vooral omdat ik een "snelle" camera wil, ik zeg bewust snel omdat ik kom van een s7 die heel goed was in foto's maken van scenes die wat beweging kunnen hebben (kids, huisdieren,.
.) Ik had vorige week een poco f1 ter test en op dat vlak was het huilen met de pet op, minste beweging zorgde voor wazige foto's)
Bij de iphone ben ik vrij zeker dat dit goed zit, bij de oneplus weet ik het niet..
Ik kom van een iPhone 7 en heb nu een weekje ervaring met de XR. De XR vind ik in alle opzichten een vooruitgang: snelheid, beeld, accuduur. Met de wifi merk ik geen problemen.
De op6 heeft ook een snelle camera!Korlean schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:02:
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen een. iPhone Xr or Oneplus6T, ben na de iPhone 4 overgeschakeld naar android en ben dus wel een beetje "bang" om terug naar iOS te gaan.
Heb 12.1 en vandaag aantal posities getest waarbij ik vorige week nog wireless issues had.Wm! schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:53:
[...]
Goed dat je het zegt. Ik heb wel geüpdatet naar 12.1 maar of mijn issues er nu voor of na waren weet ik even niet meer!
Kom ik op terug....
Lijkt er idd op dat het in 12.1 is opgelost.
Wat heeft het fotograferen van bewegende beelden te maken met de snelheid van de camera?Ik twijfel vooral omdat ik een "snelle" camera wil, ik zeg bewust snel omdat ik kom van een s7 die heel goed was in foto's maken van scenes die wat beweging kunnen hebben (kids, huisdieren,.

Als de foto app het bewegende beeld niet detecteert, installeer je gewoon een andere foto app waar je de sluitertijd kunt aanpassen
Top, goed om te horen. Dank voor het meldenWm! schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:35:
[...]
Heb 12.1 en vandaag aantal posities getest waarbij ik vorige week nog wireless issues had.
Lijkt er idd op dat het in 12.1 is opgelost.
De camera van beiden zijn goed.Korlean schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:02:
De Xr beter dan de 6t, maar dan spreek je echt op niveau voor de puristen.
De keuze zal dus zuiver op andere vlakken zijn. Wat zoek je, en wat voor besturingssysteem wordt daar je bondgenoot, dat kunnen wij voor jou niet uitmaken.
Hier inmiddels ook de iphone Xr binnen; ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte gegaan. Voornaamste reden voor mij is dat je dan aan de voorkant geen overloop in rand, scherm, kleur ziet. Mooie zwart trouwens, vrij diep. Anders dan andere space grey / zwarte iphones.
Ik kom zelf vanaf een Iphone SE. ik was bang voor de grootte. Gek genoeg ben ik destijds om die reden overgestapt van een iphone 6s naar de SE. Maar dit valt mij echt mee, omdat het scherm echt veel groter/fijner is, is het mij waard. Verder valt mij tot nu toe op: snelheid, de batterijduur en de veel betere camera. Ik had niet gedacht dat ik de snelheid ook zo zou waarderen. Maar het verschil is nu toch wel groot. Hier nog even twee plaatjes

Heeft iemand nog een suggestie voor een minimalistische lederen case? Jammer dat apple geen originele hoesjes in omloop heeft. Tot nu toe kan ik nog niet veel geschikts vinden. Ik wil ook voorkomen dat ik troep koop.
Ik kom zelf vanaf een Iphone SE. ik was bang voor de grootte. Gek genoeg ben ik destijds om die reden overgestapt van een iphone 6s naar de SE. Maar dit valt mij echt mee, omdat het scherm echt veel groter/fijner is, is het mij waard. Verder valt mij tot nu toe op: snelheid, de batterijduur en de veel betere camera. Ik had niet gedacht dat ik de snelheid ook zo zou waarderen. Maar het verschil is nu toch wel groot. Hier nog even twee plaatjes

Heeft iemand nog een suggestie voor een minimalistische lederen case? Jammer dat apple geen originele hoesjes in omloop heeft. Tot nu toe kan ik nog niet veel geschikts vinden. Ik wil ook voorkomen dat ik troep koop.
Op internet kom ik veel goeds tegen over:okio schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:08:
Hier inmiddels ook de iphone Xr binne; ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte gegaan. Voornaamste reden voor mij is dat je dan aan de voorkant geen overloop in rand, scherm, kleur ziet. Mooie zwart trouwens, vrij diep. Anders dan andere space grey / zwarte iphones.
Ik kom zelf vanaf een Iphone SE. ik was bang voor de grootte. Gek genoeg ben ik destijds om die reden overgestapt van een iphone 6s naar de SE. Maar dit valt mij echt mee, omdat het scherm echt veel groter/fijner is is het mij waard. Verder valt mij tot nu toe op: snelheid, de batterijduur en de veel betere camera. Ik had niet gedacht dat ik de snelheid ook zo zou waarderen. Maar het verschil is nu toch wel groot. Hier nog even twee plaatjes![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.mujjo.com/cas...-case-for-iphone-xr-black
Zelf geen ervaring mee overigens.
Ik heb deze lederen hoes: https://www.dbramante1928...---iphone-xr-tuxegtbl0915 i.c.m. mijn rode XR. Voordeel van deze hoes is dat de boven- en onderkant open zijn, zodat de rode rand maximaal zichtbaar is.
Overigens gekocht bij https://www.appelhoes.nl/...Tune-iPhone-XR-case-Zwart met kortingscode AH17K
Overigens gekocht bij https://www.appelhoes.nl/...Tune-iPhone-XR-case-Zwart met kortingscode AH17K
Thanks deze ziet er op het oog goed uit, niet zo heel grofDaSaN schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:09:
Ik heb deze lederen hoes: https://www.dbramante1928...---iphone-xr-tuxegtbl0915 i.c.m. mijn rode XR. Voordeel van deze hoes is dat de boven- en onderkant open zijn, zodat de rode rand maximaal zichtbaar is.
senacases zijn ook mooi. Ook geen ervaring mee, ga meestal voor die van apple zelf. Maar die lijken echt niet te komen dit jaar.Alwayshappyz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:23:
[...]
Op internet kom ik veel goeds tegen over:

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik kan je echt de case van decoded adviseren.okio schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:08:
Hier inmiddels ook de iphone Xr binnen; ik ben uiteindelijk toch voor de zwarte gegaan. Voornaamste reden voor mij is dat je dan aan de voorkant geen overloop in rand, scherm, kleur ziet. Mooie zwart trouwens, vrij diep. Anders dan andere space grey / zwarte iphones.
Ik kom zelf vanaf een Iphone SE. ik was bang voor de grootte. Gek genoeg ben ik destijds om die reden overgestapt van een iphone 6s naar de SE. Maar dit valt mij echt mee, omdat het scherm echt veel groter/fijner is, is het mij waard. Verder valt mij tot nu toe op: snelheid, de batterijduur en de veel betere camera. Ik had niet gedacht dat ik de snelheid ook zo zou waarderen. Maar het verschil is nu toch wel groot. Hier nog even twee plaatjes![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik krijg morgen mijn Nomad leather rugged binnen. Ik heb ook nog een Totallee Thin leather iPhone XR Case besteld. Die is erg dun.
Wow dat ziet er tof uit inderdaad...kan je wellicht je ervaring/foto posten? Ik heb zojuist de dbramante1928 Tune besteld. Deze leek mij totdat ik de optie van totallee zag het meest geschikt.dukcer123 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:32:
Ik krijg morgen mijn Nomad leather rugged binnen. Ik heb ook nog een Totallee Thin leather iPhone XR Case besteld. Die is erg dun.
Wat wel jammer is, de totallee is tot op heden alleen in het zwart leer beschikbaar.
Nou heb ik straks twee leren hoesjes. Thanks voor alle suggesties. Toch lastig zoeken in het mega aanbod.
[ Voor 10% gewijzigd door okio op 05-11-2018 21:07 ]
Ik vind de Sheath van Cadabe ook erg mooi. Geen leather though.
Ik heb ook getwijfeld tussen dbramante en totallee, totdat ik erachter kwam dat totallee alleen aan de achterkant van leer is. Het leer zit dus op een plastic case geplakt, en de randen zijn gewoon plastic. Dat was voor mij de reden om er niet voor te gaan.okio schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:36:
[...]
Wow dat ziet er tof uit inderdaad...kan je wellicht je ervaring/foto posten? Ik heb zojuist de dbramante1928 Tune besteld. Deze leek mij totdat ik de optie van totallee zag het meest geschikt.
Wat wel jammer is, de totallee is tot op heden alleen in het zwart leer beschikbaar.
Nou heb ik straks twee leren hoesjes. Thanks voor alle suggesties. Toch lastig zoeken in het mega aanbod.
Mijn rode Xr is aangekomen en ligt thuis op mij te wachten. Uiteindelijk toch via Apple zelf besteld, gezien de retailer waar ik eerst bij kocht pas midden-eind november kon leveren.
Case zijn zorgen voor later - hou ik wel in de gaten! Heb mij een goedkope ESR case via amazon om me te verhelpen - eerst wat van het toestel genieten ;-).
Case zijn zorgen voor later - hou ik wel in de gaten! Heb mij een goedkope ESR case via amazon om me te verhelpen - eerst wat van het toestel genieten ;-).
Inmiddels heb ik mijn iPhone XR nu twee weken in gebruik. Ik heb de zwarte versie in 64GB en ben overgestapt van een 6S 64GB. Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.
- Wat enigszins wennen was, is het verschil in formaat. De XR is een stuk groter dan de 6S. Maar inmiddels weet ik niet beter. Als ik nu een 6/6S/7/8 in mijn handen krijg, heb ik hetzelfde gevoel als ik bij de 5/5S had nadat ik gewend was aan de 6S.
- De schermrand is best dik. Dat is een stuk minder mooi dan bij de X en XS. Ik had verwacht dat het steeds minder zou opvallen, maar dat is toch niet echt zo. Het is mij het prijsverschil niet waard, want dit is het enige waarvoor ik uiteindelijk de XS zou prefereren, maar toch.
- Voor de rest is het scherm zeer goed (zeker voor een LCD). Een stuk beter en groter dan mijn oude 6S. Niet qua scherpte, maar wel kleuren en helderheid. De OLED van een X of XS is wel merkbaar iets mooier, maar ook dat is mij het prijsverschil niet waard.
- Gestures zijn al helemaal ingeburgerd.
- 3D touch mis ik totaal niet. Ik gebruikte het op twee plekken; control center en cursor verplaatsen. Beide opties zijn er alsnog met haptic touch. Alle andere vormen vond ik eigenlijk maar vervelend (vooral in de browser), dus dat is voor mij juist een pluspunt.
- De batterij gaat megalang mee.
- Alles is weer supersnel, alhoewel ik de 6S nog niet te traag vond, is het verschil duidelijk merkbaar.
- De camera is een flinke upgrade. Niet alleen portrait mode, maar ook de prestatie bij weinig licht is een stuk beter. Helemaal bij de selfie-camera.
- Draadloos laden bevalt me veel beter dan ik verwacht had. Ondanks dat de lader wel een kabeltje nodig heeft, is het toch een stuk gemakkelijker.
- Dat geldt ook voor Face ID. Het is eigenlijk alleen minder handig als je de telefoon voor je op tafel hebt liggen, maar in alle andere gevallen hoef je er eigenlijk nooit meer bij na te denken.
Al met al ben ik blij dat ik die €300,- in mijn zak heb gehouden en geen XS heb genomen. Dat heeft me weer een 3/4 van een Apple Watch opgeleverd.
- Wat enigszins wennen was, is het verschil in formaat. De XR is een stuk groter dan de 6S. Maar inmiddels weet ik niet beter. Als ik nu een 6/6S/7/8 in mijn handen krijg, heb ik hetzelfde gevoel als ik bij de 5/5S had nadat ik gewend was aan de 6S.
- De schermrand is best dik. Dat is een stuk minder mooi dan bij de X en XS. Ik had verwacht dat het steeds minder zou opvallen, maar dat is toch niet echt zo. Het is mij het prijsverschil niet waard, want dit is het enige waarvoor ik uiteindelijk de XS zou prefereren, maar toch.
- Voor de rest is het scherm zeer goed (zeker voor een LCD). Een stuk beter en groter dan mijn oude 6S. Niet qua scherpte, maar wel kleuren en helderheid. De OLED van een X of XS is wel merkbaar iets mooier, maar ook dat is mij het prijsverschil niet waard.
- Gestures zijn al helemaal ingeburgerd.
- 3D touch mis ik totaal niet. Ik gebruikte het op twee plekken; control center en cursor verplaatsen. Beide opties zijn er alsnog met haptic touch. Alle andere vormen vond ik eigenlijk maar vervelend (vooral in de browser), dus dat is voor mij juist een pluspunt.
- De batterij gaat megalang mee.
- Alles is weer supersnel, alhoewel ik de 6S nog niet te traag vond, is het verschil duidelijk merkbaar.
- De camera is een flinke upgrade. Niet alleen portrait mode, maar ook de prestatie bij weinig licht is een stuk beter. Helemaal bij de selfie-camera.
- Draadloos laden bevalt me veel beter dan ik verwacht had. Ondanks dat de lader wel een kabeltje nodig heeft, is het toch een stuk gemakkelijker.
- Dat geldt ook voor Face ID. Het is eigenlijk alleen minder handig als je de telefoon voor je op tafel hebt liggen, maar in alle andere gevallen hoef je er eigenlijk nooit meer bij na te denken.
Al met al ben ik blij dat ik die €300,- in mijn zak heb gehouden en geen XS heb genomen. Dat heeft me weer een 3/4 van een Apple Watch opgeleverd.
Als je iets doet, doe het dan goed.
Klinkt als iemand die tevreden is over zijn aanschaf
Ik hoop volgend weekend de eigenaar te zijn van een XR, lijkt me een super upgrade komende vanaf een 6.
Een zwarte of toch lekker eigenwijs een blauwe? De hele wereld loopt namelijk al met zwart
Jammer alleen dat ze de zijkanten van een nóg lichtere tint blauw hebben gemaakt.
(en stiekem lonkt de SGS9 ook nog steeds...)
Ik hoop volgend weekend de eigenaar te zijn van een XR, lijkt me een super upgrade komende vanaf een 6.
Een zwarte of toch lekker eigenwijs een blauwe? De hele wereld loopt namelijk al met zwart

Jammer alleen dat ze de zijkanten van een nóg lichtere tint blauw hebben gemaakt.
(en stiekem lonkt de SGS9 ook nog steeds...)
Twijfel twijfel kan de iphone XR 64gb versie overnemen van me broer in januari voor een mooi prijsje van 500 euro ,hij krijgt een werktelefoon,alleen de kleur oranje houdt me beetje tegen,op zich mooie kleur.Alleen soms lijkt die net roze als er licht op schijnt.
Was die wit of zwart dan wist ik het wel hmm.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tech21 hoesje er omheen en je ziet er niks meer vanAmaze86 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:09:
Twijfel twijfel kan de iphone XR 64gb versie overnemen van me broer in januari voor een mooi prijsje van 500 euro ,hij krijgt een werktelefoon,alleen de kleur oranje houdt me beetje tegen,op zich mooie kleur.Alleen soms lijkt die net roze als er licht op schijnt.
Willen de blauwe XR eigenaren wat foto’s posten van hun aanwinst?
Hoewel ik het eerst maar niks vond trekt die kleur mij wel... past supergoed bij de 5C welke ik ook heb voor zakelijk gebruik
Hoewel ik het eerst maar niks vond trekt die kleur mij wel... past supergoed bij de 5C welke ik ook heb voor zakelijk gebruik
Er is sinds gisteravond ook een nieuwe iOS12.1 alleen voor de XR beschikbaar
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Waarom specifiek en alleen voor de XR?Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:56:
Er is sinds gisteravond ook een nieuwe iOS12.1 alleen voor de XR beschikbaar
Edit: dit dus https://www.iculture.nl/nieuws/ios-12-1-iphone-xr-update/
[ Voor 13% gewijzigd door DaKa86 op 07-11-2018 14:30 ]
Sinds gisterenavond mijn rode Xr in bezit na ongeveer 2,5 jaar een SE gebruikt te hebben.
- Het toestel valt best groot uit - was te verachten na een kleine SE, maar dit went wel.
- Face ID is vliegensvlug
- Batterij een enorme vooruitgang.
- Mooi afgewerkt
- Scherm is voor mij meer dan goed genoeg. Netflix, YT, ziet er allemaal gelikt uit.
Heel tevreden met het toestel kortom!
Enige moeilijke is een case vinden. Heb me nu en doorzichtige case van ESR, maar die maakt heel snel vuil met vingerafdrukken enz. De Belgische Post staakt nu, dus ik heb nog wat tijd om een deftige case naar smaak te zoeken
.
- Het toestel valt best groot uit - was te verachten na een kleine SE, maar dit went wel.
- Face ID is vliegensvlug
- Batterij een enorme vooruitgang.
- Mooi afgewerkt
- Scherm is voor mij meer dan goed genoeg. Netflix, YT, ziet er allemaal gelikt uit.
Heel tevreden met het toestel kortom!
Enige moeilijke is een case vinden. Heb me nu en doorzichtige case van ESR, maar die maakt heel snel vuil met vingerafdrukken enz. De Belgische Post staakt nu, dus ik heb nog wat tijd om een deftige case naar smaak te zoeken
Ik heb deze case icm een Xr. Voorheen meerdere keren een lederen cover van Apple zelf gehad. Daarvan vond ik toch het gevoel minder dan deze case van Mujjo. Hij voelt erg premium aan, hopelijk slijt 'ie minder hard dan de cover van Apple.Alwayshappyz schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:23:
[...]
Op internet kom ik veel goeds tegen over:
http://500px.com/Abd3licious
Sinds vandaag mijn zwarte XR binnen en de Mujjo full leather case tan. Het is mij een raadsel waarom Apple zelf niet met leather cases komt want die zijn verschrikkelijk goed.
Ik kom van een iPhone 7 plus en een aantal dingen die ik al wist vallen me op:
- de bezels zijn groter (dan bij de 7 plus)
- het scherm is theoretisch minder scherp maar dat is niet zichtbaar bij normale kijkafstanden. Het verschil met de XS is m.i. ook nihil.
- de XR is dikker, en dat valt echt op wanneer je 2 jaar lang een 7 plus hebt beetgehouden. De Mujjo case heeft ook een iets hoger opstaande rand rondom het scherm wat het gevoel kan versterken.
- de iPhone 7 plus Jet Black is een stuk "zwarter" dan de zwarte XR
- Face ID werkt heel goed
- Het all-screen design (incl. notch) is verfrissend.
Ik heb lang getwijfeld maar ik zal er 1 of 2 weken aan moeten wennen voordat ik iets zinnigs kan zeggen.
- het scherm is theoretisch minder scherp maar dat is niet zichtbaar bij normale kijkafstanden. Het verschil met de XS is m.i. ook nihil.
- de XR is dikker, en dat valt echt op wanneer je 2 jaar lang een 7 plus hebt beetgehouden. De Mujjo case heeft ook een iets hoger opstaande rand rondom het scherm wat het gevoel kan versterken.
Ik heb lang getwijfeld maar ik zal er 1 of 2 weken aan moeten wennen voordat ik iets zinnigs kan zeggen.
Vandaag besloten de XR terug te sturen. 8 Plus van een Tweaker overgenomen (eigen 8 Plus al aan m'n vrouw gegeven).
Kon niet wennen aan het scherm. Minder scherp/contrast op letters dan de 8 Plus.
En niet niet genoeg in beeld, qua breedte. Schermtint ook weer net anders.
Vond 't geen 920 euro waard op 't moment.
Kon niet wennen aan het scherm. Minder scherp/contrast op letters dan de 8 Plus.
En niet niet genoeg in beeld, qua breedte. Schermtint ook weer net anders.
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 07-11-2018 20:57 ]
Iemand hier heel toevallig een China versie? Ik wil er graag een mee laten brengen ivm dual nano-sim. Heb nu een iPhone 6s van werk en een 8 prive die wil ik graag consolideren
.
Zover ik kan zien zijn het zo ongeveer de zelfde netwerk banden, dus lijkt me geen probleem?
Zover ik kan zien zijn het zo ongeveer de zelfde netwerk banden, dus lijkt me geen probleem?
Op naar 2019?matthijst schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:50:
Vandaag besloten de XR terug te sturen. 8 Plus van een Tweaker overgenomen (eigen 8 Plus al aan m'n vrouw gegeven).
En niet niet genoeg in beeld, qua breedte. Schermtint ook weer net anders.![]()
Echt jammer dat je niet tegen OLED kan met je ogen, anders was je probleem zo opgelost. Nu ook wel met de 8 Plus natuurlijk maar gun mn mede tweaker ook graag eens wat nieuws
[ Voor 16% gewijzigd door Jaymone op 08-11-2018 16:49 ]
Het is weer bijna September 2025 :)
Ja, maar dan wel eentje met 1080 en dus meer ppi
Goh dat dat echt zo’n issue is voor sommigen dat scherm. Niet verwacht.
Ben ik dan zo kippig dat ik echt amper verschil zie?
En dan verschil tov de X/XS bedoel ik.
Objectief als ik ben (zonder sarcasme deze keer); naast een S9 denk je wel van hmm Apple dat had beter gekund.
Objectief als ik ben (zonder sarcasme deze keer); naast een S9 denk je wel van hmm Apple dat had beter gekund.
Is denk Ik toch een kwestie van persoonlijke behoefte. Ik ben 54 en hoor niet meer als een 18-jarige en zie niet meer als een 18-jarige. Een gehoorapparaat heb ik niet nodig, maar wel een bril met een leesgedeelte. Ik heb de XR met de XS in de winkel vergeleken en voor mij is het echt geen issue. Het is al lang geleden dat ik losse pixels op een telefoonscherm zie.DaKa86 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:42:
Dit is de enige 3D Touch functie die ik mis aan mijn XR, blij dat ze 'm toevoegen.
Haptic Touch voor notificaties: https://www.theverge.com/...cations-3d-touch-shortcut
Haptic Touch voor notificaties: https://www.theverge.com/...cations-3d-touch-shortcut
Ben het inderdaad helemaal met je eens dat het een kwestie van persoonlijke behoefte is. Daarnaast vind ik de Xr ook een gaaf toestel, helemaal als je ziet wat Apple met een LCD scherm heeft bereikt, dat vind ik echt een staaltje techniek! Reden voor mij dat ik geen LCD wil maar OLED, is merendeels gelegen in het feit dat de contrastwaarden hoger liggen, de kleuren mooier en de bezels minder zijn en ik dit persoonlijk allemaal mooier en waard vind. Neemt niet weg dat ik het prijsverschil niet in balans vind maar een ieder bepaalt dat weer zelf natuurlijk.coenox schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:56:
[...]
Is denk Ik toch een kwestie van persoonlijke behoefte. Ik ben 54 en hoor niet meer als een 18-jarige en zie niet meer als een 18-jarige. Een gehoorapparaat heb ik niet nodig, maar wel een bril met een leesgedeelte. Ik heb de XR met de XS in de winkel vergeleken en voor mij is het echt geen issue. Het is al lang geleden dat ik losse pixels op een telefoonscherm zie.
Ikzelf heb de schermen van de Xr en Xs Max naast elkaar vergeleken en op bepaalde momenten zie je het niet maar bij het browsen bijv weer wel, het is maar net welk toepassing het is en nee ik ben ook geen 18 meer haha
Mijn eerste leren hoesje nav dit topic binnen, tevreden mee. Past goed bij de zwarte XR.
Sluit mooi aan, maakt de iphone nauwelijks dikker. Deze is van dbramante1928 de Tune. Stijlvol imo.
Het enige, ik denk niet dat deze aan de voorkant enige bescherming biedt bij een val. Marja het oog wil ook wat

Hoesje van totallee moet nog binnenkomen, maar deze komt uit de us.
Sluit mooi aan, maakt de iphone nauwelijks dikker. Deze is van dbramante1928 de Tune. Stijlvol imo.
Het enige, ik denk niet dat deze aan de voorkant enige bescherming biedt bij een val. Marja het oog wil ook wat

Hoesje van totallee moet nog binnenkomen, maar deze komt uit de us.
[ Voor 7% gewijzigd door okio op 08-11-2018 18:42 ]
Ik ben in de 20, geen slechte ogen, maar zag ook oprecht het verschil niet tussen de XR en de XSDaKa86 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:42:
Dat dus. Zijn wij dan zo vlug tevreden? Of niks beters gewend?Alwayshappyz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:00:
[...]
Ik ben in de 20, geen slechte ogen, maar zag ook oprecht het verschil niet tussen de XR en de XSMeerdere toepassingen getest. Vergeleken met mijn iPhone 7 vond ik het XR scherm echt fantastisch.
Over schermen gesproken. Ben ik de enige die zich irriteert aan het feit dat er nog zoveel apps geen ondersteuning hebben voor de Xr?
Apps als Gmail en Youtube, niet de minste dus, lijken nog geen officiële support te hebben voor het scherm van de Xr? Krijg steeds een opgeblazen weergave van vermoedelijke de iPhone X versie. Tekst is ook wat wazig door overmatige anti aliasing. Dat leest niet prettig.
Ben ik nu een azijnzeiker of irriteren meer mensen zich hieraan?
Apps als Gmail en Youtube, niet de minste dus, lijken nog geen officiële support te hebben voor het scherm van de Xr? Krijg steeds een opgeblazen weergave van vermoedelijke de iPhone X versie. Tekst is ook wat wazig door overmatige anti aliasing. Dat leest niet prettig.
Ben ik nu een azijnzeiker of irriteren meer mensen zich hieraan?
Ik ben in de 30 en zie het verschil wel tussen de XR en de 7-8 plus, maar alleen als ik het scherm op 15 cm van mijn neus houd. Dat is zo onnatuurlijk dichtbij dat dat niet vaak zal gebeuren.Alwayshappyz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:00:
[...]
Ik ben in de 20, geen slechte ogen, maar zag ook oprecht het verschil niet tussen de XR en de XSMeerdere toepassingen getest. Vergeleken met mijn iPhone 7 vond ik het XR scherm echt fantastisch.
Theoretisch, bij een normale kijk afstand van 25/30 cm en 20/20 (nagenoeg perfect) zicht kunnen we tot 300 ppi onderscheiden. Laat de XR daar nu net boven zitten waardoor je de verschillen alleen gaat zien als je het scherm onnatuurlijk dichtbij houd.
Gisteren even bij de MediaMarkt geweest om de Xr, Xs, Xs Max en X even met elkaar te vergelijken maar MAN, wat een lastige keuze! De Xr heeft een mooi groot scherm en qua helderheid kwam deze iets feller over dan de Xs. Alleen qua gewicht een enorm groot verschil, het doet mij een beetje denken aan de iPhone 3G. Zelfde gevoel qua grip en gewicht. Als je hem dan vergelijkt met de X of Xs (of de S9), dan voel je toch wel hoe zwaar hij eigenlijk is.
Ik moet er nog eens goed over nadenken en de juiste keuze maken
- Geef ik toch 1100 euro uit aan de Xs
- Neem ik de Xr, in de wetenschap dat hij qua performance beter is dan de X, maar qua gewicht iets zwaarder.
- Ga ik voor de premium look en feel, liever iets in op camera en chip en ga voor de X.
Lastig, lastig.
- Neem ik de Xr, in de wetenschap dat hij qua performance beter is dan de X, maar qua gewicht iets zwaarder.
- Ga ik voor de premium look en feel, liever iets in op camera en chip en ga voor de X.
Lastig, lastig.
[ Voor 19% gewijzigd door Calitomnication op 08-11-2018 22:22 ]
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen de XR en de oneplus 6t (lees; voor mezelf aan het goedpraten dat ik een XR wil).
Ik download nog wel eens een torrentje op m'n telefoon. Op Android kan dat dus dat is een heel groot pluspunt voor de oneplus. Daarnaast de widgets, dashcharge, iets goedkoper en het scherm heeft de oneplus voor. Daartegenover staat iOS. Dat werkt zo fijn en smooth (wil niet zeggen dat de 6t slecht is). Dat iOS en de XR minstens 4 jaar updates krijgt op dag 1 spreekt weer voor de XR. Mis ik nog dingen?
Ik download nog wel eens een torrentje op m'n telefoon. Op Android kan dat dus dat is een heel groot pluspunt voor de oneplus. Daarnaast de widgets, dashcharge, iets goedkoper en het scherm heeft de oneplus voor. Daartegenover staat iOS. Dat werkt zo fijn en smooth (wil niet zeggen dat de 6t slecht is). Dat iOS en de XR minstens 4 jaar updates krijgt op dag 1 spreekt weer voor de XR. Mis ik nog dingen?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik zit met precies hetzelfde... Ik kom ook nog van een SE, en ben een beetje bang dat de Xr te groot gaat zijn. Het lijkt me best irritant om de Xr niet met 1 hand te kunnen bedienen. (Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?)Calitomnication schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:21:
Gisteren even bij de MediaMarkt geweest om de Xr, Xs, Xs Max en X even met elkaar te vergelijken maar MAN, wat een lastige keuze! De Xr heeft een mooi groot scherm en qua helderheid kwam deze iets feller over dan de Xs. Alleen qua gewicht een enorm groot verschil, het doet mij een beetje denken aan de iPhone 3G. Zelfde gevoel qua grip en gewicht. Als je hem dan vergelijkt met de X of Xs (of de S9), dan voel je toch wel hoe zwaar hij eigenlijk is.
Lastig, lastig.
Maar ik zie erg op tegen 1100+ uitgeven voor een Xs. (De X vind ik nu nog te duur voor een telefoon van een jaar oud)
Ik heb een China versie. Kom van een 6+ en een 8. Werkt prima. Er zitten nog meer China only features op. Zo kan je per app bepalen of hij WiFi en/of 4G mag gebruiken i.p.v. alleen een 4G switch.Jay-v schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:06:
Iemand hier heel toevallig een China versie? Ik wil er graag een mee laten brengen ivm dual nano-sim. Heb nu een iPhone 6s van werk en een 8 prive die wil ik graag consolideren.
Niet als je het niet wilt zienmatthijst schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:12:
XR en Plus naast elkaar zie je het verschil wel hoor
Ook op meer dan 15cm.
Mee eens, side by side vind ik m'n oude Plus scherm ook mooier en mis de breedte dan ook wel. Maar losstaand mis je het eigenlijk niet. Misschien toch maar in de winkel gaan kijken naar de XS Max....matthijst schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:12:
XR en Plus naast elkaar zie je het verschil wel hoor
Ook op meer dan 15cm.
Iemand nog goede tips voor cases (heb het topic al doorgezocht)?
Ik heb nu een Tech21 Pure Clear & Ringke Fusion. Eigenlijk nagenoeg hetzelfde qua feel. Ze zijn me wat te glad.
Het liefst heb ik dezelfde grip als mijn vorige case voor de iPhone 6s: Otterbox defender. Ik wil niet meer zo log, maar wel die fijne grip van silicone.
En liefst ook wat meer stevigheid dan de hele dunne cases als Totally Thin.
Ik heb nu een Tech21 Pure Clear & Ringke Fusion. Eigenlijk nagenoeg hetzelfde qua feel. Ze zijn me wat te glad.
Het liefst heb ik dezelfde grip als mijn vorige case voor de iPhone 6s: Otterbox defender. Ik wil niet meer zo log, maar wel die fijne grip van silicone.
Misschien is dit wat voor je, niet clear, wel soft en beschermend dunPascalvE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:
https://www.caudabe.com/p...xr?variant=14231737073733
Ik heb de XR en de XS even naast elkaar gehad qua scherpte (ik heb de XR). Ik heb een visus van 1.6 en moest behoorlijk turen om echt verschil te zien qua scherpte. Keuze was makkelijk voor mij, de XS was niet het extra geld waard (maar OLED is wel kwijl mooi, maar voor een telefoon waar ik toch geen bewegende beelden op kijk 99% van de tijd)........seekwekkeg11 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:46:
[...]
Ik ben in de 30 en zie het verschil wel tussen de XR en de 7-8 plus, maar alleen als ik het scherm op 15 cm van mijn neus houd. Dat is zo onnatuurlijk dichtbij dat dat niet vaak zal gebeuren.
Theoretisch, bij een normale kijk afstand van 25/30 cm en 20/20 (nagenoeg perfect) zicht kunnen we tot 300 ppi onderscheiden. Laat de XR daar nu net boven zitten waardoor je de verschillen alleen gaat zien als je het scherm onnatuurlijk dichtbij houd.
De TV daarentegen is thuis wel OLED
Das een verdomd mooi hoesje.Jaymone schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:47:
[...]
Misschien is dit wat voor je, niet clear, wel soft en beschermend dun
https://www.caudabe.com/p...xr?variant=14231737073733
Bevalt hier uitstekend! Al wissel ik tussen dit hoesje en geen hoesje, maar dan met een sleeve. Kleuren zijn te mooi om maar gewoon continue een case om heen te hebben

Voor jullie beide, lees aub mijn ervaringen even eerder in het topic.Aeon schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:33:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde... Ik kom ook nog van een SE, en ben een beetje bang dat de Xr te groot gaat zijn. Het lijkt me best irritant om de Xr niet met 1 hand te kunnen bedienen. (Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?)
Maar ik zie erg op tegen 1100+ uitgeven voor een Xs. (De X vind ik nu nog te duur voor een telefoon van een jaar oud)
Ik kom vanaf een SE naar de XR. Ik ben er zeer tevreden mee. Kortom ik zou zeggen gewoon doen.
Ik was ook extreem bang voor de grootte, maar ik wil niet meer anders. Laatst mijn SE weer vast toen dacht ik daarvan bah wat een klein scherm.
Xs zou ik sowieso niet doen, of een X voor een 800 euro of de nieuwe XR
Ik heb nu nog een gouden 6s en heb de XR bij een winkel bekeken. Prima toestel, het scherm viel me reuze mee. Ook de afmeting kan ik vast wel aan wennen. Helaas heb ik alleen een witte kunnen bekijken. Ik twijfel zelf tussen zwart of rood. De rode vind ik mooier, maar bij de zwarte is het makkelijker een stijlvol hoestje te vinden, denk ik. Bij de rode is dit toch wat lastiger naar mijn idee.
Ik heb nu nog een Tech21 Clear pure. Deze werd toch wel wat geel langs de randen. Misschien een Spigen Hybrid, Speck Presidio clear of Ringke Fusion of Ringke air. Een toestel van bijna 900 euro moet wel tegen een stootje kunnen. Mijn Tech21 heeft zich al meerdere malen bewezen.
Zouden mensen met een rode en een case hier eens foto's van willen posten indien mogelijk?
Ik heb nu nog een Tech21 Clear pure. Deze werd toch wel wat geel langs de randen. Misschien een Spigen Hybrid, Speck Presidio clear of Ringke Fusion of Ringke air. Een toestel van bijna 900 euro moet wel tegen een stootje kunnen. Mijn Tech21 heeft zich al meerdere malen bewezen.
Zouden mensen met een rode en een case hier eens foto's van willen posten indien mogelijk?
Bij deze, rood en zwart gaan juist prima samen vind ik, dit is hoesje dbramante1928 TuneWreckerrm schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:24:
Ik heb nu nog een gouden 6s en heb de XR bij een winkel bekeken. Prima toestel, het scherm viel me reuze mee. Ook de afmeting kan ik vast wel aan wennen. Helaas heb ik alleen een witte kunnen bekijken. Ik twijfel zelf tussen zwart of rood. De rode vind ik mooier, maar bij de zwarte is het makkelijker een stijlvol hoestje te vinden, denk ik. Bij de rode is dit toch wat lastiger naar mijn idee.
Kom zelf ook van een 6s, behoorlijke update dus
https://tweakers.net/ext/f/zTkJhjX6UkUaJqSqAZMuRsjT/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/qOtBe9wtCWSFlIZhNt3RDQaE/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/tyo3JsOOjdxXPz4SNLGXCa8R/full.jpg
Smaken verschillen maar dit vind IK er niet uitzien, vooral met die uitsparingen aan de linker- en rechterzijde en het ziet er allemaal nogal cheap uit voor een phone van € 900.Stevie07 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:58:
[...]
Bij deze, rood en zwart gaan juist prima samen vind ik, dit is hoesje dbramante1928 Tune
Er zijn imo ook mooiere lederen hoesjes dan deze van dbramante1928, bv. Mujjo.
Snap eigenlijk niet dat je een rode iPhone kiest en er dan een zwart hoesje rond doet, dan kies toch om deze naked te gebruiken of iets doorzichtigs. Binnenkort zal Apple zelf een transparant hoesje uitbrengen
Je hebt gelijk (gedeeltelijkRigolleM schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:21:
[...]
Smaken verschillen maar dit vind IK er niet uitzien, vooral met die uitsparingen aan de linker- en rechterzijde en het ziet er allemaal nogal cheap uit voor een phone van € 900.
Er zijn imo ook mooiere lederen hoesjes dan deze van dbramante1928, bv. Mujjo.
Snap eigenlijk niet dat je een rode iPhone kiest en er dan een zwart hoesje rond doet, dan kies toch om deze naked te gebruiken of iets doorzichtigs. Binnenkort zal Apple zelf een transparant hoesje uitbrengen
Ik gebruik de iphone idd naked. Het hoesje heb ik om te gebruiken als ik met mijn drone ga vliegen.
De iphone wordt dan in de controller geklemd.
Doorzichtig hoesje vind ik dan weer erg goedkoop staan, maar smaken verschillen gelukkig toch.
Ik heb deze week een (bruin) hoesje van Mujjo binnengekregen maar de kleur is niet helemaal wat ik had verwacht...PascalvE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:

Het hoesje past goed en zal minstens net zoveel bescherming bieden als de originele Apple hoesjes (die er overigens voor de XR nog steeds niet zijn?

Ik had voor mijn iPhone 8 de Caudabe Lucid Clear hoes en deze zag er prima uit... Rond mijn XS heb ik een rode lederen hoes van AppleDoorzichtig hoesje vind ik dan weer erg goedkoop staan, maar smaken verschillen gelukkig toch.
De mujjo vind ik dan weer niet mooi, veel te log.
Bruine kleur zoals hier boven is idd niet erg fraai. Heeft mujjo je niet opgelicht, lijkt een beetje het aliexpress effect haha. Een prachtige foto en dan een hele andere echte kleur wat ook nauwelijks op leer lijkt
Misschien kan je hem nog retour sturen.
Ik heb nu de dbramante1928, in donkerbruin. Ik ben fan. Fotos staan wel boven evt.
Wacht nog op totallee hoes.
Smaken verschillen inderdaad. Ik had een doorzichtige spigen case, nou dat vond ik dus ook een partij log en niet mooi.
Bruine kleur zoals hier boven is idd niet erg fraai. Heeft mujjo je niet opgelicht, lijkt een beetje het aliexpress effect haha. Een prachtige foto en dan een hele andere echte kleur wat ook nauwelijks op leer lijkt
Ik heb nu de dbramante1928, in donkerbruin. Ik ben fan. Fotos staan wel boven evt.
Smaken verschillen inderdaad. Ik had een doorzichtige spigen case, nou dat vond ik dus ook een partij log en niet mooi.
[ Voor 43% gewijzigd door okio op 09-11-2018 19:29 ]
Ik draag een bril en heb sterke -1.75.
Maar van elke afstand zie ik geen verschil tussen scherm van de XS Max en de XR.
Heb er echt heel lang naar gekeken in de mediamarkt. De jongen die me hielp wist het ook niet meer na een tijdje.
Denk dat als je een nieuwe iPhone nodig hebt en budget een rol speelt, de XR een goede vervanger is van de XS Max.
Zelf ga ik liever voor de XS, die is toch iets compacter.
Maar van elke afstand zie ik geen verschil tussen scherm van de XS Max en de XR.
Heb er echt heel lang naar gekeken in de mediamarkt. De jongen die me hielp wist het ook niet meer na een tijdje.
Denk dat als je een nieuwe iPhone nodig hebt en budget een rol speelt, de XR een goede vervanger is van de XS Max.
Zelf ga ik liever voor de XS, die is toch iets compacter.
Ik heb contact opgenomen met Mujjo en dit was de reactie:okio schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:25:
De mujjo vind ik dan weer niet mooi, veel te log.
Bruine kleur zoals hier boven is idd niet erg fraai. Heeft mujjo je niet opgelicht, lijkt een beetje het aliexpress effect haha. Een prachtige foto en dan een hele andere echte kleur wat ook nauwelijks op leer lijkt![]()
Op zich begrijpelijk maar wel een reden om hem terug te sturen hoewel het een kwalitatief goed hoesje is.The color can always be a bit different than seen on the package.
For our products we use natural full-grain leather which can be thicker and thiner thus absorbing less of more of the pigment. No two cases are identical.
De drabamante1928 vind ik op zich wel mooi maar bied te weinig bescherming naar mijn mening.
Ik ben nog op zoek...
Hier ook op zoek naar een mooie leather case die bescherming biedt. Bijkomend 'probleem' is dat de mijne RED is en ik graag een rode leder tint zou vinden, maar da's zowat onvindbaar.seekwekkeg11 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:46:
[...]
Ik heb contact opgenomen met Mujjo en dit was de reactie:
[...]
Op zich begrijpelijk maar wel een reden om hem terug te sturen hoewel het een kwalitatief goed hoesje is.
De drabamante1928 vind ik op zich wel mooi maar bied te weinig bescherming naar mijn mening.
Ik ben nog op zoek...
Ik heb nu een 7+ 128 gb en ben opzoek naar een opvolger. Ik vindt de XS Max 256 gb het geld niet waardt dus twijfel nog tussen een XS en XR. Normaal had ik altijd de plus ivm betere camera. Dit is nu niet meer het geval met de XS.seekwekkeg11 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:40:
Sinds vandaag mijn zwarte XR binnen en de Mujjo full leather case tan. Het is mij een raadsel waarom Apple zelf niet met leather cases komt want die zijn verschrikkelijk goed.
Ben alleen bang dat ik het formaat van de plus en betere batterij ga missen, al kan ik het compenseren met de XR die zit er net tussen.
Iemand die in dezelfde situatie zit en is overgestapt naar een XR? Mis je de grote van het scherm van de Plus?
De X en XS hebben al een groter scherm dan iedere Plus!Aight! schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]
Mis je de grote van het scherm van de Plus?
Diagonaal misschien ja, maar een 8 Plus heeft iets meer oppervlakte en scherm leest fijner, doordat ie breder is.RigolleM schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:17:
[...]
De X en XS hebben al een groter scherm dan iedere Plus!
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 10-11-2018 18:23 ]
Als het echt leer is gaat het er naarmate je het hoesje gebruikt veel beter uit zien. Als je zoekt op Patina iPhone leather case vind je een hoop voorbeelden.seekwekkeg11 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:33:
[...]
Ik heb deze week een (bruin) hoesje van Mujjo binnengekregen maar de kleur is niet helemaal wat ik had verwacht...
[Afbeelding]
Het hoesje past goed en zal minstens net zoveel bescherming bieden als de originele Apple hoesjes (die er overigens voor de XR nog steeds niet zijn?), want de opstaande rand om het scherm is iets hoger.
Zucht...
De kogel is door de kerk. Vandaag weer nasr de MediaMarkt om de X, Xr en Xs met elkaar te vergelijken. De Xs is eigenlijk meteen al afgevallen, €1100 voor een telefoon is gewoon serieus veel geld.Calitomnication schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:21:
Lastig, lastig.
Na veel proberen richting de T-Mobile en daar nog meer proberen. Op het laatst was het duidelijk. De Xs zou definitief afvallen, dus de keuze was nu tussen de X (€850) of de Xr (€797). Nog meer proberen, vasthouden. Gewicht, formaat, scherm, contrast, foto’s, alles tegen elkaar afwegen en ik kan vertellen dat ik dit bericht typ op mijn gloednieuwe X!
Reden om niet voor de Xr te gaan; gewicht, LCD, je zag gewoon verschil qua kleuren, formaat en simpelweg de reden dat ik bij de Xr het gevoel heb dat ik heel veel geld voor een net niet premium neer leg.
Voordat de hele schermdiscussie weer los gaat barsten. Als je de X en Xr naast elkaar legt dan zie je verschil, kleuren op de X net iets beter, zwart is zwart. Pak je de Xr apart en kijk je naar het scherm is het een prima scherm en merk je er totaal niets van
Mijn vriendin tevreden, die heeft mijn 8, ik tevreden
tips voor New York
Vandaag de XR ontvangen, iets vroeger dan verwacht. Eerste ervaring is zeer goed, komende van iPhone 8.
Scherm valt super mee, zeer mooi. Ik had al een vergelijking gedaan met de XS in een fysieke winkel en dan zie je met enige aandacht wel een verschil, maar het is eerder een vergelijking tussen ‘zeer goed’ en ‘uitstekend’ en zeker niet tussen ‘matig’ en ‘uitstekend’.
Ook altijd leuk, hoe je bij Apple nieuwe features direct leert appreciëren, zo wil ik al niet meer zonder gestures en face id.
Komende dagen uitvoerig proberen en gebruikersreview volgt zeker nog.
Scherm valt super mee, zeer mooi. Ik had al een vergelijking gedaan met de XS in een fysieke winkel en dan zie je met enige aandacht wel een verschil, maar het is eerder een vergelijking tussen ‘zeer goed’ en ‘uitstekend’ en zeker niet tussen ‘matig’ en ‘uitstekend’.
Ook altijd leuk, hoe je bij Apple nieuwe features direct leert appreciëren, zo wil ik al niet meer zonder gestures en face id.
Komende dagen uitvoerig proberen en gebruikersreview volgt zeker nog.
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
De XR heeft de beste batterijduur tot nu toe, dus daar ga je sowieso geen spijt van krijgen.Aight! schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]
Ik heb nu een 7+ 128 gb en ben opzoek naar een opvolger. Ik vindt de XS Max 256 gb het geld niet waardt dus twijfel nog tussen een XS en XR. Normaal had ik altijd de plus ivm betere camera. Dit is nu niet meer het geval met de XS.
Ben alleen bang dat ik het formaat van de plus en betere batterij ga missen, al kan ik het compenseren met de XR die zit er net tussen.
Iemand die in dezelfde situatie zit en is overgestapt naar een XR? Mis je de grote van het scherm van de Plus?
@Calitomnication Gefeliciteerd met de X! Overigens niet helemaal eens met je laatste alinea. Niet dat jij het verschil zag qua scherm, maar dat je het als de waarheid neerzet. Er zijn mensen die verschil zien (en dan is het verstandig dat je voor het voor jou betere scherm gaat!), maar ook een groot aantal die het verschil niet zit. Ik heb zelfs ergens gehoord dat de XR de beste color accuracy had, maar dat terzijde. Punt is: iedereen ziet het anders wat betreft de schermen
Ben het niet met je eens als het gaat om je zin "maar dat je het als de waarheid neerzet. Er zijn mensen die verschil zien (en dan is het verstandig dat je voor het voor jou betere scherm gaat!), maar ook een groot aantal die het verschil niet zit."Alwayshappyz schreef op zondag 11 november 2018 @ 00:46:
[...]
De XR heeft de beste batterijduur tot nu toe, dus daar ga je sowieso geen spijt van krijgen.
@Calitomnication Gefeliciteerd met de X! Overigens niet helemaal eens met je laatste alinea. Niet dat jij het verschil zag qua scherm, maar dat je het als de waarheid neerzet. Er zijn mensen die verschil zien (en dan is het verstandig dat je voor het voor jou betere scherm gaat!), maar ook een groot aantal die het verschil niet zit. Ik heb zelfs ergens gehoord dat de XR de beste color accuracy had, maar dat terzijde. Punt is: iedereen ziet het anders wat betreft de schermenVeel plezier met de X!
Allereerst wil ik nogmaals benadrukken dat het LCD scherm van de Xr een goed scherm is maar het verschil met OLED is er, dat weet iedereen en heeft niets te maken met wat je wilt zien maar feiten. Ben hiermee absoluut niet aan het zeggen dat de Xr geen goed toestel is, juist vind ik dat Apple hiermee ook een ander doelgroep heeft weten te bereiken en kwa compromissen geen slecht product heeft ontwikkeld, juist een slim product naar mijn inziens.
Echter, zoals collega tweaker @Calitomnication het uitlegt (zie hieronder) zegt hij dat de contrastwaarden van OLED beter zijn tov LCD en daarvoor hoef je geen mening te hebben (ervan uitgaande dat je gemiddelde ogen hebt) of dat wel/niet zo is maar dat is ook gewoon zo, wetenschap is er niet voor niets? Kortom, het gaat er niet om wat je wilt zien maar de feiten (waarheid) en in deze ben ik het met @Calitomnication absoluut mee eens.
-----> "Voordat de hele schermdiscussie weer los gaat barsten. Als je de X en Xr naast elkaar legt dan zie je verschil, kleuren op de X net iets beter, zwart is zwart. Pak je de Xr apart en kijk je naar het scherm is het een prima scherm en merk je er totaal niets van
Ik ontken ook niet dat OLED beter is heJaymone schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:54:
[...]
Ben het niet met je eens als het gaat om je zin "maar dat je het als de waarheid neerzet. Er zijn mensen die verschil zien (en dan is het verstandig dat je voor het voor jou betere scherm gaat!), maar ook een groot aantal die het verschil niet zit."
Allereerst wil ik nogmaals benadrukken dat het LCD scherm van de Xr een goed scherm is maar het verschil met OLED is er, dat weet iedereen en heeft niets te maken met wat je wilt zien maar feiten. Ben hiermee absoluut niet aan het zeggen dat de Xr geen goed toestel is, juist vind ik dat Apple hiermee ook een ander doelgroep heeft weten te bereiken en kwa compromissen geen slecht product heeft ontwikkeld, juist een slim product naar mijn inziens.
Echter, zoals collega tweaker @Calitomnication het uitlegt (zie hieronder) zegt hij dat de contrastwaarden van OLED beter zijn tov LCD en daarvoor hoef je geen mening te hebben (ervan uitgaande dat je gemiddelde ogen hebt) of dat wel/niet zo is maar dat is ook gewoon zo, wetenschap is er niet voor niets? Kortom, het gaat er niet om wat je wilt zien maar de feiten (waarheid) en in deze ben ik het met @Calitomnication absoluut mee eens.
-----> "Voordat de hele schermdiscussie weer los gaat barsten. Als je de X en Xr naast elkaar legt dan zie je verschil, kleuren op de X net iets beter, zwart is zwart. Pak je de Xr apart en kijk je naar het scherm is het een prima scherm en merk je er totaal niets van."
Ah oke, tja..klopt enigzins, op de letter staat dat ook zo inderdaad maar ik denk dat hij ook bedoelde dat hijzelf dat zo zag op dat momentAlwayshappyz schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:08:
[...]
Ik ontken ook niet dat OLED beter is heenkel dat er zat mensen zijn die dat verschil niet zien (alleen in deze reeks al zitten genoeg mensen die dat hebben aangegeven). En dat heeft lang niet altijd met slechte ogen te maken. Dus de uitspraak 'Als je de X en XR naast elkaar legt dan zie je verschil, kleuren op de X net iets beter, zwart is zwart' klopt niet helemaal. Had beter kunnen zeggen dat hij zelf verschil zag. Nu was het wel degelijk geschreven als een harde waarheid: iedereen ziet het verschil. Als er had gestaan dat OLED beter is dan had ik er niks van gezegd. Maar agree to disagree verder
Moet zeggen dat ik beide toestellen heb overwogen en naast elkaar gebruikt, vond het ook best wel moeilijk. Scherm van de Xr is een goed scherm en voldoet gewoon, mij waren de dikkere bezels van de Xr en betere contrastwaarden van de Xs Max doorslaggevend om bij OLED te blijven. Daarnaast als bijkomend voordeel dat je ook iets meer scherm hebt. De overige zaken zoals camera etc laat ik buiten beschouwing.
Na goed, ik zal mijn zinnen misschien iets genuanceerder neerzetten, maar eerst; background info!
Mijn ogen zijn niet de beste die je kunt hebben en qua kleuren heb ik een lichte groen-geel stoornis; dwz. moeite met het onderscheiden van kleuren die heel dicht bij elkaar liggen; bijv. Geel/groen, wit/lichtblauw, paars/roze etcetera. Je begrijpt het wel, sommige tinten lopen in elkaar over. Ook tijdschriften die rode letters op een zwarte achtergrond drukken (Panorama heeft er ook een handje van) kan ik niet begrijpen.
Met dat in het achterhoofd houdende is het logisch dat ik gevoeliger ben voor scherpe contrasten. Op de X (& Xs) had ik de ervaring dat kleuren beter tot hun recht kwamen en kon ik ze beter onderscheiden. Of dit te wijten is aan OLED, helderheid of whatever, dat maakt mij niet zo heel veel uit
.
Met mijn mindere zichtvermogen zou het ook een logischere keuze zijn om voor de Xr te kiezen, want groter scherm = grotere letters. Maar de scherpte van het display heeft mij doen besluiten om voor de X te gaan.
Neemt niet weg dat de Xr ook een mooi toestel is
Mijn ogen zijn niet de beste die je kunt hebben en qua kleuren heb ik een lichte groen-geel stoornis; dwz. moeite met het onderscheiden van kleuren die heel dicht bij elkaar liggen; bijv. Geel/groen, wit/lichtblauw, paars/roze etcetera. Je begrijpt het wel, sommige tinten lopen in elkaar over. Ook tijdschriften die rode letters op een zwarte achtergrond drukken (Panorama heeft er ook een handje van) kan ik niet begrijpen.
Met dat in het achterhoofd houdende is het logisch dat ik gevoeliger ben voor scherpe contrasten. Op de X (& Xs) had ik de ervaring dat kleuren beter tot hun recht kwamen en kon ik ze beter onderscheiden. Of dit te wijten is aan OLED, helderheid of whatever, dat maakt mij niet zo heel veel uit
Met mijn mindere zichtvermogen zou het ook een logischere keuze zijn om voor de Xr te kiezen, want groter scherm = grotere letters. Maar de scherpte van het display heeft mij doen besluiten om voor de X te gaan.
Neemt niet weg dat de Xr ook een mooi toestel is
tips voor New York
Ik ben net van de 7 plus naar de XR gegaan simpelweg omdat de XS te duur is.Aight! schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:51:
[...]
Ik heb nu een 7+ 128 gb en ben opzoek naar een opvolger. Ik vindt de XS Max 256 gb het geld niet waardt dus twijfel nog tussen een XS en XR. Normaal had ik altijd de plus ivm betere camera. Dit is nu niet meer het geval met de XS.
De belangrijkste verschillen tussen de 7 plus en de XR zijn:
- Smaller scherm
- 1 camera i.p.v. 2
- Dikkere behuizing
- Het smallere scherm is langer wat vooral voordelig is bij film content opgenomen in Cinemascope 2.35:1. Maar, apps zoals bijvoorbeeld YouTube kiezen ervoor om 720P te upscalen i.p.v. 1080P te downscalen wat mogelijk kwaliteitsverlies veroorzaakt t.o.v. de 7 plus.
- Uit eerste voorzichtige tests blijkt dan de camera van de XR beter is dan de wide angle camera van de 7 plus. Bij het inzoomen naar 2X lijkt de kwaliteit vrijwel identiek aan de 2de camera van de 7 plus; feit is wel dat er op een andere manier diepte informatie wordt verzameld wat gevolgen kan hebben voor de portret modus
- Ik weet niet precies wat de oorzaak is van de dikkere behuizing (dikker Liquid LCD assembly? Dikkere batterij? Alu vs RVS constructie?) maar dit is wel een van de aspecten die je het meest gaat merken t.o.v. vorige iPhones.
Ik zal de XR nog een tijd moeten ervaren voordat ik een oordeel kan geven over de voor/nadelen t.o.v. de 7 plus.
Goed onderbouwdseekwekkeg11 schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:54:
[...]
Ik ben net van de 7 plus naar de XR gegaan simpelweg omdat de XS te duur is.
De belangrijkste verschillen tussen de 7 plus en de XR zijn:Aan de andere kant:
- Smaller scherm
- 1 camera i.p.v. 2
- Dikkere behuizing
Ik ben geneigd te zeggen dat het verschil tussen de 7/8 plus minimaal is t.o.v. de XR. In voorgaande 2 jaarlijkse cycli kon je nog grote stappen maken (5>6>7 plus) maar nu lijkt de XR de opvolger van de iphone 8 (wat een grote stap is want: groter en zwaarder), de XS de opvolger van de X (geen grote stap want "S" model) en de XS Max de opvolger van het plus model. Van de 7 plus naar de XS Max is wel een grote stap, maar ook tegen een hoge prijs. Vandaar dat de XR interessant is. Als kosten geen bezwaar zijn dan is de XS Max inderdaad de meest logische keuze komende vanaf een plus model.
- Het smallere scherm is langer wat vooral voordelig is bij film content opgenomen in Cinemascope 2.35:1. Maar, apps zoals bijvoorbeeld YouTube kiezen ervoor om 720P te upscalen i.p.v. 1080P te downscalen wat mogelijk kwaliteitsverlies veroorzaakt t.o.v. de 7 plus.
- Uit eerste voorzichtige tests blijkt dan de camera van de XR beter is dan de wide angle camera van de 7 plus. Bij het inzoomen naar 2X lijkt de kwaliteit vrijwel identiek aan de 2de camera van de 7 plus; feit is wel dat er op een andere manier diepte informatie wordt verzameld wat gevolgen kan hebben voor de portret modus
- Ik weet niet precies wat de oorzaak is van de dikkere behuizing (dikker Liquid LCD assembly? Dikkere batterij? Alu vs RVS constructie?) maar dit is wel een van de aspecten die je het meest gaat merken t.o.v. vorige iPhones.
Ik zal de XR nog een tijd moeten ervaren voordat ik een oordeel kan geven over de voor/nadelen t.o.v. de 7 plus.
Ik ben voor dezelfde cases gegaan als voor mijn Galaxy S8.PascalvE schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:32:
De Spigen Tough Armor (zwart) en de Otterbox Strada (bruin). Zelf heb ik de zwarte XR, ik kon de kleuren irl niet op voorhand bekeken dus heb op safe gespeeld. Ik overwoog de rode serieus.
Natuurlijk niet de meest dunne cases, maar ik geef de voorkeur aan bescherming (of toch het gevoel dat de gsm goed beschermd is. :-) Ik ben alleszins tevreden. De Spigen gebruik ik dagdagelijks (omdat ik mijn smartphone in een gsmhouder prop). De Otterbox vooral op (wandel)vakanties. Zodat het scherm ook wat beschermd is bij een val op ruig terrein.
Iemand tips voor een goede iPhone screenprotector? Klopt het dat ze in Apple store ook screenprotectors opzetten.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Bij een Apple store weet ik het niet maar bij Amac wel.
Ik heb die van Anker. Komt met een frame om hem goed op te lijnen. Ben er zeer tevreden van voor de 8$ die ik betaalde. Enige punt is dat ik al wat fijne krasjes kan zien op de protector.
Waar heb je hem besteld voor 8$?cedrix5 schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:59:
Ik heb die van Anker. Komt met een frame om hem goed op te lijnen. Ben er zeer tevreden van voor de 8$ die ik betaalde. Enige punt is dat ik al wat fijne krasjes kan zien op de protector.
Maar toch krijg ik meer te zien op een X(S) dan op een 8 Plus, zowel in de hoogte als breedte, lijkt mij ook logisch met een hogere resolutie. Puur op afmetingen is het scherm van de 8 Plus breder, maar door de lagere resolutie krijg je minder te zien dan op een X(S).matthijst schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:22:
[...]
Diagonaal misschien ja, maar een 8 Plus heeft iets meer oppervlakte en scherm leest fijner, doordat ie breder is.
Bij mijn vorige telefoon had ik dezelfde gedachtegang als jij -> Otterbox Defender.DJ_Maarten schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:43:
[...]
Ik ben voor dezelfde cases gegaan als voor mijn Galaxy S8.
De Spigen Tough Armor (zwart) en de Otterbox Strada (bruin). Zelf heb ik de zwarte XR, ik kon de kleuren irl niet op voorhand bekeken dus heb op safe gespeeld. Ik overwoog de rode serieus.
Natuurlijk niet de meest dunne cases, maar ik geef de voorkeur aan bescherming (of toch het gevoel dat de gsm goed beschermd is. :-) Ik ben alleszins tevreden. De Spigen gebruik ik dagdagelijks (omdat ik mijn smartphone in een gsmhouder prop). De Otterbox vooral op (wandel)vakanties. Zodat het scherm ook wat beschermd is bij een val op ruig terrein.
Maar ik heb 'm in 2,5 jaar nooit serieus laten vallen (knock on wood), denk dus dat ik met minder bescherming prima uit de voeten kan. En de XR is een stapje groter en een dikke case maakt 'm een stuk minder comfortabel in gebruik en in de broekzak.
Grappig. Ik neig nu juist weer meer naar de Xr. Afgelopen zaterdag de zwarte XS naast de Xr gehouden. Het verschil is naar mijn mening wel heel erg klein hoor, op het eerste gezicht dan. Het meest opvallende vond ik dat de Xs iets natuurlijker in de hand ligt. Ik kan de Xr nog net met 1 hand gebruiken (voor het hoogst nodige, zoals een appje sturen ofzo) Maar dat ging op de XS prettiger.Calitomnication schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:15:
[...]
De kogel is door de kerk. Vandaag weer nasr de MediaMarkt om de X, Xr en Xs met elkaar te vergelijken. De Xs is eigenlijk meteen al afgevallen, €1100 voor een telefoon is gewoon serieus veel geld.
...
Maar ik ga er ook nog een hoes omheen doen. (Leathercase als die uit komt, of iets vergelijkbaars) Dan wordt ie nog groter.
In de tussentijd maar sparen voor een Xs, totdat ik eruit ben.

Sorry, was in de war, je hebt gelijkRigolleM schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:26:
[...]
Maar toch krijg ik meer te zien op een X(S) dan op een 8 Plus, zowel in de hoogte als breedte, lijkt mij ook logisch met een hogere resolutie. Puur op afmetingen is het scherm van de 8 Plus breder, maar door de lagere resolutie krijg je minder te zien dan op een X(S).
Dik twee weken verder. Ik merk dat ik nog steeds heel erg vaak m'n Pixel2 grijp omdat dingen op de Xr zo omslachtig gaan, of niet gaan, of dat ik nog niet heb ontdekt hoe ze gaan. iOS, en dan met name het notificatie-gebeuren is echt rampzalig slecht geïmplementeerd in vergelijking met Android Pie.catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:37:
Na de allereerste iPhone gehad te hebben en daarna jarenlang Android begon het weer een beetje te jeuken... De alom befaamde "smoothness", het ecosystem, de overvloed aan accessoires, de jarenlange OS updates, de goede resale value deden me overtuigen om toch het weer eens te proberen.
Eerste indrukken, komende vanaf een Pixel2XL naar een XR:
...
De telefoon is mooi, komt solide (maar wel erg zwaar) over, is supersnel en supersmooth, maar ik ben nog heel sterk in dubio of ik met het ontzettend primitieve iOS kan leven. Alledaagse dingen gaan zo omslachtig allemaal. De OS beleving voelt alsof ik 5 jaar terug in de tijd ga komende vanaf Android Pie.
Tot zover pro's van de Xr tov de Pixel2:
* smoothness: je merkt dat er power te over is, zo smooth loopt alles, behalve het scrollen dan (maar de Pixel2 is ook bloedsnel dus eigenlijk is dat niet echt een voordeel)
* battery-life: met name bij het niet gebruiken loopt de batterij nauwelijks leeg.
* apps: apps hebben een meer consequente look & feel
cons van de Xr tov de Pixel2:
* wat is de Xr zwaar!
* fingerprint sensor op de Pixel2 werkt sneller en praktischer dan FaceID
* scrollen is niet supersmooth. Er zit een soort van micro-judder in, bij veel apps.
* camera: niet vergelijkbaar, met name met weinig licht. Daarbij zijn ingebouwde features als Google Lens erg handig en mis ik de photo-sphere optie (zal vast met een 3rd party app kunnen maar bij de Pixel kon het gewoon in de native camera app, en dat is handig)
* geen status led, noch always-on screen. Banale features die gewoon onmiskenbaar handig zijn.
* unlocken: faceid, omhoog swipen van onderuit en weer omlaag swipen van bovenuit links om te kunnen zien of er appjes/emails/whatever op je wachten, wie verzint zoiets?
* notificatie-handling: dit is gewoonweg RUK in iOS. Naast het omslachtige unlocken wat ik net beschreef is het gewoon ontzettend slecht geïmplementeerd, die hele notificatie-weergave. Ik moet eerst naar de betreffende app om het mailtje/berichtje te wissen/lezen/... dan kan niet vanuit de notificatie-weergave. Als je dit gewend bent is het onmogelijk om iOS productief te noemen.
* de datum: je zit in een app en wilt snel de datum weten? Kan blijkbaar alleen door het notificatie scherm all the way down te swipen en vervolgens weer omhoog.
* widgets: iets simpels als "de datum", "de temperatuur", een "een Google balk waar je iets kunt typen om te zoeken, of dat nu iets op Google, in je contacten of een app op je mobiel is".
* dagelijkse dingen:
- een afspraak waar je naar toe wilt navigeren. Vanuit het notificatie-overzicht in Android kan dat met één klik.
- flitsmeister automatisch starten bij bluetooth verbinding van de auto. Kan niet. Probeert ie op beweging te doen. Dat resulteert in continu notificaties dat je gestopt bent met rijden als je ff stil staat en weer gaat rijden. Als je langer dan een paar uur stil hebt gestaan kun je Flitsmeister weer manueel starten, want dan heeft iOS de app afgesloten.
- multitasking: Google Maps klein in beeld terwijl je een andere app open hebt bijvoorbeeld. Kan niet.
- Google Photos -> Insta (en daar een filter gebruiken). Kan niet.
- Met de hardware buttons m'n Sonos volume regelen, zelfs zonder te unlocken. Kan niet
- Contact toevoegen aan een van m'n Google accounts: geen idee waar de contact terecht komt
- Je zit in een app maar wilt de settings ervan veranderen, uit de app, settings app, betreffende app zoeken..
- Wat je wel zou verwachten maar niet is: consequente navigatie in apps. Je blijft van boven naar beneden gaan om dingen te doen: niet intuitief. Bijvoorbeeld Safari. Nieuwe tab helemaal onderin, cursor naar boven om te typen, weer naar beneden om daadwerkelijk te typen...
- Beta apps: per app in de play store beta channel te activeren
Ik begin me meer en meer te ergeren... en het ligt niet aan de telefoon, die zit qua hardware best lekker in elkaar en is bloedsnel met een top batterij. Maar iOS is zoooo ouderwets, beperkt en tenenkrommend.
Ben aan het overwegen om hem maar als iPad Micro te gaan gebruiken en weer terug te gaan naar de Pixel2 als daily driver.
Ik heb mijn Xr in New York gekocht, heb het laten leveren naar ons hotel toen samen met een spigen thin fit case. (Waar ik ook tevreden over ben). Al bij al een stuk goedkoper dan de 40$ die apple vraagt om de belkin screen protector te plaatsen en de leather case (die nog niet beschikbaar was met launch)
Kan je hem niet meer terugsturen? Je lijkt er meer frustratie uit te halen dan wat anders, dus ergens niet zonde om hem dan toch te houden?catchingfire schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:47:
[...]
Dik twee weken verder. Ik merk dat ik nog steeds heel erg vaak m'n Pixel2 grijp omdat dingen op de Xr zo omslachtig gaan, of niet gaan, of dat ik nog niet heb ontdekt hoe ze gaan. iOS, en dan met name het notificatie-gebeuren is echt rampzalig slecht geïmplementeerd in vergelijking met Android Pie.
Tot zover pro's van de Xr tov de Pixel2:
* smoothness: je merkt dat er power te over is, zo smooth loopt alles, behalve het scrollen dan (maar de Pixel2 is ook bloedsnel dus eigenlijk is dat niet echt een voordeel)
* battery-life: met name bij het niet gebruiken loopt de batterij nauwelijks leeg.
* apps: apps hebben een meer consequente look & feel
cons van de Xr tov de Pixel2:
* wat is de Xr zwaar!
* fingerprint sensor op de Pixel2 werkt sneller en praktischer dan FaceID
* scrollen is niet supersmooth. Er zit een soort van micro-judder in, bij veel apps.
* camera: niet vergelijkbaar, met name met weinig licht. Daarbij zijn ingebouwde features als Google Lens erg handig en mis ik de photo-sphere optie (zal vast met een 3rd party app kunnen maar bij de Pixel kon het gewoon in de native camera app, en dat is handig)
* geen status led, noch always-on screen. Banale features die gewoon onmiskenbaar handig zijn.
* unlocken: faceid, omhoog swipen van onderuit en weer omlaag swipen van bovenuit links om te kunnen zien of er appjes/emails/whatever op je wachten, wie verzint zoiets?
* notificatie-handling: dit is gewoonweg RUK in iOS. Naast het omslachtige unlocken wat ik net beschreef is het gewoon ontzettend slecht geïmplementeerd, die hele notificatie-weergave. Ik moet eerst naar de betreffende app om het mailtje/berichtje te wissen/lezen/... dan kan niet vanuit de notificatie-weergave. Als je dit gewend bent is het onmogelijk om iOS productief te noemen.
* de datum: je zit in een app en wilt snel de datum weten? Kan blijkbaar alleen door het notificatie scherm all the way down te swipen en vervolgens weer omhoog.
* widgets: iets simpels als "de datum", "de temperatuur", een "een Google balk waar je iets kunt typen om te zoeken, of dat nu iets op Google, in je contacten of een app op je mobiel is".
* dagelijkse dingen:
- een afspraak waar je naar toe wilt navigeren. Vanuit het notificatie-overzicht in Android kan dat met één klik.
- flitsmeister automatisch starten bij bluetooth verbinding van de auto. Kan niet. Probeert ie op beweging te doen. Dat resulteert in continu notificaties dat je gestopt bent met rijden als je ff stil staat en weer gaat rijden. Als je langer dan een paar uur stil hebt gestaan kun je Flitsmeister weer manueel starten, want dan heeft iOS de app afgesloten.
- multitasking: Google Maps klein in beeld terwijl je een andere app open hebt bijvoorbeeld. Kan niet.
- Google Photos -> Insta (en daar een filter gebruiken). Kan niet.
- Met de hardware buttons m'n Sonos volume regelen, zelfs zonder te unlocken. Kan niet
- Contact toevoegen aan een van m'n Google accounts: geen idee waar de contact terecht komt
- Je zit in een app maar wilt de settings ervan veranderen, uit de app, settings app, betreffende app zoeken..
- Wat je wel zou verwachten maar niet is: consequente navigatie in apps. Je blijft van boven naar beneden gaan om dingen te doen: niet intuitief. Bijvoorbeeld Safari. Nieuwe tab helemaal onderin, cursor naar boven om te typen, weer naar beneden om daadwerkelijk te typen...
- Beta apps: per app in de play store beta channel te activeren
Ik begin me meer en meer te ergeren... en het ligt niet aan de telefoon, die zit qua hardware best lekker in elkaar en is bloedsnel met een top batterij. Maar iOS is zoooo ouderwets, beperkt en tenenkrommend.
Ben aan het overwegen om hem maar als iPad Micro te gaan gebruiken en weer terug te gaan naar de Pixel2 als daily driver.
Weet iemand of er überhaupt een Apple leather case komt voor de XR?
Bij Amac was het antwoord: JA. Maar hoe of wat wisten hun ook niet.dukcer123 schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:07:
Weet iemand of er überhaupt een Apple leather case komt voor de XR?
Grappig, ik heb enige tijd getwijfeld tussen de iPhone XR (ziet er toch alleszins mooi uit en iOS kan zo slecht toch niet zijn dacht ik met uitsluitend Android ervaring) en de Pixel 3 (komend van Nexus 5 -> Nexus 6p) en uiteindelijk durfde ik het toch niet aan. Dankzij jouw post heb ik het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt, bedankt daarvoor :-)catchingfire schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:47:
[...]
Dik twee weken verder. Ik merk dat ik nog steeds heel erg vaak m'n Pixel2 grijp omdat dingen op de Xr zo omslachtig gaan, of niet gaan, of dat ik nog niet heb ontdekt hoe ze gaan. iOS, en dan met name het notificatie-gebeuren is echt rampzalig slecht geïmplementeerd in vergelijking met Android Pie.
(knip)
Maar de XR blijft een mooi toestel!
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Vandaag een midnight blue hoesje binnengekregen
https://ibb.co/h9KhkA
https://ibb.co/iar6Cq
https://ibb.co/mVBTQA
Via ebay gekocht, de advertentie beweerde dat het originele appelhoesjes zijn.
De look & feel is zoals de siliconen hoesjes van Apple.
Het is dan ook de vaststelling van één iemand!Gugger schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:52:
[...]
Grappig, ik heb enige tijd getwijfeld tussen de iPhone XR (ziet er toch alleszins mooi uit en iOS kan zo slecht toch niet zijn dacht ik met uitsluitend Android ervaring) en de Pixel 3 (komend van Nexus 5 -> Nexus 6p) en uiteindelijk durfde ik het toch niet aan. Dankzij jouw post heb ik het gevoel dat ik de juiste keuze heb gemaakt, bedankt daarvoor :-)
Als je zo gehecht bent aan het Google ecosysteem en interface dan wordt het moeilijk om over te schakelen naar een ander OS.
Bij mij staan de meeste notificaties af. Ik krijg het op mijn heupen dat mijn scherm constant aanspringt omdat er weer een mail, bericht,... binnenkomt. Meestal nog onbelangrijk op het moment en ik lees het later wel als ik de tijd voor heb.
Die LEDs heb ik nooit gemist na een tijdje met een Samsung rondgelopen te hebben.
Always on screen is leuk maar zorgt voor inbranden (op OLED) en met één vinger op het scherm te tikken weet je ook hoe laat en welke datum het is. Als je in een app zit en je wilt de datum weten gewoon naar omhoog swipen (naar hoofdscherm) en naar de kalender icon zien en je weet welke dag van de maand we zijn.
Zoeken: één swipe naar rechts en je hebt het zoekscherm en alle mogelijke widgets.
Afspraken kan je ook met één klik naartoe navigeren via de widgets.
Dat het Google ecosysteem niet degelijk werkt lijkt mij ook logisch, maar daar heb je bijna allemaal Apple apps voor in de plaats.
Ik ergerde mij dood aan die updates van Google, die mijn device compleet onbruikbaar maken, en meestal op een moment waar ik mijn telefoon hard nodig heb. Dan heb je een phone die zo vooruitstrevend is, en kan je er niks mee aanvangen

Dit heb ik nog nooit voorgehad met een iPhone!
@Azmodann, heb je toevallig een link?
Ik vind de afwerking en opdruk (zowel verpakking als hoesje zelf) net niet verfijnd genoeg om te geloven dat dit echt is. Maar das helemaal niet belangrijk, als het een fijn hoesje is.Azmodann schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:22:
Vandaag een midnight blue hoesje binnengekregen
Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11