Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Ik vind blauw ook smurfenblauw ogen en kinderachtig. Van alle modellen vind ik de witte en de blauwe het minst geslaagd persoonlijk.

Mijn top 3:
1) Zwart
2) Rood
3) Koraal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
DaKa86 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:23:
Wat een geweldig ding zeg die XR, net bij de amac even mee gespeeld.

Zonder alle beveiliging zooi er omheen dus kon goed het formaat voelen en voor mij is het hét perfecte compromis tussen een tikje kleine X en de joekel van een Max.

Alle blabla over het inferieure lcd scherm kan de prullenbak in, het scherm is prachtig.
Wij zagen amper tot geen verschil met de X.

Camera is ook zeker een tof, scherpte/diepte effect is weliswaar softwarematig maar werkt prima en ziet er heel goed uit.
Sterker nog; persoonlijk vind ik hm mooier dan de X. Het toestel van laatst genoemde moet je namelijk onprettig dichtbij houden.

Over de kleuren, ik heb de blauwe en zwarte bekeken en vond de blauwe echt ehm tja babyblauw of smurfenblauw eigenlijk. Oogt wel een beetje cheap.
Zwart is tijdloos en chique. Zoals eerder genoemd vallen de wat bredere bezels minder op.
Ook is zijn aluminium zijkanten netjes afgewerkt, ziet er wel robuust uit.
Persoonlijk ook weer mooier dan een X.

Nou ik weet wel waar ik voor ga sparen!
Scherm van de X verkleurt dan ook erg snel als je het toestel ook maar iets beweegt. Wit wordt al gauw geel. Dus daar kun je het toestel beter niet mee vergelijken.

Heb ook een tijd met de Xr staan spelen en vind het een erg lomp apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Ik twijfel nog tussen blauw en rood...Blauw dus niet echt wat? Smaak eigen natuurlijk he...
Absoluut heel smaakgevoelig, vriendinlief vond h’m erg leuk. Voor haarzelf.
Ik denk persoonlijk dat rood de betere kleur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-05 20:16
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:26:
[...]

Ik twijfel nog tussen blauw en rood...Blauw dus niet echt wat? Smaak eigen natuurlijk he...
Smaak idd :D Ik vind Blauw en geel juist het mooiste. Rood op drie denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
d:)b d:)b

ik ben Grote Smurf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Geel heeft ook wel wat. Vooral in combi met de zijkant kleur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 16:59
Ja, hoor! Geerte Smurf gaat gewoon de blauwe XR kopen. Ik weet het zéker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:54
Als je nu een XS hebt is er weinig om over te stappen op een XR, behalve want nieuw.
Of accuduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Haha...ik wil nog héél even genieten van m'n Xs, Dennis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Dennisweb schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Klopt helemaal, sterker nog is al in bestelling of heeft m al ;) :D
WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:24:
Als je nu een XS hebt is er weinig om over te stappen op een XR, behalve want nieuw.
Of accuduur.
Centjes / Kleur

[ Voor 32% gewijzigd door Jaymone op 27-10-2018 18:31 ]

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
-

[ Voor 101% gewijzigd door Jaymone op 27-10-2018 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Jaymone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

[...]

Centjes / Kleur
Centjes mwah... Je moet m ook weer verkopen, + eventueel accesoires die je al gekocht hebt.. en dan nog kleur. Ja het zou kunnen!

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 27-10-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:32:
[...]

Scherm van de X verkleurt dan ook erg snel als je het toestel ook maar iets beweegt. Wit wordt al gauw geel. Dus daar kun je het toestel beter niet mee vergelijken.

Heb ook een tijd met de Xr staan spelen en vind het een erg lomp apparaat.
Mwah lomp... ik zou het meer degelijk noemen.
Hield heerlijk vast, veel minder fragiel als de XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:01
Heb de rode binnen. Beste iPhone ooit voor mij qua prijs kwaliteit. Ben benieuwd hoe de accu het gaat doen de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-04 21:06
WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:24:
Of accuduur.
Haha wat?
Ze zijn op hetzelfde moment aangekondigd alleen de Xr kwam gewoon iets later.
Een Xr is letterlijk een downgrade in dezelfde generatie van de Xs.

Dat is alsof je een p20 pro inruilt voor een normale p20 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pretraket schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:41:
[...]

Haha wat?
Ze zijn op hetzelfde moment aangekondigd alleen de Xr kwam gewoon iets later.
Een Xr is letterlijk een downgrade in dezelfde generatie van de Xs.

Dat is alsof je een p20 pro inruilt voor een normale p20 8)7
Eens, maar nieuw in de zin van het verkrijgbaar. Dus nieuw gevoel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Die ene maand? :?

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretraket
WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Eens, maar nieuw in de zin van het verkrijgbaar. Dus nieuw gevoel :)
Zou iemand puur voor die maand later de Xr halen desondanks mindere specs en zelfde generatie?

Lijkt mij eerder dat als iemand op de Xr wacht dat dat vooral is omdat ze LCD gewend zijn of de Xs/Max te duur vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pretraket schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:58:
[...]

Zou iemand puur voor die maand later de Xr halen desondanks mindere specs en zelfde generatie?

Lijkt mij eerder dat als iemand op de Xr wacht dat dat vooral is omdat ze LCD gewend zijn of de Xs/Max te duur vinden
Het zou je verbazen :p maar hoop het inderdaad niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:04:
[...]

Het zou je verbazen :p maar hoop het inderdaad niet..
Ik zou het eigenlijk wel hilarisch vinden als iemand straks een Xr koopt vanaf Xs omdat hij denkt dat ie beter is.

Maarja dan is het ook wel echt je eigen schuld door als consument maar gewoon blind te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pretraket schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:10:
[...]

Ik zou het eigenlijk wel hilarisch vinden als iemand straks een Xr koopt vanaf Xs omdat hij denkt dat ie beter is.

Maarja dan is het ook wel echt je eigen schuld door als consument maar gewoon blind te kopen
De accuduur is ook wel (wat) beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:28:
[...]

Nee hoor, hou 't gewoon bij m'n old skool Xs (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:30:
[...]

Nee hoor, hou 't gewoon bij m'n old skool Xs (y)
Gelukkig, persoonlijk zou ik het anders echt zonde hebben gevonden, Xs is gewoon een gaaf toestel, zo ook de Xr maar dan vooruit ge-upgrade en niet achteruit :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretraket
WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:13:
[...]

De accuduur is ook wel (wat) beter :)
Muah, de Xs miss maar met mijn max heb ik nog
Nooit accu problemen gehad. Ik laad 1 keer op in 2 dagen en gebruik hem best wel intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 00:33
Ik zit enorm te twijfelen tussen de x en de xr. Zeker nu de x bij m ediamarkt tijdelijk voor 899 verkrijgbaar is. Vandaag bij Saturn in De even beide kunnen vergelijken. Ik begrijp uit de reviews dat de xr net een wat betere gebruikservaring biedt qua processor en accu. Maar qua uiterlijk zijn ze echt niet te vergelijken. Ik vind de x toch wel heel erg veel beter eruit zien (smaller toestel, dunnere bezels, iets degelijkere materialisering) en in de hand liggen (dunner en lichter). Het formaat van de x vind ik ook stukje aantrekkelijker (puur persoonlijk). En het verschil in kwaliteit van het scherm is toch ook goed zichtbaar (wit bij X wordt gelig bij Xr wat overigens niets afdoet aan de functionaliteit of afleesbaarheid, de Xr heeft zeker ook een prima scherm). Kortom: de z straalt premium uit. De xr doet goedkoper aan. Ik ben eruit.

[ Voor 13% gewijzigd door Willo19 op 28-10-2018 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:38
Willo19 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:22:
Ik zit enorm te twijfelen tussen de x en de xr.
...

Ik ben eruit.
Das snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-02 17:02
Ik zit enorm te twijfelen tussen de x en de xr. Zeker nu de x bij m ediamarkt tijdelijk voor 899 verkrijgbaar is. Vandaag bij Saturn in De even beide kunnen vergelijken. Ik begrijp uit de reviews dat de xr net een wat betere gebruikservaring biedt qua processor en accu. Maar qua uiterlijk zijn ze echt niet te vergelijken. Ik vind de x toch wel heel erg veel beter eruit zien (smaller toestel, dunnere bezels) en in de hand liggen (lichter). Het formaat van de x vind ik ook stukje aantrekkelijker. En het verschil in kwaliteit van het scherm is toch ook goed zichtbaar. Kortom: de z straalt premium uit. De xr doet goedkoper aan. Ik ben eruit.
Nice, zat ook te twijfelen, maar ben toch gegaan voor groter scherm, langere accuduur en A12 voor minder dan de Iphone X. Icm een decoded slim wallet wordt ie toch wel sjiek. En dan over een jaar of 2-3 ga ik wel zonder case rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willo19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 00:33
Ja, maar ik snap heel goed dat iemand voor de Xr kiest want dat is hoe dan ook een toptoestel. Heeft puur met smaak te maken. Voor mij weegt het aspect premium gewoon net iets zwaarder dan prestaties. Overigens vind ik de Xr in zwart wel mooier dan de andere kleuren omdat dan de bredere vezels het minste opvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Of je de X of XR koopt, beide zijn geweldige toestellen en heb je geen miskoop aan. Ben zelf voor de X gegaan wegens het formaat en de looks.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik zit enorm te twijfelen tussen de x en de xr. Zeker nu de x bij m ediamarkt tijdelijk voor 899 verkrijgbaar is. Vandaag bij Saturn in De even beide kunnen vergelijken. Ik begrijp uit de reviews dat de xr net een wat betere gebruikservaring biedt qua processor en accu. Maar qua uiterlijk zijn ze echt niet te vergelijken. Ik vind de x toch wel heel erg veel beter eruit zien (smaller toestel, dunnere bezels, iets degelijkere materialisering) en in de hand liggen (dunner en lichter). Het formaat van de x vind ik ook stukje aantrekkelijker (puur persoonlijk). En het verschil in kwaliteit van het scherm is toch ook goed zichtbaar (wit bij X wordt gelig bij Xr wat overigens niets afdoet aan de functionaliteit of afleesbaarheid, de Xr heeft zeker ook een prima scherm). Kortom: de z straalt premium uit. De xr doet goedkoper aan. Ik ben eruit.
Camera is ook beter op de XR.

Scherm zag ik echt geen verschil tusssen, oled en lcd. En heb mn best gedaan om het te zien.

Sowieso kwestie van smaak idd. En sowieso zijn het allebei mooie toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Gisteren even de XR vastgehouden bij Mediamarkt. Vind het toestel toch net te groot. :( mede doordat iOS zo onvriendelijk is naar grote schermen.

Bijvoorbeeld als je met 1 hand wilt werken: zitten de quicktoggles rechts boven. Daar kom je nooit met je duim.

Of de terug-knop in apps, die zit weer linksboven. Terwijl op Android dit heel makkelijk linksonder is gemaakt. En zo zijn er nog veel dingen die aangeven dat Android toch beter en langer ervaring heeft met grotere schermen.

Dus nu hopen dat Black Friday ervoor kan zorgen dat de XS onder de 1000 komt. En anders geen upgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-05 21:57
Anoniem: 328026 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:37:
Gisteren even de XR vastgehouden bij Mediamarkt. Vind het toestel toch net te groot. :( mede doordat iOS zo onvriendelijk is naar grote schermen.

Bijvoorbeeld als je met 1 hand wilt werken: zitten de quicktoggles rechts boven. Daar kom je nooit met je duim.

Of de terug-knop in apps, die zit weer linksboven. Terwijl op Android dit heel makkelijk linksonder is gemaakt. En zo zijn er nog veel dingen die aangeven dat Android toch beter en langer ervaring heeft met grotere schermen.

Dus nu hopen dat Black Friday ervoor kan zorgen dat de XS onder de 1000 komt. En anders geen upgrade :(
Wat betreft de terug knop: die zit inderdaad bovenaan, alleen kun je in vrijwel elke interface ook terug gaan door te swipen vanaf de linkerschermrand. Ik gebruik die hele terugknop eigenlijk nooit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

iAdema schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:29:
[...]

Wat betreft de terug knop: die zit inderdaad bovenaan, alleen kun je in vrijwel elke interface ook terug gaan door te swipen vanaf de linkerschermrand. Ik gebruik die hele terugknop eigenlijk nooit ;)
Klopt inderdaad. Maar het blijft afhankelijk van de app ontwikkelaar. Dus het is niet zo zeer een ios fout, maar een slechte app. Maar het geeft wel aan dat ios nog geoptimaliseerd moet worden voor grotere schermen. Je ziet het ook op het homescreen. Android werkt veelal vanuit de hand naar boven toe, terwijl iOS van boven naar beneden toe werkt.

Tot en met de iPhone X was dit prima. Maar formaten zoals de XR en XS max werken hierdoor niet zo comfortabel als ze zouden kunnen.

Ik vraag me dan ook af of ios 13 hier flinke wijzigingen in gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:00

Flipm0de

geen

Zou iemand een een screenshot willen maken van hoe Netflix eruit ziet? Wordt daar het hele scherm gebruikt of krijg je ergens zwarte balken?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 19:12
Flipm0de schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:02:
Zou iemand een een screenshot willen maken van hoe Netflix eruit ziet? Wordt daar het hele scherm gebruikt of krijg je ergens zwarte balken?
Indien 16:9 dan balken links en rechts. Logisch want het is geen 16:9 scherm meer.
Wil je fullscreen dan mis je content boven en onder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
mooie review van Jeff Benjamin, van 9to5mac. Deze kerel heeft echt een heerlijke, rustige stem.
Heb vroeger altijd genoten van zijn tijd bij iDownloadblog, ten tijden van de prachtige jailbreak era (iOS 6 t/m iOS 9 )

Waar Jeff vroeger echt een die hard Apple fan was, is hij overduidelijk zeer kritisch in deze Xr review.
Verwacht geen zoetsappige schreeuwende, overdreven praise voor Apple, zoals iJustine e.d.

Jeff zegt gewoon waar het op slaat, zonder al die toeters en bellen die je vaak in YT filmpjes ziet

https://9to5mac.com/2018/...-bang-for-the-buck-video/

tip: kijk vanaf 2min40 ;)

zoals Jeff aangeeft, de iPhone Xr is de iPhone met de allerbeste batterij/standby duur van alle iPhones ooit, overtreft de Xs Max ''easily'' (ook niet gek uiteraard oled vs lcd)

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 28-10-2018 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:14:
Waar Jeff vroeger echt een die hard Apple fan was, is hij overduidelijk zeer kritisch in deze Xr review.
Verwacht geen zoetsappige schreeuwende, overdreven praise voor Apple, zoals iJustine e.d.
Toch kijk ik liever naar iJustine zonder geluid dan naar Jeff met :P

Verder vind ik Jeff wel oke alleen hij is wel erg op de YouTube trein gesprongen sinds hij bij 9to5 zit. Met zijn “Nieuwe features in iOS 12.1 beta 3” filmpjes zonder inhoud. Deed hij vroeger beter.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 28-10-2018 10:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:14:
mooie review van Jeff Benjamin, 9to5mac. Deze kerel heeft echt een heerlijke, rustige stem.
Heb vroeger altijd genoten van zijn tijd bij iDownloadblog, ten tijden van de prachtige jailbreak era (ik persoonlijk vond die jaren fantastisch...nieuwe tweaks uitproberen e.d)

Lijkt net de auto's van vroeger en nu wel. Tegenwoordig heb je niets meer onder de motorkap te zoeken..

Jeff zegt gewoon waar het op slaat, zonder al die toeters en bellen die je vaak in YT filmpjes ziet

Apple fan en kritisch zijn kunnen best samen gaan en lijkt mij ook het meest gezonde. Tuurlijk heeft ieder een voorkeur, maar zonder kritisch te zijn houd je jezelf voor de gek..en de ander ;)

https://9to5mac.com/2018/...-bang-for-the-buck-video/

tip: kijk vanaf 2min40 ;)

zoals Jeff aangeeft, de iPhone Xr is de iPhone met de allerbeste batterij/standby duur van alle iPhones ooit, overtreft de Xs Max ''easily'' (ook niet gek uiteraard oled vs lcd)

Als batterijduur je enige reden is, dan is het idd best bang for the buck, maar er zijn meer componenten.
En Geert, wanneer zien we jouw review
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 20:13
Na de allereerste iPhone gehad te hebben en daarna jarenlang Android begon het weer een beetje te jeuken... De alom befaamde "smoothness", het ecosystem, de overvloed aan accessoires, de jarenlange OS updates, de goede resale value deden me overtuigen om toch het weer eens te proberen.

Eerste indrukken, komende vanaf een Pixel2XL naar een XR:
+ smooooooth, de user interface werkt geweldig soepel
+ animatisch zijn smooth, soepel en voegen wat toe aan de ervaring
+ supersnel
+ faceID werkt top
+ apps zien er wat uniformer uit dan bij Android

- zwaar... jemig, die paar extra grammen voel je nogal (heb er een Mous Limitless 2.0 Carbon case eromheen)
- de camera is bij weinig licht echt een lachertje tov de Pixel2 (zonder nightsight, met de nightsight alpha die ik op de Pixel2 draai is het helemaal onvergelijkbaar)
- ik moet nog ff wennen aan iOS maar het komt op het eerste gezicht niet echt intuïtief en productief over:
* geen always-on display, altijd de telefoon pakken, echter ernaar kijken, clicken, unlocken, swipen om behalve de tijd ook maar iets te kunnen zien.
* geen status-led? geen always-on display is al ruk, maar geen status-ledje? wtf?
* damn, geen widgets. SolarEdge app openen om te zien wat m'n zonnepanelen doen. Moeten swipen om te kunnen zien wat er in m'n agenda staat, of er buien aankomen, ...
* FF kijken wat voor wifi-hotspots er zijn door omlaag te swipen en je vinger ff op het wifi icoon leggen werkt niet, moet je weer naar de instellingen
* Nieuwe gmail binnen: wat kan ik doen, melding wegdoen of mailtje openen, een mailtje meteen deleten kan niet.
* Whatsappje als gelezen markeren vanuit het "berichtenscherm", kan niet.
* Uberhaupt kun je meldingen uit het berichtenscherm niet in één swipe wegswipen, altijd weer swipen én een klik. EDIT: kan wel door in een keer helemaaaaal naar links te swipen (dan wordt de actie "wis")
* ik mis de fingerprint unlock van de pixel op de achterzijde en daarbij met het topje van je vinger met een miniscule beweging alle notificaties te laten zien: een voorbeeld van productiviteit
* Homescreen open hebben en in een oogopslag zien of bluetooth verbinding heeft, er wellicht whatsappjes of mailtjes zijn of whatever zijn, kan niet. Eerst manueel het berichtenscherm openen, waar iOS z'n best doet om dingen te groeperen maar dat werkt maar half.
* ff snel iets googlen door iets in de Google-bar te typen (of spreken) die altijd op het scherm staat, kan niet.
* Flitsmeister automatisch laten starten bij een bepaalde bluetooth verbinding (de auto), gaat niet, moet nu maar vertrouwen dat Flitsmeister wordt gestart, maar dan moet ik 'm schijnbaar niet manueel gesloten hebben. Ook de ontzettend handige Flitsmeister overlay zodat je in Google Maps ook kon zien hoe hard je rijdt en hoe hard je mag rijden, én de flitsmeister meldingen kunt zien, werkt niet.
* picture-in-picture, werkt niet, bijvoorbeeld Google maps in een klein "window" terwijl een geocaching app of Waze fullscreen is.
* 360/sphere foto's native in de camera, gaat niet
* ff een camera-setting aanpassen, naar de instellingen app, gaat niet in de camera app
* de overstap met de "move to iOS" Android app werkt niet, de iPhone kon geen verbinding maken met de Pixel
* als ik een contact toevoeg, aan welk van m'n google accounts wordt deze dan toegevoegd? Kan dat niet zien. Ik vind dit wel een dingetje, als iemand hier iets meer over weet hoor ik het graag, ik wil m'n Google contacts van meerdere Google accounts als "master" blijven gebruiken.
* op de pixel had ik verschillende gmail accounts, een outlook.com (hotmail) account, een office365 account en een exchange account in m'n gmail app. Het zal vast kunnen, maar ik heb nu op de iPhone 3 mail apps in gebruik om diezelfde mailboxen te kunnen lezen (gmail=gmail app, outlook.com+office365= outlook app, exchange mail in native ios mail app)

.. dit is na anderhalve dag gebruik.

edit: the list continues:
* vanuit Google Photos een foto op instagram plaatsen, kan, maar dan kun je geen filter/bewerking meer doen? Werkt blijkbaar alleen door eerst lokaal te saven en dan vanuit insta te openen.
* vanuit Google Photos een foto openen in Snapseed, kan niet. EDIT: is gefixed ondertussen!

De telefoon is mooi, komt solide (maar wel erg zwaar) over, is supersnel en supersmooth, maar ik ben nog heel sterk in dubio of ik met het ontzettend primitieve iOS kan leven. Alledaagse dingen gaan zo omslachtig allemaal. De OS beleving voelt alsof ik 5 jaar terug in de tijd ga komende vanaf Android Pie.

[ Voor 25% gewijzigd door catchingfire op 01-11-2018 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nee, voor mij geen Xr. Al is het alleen al vanwege het formaat. Qua formaat is de Xs echt mijn max (pun intended).

Ik droom nog steeds van een edge to edge screen iPhone in een behuizing als de SE. Dat zou een directe instant buy zijn en mijn Xs de verkoop in.

Maar goed, die discussie gaat nu zo'n beetje op alle fora en message boards wereldwijd; Er is hoogstwaarschijnlijk een (definitieve?) einde gekomen aan de kleine compacte iPhones (met top specs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

nee, voor mij geen Xr. Al is het alleen al vanwege het formaat. Qua formaat is de Xs echt mijn max (pun intended).

Zou je dat ook 3 jaar geleden hebben gezegd? Xs is mijn max..?

Ik droom nog steeds van een edge to edge screen iPhone in een behuizing als de SE. Dat zou een directe instant buy zijn en mijn Xs de verkoop in.

Dat zou gaaf zijn! Maar dan meer erbij en niet ipv in mijn geval

Maar goed, die discussie gaat nu zo'n beetje op alle fora en message boards wereldwijd; Er is hoogstwaarschijnlijk een (definitieve?) einde gekomen aan de kleine compacte iPhones (met top specs)

Daar lijkt het sterk op, zie ook slogan van Apple (bigger..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
@catchingfire wow 😀
Heb alleen maar iPhones gehad de laatste 10 jaar, maar als je die lijst van jou leest dan zitten er een hoop dingen in die nu missen en eigenlijk heel logisch klinken.
Mag Apple weleens mee opschieten.

@Jaymone wat is het nut van die 2 quotes van Geert als je verder geen reactie toevoegt?

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 28-10-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
matthijst schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:11:
@catchingfire wow 😀
Heb alleen maar iPhones gehad de laatste 10 jaar, maar als je die lijst van jou leest dan zitten er een hoop dingen in die nu missen en eigenlijk heel logisch klinken.
Mag Apple weleens mee opschieten.

@Jaymone wat is het nut van die 2 quotes van Geert als je verder geen reactie toevoegt?

Omdat ik wel reacties heb toegevoegd, precies zoals ik dat nu ook doe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Je voegt tekst toe in een quote, dat leest niet prettig. Wellicht bedoeld @matthijst dat ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat is niet het idee van quoten :)
En je eigen berichten zijn daarna niet meer te quoten door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
matthijst schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:53:
Dat is niet het idee van quoten :)
En je eigen berichten zijn daarna niet meer te quoten door anderen.
(y)
En..tevreden met je Xr? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yes. Zeer tevreden!
Perfect toestel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:37:
Na de allereerste iPhone gehad te hebben en daarna jarenlang Android begon het weer een beetje te jeuken...

De telefoon is mooi, komt solide over, is supersnel en supersmooth, maar ik ben nog heel sterk in dubio of ik met het ontzettend primitieve iOS kan leven.
Wat jij opsomt is puur omdat je gewend was aan Android.
iOS werkt anders, maar daarom is het niet minder productief. Integendeel zelfs eenmaal je diep in het eco systeem zit en het reilen en zeilen kent dan is het super productief, vele malen beter dan Android.

Geen van beide is perfect, maar in grote lijnen werken ze gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Mrkend54l schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

iOS werkt anders, maar daarom is het niet minder productief. Integendeel zelfs eenmaal je diep in het eco systeem zit en het reilen en zeilen kent dan is het super productief, vele malen beter dan Android.

mwah, komende van een iphone user: android heeft over het algemeen op een paar fronten gewoon een streepje voor, waaronder multitasken en notificatie management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ik ben idd gewend ben aan Android. Kun je van al die dingen waarvan ik noemde dat ze niet werken wellicht aangeven hoe ik dat wél voor elkaar krijg op iOS.

Ik kom met een hele waslijst aan dingen die me opvallen na één dag gebruik, om dan gewoon even te stellen dat iOS "vele malen beter dan Android" is zonder beargumentatie is wat gemakkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

android heeft over het algemeen op een paar fronten gewoon een streepje voor, waaronder multitasken en notificatie management.
200% mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:14

PBP

catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:37:

* Uberhaupt kun je meldingen uit het berichtenscherm niet in één swipe wegswipen, altijd weer swipen én een klik.
Kan wel, gewoon in 1 veeg naar links swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
PBP schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:15:
Kan wel, gewoon in 1 veeg naar links swipen.
Ah idd, thx, dan wordt het "wis" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
matthijst schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:27:
Yes. Zeer tevreden!
Perfect toestel voor mij.
Dat is het belangrijkste (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
WouterL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

mwah, komende van een iphone user: android heeft over het algemeen op een paar fronten gewoon een streepje voor, waaronder multitasken en notificatie management.
Ook mee eens. Als fervent iPhone gebruiker kijk ik toch wel wat jaloers naar de S9 van een familielid.
Led notificatie + het always on display is gewoon tof en best handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ_Maarten
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-05 00:19
Ik ben aan het twijfelen om iOS een kans te geven en dan kijk ik vooral naar de XR. Het missen van de telelens is jammer, de langere batterijduur is dan weer een enorme plus.

Soit, waar ik me vooral zorgen over maak is de problemen die sommigen ervaarden tijdens het telefoneren met de XS (Max). Waar er bij momenten toch wel wat problemen waren. Alsook wat problemen met 4G connecties. Zijn die zaken te wijten aan die extra antenne die de XS (Max) heeft? Of zijn die problemen ook aanwezig bij de XR?

Nu moet ik wel zeggen dat de post van Stefimke me nog wat harder doet twijfelen. :-D Vooral ook het minnetje bij de camera. Ik heb nu een S8 (natuurlijk sowieso een mindere camera tov de Pixel2), maar qua camera wil ik zéker geen stap terug zetten. Camera en batterijduur zijn voor mij vrij belangrijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
DJ_Maarten schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:01:
Ik ben aan het twijfelen om iOS een kans te geven en dan kijk ik vooral naar de XR. Het missen van de telelens is jammer, de langere batterijduur is dan weer een enorme plus.

Soit, waar ik me vooral zorgen over maak is de problemen die sommigen ervaarden tijdens het telefoneren met de XS (Max). Waar er bij momenten toch wel wat problemen waren. Alsook wat problemen met 4G connecties. Zijn die zaken te wijten aan die extra antenne die de XS (Max) heeft? Of zijn die problemen ook aanwezig bij de XR?

Nu moet ik wel zeggen dat de post van Stefimke me nog wat harder doet twijfelen. :-D Vooral ook het minnetje bij de camera. Ik heb nu een S8 (natuurlijk sowieso een mindere camera tov de Pixel2), maar qua camera wil ik zéker geen stap terug zetten. Camera en batterijduur zijn voor mij vrij belangrijk. :-)
Druk je de foto's dan ook af of zijn ze alleen voor je Insta? Ik snap de functie van een telelens niet zo bij een telefoon. Camera op de XR doet het meer dan prima dankzij Smart HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Ik ben aan het twijfelen om iOS een kans te geven en dan kijk ik vooral naar de XR.

Van wat ik er in de korte tijd van gezien heb, is de camera wel het láátst waar je je zorgen over hoeft te maken hoor. Echt een heel puik ding.
Dat is dan weer iets waar ik niet jaloers op ben tov een S9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz

Camera is echt het laatste waar je je zorgen om moet maken ja, gewoon een super camera voor een telefoon. Ja, geen telelens, maar voor de echt professionele foto's zijn er DSLR's of zo. Voor telefoon begrippen vind ik de camera van de iPhone XS en XR toch een van de beste. Alleen Google Pixel 3 (en misschien 2 - geen ervaringen mee) acht ik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:00

Flipm0de

geen

EdvanAl schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Indien 16:9 dan balken links en rechts. Logisch want het is geen 16:9 scherm meer.
Wil je fullscreen dan mis je content boven en onder
Kan je de content niet op 18:9 zetten? Of is dat een hele domme opmerking? 🙄. Zo zonde anders.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Iemand ervaringen met de hoesjes van Mous trouwens? Limitless 2 etc. Zien er mooi uit, maar nooit van gehoord voorheen. Zie ook dat ze vanaf Nov een clear case uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
Alwayshappyz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:20:
Iemand ervaringen met de hoesjes van Mous trouwens? Limitless 2 etc. Zien er mooi uit, maar nooit van gehoord voorheen. Zie ook dat ze vanaf Nov een clear case uitbrengen.
Heb de Mous Limitless 2.0 om m'n XR zitten sinds vrijdag. Prima feel, buttons klikken goed. Nog niet laten stuiteren dus qua bescherming kan ik gelukkig nog weinig zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Maarten
Alwayshappyz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:13:
[...]

Camera is echt het laatste waar je je zorgen om moet maken ja, gewoon een super camera voor een telefoon. Ja, geen telelens, maar voor de echt professionele foto's zijn er DSLR's of zo. Voor telefoon begrippen vind ik de camera van de iPhone XS en XR toch een van de beste. Alleen Google Pixel 3 (en misschien 2 - geen ervaringen mee) acht ik beter.
Waarschijnlijk niet nee. Heb op dxomark de review van de XS Max bekeken. Los van de zoom resultaten zullen de XS en de XR elkaar niet veel ontlopen. Dat was wel ok. :-)

Maar waar ik me dus het meeste zorgen over maak, zijn de zaken die ik las over de XS met betrekking tot telefoongesprekken die soms van matige kwaliteit zijn en dat er hier en daar problemen waren met de verbinding met mobiele netwerken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:23:
[...]

Heb de Mous Limitless 2.0 om m'n XR zitten sinds vrijdag. Prima feel, buttons klikken goed. Nog niet laten stuiteren dus qua bescherming kan ik gelukkig nog weinig zeggen.
Dankjewel! Zie je aan de voorkant nog wat van de gekleurde iPhone, of? Viel op de plaatjes op hun site niet goed te zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• catchingfire
Alwayshappyz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:35:
Dankjewel! Zie je aan de voorkant nog wat van de gekleurde iPhone, of? Viel op de plaatjes op hun site niet goed te zien :)
Heb een zwarte XR.. kan dus moeilijk zeggen of er nog wat kleur doorkomt aan de voorkant. Aan de achterkant bij de camera-opening zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Heb een zwarte XR.. kan dus moeilijk zeggen of er nog wat kleur doorkomt aan de voorkant. Aan de achterkant bij de camera-opening zeker wel.
Ik vraag het omdat ik dan wel rekening moet houden met een kleur die enigszins bij het hoesje past :D Terwijl ik blauw en geel overwoog. Staat misschien wat raar als die kleuren nog prominent te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:59:
[...]

Ik ben idd gewend ben aan Android. Kun je van al die dingen waarvan ik noemde dat ze niet werken wellicht aangeven hoe ik dat wél voor elkaar krijg op iOS.

Ik kom met een hele waslijst aan dingen die me opvallen na één dag gebruik, om dan gewoon even te stellen dat iOS "vele malen beter dan Android" is zonder beargumentatie is wat gemakkelijk.
Om een simpel voorbeeld te geven te integratie van iMessage en iCloud. Alles wat je op je iPhone doet komt ook op je iPad en MacBook. FaceTime en berichten lezen en sturen kan op alle apparaten. Je opent je EarPods en je hebt direct verbinding + weet perfect hoeveel charge ze nog hebben.

Het feit dat je 3 mail apps gebruikt zegt al genoeg lijkt me. Spendeer wat meer tijd in het systeem, leer het kennen en gebruik het. Widgets ga je nooit krijgen, maar het gemis dat je hiermee ervaart zal goedgemaakt worden door zaken die Android dan weer niet kan of doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb zowel beide systemen gebruikt. Android is wel degelijk productiever. Maar daartegen is iOS weer soepeler, minder vasthangers, sneller, betere support. Ik ben dus ook niet pro android of pro ios. Beide systemen hebben hun voor en nadelen, maar qua productiviteit wint Android weer.

Ps. eerst zegt je dat productiviteit ligt aan wat je gewend is, maar daarna beweer je dat ios vele male productiever is dan android en daarna is het in grote delen gelijk haha ;p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ondertussen zo een 2 dagen de XR in gebruik.
1 ding wat echt indrukwekkend is, is het batterijleven.
Echt veel beter dan alle vorige smartphones wat ik in gebruik heb gehad, waaronder de iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ik vind de batterijduur dus wel meevallen, maar het kan ook komen omdat ik er nu extra veel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 16:40
Hoopte bij Mediamarkt eens alle kleuren te zien maar enkel wit en rood stonden daar.

Het rood is wel een pak donkerder dan gedacht maar wel knap.
Had graag de blauwe wel eens irl gezien...

Moet zeggen dat het lcd-scherm er beter uitziet dan verwacht na ganse tijd met iPhone X en XS Max te werken.

Mooi toestel :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Vandaag de rode XR binnen gekregen. Stukje groter en zeker zwaarder dan mijn iphone 6 maar wel erg mooi.
Zoek alleen een screenprotector voor de achterkant. Iemand een gevonden? Wil er geen case omheen namelijk.
Toestel komt in een FitBag sleeve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Snakefoodjah schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:19:
Hoopte bij Mediamarkt eens alle kleuren te zien maar enkel wit en rood stonden daar.

Het rood is wel een pak donkerder dan gedacht maar wel knap.
Had graag de blauwe wel eens irl gezien...

Moet zeggen dat het lcd-scherm er beter uitziet dan verwacht na ganse tijd met iPhone X en XS Max te werken.

Mooi toestel :-)
Online lijkt de blauwe soms lichter en dan weer iets donkerder.
Afbeeldingslocatie: https://richontech.tv/wp-content/uploads/2018/09/IMG_3588-1024x768.jpg
Afbeeldingslocatie: https://assets.pcmag.com/media/images/607467-apple-iphone-xr.jpg?thumb=y&width=980&height=669

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Rico schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:50:
Vandaag de rode XR binnen gekregen. Stukje groter en zeker zwaarder dan mijn iphone 6 maar wel erg mooi.
Zoek alleen een screenprotector voor de achterkant. Iemand een gevonden? Wil er geen case omheen namelijk.
Toestel komt in een FitBag sleeve.
D-brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:36

Rico

Wie dit leest is gek....

Zie daar alleen skins en geen transparante screen protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Rico schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Zie daar alleen skins en geen transparante screen protector.
Dat klopt.
Dacht dat je zoiets zocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michie23
https://www.engadget.com/...hone-xr-portrait-effects/

Ben hier blij mee, nog niet getest in de praktijk overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
Hackus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Online lijkt de blauwe soms lichter en dan weer iets donkerder.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij lijkt het meest op de onderste.

Sterker nog; het blauw is vrijwel identiek aan het blauw van de good old 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
DaKa86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

Hij lijkt het meest op de onderste.

Sterker nog; het blauw is vrijwel identiek aan het blauw van de good old 5C.
oké, dank je. niet mijn favo

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Ga dat eens snel doen dan.

We lezen en zien hier graag je bevindingen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Hackus schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:03:
[...]

oké, dank je. niet mijn favo
Mijne ook niet. Een zwarte blijft mijn inziens nog steeds het meest stijlvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
DaKa86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Voor mij ook, maar donkerblauw is ook erg mooi denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Blauwe ziet er in het echt veel mooier uit dan op die onderste foto alleen. Blauw en geel vond ik echt prachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:13
Zo bestelling geplaatst voor een iPhone XR, wit, 128GB.

Leek me gewoon het ideale moment om te upgraden vanaf mijn iPhone 8 (die naar mijn vriendin gaat). Eindelijk naar een groter scherm, meer batterijduur, ander design, betere camera.. En via het werk een korting zodat de aankoop op 800 EUR komt. Nog steeds een hele som maar dit is de enige nieuwe iPhone waar ik een 'waar voor mijn geld'-gevoel bij kan opbrengen. Wat moet je ook anders als iOS liefhebber, ben al 2x naar Android overgestapt en op mijn stappen terug gekomen. Dan lijkt me dit de beste deal voor een nieuwe smartphone.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 21:11
Hmm, ik moet Apple bellen voor een replacement :(. Ik heb twee issues met de XR:
- Minimale verkleuring onderin het scherm (iets meer gelig dan de rest van het scherm). Hier kan ik wel mee leven, maar...
- De coating van het scherm is rechtsboven niet helemaal goed. Daar blijven de vlekken makkelijker zitten, zijn moeilijker te verwijderen en er is een verschil zichtbaar als het scherm uitstaat.

Baal er wel van, maar hoop dat Apple het probleem snel en correct oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-05 17:51
Darks schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:50:
Zo bestelling geplaatst voor een iPhone XR, wit, 128GB.

Leek me gewoon het ideale moment om te upgraden vanaf mijn iPhone 8 (die naar mijn vriendin gaat). Eindelijk naar een groter scherm, meer batterijduur, ander design, betere camera.. En via het werk een korting zodat de aankoop op 800 EUR komt. Nog steeds een hele som maar dit is de enige nieuwe iPhone waar ik een 'waar voor mijn geld'-gevoel bij kan opbrengen. Wat moet je ook anders als iOS liefhebber, ben al 2x naar Android overgestapt en op mijn stappen terug gekomen. Dan lijkt me dit de beste deal voor een nieuwe smartphone.
Top, ik kan me perfect vinden in jouw beslissing. Ik redenerde ook op diezelfde manier én ook via het werk een korting dat ie net onder de grens van 800€ duikt. Altijd leuk meegenomen! Ook even getwijfeld om over te stappen naar Android, maar ik blijf ook aan boord bij iOS.

Nu maar hopen dat ie snel binnenkomt. De mijne stond origineel gepland rond 09/11, deze morgen mailtje gekregen dat het toestel binnen de 3 weken verwacht wordt. Balen, maar lijkt me toch overal moeilijk te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Alwayshappyz schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:20:
Ik heb die met de walnoten achterkant. Ziet er heel mooi uit, past perfect maar ik vind hem glad, te glad. Heb maar weer een vertrouwde Otterbox besteld. Geeft wat meer houvast aan Mn XS. Over de bouwkwaliteit niets negatiefs hoor, is prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
DaKa86 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:09:
[...]

Maar wel de saaiste natuurlijk :P

Heb het blauw en oranje al in het echt gezien, en dat ziet er beide echt goed uit.

Voor mij persoonlijk is de Xr te breed en te lomp in de hand. Vanaf de eerste keer dat ik hem vasthad voelde hij gewoon niet goed in de hand. Die bezels storen mij ook, wat raar is want zo groot zijn ze overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Mrkend54l schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Maar wel de saaiste natuurlijk :P

Heb het blauw en oranje al in het echt gezien, en dat ziet er beide echt goed uit.

Voor mij persoonlijk is de Xr te breed en te lomp in de hand. Vanaf de eerste keer dat ik hem vasthad voelde hij gewoon niet goed in de hand. Die bezels storen mij ook, wat raar is want zo groot zijn ze overigens niet.
Eensch, het is niet bepaald een spannende kleur.

Maar ben ik dan zo kippig dat ik de blauwe kwalificeer als licht-/baby-/smurfenblauw??
Koraal heb ik nog niet in het echt gezien, is dat serieus oranje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-05 08:41
Baal er echt van dan er geen space grey is. Ik vind die zwarte weer juist veel te shiny

Ik heb alle kleuren gezien die blauwe had idd een paar tinten donkerder mogen zijn, dan was het voor mij die geworden.

De koraal vind ik een felle oranje kleur met een vleugje roze er doorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:44
Zo vanochtend de Xr Red 128Gb binnen gekregen. Wat een heerlijk toestel. Mooi scherm en rap als de nete. Tooltje geinstalleerd om vanaf m'n OnePlus3 naar iOS alle whatsapp berichten + media over te zetten en alles is weer ingesteld. De notch stoort me totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJvG13
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:12
Hallo allemaal.

Hier ook erg tevreden over de Xr. Alleen nog niet het juiste hoesje gevonden.
Gebruik nu de Spigen Ulta Hybrid black matte, maar twijfel of deze wel goede bescherming bied bij een val.
De Rhinoshield SolidSuit daar heb ik geen twijfel over de bescherming die het geeft, maar de Xr wordt er zo lomp van!

Op het forum van Macrumors (op m'n best Engels) heb ik wat foto's en mijn ervaring met de cases van onderstaande geplaatst;
- Otterbox Statement
- Otterbox Symmetery Black & Clear
- Azuri Ruggedized
- Spigen Ulta Hybrid Black Matte
- Rhinoshield SolidSuit Classic

Mocht je interesse hebben je vind de post hier....
https://forums.macrumors....3385/page-3#post-26730486

[ Voor 31% gewijzigd door MrJvG13 op 31-10-2018 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ_Maarten
Bon, na een hele poos wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt. Morgen kan ik de XR gaan afhalen.

Ik hoop dat ik het me niet beklaag. :+

Heb em nergens kunnen bekijken, ben dus veiligheidshalve maar voor de (saaie) zwarte variant gegaan. De Product Red kon nog wel, maar 't is de zwarte die op Coolblue terug in voorraad is. :)

[ Voor 40% gewijzigd door DJ_Maarten op 01-11-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:08
Blinde test, welke heeft het beste scherm, de iPhone Xr LCD of de Pocophone OLED.

YouTube: Watch EVERYONE pick the iPhone XR over a 1080p Screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
bolke de beer schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:23:
Blinde test, welke heeft het beste scherm, de iPhone Xr LCD of de Pocophone OLED.

YouTube: Watch EVERYONE pick the iPhone XR over a 1080p Screen
Ik vind het scherm van de XR mooi.
Zie zelf geen verschil met de 8 plus.
In tegenstelling tot de test van Tweakers is hij ook helderder op maximale brightness dan de 8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 09:11
Ik had de Pixel3 al in bestelling staan, maar ben uiteindelijk toch bij een iPhone gebleven en een XR gekocht. De camera van de Pixel3 is briljant, maar de problemen die de telefoon nog had in reviews vond ik een iets te grote gok voor de prijs die ze ervoor vragen. En aangezien ik hem uit Duitsland moest halen is garantie zo'n gedoe. Met een iPhone kan ik gewoon direct naar Apple of Amac toe. Dus ik voel me wel een klein beetje een schijtertje dat ik de stap niet durf te nemen :)

Ik heb daarom afgelopen dinsdag een 128GB XR White gehaald bij de locale Amac. Wat een fijne upgrade van mijn 6s naar dit.

De "Coral" vond ik toch iets te zalm-roze. Had iets meer oranje moeten zijn voor mijn smaak. En de Blauwe variant vond ik té licht/baby-blauw. Zwart heb ik altijd al gehad, dus ben ik maar eens voor wit gegaan. Ik vind deze clear white erg stoer! Het is namelijk echt spierwit!

Het scherm is enorm scherp. Ik ben geen OLED gewend, dus ik vind deze LCD al helemaal geweldig. Ik zie op de XS niet genoeg verschil om het te rechtvaardigen.
Het formaat is even wennen, aangezien het een tikje groter is dan mijn 6s. Daarin vond ik de XS wel vertrouwder in de hand liggen. Maar na 3 dagen gebruik ben ik al helemaal gewend aan de XR.

Face ID werkt als een zonnetje.

Maar het allergrootste genot haal ik wel uit de accu-duur! Ik kan gewoon bijna 2 dagen doen met een volle accu. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door sebasmeer op 02-11-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wm!
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 07:56

Wm!

Ik heb woensdag de zwarte Xr ontvangen (kom vanaf een iPhone 6). Daarbij heeft mijn vriendin de rode gekocht, erg chique! Wat voor mijn gevoel een jawdrop momentje is, is de batterij. Het einde van de eerste volle dag (6:30 tot 23:00) en nog steeds >50% en dit was zeker een dag dat je er extra veel mee aan het klooien bent :p.
Hij voelt heerlijk snel en Haptic is ook wel een waarde volle toevoeging, ik mis de homebutton ook eigenlijk al niet meer, behalve bij screenshot maken. (heb et wel al gevonden). Verder voelt hij erg zwaar aan maar dat geeft me ook wel weer het gevoel van degelijkheid.

Enige minpunt wat ik graag wil delen is de WIFI verbinding. Het valt me op dat ik op sommige plaatsen in en rond huis geen verbinding meer heb, wat ik wel altijd had met mijn iPhone 6. Toevalstreffer zou kunnen, maar mijn vriendin heeft de overstap van een SE naar Xr gemaakt en die merkte dit onafhankelijk van mij op.
Hebben andere ook 'last' van slechte wireless strength?

Een zoekactie online leverde me vooral veel info op over de Xs en Max op, die daar schijnbaar ook veel issues mee hebben.
Bron: https://www.reddit.com/r/...eception_on_the_xsxs_max/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:15

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Wm! schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:34:
Ik heb woensdag de zwarte Xr ontvangen (kom vanaf een iPhone 6). Daarbij heeft mijn vriendin de rode gekocht, erg chique! Wat voor mijn gevoel een jawdrop momentje is, is de batterij. Het einde van de eerste volle dag (6:30 tot 23:00) en nog steeds >50% en dit was zeker een dag dat je er extra veel mee aan het klooien bent :p.
Hij voelt heerlijk snel en Haptic is ook wel een waarde volle toevoeging, ik mis de homebutton ook eigenlijk al niet meer, behalve bij screenshot maken. (heb et wel al gevonden). Verder voelt hij erg zwaar aan maar dat geeft me ook wel weer het gevoel van degelijkheid.

Enige minpunt wat ik graag wil delen is de WIFI verbinding. Het valt me op dat ik op sommige plaatsen in en rond huis geen verbinding meer heb, wat ik wel altijd had met mijn iPhone 6. Toevalstreffer zou kunnen, maar mijn vriendin heeft de overstap van een SE naar Xr gemaakt en die merkte dit onafhankelijk van mij op.
Hebben andere ook 'last' van slechte wireless strength?

Een zoekactie online leverde me vooral veel info op over de Xs en Max op, die daar schijnbaar ook veel issues mee hebben.
Bron: https://www.reddit.com/r/...eception_on_the_xsxs_max/
Had hier zelf geen last van maar ben redelijk snel gaan updaten naar iOS12.1, blijkbaar lostte die voor veel gebruikers de connectie problemen in het algemeen op. Dus niet alleen voor WiFi maar ook cellulair.

Mijn Xr bevalt verder ook erg goed, groot maar stevig gebouwd inderdaad. Scherm is prima, had van het werk al een tijdje een SE en die is in verhouding net zo scherp. Deze heeft alleen wel een hogere helderheid en ondersteuning oor TrueTone, dit is subjectief maar ik vond het subtiel maar duidelijk merkbaar. Zeker naast de SE geeft die toch wat koelere kleuren met TrueTone actief op de Xr.

Enige nadeel is nu dit toestel naast de SE gebruiken op het werk, zoveel telefoon in je zak hebben zitten is niet zo fijn. Weegt ook nog aardig wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wm!
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 07:56

Wm!

hifigamefreak schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:49:
[...]
Had hier zelf geen last van maar ben redelijk snel gaan updaten naar iOS12.1, blijkbaar lostte die voor veel gebruikers de connectie problemen in het algemeen op. Dus niet alleen voor WiFi maar ook cellulair.
Goed dat je het zegt. Ik heb wel geüpdatet naar 12.1 maar of mijn issues er nu voor of na waren weet ik even niet meer!

Kom ik op terug....

[ Voor 0% gewijzigd door Wm! op 02-11-2018 15:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56
Ik merk nu ook echt dat de batterij beter is. Na een drukke dag en veel foto's enzo gemaakt gewoon nog 50% hebben in de avond!
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11