Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd heren en dames wat jullie eerste bevindingen zijn van de XR!
Werd om +- 10:00u geleverd en ik ben direct aan de slag gegaan.

Eerste indruk: wel erg groot hoor. Kan ik echt niet veel met 1 hand. Licht wel lekker in de hand, dus dat is fijn, maar bediening is een twee-handig apparaat.. Ook netjes dat de SIM-tool meegeleverd wordt, trouwens, die zat in een van de documentatieboekjes.

Eerst eens aan de slag gegaan met backup van oude iPhone overzetten... zucht, eerst de iPhone Xr naar 12.0.1 updaten. Maar goed, inclusief update, ongeveer half uurtje later was alles over zodat ik kon spelen.

FaceID, dat werkt best goed, ik moet nog even kijken hoe ik dat 'attention' thing aan doe, maar uiteraard direct naar al mijn naasten Animoji's gestuurd. Portrait modus is leuk om mee te spelen en een gave 'demo'.

Het scherm (ik kom van een 6s) is heel fijn. Ik heb TrueTone aanstaan en dat is erg prettig. Hij is een stuk dikker dan mijn 6s en de randen zijn (daardoor?) veel minder glibberig.

Overzetten van Apple Watch van de ene iPhone naar de andere is wel omslachtig. Unpairen, dan wist hij alles op de watch en doe je een restore vanaf de andere.. lekker nuttig en duurt lang. Ik wil gewoon kunnen zeggen: deze Phone is je nieuwe baas, maar goed dat ligt niet aan de Xr. Ook stom is dat na een restore van lokale backup, hij nu alle duizenden foto's opnieuw gaat uploaden (!!). Zorg dat je het weekend op WiFi zit, zal ik maar zeggen.

Camera ook al geprobeerd: portrait mode is wel vet.

Al met al: eerste indrukken: ik ben superblij. Heel mooie stap vanaf een 6s. De nieuwe bediening (swipe up voor homescreen) begint al te wennen.

[ Voor 13% gewijzigd door Keypunchie op 26-10-2018 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Vergelijking Xr naast een Xs Max kwa formaat
Even verder scrollen..

https://forums.macrumors....phone-xr-in-hand.2149831/

[ Voor 9% gewijzigd door Jaymone op 26-10-2018 11:47 ]

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 13:55
Keypunchie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:41:
[...]

Werd om +- 10:00u geleverd en ik ben direct aan de slag gegaan.

Eerste indruk: wel erg groot hoor. Kan ik echt niet veel met 1 hand. Licht wel lekker in de hand, dus dat is fijn, maar bediening is een twee-handig apparaat.. Ook netjes dat de SIM-tool meegeleverd wordt, trouwens, die zat in een van de documentatieboekjes.

Eerst eens aan de slag gegaan met backup van oude iPhone overzetten... zucht, eerst de iPhone Xr naar 12.0.1 updaten. Maar goed, inclusief update, ongeveer half uurtje later was alles over zodat ik kon spelen.

FaceID, dat werkt best goed, ik moet nog even kijken hoe ik dat 'attention' thing aan doe, maar uiteraard direct naar al mijn naasten Animoji's gestuurd. Portrait modus is leuk om mee te spelen en een gave 'demo'.

Het scherm (ik kom van een 6s) is heel fijn. Ik heb TrueTone aanstaan en dat is erg prettig. Hij is een stuk dikker dan mijn 6s en de randen zijn (daardoor?) veel minder glibberig.

Overzetten van Apple Watch van de ene iPhone naar de andere is wel omslachtig. Unpairen, dan wist hij alles op de watch en doe je een restore vanaf de andere.. lekker nuttig en duurt lang. Ik wil gewoon kunnen zeggen: deze Phone is je nieuwe baas, maar goed dat ligt niet aan de Xr. Ook stom is dat na een restore van lokale backup, hij nu alle duizenden foto's opnieuw gaat uploaden (!!). Zorg dat je het weekend op WiFi zit, zal ik maar zeggen.

Camera ook al geprobeerd: portrait mode is wel vet.

Al met al: eerste indrukken: ik ben superblij. Heel mooie stap vanaf een 6s. De nieuwe bediening (swipe up voor homescreen) begint al te wennen.
Je watch gaat gewoon mee naar je nieuwe phone hoor zodra de oude backup weer op je telefoon staat.... Ook je foto’s gaan gewoon mee als je icloud fotobibliotheek aan staat. Bij mij stond alles er weer op en werkte alles binnen 20 minuten toen ik van m’n 7 plus naar de xs Max ging. kwestie van weten hoe je alles overzet denk ik dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Nou, bij mij was de Watch niet vanzelf overgegaan. Heb daar ook geen vraag over voorbij zien komen. Met de hand is het wel gelukt (unpair, waarmee hij je watch wist, daarna pair met de nieuwe, waarna hij de backup vanaf die phone of iCloud (?) terugzet). Ik ben te ongeduldig voor dat soort fratsen :-)

Moest daarna ook nog even "unlocken met Apple Watch" herstellen op mijn laptop en de instellingen van een third-party complication fixen. Allemaal geen drama en voor zover ik kan zien geen data verloren, maar wel gepriegel.

En ja, mijn foto's zijn terug van de backup, maar hij is nu wel als een malle aan het uploaden (waar hij na elke foto erachter komt dat het duplicaat is, neem ik even aan).

Ik heb oude iPhone -> backup laptop -> restore naar nieuwe iPhone gedaan. Hij gaat dan dus al je foto's opnieuw checken, blijkbaar. Na een tijdje stopt hij overigens automatisch om batterij te besparen en zal wel weer automatisch resumen als je dan aan de stroom legt.

[ Voor 47% gewijzigd door Keypunchie op 26-10-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:57
Ben ook erg benieuwd naar de XR. Snel checken in de winkel. :)
Ik zie nog steeds geen lederen hoesje van Apple officieel voor de XR.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-06 15:05
Bushalte schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:37:
Ben ook erg benieuwd naar de XR. Snel checken in de winkel. :)
Ik zie nog steeds geen lederen hoesje van Apple officieel voor de XR.
Dat er nog geen officiele Apple leren hoesjes zijn vind ik ook jammer. Tot die tijd zal ik die van mij (al haal ik hem pas eind November) gewoon zonder hoesje, of desnoods in een sleeve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svennie11
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-07-2020
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Dat er nog geen officiele Apple leren hoesjes zijn vind ik ook jammer. Tot die tijd zal ik die van mij (al haal ik hem pas eind November) gewoon zonder hoesje, of desnoods in een sleeve.
Ik ben in de overtuiging dat Apple geen eigen lijn hoesjes gaat uitbrengen. Dat gerucht heb ik online ook vaker gelezen. Volgens mij is dit ook een hele bewuste positionerings keuze. Ik denk dat Apple hiermee dit 'budget' model toch ook minder exclusief wil maken. Zelf heb ik een hoesje van MUJJO besteld. Voor mij is deze qua kwaliteit en uitstraling gelijkwaardig aan de hoesjes van Apple voor bijvoorbeeld mijn oude iPhone 7. Ik heb mijn toestel nog niet, later vandaag wel, dus ik heb nog niet gezien hoe het hoesje eruit komt met de telefoon erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
svennie11 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:47:
[...]

Ik ben in de overtuiging dat Apple geen eigen lijn hoesjes gaat uitbrengen. Dat gerucht heb ik online ook vaker gelezen. Volgens mij is dit ook een hele bewuste positionerings keuze. Ik denk dat Apple hiermee dit 'budget' model toch ook minder exclusief wil maken. Zelf heb ik een hoesje van MUJJO besteld. Voor mij is deze qua kwaliteit en uitstraling gelijkwaardig aan de hoesjes van Apple voor bijvoorbeeld mijn oude iPhone 7. Ik heb mijn toestel nog niet, later vandaag wel, dus ik heb nog niet gezien hoe het hoesje eruit komt met de telefoon erin.
Ik ga speciaal voor een feller kleurtje, dus dan is een doorzichtig hoesje of zo sowieso een beter idee. Of toch een sleeve. Maar las dat veel doorzichtige hoesjes snel vergelen? Ik wacht de komende weken wel even af, met welke hoesjes mensen goede ervaringen hebben, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 01:29
Eerste indruk van de XR : Mooi toestel en prachtig scherm, iets dikker dan de Xs maar ligt goed in de hand. Voelt ook zwaarder aan. De zwarte is een echte vinger magneet.
Het enige wat ik mis is 3d touch op het toestenbord waarmee je de cursor kan verplaatsen.
Camera heb ik nog niet echt kunnen testen.

Vergelijking van grote en dikte tss Xs , Xr en Xs max

https://photoland.io/i/2CAQXU
https://photoland.io/i/2CAVu8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hij was te vroeg :+

Eerste ervaring is dat hij een 0,5cm bij 1,5cm groter is dan de Iphone 6S.
Valt nog wel mee. Scherm is echt groter en je ziet direct dat de klok en wifi/batterij in de hoeken staan langs de zwarte bovenbalk. Mooi gedaan.

Ik configureer als nieuwe iphone, want dat icloud reserve kopie terug zetten is mij nog nooit gelukt binnen 10 uur.

edit
Wit lijkt niet echt wit te zijn. Even verder afwachten.
edit2
aah truetone :+

[ Voor 8% gewijzigd door Capo op 26-10-2018 14:36 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Alwayshappyz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Ik ga speciaal voor een feller kleurtje, dus dan is een doorzichtig hoesje of zo sowieso een beter idee. Of toch een sleeve. Maar las dat veel doorzichtige hoesjes snel vergelen? Ik wacht de komende weken wel even af, met welke hoesjes mensen goede ervaringen hebben, etc.
Ik heb dit hoesje https://www.hoesjesdirect...al-x-iphone-xr-clear.html , de glazen achterkant is een vinger magneet.

Ik heb deze protector besteld voor de achterzijde https://www.benl.ebay.be/...oAAAOSwvl9b0Y1K:rk:5:pf:0 gebruik deze voor al mijn mobiels en apple watch, ben ik zeer tevreden over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azmodann
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Valt nog wel mee. Scherm is echt groter en je ziet direct dat de klok en wifi/batterij in de hoeken staan langs de zwarte bovenbalk. Mooi gedaan.

Ik configureer als nieuwe iphone, want dat icloud reserve kopie terug zetten is mij nog nooit gelukt binnen 10 uur.

edit
Ik maak een gecodeerde reserve copy via iTunes en zet deze op een nieuw toestel , duurt 5-10min en de meeste inlog gegevens van apps staan dan direct in je nieuw toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130355

Ben ik de enigste die vindt dat bij de zwarte variant de bezels nog dikker lijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Azmodann schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:30:
Het enige wat ik mis is 3d touch op het toestenbord waarmee je de cursor kan verplaatsen.
Long-press op de spatiebalk. Even wennen, maar werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Als 6S IOS12 gebruiker heb ik nu opeens wel iets nieuws. Als de XR over gaat, iemand belt mij, dan gaat de ipad mini 2 ook over en kan ik daarmee ook het gesprek opnemen. Nog nooit ervaren.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 21:05
Keypunchie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Nu nog deze aanpassing in Swiftkey :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:02:
Als 6S IOS12 gebruiker heb ik nu opeens wel iets nieuws. Als de XR over gaat, iemand belt mij, dan gaat de ipad mini 2 ook over en kan ik daarmee ook het gesprek opnemen. Nog nooit ervaren.
Dat kan je binnen de settings uitzetten op de ipad, even googlen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb even hier bij mij op 't werk, Airside Schiphol, de Xr demo's bekeken en mijn Xs scherm naast een demo Xr gelegd, met exact dezelfde brightness.

Je moet wel heel erg nitpicking zijn om op normale kijk afstand écht groot verschil te zien, oftewel...display van de Xr is dik in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:57

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:09:
Heb even hier bij mij op 't werk, Airside Schiphol, de Xr demo's bekeken en mijn Xs scherm naast een demo Xr gelegd, met exact dezelfde brightness.

Je moet wel heel erg nitpicking zijn om op normale kijk afstand écht groot verschil te zien, oftewel...display van de Xr is dik in orde
Toch maar de Xr halen dan? Ik mag nog verlengen Geert..Maak ik iemand blij hier met een in nieuwstaat verkerende X... :+

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Toch maar de Xr halen dan? Ik mag nog verlengen Geert..Maak ik iemand blij hier met een in nieuwstaat verkerende X... :+
Ik zou 't alleen maar doen om de kleur van de Xr.
Die rode en blauwe Xr <3 :Y <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:12:
[...]

Ik zou 't alleen maar doen om de kleur van de Xr.
Die rode en blauwe Xr <3 :Y <3
Idd...Wat vond je van het scherm? Grootte t.o.v de X? Toegevoegde waarde nog? Kan maar zo zijn dat mijn X op MP komt vanavond...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Keypunchie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Held! Dat wist ik niet eens en het werkt perfect. Dank je wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Idd...Wat vond je van het scherm? Grootte t.o.v de X? Toegevoegde waarde nog? Kan maar zo zijn dat mijn X op MP komt vanavond...;-)
Tsja, display is ietsjes groter...maar niet dramatisch uiteraard.
Wel ff wennen waren de iets grotere bezels.

Zet jouw X maar vast op MP en hier op V&A ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Haha! Mijn X is nog zo mooi en in nieuwstaat.., ook de reden dat ik niet voor de Xs ben gegaan...
Maar nu ik mag verlengen etc, tja....Weet het nog niet,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

*spam*

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-05-2021
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

edit
edit2
aah truetone :+
Dat is rap! Ik kon er een bemachtigen bij Mediamarkt. Die bleek het door mijn gewenste model nog in voorraad te hebben (slechts 1 exemplaar). En ik ben nu bezig de iPhone te installeren. Tot nu toe lijkt het me een geweldige telefoon. Behoorlijk veel groter dan de iPhone 7, waar ik vandaan kom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
pdavie2311 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Haha! Mijn X is nog zo mooi en in nieuwstaat.., ook de reden dat ik niet voor de Xs ben gegaan...
Maar nu ik mag verlengen etc, tja....Weet het nog niet,,,,
Vanuit jouw vertrekpunt zou ik dan de Max overwegen, mits je redenen voor jezelf hebt om dat niet te doen. Als ik het zo bekijk, dan lijkt mij het verschil op het gebied van schermgrootte en t.o.v. de X(s) niet drastisch (wat ook door Geert wordt bevestigd). Dan zijn mijn inziens de volgende plussen en de minnen voor jouw situatie geldig:

X naar Xr:

Voordelen

- A12 (ga je dat echt veel merken tov A11 en icm IOS12??, betwijfel het)
- Batterijduur
- Verschillende kleuren
- Goedkoper

Nadelen

- Geen OLED scherm
- Geen dubbele camera
- Dikkere bezels
- Dikkere toestel

X naar Xs Max:

Voordelen

- Merkbaar groter scherm en blijft OLED
- A12 (zie hierboven ook)
- Batterijduur
- Meer upgrade gevoel en feiten

Nadelen

- Zwaarder
- Niet met 1 hand te bedienen (niet een nadeel voor iedereen)
- Duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Digilike schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:00:
[...]

Dat is rap! Ik kon er een bemachtigen bij Mediamarkt. Die bleek het door mijn gewenste model nog in voorraad te hebben (slechts 1 exemplaar). En ik ben nu bezig de iPhone te installeren. Tot nu toe lijkt het me een geweldige telefoon. Behoorlijk veel groter dan de iPhone 7, waar ik vandaan kom.
Ja ik heb ook een positieve indruk. Scherm is prima, formaat is prima. Snelheid is meer dan prima.

Het is vooral even wennen, geen home knop meer, andere manier screenshots maken, omhoog swipen etc.

Maar ding is echt f*cking snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Enkele fotos van de XR in deze case https://www.hoesjesdirect...ents-iphone-xr-black.html

https://photoland.io/i/2CBMZ3
https://photoland.io/i/2CBX0u

Maakt hem niet te bulky en de achterzijde van tempered glas is eens wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:39

GaMbiNo

1337

Hij bevalt mij tot nu toe ook prima. Het opnieuw installeren van alle apps kostte wel even een uurtje maar nu heb ik alles er alweer z'n beetje op. Hij is veel groter dan mijn Iphone 6S en dan met name het scherm.De kwaliteit van het scherm is ook prima. Ik weet niet in hoeverre OLED nog een upgrade is maar als ik zie wat OLED met de batterijduur doet ben ik tevreden met de XR.

Het missen van de home-knop moet nog wel even wennen inderdaad, maar over een paar uurtjes weet ik al niet beter denk ik. :)

So far so good dus. Ik ben er blij mee. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 15:32
*spam*

[ Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iPhone XR vandaag binnen gekomen voor verkoop, inderdaad een prima iPhone voor vrijwel iedereen. Wil je meer, dan betaal je ook veel meer voor een iPhone XS.

Wat mij wel opvalt: scherm is vrij breed, terwijl XS en XS Max wat langer zijn, daarnaast vind ik de bezel persoonlijk niet erg mooi (maar ook dat is geen groot probleem). Wel is het scherm wat geliger dan OLED.

We hebben er al veel van verkocht, maar dan bij de eerste dag iPhone XS'en. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Jaymone schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Vanuit jouw vertrekpunt zou ik dan de Max overwegen, mits je redenen voor jezelf hebt om dat niet te doen. Als ik het zo bekijk, dan lijkt mij het verschil op het gebied van schermgrootte en t.o.v. de X(s) niet drastisch (wat ook door Geert wordt bevestigd). Dan zijn mijn inziens de volgende plussen en de minnen voor jouw situatie geldig:

X naar Xr:

Voordelen

- A12 (ga je dat echt veel merken tov A11 en icm IOS12??, betwijfel het)
- Batterijduur
- Verschillende kleuren
- Goedkoper

Nadelen

- Geen OLED scherm
- Geen dubbele camera
- Dikkere bezels
- Dikkere toestel

X naar Xs Max:

Voordelen

- Merkbaar groter scherm en blijft OLED
- A12 (zie hierboven ook)
- Batterijduur
- Meer upgrade gevoel en feiten

Nadelen

- Zwaarder
- Niet met 1 hand te bedienen (niet een nadeel voor iedereen)
- Duurder
Klopt allemaal als een zwerende vinger wat je zegt..Het is inderdaad het gegeven dat ik bij de Xr geen tot weinig toestelbetaling hoef te doen. Met verkoop van mijn X dus wat extra centjes dat ik over heb..Dit gaat weer in mijn nieuwe motor, haha!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 07:24
Heb 'm ook binnen.
Eerste indruk: mooi scherm _/-\o_
Niet zo wit als OLED, maar truetone vergelijkbaar met de 8 Plus, dus blij mee.
Hij is minder glad dan de 8 Plus, dus kan wel zonder case denk ik.

Zwarte variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 09:00
En ik moet nog wachten tot 8 november. Hopelijk toch iets sneller binnen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaKa86
  • Laatst online: 02-06 16:30
Wij willen foto’s zien!! :Y

Foto’s van het toestel welteverstaan hè :+

Is dat koraal nou eigenlijk gewoon oranje?
Of zit er een tintje roze in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 16:08
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:02:
Dat is ‘Continuity’. Meer info zie

https://support.apple.com/en-us/HT204681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131429

Heb net 30 minuten geleden mijn nieuwe iPhone (64 GB, zwart) mogen ontvangen. Moet wel wennen, had namelijk hiervoor een 5 met maar 16 GB, die altijd vol was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Hmmm, mijn Apple Watch is met de nieuwe iPhone gekoppeld en nu houdt de Watch het staan niet meer goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Ik ben benieuwd of je aan het formaat kan wennen..van 5 naar xr zijn toch wel 2 stappen ( ik zit in dezelfde situatie) twijfel tussen x en xr....het formaat is mijn grootste struikelblok..anders wordt het een x met in mijn ogen mindere specs.

Welke ik ook neem, ik ga denk ik wel voor care...zodat ze niet nog groter worden qua grip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:01
Na vanmiddag de iPhone Xr ontvangen te hebben en net geïnstalleerd te hebben kan ik hem goed vergelijken met mijn iPhone 7 plus.

Allereerst de iets smallere telefoon voelt heerlijk in de hand en de rest is ook allemaal super, behalve...

Het scherm, het scherm is in vergelijking met mijn 7 plus iets blauwer kwa kleur, niet iets wat mij erg stoort. Dit zie je ook alleen als je ze naast elkaar legt.

Wat mij wel een klein beetje stoort is dat sommige letters zoals bijvoorbeeld hier op het forum niet 100% 'glad' zijn, soort karteltjes (pixels) zie zitten.

Dus ben enorm aan het twijfelen of ik de Xr houd. Kwa formaat, vorm, materialen etc. echt een super telefoon, alleen het scherm.. Ik ga er een nachtje over slapen.

Andere mensen die dit ook is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kleur is hier wel iets andere tint dan de 8, naast elkaar.
Maar niet zo'n groot verschil als Oled vs LCD (vond OLED te wit.
8 Plus letters zijn misschien iets smoother, maar de XR zie ik geen karteltjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:41
@Keypunchie Je had niet genoeg geduld denk ik pas wanneer het toestel ver genoeg in de synchronisatie zit gaat je watch trillen of hij moet pairen met je nieuwe iPhone.
Dan gaat dat veel sneller en simpeler tipje als je het ooit nog eens moet doen.

@Digilike Geef je Apple watch een restart dat wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Roos79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:46:
@Keypunchie Je had niet genoeg geduld denk ik pas wanneer het toestel ver genoeg in de synchronisatie zit gaat je watch trillen of hij moet pairen met je nieuwe iPhone.
Dan gaat dat veel sneller en simpeler tipje als je het ooit nog eens moet doen.

Bedankt voor je tip. Ik heb op verschillende manieren een herstart gedaan, maar helaas biedt dat geen soelaas. De overige ringen werken wel. Morgen maar eens kijken of het weer in orde is. Ik heb het een keer eerder gehad en toen was het na middernacht weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
DriveP schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:27:
Na vanmiddag de iPhone Xr ontvangen te hebben en net geïnstalleerd te hebben kan ik hem goed vergelijken met mijn iPhone 7 plus.

Allereerst de iets smallere telefoon voelt heerlijk in de hand en de rest is ook allemaal super, behalve...

Het scherm, het scherm is in vergelijking met mijn 7 plus iets blauwer kwa kleur, niet iets wat mij erg stoort. Dit zie je ook alleen als je ze naast elkaar legt.

Wat mij wel een klein beetje stoort is dat sommige letters zoals bijvoorbeeld hier op het forum niet 100% 'glad' zijn, soort karteltjes (pixels) zie zitten.

Dus ben enorm aan het twijfelen of ik de Xr houd. Kwa formaat, vorm, materialen etc. echt een super telefoon, alleen het scherm.. Ik ga er een nachtje over slapen.

Wellicht heb ik niet zulke goede ogen meer maar ik zie het echt niet het verschil tussen de XR en 8 plus.
Zelfs niet met kleine letters.

Screenprotector of het plastic nog over het scherm of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Wit hoort wit te zijn en niet blauw? En je hebt true tone aan op de XR, persoonlijk vind ik dat super, maar meningen zijn verdeeld.
Als je geen kartels ziet op de 7 dan is het bijna onmogelijk die wel te zien op je XR of je moet op niet aangepaste apps zitten of mogelijk ook websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Roos79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:46:

Voor de tweede keer heb ik draagdetectie uitgezet en nu wat langer. Ineens zijn er 4 staan momenten bijgekomen. Op de een of andere manier werkt ook deze activiteit weer zoals het behoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Digilike schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:32:
[...]

Voor de tweede keer heb ik draagdetectie uitgezet en nu wat langer. Ineens zijn er 4 staan momenten bijgekomen. Op de een of andere manier werkt ook deze activiteit weer zoals het behoort te werken.
Had je ook beide knopjes net zo lang ingedrukt gehad tot het Apple logo weer kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:01
@EdvanAl
Nee geen folie oid erop zitten. Het is niet heel erg, maar als je erop let wel aanwezig. Ik zie het bij bepaalde letters, bijvoorbeeld bij de letter W.

@epo
True tone heb ik meteen uitgezet na installatie.
Zoals matthijst al beschrijft, de letters op de iPhone 7 plus zijn wat 'smoother' als op de Xr.

Na een uur alleen de Xr te hebben gebruikt moet mijn 7 plus toch plaats gaan maken ben ik bang😀, alleen nog even een transparante case aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Zou inderdaad de 8 plus wel eens naast de Xr willen zien.
Jammer dat ze gewoon niet voor dezelfde ppi als de 8 plus gegaan zijn.
Dan was er geen reden om achterdochtig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
Roos79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

Had je ook beide knopjes net zo lang ingedrukt gehad tot het Apple logo weer kwam?
Zeker, dat had ik al een paar keer gedaan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 20:51
Iemand ervaring met de Android app Move to iOS van Apple? Ik dacht effe over te stappen... wifi uitgezet, netwerken gewist, vliegtuigstand, van alles geprobeerd, steeds "could not communicate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 01-04 19:52
catchingfire schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:13:
Iemand ervaring met de Android app Move to iOS van Apple? Ik dacht effe over te stappen... wifi uitgezet, netwerken gewist, vliegtuigstand, van alles geprobeerd, steeds "could not communicate"
Je hebt wifi nodig om je Android met je iPhone te verbinden. ;)

Op het werk al meermaals gebruik van gemaakt om data van klanten over te zetten. Gemiddeld werkt het 7/10 keer en ik heb nog niet kunnen achterhalen wat nu precies de oorzaak is wanneer het niet lukt (voornamelijk Samsung modellen). De ene Samsung is de andere niet, zo blijkt. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Mrkend54l schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:48:
Zou inderdaad de 8 plus wel eens naast de Xr willen zien.
Jammer dat ze gewoon niet voor dezelfde ppi als de 8 plus gegaan zijn.
Dan was er geen reden om achterdochtig te zijn.
YouTube: iPhone Xr - Display Quality Comparison with Xs, Xs Max and 8 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vrij sneu filmpje :D
Kerel blijft maar janken over dat scherm.
En doet alsof een OLED niet verkleurt, terwijl het daar in de praktijk sneller opvalt als je iets schuin erop kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
matthijst schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:45:
Vrij sneu filmpje :D
Kerel blijft maar janken over dat scherm.
En doet alsof een OLED niet verkleurt, terwijl het daar in de praktijk sneller opvalt als je iets schuin erop kijkt.
Tja, daarnaast wie kijkt op deze manier nou schuin naar zn scherm..ik iig niet behalve als het naast mij op het bureau ligt op een bepaalde manier schuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Na lang wikken en wegen, reviews lezen, YouTube, GoT denk ik dat ik mijn keuze heb gemaakt.. denk ik ja :P.
De X is nu bij de MediaMarkt in de aanbieding van 899,-. Maar de Xr kan ik bij Tmobile ophalen voor 792,-. Dat zijn toch weer 100 euro. Gezien het feit dat ik niet de beste ogen van de wereld heb (en na het bekijken van YouTube videos over het scherm) durf ik bijna zeker te zeggen dat ik het verschil niet ga zien.

Waarom ik voor de Xr en niet voor de X kies? Eigenlijk puur met het oog op de toekomst. Zoals ik al een paar keer heb laten doorschemeren koop ik een telefoon en gebruik deze tot hij End of Life is. Gezien het feit dat de X een A11 en de Xr een A12 heeft is het bijna 100% zeker dat de Xr 1 a 2 iOS releases, dus 1 a 2 jaar. langer mee kan draaien. De voordelen van de interne specs van de Xr winnen het van de X. Nu alleen even kijken wanneer we naar de stad gaan om de Xr op te pikken. Daarnaast wil ik nog even wachten om te zien of er zich geen grote problemen voordoen (gevalletje Antenna-gate).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone

Ook op andere forums heeft men het hierover, dat een 7-plus scherm vloeiender is. Dit was trouwens ook al zo met de 6 en 7 tov de plus series en nu dus ook, niets anders dan hoe het is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Met weergavezoom aan is de lettergrootte vergelijkbaar met de 8Plus.
Scheelt heel iets maar letters net iets groter en toetsenbord makkelijker te bedienen als je een plus gewend bent

[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 27-10-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
joh, die hele LCD vs Oled (Xr vs. Xs) discussie online, inclusief de comments op de Review van de Xr hier op Tweakers, is echt zwaar, zwaar overtrokken.
Sowieso vond ik al die comments vreemd, werkelijk niemand had de Xr in handen gehad, maar kon al stellig een conclussie trekken.

Gisteren zelf dus mijn Xs naast een Xr gehouden en beide schermen op exact dezelfde brightness gezet; op gewone kijkafstand zie je nauwelijks verschil.

Zelfs als je van een iPhone X (2017) zou upgraden naar een Xr heb je na een dag of 3 al niet meer eens door dat je naar een meer dan prima LCD scherm van de Xr kijkt ipv het display van een X

Ja, of je moet echt nitpicking 2.0 zijn; dan is er ALTIJD wel wat op aan te merken ;)

De Xr is €400 goedkoper dan zijn grotere broer, de Xs Max. Dus in feite betaal je €400 voor een oled scherm, you be the judge of dat het waard is ;)
Sowieso denk ik dat de Xr een batterijduur/standby heeft waar je U tegen gaat zeggen

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 27-10-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Als je nu een XS/XS Max hebt voor sommigen sowieso lastig om te gaan zeggen dat een XR LCD ook prima was. Dat weegt ook mee bij sommige reviews natuurlijk :)

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 27-10-2018 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Als je nu een XS/XS Max hebt voor sommigen sowieso lastig om te gaan zeggen dat een XR LCD ook prima was. Dat weegt ook mee bij sommige reviews natuurlijk :)
in welke zin bedoel je dat?
Ik lees namelijk online aardig wat mensen die nog eens goed hun Xs Max aankoop overwegen en nog binnen de 14 dagen retourneren zitten en ruim $300 kunnen 'besparen' met een Xr en het scherm dus meer dan prima vinden

edit; ah, ik zie nu pas je edit in je post ;)
ja dat weegt dan inderdaad ook mee bij de reviews

Maar wat ik al aangaf, ook al heb je nu een X, Xs of Xs Max en je zou naar een Xr gaan; hoogstwaarschijnlijk ben je binnen 4 a 5 dagen niks anders meer gewend en geniet je van het mooie display van de Xr

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 27-10-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Het enige wat denk ik wel iets zou zijn kunnen is dat je foto/films is een hogere resolutie zijn dan je scherm
Misschien dat je soms het idee heb dat iets niet scherp is maar dat het dan wel zo is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
ff wat foto's met de 8 Plus ernaast om te laten zien wat je "ziet" op het scherm :)
Ene wat groot, maar anders kan je 't niet lezen ws:

Toetsenbord, normaal vs zoom:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1941/44663400135_2220038a83_b.jpg

Verschil in weergavezoom vs normaal. Rode streepjes om aan te geven waar dezelfde tekst op het scherm zit, en de verticale om aan te geven dat daar lange zin wordt afgebroken:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1909/30636164327_97a6e75ac7_k.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 27-10-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
matthijst schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:11:
Met weergavezoom aan is de lettergrootte vergelijkbaar met de 8Plus.
Scheelt heel iets maar letters net iets groter en toetsenbord makkelijker te bedienen als je een plus gewend bent
Zonder zoom weergave is het voor mij te klein die letters. Dus zoom aangezet. Echter mis ik weer een dag in de Weatherpro widget en soms wat minder info in andere widgets.
Snap ook niet dat de letters niet groter worden in safari met de aanpassing van letter grote

Maar bijvoorbeeld in de Facebook app is alles wel groter wat betreft letter grote dan de 8 plus en beide op niet zoom. Pfff

[ Voor 10% gewijzigd door EdvanAl op 27-10-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
matthijst schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:23:
Voor een LCD vind ik de Xr een mooi scherm hebben en ben het met anderen eens dat je met een dag of paar dagen het niet meer anders weet en het fantastisch gaat vinden. Ikzelf zit eerder met de bezels dan kwaliteit scherm want nogmaals dat is voor een LCD gewoon goed.
Daarnaast betaal je niet alleen maar het verschil, tov een Xs of Xs Max, voor een scherm maar ook o.a. camera, geheugen, materiaal etc. Of dat verschil het waard is, dat laat ik even in het midden, voor de een wel en de ander niet. Kortom, de Xr is een puik toestel en heeft ook, net als de overige toestellen, zn eigen doelgroep en is zeker een overweging waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdvanAl
Jaymone schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Voor een LCD vind ik de Xr een mooi scherm hebben en ben het met anderen eens dat je met een dag of paar dagen het niet meer anders weet en het fantastisch gaat vinden. Ikzelf zit eerder met de bezels dan kwaliteit scherm want nogmaals dat is voor een LCD gewoon goed.
Daarnaast betaal je niet alleen maar het verschil, tov een Xs of Xs Max, voor een scherm maar ook o.a. camera, geheugen, materiaal etc. Of dat verschil het waard is, dat laat ik even in het midden, voor de een wel en de ander niet. Kortom, de Xr is een puik toestel en heeft ook, net als de overige toestellen, zn eigen doelgroep en is zeker een overweging waard.
Geheugen weet ik niet.
Want was ooit een verhaal dat 1 gb extra was voor de dubbele camera. Als dat zo is dan hebben ze beide 3gb over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
EdvanAl schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Geheugen weet ik niet.
Want was ooit een verhaal dat 1 gb extra was voor de dubbele camera. Als dat zo is dan hebben ze beide 3gb over
En toch verschilt het dus van elkaar ook op geheugen gebied. Hiermee zeg ik dat je ook daarvoor extra betaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:04
Opzich is het allemaal niet zon spannend verhaal;
Ja de xs, xs max en de x hebben een beter scherm. Een 300 euro beter scherm dan? Waarschijnlijk niet ;)
Persoonlijk vind ik de extra acuuduur van de xr mooi meegenomen. Wat ik wel zou missen tov de xs max zou de extra schermgrootte zijn en OLED. Ook vind ik de xs mooier. De tweede camera gebruik ik bijna nooit eigenlijk.
Ik denk dat dit de iPhone is om te kopen dit jaar. Verreweg het meeste bang voor Buck. Vind de scherm vergelijkingen dan eigenlijk ook een beetje zinloos. Het was toch al direct duidelijk dat er daarop bezuinigd zou worden?

[ Voor 6% gewijzigd door WouterL op 27-10-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
[noot: het is volledig mijn eigen verantwoordelijkheid en ik voel me al dom genoeg, dus graag daar geen commentaar op. Bemoedigende woorden wel welkom.]

De eerste valtest is ook binnen :-/. Omdat de Xr wat groter is dan ik gewend ben en ik een wat strakke spijkerbroek aan had, had ik de telefoon in mijn borstzakje gestopt. Dit is geen veilige plek, maar zolang ik niet te ver vooroverbuig gaat dat wel goed.

De hond kwam aanlopen en vroeg wat aandacht. Dus ik buig voorover en *kletter*, mijn gloednieuwe Xr dondert op de tegels.

Oerstom, natuurlijk. En: een vervelend sterretje/buts in het glas op de rechter-onderhoek, met wat uitlopende barsten.

Ik ga de aankoopverzekering van mijn creditcard eens uitproberen (zou dit moeten dekken) :-/, maar wil het vooral ook delen als eerste datapunt. Ja het zijn tegels en er zat geen hoesje om de telefoon, maar zo'n zware val was dit in mijn ervaring niet. Ik had een kras of barst wel verwacht, maar het sterretje maakt echt een reparatie noodzakelijk.

Foto: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/STE7V4KJn6WHtdnPdAP4GbQm/thumb.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Keypunchie op 27-10-2018 11:12 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
De bezels zouden smaller mooier zijn, maar met zwart vind ik 't niet heel storend en een zoom camera voor de heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 22:27

Nyana

Who?!

EdvanAl schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Zonder zoom weergave is het voor mij te klein die letters. Dus zoom aangezet. Echter mis ik weer een dag in de Weatherpro widget en soms wat minder info in andere widgets.
Snap ook niet dat de letters niet groter worden in safari met de aanpassing van letter grote

Maar bijvoorbeeld in de Facebook app is alles wel groter wat betreft letter grote dan de 8 plus en beide op niet zoom. Pfff
Je kunt gewoon onder toegankelijkheid de lettergrootte aanpassen. Van heel klein tot heel groot.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:24:
[...]

Gedaan! Niet op MP! Verkoop hem liever aan een medetweaker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
Nyana schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Je kunt gewoon onder toegankelijkheid de lettergrootte aanpassen. Van heel klein tot heel groot.
Dat snap ik.
Maar in safari wordt niets groter behalve de URL balk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

_O- _O- _O-

Alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone Xr _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:33:
[...]

Niet bang dat je dit gaat ervaren als downgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Niet bang dat je dit gaat ervaren als downgrade?
Moa..Doe er niks speciaals mee. Gamen niet en ook geen films..Weet nog niet wat ervoor terugkomt hoor..Straks de max nog..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pdavie2311 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Moa..Doe er niks speciaals mee. Gamen niet en ook geen films..Weet nog niet wat ervoor terugkomt hoor..Straks de max nog..;-)
Ik doe ook niks speciaals en toch de iPhone xs max. :+ iets zegt mij dat bovenstaande nooit echt een argument is voor de uiteindelijke koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

WouterL schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik doe ook niks speciaals en toch de iPhone xs max. :+ iets zegt mij dat bovenstaande nooit echt een argument is voor de uiteindelijke koop.
Tja..Ik denk dat ik na een tijdje het verschil in schermkwaliteit niet meer merk..Ik krijg daarentegen wel een groter scherm en ga op mijn maandelijke abbo kosten ook nog eens besparen...En een mooie kleur iPhone, die ik dan naakt ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@pdavie2311 En mooie foto’s maakt hij ook en dat zal je op je scherm minder opvallen maar mocht je ze op je computer bekijken of afdrukken zal je dat zeker zien.
Ik denk niet dat je snel spijt krijgt van een Xr

[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 27-10-2018 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Roos79 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:29:
@pdavie2311 En mooie foto’s maakt hij ook en dat zal je op je scherm minder opvallen maar mocht je ze op je computer bekijken of afdrukken zal je dat zeker zien.
Ik denk niet dat je snel spijt krijgt van een Xr
Hij ligt al in mijn winkelmandje..;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:57
Keypunchie schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:28:
[noot: het is volledig mijn eigen verantwoordelijkheid en ik voel me al dom genoeg, dus graag daar geen commentaar op. Bemoedigende woorden wel welkom.]

De eerste valtest is ook binnen :-/. Omdat de Xr wat groter is dan ik gewend ben en ik een wat strakke spijkerbroek aan had, had ik de telefoon in mijn borstzakje gestopt. Dit is geen veilige plek, maar zolang ik niet te ver vooroverbuig gaat dat wel goed.

De hond kwam aanlopen en vroeg wat aandacht. Dus ik buig voorover en *kletter*, mijn gloednieuwe Xr dondert op de tegels.

Oerstom, natuurlijk. En: een vervelend sterretje/buts in het glas op de rechter-onderhoek, met wat uitlopende barsten.

Ik ga de aankoopverzekering van mijn creditcard eens uitproberen (zou dit moeten dekken) :-/, maar wil het vooral ook delen als eerste datapunt. Ja het zijn tegels en er zat geen hoesje om de telefoon, maar zo'n zware val was dit in mijn ervaring niet. Ik had een kras of barst wel verwacht, maar het sterretje maakt echt een reparatie noodzakelijk.

Foto: [Afbeelding]
Zwaar balen :X

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-05 21:46
Keypunchie schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:28:

...
Jee wat balen zeg! :-( :-( :-(

Dat zou ook echt zo iets voor mij zijn. Daarom koop ik dus geen telefoon van €1000,- + Ik overwoog nog om de Xr (die ik nog niet heb) zonder hoes te gaan gebruiken (mooier, etc) maar dit toont toch wel aan dat ik dat niet moet gaan doen.

Hij gaat gewoon vallen, punt. Maar de eerste dag is wel erg zuur. Ik hoop dat je verzekering er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06 14:49

Flipm0de

geen

Gaat Apple nou echt geen officiële cases uitbrengen? Ik ga gewoon voor zwart omdat ik er altijd een lederen case met een leuk kleurtje om die. Wil t liefst wel die van Apple, past gewoon het beste.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Net zelf even kort de XR in handen gehad. Niet heel uitgebreid getest, want was een demomodel die nog niet vast zat of zo, dus er stond een verkoper bovenop om te voorkomen dat ik zomaar de winkel uit zou rennen met dat ding :P

Kort vergeleken met mijn huidige 7 en de XS. Wel groter dan de 7, maar ik had hem nog groter verwacht eigenlijk. Voelde als een goed formaat, waar ik de 7 echt wat te klein vind. Lag goed in de hand. Kleur kon ik niet over oordelen, was enkel een witte aanwezig, en ik zou sowieso voor blauw of geel gaan. Wit was overigens wel mooier dan verwacht ook. Scherm leek iets scherper en mooier qua kleur vergeleken met de 7. Camera niet echt heel uitgebreid getest, maar zag er prima uit.

Verschil tussen OLED en LCD zag ik oprecht niet. Dus de XR gaat hem sowieso worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Alwayshappyz schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:41:
Net zelf even kort de XR in handen gehad. Niet heel uitgebreid getest, want was een demomodel die nog niet vast zat of zo, dus er stond een verkoper bovenop om te voorkomen dat ik zomaar de winkel uit zou rennen met dat ding :P

Kort vergeleken met mijn huidige 7 en de XS. Wel groter dan de 7, maar ik had hem nog groter verwacht eigenlijk. Voelde als een goed formaat, waar ik de 7 echt wat te klein vind. Lag goed in de hand. Kleur kon ik niet over oordelen, was enkel een witte aanwezig, en ik zou sowieso voor blauw of geel gaan. Wit was overigens wel mooier dan verwacht ook. Scherm leek iets scherper en mooier qua kleur vergeleken met de 7. Camera niet echt heel uitgebreid getest, maar zag er prima uit.

Verschil tussen OLED en LCD zag ik oprecht niet. Dus de XR gaat hem sowieso worden.
Grappig. Ik ook net getest en kom zelf van een iPhone 6S. Ik ging voor de XR, maar ben uiteindelijk toch voor de X gegaan (niet de XS).

Voor mij was het toestel wel iets te groot waardoor ik hem niet intuïtief met 1 hand kan gebruiken. Bij mij gaat deze geheid een keer vallen.

Ik ben het volledig met je eens over het scherm. ik zag het verschil ook niet tussen OLED en LCD. Als mensen daar over twijfelen, dat is m.i. echt niet nodig en geen dealbreaker voor de XR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

_O- _O- _O-

Alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone Xr _/-\o_ _/-\o_
En Geert, heb jij m al? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
Ik was zojuist in de winkel, daar lag ook de Xr naast de Xs. Ik vind het LCD scherm gewoon prachtig. Ook de letters op tweakers gecheckt. Ik zag geen kartels. Prima scherm. Stuk scherper dan mijn non retina 27 inch iMac. ;)

Ik heb ze ook naast de Xs vergeleken. Je moet wel echt heeeeeel goed kijken als je verschil wil zien. Bij normaal gebruik zal je geen verschil merken zoals @Geert1976 al zei.

Ik heb trouwens zelf een X, prachtig scherm.. maar je raakt er snel aan gewend ;)
Het enige is dat ik de bezels niet zo fraai vindt.

[ Voor 5% gewijzigd door Citroentaart op 27-10-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-02 17:02
Zo, net iets gedaan wat ik nog nooit heb gedaan. Gewoon ongezien de XR besteld. Zonder te hebben vergeleken in real life met de X (was mijn alternatief, XS is me gewoon te duur). Wel de veilige kleur, dus zwart, maar wil er ook wel weer een jaar of 5-6 mee doen. De + punten in mijn ogen tov de X gaven de doorslag. Betere batterij en A12 chip (dus ik verwacht iig 1 extra ios upodate tov de X). Komende van mijn oude vertrouwde 4s was elk scherm toch al wennen voor mij geweet, dan maar meteen voor de grootste van de 2 gekozen. Icm abbo van €12/ mnd (5GB en 100min), betaal ik €840 voor de 128GB versie. Nu op zoek naar een mooie case en goede screenprotector. Iemand aanbevelingen? De Decoded vind ik tot nog toe wel een van de mooiste en komt ook meeste overeen met standaar Apple leather case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommatje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 16:02
Hier ook sinds vanmorgen een Xr wit in huis. Achteraf gezien een klein beetje spijt dat ik de blauwe niet genomen heb, maar was vooraf vooral bang dat ik dat blauwe op ten duur zat zal zijn. Wit is echter zo saai dat ik het praktisch nu al zat ben, dus snel opzoek naar een leuk gekleurd hoesje.

De stap vanaf een 6s is enorm. De 6s voelt aan alsof het een SE is als je na gebruik van de Xr de 6s er weer even bij pakt. De 'veeg naar beneden' optie om het scherm 50% te laten zinken gelijk aangezet, dat maakt bediening met één hand makkelijker. Maar ideaal is het niet. Dit is wel echt een telefoon die je het meest met twee handen zal bedienen.

Face ID bevalt tot nu toe uitstekend, mis touch ID nog niet moet ik zeggen. Scherm is wennen, maar erg mooi. True tone aan of uit... Ik weet nog niet wat prettiger is. Het komt op mij over als een soort permanente night shift, alles oogt een beetje vergeeld.

Kortom: mooie upgrade vanaf een 6/6s/7, maar ben je bang dat je 'm te groot gaat vinden, ga eerst even kijken in de winkel. Je schrikt je anders rot als je de doos opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 00:18
Flipm0de schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:07:
Gaat Apple nou echt geen officiële cases uitbrengen? Ik ga gewoon voor zwart omdat ik er altijd een lederen case met een leuk kleurtje om die. Wil t liefst wel die van Apple, past gewoon het beste.
Die vraag heb ik net gesteld bij amac en hun geven aan dat die weldegelijk komen. Maar wanneer konden hun ook niet zeggen.

Heb verder even gespeeld met de xr. Vind em behoorlijk dik, en een tikkeltje te breed. persoonlijk vond ik de bezels niet storend. Achterkant is geweldig, alle kleuren.

Twijfel nu alleen hard tussen xr en xs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
Tommatje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:08:
Hier ook sinds vanmorgen een Xr wit in huis. Achteraf gezien een klein beetje spijt dat ik de blauwe niet genomen heb, maar was vooraf vooral bang dat ik dat blauwe op ten duur zat zal zijn. Wit is echter zo saai dat ik het praktisch nu al zat ben, dus snel opzoek naar een leuk gekleurd hoesje
Als je de kleur nu al zat bent, zou ik hem gewoon ruilen. Je hebt toch twee weken de tijd daarvoor.
Je moet het wel een tijd met dit toestel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nope!

Maar die blauwe Xr schreeuwt wel om mijn naam :+

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 27-10-2018 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Nope!

Maar die blauwe Xr schreeuwt wel om mijn naam :+
Hmmm...Rood of Blauw...Blauw of Rood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Tommatje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 15:08:
Hier ook sinds vanmorgen een Xr wit in huis. Achteraf gezien een klein beetje spijt dat ik de blauwe niet genomen heb, maar was vooraf vooral bang dat ik dat blauwe op ten duur zat zal zijn. Wit is echter zo saai dat ik het praktisch nu al zat ben, dus snel opzoek naar een leuk gekleurd hoesje.

De stap vanaf een 6s is enorm. De 6s voelt aan alsof het een SE is als je na gebruik van de Xr de 6s er weer even bij pakt. De 'veeg naar beneden' optie om het scherm 50% te laten zinken gelijk aangezet, dat maakt bediening met één hand makkelijker. Maar ideaal is het niet. Dit is wel echt een telefoon die je het meest met twee handen zal bedienen.

Face ID bevalt tot nu toe uitstekend, mis touch ID nog niet moet ik zeggen. Scherm is wennen, maar erg mooi. True tone aan of uit... Ik weet nog niet wat prettiger is. Het komt op mij over als een soort permanente night shift, alles oogt een beetje vergeeld.

Kortom: mooie upgrade vanaf een 6/6s/7, maar ben je bang dat je 'm te groot gaat vinden, ga eerst even kijken in de winkel. Je schrikt je anders rot als je de doos opent.
Qua grootte had ik hem juist groter verwacht :D Maar ik heb vrij grote handen, de XR voelde perfect aan. Niet voor een hand idd, maar gebruik hem toch vaak met 2. De Max vond ik wel net iets te groot.

Kleur vind ik nog wel lastig. Blauw, geel en rood...allemaal mooi :'( Luxeproblemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaKa86
  • Laatst online: 02-06 16:30
Wat een geweldig ding zeg die XR, net bij de amac even mee gespeeld.

Zonder alle beveiliging zooi er omheen dus kon goed het formaat voelen en voor mij is het hét perfecte compromis tussen een tikje kleine X en de joekel van een Max.

Alle blabla over het inferieure lcd scherm kan de prullenbak in, het scherm is prachtig.
Wij zagen amper tot geen verschil met de X.

Camera is ook zeker een tof, scherpte/diepte effect is weliswaar softwarematig maar werkt prima en ziet er heel goed uit.
Sterker nog; persoonlijk vind ik hm mooier dan de X. Het toestel van laatst genoemde moet je namelijk onprettig dichtbij houden.

Over de kleuren, ik heb de blauwe en zwarte bekeken en vond de blauwe echt ehm tja babyblauw of smurfenblauw eigenlijk. Oogt wel een beetje cheap.
Zwart is tijdloos en chique. Zoals eerder genoemd vallen de wat bredere bezels minder op.
Ook is zijn aluminium zijkanten netjes afgewerkt, ziet er wel robuust uit.
Persoonlijk ook weer mooier dan een X.

Nou ik weet wel waar ik voor ga sparen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

DaKa86 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:23:
Wat een geweldig ding zeg die XR, net bij de amac even mee gespeeld.

Zonder alle beveiliging zooi er omheen dus kon goed het formaat voelen en voor mij is het hét perfecte compromis tussen een tikje kleine X en de joekel van een Max.

Alle blabla over het inferieure lcd scherm kan de prullenbak in, het scherm is prachtig.
Wij zagen amper tot geen verschil met de X.

Camera is ook zeker een tof, scherpte/diepte effect is weliswaar softwarematig maar werkt prima en ziet er heel goed uit.
Sterker nog; persoonlijk vind ik hm mooier dan de X. Het toestel van laatst genoemde moet je namelijk onprettig dichtbij houden.

Over de kleuren, ik heb de blauwe en zwarte bekeken en vond de blauwe echt ehm tja babyblauw of smurfenblauw eigenlijk. Oogt wel een beetje cheap.
Zwart is tijdloos en chique. Zoals eerder genoemd vallen de wat bredere bezels minder op.
Ook is zijn aluminium zijkanten netjes afgewerkt, ziet er wel robuust uit.
Persoonlijk ook weer mooier dan een X.

Nou ik weet wel waar ik voor ga sparen!
Ik twijfel nog tussen blauw en rood...Blauw dus niet echt wat? Smaak eigen natuurlijk he...

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11