Werd om +- 10:00u geleverd en ik ben direct aan de slag gegaan.Ik ben benieuwd heren en dames wat jullie eerste bevindingen zijn van de XR!
Eerste indruk: wel erg groot hoor. Kan ik echt niet veel met 1 hand. Licht wel lekker in de hand, dus dat is fijn, maar bediening is een twee-handig apparaat.. Ook netjes dat de SIM-tool meegeleverd wordt, trouwens, die zat in een van de documentatieboekjes.
Eerst eens aan de slag gegaan met backup van oude iPhone overzetten... zucht, eerst de iPhone Xr naar 12.0.1 updaten. Maar goed, inclusief update, ongeveer half uurtje later was alles over zodat ik kon spelen.
FaceID, dat werkt best goed, ik moet nog even kijken hoe ik dat 'attention' thing aan doe, maar uiteraard direct naar al mijn naasten Animoji's gestuurd. Portrait modus is leuk om mee te spelen en een gave 'demo'.
Het scherm (ik kom van een 6s) is heel fijn. Ik heb TrueTone aanstaan en dat is erg prettig. Hij is een stuk dikker dan mijn 6s en de randen zijn (daardoor?) veel minder glibberig.
Overzetten van Apple Watch van de ene iPhone naar de andere is wel omslachtig. Unpairen, dan wist hij alles op de watch en doe je een restore vanaf de andere.. lekker nuttig en duurt lang. Ik wil gewoon kunnen zeggen: deze Phone is je nieuwe baas, maar goed dat ligt niet aan de Xr. Ook stom is dat na een restore van lokale backup, hij nu alle duizenden foto's opnieuw gaat uploaden (!!). Zorg dat je het weekend op WiFi zit, zal ik maar zeggen.
Camera ook al geprobeerd: portrait mode is wel vet.
Al met al: eerste indrukken: ik ben superblij. Heel mooie stap vanaf een 6s. De nieuwe bediening (swipe up voor homescreen) begint al te wennen.
[ Voor 13% gewijzigd door Keypunchie op 26-10-2018 12:28 ]