Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:17:
Apple heeft het me lastig gemaakt afgelopen keynote:

Situatie als volgt:
Vriendin; iPhone 5, end of life, valt uit, loopt vast, toe aan vervanging.
Zelf; iPhone 8, sinds Maart 2018 in bezit, geweldig toestel!

Realiteit:
- iPhones uit de Xs serie, 1100+ voor een telefoon is gewoon een serieus bedrag!
- iPhone Xr, dat zou een goed alternatief zijn, maar komende van een iPhone 8 voelt het niet als een upgrade.
- iPhone 8, beste "bang for the buck", maar ook niet meer helemaal van deze tijd (qua uiterlijk dan).

Lastig, lastig, lastig!
kijk eens bij V&A voor 2 mooie, in nieuwstaat, iPhone X-en voor jou en je vriendin. Gok dat jij en je vriendin voor zo'n €1500 helemaal klaar kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

Situatie als volgt:
Vriendin; iPhone 5, end of life, valt uit, loopt vast, toe aan vervanging.
Zelf; iPhone 8, sinds Maart 2018 in bezit, geweldig toestel!

Realiteit:
- iPhones uit de Xs serie, 1100+ voor een telefoon is gewoon een serieus bedrag!
- iPhone Xr, dat zou een goed alternatief zijn, maar komende van een iPhone 8 voelt het niet als een upgrade.
- iPhone 8, beste "bang for the buck", maar ook niet meer helemaal van deze tijd (qua uiterlijk dan).

Lastig, lastig, lastig!
Ik ga zelf van een 8 naar de XR. Ik zie niet echt in waarom dat niet als een upgrade zou voelen?
Je gaat naar een nieuwe uiterlijk, groot scherm (al moet je dat maar net willen), een sterk verbeterde camera en Face ID. Qua preformance zal je waarschijnlijk in het begin niet veel merken. Toch ben je wel weer wat meer toekomst-ready met de nieuwe A12 chip. Oh en natuurlijk de langere batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Tuurlijk voelt dat wel als een upgrade :)
De grootste upgrade van een 7 naar een X was FaceId en de missende homeknop icm groot scherm en nieuwe swipe interface. Dat is bij de XR niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:58

....

Lastig, lastig, lastig!
Ik noem dit bij mezelf 'gadgetjeuk'. Heb ik al jaren last van. Ik heb een iPhone 6S Plus, rosé goud. Jawel, rosé goud. Was eerst van mijn vrouw die nu nu een rode 8 Plus heeft. Die 6S Plus doet het eigenlijk prima. Ik gebruik hem veel voor mijn werk: bellen, mailen, Whatsappen, social media. Rationeel gezien is er geen enkele reden voor een ander toestel. Maar toch wil ik wat nieuws. De prijzen van de XS (Max) kan ik mezelf niet verantwoorden. Ik ben zelfs al zover gegaan om er een tweedehands Nokia 6 bij te kopen om eens android uit te proberen. Maar dan zie weer artikelen en video's van de XR. En dan wil ik hem gewoon hebben.

Kortom: als je het geld kunt missen, gewoon doen. En die 8 brengt ook nog wel wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

XoiN schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Ik ga zelf van een 8 naar de XR. Ik zie niet echt in waarom dat niet als een upgrade zou voelen?
Je gaat naar een nieuwe uiterlijk, groot scherm (al moet je dat maar net willen), een sterk verbeterde camera en Face ID. Qua preformance zal je waarschijnlijk in het begin niet veel merken. Toch ben je wel weer wat meer toekomst-ready met de nieuwe A12 chip. Oh en natuurlijk de langere batterijduur!
XoiN schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:55:
[...]

Omdat ze qua performace vrij kort bij elkaar liggen. Tuurlijk, snellere chip, betere camera, groter scherm, dus hij is qua performance zeker beter, dat argument is aan de hand van specs eenvoudig te onderbouwen. Maar het voelt voor mij niet als een upgrade, puur omdat de verschillen zo minimaal zijn. Voor mijn gevoel is het een beetje een iPhone 5s vs 6 plus. De 6 plus had een nieuw design, groter scherm, sneller chip, maar de 5s was nog steeds een prima toestel.
matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:58:
Tuurlijk voelt dat wel als een upgrade :)
De grootste upgrade van een 7 naar een X was FaceId en de missende homeknop icm groot scherm en nieuwe swipe interface. Dat is bij de XR niet anders.
Fijn dat jij bepaald wat ik voel of moet voelen ;) :) :>.

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker een mooi toestel, maar ik mis enthousiasme om hem echt in mijn handen te hebben, puur omdat de onderlinge verschillen klein zijn. Moet ik er wel bij vertellen dat ik nooit in de rij heb gestaan voor de laatste nieuwe iPhone en van 3G naar 5, van 5 naar 8 ben gegaan. :).
Andere strategie; 1x een toestel kopen, helemaal op gebruiken en dan upgraden.
coenox schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Ik noem dit bij mezelf 'gadgetjeuk'. Heb ik al jaren last van. Ik heb een iPhone 6S Plus, rosé goud. Jawel, rosé goud. Was eerst van mijn vrouw die nu nu een rode 8 Plus heeft. Die 6S Plus doet het eigenlijk prima. Ik gebruik hem veel voor mijn werk: bellen, mailen, Whatsappen, social media. Rationeel gezien is er geen enkele reden voor een ander toestel. Maar toch wil ik wat nieuws. De prijzen van de XS (Max) kan ik mezelf niet verantwoorden. Ik ben zelfs al zover gegaan om er een tweedehands Nokia 6 bij te kopen om eens android uit te proberen. Maar dan zie weer artikelen en video's van de XR. En dan wil ik hem gewoon hebben.

Kortom: als je het geld kunt missen, gewoon doen. En die 8 brengt ook nog wel wat op.
Gezien het feit dat ik van 3G naar 5, naar 8 ben gegaan is de diagnose gadgetjeuk voor mij niet echt van toepassing :P. De 5 (van mijn vriendin) is echt end of life, dus er moet iets nieuws komen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Calitomnication op 23-10-2018 09:49 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 23:30
Alwayshappyz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:51:
Inmiddels wel vrij zeker dat ik voor de R ga ipv de S. Kom van de 7 af, dus dat OLED beter is ga ik toch niet merken. Wat de boer niet kent en zo. En die tweede camera ga ik niet missen, want heb toch een DSLR voor de plekken waar zoom nodig is. Geloof best dat OLED beter is (wil hier niet voor niets een OLED TV als volgende TV), maar het is me die 300 euro (400 zelfs, vergeleken met de Max) niet echt waard.

Alleen de kleur is nog even lastig. Vind ze allemaal wel wat hebben. Wit en Zwart sowieso niet. Ook al kan je die later doorverkopen (en hoesje ga ik er niet bij gebruiken). Ik verkoop ze toch eigenlijk nooit door. En wil wel eens een wat ander kleurtje. De andere opties trekken me allemaal wel eigenlijk. Lastig.
Ik heb nu 1,5 jaar een Samsung Galaxy S8 met prachtig AMOLED scherm, voor zolang het duurde.
Sinds een paar maanden mijn navigatie ingebrand (gebruik mijn navigatie icm verkeersinfo ivm werk, 4 dagen per week, 2 uurtjes per dag (1 uur heen, 1 uur terug). OLED schermen hebben blijkbaar veel last van inbranden. In die zin is OLED dus niet per se een betere techniek. Mooier: ja. Beter: afhankelijk van hoe je het bekijkt. Ik heb juist voor de Xr gekozen, omdat die een LCD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

Gezien het feit dat ik van 3G naar 5, naar 8 ben gegaan is de diagnose gadgetjeuk voor mij niet echt van toepassing :P. De 5 (van mijn vriendin) is echt end of life, dus er moet iets nieuws komen :)
True.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Calitomnication schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:46:
Fijn dat jij bepaald wat ik voel of moet voelen ;) :) :>.
>:)

Ben benieuwd als je 'm in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:44
Wat een timing _/-\o_ aangezien ik vandaag een beslissing wilde gaan nemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

matthijst schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:26:
[...]

>:)

Ben benieuwd als je 'm in handen hebt.
Ik geef toch niet toe }) Ook al is dit het mooiste en beste toestel van de heeeeeeeele wereld :P

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:10
Na deze review zou ik dus een Xʀ gaan halen zijn, maar als je geen geduld hebt.. ga je dus een XS halen, zoals in mijn geval :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

thundermo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:46:
[...]

Wat een timing _/-\o_ aangezien ik vandaag een beslissing wilde gaan nemen
Spoiler, erg goede smartphone en voor mij reden om de X te gaan verkopen voor de XR ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb de primeur voor de mensen die graag een edge to edge oled scherm in de behuizing van een SE willen hebben, de 2019 iPhone Xs Mini :P

dit zou voor mij een instant buy zijn en ik zou direct mijn Xs verkopen hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4Ax77M3.png

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 23-10-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 04-06 11:17
Geert1976 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:18:
ik heb de primeur voor de mensen die graag een edge to edge oled scherm in de behuizing van een SE willen hebben, de 2019 iPhone Xs Mini :P

dit zou voor mij een instant buy zijn en ik zou direct mijn Xs verkopen hiervoor.

[Afbeelding]
IK OOK...ik ben bang dat hij er nooit komt, tot die tijd haal ik denk ik een xr ( nu 5se)
maar die verkoop ik wel weer als deze uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 11:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Geert1976 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:18:

[Afbeelding]
Geen notch?!? :+

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
notch is zó 2017/2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:46
Ik twijfel nog qua kleur. De winkel waar ik wil kopen (wegens korting via mijn werk) biedt alle kleuren, behalve rood aan. Heb hen gemaild met de vraag of ze dit 'vergeten' zijn of nog gaan aanbieden.

De rode vind ik wel mooi, maar ook de blauwe, koraalkleurige en wit kunnen me wel bekoren. Kom van een spacegrey SE, dus geen zwart voor mij.

Als man van 30 vind ik rood nog wel kunnen, blauw en wit idem, koraalkleur lijkt me dan nét wat te vrouwelijk. Aan andere kant wel fris en toch genderneutraler dan roze :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 13:44
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Spoiler, erg goede smartphone en voor mij reden om de X te gaan verkopen voor de XR ;)
En een Xr 128Gb Rood besteld ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Matey schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:11:

Als man van 30 vind ik rood nog wel kunnen, blauw en wit idem, koraalkleur lijkt me dan nét wat te vrouwelijk. Aan andere kant wel fris en toch genderneutraler dan roze :-)
Ik heb de rosé gouden 6S Plus van mijn vrouw overgenomen. Het kwam zo uit. Eerst in een hoes, maar nu in een doorzichtige case. Begin dit jaar in Abu Dhabi geweest en daar is deze kleur ook voor macho mannen een status symbool. Kortom, kwestie van smaak en cultuur. Maar het kán wel. Ik zou zelf ook eerder voor rood kiezen. Ik ben overigens een man van 54 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19
Heb de Xr overwogen ,maa je kunt nu redelijk voordelig een Iphone X nieuw kopen voor hetzelfde bedrag of zelf minder. Heb vorige week een nieuwe Iphone X 256 gekocht voor 839 euro (en ja, bij een winkel en zonder abonnement).

[ Voor 4% gewijzigd door EvolutionX op 23-10-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130355

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de XR en de XS Max. Ik vraag me af of de 500 euro ( tussen de xr 128gb en de Max 256gb) de moeite waard is en voor die 500 euro enkele verschillen heb. Meningen verschillen maar omdat ik toch zo’n twijfelaar ben vraag ik jullie om raad? Wat is jullie keuze en waarom? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19
Dan neem je toch de normale Xs 256?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EvolutionX schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:48:
Dan neem je toch de normale Xs 256?
Maar ik wil wel echt een groter scherm; geen groot verschil natuurlijk en het tussenmoddel lijkt mij prima maar ik vraag me af wat de iphone XR dan echt mist in dagelijks gebruik tegenover de XS Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Anoniem: 1130355 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:45:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de XR en de XS Max. Ik vraag me af of de 500 euro ( tussen de xr 128gb en de Max 256gb) de moeite waard is en voor die 500 euro enkele verschillen heb. Meningen verschillen maar omdat ik toch zo’n twijfelaar ben vraag ik jullie om raad? Wat is jullie keuze en waarom? Alvast bedankt
Keuze voor mij was omdat er op dat moment geen Xr was en het ging tussen de Xs en Xs Max. Doorslaggevend was het grotere scherm, heb niet meer het gevoel dat ik scherm real estate mis (wat ik wel had met de X maar de X was weer wel handzamer). Nu er een tussenmaat is, de Xr, ga je heel even opnieuw denken maar A) het grotere scherm van de Max is toch wel echt wauw en B OLED is o.a. contrastrijker en heeft mooiere kleuren. Voor de rest zijn er natuurlijk ook verschillen op het gebied van camera maar mijn voornaamste redenen zijn toch hetgeen wat ik net heb vermeld. Ow ja, accuduur van de Max is mij zeer voldoende en meer dan dat is tov mijn gebruik overbodig.
Ik denk uiteindelijk dat je met beide toestellen een top toestel in huis hebt. De Max is alleen net even meer top notch _/-\o_ ..en de prijs natuurlijk ook ;)

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Matey schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:11:

Rood kan prima voor 'n man, hoor, 't is immers echt rood, niet roze. Toen de Nokia Lumia 920 in 2012 uitkwam met nieuwe, frisse kleuren had m'n man 'n rode en ik 'n gele.

Hoef zelf nu nog geen nieuwe iPhone, kan straks best ook 'n XR worden, vind 'm alleen 'n beetje groot.
Maar zou dan waarschijnlijk ook de rode kiezen, of misschien 'n gele. Weet als vrouw eigenlijk niet, of koraal (oranje) nu speciaal vrouwelijk is, maar wil die kleur sowieso niet. Zo'n toestel gaat toch 'n aantal jaartjes mee, en 'we' zullen toch óóit weer eens meedoen aan 'n EK of WK. ;) Dan loop je met een 'oranje' telefoon, terwijl alle winkels vol oranje prullaria liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-06 11:39
Jaymone schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:14:
Doorslaggevend was het grotere scherm, heb niet meer het gevoel dat ik scherm real estate mis (wat ik wel had met de X maar de X was weer wel handzamer). Nu er een tussenmaat is, de Xr, ga je heel even opnieuw denken maar A) het grotere scherm van de Max is toch wel echt wauw en ...
Als ik het goed begrijp is de schermcontent van de Xs Max en Xr identiek... vanwege de retina-factor. De Xs (non-max) laat op z'n scherm met hogere resolutie dan de Xr minder content zien.

De initial reviews zijn lekker:
https://www.iphoned.nl/nieuws/iphone-xr-review-round-up/
https://forums.macrumors....and-battery-life.2149315/

... dit ding gaat verkopen als een dolle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wwwmarcel
EvolutionX schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:42:
Heb de Xr overwogen ,maa je kunt nu redelijk voordelig een Iphone X nieuw kopen voor hetzelfde bedrag of zelf minder. Heb vorige week een nieuwe Iphone X 256 gekocht voor 839 euro (en ja, bij een winkel en zonder abonnement).
Ik twijfel ook nog steeds...voornamelijk omdat ik van een 5se kom, en altijd voorstander ben geweest van klein. Xr specs zijn prima voor mij..alleen weer een stuk groter en dikker dan de X,..terwijl ik waarschijnlijk ook aan de X moet wennen..

Ik denk dat ik vh weekend probeer de xr ergens te voelen..maar weet bijna zeker dat het groots overkomt.
Ik ben zelf ook wel groot (bijna 2mtr)

Maar de X komt na vaak betaalbaar voorbij, wellicht als de xr dadelijk in de winkels ligt, dat het toch tegen valt en iedereen nog een X gaat scoren....prijs van xs is mij te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-05 21:04
Mjah dat was ik ook van plan om te gaan doen, maar toen kwamen de reviews.
Camera, battery life en de nieuwe processor geven voor mij toch de doorslag om voor de XR te gaan. Eigenlijk een no-brainer. Komt er zelfs beter uit dan bij de XS laat staan de X (zie bv review van the verge)

Natuurlijk is de X en XS wel een stukje mooier en het scherm is beter

Ik kom zelf van een Iphone SE, Daarvoor wel een 6 gehad. Dus zal ook wel even moeten wennen. Begin me wel te ergeren aan het kleinere scherm van de SE. Mijn compromis is dat ik een duo sim bestel en de iphone SE ook nog houd. Deze gebruik ik dan bv tijdens sporten, stappen, klussen, etc.
De XR zal ik dan voor al het overige gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door okio op 23-10-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Toevallig een link naar de winkel? want dat maakt mijn keuze een stuk makkelijker.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Na zowat alle kleuren in m'n winkelmandje gehad te hebben, toch maar voor wit gegaan. 64gb is voor mij genoeg, heb voldoende andere toestellen en cloud.

Idee voor wit is dat ik het gewoon mooi vind én dat een kleurtje via case kan. Blauw vind ik net te licht, anders was het een serieuze kanshebber.

Bij Collishop - een BE shop - besteld wegens kortingsbonnen; volgens hen wordt ie op 09/11 geleverd. Ben benieuwd :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 328026

Ik kan niet wachten tot ik vrijdag alle kleuren in het echt kan zien. Hopelijk heeft de lokale reseller alle kleuren al uitgestald tegen te middag. Ik wilde eerst voor de rode gaan. Maar twijfel nu toch voot de gele, of misschien zelfs de koraal. (als deze meer oranje is in het echt).

De gele zou wel heel gaaf zijn met een transparante case + Pikachu staart ertussen geplakt 😅🤭🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-06 22:48
Vind de kleur ook moeilijk kiezen. Wit en zwart sowieso niet, maar blauw, geel en oranje vind ik allemaal mooi. Rood ook, maar toch net wat minder. Blauw past wel beter bij mijn apple watch band, maar oranje en geel.....lastig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
Iemand een idee waar je de xr op zeker kan zien en voelen...vh wknd?
Is dat een Apple store..of ook de media markten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
wwwmarcel schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:14:
Iemand een idee waar je de xr op zeker kan zien en voelen...vh wknd?
Is dat een Apple store..of ook de media markten?
Vanaf vrijdag kan dat bij de Apple Store en andere verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-06 19:27
Anoniem: 1130355 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:45:
Als je wacht tot vrijdag tot ik de XR in handen heb kan ik je een mening geven.

Ik heb nu de Xs en Xs max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Azmodann schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:47:
[...]

Ik ga zaterdag pas, maar als ik zelf moet beslissen sta ik daar en hele dag en heb ik nog niet gekozen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Azmodann schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:47:
[...]

dus jij hebt vanaf overmorgen de iPhone Xs, iPhone Xs Max en de iPhone Xr?

ben jij het Tim? of toch Phil? ow nee wacht....Jonathon?

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 24-10-2018 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
Geert1976 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:26:
[...]

dus jij hebt vanaf overmorgen de iPhone Xs, iPhone Xs Max en de iPhone Xr?

ben jij het Tim? of toch Phil? ow nee wacht....Jonathon?
Nee geen van 3 :)

Xs max is mijn persoonlijk device
Xs is van het bedrijf

en de XR probeer ik even uit en dan gaat die naar mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Hoesje voor de XR is binnen.

Hybrid hoesje met bumper en achterkant van doorzichtig tempered glas.

http://i65.tinypic.com/97skk7.jpg
http://i67.tinypic.com/13yqmmo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Na een 3gs voor jaren en jaren naar een 6s anderhalf jaar geleden....en nu dan toch de XR besteld. Ben benieuwd. Hopelijk is hij echt zo goed als de eerste reviews zeggen en worden we niet voor de gek gehouden door Apple. Volgens mij 2x zo groot als mijn 3gs en ook nog flink groter dan de 6s.

Veel hoesjes die ik zie op bijv. cool blue, lijkt het alsof die gemaakt zijn voor de X ipv de XR. Lijkt dat maar zo of ? ( camera uitsnijding)

[ Voor 26% gewijzigd door Capo op 24-10-2018 16:47 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220455

Hey,

ik wil volgende week in de USA een IPhone Xr gaan kopen en heb de specs al vergeleken en het lijkt erop dat deze het gewoon zou moeten doen in de EU, maar dacht 'vraag het tocht ff op t forum just to be sure'.

Cellular and WirelessModel A1984* USA Model
FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 32, 66, 71)
TD‑LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41)
CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

Mobiel en draadloosModel A2105* EU model
FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 66)
TD‑LTE (band 34, 38, 39, 40, 41)
UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

Conclusies:
FDD-LTE: USA mist 28, EU mist 71
TD/LTE hetzelfde
UMTS/HSPA hetzelfde
GSM/EDGE hetzelfde

Nou werkt Vodafone in NL en BE met 3, 7 en 20 op de FDD-LTE bands.
Dus als het goed is zou ik zowel het A1984 model als het A2105 model gewoon moeten werken, toch?

Thanks voor jullie reply's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220455 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:00:
Hey,

ik wil volgende week in de USA een IPhone Xr gaan kopen en heb de specs al vergeleken en het lijkt erop dat deze het gewoon zou moeten doen in de EU, maar dacht 'vraag het tocht ff op t forum just to be sure'.

Cellular and WirelessModel A1984* USA Model
FDD‑LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 29, 30, 32, 66, 71)
TD‑LTE (Bands 34, 38, 39, 40, 41)
CDMA EV-DO Rev. A (800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

Mobiel en draadloosModel A2105* EU model
FDD‑LTE (band 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29, 30, 32, 66)
TD‑LTE (band 34, 38, 39, 40, 41)
UMTS/HSPA+/DC‑HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

Conclusies:
FDD-LTE: USA mist 28, EU mist 71
TD/LTE hetzelfde
UMTS/HSPA hetzelfde
GSM/EDGE hetzelfde

Nou werkt Vodafone in NL en BE met 3, 7 en 20 op de FDD-LTE bands.
Dus als het goed is zou ik zowel het A1984 model als het A2105 model gewoon moeten werken, toch?

Thanks voor jullie reply's
Zou inderdaad geen probleem mogen geven.
Let alleen op in de VS dat je niet vanaf de eerste weken de Simlock-free edition kan kopen. Ik weet niet hoe dat zit met de XR maar ik verwacht dat die ook pas na een tijdje simlock free wordt verkocht. Alvast veel succes en plezier toegewenst!

edit: of is dat enkel online in amerika en kan je wel instore de simlock free kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik heb een Xr gereserveerd en betaald bij een applestore in New York, ga hem zondag ophalen. Medewerker aan de chat vertelde mij dat ik weliswaar een carrier moest kiezen (ging voor T-mobile), maar dat ik wel degelijk een unlocked iphone zou krijgen. Verder nog wat issues gehad met mijn billing address (Kon niet in België dus heb maar mijn Zweeds adres opgegeven waar ik tijdelijk woon nu, hoop dat het niet uit maakt.).

Edit: Net even gebeld met apple fifth avenue, volgens hen is het een unlocked model zolang ik het niet registreer in het T-mobile systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door cedrix5 op 24-10-2018 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
M'n witte Xr in pre order gewijzigd in een rode :-). Vandaag te veel gepiekerd over het kleur dat ik toch maar iets opvallender ga!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Matey schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:30:
M'n witte Xr in pre order gewijzigd in een rode :-). Vandaag te veel gepiekerd over het kleur dat ik toch maar iets opvallender ga!
Goede keuze! Nu kan het een keer...een opvallende kleur :D Vind zelf geel, blauw, en oranje erg mooi _/-\o_ Geel misschien nog wel het meest, maar ik vraag me af of ik die kleur niet snel zat wordt zeg maar. En dan spijt krijg :D Verder niks geels in mijn bezit eigenlijk. Blauw zou beter bij mijn watch band passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
Alwayshappyz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Goede keuze! Nu kan het een keer...een opvallende kleur :D Vind zelf geel, blauw, en oranje erg mooi _/-\o_ Geel misschien nog wel het meest, maar ik vraag me af of ik die kleur niet snel zat wordt zeg maar. En dan spijt krijg :D Verder niks geels in mijn bezit eigenlijk. Blauw zou beter bij mijn watch band passen.
Thx! :)

Tja, is moeilijk kiezen!! Ik hou enorm van blauw, is duidelijk te zien in m'n dagelijks leven, maar ik vind dat blauw niet zo mooi - eerlijk gezegd. Het had iets donkerder gemogen van mij.

Geel is cool en gewaagd,enkel die alu rand vind ik minder geslaagd bij geel. Is idd de vraag of je dat niet snel beu wordt, maar dat heb je dan weer met alle felle kleuren, denk ik. Persoonlijk had ik graag een (donker)groene variant gezien.

Anyways, volg gewoon je gevoel!! Ik had diplomatisch gezien wit gekozen, maar het contrast met de bezel leek me te groot en al genoeg witte telefoons op de markt :-). Rood lijkt mij dan een mooi compromis tussen opvallend, maar toch binnen de lijntjes. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:10
Orange is the New Black :+

Mocht ik voor een Xʀ zijn gegaan, was het koraal/coral geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
Via Vodafone Friends & Family een rode XR 64GB besteld. Nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 02-06 21:05
Ergens halverwege de review van "The Verge" zie je een gif waarbij je kan zien hoe de inkijk hoeken zijn van de XR.

Dat is toch echt een stuk minder dan die van de 8 plus.

https://www.theverge.com/...mera-screen-battery-price

Andere reviewers zeggen weer het beste LCD tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:54
EdvanAl schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:51:
Ergens halverwege de review van "The Verge" zie je een gif waarbij je kan zien hoe de inkijk hoeken zijn van de XR.

Quote van The Verge:
That’s not to say it matches the quality of previous iPhone LCDs. The iPhone XR LCD definitely shifts a little pink and drops brightness quickly when you look at it off-axis, which often leads to a bit of a shimmery effect when you move the phone around. I noticed that shimmer right away, but I had to point it out to other people for them to see it. (It’s one of those things you might not notice at first, but you can’t un-see it.) Apple told me the XR display should match previous iPhone LCDs in terms of performance, but side by side with an iPhone 8 Plus, the off-axis shifts are definitely more pronounced.
We zullen zien; morgen komt hij binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gelukkig kan die terug gestuurd worden en er een XS gekocht worden als het toch allemaal bedenkelijk is. Toch wel twijfels na mijn bestelling dus ga zeer kritisch kijken naar de XR

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:52
Capo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:11:
Gelukkig kan die terug gestuurd worden en er een XS gekocht worden als het toch allemaal bedenkelijk is. Toch wel twijfels na mijn bestelling dus ga zeer kritisch kijken naar de XR
Waar ga je dan precies kritisch naar kijken? De XR heeft echt geen verrassingen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Michie23 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:22:
[...]

Waar ga je dan precies kritisch naar kijken? De XR heeft echt geen verrassingen wat dat betreft.
Schermkwaliteit onder kijkhoeken en licht, bouwkwaliteit en algehele performance.

Vermoed dat de verwachtingen omtrent de XR te hoog zijn. If something is too good to be true.....

/disclaimer, ik ben geen telefoon specialist. Gewoon nuchter boeren verstand.

[ Voor 9% gewijzigd door Capo op 25-10-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Ik hoor juist overal dat het scherm beter is dan voorgaande LCD's. Dat je alleen maar vooruitgang zal zien als je van een 6/7/8 komt. Enkel The Verge heb ik wat anders zien beweren.

Ik haal mijn nieuwe telefoon toch pas op z'n vroegst eind November, dus ik wacht de eerste gebruikerservaringen ook even af. Vooral mensen die van een 7 komen. De youtube reviews zijn in ieder geval erg goed tot nu toe.

YouTube: The Definitive iPhone XR Review

Scherm ziet er daar best mooi uit imo.

[ Voor 15% gewijzigd door Alwayshappyz op 25-10-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Capo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Schermkwaliteit onder kijkhoeken en licht, bouwkwaliteit en algehele performance.

Vermoed dat de verwachtingen omtrent de XR te hoog zijn. If something is too good to be true.....

/disclaimer, ik ben geen telefoon specialist. Gewoon nuchter boeren verstand.
Op basis van reviews zou je dat kunnen zeggen maar bij Apple liggen de verwachtingen toch altijd hoog? In vergelijking met de schermen van de XS zal de XR sowieso lager scoren maar hoeveel mensen vinden dit van levensbelang. Ik kies bewust voor de XR vanwege de tussenmaat en de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Michie23 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:36:
[...]

Op basis van reviews zou je dat kunnen zeggen maar bij Apple liggen de verwachtingen toch altijd hoog? In vergelijking met de schermen van de XS zal de XR sowieso lager scoren maar hoeveel mensen vinden dit van levensbelang. Ik kies bewust voor de XR vanwege de tussenmaat en de accuduur.
Ik kom van een 6S waarbij ik tot 2016 een 3GS gebruikt te hebben, dus ik vermoed dat het een hele grote vooruitgang is :+

Vermoedelijk is de winst marge op de XR hoger voor Apple, anders kan ik de logica niet zien om een telefoon 300 euro goedkoper te maken die op vele fronten identiek is aan hun top model.
OLED, 2e camera, 3d touch, betere 4G, Alu vs RVS voor 300 euro meer.

Vermoed dat de XR toch wel een nieuw verkoop record voor Apple kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-06 11:01
Het is natuurlijk wel zo dat The Verge heeft vergeleken met een Plus-model, die een LCD met hogere PPI heeft. Als je van een non-Plus komt zal het verschil in kwaliteit te verwaarlozen zijn lijkt me zo. Het is dus maar net waarmee je de vergelijking maakt. Ik denk dat je vanaf een 8 Plus er best een tikkie op achteruit zou kunnen gaan als je ze naast elkaar houdt.

Mijn zwarte 64GB XR komt morgen binnen en ik ga er toch wel vanuit dat het scherm een upgrade is vanaf mijn 6S en niet alleen in grootte. Ik maak me meer zorgen om het formaat van het toestel dan de beeldkwaliteit, want ik heb nog nooit een groter toestel dan de 6S gehad.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anteros
Yes, de mijne is verzonden :-). Morgen kan ik meer vertellen over het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alwayshappyz
Wel jammer dat er geen Apple hoesjes zijn zoals bij de XS. Worden die nog aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 11:44
Ik neig erg naar de Xr. Grootste minpunt zou voor mij persoonlijk nog de bezels zijn, afgaande op alle reviews die ik tot nu toe langs heb zien komen. Op beeld zien die er toch wel vrij fors uit. Geeft het toestel een speelsere look, zeker icm de kleuren. Ben benieuwd naar de eerste gebruikservaringen morgen. Als ik em ga halen wordt het zeker blauw, die kleur is echt heel goed geslaagd naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Matige review op zijn best.
Er zijn toch veel betere te vinden me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Mrkend54l schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Zeker zijn er betere te vinden. Ik vond hem anders wel redelijk transparant en to the point, niks mis mee

[ Voor 5% gewijzigd door Jaymone op 25-10-2018 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matey
Mrkend54l schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Vind ik ook. Nog één die de Xr met de Xs vergelijkt. Zou jammer zijn dat het oled scherm niét beter zou zijn :+ Ik ga géén Xs hebben, dus ook geen last van die vergelijking.

Wel vraag ik me af of de 3GB ram t.o.v. 4GB ram van de Xs (Max) een verschil gaan maken. Ik vermoed dat de lagere resolutie ook hier minder geheugen weg vreet en je dus met zo'n Xr ook niet snel in de problemen komt. In geen enkele review hier iets over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkend54l
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-12-2023
Matey schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Vind ik ook. Nog één die de Xr met de Xs vergelijkt. Zou jammer zijn dat het oled scherm niét beter zou zijn :+ Ik ga géén Xs hebben, dus ook geen last van die vergelijking.

Wel vraag ik me af of de 3GB ram t.o.v. 4GB ram van de Xs (Max) een verschil gaan maken. Ik vermoed dat de lagere resolutie ook hier minder geheugen weg vreet en je dus met zo'n Xr ook niet snel in de problemen komt. In geen enkele review hier iets over gezien.
De iPhone 8 heeft maar 2gb ram. En dat toestel draait echt heel soepel. Het verschil in ram voel je pas echt als je veel grote apps wilt multitasken. Qua ram ga je zeker niks tekort komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
Matey schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Als prijs geen issue is, dan vind ik het juist wel goed dat hij het ook met de overige nieuwe toestellen vergelijkt en zo een potentiele koper zijn ervaring doorgeeft waardoor de koper uiteindelijk zelf kan beslissen of het meerwaarde heeft of niet. Mocht prijs, budget, wel een issue zijn, dan heb je een punt en zou een vergelijking inderdaad niet hoeven. Dat vind ik dus ook transparant in zijn review, nogmaals niks mis mee ;)

Apple kennende zou 3 GB voldoende moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
EdvanAl schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:51:

De Xs heeft hetzelfde effect als de Xr. In de winkel naast een 8 gehouden en de 8 zag er veel beter uit als je niet recht op het toestel kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:01
Mijn iPhone Xr Red is verzonden door Apple en zal morgen worden geleverd (als het goed is!) hij is vanmiddag volgens DHL in Eindhoven opgepikt en is nu in Brussel? Zal wel goed komen😎

Ik bezit nu een iPhone 7 Plus en ben vooral benieuwd of ik het verschil ga zien kwa scherm, kwa specs en nieuwigheden is het natuurlijk een vooruitgang.

Allemaal alvast een fijne uitpak party toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seekwekkeg11
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-12-2023
DriveP schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:51:
Mijn iPhone Xr Red is verzonden door Apple en zal morgen worden geleverd (als het goed is!) hij is vanmiddag volgens DHL in Eindhoven opgepikt en is nu in Brussel? Zal wel goed komen😎

Ik bezit nu een iPhone 7 Plus en ben vooral benieuwd of ik het verschil ga zien kwa scherm, kwa specs en nieuwigheden is het natuurlijk een vooruitgang.

Ik ben benieuwd wat je er van vind, want er zijn nog vrij weinig vergelijkingen tussen de 7/8 plus en de XR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
DriveP schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:51:

Laat vooral weten wat je van de upgrade vind :). Heb een 7 nu. Vooral benieuwd naar het scherm. Of dat als een vooruitgang, achteruitgang of als ''hetzelfde'' voelt zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05 10:01
Alwayshappyz schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:23:
[...]

Laat vooral weten wat je van de upgrade vind :). Heb een 7 nu. Vooral benieuwd naar het scherm. Of dat als een vooruitgang, achteruitgang of als ''hetzelfde'' voelt zeg maar.
Ik zal mijn bevindingen in dit topic vertellen, ik ben zelf ook heel erg benieuwd naar vooral het scherm.

Ik hoef niet persee te upgraden want de 7 plus is ook nog steeds echt een goed toestel maar vrouwtje nu een XS en dan begint het toch weer te kriebelen om wat nieuws aan te schaffen. Zelf vind ik de XS wat te klein dus vandaar de Xr gekozen, de Xs Max vind ik te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:59
De X is nu bij de mediamarkt 899, dus maar 40 euro duurder dan de Xr.... Lastige keuze.

De X en de Xr zijn beide goed genoeg voor mijn gebruik. De X heeft als voordeel het OLED scherm en het formaat. De Xr natuurlijk de nieuwere chip en de accu. En natuurlijk nog wat andere verschillen, maar die zijn voor mij minder belangrijk.

Ik denk dat ik het beste de X kan kopen; gevoelsmatig is het wel vreemd om het model van vorig jaar te kopen, helemaal omdat 899 nog steeds heel veel geld is voor een telefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door upje op 26-10-2018 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-04 14:56
upje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:10:
De X is nu bij de mediamarkt 899, dus maar 40 euro duurder dan de Xr.... Lastige keuze.

De X en de Xr zijn beide goed genoeg voor mijn gebruik. De X heeft als voordeel het OLED scherm en het formaat. De Xr natuurlijk de nieuwere chip en de accu. En natuurlijk nog wat andere verschillen, maar die zijn voor mij minder belangrijk.

Ik denk dat ik het beste de X kan kopen; gevoelsmatig is het wel vreemd om het model van vorig jaar te kopen, helemaal omdat 899 nog steeds heel veel geld is voor een telefoon.
Vlak voordat de Xs werd aangekondigd heb ik ook een X gehaald. Ik heb er geen spijt van. Als ik een Xs zou aanschaffen was het dezelfde kleur geweest als mijn huidige X. Het verschil vind ik niet echt merkbaar tussen die 2 (na testen in de winkel). Ik kwam van een iPhone 7 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-06 16:30
Ik ben benieuwd heren en dames wat jullie eerste bevindingen zijn van de XR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

DaKa86 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:56:
Hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm, dat is een lastige keuze inderdaad! Heb tot nu toe alleen de Xr tegen de Xs afgezet, maar zal hem ook eens met de X gaan vergelijken. Lastig, lastig, lastig

Hmm, de iPhone X bij de MM heeft een "Black Red Friday" label erbij. Is dit een deal die alleen vandaag geldig is?

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 26-10-2018 08:46 ]

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Australie:

Just saw the Xr in store. Was lined up next to the Xs Max and the Xs. Played their demo videos side by side. The Max looks great. The Xs and Xr both looked really good and I could hardly tell the difference. Was a little bright in store so may have had some effect. But I have to say the Xr screen was much better than I was expecting.

Had a look in store. It looks pretty sweet and has a premium feel to it. I would have gone for the Blue.
If it wasn't for my X, I wouldn't be unhappy with this.

Was at the Apple store earlier, spent a good 30 minutes comparing XR Red with my iPhone X. Was surprised about the display as I was expecting it to be a huge downgrade from the OLED screen on X, it was good though side by side you could tell the difference with colour/saturation, both set with True Tone and max brightness, XR was a little bit cool/blue and the X was warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 11:02
Hier idem! Wist niet dat de X op 899 zat!
Ik vind het formaat van de Xr wat me vooral tegenzit, ook jammer dat er geen spacegrey kleur is. Alleen zwart..

Maar daarnaast, ik heb in het verleden veel oled android toestellen gehad, en ben daarna overgestapt op een lcd van de iphone 7 van mn werk. Ik was juist kwa kleuren echtheid best onder de indruk van dit lcd panel.

Wil eigenlijk niet 123 terug naar oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou dan ook voor de X gaan. De nieuwe chip is weer net iets sneller, maar die in de X is ook al ziekelijk snel en met iOS 12 nog vloeiender dan ie op 11 was.

De single core performance is slechts 12% hoger en multicore zo’n 9% hoger tussen de A12 en A11.
De video performance ligt wel zo’n 17% hoger qua brute kracht en 15% hogere framerate (in de XS), maar de X hapert ook nooit en levert al enorme prestaties op dat vlak. Dus dat ga je denk ik niet zoveel merken...
Blijft over de neural-engine. DIE is wel een enorm stuk krachtiger in de A12 dan in de A11. Maar of je dat nodig hebt...? Dat ligt eraan. Zo nee? Dan gaat je X nauwelijks onderdoen aan de Xr qua prestaties, en zou ik persoonlijk denk ik liever kiezen voor OLED (incl 3DTouch) + Dualcam + mooier design (persoonlijk) + beter formaat dan voor de Xr te gaan... Tenzij batterijduur heeeel belangrijk voor je is misschien, de Xr presteert zeer goed op dat vlak. (Niet dat de X slecht presteert, maar de Xr presteert daar flink beter.)

Onder de streep zou ik alles afwegend voor die €40 extra lekker voor de X gaan ipv Xr. (Evt tweedehands of nieuw sealed hier op V&A ;))

@roT- Het OLED-scherm van de iPhone is erg natuurgetrouw gekalibreerd, dus niet van die overzadigde kleurenmeuk die je bij sommige anderen ziet. Als je de oled naast de lcd iPhone legt zie je qua kleurechtheid niet bijzonder veel verschil... Prima scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 26-10-2018 08:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:20
DaKa86 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:56:
Ik krijg hem als het goed is vanavond binnen. Zal de ervaringen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 11:02
@WhatsappHack tsja.. ik ben geen schermen expert, en dat wil ik ook niet zijn. Maar zit er dan volgens jou veel verschil tussen de oled schermen van apple tegenover mijn ervaringen met galaxy s7, s8 en oneplus 5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
roT- schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:45:
@WhatsappHack tsja.. ik ben geen schermen expert, en dat wil ik ook niet zijn. Maar zit er dan volgens jou veel verschil tussen de oled schermen van apple tegenover mijn ervaringen met galaxy s7, s8 en oneplus 5?
De laatste Galaxy die ik gebruikt heb was geloof ik de S7. Prima scherm, maar Samsung’s software oververzadigde de kleuren echt in extremis, wat ik dus helemaal niets vond. Een beetje als de voetbalmodus op m’n OLED-tv, wordt het gras walgelijk onnatuurlijk groen van. Snap dat mensen dat mooi kunnen vinden omdat de kleuren dan van je scherm spatten, maar het voelt mij te nep aan.

Dit probleem heb ik niet met de schermen van de iPhone. De kleuren zijn net zo goed ingesteld als op m’n iPhone 6(S) t/m 8 het geval was.

Of er dus verschil zit tussen de kwaliteit van de panelen durf ik niet te zeggen (zal wel niet gezien Samsung een van de leveranciers is), maar de afstelling is naar mijn mening gewoon veel beter en mooier op iPhone. Veel natuurlijker. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
WhatsappHack schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:53:
[...]

De laatste Galaxy die ik gebruikt heb was geloof ik de S7. Prima scherm, maar Samsung’s software oververzadigde de kleuren echt in extremis, wat ik dus helemaal niets vond. Een beetje als de voetbalmodus op m’n OLED-tv, wordt het gras walgelijk onnatuurlijk groen van. Snap dat mensen dat mooi kunnen vinden omdat de kleuren dan van je scherm spatten, maar het voelt mij te nep aan.

...
Dat hebben de Samsung schermen al laaannngg niet meer. Ze zijn gewoon natuurgetrouw en gekalibreerd (als je de juiste mode kiest). Ik hou persoonlijk ook niet van overgesatureerde kleuren en mijn Note 8 staat dan ook op sRGB. Is prima nu (vergelijkbaar met Apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Laatst online: 02-06 21:05
WTF.

Waarom.staat er nu bij DHL
Zending tijdelijk -on hold-.DHL onderneemt actie

Altijd wat als.ik bestel. Denk leuk de XR vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
EdvanAl schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:34:
WTF.

no worries.

Je krijgt (hoogstwaarschijnlijk) een avondlevering.

deze ''on hold'' status levert elk jaar weer de schrik bij mensen hier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 14:56
EdvanAl schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:34:
WTF.

Ik heb hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Netjes om 15:00u op postnl afhaal punt. No stress :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
al tweakers die een foto hebben van de xr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Edit. Fix het zo

[ Voor 96% gewijzigd door mregeling op 26-10-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
https://photos.app.goo.gl/ipBTwv6fJiSrufzS9

Links de XS en rechts de XR op max helderheid beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Nice, rood toch erg mooi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michie23
okio schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:37:
[...]

Nice, rood toch erg mooi
Yes zo blij dat ik de rode heb besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
Michie23 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Ik ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
Hij is juist gebracht door DHL.
Na opstarten moet hij nog geupdate worden naar 12.0.1 merk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:52

GaMbiNo

1337

Mijn Iphone XR komt als het goed is straks ook binnen. Besteld bij Vodafone F&F als vervanging van mijn Iphone 6S. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Laatst online: 03-05-2021
Michie23 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb ook net de rode besteld, bij CB. En haal die morgen in Eindhoven op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digilike
  • Laatst online: 03-05-2021
Capo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:51:
Netjes om 15:00u op postnl afhaal punt. No stress :+
:+
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Let op:
Beschikbaarheid, levertijd en besteld meldingen hier plaatsen: [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Vragen over providers & abonnementen hier plaatsen: [iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11