Op PC wel, maar consoles nog nietoomniels schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:50:
Die is toch al weken (maanden) uit?
De console updates lopen altijd een maandje of wat achter tov de pcoomniels schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:50:
Die is toch al weken (maanden) uit?
*oh, spuit 11 zie ik
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 30-05-2022 17:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nieuwe poging gewaagd met het special event op Imola met de Mercedes AMG GT3.
Kleine aanpassing gedaan:
De view veranderd van dash naar cockpit + stuur, incl een beetje de bocht inkijken en lichte motion.
Op zich een lekkere view en iets minder statisch dan de dash view.
Qua setup wederom de aggressive pre-setup genomen. Alleen de brakes van 2 naar 1 veranderd.
Uurtje op de baan bezig geweest en ongeveer 1.6sec van mijn vorige tijd afgereden. Kijkende naar mijn optimale sectoren dan kan er nog zo'n 0.250 af.
Dit rondje verloor ik wat tijd ná Acque Minerali, daarnaast blijft de chicane een groot struikelblok.
Dat wordt een klusje voor volgende keer, voor nu ben ik in elk geval zeer tevreden met mijn tijd
Qua consistentie valt er nog een hoop winst te behalen maar is het voor mijn doen best wel netjes
Kleine aanpassing gedaan:
De view veranderd van dash naar cockpit + stuur, incl een beetje de bocht inkijken en lichte motion.
Op zich een lekkere view en iets minder statisch dan de dash view.
Qua setup wederom de aggressive pre-setup genomen. Alleen de brakes van 2 naar 1 veranderd.
Uurtje op de baan bezig geweest en ongeveer 1.6sec van mijn vorige tijd afgereden. Kijkende naar mijn optimale sectoren dan kan er nog zo'n 0.250 af.
Dit rondje verloor ik wat tijd ná Acque Minerali, daarnaast blijft de chicane een groot struikelblok.
Dat wordt een klusje voor volgende keer, voor nu ben ik in elk geval zeer tevreden met mijn tijd
Qua consistentie valt er nog een hoop winst te behalen maar is het voor mijn doen best wel netjes
:strip_exif()/f/image/cNZF5YVc31y0OttFBPfTdlEU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 31-05-2022 09:06 ]
Iemand hier die rijdt met een Thrustmaster TS-PC (of TS-XW), die zijn settings mbt ffb wilt delen? mag ook in pb.
Ik heb zoveel guides etc gevolgd maar vrij mij af of het wel goed staat. Bij een scherpe bocht wordt de ffb een stuk lichter (midden in de bocht).
Ik heb zoveel guides etc gevolgd maar vrij mij af of het wel goed staat. Bij een scherpe bocht wordt de ffb een stuk lichter (midden in de bocht).
Wellicht stuur je te veel en creëer je daardoor onderstuur? Vooral als je dan zo'n 'enhance over/understeer' aan hebt staan kan het voelen alsof de feedback voor 90% weg ebt...Ozza schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:20:
Bij een scherpe bocht wordt de ffb een stuk lichter (midden in de bocht).
Ik realiseer me dat dit het PC topic is, maar aangezien hier ook wat console plebs rondhangt (mijzelf inclusief):
https://acc.505games.com/...nsole-1-8-and-dlc-update/
Console 1.8 update wordt in september verwacht, met de volgende DLC vanaf november.
https://acc.505games.com/...nsole-1-8-and-dlc-update/
Console 1.8 update wordt in september verwacht, met de volgende DLC vanaf november.
Heb die optie niet aan staan.. maar wellicht is dit hoe het moet zijn..Card Nox schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:23:
[...]
Wellicht stuur je te veel en creëer je daardoor onderstuur? Vooral als je dan zo'n 'enhance over/understeer' aan hebt staan kan het voelen alsof de feedback voor 90% weg ebt...
Midden vd bocht begin je in de regel ook met accelereren. Dan kan de voorkant ook wat lichter worden.
Kan ook meespelen
Kan ook meespelen
Gegroet! Lukas
Ok, zou kunnen ja. Kom van Iracing dus wellicht moet ik hier aan wennen..
hebben jullie bij FFBClip app 5.3 de "Dynamic" aan of uit staan, en wat is daar jullie FFB strength circa (verschilt per auto waarschijnlijk)
hebben jullie bij FFBClip app 5.3 de "Dynamic" aan of uit staan, en wat is daar jullie FFB strength circa (verschilt per auto waarschijnlijk)
Geen idee... die app heb/gebruik ik zelf niet...
Gegroet! Lukas
Ik had er donderdag nog één achter me hangen...MTFDarkEagle schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:47:
Dit soort shit ga je eigenlijk alleen in public lobbies tegen komen.
In leagues gaat dit toch wel snel opvallen.
Boatley toevallig?lezut schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 12:39:
[...]
Ik had er donderdag nog één achter me hangen...

Gegroet! Lukas
Is er iemand die gebruik maakt van keyboard shortcuts in ACC op de Xbox? Ik heb van het weekend een button box gemaakt (best okee gelukt, voor een eerste poging). Maar nu blijkt dat alle shortcuts werken, behalve ABS decrease. Dat lijkt echter niet aan mijn box te liggen, want als ik een normaal toetsenbord aansluit werkt de shortcut daarvoor ook niet (Ctrl + A). Nogmaals, alle andere shortcuts werken wel.
Meer mensen dit issue op Xbox?
Meer mensen dit issue op Xbox?
Zijn er mensen die hier heen gaan?
https://www.circuitzandvo...opulariteit&sort-arg=desc
welke van de 2 is als 'noob' het leukste?
Wellicht niet helemaal met direct met de game te maken maar weet niet waar ik anders kan vragen.
welke van de 2 is als 'noob' het leukste?
Wellicht niet helemaal met direct met de game te maken maar weet niet waar ik anders kan vragen.
@Ozza Beide zijn leuk! Van te voren kan je niet zeggen welke het leukste is omdat je van te voren niet weet wat voor spektakel het wordt. Maar volgens mij rijden er bij die ADAC GT Masters wel meer klassen. Ook open wheelers.
Bij de Fanatec variant rijd Valentino Rossi.
Bij de Fanatec variant rijd Valentino Rossi.
Wat een beesten !
met 100L een uur lang rondjes 1:54.x rijden op Nürburgring. En zo foutloos, iedere lap binnen 0.1-0.2sec tov vorige lap.
https://www.twitch.tv/videos/1498212169?t=01h11m18s
met 100L een uur lang rondjes 1:54.x rijden op Nürburgring. En zo foutloos, iedere lap binnen 0.1-0.2sec tov vorige lap.
https://www.twitch.tv/videos/1498212169?t=01h11m18s
[ Voor 7% gewijzigd door sverzijl op 09-06-2022 18:08 ]
@sverzijl, dan heb je ook wel de beste van de beste te pakken daar
morgenavond weer Bathurst Mount Panorama
to crash or not to crash ...

to crash or not to crash ...
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
awwww Bathurst, you love it you hate it ..
1 kerb verkeerd raken en potentiële win door het putje. Najah, het blijft VET! om zo langs die muren te scheren!
1 kerb verkeerd raken en potentiële win door het putje. Najah, het blijft VET! om zo langs die muren te scheren!
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
op bathurst crash je niet. De apex wordt daar krapper
True words, continue op het randje rijden, vind het wel een leuke baan.Alfa Novanta schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:58:
het blijft VET! om zo langs die muren te scheren!
Ja ik heb echt genoten gisteren, totaal 30 seconde schade, maar geen super grote crash in een uur. en we hebben hier en daar toch wat geraced!
Dus best trost op mezelf ^^
Don't trust an atom, they make up everything.
En als je 0,0000000000000000000000001 nanometer buiten de racelijn komt krijg je ineens 45 graden negatieve verkanting, met alle gevolgen van dien... Of niet?Arfalas schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:04:
Gegroet! Lukas
Card Nox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:43:
[...]
True words, continue op het randje rijden, vind het wel een leuke baan.

30 seconden inslapen, gevolgd door 40 seconden durende hartaanval, en dan de rest van de ronde daarvan herstellen.. Rinse and repeat

Gegroet! Lukas
Nog twee weekjes geduld folks:
Mijn geld hebben ze alvast
Mijn geld hebben ze alvast
[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 14-06-2022 18:19 ]
apollo13
Haha nice. Ik ben ook nog steeds aan het genieten van de overwinning.Sporedd schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:05:
Ja ik heb echt genoten gisteren, totaal 30 seconde schade, maar geen super grote crash in een uur. en we hebben hier en daar toch wat geraced!
Heerlijk om 60 min lang in the zone te zitten en strak langs de muren te gaan.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
FFB in langzame (scherpe) bochten hoor lichter te zijn, het zwaarst wordt het in snelle lange bochten.Ozza schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:20:
Iemand hier die rijdt met een Thrustmaster TS-PC (of TS-XW), die zijn settings mbt ffb wilt delen? mag ook in pb.
Moet zeggen dat 60min. op dit circuit me absoluut niet tegen viel!GAEvakYD schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:48:
[...]
Haha nice. Ik ben ook nog steeds aan het genieten van de overwinning.![]()
![]()
Heerlijk om 60 min lang in the zone te zitten en strak langs de muren te gaan.
Zonder verkeer kon ik de hele race 2:03-hoog - 04-laag rijden wel.
Gegroet! Lukas
Ik rij zo nu en dan wat races op LFM. Over het algemeen heb ik hier leuke races gereden. Weinig idioten op de baan of ik ben ze niet tegen gekomen. Heb nu 25 races gereden en heb me eindelijk gekwalificeerd voor de SR 5+ klasse.
Het lijkt me een keer gaaf om mee te doen aan een endurance race. Weet iemand nog een leuke community waar dit georganiseerd wordt?
Verder kan ik niet wachten op de nieuwe tracks. Watkins Glenn is echt een pracht circuit!
Het lijkt me een keer gaaf om mee te doen aan een endurance race. Weet iemand nog een leuke community waar dit georganiseerd wordt?
Verder kan ik niet wachten op de nieuwe tracks. Watkins Glenn is echt een pracht circuit!
Haha heel herkenbaar. Tijdens de twee practise sessies door de week vroeg ik mij echt af hoe dat goed moest komen. En om dan tijdens de race lekker geconcentreerd in 'the zone' te komen. Ik zocht tijdens de race alleen de mute knop van de voicechat, damm die gasten bleven maar ouwehoeren.MTFDarkEagle schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:25:
[...]
Moet zeggen dat 60min. op dit circuit me absoluut niet tegen viel!
Zonder verkeer kon ik de hele race 2:03-hoog - 04-laag rijden wel.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ja zo af en toe. Maar laatste tijd merk ik dat ik bovengemiddeld veel Rambo's aantref daar. Zondag twee races gedaan en twee races eraf gebeukt bij de start. Bij beide kregen de veroorzakers een straf nadat ik ze een gerapporteerd had. Dat doe ik alleen als mensen geen sorry of iets iets zeggen en/of indien van toepassing de plek niet teruggeven.ColeJ schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:57:
Rijden er hier ook Tweakers op Low Fuel Motorsport?
https://www.youtube.com/watch?v=6S5Q6vNG0pA
https://www.youtube.com/watch?v=J7QXOFj22TU
Daarom was ik ook niet in voice tijdens de race, alleen ernaGAEvakYD schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:21:
[...]
Ik zocht tijdens de race alleen de mute knop van de voicechat, damm die gasten bleven maar ouwehoeren.![]()

Gegroet! Lukas
Arfalas schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:04:

vanavond weer lachen gieren brullen .. Bathurst + 50 wagens + regen!!
Als je er zelf niet vanaf crasht zijn er nog 49 andere idioten die hun best gaan doen .. dikke pret
Er zijn twee plekken vrijgekomen, vermoedelijk pussies die een verregende mountain niet aandurven. Dus pak je kans.Alfa Novanta schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:02:
[...]
![]()
![]()
vanavond weer lachen gieren brullen .. Bathurst + 50 wagens + regen!!
Als je er zelf niet vanaf crasht zijn er nog 49 andere idioten die hun best gaan doen .. dikke pret![]()
[YouTube: BATHURST 🦘+ 50 CARS + RAIN = CHAOS!!? DC-SimRacing ACC 1 Hr Sprint LIVE!!! 🙏]
https://www.thesimgrid.com/championships/1450
okay, dat was interessant
Lig je netjes 7e kijk je even op de hud .. gaat er iemand stil staan op de race lijn en ik vloog VOL achterop
en toen hield de Oculus er ook nog mee op .. ging wel weer verder maar de stream was wel kaput
pff .. I cannot catch a break
nou, morgen de 2.4Hr op de Hungaroring.. hopelijk is het dan weer wat koeler
Lig je netjes 7e kijk je even op de hud .. gaat er iemand stil staan op de race lijn en ik vloog VOL achterop

en toen hield de Oculus er ook nog mee op .. ging wel weer verder maar de stream was wel kaput
pff .. I cannot catch a break

nou, morgen de 2.4Hr op de Hungaroring.. hopelijk is het dan weer wat koeler
[ Voor 52% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-06-2022 22:03 ]
Morgen meteen door met de 2.4Hr op de Hungaroring met Tim 
Heb heel wat uurtjes in ACC zitten op de pc met stuur maar zag gister dat de PS5 versie ervan ook onderdeel was van het nieuwe PS Plus premium. Heb het even gedownload en geprobeerd op de PS5 met de controller en moet zeggen dat het nog aardig werkte allemaal met wat aanpassingen aan de controller settings. Even 2 online races gedaan op Spa en zowaar nog 2 leuke races gehad ook. Online populatie is wel een stuk minder dan op de pc alleen.
Verwijderd
Ik snap niet hoe ik een auto kan kiezen.
Ik selecteer een auto en dan word ik steeds doorgestuurd naar de Steam Shop
-Moet je de autos eerst vrijspelen?
Eerst werkte dit wel
Het is dan net of je maar beperkt in autos kunt rijden
Ik heb ook open series geselecteerd
Eerst werkte dit wel
Heb je wel alle DLC aangeschaft? Want het zijn er nu 5 waar ook auto's in zitten (b.v. de EVO versies en de BMW M4). a.s. donderdag komt DLC nummer 6 (USA)Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:49:
Ik snap niet hoe ik een auto kan kiezen.
Eerst werkte dit wel
Amerika DLC is "enkel" COTA, Watkins Glen en Indianapolis.
Ben benieuwd wat ie gaat kosten, had persoonlijk op meer banen gehoopt.
Ben benieuwd wat ie gaat kosten, had persoonlijk op meer banen gehoopt.
Ik heb gisteren de preview stream van Jardier gezien, Watkins Glen lijkt me de beste van de drie. F..ing snelle baan, met een draak van een pitt entry. Nummer twee voor mij lijkt COTA te worden en Indy vind ik maar zo zo.
apollo13
Duur geintje voor 3 tracks, maar zal het bij de volgende Steam sale wel halen gok ik.
Tja, vind het zelf wel meevallen. Zeker als ik kijk hoeveel tijd/plezier ik eruit haal.
Zal misschien ook wel duurder zijn door Amerikaanse licenties?
Gegroet! Lukas
an sich ben ik het roerend met je eens .. steeds weer een paar dingetjes .. breng gewoon 1 dikke vette update uit. Maargoed, het is wat het is .. Watkins Glen is echter wel € 18 waardIrcghost schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:26:
Duur geintje voor 3 tracks, maar zal het bij de volgende Steam sale wel halen gok ik.
Inderdaad als ik bekijk hoeveel uur ik dit spel speel, dan is 18 euro nog steeds een koopje. Als je dat vergelijkt met de andere triple A game titles waar je 50-60 euro voor neerlegt. Ik koop met plezier deze DLC en hoop dat Kunos voldoende blijft doorontwikkelen.MTFDarkEagle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:34:
Tja, vind het zelf wel meevallen. Zeker als ik kijk hoeveel tijd/plezier ik eruit haal.
Ik heb gisteren de American pack gekocht en even Watkins Glen gespeeld in de nieuwe Audi, leuke baan (en leuke wagen).
Je kunt de DLC's ook los kopen via zo'n 'vage' sites, google het maar even. Ik weet niet of dit 'illegaal' is of niet, zo ja dan graag deze text verwijderen.
Je kunt de DLC's ook los kopen via zo'n 'vage' sites, google het maar even. Ik weet niet of dit 'illegaal' is of niet, zo ja dan graag deze text verwijderen.
Ik maak af en toe wat custom liveries voor ACC. Voor de nieuwste heb ik een videootje in elkaar gedraaid, zie: YouTube: Porsche 963 LMDh || ACC Custom Livery
Graag uw mening!
Graag uw mening!
Voor de 50 plussers onder ons heb ik nog een leuke server.
Ik heb sinds een week een Fanatec Mclaren v2 stuur in bezig. Daarvoor had ik de GT DD Wheel op mijn CSL Elite zitten. Ik zit er echter mee dat ik nog nog niet de ideale button-mapping kan vinden voor ACC. Ook voorbeelden van het internet die ik tot nu toe gevonden heb, zijn niet helemaal naar wens. Hier iemand nog een advies?
Het zou overigens mooi zijn als Kunos ook een preset voor de v2 wheel had ingebakken. Deze zit er blijkbaar alleen in voor de v1.
Het zou overigens mooi zijn als Kunos ook een preset voor de v2 wheel had ingebakken. Deze zit er blijkbaar alleen in voor de v1.
Wat is die nieuwe Audi R8 gt3 evo ‘22 een zalige wagen om te rijden zeg! Enorm stabiel en best snel geloof ik.
Deze week heb ik me geregistreerd op de website van low fuel racing. Daar ga ik me de komende week eens in verdiepen. M’n rookie license heb ik inmiddels behaald. Ook fijn dat ze practice servers en dergelijke hebben!
Deze week heb ik me geregistreerd op de website van low fuel racing. Daar ga ik me de komende week eens in verdiepen. M’n rookie license heb ik inmiddels behaald. Ook fijn dat ze practice servers en dergelijke hebben!
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Hi folks 
In ben inmiddels overgestap van de Oculus Rift S waar ik toch heel veel performance issues en stutters had, naast een ontzettend blurry beeld ..
naar een HP Reverb G2. En ondanks dat die als zwaarder te boek staat ben ik zéér positief verrast!!
Dus ik heb nu de HP Reverb G2 icm mijn Ryzen 7 5800x en Radeon RX6800
Ik heb een mooie video setting gevonden met goede details/scherpte in de verte! Dus borden goed leesbaar en in mijn GameUserSettings.ini was ACC gecapt op 81fps vanwege mijn Rift S maar ik zat zowel tijdens practice als tijdens een AI race met 24 tegenstanders tegen mijn cap aan met dipjes naar 70fps !! I'm BLOWN AWAY!! Nauwelijks een dip tussen alleen op de baan en met een heel veld.
Voor de AMD owners, ik gebruik deze driver! de 22.6.1 gaf flikkeringen. Misschien is dat in 22.7.1 opgelost
/f/image/9LyVgYDKYjf5b6Z34QbNfDZ7.png?f=fotoalbum_large)
edit: ik ga er niet vanuit dat 22.7.1 goed draait ..
en dat ziet er dan zo uit in OBS (Streamlabs)
/f/image/UaH5U0iUvvQnmkuXcSPUNtYe.png?f=fotoalbum_large)
ingame screenshots (desktop)
/f/image/fJcdw1HTdXP6fU2pcFBCeDad.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WU16FsY77AzwU8c6IDwjGhBt.png?f=fotoalbum_large)
VR screenshot (uit OBS)
/f/image/c9CIgRQ6eId1oKNca2702IlM.png?f=fotoalbum_large)
dus met de overlay
enige wat ik nog mis is image stabilization
morgenavond maar even een proefstream doen!
GameUserSettings.ini
Engine.ini
volgens mij niks spannends..
belangrijker, mijn ingame video settings voor VR met de HP Reverb G2
een laatste hele belangrijke instelling is in Steam VR
/f/image/2DCIpWBKbTqrVV2HEEgqKakm.png?f=fotoalbum_large)
als iemand mij nog kan vertellen hoe ik image stabilization fixen kan, dan hou ik mij aanbevolen!
morgenavond maar even een proefstream doen .. vrijdagavond SSRI Bathurst 2.4Hr in me uppie

In ben inmiddels overgestap van de Oculus Rift S waar ik toch heel veel performance issues en stutters had, naast een ontzettend blurry beeld ..
naar een HP Reverb G2. En ondanks dat die als zwaarder te boek staat ben ik zéér positief verrast!!
Dus ik heb nu de HP Reverb G2 icm mijn Ryzen 7 5800x en Radeon RX6800
Ik heb een mooie video setting gevonden met goede details/scherpte in de verte! Dus borden goed leesbaar en in mijn GameUserSettings.ini was ACC gecapt op 81fps vanwege mijn Rift S maar ik zat zowel tijdens practice als tijdens een AI race met 24 tegenstanders tegen mijn cap aan met dipjes naar 70fps !! I'm BLOWN AWAY!! Nauwelijks een dip tussen alleen op de baan en met een heel veld.
Voor de AMD owners, ik gebruik deze driver! de 22.6.1 gaf flikkeringen. Misschien is dat in 22.7.1 opgelost
/f/image/9LyVgYDKYjf5b6Z34QbNfDZ7.png?f=fotoalbum_large)
edit: ik ga er niet vanuit dat 22.7.1 goed draait ..
Qua streamen heb ik deze plugin geïnstalleerd .. https://github.com/baffle...-Plugin/releases/tag/v1.5Known Issues
Virtual Reality headsets may flicker with some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6800 XT Graphics.
Display may flicker black during video playback plus gameplay on some AMD Graphics Products such as the Radeon™ RX 6700 XT.
en dat ziet er dan zo uit in OBS (Streamlabs)
/f/image/UaH5U0iUvvQnmkuXcSPUNtYe.png?f=fotoalbum_large)
ingame screenshots (desktop)
/f/image/fJcdw1HTdXP6fU2pcFBCeDad.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WU16FsY77AzwU8c6IDwjGhBt.png?f=fotoalbum_large)
VR screenshot (uit OBS)
/f/image/c9CIgRQ6eId1oKNca2702IlM.png?f=fotoalbum_large)
dus met de overlay
enige wat ik nog mis is image stabilization
morgenavond maar even een proefstream doen!
GameUserSettings.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| [/Script/Engine.GameUserSettings] bUseDynamicResolution=False LastUserConfirmedResolutionSizeX=1920 LastUserConfirmedResolutionSizeY=1080 LastConfirmedFullscreenMode=1 PreferredFullscreenMode=1 AudioQualityLevel=0 LastConfirmedAudioQualityLevel=0 FrameRateLimit=91.000000 DesiredScreenWidth=1280 bUseDesiredScreenHeight=False DesiredScreenHeight=720 LastUserConfirmedDesiredScreenWidth=1280 LastUserConfirmedDesiredScreenHeight=720 LastRecommendedScreenWidth=-1.000000 LastRecommendedScreenHeight=-1.000000 LastCPUBenchmarkResult=-1.000000 LastGPUBenchmarkResult=-1.000000 LastGPUBenchmarkMultiplier=1.000000 bUseHDRDisplayOutput=False HDRDisplayOutputNits=1000 bUseVSync=True [ShaderPipelineCache.CacheFile] LastOpened= [ScalabilityGroups] sg.ShadingQuality=3 sg.ResolutionQuality=70.000000 sg.ViewDistanceQuality=2 sg.ShadowQuality=1 sg.PostProcessQuality=1 sg.TextureQuality=2 sg.EffectsQuality=1 sg.FoliageQuality=1 |
Engine.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Paths=../../../Engine/Content Paths=%GAMEDIR%Content Paths=../../../AC2/Plugins/FMODStudio/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Steam/SteamVR/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Oculus/OculusVR/Content Paths=../../../AC2/Plugins/ACShaders/Content Paths=../../../Engine/Plugins/2D/Paper2D/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Developer/AnimationSharing/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/CryptoKeys/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Enterprise/DatasmithContent/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Media/MediaCompositing/Content Paths=../../../AC2/Plugins/DLSS/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/GeometryMode/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Editor/SpeedTreeImporter/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosClothEditor/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryProcessing/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/GeometryCollectionPlugin/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosSolverPlugin/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/ChaosNiagara/Content Paths=../../../Engine/Plugins/FX/Niagara/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Experimental/MotoSynth/Content Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeapPassableWorld/Content Paths=../../../Engine/Plugins/MagicLeap/MagicLeap/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/Synthesis/Content Paths=../../../Engine/Plugins/Runtime/AudioSynesthesia/Content [/Script/WindowsTargetPlatform.WindowsTargetSettings] AudioDevice=Hoofdtelefoon (2- Rift S) [Oculus.Settings] GraphicsAdapter=0 AudioInputDevice="{0.0.1.00000000}.{b80990c1-cf98-433f-a5f7-fa53ac2850a8}" AudioOutputDevice="{0.0.0.00000000}.{d31fd9ad-d984-4bb1-87b3-20a42d4ef266}" |
volgens mij niks spannends..
belangrijker, mijn ingame video settings voor VR met de HP Reverb G2
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| { "resolutionQuality": 70, "viewDistanceQuality": 2, "antiAliasingQuality": 3, "shadowQuality": 1, "postProcessQuality": 1, "textureQuality": 2, "effectsQuality": 1, "foliageQuality": 1, "mirrorQualityLevel": 2, "mirrorFramerateCap": 1, "maxCarsVisible": 15, "isAATemporal": true, "aACustom": 0, "pixelDensity": 1.1000000238418579, "mirrorDistance": 8000, "advancedSharpenFilter": true, "materialsQuality": 2, "temporalUpsampling": true, "volumetricFog": 0, "bloomLevel": 0.30000001192092896, "bloomQuality": 1, "mirrorsResolution": 1, "foliageLodQuality": 1, "carLODSet": 100, "hLODEnabled": true, "shadowDistanceQuality": 1, "frameLimit": 81, "isMBlurEnabled": 0, "colorSaturation": 1, "sharpen": 3, "cameraDirtLevel": 1, "whiteBalance": 9300, "imageExposureGain": 0.25, "imageContrast": 0.39999997615814209, "hmdWorldToMeters": 100, "fpsCapUI": true, "useLegacyTonemapper": false, "hDRColorGamut": 1, "hDRUILevel": 1, "contactShadows": 0, "dLSSEnable": false, "dLSSQuality": 1, "dLSSSharpness": 0, "tAAGen5": false, "aMDFSREnable": false, "aMDFSRQuality": 2, "aMDFSRSharpness": 0.20000004768371582 } |
een laatste hele belangrijke instelling is in Steam VR
/f/image/2DCIpWBKbTqrVV2HEEgqKakm.png?f=fotoalbum_large)
als iemand mij nog kan vertellen hoe ik image stabilization fixen kan, dan hou ik mij aanbevolen!
morgenavond maar even een proefstream doen .. vrijdagavond SSRI Bathurst 2.4Hr in me uppie
[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-07-2022 00:16 ]
@Alfa Novanta Feli met Reverb G2, ik heb hem zelf ook sinds februari en hij bevalt prima.
Gebruik hem ook voor ACC en voor American Trick Simulator. De laatste wel via een officiële bèta van Steam, is een aanrader btw.
Ik zal jouw VR-settings eens proberen voor ACC, kijken of het een verschil maakt met mijn huidige.
Gebruik hem ook voor ACC en voor American Trick Simulator. De laatste wel via een officiële bèta van Steam, is een aanrader btw.
Ik zal jouw VR-settings eens proberen voor ACC, kijken of het een verschil maakt met mijn huidige.
[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 27-07-2022 08:26 ]
apollo13
Nou .. we gaan het beleven!
Vanavond vuurdoop met de HP Reverb G2 .. nieuwe streaming settings en andere video settings in ACC !!
Owja en dan nog 2,4Hr op Bathurst met GT3/GT4 mixed grid ....... als dat maar goed gaat
Fingers crossed ..
Vanavond vuurdoop met de HP Reverb G2 .. nieuwe streaming settings en andere video settings in ACC !!
Owja en dan nog 2,4Hr op Bathurst met GT3/GT4 mixed grid ....... als dat maar goed gaat
Fingers crossed ..
btw, die ingebouwde microfoon in de HP is ruk
dus ik ga gewoon weer mijn Antlion Audio ModMic Wireless gebruiken!
dus ik ga gewoon weer mijn Antlion Audio ModMic Wireless gebruiken!
Totaal geen probleem hier met de ingebouwde mic. Mijn vrienden hebben hem ook en hoor hun ook kraakhelder!Alfa Novanta schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:58:
Nou .. we gaan het beleven!![]()
Owja en dan nog 2,4Hr op Bathurst met GT3/GT4 mixed grid ....... als dat maar goed gaat![]()
Fingers crossed ..![]()
[YouTube: ACC SSRI GT3/GT4 MIXED Grid 🚨 2.4Hr Series Round #7 Bathurst 🦘GOING SOLO | DRIVE TO SURVIVE !!!]
Basement Bios ---- Exo-S
@Mystikal maar de Antlion is warmer en minder achtergrond herrie
ik kan je een test laten zien/horen eventueel.
Ik geloof je, maar voor het standaard discord / TS werk vind ik de mic echt meer dan voldoen.Alfa Novanta schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 19:23:
@Mystikal maar de Antlion is warmer en minder achtergrond herrie
ik kan je een test laten zien/horen eventueel.
Basement Bios ---- Exo-S
Ik had toch al gezegd dat jouw Aston te weinig cilinders had.Alfa Novanta schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:58:
Nou .. we gaan het beleven!![]()
Owja en dan nog 2,4Hr op Bathurst met GT3/GT4 mixed grid ....... als dat maar goed gaat![]()
Fingers crossed ..![]()
[YouTube: ACC SSRI GT3/GT4 MIXED Grid 🚨 2.4Hr Series Round #7 Bathurst 🦘GOING SOLO | DRIVE TO SURVIVE !!!]
Maar je leek lang te kunnen volgen, maar je ging veels te vroeg de pit in. Had nog 50 liter in de tank zitten, bandjes waren ook nog goed snelste ronde in beide delen, was een paar ronden voor de finish/ pitstop.
Maar hoe was het beeld er vooral hoe hard heb je lopen zweten??
Blijkbaar is er tijdens een persconferentie van de de 24 uur van Spa wat nieuws onbedoeld naar buiten gekomen. GT2 en de 2023 GT3’s komen ook naar ACC. 😬🥰
https://traxion.gg/gt2-ca...setto-corsa-competizione/
[ Voor 10% gewijzigd door CoronelHimself op 29-07-2022 23:45 ]
Steam - PTR83
Waar/wanneer? Had jij de V12 dan? We rijden de 2.4Hr met deze Aston. Wist niet of je zomaar wisselen kon maar voor deze auto heb ik gewoon een lekkere setup. Met de 488 is de qualy wel leuk maar 2.4hr is wel een dingetje. 1x een kerb verkeerd raken en je hangt in de muur.CoronelHimself schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 23:04:
Ik had toch al gezegd dat jouw Aston te weinig cilinders had.
Knap hoor! Je was echt snel!Maar had dus 2 uur en 22 minuten geen enkele keer schade of een aanrijding.
Ja waarom was dat? Hij ging voor mijn neus ineens vol van het gas af terwijl ik hem net voorbij gelaten had..e en uiteindelijk toch nog 2e door een sympathieke actie van Dave.
Ik moest sowieso 2x stoppen dus dacht gewoon de race in 3en te verdelen, braaf bandjes halen en 86L mee.Maar je leek lang te kunnen volgen, maar je ging veels te vroeg de pit in.
Met een volle tank hang je zo in de muur of je bent te langzaam en dan kom je onder druk te staan. Dus dit leek me wel een aardig alternatief. Doel was niet crashen en braaf uitrijden. Bovendien was dit de eerste keer met de HP Reverb G2 dus het das al spannend zat.
Mjah, performance mag nog een tandje omhoog. Op zich draait het prima maar dat streamen kost gewoon 10fps ofzo. Beeld was prima. Voor mij is alles scherper en het dashboard is daarom veel beter af te lezen. Stream kwaliteit was volgens mij ook wel aardig maar als ik nog ergens wat performance winnen kan zou dat ideaal zijn.Maar hoe was het beeld er vooral hoe hard heb je lopen zweten??
Ferrari 296Blijkbaar is er tijdens een persconferentie van de de 24 uur van Spa wat nieuws onbedoeld naar buiten gekomen. GT2 en de 2023 GT3’s komen ook naar ACC. 😬🥰
https://traxion.gg/gt2-ca...setto-corsa-competizione/
IDC Racing ACC seizoen 2 gaat binnenkort van start:
We will start the season the 11th of September, kicking the season of with Indianapolis
Round 1 - Indianapolis 🇺🇲 2x 30 min - zondag 11 september 2022 19:00
Round 2 - Zandvoort 🇳🇱 60 min - zondag 18 september 2022 19:00
Round 3 - Brands Hatch 🇬🇧 75 min - zondag 2 oktober 2022 19:00
Round 4 - Watkins Glen 🇺🇲 60 min - zondag 9 oktober 2022 19:00
Round 5 - Imola 🇮🇹 60 min - zondag 16 oktober 2022 19:00
Round 6 - Kyalami 🇿🇦 60 min - zondag 6 november 2022 19:00
Round 7 - Circuit of the Americas 🇺🇸 90 min - zondag 20 november 2022 19:00
Round 8 - Nürburgring 🇩🇪 60 min - zondag 27 november 2022 19:00
Each time shown above is in your own timezone
Each Round will start at 19:00 CEST, with 70 min Practice, 20 min Quali and then the Race
Please make sure to link your Discord account to your RaceApp account. We have made a special role for the season so we can ping that role to give all the drivers the information. @IDC Season 2 Driver
Discord link https://discord.gg/fBunUgtP
See you all on track!
IDC GT3 Championship Season 2 powered by RaceApp.eu
Independent Driver Community presents this GT3 Series in AC Competizione
We will start the season the 11th of September, kicking the season of with Indianapolis
Round 1 - Indianapolis 🇺🇲 2x 30 min - zondag 11 september 2022 19:00
Round 2 - Zandvoort 🇳🇱 60 min - zondag 18 september 2022 19:00
Round 3 - Brands Hatch 🇬🇧 75 min - zondag 2 oktober 2022 19:00
Round 4 - Watkins Glen 🇺🇲 60 min - zondag 9 oktober 2022 19:00
Round 5 - Imola 🇮🇹 60 min - zondag 16 oktober 2022 19:00
Round 6 - Kyalami 🇿🇦 60 min - zondag 6 november 2022 19:00
Round 7 - Circuit of the Americas 🇺🇸 90 min - zondag 20 november 2022 19:00
Round 8 - Nürburgring 🇩🇪 60 min - zondag 27 november 2022 19:00
Each time shown above is in your own timezone
Each Round will start at 19:00 CEST, with 70 min Practice, 20 min Quali and then the Race
Please make sure to link your Discord account to your RaceApp account. We have made a special role for the season so we can ping that role to give all the drivers the information. @IDC Season 2 Driver
Discord link https://discord.gg/fBunUgtP
See you all on track!
IDC GT3 Championship Season 2 powered by RaceApp.eu
Independent Driver Community presents this GT3 Series in AC Competizione
/f/image/9ZLPqR9aoow7DMVooi5MNoXk.png?f=fotoalbum_large)
Hoe zijn jullie boven de SA80 terecht gekomen? ik zit vast rond de 76/77 ben nu gister maar begonnen met AI potjes start op laatste plek en dan maar langzaam naarvoren en niemand aanraken dan eindig je na 20 minuten op P1. Maar het is wel heul saai.
@haakjesluiten, ik zit op 99 volgens mij. Gewoon netjes racen. Ik heb nu een race of 10 bij LFM gedaan en dat bevalt eigenlijk erg goed. Snelle gasten en er wordt clean gereden.
voor mijn lfm license wil ik mijn sa juist boven de 80 krijgen want dat gebots in public lobbies ben ik helemaal klaar meeCard Nox schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:33:
@haakjesluiten, ik zit op 99 volgens mij. Gewoon netjes racen. Ik heb nu een race of 10 bij LFM gedaan en dat bevalt eigenlijk erg goed. Snelle gasten en er wordt clean gereden.
Ik deed gewoon public lobbies.. het ging heel snel boven de 90.. gewoon in het begin de crashes uit de weg gaan. Daarna is het goed te doen.
Ahh, zit je bij een leaguage? Dat kan ik ook enkel aanraden. Rijd zelf bij SSRI en ook daar veel snelle gasten en wordt clean gereden.haakjesluiten schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:38:
[...]
voor mijn lfm license wil ik mijn sa juist boven de 80 krijgen want dat gebots in public lobbies ben ik helemaal klaar mee
Als je enkel public doet inderdaad goed oppassen in de eerste ronden, beter iets voorzichtiger rijden dan te aggressief.
Je hebt ook van die feestneuzen die gewoon express mensen van de baan rijden, inmiddels herken je die wel en vaak ben je veel sneller maar dan nog kan het een uitdaging zijn een tik te ontwijken van dat soort idioten
SA grinden was idd vrij saai ja. Heb het gedaan toen ik het spel net had door alle track medals te halen tegen 1-2 andere AI rijders op niet al te hoog niveau en dan heel close blijven rijden (0.2-0.6 sec) in een 15 min race. Daar krijg je aardig wat SA voor en ik had meteen alle tracks een keer gereden.haakjesluiten schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:59:
Hoe zijn jullie boven de SA80 terecht gekomen? ik zit vast rond de 76/77 ben nu gister maar begonnen met AI potjes start op laatste plek en dan maar langzaam naarvoren en niemand aanraken dan eindig je na 20 minuten op P1. Maar het is wel heul saai.
Tegenwoordig zit ik bijna altijd op SA 95-99 terwijl ik best veel in public lobbies rijdt (om te trainen voor league races). Ik begin vrijwel altijd achteraan en de eerste paar laps ontwijk ik alle crashes (ben ik inmiddels heel vaardig in geworden
Ja ik ben vanavond maar rondjes gaan rijden. Op snetterton tegen AI nu zit ik op SA82 en ik ken het circuit gelijk. Helaas werd mijn 7e lap verstoord door een brokkenpiloot. Morgen nog een keer proberen
Ik ga deze zeker even bekijken want ondanks dat ik al vele 'setup voor beginner' video's heb gekeken durf ik nog steeds niet aan de setups te rommelen. Aggressive setup is hier de standaard, er wordt enkel wat aan de bandendruk gedaan en zelfs daar is het (bij langere races waarbij asfalt- en buitentemperaturen veranderen) meer onkunde dan wijsheid.
Neemt niet weg dat ik me met de standaard setup ook prima vermaak. Ik weet alleen dat er nog veel winst te behalen valt als ik dit eindelijk eens door ga krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 16-08-2022 02:02 ]
ik heb een youtuber gevonden die ook in de NSX rijd en ik kopieer vaak zijn setup, zijn wel hele agresieve setup's dus daar moet je op een circuit dat je leert kennen niet mee beginnen met de default agressive setting kom je ook heel ver voordat je gaat beperken.
Ik heb gister eindelijk mijn LFM license gehaald na in totaal 87 rondes op snetterton. Wat een bout circuit zeg
Ik heb gister eindelijk mijn LFM license gehaald na in totaal 87 rondes op snetterton. Wat een bout circuit zeg
't is weer even geleden met dat hete weer, maar vanavond mogen we weer! 2.4Hr op COTA ...
die tracklimits ..
die tracklimits ..
Hallo allen,
voor de liefhebbers..
SimRacing Joure is ontstaan uit een enthousiast vrienden groepje die tevens allemaal race liefhebber zijn.
We zijn begonnen met het Formule 1 racen maar al snel zijn we overgegaan op de GT3 auto’s.
Lijkt het jou nou ook leuk om met een enthousiast groepje mee te rijden en eens per 2 weken een wedstrijdje te doen?
kijk dan eens even op www.Simracingjoure.nl
De onderlinge verschillen zijn er, echter leren we altijd van elkaar!
tips en tricks zijn altijd welkom
Groet Rick
voor de liefhebbers..
SimRacing Joure is ontstaan uit een enthousiast vrienden groepje die tevens allemaal race liefhebber zijn.
We zijn begonnen met het Formule 1 racen maar al snel zijn we overgegaan op de GT3 auto’s.
Lijkt het jou nou ook leuk om met een enthousiast groepje mee te rijden en eens per 2 weken een wedstrijdje te doen?
Groet Rick
Nice, nog een Nederlands clubje ACC rijders. Ik kan helaas niet mee doe omdat ik al in twee andere Nederlandse communities zit.NiCloX schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:36:
Hallo allen,
voor de liefhebbers..
Groet Rick
Wel jammer dat we ondertussen al op 6 communities zitten.
-IDC (Independent Driver Community)
-RacingClub Nederland
-DC Simracing
-RacingLeague
-Fastlane
-SimRacing Joure
Allemaal tussen de 15-30 (actieve) rijders groot. Mijn grootste wens zou zijn als die boel een beetje indikt en we 2 of 3 grote communies hebben. Maar goed, dat betekent allemaal wat geven en nemen.
Wat daarbij ook niet helpt is dat veel communities op zondagavond rijden waardoor er amper iets te combineren is. RacingLeague is wel op maandag/donderdag gelukkig.
[ Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 07-09-2022 13:25 ]
Voor wie er vanaf 24 september iedere 2 weken op zaterdagavond tijd/zin heeft : https://www.accvlaanderen.be/nl/sprint-cup
ACC Vlaanderen is een NL/BE community met 300+ leden, waarvan er echter wel veel 'slapende leden'. Komende sprint-cup momenteel 33 inschrijvingen op 50 max, dus er is nog plek genoeg. Inschrijvingen worden in 3 verschillende klasse's ingedeeld.
Niveau varieert tussen beginners en (bijna) aliens (niveau Jardier).
Pas geleden bij ACCV nog een mooie team vs team race gedaan op Silverstone tegen het Engelse RRLeagues.com met zo'n 40 man. Reverse grid start was erg tricky, maar super leuk. Van op 2-na laatste plek naar #5 in 90 minuten geeft toch een heel voldaan gevoel
ACC Vlaanderen is een NL/BE community met 300+ leden, waarvan er echter wel veel 'slapende leden'. Komende sprint-cup momenteel 33 inschrijvingen op 50 max, dus er is nog plek genoeg. Inschrijvingen worden in 3 verschillende klasse's ingedeeld.
Niveau varieert tussen beginners en (bijna) aliens (niveau Jardier).
Pas geleden bij ACCV nog een mooie team vs team race gedaan op Silverstone tegen het Engelse RRLeagues.com met zo'n 40 man. Reverse grid start was erg tricky, maar super leuk. Van op 2-na laatste plek naar #5 in 90 minuten geeft toch een heel voldaan gevoel
[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 07-09-2022 13:50 ]
Toch wel leuk om te zien dat er inderdaad steeds meer komen.GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:10:
[...]
Nice, nog een Nederlands clubje ACC rijders. Ik kan helaas niet mee doe omdat ik al in twee andere Nederlandse communities zit.
-RacingClub Nederland
-DC Simracing
-RacingLeague
-Fastlane
-SimRacing Joure
Allemaal tussen de 15-30 (actieve) rijders groot. Mijn grootste wens zou zijn als die boel een beetje indikt en we 2 of 3 grote communies hebben. Maar goed, dat betekent allemaal wat geven en nemen.
Wat daarbij ook niet helpt is dat veel communities op zondagavond rijden waardoor er amper iets te combineren is. RacingLeague is wel op maandag/donderdag gelukkig.
Ik zal eens contact op nemen met de anderen om te kijken of we samen iets kunnen doen.
Of gewoon een clubrace opzetten dus team v/s team.
Wij racen trouwens op Maandag avond. dit ook om dat onze leden in het weekend vaak andere dingen hebben.
En dan starten we met een inloop van 60 minuten.
15 minuten kwalificatie en 60 minuten racen.
Dus je bent een uur en 15 minuten minimaal bezig op maandag avond.
heeej, een lokale race league .. Fryslân boppe!NiCloX schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:36:
Hallo allen,
voor de liefhebbers..
Lijkt het jou nou ook leuk om met een enthousiast groepje mee te rijden en eens per 2 weken een wedstrijdje te doen? kijk dan eens even op www.Simracingjoure.nl
Groet Rick

Ik kijk even naar het verloop van het kampioenschap 2022 ..
https://www.simracingjoure.nl/kampioenschap-2022/
oftewel, round 6 had nog maar 4 starters en 3 finishers..
met hierboven. Ik heb meer Discords dan ik bijhouden kan. idem qua kampioenschappen. iets met bomen en bos.GAEvakYD schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:10:
Nice, nog een Nederlands clubje ACC rijders. Ik kan helaas niet mee doe omdat ik al in twee andere Nederlandse communities zit.
-RacingClub Nederland
-DC Simracing
-RacingLeague
-Fastlane![]()
-SimRacing Joure
-SSRI
Waar ik nog wel eens zin in zou hebben is een race voor teams uit de verschillende league's, zoiets als wat Team Redline dan doet (waar Max bij rijdt).
En ik heb nu in een aantal teams gereden, maar helaas is er eigenlijk niemand serieus aan het oefenen van tevoren zodat het allemaal de avond voor de race nog snel doorgenomen moet worden, er een default setup genomen wordt en een we zien wel waar het schip strand-attitude.
Het voordeel is natuurlijk dat het minder tijd kost en als je in T1 eruit ligt dan baal je daar ook niet zo van. Maar ik oefen liever wat meer, minimaal een week van tevoren ofzo en kom beslagen ten ijs.
maarja, het kost wel heel veel tijd allemaal.
[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-09-2022 16:07 ]
Ik vrees dat bijna ieder 'hobby-kampioenschap' daar wel wat last van heeft, van teruglopend aantal deelnemers gedurende het kampioenschap. Zo begonnen we in een van onze eerdere kampioenschappen met iets van 30 man, laatste race kwamen er maar iets van 12-14 opdagen. Met zo weinig man is er al snel niet zo veel meer aan (bij <10 zou ik eigenlijk niet eens meer starten denk ik)Alfa Novanta schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:58:
[...]
oftewel, round 6 had nog maar 4 starters en 3 finishers..
Kortere kampioenschappen (max 6 races ofzo) helpt hierbij wel enigszins.
Zag het ook al toen ik een aantal jaar geleden met een groepje races organiseerde voor GT Sport. In het begin iedereen heel enthousiast. 3-4 lobbies van 14-16 man vol, maar tegen de laatste race nog max de helft van het aantal deelnemers.
ja je ziet het overal, ook SSRI heeft er last van. Neem het GT3/GT4 2.4Hr kampioenschap waar ik aan mee doe .. er komen nog maar 1 of 2 GT4's opdraven en de rest is er een keer uitgekegeld door een GT3 en ziet het niet meer zitten. En ook de GT3's nemen af. Uiteraard had vakantie en het hete weer ook zijn uitwerking hierop. Terwijl het echt een geniaal concept is! Een race met verschillende klasses is zó ontzettend dynamisch dat ook al ben je niet in gevecht je, je prima vermaakt op de baan met GT4's inhalen. Ik heb als tip gegeven om halverwege de GT3 rijders in de GT4 te stoppen en visa versa. Hopelijk pikken ze dat nog eens op.sverzijl schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:21:
Ik vrees dat bijna ieder 'hobby-kampioenschap' daar wel wat last van heeft, van teruglopend aantal deelnemers gedurende het kampioenschap. Zo begonnen we in een van onze eerdere kampioenschappen met iets van 30 man, laatste race kwamen er maar iets van 12-14 opdagen. Met zo weinig man is er al snel niet zo veel meer aan (bij <10 zou ik eigenlijk niet eens meer starten denk ik)
Kortere kampioenschappen (max 6 races ofzo) helpt hierbij wel enigszins.
Zag het ook al toen ik een aantal jaar geleden met een groepje races organiseerde voor GT Sport. In het begin iedereen heel enthousiast. 3-4 lobbies van 14-16 man vol, maar tegen de laatste race nog max de helft van het aantal deelnemers.
Ah ja, bijna vergeten. Dat was ook in onze sprint cup S5. Helft GT3 en helft GT4. Zelf niet aan meegedaan wegens tijdgebrek, maar dat scheen ook best een success geweest te zijn.Alfa Novanta schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:14:
[...]
ja je ziet het overal, ook SSRI heeft er last van. Neem het GT3/GT4 2.4Hr kampioenschap waar ik aan mee doe .. er komen nog maar 1 of 2 GT4's opdraven en de rest is er een keer uitgekegeld door een GT3 en ziet het niet meer zitten. En ook de GT3's nemen af. Uiteraard had vakantie en het hete weer ook zijn uitwerking hierop. Terwijl het echt een geniaal concept is! Een race met verschillende klasses is zó ontzettend dynamisch dat ook al ben je niet in gevecht je, je prima vermaakt op de baan met GT4's inhalen. Ik heb als tip gegeven om halverwege de GT3 rijders in de GT4 te stoppen en visa versa. Hopelijk pikken ze dat nog eens op.
Deze keer wordt er met extra ballast gewerkt voor de top 5 (25kg max extra). En 100-150-250 euro vouchers bij Sim-Lab als 'prijzengeld' voor de top 3. Daar kan ik alleen niet zoveel mee, maar toch wel leuk geregeld.
okay .. dat liep ff anders
dan maar als drieluik

[ Voor 213% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-09-2022 20:29 ]
De American Track Pack DLC is nu in de Steam sale voor €7,19 voor 3 tracks… koopje!
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 16-09-2022 20:34 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Goed nieuws voor de PS5/Series X duivels onder ons:
Nu het weer koeler begint te worden is het een mooie tijd om de rig weer eens voor de tv te rollen
29 september komt de 1.8 update naar de consoles
https://www.gtplanet.net/acc-console-update-18-20220916/Nu het weer koeler begint te worden is het een mooie tijd om de rig weer eens voor de tv te rollen
Nice. Nu nog crossplay erbij en de community wordt een heel stuk groter voor de consoles.Superkiwi schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:39:
Goed nieuws voor de PS5/Series X duivels onder ons:29 september komt de 1.8 update naar de consoles
https://www.gtplanet.net/acc-console-update-18-20220916/
Nu het weer koeler begint te worden is het een mooie tijd om de rig weer eens voor de tv te rollen
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Lijkt me lastig als 1.8 nu pas naar de consoles komt. PCs hebben sinds 1.8 alweer verschillende updates gehad.thunder8 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:52:
[...]
Nice. Nu nog crossplay erbij en de community wordt een heel stuk groter voor de consoles.
Zou 't wel cool vinden hoor daar niet van 👍
Snap ik en daarnaast heeft de PC ook meer qua mods en packs volgens mij. Maar het zou de markt op de consoles een flinke boost geven als je daar ook veel meer keuze krijgt qua competities om bij aan te sluiten. Als er 1 soort game zich an sich leent om crossplay te gebruiken lijkt het mij simracing wel.Card Nox schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:22:
[...]
Lijkt me lastig als 1.8 nu pas naar de consoles komt. PCs hebben sinds 1.8 alweer verschillende updates gehad.
Zou 't wel cool vinden hoor daar niet van 👍
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
In de basis ben ik het met je eens, het zou ook echt tof zijn.thunder8 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
[...]
Als er 1 soort game zich an sich leent om crossplay te gebruiken lijkt het mij simracing wel.
Echter, de gemiddelde console sim-racer rijdt voornamelijk met controller denk ik, waar de pc sim-racer (vrijwel) allemaal met stuur rijdt. Omdat ACC (vooral bij de start) best wel close racing kan zijn zie ik nogal wat problemen ontstaan op het moment dat de controller racer heel subtiele stuurbewegingen moet maken. Natuurlijk schets ik nu een vrij negatief scenario maar ik heb genoeg console racers zich 'houterig' over de baan zien bewegen, iets wat je in ACC echt niet om je heen wil hebben.
Hi all,
Wil dit spel kopen voor de PS5.
Maar heb ik het goed dat er een gratis upgrade is op de PS4 versie? Scheelt natuurlijk wel als ik gewoon de Ps4 versie en dan gratis upgrade naar de PS5.
Alvast dank
Maar heb ik het goed dat er een gratis upgrade is op de PS4 versie? Scheelt natuurlijk wel als ik gewoon de Ps4 versie en dan gratis upgrade naar de PS5.
Alvast dank
Dadelijk weer racen op Zandvoort aka 60 minuten op de kartbaan bikkelen 
qualy
Nou duimen dat het systeem niet crasht
edit: dus wel
wel heerlijk gereden verder ! Lekker ouderwets competitief met de 488
de race
qualy
Nou duimen dat het systeem niet crasht

edit: dus wel
wel heerlijk gereden verder ! Lekker ouderwets competitief met de 488

de race
[ Voor 33% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-09-2022 09:13 ]
Dat klopt inderdaadXtince schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:50:
Hi all,
Alvast dank
Volgens mij is de simulatie op consoles ook niet hetzelfde als op PC. Niet alleen de FPS van de consoles draait lager, maar ook de frequency van de simulatie draait lager, meen ik, dus met minder detail. Dus het is ook niet helemaal hetzelfde spel. Bij crossplay zou je daardoor oneerlijke verschillen kunnen krijgen tussen PC en consoles.thunder8 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
[...]
Snap ik en daarnaast heeft de PC ook meer qua mods en packs volgens mij. Maar het zou de markt op de consoles een flinke boost geven als je daar ook veel meer keuze krijgt qua competities om bij aan te sluiten. Als er 1 soort game zich an sich leent om crossplay te gebruiken lijkt het mij simracing wel.