Acties:
  • +16 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mede-auteur:
  • raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

raymondw

Deze post wordt nog vormgegeven

Assetto Corsa Competizione PC

Het topic gericht op virtuele coureurs op de PC

Doelstelling van dit Topic:

Middels dit topic willen we de informatie delen die momenteel voorhanden is over het spel Assetto Corsa Competizione (ACC). Tegelijkertijd willen we als leden van Tweakers.net voorbereidingen treffen om bij de release van de game direct leuke competities op te kunnen zetten.
De competities zullen via dit draadje op Tweakers.net georganiseerd worden, evt noodzakelijke rating systemen zullen via het ACC platform lopen.
Race informatie, evt downloads en de uitslagen (afhankelijk van ACC) zullen ook beschikbaar zijn op ons ondersteunende platform.(assetto-corsa.nl)

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe Tweakers die willen mee racen!

Aanmelden voor Leagues:

Zodra de game online speelbaar is zullen we via dit topic de leagues gaan aankondigen.
Onze doelstelling is om te genieten van het racen op ieder niveau en ACC lijkt qua toegankelijkheid prima aan te sluiten op deze doelstelling. Voor alle vragen en communicatie omtrent de leagues zal het forum van Tweakers.net gebruikt worden.
Hier zijn noch derde accounts noch betalingen voor nodig.

Release Date:

Roadmap: https://www.assettocorsa.net/competizione/roadmap/
Game updates & patches!! https://www.assettocorsa....-issues-changelogs.50866/

Patch 1.8.6/1.8.7
Toevoeging van DLSS en FSR
Aanpassing aan FFB en/of auto feedback

Full Game
Available from:
Q1 - 2019
All the Officially Licensed 2018 and 2019** Blancpain GT Series cars, teams and circuits.
All game modes including: Career, Championship, Single and Multiplayer.
Complete Rating and Matchmaking System.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/re8unzBZcoTkC7hBDdmKj5Ca/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.smartworld.it/wp-content/uploads/2018/02/Assetto-Corsa-Competizione-6-1280x720.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RAp2I9wULbBfUwX2rqcpmtE5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GKzdATgaDGff0jz5jrfpJLhI/full.jpg

0.6.x Nissan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QWlOJzcC94byTaJrZcGzr8h4/full.jpg

Features/About:

Official website: https://www.assettocorsa.net/competizione/

Assetto Corsa Competizione is the new official Blancpain GT Series videogame.
Thanks to the extraordinary quality of simulation, the game will allow you to experience the real atmosphere of the ​​GT3 championship, competing against official drivers, teams, cars and circuits reproduced in-game with the highest level of accuracy ever achieved.
Sprint, Endurance and Spa 24 Hours races will come to life with an incredible level of realism, in both single and multiplayer modes.

Assetto Corsa Competizione is born from KUNOS Simulazioni's long-term experience, and it takes full advantage of Unreal Engine 4 to ensure photorealistic weather conditions and graphics, night races, motion capture animations, reaching a new standard in terms of driving realism and immersion, thanks to its further improved tyre and aerodynamic models.

Designed to innovate, Assetto Corsa Competizione will be set to promote eSports, bringing players at the heart of the Blancpain GT Series and putting them behind the wheel of Ferraris, Lamborghinis, McLarens and many other prestigious GT racing cars, all reproduced with outstanding level of detail.

REALISTIC SIMULATION
Assetto Corsa Competizione is designed to faithfully recreate the performance and the driving experience of real Blancpain GT Series cars through a sophisticated mathematical model that accurately replicates tyre grip, aerodynamic impact, engine parameters, suspensions and electronics systems that determine vehicle balance, as well as the influence of mechanical damage on the car's drivability.

NEW-GENERATION GRAPHICS AND VISUAL EFFECTS
Unreal Engine 4 guarantees photorealistic rendering and an accurate representation of scenarios, car materials and weather conditions. Thanks to the multi-channel audio sampling of real GT cars, the game conveys captivating and immersive acoustic surroundings and realistic environmental effects.

CARE FOR DETAILS
Even the secondary details are faithfully reproduced to make you feel the thrill of being in the cockpit of a real racing car. Doors, windshield wipers, headlights, racing lights, racing equipment and control devices such as ABS, traction control, engine ignition and ECU mapping, are all under the driver’s management to assure the best performance and offer the player total control of the car.

THE MOST ACCURATE CIRCUITS
Thanks to Laserscan technology, every official circuit is recreated with the utmost accuracy: all curbs and details perfectly fit their real counterparts to grant a gaming experience as faithful to reality as possible.

ADVANCED MULTIPLAYER FUNCTIONALITY
A well-structured ranking system will evaluate individual performance and driving behaviour to reward the most virtuous drivers and promote fair play in online competitions. The matchmaking function makes sure that you can compete with opponents of similar skill level and easily find online races to join, while the leaderboards will allow you to compare single-lap performance with virtual pilots from around the world with the same car, circuit and weather conditions.

IMMERSIVE SINGLE PLAYER EXPERIENCE
Career, Championship and Free Play modes offer a complete and customizable gaming experience, also thanks to the tutorials and progressive aid levels that allow you to tailor AI opponent difficulty and vehicle stability control to your abilities. The Special Events will allow you to gain a first-hand experience of the most noteworthy real-life Blancpain GT Series challenges.

HIGH-LEVEL HARDWARE COMPATIBILITY
Assetto Corsa Competizione ensures full compatibility with a wide range of peripherals from gamepads to professional steering wheels.

MOTION CAPTURE FOR REALISTIC ANIMATIONS
Motion capture technology is used to create the animations of mechanics and drivers in an even more realistic fashion, and guarantee a high level of player engagement during races, pit stops and driver changes.

BLANCPAIN GT SERIES
Encouraged by the success of the Blancpain Endurance Series, which after its creation in 2011 quickly became the global reference for GT racing, world-renowned Swiss watch manufacturer Blancpain and the SRO Motorsports Group decided at the end of 2013 to extend their partnership to the Blancpain Sprint Series. From 2015, teams and drivers were also given the opportunity to compete for an overall Blancpain GT Series title. Varied grids were the result, with a host of respected GT teams and drivers at the start of each race. The Blancpain GT Series also saw an influx of young and talented drivers, making it a worldwide benchmark in GT3 racing.
With both the Blancpain GT Series Sprint Cup and Blancpain GT Series Endurance Cup now sharing the same driver categories and points system, the ten-round Blancpain GT Series season – comprising five sprint events and five endurance events – crowns the world’s most complete GT drivers.
A Blancpain GT Series Sprint Cup event consists of two races of one hour each, while the Blancpain GT Series Endurance Cup races range from three-hour events through a 1000 km race to the season highlight of the Total 24 Hours of Spa, one of the world’s leading 24-hour races.

Discord

Er zit al veel code in Competizione voor Discord, we gaan er momenteel even vanuit dat Discord DE standaard gaat worden
Registreer je alvast voor Discord en mbv deze link kun je het Assetto-Corsa.nl kanaal joinen!
https://discord.gg/qe7U5VP

Setups

www.simracing-setupguide.com

Extra informatie

Stuur me een berichtje of vul dit topic aan indien je informatie mist zodat ik deze zo snel mogelijk kan toevoegen!

[ Voor 100% gewijzigd door raymondw op 11-12-2021 23:51 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• phoentje
  • Niet online

Assetto Corsa Competizione - Tweakers.net / Assetto-Corsa.nl League

Hier komen alle officiële aankondigingen van lopende leagues.

[ Voor 79% gewijzigd door phoentje op 16-09-2018 22:45 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Helaas eerst een beurs vanavond, maar daarna eens kijken hoe het speelt. Meer hyped voor de volgende maand met VR, maar we doen het er maar mee voor nu :+

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Kan niet w88 😀 Vandaag zal in ieder geval bepaald worden waar mijn i3 en gtx1050 naar toe ge-upgrade gaan worden!

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45
Toevallig een middagje vrij hoop dat ie snel online komt. Unreal Engine 4 doet het alleen niet zo goed op RX580. Ben echt benieuwd hoe die game loopt. ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 18:46
Waarschijnlijk pas tegen 18:00 paragon.

• raymondw
* raymondw is aan het wachten :Z

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
Jammer dat ik vanavond eerst "moet" trainen. Ben erg benieuwd! Ook naar hoe dit draait op 4k met een 1080 :/

Anoniem: 995183

Voor VR nog even wachten begrijp ik?

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Ja, 10 oktober (volgende release). Zie de roadmap in de startpost.

Download is binnen!! Slechts iets meer dan 4Gb. Nu nog wachten tot de kinderen op bed liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door SlaadjeBla op 12-09-2018 18:21 ]

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Is nu te downloaden via Steam. Had nog wat steam tegoed in mijn account. Scheelt weer paar euro. 8)

Is 4GB om te downloaden

---

Downloading

---

* YouriVLD nu nog tijd vinden om te spelen B)

[ Voor 15% gewijzigd door YouriVLD op 12-09-2018 18:33 ]

iRacing

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ga hem ook eens proberen vanavond. Eerst nog wat sleutelen aan de flipperkast...

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Hmm, zit net wat streams te kijken. Ik zie een zeer groot verschil met het weggedrag van de echte wagen en dit doet me weer denken aan de originele AC. Ben vast niet de enige, of wel?

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 13:36

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

@CaptainPanda Ik kan hem zelf momenteel nog niet spelen (morgenmiddag pas) maar uiteraard zit er verschil in weggedrag tussen de 'echte' wagen en ACC. Dit heeft te maken met alle variabelen. Het weer, temperatuur, baantemperatuur, natheid, auto, earoinstellingen, dempers, rijstijl en noem het zo gek maar op. Niet dat ik daar overal nu direct verstand van heb maar het zorgt wel voor de verschillen ;)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 15:22
Sprint race is wel vreemd. Alle competitie staat stil in de chicane in de voorlaatste ronde. Ook geve alle baanposten constant geel. Was in het begin nogal teleurgesteld in de graphics. Maar motion blur afzetten verbeterde al een hele hoop (staat standaard aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Mu.siQ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:21:
@CaptainPanda Ik kan hem zelf momenteel nog niet spelen (morgenmiddag pas) maar uiteraard zit er verschil in weggedrag tussen de 'echte' wagen en ACC. Dit heeft te maken met alle variabelen. Het weer, temperatuur, baantemperatuur, natheid, auto, earoinstellingen, dempers, rijstijl en noem het zo gek maar op. Niet dat ik daar overal nu direct verstand van heb maar het zorgt wel voor de verschillen ;)
Haha, die parameters waar je het over hebt, zouden dus niet van belang moeten zijn zolang de baan maar droog is. Ik kijk al jarenlang naar Blancpain en alle wagens zien er zo heerlijk reactief uit, terwijl ik alles behalve de 650S in AC maar een trage baksteen vind, dus ik heb/had er hoop in dat er grote stappen in zijn gemaakt. Ook in real life zijn de wagens echt heerlijk en scherp sturende machines, zelfs aan het einde van hun stints als de banden op zijn.

Laat ik het anders zeggen. Is er iemand die deze uitmuntende rijstijl kan repliceren in ACC? Ik bedoel dus goeie turn in onder het remmen, overstuur mid-corner zo doceren dat de wagen harder de bocht uit kan accelereren.

In AC was dit gewoon niet mogelijk, zelfs de hotlaps daar zijn vol onderstuur. Na de meest recente blog posts was ik weer enthousiast omdat Kunos toegeeft dat AC eigenlijk te basic was in termen van aero en demping, maar dit stemt mij niet heel erg gelukkig als ik dit zo zie.

De streamer die ik nu bekijk is SKeijmel en hij kan wel echt een serieus potje sturen getuige zijn video's op Youtube. Hij heeft echter ook dit onderstuurprobleem zo op het eerste gezicht.

Edit: zojuist is dit geüploadet. In de eerste paar minuten fronste ik wel even, want hij zegt dat de banden beter zijn dan in AC en dat de oude game 'snap understeer' had, terwijl de beelden alsnog een zeer ondersturende wagen laten zien. Ergens halverwege rijdt hij ineens met een andere setup en eindelijk stuurt de Lambo een beetje zoals we mogen verwachten, maar zijn ronde is alsnog een 1:58 en dat voor een pro die in het echt een GT4 rijdt. Hmm...ligt het dan aan hem of het spel? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door CaptainPanda op 12-09-2018 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Ook even getest.. Looks zijn goed en het geluid ook. Maar aangezien ik in VR rij is het een groot gemis.
Maar goed een 1e release dus klagen mogen we niet. Ze gaan uiteraard nog veel er aan bouwen.
Voor nu skip ik hem even tot er VR ondersteuning is.

• raymondw
Eerste rondjes geven een iets vertekend beeld ivm de monitor, maar het begin is er! d:)b

Nadelen
- VR is een groot gemis
- HUD aan of HUD uit, geen apps
- Motionblur
- Delen van setups (ptracker app?!?!)
- Screenshot maken kost je 25 a 50m (traaaaag!)

Voordelen
- het stuur is in 1x gemapped (Fanatec CSL GT3)
- Instellen auto is nog steeds goed
- Instellingen van auto etc in JSON files, kunnen we delen
- Instellen van je dash via je stuur _/-\o_
- Ziet er gelikt uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nMrRyYDthScfwfeVE5UDqlTe/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1UzwMREvIFqFigVKHbMm43gX/thumb.png

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ACC Met DD FFB Stuur

YouTube: Assetto Corsa Competizione with Direct Drive FFB Wheel SimuCUBE

Eerlijke graphics setting geen terror hdr en bloom en vignette replay

EPIC HDR MAX over the top GFX

Helmet Cam

Ik vind de graphics hoe het rijdt en de ffb zwaar tegen vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door BruceLee op 12-09-2018 20:45 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
FFB valt zwaar tegen.
Veel te weinig informatie over wat de auto doet.
Als ik bijv. een curb oprij dan voel ik niks aan de voorwielen, terwijl ik de auto iets omhoog zie komen op het scherm. Pas als de achterwielen ook de curb oprijden dan voel ik heel licht ffb die mij verteld dat ik ergens oprij.
En zo zijn er meer dingen die ontbreken. De auto voel je erg slecht wegschuiven of grip verliezen.
Allemaal dingen die wel erg belangrijk zijn.
Ik weet en snap dat het pas de 1e release is, en klagen doe ik zeker niet. Maar echt goed en fijn speelbaar is het ook niet.

Ik heb even de sprint race gereden, tegen andere wagens. Er zitten al wel andere wagens in het spel, ze zijn alleen niet bestuurbaar als speler.
Maar goed, die race ging ook niet vlekkeloos. Verre van dat zelfs! Na zo'n 5 tot 10 minuten race ging het halve veld opeens als een treintje rijden, constant yellow flag. En niet lang daarna ging het treintje zelfs gewoon stil staan midden op het circuit.

Het is leuk om even te proberen, en het gaat zeker wel iets worden, daar ben ik van overtuigd. Maar er zit nog een hoop werk aan.
Ik laat het voor nu weer even rusten en wacht nog wat updates af. Hopelijk wordt het snel beter.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 20:34
Heb hem gekocht, wacht nu eerst op VR, SImcommander 4, Platform manager (NLMv3) en SImtools 2 ondersteuning en pas dan ga ik de 1e proefrit maken.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 22:32
Zo te lezen toch wel heel gevaarlijk zo'n early access release .. ik lees al veel negatieve reacties, dat werkt als een olievlek natuurlijk en schrikt mensen gauw af. De reviews zullen morgen ook wel online verschijnen en dan breekt de hel los als ze niet oppassen @Kunos

Vergelijken met de door-en-door uitontwikkelde Asseto Corsa is wel een aardig hoge lat .. bovendien waren wij dat gewend en nu met deze nieuwe banden/aero en ophanging physics moet iedereen weer wennen en ze geven zelf ook aan hoe anders setuppen nu geworden is.

Assetto Corsa Competizione Blog Post 1: Physics

Assetto Corsa Competizione Blog Post 2: Tyres

Assetto Corsa Competizione Blog Post 3: Aerodynamics

Zoals René zegt, ik wacht ook tot VR er is. Met de bonus dat dan hopelijk de eerste bugs/tekortkomingen die nu aan het licht komen ook voor een deel al zullen zijn opgelost (al dan niet stilletjes). Ondertussen lekker reviews lezen en ACC YouTube kijken O+

[ Voor 67% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-09-2018 21:32 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
gfx vallen vies tegen, zelfs met motion blur uit is het nog een blur gedoe (typisch UE4?)
Triple screen is stretched
ffb met een DD wheel voelt wat hetzelfde aan al AC, overdreven road gevoel, sommige dingen voel je niet.....

Is wel EA maar had er toch meer van verwacht

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• Fryslanboy
Inleveren maarrrr....

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CaptainPanda schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:29:
[...]

Ik kijk al jarenlang naar Blancpain en alle wagens zien er zo heerlijk reactief uit, terwijl ik alles behalve de 650S in AC maar een trage baksteen vind, dus ik heb/had er hoop in dat er grote stappen in zijn gemaakt. Ook in real life zijn de wagens echt heerlijk en scherp sturende machines, zelfs aan het einde van hun stints als de banden op zijn.

...dat voor een pro die in het echt een GT4 rijdt. Hmm...ligt het dan aan hem of het spel? 8)7

[YouTube: Assetto Corsa Competizione, Hands-on - Ben Green Racing]
Aha, dus het kijken naar Blancpain als basis, dat vergelijk je met wat streams en je hebt je oordeel al klaar. Maar goed, je brandt nieuwe releases nagenoeg altijd ongeïnformeerd tot de grond toe af.

Beter om op de pro die in het echt een GT4 rijdt af te gaan denk ik ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• CaptainPanda
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:51:
[...]

Aha, dus het kijken naar Blancpain als basis, dat vergelijk je met wat streams en je hebt je oordeel al klaar. Maar goed, je brandt nieuwe releases nagenoeg altijd ongeïnformeerd tot de grond toe af.

Laat mij eens zien hoe je zo kan rijden zoals Bortolotti op Brands in plaats van op de man te spelen. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik heb de eerste bug ook al te pakken. Bij de eerste keer opgestart had ik rechtsboven in de HUD allerlei infomatie over hoe goed ik de bochten nam en te behalen doelen. Bij de tweede keer opgestart is deze info weg en staat er 'Disconnected' met nog wat rare teksten (combinatie van letters en cijfers). Best wel irritant, want deze krijg ik no alleen weg door de hele HUD uit te zetten.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Fryslanboy
Was hier ook ff weg Patrick. Keer opstarten later was het er weer.

Headlights doen het ook niet. Continue gele vlag achterop het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CaptainPanda schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:55:
[...]

Laat mij eens zien hoe je zo kan rijden zoals Bortolotti op Brands in plaats van op de man te spelen. ;)
Op de man? Welnee :) Ik probeer je duidelijk te maken dat het geen enkel nut heeft om kijkbuiservaring als basis voor een oordeel te gebruiken. Zeker als een professioneel coureur, die wel vergelijkbare race-ervaring en ACC sim-ervaring heeft, het tegenovergestelde beweert. Dan blijkt jouw post vooral een ongefundeerde en volledig op aannames gebaseerde rant. En dat is niet de eerste keer ;)

On topic:

Ik rij veel GT3 in RRE en iRacing en het rijgedrag en de FFB heeft een beetje wat weg van beide. Geluid is een stuk beter dan iRacing, maar geen RRE. Ben voorzichtig positief gestemd na een rondje of 10.

@paragon S(tart)

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 12-09-2018 22:07 ]

• Fryslanboy
Ontspan. We hebben drie kistjes bier bespaard op een spelletje.

• paragon
Nog ergens een start knop? Kan niet wegrijden, maar ligt vast aan mij :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:11

CoronelHimself

Division Brabant

paragon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:06:
Nog ergens een start knop? Kan niet wegrijden, maar ligt vast aan mij :S
Shift + I = ignition
S = start engine

Steam - PTR83

• CaptainPanda
  • Niet online
[...]

[...]

Juist ja, gewoon niet inhoudelijk op mijn kritiekpunten ingaan en er steeds omheen blijven praten, maar wel de waarde van mijn oordelen proberen onderuit te halen omdat ik vaak kritisch ben. Maar dat mag zeker niet? :)

Nogmaals, je bent welkom om mijn observaties tegen te spreken, maar kom dan maar op met je bewijs of wat dan ook om aan te tonen dat ik toch niet gelijk heb, helemaal geen probleem en graag zelfs. Maar ik laat toch heel duidelijk zien hoe die auto reageert door een zeer goede onboard van de echte pro (Bortolotti) op de absolute limiet? Het is onmiskenbaar duidelijk dat hij zeer effectief trailbraking en overstuur gebruikt om een snelle tijd te zetten, waarbij hij soms zelfs tegenstuurt op de apex. Nog niemand gezien die tegenstuurt in AC tijdens een hotlap en mijn observatie tot nu toe is dat het niet veel anders is in ACC. Is dat afbranden? Nee, dat is een observatie van iemand die op de details let. Maar sorry hoor dat je je op de teentjes voelt getrapt als ik niet de physics 100% goedkeur alsof het een mirakel is. :*)

Die kerel in GT4 is ten eerste bij lange na niet zo snel als Bortolotti en ten tweede waarschijnlijk ook gewoon gesponsord, natuurlijk gaat ie niet kritisch zijn, zeker niet op zo'n Youtubekanaal als VVV. Met een 1:58 zit hij ook zeer ver van de limiet af.

Nogmaals, laat mij maar zien dat de game eindelijk het fundamentele karakter van een wagen met middenmotor kan nabootsen of dat je überhaupt op een fatsoenlijke manier en inhoudelijk een discussie aan kan gaan en dan praten we wel verder.

@johnnyverhoeff Zie DM, is hier wat offtopic.

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik heb nog geen oordeel over ACC, maar wat is volgens jou dan het meest realistische SIM @CaptainPanda (oprechte vraag) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

CaptainPanda schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:11:
[...]

[...]

Juist ja, gewoon niet inhoudelijk op mijn kritiekpunten ingaan en er steeds omheen blijven praten, maar wel de waarde van mijn oordelen proberen onderuit te halen omdat ik vaak kritisch ben. Maar dat mag zeker niet? :)

Nogmaals, je bent welkom om mijn observaties tegen te spreken, maar kom dan maar op met je bewijs of wat dan ook om aan te tonen dat ik toch niet gelijk heb, helemaal geen probleem en graag zelfs. Maar ik laat toch heel duidelijk zien hoe die auto reageert door een zeer goede onboard van de echte pro (Bortolotti) op de absolute limiet? Het is onmiskenbaar duidelijk dat hij zeer effectief trailbraking en overstuur gebruikt om een snelle tijd te zetten, waarbij hij soms zelfs tegenstuurt op de apex. Nog niemand gezien die tegenstuurt in AC tijdens een hotlap en mijn observatie tot nu toe is dat het niet veel anders is in ACC. Is dat afbranden? Nee, dat is een observatie van iemand die op de details let. Maar sorry hoor dat je je op de teentjes voelt getrapt als ik niet de physics 100% goedkeur alsof het een mirakel is. :*)

Die kerel in GT4 is ten eerste bij lange na niet zo snel als Bortolotti en ten tweede waarschijnlijk ook gewoon gesponsord, natuurlijk gaat ie niet kritisch zijn, zeker niet op zo'n Youtubekanaal als VVV. Met een 1:58 zit hij ook zeer ver van de limiet af.

Nogmaals, laat mij maar zien dat de game eindelijk het fundamentele karakter van een wagen met middenmotor kan nabootsen of dat je überhaupt op een fatsoenlijke manier en inhoudelijk een discussie aan kan gaan en dan praten we wel verder.
Maar je zegt zelf al dat Bortolotti een echte Pro is, dus die weet natuurlijk wel hoe hij een auto moet opzetten onder de huidige weersomstandigheden, griplevel, enz. En ik mag hopen dat hij niet zo nerveus hoeft te rijden tijdens een lange race. Olav Mol zou hem trouwens afkraken omdat hij te wild aan het stuur zit te draaien. Tegensturen in een bocht is een techniek die ik sowieso nauwelijks zie onder de toppers, dit is meer gebruikelijk voor mensen die de auto aan het "overdriven" zijn. Wat tijdens een kwalificatie natuurlijk ook veel vaker voorkomt.

Maar dit is mijn mening en de game is nog niet af, dus er kan nog van alles veranderen. Het rijd mijn inziens wel heel anders dan AC, maar ik ben geen physics expert dus of het ook echt beter is???

Dingen die ik nog mis of niet kan vinden
-Multi-screen instellingen
-Verplaatsen van HUD componenten

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond277
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-04-2024
Heel even snel 3 rondjes gereden, maar mijn eerste indruk was positief.
Uiteraard moeten er nog veel zaken aangepast en geactiveerd worden.
De basis lijkt mij prima in orde.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CaptainPanda schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:11:
[...]

[...]

Ongeïnformeerd, want je baseert je puur en alleen op kijkbuiservaring. Zo simpel is het. Je kunt prima kritisch zijn, maar kritiek zonder basis kent geen waarde. De kritiek die je levert kent geen basis naast visuele observaties. Het is niet heel ingewikkeld hoor.

In praktische zin vergelijk je een ronde op de limiet van Bortolotti met een rondje niet op de limiet van de GT4 pro en trekt daaruit vergaande conclusies aangaande het physics model van ACC. Ook probeer je de wagenbeheersing en rijkunst van Bortolotti, inclusief geavanceerde technieken die lastig aan te leren en extreem moeilijk je volledig meester te maken zijn, te spiegelen op welwillende maar verschrikkelijk ongetalenteerde simrace (ref. Bortolotti) amateurs. Ook ben je blijkbaar in staat op afgaande op een bovenbeen en zonder grafische weergave van de pedaal input "onmiskenbaar zeer effectief trailbraking" te herkennen. Ik twijfel er niet aan dat de beste kerel het meer dan uitstekend onder de knie heeft, maar onmiskenbaar afleiden is echt onmogelijk.

• paragon
Ook maar ff een paar rondjes gereden. Lage FPS met 1 auto op de baan, misschien maar eens gebruik maken van resolution scaling. Voor de rest stond alles op HIGH iv EPIC en AA op FXAA ipv van Temporal. Kom ik op ongeveer 55/60FPS tijdens een rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Ziet er netjes uit hoor (met de motion blur uit) en ben blij dat we nu regen,schemering en nacht hebben. Voegt voor mij toch wel een hoop toe aan een racegame.

Toch zal ik het niet veel spelen tot de volgende update. Vr kan ik nog wel missen aangezien ik de laatste tijd wat meer F1 2018 speel, maar dat ook de headtracking niet werkt voelt echt als een hele grote handicap. Nee volledig 2D racen in cockpitview is het niet meer voor mij.

• Alfa Novanta
Beakzz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:55:
maar dat ook de headtracking niet werkt voelt echt als een hele grote handicap.
is dat niet opgelost met de helmet cam?? die hangt/kijkt mee in bochten dacht ik .. ?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Beakzz
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:16:
[...]

is dat niet opgelost met de helmet cam?? die hangt/kijkt mee in bochten dacht ik .. ?
Nee echte tracking met een camera en IRleds ;)

• Alfa Novanta
hmm najah, oftewel, lekker wachten op VR dus :+

• SlaadjeBla
Ik ben ook best positief. Het voelt goed.

Dingen waar ik nu tegenaan liep:

• Geen TrackIR headtracking. Erg jammer en ik hoop dat het nog komt aangezien ik ergens las dat er nog nooit een Unreal engine game is geweest met TrackIR ondersteuning.
• Als je de doelen (rechtsbovenin scherm) haalt, krijg je er niet altijd (bijna nooit) de medals voor
• Mijn personal best lap time werd niet bewaard, maar dat kan liggen aan dat ik alleen practice deed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Ik heb ACC toch gewoon gekocht en één ding is heel erg cruciaal: het blijkt dus dat de auto ongeveer twee seconden per ronde langzamer is in de practice mode om redenen die ik niet helemaal kan begrijpen. Je begint wel met koude banden en koude remmen, maar na een paar rondjes is alles wel groen, maar toch voelt het niet lekker aan. Initieel was ik dus teleurgesteld en leek het mijn observaties tot dusver te bevestigen, dus toch weer neigen naar een refund.

Maar.... daarna de hotstint en races gedaan. Wat een verschil, rondes makkelijk in de 56 (55 of nog sneller kan vast ook wel met een goeie setup) en er kan hard worden gepusht. De auto is nog wel neutraal als er gepusht wordt en neigt naar onderstuur, maar het voelt toch goed aan door de grip bij aanremmen, insturen en tijdens de bocht. Ook in het droog zonder ABS en TC geprobeerd en is perfect te doen, dus het voelt voor mij niet alsof er op de achtergrond een soort verborgen rijhulp meespeelt. De race start gewoon met redelijke koude banden en volledig koude remmen, maar na een halve ronde kan er al flink worden gepusht. Een wereld van verschil met de practice die mij teveel aan AC deed denken.

Daarna ook nog wat weersomstandigheden geprobeerd, uiteraard eerst 'thunderstorm' en het vergt enorme voorzichtigheid en de auto aquaplaneert zelfs op hoge snelheid in de vijfde versnelling, dus vol gas geven zit er niet in. Wel echt heerlijk moeilijk en ik kon de AI op 100 niet meer volgen, terwijl ik wel de snelste ronde kon rijden in droog weer.

Al met al dus toch positief en nu hoop ik dat de online browser en career goed gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Hier nog beelden van een Race + Replay van de race

YouTube: Assetto Corsa Competizione RACE With Direct Drive FFB Wheel

Storm / Zwarte regen onboard

YouTube: Assetto Corsa Competizione Storm Very Heavy Rain! Onboard DD FFB Wheel

Storm Replay

YouTube: Assetto Corsa Competizione Storm Very Heavy Rain! Replay

Ik heb de ffb nog steeds niet helemaal zoals ik wil er zijn dikke ossilation problemen met direct drive wheel zeker als je even je stuur loslaat op het rechte stuk ga je dood ;)

ook een groot minpunt is dat je de pitch niet kan doen van je hoofd ik wil een haartje naar beneden kijken bij het instellen van de FOV

[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 13-09-2018 02:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 12:55
Ik vindt zeker dat de nieuwe AC potentie heeft. Met elke race sim is wel wat.

De ene is hier goed in en de andere daar goed in. Waar ik nu op dit moment niet over te spreken ben is dat we alleen gt3 auto's zullen zien. Als hier gewoon alle auto's die ze ook in het eerste deel hebben gedaan toevoegen. Is voor mij het plaatje compleet voor een best redelijke sim.

Tuurlijk gaan we zeggen dat het geluid uit RRE moet komen en de physics uit Rfactor2/Iracing en grafisch uit project cars en ACC. En met klap op de vuurpijl alle auto's van gram turismo

• Chicolini
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-05 15:15
Kan iemand al iets zeggen over de grafische performance irt de gebruikte hardware? Ik maak zelf gebruik van een 3840*1080 scherm en draai iRacing meer dan prima (120 fps op medium settings) middels een MSi laptop met 8th gen i5, 8gb ram en 1050ti. Zou dit voldoende zijn om ACC redelijk weer te geven (minimaal 60 fps)?

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb net een paar rondjes practice gedaan en een quick race maar het draait hier erg goed (triple screen en een 1080). Het voelt ook goed aan met mijn OSW. Zelfs beter dan AC, vind ik.
Een paar kleine dingetjes die ik nog gevonden hebt of misschien nog niet beschikbaar zijn, zoals geen handen zichtbaar en de beweging bij het remmen.

Ik ben erg positief, zeker na veel negatieve verhalen op diverse fora.

• phoentje
  • Niet online
KevinSetz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:40:
Ik vindt zeker dat de nieuwe AC potentie heeft. Met elke race sim is wel wat.

De ene is hier goed in en de andere daar goed in. Waar ik nu op dit moment niet over te spreken ben is dat we alleen gt3 auto's zullen zien. Als hier gewoon alle auto's die ze ook in het eerste deel hebben gedaan toevoegen. Is voor mij het plaatje compleet voor een best redelijke sim.

Tuurlijk gaan we zeggen dat het geluid uit RRE moet komen en de physics uit Rfactor2/Iracing en grafisch uit project cars en ACC. En met klap op de vuurpijl alle auto's van gram turismo
Onze ervaring tijdens de leagues is dat de "normale" auto's niet aanspreken dan een keertje cruisen over de schleife :P
Met de toevoeging van allerlei nieuwe GT3 autos ben ik dus wel zeer te spreken!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 09:21
Wellicht een wat offtopic vraag of niet in het juiste topic, dus alvast excuses :P maar....

Veel van jullie rijden (uitsluitend) met VR, zoals ook vaak te lezen valt in het AC topic. Ik ben al een tijdje van plan een VR set aan te schaffen, voornamelijk voor het racen.
Niet dat de VR markt zo groot is, maar waar zou ik bij aanschaf op moeten letten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
Was ook al een tijdje bekend dat het GT3 only was ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-05 20:37
pimskie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:48:
Wellicht een wat offtopic vraag of niet in het juiste topic, dus alvast excuses :P maar....

Veel van jullie rijden (uitsluitend) met VR, zoals ook vaak te lezen valt in het AC topic. Ik ben al een tijdje van plan een VR set aan te schaffen, voornamelijk voor het racen.
Niet dat de VR markt zo groot is, maar waar zou ik bij aanschaf op moeten letten?
Niet vergeten eventuele noodzakelijke pc upgrades mee te nemen in je overwegingen ;) .

• Beakzz
phoentje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:43:
[...]

Onze ervaring tijdens de leagues is dat de "normale" auto's niet aanspreken dan een keertje cruisen over de schleife :P
Met de toevoeging van allerlei nieuwe GT3 autos ben ik dus wel zeer te spreken!
Er bestaat nog een hoop naast normale auto's en GT3. In Raceroom krijg ik een hele mooie selectie aan GT3 auto's, maar ook DTM 90s, 2014tm2016, WTCC enz. Zelf zou ik het dan ook best jammer vinden als dit uitgroeit tot een ijzersterke sim met maar één class. Aangezien ik genoeg andere racegames heb geen probleem, maar toch zou ik de afwisseling leuk vinden.

En in mijn vriendengroep worden normale auto's juist erg veel gereden dus iedereen zijn ding ;)

• stijn014
Goh f1 2018 heeft ook maar één class. Gtr had het ook. We zijn misschien een beetje verwend.

Moet zeggen dat het prima draait, maar dat mijn pc wel heter loopt dan gebruikelijk.

Verder viel het me op dat alle ai auto's auto's zijn die niet in de early acces zullen uitkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Chicolini schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:20:
Kan iemand al iets zeggen over de grafische performance irt de gebruikte hardware? Ik maak zelf gebruik van een 3840*1080 scherm en draai iRacing meer dan prima (120 fps op medium settings) middels een MSi laptop met 8th gen i5, 8gb ram en 1050ti. Zou dit voldoende zijn om ACC redelijk weer te geven (minimaal 60 fps)?
Ik wilde dit of volgend weekend eens gaan kijken naar de FPS verhouding iRacing / ACC, heb een 1080ti en een RX580 in mijn PC zitten en ik ben weer eens aan de twijfel welke kaart ik voor welk doeleinde (gaming vs sim racing) wil gebruiken. Als er een uitkomst is post ik die wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:03
Goh, de officiele Blancpain GT Series game en het dan gek vinden dat er alleen GT3 auto's in zitten 8)7

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Beakzz
Richard117 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:31:
Goh, de officiele Blancpain GT Series game en het dan gek vinden dat er alleen GT3 auto's in zitten 8)7
Bijdehandjes op als ontbijt? Het spel heet geen Blancpain GT series dus het is niet zoals F1 bijvoorbeeld. Daar naast zie ik niemand zeggen dat het vreemd is, maar dat ze het kunnen waarderen als dat wel het geval is.

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:03
Beakzz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:53:
[...]

Bijdehandjes op als ontbijt? Het Spel heet geen Blancpain GT series dus het is niet zoals F1 bijvoorbeeld. Daar naast zie ik niemand zeggen dat het vreemd is, maar dat ze het kunnen waarderen als dat wel het geval is.
Nee Blancpain GT is niet de titel, maar het staat wel als Key Feature op de site en wordt in zo'n beetje ieder bericht van/over ACC nadrukkelijk genoemd. Dus niet te missen lijkt mij.

Ik begrijp je/jullie wens hoor, maar ik denk dat je dan met een "offcial game" van een bepaalde raceserie misschien wel de verkeerde verwachtingen hebt. Voor die wens zijn er andere games om uit te kiezen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
De ondertitel is " the official blancpain gt series game"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
Dus is het een officiele BP game?

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Ik heb het gevoel dat mijn rem niet goed werkt ingame. (loadcell)

Moet ik Brake gamma op 0 zetten? Staat momenteel op 1... en kan niet lager.
Min en max force aanpassen?

FFB toch al goed gekregen. Moest gain verhogen.

[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 13-09-2018 15:07 ]

iRacing Profiel

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Scifo83 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:05:
Ik heb het gevoel dat mijn rem niet goed werkt ingame. (loadcell)

Moet ik Brake gamma op 0 zetten? Staat momenteel op 1... en kan niet lager.
Min en max force aanpassen?

FFB toch al goed gekregen. Moest gain verhogen.
De remmen moeten eerst opwarmen bij ACC, misschien dat het gewoon een feature is in plaats van een probleem. 🤔

Steam - PTR83

• Scifo83
CoronelHimself schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:12:
[...]

De remmen moeten eerst opwarmen bij ACC, misschien dat het gewoon een feature is in plaats van een probleem. 🤔
In T1 rem ik eerder dan de AI en nog krijg ik de auto moeilijk gestopt oO Ik rij altijd op iemand achterop. Of is dit gewoon een ai thingy? remafstand is echt te lang naar mijn gevoel -.-

[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 13-09-2018 15:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Ja er komen ook alleen maar Blancpain GT3 wagens in en ook alleen maar Blancpain circuits. Dus ook geen Nordschleife als je daar op zou hopen.

Dit is al heel erg lang bekend, al vanaf de aankondiging van ACC zelf. Als je dit nog niet wist dan moet je je misschien even wat beter inlezen.

• stijn014
M!chel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:10:
[...]

Ja er komen ook alleen maar Blancpain GT3 wagens in en ook alleen maar Blancpain circuits. Dus ook geen Nordschleife als je daar op zou hopen.

Dit is al heel erg lang bekend, al vanaf de aankondiging van ACC zelf. Als je dit nog niet wist dan moet je je misschien even wat beter inlezen.

• Alfa Novanta
Ik ga er nog steeds vanuit dat dit de basis gaat zijn van de volgende full blown Assetto Corsa opvolger!! Die is zo succesvol .. kan gewoon niet anders. Met alleen GT3 redden ze het niet tegen de andere race games. Maar op deze wijze bakenen ze het spel mooi af en kunnen ze naar een product toewerken wat straks gewoon AF is. Ondertussen hebben ze dusdanig veel ervaring opgedaan dat een andere versie ook sneller tot stand komen gaat. Ze moeten zich tegen die tijd verdiepen in het modden en andere banen en dat kunnen ze nu eerst mooi even overslaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-09-2018 17:17 ]

• Fryslanboy
M!chel schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:10:
[...]

Dus is het een officiele BP game?
Misschien een rare zin, maar het was als bevestiging als reactie op bovenstaande discussie boven me, gezien daar het kwartje nog niet gevallen was. Of het nou wel of niet officieel was, aangezien het niet zoals F1 'Blancpain GT Game' heette ofzo. Boeiend, Kunos heeft de licentie.

Wat dat betreft ben ik prima ingelezen en weet goed wat er wel en niet komen gaat. Vind het ook één van de leukste klasses (naast IMSA) om te kijken, en ook bij te wonen. Spa was dit jaar ook weer erg leuk. Aanrader voor iedereen.

• Fryslanboy
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:15:
Ik ga er nog steeds vanuit dat dit de basis gaat zijn van de volgende full blown Assetto Corsa opvolger!! Die is zo succesvol .. kan gewoon niet anders. Met alleen GT3 redden ze het niet tegen de andere race games. Maar op deze wijze bakenen ze het spel mooi af en kunnen ze naar een product toewerken wat straks gewoon AF is. Ondertussen hebben ze dusdanig veel ervaring opgedaan dat een andere versie ook sneller tot stand komen gaat. Ze moeten zich tegen die tijd verdiepen in het modden en andere banen en dat kunnen ze nu eerst mooi even overslaan.
Ik mag hopen dat het SRO only content wordt. Misschien een Asia cup of iets in de trant van GT4. Dat zou leuk zijn. Maar van mij persoonlijk hoeven er geen straatauto's in.
Krijg je weer van die driftservers.

Laat die lekker achter in Assetto en misschien weer tot leven wekken in een daadwerkelijke Assetto Corsa 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:37
Chicolini schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:20:
Heb zelf ook een laptop met de 1050 ti. I7 en 16 Gb Ram. Een beetje spelen met de settings om tegen de 60 fps te halen met een beetje mooie graphics.

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 21:33
Scifo83 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:34:
[...]

In T1 rem ik eerder dan de AI en nog krijg ik de auto moeilijk gestopt oO Ik rij altijd op iemand achterop. Of is dit gewoon een ai thingy? remafstand is echt te lang naar mijn gevoel -.-
Je kunt ook nog de mate van ABS instellen. Volgens mij heeft dat wel gevolgen voor je remweg.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

LAPJENL70 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:54:
[...]

Heb zelf ook een laptop met de 1050 ti. I7 en 16 Gb Ram. Een beetje spelen met de settings om tegen de 60 fps te halen met een beetje mooie graphics.
Het is “speelbaar” met een i3 een een 1050ti met 8Gb, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Alle video setting op med of low.....

Wordt voor mij een gt1080 en een i5 binnenkort. ACC is een goede start voor een eerste alfa. Tuurlijk kan het allemaal nog wat beter, maar qua start is het product goed op weg. Het team heeft nog een half jaar om de puntjes op de i te zetten. Met input vanuit ons gaat dat zeker lukken! AC had per slot van rekening vanaf dag 1 ook niet het succes wat het nu heeft.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zijn er nog settingsfiles waar wat vage functies/waardes in te editten zijn, of zit alles potdicht.

Zeker mbt hoofdbeweging, FFB, Audio en Grafisch kan dat soort files met settings nog wel eens wonderen doen.

Aangezien het Unrealengine is verwacht ik opzich wel dat er wat mogelijkheden zouden moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door enchion op 13-09-2018 19:46 ]

How do you save a random generator ?

• PatrickC
Tot nu toe niet echt onder de indruk van ACC. Grafisch is de AA niet zo best (jaggies) en het beeld in de spiegel bij races tegen de AI is heel ‘vreemd’. Qua FFB vind ik AC beter op m’n G27 en ik mis het gevoel wat ik b.v. wel bij rFactor 2 heb. Daar voel ik overstuur op het moment van uitbreken van de auto ipv daarna pas. De UI is best ok, maar ik ben die muziek nu al beu... doet me denken aan die schreeuwerige muziek uit de Dirt serie. Gelukkig kan die muziek uit!

Waar ik wel tevreden over ben is het geringe performance verlies tussen practice (alleen op de track) en races met b.v. 19 AI. Bij AC (of andere sims) is dat verschil veel groter. Ook de performance in de regen is verrassend goed, maar ik vind het wel allemaal veel te ‘shiny’... het lijkt wel of je op een ijsbaan rijdt.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Alfa Novanta
Fryslanboy schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:23:
Ik mag hopen dat het SRO only content wordt. Misschien een Asia cup of iets in de trant van GT4. Dat zou leuk zijn. Maar van mij persoonlijk hoeven er geen straatauto's in.
Krijg je weer van die driftservers.
SRO only content? :?

• Alfa Novanta
ah doh thnx :)

daar hadden we het laatst al over idd. Ze zouden de game kunnen uitbreiden binnen de SRO idd. we'll see

full blown AC2 zou ik ook niet verkeerd vinden met deze physics aero e.d. :9

[ Voor 126% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-09-2018 22:04 ]

Anoniem: 33436

PatrickC schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:43:
Grafisch is de AA niet zo best (jaggies) en het beeld in de spiegel bij races tegen de AI is heel ‘vreemd’.
Heb je 'm op FXAA staan? Dan eens op Temporal proberen, ziet er stukken beter uit! Beeld in de spiegel is idd raar. De auto's lijken te zweven omdat er geen schaduwen zijn.

Ik ben zelf verder heel erg te spreken over AAC, wat betreft de korte eerste indruk. FFB en physics voelen voor mij (ik speel vooral Automobilista, soms AC1) heel natuurlijk (Fanatec CSR). Realisme kan ik niks over zeggen, en laten we eerlijk zijn: niemand hier kan daar iets zinnigs over zeggen, zonder ooit in het echt ervaren te hebben hoe een GT3 auto op de limiet rijdt met exact dezelfde setup (maar mocht iemand dat wel gedaan hebben dan ben ik oprecht geïnteresseerd in zijn/haar mening over het niveau van realisme).

• PatrickC
Anoniem: 33436 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:27:
[...]

Heb je 'm op FXAA staan? Dan eens op Temporal proberen, ziet er stukken beter uit! Beeld in de spiegel is idd raar. De auto's lijken te zweven omdat er geen schaduwen zijn.
Bij Temporal vind ik het dashboard er niet best uit zien op de plek waar het stuur beweegt. Let maar eens op als je het stuur beweegt en dan het dashboard erachter bekijkt.

Wat betreft de spiegel. Het viel me ook op in een YouTube filmpje in van Jimmy Broadbent dat er tijdens een race in een thunderstorm, niets van was terug te zien in de spiegel.

Het probleem wat ik gisteren had met het HUD element rechtsboven is inmiddels verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Je kan ook je resolution scaling omhoog gooien toch. Is het dan niet gewoon een soort supersampling?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Het rijdt eindelijk een beetje fatsoenlijk een deel er van was een setup voor de auto maken.
ik heb veel gedaan maar alleen al bij de agresive preset setup de arbs gelijk trekken voor achter 5-5 volgens mij deed al een hele hoop.

en nu ook de instelling van mijn stuur redelijk goed voor dit spel.

YouTube: Assetto Corsa Competizione Lamborghini Huracan Nurburgring GP Hotlap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:02:
[...]

ah doh thnx :)

daar hadden we het laatst al over idd. Ze zouden de game kunnen uitbreiden binnen de SRO idd. we'll see

full blown AC2 zou ik ook niet verkeerd vinden met deze physics aero e.d. :9

Hier absoluut mee eens. En dat zal ongetwijfeld op deze manier gedaan worden. De titel draagt nu een extra naam. Blancpain. En dat zal dus voornamelijk GT3 zijn. Wellicht ooit kleine uitbreidingen maar niemand weet dat. Ik vermoed eerder dat er een nieuwe AC2 zal komen die alles erft wat er al in deel 1 zat. Denk persoonlijk dat dat ook de juiste route moet zijn. Full focus op 1 ding en dan pas verder kijken. Inmiddels hebben ze bewezen dat ze het kunnen en absoluut luisteren naar de community en regelmatig updates brengen.
Kan echt niet wachten tot 10 oktober tot ik VR kan testen icm mijn 1080...
Tegen die tijd zal de 2080 serie ook wel uit zijn :) Mooi eindejaars cadeau vermoed ik met een 2080ti indien dit er voor zal zorgen dat ik op mijn Samsung Odysee alles op ultra kan draaien en SS op factor 2.5 kan draaien :P met 90fps 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Ik vraag me trouwens af of Blancpain niet aan Kunos heeft gevraagd om een game te maken. Blancpain GT series maakt ook best veel reclame op hun evenementen enzo. De early acces presentatie zat zelfs in de officiële state of the series van SRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetryer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-03 19:20
Ziet er goed uit! ik kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Is ACC eigenlijk niet gewoon AC2? Ik zie in de game folder toch gewoon een AC2 folder staan: "Steam\steamapps\common\Assetto Corsa Competizione\AC2". Ik kan me best inbeelden dat Kunos de hele modding support laat vallen en zelf nieuwe race series uitbrengt als DLC's of nieuwe losstaande games.

Ik vind deze ACC best leuk en het kan best een leuke sim worden, maar tegelijk is het tot nu op geen enkele manier veel beter of extra vernieuwend tov andere games. GT3 is wel veruit de meest populaire race serie online en ik ben benieuwd naar hoe ze straks het online gebeuren uitwerken. Als dat goed werkt en je kan straks makkelijk leuke races joinen met volle grids en mensen van gelijkaardig niveau dan gaan we nog veel plezier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
naish123 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:30:
Ik heb net een paar rondjes practice gedaan en een quick race maar het draait hier erg goed (triple screen en een 1080). Het voelt ook goed aan met mijn OSW. Zelfs beter dan AC, vind ik.
Een paar kleine dingetjes die ik nog gevonden hebt of misschien nog niet beschikbaar zijn, zoals geen handen zichtbaar en de beweging bij het remmen.

Ik ben erg positief, zeker na veel negatieve verhalen op diverse fora.
Hmm misschien heb ik mijn osw settings echt niet goed ingesteld. Ik heb ook een osw en was teleurgesteld over de transities tussen wanneer je stuur licht en zwaarder voelt… Hoeveel Nm gebruik je in simucube? En hoeveel gain ingame?

Ik ben redelijk positief over ACC. De basis lijkt goed, betere sound, mooie graphics kan niet wachten tot ik in vr kan karren. En de physics lijken oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
paragon schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:03:
Je kan ook je resolution scaling omhoog gooien toch. Is het dan niet gewoon een soort supersampling?
Had ik ook al geprobeerd (b.v. 120), maar op mijn 3440x1440 scherm en GTX 1070 dalen de FPS dan al snel onder de 60. Ik zal nog eens wat gaan experimenteren met de verschillende settings. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Niet online
Ik merk wel dat ik steeds positiever ben over het spel en ook uit mezelf zin heb om het te spelen, in tegenstelling tot AC die ik alleen wilde opstarten voor georganiseerd rondrijden en racen met anderen.

Voor zover iemand dit interessant vindt, hier nog een post die de impressie van Christopher Zöchling bevat, welke een zeer degelijke, waarschijnlijk ongesponsorde, gefundeerde mening bevat. Hij rijdt dus ook in de echte wagen op hoog niveau, voor zover dat nog niet duidelijk is. Hierbij wil ik nogmaals duidelijk maken dat dit ook weer een mening is en dus nadrukkelijk niet nog een flamewar wil starten. Het is maar een spel! :>
Feedback from christopher zoechling(drove lambo earlier this year 24h dubai/bmw gt3/porsche cup and former gt3 blancpain lambo driver)
impressions starts at 22 min - 3hours: https://www.twitch.tv/videos/309482853

-Track elevation is good, details "bits and bumps" are missing compared to iracing
- curbs are off compared to real life, to flat
- handling ok, not blown away
- sound 8/10
- Tire skid sound is way to loud/unrealistic, you dont hear tire sounds insight the car at all (only in road cars)
- graphics: iracing looks more realistic gets colours better, to saturated
- reflection in the window is to much
- "75% bake bias???" changes it to 64% ("feels way better...")
- starts comparing laptimes to real life (1:54) and iracing (1:50 "jesus christ")
- why does every sim drive so difficult, "its not as difficult as sim devs make it out to be"
- "There is no light here in real life, no Assetto Corsa no! Watch the nurburgring 24h race stop adding light when there is no light, if you want to make a sim give us a sim and do your research"
- "2. half of the track, no light good job!"
- points out various FPS issues day/night/ replay mode
- Points out a curb that you can take in real life without spinning, "AC the way you handle curbs is a litte mhh, there is a bump there in real life but not that bad"
- game is 6.5/10 at the moment for him
- he will fire up AC/iracing the next time and compare it
normal rain: starts to run the real life wet lines and runs the dry lines afterwards in comparison
- "no grip why is there no grip" "touching the white line or curb should kill you, nothing happens here"
conclusion: wet line is slower, dry line is a lot faster (3.2 sec faster) "its fun im enjoying myself but its unrealistic"
- FFB feels good, nothing amazing
- AI has a good pace (100/100 skill/aggro), starts a overtaking challenge by starting from behind "oh i like the ai" (ai defending) "oh im really enjoying this btw"
- "This is growing on me, earlier i wanted to quit and now im driving again, it definitely got something im enjoying this"
- Schumacher S has a model error, there is no bump touching the gravel with 2 wheels kills you
final rating 6.5/10, iracing is the benchmark 9/10
https://www.racedepartmen...55362/page-2#post-2827582

Toevoeging over de brake bias: in de video zegt hij dat hij in het echt rijdt met een brake bias in de BMW M6 van 58% en in de Lambo 56%. Een algemene range is volgens hem 55-59. In F1 onboards zie je soms ook heel groot de nummers op het stuur en ik heb zelf inderdaad ook nooit hoger dan 61 (volgens mij) gezien. Hij zegt ook dat de nieuwe ACC beter voelt dan de oude AC en daar ben ik het mee eens. :9

https://www.twitch.tv/videos/309482853?t=00h45m53s Twee minuutjes kijken. :P

[ Voor 4% gewijzigd door CaptainPanda op 14-09-2018 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Kleine update (213 MB) binnen vandaag:

0.1.1

- fixed AI remaining without fuel
- fixed crash caused by faulty recognition of T500 Gear Shifter
- fixed time loop after midnight
- added starter and ignition command on Controller Page
- fixed car lights not working when opponents visibility video option is used
- fixed backfires and other particles visible on hidden cars when opponents visibility video option is used
- fixed misleading option values with AA and visible opponents
- fixed marshal spline detection
- expanded camera FOV and frame rate limits
- visual and LOD tweaks to the Lamborghini Huracán GT3
- disabled saving the discord username for in build configuration
- slightly increased the retry-interval after a disconnect from the servers
- added proximityIndicatorsVisible setting to hud.json
- fixed music looping in some conditions
- tweaked volume for reverb zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Daarnet eens race'ke gedaan tegen 100% ai, en 100% agression. Das ook gene kak :p Kzou nog graag wat tijd willen vinden in de setup, en dan eens proberen laatst te starten en zo mijn opmars maken ^^ (1.55.6 is voorlopig het snelste wat ik eruit krijg tijdens de race)

[ Voor 9% gewijzigd door Scifo83 op 14-09-2018 18:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
M!chel schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:54:

0.1.1

- fixed AI remaining without fuel
- fixed crash caused by faulty recognition of T500 Gear Shifter
- fixed time loop after midnight
- added starter and ignition command on Controller Page
- fixed car lights not working when opponents visibility video option is used
- fixed backfires and other particles visible on hidden cars when opponents visibility video option is used
- fixed misleading option values with AA and visible opponents
- expanded camera FOV and frame rate limits
- visual and LOD tweaks to the Lamborghini Huracán GT3
- disabled saving the discord username for in build configuration
- slightly increased the retry-interval after a disconnect from the servers
- added proximityIndicatorsVisible setting to hud.json
- fixed music looping in some conditions
- tweaked volume for reverb zones
Cool! Das rap! Goed te zien dat ze er dus vol op zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dit zijn wel vrij in het oog springende bugs die gefixt zijn, dus het zou me verbazen als deze patch niet al in de testfase zat maar de release qua deadline net niet heeft gehaald.

Wel fijn dat ze blijven patchen en niet denken: het is toch early access, ze wachten maar tot 10 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
M!chel schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:54:

0.1.1

whut ... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:59:
Wel fijn dat ze blijven patchen en niet denken: het is toch early access, ze wachten maar tot 10 oktober.
Dat komt ook omdat iedereen die ACC nu al heeft gekocht in feite een tester is.
Kunos luistert naar wat mensen klagen of zeggen over hun product. De comunity ziet veel meer dingen dan het handje vol mensen dat bij Kunos zelf werkt, dus elke vorm van kritiek is erg gunstig voor hun. Het helpt bij de ontwikkeling.
Ik verwacht daarom ook eigenlijk zeer regelmatig kleine updates. Dingetjes die anders of beter kunnen, totdat het uiteindelijk goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dat hoop ik ook, maar ik weet uit ervaring hoe lastig maintenance en development te combineren is voor een development team. Het ene moment focus je op stabilisatie en het andere moment zit je in de modus "go fast and break stuff". Zeker bij een (pre)alfa versie met een boel mensen die iets van je gekocht hebben en toch hoge verwachtingen hebben is dat lastig. Wellicht hebben ze verschillende devteams hiervoor om focus te houden.
Heeft iets te maken met de 3D models. Bijvoorbeeld collision detection oid.

[ Voor 20% gewijzigd door SlaadjeBla op 14-09-2018 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Net toch maar gekocht, en eigenlijk wel blij verrast.

Geluid is opzich goed, basis goede surround balans.
Handling van de auto is ook best goed terwijl ik nog niet eens aan de setup heb gezeten.
Leuk gevoel als ik de remmen blokkeer, however alleen op lage snelheden.

Enige dingen die ik minder vind zijn fuzzy force feedback op snelheid, maar irritant is het dan ook niet echt, meer alleen een gemis in immersie.

En 0,0% FFB als je stilstaat, ik snap nog steeds niet dat spellenbouwers dat doen, het is verdomme het makkelijkste deel van de FFB om te doen.
Gewoon in de auto zitten en aan het stuur draaien en je weet het ?
Het is niet echt het nuttigste deel van de FFB dat weet ik maar het voelt gewoon zo stom als je voor het eerst gaat rijden.

Ook de hoofdbeweging die standaard aanstaat en ook nog eens op een onmogelijk onlogisch niveau is erg slechte marketing wat mij betreft.
Daarbij ook nog eens dat ik een file moet gaan editten om het uit te zetten is imho een grote miskleun.

En stom Tilke circuit, ik heb altijd al een bloedhekel gehad aan Nurburgring GP, het is een baan zonder ook maar 1 leuke bocht, zeker die kronkel na bocht1 haat ik met passie.

How do you save a random generator ?

• Alfa Novanta
_O- :+

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
Welke file moet je editten om die irritante hoofdbeweging uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag voor het eerst in het donker gereden en toen viel mij één ding op... waarom wordt het in de auto zo licht als er op het circuit een lichtbron staat? Net of ze steeds een lamp aan maken binnen in de auto. Verder ben ik het met @enchion eens, Nürburgring GP is een verschrikkelijk circuit, welke ik in andere sims dan ook zelden rijd. Ik had liever een ander circuit gezien in de eerste EA release. Op 10 oktober komt daar gelukkig Misano bij EA R2.

• stijn014
Blancpain zit dit weekend op de nurburgring. Vandaar dus. Vindt het eigenlijk best wel een leuk circuit op de Mercedes arena na.

• Fryslanboy
Gewoon marketingtechnisch. Dit weekend inderdaad Blancpain op de Nurburgring, en met Lamborghini hebben ze een goeie band opgebouwd naar eigen zeggen.

Mooi dat ze blijven patchen. Was eerst bang voor de 'wacht maar tot de volgende release' mentaliteit, ook al zou je het van Kunos niet verwachten.
Pagina: 1 2 ... 45 Laatste