Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
naish123 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:53:
Welke file moet je editten om die irritante hoofdbeweging uit te zetten?
lib://Documents/Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/cameraoptionsea.json

"generalMovement": 1 ( <-- op 0 zetten)

How do you save a random generator ?

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 11:15
Ben niet geheel tevreden, stuur/pedalen configureren ging niet heel fijn, en dan kan je eindelijk rijden en is er amper FF, hooguit een paar trillingen. En remmen werkt ook niet, want hij remt als een Lotus 49.

iRacing Profiel

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

De ffb is inderdaad nog onvoldoende. Weinig kracht, matige effecten (kerbs, sliding etc), ook op een natte baan voelt het weinig anders dan droog. Dat is een gemis. Zelf vind ik de ffb van PCarsII het beste; lekker ruig en heftig. Dat mis ik bij ACC (en ook AC). Verder reed ik in het donker en kreeg ik mijn lichten absoluut niet aan, op de tast naar de finish 😎 Overall rijdt het al prima, lekkere handling en goed ‘gevoel’ in de wagen.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17
stijn014 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:37:
Blancpain zit dit weekend op de nurburgring. Vandaar dus.
geniale zet van ze eig :)
Vindt het eigenlijk best wel een leuk circuit op de Mercedes arena na.
juist niet, dat is het "enige" technische deel .. de rest is vrij rechttoe rechtaan .. (beetje afhankelijk hoe je de Schumacher-S neemt/nemen kunt) .. in de Mercedes Arena zag je ook vandaag weer een paar fraaie staaltjes inhaalkunst/side-by-side racen! Meerdere lijnen mogelijk .. dat maakt nou juist het verschil t.o.v. de rest ..
(even overdreven natuurlijk, iedere bocht moet je perfect nemen, clean exit, wat altijd een kunst blijft.. )

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-09-2018 23:59 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langzaam aan rij ik wel iets snellere rondes, maar 1:56:xx zit er zeker nog niet in :9
Ik blijf het lastig vinden, de auto glijd erg snel weg. Naar mijn idee veel sneller dan in AC1.
Maar ik vermaak me er wel mee.

[YouTube: Assetto Corsa Competizione - Hotlap]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:26
Als absolute amateur sim racer vermaak ik me erg met ACC. Met name het rating systeem (https://www.assettocorsa....o-help-you-improve.50766/) vind ik een mooie toevoeging. Ondanks 1 track en auto heb ik er al aardig wat uurtjes inzitten. Ik heb een stuur maar omdat ik het altijd teveel geklooi vind om die aan te sluiten speel ik meestal met de Xbox elite controller. Ondanks dat het alleen Gt3 betreft zie ik veel potentie voor deze game/sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik zit zelf nog in de 2:00:xxx (max) dus ik moet nog wat sleutelen. Met name betere rempunten kiezen lijkt het en sneller op het gas (zonder onder- en/of overstuur).

Wel krijg ik mijn FFB niet goed (hoewel ik weet dat de FFB nog niet optimaal ansich is). Gebruik een TMX Force Feedback stuur. Welke instellingen gebruiken jullie? Gain en minimum FFB.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:26
Mu.siQ schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:49:
Ik zit zelf nog in de 2:00:xxx (max) dus ik moet nog wat sleutelen. Met name betere rempunten kiezen lijkt het en sneller op het gas (zonder onder- en/of overstuur).

Wel krijg ik mijn FFB niet goed (hoewel ik weet dat de FFB nog niet optimaal ansich is). Gebruik een TMX Force Feedback stuur. Welke instellingen gebruiken jullie? Gain en minimum FFB.
Ik heb ook hetzelfde TMX stuur maar gebruik hem meestal niet omdat ik het teveel gedoe vind. Ik vraag me altijd af of er nu echt veel verschil zit met de bel duurdere stuurtjes. En of je daar dus ook voordeel van hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

@LAPJENL70 Je gebruikt m niet ten opzichte van wat? Een controller? Assetto Corsa met controller / niet stuur is toch wel zonde haha. Stuur met zijn FFB voegt toch wel erg veel toe

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
stijn014 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:37:
Blancpain zit dit weekend op de nurburgring. Vandaar dus. Vindt het eigenlijk best wel een leuk circuit op de Mercedes arena na.
wow .. zei ik eerder al dat hem dáár juist de spanning zit .. dan moet je de ontknoping in het Blancpain GT3 Sprint Cup van gister nog eens zien .. :o :o :o

De gele Mercedes ligt op kop en zou kampioen worden mits de nr. 5 Audi de nr. 4 Audi nog voorbij komt ... nou en die zet ALLES op ALLES om er voorbij te komen, de teambazen hadden al overlegd, maar de voorste Audi is NIET van zins hem er voorbij te laten voor een Audi feestje ..

(@1:39:04)

O M G !! _/-\o_

beter dan de F1 wat mij betreft..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10
Mja Schothorst werd derde als hij zijn plaats vasthield. Dat heeft hij dus gedaan, al twijfel ik eraan of hij volgend jaar nog bij audi rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57
Alfa90_Buttje schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:22:
[...]

wow .. zei ik eerder al dat hem dáár juist de spanning zit .. dan moet je de ontknoping in het Blancpain GT3 Sprint Cup van gister nog eens zien .. :o :o :o

De gele Mercedes ligt op kop en zou kampioen worden mits de nr. 5 Audi de nr. 4 Audi nog voorbij komt ... nou en die zet ALLES op ALLES om er voorbij te komen, de teambazen hadden al overlegd, maar de voorste Audi is NIET van zins hem er voorbij te laten voor een Audi feestje ..
Bijzondere ontknoping, ik denk dat er wel over gesproken gaat worden :o

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
raymondw schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:58:
[...]

Bijzondere ontknoping, ik denk dat er wel over gesproken gaat worden :o
ow vast .. maar dit is toch wat je wil zien? oOo
Ze lieten elkaar nog behoorlijk in leven ondanks dat het met het mes tussen de tanden is .. SUPER!!

daar kan Perez nog lering uit trekken ... 2x !! :+
stijn014 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:16:
Mja Schothorst werd derde als hij zijn plaats vasthield. Dat heeft hij dus gedaan, al twijfel ik eraan of hij volgend jaar nog bij audi rijdt.
onder het mom dat Audi waarschijnlijk wat minder blij zal zijn met zijn actie .. tja .. dat zit er wel dik in ja :')

[ Voor 31% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-09-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 19:38

mjmbult

Mike

Alfa90_Buttje schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:50:
[...]

ow vast .. maar dit is toch wat je wil zien? oOo
Ze lieten elkaar nog behoorlijk in leven ondanks dat het met het mes tussen de tanden is .. SUPER!!

daara kan Perez nog lering uit trekken ... 2x !! :+
Eerste keer Perez was toch echt Ocon zijn fout ;)

https://twitch.tv/madmikeplays

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
mjmbult schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:53:
Eerste keer Perez was toch echt Ocon zijn fout ;)
vind ik niet, hij zat er 110% naast, zijn vleugel was al vóór die van Perez .. en daarnaast zijn het ook nog een keer teamgenoten. En als hij zijn stuur opende (wat men zegt dat hij deed) dan was het gewoon lomp.

@FightingAce my bad ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-09-2018 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Alfa90_Buttje schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:15:
[...]

vind ik niet, hij zat er 110% naast, zijn vleugel was al vóór die van Perez .. en daarnaast zijn het ook nog een keer teamgenoten. En als hij zijn stuur opende (wat men zegt dat hij deed) dan was het gewoon lomp.
Gevalletje dode hoek. Perez kon niet verder naar links.. ocon zag een gat die er niet was
Even nog een keer teruggekeken.. je hebt gelijk... Perez had duidelijk de ruimte links. :F

[ Voor 10% gewijzigd door mjmbult op 17-09-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Fryslanboy schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:53:
[...]

Heeft gewoon gelijk, is wel een draadje voor.
gevalletje korreltje zout. Klaas haalt Perez aan en daar wordt 1 keer op gereageerd.
Je reactie is dus ietwat overdreven. Plus @FightingAce kan de grap van de link wel waarderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
mjmbult schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:06:
[...]

gevalletje korreltje zout. Klaas haalt Perez aan en daar wordt 1 keer op gereageerd.
Je reactie is dus ietwat overdreven. Plus @FightingAce kan de grap van de link wel waarderen.
Ik kan het wel handelen hoor :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

FightingAce schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:09:
[...]

Ik kan het wel handelen hoor :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door mjmbult op 17-09-2018 15:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

pimskie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:48:
Wellicht een wat offtopic vraag of niet in het juiste topic, dus alvast excuses :P maar....

Veel van jullie rijden (uitsluitend) met VR, zoals ook vaak te lezen valt in het AC topic. Ik ben al een tijdje van plan een VR set aan te schaffen, voornamelijk voor het racen.
Niet dat de VR markt zo groot is, maar waar zou ik bij aanschaf op moeten letten?
Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Wil je enkel VR gaan racen dan is resolutie en de kwaliteit van de lenzen het belangrijkste. Alle windows MR brillen hebben tracking van de headset die goed genoeg is maar net even wat extra resolutie tov de Vive en Rift. Wil je geen compromis maken met betrekking tot de tracking van de controllers, kijk dan naar de Vive of de Rift. Voordeel van Windows MR is dat de tracking geheel uit de bril komt. Je hoeft dus niks op te hangen of neer te zetten. Stuk woonkamer vriendelijker.

Is geld geen probleem dan is de Vive Pro momenteel het beste wat je kan krijgen.

Heb je nog even de tijd, wacht dan ook op de Pimax. Ik had het niet verwacht, maar de eerste geluiden zijn positief. Hij komt bijna echt uit, dus het is nog even afwachten. Prijs is mij niet bekend, maar als hij de beloftes waarmaakt dat is het een flinke revolutie op de VR markt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:59
LAPJENL70 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:46:
[...]

Ik heb ook hetzelfde TMX stuur maar gebruik hem meestal niet omdat ik het teveel gedoe vind. Ik vraag me altijd af of er nu echt veel verschil zit met de bel duurdere stuurtjes. En of je daar dus ook voordeel van hebt.
Geen optie om een vaste setup te maken zeker? Mijn stuur werd ook bijna niet gebruikt ook al kon het in 2 minuten klaar staan, maar nu het allemaal een eigen plekje heeft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Isniedood schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:24:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Wil je enkel VR gaan racen dan is resolutie en de kwaliteit van de lenzen het belangrijkste. Alle windows MR brillen hebben tracking van de headset die goed genoeg is maar net even wat extra resolutie tov de Vive en Rift. Wil je geen compromis maken met betrekking tot de tracking van de controllers, kijk dan naar de Vive of de Rift. Voordeel van Windows MR is dat de tracking geheel uit de bril komt. Je hoeft dus niks op te hangen of neer te zetten. Stuk woonkamer vriendelijker.

Is geld geen probleem dan is de Vive Pro momenteel het beste wat je kan krijgen.

Heb je nog even de tijd, wacht dan ook op de Pimax. Ik had het niet verwacht, maar de eerste geluiden zijn positief. Hij komt bijna echt uit, dus het is nog even afwachten. Prijs is mij niet bekend, maar als hij de beloftes waarmaakt dat is het een flinke revolutie op de VR markt.
Bedankt voor je duidelijke reactie! Mijn computer kamer is (helaas) vrij klein, dus ruimte om rond te lopen en druk te bewegen heb ik niet. Dus controllers zijn wat minder belangrijk. Ik zal me eens verdiepen in een windows bril. Op zich wel fijn als alles daar al in zit.

Leveren een rift / vive trouwens niet ontzettend veel kabel (spaghetti) op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
pimskie schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:11:
[...]

Bedankt voor je duidelijke reactie! Mijn computer kamer is (helaas) vrij klein, dus ruimte om rond te lopen en druk te bewegen heb ik niet. Dus controllers zijn wat minder belangrijk. Ik zal me eens verdiepen in een windows bril. Op zich wel fijn als alles daar al in zit.

3 kabels in geval van het standaard Rift pakket, de bril (1 kabel, usb gecombineerd met hdmi) en twee sensoren. Een derde sensor is optioneel. Hou dan ook rekening met voldoende (snelle) usb poorten of de aanschaf van een usb-hub.

Check ook de topics voor de Rift, Vive en WMR voor meer info en geschikte accessoires:
[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie
[HTC Vive] Ervaringen & Discussie
[Windows Mixed Reality] Ervaringen & Discussie

[ Voor 12% gewijzigd door FightingAce op 18-09-2018 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

[...]

Gaat een beetje oftopic zo, maar ja je hebt heel veel kabels voor de Vive nodig. Hdmi, USB en audio. Deze kabels zijn dan ook nog meters lang. Volgens mij is de kabel van de Rift korter, maar kan me niet voorstellen dat die minder kabels nodig heeft. De rift heeft als nadeel dat de sensoren voor tracking ook nog naar de pc moeten. Dit zijn cameras die de positie registreren en dit terug sturen naar de pc. De kastjes van de Vive die voor de tracking zorgen zijn passief en schieten enkel lasers door de kamer waarop de headset zelf zijn positie bepaald. Deze kastjes hebben een stopcontact nodig en gaan niet terug naar de pc.

In mijn opstelling maakt dat de rift onbruikbaar en de Vive ideaal. Windows MR heeft geen kastjes nodig voor de trekking dus dat scheelt weer de nodige apparaten (die ook niet stuk kunnen gaan). Ik ben een gelukkig Vive gebruiker maar zou zelf voor een Windows MR gaan als ik alleen zou racen. Ga dan wel voor één met een geintegreerde headset. Comfort is daarmee een stuk beter.(mooiste is misschien wel de Samsung Odyssey, maar die is officieel niet in Nederland leverbaar).

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
FightingAce schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:30:
[...]
3 kabels in geval van het standaard Rift pakket, de bril (1 kabel, usb gecombineerd met hdmi) en twee sensoren. Een derde sensor is optioneel. Hou dan ook rekening met voldoende (snelle) usb poorten of de aanschaf van een usb-hub.

Check ook de topics voor de Rift, Vive en WMR voor meer info en geschikte accessoires:
[Oculus Rift] Ervaringen & Discussie
[HTC Vive] Ervaringen & Discussie
[Windows Mixed Reality] Ervaringen & Discussie
Gaat een beetje oftopic zo, maar [...]
Thanks jongens _/-\o_ ! Hiermee heb ik al aardig wat bruikbare info om afwegingen / keuzes te maken. Voor verdere vragen zal ik me tot de VR topics wenden. Bedankt voor jullie moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
https://www.chrono.gg/

ACC nu $18,99

Zijn gewoon keys bij de developer vandaan, je steunt charity en geen account nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
Update 2 is al uit d:)b

0.1.2

- fixed T13 track competence problems with automatic gears
- Hotstint is starting at the Hotlap position, fixes timing and exploits
- Hotstint will now allow the last lap to be completed
- fixed Hotstint timing issue
- fixed stability control option and corresponding over-corrections
- using stability control laptimes will add a laptime penalty in the online leaderboards
- minor tweaks for audio voices usage

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Bedankt voor je duidelijke reactie! Mijn computer kamer is (helaas) vrij klein, dus ruimte om rond te lopen en druk te bewegen heb ik niet. Dus controllers zijn wat minder belangrijk.
Vergis je niet .. ik wist dat ik AC spelen ging, maar ben toch voor de Rift bundel van €449 gegaan, maar heb de controllers al ontzettend veel gebruikt en meestal gewoon vanaf de stoel. Anders ben je aan toetsenbord en muis overgeleverd maar dat vind ik negatief qua immersion. Met controllers zit je in VR .. en anders wordt je teruggetrokken/herinnerd aan de fysieke wereld. Voorbeeld games met controllers op de stoel: Hellblade Senua, (Tower) Defence Grid VR _/-\o_ , Lucky's Tale _/-\o_ . Maar ook IIS Space station en andere VR apps. Naast de aanschaf van de VR bril zijn de controllers minstens zo'n goede beslissing geweest. Je hebt de opportunity om jezelf maximaal in VR onder te dompelen en je weet gewoon niet wat je meemaakt, de grootste revolutie in het digitale PC tijdperk sinds 3D acceleratie als je mij vraagt.
Rift 3 kabels, 2 naar sensoren maar die kun je achter je bureau wegwerken langs de muur, en de bril. Die is wel hinderlijk soms dus compleet draadloze bril zou een mega verbetering zijn, ook weer vanwege de immersion .. de kabel herinnerd je aan the real world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Er is we een leuke actie deze week van Gold Hunter op ABB : 22" 9DOF VR race car
Neem wel iets meer ruimte in dan 2 sensoren en een kabel en de MOQ is helaas 3 units

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
raymondw schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:48:
Er is we een leuke actie deze week van Gold Hunter op ABB : 22" 9DOF VR race car
Neem wel iets meer ruimte in dan 2 sensoren en een kabel en de MOQ is helaas 3 units
Ziet er net hetzelfde uit als zo`n ding waar je je zoontje in zet voor de supermarkt zodat hij niet gaat zeuren tijdens het shoppen.

Maar dan voor volwassen mannen/mensen.
Misschien handig om zoiets voor een kledingboulevard te zetten.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
raymondw schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:48:
Lol we pleuren het hele ding vol lampjes, want dan moet het wel tof zijn _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FightingAce
Gisteravond ACC maar even uitgeprobeerd.

Wat me het meeste opviel was het geluid. Er valt een hoop meer te horen in de wagen, het schakelen, de abs, etc. Erg gaaf en een grote verbetering tov AC.

Daarnaast natuurlijk de graphics. Ik heb alleen met alle settings op 'High' gereden. Het ziet er allemaal goed uit. Vooral de omgeving doet levendiger aan, maar het kleurenpalet is redelijk flets. Rijden in het donker ziet er tof uit al lijken reflecties van curbs en grond mij wat te sterk op het eerste gezicht.

En dan het rijden. Ik had niet verwacht dat ik zo moest wennen aan de wagen. Geen idee of dat komt omdat ik al enige tijd niet geraced heb, maar het duurde toch wel even. De abs en tc gedragen zich heel anders dan in AC, je moet zelf toch meer opletten met je inputs. Ook zijn de curbs en gras/gravel een stuk minder vergevingsgezind. De FFB lijkt, zoals al eerder genoemd, gedempter. Er lijkt meer gewicht achter te zitten, maar de details lijken er wel te zijn. Ik moet nog wel even met de instellingen spelen. De wagen reed nu erg zwaar, dus ik denk dat de gain nog wat naar beneden moet. Met wat voor instellingen rijden jullie?

Wel was de default view niet helemaal naar wens. Ik kon geen instellingen voor de fov vinden, weet iemand van jullie dat?

En ik hoop dat de UI uiteindelijk net zo configureerbaar wordt als in AC, het liefste ook met de mogelijkheid van apps, geen Helicorsa zou toch wel een gemis zijn.

Hopelijk vanavond even een quick race rijden, kijken of de fps een beetje goed blijft. Op het eerste gezicht een goede start voor ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
FightingAce schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:08:
Wel was de default view niet helemaal naar wens. Ik kon geen instellingen voor de fov vinden, weet iemand van jullie dat?

En ik hoop dat de UI uiteindelijk net zo configureerbaar wordt als in AC, het liefste ook met de mogelijkheid van apps, geen Helicorsa zou toch wel een gemis zijn.
FOV zit onder het menu verstopt, in de auto stappen, dan ESC en VIEW SETTINGS

Er zit een systeem met pijltjes in, maar ik vind het zelf niet heel denderend....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
Al vaak de boot in gegaan met early access games en daarom denk ik tegenwoordig
"Ik koop geen EA spellen meer", "Ik wacht wel tot het af en gepatched is" en "Ik wacht de reviews eerst af".
Nu ben ik een impulsaankoper en heb ik gisteren ACC gekocht 8)

Helaas nog maar even kunnen spelen, +- 3 kwartier, maar tot dusver ben ik er over te spreken. Het hoort mss niet helemaal bij de game, maar de intro vond ik al echt heel tof, kreeg er gelijk zin in.

Zowel geluid als graphics vind ik erg goed. Wat ik helemaal tof vind, is hoe de camera in de auto meebeweegt. Volgens mij las ik een stuk terug dat mensen het uitzette, maar ik vind het wel een toegevoegde waarde. Het racegevoel / immersion is IMO in ACC weer een stuk beter.

Tijdens het rijden had ik het gevoel dat de auto langzaam remt, dus een lange remweg heeft. Nu ben ik een beginner en heb ik nog niets aan de setup gedaan. Sowieso viel een clean lap rijden mij vies tegen 8)7 (om mijn niveau nog even te verduidelijken).

Paar kleine dingen:
  • Ik rij met een G29 die eerst niet herkend werdt. In de settings geswitched naar keyboard en terug, en toen deed hij het.
  • Sommige textures laadde vrij laat, waardoor er bijv. na 2 rondjes rijden opeens wolken verschenen. Zelfde gold voor reclameborden.
  • De interface is weer ouderwets onhandig
  • De HUD vind ik te arcade / PCars2. Hopelijk kunnen we dat later aanpassen
Hoe het qua performance zit durf ik niet goed te zeggen. Ik enkel nog alleen, in de zon gereden.
Met een i5-4690 en GTX 1080, 3840x2160, settings op high tikte ik een krappe 30FPS aan.
Op 2560x1440, settings op epic (zo heet dat geloof ik), een stabiele 60FPS.

Ik ben heel benieuwd of de roadmap aangehouden kan worden. Vaker zie je "release 2 in early fall 2018" bijvoorbeeld (wat bij early access games meestal late summer 2021 wordt...). Terwijl ACC echt datums communiceerd.

Hopelijk vanavond tijd om wat meer te testen en te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
ACC is tot nu toe niet mijn game... ik mis te veel info in m’n stuur (G27). Met pijn en moeite rijd ik een 2:00:XX en als ik dan filmpjes zoals deze hieronder bekijk snap ik er niets van waar die bijna 8 sec nog te halen zijn. 1-2 seconden zit er voor mij nog wel in denk ik, maar dan is het ook echt op.
[YouTube: Assetto Corsa Competizione - Nurburgring Hotlap 1:52.677]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

PatrickC schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:26:
ACC is tot nu toe niet mijn game... ik mis te veel info in m’n stuur (G27). Met pijn en moeite rijd ik een 2:00:XX en als ik dan filmpjes zoals deze hieronder bekijk snap ik er niets van waar die bijna 8 sec nog te halen zijn. 1-2 seconden zit er voor mij nog wel in denk ik, maar dan is het ook echt op.1
Hoe zit je met je setup? Ik moest ook ongelooflijk pushen en glijden met de standaard agressieve setup om een 1:59:xx te halen. Toen eens (blind) een setup overgenomen van iemand die in de 1:54 reed en had direct 1:57:1x te pakken zonder echt te moeten pushen. Met wat meer pushen kan daar zeker bij mij nog een seconde vanaf. Hoe ze die 1:52 doen snap ik ook niet... dat verschil is wel enorm groot.

Als ik een hotlap stint doe dan ben ik overigens mijn gereden beste tijd kwijt als ik sessie verlaat. Hebben jullie hier ook last van?

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
visboer32 schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:17:
[...]

Hoe zit je met je setup? Ik moest ook ongelooflijk pushen en glijden met de standaard agressieve setup om een 1:59:xx te halen. Toen eens (blind) een setup overgenomen van iemand die in de 1:54 reed en had direct 1:57:1x te pakken zonder echt te moeten pushen. Met wat meer pushen kan daar zeker bij mij nog een seconde vanaf. Hoe ze die 1:52 doen snap ik ook niet... dat verschil is wel enorm groot.
Ik heb een setup gedownload van iemand die 1:54 reed en toen ging ik van 2:02 naar 2:00. Het is gewoon heel lastig als je de limiet niet voelt. Dan moet je bijna alles doen op wat je ziet. Ik heb waarschijnlijk te veel rFactor 2 gespeeld, want daar krijg ik die feedback wel in m’n stuur. Als ik het filmpje bekijk dan remmen ze later en ook viel me op dat ze de 6e versnelling niet gebruiken, terwijl ik dat op 2 punten nog wel doe.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Het is inderdaad absurd, die 1.52.xxx. Valt onder de categorie 'aliens' denk ik.

Het glibbert en glijdt, en de grens is best lastig om aan te voelen, want je bent er ook zo overheen. Heb van Racedepartment een random setup gedownload. Voelt al wel stabieler, en daar red ik 1.55 hoog mee. De 6 raak ik niet aan, zowel op de main als de back straight niet.

Er valt nog wel wat te tweaken denk ik.. Glijdt me nog teveel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
Het is voor nu helaas ook nog wel redelijk afhankelijk van je PC setup.
Vorige week kwam ik niet onder de 2.04 en het beestje stond dik te brommen achter mij.
Alles low gezet behalve AA en distance view (naam gok ik even)
Direct een 1.58 en het brommen was een stuk minder

Op Youtube zie je ook dat veel mensen lage instellingen gebruiken ivm de input lag.
Wat ook nog een leuke kan zijn is om de temp aan te passen in de JSON, heb er nog geen menu optie voor gezien.
Andere waarden kan al richting de 1s schelen in de huidige AC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Voor Oktober komt er een Bentley bij en eindelijk VR ! ! !
Ben wel nieuwsgierig hoe de handling gaat zijn, de Huracan is t niet voor mij...

Bentley

[ Voor 15% gewijzigd door raymondw op 25-09-2018 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik snap nog niet dat ze VR niet direct hebben gelanceerd en inderdaad eerst een paar "normale" auto's .. denk dat de Bentley nou niet direct veel positieve geluiden gaat losmaken.. het stuur zit op rechts dus da's hoe dan ook alweer een verhaal op zich :+

gewoon pronto de Porsche en de Ferrari erin! :9

.. maar de Porsche staat niet eens op de Roadmap volgens mij.. dus dat wordt pas Q1 volgend jaar. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
De oude Bentley komt eerst. De nieuwe zoals in de foto van Raymond komt met de 1.0 release. Persoonlijk vind ik de komst van de Bentley echt gaaf, is een bruut apparaat.

En als het geluid van de Lambo als maatstaaf is, dan gaat de Bentley ook goed klinken.

Porsche komt waarschijnlijk ook pas met 1.0, net zoals McLaren, Mercedes, Audi, Nissan en nog een paar..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
PatrickC schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:35:
[...]

Ik heb een setup gedownload van iemand die 1:54 reed en toen ging ik van 2:02 naar 2:00. Het is gewoon heel lastig als je de limiet niet voelt. Dan moet je bijna alles doen op wat je ziet. Ik heb waarschijnlijk te veel rFactor 2 gespeeld, want daar krijg ik die feedback wel in m’n stuur. Als ik het filmpje bekijk dan remmen ze later en ook viel me op dat ze de 6e versnelling niet gebruiken, terwijl ik dat op 2 punten nog wel doe.
Misschien is het een kwestie van flink door oefenen ? Ik rijdt zelf ook met een G27 en kan een 1.54.4 rijden. Aggressive setup TC onder de 3 ABS 6 ECU 0. Verder gooi je brandstof eruit en rembalans heb ik op 73%. ARB dacht ik op 4 - 1 en rear wing aero 19. Verdere afstellingen nog niet geprobeerd maar ik zie aan dat 1.52 filmpje dat er meer grip te halen is in zowel bochten als remmen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Net nog effe de originele AC gespeeld met dezelfde auto en track combi… meteen weer meer gevoel in het stuur, met name het oversteer gevoel wat ik bij ACC mis. Toen nog effe PC2, zelfde auto/track met Jack Spades custom FFB setting en ook hier meer gevoel in het stuur.

Hopelijk krijgen we wat meer mogelijkheden om de FFB in te stellen in ACC in de komende versies, want op dit moment vind ik deze nog het minste van alle huidige racing sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
PatrickC schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:36:
Net nog effe de originele AC gespeeld met dezelfde auto en track combi… meteen weer meer gevoel in het stuur, met name het oversteer gevoel wat ik bij ACC mis. Toen nog effe PC2, zelfde auto/track met Jack Spades custom FFB setting en ook hier meer gevoel in het stuur.

Hopelijk krijgen we wat meer mogelijkheden om de FFB in te stellen in ACC in de komende versies, want op dit moment vind ik deze nog het minste van alle huidige racing sims.
Heb je de gain al lager gezet? En een hogere minimum force? Het is zeker een gedempter gevoel, waardoor de wagen imo vooral zwaarder aanvoelt. Maar de details zijn wel degelijk te voelen. Ik heb alleen niet hetzelfde stuurtje, dat zal ook nog uitmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
PatrickC schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:36:

Ik heb de gain op 80% staan in game. De G27 voelt verre van optimaal aan ben ik met je eens er is weinig load in het stuur merkbaar het is wat vlak allemaal en curbs dan clipt het stuur dus tja beetje waardeloos wel.
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik niet genoeg instuur terwijl er wel grip is maar het stuur te licht aanvoelt en je het idee krijgt onderstuur te hebben. Na de laatste patch kan ik wel enigzins spelen met de auto dat is positief maar ik denk ook dat dat aan de setup deels ligt. PC2 vind ik helemaal waardeloos daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken haha wie weet wel door de G27.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Jeff[NL] schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:11:
[...]

Ik heb de gain op 80% staan in game. De G27 voelt verre van optimaal aan ben ik met je eens er is weinig load in het stuur merkbaar het is wat vlak allemaal en curbs dan clipt het stuur dus tja beetje waardeloos wel.
Ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik niet genoeg instuur terwijl er wel grip is maar het stuur te licht aanvoelt en je het idee krijgt onderstuur te hebben. Na de laatste patch kan ik wel enigzins spelen met de auto dat is positief maar ik denk ook dat dat aan de setup deels ligt. PC2 vind ik helemaal waardeloos daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken haha wie weet wel door de G27.
Ik heb de gain inmiddels ook verlaagd naar 80 en minimum force staat op 10 en dan is het al wat beter. En ik heb precies hetzelfde probleem met te weinig insturen. Bij rFactor 2 voel ik wanneer ik op de grens rijd met insturen (onderstuur of onderstuur), bij ACC bijna niet. Wat betreft PC2 ben ik het met je eens, over het algemeen slechte physics, maar daar voel ik bij dezelfde auto wel beter wanneer deze grip verliest. Daarmee zijn de totale physics van PC2 natuurlijk niet beter dan die van ACC. ;)

Bij AC kon je je FFB helemaal tweaken via een LUT generator. Dat zorgde bij mij bij AC voor een veel beter gevoel in het stuur. In ACC heb je tot nu toe maar 2 opties... gain en minimum force.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nog 2 weekjes, dan zal ik ook mijn G27 weer eens onder het stof vandaan halen en ACC gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRM2D4
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-07-2023
Voor de mensen die het nog niet weten en dashmeter pro voor assetto hebben,

hij werkt ook gewoon in de compitizione versie gewoon aanzetten zoals in ac en klaar je hoeft niet eens dingen te knippen of plakken JUST RUN IT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Mogelijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb in de eerste release rondes gereden met een soort van pace monitor rechts bovenin het scherm. Zo kon je per segment van de baan zien hoe je had gereden en kreeg je feedback of het te agressief of the voorzichtig was.

Ik heb tot op heden deze optie niet meer gezien. Is dit er uit gepatched of is dit een instelling die ik over het hoofd zie? Vond het namelijk erg leuk om te doen en zo mijn rijstijl aan te passen.

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
PassieWassie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:36:
Mogelijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb in de eerste release rondes gereden met een soort van pace monitor rechts bovenin het scherm. Zo kon je per segment van de baan zien hoe je had gereden en kreeg je feedback of het te agressief of the voorzichtig was.

Ik heb tot op heden deze optie niet meer gezien. Is dit er uit gepatched of is dit een instelling die ik over het hoofd zie? Vond het namelijk erg leuk om te doen en zo mijn rijstijl aan te passen.
Dat heeft met het rating system van ACC te maken. Als een bepaalde rating op een gegeven moment berekend is, zie je die gegevens per bocht/segment niet meer. Wel jammer, want ik vond dat ook best nuttige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
YEAH!
Vandaag de Steam update voor ACC met VR support! :)
Update was 2,5GB en startte na het updaten niet in VR...

Als je Steam openend rechtermuis klik en "met VR" starten
Mocht die optie missen dan in de Launch Options "-vr" intikken

Ik vind het wel een verbetering dat alles vanuit een centraal dash te bedienen is (y)
Min puntje is wel de kwaliteit in VR, 2 rondjes Nurburgring waren voldoende om er klaar mee te zijn

Even wachten nog op update 0.2.1 :$

/edit
Die Bentley rijd trouwens wel erg relaxed *O*

[ Voor 5% gewijzigd door raymondw op 11-10-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:10
raymondw schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:15:

Die Bentley rijd trouwens wel erg relaxed *O*
Onderstuurt als tank vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nog steeds geen gevoel in stuur als de auto onderstuurt of overstuurt. We hebben wel meer FFB opties om in te stellen nu, dus misschien is daar nog wat mee te winnen (tot nu toe echter nog niet echt gelukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Even een samenvatting vanuit mijn VR ervaring.

Ik gebruik zelf een samsung odyssey hmd WMR headset. Wat een drama....
Geen mouse support in VR, dus buttons mappen op je wheel. Daarna door de menu's heen kunnen klikken.
Echter in de garage krijg ik desondanks met CTRL Spatie niets gecentreerd. Dit resulteert in een menu waarin je je weg moet weten te vinden die zich jawel..... in de grond bevind...

Daaarna toch even kunnen rijden. Vrij smooth allemaal en kon m makkelijk op de weg houden.. echter zodra je op ESC drukt is het zoeken... maar het menu had ik uiteindelijk gevonden!!! in de bodem van de auto ergens... en helaas niet omhoog te toveren.. geen setup of iets dergelijks te veranderen dus in VR modus.
Helaas is er ook geen aanpasbaar DOF. Dus je hebt 1 afstand om te zitten en naar voren bewegen om je dashboard te lezen is ook geen optie...

Ik wacht even af op wat fixes en dan probeer ik t nog een keer :D :D

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
phoentje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:15:
Even een samenvatting vanuit mijn VR ervaring.

Ik gebruik zelf een samsung odyssey hmd WMR headset. Wat een drama....
Geen mouse en keyboard support in VR
Idd .. .wat een ramp! :(
dus buttons mappen op je wheel. Daarna door de menu's heen kunnen klikken.
hoe doe je dat dan? de enige opties die ik vind zijn wissers, richtingaanwijzer, ABS, TRC, ignition en start, dat soort zaken ... gewoon links/rechts op/neer zou ik niet weten te vinden om te mappen ..

edit: ah .. gelukt :)

Maar nu weer geen escape mogelijk als ik éénmaal rij .. hoe kom ik weer terug in menu of pits?

bleh ... wat een drama dit ..

[ Voor 47% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2018 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Sinds de update vandaag versie 0.2.0 rijdt het echt velen malen beter voor mij met mijn DD stuur
je kan nu de ingame dynamic damping helemaal uitzetten op 0% bij de ffb settings en dat lost alle problemen voor mij op kwa ffb

Hier wat beelden van de nieuwe auto en track

YouTube: ACC Bentley Continental GT3 Misano World Circuit 1:34.827 Tv Replay

YouTube: ACC Bentley Continental GT3 Misano Hot Lap 1:34.827 Onboard Direct D...

ook mijn Huracan GT3 Hotlap Opnieuw gedaan in deze build

YouTube: ACC V 0.2.0 Huracan GT3 Nurburgring 1:54.240 Direct Drive FFB Wheel

De Fov kan ook een stuk beter in deze update, de fov kan nog lager :D en ook kan je eindelijk iets omlaag kijken met pitch.

TIP voor iedereen zet die variabele damping uit op 0% bij de ffb opties

[ Voor 21% gewijzigd door BruceLee op 11-10-2018 02:36 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:21:
[...]

Idd .. .wat een ramp! :(

[...]

hoe doe je dat dan? de enige opties die ik vind zijn wissers, richtingaanwijzer, ABS, TRC, ignition en start, dat soort zaken ... gewoon links/rechts op/neer zou ik niet weten te vinden om te mappen ..

edit: ah .. gelukt :)

Maar nu weer geen escape mogelijk als ik éénmaal rij .. hoe kom ik weer terug in menu of pits?

bleh ... wat een drama dit ..
Jawel hoor, gewoon ESC drukken, 1 x naar links en dan button 1 :P, maar als je heel goed kijkt zie je dat het ESC menu ergens in de bodem van de auto hangt... dat is dan ook gelijk je setup menu :P waar je niet bij kunt komen

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Hier nog wat tips gevonden met name eentje die ik zeker vanavond ff test!

Bron:
https://steamcommunity.co...etail/1700564528977612161

Before starting Assetto Corsa Competizione in VR mode, we recommend joining the game in standard mode (on screen) and double check your controls and options. After this, you are good to go!

To center view in VR, please press CTRL + Space

In-game navigation is possible via Gamepad or D-pad. Again, make sure you configure your navigation and enter/back keys in regular rendering mode BEFORE launching VR.

In Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/ you find a vrSettings.json, where you can edit the ingame HUD and the UI, including tracker lock and draw size.

In-game keys are CTRL+left/right to move forward/backward, and CTRL+shift+left/right to scale up/down. Your settings will be saved in the aforementioned vrSettings.json file.

Cycle press F2 key in-game to cycle to the HELP HUD, where you can also see the hotkeys.

En deze vond ik wel interessant dus er is ook hoop voor onze WMR gebruikers :P

Here's what I did:
Started the game in normal(non-vr) mode. Assigned "Forward" and "Backward" to A,B and Up,Down,Left,Right to Dpad on my wheel. Then I left the game and went into C:\Users\XXXX\Documents\Assetto Corsa Competizione\Config to open the vrSettings.json file with Notepad. On this page I change numbers to the following;
"mainMenuLayerDistance": 174,
"mainMenuLayerSize": 200,
"mainMenuLayerType": 2,
"raceMenuLayerDistance": 200,
"raceMenuLayerSize": 200,
"raceMenuLayerType": 2,
"hUDLayerDistance": 200,
"hUDLayerSize": 200,
"hUDLayerType": 2,
"spectatorScreenMode": 5

Then I started the game in vr mode and pressed "Forward" which was assigned to A on my wheel to get past the "continue to game" page. Using CTRL+left/right and CTRL+shift+left/right I adjusted UI/HUD to my liking.

Sometimes when my wheel buttons don't work I press ALT+Enter on the game window and it solves it. FYI I'm using WMR Dell Visor.

Hopefully this is helpful. Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-11-2021

Brandon Weber

Impossible is nothing

Dit had ik gisteren ook gevonden na wat frustraties maar nu ik de knoppen goed heb gemapt op het stuur werkt het perfect....ik snap nu de gedachte van Kunos wel, in VR is het lastig om je muis en keyboard te bedienen dus gewoon bedienen via de knoppen op het stuur.

Wat een simulator, wow, fenomenaal...en dit is nog maar een beta versie....wordt alleen maar beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dank voor de tips hierboven. Waarschijnlijk mede gekleurd door de ergernis vanwege het gemis aan keyboard en muis, maar ik ben zeker niet blown away ... Het beeld mist detail en oogt blurry in de Rift. De baan is een grijze streep. Weinig spectaculair. Force feedback was weinig indrukwekkend, maar wellicht dat die dynamic mapping hier wat aan doet. Leuk was het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

Niks mis met ffb bij mij met mijn T300 stuur, de kracht op 100% is gewoon teveel zelfs, heb hem terug gezet naar 80% en nu kan ik hem met mijn spierballen in bedwang houden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

Brandon Weber schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:06:
Niks mis met ffb bij mij met mijn T300 stuur, de kracht op 100% is gewoon teveel zelfs, heb hem terug gezet naar 80% en nu kan ik hem met mijn spierballen in bedwang houden ;-)
80% is inderdaad sweetspot. Zag wel standaard demping in de opties op 100% staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PassieWassie
Na gisteren een uurtje te hebben geprutst en eindelijk normaal kon navigeren heb ik ook wat rondjes kunnen rijden.

Ik ben weinig onder de indruk van de VR-mode. Je ziet echt niets uit de auto, je kunt je "stoel" niet aanpassen om wat meer zicht te krijgen en wat je ziet door de ramen is erg blurry en geeft heel weinig gevoel van snelheid. Eenmaal met de settings gespeeld zodat alles er wat scherper uit ziet kom ik tot de conclusie dat mijn 1080ti het toch echt niet trekt.

Force feedback is wel iets beter, ik heb de auto al wat beter kunnen vangen na een foutje, waar ik voorheen altijd spinde zonder dat ik er wat tegen kon doen.

De Bentley doet me weinig, op nat gedraagt de auto zich wel heel neutraal, maar brengt weinig emotie over. Eenmaal ik de tractiecontrole terug zet om wat meer slip te krijgen de bocht uit lijkt het alsof 4-5 stappen terug niets doen met de wegligging. Bij setting 4 vlieg ik ineens overal de bocht uit.. klopt nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nou bedankt VR testers hier boven. Daar ga ik al helemaal niet aan beginnen dan met mijn 1070. Komt wel als de game wat verder af is en ik een andere GPU heb. Vermaak me nu (vreemd genoeg) met Forza Horizon 4 dus het komt mij eigenlijk wel goed uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PassieWassie schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:18:
Na gisteren een uurtje te hebben geprutst en eindelijk normaal kon navigeren heb ik ook wat rondjes kunnen rijden.

Ik ben weinig onder de indruk van de VR-mode. Je ziet echt niets uit de auto, je kunt je "stoel" niet aanpassen om wat meer zicht te krijgen en wat je ziet door de ramen is erg blurry en geeft heel weinig gevoel van snelheid. Eenmaal met de settings gespeeld zodat alles er wat scherper uit ziet kom ik tot de conclusie dat mijn 1080ti het toch echt niet trekt.

[...]

De Bentley doet me weinig, op nat gedraagt de auto zich wel heel neutraal, maar brengt weinig emotie over.
Ik herken dit wel ongeveer ja.

Welke grafische aanpassing heb je nog gedaan om iets meer kwaliteit te krijgen? Jij hebt ook de Rift?

vanavond maar eens naar René zijn tips kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
BruceLee schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 00:17:
Sinds de update vandaag versie 0.2.0 rijdt het echt velen malen beter voor mij met mijn DD stuur
je kan nu de ingame dynamic damping helemaal uitzetten op 0% bij de ffb settings en dat lost alle problemen voor mij op kwa ffb

Hier wat beelden van de nieuwe auto en track

[YouTube: ACC Bentley Continental GT3 Misano World Circuit 1:34.827 Tv Replay]
YouTube: ACC Bentley Continental GT3 Misano World Circuit 1:34.827 Tv Replay

YouTube: ACC Bentley Continental GT3 Misano Hot Lap 1:34.827 Onboard Direct D...

ook mijn Huracan GT3 Hotlap Opnieuw gedaan in deze build
[YouTube: ACC V 0.2.0 Huracan GT3 Nurburgring 1:54.240 Direct Drive FFB Wheel]
YouTube: ACC V 0.2.0 Huracan GT3 Nurburgring 1:54.240 Direct Drive FFB Wheel

De Fov kan ook een stuk beter in deze update, de fov kan nog lager :D en ook kan je eindelijk iets omlaag kijken met pitch.

TIP voor iedereen zet die variabele damping uit op 0% bij de ffb opties
Knap hoe je ermee rijdt! d:)b

En zeker met die dooie hoek op rechts en links dat Event Leaderboard zo prominent in je face! kansloos :')

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PassieWassie
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:53:
[...]
Welke grafische aanpassing heb je nog gedaan om iets meer kwaliteit te krijgen? Jij hebt ook de Rift?
Heb inderdaad ook een Rift!

Ik heb resolution scale op 1.4 gezet en anti aliasing op high temporal. Overige settings meestal medium /low. Dan is het beeld wel al een stuk scherper. Toch nog steeds veel gejudder, vooral als ik mijn hoofd beweeg.

[ Voor 3% gewijzigd door PassieWassie op 11-10-2018 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Vanavond even testen met de 2080ti er in ! :D :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Okay, het ging vanavond al een stuk beter t.o.v. gister met wat aanpassingen zoals hierboven aangegeven. :) grafisch misschien iets beter, maar toch klopt het ergens nog niet .. als ik ingame mijn hoofd draai, zie ik wat blurry dingen tegen de achtergrond .. alsof je door de voorruit kijkt met wat regen erop.
Wel had ik nu vette FFB !!! _/-\o_

controls.json
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[...]
            ],
            "forceFeedbackGain": 1,
            "steerScale": 1,
            "steerLock": 500,
            "dynamicDamping": 0,
            "roadEffects": 1,
            "minDamper": 0,
            "damperGain": 1,
            "minimumForceFeedback": 0,
            "brakeGamma": 2.3999998569488525,
            "combinedPedals": 0
        }
    ],

Ik heb René's rijtje voor vrSettings.sjon iets aangepast .. mijn menu was ineens gelinkt aan waar ik keek .. ik had hem altijd in mijn face i.p.v. stil hangend in de ruimte. Ik weet niet of dat layer 2 is, maar ik heb er layer 1 van gemaakt en eigenlijk stond alles wel goed nu. O+ (fps wat vaag ver weg in rode letters)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
{
    "mainMenuLayerDistance": 174,
    "mainMenuLayerSize": 200,
    "mainMenuLayerType": 1,
    "raceMenuLayerDistance": 200,
    "raceMenuLayerSize": 200,
    "raceMenuLayerType": 1,
    "hUDLayerDistance": 200,
    "hUDLayerSize": 200,
    "hUDLayerType": 1,
    "spectatorScreenMode": 5
}

Verder heb ik in hud.sjon de FPSweergave ingeschakeld!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
{
    "safezoneLeft": 20,
    "safezoneTop": 15,
    "safezoneRight": 20,
    "safezoneBottom": 15,
    "raceNotificationsVisible": 1,
    "ratingWidgetVisible": 1,
    "ratingWidgetPracticeFocus": 0,
    "ratingSensitiveWidgetVisibility": false,
    "basicCarInfoVisible": 1,
    "fPSVisible": 1,
    "electronicsVisible": 1,
    "hotlapStandingVisible": 1,
    "laptimeInfo01Visible": 1,
    "leaderboardVisible": 1,
    "trackMapVisible": 1,
    "raceDirectorInvestigationVisible": 1,
    "raceRealtimeStandingVisible": 1,
    "raceStandingVisible": 1,
    "radarVisible": 1,
    "sessionInfoVisible": 1,
    "tyreTemps01Visible": 1,
    "timeLeftWidgetVisible": 1,
    "wrongWayVisible": 1,
    "virtualMirrorVisible": 0,
    "proximityIndicatorsVisible": 1,
    "useMPH": 0
}

.. dat had ik beter niet kunnen doen :D

23fps normaal helder weer, 17fps bij regen en donker ;w

Ik kwam er achter dat iedere key-binding een advanced heeft, d.w.z. daar zie je als je de rem selecteerd, wat zijn pedaaluitslag is, en of je wel 0-100% uitslag hebt! Idem koppeling en gaspedaal! w00t, dus dat zit er WEL in. Nice :)

Daarnaast kun je iedere knop een direct-actie geven en een delayed-actie als je de toets langer ingedrukt houdt. Dus dan zou je naast up/down left/right forward/backward misschien toch nog koplampen wissers en dat soort zaken kunnen instellen, maar nog niet geprobeerd.

De menu navigatie ging nu wel redelijk vanaf het stuur. Maar om daarmee nu een setup helemaal bijeen te klikken lijkt me een hele klus.

owja .. CTRL+Space werkt ook idd :)
Then I started the game in vr mode and pressed "Forward" which was assigned to A on my wheel to get past the "continue to game" page. Using CTRL+left/right and CTRL+shift+left/right I adjusted UI/HUD to my liking.
dit heb ik niet aan de praat gekregen nog.. iemand wel?

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-10-2018 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:43:

Okay, het ging vanavond al een stuk beter t.o.v. gister met wat aanpassingen zoals hierboven aangegeven. :) grafisch misschien iets beter, maar toch klopt het ergens nog niet .. als ik ingame mijn hoofd draai, zie ik wat blurry dingen tegen de achtergrond .. alsof je door de voorruit kijkt met wat regen erop.
Wel had ik nu vette FFB !!! _/-\o_
ben het met je eens, de FFB is enorm verbetert!
Heb de Bentley op monitor gereden en ik vind het alsof dat ding op rails staat :*)

Maar de rest... tot nu toe vind ik de ervaring nogal tegenvallen in VR.
Het is dat je zo enthousiast bovenstaande post, ik ga er vanavond nog eens naar kijken.
Maar een rondje NB zit er momenteel voor mij niet eens in door de slechte ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Is het nieuw in deze 0.2 versie dat je eerst een complete warmup lap (op erg langzaam tempo) moet doen in een Quick Race? Erg vervelend om iedere keer eerst een compleet rondje op zo'n langzaam tempo te moeten doen namelijk. Bij de Events (4e) rijd je ook een Quick Race, maar dan start de race voor de laatste bocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brandon Weber

Brandon Weber

Impossible is nothing

Gevonden op een ander forum:
Het onderstaande toevoegen (onderaan dus bijplakken) geeft een scherper beeld in VR, heb het uitgeprobeerd en het werkt!
Bestand: C:\Users\je-eigen-naam\AppData\Local\AC2\Saved\Config\WindowsNoEditor\Engine.ini

[ConsoleVariables]
r.TemporalAACatmullRom=1
r.TemporalAAPauseCorrect=1
r.TemporalAASamples=4
r.Tonemapper.Sharpen=4
vr.PixelDensity=1.4
r.SeparateTranslucency=0
r.HZBOcclusion=0
r.MotionBlurQuality=0
r.PostProcessAAQuality=4
r.BloomQuality=0
r.EyeAdaptationQuality=0
r.AmbientOcclusionLevels=0
r.SSR.Quality=1
r.DepthOfFieldQuality=0
r.SceneColorFormat=3
r.TranslucencyVolumeBlur=0
r.TranslucencyLightingVolumeDim=48
r.LensFlareQuality=0
r.SceneColorFringeQuality=0
r.FastBlurThreshold=0
r.SSR.MaxRoughness=0.1
r.RHICmdBypass=0
r.DetailMode=1
r.RefractionQuality=2
r.MaterialQualityLevel=1
sg.ShadowQuality=2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
https://www.facebook.com/...243607076/?type=3&theater
⬇️ HOTFIX AVAILABLE / STEAM UPDATE ⬇️

Dear #ACCompetizione racers...

We are now LIVE with a VR user dedicated hotfix, introducing keyboard controls, fixed VR camera scaling (6DOF now works correctly) and some customization settings for your VR gaming experience.

See below...

To edit your HUD and camera preferences, head over to vrsettings.json, default location Documents/Assetto Corsa Competizione/Config/vrsettings.json (edit with notepad)

For further support and technical info, please visit ➡️ https://bit.ly/2yyfZMV

Thanks for joining us in our Assetto Corsa Competizione Early Access program!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/43773405_2764192250273742_8315249056641187840_o.jpg?_nc_cat=109&oh=25fffb66a087f5b6b71006038b2a9f0c&oe=5C484C06

en deze kwam ook nog voorbij via @mjmbult :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Wilde het net plaatsen. Dit is goed nieuws! Snelle hotfix in mijn ogen. Vanavond zeker testen!!!

en deze ! : https://www.assettocorsa....-2-1-available-now.52410/

Hier staat de volledige lijst.

[ Voor 9% gewijzigd door phoentje op 16-10-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik ben er inmiddels achter dat de lengte van de warmup lap een setting is die je kunt aanpassen. Tevens heb ik een FFB instelling gevonden waarmee ik iets meer gevoel in het stuur heb (minder gain, dynamic damping op 0, maar nog steeds lang niet op het niveau van rF2, maar wel een stuk beter dan in versie 0.1). Maar... nu begin ik me te storen aan de 'collision physics'. Een klein 'tikje' van de AI en ik spin van de baan af en de AI rijdt vrolijk door alsof er niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

PatrickC schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:28:
Ik ben er inmiddels achter dat de lengte van de warmup lap een setting is die je kunt aanpassen. Tevens heb ik een FFB instelling gevonden waarmee ik iets meer gevoel in het stuur heb (minder gain, dynamic damping op 0, maar nog steeds lang niet op het niveau van rF2, maar wel een stuk beter dan in versie 0.1). Maar... nu begin ik me te storen aan de 'collision physics'. Een klein 'tikje' van de AI en ik spin van de baan af en de AI rijdt vrolijk door alsof er niets aan de hand is.
Ik zag laatst filmpje die juist zei dat je de dynamic dampning op 100% moet laten. Niet te verwarren met de damping in je profiler. Ik zoek het filmpje er even bij ;)

Edit:
Dit filmpje:

https://youtu.be/VDBo3nWRhUk

[ Voor 4% gewijzigd door mjmbult op 16-10-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
mjmbult schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:50:
[...]

Ik zag laatst filmpje die juist zei dat je de dynamic dampning op 100% moet laten. Niet te verwarren met de damping in je profiler. Ik zoek het filmpje er even bij ;)

Edit:
Dit filmpje:

https://youtu.be/VDBo3nWRhUk
Dankjewel voor de tip, maar dat filmpje had ik al gezien. ;) GamerMuscleVideos heeft een direct drive wheel en daarbij werkt deze dynamic damping setting anders dan bij de goedkopere stuurtjes zoals een Logitech G25/27/29 of Thrustmaster T300. Bij dit soort stuurtjes lijkt een dynamic damping setting van 0 beter te werken. Ik had na het bekijken van deze video nog even de setting terug op 100 gezet, maar daarbij verdween het beetje gevoel bij onderstuur en overstuur dat ik met een 0 setting wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjmbult

mjmbult

Mike

PatrickC schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:18:
[...]

Dankjewel voor de tip, maar dat filmpje had ik al gezien. ;) GamerMuscleVideos heeft een direct drive wheel en daarbij werkt deze dynamic damping setting anders dan bij de goedkopere stuurtjes zoals een Logitech G25/27/29 of Thrustmaster T300. Bij dit soort stuurtjes lijkt een dynamic damping setting van 0 beter te werken. Ik had na het bekijken van deze video nog even de setting terug op 100 gezet, maar daarbij verdween het beetje gevoel bij onderstuur en overstuur dat ik met een 0 setting wel had.
Vreemd. Ik heb een t300 en had meer gevoel bij 100%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
mjmbult schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:35:
[...]

Vreemd. Ik heb een t300 en had meer gevoel bij 100%..
Ik denk dat we kunnen concluderen dat deze setting verschillend uitpakt voor verschillende sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Voor de Mixed reality headset gebruikers onder ons! (met name de Odyssey!)

https://www.assettocorsa....se-samsung-odyssey.52376/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Twee dagen geleden gekocht en geprobeerd - erg gaaf! Merk wel dat ik moeite heb de camera settings goed te krijgen, gebruik nu vooral de 2e camera want de helm camera duikt teveel naar beneden bij het remmen - is dat aan te passen?

Force feedback op TM T300 begint er langzaam te komen, wel even moeten zoeken op de fora om de settings beter te krijgen. ZIe hieboven nog een tip staan die ik straks even ga proberen :)

Andere vraag: Zijn er al apps / programma's om een dashboard te krijgen op mijn telefoon? Heb namelijk een oude iPhone op mijn stuur zitten en die gebruik ik in iRacing als dash met gear, brake balance, laptimes etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Sanderrr op 29-10-2018 10:01 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Mijn ervaring...

Ik heb gewacht met ACC tot dat er VR ondersteuning zou zijn. Mijn rig is nu eenmaal ingesteld voor VR (zit geen scherm voor).

Dus ik enthousiast de sim laden in VR. Niks werkt. Geen muiscursor (wtf) en zat gelijk gebonden aan toetsenbord waarvan je de keuzes niet zag.

Sim geladen in single screen knoppen geconfigureerd die met het menu te maken had. Zodat ik in VR de rest kon doen. ACC dacht daar anders over. Eenmaal in VR weer naar de controls om alles te mappen. De assign knop werkt niet, enter werkte niet.... dus kon niks assignen.

Terug naar screenmodus dan maar om daar met moeite alles in te stellen. Het gaat éénmaal makkelijker achter je stuur. Op dit moment heb ik alleen de menu's gezien.

Na 1,5 uur klooien met mappings.... een rondje proberen te rijden. Gewoon simple, single player, nurb en de lambo (dacht ik).... éénmaal in de auto begon ik te huilen van de kwaliteit die ik zag. Dashboard niet eens te lezen, gevoel of ik stuur in mn ribben had. En microstutters. Maar goed, paar rondjes gereden. De FFB zonder instellingen gewijzigd te hebben vond ik wel erg lekker aanvoelen en het geluid is geweldig.

De UI die standaard aan staat moest ik ook wel van huilen. Blijk dus dat je dat in cfg files moet aanpassen.

Maar mijn mainconcern was de graphics. Zo zwaar teleurgesteld. Dus ging een paar dingetjes veranderen. Die ergenis alleen maar erger maakte. Blijkbaar negeert hij SteamVR pixel density... en OculusTray tool kon ook niet veel doen.

Dus op dit moment zeg ik... dat hij een 4/10 is voor VR. Screen niet kunnen testen. Maar koop hem wel. Want vanaf volgende maand ga je meer betalen en ik heb er wel vertrouwen in dat ze dit goed kunnen maken. Voor 25 euro in EA is dit wel een prikkie voor wat hopelijk een high end sim word. Kleine risico dus.

Mijn config is een i7 4790K op 4ghz, 16gb ddr3 en 1070gtx.

[ Voor 2% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 29-10-2018 10:32 . Reden: Dyslexie, vergeet dingen, spelling etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
sinds mijn eerste ervaring heb ik hem maar even laten liggen .. mijn rig met 1060 heeft het er te zwaar mee, dus die minimum requirements vind ik erg bescheiden uitgedrukt want daar voldoe ik ruimschoots aan. Ik hoop met een week een 2070 te bemachtigen, dan gaan we het nog eens proberen en als het dan nóg niet draait moeten moederbord/cpu en ram er ook maar aan geloven. Maar wel een beetje bizar als je de minimum specs leest..
Official Minimum Requirements

Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i5-4460 or AMD FX-8120
Memory: 4 GB RAM
Graphics: GeForce GTX 460 2GB, Radeon HD 7770
DirectX: Version 11
Storage: 50 GB available space
Sound Card: Integrated

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PassieWassie
Er moet duidelijk geoptimaliseerd worden want ik heb met een 1080ti ook geen goede performance in VR. Heb onderhand veel settings op low en dan is het aardig te doen.. Toch denk ik dat er veel meer in deze engine zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvdezz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 15:08
Wat ik niet echt snap: als je de early release koopt, hoeveel updates krijg ik dan? Als je de eerste release koopt, krijg je dan alle updates op de final release na?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
maartenvdezz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:18:
Wat ik niet echt snap: als je de early release koopt, hoeveel updates krijg ik dan? Als je de eerste release koopt, krijg je dan alle updates op de final release na?
Je krijgt alle updates INCLUSIEF de final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Vraagje;

Vandaag de game voor het eerst opgestart en in 1e instantie in VR even de Xbox controller erbij gepakt. Daarna wilde ik mijn AccuForce en HE-pedals mappen, maar kreeg dit niet voor elkaar.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ik ben er nu wel achter dat het mijn cpu moet zijn die de boel capped .. ik heb mijn i7-4770K namelijk overgeklokt van 3,5/3,9 naar 4,4 GHz continu en mijn 3Dmark gaat omhoog en mijn FPS ingame online gaat omhoog. Zat nu te schommelen tussen 55~85fps :P

Timespy @3,5GHz: 7708 punten
Timespy @4,4GHz: 8072 punten
Timespy @4,4GHz: 8120 punten (clean install)

kwam er ook achter dat mijn geheugen al die tijd op 1600 draaide ipv 1866 :')

ik zou de 4770K nog een stap hoger willen proberen maar hij komt nu al tegen 99 graden in de benchmarks :o Dus eerst nog maar een Be!quiet Dark Rock 4 (200W) besteld als vervanger voor mijn Pure Rock Slim (120W)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irvvKNBz1eWOWTSADi0_xB2ze4g=/fit-in/188x141/filters:strip_icc():fill(white)/i/2001919445.jpeg?f=thumblarge

toch stiekumpjes maar eens een nieuw systeem samenstellen ..

@raymondw: ik zat meer te denken aan

pricewatch: Intel Core i5-8600K Boxed
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX432C18FR2K2/16
pricewatch: Gigabyte Z390 Gaming X
of
pricewatch: ASRock Z390 Extreme4

BeQuiet AIO is best wel lomp en 2x zo duur :P ... wel erg vet O+

[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@Alfa90_Buttje
2700X
BeQuiet AIO
3200Mhz RAM

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Donderdag de nieuwe patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
De 14e is Woensdag, dagje eerder :+
Had al wat in de agenda geplanned ivm online testen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door raymondw op 12-11-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online
Oh verrek! :)
Nu maar hopen dat ze wat fixes hebben doorgevoerd, kan helaas tot op heden niets starten. Alleen maar crashes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ow? Dat meen je niet .. ik ga vanavond weer eens testen. Laatste keer geen probleem iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27
0.3 zou uit moeten zijn, maar ik zie nog niks in steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:38

lytjepole

Schier?

kijk nog maar eens :)

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste