[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 14:19
Je kan altijd aansluiten bij IRL:
https://discord.gg/rEMCHt8c

2 vaste raceavonden: donderdag en zondag meen ik (ik ben momenteel niet zo heel actief)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 13:26
OFV schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:43:
Ik zie dat dit topic niet echt leeft. Ik speel nu 2 jaar ACC op Xbox en overweeg de overstap naar een PC die ik alleen voor ACC zou aanschaffen. Reden: meer mogelijkheden en grotere community. Ik zou graag aansluiten bij (NL) ACC racers en meerijden in (besloten) races. Dat hoeft allemaal niet te fanatiek maar bijv. een vaste avond in de week met een groep lijkt me leuk.

Is er vanuit tweakers een groep mensen hiermee bezig? Communiceren zij ergens anders dan dit topic?
Ik zit in exact t zelfde schuitje. Heb een Logitech G923 en mijn huidige PC is dermate verouderd dat dit niet gaat werken ben ik bang. Nieuwe PC bouwen + over naar direct drive gaat me dus minstens 2.5K kosten ben ik bang. Om die reden blijf ik het maar uitstellen. Is jouw xbox rig PC volledig PC ready?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
OFV schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:43:
Ik zie dat dit topic niet echt leeft. Ik speel nu 2 jaar ACC op Xbox en overweeg de overstap naar een PC die ik alleen voor ACC zou aanschaffen. Reden: meer mogelijkheden en grotere community. Ik zou graag aansluiten bij (NL) ACC racers en meerijden in (besloten) races. Dat hoeft allemaal niet te fanatiek maar bijv. een vaste avond in de week met een groep lijkt me leuk.

Is er vanuit tweakers een groep mensen hiermee bezig? Communiceren zij ergens anders dan dit topic?
Kom inderdaad eens bij IRL kijken. Veel Nederlanders daar, actieve discord community en vast racedag op zondag.
https://www.racingleague.net

Als je meer info wenst, mag je mij altijd een DM sturen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gbroekhuis
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 08:46
En met AC Evo in aankomst denk ik dat je geen spijt gaat krijgen van een overstap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49

backupdevice

Boeh!

Vermaeson schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Ik zit in exact t zelfde schuitje. Heb een Logitech G923 en mijn huidige PC is dermate verouderd dat dit niet gaat werken ben ik bang. Nieuwe PC bouwen + over naar direct drive gaat me dus minstens 2.5K kosten ben ik bang. Om die reden blijf ik het maar uitstellen. Is jouw xbox rig PC volledig PC ready?
Ik zou als je het budget hebt echt overstappen naar een PC> Ik heb een tijdje ACC op een console gedaan, maar alleen al het verschil in FFB is een reden om geld te verbranden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:28

Superkiwi

Hoi doei

backupdevice schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Ik zou als je het budget hebt echt overstappen naar een PC> Ik heb een tijdje ACC op een console gedaan, maar alleen al het verschil in FFB is een reden om geld te verbranden
Wat niet weet wat niet deert :+
Op de PS5 heb ik het idee dat de FFB met CSL Elite + Formula V2 aardig accuraat is. Tenminste, ik kan er goed mee overweg en voel volgens mij wat ik zou moeten voelen. Nooit op een ander platform dan Playstation geracet dus dit is voor mij 'hoe het hoort te voelen'.
Gelukkig ken ik niemand die op de pc speelt, anders was ik misschien ook al overstag gegaan ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
backupdevice schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Wat zou een okayisch CPU zijn voor single monitor 1440p? Ik zou enkel een nieuwe GPU kunnen kopen maar gezien t spel CPU heavy is verwacht ik niet ver te komen met een i5 6600K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:42

OFV

Vermaeson schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Ik heb een Treq one, zal de computer mount dan nog toe moeten voegen. Ik blijf het uitstellen omdat ik vrees ruim over de 1000 euro heen te gaan, ook tweedehands.

Bedankt allen voor de tips en info. Ik ga het bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Vermaeson schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:05:
[...]

Wat zou een okayisch CPU zijn voor single monitor 1440p? Ik zou enkel een nieuwe GPU kunnen kopen maar gezien t spel CPU heavy is verwacht ik niet ver te komen met een i5 6600K.
Ik heb die proc en resolutie en ACC draait daar prima op met een 1070. Dus met een wat moderne GPU zal het zeker wel goed komen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:19
Vermaeson schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:05:
[...]

Wellicht handig om te vermelden hoeveel je uit wil geven?
(of heb ik daar overheen gelezen? O-) )

[ Voor 5% gewijzigd door MTFDarkEagle op 14-10-2024 08:22 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
MTFDarkEagle schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:22:
[...]

Wellicht handig om te vermelden hoeveel je uit wil geven?
(of heb ik daar overheen gelezen? O-) )
Nee klopt, maar met okayish bedoelde ik value for money. Ja de 7800X3D zal het beste zijn, maar krijg ik voor de helft van t geld ook de helft FPS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49

backupdevice

Boeh!

Vermaeson schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Nee klopt, maar met okayish bedoelde ik value for money. Ja de 7800X3D zal het beste zijn, maar krijg ik voor de helft van t geld ook de helft FPS?
ik heb en 7800x3d en een RtX4700 en draai locked op 144hz met 30+ auto's.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-06 13:39
Barista schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:53:
Zojuist mijn eerste 1.50.x gereden op Monza. Best trots op... want ik stuur met de muis :D
PB verbetert op Monza. 1.48.x ! Nog steeds sturend met de muis. 1.46 is het doel. Om al die jongens en meisjes met hun 2000+ euro setups te verslaan met een muisje van 60 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:29
@Barista, 1.46 is wel serieus snel, denk niet dat dat lukt met een muis aangezien je de auto toch een stuk meer op de limit zult moeten rijden en dan heb je toch wel feedback van de auto nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
Card Nox schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:55:
@Barista, 1.46 is wel serieus snel, denk niet dat dat lukt met een muis aangezien je de auto toch een stuk meer op de limit zult moeten rijden en dan heb je toch wel feedback van de auto nodig.
Ach, die 1.48 duurde ook wel een tijdje.. nu ongeveer 240 uur in het spel. Je zou best gelijk kunnen hebben hoor maar time will tell :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Het 'vervelende' aan sneller worden is dat het geen lineaire lijn is maar meer een exponentiele lijn. Hoe dichter je bij de meest optimale tijd komt hoe lastiger het word. Als de meest optimale tijd een 1.46.0 is het stukje van 47 naar 46 vele malen lastiger dan dat van 49 naar 48. Ik heb volgens mij zo'n 1200u+ in ACC zitten (wat bizar als ik er zo over na denk) en zit meestal ~1 sec achter het WR (afhankelijk van de baan/auto/etc natuurlijk).

Maar veel succes, wil je wel eens zien racen met een muis, nog nooit gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ik kreeg monza tot mijn frustratie niet onder de 1m 50 op Xbox. (ongeveer 100 uur gok ik)

Heb nu 10 uur op pc gereden. Duidelijk beter werkende ffb met fanatec en nu al de 1m 49x gereden. Hoewel ik niet verwacht dat daar nog veel af zal gaan overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
OFV schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:35:
Ik kreeg monza tot mijn frustratie niet onder de 1m 50 op Xbox. (ongeveer 100 uur gok ik)

Heb nu 10 uur op pc gereden. Duidelijk beter werkende ffb met fanatec en nu al de 1m 49x gereden. Hoewel ik niet verwacht dat daar nog veel af zal gaan overigens.
Famous last words. :) Lekker blijven rijden en kilometers maken. Dan zal het je verbazen.

Kijk ook af en toe eens een YouTube replay van iemand in dezelfde auto op dezelfde baan. Dan zie vaak ook andere rempunten, lijnen etc. Dan schaaf je er zo weer wat tiendes vanaf.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03
Barista schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:26:
[...]

PB verbetert op Monza. 1.48.x ! Nog steeds sturend met de muis. 1.46 is het doel. Om al die jongens en meisjes met hun 2000+ euro setups te verslaan met een muisje van 60 euro. :+
Van 1:50 naar 1:48 is echter een stuk makkelijker dan van 1:48 naar 1:47 of zelfs 1:46.
Ik weet nog wel dat het me een behoorlijk aantal weken gekost heeft om van een”makkelijke” 1:47 naar 1:46 te komen. Die laatste paar tienden zijn het lastigst :)
Maar succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:10
Ik speel ACC sinds 2 weken, dus redelijk nieuw, maar probeer wel elke avond te spelen. Op Monza is 1:52 mijn record, maar meestal is het 1:53/1:54.

Ik speel met een PS5 controller op de PC.

Wat is een ander redelijk simpel/makkelijk te onthouden track? Ik rij in een McLaren 720 GT3 EVO.

Volgens mij is zowel de auto als de track Monza vooral voor beginners. Tips/adviezen?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

c-nan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:23:
Ik speel ACC sinds 2 weken, dus redelijk nieuw, maar probeer wel elke avond te spelen. Op Monza is 1:52 mijn record, maar meestal is het 1:53/1:54.

Wat is een ander redelijk simpel/makkelijk te onthouden track? Ik rij in een McLaren 720 GT3 EVO.

Volgens mij is zowel de auto als de track Monza vooral voor beginners. Tips/adviezen?
Ik heb eindeloos rondjes gereden op Monza met de McLaren, R8 evo II en de Lamborghini. Dat zijn de auto's die bij me passen en waar ik aardige tijden mee kan rijden. Zandvoort vind ik ook een fijn en goed te onthouden circuit. Wat rauwer rijden als Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-06 14:19
c-nan schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:23:

Na Monza is Spa Francorchamps wel de meeste bekende/populaire. Daar zijn ook altijd wel lobbies van te vinden in ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
Arfalas schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Na Monza is Spa Francorchamps wel de meeste bekende/populaire. Daar zijn ook altijd wel lobbies van te vinden in ACC
Denk dat je met Monza en Spa wel top #2 hebt qua populariteit. Maar eigenlijk vind ik de 3e track veel lastiger te bepalen... Ik rij zelf namelijk ook Nürburgring, Brands Hatch, Zolder en Zandvoort en ook hierin is rond populaire tijden (19.00/23.00) voldoende aanbod in.

Persoonlijk vind ik de populariteit van Spa lastig te verklaren, behalve dat iedereen deze tracks kent uit de F1. Maar ik rij veel liever een van bovengenoemde tracks dan Spa. Ook als je vaker een race wilt winnen als beginner, kun je beter Zolder of Zandvoort gaan leren dan Spa. Goed voor je moraal. ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ik vind Spa een van de lekkerste banen om te racen, lekker lang, tricky stukjes, er is altijd overal nog wel wat tijd te vinden en lekker veel inhaal mogelijkheden. Daarnaast fijne hoogte verschillen en goede combi van lange rechte stukken, snelle bochten en langzame bochten. De auto moet alles kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:10
Arfalas schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Ik draai eigen servers, dus een server met de track die ik zelf wil vind ik wel :P

Zo even kijken naar Spa, Zolder en Zandvoort :)

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb alle DLCs maar er zijn banen bij waar ik nog nooit een meter heb gereden. Meestal rij ik op Monza, Spa, Nurburgring, Zolder. Zo nu en dan eens Barcelona, Hungaroring en Misano. Nordschleife ben ik na 3 bochten al de weg kwijt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Even een Ultra HD HDR video gemaakt van mijn race met OBS Studio.

Een paar jaar gelden kon ik niet in het spel komen qua genieten op de consoles en PC. Sinds gisteren speel ik het spel als nieuwe kans en nu kan ik er wel van genieten. Het spel is niet perfect, maar ze hebben toch heel wat moois neergezet op PC. Er hadden wat meer tracks in kunnen zitten wat mij betreft, maar je kan niet alles hebben. Ik mis mijn favoriete track Road America en nog wat andere tracks. Qua auto's zit het wel goed in dit spel want ik hou van GT auto's. Kortom: Ik ga wel van Assetto Corsa Competizione genieten.

Als tweede race game heb ik iRacing sinds kort, maar die is ook niet perfect. Nu kan ik twee race spellen wisselen en af en toe van beide genieten. Het is gewoon erg leuk om in beide race games te spelen. Ik speel beide met Xbox Series X controller omdat ik geen ruimte heb voor een pro setup met stoel en racestuur.

Het team van de Project CARS serie is nu ook bezig met een sim race spel te maken en ik hoop dat die goed wordt want die ga ik zeker ook checken. Ik houdt het nieuws van toekomstige race spellen goed in de gaten en abonneer mij op hun nieuwsbrief.

Tips voor mij qua toekomstige race spellen meer dan welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Le Mans Ultimate al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

OFV schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:55:
Le Mans Ultimate al geprobeerd?
Bedankt ik heb het spel nu in mijn Steam verlanglijst en ik ga mij er in verdiepen doormiddel van Google en YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 14:11
Is het toegestaan om hier ACC servers te noemen/promoten eigenlijk?

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is echt niet nodig om dit in alle topics te spammen

[ Voor 75% gewijzigd door BM op 30-04-2025 09:52 ]

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste