Mijn ervaring met LFM:Jsmit86 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:05:
80...., ik ben zojuist van 4 naar 9 geklommen. Nog een weg te gaan....
Ook vind ik die minimale tijden best scherp, ook daar zit mijn pr nog wel een paar tellen vandaan (Zandvoort nu)
Afgelopen week mijn LFM License run gehaald, en die license tijden zijn nog best langzaam.
De laptimes in de Rookie sprint klasse (split 3) op Zandvoort in mijn eerste race was een 1:36.227!! voor pole en ik kwalificeerde met een 1:39.923 als één na laatste Hahaha. Ik dacht ook dat het onmogelijke tijden waren maar als je ze eenmaal hebt gehaald gaat het steeds makkelijker.
Met heel veel oefenen haal je die tijden op de duur wel, maar dan moet je nog leren racen met andere auto's op de baan zonder ze te raken. Ik zelf vond het fijn om veel te oefenen met AI races en dan starten in het midden van het veld expres temidden van alle chaos dus. Dat is een hele uitdaging en dan raced AI nog netjes en voorspelbaar ivt online.
Op Monza minimaal 20 minuten AI race achteraan starten en dan in de bochten bumperkleven en op de rechte stukken er naast gaan rijden en dan weer laten afzakken en bumperkleven, dat heeft mij geholpen om SA wat sneller te verhogen.PatrickC schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:38:
[...]
Dat zal het zijn… te netjes rijden. Risico met de AI is dan wel dat ze je raken als je op hun bumpers gaat rijden, want ze remmen nog wel eens te hard en dan is er altijd nog je reactiesnelheid. Maar ik zal eens wat gaan bumperkleven.
Maar het is wel verstandig om ook gewoon echt veilig te leren racen en dat heeft gewoon tijd nodig. Waarom wil je bij LFM racen en niet in openbare lobbies? Juist omdat er een bepaalde standaard van de coureurs wordt verwacht. Tuurlijk gebeuren er als nog genoeg incidenten maar divebomben in turn 1 als een echte noob kan je gewoon niet maken in LFM. Imho