Vertrek echter over 2 dagen op vakantie dus wordt pas testen bij terugkomst.
[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 26-05-2023 13:54 ]
Dutch Understeer Squad is een community sinds begin dit jaar onder deze naam actief.
We reden eerst alleen in AC en blijven dat ook doen, maar sinds een week hebben we ACC ook weer geactiveerd. ACC reden we in het verleden al maar was even stil komen te liggen.
Nu we een aardige groep leden al hebben gevonden die mee willen rijden, willen we een serie van 3 races starten, waar altijd meer zielen welkom zijn op onze server.
Daarom starten we op onderstaande data de GT3 Mini Summer Series:
/f/image/HL5ZL4sS9zOaMiUp5Bf9JPLD.png?f=fotoalbum_large)
Oefenen kan in de weken voor de race, na de race komt de volgende track op de server.
Mocht je mee willen rijden, aarzel dan niet om je te melden op onze discord: https://discord.gg/U3YzYdcRtu
Happy racing!
Dat ondervind ik met meerdere games in Steam. Zelfs een kleine update kan lang duren om uit te rollen. Een verklaring hiervoor kun je hier vinden (eerste reactie): https://steamcommunity.co...um/1/1752358461527625898/Pin0 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 13:10:
Ik heb sinds kort dit spel via steam. Maar iedere keer als er een update is dan download hij die vrij snel maar de update zelf duurt dan super lang. Soms uren? Google hielp me niet verder. Zijn er meer mensen die dat hadden en dat hebben opgelost?
Mocht je ACC momenteel op een SATA disk hebben staan en de mogelijkheid hebben om hem op een (m.2) SSD te plaatsen, dan zou dat een optie zijn om een en ander te versnellen. Maar ook dan duurt updaten nog vaak erg lang is mijn ervaring. Dus ik heb geleerd om maar geduld te hebben.
Thanks, ik ben niet de enige dus. Als ik opnieuw opstart na de download wil het soms wel opeens vlot gaan. Ik heb enkel 1 m2 ssd in mijn systeem dus daar zal het niet aan liggen.Huugje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:56:
[...]
Dat ondervind ik met meerdere games in Steam. Zelfs een kleine update kan lang duren om uit te rollen. Een verklaring hiervoor kun je hier vinden (eerste reactie): https://steamcommunity.co...um/1/1752358461527625898/
Mocht je ACC momenteel op een SATA disk hebben staan en de mogelijkheid hebben om hem op een (m.2) SSD te plaatsen, dan zou dat een optie zijn om een en ander te versnellen. Maar ook dan duurt updaten nog vaak erg lang is mijn ervaring. Dus ik heb geleerd om maar geduld te hebben.
ik weet niet of het je helpt, maar ik heb het zo gemapped...fungho schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 22:02:
He allemaal,
Sinds afgelopen weekend ben ik de wondere wereld van ACC ingestapt. De afgelopen paar maanden heb ik mijn Sim aangeschaf en opgebouwd.
Nu heb ik een vraag over profielen voor de button configs van de stuurwielen, dus het toewijzen van de verschillende acties/functies aan je stuurtje. ZIjn daar standaard profielen voor te vinden, en waar?
Ik heb de volgende setup:Ps. ik ken Coach Dave Academy, maar geloof dat die alleen setups heeft voor de auto's in ACC?
- Wheelbase: Simucube 2 Pro
- Wheel: Ascher F28 (V2)
- Pedals: HeusinkVeld Sprint
Alvast bedankt!!
/f/image/gJCH93G1ycRwtbxyisfpk3Qh.png?f=fotoalbum_large)
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Gisteravond maar even geoefend .. sinds februari niet meer geredenroelofz schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:09:
Hoi ACC rijders,
Dutch Understeer Squad is een community sinds begin dit jaar onder deze naam actief.
We reden eerst alleen in AC en blijven dat ook doen, maar sinds een week hebben we ACC ook weer geactiveerd. ACC reden we in het verleden al maar was even stil komen te liggen.
Nu we een aardige groep leden al hebben gevonden die mee willen rijden, willen we een serie van 3 races starten, waar altijd meer zielen welkom zijn op onze server.
Daarom starten we op onderstaande data de GT3 Mini Summer Series:
[Afbeelding]
Oefenen kan in de weken voor de race, na de race komt de volgende track op de server.
Mocht je mee willen rijden, aarzel dan niet om je te melden op onze discord: https://discord.gg/U3YzYdcRtu
Happy racing!
Mooie binnenkomer voor de nieuwe Ferrari 296 GT3
écht niet normaal .. je kunt nu gewoon VOL over de kerbs !!! Met de 488 was je gelanceerd!! Is dat nu de 296 of het nieuwe tire model ?
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-06-2023 12:37 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Heb ruim 15 jaar gereden met mijn Logitech G27.
Die nieuwe Ferrari is idd een lekkere om mee te rijden.
Zal mij binnenkort weer eens melden op Discord bij DUS.
apollo13
[ Voor 211% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-06-2023 23:03 ]
Mocht je nog eens overwegen om langere races te gaan doen, hou er dan rekening mee dat de bandenslijtage in deze auto dan best wel een punt wordt. Meer dan bij andere auto's, heb ik begrepen.Edwinlzv schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:49:
Die nieuwe Ferrari rijd inderdaad heel erg lekker. Gisteravond heb ik 3 races van 20 minuten gereden (tegen de AI) op Zolder, Zandvoort en Barcelona en heb me meer dan prima vermaakt. Ook zijn mijn SA, TR en CN gestegen mede omdat deze Ferrari best voorspelbaar is.
Maar over korte races gesproken, zou je mij kunnen vertellen hoe je een race van 20 minuten opzet? Misschien een vreemde vraag, maar wanneer ik de raceduur instel gaat die aanvankelijk met elke klik 5 minuten omhoog, tot aan de 15 minuten. Daarna springt hij meteen naar de 30 minuten. Is er ergens een setting die ik over het hoofd zie?
Singleplayer
dan linkerschermpje pakken (game mode)
Quick race selecteren
Als het linkerscherm op quick race staat op dat schermpje klikken, dan krijg je de opties te zien.
---
Laatst ging het hier nog even over performance en stotteren. Ik had een Ryzen 2600X en 1660 Super, en draai op iets van 2880x1620, dit middels DSR. Ik heb een 1080p tv en zo vallen de individuele pixels minder op. Verdere settings op high, maar zaken als mirror op low, een beetje een mix.
Maar ik had altijd last van stotteren bij veel auto's in beeld, zelfs als ik deze op max 10 stuks en de LOD op het allerlaagste had (20%?). Fps was altijd wel 60, maar dan toch stotteringen zeg maar.
Ik heb de cpu vervangen door een 5800X en heb LOD nu op 100% en met 20 auto's zichtbaar en geen enkele stottering meer. Ondanks dat m'n oude cpu nooit boven de 50% belasting kwam, en ik had ook niet 1 core die op 100% zat ofzo. Mede n.a.v. dit artikel toch de cpu vervangen: review: Tijd voor een upgrade? - Deel 2 - Ryzen 1000/2000 vs. de nieuwste pro...
Toch wel iets om te overwegen wellicht voor anderen
[ Voor 81% gewijzigd door Aikon op 12-06-2023 22:14 ]
ps. waarom zo'n vage resolutie op een 1080p scherm, waarom niet gewoon 1080p?
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 12-06-2023 22:29 ]
Wellicht met Assetto Corsa 2 maar voor 4K gaan.
Ben het eigenlijk niet echt met je eens qua naar GPU kijken. Normaal geeft dat wel een aardige indicatie idd, maar ook met alles low en als m'n GPU uit z'n neus eet krijg ik stotteringen, puur door de single core prestaties van die 2600X. Echt een ACC dingetje. Al heb ik nog 2 60fps schermpjes die door Sim-hub worden aangestuurd, dat zal ook wel wat cpu kosten overigens.
[ Voor 35% gewijzigd door Aikon op 12-06-2023 22:45 ]
Mbt je bottleneck, je zegt het zelf toch al? "als m'n GPU uit z'n neus eet krijg ik stotteringen" want je GPU wordt gebottled. Nu met je 5800X zal die GPU op 100% draaien neem ik aan en word hij niet meer gebottled door je CPU (er vanuitgaande dat de rest van je PC hem niet bottled).Native screen resolution
It's worth bearing in mind that the screen resolution that your monitor advertises isn't the only resolution it can display. The published resolution is known as the native resolution of the screen and is the resolution that looks best on the display. You can change the resolution of the screen, although you can only change it to a lower resolution than the native resolution, not higher.
For example, if you buy a 4K (also known as an Ultra High Definition) screen, with a resolution of 3840 x 2160, and you find the resolution is too high, you can set your PC, Mac or laptop to display at a lower resolution, for example 1920 x 1080.
[ Voor 41% gewijzigd door Card Nox op 12-06-2023 23:16 ]
Door een hogere resolutie te draaien die weer gedownscaled wordt, krijg je betere anti-aliasing in ACC.Card Nox schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:13:
@Aikon, Wat is dan precies het voordeel van een hogere resolutie op een 1080p scherm? Het scherm kan maar 1080p weergeven het kan niet iets laten zien waar er geen pixels voor zijn. Voor zover mij bekend is het beste beeld altijd de native resolutie van het scherm.
[...]
Mbt je bottleneck, je zegt het zelf toch al? "als m'n GPU uit z'n neus eet krijg ik stotteringen" want je GPU wordt gebottled. Nu met je 5800X zal die GPU op 100% draaien neem ik aan en word hij niet meer gebottled door je CPU (er vanuitgaande dat de rest van je PC hem niet bottled).
De game staat bekend om de mindere AA.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja klopt, uiteraard met downsampeling, uiteindelijk is de output 1080.Card Nox schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:13:
@Aikon, Wat is dan precies het voordeel van een hogere resolutie op een 1080p scherm? Het scherm kan maar 1080p weergeven het kan niet iets laten zien waar er geen pixels voor zijn. Voor zover mij bekend is het beste beeld altijd de native resolutie van het scherm.
Klopt ookMbt je bottleneck, je zegt het zelf toch al? "als m'n GPU uit z'n neus eet krijg ik stotteringen" want je GPU wordt gebottled. Nu met je 5800X zal die GPU op 100% draaien neem ik aan en word hij niet meer gebottled door je CPU (er vanuitgaande dat de rest van je PC hem niet bottled).
Website: https://racingclubnederland.nl/
Discord: https://discord.gg/KWZmhghD3p
Dit gebeurde hem na 7 maanden. Zoals waarschijnlijk bekend zijn er problemen met de 4090, hou dus je videokaart in de gaten en niet onbemand achter. Het probleem lijkt te zitten in de 12 pins connector. Hij was er gelukkig op tijd erbij.
apollo13
:strip_exif()/f/image/ITpqB95OcDL7U3p7YEBOlWHD.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt het je leuk om mee te doen, join dan onze Discord voor meer informatie.
Welke DLC zouden jullie niet zonder willen?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Overigens kan je de DLC altijd goedkoper via key-shops halen dan tijdens de steam.
Ja, natuurlijk, maar je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus ik dacht, ik vraag het eerst even voordat ik bijvoorbeeld de 2020 World Pack laat zitten en die volgens de online gemeenschap onmisbaar blijkt te zijn of zoAikon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:34:
Tja, het is maar net wat je leuke auto's of circuits vind toch? Ik heb zelf ook de Intercontinental, eigenlijk vanwege alle 4 de circuits, met name Mount Panorama. Ik dacht ik koop later de rest nog wel, maar ik ben nog lang niet uitgekeken op de content die ik nu heb. Ik wil eigenlijk eerst alle circuits die ik tof vind nog beter onder de knie krijgen.
Overigens kan je de DLC altijd goedkoper via key-shops halen dan tijdens de steam.
Ik zag trouwens niet eens dat er wel 4 circuits in die Intercontinental zitten. Ik zag Suzuka en dacht, die komt er sowieso!
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Het Intercontinental GT pack met Suzuka natuurlijk, dat is een no-brainer
In diezelfde DLC zit Laguna Seca, Mt Panorama en Kalami dus je krijgt vier hele mooie circuits.
Auto's zitten er genoeg in de game imo; ik zou altijd voor een pak met circuits gaan.
Het GT4 pack is leuk maar ik merk dat ik die eigenlijk niet zo vaak rij. Het Amerikaanse pak heb ik (vooralsnog) overgeslagen; Amerikaanse tracks vind ik niet zo veel aan.
[ Voor 22% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2023 20:59 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan mis je wel Watkins Glenn.. En die is toch echt wel héél erg tofSuperkiwi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:53:
[...]
Amerikaanse tracks vind ik niet zo veel aan.

Gegroet! Lukas
Sorry
Ja tuurlijk, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met online racen. Ik doe dat eigenlijk nog maar zelden. Het circuit heb je nodig, al is het alleen al om het te leren kennen.Ample Energy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:10:
[...]
Ja, natuurlijk, maar je kunt geld maar 1 keer uitgeven. Dus ik dacht, ik vraag het eerst even voordat ik bijvoorbeeld de 2020 World Pack laat zitten en die volgens de online gemeenschap onmisbaar blijkt te zijn of zo![]()
Ik zag trouwens niet eens dat er wel 4 circuits in die Intercontinental zitten. Ik zag Suzuka en dacht, die komt er sowieso!
Ik heb ook de 2020 GT WORLD CHALLENGE PACK, puur omdat die zo goedkoop was toen ik ACC kocht. Ik zie dat ik nu wel met de Ferrari uit dat pack rij.
Maar wat ik maar wou zeggen, haast je niet met die steam sale. Je kan ze op elk moment goedkoper oppikken
Superkiwi schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:53:
[...]
Het Intercontinental GT pack met Suzuka natuurlijk, dat is een no-brainer![]()
In diezelfde DLC zit Laguna Seca, Mt Panorama en Kalami dus je krijgt vier hele mooie circuits.
Auto's zitten er genoeg in de game imo; ik zou altijd voor een pak met circuits gaan.
Het GT4 pack is leuk maar ik merk dat ik die eigenlijk niet zo vaak rij. Het Amerikaanse pak heb ik (vooralsnog) overgeslagen; Amerikaanse tracks vind ik niet zo veel aan.
Sorry, even mierenneuken
Ik ken Mt. Panorama en Kyalami nog niet, ben benieuwd!
Ja, dat is zo, bedankt voor de tip.Aikon schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:18:
[...]
Ja tuurlijk, ik weet eigenlijk niet hoe het zit met online racen. Ik doe dat eigenlijk nog maar zelden. Het circuit heb je nodig, al is het alleen al om het te leren kennen.
Ik heb ook de 2020 GT WORLD CHALLENGE PACK, puur omdat die zo goedkoop was toen ik ACC kocht. Ik zie dat ik nu wel met de Ferrari uit dat pack rij.
Maar wat ik maar wou zeggen, haast je niet met die steam sale. Je kan ze op elk moment goedkoper oppikken
Dan hoef ik nu alvast Indianapolis niet te kopen en kan dat mooi alsnog goedkoop wanneer mijn vader een keer langs komt
Edit:
Ik ben voor ACC gegaan met de 2020 World Challenge Pack, de Intercontinental GT Pack en de GT4 Pack.
:fill(white):strip_exif()/f/image/uXRhKF8u9hM2cbJ4WM84rf4K.png?f=user_large)
Kon de GT4 gewoon niet laten; die zijn zo leuk in AC. De 2020 was te goedkoop om te laten liggen en de Intercontinental is onmisbaar vanwege een paar van de mooiste circuits op aarde.
[ Voor 14% gewijzigd door Ample Energy op 03-07-2023 17:26 ]
The Mountain = Legen.. (wait for it) ..dary!Ample Energy schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:33:
[...]
Ik ken Mt. Panorama en Kyalami nog niet, ben benieuwd!
Een korte trailer is beschikbaar op YouTube: YouTube: RCN Dubru GT3 Kampioenschap - S3 - Kalender
Edit: heb hem hieronder weg kunnen geven.
[ Voor 11% gewijzigd door Th4M45ta op 04-08-2023 22:50 ]
Dat wil ik heel graag voor m'n zoontje! Dan kan-ie binnenkort zijn eigen Steam account hebben ipv op de mijneTh4M45ta schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:23:
Via de Humble Bundle een game bundel gekocht met ACC, maar ik heb die al dus als iemand hem wilt of iemand kent die hem ook wil spelen op de PC hit me up dan krijg je hem van me!
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ondertussen is racing League.net weer toe aan zijn 8ste seizoen. Wegens succes gaan we verder met simgrid, mocht je mee willen rijden kun je je daar inschrijven: https://www.thesimgrid.com/championships/4326
Voor meer informatie over ons kun je terecht op: https://www.racingleague.net/
Key features zijn wel:
Stewarding
Live stream
Practice server met time tracking
We zien jullie graag terug on track!
Don't trust an atom, they make up everything.
Klopt het dat ik de pagina op Simgrid niet kan bekijken omdat die op "private" staat? Of begrijp ik Simgrid nog niet helemaal?Sporedd schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 12:25:
Hallo liefhebbers,
Ondertussen is racing League.net weer toe aan zijn 8ste seizoen. Wegens succes gaan we verder met simgrid, mocht je mee willen rijden kun je je daar inschrijven: https://www.thesimgrid.com/championships/4326
Voor meer informatie over ons kun je terecht op: https://www.racingleague.net/
Key features zijn wel:
Stewarding
Live stream
Practice server met time tracking
We zien jullie graag terug on track!
hij staat wel open, maar je moet racing league even een follow geven: https://www.thesimgrid.com/hosts/racing-leaguegbroekhuis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:33:
[...]
Klopt het dat ik de pagina op Simgrid niet kan bekijken omdat die op "private" staat? Of begrijp ik Simgrid nog niet helemaal?
Don't trust an atom, they make up everything.
Been je bekend met het family sharen als Steam optie? Wellicht een oplossing die je zoekt.KhaZ schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:07:
[...]
Dat wil ik heel graag voor m'n zoontje! Dan kan-ie binnenkort zijn eigen Steam account hebben ipv op de mijne
Ahja, daar had ik niet aan gedacht, maar dat heeft denk ik de beperking dat we niet tegen elkaar kunnen rijden? Dan kan maar 1 persoon het spel actief gebruiken lijkt me?Bumpy_NL schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:30:
[...]
Been je bekend met het family sharen als Steam optie? Wellicht een oplossing die je zoekt.
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Yes, dat klopt.KhaZ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:05:
[...]
Ahja, daar had ik niet aan gedacht, maar dat heeft denk ik de beperking dat we niet tegen elkaar kunnen rijden? Dan kan maar 1 persoon het spel actief gebruiken lijkt me?
Waarom koop je niet de Humble Bundle (nog 3 dagen) voor je zoon. Heb je ongeveer alle race games voor een paar euro'sKhaZ schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:05:
[...]
Ahja, daar had ik niet aan gedacht, maar dat heeft denk ik de beperking dat we niet tegen elkaar kunnen rijden? Dan kan maar 1 persoon het spel actief gebruiken lijkt me?
Heb ik ook gedaan, gisteren voor AMS2, net een uurtje op Interlagos aan het racen geweest...fun.Disarmed070 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:46:
[...]
Waarom koop je niet de Humble Bundle (nog 3 dagen) voor je zoon. Heb je ongeveer alle race games voor een paar euro's
Gereden in een auto zonder ABS en TC, is ff wennen na 500+ uur in ACC
Bijna de rest van de games had ik al, die gaan naar vrienden, familie.
[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 14-08-2023 20:52 ]
apollo13
Edit: hier een mooie video die een goede indruk geeft: YouTube: Is The Automobilista 2 V1.5 Update Good?
Nog 1: YouTube: Automobilista 2 Race Montreal (after 1.5 update)
[ Voor 30% gewijzigd door LAPJENL70 op 17-08-2023 12:15 ]
Probleem is dat het budget erg beperkt is; ik heb een desktop PC staan met een i5 6600 en een GTX 1070 en daar draait AC prima op, ik vraag me af of ACC veel zwaarder is (ik heb de game nu alleen voor PS4 in bezit).
Ideale upgrade pad is natuurlijk een PS5 voor GT7 en CC, of een PC met een 3-5 jaar oude Ryzen of i5/i7, en minimum een GTX 1080. Beide opties komen rond de 400-500 uit denk ik. Budget is echter 300-400 euro op moment.
Tussenstap is mijn PS4 upgraden naar een PS4 Pro. Een tweede PS4 in huis heeft side benefits omdat de kinderen daar erg blij mee zouden zijn; en het kost me slechts 200 euro. Ik vraag me echter af of de performance winst van de Pro noemenswaardig is in GT7 en ACC.
Daarnaast begrijp ik dat ACC vast zit op 1.7 voor de PS4; is er veel verschil met de 1.9 versie? M.a.w. als ik me een paar maanden verdiep in 1.7 heb ik dan grote aanpassingsproblemen als ik naar 1.9 ga?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Als ik jou was zou ik gewoon nog even doorsparen en voor de PS5 gaan. Daar zullen je kinderen toch ook blij mee zijn, lijkt mij, en je hebt dan sowieso meer performance winst dan wanneer je voor de PS4 Pro gaat. Nu nog voor een PS4 Pro gaan lijkt mij enigszins kapitaalvernietiging, zelfs voor 200 euro.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:53:
Net in de simracing wereld gestapt maar heb wat upgrades nodig aan de aansturingskant. Ik wil eigenlijk twee spellen serieus gaan spelen, ACC voor het simgevoel en GT7 voor het arcade racen. Dat betekent dus in elk geval een Playstation in de setup. Ik heb nu een PS4 (fat) en een Dell XPS uit 2019 aan mijn DD1 hangen. Het is dus duidelijk dat er wat extra oomph nodig is. Online spelen is geen requirement voorlopig dus een occasional frame drop is niet een ramp.
Probleem is dat het budget erg beperkt is; ik heb een desktop PC staan met een i5 6600 en een GTX 1070 en daar draait AC prima op, ik vraag me af of ACC veel zwaarder is (ik heb de game nu alleen voor PS4 in bezit).
Ideale upgrade pad is natuurlijk een PS5 voor GT7 en CC, of een PC met een 3-5 jaar oude Ryzen of i5/i7, en minimum een GTX 1080. Beide opties komen rond de 400-500 uit denk ik. Budget is echter 300-400 euro op moment.
Tussenstap is mijn PS4 upgraden naar een PS4 Pro. Een tweede PS4 in huis heeft side benefits omdat de kinderen daar erg blij mee zouden zijn; en het kost me slechts 200 euro. Ik vraag me echter af of de performance winst van de Pro noemenswaardig is in GT7 en ACC.
Daarnaast begrijp ik dat ACC vast zit op 1.7 voor de PS4; is er veel verschil met de 1.9 versie? M.a.w. als ik me een paar maanden verdiep in 1.7 heb ik dan grote aanpassingsproblemen als ik naar 1.9 ga?
Voor de verschillen tussen de PS4 en de PS4 Pro zou je overigens even kunnen zoeken op "PS4 vs PS4 Pro".
De rig staat op zolder waar de kinderen niet mogen komen dus die hebben weinig aan een PS5 die alleen voor ACC gebruikt wordt. Nu hebben ze in elk geval de gewone PS4 weer terug.
Echt een erg leuke ervaring om te rijden in dit spel en superverslavend. Het live ratingssysteem dat je rechtsboven ziet is een ontzettend goede manier om te leren rijden. Ik speel al 30 jaar racespellen maar dit is echt een heel nieuwe ervaring.
[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-08-2023 08:55 ]
Waarschijnlijk wel, al wil ik je dan gelijk meegeven dat ACC op de PS4 Pro ook niet super draait. Er kunnen nog steeds maar erg weinig auto's tegelijk op de baan (max 20) en de framerate laat te wensen over. Ja, de game draait veelal op of net tegen de 60fps maar zodra de pit window open gaat en wagens in en uit de pit rijden zakt de framerate bij vlagen behoorlijk en dat is best wel hinderlijk als je zelf nog op de baan zit.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:53:
Tussenstap is mijn PS4 upgraden naar een PS4 Pro. Ik vraag me echter af of de performance winst van de Pro noemenswaardig is in GT7 en ACC.
Sinds anderhalf jaar speel ik op de PS5 en de game draait daar echt vele malen beter; zelfs met 30 wagens op de baan blijft de framerate stabiel 60, daarnaast zijn de visuals veel beter. Ik zou daarom aanraden om de tussenstap naar een PS4 Pro over te slaan en direct voor een PS5 te gaan, het maakt het racen echt veel leuker.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 23-08-2023 13:22 ]
Wacht maar tot je aan het échte simracen hebt gesnoven op een PC i.p.v. console.Dr. Strangelove schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:45:
Ach ik dreig al het zwarte gat van simracen in te vallenEerst nu een extra rond stuur kopen, voor GT7 is dat wel essentieel vind ik. Ik wilde voor een P1 gaan maar die kan volgens mij de maximale torque van een DD1 niet hebben dus scope creep... nu naar een M2 GT3 aan het kijken
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dutch Understeer Squad is een snel groeiende community waar de lol in simracen centraal staat.
Of je nu net begint met racen, of al de nodige ervaring hebt, of al de grootste snelheidsduivel bent, we hebben een plek in een serie op de grid voor je.
Wij rijden in AC en ACC en hebben de volgende series in voorbereiding:
:strip_exif()/f/image/6BsdFCRbqOESfsszO7mgnztH.jpg?f=fotoalbum_large)
In het kort:
• Na een bescheiden start en enthousiaste ontvangst een vervolg in ACC de klok rond (enige ervaring is vereist in ACC) Hier gaan we met schuivende tijden de klok rond op een mooie serie banen
Daarnaast hebben we in AC de volgende series:
• racen in een Toyota S-FR op bijzondere banen en onder bijzondere omstandigheden, categorie Fun (AC, open)
• racen in een oude Porsche op oude circuits, ook hier een Fun gehalte (AC, open)
• racen met open wheelers de wereld rond (AC, meedoen kan na deelname aan een eerdere serie, vergelijkbaar met bovenstaande series)
Vanaf 28 Augustus starten we met racen op de maandag, de woensdag en de donderdag.
Spreekt dit je aan, aarzel dan niet even langs te komen op onze discord om je aan te melden!
https://discord.gg/U3YzYdcRtu
Ik heb conform aanbevelingen op het web steering sensivity op 1080 staan op mijn DD1, en dit ook zo ingesteld in ACC zelf. Ik merk echter dat ik oncomfortabel veel aan het wiel moet draaien bij scherpe bochten en zelfs moet overpakken, wat volgens mij niet echt normaal is bij F1-style racing sturen. Die eerste chicane op Monza is gewoon niet te nemen op een normale manier.
Ik heb nog niet gespeeld met de settings maar ik lees overal dat 1080 normaal is, doe ik iets fout hier? Als ik het aanpas, moet het dan in zowel de DD1 settings als in ACC zelf?
Ik heb hem zelf op 540 staan. Mijn armen/polsen zijn dan gekruist op de Monza chicane.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:22:
Even een vraagje over steering lock.
Ik heb conform aanbevelingen op het web steering sensivity op 1080 staan op mijn DD1, en dit ook zo ingesteld in ACC zelf. Ik merk echter dat ik oncomfortabel veel aan het wiel moet draaien bij scherpe bochten en zelfs moet overpakken, wat volgens mij niet echt normaal is bij F1-style racing sturen. Die eerste chicane op Monza is gewoon niet te nemen op een normale manier.
Ik heb nog niet gespeeld met de settings maar ik lees overal dat 1080 normaal is, doe ik iets fout hier? Als ik het aanpas, moet het dan in zowel de DD1 settings als in ACC zelf?
De 540 staat zowel in mijn software van mijn stuur (Moza R5) als wel in ACC op 540.
Zie een onboard op Monza:
[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 25-08-2023 12:58 ]
apollo13
https://coachdaveacademy....-locks-and-ratios-in-acc/
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Die gebruik ik ook, die stel ik in in het conif van de T300 en ingame zet ik de steering lock op nul.mithrandirrr schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:54:
Ik gebruik er altijd deze info voor. Ook deze angles even aanpassen in de options van ACC.
https://coachdaveacademy....-locks-and-ratios-in-acc/
We werken met een Pro en AM klasse waarvoor een pre-kwalificafie gehouden wordt. Deze start over twee dagen, waarna je ruim ene week lang tijden kan zetten om te bepalen in welk niveau je wordt ingedeeld.
Website: https://racingclubnederland.nl/kampioenschap
Anders ook op alle DLC’s een goede prijs!
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
Bedankt @BNX
Op internet is er over de UE4 Fatal errors veel geschreven, maar ook veel onduidelijkheid. Conclusie lijkt te zijn dat er geen duidelijke aantoonbare reden is. Als het spel vastloopt met een Fatal error melding staat er gelukkig wel een Crash log in de AC2 folder. Helaas kan ik zelf weinig concreets concluderen als ik de crashdump en log bekijken:
https://nextcloud.ordelman.org/s/nkZq4M2KtTQwLAw
Wat ik tot op heden heb geprobeerd:
- Via Steam de game file op integriteit gecontroleerd
- C:/Users/your user name/AppData/Local/AC2 folder hernoemd/verwijderd.
- Document and settings folder verwijderd en opnieuw laten aanmaken na een game herstart
Even wat specs van de PC waarop ik speel:
- Moederbord: ASUS ROG STRIX B550-E GAMING incl laatste bios
- CPU: AMD Ryzen 7 5800X
- GPU: Nvidia 4090, geprobeerd met meerdere driver versies
- RAM: G.Skill 32 GB DDR4-3600 Kit
- Opslag: WD Blue SN550 NVMe, 2 TB SSD
- Voeding: Corsair RM850x PSU
- Wheelbase: Simagic Alpha Mini + Simagic FX Wheel
- Pedals: Heusinkveld Ultimate+
- Monitoren: 3x 32 Inch Asus 165 Hz schermen
Ps ik speel ACC al 1.5 jaar en afgelopen week is het pas dat dit probleem zo nadrukkelijk de kop opsteekt en dat het tijdens het rijden gebeurd.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
2 races bij RRL achter elkaar waarin het best lekker ging (5e vd 40) en dan ineens POEF. Ontzettend demotiverend na best wel aardig wat uurtjes geoefend en getuned te hebben.
Ik had eerder wel een rotte RAM module (memtest error na een nachtje draaien), maar ook nadat ik die heb vervangen was het probleem er nog steeds. Zelfs een tijdje gereden met CPU/GPU op 70% zodat deze zeker niet te warm werden. Ik dacht even dat het hielp, maar de crashes bleven terugkeren. Soms in lege lobbies, soms in volle lobbies. ACC opnieuw geinstalleerd, geen verschil. Het is vast een HW issue, maar wat precies, geen idee.
Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik maar een nieuwe PC gekocht heb. Sindsdien geen enkele crash meer gehad. Natuurlijk niet echt een bevredigende oplossing, maar f*ck it.
Haha ik zocht nog een excuus om een upgrade naar het AM5 platform met 7800X3D te rechtvaardigen. Maar hopelijk is er een andere oplossing voor handen.sverzijl schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:09:
Ik heb hetzelfde gehad. Weken zonder problemen en dan ineens een willekeurige crash van ACC. Niet eens een UE4 fatal error melding, maar gewoon terug naar de desktop. ACC crash logs 0 bytes en niets terug te vinden in de ACC logs danwel Windows event logs.
2 races bij RRL achter elkaar waarin het best lekker ging (5e vd 40) en dan ineens POEF. Ontzettend demotiverend na best wel aardig wat uurtjes geoefend en getuned te hebben.
Ik had eerder wel een rotte RAM module (memtest error na een nachtje draaien), maar ook nadat ik die heb vervangen was het probleem er nog steeds. Zelfs een tijdje gereden met CPU/GPU op 70% zodat deze zeker niet te warm werden. Ik dacht even dat het hielp, maar de crashes bleven terugkeren. Soms in lege lobbies, soms in volle lobbies. ACC opnieuw geinstalleerd, geen verschil. Het is vast een HW issue, maar wat precies, geen idee.
Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik maar een nieuwe PC gekocht heb. Sindsdien geen enkele crash meer gehad. Natuurlijk niet echt een bevredigende oplossing, maar f*ck it.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Ik vond het excuus genoegGAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:12:
[...]
Haha ik zocht nog een excuus om een upgrade naar het AM5 platform met 7800X3D te rechtvaardigen. Maar hopelijk is er een andere oplossing voor handen.
Check eens of je meerdere RGB programma’s hebt geïnstalleerd op je pc. Zie onderstaande link, schijnbaar is bepaalde software van Patriot de boosdoener. Deze komen mee in de installatie van o.a. Asus Aura of de Asus Suite. Hier is wel het een en ander over te vinden op het internet.GAEvakYD schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:29:
Afgelopen weken heb ik zeer regelmatig een vastlopende ACC. Soms met een UE4 Fatal Error melding en soms zonder enig melding dat het spel is afgelopen. Een tijd geleden had ik dat ook eens per maand ofzo, maar dat bij het opstarten van het spel. Afgelopen dagen heb ik het juist een paar keer gehad terwijl ik aan het rijden was. Super frustrerend als je 2 weken hebt geoefend voor een grote race en zoals zondag er een fatal error kwam tijdens de opwarmronde. Het gebeurd niet alleen in een drukke server, gisteravond zelfs tijdens een FP sessie met 2 man op de baan.
Op internet is er over de UE4 Fatal errors veel geschreven, maar ook veel onduidelijkheid. Conclusie lijkt te zijn dat er geen duidelijke aantoonbare reden is. Als het spel vastloopt met een Fatal error melding staat er gelukkig wel een Crash log in de AC2 folder. Helaas kan ik zelf weinig concreets concluderen als ik de crashdump en log bekijken:
https://nextcloud.ordelman.org/s/nkZq4M2KtTQwLAw
Wat ik tot op heden heb geprobeerd:Ik heb een memtest gedaan en die was prima. Wat ik nog wil doen is aanvullend komende tijd een HwInfo log laten meelopen als ik speel, om alle sensoren te kunnen loggen. Maar ik weet wel dat mijn CPU temp niet boven de 70 graden komt.
- Via Steam de game file op integriteit gecontroleerd
- C:/Users/your user name/AppData/Local/AC2 folder hernoemd/verwijderd.
- Document and settings folder verwijderd en opnieuw laten aanmaken na een game herstart
Even wat specs van de PC waarop ik speel:Heeft iemand hier enig idee in welke hoek ik het nog verder kan zoeken? Ik zie ook online mensen die een pc opnieuw geïnstalleerd hebben en er nog steeds last van hebben. Begin wel redelijk moedeloos te worden.
- Moederbord: ASUS ROG STRIX B550-E GAMING incl laatste bios
- CPU: AMD Ryzen 7 5800X
- GPU: Nvidia 4090, geprobeerd met meerdere driver versies
- RAM: G.Skill 32 GB DDR4-3600 Kit
- Opslag: WD Blue SN550 NVMe, 2 TB SSD
- Voeding: Corsair RM850x PSU
- Wheelbase: Simagic Alpha Mini + Simagic FX Wheel
- Pedals: Heusinkveld Ultimate+
- Monitoren: 3x 32 Inch Asus 165 Hz schermen
Ps ik speel ACC al 1.5 jaar en afgelopen week is het pas dat dit probleem zo nadrukkelijk de kop opsteekt en dat het tijdens het rijden gebeurd.
https://www.reddit.com/r/...ause_computer_crashes_if/
Had zelf ook veel last van random crashes in ACC (tevens ryzen 7 5800x en Asus moederbord). Het verwijderen van alle extra RGB software muv het programma welke je gebruikt, heeft het voor mij verholpen. Klinkt vergezocht, maar hopelijk helpt het jou ook
Thanks voor het meedenken. Ik heb wel een Asus moederbord incl tooltjes dus de kans is best aanwezig dat deze tooltjes erop staan. Ik ga het morgen checken.rsner17 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:13:
[...]
Check eens of je meerdere RGB programma’s hebt geïnstalleerd op je pc. Zie onderstaande link, schijnbaar is bepaalde software van Patriot de boosdoener. Deze komen mee in de installatie van o.a. Asus Aura of de Asus Suite. Hier is wel het een en ander over te vinden op het internet.
https://www.reddit.com/r/...ause_computer_crashes_if/
Had zelf ook veel last van random crashes in ACC (tevens ryzen 7 5800x en Asus moederbord). Het verwijderen van alle extra RGB software muv het programma welke je gebruikt, heeft het voor mij verholpen. Klinkt vergezocht, maar hopelijk helpt het jou ook.
dagelijkse race, elke week ander circuit. Beste result per circuit telt mee in het 'kampioenschap'.
Groetjes
- Italian Multiclass - Imola (28 oktober)
- British GT4 Kampioenschap (november en december)
- Funraces op woensdagavond (komende weken op Spa, Watkins, Nurburgring, Laguna Seca)
Wil je meedoen met races bij RCN, meld je dan aan bij de Discord link hieronder.
Website: https://racingclubnederland.nl/kampioenschap
van €29,95 voor €11,99 dus -60%
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/292070
[ Voor 58% gewijzigd door Card Nox op 30-10-2023 20:36 ]
Bij Steam voor min of meer dezelfde prijs:Card Nox schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:50:
Assetto Corsa Competizione - PS4 & PS5 (Digitaal)
van €29,95 voor €11,99 dus -60%
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/292070
https://store.steampowere...setto_Corsa_Competizione/
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Dat klopte ooit ook tot dat de 24h van de Nordschleife onder de SRO paraplu kwam te vallen vanaf 2024 eerder dit jaar. Zie hier: https://www.intercontinen...llenge-powered-by-pirelliBarista schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 20:31:
Post kan niet worden weergegeven. Ik heb juist ooit video gezien waarbij werd ontkent dat deze track ooit in acc komt...
[ Voor 17% gewijzigd door Unbreukable op 03-11-2023 21:15 ]
https://twitter.com/AC_as...tatus/1720848381205983435
[ Voor 16% gewijzigd door sverzijl op 04-11-2023 18:16 ]
Deze komt nog in de huidige ACC. Zal wel tegelijk komen met het bericht dat AC2 langer duurt dan verwachtAikon schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:43:
Awesome! Die zal ik zeker kopen, maar wellicht komt die tegelijk met ACC 2? Die staat ook gepland voor volgend jaar, of toch echt voor de huidige ACC?
wauw ....
speechless !!

Mogelijk dat het tegelijkertijd wordt gereleased met de GT2s. Al valt deze serie niet onder World Challenge Series. Dus mogelijk dat de 'Season 2024 GT World Challenge pack' nog meer content bevat

Edit: 1 is verkocht
Edit2: vorig weekend rig gekocht en deze nacht + nu aan't spelen geweest, man man ik ben traaaaaag eerst 9s dan na wat aanpassingen 3s trager dan de eerste (in de regen)

Nu nog betere knoppen instelling en rem pedaal instelling.
Dan hopelijk nog de vive pro 2 werkend krijgen
[ Voor 47% gewijzigd door Damic op 19-11-2023 14:32 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Doen hier nog mensen mee aan pitskill.io?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ja leuke groep. Ik rijd er ook af en toe eens mee.Damic schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:48:
Vandaag maar de DLC's ook gekocht (waren nog in aanbieding) vermits ik mijn pitskill wat wil opkrikken.
Doen hier nog mensen mee aan pitskill.io?
Ik ben totaal nieuw met dit alles, maar na wat rondjes singleplayer maar eens op die site van LFM rondgekeken. Poging tot verkrijgen van licence gedaan, maar mn safety rating te laag om te mogen joinen....Card Nox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:28:
@Damic, ik ken het niet. Lijkt wat op LFM maar dan kleinschaliger?
Als je de kids met je nieuwe stuur laat spelen, zorg dan even wel dat je niet je rating verklooien.... Dit werkt offline blijkbaar ook door
Heb ik ook wel eens geprobeerd… en maar rondjes rijdenCard Nox schreef op zondag 10 december 2023 @ 20:44:
@Jsmit86, het werkt offline inderdaad ook. Dus doe even een paar races offline, haal lekker wat in en volg close en voile, score vliegt omhoog.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ook vind ik die minimale tijden best scherp, ook daar zit mijn pr nog wel een paar tellen vandaan (Zandvoort nu)
Als je heel netjes rijdt, maar altijd 2 seconden van iemand af zit, krijg je er nooit veel SA rating bij
In dat opzicht mis ik Live for Speed wel eens. Veel actieve admins en anders gewoon public voting. Ik zat daar veel op Mrc servers en had daar na een tijdje ook admin rechten.
Trouwens ik ben zelf ook niet heilig. Ik rij nooit iemand moedwillig eraf maar ik maak ook wel eens een foutje... In ieder geval zeg k altijd sorry, mits mijn schuld.
[ Voor 18% gewijzigd door Barista op 10-12-2023 21:30 ]
Dat zal het zijn… te netjes rijden. Risico met de AI is dan wel dat ze je raken als je op hun bumpers gaat rijden, want ze remmen nog wel eens te hard en dan is er altijd nog je reactiesnelheid. Maar ik zal eens wat gaan bumperkleven.Arfalas schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:10:
de truc zit hem ook deels in het dichtbij racen met anderen.
Als je heel netjes rijdt, maar altijd 2 seconden van iemand af zit, krijg je er nooit veel SA rating bij
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm