[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeetn
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-12-2023
Iemand die kan helpen?
Ben overgestapt naar triple screen op pc, maar zodra ik triple ingame activeer heb ik last van auto's, borden, delen van de baan etc die flikkeren. Zodra triple screen disabled is werkt alles terug naar behoren. Drivers en spel werden reeds opnieuw geïnstalleerd, verschillende aa settings geprobeerd maar probleem blijft. Korte video met probleem

https://youtube.com/shorts/R3oummCme7E?feature=share

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-04 10:26
Djeetn schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:35:
Iemand die kan helpen?
Ben overgestapt naar triple screen op pc, maar zodra ik triple ingame activeer heb ik last van auto's, borden, delen van de baan etc die flikkeren. Zodra triple screen disabled is werkt alles terug naar behoren. Drivers en spel werden reeds opnieuw geïnstalleerd, verschillende aa settings geprobeerd maar probleem blijft. Korte video met probleem

https://youtube.com/shorts/R3oummCme7E?feature=share
Lijkt er op dat je GPU het niet aan kan. Wat heb je allemaal in je desktop zitten aan componenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeetn
CalvinS schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:47:
[...]

Lijkt er op dat je GPU het niet aan kan. Wat heb je allemaal in je desktop zitten aan componenten?
Gpu is het probleem niet. 3080ti, 5800x3d, 32gb ram. Het is enkel met acc dat dit voorvalt zodra ik triple enable. Al mijn andere games werken probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Djeetn schreef op maandag 6 februari 2023 @ 08:04:
[...]

Gpu is het probleem niet. 3080ti, 5800x3d, 32gb ram. Het is enkel met acc dat dit voorvalt zodra ik triple enable. Al mijn andere games werken probleemloos.
Heb het wel vaker gehoord in verschillende communities. Af was er vaak niet een sluitend antwoord. Maar volgens mij kun je het beste deze grafische preset even opslaan in-game en dan helemaal terug naar defaults gaan. Wat mij nog bij staat van de andere zat het in ieder geval vaak in de specifieke settings die daarin zitten. Denk aan DLSS, sharpening, en dat soort settings. Daarom even helemaal terug naar default en kijken of je er dan ook last van hebt. Zo niet, kun je langzaam je settings weer gaan opbouwen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeetn
GAEvakYD schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Heb het wel vaker gehoord in verschillende communities. Af was er vaak niet een sluitend antwoord. Maar volgens mij kun je het beste deze grafische preset even opslaan in-game en dan helemaal terug naar defaults gaan. Wat mij nog bij staat van de andere zat het in ieder geval vaak in de specifieke settings die daarin zitten. Denk aan DLSS, sharpening, en dat soort settings. Daarom even helemaal terug naar default en kijken of je er dan ook last van hebt. Zo niet, kun je langzaam je settings weer gaan opbouwen.
Helaas allemaal al geprobeerd, zelfs alles al opnieuw geïnstalleerd. Iedere mogelijke combinatie van settings brengt geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeetn
Djeetn schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Helaas allemaal al geprobeerd, zelfs alles al opnieuw geïnstalleerd. Iedere mogelijke combinatie van settings brengt geen verandering.
FIXED! Oplossing was de map ac2 verwijderen in appdata/local

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:53
@Djeetn, fijn dat het opgelost is. Beetje apart verhaal...nu weer full send in T1 ;)

• Malle-piet
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb Motec geinstalleerd en dan zou er in documenten een folder moeten zitten van Motec documents/MoTeC/i2/Workspaces, alleen dat is bij mij niet zo, wel in ACC folder zit een motec folder. I kan wel data laden maar ik krijg geen telemetry gegevens van thorttle of brake, gewoon niets. Iemand enig idee waarom de Motec map in de documenten map niet wordt aangemaakt? Exact dit probleem

[ Voor 18% gewijzigd door Malle-piet op 16-02-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Malle-piet schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:29:
Ik heb Motec geinstalleerd en dan zou er in documenten een folder moeten zitten van Motec documents/MoTeC/i2/Workspaces, alleen dat is bij mij niet zo, wel in ACC folder zit een motec folder. I kan wel data laden maar ik krijg geen telemetry gegevens van thorttle of brake, gewoon niets. Iemand enig idee waarom de Motec map in de documenten map niet wordt aangemaakt? Exact dit probleem [YouTube: Motec not displaying telemetry data from ACC]
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld OneDrive in gebruik hebt waarbij je de my documents (+ desktop + afbeeldingen) laat redirecten naar je onedrive, of dat er een andere GPO van toepassing is dit dit redirect. Dan wordt het in de alternatieve locatie opgeslagen en zal je dus daar even moeten kijken.

Het hangt enigszins af van hoe de applicatie geschreven is. Als het goed gebouwd is, dan worden de placeholders gewoon netjes gevolgd, maar is het crappy gemaakt, dan wordt er simpelweg een harde verwijzing gemaakt en staat het dus op een "verkeerde" plek. Just to be sure kan je ook nog even in de documenten-map van de public user gezet waarmee het voor alle users toegankelijk zou moeten zijn van die machine. Default kan je die vinden in c:\users\public\Documents

iRacing Profiel

• Malle-piet
Gelukt, nadat ik Pro versie geinstalleerd had kwam het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:07
Ben nog op zoek naar een actieve community. Wat is op dit moment een fijne om te joinen? RCN? IDC? RCN heb ik reeds gejoined op Discord. Maar waar zitten jullie voornamelijk? :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:45:
Ben nog op zoek naar een actieve community. Wat is op dit moment een fijne om te joinen? RCN? IDC? RCN heb ik reeds gejoined op Discord. Maar waar zitten jullie voornamelijk? :)
BBS is een engelstalige community. Kleinschalig, maar wel erg gezellig, waarbij plezier hebben centraal staat.
Op zondag zijn we zojuist gestart met seizoen 5 in de GT3s, op woensdag de GT4s.

https://discord.gg/kuy85k5z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiCloX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 10:24
Je kan altijd eens bij ons komen kijken!

Www.SimracingJoure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Rivanov schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:45:
Zit zelf bij ACCV (ACC Vlaanderen, voor Belgen en Nederlanders) en IDC (Independent Driver Community). Beide communities groot genoeg om een volle lobby te hebben bij league races (30-40 man per race) en genoeg variatie van beginners niveau tot je reinste aliens ;)
Bij ACCV races meestal op zaterdag en IDC op zondagen.

ACCV: https://discord.gg/wZ7dcvw3
IDC: https://discord.gg/PwBJeTnh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zit ook bij IDC. En zojuist ook de drivers license gehaald bij LFM. Dus daar kan ik nu ook meedoen. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Was een Reddit AMA afgelopen week met community manager.

https://www.reddit.com/r/...the_ac_community_manager/

- There is an update coming very soon which is the BIGGEST update ACC has ever had
- "mickey mouse" setups will be soon gone and then the BoP should put cars much closer to each other
- roadmap is "ready", it will be released as soon as it will be permitted
- no plans for in-game system like LFM, iRacing etc
- new tracks, updates (Spa, Zandvoort etc) - nope... but who knows what lies in the future
- GT America cars like the Corvette - currently, no
- game is definitely not dying anytime soon 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Rivanov schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 18:26:
Was een Reddit AMA afgelopen week met community manager.

https://www.reddit.com/r/...the_ac_community_manager/

- There is an update coming very soon which is the BIGGEST update ACC has ever had
- "mickey mouse" setups will be soon gone and then the BoP should put cars much closer to each other
- roadmap is "ready", it will be released as soon as it will be permitted
- no plans for in-game system like LFM, iRacing etc
- new tracks, updates (Spa, Zandvoort etc) - nope... but who knows what lies in the future
- GT America cars like the Corvette - currently, no
- game is definitely not dying anytime soon 😉
Had ik ook gelezen inderdaad, maar weinig echt nieuws. Ik begrijp niet zo dat de 'biggest update ever' enkel nieuwe auto's zijn. Vooralsnog lijkt het er namelijk niet op dat er nieuwe circuits zullen komen en dat heeft toch mijn voorkeur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 16:28
Yeah, nieuw persoonlijk record, met een McLaren op de nurnbergring nu in 2:01.110, en een paar andere rondjes ergens in de 2:01, van 2:10 naar 2:06 en nu 2:01. Hopelijk over een tijdje voor de 2:00 heen! Wat wel leuk is dat 2:06 eerst heel snel voelde en een nieuw persoonlijk record was, en dat ik nu 2:06 rij om even lekker op te warmen. Een 1:53 voelt nog wel erg ver!

[ Voor 32% gewijzigd door pipo1000 op 12-03-2023 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
Wacht maar tot je ongeveer 2 seconden van die tijden afzit. Dan voelt die 1:53 gek genoeg nog verder weg. Hoe dichterbij je komt, hoe moeilijker het wordt om nog dichterbij te komen. Dus staar je niet blind op die snelle tijden. + Nurburging in ACC is (voor mij) 1 van de meest lastige banen om 'snel' te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Nieuwe ACC trailer met aankondiging voor 19 april. Beelden laten nieuwe Ferrari 296 zien.

YouTube: Ferrari 296 GT3 Trailer ESRB - Assetto Corsa Competizione

Nog geen nieuws over nieuwe tracks, en ik kan niet goed zien op welke baan deze video is geschoten.

[ Voor 31% gewijzigd door Dev0o op 15-03-2023 16:31 ]

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
Dev0o schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:22:
Nieuwe ACC trailer met aankondiging voor 19 april. Beelden laten nieuwe Ferrari 296 zien.

YouTube: Ferrari 296 GT3 Trailer ESRB - Assetto Corsa Competizione

Nog geen nieuws over nieuwe tracks, en ik kan niet goed zien op welke baan deze video is geschoten.
Ziet er uit als Spa, gebasseerd op de gekleurde kerbs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 09:15
CalvinS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:36:
[...]

Ziet er uit als Spa, gebasseerd op de gekleurde kerbs
Jep 100% :) :Y
En de pit muur en andere karakteristieken.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:09

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Yep, idd Spa:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MasxaDhVZtkDY77wqLAV2KsmKoI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RGigBv4mZ1IRdv9WyjrbBk6T.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Iowont--Wh-Vm3puGITTBGxN_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dK2ts1GVpsKwLeV55Fy9wZP4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Weer Spa op de achtergrond. Hopelijk bewaard Kunos de nieuwe circuits als laatst? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Weet niet hoe je in ACC de HUD iets verder kan uitzoomen? Ik rij in VR met OpenXR en het valt mij op dat de HUD te dichtbij zit waardoor ik soms extreem naar links of rechtsonder moet kijken, of recht omhoog om te kijken hoelang we nog moeten rijden. Ik heb nu de scale optie aangepast in de Hud instellingen, maar daarmee word de Hud vooral groter/kleiner.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:27

KhaZ

Alfa Romeo

CalvinS schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:42:
[...]

Weer Spa op de achtergrond. Hopelijk bewaard Kunos de nieuwe circuits als laatst? :)
Voor zover ik weet (maandje terug gesproken met iemand die een van de ontwikkelaars heeft gesproken) komen er misschien nog 1, hooguit 2 addons met auto's, verder geen grote updates meer voor dit spel, ook geen nieuwe circuits. Ze gaan focussen op de ontwikkeling van AC2.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:23
KhaZ schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:44:
[...]

Voor zover ik weet (maandje terug gesproken met iemand die een van de ontwikkelaars heeft gesproken) komen er misschien nog 1, hooguit 2 addons met auto's, verder geen grote updates meer voor dit spel, ook geen nieuwe circuits. Ze gaan focussen op de ontwikkeling van AC2.
GT2 wagens zijn al aangekondigd naast de GT3 Ferrari 296, Lambo EVO 2 en Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbroekhuis
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-04 13:45
GAEvakYD schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 19:38:
Weet niet hoe je in ACC de HUD iets verder kan uitzoomen? Ik rij in VR met OpenXR en het valt mij op dat de HUD te dichtbij zit waardoor ik soms extreem naar links of rechtsonder moet kijken, of recht omhoog om te kijken hoelang we nog moeten rijden. Ik heb nu de scale optie aangepast in de Hud instellingen, maar daarmee word de Hud vooral groter/kleiner.
In C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Config, edit vrSettings.json and copy the following:

{
"mainMenuLayerDistance": 50,
"mainMenuLayerSize": 80,
"mainMenuLayerType": 1,
"raceMenuLayerDistance": 50,
"raceMenuLayerSize": 80,
"raceMenuLayerType": 1,
"hUDLayerDistance": 30,
"hUDLayerSize": 50,
"hUDLayerType": 1,
"spectatorScreenMode": 5
}

You can also change the values, these are just the ones I am most comfortable with. Hope this helps.

Bron: https://www.reddit.com/r/..._how_do_i_adjust_the_hud/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
gbroekhuis schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:11:
[...]

In C:\Users\username\Documents\Assetto Corsa Competizione\Config, edit vrSettings.json and copy the following:

{
"mainMenuLayerDistance": 50,
"mainMenuLayerSize": 80,
"mainMenuLayerType": 1,
"raceMenuLayerDistance": 50,
"raceMenuLayerSize": 80,
"raceMenuLayerType": 1,
"hUDLayerDistance": 30,
"hUDLayerSize": 50,
"hUDLayerType": 1,
"spectatorScreenMode": 5
}

You can also change the values, these are just the ones I am most comfortable with. Hope this helps.

Bron: https://www.reddit.com/r/..._how_do_i_adjust_the_hud/
Thanks, dat ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbroekhuis
  • Laatst online: 30-04 13:45
GAEvakYD schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Thanks, dat ga ik proberen.
Ik heb een tijdje VR geprobeerd en vooral de settings goed te krijgen, maar het is mij niet gelukt. Ik snap dat je in VR niet de "eye candy" kan krijgen als op een monitor, maar ik had het gevoel dat ik in een minecraft simulatie aan het spelen was :/ . Heb jij hier geen last van? Welke bril gebruik jij? Ik heb het geprobeerd met de Quest 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
gbroekhuis schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:59:
[...]

Ik heb een tijdje VR geprobeerd en vooral de settings goed te krijgen, maar het is mij niet gelukt. Ik snap dat je in VR niet de "eye candy" kan krijgen als op een monitor, maar ik had het gevoel dat ik in een minecraft simulatie aan het spelen was :/ . Heb jij hier geen last van? Welke bril gebruik jij? Ik heb het geprobeerd met de Quest 2.
Ik heb mijn VR best heel mooi gekregen, maar daarvoor heb ik wel een rtx4090 als GPU voor nodig gehad. Als bril gebruik ik een ReverbG2.

Echter....... Ben ik aan het afstappen van VR en ga ik naar triples. Grootste reden is dat ik in VR toch te veel duikbril gevoel heb en het idee dat te weinig omgevingsdingen meekrijg. Bij een start situatie is dat toch lastig. En de warmte en gewicht op het hoofd vind ik toch niet prettig voor langere races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

GAEvakYD schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:48:
[...]

Ik heb mijn VR best heel mooi gekregen, maar daarvoor heb ik wel een rtx4090 als GPU voor nodig gehad. Als bril gebruik ik een ReverbG2.

Echter....... Ben ik aan het afstappen van VR en ga ik naar triples. Grootste reden is dat ik in VR toch te veel duikbril gevoel heb en het idee dat te weinig omgevingsdingen meekrijg. Bij een start situatie is dat toch lastig. En de warmte en gewicht op het hoofd vind ik toch niet prettig voor langere races.
Hier idem. Ik heb het acceptabel gekregen met een 2070 icm RiftS. Let wel: acceptabel, zo rond de 50 fps in ACC. Maar ik gebruik VR alleen af en toe nog als ik zin heb om even helemaal immersed te zijn (want dat is het wel degelijk). Voor dagelijks racen is triples gewoon veel fijner. Flightsim aan de andere kant heb ik nog nooit(!) zonder VR gedaan.

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dev0o schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Hier idem. Ik heb het acceptabel gekregen met een 2070 icm RiftS. Let wel: acceptabel, zo rond de 50 fps in ACC. Maar ik gebruik VR alleen af en toe nog als ik zin heb om even helemaal immersed te zijn (want dat is het wel degelijk). Voor dagelijks racen is triples gewoon veel fijner. Flightsim aan de andere kant heb ik nog nooit(!) zonder VR gedaan.
Ow met die 4090 en ReverB G2 had ik wel bijna alles op Epic en 90 fps stabiel i.c.m. OpenXR. Maar toch blijf ik dat duikbril gevoel houden en dat je auto's om je heen minder goed mee krijgt. Vooral in lap1 situaties is het vaak hectisch, dan ben je echt aangewezen op de spotter die roept "car on the right etc".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:03
Ik ben bezig met wat button mapping op mijn stuur en nu zag ik in het menu traction control en traction control cut. Kan iemand deze noob uitleggen wat het verschil is tussen deze twee?

Gevonden (denk ik). Voor de geintresseerden.

TC in racing cars works mainly in 2 ways :

1 Applying brake pressure to individual wheels as to keep them from spinning in place.

2 Cutting power to the engine. This can be done either by reducing the turbo boost, by closing the fuel injectors and restricting fuel flow into the cylinders, or changing the spark ignition system and have them fire less often and so on.

How every TC works is dependent on the car, for example the Ferrari has both brake based TC and engine based TC.

So when you're talking about the cut setting for engine TC, it's telling you how much wheel spin it can allow before it cuts power directly to the ICE. Depending on how it is set up (some TC settings are used specifically for wet conditions for example) it can also determine for how long the power will be cut.

What I suggest you do is to find out if the car you're driving uses TC by applying brakes or by cutting power or both, and then try to have the engine cut setting as low as possible because in my experience that is what slows you down the most : it bogs the car down like a pig. Then try to find balance by playing with the brake TC setting as this (even if it can destabilise the car in some situations) is more predictable and easy to manage with throttle application.

[ Voor 78% gewijzigd door Edwinlzv op 01-04-2023 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@Edwinlzv, simpel gezegd:TC1 geeft aan wanneer wordt ingegrepen en TC2 hoe hard (iirc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 13:43
Card Nox schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:58:
@Edwinlzv, simpel gezegd:TC1 geeft aan wanneer wordt ingegrepen en TC2 hoe hard (iirc).
Is het niet zo dat TC1 werkt door wat remvermogen toe te passen en dat bij TC2 de hoeveelheid vermogen naar beneden wordt aangepast? Beide om wheelspin te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RcnErik
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-01-2024
In mei start Racing Club Nederland met een nieuw kampioenschap, de Porsche Cup! We hebben een leuke teaser beschikbaar gemaakt.

YouTube: RCN Dubru Porsche Cup

Heb je zin om mee te doen in een goed gevuld kampioenschap met Nederlandse deelnemers, meldt je dan aan bij onze Discord, zodat je op de hoogte blijft over het kampioenschap, en meer.

Website: https://racingclubnederland.nl/
Discord: https://discord.gg/KWZmhghD3p

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:06

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Morgen nieuwe stream.

[ Voor 192% gewijzigd door Rivanov op 15-04-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Voor het eerst dat ik het echt gekeken heb. Maar het is wel heel erg informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Ik ben benieuwd wat deze update met de afstellingen doet. Ik rij voornamelijk met de Porsche en heb de set ups van Go setup gekocht. Als het goed is krijg je tot een jaar na aankoop updates.

Het spel is trouwens ietsie frustrerend. Ik rij nu nog voornamelijk de quickraces op de verschillende circuits om de sa omhoog te krijgen zonder anderen (vreselijk) in de weg te rijden en af en toe join ik een server maar dan moet je wel erg goed oppassen en meestal kost mij dat een sa score in negatieve zin. Ik sta nu op 65 en wil ik echt meedoen met de "grote jongens" zoals de meesten hier wil ik toch minimaal een score van 80 hebben en een betere circuit kennis want de meeste circuits ken ik niet goed genoeg.
Als ik in een treintje rij gaat het altijd wel goed maar zodra ik iemand ingehaald heb en een vrije ruimte voor me heb rem ik altijd wel een keer te laat of ga ik veels te langzaam door een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disarmed070
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:02
Edwinlzv schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:23:
Ik ben benieuwd wat deze update met de afstellingen doet. Ik rij voornamelijk met de Porsche en heb de set ups van Go setup gekocht. Als het goed is krijg je tot een jaar na aankoop updates.

Het spel is trouwens ietsie frustrerend. Ik rij nu nog voornamelijk de quickraces op de verschillende circuits om de sa omhoog te krijgen zonder anderen (vreselijk) in de weg te rijden en af en toe join ik een server maar dan moet je wel erg goed oppassen en meestal kost mij dat een sa score in negatieve zin. Ik sta nu op 65 en wil ik echt meedoen met de "grote jongens" zoals de meesten hier wil ik toch minimaal een score van 80 hebben en een betere circuit kennis want de meeste circuits ken ik niet goed genoeg.
Als ik in een treintje rij gaat het altijd wel goed maar zodra ik iemand ingehaald heb en een vrije ruimte voor me heb rem ik altijd wel een keer te laat of ga ik veels te langzaam door een bocht.
Als je de SA omhoog wilt krijgen kan je het beste een keer de career mode uitspelen dan sta je gelijk op SA 80
Verder merk ik dat je bij online in alle "volle" servers (dus de top 10 in de lijst) heel veel aanrijdingen en SA verlies ziet. Ga zelf altijd een stuk naar beneden waar de leuke servers te vinden zijn (met tussen de 8 a 12 man online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Edwinlzv, join een community of ga op LFM racen. SA van 80 is nog erg slecht, minder dan 95 vind ik al twijfelachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
Edwinlzv schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:23:

Sja, klinkt idd alsof je de circuits niet goed genoeg kent. Rempunten, instuurpunten, die moet je allemaal uit je hoofd kennen. Das simpelweg een kwestie van veel rondjes rijden. Zeker om je rempunten etc te leren doe ik dat gewoon in practice, zonder anderen op de baan. Pas wanneer je "zelfstandig" redelijk snelle rondjes kunt rijden ga ik races doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 21-04 15:50
Beempje schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:21:
[...]

Sja, klinkt idd alsof je de circuits niet goed genoeg kent. Rempunten, instuurpunten, die moet je allemaal uit je hoofd kennen. Das simpelweg een kwestie van veel rondjes rijden. Zeker om je rempunten etc te leren doe ik dat gewoon in practice, zonder anderen op de baan. Pas wanneer je "zelfstandig" redelijk snelle rondjes kunt rijden ga ik races doen.
Ik heb ook weleens gelezen van mensen die dan de layout van de baan zoeken op internet. Plaatje uitprinten en daar aantekeningen bij maken zodat ze de volgende keer de baan weer sneller oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@StephanL, lijkt me niet echt nodig. Als je een beetje feeling hebt pak je dat snel genoeg weer op. Ik heb soms een baan waar ik al meer dan een jaar niet gereden heb maar binnen 30 minuten zit je alweer een heel eind on pace. Het is altijd die laatste 0.5 seconden die soms wat langer duurt.

Voor ACC kijk ik altijd naar de Go Setup's on YouTube (ook omdat ik met de Go Setup rijd).

Maar wellicht heb je dat gevoel nog niet zo en dan kan het wel handig zijn, je kunt het altijd proberen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 17-04-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malle-piet
Beter kun je zelf setups gaan maken op jou rijstijl, het is een proces maar met practice en veel rondjes rijden en voelen wat de auto doet, kun je de basis stabiel krijgen op jou rijstijl. Stel jij hebt liever een overstuurde auto omdat dat jou vertrouwen geeft en je gebruikt een setup van iemand die op onderstuurde auto's is gemaakt, dan wordt het niets. Zelf pak ik circuit voor circuit, begin met de agressieve setup en rijd een ronde of 5 op normaal tempo en voel wat de auto doet in ingang bocht mid corner en exit. Ik stel dan het rembalans bij en let op de banden zodat ik vertrouwen krijg in de bochten, dan markers zoeken om te remmen etc etc. Dan proberen 2o ronden te cleane ronden te rijden en dan af en toe een AI race doen op hetzelfde circuit, net zolang dat je de race goed uit rijd zonder ellende en penalties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Vanavond om 19:00 gaat het embargo eraf van de nieuwe update die morgen verschijnt.
O.a. Jardier en Tidgney hebben een previewstream.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 18-04-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:09:
@Edwinlzv, join een community of ga op LFM racen. SA van 80 is nog erg slecht, minder dan 95 vind ik al twijfelachtig...
Ben ik het deels mee eens.. maar ook deels niet mee eens.
Ik had mijn SA steady op 99 staan, tot ik een paar races op LFM reedt waarbij enkele malloten meededen die je dus afsneden of onbenullig aantikten. Collisions waar ik zelf dus echt helemaal niets aan kon doen, maar in the end wel ten koste ging van mijn SA.

Dus een lage SA zegt niet altijd iets over de rijder zelf, maar regelmatig ook over de andere om hem heen. ;)
Zeker in de Rookie klasse en lagere splits in Iron op LFM kom je regelmatig onbezonnen malloten tegen. En die denken dan vaak dat de race in Lap 1 Turn 1 gewonnen wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 18-04-2023 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Rivanov, klopt maar die SA gaat vrij snel weer omhoog met een paar clean races / battles / overtakes. Het is natuurlijk altijd een moment opname maar over een 'langere' tijd vind ik 95 vrij laag. Andere is ook leren omgaan met die mensen. Ik mijn huidige kampioenschap moet ik vaker backmarkers inhalen en dat is ook een kunst om snel te leren inschatten welke lijn ze nemen, waar ze rijden etc. Na een paar races heb je wel al een beeld van iemand en weet je waar je moet op letten.

Moet ook toegeven dat ik op LFM altijd in de Split 1 kom en daar vaker meer ervaren rijders rijden dus minder last van send its, al zitten er daar ook wel eens.

Morgen komt de update en dan nog 1 ronde voor einde kampioenschap. Ik loop 10 pnt voor op nr 2 maar hij in een Porsche en ik in de M4 op Zandvoort. Hij had dus een giga voorsprong (iets van 0.8 seconden per lap) dus ben benieuwd hoe het na de update is.

[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 18-04-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Update zou rond 16:00 online moeten komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Update is top. Porsche rijdt fantastisch. Ferrari klinkt als stofzuiger. :+

Nieuwe baan is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Rivanov schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:46:

Hier heb ik hem ook net geinstalleerd, eerst mijn koffie dan is even de Porsche uitproberen, blijft toch mijn lievelingsauto/merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Rivanov schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:46:

Die nieuwe Prosche klinkt top, daarna de 296 geprobeerd, maar saai geluid idd. Was er alleen wel sneller mee.

Echt weet ik veel hoeveel jaar niet op dit circuit gereden.(iig 7) maar kwam toch aardig rond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-05 11:51
Ik vind de Ferrari wel echt een prachtige auto. Vanavond de DLC maar even aanschaffen. Ik dacht eerst, ik blijf wel even bij de Honda, had de auto eindelijk onder controle en kon hard mee rijden, vooral Monza ging lekker. Ik zat daar rond de 1.48.3, nu na de update was mijn snelste tijd een 1.50.2 en was ik aan het glibberen en glijden. Kreeg mijn banden aan de voorkant niet op temperatuur. Nieuwe update heeft een flinke impact (in ieder geval op mijn setup/auto)

Mooi moment om van auto te switchen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 16:37

Infinchible

Woef!

Chris1994 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
Ik vind de Ferrari wel echt een prachtige auto. Vanavond de DLC maar even aanschaffen. Ik dacht eerst, ik blijf wel even bij de Honda, had de auto eindelijk onder controle en kon hard mee rijden, vooral Monza ging lekker. Ik zat daar rond de 1.48.3, nu na de update was mijn snelste tijd een 1.50.2 en was ik aan het glibberen en glijden. Kreeg mijn banden aan de voorkant niet op temperatuur. Nieuwe update heeft een flinke impact (in ieder geval op mijn setup/auto)

Je hebt meegekregen dat de ideale bandendruk nu tussen de 26 en 27 ligt? Ik weet niet of je met je huidige setup nog steeds rond 27.5 zit, maar dat is nu dus te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinS
Chris1994 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:

Gisteren drie fun races gedaan in de nieuwe Lambo, Porsche en Ferrari; in alle drie had ik last van graining, met name de voorbanden. Terwijl de temps rond de 26 graden waren.
Dit nieuwe bandenmodel vereist meer aandacht dan voorheen. Te hard pushen zal later in de stint worden afgestraft en zo lijkt bandenmanagement meer een ding worden. Iedereen zal hun stijl wat moeten aanpassen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
Had niet door dat er een update was geweest, ik maar denken dat het aan mij lag 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-05 17:17
Ik speel alleen maar offline, maar er mag van mij wel wat meer mis gaan (bij de AI) ... al was er maar een slider voor in de opties bijvoorbeeld. Ergens heb ik het idee dat dat in oudere versies wel wat vaker gebeurde, maar vergis ik mij misschien in.

Ik vind het heerlijk racen, maar ik zie nooit een wagen in de grindbak of langzaam rijdend met een lekke band (kan je uberhaupt lek rijden?). Heel sporadisch een korte gele vlag bij de laatste chicane van Spa als het daar druk is, maar dat is het wel.

Gisteren heb ik de start van het 2023 seizoen in Monza gekeken op youtube, dan gebeurd er heel wat. Daar vind ik het officiële spel dan toch tekort in schieten. In plaats van een update met auto's / banen zie ik liever een update met een safety car en/of full course yellow ... en automatisch dus ook meer fouten op de baan.
Dat maakt een race ook gelijk minder voorspelbaar.

In RaceRoom (en de oude AC) hebben ze dat "meer fouten" stukje beter voor elkaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@CalvinS, heb je oude setups geladen? 1.9 vind het 'excessive toe' trucje niet meer zo leuk dus daar zou het aan kunnen liggen.

@E - Jay, ik weet niet hoeveel er offline vs online wordt gereden. Als we dan toch suggesties opperen: Maak 100% eens wat moeilijker en aggressiever. Inhalen blijft te makkelijk en de snelheid te laag om lekker te racen. Ze maken ook overal dezelfde 'foutjes' waardoor inhalen plannen eenvoudiger wordt en ze verdedigen niet hard genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XfDyqTzJkvXUoyA2YdUerippyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0pww07YU5JaJAyZjmmxhb3ca.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Card Nox schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:09:
Een community race heb ik gedaan. Het is alleen zo jammer dat de snellere rijders (althans sommigen) denken dat je zomaar even in het niets kan verdwijnen. Ik deed mijn best om niemand in de weg te rijden (langere race) en dat ging prima maar soms kun je geen kant op en daar was bij sommigen weinig tot geen begrip voor. Het neemt in ieder geval een hele hoop plezier weg tot het moment dat je er echt geen zin meer in heb. Iedereen heeft het moeten leren (ook de snelle rijders) maar dat zijn ze schijnbaar alweer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Edwinlzv, dan wellicht een community joinen waar het verschil minder groot is, of waar ze meerder servers draaien zodat je in de langzamere server komt. Of join LFM, daar zijn zoveel rijders dat er altijd wel van hetzelfde niveau op zitten.

Mbt het aan de kant gaan, ja dat is vaak een vervelend issue. Ik ben zelf altijd een front runner dus vanuit dat perspectief heb ik meer ervaring .Ik kan je zeggen dat het ook voor hun erg vervelend is. Het verschil met je tegenstanders is vaak maar een (paar) tiende van een seconde, als je dan plots twee seconden verliest omdat een backmarker niet aan de kant gaat (terwijl het vaak wel kan zou je zelf in die positief zitten) is dat erg vervelend, al helemaal als je uren en uren hebt geoefend. Als er geen mogelijkheden zijn weten ze dat vaak zelf wel want je weg forceren (terwijl het eigenlijk niet kan) is niet alleen gevaarlijk en brengt je eigen race in gevaar maar is vaak onsportief.

Het is altijd een beetje een balancing act van geven en nemen. Gewoon blijven oefenen en kijk goed naar de lijnen van de snelle rijders. Het grootste verschil tussen de snelle en de minder snelle zijn simpelweg de lijnen die ze rijden.

ps. KAMPIOEN 8)7 Volgend seizoen wil Robbie Stapleford (pro eSport racer) weer meedoen, dus dan zal dat niet nog een keer lukken :+

[ Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 27-04-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
ACC was helaas wat in vergetelheid geraakt, maar de nieuwe update brengt daar gelukkig verandering in. Wat een heerlijke update! De nieuwe content vind ik echt fantastisch! De handling van de auto's is zoveel beter nu :) Heerlijk om deze game weer op te pakken. De online multiplayer is en blijft helaas een draak van een ding :(

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
NutteFrenkie schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:36:
ACC was helaas wat in vergetelheid geraakt, maar de nieuwe update brengt daar gelukkig verandering in. Wat een heerlijke update! De nieuwe content vind ik echt fantastisch! De handling van de auto's is zoveel beter nu :) Heerlijk om deze game weer op te pakken. De online multiplayer is en blijft helaas een draak van een ding :(
LFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Gisteren ACC opgepakt met de G923 op de pc, gigantisch verschil met een controller natuurlijk,
Vele malen consistenter alleen ben nog wel een paar seconden langzamer, zit nu op 1:52 race pace waar ik op 1:50 zat met controller. Al heb ik er nu pas 5 uur inzitten.

Uiteindelijk staat LFM op de planning, is er een mogelijkheid om de singeplayer races kwa "moeilijkheid" in de buurt te krijgen van LFM Rookie/Iron tijden? Dan heb ik de tijden in het zicht en kan ik meten of ik dichterbij kom.

Tevens mensen ervaring met de G923? de FFB lijkt niet heel sterk in ACC, zeker anders dan F1 23 op de Xbox... Heb wat met instellingen lopen hannesen, word er niet beter van, ook als ik de curb raak of de grindbak in rijd geeft dat een hoop klappen en kabaal.. niet heel geleidelijk of iets.

EDIT: dit is op barcelona trouwens... Misschien handig om te melden bij de tijden 😅

[ Voor 5% gewijzigd door Wesloxx op 29-04-2023 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wesloxx schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:00:
Gisteren ACC opgepakt met de G923 op de pc, gigantisch verschil met een controller natuurlijk,
Vele malen consistenter alleen ben nog wel een paar seconden langzamer, zit nu op 1:52 race pace waar ik op 1:50 zat met controller. Al heb ik er nu pas 5 uur inzitten.

Uiteindelijk staat LFM op de planning, is er een mogelijkheid om de singeplayer races kwa "moeilijkheid" in de buurt te krijgen van LFM Rookie/Iron tijden? Dan heb ik de tijden in het zicht en kan ik meten of ik dichterbij kom.

Tevens mensen ervaring met de G923? de FFB lijkt niet heel sterk in ACC, zeker anders dan F1 23 op de Xbox... Heb wat met instellingen lopen hannesen, word er niet beter van, ook als ik de curb raak of de grindbak in rijd geeft dat een hoop klappen en kabaal.. niet heel geleidelijk of iets.
Huidige licensetest is op Zolder om te kwalificeren voor LFM.

The licence run can be completed on one of our two licence run servers:
  • lowfuelmotorsport.com | LFM | License Runs | SA 80
  • lowfuelmotorsport.com | LFM | License Runs | SA 95
If you have a Safety Rating (SA) of at least 95, you should complete the licence run on the "SA 95" server in order to get a one-time "SR Boost" of 1.0. If you have already successfully completed the licence run on the "SA 80" server, you do not have this option, as the licence can be obtained only once.

A hotstint with seven (7) consecutive valid laps must be driven on the server:
  • Check beforehand if the remaining time in the session is sufficient to complete the seven laps.
  • The out-lap from the pits does not count towards the hotstint attempt.
  • Each invalid lap (track limits) also invalidates the current hotstint attempt. The following valid lap would then be the 1st rated lap of a new hotstint attempt.
  • Only the first seven valid laps completed in a row count towards a hotstint attempt. For example, if 10 valid laps are completed, only the first seven will count towards the hotstint result.
  • Any number of hotstint attempts can be completed. However, please do not use the licence server for practising!
  • As soon as you have completed a valid hotstint attempt and the average lap time does not exceed 107% of the LFM track record (race), you can leave the licence run server. There is no need to wait for the session to end. However, the results will only be transferred to our website as soon as the session is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesloxx
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2024
Rivanov schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 07:27:
[...]

Huidige licensetest is op Zolder om te kwalificeren voor LFM.

[YouTube: LFM License Track Guide S10 - ZOLDER! + Data Pack - Assetto Corsa Competizione]

The licence run can be completed on one of our two licence run servers:
  • lowfuelmotorsport.com | LFM | License Runs | SA 80
  • lowfuelmotorsport.com | LFM | License Runs | SA 95
If you have a Safety Rating (SA) of at least 95, you should complete the licence run on the "SA 95" server in order to get a one-time "SR Boost" of 1.0. If you have already successfully completed the licence run on the "SA 80" server, you do not have this option, as the licence can be obtained only once.

A hotstint with seven (7) consecutive valid laps must be driven on the server:
  • Check beforehand if the remaining time in the session is sufficient to complete the seven laps.
  • The out-lap from the pits does not count towards the hotstint attempt.
  • Each invalid lap (track limits) also invalidates the current hotstint attempt. The following valid lap would then be the 1st rated lap of a new hotstint attempt.
  • Only the first seven valid laps completed in a row count towards a hotstint attempt. For example, if 10 valid laps are completed, only the first seven will count towards the hotstint result.
  • Any number of hotstint attempts can be completed. However, please do not use the licence server for practising!
  • As soon as you have completed a valid hotstint attempt and the average lap time does not exceed 107% of the LFM track record (race), you can leave the licence run server. There is no need to wait for the session to end. However, the results will only be transferred to our website as soon as the session is over.
Thanks voor de info, zolder ga ik nog proberen. vergeten in mn post te zetten dat het om Barcelona gaat, heb het nu aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RcnErik
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-01-2024
Onlangs is de pre-kwalificatie voor de Porsche Cup bij Racing Club Nederland gestart. Deze duurt nog de hele week, dus mocht je mee willen doen, schrijf je dan snel in! We zitten inmiddels al op 27 inschrijvingen, allen Nederlandstalig.

YouTube: RCN Dubru Porsche Cup

Website: https://racingclubnederland.nl/
Discord: https://discord.gg/KWZmhghD3p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Laatst online: 28-04 14:46
Card Nox schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:50:
@Edwinlzv

ps. KAMPIOEN 8)7 Volgend seizoen wil Robbie Stapleford (pro eSport racer) weer meedoen, dus dan zal dat niet nog een keer lukken :+
Is die zoveel sneller dan bv jij en Sem? Ik vond jullie anders pittig snel genoeg >:)

Proficiat met de titel trouwens, ook het teamkampioenschap! Ik vind het nog vreemd dat ons AM team tweede is geëindigd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@GewoonWouter, yes de echte aliens zijn nog zo'n 0.5 tot 1.0 seconden sneller per rondje in zowel qualiy als racetrim. Dit uiteraard afhankelijk van de track, auto, hoeveelheid practice etc.

Ja, dit was een goed seizoen voor mij in ieder geval. Sem had wat pech, 1x is hij getotalled worden op lap 1 en 1x een disconnect gehad, toen was het seizoen voorbij voor hem. Als team hebben we het goed gedaan, zie inderdaad dat jullie maar 40pt achterstand hadden. Goed gedaan! Jij hebt ook AM gewonnen, congrats, wellicht volgens seizoen naar Silver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Laatst online: 28-04 14:46
Card Nox schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:12:
@GewoonWouter, yes de echte aliens zijn nog zo'n 0.5 tot 1.0 seconden sneller per rondje in zowel qualiy als racetrim. Dit uiteraard afhankelijk van de track, auto, hoeveelheid practice etc.

Ja, dit was een goed seizoen voor mij in ieder geval. Sem had wat pech, 1x is hij getotalled worden op lap 1 en 1x een disconnect gehad, toen was het seizoen voorbij voor hem. Als team hebben we het goed gedaan, zie inderdaad dat jullie maar 40pt achterstand hadden. Goed gedaan! Jij hebt ook AM gewonnen, congrats, wellicht volgens seizoen naar Silver!
Ja, die Silver wordt nog wat, gedaan met winnen :P . Mijn seizoen was ook wel de moeite. 6 van de 7 races was het een recovery drive doordat ik er regelmatig werd uitgetikt. Maar we klagen niet, het was niet verwacht dus extra tof :*) .
Leuke communiteit wel op SSRI ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 09:55
Is er een nederlandstalige league te adviseren , waar ik op de maandag avonden kan racen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
murky123 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:22:
Is er een nederlandstalige league te adviseren , waar ik op de maandag avonden kan racen ?
Ik zelf race er al een tijd niet meer i.v.m. tijd, maar SimracingHolland host als het goed is nog elke maandag avond league races van 60min.

https://discord.gg/xmabFpTR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:17
Ervaren jullie nou ook dat deze game gewoon niet zo vloeiend oogt? Ik draai hem op een vrijwel constante 160 FPS maar toch toont het niet heel vloeiend. De originele AC draait een stuk soepeler terwijl de framerate hetzelfde is.

Is dit iets van de UE4 engine en kan je hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 13:43
Mick3112 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:59:
Ervaren jullie nou ook dat deze game gewoon niet zo vloeiend oogt? Ik draai hem op een vrijwel constante 160 FPS maar toch toont het niet heel vloeiend. De originele AC draait een stuk soepeler terwijl de framerate hetzelfde is.

Is dit iets van de UE4 engine en kan je hier iets aan doen?
Ik ervaar hetzelfde. Wat ik ook probeer qua settings ik krijg het niet vloeiend. Nou haal ik bij lange na geen 160 fps want ik draai het op een wat oudere laptop. Maar bijv f1 22 en Assetto Corsa draaien prima met hoge settings. Zo rond de 80-100 fps. Mijn specs:

Lenovo Legion 5 15IMH05H - 81Y60093MH
GPU: GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz - 5.0 GHz Boost
Memory: 16 GB RAM (DDR4-SDRAM 2933 MHz)
HDD: 2 TB SSD M.2, NVMe
Current resolution: 1920 x 1080, 144Hz

[ Voor 30% gewijzigd door LAPJENL70 op 05-05-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Ik vermoed dat het iets in de unreal engine 4 is, bepaalde manier van renderen ofzo. Insurgency Sandstorm draait bij mij ook op 160 fps (opgegeven als maximale framerate). Toont ook beduidend minder vloeiend dan bijvoorbeeld Warzone 2 wat zo rond de 100-120 draait.

volgens mij gaat AC2 die ergens volgend jaar moet uitkomen wel op een andere engine draaien.

Ik vind het met ACC wel dermate storend dat de motivatie om de game echt serieus op te pakken eigenlijk wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Mick3112, hier geen issues. Draai hem capped op 100FPS op triple 1080p op 165Hz schermen.

Zijn je schermen wel snel genoeg? Probeer eens wat met Vsync te spelen. Speel je fullscreen of windowed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
Card Nox schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:38:
@Mick3112, hier geen issues. Draai hem capped op 100FPS op triple 1080p op 165Hz schermen.

Zijn je schermen wel snel genoeg? Probeer eens wat met Vsync te spelen. Speel je fullscreen of windowed?
ja, ik draai hem op een single 1440P 165hz scherm van Dell. (FastIPS) Fullscreen.
Erg tevreden over dat scherm juist.

Ik kan Vsync eens activeren als experiment idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hier ervaar ik ook hetzelfde hoor. Met name op de zijmonitoren van m’n 27” 1440p triple screen setup. Dat loopt gewoon niet 100% vloeiend terwijl ik wel 140+ FPS haal. G-Sync staat gewoon aan en V-Sync ook. Heb alles al geprobeerd. Ligt gewoon aan de engine, want in AC en iRacing heb ik hier geen last van.

Maakt overigens geen verschil of ik NVIDIA Surround gebruik met Fullscreen.
Of Windowed i.c.m. SWRE.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 05-05-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-02 21:35
He allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik de wondere wereld van ACC ingestapt. De afgelopen paar maanden heb ik mijn Sim aangeschaf en opgebouwd.

Nu heb ik een vraag over profielen voor de button configs van de stuurwielen, dus het toewijzen van de verschillende acties/functies aan je stuurtje. ZIjn daar standaard profielen voor te vinden, en waar?

Ik heb de volgende setup:
  • Wheelbase: Simucube 2 Pro
  • Wheel: Ascher F28 (V2)
  • Pedals: HeusinkVeld Sprint
Ps. ik ken Coach Dave Academy, maar geloof dat die alleen setups heeft voor de auto's in ACC?

Alvast bedankt!!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Nee, zijn geen standaard profielen voor te vinden. Maar er zijn genoeg YouTube video’s te vinden waar voorbeelden gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Zou een 4070 TI genoeg zijn om ACC op single screen 4k@60fps te kunnen draaien, of toch beter een 4080/7900XTX ?

Ryzen 9 7900X / 32GB en nu nog met een 1080 Ti.

[ Voor 24% gewijzigd door Ace op 17-05-2023 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiCloX
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 10:24
lukt dat niet met die 1080TI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Ace, denk dat die 1080Ti dat goed moet kunnen met medium settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox

Ik doe triple 1080p = 6.2m pixels op een 2080S met medium settings op 100FPS (capped) zonder cap zou ik zo'n 120 halen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CalvinS
Ace schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:43:
Zou een 4070 TI genoeg zijn om ACC op single screen 4k@60fps te kunnen draaien, of toch beter een 4080/7900XTX ?

Ryzen 9 7900X / 32GB en nu nog met een 1080 Ti.
Persoonlijk zou ik voor 1440p gaan en meer fps :) Heb je meer voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

NiCloX schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:36:
lukt dat niet met die 1080TI ?
Card Nox schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:15:
Mja, merk dat in drukke races de kaart het toch niet zo goed trekt. En medium settings zijn ook maar zo medium he :*)
CalvinS schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:31:
[...]

Persoonlijk zou ik voor 1440p gaan en meer fps :) Heb je meer voordeel van.
Ik gebruik een oude 55" LG OLED TV die toch niet harder kan dan 60hz op het moment.

Speel ook nog veel GT7 dus dan heeft een 1440p monitor nog niet zoveel nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Ace, heb je alles op medium staan? Bv aantal auto's en spiegel kwaliteit moeten een vrij grote impact hebben.

Maar als ik tussen de regels doorlees wil je gewoon een nieuwe kaart hebben (wat helemaal goed is). De 4070Ti is 94% sneller dan de 1080Ti. Er zijn verschillende vergelijkingsfilmpjes tussen de 1080Ti en 4070Ti dus daar kun je ook wel een gevoel krijgen van wat je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:15
LAPJENL70 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Ik ervaar hetzelfde. Wat ik ook probeer qua settings ik krijg het niet vloeiend. Nou haal ik bij lange na geen 160 fps want ik draai het op een wat oudere laptop. Maar bijv f1 22 en Assetto Corsa draaien prima met hoge settings. Zo rond de 80-100 fps. Mijn specs:

Lenovo Legion 5 15IMH05H - 81Y60093MH
GPU: GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6
CPU: Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz - 5.0 GHz Boost
Memory: 16 GB RAM (DDR4-SDRAM 2933 MHz)
HDD: 2 TB SSD M.2, NVMe
Current resolution: 1920 x 1080, 144Hz
Hmm.. ik kom naar dit topic omdat ik dit probleem ook ervaar.

Speel op 4K op een Oled TV met fps capped op 120fps. De framerate blijft netjes op 120fps maar het oogt gewoon niet vloeiend helaas.

Nog wat in het nvidia control panel lopen rommelen maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 16:44
schumi1986 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:14:
[...]

Hmm.. ik kom naar dit topic omdat ik dit probleem ook ervaar.

Speel op 4K op een Oled TV met fps capped op 120fps. De framerate blijft netjes op 120fps maar het oogt gewoon niet vloeiend helaas.

Nog wat in het nvidia control panel lopen rommelen maar het probleem blijft.
Kijk eens in taakbeheer:Ctrl+Shift+ESC, hoe zwaar je pc wordt belast als hij niets doet. Dus zonder ACC te draaien. Dit kan je zien in het tabblad Prestaties van taakbeheer.
Bij momenteel 3% CPU belasting en 30% van mijn geheugen (totaal 16GB).

Als dat bij jou veel hoger is, dan draait er misschien iets op de achtergrond dat veel resources vreet en dus je probleem kan veroorzaken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
apollo13 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Kijk eens in taakbeheer:Ctrl+Shift+ESC, hoe zwaar je pc wordt belast als hij niets doet. Dus zonder ACC te draaien. Dit kan je zien in het tabblad Prestaties van taakbeheer.
Bij momenteel 3% CPU belasting en 30% van mijn geheugen (totaal 16GB).

Als dat bij jou veel hoger is, dan draait er misschien iets op de achtergrond dat veel resources vreet en dus je probleem kan veroorzaken.
Daar ligt het helaas niet aan.

Op 4K staat mijn CPU (5800x3d) sowieso al uit zijn neus te eten omdat het op die resolutie veel vraagt van de GPU maar ook mijn GPU (rtx 4090) wordt niet volledig belast wat aangeeft dat het niet aan mijn hardware ligt.

Ik denk dat het aan ACC zelf ligt maar dat niet iedereen er net zo gevoelig voor is om het op te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
schumi1986 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:36:
[...]

Daar ligt het helaas niet aan.

Op 4K staat mijn CPU (5800x3d) sowieso al uit zijn neus te eten omdat het op die resolutie veel vraagt van de GPU maar ook mijn GPU (rtx 4090) wordt niet volledig belast wat aangeeft dat het niet aan mijn hardware ligt.

Ik denk dat het aan ACC zelf ligt maar dat niet iedereen er net zo gevoelig voor is om het op te merken.
Ik heb helaas niet zo'n mooie gpu maar moet het doen met een rtx2080ti. Ik stuur hier 3 schermen aan op qhd, in het begin liep het beeld ook niet echt soepel totdat ik gsync/freesync aan had gezet.

Misschien dat het helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 09:49
Kijk ook even of je tv in game mode staat, soms wil een Motion smoothing juist wel eens het tegenovergestelde doen.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het is gewoon echt een ACC engine issue. Op mijn triple screen simrig ervaar ik het ook op de side monitors. Terwijl ik hier bij andere games (iRacing, Assetto Corsa, AMS2 etc.) geen "last" van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Rivanov schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:58:
Het is gewoon echt een ACC engine issue. Op mijn triple screen simrig ervaar ik het ook op de side monitors. Terwijl ik hier bij andere games (iRacing, Assetto Corsa, AMS2 etc.) geen "last" van heb.
Ik denk ook dat het de engine is. Ik weet welke settings ik zou moeten aanpassen om dit soort problemen te verhelpen maar bij ACC heeft het helemaal geen impact.
Pagina: 1 ... 42 ... 45 Laatste