My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
meen je niet .. ik snap er niks van, jij en Sem zijn allesbehalve prutsers .. of is't altijd jullie teammaat?!Card Nox schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:43:
@Alfa Novanta, yes altijd wel DC's, mega crashes, SG30s gehad.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
www.simsport-racing.com
Iedereen moet het aanschaffen omdat je anders niet de pitstop data kan uitlezen (degene die rijdt moet ACC Drive dan aan hebben staan zodat iemand anders de commandos kan sturen naar zijn game client.Alfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:18:
[...]
wauw ...![]()
Maar als je een team van 5 hebt, moet dan iedereen het hebben of gewoon minimaal 1 andere persoon?
de website is wel heel erg beknopt om daar nu direct maar € 20 tegenaan te gooien
edit: zit nu op hun Discord. Maar even in de gaten houden
[ Voor 49% gewijzigd door Ircghost op 12-12-2022 17:04 ]
Ben wel benieuwd hoe ze dit gedaan hebben. Ik gok via een game SDK of iets waarmee ze in-game kunnen inprikken.Alfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:18:
[...]
wauw ...![]()
Maar als je een team van 5 hebt, moet dan iedereen het hebben of gewoon minimaal 1 andere persoon?
de website is wel heel erg beknopt om daar nu direct maar € 20 tegenaan te gooien
edit: zit nu op hun Discord. Maar even in de gaten houden
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Toch nog 1 akkefietjeAlfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:05:
[...]
Nee joh! Dat klinkt wel als een echte horror-race!Wij hebben afgezien van T1 akkefietjes verder geen crashes gehad, wel eens een spin maar geen dikke repairs ofzo.
Was mijn eerste 24H race en toffe ervaring, en ook nieuwe mensen leren kennen. Viel me niet tegen, en we zijn niet laatst geëindigd
Wil k gerust volgend jaar terug doen. Maar hopelijk geen regen en disconnects meer (had er 1 in mijn ochtendstint

Uhm... Snelle prutsers. Nja, ik had tijdens de vorige vcoflextreme oid een vage bug waardoor ik na een pitstop niet in de auto kwam. RTG gedaan ipv rustig blijven en shift pijltje.Alfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:43:
[...]
meen je niet .. ik snap er niks van, jij en Sem zijn allesbehalve prutsers .. of is't altijd jullie teammaat?!
Deze race had Sem een DC en ik een kleine crash die 40sec oid koste en dan nog bovenstaand fiasco. Moet wel eerlijk zeggen dat na die eerste fouten de motivatie er wel wat uit was dus dan rij je al niet meer zo scherp.
Achja, er is altijd wel wat.
Die ACC Drive app ziet er wel nice uit trouwens. 20 euro is niet goedkoop maar als het werkt lost het wel één van de grootste irritaties in ACC op voor mij.
Ja voor mij ook. Hoe relaxed voor VR als je maten lekker wat aan de setup prutsen en jij lekker sturen kunt? In VR moet je echt steeds je hoofd draaien om alles goed te kunnen lezen. Dat gaat op een monitor wel veel beter, maar daarbij is dit gewoon ook veel realistischer.. tis een SIM tenslotte. Zou je denken..lezut schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:45:
Vind het wel van karakter getuigen dat je dan nog blijft rijden, helemaal door de nacht heen.
Die ACC Drive app ziet er wel nice uit trouwens. 20 euro is niet goedkoop maar als het werkt lost het wel één van de grootste irritaties in ACC op voor mij.
Ah, daar kwam die 10sec vandaan. Weet je wanneer het was qua resterende race tijd op de klok? Dan kijk ik even of ik het terugkijken kan.GewoonWouter schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:30:
Toch nog 1 akkefietje: Tim heeft me voor degna 1 een tik verkocht (ik denk dat ie schrok omdat ik vroeg remde maar de Audi had het lastig in het nat, ik zat aan de binnenkant en er zat nog een snelle jongen links van me) waardoor ik toch serieus van de baan ben gegaan en een plaats verloren had
. Maar kom, kan gebeuren en jullie hebben er een penalty voor gekregen.
Regen is juist hetgene wat het voor mij interessant maakt. De auto komt meer tot leven, ik kan veel meer spelen met gas en rem. Heb echt zitten genieten tijdens mijn laatste regen stint, haalde alles in wat op mijn pad kwamWas mijn eerste 24H race en toffe ervaring, en ook nieuwe mensen leren kennen. Viel me niet tegen, en we zijn niet laatst geëindigd![]()
Wil k gerust volgend jaar terug doen. Maar hopelijk geen regen en disconnects meer (had er 1 in mijn ochtendstint)
In dat kader, irriteer ik mij mateloos aan dat ghosten in pitlane. Tuurlijk scheelt een hoop gedoe als iedereen tegelijk de pit in duikt maar haalt zo idioot veel realisme weg. Geef mij maar gewoon collisions, laatste tijd paar keer rf2 (met collision) gedaan en no problemen gehad, veel minder immersion breaking.Alfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:50:
[...]...tis een SIM tenslotte. Zou je denken..
www.simsport-racing.com
Mee eens dat het immersion breaking is..H-Alien schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:27:
[...]
In dat kader, irriteer ik mij mateloos aan dat ghosten in pitlane. Tuurlijk scheelt een hoop gedoe als iedereen tegelijk de pit in duikt maar haalt zo idioot veel realisme weg. Geef mij maar gewoon collisions, laatste tijd paar keer rf2 (met collision) gedaan en no problemen gehad, veel minder immersion breaking.
Maar het is denk ik niet een hele gekke keuze.
Ga maar na, als er een auto net voor jouw pitbox staat, is het eigenlijk onmogelijk om toch nog goed/parallel in jouw pitbox te komen.
In 't eggie worden de auto's dan op karretjes gezet en met de neus de goede kant op gezet.
Lijkt me an sich wel een erg leuke game mechanic, maar zonder dit is ghosting in de pitlane niet zo heel gek denk ik.
Ook in public lobbies kan het behoorlijk wat griefing schelen.
Gegroet! Lukas
klopt. Voor de start procedure zou dat wat mij betreft ook wel optioneel mogen worden. Dat rare geslinger door auto's heen is ook maar vaag. Denk dat we het trucje nu wel genoeg kennen. Voor public lobby's daarentegen kunnen ze het ghosten beter ingeschakeld houden tot aan T2 ofzo, vooral op MonzaH-Alien schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 07:27:
In dat kader, irriteer ik mij mateloos aan dat ghosten in pitlane. Tuurlijk scheelt een hoop gedoe als iedereen tegelijk de pit in duikt maar haalt zo idioot veel realisme weg. Geef mij maar gewoon collisions, laatste tijd paar keer rf2 (met collision) gedaan en no problemen gehad, veel minder immersion breaking.
Goed punt. Nee zoals het inrijden nu is komt dat niet goed nee.MTFDarkEagle schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:50:
Mee eens dat het immersion breaking is..
Maar het is denk ik niet een hele gekke keuze.
Ga maar na, als er een auto net voor jouw pitbox staat, is het eigenlijk onmogelijk om toch nog goed/parallel in jouw pitbox te komen.
In 't eggie worden de auto's dan op karretjes gezet en met de neus de goede kant op gezet.
Lijkt me an sich wel een erg leuke game mechanic, maar zonder dit is ghosting in de pitlane niet zo heel gek denk ik.
@H-Alien hoe gaan pitstops in Rf2 dan eig?
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2022 08:57 ]
Er waren nog 16uurtjes, 12 minuten en 44 seconden te gaanAlfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:55:
[...]
Ah, daar kwam die 10sec vandaan. Weet je wanneer het was qua resterende race tijd op de klok? Dan kijk ik even of ik het terugkijken kan.
[...]
Regen is juist hetgene wat het voor mij interessant maakt. De auto komt meer tot leven, ik kan veel meer spelen met gas en rem. Heb echt zitten genieten tijdens mijn laatste regen stint, haalde alles in wat op mijn pad kwam
En ik kan me voorstellen dat die regen een extra leuke factor voor sommigen er aan toevoegt, maar ik heb niet echt superveel ervaring in de regen en de Audi met onze setup was gewoon crap in het nat (in tegenstellig tot wat velen zeggen, namelijk dat de Bentley verschrikkelijk in de regen is, verkies ik mijn Boat boven de Audi in die condities). Was wel een goede leerschool.
Het feit dat er zoveel disconnects waren, wil toch zeggen dat er aan de kant van ACC nog wel wat beter kan.
Bij mij sloot het spel gewoon af zonder aankondiging of zelfs crashreport. Echt zonde wat het was 's morgens eindelijk een tijdje droog en ik deed mijn eerste foutloze stint van de hele race. Was echt balen zoals jullie Nederlanders zo mooi plegen te zeggen.
Ah, gevondenGewoonWouter schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:15:
Er waren nog 16uurtjes, 12 minuten en 44 seconden te gaan
ja, exact dit. Jullie dachten beide precies hetzelfde, ik laat ff die snellere voorbij, maar Tim verkeek zich op jou. Je had misschien iets minder hoeven afremmen dan je deed, maar misschien rekende jij er wel op dat zowel Tim als Flammger er voorbij zouden steken dus tja .. racing incident m.i.Met het terug te zien op jullie stream zie ik dat het zowiezo een beetje een moeilijke situatie was omdat Tim de nummer 5 voorbij liet. Er gebeurde teveel tegelijkertijd denk ik.
snap ik, zou ik ook niet zijn, ik had ook de hele stream vol lopen scheldenIk was er toen niet echt gelukkig mee, maar die dingen kunnen gebeuren.
.. maar tja, het is een racing incident, met 4 wagens in zo'n krappe/snelle bocht is vragen om problemen. Tim had meer moeten afremmen bij nader inzien. Helaas..
awww dank.Hij deed het niet expres. En jullie waren een pak minder agressief naar ons backmarkers toe, in tegenstelling tot sommige anderen.
tjah, ik denk niet dat je daar veel aan kunt doen. Een netwerk hikje, een drivercrash, het kan van alles zijn. Ik denk wel dat het spel zelf behoorlijk stabiel is.Het feit dat er zoveel disconnects waren, wil toch zeggen dat er aan de kant van ACC nog wel wat beter kan. Bij mij sloot het spel gewoon af zonder aankondiging of zelfs crashreport.
jullie Nederlanders .. ? Jij bent een Belg? Hoe zou jij het zeggen?Was echt balen zoals jullie Nederlanders zo mooi plegen te zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-12-2022 14:39 ]
Gewoon als een normale pitstop maar dan met collission aan. Heb nog niet meegemaakt met een knettervolle grid dus geen idee hoe het dan gaat maar ook dan denk ik persoonlijk, prima...gewoon ervoor zorgen dat je niet tegelijkertijd met nog 28 auto's wilt pitten. Dat levert in het echt gezeik op dus prima als het hier ook zo is. Wat mij betreft is collission aan/uit een optioberl iets maar ik ben voor -aan-.Alfa Novanta schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:56:
[...]
@H-Alien hoe gaan pitstops in Rf2 dan eig?
Zelfde met sessie start, pit exit staat stoplicht nog op rood als je snel bent. Even wachten dus of een straf aan je broek. Of pitbox uit, niet zomaar wegknallen, eerst kijken of pitlane vrij is. Geeft net dat stukje extra immersion wat ik bij ACC in de pitstraat mis.
www.simsport-racing.com
Mbt het incident hierboven, racing incident. Ik kreeg het gevoel dat Tim volop remde zodra hij het merkte maar hij had niet verwacht dat de auto ervoor zoveel zou afremmen, ongelukkig.
- eerste race langer dan 30min (60 in dit geval)
- eerste kennismaking met de track; na de race 4,5 uur tracktijd op de teller staan.
- eerste race met meer dan 15 mensen op de baan (ik meen 32?)
- hoeveel brandstof moet ik meenemen? bijtanken was niet toegestaan, bandenwissel was wel verplicht.
- pratende mensen in Discord tijdens de race
Doel voor mij was vooral rondjes rijden zonder schade, beetje consistent proberen te zijn en niet laatste worden in de bronze-bracket: allemaal gelukt

Volgende zondag: Oulton Park; eerste indruk: wat een fietspad...
Ik snap nu wel waarom Leagues zo leuk zijn: het trekt je uit je comfort zone en geeft je de mogelijkheid om wat doelen te stellen.
[ Voor 8% gewijzigd door Firestorm op 14-12-2022 12:07 ]
Ja klopt inderdaad. Ik remde niet echt superhard maar omdat ik aan de binnenkant zat en het nog vochtig was wou ik geen donkey move maken waardoor ik rechtdoor schoot en eventueel de nummer 5 er zou uit tikken. Ik denk dat een beetje meer afstand houden misschien had gemogen, but then again, het gaat ook zo snel en das een situatie waar je zo snel een beslissing moet nemen. Geen grudge naar Tim toe hoorCard Nox schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:50:
Mbt het incident hierboven, racing incident. Ik kreeg het gevoel dat Tim volop remde zodra hij het merkte maar hij had niet verwacht dat de auto ervoor zoveel zou afremmen, ongelukkig.
@Alfa Novanta Zuiderbuur inderdaad. Balen is een werkwoord dat wij niet gebruiken maar alle alternatieven die ik kan bedenken zijn niet echt voor publicatie
haha leuk om te lezen en tof dat je mee doet. Het was wel een lekker gevulde grid met +/- 35 auto's.Firestorm schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:05:
Afgelopen zondag m'n eerste League race gereden op Laguna Seca. Op een aantal vlakken wat nieuwigheden voor mij:
- eerste kennismaking met de track; na de race 4,5 uur tracktijd op de teller staan.
- hoeveel brandstof moet ik meenemen? bijtanken was niet toegestaan, bandenwissel was wel verplicht.
Doel voor mij was vooral rondjes rijden zonder schade, beetje consistent proberen te zijn en niet laatste worden in de bronze-bracket: allemaal gelukt![]()
Ik snap nu wel waarom Leagues zo leuk zijn: het trekt je uit je comfort zone en geeft je de mogelijkheid om wat doelen te stellen.
Oulton Park is inderdaad een hobbelbaan waar je constant aan staat. Had je gezien dat dat een 75 min race is? Suprise
https://www.thesimgrid.com/championships/2545/races
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
haha inderdaadFirestorm schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:05:
Afgelopen zondag m'n eerste League race gereden op Laguna Seca. Op een aantal vlakken wat nieuwigheden voor mij:
Doel voor mij was vooral rondjes rijden zonder schade, beetje consistent proberen te zijn en niet laatste worden in de bronze-bracket: allemaal gelukt![]()
goed punt!GewoonWouter schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:49:
Ja klopt inderdaad. Ik remde niet echt superhard maar omdat ik aan de binnenkant zat en het nog vochtig was wou ik geen donkey move maken waardoor ik rechtdoor schoot en eventueel de nummer 5 er zou uit tikken.
dat dus. Ergens had Tim beter ingevoegd en jou ook mee ingehaald, maar da's achteraf. Hij wou de nr 5 net zo min hinderen natuurlijk.het gaat ook zo snel en das een situatie waar je zo snel een beslissing moet nemen.
alez maar da was echt nie plezant valt wel mee toch!?@Alfa Novanta Zuiderbuur inderdaad. Balen is een werkwoord dat wij niet gebruiken maar alle alternatieven die ik kan bedenken zijn niet echt voor publicatie
Oulton Park vind ik echt een héérlijke baanGAEvakYD schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:52:
[...]
haha leuk om te lezen en tof dat je mee doet. Het was wel een lekker gevulde grid met +/- 35 auto's.
Oulton Park is inderdaad een hobbelbaan waar je constant aan staat. Had je gezien dat dat een 75 min race is? Suprise![]()
![]()
![]()
![]()

Gegroet! Lukas
www.simsport-racing.com
[...]
goed punt!
[...]
dat dus. Ergens had Tim beter ingevoegd en jou ook mee ingehaald, maar da's achteraf. Hij wou de nr 5 net zo min hinderen natuurlijk.
[...]
alez maar da was echt nie plezant valt wel mee toch!?
[/quote
Ge zout nen goeien Belg zijn. Misschien volgende keer is streamen in 't 'Vloms'
Mijn wederhelft komt van Zeeuws Vlaanderen (Sluis, Oostburg) dus ben redelijk wat gewendGewoonWouter schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:44:
[quote]Alfa Novanta schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:59:
alez maar da was echt nie plezant valt wel mee toch!?
[/quote
Ge zout nen goeien Belg zijn. Misschien volgende keer is streamen in 't 'Vloms'
maar ze spreekt ook prima Nederlands en zelfs Fries nu
Ook Oulton Park viel niet tegen uiteindelijk. Lastig baantje, dat wel; van de lijn af is redelijk snel grasmaaien...GAEvakYD schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:52:
[...]
haha leuk om te lezen en tof dat je mee doet. Het was wel een lekker gevulde grid met +/- 35 auto's.
Oulton Park is inderdaad een hobbelbaan waar je constant aan staat. Had je gezien dat dat een 75 min race is? Suprise![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ook hier de doelen weer gehaald! Geen pitstops door schade, in bovenste helft van de klasse geëindigd (7/17) en 19e overall.
En dat met veruit de langzaamste snelste ronde

Andere tips om aan goede afstellingen te komen zijn uiteraard ook meer dan welkom.
Ik vind het aan de ene kant wel leuk om uit te vogelen maar meestal heeft het geen effect wat ik doe of ik ben langzamer en er gaat naar mijn zin veel te veel tijd inzitten.NiCloX schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:30:
ik moet zeggen dat die CDA setups mij altijd wel bevielen. heb zelf altijd weinig zin om me extreem te verdiepen in goede setups...
CDA is denk ik coach Dave maar wat is GO?
Laat maar, ik heb de GO setups al gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Edwinlzv op 04-01-2023 17:00 ]
De Hymo setups vind ik zelf te tricky. Vooral met de laatste .18 update. Daar is elke ronde in de Porsche weer overleven met de billen bij elkaar.
Dat werkt voor iedere setup hetzelfde. Wat ik meestal doe is track openen en een setup saven. Er wordt dan een directory aangemaakt met de juiste benaming van car/track onder de ACC setups directory. Daar plaats je de JSON files in die je hebt gedownload en Bob’s your uncle.Edwinlzv schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:49:
Ik heb de GO setup voor de Aston Martin aangeschaft maar kan nergens vinden hoe ik ze in het spel kan krijgen dus dat wordt even puzzelen. Bij coach Dave staat er nog een handleiding bij hoe je de setups in het spel kan krijgen, dat is weer een pluspuntje voor hem.
Zondag ging het eindelijk weer goed

maar desondanks
owja, ik moet de cover nog even fixen, daar staat Indianapolis
[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2023 09:05 ]
SimRacingJoure organiseert een event voor Nederlandstalige deelnemers.
Met als doel de simracers weer eens een beetje bij elkaar te brengen!
Het event is bedoelt voor jong en oud, beginner of pro,
We willen gewoon een leuk veld vullen.
En er zullen een paar prijsjes te verdelen zijn!
Inschrijven kan op onze website!
www.Simracingjoure.nl
:strip_exif()/f/image/gZNLxagpSP2fQeHVjroNGYgW.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt het jou nou ook leuk om met een enthousiast groepje mee te rijden en eens per 2 weken een wedstrijdje te doen? Onze competitie start weer op 6 maart!
Meer info volgt.
Heel leuk! Ik ga als ik thuis ben eens even kijken of ik tijd kan maken in mijn agenda!NiCloX schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:08:
Hallo allen,
SimRacingJoure organiseert een event voor Nederlandstalige deelnemers.
Met als doel de simracers weer eens een beetje bij elkaar te brengen!
Het event is bedoelt voor jong en oud, beginner of pro,
We willen gewoon een leuk veld vullen.
En er zullen een paar prijsjes te verdelen zijn!
Inschrijven kan op onze website!
www.Simracingjoure.nl
[Afbeelding]
Lijkt het jou nou ook leuk om met een enthousiast groepje mee te rijden en eens per 2 weken een wedstrijdje te doen? Onze competitie start weer op 6 maart!
Meer info volgt.
Deze race had ik zitten kijken toen je streamde en het ging voor jou doen inderdaad niet lekker.Alfa Novanta schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:02:
Mijn voorlaatste race op Laguna Seca was een ramp, steeds tracking issues, toen een SG30 en even later een game crash
Normaal gesproken ben ik dolblij met iedere view maar sommige races vergeet je liefst meteen en stop je ver wegEdwinlzv schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 18:46:
Deze race had ik zitten kijken toen je streamde en het ging voor jou doen inderdaad niet lekker.
Nu ik er een goeie race tegenover zetten kan durf ik m weer vrij te geven
Internet staat vol met succesverhalen.. dan is mijn kanaal iig oprecht. this is reality baby
[ Voor 13% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-01-2023 19:06 ]
/f/image/2tz1O6llMWUE1ktgVDkVn26t.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij zitten hier ook veel rijders vanuit andere communities. Er zijn ook al een aantal teams/duo's ingeschreven van buiten IDC. De verwachting is dat we rond de 30 teams van start gaan. Dit is denk ik ook leuk een leuk single event voor de rijders binnen DC Simracing, RacingLeague, RCN, SimRacingJoure.
Zie: https://www.thesimgrid.com/championships/2750
Ons kampioenschap seizoen 3 zit momenteel vol met 42 rijders, maar ik vermoed dat daar binnenkort een paar plekjes vrij komen. Mocht je intresse hebben, je kunt je gewoon inschrijven voor de reserve klase en hoogstwaarschijnlijk kunnen we je gewoon indelen. We zijn primair gericht op nederlands sprekende rijders en hebben tijdens de events een volle discord incl voice chat voor diegene die dat leuk vinden. Er zijn ook diverse engels sprekende rijders en daarom is de Simgrid pagina ook engelstalig. Maar 90% van onze rijders komt uit NL of Belgie.
/f/image/lynGC1nA1yAA0BJBmBeasBex.png?f=fotoalbum_large)
Zie: https://www.thesimgrid.com/championships/2545
En eventueel een link naar onze discord:
https://discord.gg/Usxe5dJt
Het stuur wat ik gebruik is een T300rs met in het profiel de standaard instellingen.
Of random?
Gegroet! Lukas

Vanavond eens de GO Setups geprobeerd .. PB 2:17:752 en 4e qua hotlappen .. ik ben niet ontevreden!
Ook de race setup geprobeerd, maar die is te tam. Ik heb de Q setup even iets aangepast en dan rijdt ie best geinig. 2:18:315 gereden met 55L gestart met 78L
[ Voor 44% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2023 00:38 ]
Ga je weer achteraan starten ?Alfa Novanta schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:35:
Zondagavond weer 1,5 uur knallen op Spa!![]()
[YouTube: ACC IDC GT3 Sprint Championship 🚨 #4 Spa Franchorchamps 🇧🇪 90 Min!! LIVE Onboard!!]
Vanavond eens de GO Setups geprobeerd .. PB 2:17:752 en daarmee 4e .. ik ben niet ontevreden!
Misschien kan k nog even naar je zwaaien op de grid als je wegrijdtsverzijl schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:39:
Ga je weer achteraan starten ?Of zie ik je deze keer in mijn spiegels opdoemen deze race? (als ik tenminste een lage 2:17 kan neerzetten in Q).

Ik weet het, heb zo'n beetje het hele topic door gespit de afgelopen tijd en dan kom je best interresante dingen tegen.Card Nox schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:21:
@Edwinlzv, dat punt is al vaker voorbij gekomen. Zorg voor een correcte FOV als het kan, minder snelheid gevoel maar wel meer realisme en het maakt het racen voor mij persoonlijk makkelijker (consistentie en wheel to wheel gaat beter).
Qua FOV en snelheidsgevoel heb ik voor mij nu een goed gemiddelde gevonden, uiteraard staat FOV op de eerste plaats want zoals je al aangeeft is het wheel to wheel of door to door racen belangrijker als snelheidsgevoel.
@Alfa Novanta en @Sverzijl als ik het niet vergeet zal ik vanavond weer even kijken.
leukEdwinlzv schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:47:
@Alfa Novanta en @Sverzijl als ik het niet vergeet zal ik vanavond weer even kijken.
hopelijk worden we niet geplaagd door rode vlaggen of disconnects

https://www.accbelgium.eu/
Engesltalig. Elke ma/woe/vrij wordt er geraced. Elk niveau.
Ik ben zelf een beginner en lig er nu door een voet-operatie al wel enkele weken uit. Hopelijk snel aan de comeback beginnen.
Geen rode vlaggen of disconnects maar wel slippertjes, drive trough penalty's en narrow escapes. Maar spinde jij nu op stilstaand water? Pff het moet niet realistischer worden.Alfa Novanta schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:53:
[...]
leuk![]()
hopelijk worden we niet geplaagd door rode vlaggen of disconnects![]()
![]()
Oh ja wel leuk dat sverzijl zomaar spontaan voor je aan de kant ging wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was op die manier. Al met al een leuke race met genoeg spanning voor de kijker.
En zwaaien naar de pitcrew heeft geen zin hoor, maar wel grappig om te zien.
Op de Kemmel straight 2x een 360 gemaaktEdwinlzv schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:59:
Geen rode vlaggen of disconnects maar wel slippertjes, drive trough penalty's en narrow escapes. Maar spinde jij nu op stilstaand water? Pff het moet niet realistischer worden.
Nee, dat was wat jammer .. ondanks mijn pech met een DT, 2x360 en de crash in de laatste ronden alsnog voor @sverzijl gefinished. Wie had dat gedacht ..Oh ja wel leuk dat sverzijl zomaar spontaan voor je aan de kant ging wat volgens mij niet helemaal de bedoeling was op die manier.

Al met al een leuke race met genoeg spanning voor de kijker.
En zwaaien naar de pitcrew heeft geen zin hoor, maar wel grappig om te zien.
Ik..Alfa Novanta schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:30:
[...]
Nee, dat was wat jammer .. ondanks mijn pech met een DT, 2x360 en de crash in de laatste ronden alsnog voor @sverzijl gefinished. Wie had dat gedacht ..
Ben wel 5x gespind en/of tegen de muur geknald. 30+ sec damage. Was sowieso al amper mee te rijden met die setup in de regen. Zelfs op rechte stuk Kemmel moest ik iedere lap even van het gas af omdat ik anders in de muur vloog (leerde ik van de eerste keer dat dat gebeurde). Was sowieso de eerste keer in de regen op Spa voor mij, in quali de eerste oefenrondjes, waar ik pas een volle ronde kon rijden toen het (harder) ging regenen
Kans op regen 1% en dan de gehele race regen. Eigenlijk ging gewoon alles fout wat er fout kon gaan.
oef ...sverzijl schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:40:
Ik..
Ben wel 5x gespind en/of tegen de muur geknald. 30+ sec damage.

ik pas na 2xWas sowieso al amper mee te rijden met die setup in de regen. Zelfs op rechte stuk Kemmel moest ik iedere lap even van het gas af omdat ik anders in de muur vloog (leerde ik van de eerste keer dat dat gebeurde).
Ja? Dus ik was niet de enige die dit overviel? Ik zag m ook niet aankomen hoor. Nou vind ik regen dikke prima, maar ik heb ook letterlijk 2 serieuze ronden gereden voor de race. 1 in practice en 1 in de qualy.Was sowieso de eerste keer in de regen op Spa voor mij, in quali de eerste oefenrondjes, waar ik pas een volle ronde kon rijden toen het (harder) ging regenenPSI ook nog eens te laag met 28,x.
Kans op regen 1% en dan de gehele race regen.
Ik baal best wel van mijn DT en die 2 stomme spins, wieweet waar ik anders was uitgekomen .. ik lag nu nog 5e terwijl ik helemaal van achteren komen moest met een 20s gat!
Anyway, dadelijk BrandsHatch in de regen !!

Wederom niet geoefend dus dat beloofd weer veel goeds
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2023 18:51 ]
En toch doe ik het je niet na, ook niet na een uur oefenen.sverzijl schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:40:
[...]
Ik..
Ben wel 5x gespind en/of tegen de muur geknald. 30+ sec damage. Was sowieso al amper mee te rijden met die setup in de regen. Zelfs op rechte stuk Kemmel moest ik iedere lap even van het gas af omdat ik anders in de muur vloog (leerde ik van de eerste keer dat dat gebeurde). Was sowieso de eerste keer in de regen op Spa voor mij, in quali de eerste oefenrondjes, waar ik pas een volle ronde kon rijden toen het (harder) ging regenenPSI ook nog eens te laag met 28,x.
Kans op regen 1% en dan de gehele race regen. Eigenlijk ging gewoon alles fout wat er fout kon gaan.
Racing Club Nederland is een community puur gericht op Nederlandse ACC rijders op de PC. De organisatie is een half jaar geleden gestart en is nog steeds groeiende. Het eerste seizoen was een succes met minimaal 25 deelnemers in iedere race. Het aantal aanmeldingen voor seizoen 2 zit momenteel boven de 30, maar we hebben nog enkele plekken beschikbaar en hopen op nog enkele extra rijders.
Het veld is verdeeld in twee klasses, PRO en AM, welke worden bepaald door een pre-kwalificatie. Deze is gestart en loopt nog t/m vrijdag. Heb jij zin om mee te doen in een kampioenschap met enkel Nederlandstalige rijders dan is dit zeker een aanrader.
Ook wanneer je niet mee kunt doen met het kampioenschap maar wel in contact wil komen met andere rijders dan ben je van harte welkom. Er worden af en toe losse evenementen georganiseerd, en er is een tijdensysteem actief waarbij de PR’s van rijders worden bijgehouden.
Website: https://racingclubnederland.nl/
Discord: https://discord.gg/KWZmhghD3p
/f/image/45qn64aU3duXHAmb0BhoKR4Q.png?f=fotoalbum_large)
En ik ben jaloers op diegenen wiens pc niet crasht ......Card Nox schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:23:
Jaloers op hoeveel sommige (@Alfa Novanta) van jullie rijden.. Ben blij als ik er 2x per week achter zit 😂😩
edit: ow ... het was een servercrash .. zoiets als Rf2

poging 2..
De race is ingekort naar 30 min .. en maar goed ook, de track was FLOODED
[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-01-2023 21:54 ]
beetje offtopic, maar zeker de moeite waard ..Card Nox schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:17:
Ja, de LeMans bij RF2 was me wel even een shitshow zeg, erg teleurstellend.
:strip_exif()/f/image/QbGro4c8zMlTQcbzdRvfyEHj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/b0jQCABYKVMVDeba40eRtJ8H.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yL1WqEiVs3S9w08fs2yeSBL7.png?f=fotoalbum_large)
Is die statement echt van Max?Alfa Novanta schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:54:
[...]
beetje offtopic, maar zeker de moeite waard ..![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Komt in ieder geval overeen met wat hij er over zei in zijn stream :
Ja, zelfs al heeft hij iemand voor dit soort zaken, de complete zinsbouw en woordkeuze is typisch Max. En natuurlijk zit hij op Discord dus zover gezocht is het niet. Hij was er echt helemaal klaar mee. Er gaat serieus geld in om, er was inschrijfgeld en een serieuze prijzenpot, en dat wordt ze nu door de neus geboord. Niet zozeer voor Max maar wel voor zijn teammates.CalvinS schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 00:04:
Is die statement echt van Max?
Misschien stapt Max nu wel over op ACC

Kunos zou alleen maar een LMP en de Le Mans track hoeven toevoegen en we kunnen los. Als ze zouden willen zouden ze ook de Hypercars kunnen namaken. Maar eerst moeten ze de licentie zien los te peuteren bij de Le Mans organisatie. Ik denk dat ze Studio 397/Motorsport games nu wel in gebreke kunnen stellen na 3 of 4 f*ck ups! En als het niet kan binnen de ACC naam ivm de SRO, dan doen ze toch gewoon copy-paste en noemen het AC Le Mans. Kloar
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-01-2023 09:25 ]
Inderdaad. Bij IDC zondagavond als een crash en gisteravond tijdens de RL race ook een dikke vastlopen. De laatste was echt een vreemde. Het spel hing bij iedereen opeens. Ik had een zwart beeld en mijn FFB trilde als een malle. Enige manier om de game af te sluiten was via de task manager. Van de server admin begreep ik dat ze weinig in de log konden vinden, alleen 1 of twee TCP errors. De server leek al die tijd wel online te zijn.
Gezien het feit dat er de laatste maanden weinig nieuws uit de Kunos fabriek komt rollen voor ACC denk ik dat ze al druk bezig zijn met de eerste RC voor de opvolger van AC. Dat zou, naar ik begrijp uit diverse web-roddels, een platform moeten zijn wat uitermate geschikt is voor de modding community. Dat biedtAlfa Novanta schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:15:
[...]
Ja, zelfs al heeft hij iemand voor dit soort zaken, de complete zinsbouw en woordkeuze is typisch Max. En natuurlijk zit hij op Discord dus zover gezocht is het niet. Hij was er echt helemaal klaar mee. Er gaat serieus geld in om, er was inschrijfgeld en een serieuze prijzenpot, en dat wordt ze nu door de neus geboord. Niet zozeer voor Max maar wel voor zijn teammates.
Misschien stapt Max nu wel over op ACCMisschien leest hij zelfs al mee. Hoi Max
Kunos zou alleen maar een LMP en de Le Mans track hoeven toevoegen en we kunnen los. Als ze zouden willen zouden ze ook de Hypercars kunnen namaken. Maar eerst moeten ze de licentie zien los te peuteren bij de Le Mans organisatie. Ik denk dat ze Studio 397/Motorsport games nu wel in gebreke kunnen stellen na 3 of 4 f*ck ups! En als het niet kan binnen de ACC naam ivm de SRO, dan doen ze toch gewoon copy-paste en noemen het AC Le Mans. Kloar
enig perspectief in deze context dus :-) Overigens denk ik dat Max liever zou zien dat alles naar iRacing overgeheveld wordt, maar dat terzijde.
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Maargoed, laat maar komen
Wel zou ACC nog de nieuwe Ferrari 296 krijgen en een Porsche ofzo? Misschien is dat de laatste update wel.
Ik kijk liever uit naar nieuwe circuits! Zo zonde zijn als de nieuwe Ferrari en Porsche de laatste dlc zou zijn, want ACC heeft zoveel potentie!Alfa Novanta schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:03:
yeah dat vrees ik ook idd.
Maargoed, laat maar komen![]()
Wel zou ACC nog de nieuwe Ferrari 296 krijgen en een Porsche ofzo? Misschien is dat de laatste update wel.
ja ik ook maar als ze Zandvoort al niet eens updaten dan zie ik het somber in ..CalvinS schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:04:
Ik kijk liever uit naar nieuwe circuits! Zo zonde zijn als de nieuwe Ferrari en Porsche de laatste dlc zou zijn, want ACC heeft zoveel potentie!
Bron: https://steamcommunity.co...ns/0/3499887039221772387/
Three GT3 cars (Lambo Huracan Evo II, Ferrari 296 and Porsche 992 GT3) and a GT2 carpack are announced. Rest is unknown at this point, but some speculate, we might get a 2021/2022 Track pack (Magny Cour, Valencia, updated Zandvoort/Barcelone/Paul Ricard) and USA DLC part two (as a lot of tracks are missing there). Again, that's speculation at this point.
Best kans dat na de release van AC2 (whenever that is) zowel AC2 als ACC in de core gebruik maken van dezelfde engine en dus content gelijktijdig voor beide sims ontwikkeld kan worden. Ergo: Zandvoort hoeft maar één keer aangepast te worden en is direct voor beide producten beschikbaar. Daarmee komt capaciteit vrij om DLC voor beide producten te ontwikkelen.Alfa Novanta schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:37:
[...]
ja ik ook maar als ze Zandvoort al niet eens updaten dan zie ik het somber in ..
[...]
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Omdat ACC de officiële GT World Challenge race simulator is is Kunos voor alles wat toegevoegd wordt afhankelijk van overeenkomsten met de SRO Motorsports Group. Daarom is de game ook eigenlijk niet mod-baar.
Maar goed, de SRO Motorsports Group heeft natuurlijk ook baat bij een game waardoor mensen enthousiast worden om de verschillende kampioenschappen die zij organiseren te bezoeken/bekijken, dus wie weet komt het er een keer van.
Valencia, Magny Cours, Hockenheim zijn tracks waar gereden is de afgelopen jaren dus dat zou ik wel kunnen waarderen als toevoeging. Zandvoort en Spa update, Paul Ricard met nieuwe pit ingang en/of met de chicane op het Mistral Straight (dit zit notabene al half in de game), zelfde verhaal met Barcelona, zou een bonus zijn.
Een track pack ter promotie van de kampioenschappen die in Azië onder de SRO vlag georganiseerd worden zou echt heel vet zijn…
Enige wat we zeker weten is GT2 en wat verse GT3 wagens dit jaar.
https://www.rennsport.gg
Rennsport kan zomaar een interessant concurrent worden, mits het geen maandelijkse betaling is, want dan haak ik gauw af. Of alle content moet inclusief zijn.NiCloX schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:29:
Daarnaast is er natuurlijk een nieuwe game die volgens mij dit jaar gereleaset word,
https://www.rennsport.gg
[ Voor 26% gewijzigd door CalvinS op 18-01-2023 12:09 ]
Hmm jammer. Simracen is al uitgelopen tot een dure hobbyUnbreukable schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:35:
Volgens mij is er al wel bevestiging geweest dat Rennsport een subscription based model gaat hanteren. In mijn ogen kan dat echt alleen maar succesvol zijn als vanaf dag 1 alles op orde is.
De ratings beginnen ook langzaam beter te worden, door races op plaats 3 te starten en dan achter andere aan te rijden leer ik veel. Ook 1 van de laatste filmpjes van Aris, waar hij iemand advies geeft om na het remmen 1 seconden geen gas te geven om de auto te laten stabiliseren, te laten rollen door de bocht, heeft rust gebracht in het rijden en een seconde of zo van nurnbergring afgehaald. Ook ben ik gaan rijden in de Aston Martin GT4 ipv een GT3 auto, learn to walk before you run.
Mijn consistentie is nog niet best, elke keer als ik denk, he dat gaat lekker, ik begin beter te worden, en in de volgende ronde 'overdrive' ik, rem ik te laat en gaat het fout...
Maar wat is dit leuk!
:fill(white):strip_exif()/f/image/VsLjQ6sApcqmWoZuNw5T95eZ.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door pipo1000 op 23-01-2023 10:16 ]
Je kunt relatief snel je SA omhoog krikken door offline races te rijden met snelle GT3 auto’s , minimaal 20min racetijd, competitief veld wat op jouw niveau ligt en niet te snel van 20 naar 1 willen rijden, maar vlak erachter of naast je tegenstander te rijden. Hoe meer KM je in het wiel zit (of ernaast), hoe meer SA je krijgt. Oh ja: wel elke ronde schoon rijden zonder aanrijding o.i.d.
| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |
En zoals hierboven gezegd: offline racen, op plaats 20 starten, en clean racen in de buurt van de anderen, dna gaat je SA zo omhoog.
Als je online gaat racen: eventueel bij de start jezelf aan de kant zetten en met 20meter achterstand naar de eerste bocht. Dan vermijd je dat gehannes, en kan je toch wat tegen 'echte mensen' racen, zonder je SA rating al in de eerste bocht te zien kelderen. Monza anyone
https://www.logitechgchallenge.com/en
Hoe bepalen jullie hoe je tijdens het remmen genoeg geremd hebben en je de juiste snelheid hebt om de bocht in de draaien?
Vooral veel kilometers maken. Ik keek in het begin ook heel veel YouTube video's. Als je zoekt op bijv "ACC Monza AMG" (of elke andere willekeurige auto) dan vind je genoeg video's. Let vooral op hun racelijn en waar ze ongeveer remmen.pipo1000 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:03:
Ik rij nu al een hele tijd op Nurnbergring met racing lane assist. Ik probeer nu zonder de zij-stepjes op mijn auto te rijden, dus zonder deze lijn, maar wat ik merk is dat ik de lane gebruik om te bepalen hoe hard ik moest remmen (van geel naar groen). Echter ik vind het moeilijk om nu te bepalen hoe hard ik rij, de toerenteller is/lijkt klein en onduidelijk (AMG GT3), de km snelheid teller zit aan de rechterkant onder in het beeld, en naar 'beneden' kijken hoe hard ik rij is niet goed voor mijn stuur kwaliteiten.
Hoe bepalen jullie hoe je tijdens het remmen genoeg geremd hebben en je de juiste snelheid hebt om de bocht in de draaien?
Kies bij een bocht een bepaald rempunt. Bijvoorbeeld een bord aan de zijkant, begin/eind van gras, etc. En rem gewoon zo hard mogelijk. Als je dan te vroeg bent, dan verleg je dat rempunt iets naar achteren. Net zo lang tot je goed uit komt om de bocht te kunnen nemen en vooral de apex (binnenkant van de bocht) te pakken. Let op, de meeste rijders zijn geneigd te laat te remmen. Je kan beter iets eerder remmen en vooral sneller op het gas kunnen.
Als je wat meer tips wilt, PM me maar even.
Ik kijk eigenlijk nooit op de km teller of toerenteller. Alleen rempunt bepalen aan de hand van de beschikbare markers die je langs de baan hebt. Na genoeg rondjes weet je als het goed is waar je precies moet remmen om de apex exact te halen.pipo1000 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:03:
Ik rij nu al een hele tijd op Nurnbergring met racing lane assist. Ik probeer nu zonder de zij-stepjes op mijn auto te rijden, dus zonder deze lijn, maar wat ik merk is dat ik de lane gebruik om te bepalen hoe hard ik moest remmen (van geel naar groen). Echter ik vind het moeilijk om nu te bepalen hoe hard ik rij, de toerenteller is/lijkt klein en onduidelijk (AMG GT3), de km snelheid teller zit aan de rechterkant onder in het beeld, en naar 'beneden' kijken hoe hard ik rij is niet goed voor mijn stuur kwaliteiten.
Wat ik meestal doe als ik een nieuwe baan leer:
- eerst een paar rondjes met de hulplijn aan
- Vervolgens zoek ik bij elk van de rempunten die de hulplijn aangeeft, een referentiepunt naast de baan. Dat kan het begin van een kerbstone zijn, een 100 meter bord, een asfalt inrit, een paaltje, een boom, etc. Voor elke bocht zoek je dan zo'n punt, terwijl je rondjes blijft rijden.
- Vervolgens ga ik stuk voor stuk mijn bochten remmen obv dit gekozen rempunt, met de hulplijn nog aan (maar die lijn negeer je dan, en je focust op je referentiepunt).
- Als ik al mijn rempunten heb gevonden en een beetje geoefend, zet ik de hulplijn uit en rij wat rondes op enkel mijn gekozen rempunten.
Op het moment dat ik een baan goed onder de knie heb, kijk ik vaak nog een track guide op youtube. Dan kijk ik in hoeverre mijn referentiepunten overeen komen met de guide. Vaak komen die aardig overeen, maar in sommige gevallen kom je er dan achter dat je later kunt remmen of met meer snelheid door een bocht kan dan je dacht. Daar pas ik dan mijn referentiepunten op aan.
Of zoals gisteren in een race iemand die het bordje van begin pit entry wegreed. Dan ben je al met zoveel dingen bezig, moet je ook nog snel bedenken waar de pit entry ook alweer precies begon
Ik gebruikte, in het begin, op de Nurburgring de 3 pilonnen vlak voor bocht 4 of 5 als rempunt.sverzijl schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:29:
Het is alleen vervelend als iemand die 100/50meter bordjes omver rijdt
Of zoals gisteren in een race iemand die het bordje van begin pit entry wegreed. Dan ben je al met zoveel dingen bezig, moet je ook nog snel bedenken waar de pit entry ook alweer precies begon
Kwam er snel achter dat die ook nog wel eens wilde "verdwijnen" in een multiplayer race.
apollo13
Ja ik bedoelde ook vooral de "vaste" borden die ook vaak aan hekken hangen e.d. Idd geen punten kiezen die tijdens een race omver gereden kunnen wordensverzijl schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:29:
Het is alleen vervelend als iemand die 100/50meter bordjes omver rijdt
Bedankt allemaal voor jullie reacties,Beempje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 08:30:
Net als sverzijl hierboven heb ook ik nog nooit naar toeren of km teller gekeken. Dat is voor remmen (of uberhaupt tijdens racen) helemaal niet nodig. Ogen op de baan houden.
Inmiddels zijn we weer wat verder, ik kan nu de nurnbergring rijden zonder hulplijn. Inderdaad door naar rempunten te zoeken, ik deed dit natuurlijk al, maar dacht dat snelheid nog een soort van belangrijk was om in de gaten te houden. Nog geen super tijden, maar ik kan nu 2:06 rijden in kleine races (10 minuten), en ben zo waar gisteren eerste geworden zonder hulplijn (AI laag). Het rijden zonder hulplijn zorgde er ook voor dat ik zelf beter oplet en meer aandacht had voor hoe de auto voelt ipv de klakkeloos de lijn volgen als een robot.
Ik heb nu al vele uren op de nurnbergring gereden, om alles te leren, het rijden, sturen, de baan etc. Leek mij verstandig om bij 1 baan te blijven vooralsnog. Weet niet of dit een goede oefenbaan is, maar hij voelde wel fijn de eerste keer dat ik hem probeerde.
Volgende stap is verder oefenen en op een bepaald moment ook zelf gaan schakelen ipv automaat. Ik heb wel 'expert' mode aan staan nu voor banden, remmen, schade etc. Langzaam alle zij-wieltjes van de auto af aan schroeven.
Dus pak ik per dag een 30 to 45 min leren op Brands Hatch en dan een race van 20 minuten op Barcelona en later als ik op Brands Hatch goede constante rondes maak een wedstrijd van 15 minuten en bijv Imola leren.
[ Voor 25% gewijzigd door Malle-piet op 30-01-2023 11:44 ]
Het is hierboven al wel aangehaald, maar wat ik doe:pipo1000 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:03:
Ik rij nu al een hele tijd op Nurnbergring met racing lane assist.
...
- op een A4-tje de track afprinten. Bv de figuurtjes van https://www.acc-wiki.info/wiki/Racetracks_Overview .
- Dan op youtube een trackguide opzoeken, en de rempunten noteren op dat blad, en de versnelling waarin een bocht wordt genomen. (dus 1 tm 6, eventueel er nog bij 'laag' of 'hoog', wat dan aangeeft dat je bv in 3de versnelling en LAAG in de toeren de bocht neemt)
- Dan in ACC die track hotlappen, en meteen vanaf de eerste meter ZONDER hulpmiddelen, om zeker geen verkeerde gewoontes aan te leren.
- Eerste rondjes jezelf bedwingen en heel traag rijden en goed kijken of je de rempunten vind. Eventueel extra notities maken (bv kleurwisselingen in asfalt, een marshall hokje, ...
- steeds sneller rijden en ronde na ronde steeds de rempunten inprenten
Het voordeel van die blaadjes: als je een keer alle tracks 'kent', en je gaat in bv een league ofzo rijden en er staat een track op het programma die je al weken niet gereden hebt, dan helpt dat blaadje weer bij het opfrissen en ben je na enkele rondjes weer mee.
Ivm afbeelden van de snelheid en toerenteller die niet duidelijk genoeg zou zijn.
Ik gebruik een overlay daarvoor: https://armamentario.com/ (maar er bestaan er ook andere)
Vooral de toerenteller en de versnelling kijk ik dan naar. Kan wel handig zijn.
Veel plezier !
Website: https://racingclubnederland.nl/
Discord: https://discord.gg/KWZmhghD3p
Er is een highlights video van de eerste race op Zandvoort, die geeft je een beetje een indruk.
YouTube: RCN ACC Darthulp.nl GT3 Kampioenschap - Race 1 Highlights
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Dit topic is eigenlijk specifiek voor acc maar ik heb net van de week deze gebruikt (aangevuld met 2023 tracker en drivers). Ik weet niet zeker of je dat bedoeld trouwens:)Koldur schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:44:
Welke F1 mod handleiding gebruiken jullie om met AC Ultimate F1 te rijden. Modden is leuk, maar er zijn zoveel opties, dat ik hoop dat jullie mij een goede handleiding kunnen geven voor de beste ervaring.
https://www.racedepartmen...-championship-2022.56297/
www.simsport-racing.com