[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Superkiwi schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:57:
[...]

In de basis ben ik het met je eens, het zou ook echt tof zijn.
Echter, de gemiddelde console sim-racer rijdt voornamelijk met controller denk ik, waar de pc sim-racer (vrijwel) allemaal met stuur rijdt. Omdat ACC (vooral bij de start) best wel close racing kan zijn zie ik nogal wat problemen ontstaan op het moment dat de controller racer heel subtiele stuurbewegingen moet maken. Natuurlijk schets ik nu een vrij negatief scenario maar ik heb genoeg console racers zich 'houterig' over de baan zien bewegen, iets wat je in ACC echt niet om je heen wil hebben.
Denk dat dat bij ACC wel meevalt, want de game is nauwelijks speelbaar met controller. Mensen die ACC spelen, zullen bijna uitsluitend met een stuur en pedalen spelen. En anders stel je dit verplicht voor de crossplay online lobbies. Zonder alleen PS5 tegenstanders. Daar is wel een mouw aan te passen. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Xtince schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:50:
Hi all,
Wil dit spel kopen voor de PS5.
Maar heb ik het goed dat er een gratis upgrade is op de PS4 versie? Scheelt natuurlijk wel als ik gewoon de Ps4 versie en dan gratis upgrade naar de PS5.
Alvast dank
Als je PSN Plus Extra hebt, dan is het helemaal gratis, want die zit in het abo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de Tuning settings en dan vooral over de TOE angle.
Bij de front toe wordt altijd geadviseerd om een negatief getal te gebruiken en bij de rear niet. Aldus veel tuning guides online. De agressieve preset heeft eigenlijk altijd bij de front toe een negatief en bij de rear toe positief getal.
Echter merk ik dat veel setups op youtube met hele snelle ronde tijden in de vorm van hotlap toch een negatieve rear toe gebruiken. Ik vroeg me af wat jullie meestal doen en of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen in de vorm van. Wat is verstandig en wanneer doe je wat. HL vs sprintrace etc.

• Therealest
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-11-2022
j0ppie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:16:
Bij de front toe wordt altijd geadviseerd om een negatief getal te gebruiken en bij de rear niet. Aldus veel tuning guides online. De agressieve preset heeft eigenlijk altijd bij de front toe een negatief en bij de rear toe positief getal.
Echter merk ik dat veel setups op youtube met hele snelle ronde tijden in de vorm van hotlap toch een negatieve rear toe gebruiken. Ik vroeg me af wat jullie meestal doen en of iemand hier iets zinnigs over kan zeggen in de vorm van. Wat is verstandig en wanneer doe je wat. HL vs sprintrace etc.
Hangt natuurlijk allemaal af van wat je zelf fijn vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
PatrickC schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:33:
De American Track Pack DLC is nu in de Steam sale voor €7,19 voor 3 tracks… koopje!
Bedankt voor de tip, gisteren lekker even over Watkins Glen aan het boenderen geweest, wat een heerlijk baantje is dat.. O+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Klopt.
Wat zijn 'hele snelle ronde tijden' (hoever van SRO leaderbord af)?
Hoe weet je dat die negative toe rijden?

Ik houd voor negatief achter positief. Maar ik zou zeggen zoek een track / auto combi waar je constant kunt rijden (binnen 0.5 sec) en speel wat met enkel die waarde en kijk hoe je gevoel is en wat de rondetijden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

en we mogen weer !! *O*

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
WET RACE !! *O*

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Zijn er hier nog mede-lotgenoten waarbij ACC direct crasht op de PS5 als ik een public lobby join (multiplayer: quick join)? Dit gebeurt steevast sinds de 1.8.1 update.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er1k989
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 15:26
De 1.8 update is nu ook live op de consoles. Op de XSX zijn de controller presets echter gereset. Ook valt de look left/right niet aan te passen. Deze zit standaard op B en X, maar omdat ik X shift up bij mij is kijk ik dan automatisch naar links....bloedirritant. Mocht je hetzelfde probleem hebben: X en Y omwisselen via de Xbox Accesories app heb ik als workaround gebruikt.

Verder ben ik wel tevreden over de update: alles lijkt wat soepeler te spelen, je hebt meer mogelijkheden voor custom races. Wel af en toe een kleine framedrop en nog steeds wat popup op bepaalde banen/plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
alsof er dit weekend nog niet genoeg races waren met de DTM finale en Max die kampioen worden kan in Japan, organiseert SSRI doodleuk de 10Hr van Donington. En om het helemaal mooi te maken gaat Team Rocket met 4 rijders in 2 auto's dus 5 uur de man !! :o omg :'(

Ferrosche vs Porarri })

note: 't is nog niet 100% duidelijk of de start 13:00 of 14:00 gaat zijn .. (krijg je met die britten aan het roer) :+

Edit: 13:00 dus :')

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-10-2022 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Na een vermoeiend weekend van racen en nog eens racen, gaan we vanavond nog even lekker wat racen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Alfa Novanta schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:38:

Na een vermoeiend weekend van racen en nog eens racen, gaan we vanavond nog even lekker wat racen :+

[YouTube: ACC IDC GT3 Sprint Championship 🚨 #4 Watkins Glen 🇺🇸 60 Min RACE!! LIVE Onboard!!]
Cool, that was a nice race.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Thanks. Stomme blunder bij het ingaan van de pits, remmen tot 55 en met 65 over de 50km lijn rollen.. :+
Jammer dat die laatste move mis ging, haalde ineens nog best wel wat lui in. Snelheidsverschil was huge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00
Alfa Novanta schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 19:38:

[YouTube: ACC IDC GT3 Sprint Championship 🚨 #4 Watkins Glen 🇺🇸 60 Min RACE!! LIVE Onboard!!]
Gisteren ook een race gedaan daar. Wat een gave track he:)
Alleen hadden we er een paar aliens tussen zitten die echt niet bij te houden waren. 1:42.6 in Q. Ik was al blij met een 43.3. En in race ook alleen maar 43-ers.
Zolang je niet gedood wordt door die chicane is het erg leuk en intens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
sverzijl schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:43:
Gisteren ook een race gedaan daar. Wat een gave track he:)
Alleen hadden we er een paar aliens tussen zitten die echt niet bij te houden waren. 1:42.6 in Q. Ik was al blij met een 43.3. En in race ook alleen maar 43-ers.
Zolang je niet gedood wordt door die chicane is het erg leuk en intens.
Dat is idd echt sick. Mijn pb na 1 avondje oefenen was een 44:8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Alfa Novanta schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:45:
[...]

Dat is idd echt sick. Mijn pb na 1 avondje oefenen was een 44:8
Ja en ook nog eens gastjes van zo'n 18 jaar oud. Rijden in zelfde AOR competitie mee als Jardier/MCcormack/Boothby. Je kan er wel weer veel van leren, maar frustrerend is het ook omdat je weet dat je ze toch niet gaat kunnen evenaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
En waarschijnlijk met een stock aggressive setup en een Logitech stuur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Alfa Novanta schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:51:
En waarschijnlijk met een stock aggressive setup en een Logitech stuur :+
Eentje van hen gebruikt GO-setups zag ik in de stream. En nu ik op die site kijk zie ik dat hij 1 van de drivers is die deze setups maakt: https://gosetups.gg/about-us/ (Luke Whitehead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gebruiken mensen hier de ACC Drive app? Bevalt dit? En als mensen het gebruiken, hebben jullie toevallig ook geëxperimenteerd met Motec? Zo ja, zijn de kosten van ACC Drive de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Er1k989 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:24:
De 1.8 update is nu ook live op de consoles. Op de XSX zijn de controller presets echter gereset. Ook valt de look left/right niet aan te passen. Deze zit standaard op B en X, maar omdat ik X shift up bij mij is kijk ik dan automatisch naar links....bloedirritant. Mocht je hetzelfde probleem hebben: X en Y omwisselen via de Xbox Accesories app heb ik als workaround gebruikt.

Verder ben ik wel tevreden over de update: alles lijkt wat soepeler te spelen, je hebt meer mogelijkheden voor custom races. Wel af en toe een kleine framedrop en nog steeds wat popup op bepaalde banen/plekken.
Heb vorige week getest op de PS5 en de update heeft ook aardig veel gedaan voor de mensen die met een controller willen rijden. Waar dit voorheen nagenoeg niet te doen was, is het nu een heel stuk beter. Kon op ee aantal circuit redelijk constante tijden rijden. Afgelopen weekend nauwelijk thuis geweest, maar binnenkort maar eens gaan testen met mijn rig. Eens kijken of ik nog het nodige aan de setup van mijn base moet aanpassen om weer lekker te kunnen racen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ircghost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:27:
Gebruiken mensen hier de ACC Drive app? Bevalt dit? En als mensen het gebruiken, hebben jullie toevallig ook geëxperimenteerd met Motec? Zo ja, zijn de kosten van ACC Drive de moeite waard?
ACC drive ken ik niet. Motec gebruik ik af en toe wel eens op nieuwe banen om te kijken waar ik de grootste winst nog kan pakken. Motec is wel een vrij pittige tool om te leren mbt UX etc. maar uiteindelijk wel heel waardevol.

Dit zijn wel twee waardevolle linkjes voor Motec
https://coachdaveacademy....setto-corsa-competizione/

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ircghost schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:27:
ACC Drive is eigenlijk alleen handig als je even snel wat richting wil bij het instellen van de juiste bandenspanding voor de huidige temperatuur en/of als je tijdens het rijden extra informatie wil hebben door middel van een overlay op het scherm. ACC Drive is ook wel interessant als je endurance races doet met meerdere rijders zodat je niet als rijder op de baan de volgende pit stop parameters hoeft in te stellen maar de rijders die op dat moment niet rijden kunnen dat doen.

Motec is de (beste) optie als je wat meer details zoekt om je setup of rijgedrag te verbeteren. Zoals bijvoorbeeld het instellen van de dampers. In de praktijk gebruik ik Motec wel veel minder maar als je echt die laatst paar tienden zoekt kan het zeer behulpzaam zijn. De motec software is ook niet specifiek bedoeld voor sim racen maar kan toevallig wel overweg met de data uit games. Op het Kunos forum staat een voorbeeld van een workspace die al heel veel inzichtelijk maakt voor ACC maar je kan het helemaal customizen wat je wil zien en hoe.

Het ene vervangt niet het andere en ik zou het naast elkaar gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Mbt overlays gebruik ik sinds kort Armamentario (https://armamentario.com/ / https://www.racedepartmen...o-corsa-competizione.254/)

Handig om sectortijden te zien, waar je hoeveel schade hebt (voor/achter/links/rechts), tire/brake temps. Alles vrij customizable en overal op het scherrm te plaatsen. En ook nog eens gratis;)

[ Voor 20% gewijzigd door sverzijl op 11-10-2022 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Armamentario is een prima overlay alternatief voor ACC Drive. De RaceLab overlays zijn wel de mooiste, iets minder gericht op inputs/damage/banden/etc, maar by far de strakste en meest pro ogende voor alternatieve standings/relatives en veel mogelijkheden om de overlays te aan te passen naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Wel jammer dat ze beide niet werken met VR. Via CrewChief kun je het soort van werkend krijgen, maar optimaal is het niet. Voor ik met VR ging rijden gebruikte ik Armamentario met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
GAEvakYD schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:53:
Wel jammer dat ze beide niet werken met VR. Via CrewChief kun je het soort van werkend krijgen, maar optimaal is het niet. Voor ik met VR ging rijden gebruikte ik Armamentario met veel plezier.
De RaceLab overlays werken als het goed is wel in VR.

https://racelab.app/assettocorsacompetizione

[ Voor 6% gewijzigd door Unbreukable op 11-10-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hmm interessant. Misschien toch die trial/gratis versie eens proberen. Als vind ik 3euro90 per maand wel weer stevig aan de prijs voor de uitgebreide versie. Als dit top werkt heb ik er best 5-10 euro totaal voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:55

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren ACC weer eens opgestart en een nieuw (offline) Championship begonnen met de McLaren waar ik tot gisteren nog nooit mee gereden had.
Bandendruk op orde krijgen vergt nog wel wat aandacht (van mijn kant) want dat ging eigenlijk geen enkele keer goed, net als het tijdens de race instellen van de pitstops. Het zou handig zijn als ik vóór de race al kan aangeven welke rijder in de volgende stint gaat rijden bijvoorbeeld.En ik snap dat ze het kampioenschap willen nabootsen maar 2 pitstops in een race van 25 minuten en 4-5 pitstops in een race van een uur is wel een beetje veel van het goede :/

Maar goed, al met al was het weer lekker om te racen. Race 1 op een nat Monza drie keer gespind bij het uitkomen van Ascari en race 2 op een droog Paul Ricard twee keer gespind omdat ik de binnenste curb in aanloop naar start/finish te agressief pakte. Vooral op Paul Ricard merkte ik dat de McLaren met agressive setup niet zo'n fan is fan de curbs aldaar.

Ook een nieuw issue wat ik echt als storend ervoer: Op mijn Formula V2 stuur werkt de knop (driehoekje; ik speel PS5) voor het laden/opslaan van setups niet meer, waar dat voorheen wel het geval was. De knop is niet kapot want in de race werkt die knop wel (gebonden aan de ruitenwisser).
*edit blijkt een bug te zijn die is geïntroduceerd met de laatste patch*

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 15-10-2022 11:55 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Superkiwi gewoon met ons komen meedoen :)

Vanavond gaan we weer! *O* Blijft het droog of gaat het regenen ?! Hopelijk deze keer de juiste strategie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vaak aan zitten denken maar ik heb geen zin om nog eens een paar duizend euro neer te leggen voor een goede pc + scherm om daar vervolgens maar één game op te spelen ;)
Misschien dat het er ooit nog eens van komt maar voorlopig in elk geval nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:14
Vandaag ACC ook weer eens aangeslingerd maar kom er qua stuurafstelling niet helemaal uit. Ik heb de Fanatec DD pro en het V2.5 stuur.
Kijk ik op de site van Fanatec kom ik uit op een stuuruitslag van 900 zowel op de base als in het spel zelf, kijk ik op diverse youtube filmpjes zie ik dat de base op auto staat en het stuur op 450/480.

Welke van de twee is nu het best? of is er nog een andere afstelling die ik gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Edwinlzv schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:57:
Vandaag ACC ook weer eens aangeslingerd maar kom er qua stuurafstelling niet helemaal uit. Ik heb de Fanatec DD pro en het V2.5 stuur.
Kijk ik op de site van Fanatec kom ik uit op een stuuruitslag van 900 zowel op de base als in het spel zelf, kijk ik op diverse youtube filmpjes zie ik dat de base op auto staat en het stuur op 450/480.

Welke van de twee is nu het best? of is er nog een andere afstelling die ik gemist heb.
Als ik speel met mijn Formula stuur, dan zet ik de uitslag nog een stuk lager, omdat overpakken met dit stuur niet handig is. Zou het moeten nakijken, maar met de meeste games zit ik onder de 300 graden. En dan stel ik dit in de software als in de base op dezelfde waarde. Enige nadeel met dergelijke lage waarden is dat je wat fijn stuurgedrag gaat missen, omdat een kleine uitslag dan een grotere beweging bewerkstelligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 15:31
Ik heb 'm op 540 graden staan, werkt voor mij perfect, ook de fijne stuurbewegingen kan ik prima ermee doen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@thunder8 mijn Formula V2 stuur staat op 900 graden en ik hoef in ACC nooit over te pakken. Draai je niet te veel aan je stuur? Toen ik nog pCars speelde stuurde ik onbewust ook veel te veel, totdat iemand me daarop wees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Superkiwi schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:03:
@thunder8 mijn Formula V2 stuur staat op 900 graden en ik hoef in ACC nooit over te pakken. Draai je niet te veel aan je stuur? Toen ik nog pCars speelde stuurde ik onbewust ook veel te veel, totdat iemand me daarop wees.
900 graden end to end is dus 1,25 rotatie per kant. Zonder overpakken heb je dan toch echt een probleem om bij 450 graden rotatie maximale stuuruitslag enkelzijdig te kunnen gebruiken. Als je 360 graden totaal zou gebruiken, behaal je maximale stuuruitslag bij 180 graden enkelzijdig, dus staat je stuur maximaal op de kop. Dat is ook ongeveer je fysieke grens zonder overpakken. Sommigen kunnen net nog wat verder draaien, maar heel veel meer draaien kan simpelweg niet, omdat je armen dan elkaar in de weg zitten.

Ik zie geen meerwaarde om een hogere setting te gebruiken, omdat je of er geen gebruik van maakt, omdat je niet kan/wil overpakken, of de game zit alsnog snel op maximale stuuruitslag ondanks die hoge waarde. In dat laatste geval heeft de setting an sich weinig functie, als je bij 180 graden enkelzijdig al aan de maximale stuuruitslag zit en de rest eigenlijk een deadzone is.

Hoe dan ook, je ziet in de reacties dat er veel andere configuraties zijn bij verschillende gebruikers. Het is dus zeer persoonlijk qua instelling. Ik ben happy met een lage instelling, een ander vind een hogere waarde fijner. Is ook niets mis mee, het is blijkbaar gewoon geen 1 size fits all. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat laatste is zeer zeker het geval.
Maar heb je dan niet dat jouw stuuruitslag niet overeenkomt met de ingame stuuruitslag?
In het kader van realisme wil je die exact hetzelfde hebben toch, of je nu met of zonder zichtbaar stuur rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 08:51
Edwinlzv schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:57:

Er zijn meerdere manieren om het in te stellen. Zolang je op je base en in de game hetzelfde hebt staan (en minimaall 900 graden, dit is de maximale uitslag van alle auto's in de game) zal ie automatisch de juiste rotatie pakken die bij de auto past. Dit verschilt namelijk. Je draait dan dus exact evenveel aan het stuur als wat je in de echte auto zou doen. Als je het eventueel directer of minder direct wilt, kun je ook nog in de setup de 'steering ratio' tweaken. Zelf doe ik het zo al sinds ik het spel de afgelopen twee jaar.

Een andere manier die ik laatste hoorde, is om in het spel de rotatie op 0 graden te zetten, en dan steeds voor elke auto de juiste rotatie op de wheelbase te kiezen. Dit 'schijnt' een klein beetje inputlag te schelen, en het voordeel is dan wel dat je altijd de correcte einduitslag voelt in het stuur. Dan kan je natuurlijk ook nog steeds de steering ratio tweaken in de setup mocht je het toch niet prettig vinden.

Hier heb je een handig lijstje met de juiste rotaties per auto.

[ Voor 5% gewijzigd door etnerdnl op 25-10-2022 10:37 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Superkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:05:
Dat laatste is zeer zeker het geval.
Maar heb je dan niet dat jouw stuuruitslag niet overeenkomt met de ingame stuuruitslag?
In het kader van realisme wil je die exact hetzelfde hebben toch, of je nu met of zonder zichtbaar stuur rijdt.
Ik stel beide altijd op dezelfde waarde in. Dus bijvoorbeeld 340 graden in game, dan ook 340 op de base. Dan zou het gewoon overeen moeten komen, maar eerlijk gezegd, let ik daar tijdens het racen niet echt op. Laatste keren dat ik ACC opgestart heb, heb ik met controller gereden. En dat is ook een stuk verbeterd sinds de laatste update. Maar ga binnenkort wat vaker de woonkamer weer verbouwen om mijn rig voor de de tv te zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevokay
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 13:12
sverzijl schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:51:
Mbt overlays gebruik ik sinds kort Armamentario (https://armamentario.com/ / https://www.racedepartmen...o-corsa-competizione.254/)

Handig om sectortijden te zien, waar je hoeveel schade hebt (voor/achter/links/rechts), tire/brake temps. Alles vrij customizable en overal op het scherrm te plaatsen. En ook nog eens gratis;)
Thanks! Goeie tip...

En voor betere relatives view? Nog tips?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Qualificatie op Misano met de McLaren:
Q1 1:39.040
Q2 1:39.030
Progressie! :P

De AI staat een paar tandjes te laag denk ik. Heb die op 90% staan en ze zijn ca 1.4sec langzamer.

1:37.637 in de race :*)
Blijft wel een hele fijne track.
Ik moet vooral oefenen op consistentie, dat ging in race 2 na de pitstop best goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pm450SrjOga84rpcd_gGqwULc-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5JPgWGVv3q6zqdzzwpc4dH7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 101% gewijzigd door Superkiwi op 25-10-2022 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:14
etnerdnl schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Er zijn meerdere manieren om het in te stellen. Zolang je op je base en in de game hetzelfde hebt staan (en minimaall 900 graden, dit is de maximale uitslag van alle auto's in de game) zal ie automatisch de juiste rotatie pakken die bij de auto past. Dit verschilt namelijk. Je draait dan dus exact evenveel aan het stuur als wat je in de echte auto zou doen. Als je het eventueel directer of minder direct wilt, kun je ook nog in de setup de 'steering ratio' tweaken. Zelf doe ik het zo al sinds ik het spel de afgelopen twee jaar.
Dat had ik ook (ergens) gelezen en heb hem nog steeds op 900/900 staan. Het voordeel is dat je dus inderdaad van elke auto de exacte stuuruitslag heb. Ik denk dat ik hem zo laat staan want het bevalt me eigenlijk prima.

Ieder ander ook bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
KNAF Digital organiseert voor het eerst een ACC kampioenschap voor Nederlandstalige deelnemers.

In de maanden November en December zullen er 6 races plaatsvinden op de donderdagen.

Er is in totaal 500 prijzengeld te verdelen over de deelnemers

Schrijf je voor Maandag 31 Oktober in en kwalificeer jezelf voor deze geweldige nieuwe competitie🔥

https://discord.com/invite/a42yDVR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBc_jU3p0yNaCt_IrRs4Fu8G5Yo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QRAoBY076pOjY43s6XE1BW1j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 08:58

Orphu

(Space)nerd

Superkiwi schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:53:
Qualificatie op Misano met de McLaren:
Q1 1:39.040
Q2 1:39.030
Progressie! :P

De AI staat een paar tandjes te laag denk ik. Heb die op 90% staan en ze zijn ca 1.4sec langzamer.

1:37.637 in de race :*)
Blijft wel een hele fijne track.
Ik moet vooral oefenen op consistentie, dat ging in race 2 na de pitstop best goed:
[Afbeelding]
Voor Misano is het knap dat je maar 1 invalid lap hebt. Ik heb genoeg DT's gehad voor track cuts. 8)7 :+

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
rustig hier :?

Anyway .. we mogen weer! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Nog een keer je signature updaten 😉

Enjoy! Heb je een tractor setup van S Foch?

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 14-11-2022 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:50:
Nog een keer je signature updaten 😉
Hier op Tweakers bedoel je? Ga ik direct doen :+
Enjoy! Heb je een tractor setup van S Foch?
tractor als in
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOsNUvEWBTT7plyP3Ag5U8MFUwLrf4urJjdQ&usqp=CAU

.. was echt niet funny.
Snap het niet, vorige race op Imola ging best wel goed, maar durfde nu nauwelijks te pushen.

owja, en tijdens de qualy 2x een pc crash 8)7

dus hier de race nog ff

spoiler:
van 20ste opgeklommen naar 3e, pitstop tegen het einde en als 7e over de streep gekomen.
ik mag niet klagen ! :)F

[ Voor 26% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-11-2022 22:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:13
Zojuist mijn eerste 1.50.x gereden op Monza. Best trots op... want ik stuur met de muis :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
strakjes weer 90 minuten afzien op tracklimit-paradise COTA :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
okay .. dat ging wat anders dan gepland :+ nouja, volgende keer beter

Mocht iemand hier nog een leuke groep zoeken om mee te rijden, dan start binnenkort het volgende seizoen bij IDC - Independent Driver Community. Leuke groep mensen, van alle pluimage .. van langzaam tot supersnel, laagdrempelig, niet teveel regeltjes en gezellig op de discord chat. :)
en met stats dus je kunt mooi zien wat iedereen doet/gereden heeft.

Wil je meedoen? Klik hier: https://raceapp.eu/IDC/Series/3553?tab=booking

https://raceapp.eu/IDC/Community/IDC || https://discord.gg/BnBZK2bK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhjG4CN4uvol6ZPWQ6wZT5TboFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KIl3w3xwC9ICWsroM4K5kvIz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-11-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
@Alfa Novanta Hoeveel deelnemers normaal gesproken? Deed mee met een competitie op zaterdag, maar dat komt nooit echt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Barista schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:53:
Zojuist mijn eerste 1.50.x gereden op Monza. Best trots op... want ik stuur met de muis :D
Haha, met de muis, respect;)

Ik heb deze week voor het eerst een 1.46 gereden op Monza. Dat heeft heel wat moeite gekost, maar moest en zou het halen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
sverzijl schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:49:
@Alfa Novanta Hoeveel deelnemers normaal gesproken? Deed mee met een competitie op zaterdag, maar dat komt nooit echt goed uit.
Er waren dit seizoen 31 inschrijvingen maar deelname schommelt rond de 20. Gister zelfs maar 15 (maar dat kwam mede door COTA) ;) dus we kunnen wel wat nieuwe leden gebruiken. Deelname is compleet vrijblijvend, rij wat je kunt, niks is verplicht. We zitten nu op 13 deelnemers maar ik kan ook niet alles meedoen maar dat is geen probleem. Gelukkig maar want anders zou je je helemaal niet ingeschreven hebben en nu kun je toch meedoen waar mogelijk :)

Het is een Independent (Driver) Community dus je kunt het ook over andere groepen en races hebben, geen probleem. Vaak wordt dat meteen als werving gezien maar dat maakt ons niet uit. Als er niet genoeg deelname meer is gaan we gewoon weer elders rijden, maar zo blijf je als groep mensen wel bijelkaar andere versnippert het toch.

[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-11-2022 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Alfa Novanta schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:35:
[...]

Er waren dit seizoen 31 inschrijvingen maar deelname schommelt rond de 20. Gister zelfs maar 15 (maar dat kwam mede door COTA) ;) dus we kunnen wel wat nieuwe leden gebruiken. Deelname is compleet vrijblijvend, rij wat je kunt, niks is verplicht. We zitten nu op 13 deelnemers maar ik kan ook niet alles meedoen maar dat is geen probleem. Gelukkig maar want anders zou je je helemaal niet ingeschreven hebben en nu kun je toch meedoen waar mogelijk :)

Het is een Independent (Driver) Community dus je kunt het ook over andere groepen en races hebben, geen probleem. Vaak wordt dat meteen als werving gezien maar dat maakt ons niet uit. Als er niet genoeg deelname meer is gaan we gewoon weer elders rijden, maar zo blijf je als groep mensen wel bijelkaar andere versnippert het toch.
tnx. Ik ga er even over nadenken. 1x per week is misschien wat teveel van het goede voor mijzelf, maar 1x per 2 weken lukt misschien wel.
Bij ons begon het ook met 40+ en inmiddels rond de 20. Was ik deze keer ook zelf debet aan overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 21-11-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
sverzijl schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:04:
tnx. Ik ga er even over nadenken. 1x per week is misschien wat teveel van het goede voor mijzelf, maar 1x per 2 weken lukt misschien wel.
Bij ons begon het ook met 40+ en inmiddels rond de 20. Was ik deze keer ook zelf debet aan overigens.
Je kunt altijd even de Discord joinen en rondneuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 13:57
Even een technische vraag tussendoor. Ik heb een Samsung G9 voor simracen en bij ACC krijg ik als ik G-sync aanzet (want anders screen tearing) en HDR (echt mooi) een rare artifact. Bij de auto's voor me, als ze door de bocht gaan zie ik dan een soort van witte zeem/ghost/artifact naast de auto. Zeg maar direct vast aan de auto geplakt. Heeft iemand dit eerder gehad of komt dit bekend voor?
Het is dus alleen zichtbaar als een auto schuin de bocht doorgaat. van achteren zie je het niet. Heel vreemd, maar geen idee hoe dat op te lossen.
Mijn scherm staat standaard op 240hz en het spel draait op de settings die ik heb nu tussen de 110 en 150 fps. Ik heb een 3080ti.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:47

CoronelHimself

Division Brabant

PuntoXII schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:49:
Even een technische vraag tussendoor. Ik heb een Samsung G9 voor simracen en bij ACC krijg ik als ik G-sync aanzet (want anders screen tearing) en HDR (echt mooi) een rare artifact. Bij de auto's voor me, als ze door de bocht gaan zie ik dan een soort van witte zeem/ghost/artifact naast de auto. Zeg maar direct vast aan de auto geplakt. Heeft iemand dit eerder gehad of komt dit bekend voor?
Het is dus alleen zichtbaar als een auto schuin de bocht doorgaat. van achteren zie je het niet. Heel vreemd, maar geen idee hoe dat op te lossen.
Mijn scherm staat standaard op 240hz en het spel draait op de settings die ik heb nu tussen de 110 en 150 fps. Ik heb een 3080ti.
Dat is volgens mij TAA ghosting. Als je daar op zoekt vindt je wel wat voorbeelden :+ en ook wel wat oplossingen. Je kunt het dus wel gedeeltelijk wegkrijgen, weet alleen zo niet hoe.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Morgenavond alweer de 2e race met Racingleague seizoen 6 WATKINS GLEN !! IN DE REGEN !! _O_

this oughta be fun!! :Y

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Alfa Novanta schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:12:
Morgenavond alweer de 2e race met Racingleague seizoen 6 WATKINS GLEN !! IN DE REGEN !! _O_

this oughta be fun!! :Y

[YouTube: ACC RacingLeague GT3 Championship Round #2 Watkins Glen 🇺🇸 90min WET Race LIVE !!!]
*misschien* in de regen
dat maakt het leuk :)

wellicht is het de hele race nat. wellicht droogt het op. Niemand die het weet

• Alfa Novanta

nou dat dus oOo

edit: het bleef droog -O-

[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-11-2022 16:05 ]

• PuntoXII
CoronelHimself schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:23:
[...]

Dat is volgens mij TAA ghosting. Als je daar op zoekt vindt je wel wat voorbeelden :+ en ook wel wat oplossingen. Je kunt het dus wel gedeeltelijk wegkrijgen, weet alleen zo niet hoe.
Ik ben er achter, het was niet de TAA ghosting, maar iets met mijn monitor. Ik heb hem van 240hz op 120hz gezet en nu zijn alle rare ghosting artifacten ineens weg, blij mee! Ik haal toch ook niet meer dan max 150fps.

Andere vraag, op lowfuelmotorsport kan ik geen grafiek van mezelf zien van de Elo rating (zet maar de iRating). Ik zie wel een mooie grafiek met safetyracing, maar niet mijn mijn daadwerkelijke rating. Als ik een race resultaat opzoek dan zie ik daar wel de racing staan. Weet iemand die grafiek te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
PuntoXII schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:14:
[...]

Ik ben er achter, het was niet de TAA ghosting, maar iets met mijn monitor. Ik heb hem van 240hz op 120hz gezet en nu zijn alle rare ghosting artifacten ineens weg, blij mee! Ik haal toch ook niet meer dan max 150fps.

Andere vraag, op lowfuelmotorsport kan ik geen grafiek van mezelf zien van de Elo rating (zet maar de iRating). Ik zie wel een mooie grafiek met safetyracing, maar niet mijn mijn daadwerkelijke rating. Als ik een race resultaat opzoek dan zie ik daar wel de racing staan. Weet iemand die grafiek te vinden?
kan dit zijn omdat je wellicht nog rookie bent?
Je moet eerst 10 races gedaan hebben en je safety moet boven 4 zijn. Het kan dat je geen elo rating krijgt zolang je rookie bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
Arfalas schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:00:
[...]

kan dit zijn omdat je wellicht nog rookie bent?
Je moet eerst 10 races gedaan hebben en je safety moet boven 4 zijn. Het kan dat je geen elo rating krijgt zolang je rookie bent
Zou kunnen, ik ben inderdaad nog rookie en nog geen 10 races gereden, heb wel hoger dan 4 safetyrating. Ben benieuwd of de grafiek dan na 10 races wel te zien is. Heb jij wel een grafiek met elo?
(Zie trouwens dat ik ook fijn veel typefouten heb gemaakt in mijn post)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik heb wel een grafiek, ik weet niet meer of ik die als rookie ook had. Al kan je je eli als rookie wel gewoon opzoeken. Misschien wordt er alleen nog niks mee gedaan.

Ach, het beste is gewoon om die 10 races te doen, en dan vooral netjes, zodat je rookie-af bent.
Dus geen crashes, en niet buiten de baan raken, want ook dat geeft een negatieve safety rating

[ Voor 37% gewijzigd door Arfalas op 26-11-2022 09:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Card Nox
Had kleine battle met UKOG op een random server. Ik had niet geoefend en ken de auto verder niet, maar die gast is echt snel :D

https://www.twitch.tv/videos/1665051493?t=02h51m16s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vircos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 21:47
Jammer hoor, net voor de lijn pakt ie je. Wel vet om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Mooi gevecht! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Ja, had de binnenkant wel dicht kunnen gooien, maarja. Moest laatste 2 rondjes al wat fuel saven en toen ik die bocht om was stopte de auto en coaste ik de finishlijn over.

Maar was mooi fair gevecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Boothby was ook nog helemaal achteraan gestart en had flink wat schade opgelopen in ronde 1... dat laat nog even extra zien hoeveel pace die gast heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Unbreukable schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:26:
Boothby was ook nog helemaal achteraan gestart en had flink wat schade opgelopen in ronde 1... dat laat nog even extra zien hoeveel pace die gast heeft.
Boothby is _niet_normaal .......... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Yes, 6 seconde schade, iedereen inhalen en dan niet eens specifiek getrained zijn (al kent hij de auto en track natuurlijk wel goed). Nu moet ik ook zeggen dat ik de baan al maaaaaanden niet had gereden, ik de Audi nooit rij en een GO setup geladen heb en 5 practice laps gedaan, dus ik was ook niet voorbereid. Had ik dat wel gedaan was ik zeker 0,5 tot 1,0 seconden sneller geweest en had hij me niet in kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therealest
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-11-2022
Card Nox schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:56:
Yes, 6 seconde schade, iedereen inhalen en dan niet eens specifiek getrained zijn (al kent hij de auto en track natuurlijk wel goed). Nu moet ik ook zeggen dat ik de baan al maaaaaanden niet had gereden, ik de Audi nooit rij en een GO setup geladen heb en 5 practice laps gedaan, dus ik was ook niet voorbereid. Had ik dat wel gedaan was ik zeker 0,5 tot 1,0 seconden sneller geweest en had hij me niet in kunnen halen.
Als is 6 seconde schade niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Alfa Novanta schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:22:
[...]

Je kunt altijd even de Discord joinen en rondneuzen :)
Ik ben net binnen gekomen op de discord server, maar zie alleen een welkom en rules kanaal. Mis ik ergens iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Firestorm schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:08:
[...]

Ik ben net binnen gekomen op de discord server, maar zie alleen een welkom en rules kanaal. Mis ik ergens iets?
Fixed. Er ging iets fout met automatische toewijzing van een rol als je de discord joint. En welkom >:) >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Dit weekend weer flink doorhalen !! 24 uurs race voor het goede doel: https://Againstcancer.nl (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

De beide streams voor de 24 uur race aankomend weekend! d:)b

deel 1

deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-12-2022 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Alfa Novanta schreef op donderdag 8 december 2022 @ 00:21:
Dit weekend weer flink doorhalen !! 24 uurs race voor het goede doel: https://Againstcancer.nl (y)
Gratis tip, wil je het goede doel steunen dan via bovenstaande url /actie-overzicht/

Kan je je favoriete team steunen :) Zodra morgen de officiele broadcast start drop ik hem ook wel even hier, kan iedereen mijn "Louis van Gaal -style" nederlands-engels aanhoren :+

Edit: en daar is part 1 alvast.

[ Voor 17% gewijzigd door H-Alien op 09-12-2022 13:34 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:13:
Gratis tip, wil je het goede doel steunen dan via bovenstaande url /actie-overzicht/

Kan je je favoriete team steunen :)
je hebt helemaal gelijk! :)

Wil je Team Rocket Scuderia steunen, doneer dan hier!! https://againstcancer.nl/actie-overzicht/?q=3949 :+
Zodra morgen de officiele broadcast start drop ik hem ook wel even hier, kan iedereen mijn "Louis van Gaal -style" nederlands-engels aanhoren :+
_O- :+
(y)

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-12-2022 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
En team Simsport Racing, we kunnen 't wel gebruiken want we bakken er niets van 🤣

https://againstcancer.nl/actie-overzicht/?q=3967

Heb er wel zin in, leuke baan Suzuka! Hopen op niet al te veel regen want heb maar 10 laps gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Niet zeuren, ik heb ook maar 10 laps gedaan....ever...in die wagen dan :p Doe ook maar 2 stints dus dat scheelt.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Das een beetje als de 4-daagse willen gaan lopen zonder enige voorbereiding. Wat kan er misgaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:30:
En team Simsport Racing, we kunnen 't wel gebruiken want we bakken er niets van 🤣
ik zie het, je kunt je eigen donatiepagina nog geeneens linken :')
there I fixed it :>
Heb er wel zin in, leuke baan Suzuka! Hopen op niet al te veel regen want heb maar 10 laps gedaan.
idd, regen lijkt mij normaliter wel fun, maar nog nooit regen in de Porsche gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nou dat was ook weer wat, zo'n 35 minuten gereden, besluit de server ermee op te houden ;(

Server herstart en originele start volgorde aangehouden en de race is nu 23 uur. Halve veld vond het wel prima want die waren onderuit gezakt, de andere helft schreeuwt moord en brand want die waren er op vooruit gegaan.

Zowel de eerste start als we 2e start betrokken bij T1 schermutselingen dus voor ons was het om het even :+

Nog 18 uur! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
de laatste loodjes! :D

Veel beleefd, start+restart, beide keren T1 incident .. DT en SG30 .. en een disconnect :')
We liggen momenteel 17e dus ... eigenlijk niet eens heel gek.

en je kunt nog steeds doneren voor het goeie doel! _/-\o_

https://againstcancer.nl/actie-overzicht/?q=3949

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Aaaaaaaaaaaand we're in !!!! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
sverzijl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 19:57:
Das een beetje als de 4-daagse willen gaan lopen zonder enige voorbereiding. Wat kan er misgaan ;)
Eens, moest last - minute invallen voor een ploeggenoot. Rij normaal alleen gt4 dus was sowieso een uitdaging maar de aston had ik echt nog nooit gereden :)

Enige doel was daarom om ook de wagen zonder schade weer in te leveren. Dat is gelukt, pace viel ook niet tegen :+ , p18 uiteindelijk.

Maar belangrijker, super veel fun gehad en €7000,- voor het goede doel. De simracing community blijft toch echt top. Zoveel positiviteit en gezamenlijkheid _/-\o_

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
[...]

*snip* Hopen op niet al te veel regen want heb maar 10 laps gedaan.
Uhmmm :N 8)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ja, weer was weer tragisch... Was vorige race ook al. Pace was echt goed, zaten continue top 3a5 maar veel te veel foutjes en juist dat kun je niet gebruiken in een endurance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:00:
Ja, weer was weer tragisch... Was vorige race ook al. Pace was echt goed, zaten continue top 3a5 maar veel te veel foutjes en juist dat kun je niet gebruiken in een endurance...
Ja wat gebeurde er allemaal? Meen me te herinneren dat Sem als eerste T1 in dook na de start :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:33:
Eens, moest last - minute invallen voor een ploeggenoot. Rij normaal alleen gt4 dus was sowieso een uitdaging maar de aston had ik echt nog nooit gereden :)

Enige doel was daarom om ook de wagen zonder schade weer in te leveren. Dat is gelukt, pace viel ook niet tegen :+ , p18 uiteindelijk.
Das precies achter ons dan :P
Maar belangrijker, super veel fun gehad en €7000,- voor het goede doel. De simracing community blijft toch echt top. Zoveel positiviteit en gezamenlijkheid _/-\o_
Eensh (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Hopen op niet al te veel regen want heb maar 10 laps gedaan.
Heb me prima vermaakt in de regen! Was alleen maar aan het inhalen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
De enige inhaalacties die ik heb gedaan was op een paar top wagens, waaronder p1. Was gisteravond stint, halve veld op wets waaronder wij en andere helft op dry, waaronder p1. Man wat liepen zij te harken op die dry bandjes. Denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakte. Pitstop wel terugverdient, niet echt veel meer denk ik.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Alfa Novanta schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:37:
[...]

Ja wat gebeurde er allemaal? Meen me te herinneren dat Sem als eerste T1 in dook na de start :o
Nah, we gingen wel vrij snel van P8 naar P4 (iirc) en daar een tijd rondgereden tot een team genootje spinde en moest pitten (P14) en toen een SG30 kreeg voor speeding in the pitlane (P21), toen waren de kansen op een goed resultaat vrij snel voorbij. Daarna nog een paar crashes gehad, een DC gehad en ik had een mega crash (met een backmarker) waardoor alles fout ging (2 min schade, pit strategy wets ipv dry, toen SG30). Toen was het helemaal over natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Alfa Novanta schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:41:
[...]

Heb me prima vermaakt in de regen! Was alleen maar aan het inhalen :Y
Yes, regen viel me ook niet tegen. 1 stint op dry door gereden en veel plaatsen goed gemaakt. Andere stint wel gepit voor wets waar veel mensen door gingen op dry en ook toen flink wat mensen ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op zondag 11 december 2022 @ 19:35:
Nah, we gingen wel vrij snel van P8 naar P4 (iirc) en daar een tijd rondgereden tot een team genootje spinde en moest pitten (P14) en toen een SG30 kreeg voor speeding in the pitlane (P21), toen waren de kansen op een goed resultaat vrij snel voorbij. Daarna nog een paar crashes gehad, een DC gehad en ik had een mega crash (met een backmarker) waardoor alles fout ging (2 min schade, pit strategy wets ipv dry, toen SG30). Toen was het helemaal over natuurlijk.
Nee joh! Dat klinkt wel als een echte horror-race! :X Wij hebben afgezien van T1 akkefietjes verder geen crashes gehad, wel eens een spin maar geen dikke repairs ofzo. Wij/ik kreeg die SG30 toen ik in het nat niet snel genoeg remmen kon .. water, glad enzo .. oepsie :+ Ik doe er nu laconiek over maar was er echt wel goed ziek van, een SG30 kost zó ongelooflijk veel tijd, je geeft gewoon een ronde weg. Maar na de disconnect maakte het toch allemaal niet meer uit ;w

En jullie ook een disconnect dus!? Ook mooi, lig je er al minutenlang uit, krijg je nog controls locked voor enige minuten als bonus .. echt zo Kunos :')

Ik wordt er echt ook zó schijtziek van dat de rijder de pitstops instellen moet hé?! Loop je te glibberen in de regen met beperkt zicht, auto's voor en achter je .. en dan moet je, je nog druk maken over psi's enzo .. terwijl je teammaten uit hun neus zitten te peuteren .. ik reed machtig mooi in de regen maar prompt spin ik en komt er net de trein auto's omheen die ik daarvoor had ingehaald .. echt damn :(

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-12-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Alfa Novanta, klinkt als een goede race. De key van endurance is niet snel zijn maar geen fouten maken, helaas zijn wij daar niet in geslaagd. Het vervelende na een DC, SG30 of dikke crash is dat je nog (ins ons geval) 19 uur moet rijden waar je weet dat een goed resultaat nagenoeg niet meer te halen is.

ja ik zag de DC van Tim inderdaad, echt balen. En dat je dan 2min in de pit staat te koekeloeren is ook compleet nutteloos, alsof je nog niet genoeg gestraft bent.

Mbt de pitstop heb ik er zelf minder issues mee al beginnen we vaak wel verschillende ronde van te voren ermee. Maar je kunt zo een paar seconden verliezen als je even niet oplet. Daarnaast hadden wij het 'geluk' dat onze pitbox bijna aan het einde was waardoor we in de pitstraat nog vrij veel tijd hadden, dat is wel mega chill.

Achja, hopelijk wordt onze endurance curse ooit eens verbroken, nog nooit een goed resultaat gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Card Nox schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:48:
Achja, hopelijk wordt onze endurance curse ooit eens verbroken, nog nooit een goed resultaat gehaald.
seriously!? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Alfa Novanta schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:05:
[...]

Nee joh! Dat klinkt wel als een echte horror-race! :X Wij hebben afgezien van T1 akkefietjes verder geen crashes gehad, wel eens een spin maar geen dikke repairs ofzo. Wij/ik kreeg die SG30 toen ik in het nat niet snel genoeg remmen kon .. water, glad enzo .. oepsie :+ Ik doe er nu laconiek over maar was er echt wel goed ziek van, een SG30 kost zó ongelooflijk veel tijd, je geeft gewoon een ronde weg. Maar na de disconnect maakte het toch allemaal niet meer uit ;w

En jullie ook een disconnect dus!? Ook mooi, lig je er al minutenlang uit, krijg je nog controls locked voor enige minuten als bonus .. echt zo Kunos :')

Ik wordt er echt ook zó schijtziek van dat de rijder de pitstops instellen moet hé?! Loop je te glibberen in de regen met beperkt zicht, auto's voor en achter je .. en dan moet je, je nog druk maken over psi's enzo .. terwijl je teammaten uit hun neus zitten te peuteren .. ik reed machtig mooi in de regen maar prompt spin ik en komt er net de trein auto's omheen die ik daarvoor had ingehaald .. echt damn :(
Het is echt bizar dat ACC daar geen betere oplossing voor heeft helaas. Ik kwam laatst wel een app tegen, heet ACC Drive. De rijder en de bijrijder moeten het beiden aanschaffen, maar dan kan je pitstops aanpassen voor de andere rijder en andere interessante informatie uitlezen. Ik heb het zelf nog niet gekocht, maar het kan zeker interessant zijn als je een vast genoeg team hebt dat iedereen het wil aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Alfa Novanta, yes altijd wel DC's, mega crashes, SG30s gehad.

@Ircghost, true dat heb ik ook eens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ircghost schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:00:
Het is echt bizar dat ACC daar geen betere oplossing voor heeft helaas. Ik kwam laatst wel een app tegen, heet ACC Drive. De rijder en de bijrijder moeten het beiden aanschaffen, maar dan kan je pitstops aanpassen voor de andere rijder en andere interessante informatie uitlezen. Ik heb het zelf nog niet gekocht, maar het kan zeker interessant zijn als je een vast genoeg team hebt dat iedereen het wil aanschaffen.
wauw ... :o

Maar als je een team van 5 hebt, moet dan iedereen het hebben of gewoon minimaal 1 andere persoon?
de website is wel heel erg beknopt om daar nu direct maar € 20 tegenaan te gooien

edit: zit nu op hun Discord. Maar even in de gaten houden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-12-2022 14:42 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste