[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03
visboer32 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:31:
[...]

@raymondw en @ThoNohT hier ook een 3080 gebruiker (Gigabyte Gaming OC i.c.m. 5800x). Fps is het probleem niet inderdaad, zelfs niet bij de start met veel AI auto's om je heen. Toch voelt het ook hier niet echt soepel, met name de omgeving (bomen, huisjes, etc) tonen soms stutters en dat rijdt niet echt lekker. Het systeem toont ondertussen gewoon een steady 120fps (gelockt).

Iemand ideeën wat hieraan te doen is?
Oculus headset gebruiken :P Dan heb ik nergens last van. Mijn Rift S blijft nog even, specifiek voor ACC.
En hopen dat een driver update (of ACC update) dit fixt natuurlijk. In alle andere spellen draait het gewoon soepel.

[ Voor 8% gewijzigd door ThoNohT op 09-12-2020 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 18:06
visboer32 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:31:
[...]

@raymondw en @ThoNohT hier ook een 3080 gebruiker (Gigabyte Gaming OC i.c.m. 5800x). Fps is het probleem niet inderdaad, zelfs niet bij de start met veel AI auto's om je heen. Toch voelt het ook hier niet echt soepel, met name de omgeving (bomen, huisjes, etc) tonen soms stutters en dat rijdt niet echt lekker. Het systeem toont ondertussen gewoon een steady 120fps (gelockt).

Iemand ideeën wat hieraan te doen is?
Er zijn wat standaard tips die ik veel gebruik, zoals de .exe file van je game opzoeken en onder compatibiliteit "optimalisaties voor volledig scherm uitschakelen". En daarnaast via Taakbeheer/Task Manager (Ctrl+Alt+Del) onder processen de prioriteit op hoog zetten voor je game. Zeker als je VR gebruikt met Oculus (zoals ik), werkt dat echt om de boel soepel te krijgen.
Daarnaast Game Modus in Windows UIT schakelen (en de overlay ook). Hoe stom het ook klinkt, Game Modus in Windows werkt niet goed en zorgt juist vaakt voor hickups.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
visboer32 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:20:
[...]

Heel netjes gedaan teamgenoot! Hier helaas het omgekeerde: na de pitstop halverwege de leiding gepakt maar niet veel later mijn gas gelift in Blanchimont omdat ik dacht te wijd uit te komen. Dat moet je dus nooit doen want dan wordt de kont licht en ja daar ga je de vangrail in met 200+. Uiteindelijk lange repair als gevolg en P28 |:(

Je hebt een mooie uitgangspositie (p4) voor Bathurst, vanaf P28 zie ik daar ook een hoop trouble in het vooruitzicht ;)
Dat heb ik na de GT4 race vorige week zoooooooo vaak gedaan in practice. Moest echt weer aanleren dat je met GT3 niet hoeft (of moet) te liften in Blanchimont :D. Wel mega zonde, had een mooi team resultaat geweest als je die had gepakt.

Bathurst wordt echt een bijzondere race, met pakweg 30 wagens op de baan is kans op een blokkeer-actie toch vrij fors vrees ik :) Beetje zelfde verhaal als Spa, de boel heel houden en steady rijden dan kom je een eind.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
H-Alien schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:45:
[...]

Dat heb ik na de GT4 race vorige week zoooooooo vaak gedaan in practice. Moest echt weer aanleren dat je met GT3 niet hoeft (of moet) te liften in Blanchimont :D. Wel mega zonde, had een mooi team resultaat geweest als je die had gepakt.

Bathurst wordt echt een bijzondere race, met pakweg 30 wagens op de baan is kans op een blokkeer-actie toch vrij fors vrees ik :) Beetje zelfde verhaal als Spa, de boel heel houden en steady rijden dan kom je een eind.
Toevallig nog een plekje vrij voor Bathurst? Wil mijn nieuwe DD1 even testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Op zich wel geloof ik, maar is wel laatste race van het kampioenschap dus dat :) Kan je het beste even vragen op discord in het GT3 kanaal, Chris weet precies hoe of wat (zie sig voor discord).

En anders hebben we vanaf volgende week nog meerdere "Holiday" funraces, met een prijs voor de beste kerst-livery :+

Even een snelle copy-paste van discord:

so the holidays are coming up. A perfect time for some fun races, and let people outside our community get the SRHI feel. There will be 5 events in total (or more if we have enough drivers) so we can all have a little fun.

All races are planned on simracing.gp so if you don't have access yet, please contact us to give you access or join our community on s.gp.

On this event we allow custom liveries, and we even have a small price for the most original holiday event! (the liveries must be SFW). Head over to our Discord (https://discord.gg/Hc83xk8W) for more information and to drop your livery.

Custom liveries allowed (deposit them in our Discord #chat-fun-acc at least 1 day before the race)
Best Christmas livery gets a special price!

Check out simracing.gp -> SimracingHub International -> Events and check the holiday events out!
https://beta.simracing.gp...sqmt_TUJLx36nRC0CE#events
We will have the following races available:

19th december: 15min P - 15min Q - 30min R. GT3 - Spa
21st december: 15min P - 15min Q - 45min R. GT3/4 - Imola
24th december: 15min P - 15min Q - 30min R. GT4 - Kyalami
27th december: 15min P - 15min Q - 30min R. GT3 - Zolder
2nd januari: 15min P - 15min Q - 90min R. GT3/4 - Nurburgring

Server will go live on 19:45CET, Qualify will start at 20:00CET.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:10

Superkiwi

Hoi doei

Stel:
Ik heb €25 te besteden, wat zou dan de betere keuze zijn:

ACC season pass (nieuwere game, erg leuk, goede physics en AI, toegespitst op twee klasses (dat zie ik overigens niet als negatief));
AC Ultimate Edition (oude game, wellicht grafisch wat achterhaald, bomvol uitdagende challenges, toegang tot de Nordschleife, misschien té veel klasses)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
dvdkiwi schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:33:
Stel:
Ik heb €25 te besteden, wat zou dan de betere keuze zijn:

ACC season pass (nieuwere game, erg leuk, goede physics en AI, toegespitst op twee klasses (dat zie ik overigens niet als negatief));
AC Ultimate Edition (oude game, wellicht grafisch wat achterhaald, bomvol uitdagende challenges, toegang tot de Nordschleife, misschien té veel klasses)
ACC, zekerweten.

AC kan je vaak wel kopen voor minder en de meeste auto's en banen stop je er toch zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik rij op de Playstation he, volgens mij kunnen wij geen banen kiezen en/of als mod downloaden ;)
ACC heeft ook wel mijn voorkeur denk ik. Hij bevalt me uitstekend en beter worden in één game lijkt me leuker dan halfbakken racen in twee games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
dvdkiwi schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:42:
Ik rij op de Playstation he, volgens mij kunnen wij geen banen kiezen en/of als mod downloaden ;)
ACC heeft ook wel mijn voorkeur denk ik. Hij bevalt me uitstelend en beter worden in één game lijkt me leuker dan halfbakken racen in twee games.
Oh sorry ging er gemakshalve van uit dat iedereen altijd maar op PC rijdt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:47
Op de Playstation kan je volgens mij AC en ACC beter links laten liggen. De meerwaarde van AC is de grote hoeveelheid mods en dat heb je alleen op pc. De performance op de consoles schijnt niet heel best te zijn en updates komen vertraagd door. Maargoed, misschien dat er hier ervaringsdeskundigen op de consoles rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ACC op de PS4 draait inderdaad niet lekker, op de PS4 Pro draait ie al stukken beter. Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat ie op de PS5 gewoon draait zoals ie hoort te draaien ;)

Tuurlijk, je mist wat features tov de pc versie maar in de basis is het gewoon een hele goede sim racer op de console. Voorheen speelde ik GT Sport maar sonds ik ACC heb ga ik daar niet meer terug naartoe denk ik ;)

AC draait op zich prima op de console (PS4 en PS5).

[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2020 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Hangt er ook een beetje van af wat je wilt en hoeveel tijd je te besteden hebt.
  • Voor mij is AC leuk om af en toe een race te rijden en wat combi's te proberen, meer casual gaming zeg maar.
  • ACC geeft mij veel meer voldoening in serieuzer racen, eigenschappen van wagen leren kennen, weersomstandigheden, etc. Wil je dus wel wat serieuzer rijden en je kunt er wat meer tijd in stoppen dan zou ik voor ACC gaan en je hier op focussen.
disclaimer: smaken verschillen :)

[ Voor 4% gewijzigd door H-Alien op 09-12-2020 16:50 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45
^met stom :)
mr.DJ95 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:48:
Toevallig nog een plekje vrij voor Bathurst? Wil mijn nieuwe DD1 even testen.
Voldoe je aan de eisen van minimaal 30? valid ronden op de SRHI server en de 107% regel? Want ZEKER op Bathurst wil je niet in de weg rijden en (onbedoeld) het kampioenschap beïnvloeden tijdens de FINALE ..

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 11-12-2020 16:26 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:24:
^met stom :)

[...]

Voldoe je aan de eisen van minimaal 30? valid ronden op de SRHI server en de 107% regel? Want ZEKER op Bathurst wil je niet in de weg rijden en (onbedoeld) het kampioenschap beïnvloeden tijdens de FINALE ..
Bathurst kan ik dromen... Heb alleen nog geen ronden gereden op de SRHI server. Wat voor tijden moet ik rijden om binnen 107% te zitten?

Anders skip ik gewoon en sluit ik wel aan bij funraces. Moet echt meer gaan rijden na al die investering in de rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
mr.DJ95 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:29:
Bathurst kan ik dromen... Heb alleen nog geen ronden gereden op de SRHI server. Wat voor tijden moet ik rijden om binnen 107% te zitten?
Eerlijk gezegd geen idee, ik heb in ACC nog maar een paar ronden gedaan. Maar 2:07 ofzo?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren toevallig een 2,5uurs race van Jardier gezien op Bathurst, die reed vrij constant 2:01.4xx met de NSX.
Bizar om te zien hoe consistent die man is. Het was wel een superspannende race van start tot finish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@mr.DJ95 snelste practice tijd nu is 2:01:5 dus 107% is 2:10 ofzo maar ben het wel met Alfa90 eens dat het wellicht niet de meest logische eerste race is om rustig mee te doen :D

Funraces meepakken kan altijd en het programma voor 2021 zal vrij snel bekend worden (nu in afrondende fase). Start begin februari.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
Toch goed om te zien dat ik niet de enige was die aan het schreeuwen was toen mijn verbinding weg viel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Ja ach, ik leef me erg in, in dit soort dingen.. misschien is het de VR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 21:34
Zijn bij jullie de Special Events ook niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:47
Positieve blik op ACC van Empty Box (hij leeft nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:30
Hi folks,
Ik dacht ik zal mij ook maar eens melden op het ACC forum.
Ik heb sinds een week of twee ACC en was opzoek naar wat fun races voor een beginner.
Doen jullie die ook hier of zal ik ergens anders moeten gaan zoeken?

Ik rij Dirt Rally al vanaf het begin en ben zelf gezegd niet zo slecht, maar ACC is toch weer een heel andere sim heb ik gemerkt. Helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid aan settings.
Racegames speel ik met mijn G27.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
apollo13 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:52:
Hi folks,
Ik dacht ik zal mij ook maar eens melden op het ACC forum.
Ik heb sinds een week of twee ACC en was opzoek naar wat fun races voor een beginner.
Doen jullie die ook hier of zal ik ergens anders moeten gaan zoeken?

Ik rij Dirt Rally al vanaf het begin en ben zelf gezegd niet zo slecht, maar ACC is toch weer een heel andere sim heb ik gemerkt. Helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid aan settings.
Racegames speel ik met mijn G27.
G27 aged echt prima ;)

Kijk voor fun races eens naar deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65152448

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag ook ACC gekocht. Ik lurk vanaf dus mee.

Speel icm Reverb G2 en 3060ti

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• H-Alien
@Mystikal Dat komt goed uit, kan je 2021 mooi met ons meerijden :+ We hebben iig wel vandaag ook de race kalender 2021 bekend gemaakt, GT3, GT4 en Endurance.

We rijden komend jaar ook in verschillende klasse's (overall/pro, silver en AM) dus voor alle type rijders (aliens tot beginners) is er een kampioenschap waar je aan mee kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMtYGwl7amGcb3k--AOdDLYSzF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11vN67n4MC03yo4EONqZPKEq.jpg?f=fotoalbum_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Mystikal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:09:

Hoe is die combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Weet ik nog niet precies. Nog niet de kans gehad om met instellingen te rommelen. Heb eerst alles wat terug geschroeft (op voorhand al). Ik moet er nog tijd in steken om te kijken wat mogelijk is.

Maar ik ben meer een rijder dan een tweaker. Dus hoop van andere wat instellingen te krijgen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

Mystikal schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:09:

Heb die ACC nu bijna 2 weken maar ben er erg gecharmeerd over. Vraagt wel wat van je GPU.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

MrMarcie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:07:
[...]

Heb die ACC nu bijna 2 weken maar ben er erg gecharmeerd over. Vraagt wel wat van je GPU.
Welke gpu heb je?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

RX 580 8Gb. Ben aan het wachten tot die RX 6700 uitkomen.
AC draait (bijna) alles op high zo'n 65FPS, ACC 30. Dus moest daar wel wat settings verlagen, maar speelt nu goed op 60FPS en ziet er nog steeds fantastisch uit.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Helemaal vergeten te posten, maar gister was de finale van het SRHI GT3 kampioenschap waarin ik 2e sta (stond?). 2x 30 min op Bathurst !! _O_

2e race FULL REVERSED GRID .. dus 36ste starten!! En de langzamere rijders voorop .. op Bathurst .. met al die muren een Macau do-over full carnage aka wreckfest !! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:36:

Helemaal vergeten te posten, maar gister was de finale van het SRHI GT3 kampioenschap waarin ik 2e sta (stond?). 2x 30 min op Bathurst !! _O_

[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Round #9 FINAL: Mount Panorama Bathurst 2x 30 min!! LIVE in VR !!!]
2e race FULL REVERSED GRID .. dus 36ste starten!! En de langzamere rijders voorop .. op Bathurst .. met al die muren een Macau do-over full carnage aka wreckfest !! :+
Nice! Funraces bevallen me trouwens erg goed bij SRHI. Jammer van die DT in de laatste ronde op Imola.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Die 2e race was voor mij behoorlijk epic. Door een beetje dwaze actie t1, lap 1 van Pjotr direct gespind. De weg vervolgend als 38e en uiteindelijk nog als 10e gefinisht.

Gewoon steady 2:05 rijden brengt een hoop zeg maar :) Kan op zich wel sneller maar dan is het risico en op een crash me iets te groot. Slow en steady werkte gisteren prima :+

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Ik had gister weer dikke problemen met de performance, want ik heb mijn ASRock x470 Taichi bios geupdate naar de laatste versie 4.60 voor ondersteuning voor de AMD 5000series en mijn geheugen wil nu niet meer op 3200 MHz draaien, dus valt terug op default 2400 MHz en ik krijg hem geen stap hoger op dit moment. Dat was eerder ook al een uitdaging..

Maar ik verwacht vanavond mijn nieuwe AMD Ryzen 7 5800x binnen te krijgen, want het lijkt erop dat de CPU de bottleneck is. Ik heb vorige week al mijn RTX2070 geupgrade naar een AMD RX6800 maar heb nog steeds exact dezelfde beroerde performance. Onderstaand filmpje beschrijft EXACT mijn probleem en de grafieken geven ook precies aan waarom ik geen 80fps kan draaien zodra er andere auto's bij komen.

De conclusie is dat met een nieuwe CPU en GPU dit dan eindelijk WEL mogelijk moet zijn!! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HBzDGcDSYEXVYlqelgiVN4MbVvo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EFo23zerVIeZTQ4FFptw3olT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0UzGFNtYaj1VUNPcOgRdNxGw_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X6n47LiBXnGAfAnHp0LaG7IO.png?f=fotoalbum_large

Echt, de invloed op mijn performance tijdens de races in ACC is behoorlijk groot. Ik reed tijdens de practice op Bathurst met weinig auto's en 80fps een 2:02:9 met nog 25L in de tank en gister was mijn snelste een 2:04.074 maar voornamelijk hoge 2:04 en 2:05'ers .. what if .. ?!

*O* spannend !! *O*

@phoentje @raymondw @-Sander-

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-12-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 16-09 23:33
Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:45:

Ik had gister weer dikke problemen met de performance, want ik heb mijn ASRock x470 Taichi bios geupdate naar de laatste versie 4.60 voor ondersteuning voor de AMD 5000series en mijn geheugen wil nu niet meer op 3200 MHz draaien, dus valt terug op default 2400 MHz en ik krijg hem geen stap hoger op dit moment. Dat was eerder ook al een uitdaging..

Maar ik verwacht vanavond mijn nieuwe AMD Ryzen 7 5800x binnen te krijgen, want het lijkt erop dat de CPU de bottleneck is. Ik heb vorige week al mijn RTX2070 geupgrade naar een AMD RX6800 maar heb nog steeds exact dezelfde beroerde performance. Onderstaand filmpje beschrijft EXACT mijn probleem en de grafieken geven ook precies aan waarom ik geen 80fps kan draaien zodra er andere auto's bij komen.

De conclusie is dat met een nieuwe CPU en GPU dit dan eindelijk WEL mogelijk moet zijn!! _/-\o_

Echt, de invloed op mijn performance tijdens de races in ACC is behoorlijk groot. Ik reed tijdens de practice op Bathurst met weinig auto's en 80fps een 2:02:9 met nog 25L in de tank en gister was mijn snelste een 2:03:9 maar voornamelijk 2:04 en 2:05'ers .. what if .. ?!

*O* spannend !! *O*

Dat heb ik toch al eerder getikt?
Heb zowel de 3080 als de 6800XT icm een 5800X getest in AC, ACC, RF2 en iRacing.
Allemaal laten hetzelfde beeld zien.

Alleen als je onder de 90FPS komt (mijn O + ) dan heeft de 6800XT een soepelere weergave.
Vooral grote maps als de Nordschleife en Silverstone hebben dan net even dat extra nodig.

Bathurst heeft weinig stukken met veel overzicht, alleen op Conrod Straight is er een kans dat het dipt onder de 90.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Het stomme is dat je het aan de CPU performance meter in Windows niet kunt afleiden, ik heb 8 cores/16 threads en die komen kwalijk boven de 50% .. dus genoeg reserve zou je denken... en idem voor de GPU dus.. maar kennelijk stropt het toch ergens intern..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Vraagje. Heb een maandje of 2 niet gespeeld. Volgens mij is er tussendoor een grotere update geweest. Ik heb het idee dat mijn virtual mirror nu in lagere fps weergegeven wordt. Hoe fix ik dit? kwaliteit hoger of lager zetten lost het probleem niet op. Ik heb ook een optie gevonden om hem te locken op 60fps en dat maakt ook geen verschil. Mijn pc trekt het verder makkelijk dus daar ligt het niet aan. Het is puur de virtual mirror.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:41:
Vraagje. Heb een maandje of 2 niet gespeeld. Volgens mij is er tussendoor een grotere update geweest. Ik heb het idee dat mijn virtual mirror nu in lagere fps weergegeven wordt. Hoe fix ik dit? kwaliteit hoger of lager zetten lost het probleem niet op. Ik heb ook een optie gevonden om hem te locken op 60fps en dat maakt ook geen verschil. Mijn pc trekt het verder makkelijk dus daar ligt het niet aan. Het is puur de virtual mirror.
Er is een optie in het grafische menu bijgekomen, waar je je framerate van de spiegel kan instellen. Volgens mij op een speciefiek aantal frames

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa Novanta , practice en race is op Bathurst ook wel een verschil. Mijn practice times waren met racefuel ook wel 2 seconde sneller omdat je goed zicht hebt de mountain op en af. Dat is met verkeert och anders omdat je weet dat elk foutje fataal is, meer dan bij andere tracks. Respect voor de gasten die ook gewoon in de race een constante 2.02 neerzetten.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:45:

[YouTube: Assetto Corsa Competizione in VR: Switching to Ryzen 5 5600X and RTX 3080 with Oculus Rift CV1]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echt, de invloed op mijn performance tijdens de races in ACC is behoorlijk groot. Ik reed tijdens de practice op Bathurst met weinig auto's en 80fps een 2:02:9 met nog 25L in de tank en gister was mijn snelste een 2:04.074 maar voornamelijk hoge 2:04 en 2:05'ers .. what if .. ?!

*O* spannend !! *O*

Ik heb inmiddels vrede en speel geen eens acc meer. Als een game zelfs met het beste materiaal beroerd is dan houd het op.
Ik draai nu rfactor 2 op 90fps met een volle grid. Dit inclusief de HP reverb g2 is adembenemend.
Ik vind het spel nu zelfs mooier dan Assetto.
Win win dus! Die 5600k rockt hem. Ik denk daarnaast dat de 3080 stiekem de perfecte buy is geweest voor VR!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Alfa Novanta schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:36:

Klein stukje zitten kijken.
Bathurst in VR zag er heel tof uit!

Ik ga vandaag mijn rig verder monteren zodat ik ook eindelijk eens kan gaan racen :9
Heb de laatste weken nog heel even met het idee gespeeld om er een game pc aan te hangen maar dat gaat hem voor mij niet worden.
*update
Zojuist even 4 ronden getest op Zandvoort met de nieuwe rig, gelijk een seconde van mijn beste tijd af.
En dat nog zonder iets aan te passen, gewoon practice mode en gaan.
Heerlijk als de input gewoon klopt :)
Er moet nog wel een en ander aan het stuur en de pedalen getweaked worden, een aantal dingen werkt nog niet helemaal lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2020 18:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
80 fps in VR!!! *O* EINDELIJK !! _/-\o_

iemand nog een nier of een long nodig? :+

• mr.DJ95
Is dat met triples op een 3080? En hoe heb je dat gemeten?

[ Voor 3% gewijzigd door mr.DJ95 op 24-12-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

er staat een filmpje onder :?

spoiler:
AMD Ryzen 7 5800x en een ASRock Radeon RX6800 16 GB in VR met een Oculus Rift S en gemeten met de Oculus Debug Tool performance monitor die je midden in beeld ziet. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-12-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
H-Alien schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 22:42:
@Mystikal Dat komt goed uit, kan je 2021 mooi met ons meerijden :+ We hebben iig wel vandaag ook de race kalender 2021 bekend gemaakt, GT3, GT4 en Endurance.

We rijden komend jaar ook in verschillende klasse's (overall/pro, silver en AM) dus voor alle type rijders (aliens tot beginners) is er een kampioenschap waar je aan mee kan doen.

[Afbeelding]
Op welke tijdstippen zijn de geplande races normaliter? Mijn handen jeuken om ook eindelijk te beginnen met online sim-racen (race nu nog alleen offline) en misschien is jullie kampioenschap wel iets voor mij (amateur niveau voor mij om maar ergens te beginnen O-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
johnbetonschaar schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:13:
[...]

Op welke tijdstippen zijn de geplande races normaliter? Mijn handen jeuken om ook eindelijk te beginnen met online sim-racen (race nu nog alleen offline) en misschien is jullie kampioenschap wel iets voor mij (amateur niveau voor mij om maar ergens te beginnen O-))
Same here, ik had mij vd week hier gemeld en heb van PRM2D4 een berichtje gehad met een discord link. Ik zal mij daar vanavond melden. Dan meteen even 2 DLC aanschaffen voor de game, die zijn nu in de aanbieding op Steam.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Voor de liefhebber ..

Fastlane: https://discord.gg/8TsMGZUz (AC + ACC)
SRHI.eu: https://discord.gg/ameSFpYR (ACC)

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cp4RYyV1dHFpz8wZv2kBayfVRTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vBxBDF0vNhCIrxu9I8FJjpfY.png?f=fotoalbum_large

:+

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Als ik de reviews mag geloven zou het op een 3080 nog beter moeten presteren. Zie o.a. https://babeltechreviews....-performance-benchmarked/
Is wel dan weer op een Intel i9 ipv AMD, dus misschien dat je daar weer andere resultaten op gaat zien.

iRacing Profiel

• Alfa Novanta

heej @kroegtijger :w

@raymondw zweert bij AMD en heeft beide (getest).

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-12-2020 16:25 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Tja, ik zweer persoonlijk bij het product dat me het beste resultaat geeft. Wie het maakt zal me de spreekwoordelijke worst wezen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 16-09 23:33
@kroegtijger
Ik ook ;)

Naast de 3950x, 5600x, 5800x, 6800XT en 3080 van mijzelf, heb ik van kantoor de mogelijkheid gehad om een Alienware met 10900K en AIO te testen.
De 5800x blijft bij mij nog wel even voor het gamen ;)

Als Rocket-lake uitkomt ga ik wel weer eens verder testen, de samples zijn besteld werd mij verteld.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Laatste dagen bezig geweest om de Formula V2 in te stellen, ik heb alles nu werkend (incl de draaiknoppen en switches). Het blijkt dat als er toegewezen knoppen conflicteren met knoppen die je in het menu gebruikt dit wat problemen geeft, waardoor het even puzzelen was waar nou precies de fout zat.
Ook blijven er enkele knoppen op unassigned staan terwijl ze wel gewoon doen wat ik wil.

Zo heb ik het nu ingesteld:

Linksboven:
cycle secondary display / ignition / cycle next dash page
Rechtsboven:
pit limiter / wiper / lights
Draaiknop links:
increase/decrease traction control
Draaiknop rechts:
increase/decrease abs
Knop links van de rode switch:
Starter
Knop rechts van de rode switch:
Confirm
Linker rode switch:
Engine map up/down
Rechter rode switch:
Brake bias up/down
Linker knuppeltje:
Om me heen kijken
Rechter knuppeltje:
cycle hud mfd up/down
Linker draaiknop:
increase/decrease traction control
Rechter draaiknop:
increase/decrease abs
Middelste draaiknop:
nnb

Plaatje met alle caps op hun plaats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eosanJGvBCSo0DSBJTpjRGS0qe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOpqnWLgIJ25iPNYlqmbLo1N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 184% gewijzigd door Superkiwi op 24-12-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@apollo13 @johnbetonschaar , even snel tussen de kerstdingen door, races zijn altijd op dinsdag. 19:30-20:30 practice daarna kwartiertje qualy en 1 uur race.

Tussendoor hebben we altijd een practice server klaarstaan met live timingb zodat je kan vergelijken met anderen en samen oefenen.

We zitten al op 41 aanmeldingen dus goede kans dat er twee tiers komen :)

Discord in mijn sig of op srhi.eu

[ Voor 10% gewijzigd door H-Alien op 24-12-2020 18:22 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnbetonschaar
H-Alien schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:20:
@apollo13 @johnbetonschaar , even snel tussen de kerstdingen door, races zijn altijd op dinsdag. 19:30-20:30 practice daarna kwartiertje qualy en 1 uur race.

Tussendoor hebben we altijd een practice server klaarstaan met live timingb zodat je kan vergelijken met anderen en samen oefenen.

We zitten al op 41 aanmeldingen dus goede kans dat er twee tiers komen :)

Discord in mijn sig of op srhi.eu
Ik heb me aangemeld op Discord :)

Lijkt me ook wel leuk om de fun race Zolder mee te doen de 27e maar daarvoor moet ik eerst wachten op een invite voor simracing.gp zie ik?

• H-Alien
Als je me even je e-mail adres in DM stuurt dan kan ik je uitnodigen.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
60% korting op Steam. Van €39,99 voor €15,99 t/m 5 jan. 2021 19.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
btw .. dit is de kalender voor SRHI komend seizoen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.srhi.eu/wp-content/uploads/2020/12/SRHI-season-2021-race-calender-663x1024.jpg

Nog iemand interesse voor het Endurance kampioenschap? Ik zoek nog 3 teammaatjes. Als je met 4 man bent kun je mooi met 2 auto's/teams in de kortere races en met z'n 4en de 12 uur doen.

@bobopalmtree @kroegtijger misschien .. ?

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-12-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn pc gaan upgraden om ook met SimRacing en voornamelijk ACC te beginnen.

Iemand hier toevallig ervaring met een RTX 3060TI prestaties in ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik gebruik de Nissan GT-R als 'oefenauto' om de game een beetje door te krijgen. De auto voelt goed en ik heb 'm redelijk goed onder controle nu.
Zonet dacht ik, laat ik eens een Special Event doen. Het werd degene op Silverstone met de bentley GT3.
Holy sh*t wat een verschil tov de GT-R :D
Je voelt gewoon dat je een beest van een auto onder je kont hebt!

Niks veranderd aan de setup, gewoon ingestapt en gaan rijden.
Dit was mijn beste rondje, ben er zelf wel tevreden over :)

[YouTube: Assetto Corsa Competizione | Special event | Bentley GT3 at Silverstone | 02:00.135]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:24:
Ik wil mijn pc gaan upgraden om ook met SimRacing en voornamelijk ACC te beginnen.

Iemand hier toevallig ervaring met een RTX 3060TI prestaties in ACC?
De vraag is hoe jij denkt te gaan rijden, single, tripples en bij welke resolutie of in VR?
En wat zijn de verdere specs? Mobo, cpu, ram?

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-12-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:06:
Niks veranderd aan de setup, gewoon ingestapt en gaan rijden.
Dit was mijn beste rondje, ben er zelf wel tevreden over :)

[YouTube: Assetto Corsa Competizione | Special event | Bentley GT3 at Silverstone | 02:00.135]
Mooi rondje, maar je hebt 0,6 weggegooid bij bocht 15 toen je die kerb raakte en een slechte exit had, en bij bocht 12 Abeey kun je ook nog wel 0,3 winnen als je links de kerb op stuurt en dan direct rechtsaf zoveel mogelijk afsnijden. Copse ging al erg netjes! Net als Maggots & Becketts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 19:46:
[...]

De vraag is hoe jij denkt te gaan rijden, single, tripples en bij welke resolutie of in VR?
En wat zijn de verdere specs? Mobo, cpu, ram?
49” inch ultra wide op 1440p. Ryzen 5 5600x met 16gb ram en x570 moederbord (precieze model weet ik nog niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@Verwijderd okay, dus op 4K en je systeem is vergelijkbaar met het mijne, doch is een 3060ti de instapper op dit moment. Persoonlijk zou ik voor een 3070 gaan als het budget het toelaat, of hou rekening met de upgrade op een later moment. De verdere specs zijn perfect, eigenlijk het beste wat er momenteel te krijgen is, 5000 series CPU met 500 series mobo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:29:
[...]

49” inch ultra wide op 1440p. Ryzen 5 5600x met 16gb ram en x570 moederbord (precieze model weet ik nog niet)
Scherm dat je linkt is 3840x1080, denk dat al op het randje is voor een 3060 tenzij je veel gaat terugschroeven. Ik zou ook een stapje hoger gaan als ik jou was, zeker als het toch een 49” 1440p ultrawide is die je gaat gebruiken.

Gemiddelde fps zal best ok zijn met een 3060 maar je min fps misschien te laag denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door johnbetonschaar op 26-12-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Nouja, kijkende naar andere games zou het genoeg moeten zijn, maar wetende dat ACC een bitch is .. zou iets meer vermogen welkom zijn.

of dees, langzamere CPU, snellere GPU. Met 18 auto's(!!) zichtbaar, strak 60 fps

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-12-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:49:
@Verwijderd okay, dus op 4K en je systeem is vergelijkbaar met het mijne, doch is een 3060ti de instapper op dit moment. Persoonlijk zou ik voor een 3070 gaan als het budget het toelaat, of hou rekening met de upgrade op een later moment. De verdere specs zijn perfect, eigenlijk het beste wat er momenteel te krijgen is, 5000 series CPU met 500 series mobo. :)
3070 is zeker mogelijk. Thnx voor het advies :)
johnbetonschaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 20:53:
[...]

Scherm dat je linkt is 3840x1080, denk dat al op het randje is voor een 3060 tenzij je veel gaat terugschroeven. Ik zou ook een stapje hoger gaan als ik jou was, zeker als het toch een 49” 1440p ultrawide is die je gaat gebruiken.

Gemiddelde fps zal best ok zijn met een 3060 maar je min fps misschien te laag denk ik.
Oeps verkeerde gepakt , heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:10:
3070 is zeker mogelijk. Thnx voor het advies :)

Oeps verkeerde gepakt , heb het aangepast.
wait whut .. dat is bijna 8K !!! 5120x1440= 7,3 Mpixels

Dan ga je eerder richting 3090 !! 7(8)7

ik zou hier nog maar eens naar kijken .. dat wordt nog een opgaaf om 60 fps te halen in ACC .. gevoelsmatig denk ik dat 30~40 fps eerder komt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UBb8UF9DKfQ]

[ Voor 27% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-12-2020 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:12:
[...]

wait whut .. dat is bijna 8K !!! 5120x1440= 7,3 Mpixels

Dan ga je eerder richting 3090 !! 7(8)7

ik zou hier nog maar eens naar kijken .. dat wordt nog een opgaaf om 60 fps te halen in ACC .. gevoelsmatig denk ik dat 30~40 fps eerder komt.

[YouTube]
5120x1440 is met een 3080 ook wel te doen hoor. Ik gebruik een 3080 met een 3840x1600 scherm en dan zit ik comfortabel boven de 120fps met min framerates boven de 80, bij meeste settings op high en een paar op epic. Maar een 3060 trekt dat zeker niet in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
johnbetonschaar schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:25:
5120x1440 is met een 3080 ook wel te doen hoor. Ik gebruik een 3080 met een 3840x1600 scherm en dan zit ik comfortabel boven de 120fps met min framerates boven de 80, bij meeste settings op high en een paar op epic. Maar een 3060 trekt dat zeker niet in ieder geval.
Maar hoe ziet jouw systeem er verder uit dan?

De 3060ti heeft 8GB. Bij hogere resoluties is de hoeveelheid videogeheugen wel belangrijk. Meer is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:42:
[...]

Maar hoe ziet jouw systeem er verder uit dan?

De 3060ti heeft 8GB. Bij hogere resoluties is de hoeveelheid videogeheugen wel belangrijk. Meer is beter.
RTX 3080 met een 5800X en 16 GB RAM. Stiekem is het eigenlijk een 5950X met 32 GB RAM maar ik draai alles in een VM met GPU passthrough, 8 van de 16 cores en niet al het RAM voor Windows (dit omdat ik de PC ook nog voor andere dingen gebruik dan games).

Uit mijn niet-wetenschappelijke testjes voor en na de CPU upgrade lijkt het erop dat ik bij hot laps (geen andere auto's) GPU-limited ben met frame rates tussen 100 en 140 fps (ik cap hem op 130) en bij veel auto's op de baan CPU limited (af een toe een 'drop' naar 80, voor zover je dat echt een drop kan noemen). Daarom durf ik de bewering wel aan dat je met een 3080 prima 5120x1440 aan moet kunnen. Maar hou er wel rekening mee dat ik nog niet eens alles op Epic heb staan, want dan kakt het zelfs met een 3080 al in af en toe.

8GB of niet schat ik dat een 3060 Ti op maximaal 75% van een 3080 gaat presteren (en dat is al zeer optimistisch denk ik), met ~1.2x zoveel pixels voor de 49" ultrawide vs. mijn scherm op 3840x1600. Ik denk dat je dan toch af en toe wel door de ondergrens gaat als je niet aan de settings gaat schroeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Voor het eerst eens een online event geprobeerd, Superpole in dit geval.
Heb er een filmpje van gemaakt:

Wat ik al zelf zag is dat ik de laatste 2 bochten voor de finish sneller/agressiever moet nemen.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen? Btw, de Lambo is een lekkere wagen om mee te rijden, was mijn eerste keer in deze wagen.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@apollo13 heel eerlijk?.. je gebruikt NOG LANG NIET de hele baan. Je moet steeds van uiterst links naar uiterst rechts sturen en v.v. Zolang ik nog asfalt zie aan beide zijden van de auto laat je tijd liggen. Dus iedere cm gebruiken waar je je auto plaatsen kunt, incl. Kerbs en uitloopstroken. Bochten maximaal afsnijden en de bocht zo flauw mogelijk maken etc. Je moet de grenzen van valid/invalid opzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2020 00:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Alfa Novanta schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:39:
@apollo13 heel eerlijk?.. je gebruikt NOG LANG NIET de hele baan. Je moet steeds van uiterst links naar uiterst rechts sturen en v.v. Dus iedere cm gebruiken waar je je auto plaatsen kunt, incl. Kerbs en uitloopstroken. Bochten maximaal afsnijden etc. Je moet de grenzen van valid/invalid opzoeken.
Hi Alfa, eerlijk is altijd goed.
Had zelf ook al zo'n idee. Als ik naar de F1 kijk doen ze dat ook, ik ben dus veel te voorzichtig.
Komt ook waarschijnlijk door mijn Dirt Rally verleden, de banen daarin zijn echt smal, je zit daar altijd al op het randje.
Oefenen dus, was ook de reden voor dit filmpje, info verzamelen hoe het beter kan.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 20:04
Ik hoop dat deze op mijn nieuw bestelde pc wat beter gaat draaien dan op mijn ps4. Wat een game zeg...
Ben onlangs wat meer Gt4 beginnen rijden en dat smaakt ook naar meer. De snelheid ligt natuurlijk een stukje lager, maar heb er wel enkele heel erg spannende en leuke races met gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
I love de GT4, in mijn ervaring spannendere races dan GT3. Door het gebrek aan aero vergeleken met de GT3 is het gewoon lastiger weg te rijden en hebben kleine foutjes minder grote gevolgen, resultaat = closer racen.

Daarnaast is het gewoon leuk om vol over alle curbs te raggen :) @Buffalo_magic , mocht je nog GT4 kampioenschap willen rijden, we starten in februari het nieuwe seizoen (in januari pre season test voor categorie indeling).

@apollo13 , Alfa heeft gelijk, je rijdt wel erg voorzichtig. Twee wieltjes binnen de baan is ook prima dus schroom niet om bij aansnijden van de bocht de wagen gewoon half buiten de baan (op of over de curbs) te positioneren om beter de bocht in te kunnen. Niet alle curbs staan dat toe zonder de wagen in de rondte te gooien maar je kan het iig proberen om te zien waar het wel/niet kan en voelen hoe ver je kan gaan :) Je zult zien meer op de limiet van de baan aansnijden is ook weer net iets eerder op het gas kunnen.

[ Voor 38% gewijzigd door H-Alien op 27-12-2020 08:24 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Ik heb dus sinds 10 December geen special events meer, maar vervelender nog geen stats. Dus kan geen ronde tijden meer terug zien. Zijn meer mensen die hier last van hebben. Maar geen reactie van Kunos.

Is er nog een andere mogelijkheid om rondetijden te tracken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@paragon Geen idee wat betreft de stats en special events, let ik zelf ook niet zo op dus weet ook niet of het een Kunos probleem is of dat er iets met jouw cliënt aan de hand is.

Wat betreft tracken van rondetijden kan ik ACC results companion aanraden . Te vinden op race department, even opstarten voordat je gaat racen en dan houd hij keurig al je tijden bij (+ die van andere drivers op de server).

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De Special Events zijn ook al enkele maanden niet meer veranderd/vernieuwd; ik heb de game sinds juni en zie nog steeds dezelfde staan.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet weet óf en hoe vaak ze voorheen vernieuwd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
H-Alien schreef op zondag 27 december 2020 @ 08:17:
I love de GT4, in mijn ervaring spannendere races dan GT3. Door het gebrek aan aero vergeleken met de GT3 is het gewoon lastiger weg te rijden en hebben kleine foutjes minder grote gevolgen, resultaat = closer racen.

Daarnaast is het gewoon leuk om vol over alle curbs te raggen :) @Buffalo_magic , mocht je nog GT4 kampioenschap willen rijden, we starten in februari het nieuwe seizoen (in januari pre season test voor categorie indeling).
Ik zal dit zeker doen indien mijn pc op tijd bij mij op de bank staat. Voorlopig sta ik op wachtplaats 5 in de rij bij Alternate voor een 3080 Suprim X....

Ik merk wel dat sommige tracks mij beter liggen dan andere, maar dat zullen wel meer mensen ondervinden.
Ook het verschil tussen mijn tijden op een ps 4 en op een goed draaiende pc zijn behoorlijk groot te noemen. Denk dat de hogere fps daar een rol in spelen.

Ik volg het zeker op en wacht dan de pré season test af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@H-Alien Top dank je wel. Het is overigens niet specifiek alleen mijn probleem. Zijn aardag wat mensen die het hebben. Ik vind die events af en toe wel leuk om te doen. Zeker als ik wat minder tijd heb.

@dvdkiwi ze werden een tijdje niet geüpdate idd omdst ze veranderingen aan het systeem aan het doorvoeren waren. Maar niet heel lang voor en met de met de release van de GT4 DLC zijn er aardig wat nieuwe events bijgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ah oke.
Ik zie er nu 5 staan, misschien toch maar eens de season pas aanschaffen dan.
Al is het maar vanwege Imola ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Zijn er vanavond meer Tweakers bij de funraces van SRHI op Zolder?

Moet even wat kilo's wegsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Beetje minder benzine meenemen dus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:12:
Beetje minder benzine meenemen dus _O-
Als je de auto over de streep wilt gaan duwen is dat zeker positief als je van je kilo's af wilt komen ja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:24
apollo13 schreef op zondag 27 december 2020 @ 00:20:
Voor het eerst eens een online event geprobeerd, Superpole in dit geval.
Heb er een filmpje van gemaakt:
[YouTube: Superpole 2020 12 26]

Wat ik al zelf zag is dat ik de laatste 2 bochten voor de finish sneller/agressiever moet nemen.
Hebben jullie nog op of aanmerkingen? Btw, de Lambo is een lekkere wagen om mee te rijden, was mijn eerste keer in deze wagen.
Zoals al gezegd, meer van de baan gebruiken. Iets anders dat mij opviel, is dat je in een aantal gevallen in de bocht nog terug schakelde. Deze auto's hebben genoeg koppel om hem uit een laag toerental te trekken, door in de bocht terug te schakelen wordt je auto instabiel en verlies je misschien wel meer tijd dan wanneer je vanuit een iets te laag toerental de bocht uit komt. Een andere tip die ik je kan geven, als je zo'n filmpje opneemt om je ronde te laten beoordelen kun je beter vanuit de cockpit opnemen. Dan zijn je lijnen en het gedrag van de auto veel beter te zien en is het makkelijker om gericht tips te geven.

Omdat ik zelf in tijden geen ACC gespeeld heb en nog nooit met deze Lambo gereden had, ben ik eerst zelf een superpole gaan rijden voor ik er iets over kan zeggen. Je ziet dan ook dat ik in alle 3 de rondjes nog zoekende ben, toch kom ik direct tot een 1:39.9 en in de 2e ronde 1:39.4 uit. Met meer oefening en zeker door iemand met meer talent zit er nog veel meer in.
Ik hoop dat je iets aan mijn eerste 3 rondjes hebt om in ieder geval de eerste 2 seconden te vinden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Richard117 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:01:
Zoals al gezegd, meer van de baan gebruiken.
Pssst... jij ook ;)
Omdat ik zelf in tijden geen ACC gespeeld heb en nog nooit met deze Lambo gereden had, ben ik eerst zelf een superpole gaan rijden voor ik er iets over kan zeggen. Je ziet dan ook dat ik in alle 3 de rondjes nog zoekende ben, toch kom ik direct tot een 1:39.9 en in de 2e ronde 1:39.4 uit. Met meer oefening en zeker door iemand met meer talent zit er nog veel meer in.
Ik hoop dat je iets aan mijn eerste 3 rondjes hebt om in ieder geval de eerste 2 seconden te vinden.

[YouTube: ACC Misano Superpole test]
Tips: start/finish meer op links zitten en bocht 1 meer afsnijden, 2 ook, volgas door 3. 4 en 5 neem je mooi maar je moet verder op rechts zitten als je 6 aansnijdt het rechte stuk op. Daar ook verder op rechts zitten, 7 (officieel 8 ) echt flink insnijden en dan maximaal laten uitlopen etcetc.
Bocht 13 is een scheidsrechter, deze moet je met hoge snelheid nemen op exact de juiste lijn en maximaal uitloop benutten anders laat je echt heel veel liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdBgDCtk93RNcgx7GIWF62Lx8wc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iC1laMuqCrlPGnW5H5lAnWCw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gisteren die baan (Misano) voor het eerst gereden. Duurde even voordat ik 'm doorhad maar al met al wel een leuke baan. Wel iets te veel erg langzame bochten naar mijn smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Alfa Novanta schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:13:
[...]

Pssst... jij ook ;)

[...]

Tips: start/finish meer op links zitten en bocht 1 meer afsnijden, 2 ook, volgas door 3. 4 en 5 neem je mooi maar je moet verder op rechts zitten als je 6 aansnijdt het rechte stuk op. Daar ook verder op rechts zitten, 7 (officieel 8 ) echt flink insnijden en dan maximaal laten uitlopen etcetc.
Bocht 13 is een scheidsrechter, deze moet je met hoge snelheid nemen op exact de juiste lijn en maximaal uitloop benutten anders laat je echt heel veel liggen.
[Afbeelding]
Klopt, daarom ook mijn opmerking dat dit mijn eerste rondjes zijn en er nog veel meer uit te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
dvdkiwi schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:17:
Gisteren die baan (Misano) voor het eerst gereden. Duurde even voordat ik 'm doorhad maar al met al wel een leuke baan. Wel iets te veel erg langzame bochten naar mijn smaak.
Hij is dan ook ontworpen om de andere kant op te gaan, een paar jaar geleden hebben ze besloten om hem de huidige richting op te rijden. Dus al die knikjes aan het einde van het lange rechte stuk, waar je nu steeds verder af moet remmen, was toen juist een stuk waar je steeds verder accelereerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
@Richard117 Thanks voor je feedback en filmpje. Ga er zeker mee aan de slag.
Waar ik ook nog mee zit is dat ik nog niet precies weet hoe "breed" de wagens zijn en dus waar mijn banden op het asfalt zijn. Kwestie van veel rijden en proberen dus.

Die 2 seconden gaan wel lukken, verschil bij mij tussen hotlap 1 en 2 was al bijna 5 seconden en er is dus nog veel meer te halen gezien de reacties hier.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

apollo13 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:42:
Waar ik ook nog mee zit is dat ik nog niet precies weet hoe "breed" de wagens zijn en dus waar mijn banden op het asfalt zijn.
Rij je auto op het rechte stuk eens steeds dichter tegen de muur.
Voor je gevoel zit je al vrij snel tegen de muur terwijl je toch nog een hoop ruimte over hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Misschien nog een kleine tip: ik zie dat je wat zoekende bent met je gas. Beetje meer, beetje minder. Als je met de juiste snelheid een bocht in gaat en goed de bocht doorkijkt, dan kan kan je met 1 vloeiende beweging op het gas. Niet te vroeg, niet te laat, maar vooral vloeiend. Je zal zien dat je dan uiteindelijk harder de bocht uit komt en daar valt verrassend veel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Okay, nu kon ik niet uitblijven natuurlijk, dus mijn attempt :+

Gewoon, eerlijk, onversleuteld out-of-the-box :)

PB 1:35:358
YouTube: [Alfa Novanta] ACC Lamborghini Superpole Challenge @ Misano!! Onboar...

Met de Ferrari is mijn PB 1:34:0xx btw :P

[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-12-2020 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zal vanavond eens zien of ik 'm ook kan vinden. Tijden vergelijken met andere Tweakers is altijd leuk :)

*edit
Op de PS4 staat ie er helaas niet bij.

[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 27-12-2020 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nieuwe poging gedaan.
Na een ruim een uur rondjes crossen ongeveer een seconde van mijn vorige tijd af. Enige verschil tov gisteren is dat ik .3 clicks tire pressure heb toegevoegd.
De eerste bocht blijf ik ontzettend lastig vinden, daar laat ik nog wel wat liggen denk ik.
Maggots en Becketts gingen ook niet optimaal.
Verder ging het wel goed denk ik. Echt een heerlijke time trial dit! Mijn consistency schoot van 84 naar 93 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:29:
Nieuwe poging gedaan.
Na een ruim een uur rondjes crossen ongeveer een seconde van mijn vorige tijd af. Enige verschil tov gisteren is dat ik .3 clicks tire pressure heb toegevoegd.
De eerste bocht blijf ik ontzettend lastig vinden, daar laat ik nog wel wat liggen denk ik.
Maggots en Becketts gingen ook niet optimaal.
Verder ging het wel goed denk ik. Echt een heerlijke time trial dit! Mijn consistency schoot van 84 naar 93 :)

[YouTube: Assetto Corsa Competizione | Special event | Bentley GT3 at Silverstone | 01:59.169]
Ziet er strak en in-control uit. Keurige lijnen. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Vanmiddag nog eens een poging gewaagd op Misano, kreeg er weer 0,6 van mijn tijd af. Van 1:41.9 > 1:40.5
Nog niets aan mijn set-up veranderd op dat moment, alleen maar de agressive set-up gebruikt.

Net @Alfa Novanta zijn YouTube registratie gezien, van de week dus eens gaan klooien met de set-up en proberen zijn lijnen in bocht 9-10 en 12-13 na te doen. Zo te zien kan ik daar nog een hoop winnen qua tijd.
Een goede exit in bocht 10 scheelt, merkte ik als het goed ging, al gauw 0,5 omdat daarna een lang, bijna recht stuk komt.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobopalmtree
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-01 00:27
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:45:
btw .. dit is de kalender voor SRHI komend seizoen :)

[Afbeelding]

Nog iemand interesse voor het Endurance kampioenschap? Ik zoek nog 3 teammaatjes. Als je met 4 man bent kun je mooi met 2 auto's/teams in de kortere races en met z'n 4en de 12 uur doen.

@bobopalmtree @kroegtijger misschien .. ?
Bedankt om aan le te denken Klaas, maar ik kan tegenwoordig niet echt meer de tijd vrijmaken om te racen. In ieder geval niet voor een (team) kampioenschap waarvoor ik dan toch graag wat kan oefenen. Veel plezier in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Ik wil in de toekomst zeker ook wel eens van die langere wedstrijden rijden met meerdere personen samen in een team.
Is ook één van de redenen waarom ik ben overgestapt naar de pc (al moet ik nog even wachten op mijn 3080 kaart).

Voor die wedstrijden op dinsdagavond ga ik mij in ieder geval zeker aanmelden aangezien dit een perfecte avond is om vrij te houden voor mij persoonlijk.

Voordeel van ACC is dat ik alle tracks, buiten Imola, al héél vaak heb gereden op Ps4 en overal wel een betrekkelijk goede racepace kan aanhouden.

Kijk er in ieder geval naar uit :)
Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste