[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
@ThoNohT wat OmeAnne zegt. Maar even voor de zekerheid, krijg je bij de link in mijn signature een expired melding? Kan het zelf niet zien (wellicht omdat ik al lid ben) maar zou gewoon zonder einddatum moeten zijn.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 17:00
H-Alien schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:08:
@ThoNohT wat OmeAnne zegt. Maar even voor de zekerheid, krijg je bij de link in mijn signature een expired melding? Kan het zelf niet zien (wellicht omdat ik al lid ben) maar zou gewoon zonder einddatum moeten zijn.
"This invite may be expired, or you might not have permission to join."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:43

CoronelHimself

Division Brabant

Volgende week woensdag (18 november) komt de 2020 DLC uit.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:45
dvdkiwi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
Betreffende jullie video's:
Als er lui zijn die races livestreamen (via Twitch of Youtube) laat het maar weten, ik vind dat altijd wel leuk om te kijken. Laatste tijd volg ik voornamelijk Jardier op Youtube.
David Peral aka Coach Dave vind ik ook interessant en leerzaam om te kijken. Een echte Ferrari 488 GT3 coureur die het simracen ernaast doet. Onwijs snelle gast ook en geeft nu en dan mooie tips. Snelste Ferrari rijder in de sim denk ik .. en je kunt zijn ACC setups kopen :+
YouTube: David Perel - YouTube

Jimmy Broadbent (>500k leden!) is uiteraard leuk om te kijken, veel diverse zaken, AC, ACC, iRacing, rFactor..
YouTube: Jimmy Broadbent - YouTube

Aris drives (Aristotelis Vasilakos) is ook heel interessant omdat hij een Kunos devver is van AC en ACC dus. Weet veel over de game engine en geeft ook afstellingstips, of tips over de ACC gameplay, pitstops e.d.
YouTube: Aris.Drives - YouTube

Op Twitch is Fortyseven Niels van de Koekelt (NL) wel leuk om te zien, maar die gast kan ook ontzettend balen en ranten :+ Wel een ontzettend snelle gast !! https://www.twitch.tv/nielsfortyseven

Verder kijk ik wel eens wat Theamusante uitspookt want zoveel female racers zijn er niet, maar technisch gezien is ze niet zo goed helaas .. ze deed mee met de Ferrari 488 Evo challenge maar reed op secondes achteraan rond .. maar ze oefende ook duidelijk veel te weinig, was steeds andere games/combi's aan het rijden terwijl de wedstrijd voor de deur stond .. maar verder is ze wel liev .. en blond :+
YouTube: Theamusante - YouTube

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-11-2020 15:57 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

Superkiwi

Hoi doei

@Alfa90_Buttje Ondanks dat je in VR rijdt ziet het er op de stream op goed uit.
Alleen is de race info niet heel goed te zien voor de kijker.

Ik merk dat je zenuwachtig bent, toch gaat het buiten wat kleine foutjes in het begin best goed. Je bent lekker aan het pushen d:)b
De damage tijdens de pitstop, zou dat een gevolg zijn van de kop-staart botsing met de Bentley in rondje 1?
Lekker midden in de drukte toen er 3 wagens de pits uit kwamen, spanning loopt weer op.
Gomez goed van je afgehouden de laatste 20 minuten! Je zag wel waar hij steeds wat inliep en waar jij weer wat uitliep.
Mooie 8e plaats, leuke race :)
Oh, toch nog 7e. Hij werd ook wel erg opgehouden door die twee achterblijvers.

[ Voor 109% gewijzigd door Superkiwi op 10-11-2020 21:39 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
@Alfa90_Buttje Ondanks dat je in VR rijdt ziet het er op de stream op goed uit.
Alleen is de race info niet heel goed te zien voor de kijker.
te wazig? of buiten beeld omdat ik elders zit te kijken? Tja het beweegt mee hé .. :')
Ik merk dat je zenuwachtig bent, toch gaat het buiten wat kleine foutjes in het begin best goed. Je bent lekker aan het pushen d:)b
god man .. nou !! pff .. :D blij dat het er op zit !! Start en eerste ronde ging best aardig :)
De damage tijdens de pitstop, zou dat een gevolg zijn van de kop-staart botsing met de Bentley in rondje 1?
jup, zeker. Was het vergeten .. zou het anders niet gerepareerd hebben, duurde 8 seconden .. damn .. dan was ik 1 plekje hoger geweest (minstens). ik kwam nu in verkeer naar buiten..

https://simresults.net/201110-0xl
Lekker midden in de drukte toen er 3 wagens de pits uit kwamen, spanning loopt weer op.
dat dus ..
Gomez goed van je afgehouden de laatste 20 minuten! Je zag wel waar hij steeds wat inliep en waar jij weer wat uitliep.
Mooie 8e plaats, leuke race :)
Oh, toch nog 7e. Hij werd ook wel erg opgehouden door die twee achterblijvers.
Jup, spannende 2e helft .. man .. pfff .. :D

Het loopt niet helemaal top in VR op deze baan .. dat gaat ook welleens beter. Ik had net iets zwaardere settings voor VR genomen, volgende keer toch maar weer de allerlichtste settings ..

Bedankt voor 't kijken! Leuk dat je, je vermaakt hebt!! d:)b

Algemene stream van de race!

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-11-2020 23:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Hmjaaah beetje suffe race. Kreeg een mega punt lap 2 bij ingaan corckscrew, de wagen was daarna rete instabiel dus vervolgens 3x in de rondte in de eerste helft van de race.

Maar iets zat me niet lekker, ik had de brake bias bij de pitstop verder naar voren gegooid, zag toen dat hij veel te ver naar achteren stond, verder dan ik in mijn setup had. Bleek ik de verkeerde setup geladen te hebben, kwam dus niet door die punt. Dombo! Daarna met mijn normale bb ging het prima, geen fouten meer en me een beetje in moeten houden in de file bij wat p16-17 wagens. Wel nog een 23.5 als snelste ronde eruit gegooid, top 15 had mogelijk geweest met mijn normale setup. Tsja :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
@Alfa90_Buttje Ik merk dat de ACC window geen overlay toont in VR. Hoe neem jij dit op? Via Oculus mirror of iets anders? Ik ben nog wel op zoek naar een manier om mijn vr bril af te kunnen zetten en toch menu's en overlays te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:01:
[...]
te wazig? of buiten beeld omdat ik elders zit te kijken? Tja het beweegt mee hé .. :')
Het ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSmHWOcGsaJ3TVVJ71aXD9qo0j9oA1f7JIlTw&usqp=CAU

De informatie bovenin het scherm ziet de kijker niet, tenzij jij sporadisch een keer naar boven kijkt.
De posities aan de linkerkant bewegen mee en zijn wat wazig maar op zich het grootste deel van de tijd wel leesbaar, idem voor de fuel info.
Onder de streep was de kwaliteit gewoon goed en was de race prima te kijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
ThoNohT schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:30:
@Alfa90_Buttje Ik merk dat de ACC window geen overlay toont in VR. Hoe neem jij dit op? Via Oculus mirror of iets anders? Ik ben nog wel op zoek naar een manier om mijn vr bril af te kunnen zetten en toch menu's en overlays te zien.
Oculus Mirror idd. Dat is zover ik weet de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:57:
[...]

Het ziet er zo uit:
[Afbeelding]

De informatie bovenin het scherm ziet de kijker niet, tenzij jij sporadisch een keer naar boven kijkt.
De posities aan de linkerkant bewegen mee en zijn wat wazig maar op zich het grootste deel van de tijd wel leesbaar, idem voor de fuel info.
Onder de streep was de kwaliteit gewoon goed en was de race prima te kijken d:)b
ja precies. Ik wil de kwaliteit wat proberen op te schroeven, maar even kijken of de game performance niet omlaag gaat.. die is al matig. Maar misschien dat de nieuwe hardware cpu en gpu nog wat meer ruimte geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-08 18:46
pfoe, wat een mooie race gisteren en voor mij persoonlijk beste uitslag tot nu toe en ook voor het eerst dat ik op +- 15 min voor het einde @Alfa90_Buttje nog in het vizier had ipv. een rondje worden gelapped :P ps. ben de gele Ferrari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zijn er nog mensen van hier die reeds ingeschreven zijn ? https://otlracing.com/otl...20-gtwc-dlc-launch-event/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Kwalificatie voor de LTC 3h race op Nurnburgring van volgende week is hier live te volgen!
https://www.twitch.tv/gussdeblod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

Hoi! :)F

Ik heb ACC gisteren weer eens geïnstalleerd, omdat ik benieuwd was of er op VR gebied al verbeteringen waren. Het draaide warempel een stukje beter dan ik me herinnerde (Rift CV1).

Ik vroeg me af of er ergens up to date guides/tips & tricks zijn voor VR gebruikers, zoals welke opties je best uit of heel laag of juist heel hoog kunt zetten :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
Arfman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:00:
Hoi! :)F

Ik heb ACC gisteren weer eens geïnstalleerd, omdat ik benieuwd was of er op VR gebied al verbeteringen waren. Het draaide warempel een stukje beter dan ik me herinnerde (Rift CV1).

Ik vroeg me af of er ergens up to date guides/tips & tricks zijn voor VR gebruikers, zoals welke opties je best uit of heel laag of juist heel hoog kunt zetten :?
Daarvoor wil ik eens doorverwijzen naar een post in het VR topic. Die post is hier ook wel op zijn plek: Mirage in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Arfman

Drome!

ThoNohT schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:23:
[...]

Daarvoor wil ik eens doorverwijzen naar een post in het VR topic. Die post is hier ook wel op zijn plek: Mirage in "[VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic"
Dank @ThoNohT , ik ga ze proberen!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
vandaag komt de nieuwe ACC v1.6 uit met talloze verbeteringen waaronder nieuw tiremodel. *O*
en tegelijkertijd komt de DLC: Imola en de 488 Evo en Mercedes Evo !! *O*

Gisteren was de launch event!! erg geinig! :)

nu even Steam afwachten en wat de prijs wordt .. gokje € 6,99 ?

https://store.steampowere...setto_Corsa_Competizione/

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-11-2020 11:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:41
bijna juist 8,99 EUR op steam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

De link naar de DLC.

The DLC pack features:

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Imola
Ferrari 488 GT3 EVO 2020
Mercedes-AMG GT3 EVO (2020)
60+ new car liveries
All 2020 GT WORLD CHALLENGE drivers and team entries
New 2020 Pirelli "DHE" Tyre Model
New 2020 GT WORLD CHALLENGE Season BoP

En de veranderingen in 1.6

1.6.0 Changelog

GENERAL
- Added 2020 season with all entries, teams and drivers.
Bonus liveries that were previously added in the 2019 season now form part of the new 2020 season.
- 2020 championship, Mercedes-AMG GT3 2020 and Ferrari 488 GT3 Evo 2020 available as DLC.
- Imola circuit available as DLC.

GAMEPLAY
- New and improved AI algorithms for racecraft and attack.
- New skill-dependent AI driving error algorithm.
- AI: removed throttle lift by low-skill opponents when global AI strength is set to 90 or higher.
- Adjusted AI lines on several tracks.
- Increased sensitivity for blue flag trigger if a GT3 is behind a lower-class car.
- Brands Hatch marshal fix.
- Misano marshal fix.
- Nürburgring marshal fix.
- Lumirank: added yellow colour for Silver class cars.
- Marshal yellow sectors are now created based on centre position and not the starting point.
- More accurate sector yellow flag alerts.
- More sensitive yellow flag trigger for cars with stalled engines or facing the wrong direction, even at speed.

PHYSICS:
- DHE tyres available for applicable tyre dimensions for the 2020 GTWCH season.
Provides better feedback and more traction with less overheating.
Available when playing 2020 season. Older seasons retain their corresponding BoP and tyre versions!
- Wet tyre compound tweaks and fine tuning.
- Revised BoP system (backend) and added support for 2020 season BoP.
- Added camber limitations for BOP 2020 as per regulations.
- Global tyre model improvements in realignment forces based on new data.
- Improvements in the simulation of pressure dependency and its effects on the tyre footprint and related tyre dynamics.
- Aero yaw simulation improvements.
See our blog post on the official support forum for more detailed information on the above changes/improvements.
Old setups might need revision and it is generally recommended to run safer setups.
- Further improvements to the global weather model and dynamic track.
- Fixed Porsche 991II GT3 R Laguna Seca wet preset.
- Improved Ferrari 488 GT3 aero simulation
- Fixed rear brake pads in the BMW M6 GT3 Monza wet preset.
- Minor revision of collider meshes for certain cars.
- Adjustments to brake disc consumption (less).

AUDIO:
- User commands to increase/decrease master audio volume in session (default NUM+/-, remappable).
- Spotter message added alerting for faster car approaching.
- Improved spotter message system.
- New spotter messages for race pre-session countdown.
- FMod Studio: fixed continuous play/stop events.
- Thunder sound is now played already when heavy rain is on the forecast.

UI:
- Replay HUD: added results table overlay and button to toggle it. (sector times not available for lap-per-lap breakdown).
- Special Events page minor styling adjustments.
- Leaderboard: minor styling adjustment.
- Revised manufacturer logos for the UI and leaderboards.
- MFD: checkboxes toggle using left-right UI binding and ignore the enter/forward UI binding.
Freed up the "enter/forward" button for all controllers - so you can bind that to some other driving function as well on the wheel, the pitmenu checkboxes will only toggle with left/right - and in MP the forward/enter button (when pressed on a directinput controller) won't pop up the chat window (with electronics or pitmenu active).
- MFD: now always visible even when HUD is hidden (using HUD cycle long press), can be hidden by cycling to empty page or long pressing MFD input.
Now allows driving with MFD only with the HUD hidden, cycling MFD no longer unhides the HUD.
- Server list: track season tag is now always explicitly shown.
- Loading screens revised and removed obsolete track status information.
- Bindable inputs to increase/decrease FFB gain per car in session.
- Bindable inputs to increase/decrease master audio volume in session.
- Global UI styling refresh.
- Fixed mouse scroll function on the TV Session Time overlay.
- Localization update.
- Improved delta and predicted laptime accuracy.
- User setting in the hud.json added to disable automatic MFD page swap on pit entry/exit:
"autoSwitchPitMFD": true/false

GRAPHICS
- Mirror refresh rate settings in Video Options.
Option to set a fixed fps cap, a fixed rate cut based on current fps or "Auto", which is a dynamic setting.
- Global performance optimizations.
- Potential fix for virtual mirror clipping with geometry in some car cockpits.
- Added stop marker in the regular pitstop animation to help with car positioning.
- Revised pedal animation system and fixed an issue where the throttle pedal would occasionally remain stuck in pressed position.
- Optimized secondary animations in replay and spectator mode.
- Fixed National class sticker visibility.
- Added Lumirank SAS driver info device showing track/car status.

CONTROLS:
- Added FFB per car setting (default keys are NUM8 and NUM2 to increase/decrease, remappable).
Values are stored in a file called "ffbUserSettings.json", it is a multiplier on the global gain you set in the controls settings.
- Added gamepad rumble effect type enhanced/legacy options, legacy being the rumble implementation used to date.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
PHYSICS:
- Improved Ferrari 488 GT3 aero simulation

*O*

AUDIO:
- Spotter message added alerting for faster car approaching.
- Improved spotter message system.
- New spotter messages for race pre-session countdown.

nice! :o

UI:
- Replay HUD: added results table overlay and button to toggle it.

GRAPHICS
- Mirror refresh rate settings in Video Options.
Option to set a fixed fps cap, a fixed rate cut based on current fps or "Auto", which is a dynamic setting.
- Global performance optimizations.

d:)b

[ Voor 62% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-11-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:41
Ook een nieuwe kleur voor de Lexus om met je eigen team te rijden. Je kan echter nog steeds niets aanpassen. Licencing hell dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
Erg prijzig voor deze upgrade....Misschien ben ik wel aan het zeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

RobbieHifi schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:33:
Erg prijzig voor deze upgrade....Misschien ben ik wel aan het zeuren.
Je kan ook 0,75 tracks voor RF2 kopen of nog minder track voor iRacing als je dat liever doet.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Wat mij verbaast dat ze het WORLD GT Challenge noemen en met 1 Europees circuit op de proppen komen. Waar zijn Azië en Amerika? Is dit slechts deel 1? Wat volgt hierna? Ik vind de naamgeving erg vreemd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:13:
Wat mij verbaast dat ze het WORLD GT Challenge noemen en met 1 Europees circuit op de proppen komen. Waar zijn Azië en Amerika? Is dit slechts deel 1? Wat volgt hierna? Ik vind de naamgeving erg vreemd.
Ik zou er niet teveel achter zoeken Klaas, ik geloof niet dat ze van plan zijn om nog 11 circuits te gaan toevoegen om alle GT World's in de game te krijgen. Blijkbaar was het al niet mogelijk om Magny-Cours en Zandvoort te laserscannen vanwege de pandemie. En eigenlijk stond deze DLC in zijn geheel niet om de kaart. Maar blijkbaar door wat fortuinlijke omstandigheden hebben ze hem wel gemaakt. :9

Anyway, als een zeer groot fan van Imola. Kan ik alleen maar zeggen, wat een baan. Had net een AI race met de nieuwe Ferrari evo. Ik weet niet of de AI nu zo traag is (op Imola), de Ferrari zo goed (en oh boi, wat is dit ding goed) of dat ik in de loop van de tijd gewoon wat sneller 8) ben geworden want ik reed ze op een hoop. Settings waren volgens mij 96% en 80% agrresive.
Ik rij normaal niet vaak tegen de AI, maar wilde dit even testen omdat er blijkbaar verbeteringen waren doorgevoerd. Reed grootste deel van de tijd voorop, dus heb niet veel van de AI gezien.

De Merc is niet echt veranderd naar mijn inziens, alleen de neus is nu fugly.

Zal morgen nog wel even de andere wagens testen om te zien of het nu die nieuwe Pirelli banden zijn of dat het toch echt de Ferrari is die zo goed is geworden.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Moest zelf wel aan de nieuwe Ferrari en/of de banden wennen. Idee dat die meer glijdt, maar dat kan natuurlijk aan de setup liggen. Overigens had ik het idee dat de AI ook langzamer is dan voor de update, ze bewegen iig ook veel meer...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat het publiek op Imola ook allemaal een mondkapje op heeft :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f0N8d22.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
CoronelHimself schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:58:
[...]

Je kan ook 0,75 tracks voor RF2 kopen of nog minder track voor iRacing als je dat liever doet.
Klopt, er is niets mis met de prijs die ze hiervoor vragen, maar ACC heeft wat mij betreft één groot nadeel wat betreft de waarde die je terug krijgt voor wat je betaalt voor een track.... je kunt er alleen op racen met een GT3 of GT4. En daar zit voor mij dan ook een behoorlijk verschil met rFactor 2.

Tot nu toe heb ik alle DLC van ACC aangeschaft, maar deze sla ik over. Imola zit al in andere sims die ik bezit, zoals AC, rFactor 2, AMS1, AMS2 en RaceRoom en de 2 ‘nieuwe’ GT3’s... daar heb ik er ook al genoeg van. :+.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

PatrickC schreef op woensdag 18 november 2020 @ 23:36:
[...]

Klopt, er is niets mis met de prijs die ze hiervoor vragen, maar ACC heeft wat mij betreft één groot nadeel wat betreft de waarde die je terug krijgt voor wat je betaalt voor een track.... je kunt er alleen op racen met een GT3 of GT4. En daar zit voor mij dan ook een behoorlijk verschil met rFactor 2.

Tot nu toe heb ik alle DLC van ACC aangeschaft, maar deze sla ik over. Imola zit al in andere sims die ik bezit, zoals AC, rFactor 2, AMS1, AMS2 en RaceRoom en de 2 ‘nieuwe’ GT3’s... daar heb ik er ook al genoeg van. :+.
Absoluut, de waarde die je er aan hecht is van meerdere dingen afhankelijk. Voor mij is ACC mijn hoofd sim op het moment, dus de kosten van de dlc is dan ook van ondergeschikt belang. Voor jou is RF2 volgens mij je belangrijkste sim. Ik heb denk ik denk ik de helft van de content van RF2 (geen GT3's uiteraard :+ ) En ik rijd voornamelijk met de endurance pack wagens.

En wat mensen ook moeten beseffen dat de ontwikkeling van racing sims zoals ACC en RF2 alleen doorgaat als er wat geld blijft binnenkomen. Die paar copies van de originele titel die ze nu nog verkopen (meestal ook zwaar afgeprijst) daar kunnen ze simpelweg niet van leven. Als je FIFA of zo wil spelen mag je elk jaar 70 euro aftikken, voor een content upgrade en wat minuscule wijzigingen.

Dus software technisch is simracing een goedkope hobby. :P

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
CoronelHimself schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:58:
[...]

Eens, maar als ik het vergelijk met de eerdere ACC upgrades vind ik het karig.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
CoronelHimself schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:59:
Absoluut, de waarde die je er aan hecht is van meerdere dingen afhankelijk. Voor mij is ACC mijn hoofd sim op het moment, dus de kosten van de dlc is dan ook van ondergeschikt belang. Voor jou is RF2 volgens mij je belangrijkste sim. Ik heb denk ik denk ik de helft van de content van RF2 (geen GT3's uiteraard :+ ) En ik rijd voornamelijk met de endurance pack wagens.
Ja, rF2 is mijn belangrijkste sim en ik ben gewend aan hoe de GT3’s daar aanvoelen, waardoor ik deze prefereer boven die van ACC (ik gebruik maar een G27 stuur en in ACC krijg ik minder feedback door dan in rF2). Maar dat neemt niet weg dat ACC een erg goede racing sim is.
CoronelHimself schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:59:
En wat mensen ook moeten beseffen dat de ontwikkeling van racing sims zoals ACC en RF2 alleen doorgaat als er wat geld blijft binnenkomen. Die paar copies van de originele titel die ze nu nog verkopen (meestal ook zwaar afgeprijst) daar kunnen ze simpelweg niet van leven. Als je FIFA of zo wil spelen mag je elk jaar 70 euro aftikken, voor een content upgrade en wat minuscule wijzigingen.

Dus software technisch is simracing een goedkope hobby. :P
Helemaal mee eens! Ik vrees al weer de reacties op RaceDepartment morgen als de Spa track uitkomt voor rF2 en het vaste groepje mensen begint te klagen over hoe duur ze het wel niet vinden en dat ze vinden dat eerst alle bugs moeten worden opgelost door S397 voordat er nieuwe betaalde content mag worden uitgebracht. Studio 397 kan alleen blijven werken aan rF2 als er geld binnenkomt. Hetzelfde geldt voor ACC en Kunos Simulazioni.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
LTC's 3h van Nurburgring begint over 2 minuten!!
https://www.twitch.tv/gussdeblod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:03
Hotfix is inmiddels ook uit.

Dear ACC racers!
ACC hotfix 1.6.1 is out now on Steam, refresh your client in order to get the update.

GRAPHICS:
- Various texture optimizations.

UI:
- Fixed MFD not updating when HUD hidden.
- Added Imola in MP track preference list.
- Hide pitlane cars filter in the realtime widget now defaults to disabled.
Legacy option added in the hud.json (realtimeStandingPitFilter).

CONTROLS:
- EnableManufacturerExtras is now a setting exposed in the UI controls page.
- Potential fix to the Logitech TrueForce implementation.
- Fixed controller bindings for Save Replay, Add Replay Highlights, Save Highlights

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Ahum mjah, de race afgelopen dinsdag. Top kwalificatie, net poleposition gemist doordat Sem in de laatste minuten nog even een sloot rapper ging maar p2 is voor mij echt een top kwali (die gt4 liggen mij beter dan gt3).

Beetje jammer van lap 1, de wagen begon als een malle te blokkeren zodra ik de rem ook maar een beetje aanraakte. Volle bak glijden bij de hairpin en laatste chicane voordat ik door had dat de ABS uit stond (oeps...). Van p2 in lap 1 naar p20, oeps :D Maar goed de racepace was er nog steeds dus lekker wat inhaalacties kunnen maken om alsnog p7 te finishen.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
En we gaan live voor de eerste ronde qualy voor de endurance 3 hours of Hungaroring komende zaterdag :)

edit naar sessie Q2

[ Voor 13% gewijzigd door H-Alien op 24-11-2020 20:31 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@dvdkiwi e.a.

Komende zaterdag 14:00 de SRHI Hungaroring 3 uur !!

Race #7 in het kampioenschap van 1 uur's races is dus een endurance waarin we met teams meedoen in 1 auto, waar de andere races we allemaal individueel meerijden. Nu moeten we de auto delen en zelfs 3 verplichte pitstops mét rijderswissel. Dus genoeg te doen!!

Mijn kwalificatie is vanavond en is hier te zien:

Verdere officiële SRHI streams:

Q2 (hierin doe ik mee)

Q3
[YouTube: SRHI - 3H of Hungaroring Q3 - Assetto Corsa Competizione]

Q4

En dan zaterdag de race!! *O*
[YouTube: SRHI - 3H of Hungaroring - Assetto Corsa Competizione]

mijn eigen stream voor de race moet ik nog klaarzetten, dus die zal ik tzt nog wel even posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-11-2020 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik zal de stream zaterdag aanzetten :)

Hier gebeurt helemaal niks sinds ik de T500 verkocht heb.
De nieuwe stoel en rig zijn deze week binnengekomen, nu is het alleen nog wachten op Fanatec.

Ook hoor ik goede ervaringen van ACC op de next gen consoles dus dat moet helemaal goedkomen!

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 24-11-2020 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
En nog een hotfix
Dear ACC racers!
ACC hotfix 1.6.2 is out now on Steam, refresh your client in order to get the update.

GENERAL:
- Fix for a potential crash when loading multiple gallery replays.

GAMEPLAY:
- Potential improvement to general AI pace at high skill levels.

PHYSICS:
- Audi R8 GT3 Evo front damping motion ratio correction.
- Mercedes-AMG GT3 and McLaren 720s GT3 rear suspension motion range tweaks on extreme loads.

GRAPHICS:
- Fixed a missing LOD assignment for the Audi R8 LMS Evo.
- Removed flashing animation from the pitstop sign.
- Various livery fixes.
- Fixed an issue with opponent car LOD flicker when using mirror resolution settings.

UI:
- Minor localization fixes.
- Radar now always visible even when the HUD is hidden when enabled.
- Special Events DLC evaluation check.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
60% korting op steam, ik heb hem ook met gehaald

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb hem gisteren ook gehaald met alle mogelijke pakketten, ben erg benieuwd naar hoe het rijdt.
Iemand tips m.b.t. goede online servers? Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Ik lees op een aantal plekken dat de AI sterk verbeterd is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Moet zeggen dat ik echt zin heb om met deze sim te starten, hopelijk trekt m'n pc het een beetje. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
tomolino schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:22:
Ik heb hem gisteren ook gehaald met alle mogelijke pakketten, ben erg benieuwd naar hoe het rijdt.
Iemand tips m.b.t. goede online servers? Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Ik lees op een aantal plekken dat de AI sterk verbeterd is, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Moet zeggen dat ik echt zin heb om met deze sim te starten, hopelijk trekt m'n pc het een beetje. :P
Kan je ten zeerste aanraden gewoon een community te zoeken die ACC races organiseert. Public lobbies zijn af en toe (mits hoge SA rating) wel oke, maar in het algemeen moet je voor de beste races uiteindelijk gewoon bij een league gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Het lastige vind ik, waar vind je die? Ik zie overal allerlei leagues, maar heb geen idee welke nou goed is en welke niet. Als er hier mensen zijn die leuke leagues weten dan hoor ik dat graag. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 09:30
Vandaag ook maar eens aangeschaft met de BF korting.
Geen idee of ik het veel ga spelen, maar staat er in ieder geval 1 game op steam :)

Iemand die hier met een Simucube2 rijdt en wat profielen heeft voor de verschillende auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Laatst online: 23:33
@JPM85
Het standaard profiel is wel oke op de Pro.
Zou de desktop even moet aanzwengelen, maar volgens mij heb ik alleen de overall op iets van 50/60% staan.

Enige advies wat ik heb is om de rotatie te beperken tot 540.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7sem10
tomolino schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:19:
Het lastige vind ik, waar vind je die? Ik zie overal allerlei leagues, maar heb geen idee welke nou goed is en welke niet. Als er hier mensen zijn die leuke leagues weten dan hoor ik dat graag. ;)
Ik race zelf in ACC bij SRHI.eu, maar volgens mij zag ik laatst dat er nog een community hier wel actief is op tweakers (LTS dacht ik).

Op de website vind je ook een link naar discord (waar de meeste communicatie via verloopt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

GT4 en Imola DLC toch ook maar gekocht. Dan is het weer compleet :)

Ferrari 488 GT3 EVO *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 27-11-2020 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

Je weet niet wat je mist (mistte) Imola is echt heel gaaf om te racen. De 488 EVO merk ik niet zo veel van persoonlijk. Ben met de Motec SW in de weer geweest met de dampers, en merk wel iets verbetering, maar onder de 1:44 krijg ik hem maar niet (Imola), terwijl menigeen de 1:42 aantikt :-(

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
tomolino schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:19:
Je kan altijd meedoen bij Fastlane, ik ben daar ook recent gejoined. Het niveau is soms wat hoog (voor mij dan) maar het is altijd gezellig en er wordt netjes gereden. Divebomben hoef je niet te verwachten in de eerste bocht.

iedere zaterdag en maandag wordt er geracet in AC, en iedere woensdag in ACC

https://discord.gg/JAfFPhum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Voor communities met mede tweakers zijn idd srhi (zie sig), LTC (zie eerder in de thread) of fastlane de populaire opties. Dive-bombs hoef je als het goed is bij geen een community te verwachten, daar zijn het communities voor. Om public server chaos te vermijden :)

Goed nieuws wat betreft de SRHI endurance (3 hours of Hungaro) morgen. We hebben profi commentatoren voor de livestream geregeld, zal dus kwalitatief stuk beter commentaar zijn dan mijn gebrabbel tijdens de kwalificaties :D

[ Voor 21% gewijzigd door H-Alien op 27-11-2020 22:48 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
H-Alien schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:45:
Voor communities met mede tweakers zijn idd srhi (zie sig), LTC (zie eerder in de thread) of fastlane de populaire opties.
ik join hier ook maar eens :) Altijd gezellig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 19:56
Vandaag staat de 3h of Hungaroring op de planning bij SRHI.eu. De kwalificaties hebben aangetoond dat het middenveld belachelijk dicht bij elkaar ligt, nr. 5 tot nr. 18 op 0.6 van elkaar. Maar ook de top 3 zit maar 0.1 van elkaar, dus het wordt hopelijk een mooie race met veel gevechten.

Live stream met proffesioneel engels commentaar vind je hier:

[YouTube: SRHI - 3H of Hungaroring - Assetto Corsa Competizione]

De livetiming van de race kun je volgen via https://www.pitwall.live

[ Voor 12% gewijzigd door CAFAN op 28-11-2020 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@dvdkiwi
Jup, en mijn stream voor de liefhebbers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 11:31

MrMarcie

CFMoto 650MT

Ik heb die ACC sinds een paar dagen maar qua performance doet ie bijna de helft van de FPS t.o.v. AC. Is dit zo'n andere game of doe ik wat fout? Heb voor nu maar diverse instellingen verlaagd zodat het nog beetje goed speelbaar blijft. Rond de 52 FPS. (Op 3440x1440, RX 580 8Gb. Ben aan het sparen voor een RX 6700)

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 29-11-2020 20:19 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-Alien
Je doet niks fout, ACC is een fps vretende machine. AMD is bij ACC ook zwaar in het nadeel t.o.v. Nvidia dus dat helpt ook niet.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:41:
Je doet niks fout, ACC is een fps vretende machine. AMD is bij ACC ook zwaar in het nadeel t.o.v. Nvidia dus dat helpt ook niet.
Ergens halverwege de video heeft een Dan Suzuki een test gedaan tussen 3 onverkrijgbare GPU's.

RTX3090
RTX3080
RX6800XT

Alleen 1080p en 1440p + tripples.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@CoronelHimself nice! d:)b

Dan valt de AMD kaart toch wel tegen. Misschien in VR of 4K dat het grotere geheugen in zijn voordeel is, maar het lijkt erop dat het groene kamp toch nog steeds de beste keus is. Tenzij er nog flinke verbeteringen komen in de AMD drivers .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alfa90_Buttje schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:

Dan valt de AMD kaart toch wel tegen. Misschien in VR of 4K dat het grotere geheugen in zijn voordeel is, maar het lijkt erop dat het groene kamp toch nog steeds de beste keus is. Tenzij er nog flinke verbeteringen komen in de AMD drivers .. ?
Ook mogelijk in de toekomst zal AMD nog achterlopen, wat Sukuzi ook goed aanhaalt als wens, DLSS op je zij-schermen om die gewoon in een flink lagere resolutie te laten draaien en via DLSS weer wat omhoog krikken, zou je gigantische framerate boost moeten krijgen waar AMD nog behoorlijk achterloopt met hun DLSS (ja, de relatieve stappen die ze maken zijn groot, maar niet genoeg om 'on par' met Nvidia te komen).

Maar alles staat en valt met 1 simpel ding: beschikbaarheid. Als jij wel een 6800XT kan krijgen, maar geen 3080 of zelfs 3090, mag die wel iets minder zijn.. je hebt hem tenminste :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
SinergyX schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:40:
[...]
Maar alles staat en valt met 1 simpel ding: beschikbaarheid. Als jij wel een 6800XT kan krijgen, maar geen 3080 of zelfs 3090, mag die wel iets minder zijn.. je hebt hem tenminste :P
Naar het laatste wat ik hoorde waren de AMD kaarten net zo onleverbaar als alles van Nvidia toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

SinergyX schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:40:
[...]

Ook mogelijk in de toekomst zal AMD nog achterlopen, wat Sukuzi ook goed aanhaalt als wens, DLSS op je zij-schermen om die gewoon in een flink lagere resolutie te laten draaien en via DLSS weer wat omhoog krikken, zou je gigantische framerate boost moeten krijgen waar AMD nog behoorlijk achterloopt met hun DLSS (ja, de relatieve stappen die ze maken zijn groot, maar niet genoeg om 'on par' met Nvidia te komen).

Alleen is DLSS niet zoals Nvidia beweerd een simpele toggle die je aanzet en het werkt. Daarom hebben nog altijd zo weinig games het. Kunos heeft al verteld dat ze niet van plan zijn om het in ACC in te bouwen. Want ze gebruiken een hoop custom code om VR en tripple screen werkend te krijgen in de Unreal Engine.

AMD's (samen met Microsoft) implementatie van upsampling komt er ook aan binnenkort. Maar daar is nog niet heel veel van bekend. Behalve dan dat het een open standaard is, die ook op Nvidia en Intel zou moeten werken.

Steam - PTR83

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ThoNohT schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:48:
[...]

Naar het laatste wat ik hoorde waren de AMD kaarten net zo onleverbaar als alles van Nvidia toch?
Precies, dus er mag best 10% performance tussen zitten, ze zijn beide gewoon niet te verkrijgen en welke van de 2 je ook kan bemachtigen, het zijn flinke upgrades tov alles wat er nu is (buiten dan die 2xxx series misschien).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:

Ik heb een 6800XT en 3080 Gaming OC
Ja, de 3080 heeft iets meer headroom op stock settings, de 6800XT is net zo snel met wat tweaks
(wat niet kan met de 3080 door FW lock!!)
De 3080 is sneller op 4K en hogere resoluties, de 6800XT is veel sneller op 1080p.

Maar de 6800XT heeft op alle resoluties een vloeiender beeld, misschien minder FPS, maar veel beter om naar te kijken ;)

Neem je daarin mee dat VR beter aanvoelt met vloeiender beeld, dan is de 6800XT al snel de betere kaart.
Zelfs als je de 90hz (mijn bril) niet haalt dan nog lijkt het, tot op zekere hoogte, gewoon geen probleem.
ACC draai ik op de 6800XT met 200% SS en een vol grid (offline race 32 auto's) zonder problemen.
Pas bij 250% SS had ik het idee dat het te hoog gegrepen was.

Ik heb de 3080 eerst gebruikt met een 3950x, die was te langzaam.
"Helaas" de 6800XT niet kunnen testen met de oudere CPU.

Mega veel frames is leuk, maar het oog wil ook wat oOo

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@raymondw Poeh, je maakt het niet gemakkelijk. Gezien de 5000 series nog wacht op een bios update moet ik het doen met een 3900XT... dus welke kaart lijkt je dan het beste?

Dank voor je review! _O_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
Alfa90_Buttje schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:20:
@raymondw Poeh, je maakt het niet gemakkelijk. Gezien de 5000 series nog wacht op een bios update moet ik het doen met een 3900XT... dus welke kaart lijkt je dan het beste?

Dank voor je review! _O_
Je weet dat ik altijd ga voor optimale instellingen, als IT'er voelt het verkeerd om de minder presterende kaart te gebruiken.

Voor mij was het punt eigenlijk wel dat mijn vriendin zei dat ze het ook weer eens wilde proberen nadat ze mij had zien racen.
Ze gaf aan dat als toeschouwer het er veel rustiger uitzag.
En dat is ook precies wat ik zelf ervaar, alsof de frames weer goed overeenkomen met mijn input.

Daarbij heb ik zelf ook met *kuch* iRacing een paar slechte weken gehad, eigenlijk sinds ik de RTX3080 had ging het niet echt lekker. Ik dacht eerst aan de huidige situatie en "iets" teveel werk.
Maar nu met de 6800XT zit het weer in de lift.

Ik heb ook echt weer plezier in VR, op Zolder word je auto echt licht over de heuvel met de SFX-100 en op Mt Panorama is het heel vet om vanaf Forest's Elbow richting Conrod Straight te gaan en de compressie te voelen.

Van de week maar weer eens over de Ring gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@raymondw Goed bezig *O*

Nou nog even aanhaken op Fastlane :>

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
raymondw schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:53:
[...]
Voor mij was het punt eigenlijk wel dat mijn vriendin zei dat ze het ook weer eens wilde proberen nadat ze mij had zien racen.
En dat is ook precies wat ik zelf ervaar, alsof de frames weer goed overeenkomen met mijn input.
Interessant, uiteindelijk is dat denk ik belangrijker dan raw fps. Mijn ervaring is dat de unreal engine op de 1 of andere manier hier mega gevoelig voor is, heb je lekkere hoge fps voelt het alsnog een beetje onrustig. Zou wel een dikke bonus voor AMD zijn dan :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
[...]

Je weet dat ik altijd ga voor optimale instellingen, als IT'er voelt het verkeerd om de minder presterende kaart te gebruiken.

Daarbij heb ik zelf ook met *kuch* iRacing een paar slechte weken gehad, eigenlijk sinds ik de RTX3080 had ging het niet echt lekker. Ik dacht eerst aan de huidige situatie en "iets" teveel werk.

Ik heb ook echt weer plezier in VR, op Zolder word je auto echt licht over de heuvel met de SFX-100 en op Mt Panorama is het heel vet om vanaf Forest's Elbow richting Conrod Straight te gaan en de compressie te voelen.

Zou het niet te maken hebben met de driver bug die de Nvidia drivers momenteel hebben? Als je SteamVR gebruikt met een 3080 krijg je daar sowieso mee te maken. Ik heb met mijn 3080 op OculusVR eigenlijk geen klachten over hoe ACC draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
H-Alien schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:13:
Interessant, uiteindelijk is dat denk ik belangrijker dan raw fps. Mijn ervaring is dat de unreal engine op de 1 of andere manier hier mega gevoelig voor is, heb je lekkere hoge fps voelt het alsnog een beetje onrustig. Zou wel een dikke bonus voor AMD zijn dan :)
Ja, daar zit ik dus ook mee.
De Nvidia is nu een btje een paperweight geworden op mijn bureau, toch wel zonde voor het geld wat je er voor kunt vangen >:)
Ga de komende dagen nog even rustig testen.
Op de cooler na heb ik voldoende parts liggen om een 3950x op te bouwen, misschien nog maar eens 45 tegen aan gooien en dan wisselen tussen de twee.
ThoNohT schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:17:
Zou het niet te maken hebben met de driver bug die de Nvidia drivers momenteel hebben? Als je SteamVR gebruikt met een 3080 krijg je daar sowieso mee te maken. Ik heb met mijn 3080 op OculusVR eigenlijk geen klachten over hoe ACC draait.
Oculus is een heeeeel ander verhaal.
Die software is sowieso heel anders in gebruik dan WMR.
Mijn ervaringen met de CV1 zijn vele malen beter dan met WMR, helaas hebben ze dat niet doorgezet.
En met de verplichte link aan FB is de kans klein dat ik er voor kies Oculus te gaan gebruiken met de huidige devices.

De reden om de 6800XT te gebruiken was trouwens geen performance oid, maar aantal devices wat je kunt aansluiten.
Ik heb 4 monitoren en VR, Nvidia heeft daar limieten op gezet in de FW : 4
Bij het 5e device crasht de kaart en moet er een volledige system powerdown worden gedaan.
Dat het overall gevoel met de kaart dan zo goed uitpakt is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThoNohT
raymondw schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:37:

Oculus is een heeeeel ander verhaal.
Die software is sowieso heel anders in gebruik dan WMR.
Mijn ervaringen met de CV1 zijn vele malen beter dan met WMR, helaas hebben ze dat niet doorgezet.
En met de verplichte link aan FB is de kans klein dat ik er voor kies Oculus te gaan gebruiken met de huidige devices.
Ik wacht nu ook op de G2. Zit nu nog op Oculus met de Rift S. Dus voorlopig kan ik nog vooruit. Maar ik ben er wel bang voor dat het niks gaat worden als ik straks met de G2 moet gaan spelen en ik dus effectief niks heb aan de G2, of mijn 3080 als ik er een andere kaart voor moet kopen (ik gok echter dat ik met de Rift S doorspeel tot ze het fixen). Ik snap helemaal dat je niet aan een Quest wil, de Facebook requirement houdt mij ook tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Mooie commentaar bij een inhaalactie van mij afgelopen zaterdag! :D

p.s. ik ben die groene ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-12-2020 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeAnne
Goedemorgen dames en heren, met vreugde kan ik u mededelen dat de volgende Endurance race inmiddels in de stijgers staat bij LTC! Mocht je mee willen doen, lees dan onderstaande even door. Voor de Endurance race is wel een SA nodig van 80, dat hebben we besloten na een aantal incidenten in de vorige race.

Daarnaast starten we binnenkort weer met een Rookie League voor de beginners (of gewoon minder snel). Hier is ook begeleiding bij om je sneller te maken. LTC is, ondanks dat er een zeer groot deel Nederlanders mee doet (waarvan best een aantal Tweakers inmiddels ook!) een internationale community, waar de voertaal dus Engels is.

Announcing the next LTC Endurance Race for Assetto Corsa Competizione on PC.
On December 18th we'll be visiting Britain for the LTC 4 Hours of Silverstone!
The race will feature driver swaps and will have race control/live stewarding/streaming.
- 2 qualifying sessions on 11 and 12 December. First session is leading, second is only to be used as alternative if you can't attend the first. If your qualifier has set a time on December 11th, any time set on December 12th will not count.
- The race will be held on December the 18th from 20:30 CET until 00:30 CET with a 30-minute practice session beforehand to enable everyone to join the server
We will host 40 slots, with a maximum of 3 drivers per car.
Custom liveries are allowed.
You can sign up your team by going to our discord, becoming a member, and find all the info on how to sign up.
Our discord: https://discord.ltcgaming.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uWEeblwWCeZsgVh4Qv6cO81eTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Dp1QwmXFjHzgTRMzCmnLvqc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Nice @OmeAnne , zal eens kijken of er bij ons liefhebbers zijn. Mooie promo ook, alleen mag dat logo van jullie van mij wel wat minder agressief :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
Ja dat was al toen ik er kwam.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

H-Alien schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:52:
Nice @OmeAnne , zal eens kijken of er bij ons liefhebbers zijn. Mooie promo ook, alleen mag dat logo van jullie van mij wel wat minder agressief :D
Dit is Wreckfest, toch? :P

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeAnne
Als je meteen een ban wilt hebben..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Last Team Competing?! >:)

:+

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-12-2020 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
[...]

Even een ouder berichtje aanhalen, maar jouw ervaring dat de AMD kaart "vloeiender" aanvoelt staat niet op zichzelf, ook JayzTwoCents ervaart hetzelfde blijkbaar.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
Ik ervaar ook hetzelfde, maar dit lijkt toch echt de driver bug te zijn hoor. Ik krijg 'stabiel' 70+fps, maar continue drops, echt elke 100-200ms even. En dat voelt totaal niet soepel aan. Maar dat kan niet anders dan een bug zijn, want de CPU en GPU worden verre van volledig belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv007
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-01-2021
CoronelHimself schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:12:
[...]

De remmen moeten eerst opwarmen bij ACC, misschien dat het gewoon een feature is in plaats van een probleem. 🤔
Ik heb hetzelfde probleem.
In assetto Corsa kan je deze instellen.In mijn geval trap ik maar tot 40% in.Als ik dan de gain verander gelijk met die 40% heb ik max remkracht met 40% pedaal kracht.
Maar in ACC kan ik dat niet veranderen en heb ik maar 62% remkracht als ik vol op mijn pedaal trap.Waar kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

rsv007 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:25:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.
In assetto Corsa kan je deze instellen.In mijn geval trap ik maar tot 40% in.Als ik dan de gain verander gelijk met die 40% heb ik max remkracht met 40% pedaal kracht.
Maar in ACC kan ik dat niet veranderen en heb ik maar 62% remkracht als ik vol op mijn pedaal trap.Waar kan ik dit instellen?
Wooh, dat is nog eens een oude post terughalen. Maar ik denk dat als je bij het configureren van je pedalen, het rempedaal niet helemaal indrukt, je daarna met 40% remdruk, je 100% kan remmen.

Geen idee waarom je het zou willen. Je kunt hierdoor alleen maar minder goed je remkracht verdelen.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsv007
CoronelHimself schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:31:
[...]

Wooh, dat is nog eens een oude post terughalen. Maar ik denk dat als je bij het configureren van je pedalen, het rempedaal niet helemaal indrukt, je daarna met 40% remdruk, je 100% kan remmen.

Geen idee waarom je het zou willen. Je kunt hierdoor alleen maar minder goed je remkracht verdelen.
Ik heb maar pas ACC geïnstalleerd..
Ik heb loadcell pedalen van rimotech op basis van thrustmaster 3TPA pedalen.Bij mij is de slag veel korter.Daarom heb ik nu maar 60% remkracht als ik op mijn rem sta met mijn volle gewicht.Daar valt echt niet mee te rijden zo.In AC remt dat perfect na de instellingen te hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@CoronelHimself heb ik ook hoor .. met een loadcell druk je tot een bepaald gewicht comfortabel, daarna ben je de boel aan het slopen, je pedaal, je stoel of je knie. Dus ik heb ook een bepaalde druk genomen die ik bij een flinke remactie zou duwen en heb die als 100% genomen. Zal ook iets van 60-70% zijn IRL.

btw Fanatec Clubsport v3

Afbeeldingslocatie: https://www.simulation1.ca/wp-content/uploads/2015/11/CSP-V3_01-1000x666-600x400.png

[ Voor 32% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-12-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Alfa90_Buttje schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:37:
@CoronelHimself heb ik ook hoor .. met een loadcell druk je tot een bepaald gewicht comfortabel, daarna ben je de boel aan het slopen, je pedaal, je stoel of je knie. Dus ik heb ook een bepaalde druk genomen die ik bij een flinke remactie zou duwen en heb die als 100% genomen. Zal ook iets van 60-70% zijn IRL.

btw Fanatec Clubsport v3

[Afbeelding]
Maar je doet de instelling wel hetzelfde als ik had gesuggereerd?

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
@CoronelHimself denk het wel. In de Fanatec profiler druk ik de gewenste kracht en die stel ik op 100% (fysiek dus minder) en dan kun je in game dus gewoon de hele 100% gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv007
Ik gebruik ook in instellingen 100% maar is dan maar 60%.
Kan je echt niets mee.Ik rem vroeger dan mijn voorganger en knal nog in zijn achterste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Morgenavond weer een race!! :)

@dvdkiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
rsv007 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:51:
Ik gebruik ook in instellingen 100% maar is dan maar 60%.
Kan je echt niets mee.Ik rem vroeger dan mijn voorganger en knal nog in zijn achterste.
Bij Fanatec doe je het zo ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvOQeeGpTZ-TBKYWxeJT4eScP-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkZV4Iap4MCWR1IztlTTG3wE.png?f=fotoalbum_large

anders post je eens wat screenshots of maak je een filmpje van de settings en je pedaal travel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Een uurtje op Spa is altijd interessant om even te kijken, echter zit ik dan tussen twee nachtdiensten in...
Gaat hem dus niet worden voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv007
Alfa90_Buttje schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:29:
[...]

Bij Fanatec doe je het zo ...
[Afbeelding]

anders post je eens wat screenshots of maak je een filmpje van de settings en je pedaal travel.
Helaas kan je bij thrustmaster ts-tc je Brake input niet wijzigen.
Wel in de meeste games zelf.zoals assetto Corsa en vb raceroom.
Een screenshot of foto's posten lukt me ook niet 😚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

@rsv007 ik lees op internet wel wat positieve dingen over DXtweak2

Afbeeldingslocatie: https://www.xsimulator.net/community/attachments/dxtweak2-jpeg.75590/

ken het zelf niet verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
rsv007 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 14:14:
[...]

Helaas kan je bij thrustmaster ts-tc je Brake input niet wijzigen.
Wel in de meeste games zelf.zoals assetto Corsa en vb raceroom.
Een screenshot of foto's posten lukt me ook niet 😚
De meeste moderne pedalen calibreren vanuit hun eigen software, maar bij Ricmotech moet je ze volgens mij gewoon altijd op 100% calibreren. Vervolgens kan je in de meeste spellen dan nog weer je pedalen calibreren. ACC heeft deze optie vooralsnog niet (AFAIK). Vraag me niet waarom. Ik zit nu niet in achter m'n PC, maar volgens mij is er ingame wel een slider met 'max' en 'min' required force bij de advanced settings voor je pedals. Als je die max force nu eens grofweg 40% van die slider naar beneden zet, misschien haal je daarna met 60% kracht van de loadcel wel 100% van de remkracht van de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 01:36:
[...]

Een uurtje op Spa is altijd interessant om even te kijken, echter zit ik dan tussen twee nachtdiensten in...
Gaat hem dus niet worden voor mij ;)
Dan maar even terugkijken... DANG WAT EEN RACE!!! _O_ *O* FORZA FERRARI!! O+

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-12-2020 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Zekers! Ben een paar jaren van mijn leven kwijt maar met je eens DANG WAT EEN RACE! Uiteindelijk van p27 maar p12 dus voor mij echt een top resultaat.

Radillion blijft echt scary as can be, helemaal als de driver voor je hem verliest :D

[ Voor 45% gewijzigd door H-Alien op 08-12-2020 22:39 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Ja paar kleine momentjes gehad, maar ik mag niet klagen!! Vrijwel meteen in het begin al een track warning dus zag de bui al hangen, maar gelukkig clean gehouden daarna!! Als je ergens geen drive through wil, dan is dat op Spa... mannnnn wat is die pitlane lang! Komt geen einde aan.....

Genoeg spannende momenten beleefd.. bij Blanchimont wou er een Bentley DOOR mij heen... met @7sem10 een mini Leclerc momentje aan het eind van het rechte stuk. De 2 BMW's die elkaar tikten bij de Busstop waar ik nipt erlangs kon.. bij Eau Rouge menig auto dwars gezien.. Steeds net optijd weer weg... nota bene Cody Price die een 2:18:0!! reed in de race, snelste ronde van de race, verloor hem voor mijn neus in Eau Rouge.. Damn... kom ik met mijn 2:19:899 maar wel rock-solid :D

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-12-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsv007
7sem10 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:20:
[...]

De meeste moderne pedalen calibreren vanuit hun eigen software, maar bij Ricmotech moet je ze volgens mij gewoon altijd op 100% calibreren. Vervolgens kan je in de meeste spellen dan nog weer je pedalen calibreren. ACC heeft deze optie vooralsnog niet (AFAIK). Vraag me niet waarom. Ik zit nu niet in achter m'n PC, maar volgens mij is er ingame wel een slider met 'max' en 'min' required force bij de advanced settings voor je pedals. Als je die max force nu eens grofweg 40% van die slider naar beneden zet, misschien haal je daarna met 60% kracht van de loadcel wel 100% van de remkracht van de auto.
Hartelijk dank.
Waar vindt ik de advanced settings?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 18:06
[...]

Dit is voor mij exact hetzelfde! Ik heb de RX6800 (non-XT, Reference) en had hiervoor een GTX 1080Ti, en het lijkt allemaal veel vloeiender en soepeler te lopen. Met de 1080Ti in VR ook allerlei issues waar ik tegenaan liep, waar ik met de RX 6800 alles gewoon normaal werkend krijg, zeker na wat kleine tweaks her-en-der. Ik krijg mijn vrouw echter nog niet in de racestoel. In VR stopte ze voor de Tarzanbocht vanuit de pitstraat op Zandvoort al. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

H-Alien schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:36:
Zekers! Ben een paar jaren van mijn leven kwijt maar met je eens DANG WAT EEN RACE! Uiteindelijk van p27 maar p12 dus voor mij echt een top resultaat.

Radillion blijft echt scary as can be, helemaal als de driver voor je hem verliest :D

[Video: SRHI - ACC Championship Race - Radillion Scare]
Heel netjes gedaan teamgenoot! Hier helaas het omgekeerde: na de pitstop halverwege de leiding gepakt maar niet veel later mijn gas gelift in Blanchimont omdat ik dacht te wijd uit te komen. Dat moet je dus nooit doen want dan wordt de kont licht en ja daar ga je de vangrail in met 200+. Uiteindelijk lange repair als gevolg en P28 |:(

Je hebt een mooie uitgangspositie (p4) voor Bathurst, vanaf P28 zie ik daar ook een hoop trouble in het vooruitzicht ;)

[ Voor 7% gewijzigd door visboer32 op 09-12-2020 09:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

ThoNohT schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:54:
Ik ervaar ook hetzelfde, maar dit lijkt toch echt de driver bug te zijn hoor. Ik krijg 'stabiel' 70+fps, maar continue drops, echt elke 100-200ms even. En dat voelt totaal niet soepel aan. Maar dat kan niet anders dan een bug zijn, want de CPU en GPU worden verre van volledig belast.
@raymondw en @ThoNohT hier ook een 3080 gebruiker (Gigabyte Gaming OC i.c.m. 5800x). Fps is het probleem niet inderdaad, zelfs niet bij de start met veel AI auto's om je heen. Toch voelt het ook hier niet echt soepel, met name de omgeving (bomen, huisjes, etc) tonen soms stutters en dat rijdt niet echt lekker. Het systeem toont ondertussen gewoon een steady 120fps (gelockt).

Iemand ideeën wat hieraan te doen is?

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Djuroen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:39:
Dit is voor mij exact hetzelfde! Ik heb de RX6800 (non-XT, Reference) en had hiervoor een GTX 1080Ti, en het lijkt allemaal veel vloeiender en soepeler te lopen. Met de 1080Ti in VR ook allerlei issues waar ik tegenaan liep, waar ik met de RX 6800 alles gewoon normaal werkend krijg, zeker na wat kleine tweaks her-en-der. Ik krijg mijn vrouw echter nog niet in de racestoel. In VR stopte ze voor de Tarzanbocht vanuit de pitstraat op Zandvoort al. 8)7
Ik twijfel elke keer weer of ik de moeite moet doen om de 3080 weer in te bouwen en verder te gaan testen.
Maar wat ik tegen mijn klanten zeg "performance maakt niet veel uit, als het maar goed voelt!" komt toch steeds naar boven.
Mijn vriendin raced niet in VR btw, wel paar keer geprobeerd maar gaat hem niet worden.
Dus voor friends'n'family staat er een tripple setup, die ik stiekem ook wel gebruik voor casual sessies.

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste