Het voelde inderdaad niet afremmend en het waren geen hikjes ofzo. Wat ik zag was een vloeiend verloop tussen 55 tot 70+, ik heb het niet de hele tijd in de gaten gehouden.mr.DJ95 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:37:
[...]
Het laagste wat ik zag was 64FPS, voor m'n gevoel verder geen dipjes of lag.
Klopt, de hoek van de spiegels is een beetje sufben het netjes helpt ook niet. Dit verschilt ook per auto. Kan wel in de spiegels kijken maar staan teveel naar buiten helaas. Wel kan je veel dichter op je concurrenten rijden zonder elkaar te raken en dus ook wat meer gewaagde inhaal manouvres uit te halen .
Mocht je meer willen weten of een andere hoek willen zien let me know. Begin dat YouTube een beetje te ontdekken zo.
@jbbrans als dat netje irriteert gewoon een andere wagen kiezen
Hoe suf ook ik stem mijn wagen vaak ook af op de cockpit, sommige hebben ook een mega dode hoek linksvoor door van die ultra brede spijlen, niet handig op de meeste circuits...
www.simsport-racing.com
Het is misschien niet de juiste plek om het te vragen, maar toch:
Ben op zoek naar een nieuwe ultrawide monitor. Heb nu een 29" 2560*1080 60Hz en wil naar een 34".
Ik heb een GTX1070 die budgettechnisch gezien niet op het punt staat om op korte termijn geupgrade te worden.
Nu kan ik bij de 34" schermen kiezen tussen 2560*1080 en 3440*1440. Die laatste resolutie zal behoorlijk wat stress op de GPU opleveren. Ik heb ACC even kort op 5760*1080 gedraaid (triple setup uiteraard) en dat leverde in multiplayer rond de 30Fps op en zag er niet uit met de settings om dat überhaupt te halen..
Nu de vraag: een 3440*1440 monitor is een toekomstbestendigere keuze, maar kan ik die ook in ACC op 2560*1080 draaien en dat het er ook nog een beetje uitziet en kan ik als alternatief iets met resolution scaling uithalen waardoor ik ergens wat winst haal als ik hem op 3440*1440 draai?
Ben op zoek naar een nieuwe ultrawide monitor. Heb nu een 29" 2560*1080 60Hz en wil naar een 34".
Ik heb een GTX1070 die budgettechnisch gezien niet op het punt staat om op korte termijn geupgrade te worden.
Nu kan ik bij de 34" schermen kiezen tussen 2560*1080 en 3440*1440. Die laatste resolutie zal behoorlijk wat stress op de GPU opleveren. Ik heb ACC even kort op 5760*1080 gedraaid (triple setup uiteraard) en dat leverde in multiplayer rond de 30Fps op en zag er niet uit met de settings om dat überhaupt te halen..
Nu de vraag: een 3440*1440 monitor is een toekomstbestendigere keuze, maar kan ik die ook in ACC op 2560*1080 draaien en dat het er ook nog een beetje uitziet en kan ik als alternatief iets met resolution scaling uithalen waardoor ik ergens wat winst haal als ik hem op 3440*1440 draai?
@mikekiwi Ik zou pesdoonlijk voor de hogere resolutie gaan en dan gewoon instellingen verlagen. Weet niet of je ook wat anders doet met je monitor, maar zonder moeite pixels kunnen tellen lijkt mij nooit de beste keuze ook niet tijdens het gamen. Je doet erg lang met een monitor, dus die zal ook nog wel een GFX upgrade meemaken...
Ik ben onlangs overgestapt op deze monitor, pricewatch: LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwartmikekiwi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:22:
Op Amazon.de zelfs nog wat voordeliger te krijgen geloof ik (ik heb 349 betaald) en die bevalt me meer dan prima, hou je misschien nog wat euro's over mocht je toch de 1070 ooit eens willen vervangen.
Geen idee wat het doet qua FPS in een druk veld (net begonnen met ACC dus wat timetrials en career mode gedaan) en daar had ik met een 2070 alles op epic nog altijd ruim 75+ FPS.
:strip_exif()/f/image/dpgZlsWo3LhKqXTd6mYj6ayQ.jpg?f=fotoalbum_large)
In mijn geval gaat het om een pc die louter en alleen voor simrace gebruikt wordt. Raceroom en rFactor lijken op de hogere resolutie te kunnen draaien, ACC is de zwaarste belaster voor het systeem.paragon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:58:
@mikekiwi Ik zou pesdoonlijk voor de hogere resolutie gaan en dan gewoon instellingen verlagen. Weet niet of je ook wat anders doet met je monitor, maar zonder moeite pixels kunnen tellen lijkt mij nooit de beste keuze ook niet tijdens het gamen. Je doet erg lang met een monitor, dus die zal ook nog wel een GFX upgrade meemaken...
Dank voor de tip! Ik draai ACC nu op 2560*1080 met settings op mid+low en resolution scaler op 75. Dan rijd ik met ca 140Fps alleen op de baan. Echter, doe ik een AI-race dan halveren de FPS en zit ik met dezelfde settings op ca 65-68 FPS. Wordt uiteraard beter (ca 80-90) als er minder verkeer om me heen zit.R2D2 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:11:
[...]
Ik ben onlangs overgestapt op deze monitor, pricewatch: LC-Power LC-M34-UWQHD-100-C Zwart
Op Amazon.de zelfs nog wat voordeliger te krijgen geloof ik (ik heb 349 betaald) en die bevalt me meer dan prima, hou je misschien nog wat euro's over mocht je toch de 1070 ooit eens willen vervangen.
Geen idee wat het doet qua FPS in een druk veld (net begonnen met ACC dus wat timetrials en career mode gedaan) en daar had ik met een 2070 alles op epic nog altijd ruim 75+ FPS.
Dus ik verwacht echt een serieuze bottleneck als de resolutie behoorlijk wordt opgeschroefd...
Ik heb ook een 3440x1440 monitor icm een GTX 1070 (Alienware 15 R3) en met de meeste settings op high haal ik 60 FPS in races met 19 AI. Alleen als het donker wordt of in de regen zakken de FPS onder de 60 en soms ook onder de 50.mikekiwi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:22:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hmmm, ben dan wel erg nieuwsgierig naar je settings, dat haal ik dus niet eens met een lagere resolutie, 14 AI en bijna niets op high (alleen AA op high volgens mij).PatrickC schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Ik heb ook een 3440x1440 monitor icm een GTX 1070 (Alienware 15 R3) en met de meeste settings op high haal ik 60 FPS in races met 19 AI. Alleen als het donker wordt of in de regen zakken de FPS onder de 60 en soms ook onder de 50.
Ben je bereid deze met me te delen?
Iets anders dat mij is opgevallen (ben nu toch bezig) is dat bij het racen tegen AI de FPS lager lijken zijn dan als ik tegen een gelijke hoeveelheid tegenstanders race in een online multiplayer race.
Kan logisch zijn (computer moet ook rekenen wat de AI's gaan doen), maar dan zou je een hogere CPU last verwachten en niet een grafisch gevolg.... Iemand anders dezelfde ervaring?
[ Voor 25% gewijzigd door mikekiwi op 11-10-2020 22:23 ]
OK, moeite van het uitzoeken waard dus. CPU upgrade is goedkoper dan GPU upgrade (uitgaande van processorupgrade (i5->i7) op hetzelfde moederbord)paragon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:32:
Hogere CPU belasting kan ook minder fps als gevolg hebben. Het is maar net waar de bottleneck zit.
[ Voor 10% gewijzigd door mikekiwi op 11-10-2020 22:37 ]
Ik zal morgen even kijken wat mijn settings zijn en ze delen. De CPU die ik gebruik is trouwens een Core i7 7700hq.mikekiwi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Hmmm, ben dan wel erg nieuwsgierig naar je settings, dat haal ik dus niet eens met een lagere resolutie, 14 AI en bijna niets op high (alleen AA op high volgens mij).
Ben je bereid deze met me te delen?
Iets anders dat mij is opgevallen (ben nu toch bezig) is dat bij het racen tegen AI de FPS lager lijken zijn dan als ik tegen een gelijke hoeveelheid tegenstanders race in een online multiplayer race.
Kan logisch zijn (computer moet ook rekenen wat de AI's gaan doen), maar dan zou je een hogere CPU last verwachten en niet een grafisch gevolg.... Iemand anders dezelfde ervaring?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Met een GPU upgrade haal je meestal veel meer winst. Heb je wel eens gekeken hoe de belasting van je GPU en CPU is met tools als MSI Afterburner icm Rivatuner?mikekiwi schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:36:
[...]
OK, moeite van het uitzoeken waard dus. CPU upgrade is goedkoper dan GPU upgrade (uitgaande van processorupgrade (i5->i7) op hetzelfde moederbord)
Dank je!
Logging: ga ik straks aanzetten Vanmiddag weer wat oefenen en vanavond een race voor het 'echie' in ACC, zou genoeg input moeten leveren.
Uiteraard is een GPU-upgrade meer aan te raden, maar dan zou ik van een 1070 wel naar een 20xx moeten gaan om een beetje een stap te maken. En dat kost me bovenop de verkoop van de 1070 wel 250-500 euro (afhankelijk van de keuze). En een een CPU upgrade van de i5-4460 die ik nu heb naar een i7 kost me ca 75 euro. En natuurlijk is de winst een stuk minder, maar het budget voor de GPU-upgrade is er niet.
Logging: ga ik straks aanzetten Vanmiddag weer wat oefenen en vanavond een race voor het 'echie' in ACC, zou genoeg input moeten leveren.
Uiteraard is een GPU-upgrade meer aan te raden, maar dan zou ik van een 1070 wel naar een 20xx moeten gaan om een beetje een stap te maken. En dat kost me bovenop de verkoop van de 1070 wel 250-500 euro (afhankelijk van de keuze). En een een CPU upgrade van de i5-4460 die ik nu heb naar een i7 kost me ca 75 euro. En natuurlijk is de winst een stuk minder, maar het budget voor de GPU-upgrade is er niet.
Ik zou sowieso eerst even msi afterburner aanzetten (met zowel gpu en cpu usage) om te zien waar de bottleneck zit. Met mijn oude systeem (i5 3750k + gtx1080) was de cpu de bottleneck en niet de grafische kaart. GPU usage zat ruim onder de 100% maar cpu zat op de grens en liep soms tegen 100% aan met een duidelijke stotter tot gevolg.
Voor de GT4 liefhebbers, nog iets meer dan een week tot de start van het SRHI GT4 kampioenschap. Momenteel 21 drivers, leuke grid en groeit elke dag nog iets. Wil je meedoen, stuur even een dm of kijk op onze discord (zie sig).
edit: 22 drivers, dat bedoel ik
Voor de GT4 liefhebbers, nog iets meer dan een week tot de start van het SRHI GT4 kampioenschap. Momenteel 21 drivers, leuke grid en groeit elke dag nog iets. Wil je meedoen, stuur even een dm of kijk op onze discord (zie sig).
edit: 22 drivers, dat bedoel ik
[ Voor 3% gewijzigd door H-Alien op 12-10-2020 10:08 ]
www.simsport-racing.com
@mikekiwi De settings die ik gebruik zijn:
Fullscreen : Enabled
Resolution: 3440x1440
V-Sync: Off
Framerate Limit: Off
Menu Framerate Limiter: Enabled
HDR Output: Disabled
Basic:
Resolution Scale: 100%
View Distance : High
Shadows : High
Shadow Distance : High
Antialiasing : High
Antialising Type : Temporal
Effects: High
Post-Processing : High
Foliage : High
Texture : High
Mirror View Distance : 100 meters
Mirror Quality : Low
Mirror Resolution : Low
Opponent Visibility : 10
Advanced:
Materials Quality : High
Temporal Upsampling : Disabled
Bloom Quality : High
Volumetric Fog : Low
Foliage Lod Quality : Low
Car Lod Quality : 25%
HLOD : Enabled
Advanced Sharpen Filter : Disabled
Image Customization:
Motion Blur : Disabled
Saturation : 100
White Balance : Neutral
Sharpness : 80%
Camera Dirt Effect : 3.0
Image Contrast : 0.50
Exposure Gain : 0.40
Tone Mapping : ACES
Fullscreen : Enabled
Resolution: 3440x1440
V-Sync: Off
Framerate Limit: Off
Menu Framerate Limiter: Enabled
HDR Output: Disabled
Basic:
Resolution Scale: 100%
View Distance : High
Shadows : High
Shadow Distance : High
Antialiasing : High
Antialising Type : Temporal
Effects: High
Post-Processing : High
Foliage : High
Texture : High
Mirror View Distance : 100 meters
Mirror Quality : Low
Mirror Resolution : Low
Opponent Visibility : 10
Advanced:
Materials Quality : High
Temporal Upsampling : Disabled
Bloom Quality : High
Volumetric Fog : Low
Foliage Lod Quality : Low
Car Lod Quality : 25%
HLOD : Enabled
Advanced Sharpen Filter : Disabled
Image Customization:
Motion Blur : Disabled
Saturation : 100
White Balance : Neutral
Sharpness : 80%
Camera Dirt Effect : 3.0
Image Contrast : 0.50
Exposure Gain : 0.40
Tone Mapping : ACES
Dank je, ik ga mijn instellingen hiermee matchen en zien wat het doet.
Logging aangezet, maar bestand had zijn max bereikt net voordat mijn online race begon. Zal op basis van wat ik nu heb wat info posten morgen.
Zag in beeld dat GPU ongeveer continu op ca 50% stond, maar CPU dik in de 95% en hoger
Logging aangezet, maar bestand had zijn max bereikt net voordat mijn online race begon. Zal op basis van wat ik nu heb wat info posten morgen.
Zag in beeld dat GPU ongeveer continu op ca 50% stond, maar CPU dik in de 95% en hoger
Lijkt er dus op dat je ‘CPU bound’ bent. Bij mij zit de GPU op die setting tussen 85-100% en de CPU rond de 60-70%. ACC is veel CPU intensiever dan bijvoorbeeld rFactor 2. Daar zit mijn CPU vaak maar op zo’n 30-40%.mikekiwi schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:07:
Dank je, ik ga mijn instellingen hiermee matchen en zien wat het doet.
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 12-10-2020 22:19 ]
Daar lijkt het inderdaad op. Net even wat cijfertjes geselecteerd en onder elkaar uitgelijnd. Je ziet dat de tijden tussen 18:00 en 19:30 missen, toen was ik een hapje eten ;-). Tot 18:00 wat practice gedaan in lichte omstandigheden, alleen op de baan. Daarna wat AI-races tot ca 20:00uur in het donker. CPU nadert dan de 100, de GPU lijkt het zelfs rustiger te hebben. Ram is verder geen issue en niet interessant in deze opzet:PatrickC schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:18:
[...]
Lijkt er dus op dat je ‘CPU bound’ bent. Bij mij zit de GPU op die setting tussen 85-100% en de CPU rond de 60-70%. ACC is veel CPU intensiever dan bijvoorbeeld rFactor 2. Daar zit mijn CPU vaak maar op zo’n 30-40%.
/f/image/JCJwBfwcRkhOmNHe7mrGFBIN.png?f=fotoalbum_large)
@mikekiwi Je zou het nog per CPU core kunnen bekijken, maar het lijkt me duidelijk dat je CPU het probleem is hier. En daardoor wordt je GPU ook minder belast, omdat de FPS omlaag gaan.
Per core geeft hetzelfde beeld:PatrickC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:27:
@mikekiwi Je zou het nog per CPU core kunnen bekijken, maar het lijkt me duidelijk dat je CPU het probleem is hier. En daardoor wordt je GPU ook minder belast, omdat de FPS omlaag gaan.
/f/image/SBY2RPd4h7qRu2lF0McBMbWu.png?f=fotoalbum_large)
Ben al bezig met vervanging, denk dat het een i5-4690K gaat worden
Schiet je daar veel mee op denk je?mikekiwi schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:31:
Ben al bezig met vervanging, denk dat het een i5-4590K gaat worden
https://cpu.userbenchmark...l-Core-i5-4460/2604vs2310
Wel als ik niet een typefout had gemaakt die ik later (maar dus te laat :-) ) al had gecorrigeerd (ik bedoelde 4690k ipv 4590):PatrickC schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:36:
[...]
Schiet je daar veel mee op denk je?
https://cpu.userbenchmark...l-Core-i5-4460/2604vs2310
https://cpu.userbenchmark...l-Core-i5-4460/2432vs2310
[ Voor 5% gewijzigd door mikekiwi op 13-10-2020 21:40 ]
Om het naast de hard/software ook weer eens over de game te hebben 
Gisteren een awesome race gehad op Silverstone. Begon de race op P15 maar in bocht 1 in lichte aanraking gekomen met meneer @Alfa90_Buttje. Waardoor we helaas beiden in de rondte gingen, en ik terugviel naar P41. Hoewel, ik de boarding in ging was de klap licht en viel de schade mee (±3sec). Hierna een heerlijke inhaalrace kunnen rijden en na een uur close racing uiteindelijk een P2 eruit gesleept.
Gisteren een awesome race gehad op Silverstone. Begon de race op P15 maar in bocht 1 in lichte aanraking gekomen met meneer @Alfa90_Buttje. Waardoor we helaas beiden in de rondte gingen, en ik terugviel naar P41. Hoewel, ik de boarding in ging was de klap licht en viel de schade mee (±3sec). Hierna een heerlijke inhaalrace kunnen rijden en na een uur close racing uiteindelijk een P2 eruit gesleept.
@7sem10 gebruik jij een speciale overlay of hoe krijg jij links die hele lijst met deelnemers op je scherm en rechtsonder je positie en rondetijd?
Volgens mij is dit niet in-game. Maar in de replay kun je de HUD aanzetten, dan krijg je dit wel te zien.Rudolf schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:39:
@7sem10 gebruik jij een speciale overlay of hoe krijg jij links die hele lijst met deelnemers op je scherm en rechtsonder je positie en rondetijd?
Steam - PTR83
7sem10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:02:
[YouTube: SRHI - Silverstone - GT3 Round 4 - BMW M6 (Last to 2nd)]
Gisteren een awesome race gehad op Silverstone. Begon de race op P13 maar in bocht 1 kwam @7sem10 licht in aanraking met mijn achterzijde
owjah, vanaf 1:40:08 nog wat BONUS footage

[ Voor 28% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-10-2020 16:35 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haha, dat ongeluk. Je reed natuurlijk vrij langzaam. Maar om bij de start van een race nu zo iemand in te halen.... Maar volgens mij zei die zelf ook dat die nog wat onbekend was met het racen tegen echte mensen. Niet dat je dit tegen de AI van ACC moet proberen want dan lig je er ook naast.Alfa90_Buttje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
![]()
Gisteren een awesome race gehad op Silverstone. Begon de race op P13 maar in bocht 1 kwam @7sem10 licht in aanraking met mijn achterzijde.. waardoor we helaas beiden in de rondte gingen, en ik terugviel naar P40. Hoewel, ik de boarding in ging was de klap niet enorm hard, maar daarna tikte een witte Ferrari coureur mij nogmaals in de rondte, en zodoende had ik redelijke schade (+11sec repair time), maar omdat ik niet 41 seconden stil wilde staan en de auto verder goed reed besloten hiermee door te rijden. Hierna een vrij lastige inhaalrace moeten rijden .. en na een uur close racing uiteindelijk een P13 eruit gesleept, binnen de top 15 met reversed grid dus P3 op Kyalami over 2 weken.
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Round #4 60min race @Silverstone - LIVE onboard in VR!!]
owjah, vanaf 1:40:08 nog wat BONUS footagemust see!
![]()
Ikzelf begon op de 16e plek, dus ik hoopte eindelijk mijn entree te kunnen maken in de top 15, maar mijn race werd helaas verpest door een kleine aanrijding, waardoor de achterkant van de Porsche nogal lastig te controleren was. Had gehoopt dat ik het pitwindow kon halen, maar hij brak in iedere medium speed bocht hard uit. Dus moest wel binnen de 10 minuten de pits in, daar dan ook lang vertoefd. En kwam met een ronde achterstand op zo'n beetje het hele veld weer de baan op (plek 38 ofzo) . Heb me nog bij een aantal mensen kunnen unlappen. En na de pitstop fase kon ik nog een aantal plekken pakken en kwam ik als 24e de finish over.
De snelheid was goed ondanks de extra bandenslijtage (20 minuten oudere banden), kon ik me goed handhaven tussen de nummer 5 en 6 (helaas op een ronde achterstand)
Toen kwam natuurlijk de straf voor het niet pitten op het juiste moment (+130 seconden) en volgens mij ben ik daardoor 32e geworden. Hopelijk wordt die straf nog teruggedraaid.
[ Voor 3% gewijzigd door CoronelHimself op 14-10-2020 17:17 ]
Steam - PTR83
Er zijn veel circuits waar het naar voren rijden vanaf achter lastig is. Ik denk dat het op Kyalami ook zeker mogelijk is, dus hopelijk kom je daar mooi in de top 15 terecht. Op laguna seca en hungaroring wordt het lastiger. Ik zie echter nog wel veel fluctuatie in de top 15 plekken hoor. De mensen die constant in de top 15 zijn gefinished zijn op 3 vingers te tellen.CoronelHimself schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:11:
[...]
Haha, dat ongeluk. Je reed natuurlijk vrij langzaam. Maar om bij de start van een race nu zo iemand in te halen.... Maar volgens mij zei die zelf ook dat die nog wat onbekend was met het racen tegen echte mensen. Niet dat je dit tegen de AI van ACC moet proberen want dan lig je er ook naast.
Ikzelf begon op de 16e plek, dus ik hoopte eindelijk mijn entree te kunnen maken in de top 15, maar mijn race werd helaas verpest door een kleine aanrijding, waardoor de achterkant van de Porsche nogal lastig te controleren was. Had gehoopt dat ik het pitwindow kon halen, maar hij brak in iedere medium speed bocht hard uit. Dus moest wel binnen de 10 minuten de pits in, daar dan ook lang vertoefd. En kwam met een ronde achterstand op zo'n beetje het hele veld weer de baan op (plek 38 ofzo) . Heb me nog bij een aantal mensen kunnen unlappen. En na de pitstop fase kon ik nog een aantal plekken pakken en kwam ik als 24e de finish over.
De snelheid was goed ondanks de extra bandenslijtage (20 minuten oudere banden), kon ik me goed handhaven tussen de nummer 5 en 6 (helaas op een ronde achterstand)![]()
Toen kwam natuurlijk de straf voor het niet pitten op het juiste moment (+130 seconden) en volgens mij ben ik daardoor 32e geworden. Hopelijk wordt die straf nog teruggedraaid.Anders moet ik weer bijna achteraan starten. Dat ik de eerste race van het kampioenschap niet mee kon doen, heb ik nog steeds last van. Als je eenmaal in de top 15 zit, is het gewoon gratis punten harken.
Wel is het zo dat 1 slecht resultaat grote kans heeft op 2 slechte resultaten. En dat de kans dat je crashed natuurlijk veel groter is als je 30 mensen moet inhalen tov 10.
Ik denk dat reversed grid een leuk principe is, maar dat het niet zo goed past bij een grid met 50 autos. Rond de 25-30 entries zou dan ongeveer de max moeten zijn.
Agreed, al doende leert men. Volgend kampioenschap als we weer 40+ inschrijvingen hebben ben ik ook voorstander van 2 splits. Quali dag voor de start om de splits te bepalen en dan lekker knallen. 40-50 wagens on track is leuk maar wel wat chaotisch 
Voor de gt4 liefhebbers, we hebben nog 7 plekken beschikbaar (25 inschrijving op 32 max). Wil je meedoen graag deze week inschrijven (DM of via discord).
Voor de gt4 liefhebbers, we hebben nog 7 plekken beschikbaar (25 inschrijving op 32 max). Wil je meedoen graag deze week inschrijven (DM of via discord).
www.simsport-racing.com
Denk op zich dat 40-50 wagens prima is als je start bij mensen met dezelfde snelheid en een foutje geen consequenties heeft voor de volgende race. Misschien een aantal korte banen vervangen door Paul Ricard / Nürburgring.H-Alien schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:11:
Agreed, al doende leert men. Volgend kampioenschap als we weer 40+ inschrijvingen hebben ben ik ook voorstander van 2 splits. Quali dag voor de start om de splits te bepalen en dan lekker knallen. 40-50 wagens on track is leuk maar wel wat chaotisch
En misschien iets stricter op het joinen van de competitie. Minstens track knowledge en race craft. Zodat een nieuwe joiner geen massacre veroorzaakt x)
Och, dit concept heeft ook wel wat. Ik was eerst ook sceptisch en waarom alleen top 15 reversed, of waarom geen 10, 20, 25, 30.. of allemaal?
Het is lekker druk op de baan, je bent continu wel met anderen in gevecht. Op Silverstone verdeelde het zich prima. Zandvoort was smoordruk.
Van achteren naar voren komen is goed mogelijk maar je moet blijven nadenken. 1 fout en je bent weer terug bij af. Het is net Mens-erger-je-niet... Het is een kampioenschap van de lange adem, van de diesel. Doorploeteren en kijken wie er wegvallen. Proberen in de top 15 te komen en te blijven.
Het is lekker druk op de baan, je bent continu wel met anderen in gevecht. Op Silverstone verdeelde het zich prima. Zandvoort was smoordruk.
Van achteren naar voren komen is goed mogelijk maar je moet blijven nadenken. 1 fout en je bent weer terug bij af. Het is net Mens-erger-je-niet... Het is een kampioenschap van de lange adem, van de diesel. Doorploeteren en kijken wie er wegvallen. Proberen in de top 15 te komen en te blijven.
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Vanavond zijn we met SRHI uitgenodigd om met 2 auto's mee te doen aan een esport evenement dat georganiseerd wordt door het team van Jenson Button (die zelf ook mee doet).
Heb persoonlijk niet erg veel tijd gehad om de Mercedes eigen te maken. Het is aannemelijk dat we redelijk ver achterin te vinden gaan zijn tussen alle top-esporters. Maar toch een gave ervaring
Broadcasting stream van ons team
De algemene broadcast met commentary van de organisatie
Heb persoonlijk niet erg veel tijd gehad om de Mercedes eigen te maken. Het is aannemelijk dat we redelijk ver achterin te vinden gaan zijn tussen alle top-esporters. Maar toch een gave ervaring
Broadcasting stream van ons team
De algemene broadcast met commentary van de organisatie
Heel veel succes en veel plezier !!
gewoon diesel mode en stug doorrijden .. 3 uur is lang!
2 stints zal wel niet lukken met de Benz denkik .. ?!

btw, Jensen zijn stream start een uur eerder dan de jouwe .. dat klopt ?!
[ Voor 19% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2020 15:32 ]
Dat zou niet lukken nee (met de meeste GT3s niet denk ik). Echter, zijn er wat extra rules van toepassing:Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:31:
Heel veel succes en veel plezier !!
gewoon diesel mode en stug doorrijden .. 3 uur is lang!
2 stints zal wel niet lukken met de Benz denkik .. ?!
btw, Jensen zijn stream start een uur eerder dan de jouwe .. dat klopt ?!
- Minimaal 3 pitstops (dus 4 stints)
- Driver Swap verplicht elke pitstop
- Maximale drive time 100 min (voor de 2 stints samen)
- 7 sets banden voor het hele weekend (P, Q, R)
e: onze stream staat op de race start tijd ipv practice/quali oid. Zal even kijken of dat nog eerder wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door 7sem10 op 16-10-2020 16:36 ]
wow ... elke 45 minuten stoppen ...
(max 2x 50) min
4 bandensets voor de race, dus 2 sets practice en 1 qualy ...of hele practice op 1 set doen .. afweging.
Nee okay, zolang je maar niet een uur te laat bij de start staat
4 bandensets voor de race, dus 2 sets practice en 1 qualy ...of hele practice op 1 set doen .. afweging.
Nee okay, zolang je maar niet een uur te laat bij de start staat
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2020 16:43 ]
Had laatste half uurtje ofzo gevolgd van jouw race en daarna natuurlijk de nabeschouwing, was een leuke streamAlfa90_Buttje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:31:
[...]
![]()
Gisteren een awesome race gehad op Silverstone. Begon de race op P13 maar in bocht 1 kwam @7sem10 licht in aanraking met mijn achterzijde.. waardoor we helaas beiden in de rondte gingen, en ik terugviel naar P40. Hoewel, ik de boarding in ging was de klap niet enorm hard, maar daarna tikte een witte Ferrari coureur mij nogmaals in de rondte, en zodoende had ik redelijke schade (+11sec repair time), maar omdat ik niet 41 seconden stil wilde staan en de auto verder goed reed besloten hiermee door te rijden. Hierna een vrij lastige inhaalrace moeten rijden .. en na een uur close racing uiteindelijk een P13 eruit gesleept, binnen de top 15 met reversed grid dus P3 op Kyalami over 2 weken.
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Round #4 60min race @Silverstone - LIVE onboard in VR!!]
owjah, vanaf 1:40:08 nog wat BONUS footagemust see!
![]()
Balen van die tikjes in het begin inderdaad, maar verder strak gereden!
Thanks @Infinchible 
Ja sta zowaar 2e in het kampioenschap momenteel als mijn 1337 reken skilzz mij niet in de steek laten
Ja sta zowaar 2e in het kampioenschap momenteel als mijn 1337 reken skilzz mij niet in de steek laten
Momenteel LIVE!!
En onze SRHI teams
Nog ff prutsen om een goeie startgrid te fixen
En onze SRHI teams
Nog ff prutsen om een goeie startgrid te fixen
[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2020 21:00 ]
Was een top event on te zien @7sem10 , ook wel gaaf dat deelname van wat SRHI teams aan endurance races is opgevallen. Ik bedoel die Jenson Button race was op uitnodiging only dus om dan met 2 teams mee te doen is wel erg tof!
Heb het einde niet gezien de hoe zijn jullie gefinisht? Zag dat Koen en jij best goed mee konden komen in de race (na het schrikmoment dat je met een 58 blank gewoon achteraan qualificeert
)
Gelukkig hebben we ook races voor de gewone leek en/of beginners
Dus last call voor het gt4 kampioenschap. Eerste race start dinsdag, nog 6 plekjes beschikbaar.
Heb het einde niet gezien de hoe zijn jullie gefinisht? Zag dat Koen en jij best goed mee konden komen in de race (na het schrikmoment dat je met een 58 blank gewoon achteraan qualificeert
Gelukkig hebben we ook races voor de gewone leek en/of beginners
www.simsport-racing.com
Ik wilde voor gaan stellen om een 107% regel op de prequali te zetten, maar mijn telepatisch vermogen heeft zijn werk gedaan en het is al ingevoerd
Goeie maatregel denk ik.
@lezut bij SRHI bedoel je? Daar konden we nu niet echt meer omheen na recent events 
[ Voor 38% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-10-2020 19:50 ]
Jup, blijkbaar is zo'n 107% nodig als je groter groeit. We zijn altijd beginner vriendelijk maar om nou meteen een race mee te doen terwijl je de baan nog niet kent is wel wat veel van het goede
www.simsport-racing.com
Uhu. Ik heb 'm ook nog geraakt tijdens het lappen. Leek wel alsof hij dronken was.Alfa90_Buttje schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:49:
@lezut bij SRHI bedoel je? Daar konden we nu niet echt meer omheen na recent events
[...]
Ja echt, er viel bijna niet op te anticiperen. Hij had me 2x off guard.. echt heel bizar..
Heren voor wie nog zin heeft mee te doen met een GT3 kampioenschap bij FastLane,...
Er is nog wat plek en we rijden om de week dus zat tijd om te oefenen met de andere rijders..
/f/image/co3mmmbjT9TQgZrtCer6xUDB.png?f=fotoalbum_large)
Wie weet to snel..
Cheers.
Er is nog wat plek en we rijden om de week dus zat tijd om te oefenen met de andere rijders..
/f/image/co3mmmbjT9TQgZrtCer6xUDB.png?f=fotoalbum_large)
Wie weet to snel..
Cheers.
[ Voor 49% gewijzigd door PRM2D4 op 26-10-2020 19:59 . Reden: Plaatje toegevoegd.. ]
Dinsdag bijna een top race gereden...bijna
Hint, ik schijn een roze/blauwe Porsche te rijden.
Maar wat een top bak die GT4, iedereen zit zo dicht op elkaar. Een foutje is ook niet meteen fataal zoals bij de GT3. Ga je iets te wijd de bocht door bij de GT3 dan blaast de wagen achter je direct voorbij, niet bij de GT4. Een foutje kost je niet meteen mega pace. Dinsdag volgens mij letterlijk 60 minuten lang binnen 1,5 seconde van anderen gereden. Stress!!!
Maar wat een top bak die GT4, iedereen zit zo dicht op elkaar. Een foutje is ook niet meteen fataal zoals bij de GT3. Ga je iets te wijd de bocht door bij de GT3 dan blaast de wagen achter je direct voorbij, niet bij de GT4. Een foutje kost je niet meteen mega pace. Dinsdag volgens mij letterlijk 60 minuten lang binnen 1,5 seconde van anderen gereden. Stress!!!
www.simsport-racing.com
Idd, die lui pakken beetje ruime lijnen
www.simsport-racing.com
kan ik hier informeren naar bugs/instellingen?
Ik heb voor in ACC dat ik geen ABS of TC meer kan wijzigen nadat ik een pit heb genomen.
Is dat normaal of...? Volgens google is dit allesinds geen veel voorkomend issue.
Gaat in dit geval over career mode. Thx!
Ik heb voor in ACC dat ik geen ABS of TC meer kan wijzigen nadat ik een pit heb genomen.
Is dat normaal of...? Volgens google is dit allesinds geen veel voorkomend issue.
Gaat in dit geval over career mode. Thx!
Nog nooit gemerkt of gehoord dus idd niet een veelvoorkomend probleem. Op zich goed nieuws maar maakt het wel lastiger om op te lossen. Heb je de game files al geverifieerd via steam?
www.simsport-racing.com
en we mogen weer !! 
Goedemiddag dames en heren:
Bij LTC organiseren we op vrijdag 20 november onze eerste endurance race! En wel de 3H van Nurburg!
Iedereen is welkom van rookies tot aliens! (beide zijn ook reeds vertegenwoordigd!)
Voor meer informatie kijk op https://raceapp.eu/LTC/Series/1105
Bij LTC organiseren we op vrijdag 20 november onze eerste endurance race! En wel de 3H van Nurburg!
Iedereen is welkom van rookies tot aliens! (beide zijn ook reeds vertegenwoordigd!)
/f/image/lBzWwgz31iUPpFDG1DjELtrC.png?f=fotoalbum_large)
Heren (zijn er ook dames?!) ik ben zelf net begonnen met Sim racen op de pc en speel dus ook ACC.
Welk niveau moet ik ongeveer hebben om met jullie mee te kunnen rijden? Bepaalde SR? Bepaalde AI die je goed moet kunnen bijbenen?
Lijkt me tof om het weer eens wat serieuzer op te pakken.
Welk niveau moet ik ongeveer hebben om met jullie mee te kunnen rijden? Bepaalde SR? Bepaalde AI die je goed moet kunnen bijbenen?
PSN RobinNova
Zie net dat het GT4 pack -35% is op Steam.
@OmeAnne we hebben zelf een week later onze eigen endurance in de competitie dus ik sla even over
wel tof hoe goed de endurance ondersteuning is bij ACC, been benieuwd naar de beelden straks 
@Kronos1979 belangrijkste is baan kennis, 3 sterren op de track die je rijd is eigenlijk wel een eerste vereiste (en vrij eenvoudig te behalen). Wij hanteren een 107% regel bij onze races maar dat is met een klein beetje oefenen altijd makkelijk te halen. Welke track oefen je nu het meeste? Dan kan ik wel even aangeven wat voor tijden er bij ons gereden worden door het midpack/backfield , dan krijg je een beetje een idee.
Beste is altijd om te oefenen op een online practice server (de meeste communities hebben wel een eigen practice server) en dan leren van anderen. Wij houden ook live tijden bij die op de server worden gereden zodat je tijden en sectoren kunt vergelijken.
Mocht je nog niet bij een community willen rijden dan zou ik ai op een niveau zetten dat je eigenlijk continu tussen de ai rijdt. Dan leer je tenminste ook direct race eigenschappen en niet alleen snelle tijden rijden. Een snelle hotlap is goed voor het ego maar close racen is belangrijker, leuker en leer je meer van
En ja, we hebben ook dames bij ons rijden. Op 2 vingers te tellen dat wel
@Kronos1979 belangrijkste is baan kennis, 3 sterren op de track die je rijd is eigenlijk wel een eerste vereiste (en vrij eenvoudig te behalen). Wij hanteren een 107% regel bij onze races maar dat is met een klein beetje oefenen altijd makkelijk te halen. Welke track oefen je nu het meeste? Dan kan ik wel even aangeven wat voor tijden er bij ons gereden worden door het midpack/backfield , dan krijg je een beetje een idee.
Beste is altijd om te oefenen op een online practice server (de meeste communities hebben wel een eigen practice server) en dan leren van anderen. Wij houden ook live tijden bij die op de server worden gereden zodat je tijden en sectoren kunt vergelijken.
Mocht je nog niet bij een community willen rijden dan zou ik ai op een niveau zetten dat je eigenlijk continu tussen de ai rijdt. Dan leer je tenminste ook direct race eigenschappen en niet alleen snelle tijden rijden. Een snelle hotlap is goed voor het ego maar close racen is belangrijker, leuker en leer je meer van
En ja, we hebben ook dames bij ons rijden. Op 2 vingers te tellen dat wel
[ Voor 19% gewijzigd door H-Alien op 29-10-2020 21:34 ]
www.simsport-racing.com
Maakt bij ons niks uit, iedereen die serieus wil rijden is welkom.Kronos1979 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 18:15:
Heren (zijn er ook dames?!) ik ben zelf net begonnen met Sim racen op de pc en speel dus ook ACC.
En je mag heus wel eens een foutje maken, dat is geen enkel probleem.
Naast deze endurance race hebben we in ACC op maandag Rookie League....er komt over een week of 2 een Team series (geen driver swap maar 2 coureurs op de baan die een team vormen) 1x in de 2 week op woensdag. Drop in Donderdag (elke donderdag weer iets anders, voor de lol) en er komt ook weer een zaterdag league.
En naast ACC draaien we ook nog een aantal R3E leagues en evenementen.
Voertaal in LTC is wel Engels, aangezien we nogal wat mede Europeanen in ons midden hebben!
Dus kom bij onze Discord en rij gezellig mee! En dat kan vanavond al geloof ik, ik meende net te lezen dat er een Halloween race wordt georganiseerd, iets met donker en heel veel regen vermoed ik.
https://discord.com/invite/AWzFYgD
Ik rij nu afwisselend GT3 en GT4 (lichte voorkeur voor GT4) en de track die ik het meest rijd is Zolder.
Probeer zoveel mogelijk races te rijden met AI waarbij ik als laatste start. Mijn SR is nu bijna 80, idem voor mijn racecraft. Andere stats fluctureren iets meer.
@OmeAnne en @H-Alien rijden jullie beiden bij dezelfde community?
Engels als voertaal is geen enkel probleem trouwens.
Hoe vind ik de online practise servers trouwens?
PSN RobinNova
Afgelopen week een GT3-race gehad op Zolder met dezelfde league als waar @OmeAnne deel van uit maakt. Snelste rondetijden daar waren 1.29. Maar dat is niet het rookieniveau Zelf zat ik er als rookie een paar seconden achter met nog een paar. Denk als je <1.35 komt, dat je best mee kunt komen in het rookieveldKronos1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:43:
[...]
Ik rij nu afwisselend GT3 en GT4 (lichte voorkeur voor GT4) en de track die ik het meest rijd is Zolder.
Probeer zoveel mogelijk races te rijden met AI waarbij ik als laatste start. Mijn SR is nu bijna 80, idem voor mijn racecraft. Andere stats fluctureren iets meer.
Heeej, in Boarnster!!! Wolkom alde tourkemjitter!!OmeAnne schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 15:47:
Goedemiddag dames en heren:
[Afbeelding]
Ik vind vrijdag een rare dag voor een 3Hr endurance .. als je het nou in het weekend deed ..
Je ziet hier veel SRHI.eu voorbij komen en FastLane van @PRM2D4 Ik rij bij beide.Kronos1979 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 09:43:
@OmeAnne en @H-Alien rijden jullie beiden bij dezelfde community?
Engels als voertaal is geen enkel probleem trouwens.
via de discord channelsHoe vind ik de online practise servers trouwens?
SRHI https://discord.gg/QqFGKUG
FastLane https://discord.gg/hQUcVeF
Vrijdagavond is weekend toch? En het is niet dat r kroeg open is.....😬 Bovendien organiseren de meeste het op een zaterdag of zondag... 😉Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Heeej, in Boarnster!!! Wolkom alde tourkemjitter!!
Ik vind vrijdag een rare dag voor een 3Hr endurance .. als je het nou in het weekend deed ..
En wie ben jij dat je weet waar ik woon??? 🤔
@OmeAnne Mijn hoofd is vrijdagavond meestal redelijk soep .. op zaterdag gaat het doorgaans alweer een stuk beter 
En het staat in je profiel en ik zit 5km westelijker
Ik heb ook een omeAnne btw .. maar die kan niks met computers of simracing
En het staat in je profiel en ik zit 5km westelijker
Ik heb ook een omeAnne btw .. maar die kan niks met computers of simracing
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-10-2020 12:50 ]
In mijn profiel?? Ah Duh...😁
Neeee niet 5km westelijker!!! Daar wonen rare mensen! 😝
Neeee niet 5km westelijker!!! Daar wonen rare mensen! 😝
ja doh, ik woon er
Tof om te zien dat er Tweakers zijn die deze game ook spelen! Binnenkort maar eens het hele topic doorlezen
Normaliter ben ik niet zo van de sims, maar de eerste keer dat ik ACC bij een maatje speelde was ik gelijk verkocht. Een paar maanden geleden een Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel gekocht om ook maar eens thuis aan de slag te gaan. Ik speel ook af en toe AC met vrienden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar GT3 (en daar is ACC wel superieur in).
Inmiddels ben ik vrij fanatiek aan het worden (maar niet perse heel goed). Het is enorm satisfying om een auto écht te leren kennen. Met elk rondje begin je 'm steeds beter aan te voelen en zie je je tijden steeds verbeteren. Uiteindelijk houd je de auto veel beter onder controle en begint alles er super "solide" uit te zien, zonder gekke slides / drifts / andere onstabiliteiten.
Ik zou graag een keer meedoen met zo'n endurance race. Nog nooit eerder geprobeerd, maar dat lijkt me echt super gaaf! Geen idee of ik goed genoeg mee kan komen; m'n race pace is op Spa laag 2'19'', Monza laag 1'49'' en Zolder laag 1'30''. Voor de rest schommelt mijn SA zo rond de 90 -- ik vind clean racing het allerbelangrijkst
Normaliter ben ik niet zo van de sims, maar de eerste keer dat ik ACC bij een maatje speelde was ik gelijk verkocht. Een paar maanden geleden een Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel gekocht om ook maar eens thuis aan de slag te gaan. Ik speel ook af en toe AC met vrienden, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar GT3 (en daar is ACC wel superieur in).
Inmiddels ben ik vrij fanatiek aan het worden (maar niet perse heel goed). Het is enorm satisfying om een auto écht te leren kennen. Met elk rondje begin je 'm steeds beter aan te voelen en zie je je tijden steeds verbeteren. Uiteindelijk houd je de auto veel beter onder controle en begint alles er super "solide" uit te zien, zonder gekke slides / drifts / andere onstabiliteiten.
Ik zou graag een keer meedoen met zo'n endurance race. Nog nooit eerder geprobeerd, maar dat lijkt me echt super gaaf! Geen idee of ik goed genoeg mee kan komen; m'n race pace is op Spa laag 2'19'', Monza laag 1'49'' en Zolder laag 1'30''. Voor de rest schommelt mijn SA zo rond de 90 -- ik vind clean racing het allerbelangrijkst
@Kronos1979 Nee zijn verschillende community's, ik rij bij SRHI, @OmeAnne bij LTC. Die kende ik nog niet maar vast net zo leuk
Het is meer een kwestie van welke community rijd op dagen dat jou goed uitkomt, even hun of onze discord joinen en kijken of je ergens aan mee kunt doen of hoe je de practice server kunt joinen. Discord staat in mijn sig en voor LTC even OmeAnne vragen.
SRHI rijd op dinsdagen kampioenschap (ene week gt3 en andere week gt4) en op vrijdag soms wat losse fun events en af en toe wat Automobilista 2. Tussendoor zijn er altijd wel wat mensen op de practice server te vinden. LTC rijd 24/7 de klok rond met ook RaceRoom erbij als ik het zo hoor
Zelfde tip voor @VP. Zaterdag 28 november doet SRHI een endurance, een week eerder op vrijdag LTC. Je kan altijd even discord joinen om te zien of het wat is om mee te doen (er is ook een driver-seeks-team kanaal dus teamgenoten vinden we meestal wel).
Qua rondetijden :
SRHI rijd op dinsdagen kampioenschap (ene week gt3 en andere week gt4) en op vrijdag soms wat losse fun events en af en toe wat Automobilista 2. Tussendoor zijn er altijd wel wat mensen op de practice server te vinden. LTC rijd 24/7 de klok rond met ook RaceRoom erbij als ik het zo hoor
Zelfde tip voor @VP. Zaterdag 28 november doet SRHI een endurance, een week eerder op vrijdag LTC. Je kan altijd even discord joinen om te zien of het wat is om mee te doen (er is ook een driver-seeks-team kanaal dus teamgenoten vinden we meestal wel).
Qua rondetijden :
- Laatste race Zolder varieerde van 1.28 tot 1.31 racepace.
- Spa 2.18 tot 2.23 racepace
- Monza van 1.48 tot 1.51 racepace.
[ Voor 3% gewijzigd door H-Alien op 30-10-2020 14:39 ]
www.simsport-racing.com
2.19 laag in race pace op Spa is best wel rap als je dat constant kunt rijden... Ligt ook een beetje aan de omstandigheden natuurlijk
Ik moet er toch even op terugkomen.. blijkbaar reden we toen met extreem snelle omstandigheden. Volgens mij was het iets kouder dan normaal? Nooit geweten dat dat sneller islezut schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:47:
2.19 laag in race pace op Spa is best wel rap als je dat constant kunt rijden... Ligt ook een beetje aan de omstandigheden natuurlijk

Heel vet!
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Ja dit komt volgens mij doordat de auto's bij lagere tempraturen iets meer vermogen hebben, meen ik ooit in een filmpje van Kunos-dev Aris opgevangen te hebben. ACC gaat op sommige vlakken belachelijk ver in het simuleren van de werkelijkheidVP. schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:49:
[...]
Ik moet er toch even op terugkomen.. blijkbaar reden we toen met extreem snelle omstandigheden. Volgens mij was het iets kouder dan normaal? Nooit geweten dat dat sneller isMet "normale" omstandigheden ligt de pace zo rond de 2'20''00.
Koudere lucht is compacter (manier waarop een gas zich gedraagt); er zit dus meer zuurstof in dezelfde hoeveelheid lucht wat invloed heeft op de verbranding.lezut schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:29:
[...]
Ja dit komt volgens mij doordat de auto's bij lagere tempraturen iets meer vermogen hebben, meen ik ooit in een filmpje van Kunos-dev Aris opgevangen te hebben. ACC gaat op sommige vlakken belachelijk ver in het simuleren van de werkelijkheid
jeuh!! 

The 2020 GT WORLD CHALLENGE PACK DLC adds a new track, two new cars, more than 60 new liveries and the 2020 GT World Challenge season to Assetto Corsa Competizione. The DLC pack features:
• Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari - Imola
• Ferrari 488 GT3 EVO 2020
• Mercedes-AMG GT3 Evo (2020)
• 60+ new car liveries
• All 2020 GT WORLD CHALLENGE Drivers and team entries
• New 2020 Pirelli "DHE" Tyre Model
• New 2020 GT WORLD CHALLENGE Season BoP
The 2020 GT WORLD CHALLENGE pack also comes with the version 1.6 game update that brings an improved AI algorithm and physics, in addition to some UI and performance improvements.
Get ready for the best Assetto Corsa Competizione action ever experienced.
Wat hoop ik dat ze deze game op de PS5 gaan/blijven ondersteunen.
Heb al een nieuwe rig (GT Omega Art) en stuur (CSL Elite F1 + Clubsport pedals) op het oog voor (voornamelijk) deze game
Met de T500 werd het waarschijnlijk toch niks meer dus die is verkocht.
Heb al een nieuwe rig (GT Omega Art) en stuur (CSL Elite F1 + Clubsport pedals) op het oog voor (voornamelijk) deze game
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Op zich is die T500 niet slecht maar goed de CSL Elite is beter
Clubsport pedaaltjes v3 bevallen mij prima, heb je er ook de brake performance kit bij, zou ik iig wel aanraden.
We zijn recent een beetje begonnen met highlight filmpjes te maken van onze races (aangezien de standaard highlights van acc best uhm....minder goed zijn). Idee is om à la de indicay in 5 minutes video's een snelle samenvatting te geven die werkelijk de highlights laten zien. Redelijk recht toe, recht aan omdat we ook maar amateurs zijn maar feedback wordt gewaardeerd
@OmeAnne, hoe doen jullie dat? Zelfde met livestream van de races (zeker met de endurance), zijn we nu na het testen en gaat best aardig maar levert gewoon best veel werk en uitproberen op.
We zijn recent een beetje begonnen met highlight filmpjes te maken van onze races (aangezien de standaard highlights van acc best uhm....minder goed zijn). Idee is om à la de indicay in 5 minutes video's een snelle samenvatting te geven die werkelijk de highlights laten zien. Redelijk recht toe, recht aan omdat we ook maar amateurs zijn maar feedback wordt gewaardeerd
@OmeAnne, hoe doen jullie dat? Zelfde met livestream van de races (zeker met de endurance), zijn we nu na het testen en gaat best aardig maar levert gewoon best veel werk en uitproberen op.
www.simsport-racing.com
De T500 is inderdaad een prima stuur hoor, daar niet van.H-Alien schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:12:
Op zich is die T500 niet slecht maar goed de CSL Elite is beterClubsport pedaaltjes v3 bevallen mij prima, heb je er ook de brake performance kit bij, zou ik iig wel aanraden.
Ik weet nog wel dat ik (jaren geleden) de overstap maakte van de Logitech G25 naar de T500, wat een verschil! Vooral de T3PA-Pro pedalen maakten (nu nog steeds trouwens) behoorlijke indruk.
Hij wordt alleen ontzettend slecht ondersteund door ACC op de console waardoor ik er niet fatsoenlijk mee kon rijden.
Nu was ik al langer naar Fanatec aan het kijken, niet alleen omdat straks de PS5 eraan komt maar vooral omdat ik me wat meer wil richten op het simracen (op de console ja, niet op de pc
Zit er bij de Clubsport pedalen niet standaard een loadcell, of is een brake performance kit weer wat anders?
Betreffende jullie video's:
Als er lui zijn die races livestreamen (via Twitch of Youtube) laat het maar weten, ik vind dat altijd wel leuk om te kijken. Laatste tijd volg ik voornamelijk Jardier op Youtube.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 05-11-2020 14:23 ]
Clubsport is inderdaad met Loadcell (was een wereld van verschil met mijn T3PA non-pro) dus al een hele stap vooruit. Maar stock vinden vele het rempedaal toch nog wat te licht, ikzelf ook. De brake performance kit zijn meerdere rubbers die je in verschillende combinaties in het brake-pedaal slot kan zetten waardoor je eerder in de throw al meer druk moet uitoefenen. Maximale druk veranderd niet echt, maar je hebt wel eerder weerstand.
Wat mij betreft een must-have, maakt naar mijn smaak de pedalen veel preciezer en prettiger.
Jardier is idd wel leuk om te volgen, geinige gast en mega snel. De aliens in onze community rijden af en toe wel eens tegen hem in endurance events. Zijn wij blij dat we een lage 1.58 rijden, gaat Jardier er rustig met een 1.55 onderdoor
Wat mij betreft een must-have, maakt naar mijn smaak de pedalen veel preciezer en prettiger.
Jardier is idd wel leuk om te volgen, geinige gast en mega snel. De aliens in onze community rijden af en toe wel eens tegen hem in endurance events. Zijn wij blij dat we een lage 1.58 rijden, gaat Jardier er rustig met een 1.55 onderdoor
[ Voor 18% gewijzigd door H-Alien op 05-11-2020 14:26 ]
www.simsport-racing.com
Ik ga het advies meenemen, bedankt voor je uitleg!
Jardier is wel populair ja. Ik zat laatst z'n stream van de 24h van Spa te kijken en er keken bijna 3000 anderen mee...
En hij is idd mega snel, maar als ik langer dan een half uur naar 'm geluisterd heb merk ik dat ik wel een beetje gaar wordt van hem en zijn overload aan energie
En hij is idd mega snel, maar als ik langer dan een half uur naar 'm geluisterd heb merk ik dat ik wel een beetje gaar wordt van hem en zijn overload aan energie
Ik heb iets heel vreemds met ACC. Als ik een andere game speel, nadat ik ACC heb gespeeld (b.v, AMS2, rFactor 2, AC), dan zijn mijn FPS in die andere games ineens veel lager dan normaal. Waar ik normaal 60 FPS haal (gecapped, dus nog niet eens de GPU maximaal belast), haal ik dan maar zo’n 40 FPS. Na een herstart van mijn systeem is dan weer alles normaal. Ik heb verder de laatste versie van de nVidia driver geïnstalleerd en Windows 10 build 2004. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Wij zijn op dit moment niet bezig met het maken van highlight filmpjes, wat trouwens wel een leuk idee is!@OmeAnne, hoe doen jullie dat? Zelfde met livestream van de races (zeker met de endurance), zijn we nu na het testen en gaat best aardig maar levert gewoon best veel werk en uitproberen op.
Wel wordt er gestreamd, door anderen dus daar kan ik je niet perse het juiste antwoord op geven.
Ons stream kanaal is:
https://www.twitch.tv/ltc_streams en de video's worden later verplaatst naar YouTube: LTC Gaming - YouTube.
Dit zijn alleen Raceroom streams zie ik nu, ha.
Ons 3h event zal gestreamd worden door een LTC member die zelf niet mee zal racen en dat is onze vrolijke Frans: Guss de Blod, https://www.twitch.tv/gussdeblod.
Hij doet ook de Rookie League in ACC op maandag (dus van)avond!
Vanavond Rookie League acc bij LTC.dvdkiwi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
[...]
Als er lui zijn die races livestreamen (via Twitch of Youtube) laat het maar weten, ik vind dat altijd wel leuk om te kijken. Laatste tijd volg ik voornamelijk Jardier op Youtube.
https://www.twitch.tv/gussdeblod
Alhoewel....het vanavond niet alleen rookies zijn.
Vier of vijf Nederlanders in de race, ik ga wel even kijken
Morgenavond race ik weer GT3 met SRHI op Laguna Seca met ACC!dvdkiwi schreef op donderdag 5 november 2020 @ 14:22:
en woensdagavond met Fastlane met de LMP3 op Spa met AC!
Zal de links nog wel even posten als ze klaar staan
edit:
of abonneer je even op mijn kanaal en klik ff op het belletje voor een reminder wanneer ik LIVE ga
YouTube: alfa novanta - YouTube
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-11-2020 21:10 ]
Laguna Seca.... Wat een zandbak. Wel een leuke zandbak.
www.simsport-racing.com
H-Alien schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:07:
Laguna Seca Dune.... Wat een zandbak. Wel een leuke zandbak.

Die corkscrew....weet nog niet hoe die is in ACC...in R3E is ie vreselijk.H-Alien schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:07:
Laguna Seca.... Wat een zandbak. Wel een leuke zandbak.
Hij geeft iig een leuke deuk in de bodemplaat
neuh maar vind het best een leuke track, verwacht wel een chaos race met lekker veel off tracks, proberen foutloos te blijven en dan kan het niet anders dan dat je vanzelf wat plekken wint.
Wie alleen die pit exit heeft bedacht die spoort niet...
Wie alleen die pit exit heeft bedacht die spoort niet...
www.simsport-racing.com
Weet niet of het in ACC kan, maar ik rij in R3E vaak meteen het rechte stuk op, als er niemand aan komt.
Ik vrees dat je dan een warning aan je broek hebt in de race
[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 09-11-2020 21:47 ]
www.simsport-racing.com
@dvdkiwi
Hierbij de link voor vanavond 20:30 @Laguna Seca!!
.. en man, ik ben nu al stík zenuwachtig, ik sta 13e vanwege de reversed grid na mijn 3e plek vorige race .. midden in de ellende
.. op een baan waar het zand als een zwart gat aan je auto trekt .. en inhalen vrijwel onmogelijk is .. keihard doorbikkelen en wachten op foutjes voor je .. en ondertussen zorgen dat niemand om je heen komt!
dus kijk maar gewoon niet ofzo ...
Hierbij de link voor vanavond 20:30 @Laguna Seca!!

.. en man, ik ben nu al stík zenuwachtig, ik sta 13e vanwege de reversed grid na mijn 3e plek vorige race .. midden in de ellende
dus kijk maar gewoon niet ofzo ...
Hallo allemaal,
ik ben actief ACC aan het spelen en vind online racen super gaaf. Helaas heb je vaak in MP public servers veel snelle rijders maar niet racers
.
lijkt me leuk om mee te doen aan races waar serieus geraced wordt echter kan ik niet altjd op de betreffende datum/tijd ivm werk en thuis verlichtingen. Is dat een probleem of kan je willekeurig opgeven voor bepaalde races die op de kalender staan om daar aan mee te doen?
En vervolgens zit ik met een uitdaging. Ik heb vaak last van disconnects. Als ik in logging kijk zie ik een Error: AcMultiplayerClient disconnected due to UDP timeout.
Heb een ziggo verbinding met een ziggo connectbox. Deze staat in bridge mode en daarachter heb ik een ubiquiti dreammachine. Hebben jullie ook last hiervan of hier wel is wat van mee gekregen. Op ACC forum kan ik ook niks vinden behalve dat sommige mensen zelfde issue hebben maar geen oplossing.
Irritante is dat het niet altijd gebeurd, wat ik wel zie gebeuren vlak voor een disconnect is dat de tegenstanders auto gaan vliegen of door muren heen gaan.
Voordat ik verder wil verdiepen in meedoen bij bepaalde league wil graag eerst dit oplossen.
ik ben actief ACC aan het spelen en vind online racen super gaaf. Helaas heb je vaak in MP public servers veel snelle rijders maar niet racers
lijkt me leuk om mee te doen aan races waar serieus geraced wordt echter kan ik niet altjd op de betreffende datum/tijd ivm werk en thuis verlichtingen. Is dat een probleem of kan je willekeurig opgeven voor bepaalde races die op de kalender staan om daar aan mee te doen?
En vervolgens zit ik met een uitdaging. Ik heb vaak last van disconnects. Als ik in logging kijk zie ik een Error: AcMultiplayerClient disconnected due to UDP timeout.
Heb een ziggo verbinding met een ziggo connectbox. Deze staat in bridge mode en daarachter heb ik een ubiquiti dreammachine. Hebben jullie ook last hiervan of hier wel is wat van mee gekregen. Op ACC forum kan ik ook niks vinden behalve dat sommige mensen zelfde issue hebben maar geen oplossing.
Irritante is dat het niet altijd gebeurd, wat ik wel zie gebeuren vlak voor een disconnect is dat de tegenstanders auto gaan vliegen of door muren heen gaan.
Voordat ik verder wil verdiepen in meedoen bij bepaalde league wil graag eerst dit oplossen.
Ik ben nu ook een tijdje ACC aan het spelen. Ik heb een community gevonden, The Sim Grid welke recentelijk daily races zijn gestart. Inmiddels zijn er elke dag 2-3 races, van 10minuten quali, en 20 minuten race. Een mooie manier om erin te komen. Aangezien het ook alleen voor leden is wordt er doorgaans netjes gereden, en dit helpt in ieder geval goed om mijn safety rating op te krikken. Omdat het dagelijks is is er altijd wel een moment in de week wat je uitkomt, en zo kom ik toch nog regelmatig in een goede online race terecht.
Ik zal ook de Discord van LTC eens uitproberen @OmeAnne . Ben benieuw of daar ook races zijn waar een beginner als ik zich in kan mengen. Ik ben op zich ook al wel bereid om wat langere races te gaan rijden. Ik speel in VR, maar als ik eenmaal aan het hotlappen ben vergeet ik al snel de tijd. Gisteren ook van 21:00 tot middernacht zitten racen omdat ik de tijd was vergeten.
Lastig dat je geen klok ziet in VR.
Over het algemeen ben ik nog wel op zoek naar manieren om mijn tijden te verbeteren. Bijvoorbeeld gisteren een GT4 race in Spa gehad. Ik qualificeerde op een lage 2:38, en in de race zat ik rond de 2:37. Daarna wat track guides bekeken en hotlaps, en zitten oefenen. Het beste wat ik heb gehaald was midden 2:35, maar ik zit daarmee alsnog vrijwel achteraan, waar de beteren rond de 2:30 hangen.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ik zat ook naar coaching te kijken, maar ik denk niet dat ik daar al klaar voor ben, dat is ook nogal duur terwijl het waarschijnlijk meer waarde heeft als ik toch al wat betere consistente tijden heb en dan de laatste stukjes wil verbeteren.
Ik zal ook de Discord van LTC eens uitproberen @OmeAnne . Ben benieuw of daar ook races zijn waar een beginner als ik zich in kan mengen. Ik ben op zich ook al wel bereid om wat langere races te gaan rijden. Ik speel in VR, maar als ik eenmaal aan het hotlappen ben vergeet ik al snel de tijd. Gisteren ook van 21:00 tot middernacht zitten racen omdat ik de tijd was vergeten.

Over het algemeen ben ik nog wel op zoek naar manieren om mijn tijden te verbeteren. Bijvoorbeeld gisteren een GT4 race in Spa gehad. Ik qualificeerde op een lage 2:38, en in de race zat ik rond de 2:37. Daarna wat track guides bekeken en hotlaps, en zitten oefenen. Het beste wat ik heb gehaald was midden 2:35, maar ik zit daarmee alsnog vrijwel achteraan, waar de beteren rond de 2:30 hangen.
Iemand tips om dit te verbeteren? Ik zat ook naar coaching te kijken, maar ik denk niet dat ik daar al klaar voor ben, dat is ook nogal duur terwijl het waarschijnlijk meer waarde heeft als ik toch al wat betere consistente tijden heb en dan de laatste stukjes wil verbeteren.
Top, ik zet de wekker alvastAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:58:
@dvdkiwi
Hierbij de link voor vanavond 20:30 @Laguna Seca!!![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Round #6 @Laguna Seca 60min race with pitstop! LIVE in VR !!!]
Succes!
@edsdf , zie eerdere post.
Uiteindelijk is het even zoeken naar een community die bij je past qua tijden en structuur. Je ziet hier SRHI en LTC regelmatig voorbij komen maar er zijn er zat. Ik rij zelf bij SRHI.eu, doen voornamelijk competities (wat minder funraces) en voornamelijk op dinsdag. Nieuwkomers zijn zeker welkom maar doen uiteindelijk niet zoveel losse funraces omdat competitie toch gewoon meer spanning en committent geeft. Niet bang zijn en gewoon mee doen is altijd mijn devies. Wel lastiger idd als je onregelmatige werktijden hebt.
Je zou nog kunnen kijken bij: grid-finder.com of er een community is die aan jouw wensen voldoet. Je kan je ook alvast aanmelden op simracing.gp, is nu nog in beta waardoor je alleen op uitnodiging binnenkomt. Daar zitten meerdere community's (waaronder SRHI) op die allen events organiseren (zowel kampioenschappen als losse races), je kan dan zelf kijken welke community je leuk vindt en je inschrijven voor hun events.
@ThoNohT , handigste is wederom aansluiten bij een community, die helpen je graag verder met tips en tricks. Wij hebben ook een practice server waarvan we de tijden tracken en publiceren zodat je kan vergelijken en zien in welke sector je tijd laat liggen. Is voor ACC niet altijd het geval omdat de game dat standaard niet heeft. Op discord ook een apart advies kanaal, maar dat kan natuurlijk ook gewoon hier op tweakers. Handigste is dan om een video van je lap op youtube te gooien zodat anderen daar feedback op kunnen geven = gratis coaching
Uiteindelijk is het even zoeken naar een community die bij je past qua tijden en structuur. Je ziet hier SRHI en LTC regelmatig voorbij komen maar er zijn er zat. Ik rij zelf bij SRHI.eu, doen voornamelijk competities (wat minder funraces) en voornamelijk op dinsdag. Nieuwkomers zijn zeker welkom maar doen uiteindelijk niet zoveel losse funraces omdat competitie toch gewoon meer spanning en committent geeft. Niet bang zijn en gewoon mee doen is altijd mijn devies. Wel lastiger idd als je onregelmatige werktijden hebt.
Je zou nog kunnen kijken bij: grid-finder.com of er een community is die aan jouw wensen voldoet. Je kan je ook alvast aanmelden op simracing.gp, is nu nog in beta waardoor je alleen op uitnodiging binnenkomt. Daar zitten meerdere community's (waaronder SRHI) op die allen events organiseren (zowel kampioenschappen als losse races), je kan dan zelf kijken welke community je leuk vindt en je inschrijven voor hun events.
@ThoNohT , handigste is wederom aansluiten bij een community, die helpen je graag verder met tips en tricks. Wij hebben ook een practice server waarvan we de tijden tracken en publiceren zodat je kan vergelijken en zien in welke sector je tijd laat liggen. Is voor ACC niet altijd het geval omdat de game dat standaard niet heeft. Op discord ook een apart advies kanaal, maar dat kan natuurlijk ook gewoon hier op tweakers. Handigste is dan om een video van je lap op youtube te gooien zodat anderen daar feedback op kunnen geven = gratis coaching
[ Voor 20% gewijzigd door H-Alien op 10-11-2020 12:48 ]
www.simsport-racing.com
De invite link voor SRHI is expired? Ik neem aan dat dat degene is het met advies kanaal? Ik ben wel een hoop communities aan het joinen zo. Ik weet niet of ik bij allemaal races kan gaan rijden hoorH-Alien schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:42:
[ Voor 6% gewijzigd door ThoNohT op 10-11-2020 13:03 ]
Bekijk de paar die je gejoined hebt, kijk wat er waar te beleven is en hou die over waar je bij wilt racen.
Kan best zijn dat SHRI iets aanbiedt op een dag dat jij wilt racen en LTC niet....maar die doet dat wellicht wel op een andere dag dat je ook wilt racen.
No problem. En ja als er 1 bij is die qua dagen (en wellicht personen) niet bij je past, dan ben je daar weer weg!
Kan best zijn dat SHRI iets aanbiedt op een dag dat jij wilt racen en LTC niet....maar die doet dat wellicht wel op een andere dag dat je ook wilt racen.
No problem. En ja als er 1 bij is die qua dagen (en wellicht personen) niet bij je past, dan ben je daar weer weg!