[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03
Endurance races zijn echt gaaf, heb nu een 3 uur race gereden met team van 2, en een 2.4h alleen.
Ik zie echter zo al een paar data waarop ik niet kan, en met Corona heb ik ook minder tijd in de avonden/weekends helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Zonet mijn eerste practice session in een championship gedaan. Het lijkt dat ik de AI wat omhoog moet schroeven, staat nu op 88.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idn_S4wEuDfMC8ReFUEGTgYb_F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEQmvQhySzfL3OvQ3PRxXn7r.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:31
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:22:
Zonet mijn eerste practice session in een championship gedaan. Het lijkt dat ik de AI wat omhoog moet schroeven, staat nu op 88.

[Afbeelding]
Evengoed netjes zou ik zeggen, misschien ff opschroeven in FP2 en kijken wat voor tijden ze dan halen. Welke track is dit?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het is zolder.
Ik zal ik kijken of ik de AI tussendoor nog kan opschroeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Mijn auto voor het 2021 kampioenschap is bepaald. Na de Mclaren 720S mijn eerste seizoen, de Mercedes AMG het afgelopen seizoen wordt het nu de Honda NSX Evo. Compleet anders dan de Mercedes dus is weer even wennen maar ik ben geloof ik een beetje verliefd geworden op dat downshift geluid O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1niDMnylslYROzfx8AlthytU9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1uYL9LkefupiugKMkHZ9TJLT.jpg?f=fotoalbum_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vandaag even een quick race geprobeerd tegen de AI, kelere wat remmen die jongens vroeg ze.
De AI stond op 90, dat gaf het spel automatisch aan, moet ik die soms opschroeven zodat ze later gaan remmen e.d.?

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Jawel.
Kijk maar eens wat YT filmpjes van races tegen de AI, als die hoger staat gaan ze vanzelf beter/sneller rijden.
Ik zou 'm gewoon flink omhoog schroeven zodat je ook wat hebt om achteraan te jagen ipv dat je zelf constant vooraan staat.

Het leert je trouwens wel om te anticiperen op andere rijders. Online zul je vaker lui tegenkomen die andere rempunten dan jij aanhouden ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2020 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 23:45

Voor de ACC liefhebbers, ik heb wat (VR) benchmarks zitten doen om mijn oude/nieuwe hardware te vergelijken, onder het mom, meten=weten

Hier alvast de preview. Ben eigenlijk ook van plan het op Youtube te plaatsen, maar dat is nog even een werkje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDRSBqmG99Is0cMBns3qJPAmk7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wqi8WjYRMGNxG1ZMA3ZZv23R.png?f=fotoalbum_large

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:56:
Mijn auto voor het 2021 kampioenschap is bepaald. Na de Mclaren 720S mijn eerste seizoen, de Mercedes AMG het afgelopen seizoen wordt het nu de Honda NSX Evo. Compleet anders dan de Mercedes dus is weer even wennen maar ik ben geloof ik een beetje verliefd geworden op dat downshift geluid O+

[Afbeelding]
hele mooie skin ook, maar dat is op deze screenshot niet te zien! :P

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:10:
Jawel.
Kijk maar eens wat YT filmpjes van races tegen de AI, als die hoger staat gaan ze vanzelf beter/sneller rijden.
Ik zou 'm gewoon flink omhoog schroeven zodat je ook wat hebt om achteraan te jagen ipv dat je zelf constant vooraan staat.
ik heb de AI inmiddels op 100 en dan moet ik aardig mijn best gaan doen dus dat is wel een mooi tempo idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Alfa Novanta schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:36:
Okay, nu kon ik niet uitblijven natuurlijk, dus mijn attempt :+

Gewoon, eerlijk, onversleuteld out-of-the-box :)

[YouTube: [Alfa Novanta] ACC Lamborghini Superpole Challenge @ Misano!! Onboard in VR!!]

PB 1:35:358
YouTube: [Alfa Novanta] ACC Lamborghini Superpole Challenge @ Misano!! Onboar...

Met de Ferrari is mijn PB 1:34:0xx btw :P
wel eens goed voor je rating als je ook eens zo'n sessie meepikt,
na Bathurst was mijn rating naar 9000/9100 afgezakt :')
maar nu sta ik ineens alweer op 9364 .. ik had pace nog nooit serieus genomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NeD__dZIFpoLgHHw-ea80OMhPo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cUNaoFwM8UmchGMg0dQHscst.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
Met kerst mezelf eens verwend met een 34 inch scherm. Bevalt me zeer goed in vergelijking met mijn oude 24 incher. Wel maar 2560x1080, want ik heb geen NASA pc, maar toch wel erg blij mee. Ook niet echt de tijd om heel veel te racen of uberhaubt te gamen dus dit is prima voor mij zo. Probleempje met de spiegel inmiddels ook opgelost. Heb die hele virtual mirror eruit gegooid en een knop gebind op achteruit kijken.

De laatste DLC heb ik nog niet aangeschaft. Zit er veel verschil tussen de 2020 Ferrari en Merc en de oudere versies? Of is het puur de liveries?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:00:
Met kerst mezelf eens verwend met een 34 inch scherm. Bevalt me zeer goed in vergelijking met mijn oude 24 incher. Wel maar 2560x1080, want ik heb geen NASA pc, maar toch wel erg blij mee. Ook niet echt de tijd om heel veel te racen of uberhaubt te gamen dus dit is prima voor mij zo. Probleempje met de spiegel inmiddels ook opgelost. Heb die hele virtual mirror eruit gegooid en een knop gebind op achteruit kijken.

De laatste DLC heb ik nog niet aangeschaft. Zit er veel verschil tussen de 2020 Ferrari en Merc en de oudere versies? Of is het puur de liveries?
De Mercedes Evo is voornamelijk een grafische update met wat kleine aanpassingen. Rijd nog bijna hetzelfde.
De Ferrari Evo heeft wat meer wijzigingen meegekregen, ook aangepaste snelheidsoverzettingen. En aerodynamische verbeteringen. Ik had een haat-liefde verhouding met de oude Ferrari, met die nieuwe is het meer liefde geworden. :+
Grootste wijzigingen in de dlc is denk ik dat Pirelli in 2020 een nieuwe band heeft geintroduceerd, dus die zit nu ook in de game.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@CoronelHimself

Lijkt me dat die nieuwe band niet dlc gebonden is, maar voor iedereen in de laatste grote update zat of heb ik het mis? Oh hij is ook maar 9 euro zie ik. Vanavond eens aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

Rudolf schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:12:
@CoronelHimself

Lijkt me dat die nieuwe band niet dlc gebonden is, maar voor iedereen in de laatste grote update zat of heb ik het mis? Oh hij is ook maar 9 euro zie ik. Vanavond eens aanschaffen.
Nee, dit geldt alleen voor het 2020 seizoen. De andere seizoenen rijden nog met de vorige band.

Dit heeft niks met het bandenmodel in-game te maken, die is met de laatste patch inderdaad aangepast.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Alfa Novanta schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 21:12:
[...]

wait whut .. dat is bijna 8K !!! 5120x1440= 7,3 Mpixels

Dan ga je eerder richting 3090 !! 7(8)7

ik zou hier nog maar eens naar kijken .. dat wordt nog een opgaaf om 60 fps te halen in ACC .. gevoelsmatig denk ik dat 30~40 fps eerder komt.

[YouTube]
Dat is niet eens 4k hoor. 3840*2160 = 8.294.000 pixels.
8k is 4 keer zo veel pixels als 4k. De rest van het onderzoek laat ik aan jezelf over :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

@apollo13 je kunt de AI tijdens een kampioenschap niet aanpassen, zorg dus dat die hoog genoeg staat voor je aan een kampioenschap begint.

Net mijn eerste kampioenschapsrace (2x15min sprint race op Zolder) gedaan, met een te lage AI. Mooi om te zien dat ze blauwe vlaggen heel goed respecteren. Het enige wat ik nog moet leren is om zo weinig mogelijk tijd tijdens een pitstop te verliezen; ik sta nooit percies in de "stop-box" waardoor ik enkele secondes verlies. Ook de pit entry is iets wat ik nog een aantal keren moet oefenen, dat ging net ook even verkeerd :P

De SA rating kruipt langzaam maar zeker omhoog :)
Tegen de tijd dat die een acceptabele waarde bereikt zal ik me eens gaan wagen aan online, tot die tijd blijf ik oefenen tegen de AI.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 30-12-2020 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
dvdkiwi schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:03:
@apollo13 je kunt de AI tijdens een kampioenschap niet aanpassen, zorg dus dat die hoog genoeg staat voor je aan een kampioenschap begint.

Net mijn eerste kampioenschapsrace (2x15min sprint race op Zolder) gedaan, met een te lage AI. Mooi om te zien dat ze blauwe vlaggen heel goed respecteren. Het enige wat ik nog moet leren is om zo weinig mogelijk tijd tijdens een pitstop te verliezen; ik sta nooit percies in de "stop-box" waardoor ik enkele secondes verlies. Ook de pit entry is iets wat ik nog een aantal keren moet oefenen, dat ging net ook even verkeerd :P

De SA rating kruipt langzaam maar zeker omhoog :)
Tegen de tijd dat die een acceptabele waarde bereikt zal ik me eens gaan wagen aan online, tot die tijd blijf ik oefenen tegen de AI.
Thanks for the heads-up _/-\o_ . Ik ben nog geen kampioenschap begonnen, alleen nog een quick race tegen de AI gedaan. Zal in die quick race eens gaan zoeken naar een optimale AI setting voor mijn niveau en dan pas een kampioenschap beginnen.

apollo13

• Gijsdew
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-05-2024
Wat voor prestaties zal een build met RTX 3060 ti + Ryzen 5 5600x en een triple 1080p monitor setup opleveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Gister een heerlijke online race gereden. Een 20 minuten durend gevecht van P26 naar P5 op tienden van het podium.

Ik heb niet zo heel veel gereden dit jaar maar van 2020 was dit toch wel een van mijn leukste races denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door GaHard op 31-12-2020 13:32 ]

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
Gijsdew schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:48:
Wat voor prestaties zal een build met RTX 3060 ti + Ryzen 5 5600x en een triple 1080p monitor setup opleveren?
Iigt aan je instellingen, maar iig GPU limited als je alles op Epic zet.

• H-Alien
@GaHard , alleen nog maar eerste paar rondes bekeken maar dat was iig zeer netjes gedaan. Rustig door de eerste ronde en alles eerst even laten settelen. Nog een paar keer mooi crashes ontweken, wat dat betreft schoolvoorbeeld hoe je in de eerste ronde eigenlijk alleen kan verliezen, maar nooit de race winnen. Gewoon verstandig zijn en daarna op pace naar voren werken (y)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:17:
Nee, dit geldt alleen voor het 2020 seizoen. De andere seizoenen rijden nog met de vorige band.
Euh maar die is ook veranderd. Je moet nu zeker 3 ronden rijden tot ze goed op temperatuur zijn en koud hebben ze ook wat minder grip geloofik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
@Alfa Novanta dat verklaart een hele hoop. Ben eindelijk om en heb wat MP races gereden, maar die banden zijn in het begin echt ruk...

• H-Alien
Alfa Novanta schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:14:
[...]

Euh maar die is ook veranderd. Je moet nu zeker 3 ronden rijden tot ze goed op temperatuur zijn en koud hebben ze ook wat minder grip geloofik.
Volgens mij heeft Coronel gelijk. Wat hij zei, laatste patch bevat ook wat updates van het banden model (op de huidige banden) dus daar kunnen de veranderingen vandaan komen, maar het daadwerkelijke nieuwe type band is alleen op de 2020 tracks.

www.simsport-racing.com

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:26:
Volgens mij heeft Coronel gelijk. Wat hij zei, laatste patch bevat ook wat updates van het banden model (op de huidige banden) dus daar kunnen de veranderingen vandaan komen, maar het daadwerkelijke nieuwe type band is alleen op de 2020 tracks.
klopt ook.

Kleine aanpassing op 2019 model. Voor 2020 nieuw bandenmodel.
The new V1.6.0 update for Assetto Corsa Competizione has the sim racing world buzzing with the addition of Imola and two new cars as detailed below, with Random Callsign giving his take on the new goodies on the popular platform.

The 2020 GT WORLD CHALLENGE PACK DLC adds a new track, two new cars, more than 60 new liveries and the 2020 GT World Challenge season to Assetto Corsa Competizione. The DLC pack features:
  • Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – Imola
  • Ferrari 488 GT3 EVO 2020
  • Mercedes-AMG GT3 EVO (2020)
  • 60+ new car liveries
  • All 2020 GT WORLD CHALLENGE drivers and team entries
  • New 2020 Pirelli “DHE” Tyre Model
  • New 2020 GT WORLD CHALLENGE Season BoP
  • The 2020 GT WORLD CHALLENGE pack also comes with the version 1.6 game update that brings an improved AI algorithm and physics, in addition to some UI and performance improvements.
GONKO said:
With the DHE tyre, will this be applied to all cars, or just the new Evo models being introduced?

The new tyre is used for certain dimensions, when picked in the 2020 season, all cars that have eligible tyre size will use it. Some cars will have a hybrid fitment (DHD2 front and DHE rear) just like in real life (old Porsche). Some cars that have smaller tyres don't use the new tyres IRL either (REX).

GONKO said:
Or, will the new tyre model be in effect on all 2018/2019 tracks too.

The previous seasons remain authentic with the DHD2 tyre and corresponding BoP, it's not a global update, only a season one.
There will be multiple tyre types (or generations) simulated but under the same global tyre physics model.

GONKO said:
Will they also apply to GT4's?

No, GT4 remains to be the original 2019 season.

GONKO said:
Will the new tyre model require setup changes...or is it purely grip and wear characteristics (overall balance of car remains the same)?

The DHE tyres are stiffer, they help front-engine cars as the stiffer front tyres bottom out less so you might get away with a bit less front ride height, 2019 setups will be forward compatible though.

dat over de oude banden kan ik zo 1 2 3 niet vinden maar weet het vrij zeker.

[ Voor 169% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apollo13
Ik kon vanmiddag helaas niet mee doen op de Nürburgring.
Wel even geoefend op de baan die nieuw voor mij was, resultaat voor de liefhebbers staat hier onder.
Ik merkte wel dat ik vanaf het begin wat vaker op en over de curbstones "durfde" te rijden.
Eerste rondje was 2:15,5 om uiteindelijk uit te komen op een 2:05,3. Ik was niet geheel ontevreden.
Voor de gein een intro gemaakt in Openshot video editor.

Alvast de beste wensen voor 2021 allemaal.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Als ik je een tip mag geven: probeer de algemene ‘buiten-binnen-buiten’ lijn aan te houden. Je begint een bocht wel eens aan de binnenkant, waardoor je vrij veel tijd verliest. Bijvoorbeeld de laatste chicane kan je in een vrij (relatief) rechte lijn door: helemaal rechts beginnen, een beetje in het midden doorsteken en dan de knik naar rechts flink afsnijden

Verder gewoon lekker blijven oefenen, het gaat om de lol ten slotte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
Zijn er Tweakers die vanavond mee rijden op Nurburgring 2020?

Aangezien ik een Porsche stuur heb hebben de SRHI mede rijders mij verboden om nog met andere auto's te rijden dan de Porsche. Ik verwacht geen top 5 vandaag dus

https://beta.simracing.gp/events/mfe2dpGXsGBWEvoJLf5bh

Staan overigens best leuke competities op simracing.gp af en toe wat toffe prijzen te winnen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 20:04
Daarnet het spel toch nog eens opgelegd op de ps 4, in afwachting van de nieuwe pc.

1 mooie strijd online gehad op Monza met een volle lobby en een 4e plaats op 1,2 seconden van de 1e plaats na een race van 20 min. Echt super fair racen zoals het zou moeten. Echt waanzinnig genoten.

Daarna eentje gedaan op de Nurnburgring waar ik op pole mocht vertrekken en we met 6 binnen de seconde stonden na de kwalificatie. Maakte me op voor een heerlijk gevecht, maar de eerste bocht vloog er al eentje vol in mijn flank en race over....

Ik heb nog een eerste generatie van de ps 4 en het valt toch op dat deze het spel echt met moeite kan trekken. Je krijgt soms het geval dat je de fps gewoon kan tellen... :}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
mr.DJ95 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:32:
Zijn er Tweakers die vanavond mee rijden op Nurburgring 2020?

Aangezien ik een Porsche stuur heb hebben de SRHI mede rijders mij verboden om nog met andere auto's te rijden dan de Porsche. Ik verwacht geen top 5 vandaag dus

https://beta.simracing.gp/events/mfe2dpGXsGBWEvoJLf5bh

Staan overigens best leuke competities op simracing.gp af en toe wat toffe prijzen te winnen ook.
Fuck, qhelemaal vergeten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:32
Iemand spoed race'je op zandvoort zo?

https://beta.simracing.gp...1tIJ58guhsMD#participants

SHRI server is public.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-01-2021 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Net een career race op Misano achter de rug waarbij de track "flooded" was _O-
De helft van de AI reed als slakken over de baan, de andere helft reed goed door. Ik zou top 5 geëindigd zijn (gestart als 8e) als ik niet 3 keer gespind was en niet 40 seconden verknoeid had tijdens de pitstop :P
Maar man wat is dit leuk!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Eindelijk mijn nieuwe Youtube clip klaar! *O*

pfff wat een werk .. voorlopig even niet meer hoor :')

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2021 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:23
Mooi gemaakt. Dus, met mijn MSI GeForce RTX 3080 Suprim X en straks de Ryzen 5 5600X kan ik redelijk leuk mee doen met VR. Mocht ik VR gaan halen.(heb de 3080 en 5600x nog niet overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door Kloever op 03-01-2021 20:37 ]

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
thanks! :>
Dus, met mijn MSI GeForce RTX 3080 Suprim X en straks de Ryzen 5 5600X kan ik redelijk leuk mee doen met VR. Mocht ik VR gaan halen.
Jup, zeker!! :)
(heb de 3080 en 5600x nog niet overigens)
vooral de 3080 is nog wel een dingetje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Aawwwwwww mijn video is gepinned :>

thnx @raymondw O+

[ Voor 34% gewijzigd door Alfa Novanta op 03-01-2021 22:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-Alien
Voor de liefhebbers, nog 2 weken om je in te schrijven voor SRHI Seizoen 2021 (eerste helft dan). Gezien het grote aantal inschrijvingen gaan we voor de GT3 sowieso met 2 servers rijden en 4 klasse's.

Server 1: Pro en Silver (de snellere rijders dus)
Server 2: AM en Rookie (iets langzamere en startende simrijders)

Mocht je beginnend rijder zijn, schroom dan niet. We hebben niet voor niks een AM + Rookie klasse, je rijdt dus altijd tegen mensen die op een ongeveer gelijk niveau zitten. Practice server is gewoon gemixed dus daar kan je weer veel leren van de meer "alien" rijders :).

We rijden om de week op dinsdag. 18 t/m 22 januari wordt een pre-season test gereden om iedereen in de juiste klasse in te delen. Elke klasse rijdt dus voor zijn eigen kampioenschap + een overall kampioenschap.

Beider servers zullen live worden gestreamed, de Pro + Silver inclusief pro-commentaar.

Momenteel hebben we 66 inschrijvingen voor GT 3 (max 80). Voor GT 4 hebben we nu 22 inschrijvingen, hier gaan we rijden met 1 server en 2 klasse's. Inschrijven via srhi.eu of via de discord in mijn signature.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aa4Oi9M8z4loPgSYXgfYgKp0GSs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTsWyVzGpYX1auvcILDwu3iu.jpg?f=fotoalbum_large

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
@Alfa Novanta met jouw nieuwe hardware verwacht ik je toch zeker in de Pro te zien, geen excuses meer mogelijk! :+ Hobbel ik er wel ergens achter aan in de Silver of AM O-)

[ Voor 22% gewijzigd door H-Alien op 04-01-2021 09:59 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
De hardware zegt jammer genoeg weinig. Ik hobbel ook ergens achteraan... Maar ook daarom doe ik gewoon mee, veel doen en dan komen die snelle tijden vanzelf.

Hoe gaat dat pre-season er eigenlijk uitzien? een half uur rijden had ik begrepen, maar op welke baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:59:
@Alfa Novanta met jouw nieuwe hardware verwacht ik je toch zeker in de Pro te zien, geen excuses meer mogelijk! :+
haha :) .. we gaan er wel voor iig! Verwacht geen snellere qualy tijden, dat ging meestal wel met een goede fps, maar tijdens de race verwacht ik wel wat beter te kunnen rijden. We gaan het zien! :)

hoewel, met zulke aapjes erbij als Niels(fortyseven) van de Koekelt en Cody Pride wordt het wel erg dringen op het podium naast MarcelV en @7sem10 :+

niet dat ik er nu op kwam :')
Hobbel ik er wel ergens achter aan in de Silver of AM O-)
AM ?! Zo gemakkelijk kom je er niet vanaf .. of ga je sandbaggen!? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Arfalas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:25:
De hardware zegt jammer genoeg weinig.
ja en nee ...

Ja, aliens kunnen soms met Logitech setjes ook verschrikkelijk hard rijden!
Nee, met een loadcell ga je beter remmen. En met VR/tripples kun je beter de bocht inkijken en de apex aansnijden en met name in de race tijdens gevechten zie je beter waar je tegenstanders zitten, dus maak je minder brokken. Maar een goede framerate is wel nodig om op het juiste moment aan te kunnen remmen. Door haperingen ga je toch anders rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
Klopt, ik ben ook zeker consistenter geworden. Maar ik had beter kunnen zeggen: goeie hardware is geen substitutie voor talent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Arfalas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:25:
Hoe gaat dat pre-season er eigenlijk uitzien? een half uur rijden had ik begrepen, maar op welke baan?
Track is Spa (tip: de practice server staat al op de settings die dan ook gebruikt gaan worden. Lekker koud, dus de wagens gaan als een tierelier. Bandjes grainen wel wat sneller). Op Discord kan je je inschrijven voor één van de sessies (op 18, 20 of 22 januari). Max 10 drivers per sessie zodat je elkaar niet in de weg zit en dan inderdaad 30 minuten rijden. Je mag niet terug naar pit, dus als je crasht heb je pech (dan kan je het wel in een andere sessie nog een keer proberen). Belangrijk dus om gewoon een goede race pace neer te zetten met niet te veel risico.

We hebben een rekenmethodiek waarmee je punten kunt verdienen voor snelheid en voor constantheid. Zo krijgen we een goed beeld van racepace (om te voorkomen dat er met hoog risico puur wordt gehotlapt). Hoe meer punten, hoe hoger de klasse waar je in rijdt.

[ Voor 4% gewijzigd door H-Alien op 04-01-2021 11:02 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Arfalas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:56:
Klopt, ik ben ook zeker consistenter geworden. Maar ik had beter kunnen zeggen: goeie hardware is geen substitutie voor talent :P
dat klopt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Alfa Novanta schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:44:

[...]

AM ?! Zo gemakkelijk kom je er niet vanaf .. of ga je sandbaggen!? :+
Okay, vooruit, ik hoop Silver toch wel te halen. Maar met de hoeveelheid nieuwe drivers weet je het gewoon niet :) We hebben een anti-sandbagging regel opgenomen in het rulebook (als in de admins mogen altijd iemand anders indelen dan de pre-test score laat zien). Niet dat iemand er iets mee opschiet om te sandbaggen, niet dat je er rijk van wordt :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Arfalas schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:56:
Maar wel leuk :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Track is Spa (tip: de practice server staat al op de settings die dan ook gebruikt gaan worden. Lekker koud, dus de wagens gaan als een tierelier. Bandjes grainen wel wat sneller). Op Discord kan je je inschrijven voor één van de sessies (op 18, 20 of 22 januari). Max 10 drivers per sessie zodat je elkaar niet in de weg zit en dan inderdaad 30 minuten rijden. Je mag niet terug naar pit, dus als je crasht heb je pech (dan kan je het wel in een andere sessie nog een keer proberen). Belangrijk dus om gewoon een goede race pace neer te zetten met niet te veel risico.

We hebben een rekenmethodiek waarmee je punten kunt verdienen voor snelheid en voor constantheid. Zo krijgen we een goed beeld van racepace (om te voorkomen dat er met hoog risico puur wordt gehotlapt). Hoe meer punten, hoe hoger de klasse waar je in rijdt.
Top, dan kan ik al een beetje oefenen. Nog niet heel veel gereden op spa, in ACC ten minste.
Waar kan ik inschrijven voor de pre season? Ik kan het op discord niet vinden (ik heb me al wel ingeschreven voor het kampioenschap)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
We hebben echt teveel discord kanalen :D

@Arfalas , er is een kanaal "GT3 - pre season testing". Daarbinnen voor elke sessie een subkanaal. Als je voor dag en tijdstip naar keuze je naam in het kanaal zet dan maken wij de entry-list in orde en sta je ingeschreven voor de pre-season test. Voor GT4 (mocht je die rijden) hetzelfde verhaaltje maar dan GT4 :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:15:
We hebben echt teveel discord kanalen :D
^dat ;)

Maar ik zie dat kanaal er niet tussen staan. Kan het zijn dat ik daar geen toegang tot heb?
Ik zie wel het 'ACC GT3 championship' kanaal, maar geen pre season

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Ah, is idd nog niet live zichtbaar voor iedereen. Zal snel komen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Vandaar, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
@H-Alien effe een vraagje. Ik ben helemaal nieuw in league racing. Hoe ziet een normale raceavond er dan uit? Ik zie dat de gt3 races op dinsdag zijn om 20.30. Is het dan P - Q - R of hoe werkt dat?

Lijkt me gaaf om nu eens eindelijk een keer mee te doen aan een league. Dinsdag is soms een beetje krap qua tijd i.v.m. werk, maar half 9 moet wel haalbaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
voor het kampioenschap:

19:00 CET - 1 Hour Practice
20:00 CET - 1/2 Hour Qual
20:30 CET - 1 Hour Race

je kan alvast joinen op de discord:

https://discord.com/invite/ePpr5P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

"This game (ACC) Kills all graphic cards!!" true _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vandaag weer een uurtje aan het stoeien geweest op de Nürburgring.
Ook weer in de Bentley. Ging van vorige week 2:05,3 naar een 2:03,6 nu.

Bezig geweest met de afstelling van de auto. Minder vleugel achter, lagere rijhoogte en de TC en ABS een stukje lager gezet. Niet alles in 1x natuurlijk, een onderdeel per keer.
Doen jullie ook aanpassingen aan de ABS en TC? Bij het terugschroeven van de ABS, ondervond ik geen problemen bij het remmen. Toen ik de TC teruggeschroefde moest ik 2 rondjes wennen, daarna kon ik gas geven zonder wheelspin.

Zal morgen eens gaan oefen op SPA, misschien dat ik meedoe. Welke auto adviseren jullie voor SPA?

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
TC, ABS en Brake Balance zijn de dingen die denk ik iedereen wel aanpast, easy aanpassingen die best wat tijd kunnen winnen.

Vooral Brake balance, wil ik ook binnen 1 lap nog wel eens aanpassen. Spa is een goed voorbeeld, voor Pouhon brake balance wat verder naar achteren voren (cijfertje hoger) zodat de achterkant stabiel blijft, voor aanremmen laatste chicane bb weer naar voren achteren (cijfertje lager) voor kortere remweg.

Edit: Had voor/achter omgewisseld, thanks @7sem10 :)

[ Voor 13% gewijzigd door H-Alien op 05-01-2021 11:54 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Welke auto, tsja ze kunnen allemaal ongeveer even hard. Wat dat betreft zit er een geweldige balans in ACC maar over het algemeen zijn de Bentley, McLaren 720S, Aston Martin, Nissan GTR erg stabiele auto's, wat fijn is als je nog wat minder ervaring hebt.

Mocht je het kampioenschap nog mee willen doen moet je wel opschieten, nog 10 9 plekjes vrij ;)

[ Voor 16% gewijzigd door H-Alien op 04-01-2021 22:41 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Kloever schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Mooi gemaakt. Dus, met mijn MSI GeForce RTX 3080 Suprim X en straks de Ryzen 5 5600X kan ik redelijk leuk mee doen met VR. Mocht ik VR gaan halen.(heb de 3080 en 5600x nog niet overigens)
Behalve dat Nvidia de drivers van de 3000 series niet op orde heeft wat dodelijk is in ACC. Er zijn veel verhalen dat de 3000series en VR niet goed werkt en ik kan dat beamen met een 5600x en 3070. Momenteel kan je beter de 6800 xt kopen als je in VR wil racen.

Puur theoretisch dan, want die kan je ook niet kopen ;)

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:29:
TC, ABS en Brake Balance zijn de dingen die denk ik iedereen wel aanpast, easy aanpassingen die best wat tijd kunnen winnen.

Vooral Brake balance, wil ik ook binnen 1 lap nog wel eens aanpassen. Spa is een goed voorbeeld, voor Pouhon brake balance wat verder naar achteren zodat de achterkant stabiel blijft, voor aanremmen laatste chicane bb weer naar voren voor kortere remweg.
Maar dan net andersom. Brake bias naar achteren betekent dat je (in bijna elke auto) het remmen meer over de 4 wielen verdeelt (want voor stabiliteit staat die vaak meer naar voren). Hierdoor kun je (in een rechte lijn) harder remmen (je gebruikt je grip immers optimaal).

Rembalans naar voren zorgt voor meer stabiliteit in de remzone (vooral als je een beetje trailbraked = sturen tijdens het remmen). Te ver naar achteren zul je merken dat je in (snelle) bochten waar je wel voor moet remmen ineens achterstevoren staat.

In principe wil je dus: zo ver mogelijk naar achteren, terwijl het nog wel veilig rijdt.

Er zijn nog wat andere factoren, zoals:
Regen: overall grip is weg, je gaat niet trailbraken: verder naar achteren
Baan met weinig grip (of in andere games banden met minder grip (med/hard)): balans meer naar achteren
Vice versa, Baan met veel grip (je kunt harder remmen): balans meer naar voren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
apollo13 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 20:46:
Vandaag weer een uurtje aan het stoeien geweest op de Nürburgring.
Ook weer in de Bentley. Ging van vorige week 2:05,3 naar een 2:03,6 nu.

Bezig geweest met de afstelling van de auto. Minder vleugel achter, lagere rijhoogte en de TC en ABS een stukje lager gezet. Niet alles in 1x natuurlijk, een onderdeel per keer.
Doen jullie ook aanpassingen aan de ABS en TC? Bij het terugschroeven van de ABS, ondervond ik geen problemen bij het remmen. Toen ik de TC teruggeschroefde moest ik 2 rondjes wennen, daarna kon ik gas geven zonder wheelspin.

Zal morgen eens gaan oefen op SPA, misschien dat ik meedoe. Welke auto adviseren jullie voor SPA?
Je kunt in een kampioenschap niet elke race van auto wisselen, dus ik zou iets kiezen wat goed bij je past in het algemeen (niet alleen op Spa). Als je net begint kun je het beste een 'neutrale' auto kiezen. De Aston en de Ferrari zijn redelijk 'vriendelijke' auto's.

Nog belangrijker is het leren van goed rijden op de baan. Ik kan je adviseren om voor de baan waar je op wil gaan rijden eens te kijken naar wat track guides op youtube. Zoek eens naar de guides van 'unleashed drivers (lap guide)' of 'zermatt (ultimate track guide series)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Links, rechts, voor, achter....blijven voor mij lastige begrippen :D En dan moet je ze ook per game nog eens vertalen naar hoger/lager ipv voor/achter...pfff [hier volgt een quote] Ik heb zooooooo'n zwaar leven ;w [stop quote]

Maar je hebt gelijkt natuurlijk :+

[ Voor 67% gewijzigd door H-Alien op 05-01-2021 11:55 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Ik blijf hopen dat mijn pc ook op tijd zal arriveren om ook te kunnen joinen.

Voorlopig nog wat zitten oefenen op de ps4, maar de ergernissen mbt de framerate is iets te groot om te kunnen genieten.

Dinsdagavonden passen alvast heel goed in mijn agenda dus ga zeker joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 22:29:
Vooral Brake balance, wil ik ook binnen 1 lap nog wel eens aanpassen. Spa is een goed voorbeeld, voor Pouhon brake balance wat verder naar achteren voren (cijfertje hoger) zodat de achterkant stabiel blijft, voor aanremmen laatste chicane bb weer naar voren achteren (cijfertje lager) voor kortere remweg.

Edit: Had voor/achter omgewisseld, thanks @7sem10 :)
doe je dat tijdens de race ook zo?! _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
7sem10 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:28:
De Aston en de Ferrari zijn redelijk 'vriendelijke' auto's.
Bij de Ferrari wil de achterkant er nog weleens voorbij komen :P

... vooral met teveel rembalans naar voren .. of was het nou achter?! _O- :')

/flauw

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-01-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:51:
Links, rechts, voor, achter....blijven voor mij lastige begrippen :D
jij bent ook zo iemand die bij de start van de race achteruit wegrijdt?! :+

[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 05-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
H-Alien schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:59:
[...]

Track is Spa (tip: de practice server staat al op de settings die dan ook gebruikt gaan worden. Lekker koud, dus de wagens gaan als een tierelier. Bandjes grainen wel wat sneller).
Hoe kan ik de practice server vinden? Ik zie nergens een server name etc. op Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
Zoek op "SRHI" GT3, dan moet je hem tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gisteren voor het eerst eens een online multiplayer gedaan.
Ik vond een rookie server met de Nürburgring, die ik nu redelijk ken, en heb daar 3 races gedaan.
De eerste 2 races waren een ramp, botsauto's overal.
Race nummer 3 was iets meer beschaafd, maar heb wel een vraagje aan jullie. Vooral aan de stuarts hier.
Zie video:

Heb twee vragen: Op 28 sec en 60 sec, wie gaat hier de fout in? ik rij in de auto vooraan, met nummer 8.

Hele race hier:

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Lijkt me toch dat je in de laatste bocht net iets te scherp instuurt met reeds een wagen, die een hogere snelheid heeft, naast jou.
Is wel een situatie die altijd kan voorkomen vind ik. Je nam gewoon te weinig snelheid mee uit de voorlaatste bocht en was doordoor wat verrast door de snel opkomende wagen achter jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoronelHimself

CoronelHimself

Division Brabant

apollo13 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:32:
Ik vond een rookie server met de Nürburgring, die ik nu redelijk ken, en heb daar 3 races gedaan.
Race nummer 3 was iets meer beschaafd, maar heb wel een vraagje aan jullie. Vooral aan de stuarts hier.
Zie video: [YouTube: My mistake]

Heb twee vragen: Op 28 sec en 60 sec, wie gaat hier de fout in? ik rij in de auto vooraan, met nummer 8.

Hele race hier: [YouTube: First time online]
Geen idee wat de Honda hier aan het uitspoken is, hij raakt vaker iemand aan in 30 seconden dan ik in een 1 uurs race. Het eerste geval kan komen omdat hij normaal harder door die bocht gaat dan de Bentley nu gaat. De situatie op 28 seconden lijkt mij een onnodige actie van de Bentley om de achterkomende Honda te blokkeren alleen wel op een zeer laat (te laat) moment. De laatste actie blijft de Honda midden op de baan rijden terwijl er rechts meer dan genoeg ruimte is. Dus fout van de Honda.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Sowieso is het de taak van de inhalende auto om dat veilig te doen. Soms moet je daarom geduld hebben en van je gas af gaan. Dan was deze situatie voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@CoronelHimself Je hebt wat mij betreft gelijk dat ik hem laat blokte. Ik dacht, toen ik keek in mijn spiegel, dat ik genoeg ruimte had.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Ik merk nu soms op de ps 4 echt wel vertraging op de server bij sommige races. Mijn intersnelheid en verbinding zijn altijd heel goed, maar soms merk ik dat ik tegenstanders met een vertraging zie rijden. Dat is echt frustrerend want als je hem net ziet remmen voir jou is het meestal al te laat om contact te vermijden.
Ook al eens voorgehad dat er zo eentje tussenzit die van rechts naar links over de baan vliegt, maar zelf waarschijnlijk geen problemen heeft op dat moment...

Blijft wachten op de pc, maar aangezien dat nog even kan duren rijd ik voorlopig rondjes tegen de ai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
@apollo13 , op 28 sec is inderdaad op randje van blokkeren (vooral omdat het laat is). Kan wellicht net maar kijk dan niet raar op als je er af getikt wordt.

Actie later bij de chicane is gewoon fout van de achterligger. Je had geen super chicane, maar achterligger zit er niet overtuigend naast, tikt jou van achter aan zo te zien en had veel verder aan binnenkant kunnen zitten. Als hij je niet had aangetikt waren jullie waarschijnlijk gelijktijdig de bocht in gegaan en was het een kwestie van jij buitenkant houden en hij binnenkant. Als het goed is kan jij een betere exit hebben en dan op naar bocht 1.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
H-Alien schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:54:
@apollo13 , op 28 sec is inderdaad op randje van blokkeren (vooral omdat het laat is). Kan wellicht net maar kijk dan niet raar op als je er af getikt wordt.

Actie later bij de chicane is gewoon fout van de achterligger. Je had geen super chicane, maar achterligger zit er niet overtuigend naast, tikt jou van achter aan zo te zien en had veel verder aan binnenkant kunnen zitten. Als hij je niet had aangetikt waren jullie waarschijnlijk gelijktijdig de bocht in gegaan en was het een kwestie van jij buitenkant houden en hij binnenkant. Als het goed is kan jij een betere exit hebben en dan op naar bocht 1.
Thanks voor jouw reactie. Die van de 28 seconden ben ik het met je eens, ik was laat, misschien een kwestie van ervaring.
Denk zelf ook dat de actie na de chicane niet had gehoeven, ik gaf hem genoeg ruimte...dacht ik.
Ik heb nog eens goed gekeken, ik wijk niet af van mijn lijn, hij stuurt in naar links.... the debate goes on lol.

Ook leuk om van jullie verschillende interpretaties te lezen. Vandaar mijn vragen dus, ik was niet zeker of ik goed of fout zat. Nog steeds niet helemaal :'( , maar dat geeft niet. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door apollo13 op 07-01-2021 01:28 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Ach, het is racen. Het gebeurd, ook met meer ervaring :) Het waren beide geen mega spannende zaken, ik denk dat bij ons de stewards in beide gevallen geen straf aan jou had uitgedeeld. Hoogstens een waarschuwing voor die eerste move. Mogelijk wel een straf aan de achterligger voor de 2e actie.

Belangrijkste is dat je geïnteresseerd bent in race etiquette en wilt leren.

[ Voor 59% gewijzigd door H-Alien op 07-01-2021 07:41 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik heet geen Stuart maar wil wel even steward spelen hoor ;)

Op 29 seconden is het 100% jouw fout. Je gaat vlak voor zijn neus van links helemaal naar rechts (wat meer op afsnijden dan op blocken lijkt) en vervolgens weer terug naar links. Als je naar rechts gaat om te blocken, blijf daar dan, ga niet van links naar rechts en weer terug.

Na de chicane bleef je keurig op je lijn, hij lijkt iets naar links te sturen waardoor jij uit balans raakt. Zijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:17
Goedemiddag allemaal, nog de beste wensen!

Voor wie interesse heeft, LTC organiseert vanaf 20 januari de European GT series.
Een league in ACC met wedstrijden gebaseerd op de Blancpain kalender van 2019. Deze wedstrijden zijn soms 2 sprint races van 30 minuten, of dan weer feature races van 75 minuten.

De league is zowel voor GT3 en GT4 en coureurs worden na 2 wedstrijden in classes ingedeeld, waarna de puntentelling zal worden herrekend op basis van de uitslagen in de classes zelf. Meedoen kan vanaf een SA van 70.

Meer info:
https://raceapp.eu/ltc/Series/1241
of onze Discord:
discord.ltcgaming.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieEyxOLTCn-mLM_kA4O0y7xmTFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Z1YnV2a6GaFWMXz2DOv56n2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Zie video: [YouTube: My mistake]

28sec
Volledig de schuld van de Bentley, die komt gewoon te laat naar rechts om te verdedigen terwijl de Honda er al bijna naast zat met de neus .. hij was gewoon te laat. Een wonder dat ie niet rond ging.

60 sec
Volledig de schuld van de Honda, die komt achterop en er is ruimte zat op rechts, totaal onnodig om de Bentley te raken. Zonde.

* Alfa Novanta = steward :)

[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-01-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
CoronelHimself schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:09:
Geen idee wat de Honda hier aan het uitspoken is, hij raakt vaker iemand aan in 30 seconden dan ik in een 1 uurs race.
^dit :)
Het eerste geval kan komen omdat hij normaal harder door die bocht gaat dan de Bentley nu gaat. De situatie op 28 seconden lijkt mij een onnodige actie van de Bentley om de achterkomende Honda te blokkeren alleen wel op een zeer laat (te laat) moment. De laatste actie blijft de Honda midden op de baan rijden terwijl er rechts meer dan genoeg ruimte is. Dus fout van de Honda.
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Alfa Novanta schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Volledig de schuld van de Honda, die komt achterop en er is ruimte zat op rechts, totaal onnodig om de Bentley te raken. Zonde.

* Alfa Novanta = steward :)

[...]
Mee eens, tot die tijd waren we heftig, maar redelijk "netjes" aan het racen, wat leuk was.

Thanks aan alle Stuarts/Stewards 8)7 O-) voor jullie reacties. Zal voortaan eerder blokken en genoeg ruimte geven aan de tegenstanders, maar niet de kaas van mijn brood laten eten.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
apollo13 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 20:17:
@CoronelHimself Je hebt wat mij betreft gelijk dat ik hem laat blokte. Ik dacht, toen ik keek in mijn spiegel, dat ik genoeg ruimte had.
Ah, jij bent de Bentley .. dat wist ik niet dus ik was geheel onpartijdig in deze :+

KUT HONDA'S!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 07:37:
Ach, het is racen. Het gebeurd, ook met meer ervaring :) Het waren beide geen mega spannende zaken, ik denk dat bij ons de stewards in beide gevallen geen straf aan jou had uitgedeeld. Hoogstens een waarschuwing voor die eerste move. Mogelijk wel een straf aan de achterligger voor de 2e actie.

Belangrijkste is dat je geïnteresseerd bent in race etiquette en wilt leren.
:Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-Alien
Het is meer een kwestie van kant verdedigen dan blocken. Prima om binnenkant af te schermen, maar dan eerder en niet daarna weer terug naar buitenkant.

Had laatst iemand die ipv zelf verdedigen alleen reageerde op mijn beweging. Ging ik naar binnen , ging hij ook direct. Ik weer naar buiten, hij ook direct. Dat is dus niet de bedoeling. Als verdedigende partij 1 beweging mag, weer terug niet. Reageren op wat de auto achter ja doet is ook niet netjes en meestal vragen om problemen, de wagen achter je heeft net een actie ingezet en heeft dan vrijwel geen kans om je nog te ontwijken. Je bent dan eeeeeeerg afhankelijk van de reactiesnelheid van de achterligger :)

Maar goed dat is achteraf vaak makkelijk kletsen, op race snelheid is het vaak gewoon en reactie. Kan goed uitpakken, kan verkeerd uitpakken. Hoe meer je rijdt hoe vaker het automatisch goed uitpakt omdat je instinctief de juiste dingen doet :)

[ Voor 27% gewijzigd door H-Alien op 07-01-2021 12:32 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
apollo13 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:24:
Zal voortaan eerder blokken en genoeg ruimte geven aan de tegenstanders
de Honda ging ook helemaal niet mee in de beweging naar rechts, die hield zijn lijn. Normaal zou je dan mee uitwijken naar rechts, tot je merkt dat de Bentley de move doorzet en de Honda kan kiezen: gras of liften

Nou moet ik er wel bij zeggen, acties vertraagd terugkijken geeft nog wel eens een andere view dan op race snelheid. Nu lijkt het alsof was overal voldoende tijd om uit te wijken of te reageren, maar op ware snelheid denk je dan ineens van oeps, dat ging toch wel heel onverwacht en snel! Had ie niet op kunnen reageren.. en dan komt er een ander oordeel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
Alfa Novanta schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:30:
[...]

de Honda ging ook helemaal niet mee in de beweging naar rechts, die hield zijn lijn. Normaal zou je dan mee uitwijken naar rechts, tot je merkt dat de Bentley de move doorzet en de Honda kan kiezen: gras of liften

Nou moet ik er wel bij zeggen, acties vertraagd terugkijken geeft nog wel eens een andere view dan op race snelheid. Nu lijkt het alsof was overal voldoende tijd om uit te wijken of te reageren, maar op ware snelheid denk je dan ineens van oeps, dat ging toch wel heel onverwacht en snel! Had ie niet op kunnen reageren.. en dan komt er een ander oordeel uit.
Als de keuzes op een recht stuk op hoge snelheid "gras of liften" zijn, doet de andere partij toch echt iets fout. De move van de bentley naar rechts is hier te laat, gevaarlijk en onnodig.
- Te laat: de neus van de honda zat er al naast (er is immers een kleine touche)
- Gevaarlijk: op hoge snelheid is zo'n move onverwacht en als de neus 3cm mee naar voren was, resulteerde dit waarschijnlijk in een spin
- Onnodig: na de knik was de volgende bocht (chicane) naar links en kon de Bentley gewoon de binnenbocht verdedigen.

Wat er na de chicane gebeurt is uiteraard wel de schuld van de Honda. Die gaat gewoon te wijd en tikt de bentley aan. Genoeg ruimte aan de binnenkant, overspeed. Hij had makkelijk een clean overtake kunnen bewerkstelligen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
7sem10 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:06:

Als de keuzes op een recht stuk op hoge snelheid "gras of liften" zijn, doet de andere partij toch echt iets fout.
ja dat klopt :) de Bentley was ook al fout immers .. normaliter gaat dat van kwaad tot erger, dus forcing another driver of the track .. dus de Honda heeft op dat moment 2 keuzes, gras of liften .. niks aan gelogen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jorisem
Tja, wie rijdt er nu ook in een Honda 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
jorisem schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:18:
Zo te lezen is er nogal wat "haat" voor de Honda, why??

Ik kreeg van de week een tip van een van jullie om eerst alle circuits te leren in één auto, dat doe ik dus momenteel in de Bentley.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
jorisem schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:18:
Ja, check. Ik dus komend seizoen :+ Niks mis mee. Krijgt m.i. wat onterecht het label " trage bak".

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:46
apollo13 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:29:
[...]

Zo te lezen is er nogal wat "haat" voor de Honda, why??

Ik kreeg van de week een tip van een van jullie om eerst alle circuits te leren in één auto, dat doe ik dus momenteel in de Bentley.
Het is toch geen truck sim 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisem
H-Alien schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Ja, check. Ik dus komend seizoen :+ Niks mis mee. Krijgt m.i. wat onterecht het label " trage bak".
Haha, ja ben ik het wel mee eens hoor. Ik vind het zelf ook een prima auto alleen ben ik er (voor mijn gevoel) toch net wat minder snel mee dan de auto die ik vorig seizoen mee heb gereden (Ferrari). Maar goed met die vorige auto heb je natuurlijk ook meer ervaring mee. Als je ziet hoe snel sommigen (kijk naar Tim) soms met de Honda rijden dan is er genoeg snelheid te halen uit de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Het feit dat je luistert naar een gillende ferrari motor of een bubbelende ploppende bentley/mercedes helpt ook voor de snelheidsbeleving 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Arfalas op 07-01-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
De Honda heeft dan weer een heeeeeerlijk downshift geluid :) De enige die ik echt saai vind is de BMW. En de Audi en Lambo kan ik gewoon niet rap mee,

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:56
Arfalas schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:23:
Het feit dat je luistert naar een gillende ferrari motor of een bubbelende ploppende bentley/mercedes helpt ook voor de snelheidsbeleving 8)7
True!
Persoonlijk vind ik de Mercedes/Lexus/Bentley by far het lekkerst klinken :9~

[ Voor 5% gewijzigd door MTFDarkEagle op 07-01-2021 17:13 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-Alien
Mochten er nog mensen zin hebben in het GT4 seizoen dat februari start, waarschijnlijk de laatste call. Nog 9 plekjes beschikbaar (max inschrijvingen 40). GT3, zit met 80 inschrijvingen vol, wordt awesome met 2 servers en 4 kampionschap klasses (Pro, Silver, AM en Rookie).

Best idioot dat we in het tweede jaar met 80 drivers GT 3 en waarschijnliijk 40 drivers GT 4 gaan rondrijden :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 19:27
H-Alien schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:00:

Best idioot dat we in het tweede jaar met 80 drivers GT 3 en waarschijnliijk 40 drivers GT 4 gaan rondrijden :D
Leuk man. Ik heb ook een paar keer meegereden en me erg goed vermaakt. Erg leuke sfeer. Helaas nu een stuk minder tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Vanavond voor het eerst een (online) race op Imola gedaan..

Sodeknetters wat een lekker circuit is dat zeg!
20 minuten race, constant tempo 42.5 - 43.0.

Wist al wel dat het een leuk circuit was, maar hier ga ik (veel!) vaker rijden! *O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Meteen ook code-brown broekpoep momentje :P O-)
Dwars door Aque Minerali

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7RsdYIY.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door MTFDarkEagle op 10-01-2021 22:26 ]

Gegroet! Lukas

Pagina: 1 ... 24 ... 45 Laatste