[PC] Assetto Corsa Competizione

Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:37
Vandaag weer eens mijn geluk geprobeerd op een publieke server, ik had een prima race... tot een bepaald moment.
Mochten er nog mensen zijn die ons willen joinen op Discord (Fastlane) en met Tweakers onderling willen racen, laat het even weten.

Mijn race:

Tijdens de race nog een PB op dit circuit behaald :9~ .

[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 10-01-2021 23:34 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:47
apollo13 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 23:25:
Mochten er nog mensen zijn die ons willen joinen op Discord (Fastlane) en met Tweakers onderling willen racen, laat het even weten.
Oeh leuk!
Sign me up :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-09 21:17
Je kan hier de discord joinen:

https://discord.gg/R5Y36xhAEf

vanavond weer een race op Laguna seca, Sowieso lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Cool! Thx!
Laguna Seca moet ik nog ff de laatste track medal halen...
Circuit rijd ik niet zo vaak op.

Hoe laat begint het?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Oh, vanavond is in AC. dus je kan gewoon joinen

19:00 practice
20:10 quali.
20:30 2x30min race

Ik vind lezen nog moeilijk, dit is het ACC topic 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Arfalas op 11-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
MTFDarkEagle schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:25:
Meteen ook code-brown broekpoep momentje :P O-)
Dwars door Aque Minerali

[Afbeelding]
Dat is toch gewoon de lijn? :*)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Sporedd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Dat is toch gewoon de lijn? :*)
_O- oOo
Zat daarna wel iéts naast de apex... Maar niet zo veel tijd verloren zelfs, paar tienden maar :D

[ Voor 6% gewijzigd door MTFDarkEagle op 11-01-2021 14:25 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10
Nog niet voorbij zien komen hier. Maar krijg eindelijk de R8 redelijk rond op Spa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
paragon schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:33:
Nog niet voorbij zien komen hier. Maar krijg eindelijk de R8 redelijk rond op Spa

[YouTube: How to set up your car in ACC ft. @Jardier]
Sympathieke gast die Jardier. Kijk regelmatig zijn streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Arfalas op 11-01-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
@Arfalas verkeerde topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
D'oh!, ik zet hem ff in de goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gisterenavond weer wezen oefenen op SPA, mijn tijden worden steeds beter.
Een vraagje aan de pro's hier: kan je in een GT3, Au rouge en Radillion op topsnelheid nemen?
Ik rij momenteel in de Bentley. Het is mij nog niet gelukt. Misschien wel met meer vleugel, maar dan verlies je weer zoveel tijd en snelheid in Kemmel Straight.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
apollo13 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:27:
Gisterenavond weer wezen oefenen op SPA, mijn tijden worden steeds beter.
Een vraagje aan de pro's hier: kan je in een GT3, Au rouge en Radillion op topsnelheid nemen?
Ik rij momenteel in de Bentley. Het is mij nog niet gelukt. Misschien wel met meer vleugel, maar dan verlies je weer zoveel tijd en snelheid in Kemmel Straight.
Alle 2019-season GT3 specs kunnen in principe vol gas. Maar in race-trim is het vaak wel wat safer om iets te liften in eau rouge, zodat je daarna Raidillon vol gas kan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 09:16

CoronelHimself

Division Brabant

7sem10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Alle 2019-season GT3 specs kunnen in principe vol gas. Maar in race-trim is het vaak wel wat safer om iets te liften in eau rouge, zodat je daarna Raidillon vol gas kan nemen.
Met de Nissan moet ik eigelijk altijd liften, met de Porsche lift ik alleen als ik mijn race onmiddelijk wil beeindigen. :P Maar de meeste andere GT3's kunnen in de kwalificatie volgas.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
@7sem10 @CoronelHimself Okay, zal nog eens gaan oefenen met vol gas. Zal de hoek eens gaan aanpassen waarmee ik Au Rouge binnenkom, kijken of dat verschil uitmaakt.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
apollo13 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:28:
@7sem10 @CoronelHimselfZal de hoek eens gaan aanpassen waarmee ik Au Rouge binnenkom, kijken of dat verschil uitmaakt.
waarschijnlijk wel. Ik ben toevallig ook net bezig om (met de nissan) dit probleem te tackelen. Als ik Eau rouge goed links over de kerb afsnij, en op het juist moment instuur gaat het aardig, maar volgas wil nog niet lukken

Ik moet wel zeggen dat ik de standaard agresive setup heb gebruikt om verschillende autos te testen. Met de een ging het beduidend makkelijker dan met de andere (lees porsche) maar volgas ging eigenlijk nooit, dus ik kan zelf ook nog veel verbeteren.

Ik ben dan ook benieuwd hoe, ik lees nog even mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:41
Ik moest altijd heel even liften bij het opgaan van Eau rouge, maar sinds kort heb ik een setup van iemand anders geprobeerd (anders rij ik op de default aggressive) en met die setup raakt m'n chassis de grond niet meer zo hard waardoor ik stabiel Eau Rouge kan opgaan zonder gas te lossen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7sem10
Arfalas schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:22:
[...]

waarschijnlijk wel. Ik ben toevallig ook net bezig om (met de nissan) dit probleem te tackelen. Als ik Eau rouge goed links over de kerb afsnij, en op het juist moment instuur gaat het aardig, maar volgas wil nog niet lukken

Ik moet wel zeggen dat ik de standaard agresive setup heb gebruikt om verschillende autos te testen. Met de een ging het beduidend makkelijker dan met de andere (lees porsche) maar volgas ging eigenlijk nooit, dus ik kan zelf ook nog veel verbeteren.

Ik ben dan ook benieuwd hoe, ik lees nog even mee
De crux ligt hem erin dat je op het goede moment instuurt. Je moet inderdaad ver links over de binnenkant van der kerb beginnen en daarna is het erg belangrijk dat je "smooth" naar rechts stuurt. Te veel input (bijv omdat je te laat bent) zorgt ervoor dat je te veel laterale grip nodig hebt (die er gewoon niet is), waardoor je vaak in een spin raakt of juist bij raidillon links van de baan onderstuurt. Je wil in (bijna) alle auto's ook zeker niet de kerb aan de rechterkant raken.

Het belangrijkste is dus:
Wijd links aansnijden
Op tijd insturen
Niet te hard aan het stuur raggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Thanks,Ik ga het eens proberen. En misschien inderdaad de auto niet te laag, ik gooi de hoogte vaak naar minimaal, maar dat is dus misschien ook niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Je setup is kan ook best belangrijk. Kreeg de R8 er echt niet door zonder te liften met de aggressive setup terwijl dat met de 488 helemaal geen probleem is. Heb die setup van Jardier overgenomen en nu lukt het me dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
7sem10 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:31:
[...]

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:57

Superkiwi

Hoi doei

Laatst weer eens de hotstint special event met de Porsche op Spa geprobeerd; ik kreeg de
wagen niet eens door Eau Rouge. Elke keer in een spin. _O- _O-
Terwijl ik met de GT-R en de Lexus geen enkel probleem ondervind.
MR wagens liggen mij niet zo denk ik.
Vorige week met de Lamborghini op Zandvoort gereden en elke keer in de Rob Slotenmakerbocht raakte ik de wagen kwijt over dat vlakke heuveltje daar. Toen de Bentley gepakt en helemaal niet gemerkt dat daar een heuveltje ligt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
@Ontzettende_Jan Thanks, goede video. Lijkt er op dat ik vroeger naar rechts moet insturen, vanavond eens proberen.
Meteen ook Brands Hatch gaan oefenen in de regen. Morgen is er op de Faslane server een race op die baan met wisselvallig weer, dus de mogelijkheid van regen. Deze newbee heeft nog nooit in de regen gereden.
Meteen ff een vraagje: is er in ACC, buiten de race lijn, meer grip in de regen? Zeg maar net zoals Verstappen reed in Brazillie 2016.

apollo13

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
apollo13 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:50:
@Ontzettende_Jan Thanks, goede video. Lijkt er op dat ik vroeger naar rechts moet insturen, vanavond eens proberen.
Meteen ook Brands Hatch gaan oefenen in de regen. Morgen is er op de Faslane server een race op die baan met wisselvallig weer, dus de mogelijkheid van regen. Deze newbee heeft nog nooit in de regen gereden.
Meteen ff een vraagje: is er in ACC, buiten de race lijn, meer grip in de regen? Zeg maar net zoals Verstappen reed in Brazillie 2016.
Ja, zeker als het net gaat regenen (en het droog was). Het rubber op de racing-line wordt dan glibberig en je hebt daar minder grip. Als het rubber helemaal weggespoeld is heeft het weinig effect meer (als het behoorlijk. regent is dat al na 5-6 ronden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

paragon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:09:
Je setup is kan ook best belangrijk. Kreeg de R8 er echt niet door zonder te liften met de aggressive setup terwijl dat met de 488 helemaal geen probleem is. Heb die setup van Jardier overgenomen en nu lukt het me dus wel.
Snap dat filmpje ook niet, hij gaat er wel makkelijk doorheen. Ik moet altijd iets liften. Vol gas is meestal een spin.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paragon
@Verwijderd er is sinds 1.65 of 1.66 iets veranderd in ACC waardoor er sws wat aan de setup veranderd moet worden bij bepaalde auto's en daar is de r8 er iig 1 van. Filmpje is nog van ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54
Aero balance moet bij de meeste auto's nu iets lager (rear ride height paar tikjes lager) anders breekt de achterkant te snel uit bij lift off / trailbrake.

Maar dat zou bij Radillion eigenlijk het probleem niet moeten zijn, eerder Pouhon of Blanchimont. Aeu rouge en Radillion is meer een kwestie van juiste lijn, precies de juiste stuur input (niet te lang naar rechts blijven sturen), en lef hebben. En dan nog gaat het soms plotseling mega fout. Is niet voor niets een wereldberoemde combinatie.

Om het mega bruine broek moment van paar races geleden er nog maar een keer in te gooien :D

Van de week trouwens paar rondjes achter mijn teamgenoot aangekacheld op Spa en hij bewijst duidelijk dat vol gas Radillion met de Audi zeker te doen is, niet zo makkelijk als de Honda maar absoluut mogelijk :)

[ Voor 78% gewijzigd door H-Alien op 14-01-2021 07:41 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Gisteren voor het eerst geoefend met het rijden in de regen, medium rain.
Dat was op Brands Hatch, moet zeggen dat het meeviel. Belangrijkste wat ik merkte is dat je een stuk voorzichtiger met je gas en stuurbewegingen moet zijn. Ik lees dat in de regen je PSI/Temps rond de 30 "moet" zijn klopt dit? Hoe hoger, hoe mee grip...tot een bepaald niveau?

Zal mij benieuwen hoe de funrace bij Fastlane gaat verlopen, 19:45 begint het feest, kijken of ik een beetje kan meekomen met de andere rookies. Als je mee wilt doen, geef een seintje, er is nog ruimte op de server.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik kom je sowieso gezelschap houden achterin in het veld :)

[ Voor 11% gewijzigd door Arfalas op 14-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 11:03
Ik geloof dat ik ACC net acceptabel werkend heb gekregen in mijn Reverb G2. Blijkt dat in de Windows Mixed Reality for Steam VR instellingen, de Motion Reprojection mode werd overschreven. Ik kreeg dat dus nooit werkend voorheen.

Nu die instelling op "SteamVR per-ap setting", motion smoothing in the ACC app settings aangezet, en in een offline test met 15 AI players, op 63% supersampling voor ACC (bovenop de standaard 150?% van Steam VR, met een resulterende resolutie van 3036x2976 (fpsVR noemt het 96% geloof ik)) krijg ik met mijn 3080 eindelijk een stabiele 45fps, die ook vloeiend aanvoelt. Ingame gewoon 100% pixel density, en meeste settings op high.

Nu binnenkort eens een paar online races proberen om te zien of dit echt goed werkbaar is. Het ziet er in ieder geval minstens 5x zo goed uit als de Rift S, dus ik hoop het van harte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Zojuist een leuke race gereden met FastLane !! Eerste keer met de nieuwe Ferrari 488 Evo !! :o :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oké, een career gestart op hard. Het gaat met horten en stoten.....

De eerste testsessie met de Lambo op Monza ging goed, ongeveer een seconde langzamer dan de AI. Gekozen om voor Bentley te gaan rijden.

Eerste raceweekend op Zolder in beide kwali's pole gepakt met 0.6 en 1.2 sec voorsprong op de nummer 2. Toen de races:

Race 1:
Lekker aan de leiding maar vergeten om de benzine na de kwali aan te passen waardoor ik na 20 minuten stil viel. Na 2 minuten kwam ik erachter dat ik via het menu terug kon naar de garage, benzine erbij gegooid (apart dat die mogelijkheid er is) en de race hervat met een ruime ronde achterstand. Bij de pitstop iets te laat afgeremd naar 50km/u. Gevolg: drivethrough penalty. Logischerwijs 16e geëindigd.
Consistency tijdens de race gestegen van 78 naar 91.

Race 2: Wederom aan de leiding, tijdens de pitstop per ongeluk (vraag me niet hoe) de pit limiter uitgezet. Gevolg: drivethrough penalty. Teruggekomen tot plek 11 en toen ik over de finish kwam crashte de game. Game opnieuw gestart, resultaat niet opgeslagen.

Race 2 poging 2: In de eerste bocht van achteren aangetikt, gespind en schade opgelopen waardoor de pitstop langer duurde. Uiteindelijk 13e geëindigd.

Een hoop om te leren nog dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Dat zijn echt van die momenten die iedereen zijn overkomen in het begin :) pit limiter blijft aan staan dus nadat de pitpoppetjes klaar zijn kan je gewoon gaan rijden, instinct heeft de neiging de limiter weer aan te zetten naar dat hoeft dus niet, dank zet je hem juist uit.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het gebeurde daarvoor al:
Toen ik naar mijn box reed wilde ik in het pitmenu 'repair damage' van yes naar no zetten. Blijkbaar kan dat niet (misschien omdat ik geen herstelbare schade had) en dus schoot de cursor naar boven waardoor de pit limiter van on naar off ging.
Allemaal leermomentjes ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
Toen ik nog geen ACC had vroeg ik me af wat ik met alle knoppen op mn stuur moest. Nu kom ik bijna knoppen tekort :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Ik kan nu al rijdende mijn pitstop strategie aanpassen, zeg maar in de pitsstraat of op een lang recht stuk. Weet nu ook de knoppen voor TC en ABS al rijdend te vinden, maar multitasken blijft lastig.

@Arfalas Yep doe ik ook, is dan alleen nog finetunen, behalve als het weer omslaat.
Wat betreft de fuel, had gister een quali gedaan met 15 liter, toen de race met 65, mijn achterkant deed ineens heel andere dingen dan tijdens de quali, volgende keer dus ook ff testen met een volle tank.

[ Voor 44% gewijzigd door apollo13 op 16-01-2021 17:36 ]

apollo13

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfalas
in de setup kan je ook alvast een pitstop strategie aanmaken. Die kan je dan tijdens de race nog een beetje finetunen als dat nodig is. Maar het scheelt dan in elk geval dat je niet bezig bent met 80 liter fuel instellen, want dat duurt altijd te lang, zodat je altijd je bocht mist :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Net even een race tegen de AI gedaan, ben niet geheel ontevreden. Expres achteraan gestart, 15e, geëindigd als 8e. Was een leuke race, een korte van 15 minuten op Zolder.
Als kers op de taart, mijn eerste 3 sterren gehaald op een circuit. Heb op dit circuit dan ook het meest gereden.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
  • Registratie: December 2020
Net de ps 4 nog eens van onder het stof genomen in afwachting vd pc en voor de eerste keer mijn nieuwe headset G733 gebruikt en moet zeggen dat het geluid toch echt wel erg goed is.

Een 25 min race online op Zolder met 14 en al mijn rondes tussen de 1'30' en 1'31'' gereden. Wel niet echt veel druk van de 2e want de eerste bocht blijkbaar een accidentje en direct meer dan 5 seconden voorsprong. Had wel een goed ritme te pakken, maar Zolder is nu ook niet het allermoeilijkste circuit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Zolang je de curbs een beetje onder controle houdt is het wel te doen ja, ik merk dat het voor velen een beetje haat-liefde track is. Persoonlijk vind ik hem wel leuk, vooral in de gt4 en lekker over die curbs knallen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Vooral die in de Kleine Chicane, als je die té veel pakt zie je heel even alleen maar blauwe lucht door je voorscherm :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
De eerste 2 bochten kunnen wel veel tijdverlies opleveren. Je kan ze beide snel nemen maar is toch soms wat zoeken naar het perfecte moment om op het gas te gaan.

Ik vind het wel een leuke track om te rijden :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat sowieso!
Tijdens mijn race tegen de AI heb ik er een gemiddelde rondetijd (van 5 geldige opeenvolgende ronden) van 1:31.802 neergezet. Beste ronde was een 1:31.020. Met de Bentley en agressive preset, alleen de psi wat opgeschroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 19:53
H-Alien schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:13:
Zolang je de curbs een beetje onder controle houdt is het wel te doen ja, ik merk dat het voor velen een beetje haat-liefde track is. Persoonlijk vind ik hem wel leuk, vooral in de gt4 en lekker over die curbs knallen :)
Als je flow hebt dan is Zolder best lekker, maar als je geen lekkere (lees glijdende) set hebt dan is het net een hindernisbaan. En iedere bocht nodigt uit tot te laat remmen, waar je je niet toe moet laten verleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Hier geen haat voor Zolder.
Begin het circuit nu een beetje door te krijgen.
Zelf heb ik wat meer moeite met de 2e chicane en dat knikje naar rechts.
Soms kom ik goed uit en kan ik full speed richting die ietwat lange rechter bocht.
Een foutje daar kost veel tijd.

Mijn eerste race tegen de AI, op Zolder.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Absoluut fan van Zolder.
Heerlijk technisch baantje, waar een goeie balans en flow erg belangrijk is.

Eerste twee bochten zijn erg belangrijk, alsmede uitkomen van beide chicanes.
Daar ben je alleen maar aan het accelereren, dus hoe meer beginsnelheid je daar hebt hoe beter.
Slow in, fast out is het devies.
Eerste chicane blijf ik een van de lastigste vinden. Als je die niet agressief neemt, verlies je tijd, als je die té agressief neemt, krijg je óf even wat meer lucht te zien (:+), óf je glijdt de chicane in en uit en verlies je tijd.
En de tweede chicane kun je véél meer curbs meenemen dan je denkt.
De truuc voor mij is om voor de eerste rechter wat vroeg in te sturen, zodat ik kort aan de linker kant uit kan komen voor de lange rechter en daar langer kan accelereren.

Mijn PR op Zolder staat nu op 1:28.5 of zo in de AMG..
Als iemand interesse heeft om een keer een paar rondjes te volgen, laat maar weten.
Ben zeker niet de snelste, maar heb wel eens vaker wat mensen op weg geholpen, vind het leuk om mensen te helpen :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
Arfalas schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 14:22:
Toen ik nog geen ACC had vroeg ik me af wat ik met alle knoppen op mn stuur moest. Nu kom ik bijna knoppen tekort :p
Ik kan me nog net redden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqjU7W8oFcCs09Jo84kstPSyRkI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eciQhPdlIFmBFkJhMl4VrXi2.png?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
apollo13 schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 22:48:
Als kers op de taart, mijn eerste 3 sterren gehaald op een circuit. Heb op dit circuit dan ook het meest gereden.
gister ook maar even een paar rondjes Imola gedaan, zag dat die 3 sterren nog ontbraken .. nu weer @99 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
MTFDarkEagle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:24:
Absoluut fan van Zolder.
Heerlijk technisch baantje, waar een goeie balans en flow erg belangrijk is.

Mijn PR op Zolder staat nu op 1:28.5 of zo in de AMG..
nou, da's zeker een mooi rondje! mijn pb is 1:29.13 zo te zien .. heb 'm nog niet zoveel gereden. Kerb in de eerste chicane is idd kut en de eerste 2 bochten maken/breken je rondje! De rest is wel okay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Alfa Novanta schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:25:
[...]

nou, da's zeker een mooi rondje! mijn pb is 1:29.13 zo te zien ..
Ook zeker al een lekker tempo :) :Y
heb 'm nog niet zoveel gereden. Kerb in de eerste chicane is idd kut en de eerste 2 bochten maken/breken je rondje! De rest is wel okay :)
De kanaalbocht en lucien bianchibocht zijn ook belangrijk, daar neem kun je heel veel snelheid meenemen naar de eerste chicane.
De bianchibocht is balans-technisch vrij lastig; als je de balans bij remmen daar niet op orde hebt kom je óf te wijdt uit (en in de gravel) óf je overstuurt wat naar binnen en mist zo 10-20 km/u op dat rechte stukje erna.
Op een goeie ronde, trap ik 'm net iets op de rem, 1 versnelling terug en accelereer na het insturen helemaal vol door. Dat lukt zeker niet altijd en als je de curbs ook maar iets raakt krijg je al snel wat onbalans.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Dat moet jij ook wel rapper kunnen @Alfa Novanta , zie dat mijn pb (2018 versie) op 28.7 zit dus dan moet jij sneller dan dat kunnen :) Is wel met de Mclaren en die gaat wel rap op dat type baan. Is denk ik wel mijn minst gereden track van allemaal, eigenlijk alleen voor de competitie :)

Over competitie gesproken, vanavond gaat het SRHI seizoen 2021 eigenlijk al echt van start met de pre-season test op Spa. Ben benieuwd of ik in tier 1 terecht kan komen (top 40), kijkend naar de practice times moet het in theorie kunnen maar zit allemaal rete dicht bij elkaar en de echt rappe mannen hebben niet op de practice server gereden. Ben benieuwd, blijft een tricky situatie, 10 laps zo snel mogelijk maar zonder invalid laps of crashes want die vernagellen dan echt je "test score". Gaan we het aandurven om alle laps Radillion vol gas te nemen (ofcourse) :D

Ook wel tof nieuws, dat we voor zowel de GT3 (tier 1) als GT4 (tip: nog paar plekjes vrij) professionele commentators hebben weten te strikken in de vorm van Alex Goldschmidt en Steve Proudley. Die gasten zijn echt mega goed in wat ze doen, toch een stuk leuker om naar te luisteren dan ene heer Schenk of mister Hill :D

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
H-Alien schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:01:
Dat moet jij ook wel rapper kunnen @Alfa Novanta , zie dat mijn pb (2018 versie) op 28.7 zit dus dan moet jij sneller dan dat kunnen :)
Ook een mooie lap! Tja.. ik heb 'm pas 1 of 2x gereden in ACC denkik, heb er niet eens een stream van :+
Als ik anders niks te doen had ging ik vanavond wel even proberen.. :')
Over competitie gesproken, vanavond gaat het SRHI seizoen 2021 eigenlijk al echt van start met de pre-season test op Spa. Ben benieuwd of ik in tier 1 terecht kan komen (top 40), kijkend naar de practice times moet het in theorie kunnen maar zit allemaal rete dicht bij elkaar en de echt rappe mannen hebben niet op de practice server gereden. Ben benieuwd, blijft een tricky situatie, 10 laps zo snel mogelijk maar zonder invalid laps of crashes want die vernagellen dan echt je "test score". Gaan we het aandurven om alle laps Radillion vol gas te nemen (ofcourse) :D
tja, persoonlijk vind ik Spa wel vrij beroerd gekozen .. kans op invalid laps en deadly crashes aardig wat hoger dan op andere banen, dan die ellenlange pitlane en ditto outlap ... en dan zul je meteen in Eau Rouge crashen :') Kunnen we straks allemaal weer opnieuw inschrijven/weer 30min rijden. Kies dan een wat veiligere baan zoals Barcelona of Silverstone. Of laat de server gewoon open en laat de mensen maar kijken of ze 30min aaneen gesloten krijgen .. los van strakke tijdblokken.
Of ga gewoon hotlappen en verdeel het in 4en klaar. Eventueel snelste 5 ronden ofzo..
Maargoed, het is wat het is..
Ook wel tof nieuws, dat we voor zowel de GT3 (tier 1) als GT4 (tip: nog paar plekjes vrij) professionele commentators hebben weten te strikken in de vorm van Alex Goldschmidt en Steve Proudley. Die gasten zijn echt mega goed in wat ze doen, toch een stuk leuker om naar te luisteren dan ene heer Schenk of mister Hill :D
d:)b

Kunnen jullie mooi tier 2 doen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2021 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Aan de andere kant, als je geen 30 minuten zonder crash kan rijden dan doe je iets niet goed. Ook op Spa. We willen natuurlijk een indeling op basis van race pace en consistentie, dat zegt meer over race kwaliteiten dan hotlap skills. Maar, met je eens, vooral voor onszelf had een andere track handiger geweest want ik weet zeker dat er genoeg zijn die volle bak risico gaan nemen en een keer crashen.

In de Honda is Eau Rouge/Radillion flat in principe het probleem niet maar dat ligt voor sommige wagens anders dus ben benieuwd hoeveel risico er genomen gaat worden.

Tier 2 commentaar gaat hem niet worden, beide tiers rijden gelijktijdig ;) We gaan die wel streamen.

[ Voor 3% gewijzigd door H-Alien op 18-01-2021 10:23 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Lijkt me leuk om eens aan een league mee te doen :)

Jammer dat deze op dinsdag wordt gehouden, dus helaas kan ik niet meedoen..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:06
Ik ga alvast mijn benen rust geven, vanaf 30 minuten veilig maar snel rijden op Spa zal wat worden in de Italian stallion (Masarati) zonder TCS of ABS. Had op Imola gelukkig wel de pace om de M4 op veel stukken voor te blijven. Spa is helaas van andere orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Geen ABS, da's juist fijn voor je benen....hoef (kan) je niet zo hard te trappen op het pedaal :+

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Als ik de tijden in practice mag geloven ga ik het eenzaam krijgen achterin, ik krijg hem op spa nog niet onder de 2:21.5. Al heb ik de afgelopen weken wel wat kunnen winnen in tijd.

Ik ga gewoon meedoen, en ik zie wel waar het schip strand. Ik merk dat ik vooral consistenter geworden ben de laatste tijd en daar heb ik afgelopen funrace in ACC toch ook een podium mee gehaald aangezien er meerdere mensen een paar keer af gingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
Ik vermoed dat het met die tijd wel meevalt qua eenzaamheid, we hebben 80 deelnemers hè en die tijd is echt zo gek nog niet. Was ook mijn "barrierre" anderhalf jaar geleden, tot je er ineens doorheen komt :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
H-Alien schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:40:
Ik vermoed dat het met die tijd wel meevalt qua eenzaamheid, we hebben 80 deelnemers hè en die tijd is echt zo gek nog niet. Was ook mijn "barrierre" anderhalf jaar geleden, tot je er ineens doorheen komt :)
Oefening baart kunst :) :Y
Als als je aan kan haken bij een (iets) snellere rijder leer je ook heel veel

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
MTFDarkEagle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Oefening baart kunst :) :Y
Als als je aan kan haken bij een (iets) snellere rijder leer je ook heel veel
precies waarom ik toch mee doe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7sem10
mr.DJ95 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:58:
Ik ga alvast mijn benen rust geven, vanaf 30 minuten veilig maar snel rijden op Spa zal wat worden in de Italian stallion (Masarati) zonder TCS of ABS. Had op Imola gelukkig wel de pace om de M4 op veel stukken voor te blijven. Spa is helaas van andere orde.
Jij bent sowieso al m'n held in dat ding. Ik wilde met je meedoen, maar denk toch iets veel van het goede gezien ik de GT4 vooral als 'fun race' wil doen zonder al te veel practice. Laat staan als het regent.

Heb als replacement maar de langzaamste auto van de grid gekozen: KTM. Inhalen daarmee gaat met de trage accel en lage top wel pittig worden. We goan 't zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
7sem10 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Jij bent sowieso al m'n held in dat ding. Ik wilde met je meedoen, maar denk toch iets veel van het goede gezien ik de GT4 vooral als 'fun race' wil doen zonder al te veel practice. Laat staan als het regent.

Heb als replacement maar de langzaamste auto van de grid gekozen: KTM. Inhalen daarmee gaat met de trage accel en lage top wel pittig worden. We goan 't zien.
Je kan nog wisselen denk ik. Mocht je me zoeken. Ik ben die bak herrie bij die grote witte rem wolk omdat ik mijn zoveelste rempunt heb gemist zonder dollen, ik kan zonder ABS veel harder remmen als ik maar tractie hou, af en toe wat spelen met het rempedaal maar met de feeling van de Heusinkveld Sprints wil dat best lukken.

Over die KTM heh, welke kant gaat die op bij uitkomen Eau Rouge?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7sem10
mr.DJ95 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Je kan nog wisselen denk ik. Mocht je me zoeken. Ik ben die bak herrie bij die grote witte rem wolk omdat ik mijn zoveelste rempunt heb gemist zonder dollen, ik kan zonder ABS veel harder remmen als ik maar tractie hou, af en toe wat spelen met het rempedaal maar met de feeling van de Heusinkveld Sprints wil dat best lukken.

Over die KTM heh, welke kant gaat die op bij uitkomen Eau Rouge?
Welke kant? Dat bepaalt de auto zelf per ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
H-Alien schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:22:
Aan de andere kant, als je geen 30 minuten zonder crash kan rijden dan doe je iets niet goed. Ook op Spa.
Had ik ook niet moeten roepen hè :+
Moet zeggen, wat problemen met de server fixen tot 3 seconde voor de start helpt ook niet echt :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apollo13
Nieuwe week, dus nieuw circuit voor mij en mijn Bentley.
Vandaag, voor het eerst in mijn nog korte racecarrière, op Suzuka een half uurtje bezig geweest.
Pfff, dat wordt nog goed oefenen deze week. Behoorlijk wat last van oversteer. Morgen eens gaan sleutelen aan mijn setup. Beste tijd tot nu toe 2:10 en een beetje.

Ook weer eens een superpole geprobeerd, zo'n challenge van seizoen 8.
Dit keer op een zeiknat Zandvoort. Kwam tot een 2:05 terwijl de nummer 1 een 1:55 had staan, maar ik was alvast niet laatste ;)

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
Voor mij nog steeds geen Special Events duurt wel lang voordat ze het fixen.

Wonderbaarlijk is mn pace wel van 80 naar 82 gegaan. Of wordt dat niet alleen bepaald aan de hand van Special Events?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfalas
Ik weet het niet precies, maar laatst zag ik hem in een online race wel iets omhoog schieten. Het wordt wel grotendeels bepaald door die special events iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-09 10:01
H-Alien schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:22:
In de Honda is Eau Rouge/Radillion flat in principe het probleem niet maar dat ligt voor sommige wagens anders dus ben benieuwd hoeveel risico er genomen gaat worden.
Ik heb echt op eieren gereden gisteren met de Audi R8, als ik daarmee elk rondje als hotlap vol gas Eau Rouge in zou gaan dan invalidate ik gegarandeerd de helft van mijn laps, en sta ik vrijwel zeker halverwege in de muur. Die auto is zo instabiel door Radillion zelfs met setup tweaks aan de bumpstops etc.

De tijd die ik gisteren heb gereden was dan ook ruim 1 seconde boven mijn PR, maar wel maar 1 invalid lap. Ik ben echt zeer nieuwsgierig naar de scoring formule want ik zag dat veel van de snellere drivers in mijn sessie heel veel invalid laps maakten, sommigen wel 7 uit 10 zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mijn 3e career weekend op Misano in de Bentley wordt een spannende. Net kwali 1 en 2 afgerond en respectievelijk een 1:39.132 en een 1:37.986 gereden, beiden met agressive preset setup waarbij ik alleen de psi wat verhoogd heb.
De eerste tijd geeft me een 10e startpositie, de tweede een 8e startpositie. Nu eens zien of ik beide races van 40 minuten heelhuids doorkom.

Het zit allemaal erg dicht bij elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uP75w_pCeVyOOgWq2u4Tgz92Z4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6KZamGxf3O52rVGBbwZCpMi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 19-01-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

johnbetonschaar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik heb echt op eieren gereden gisteren met de Audi R8, als ik daarmee elk rondje als hotlap vol gas Eau Rouge in zou gaan dan invalidate ik gegarandeerd de helft van mijn laps, en sta ik vrijwel zeker halverwege in de muur. Die auto is zo instabiel door Radillion zelfs met setup tweaks aan de bumpstops etc.

De tijd die ik gisteren heb gereden was dan ook ruim 1 seconde boven mijn PR, maar wel maar 1 invalid lap. Ik ben echt zeer nieuwsgierig naar de scoring formule want ik zag dat veel van de snellere drivers in mijn sessie heel veel invalid laps maakten, sommigen wel 7 uit 10 zelfs.
De Audi is wel tricky inderdaad is ook mijn ervaring. In de practice ook flink wat invalid laps of crashes ervaren in Eau Rouge, maar ik heb nu een setup gevonden waar ik wel tevreden mee ben als is de auto daardoor wel iets met onder sturend geworden, maar liever dat dan een crash. Gisteren één invalid lap gereden in de pré-season test (helaas ook een onnodige niet te wijten aan voorgaande). Verder wel aardig tevreden met het tempo ook, uiteraard geen hotlap pace, maar ik zat er ook niet super ver vanaf.

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnbetonschaar
visboer32 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:44:
[...]
De Audi is wel tricky inderdaad is ook mijn ervaring. In de practice ook flink wat invalid laps of crashes ervaren in Eau Rouge, maar ik heb nu een setup gevonden waar ik wel tevreden mee ben als is de auto daardoor wel iets met onder sturend geworden, maar liever dat dan een crash. Gisteren één invalid lap gereden in de pré-season test (helaas ook een onnodige niet te wijten aan voorgaande).
Wat mij het meest heeft geholpen is de bumpstop range enorm te verlagen, daarmee verdween de lift-off oversteer die (in ieder geval bij mij) bijna altijd dodelijk was door Eau Rouge/Radillion. Maar dan nog gaat in een 'safe' rondje de voet van het gas en dat scheelt al snel 0.5 seconden in de eerste sector.
visboer32 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:44:
[...]Verder wel aardig tevreden met het tempo ook, uiteraard geen hotlap pace, maar ik zat er ook niet super ver vanaf.
Wat voor tijd zit je dan op? Ik kwam niet verder dan 1:21:2 in de test, hotlap PR was tot op heden 1:20:1 en nog steeds dalende, maar ik durfde het echt niet aan om te gaan pushen gisteren :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisem
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-12-2021
Mijn pre-season test ging mwah.
Tijdens zo'n "examen" rij je toch (tenminste ik wel) voorzichtiger.
Mijn doel was om geen invalid laps te rijden, zeker omdat ik ook niet weet hoe zwaar deze meetellen.
Hierdoor toch een iets langzamere pace gereden dan verwacht.
Ik zit denk ik op gemiddeld 1.19.7 2.19.7 terwijl ik wel had gedacht een halve seconde sneller te zijn.
Want met testen was het redelijk makkelijk om die tijden de halen.
Alleen ja...je moet ook onder druk kunnen presteren O-)

Nu maar wachten op de uitslag van de examencommissie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Zo zo... Snelle jongens als jullie rond de 1 minuut 20 zitten op Spa :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:15:
Zo zo... Snelle jongens als jullie rond de 1 minuut 20 zitten op Spa :+
Nou de echt snelle jongens doen 1:17 of zelfs minder in een goede hotlap dus 1:20 is echt middenveld denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Kak... dan moet ik nog een minuut winnen ergens... }:| :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Let wel, server omstandigheden zijn 12 ambient. dan loopt de engine een stuk harder dan bij warme temps dus de tijden hierboven zijn wel een stukje sneller dan je zou verwachten bij 19 ambient temperatuur :) Edit: doelde idd niet op een minuut sneller :D

wat betreft de invalid laps, over het algemeen ging het goed. Het zal een negatief effect hebben op je gemiddelde pace/score maar je zakt echt niet ineens in een zwart gat als 2 van de 10 laps invalid zijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door H-Alien op 19-01-2021 15:14 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
12 ambient kun je zeker rap mee rijden :)

Ik doelde meer op de missende minuut in alle genoemde rondetijden :+
(maar dat snapte jij vast ook wel O-) )

Mijn PR op Spa is een 2:18.8 in een Boatley, met de standaard knoeperswarme asfalt temperatuur; dus er zit nog wel wat extra in bij koele(re) temperaturen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 13:02
pfoe, examen ook weer gehad ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn...
Snelste valid lap tijd: 2:18:660
langzaamste valid lap: 2:20:349
1x invallid

gemiddelde over de 9 valid laps 2:19:4, durfde eau rouge niet flat te nemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H-Alien
Toch grappig hoe mega nerveus iedereen van zo'n pre-season test wordt, het is net echt! Inclusief mijzelf hoor :) Uiteindelijk gaat het er alleen om dat we rijders bij elkaar weten te plaatsen die ongeveer gelijkwaardig aan elkaar zijn zodat het racen nog leuker is, en ja daar wordt ook echt wel gekeken naar aparte omstandigheden. We gaan de aliens echt niet in AM plaatsen omdat ze toevallig hun wagen bovenaan Radillion parkeren ;)

Dat gezegd hebben, zat ik daar gisteren in mijn stoeltje 10x nerveuzer dan voor elke andere race afgelopen seizoen. HYPER HYPER! :+ Maar back naar ander ACC nieuws, @dvdkiwi hoe is de race afgelopen

[ Voor 18% gewijzigd door H-Alien op 19-01-2021 15:56 ]

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfalas
Ik ben morgen aan de beurt. Nog even oefenen...
Ik kan hem redelijk consistent rond krijgen, zei het wat langazamer met 2:22. Gister dacht ik nog even te rijden maar ging ik er meteen 2 keer af in raidillon, ik hou het er maar op dat ik mn dag niet had, normaal is het daar geen probleem.
Inderdaad focussen op netjes en consistent rijden morgen, de rest komt vanzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:36:
Kak... dan moet ik nog een minuut winnen ergens... }:| :+
Haha ja 2:17 en 2:20 moest dat zijn natuurlijk O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Net even de Boatley aangeslingert... 14 ambient, 20 asfalt, optimum track conditions; PR aangescherpt naar 2:17.9 *O*
Met zeker nog wat tienden laten liggen her en der oOo

[ Voor 19% gewijzigd door MTFDarkEagle op 19-01-2021 16:36 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

H-Alien schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:
Maar back naar ander ACC nieuws, @dvdkiwi hoe is de race afgelopen
Het was mijn eerste propere race tegen de AI :)

[YouTube: Assetto Corsa Competizione | Career sprint race (hard) | Misano]

Korte samenvatting:
spoiler:
Tot aan de pitstop reed ik best goed (naar mijn mening), was het spannend en heb ik wat plaatsen kunnen winnen.
De pitstop ging ook goed maar bij uitrijden pitstraat maakte ik een klein foutje. Daarna werd de consistentie wat minder en reed ik in niemandsland: de top 5 was te snel, de wagen achter mijn was geen bedreiging meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 19-01-2021 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
Vandaag mijn 2e testdag op Suzuka. Heb mijn pb scherper kunnen zetten, 2:10 > 2:08.5
Begin het circuit nu een beetje door te krijgen. Die slinger van 5 bochten heb ik wat meer onder controle, nog steeds niet echt vloeiend.
Vraagje aan de pro's hier: ik heb de achterkant al wat stabieler gekregen, iets meer vleugel en de achterkant iets laten zakken, maar ik wil hem nog stabieler zien te krijgen. Kan dat met de aanpassing van de anti roll bar op de achterkant? Deze staat nu op 2, maar ik hier nog weinig verstand van.

Edit 23:05 Net voor het eerst, online, een nachtrace gedaan. Dat is even wat anders zeg, wel kicken.

[ Voor 9% gewijzigd door apollo13 op 20-01-2021 11:38 ]

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
apollo13 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:43:
Vandaag mijn 2e testdag op Suzuka. Heb mijn pb scherper kunnen zetten, 2:10 > 2:08.5
Begin het circuit nu een beetje door te krijgen. Die slinger van 5 bochten heb ik wat meer onder controle, nog steeds niet echt vlooiend.
Vraagje aan de pro's hier: ik heb de achterkant al wat stabieler gekregen, iets meer vleugel en de achterkant iets laten zakken, maar ik wil hem nog stabieler zien te krijgen. Kan dat met de aanpassing van de anti roll bar op de achterkant? Deze staat nu op 2, maar ik hier nog weinig verstand van.
Zachter en eventueel wat camber geven. Werkte bij mij erg prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

johnbetonschaar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Wat voor tijd zit je dan op? Ik kwam niet verder dan 1:21:2 in de test, hotlap PR was tot op heden 1:20:1 en nog steeds dalende, maar ik durfde het echt niet aan om te gaan pushen gisteren :F
Gisteren in de test als beste lap een 2.18.0, maar verder een gemiddeld rond de 2.18.5 om en nabij over die 10 laps (op die ene stomme invalid na).

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dammit :(
Race 2 op Misano ging goed, lag keurig 6e. Pitstop ging goed, daarna nog een plek kunnen pakken en toen begon het hard te regenen... Tijdens het rijden de pitstopstrategie aan moeten passen wat me een paar plekken kostte, daarna op wet tyres verder waar de AI zo'n 2 seconden per ronde sneller was. In de flauwe bocht na het lange rechte stuk de controle verloren en gespind, uiteindelijk 14e (van de 16) gefinisht.
Ik haat regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Ik zal door de bijna onbestaande leveringen van de 3080 kaarten mijn vuurdoop nog wat moeten uitstellen jammer genoeg :(

Kijk er nochtans naar uit.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-Alien
Tot je er wat meer ervaring mee hebt, dan gaat het echt tof worden! Compleet nieuwe dimensie als je moet gaan nadenken over welke banden, racelijnen en hoeveel risico te nemen :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Het gaat langzaam beter :)

Het sprint weekend op de Hungaroring ging een stuk beter: twee keer pole.
Eerste race aangetikt in bocht 1, gespind en teruggevallen naar plaats 16, uiteindelijk weer opgeklommen naar plaats 8.
Tweede race een slechte start, plaats verloren, snel teruggepakt en met 10 sec voorsprong gewonnen.
Hele fijne track!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnbetonschaar
H-Alien schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:37:
[...]

Tot je er wat meer ervaring mee hebt, dan gaat het echt tof worden! Compleet nieuwe dimensie als je moet gaan nadenken over welke banden, racelijnen en hoeveel risico te nemen :)
Maar dan niet tegen de AI toch? Ik lees overal dat de AI super cheap is in de regen en gewoon lekker op een tempo doorkachelt dat ronduit onmogelijk en onrealistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als ik mijn career ervaring tot nu toe als referentie neem denk ik dat dat wel meevalt.
Ik weet dat ik zelf nog veel te langzaam ben in de regen en zag de AI nou niet opeens heel hard wegrijden.
Misschien hebben ze het gepatcht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfalas
Vanavond was voor mij de pre season test voor het SRHI kampioenschap, en ik moet zeggen dat ik wel tevreden kan zijn. Qua tijden blijf ik wel wat achter, maar ik ben ook bewust gegaan voor consistentie. 1 keer eraf gaan omdat je te gretig bent in eau rouge kost natuurlijk veel meer tijd dan dat je kan winnen door vol te pushen.
Uiteindelijk toch nog een PR van 2:21:2 eruit kunnen persen, en alle laps binnen de lijntjes kunne kleuren, dus ik ben tevreden.
Twee weken geleden kwam ik niet onder de 2:22.5, dus die tijd zakt vanzelf

Hulde aan de organisatoren, het word heel keurig georganiseerd!

[ Voor 6% gewijzigd door Arfalas op 20-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als jullie filmpjes van die snelste rondjes hebben, plaats ze gerust ;)
Altijd leuk om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Mijn Masarati heeft ook een keurige 2.33 neergezet tijdens de pre season test. Hopelijk nog wat mensen kunnen laten genieten van mijn drift skills. Toch leuk dat Kunis naast GT3 en GT4 auto's ook auto's uit het D1 drift kampioenschap heeft nagemaakt.

Morgen mag ik mijn kunstje doen in de GT3 Lexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
johnbetonschaar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Maar dan niet tegen de AI toch? Ik lees overal dat de AI super cheap is in de regen en gewoon lekker op een tempo doorkachelt dat ronduit onmogelijk en onrealistisch is?
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Rij eigenlijk alleen online dus heb geen ervaring met ai in de regen.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Kollere gisteravond hele mix van 2 races gehad...

Sprint race (20min) op Barcelona. Kwam laat in de kwali dus kon 1 snel rondje zetten. Daar paar foutjes gemaakt en als 3e gestart.
Start en T1 gingen wonderbaarlijk goed en kwam achter P2 (audi) te zitten.
Ongeveer een tien minuten achter hem aan gereden (op 1cm afstand :P :+ ).
Mijn pace zat een ruime seconde sneller, maar hij verdedigde heel clean en slim.
Uiteindelijk door goed uitkomen van de vorige bocht hem bij de hairpin er voorbij kunnen prikken. Toen idd met een seconde per ronde weg kunnen rijden. Helaas was P1 al 10 seconde weg, dus die inhalen kon niet meer.
Leuke race :)

Tweede race op de Ring.
Daar beetje zelfde verhaal, maar daar zat ik achter iemand die niet zo netjes verdedigde.. Nadat hij een kant koos nogmaals wisselen zeg maar en voortdurend en pontificaal de deur dicht smijten. |:(
Ook nog eens iemand die achter mij zat die qua pace wel langzamer was, maar constant bij het remmen ertussen lanceerde.. Zeg maar 1s achter liggen op start/finish en hem dan alsnog ervoor proberen te remmen voor T1 8)7
Dus ja... die heeft meermaals de apex niet gehaald, maar mijn zijkant wel |:(

Kreeg de Boatley ook niet exact waar ik 'm wou... Was geen zen met de boot gisteren denk ik :+

As they say: better luck next time

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
mr.DJ95 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Zachter en eventueel wat camber geven. Werkte bij mij erg prettig.
Nog bedankt voor de tip, heb de anti-roll bar aangepast en de achterkant is nu wat rustiger c.q. beter te controleren. Beste tijd is weer 0,4 sneller. Nu nog die slinger van 5 bochten soepel zien te krijgen.

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buffalo_magic
Gisteren ook maar eens zitten hotlappen op Spa op de PS4. Draaide op het einde toch rond de 2.19.5, maar zit nog wel iets meer in want ik lifte steeds iets te veel bij Blanchimont :( Om de één of andere reden kreeg ik daar nooit een goed gevoel....

Daarna nog een aardige online race gehad op Silverstone met een verschil tussen plaats 1 en 7 van 6 seconden na 25' racen. Ik zat in de laatste bocht op een 2e plaats en de leider remde veel te hard waardoor ik hem met een redelijk hard contact van mijn kant voorbij stak. Heb hem dan in het laatste stukje maar weer laten passeren.
Ik kreeg daarna direct een vriendelijk berichtje van de persoon in kwestie die het duidelijk wel kon appreciëren :)
Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste