Vanmiddag de tweede poging Silverstone 2 uur endurance.
Gisteren met relatief gemak eerste geworden dus dit zouden we wel even doen.
Wederom als eerste gekwalificeerd; dit wordt een eitje! Of toch niet.....
Eerste stint:
Hele lekkere stint en een voorsprong van 28 seconden opgebouwd.
Tweede stint:
Middenin Maggots en Beckets een achterblijver tegengekomen die de blauwe vlag interpreteerde als "ik moet hier heel hard op de rem". Ik kon 'm niet ontwijken en botste er vol op, gelukkig daarna wel de muur nét kunnen ontwijken. Het linkervoorbandje kwam deze spin niet echt meer te boven wat zich vertaalde in onderstuur en dalende rondetijden, daarom besloot ik om de tweede stint, met nog steeds een comfortabele 14 sec voorsprong, wat eerder naar binnen te gaan (na 30 min) en de laatste stint wat langer door te rijden (50 min). Helaas leverde de klap me wel 8 seconden repair tijd op.
Tijdens inrijden van de pits nét te hard over de 50km/u lijn wat me ook nog een 30sec stop&go penalty opleverde. Die besloot ik maar gelijk in de ronde na de pitstop te doen.
Derde stint:
Dit werd een jacht op een podiumplaats, iets wat zeker mogelijk was omdat de nummer 3 zo'n 24 sec voorsprong had en ik per ronde ruim een seconde sneller was. Zo'n 6 ronden voor het einde begon de pit engineer opeens te roepen "driver stint ending shortly", terwijl ik 2 seconden achter de nummer 3 zat.
2 Ronden voor het einde de nummer 3 én 2 (ze zaten allebei 'vast' achter backmarkers) ingehaald waardoor ik opeens 2e lag. En toen kreeg ik de melding dat ik een drivethrough penalty kreeg omdat ik de driver stint tijd overschreden had (mag elke driver maar maximaal 45 min rijden?). In de laatste ronde besloten om toch maar gewoon de ronde af te maken en dan maar zien wat voor tijdstraf ik zou krijgen, de nummer 2 en 3 zaten op dat moment 2 seconden achter me. Gelukkig is de game niet zo slim en ik kreeg geen tijdstraf, een mooie 2e plaats gepakt dus.
Op naar het volgende event!
[
Voor 4% gewijzigd door
Superkiwi op 29-01-2021 16:50
]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"