30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Nee, alles staat uit.j0ppie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:58:
Ik heb een vraagje voor jullie. Gebruiken jullie in ACC ook stability control?
Behalve TC en ABS, die de auto's zelf ook hebben.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Thanks. Ik heb het tot nu toe nooit gebruikt. Ik rij met stuur. Maar vroeg me af of ik niet onverstandig bezig was en mezelf in de vingers snij.Broodro0ster schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:19:
[...]
Of het sneller is weet ik niet, maar waar ik rij mag het sowieso niet gebruikt worden. Met stuur en pedalen zou ik het afraden. Als je met controller speelt, is het misschien wel nodig.
In de meeste GT3 cars heb ik TC en ABS op 3-5 range. ABS meestal net wat hoger.
Vanuit het server handboek:j0ppie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:58:
Ik heb een vraagje voor jullie. Gebruiken jullie in ACC ook stability control?, en zo ja op hoeveel%?
En denken jullie dat stability control je uiteindelijk sneller/langzamer maakt?
Dus ja, het is sneller als je zonder stability control kan rijden.The Stability Control is an artificial driving aid that allows the car to act out of the physics boundaries, and highly recommended to overcome input methods like Keyboards, Gamepads and Mouse steering. However, there is a built-in effect that makes the SC performance inferior, so in theory using (and relying) on SC is already more than enough penalty, and the way to improve performance is to practice driving without.
www.simsport-racing.com
Dan ben je goed bezigj0ppie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Thanks. Ik heb het tot nu toe nooit gebruikt. Ik rij met stuur. Maar vroeg me af of ik niet onverstandig bezig was en mezelf in de vingers snij.Maar over het algemeen is stability C dus off begrijp ik.
In de meeste GT3 cars heb ik TC en ABS op 3-5 range. ABS meestal net wat hoger.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Afbouwen zou ik niet doen...Broodro0ster schreef op maandag 1 februari 2021 @ 01:31:
[...]
Dan ben je goed bezigIk heb ABS doorgaans op 2-3 en TC ook op 2-3. Gewoon veel oefenen en dan beginnen afbouwen als het goed begint te lukken
Gewoon uitzetten en langzaam gaan ópbouwen.
Gegroet! Lukas
Dat is wel een heel stijle leercurve zou ik zeggen. Zonder TC moet je echt dik gaan inhouden en kan je niet online mee racen, tenzij het voor iedereen zo is (Porsche cup bv).MTFDarkEagle schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:59:
[...]
Afbouwen zou ik niet doen...
Gewoon uitzetten en langzaam gaan ópbouwen.
Ik zou gewoon starten met 3 TC en 3 ABS en zo leren rijden of wat er ook standaard op de safe setup staat. Daarna switchen naar aggressive en als je dat onder de knie hebt, zelf gaan setuppen en experimenteren.
Ik doelde op de stability controlBroodro0ster schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Dat is wel een heel stijle leercurve zou ik zeggen. Zonder TC moet je echt dik gaan inhouden en kan je niet online mee racen, tenzij het voor iedereen zo is (Porsche cup bv).
Ik zou gewoon starten met 3 TC en 3 ABS en zo leren rijden of wat er ook standaard op de safe setup staat. Daarna switchen naar aggressive en als je dat onder de knie hebt, zelf gaan setuppen en experimenteren.
TC en ABS moet/kun je zeker gebruiken.
Ik zou de GT3's bij lange na niet zo snel kunnen rijden zonder.
En de echt auto's hebben nou eenmaal ook gewoon TC en ABS.
Gegroet! Lukas
Ok, duidelijk. Ik m'n vorige post haalde ik ook aan om stability control nie te gebruiken en TC/ABS af te bouwen naarmate hij vordering maakt, want dat staat nu op standje 5/6, wat vrij hoog is.MTFDarkEagle schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:35:
[...]
Ik doelde op de stability control
TC en ABS moet/kun je zeker gebruiken.
Ik zou de GT3's bij lange na niet zo snel kunnen rijden zonder.
En de echt auto's hebben nou eenmaal ook gewoon TC en ABS.
Oh chips... Dan heb ik niet goed gelezenBroodro0ster schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Ok, duidelijk. Ik m'n vorige post haalde ik ook aan om stability control nie te gebruiken en TC/ABS af te bouwen naarmate hij vordering maakt, want dat staat nu op standje 5/6, wat vrij hoog is.
#maandag
TC en ABS kun je inderdaad mee spelen, maar zou niet mikken op "afbouwen".
Hoeveel je gebruikt is afhankelijk van best wel een aantal dingen.. Temperatuur, rijstijl, bandenslijtage, welk circuit, welke auto.. etc.
In de Boatley bijvoorbeeld gebruik ik TC2 of 3 meestal. In de AMG 5 of 6.
Dus gewoon een waarde proberen en inderdaad mee gaan oefenen
Gegroet! Lukas
Inderdaad. Ik rij vooral Mclaren en de Lambo en daar zit je altijd met lagere settings, al geef ik wel toe dat ik gewoon afkijk van de pro's :-)MTFDarkEagle schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:15:
[...]
Oh chips... Dan heb ik niet goed gelezen
#maandag
TC en ABS kun je inderdaad mee spelen, maar zou niet mikken op "afbouwen".
Hoeveel je gebruikt is afhankelijk van best wel een aantal dingen.. Temperatuur, rijstijl, bandenslijtage, welk circuit, welke auto.. etc.
In de Boatley bijvoorbeeld gebruik ik TC2 of 3 meestal. In de AMG 5 of 6.
Dus gewoon een waarde proberen en inderdaad mee gaan oefenen
Met de Mercedes heb ik eigenlijk nog niet gereden en wist ook niet dat TC 5-6 daar gangbaar is.
De TC in de ene auto werkt eenmaal anders dan een andere.Broodro0ster schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:04:
[...]
Inderdaad. Ik rij vooral Mclaren en de Lambo en daar zit je altijd met lagere settings, al geef ik wel toe dat ik gewoon afkijk van de pro's :-)
Met de Mercedes heb ik eigenlijk nog niet gereden en wist ook niet dat TC 5-6 daar gangbaar is.
Van de pro's afkijken kán, maar bedenk je wel dat die niet voor niks pro zijn.. Die hebben al vele vlieguren en hebben veel muscle memory opgebouwd in hoe hun auto reageerd.
Wees dus vooral niet bang om hoger of lagere TC te gebruiken
#Toevoeging: vergelijk bijvoorbeeld maar eens de TC van de AMG en de V12 Aston.
De AMG kun je vrij hoog in de TC zetten, maar de auto komt nog steeds vooruit, ook al grijpt de TC in.
De TC in de V12 AM is echt troep (IMHO...) Die kun je op standje 1 zetten, maar je komt nauwelijks de bocht uit, onder het genot van veel TC-gepruttel. Of ik rijd er verkeerd mee, kan natuurlijk ook
[ Voor 22% gewijzigd door MTFDarkEagle op 01-02-2021 11:40 ]
Gegroet! Lukas
In het begin vond ik Zandvoort nou niet een echt lekkere baan om op te rijden.
De laatste dagen druk aan het oefenen geweest en ik begin dit circuit steeds meer te waarderen, als het lekker loopt kom ik in een mooie flow terecht. Alleen jammer dat ACC de kombocht niet echt gebruikt, het is een grindbak geworden. Het zou echt kicken zijn als je met 3 man tegelijk door de kombocht zou kunnen racen.
@johnbetonschaar Ik denk dat het wel mogelijk zou moeten zijn, heb het echter nog nooit zien gebeuren.
Ik kijk regelmatig races van Jardier en Jimmy Broadbent, maar heb het nog niet gezien.
[ Voor 17% gewijzigd door apollo13 op 02-02-2021 11:55 ]
apollo13
Toevallig gisteravond gehad.johnbetonschaar schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:41:
Kunnen de auto's in ACC eigenlijk over de kop slaan? Ik heb dat nog nooit zien gebeuren, maar als ik die eerste chicane in dat Monza filmpje zie dan lijkt het me niet onmogelijk om een situatie te creeeren waarbij in de realiteit auto's op het dak zouden belanden
Ik probeerde Blanchimont vol te nemen in m'n AMG maar raakte hem halverwege kwijt
en stond dwars op de baan toen ik vol in de zijkant werd geraakt en op het dak eindigde.
Het valt mij wel op dat sinds de laatste update ik veel meer de paarse lampjes op het dashboard
van de AMG zie aangaan en de auto veel meer glijdt.
Zo ben ik al een aantal keer achterste voren gegaan insturen Le Combes en Blanchimont op Spa.
heeft dit te maken met het nieuwe tyre model?
hiervoor kon ik met juiste lijn volgas door Blanchimont
Een circuit wat ik behoorlijk lastig vind en toch als 5e gekwalificeerd heb met een beste tijd van 2:00.300
Op aanraden van @Arfalas gaan we deze tussendoor wel een aantal keer opslaan; die 4uur gaan we natuurlijk niet in één keer uitrijden. Hopelijk blijft het droog!
Ik heb geen idee hoe lang de stints zijn dus heb de pitstops qua benzine zo ingesteld dat ik elke 40min pit.
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 02-02-2021 13:55 ]
Absoluut, ACC simuleert de TC(2) verschillend per auto en gebruikt geen universele TC voor alle wagens zoals sommige andere games. In de Jaguar heb ik ook altijd het idee dat TC alleen in de 1e versnelling echt iets uitvoert.MTFDarkEagle schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:17:
[...]
De TC in de ene auto werkt eenmaal anders dan een andere.
Van de pro's afkijken kán, maar bedenk je wel dat die niet voor niks pro zijn.. Die hebben al vele vlieguren en hebben veel muscle memory opgebouwd in hoe hun auto reageerd.
Wees dus vooral niet bang om hoger of lagere TC te gebruiken
#Toevoeging: vergelijk bijvoorbeeld maar eens de TC van de AMG en de V12 Aston.
De AMG kun je vrij hoog in de TC zetten, maar de auto komt nog steeds vooruit, ook al grijpt de TC in.
De TC in de V12 AM is echt troep (IMHO...) Die kun je op standje 1 zetten, maar je komt nauwelijks de bocht uit, onder het genot van veel TC-gepruttel. Of ik rijd er verkeerd mee, kan natuurlijk ook
Steam - PTR83
Zo ben ik na 2uur Paul Ricard beland bij 4uur Spa deze save ik ook tussendoor hoordvdkiwi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:49:
Poe, na de 2 uur op Silverstone mag ik nu 4(!) uur op Paul Ricard gaan rijden.
Een circuit wat ik behoorlijk lastig vind en toch als 5e gekwalificeerd heb met een beste tijd van 2:00.300
Op aanraden van @Arfalas gaan we deze tussendoor wel een aantal keer opslaan; die 4uur gaan we natuurlijk niet in één keer uitrijden. Hopelijk blijft het droog!
Ik heb geen idee hoe lang de stints zijn dus heb de pitstops qua benzine zo ingesteld dat ik elke 40min pit.
Maar over die stint lengte, tijdens de 4uur op Spa is dat 15min/stint wat ik wel heel kort vind
na 2 rondjes krijg je al te horen dat stint bijna afgelopen is, en onder de 5min wordt je al naar binnen geroepen.
had wel benzine ingesteld, maar niet wetende dat de stints zo kort waren.
zijn deze eigenlijk ook zelf in te stellen?
Je kon aan het begin van de career mode kiezen tussen de lengte van de races
[ Voor 13% gewijzigd door Arfalas op 02-02-2021 15:05 ]
Wellicht dat ze op Spa zo kort zijn omdat de tijdversnelling zo hoog staat?
FYI: op Paul Ricard staat de multiplier op x1,5 als ik het goed zag. Zal er ook wel mee te maken hebben of je een korte, medium of lange career kiest.
[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 02-02-2021 15:07 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Bij de Spa career mode race schreef ik elke keer m’n gekozen spanning op, en anticipeer ik daar op. Dat werkt maar erg handig is het niet
Een andere optie is van tevoren te testen bij verschillende temperaturen, deze waarden opschrijven en daar op inspelen.
Ik sla een ciruit op deze manier op:Zandvoort Dry 23-28 Bentley, dit zijn dus mijn setting voor PSI, Brake ducs etc.Ik heb voor elke baan opgeslagen settings voor verschillende temp en weer omstandigheden. De 23-28 is de ambient temp en de 28 is de baan temp.mithrandirrr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:50:
Klopt maar dat overzicht raak ik kwijt. Op een gegeven moment raak ik de draad kwijt.
Bij de Spa career mode race schreef ik elke keer m’n gekozen spanning op, en anticipeer ik daar op. Dat werkt maar erg handig is het niet.
Een andere optie is van tevoren te testen bij verschillende temperaturen, deze waarden opschrijven en daar op inspelen.
En dan ook nog voor verschillende auto's straks, ik rij nu nog alleen maar in de Bentley., later ga ik ander auto's proberen.
Oh, ik sla het op in de game, wel zo handig.
apollo13
Een puntje van verbetering wat mij betreft
en we gaan weer! Nieuw kampioenschap! met Aliens!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
5e gestart en de eerste 4 stints was het constant plaats wisselen met de nummer 4. In de een na laatste stint een foutje gemaakt en na 118 laps als 5e gefinisht.
De laatste paar ronden gingen het best, daar een 1:58.704 weten te behalen, de rest van de ronden zat in de eerste helft van de race in de mid 2:00 range en en in de tweede helft van de race voornamelijk in de mid 1:59 range. Laatste paar laps kon ik de nr1, die inmiddels een ronde voorsprong had, goed bijhouden.
Niet ontevreden met de uitslag
Op naar de 24 uur van Spa!
Waarom lager; zijn bij koudere temperaturen lagere psi waardes beter?Arfalas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:45:
Naarmate het kouder werd zette ik bij ingaan van de pits de spanning 1,2,3 tienden lager.
Ik schroefde ze juist omhoog zodat ik in de koude avonduren nog steeds rond de 27.3-27.8 zat.
Uiteindelijk ben ik 12e van de 30 geworden (15 amateur klasse, 15 rookie klasse waar ik zelf in zit), dus daar ben ik heel tevreden over. Mijn doel was niet laatste worden, en uiteraard gewoon lol hebben en wellicht nog wat er van opsteken ook.
Op naar de volgende, Misano staat over 2 weken op het programma
We hebben nog een paar plaatsen over. Maakt niet uit op welk niveau je rijdt, fun is het devies.
apollo13
Dacht even een officieel kampioenschap te zien maar is van Fastlane.apollo13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:44:
Over een kampioenschap gesproken, Hot News!, voor het eerst een ACC kampioenschap.
We hebben nog een paar plaatsen over. Maakt niet uit op welk niveau je rijdt, fun is het devies.
[Afbeelding]
Maar dat is ook officieel toch 😁👍🏻🥳mr.DJ95 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:59:
[...]
Dacht even een officieel kampioenschap te zien maar is van Fastlane.
Overigens echt een heerlijke race gehad, blijkbaar hebben we ook een klasse binnen ACC waar het draait om varen.
Dat commentaar is wel echt belachelijk goed, respect voor die lui. het gemak waarmee ze zo'n uur vol kletsen met prima race verslag maar ook nog nuttige weetjes, nooit geweten dat de wagen waarin ik rij (Honda NSX Evo) wordt gebouwd door Jas Motorsport in Italië
mijn 0.2 seconde of fame: YouTube: SRHI.EU - GT3 - S03R01 - Nürburgring - Tier 1 - Assetto Corsa Compet...
[ Voor 14% gewijzigd door H-Alien op 03-02-2021 20:21 ]
www.simsport-racing.com
Goed om te lezen! Tier 2 stream zag er ook tof uit, nog wel net wat teveel do or die acties in de begin rondes maar dat wordt vast beter komende races. Ik gok dat de stewards nog wel een paar momenten zullen bekijken en wellicht dat we voor de volgende race ook nog even wat rules (zoals geef je positie terug bij een punt) en handigheden (zoals rem veel eerder dan je gewend bent als er auto's voor je zitten) zullen benadrukken. Maar goed je ziet altijd dat de eerste race wat rommeliger is dan de rest, je had afgelopen seizoen race 1 moeten zien en dat kwam vooral door de snelle drivers onder onsArfalas schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:46:
Zo, de eerste race van het kampioenschap van SRHI zit er op. Ik heb echt genoten! Er werd mooi clean geracet. Zelf ook nog een aantal gevechten gehad, al was dat vooral verdedigen. Het vergt toch aardig wat concentratie om geen fouten te maken als er iemand zit te kleven, maar ik heb me niet gek laten maken.
Uiteindelijk ben ik 12e van de 30 geworden (15 amateur klasse, 15 rookie klasse waar ik zelf in zit), dus daar ben ik heel tevreden over. Mijn doel was niet laatste worden, en uiteraard gewoon lol hebben en wellicht nog wat er van opsteken ook.
Op naar de volgende, Misano staat over 2 weken op het programma
Maar voor het grootste gedeelte was het wel gewoon clean racen en zo te zien hebben de meesten zich prima vermaakt
[ Voor 4% gewijzigd door H-Alien op 03-02-2021 20:12 ]
www.simsport-racing.com
Al met al een verademing vergeleken met public lobbies
Wat betreft die public lobbies, helemaal waar. Wel een goed stresstest voor jezelf en je reflexen worden ook beter. Toch heb ik nog regelmatig iets van: "hoe stom kun je zijn om...." als er weer iemand iets idioots uithaalt.Arfalas schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:58:
T1 was inderdaad wel wat chaos, en ik heb ook wel gelezen dat er wat unsafe rejoins waren. Gelukkig zelf uit de problemen kunnen blijven.
Al met al een verademing vergeleken met public lobbies
apollo13
Maargoed, bij de pro’s gebeuren er ook genoeg dingen dat ik denk: kijk en denk eerst even voordat je als een idioot rejoint. Denk aan vettel op monza die als een debiel rejoinde
veel bezig geweest met de pitstops tijdens de race (maar 18 stuks totaal)
Had van tevoren fuel al ingesteld tijdens de stops, maar dat kon ik door kortere stints terug schroeven.
Wat mij alleen niet duidelijk is hoe om te gaan met de tyre sets.
Standaard werd iedere keer tyre set 3 gemonteerd. toen mij dit opviel handmatig naar 4 of 5 gezet.
En toen vielen mij de bolletjes achter de tyre sets op... wit of zwart.
Nu heb ik al gezocht maar kan hier weinig over vinden wie weet wat dat betekend?
zwart gebruikt, wit nieuw?
Hey, ik wil graag mijn wagonnetje aanpikken indien mogelijk?apollo13 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:44:
Over een kampioenschap gesproken, Hot News!, voor het eerst een ACC kampioenschap.
[Afbeelding]
Ik installeer zaterdag mijn nieuwe pc dus netjes op tijd
Al redelijk wat uurtjes ACC gesleten op PS 4 alvast.
Hi Buffalo_magic, leuk om te horen dat je wilt meedoen. Hoe meer zielen, hoe mer vreugd, zoals men zegt.Buffalo_magic schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:56:
[...]
Hey, ik wil graag mijn wagonnetje aanpikken indien mogelijk?
Ik installeer zaterdag mijn nieuwe pc dus netjes op tijd![]()
Al redelijk wat uurtjes ACC gesleten op PS 4 alvast.
Je kunt ons hier vinden op Discord: https://discord.gg/84jYhWg6
Tot gauw.
apollo13
SURPRISE! The BRITISH GT PACK DLC is coming to PC on Feb 10th! While you wait, take a look at @Oulton_Park... 📸
— Assetto Corsa (@AC_assettocorsa) 4 februari 2021
The BRITISH GT PACK DLC includes:
🏁 3 iconic circuits
🏁 Over 40 new liveries and 70 drivers
🏁 Dedicated Championship season
📌 Coming to consoles late Spring. pic.twitter.com/y0vBHMeLbP
Even voor de duidelijkheid de circuits zijn:
-Oulton Park
-Donington
-Snetterton
[ Voor 32% gewijzigd door CoronelHimself op 04-02-2021 15:24 ]
Steam - PTR83
CoronelHimself schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:23:
[Twitter]
-Oulton Park
-Donington
-Snetterton
Gegroet! Lukas
Vet, ik lees best regelmatig dat mensen Donington een van hun favoriete circuits vinden, heb er zelf nooit op gereden dus ben benieuwd
Ja mag hopen van wel. Al 9 weken nu bijna dat dat niet werkt. Koop die DLC nu niet, want ik vind niet dat ze m'n geld verdienen(zal ze verder een worst wezen). Hoe lekker ik Doni en Oulton park ook vind.mithrandirrr schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:13:
Daar zat ik al een tijdje op te wachten ! Hopelijk werken daarna de special events ook weer
Heb je die helemaal in je up gereden?Fox-Racing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:
Gisteravond de 24h van Spa afgerond, ging best lekker.
Je moet een stuk of 20 pitstops aanmaken met oplopende banden sets dan krijg je steeds nieuwe banden.Had van tevoren fuel al ingesteld tijdens de stops, maar dat kon ik door kortere stints terug schroeven.
Standaard werd iedere keer tyre set 3 gemonteerd. toen mij dit opviel handmatig naar 4 of 5 gezet.
Je kunt richting de nacht de bandendruk steeds wat opvoeren omdat het kouder wordt en 's ochtends weer omlaag. Ook kun je bijvoorbeeld 30tm40 inrichten als regen stint dus wet tires en hogere bandendruk.
Klopt!En toen vielen mij de bolletjes achter de tyre sets op... wit of zwart.
Nu heb ik al gezocht maar kan hier weinig over vinden wie weet wat dat betekend?
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-02-2021 22:19 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat wordt echt lachuh.
Leuke, technische banen.
Hiephoi
Gegroet! Lukas
Helaas vroegtijdig een tik gehad waardoor ik minor damage kreeg en 20 seconden extra pitstop het moeten maken om het te repareren. Achteraf had ik meteen een bandenwissel moeten doen, dan had ik minder pitstoptime gehad. Was dan wel een lange tweede stint geweest.
Uiteindelijk 9e van de 17 geworden, met een snelste rondetijd van 1:30.604, best tevreden mee gezien de geringe tijd dat ik op dit moment rij. Snelste man reed 1:28.248 en daar moet ik dus echt nog even voor oefenen!
Was een leuke race met leuke gevechten!
Ik weet niet hoe het op de pc zit maar op de console kom ik maar tot max 9 bandensets, ondanks dat de pitstops wel gewoon in de tientallen lopen.Alfa Novanta schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:16:
Je moet een stuk of 20 pitstops aanmaken met oplopende banden sets dan krijg je steeds nieuwe banden.
Oh mooi, die zit gewoon in de season pass
Hopelijk komt ie daarna rap naar de consoles!
[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 05-02-2021 13:46 ]
Ik kon tijdens m'n 4uur race in Spa (tyre sets onbeperkt) zelf de sets aanpassendvdkiwi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Ik weet niet hoe het op de pc zit maar op de console kom ik maar tot max 9 bandensets, ondanks dat de pitstops wel gewoon in de tientallen lopen.
[...]
Oh mooi, die zit gewoon in de season pass![]()
Hopelijk komt ie daarna rap naar de consoles!
en had op een gegeven moment set 50 geselecteerd.
Dus niet vooraf maar manueel tijdens het rijden..
(Console versie)
Ik ga het van het weekend proberen, we zien wel hoe ver we komen
Overigens staat in mijn medium career de tijdsversnelling op x3 dacht ik dus het scheelt sowieso een hoop pitstops.
Echt heerlijke banen.CoronelHimself schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:23:
[Twitter]
-Oulton Park
-Donington
-Snetterton
Snetterton de mindere, maar ben vaak in the UK geweest naar de verschillende circuits en daar weten ze echt wat sfeer is. Zelf op een klein baantje als Snetterton in de middle of nowhere ademen de mensen, organisaties en de bezoekers. De britten zijn wat dat betreft een voorbeeld voor heel Europa.
je kunt server-side het aantal bandensets/pitstops beperken, anders idd 40+ ofzodvdkiwi schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:43:
Ik weet niet hoe het op de pc zit maar op de console kom ik maar tot max 9 bandensets, ondanks dat de pitstops wel gewoon in de tientallen lopen.
Het is niet alleen zwart of wit zelf. Het cirkeltje wordt donkerder naarmate de staat van de band slechter is. Een band waar 20 rondes op is gereden zal dus grijzig zijn.Fox-Racing schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:
Gisteravond de 24h van Spa afgerond, ging best lekker.
Had van tevoren fuel al ingesteld tijdens de stops, maar dat kon ik door kortere stints terug schroeven.
En toen vielen mij de bolletjes achter de tyre sets op... wit of zwart.
[Afbeelding]
Je kunt op twee manieren je pitstops aanvliegen:
- Voordat je de pits in gaat in dat menu je bandenset met 1 (extra) ophogen per pitstop
- Voordat je de race begint veel pitstop-strategien voorprogrammeren (wat inhoudt dat je bij elke strategy de tyreset vast 1 ophoogt), en dan voorafgaand aan elke pitstop je pitstrategy 1 ophogen (wat hij vanzelf al doet).
Tracks doen me terugdenken aan Toca touringcar championship op de Playstation 1. Dat spel was mijn eerste race game :]
Vandaag mijn eerste rondjes op Mount Panorama / Bathurst gereden.
Wat een heerlijk circuit, technisch lastig, maar als je al die bochten lekker in één flow kunt nemen is dat kicken.
Ben nog niet echt snel, logisch, maar met die 2:11,2 ben ik voor nu tevreden.
@dvdkiwi Als het goed is is mijn oefensessie opgeslagen, heb de game op auto save staan.
Zal vanavond eens kijken of hij idd is opgeslagen, dan pleur ik hem wel ff op YT.
[ Voor 20% gewijzigd door apollo13 op 05-02-2021 18:55 ]
apollo13
*ik blijf het gewoon vragen
Is zeker een mooi baantje,... heb hem zelfs in ac in reverse en in mirror,... 😁apollo13 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:59:
@Buffalo_magic TOCA op de PC, heb ik grijs gespeeld, heerlijke game.
Vandaag mijn eerste rondjes op Mount Panaroma / Bathurst gereden.
Wat een heerlijk circuit, technisch lastig, maar als je al die bochten lekker in één flow kunt nemen is dat kicken.
Ben nog niet echt snel, logisch, maar met die 2:11,2 ben ik voor nu tevreden.
@dvdkiwi Als het goed is is mijn oefensessie opgeslagen, heb de game op auto save staan.
Zal vanavond eens kijken of hij idd is opgeslagen, dan pleur ik hem wel ff op YT.
Maar goed,... jammer dat velen bathurst haten,..
Bathurst super baantje
Macaus zeker gaaf.
Nord,.. no my track haha
www.simsport-racing.com
Zo te zien aan de discussie hierboven zijn de meningen verdeeld.
apollo13
Ik ben zeker wel een fan van Mount Panorama, tenminste als het in een wagen is die lekker gaat hier. Mijn snelste tijd op de 2019 versie is 2:02.9 in de Porsche. Volgens mij doen de echt snelle mannen lage 2:01's. Dus ik wilde je eerst nog tips geven, maar gezien het enorme gat denk ik dat je vooral nog wat meer moet oefenen. Hoe dichter je bij de muur durft te komen, hoe sneller dat je kan. Je laat op de Mountain enorme ruimtes liggen, je moet eigelijk overal net de hoge curbstones voelen.apollo13 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:15:
@dvdkiwi Hier is hij dan, mijn eerste babystapjes op Mount Panorama / Bathurst.
[YouTube: First time on Mount Panorama]
In de eerste linkerbocht als je de mountain (bocht 3) aan het opgaan bent, rem en schakel je terug. Afhankelijk van de wagen is dat of vol gas, of een lichte lift net voor de bocht om wat extra druk op je voorbanden te krijgen. Daar heb je denk al een halve seconde te pakken.
Aston Martin Vantage V12 op deze baan is een absolute aanrader.
Steam - PTR83
www.simsport-racing.com
Take a look at @SnettertonMSV, coming to Assetto Corsa Competizione as part of the BRITISH GT PACK DLC!
— Assetto Corsa (@AC_assettocorsa) 5 februari 2021
You can expect:
🏁 3 iconic circuits
🏁 Dedicated Championship season
📌 Launching Feb 10 (PC)
📌 Coming to console late Spring pic.twitter.com/B2ZjDNfOAB
En nu ook de preview foto's van Snetterton.
Ben echt benieuwd hoe de laatste sector is met een GT3/ GT4. Rest van het circuit is een beetje saai.
Die Lambo heeft wel een lekker kleurtje trouwens.
[ Voor 10% gewijzigd door CoronelHimself op 05-02-2021 21:59 ]
Steam - PTR83
Ben pas 40 minuten bezig geweest de baan te verkennen. Moet hem als eerste goed in mijn geheugen krijgen en langzamerhand meer durven c.q. risico's gaan nemen.
Bocht 3 nam ik idd niet vol gas, had het vertrouwen nog niet in mijn stuurmanskunst en de auto.
Btw, Jardier op YT, heeft de 9e een première met de nieuwe circuits van ACC.
[ Voor 10% gewijzigd door apollo13 op 05-02-2021 22:00 ]
apollo13
Ja, het is de moeilijkste baan in ACC momenteel. Niet heel erg vergevelijk, dus je moet zeker in het begin, vaak terug naar de pits.apollo13 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:59:
@CoronelHimself Thanks voor de tips. Yep, ik laat nog een heleboel tijd liggen.
Ben pas 40 minuten bezig geweest de baan te verkennen. Moet hem als eerste goed in mijn geheugen krijgen en langzamerhand meer durven c.q. risico's gaan nemen.
Bocht 3 nam ik idd niet vol gas, had het vertrouwen nog niet in mijn stuurmanskunst en de auto.
Steam - PTR83
Toch op een mooie 3 plaats geëindigd op 6 sec van de eerste 2. Constant in de 1'46'' gereden, wat voor mij een redelijk cava tempo is en zeker omdat het maanden geleden was dat ik nog eens met de Ferrari had gereden 😏.
Ook wel gemerkt dat er meestal iets sportiever wordt gereden als de race wat langer is.
Morgen komt de pc aan en hopelijk zondag dan eens uittesten.
Ik zie dat het nog verkenningsrondjes zijnapollo13 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:15:
@dvdkiwi Hier is hij dan, mijn eerste babystapjes op Mount Panorama / Bathurst.
[YouTube: First time on Mount Panorama]
Ben benieuwd hoe snel je progressie gaat maken op deze baan.
In het kader van stabiliteit is het wel goed dat je de Bentley hebt gekozen denk ik.
Zal mij ook benieuwen hoe snel ik deze baan onder de knie zal krijgen. Ik vind het alvast een leuke baan, dat is al een plus.dvdkiwi schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:45:
[...]
Ik zie dat het nog verkenningsrondjes zijn
Ben benieuwd hoe snel je progressie gaat maken op deze baan.
In het kader van stabiliteit is het wel goed dat je de Bentley hebt gekozen denk ik.
De Bentley en nog een paar andere werd mij aangeraden om te beginnen in ACC. Ga eerst alle banen doen met deze auto, dan pas kijken wat de andere auto's doen. Moet nog 3 banen doen in ACC, en volgende week komen er nog 3 bij
Edit 06-02: Vandaag er weer een paar rondjes bij, kwam nu uit op 02:09,122
2 seconden eraf sinds gisteren
[ Voor 7% gewijzigd door apollo13 op 06-02-2021 16:22 ]
apollo13
Moet bekennen dat ik echt niet goed wist wat me overkwam..... Echt dag en nacht verschil met de PS 4. Het is echt, voor mij, ongezien tot wat een pc in staat is 😳😳.
Morgen wat meer tijd om alles verder te verkennen.
En... ik wilde net klagen over de slecht performance van ACC in VRBuffalo_magic schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:40:
Vandaag de pc weest halen en alles geïnstalleerd en daarna de eerste rondjes gereden.
Moet bekennen dat ik echt niet goed wist wat me overkwam..... Echt dag en nacht verschil met de PS 4. Het is echt, voor mij, ongezien tot wat een pc in staat is 😳😳.
Morgen wat meer tijd om alles verder te verkennen.
9700k @5Ghz en een RTX 3090 en nog steeds zit ik in de smoothing (45 fps)
Natuurlijk lukt het wel met lage mutli sampling settings op een stabiele 90 fps te krijgen, maar dan ziet het er niet uit. Wat een wereld van verschil met bijv AMS2
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ja assetto en vr is nog al een dingetje... blij dat ik last heb van motion sickness, want met een triple is het wel gewoon goed... of een single mag ook maar goed meer is beter 👍🏻😁Furfoot schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:01:
Ja, direct refund gedaan na een rondje in VR, ook met mijn 3070 niet vooruit te branden en dan ook echt bij lange na niet.
Cheers.
Het is gewoon heel anders rijden op de pc en veel gemakkelijker om constante tijden neer te zetten. Dit zal wel een gevolg zijn van de veel scherpere beelden.
Ook de remlichten van de andere wagens kan je nu echt goed zien 😏. Die waren soms onzichtbaar op de Ps4 met alle gevolgen van dien.
Echt heel erg tevreden van mijn upgrade.
Gefeliciteerd met de aankoop van je PC, welcome to to PC-Master raceBuffalo_magic schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:53:
Ohh, ik speel dan gelukkig niet in VR.....:(
Het is gewoon heel anders rijden op de pc en veel gemakkelijker om constante tijden neer te zetten. Dit zal wel een gevolg zijn van de veel scherpere beelden.
Ook de remlichten van de andere wagens kan je nu echt goed zien 😏. Die waren soms onzichtbaar op de Ps4 met alle gevolgen van dien.
Echt heel erg tevreden van mijn upgrade.
Ik heb zelf nooit op een console gespeeld, kan me er dus niet echt iets bij voorstellen hoe groot de verschillen zijn. Heb wel een Wii, maar die staat al een tijdje stof te happen.
apollo13
Heel de morgen bezig geweest, maar het lukt me niet om een acceptabele VR setting te vinden met een RTX 3090Furfoot schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:01:
Ja, direct refund gedaan na een rondje in VR, ook met mijn 3070 niet vooruit te branden en dan ook echt bij lange na niet.
Als ik dan een vergelijking maak van de VR performance met bijv AMS2, Iracing en DR2 dan is en blijft het gewoon triest.
Natuurlijk kan ik ook op de monitor rijden, maar dat is toch een stuk minder als je eenmaal VR gewend bent.
Tot nu toe heb ik alle DLC gekocht, hopend dat een video kaart upgrade ACC op zijn minst speelbaar maakt in VR. Nu dat niet het geval blijkt te zijn, denk ik dat ik de aankomende DLC over sla.
Wat verwachten jullie daarna nog van ACC? Gaan er nog meer DLC's aangekondigd worden, of komt er maybe een ACC2? Of zal het na de British GP DLC voorlopig stil blijven rondom deze game?
AMS2, DR2 en Iracing zijn grafisch ook echt een stuk minder als je het mij vraagt. Als je de mirror resolutie op medium zet en de draw distance naar 100 meter en derlijke, is het dan ook niet te doen? ACC is by far the mooiste sim op dit moment.Henkus schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Heel de morgen bezig geweest, maar het lukt me niet om een acceptabele VR setting te vinden met een RTX 3090
Als ik dan een vergelijking maak van de VR performance met bijv AMS2, Iracing en DR2 dan is en blijft het gewoon triest.
Natuurlijk kan ik ook op de monitor rijden, maar dat is toch een stuk minder als je eenmaal VR gewend bent.
Tot nu toe heb ik alle DLC gekocht, hopend dat een video kaart upgrade ACC op zijn minst speelbaar maakt in VR. Nu dat niet het geval blijkt te zijn, denk ik dat ik de aankomende DLC over sla.
www.simsport-racing.com
Ik kan ACC wel op 90fps krijgen, maar dan moet de super sampling en anti aliasing zo worden ingesteld, dat het absoluut geen mooie game meer is.
45fps is te doen in de Valve Index, maar het moet niet gaan regen. Dan valt de frame rate terug naar 30fps
Jammer dat ze de VR performance niet meer aandacht geven. En dan is er ook natuurlijk nog de enorme ghosting.............
ACC zou mijn favorite game zijn in VR als het maar goed speelbaar zou zijn.
Afgelopen vrijdag heb ik weer een 4 uurs endurance race gereden, waarbij ik 2 stints van 1 uur heb gereden in de Rift S, en ik heb genoten! Achteraf had ik last van mijn benen en armen, maar mijn hoofd/ogen hadden nergens last van.
ben het wel een beetje met je eens. Maar waar ACC keihard beter in is, en daarom ook veel zwaarder draait, is de mate van tesselation en screnary . Bomen en gras hebben veel meer detail wat super zwaar is om te renderen. De ghosting bij het gebruik van temperol AA is wel echt een probleem. Natuurlijk kun je KTAA gebruiken, maar dit is wel weer meer blokkerig + meer performance impact.H-Alien schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:28:
Hmm smaken verschillen, AMS2 en ACC zijn wat mij betreft beide echt grafisch top. ACC de betere game voor GT's maar VR implementatie is gewoon legendarisch slecht in ACC en AMS2 juist top. Zit hem puur in de game engine, niet in de grafische kracht ofzo.
qua artstyle kun je natuurlijk discusseren welke game mooier is. Maar de object quality in ACC is in mijn ogen wel duidelijk beter. Ik vind ACC en AMS2 en maybe PC2 sowieso de enige sims waar de graphcis er enig sinds oke uitzien. Bij games als Iracing of raceroom kan ik me echt iriteren aan de simpele 2D sprites die worden gebruikt. F1 19/20 zjin ook oke, maar dit zijn niet echt sims.
Welke AA methode gebruiken jullie voor non vr gameplay? Ik heb veel geswitcht tussen KTAA en Temporal. Maar ondanks de ghosting ben ik toch voor temporal gegaan ivm de overal mooie look en minder performance impact.
[ Voor 10% gewijzigd door j0ppie op 08-02-2021 11:37 ]
10 februari komt die uit. Hebben ze afgelopen vrijdag aangekondigd op Twitter.j0ppie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 00:07:
Ergens eind deze winter/begin lente komt de British GP DLC uit. Dat is dan de laatste DLC volgens de officiele roadmap van ACC.
Hoe het met de toekomst is weet ik niet, maar ACC is wel een fantastische sim voor GT3 vind ik.
dat mijn force feedback kapot was
Op lage snelheden lijkt het wel of de feedback in wasverzachtermodus staat zo zacht voelt het aan;
pas op hoge snelheden kwam de force feedback er een beetje in.
Toch knap hoe ze elke wagen een eigen feeling en karakter hebben gegeven.
Gegroet! Lukas
Ik zou juist graag een Asia DLC willen zien. Met onder andere Macau zodat we dit kunnen simuleren.jorisem schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:23:
Ik hoop dat ze hierna werken aan een Amerikaans DLC. In Amerika hebben ze toch wel een paar toffe circuits die mij leuk lijken om daarop te rijden.
YouTube: FIA GT World Cup at Macau, crash seen from some different views
Nja, als ik mag kiezen dan wordt het toch GT America. Toch wel wat intersantere en leukere circuits.j0ppie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik zou juist graag een Asia DLC willen zien. Met onder andere Macau zodat we dit kunnen simuleren.![]()
YouTube: FIA GT World Cup at Macau, crash seen from some different views
Ook heeft Macau nog nooit op de kalender van GT Asia gestaan.
Maar wat mij betreft kunnen ze gewoon doorgaan met het uitbouwen van de titel, er is nog meer dan genoeg potentiële content.
GT3
-GT America
-GT Asia
-GT Australia (pas dit jaar begonnen/ overgenomen, dus zeer kleine kans)
GT4
-FFSA Frans GT4 kampioenschap (kleine kans, GT4 lijkt niet super populair)
GT2
-GT2 European Series (Kunos heeft altijd geroepen dat ze geen GT2 gaan doen, maar je weet het nooit)
En als het aan mij ligt, kunnen we ook gewoon terug in de tijd
Steam - PTR83
Temporal bij droog weer, fxaa bij regen (als een race start met regen, halverwege is het een beetje lastig switchenj0ppie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:22:
[...]
Welke AA methode gebruiken jullie voor non vr gameplay? Ik heb veel geswitcht tussen KTAA en Temporal. Maar ondanks de ghosting ben ik toch voor temporal gegaan ivm de overal mooie look en minder performance impact.
www.simsport-racing.com
Last but not least, take a look at @DoningtonParkUK, coming to Assetto Corsa Competizione as part of the BRITISH GT PACK DLC on Feb 10th (PC) and late spring on consoles!
— Assetto Corsa (@AC_assettocorsa) 8 februari 2021
DLC includes:
🏁 3 iconic circuits
🏁 Dedicated Championship season pic.twitter.com/kOupei92fm
En foto's van Donington!
Steam - PTR83