Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In de single player heb ik hier nooit last, maar viel mij op dat ik dat online al een paar keer heb ondervonden. Ik verander verder niets aan mijn instellingen of dergelijke.
Is dit een gekend probleem?
Btw, die nieuwe DLC wordt opnieuw smullen geblazen
[ Voor 9% gewijzigd door Buffalo_magic op 09-02-2021 10:20 ]
Helderheid, maar vooral anti aliasing zijn voor mij super belangrijk.ThoNohT schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:37:
Scherp en helder beeld in de Rift S is natuurlijk iets wat je wel kunt vergeten. Als ik van de G2 terug ga naar de Rift S is het ook echt flink wennen want het ziet er zoveel waziger uit. Maar als ik eenmaal een tijdje aan het racen bent, dan merk ik er echt helemaal niks meer van, de beleving is dan veel belangrijker dan dat alles superscherp is. Alles wat leesbaar moet zijn is leesbaar, omdat de resolutie van de Rift S relatief laag is draait het gewoon lekker soepel. Ook is OculusVR een stuk stabieler dan SteamVR, zelfs met de fixes in de laatste drivers van Nvidia.
Afgelopen vrijdag heb ik weer een 4 uurs endurance race gereden, waarbij ik 2 stints van 1 uur heb gereden in de Rift S, en ik heb genoten! Achteraf had ik last van mijn benen en armen, maar mijn hoofd/ogen hadden nergens last van.
Ik heb een enorme hekel aan allerlei objecten die flikkeren in de verte. Persoonlijk rij ik liever op een track met lagere details en minder objecten, dan op een track met veel objecten die allemaal flikkeren in de verte.
De reden waarom ik voorlopig af zie van de DLC :
British DLC = rijden in de regen
rijden in de regen =< 30 Fps in VR
<=30 Fps in VR = onspeelbaar
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Don't trust an atom, they make up everything.
Lol wat is dat dan ook voor een absurd circuit, wat hadden ze dan verwacht als er een auto stilstaat op een baan van net 2.5 meter breed?j0ppie schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:38:
[...]
Ik zou juist graag een Asia DLC willen zien. Met onder andere Macau zodat we dit kunnen simuleren.![]()
YouTube: FIA GT World Cup at Macau, crash seen from some different views

Wel GT World Cup van SRO.CoronelHimself schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:53:
[...]
Nja, als ik mag kiezen dan wordt het toch GT America. Toch wel wat intersantere en leukere circuits.
Ook heeft Macau nog nooit op de kalender van GT Asia gestaan.
GT1 is mooi als we terug in de tijd gaan
In het berggedeelte omhoog (The Cutting tot aan Skyline) niet (teveel) de curbs meepakken, dat kan je een fikse kus met de muur opleveren.Sporedd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:16:
Vanavond een fun race op bathurst, iemand nog pro tips zodat ik niet een McLaren of 3 afschrijf :-D
Hou rekening met kleine heuveltjes (The Cutting) en dalletjes (The Esses & The Dipper).
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 09-02-2021 13:44 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
agreeCoronelHimself schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:53:
[...]
Nja, als ik mag kiezen dan wordt het toch GT America. Toch wel wat intersantere en leukere circuits.
Ook heeft Macau nog nooit op de kalender van GT Asia gestaan.![]()
Maar wat mij betreft kunnen ze gewoon doorgaan met het uitbouwen van de titel, er is nog meer dan genoeg potentiële content.
GT3
-GT America
-GT Asia
-GT Australia (pas dit jaar begonnen/ overgenomen, dus zeer kleine kans)![]()
GT4
-FFSA Frans GT4 kampioenschap (kleine kans, GT4 lijkt niet super populair)
GT2
-GT2 European Series (Kunos heeft altijd geroepen dat ze geen GT2 gaan doen, maar je weet het nooit)![]()
En als het aan mij ligt, kunnen we ook gewoon terug in de tijd
Dat wist ik niet, ik heb nog niet heel veel regen races gedaan. FXAA is alleen zo ugly/blokkerig. Wel jammer dat ACC geen MSAA heeft. Via de driver forceren lukt ook niet.H-Alien schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:12:
[...]
Temporal bij droog weer, fxaa bij regen (als een race start met regen, halverwege is het een beetje lastig switchen). Bij regen zie je dat elke andere vorm van aa een soepzooitje maakt van de natte baan (1 spiegel ipv natte en droge plekken). Met fxaa zie je veel duidelijker de plassen of juist droge lijnen.
Voor mij zou GT America ook wel echt de grote wens zijn nu. GT2 vind ik ergens nog wel een optie, gezien de nieuwe samenwerking van SRO met Fanatec die ernaar verwijst.CoronelHimself schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:53:
[...]
Ook heeft Macau nog nooit op de kalender van GT Asia gestaan.![]()
Maar wat mij betreft kunnen ze gewoon doorgaan met het uitbouwen van de titel, er is nog meer dan genoeg potentiële content.
GT3
-GT America
-GT Asia
-GT Australia (pas dit jaar begonnen/ overgenomen, dus zeer kleine kans)![]()
GT4
-FFSA Frans GT4 kampioenschap (kleine kans, GT4 lijkt niet super populair)
GT2
-GT2 European Series (Kunos heeft altijd geroepen dat ze geen GT2 gaan doen, maar je weet het nooit)![]()
Maar eerlijk gezegd denk ik eerder dat ze met wat kleine DLCs gaan komen als:
- Missende 2020 tracks (zandvoort, magny cours, 2020 versie icgt?)
- Nieuwe 2021 calender (valencia, magny cours)
- Official signup nog niet bekend, maar allicht nieuwe 2021 autos en liveries (BMW M4 GT3, 2021 911 GT3, Huracan GT3 'double evo', Audi R8 GT3 'double evo')
Historical stuff zie ik niet gebeuren.
I zei alleen dat in GT Asia, Macau nooit op de kalender heeft gestaan.j0ppie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:27:
[...]
agreeIk zou dan wel liever GT2 en GT1 zien dan nog meer modellen van andere jaren. En als op macau nog nooit een race is geweest, hoe verklaar je die crashe dan? Dat zijn toch ook GT3 auto's? Ik ben verder niet zo heel erg thuis in de GT3 races
Steam - PTR83
Fxaa met droog weer is idd echt niks, kan je eigenlijk geen anti aliasing noemenj0ppie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:36:
[...]
Dat wist ik niet, ik heb nog niet heel veel regen races gedaan. FXAA is alleen zo ugly/blokkerig. Wel jammer dat ACC geen MSAA heeft. Via de driver forceren lukt ook niet.
www.simsport-racing.com
aaah oke, Dan zal de kans op macau in ACC nog wel kleiner worden. Net als de nordscheife. Ik snap niet dat ze die track er niet in stoppen. Just for the fun.CoronelHimself schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:27:
[...]
I zei alleen dat in GT Asia, Macau nooit op de kalender heeft gestaan.
En, hoe is het gegaan?Sporedd schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:16:
Vanavond een fun race op bathurst, iemand nog pro tips zodat ik niet een McLaren of 3 afschrijf :-D
Kan niet voor @Sporedd praten, maar durf wel te zeggen dat we gezamenlijk (met de hele line-up) toch wel een miljoen of wat aan auto's afgeschreven hebben.
Ik vond het wel een leuke race, al was de racestart een beetje jammer.
Helaas vond mclaren het te duur worden om mij nog langer de baan op te sturen.
Heb dus niet kunnen racen
Nieuwe livery erop en je ziet er niks meer vanDjurres schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:54:
[...]
(...) maar durf wel te zeggen dat we gezamenlijk (met de hele line-up) toch wel een miljoen of wat aan auto's afgeschreven hebben.
Jammer! Nou, succes de volgende race danSporedd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:16:
[...]
Helaas vond mclaren het te duur worden om mij nog langer de baan op te sturen.
Heb dus niet kunnen racen
Vanavond wat rondjes zitten draaien op de BritGT circuits...
Technisch, hobbelig, moeilijk, frustrerend...
Die worden moeilijk om meester van te worden, dus dat wordt leuk

Gegroet! Lukas
idd, en noem hem dan GT World Challenge DLCCoronelHimself schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:53:
GT3
-GT America
-GT Asia
-GT Australia (pas dit jaar begonnen/ overgenomen, dus zeer kleine kans)

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-02-2021 21:41 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Donington is prachtig, Oulton Park nog beter. Snetterton is een vlak grasveld waar je braaf binnen de uitgezette lijntjes moet blijven. Niet mijn ding.MTFDarkEagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:35:
Te-ring...
Vanavond wat rondjes zitten draaien op de BritGT circuits...
Technisch, hobbelig, moeilijk, frustrerend...
Die worden moeilijk om meester van te worden, dus dat wordt leuk
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Eerlijk is eerlijk... Snetterton heb ik nog niet op geredenAlfa Novanta schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:50:
[...]
Donington is prachtig, Oulton Park nog beter. Snetterton is een vlak grasveld waar je braaf binnen de uitgezette lijntjes moet blijven. Niet mijn ding.

Donington heb ik echt nog een stap te zetten... Zowel in rempunten en qua afstelling..
Waar ik normaal redelijk met de Boatley doorheen kan dansen, lukt me dat op Donington nog niet.
Gekke momenten van overstuur en andere momenten van onderstuur.
Met moeite kwam ik in de 1:28-laag als ik het me goed herinner...
Nog ff oefenen dus
Oulton park wordt racen echt moeilijk op. Krappe baan met weinig echt goeie inhaalplekken.
Dat wordt dus met de Boatley goeie kwalificatie rijden zodat ik iedereen in de weg kan rijden
[ Voor 3% gewijzigd door MTFDarkEagle op 11-02-2021 08:22 ]
Gegroet! Lukas
Ik heb gisteren alleen nog maar Donington gereden, ook in de Boatley en je hebt helemaal gelijk.MTFDarkEagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:21:
[...]
Donington heb ik echt nog een stap te zetten... Zowel in rempunten en qua afstelling..
Waar ik normaal redelijk met de Boatley doorheen kan dansen, lukt me dat op Donington nog niet.
Gekke momenten van overstuur en andere momenten van onderstuur.
Met moeite kwam ik in de 1:28-laag als ik het me goed herinner...
Nog ff oefenen dus
Zelf ook regelmatig wat gekke momenten, maar ik heb anderen in verschillende auto's gezien met dezelfde problemen. Denk dat het een eigenschap van de baan is.
apollo13
https://cnet2.cbsistatic....tec-mclaren-gt3-ogi-2.jpg
Nu denk je misschien, waarom stelt hij deze vraag hier in niet in een regulier aankoop topic,.. Maar de reden daarvoor is dat het is om ACC te spelen in GT3/4 cars. Ik kan er namelijk niet echt achter komen hoe GT3 cars starten en of ze gebruik maken van deze clutch padels. Bij F1 doen ze dat wel. Maar bij GT3 hebben veel auto's ook nog een regulieren koppeling. Voor zover ik heb kunnen vinden is dit fanatec wheel een replica van de Mclaren 650 GT3 auto. En heeft deze auto in het echt maar 1 zwarte clutch pedal en niet 2.
Is er hier iemand die mij kan vertellen waarom er 2 padels zijn. En of dit in GT3/4 racing regelmatig wordt gebruikt. Of is dit alleen zo bij de Mclaren auto's?
Is het een aanrader om hiermee aan de start van de race te gaan starten? of kan ik beter verder kijken naar een andere wheel met alleen 2 shifters.
Ik begrijp je vraag denk ik niet, de koppeling in GT3's wagend zijn niet geschikt voor een staande start. Daarom is het altijd een rollende start. Dus de koppeling wordt alleen gebruikt in de pits en als je een keer naast de baan staat.j0ppie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:15:
Ik wil op termijn een GT3 achtig stuurtje voor mijn CSL elite gaan halen. Heb nu de standaard fanatec wheel. Nu heeft fanatec een mclaren GT3 V2 wheel waarop 2 shifters zitten met daaronder 2 clutch padels. Ik heb het dan over de 2 zwarte padels aan de onderkant.
https://cnet2.cbsistatic....tec-mclaren-gt3-ogi-2.jpg
Nu denk je misschien, waarom stelt hij deze vraag hier in niet in een regulier aankoop topic,.. Maar de reden daarvoor is dat het is om ACC te spelen in GT3/4 cars. Ik kan er namelijk niet echt achter komen hoe GT3 cars starten en of ze gebruik maken van deze clutch padels. Bij F1 doen ze dat wel. Maar bij GT3 hebben veel auto's ook nog een regulieren koppeling. Voor zover ik heb kunnen vinden is dit fanatec wheel een replica van de Mclaren 650 GT3 auto. En heeft deze auto in het echt maar 1 zwarte clutch pedal en niet 2.
Is er hier iemand die mij kan vertellen waarom er 2 padels zijn. En of dit in GT3/4 racing regelmatig wordt gebruikt. Of is dit alleen zo bij de Mclaren auto's?
Is het een aanrader om hiermee aan de start van de race te gaan starten? of kan ik beter verder kijken naar een andere wheel met alleen 2 shifters.
Steam - PTR83
Klopt DTM wou dit jaar de Grand Prix start houden, maar ze zien er nu toch van af omdat het echt niet zou werken.CoronelHimself schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Ik begrijp je vraag denk ik niet, de koppeling in GT3's wagend zijn niet geschikt voor een staande start. Daarom is het altijd een rollende start. Dus de koppeling wordt alleen gebruikt in de pits en als je een keer naast de baan staat.
weer wat geleerd. Het viel me al wel op dat wegrijden uit de pits nogal moeizaam en traag gaat. 0 gevoel in de koppeling en een heel abrubt aangrijpingspunt. Dat is dus blijkbaar wel degelijk realistisch?CoronelHimself schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Ik begrijp je vraag denk ik niet, de koppeling in GT3's wagend zijn niet geschikt voor een staande start. Daarom is het altijd een rollende start. Dus de koppeling wordt alleen gebruikt in de pits en als je een keer naast de baan staat.
ik denk dat de reden voor 2 pedals is dat je ze ook kan gebruiken als bijv gas/rem, iets waar fanatec ook wel mee adverteert
Positie A: clutch bite point mode
Positie B: links is clutch, rechtse paddle is handrem
Positie C: links is rem, rechts is gas geven
Positie D: 2x mappable analoge axis
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Klopt de McLaren V2 wheels zijn populair onder mensen met een handicap die niet alle pedalen kunnen bedienen. Feitelijk hetzelfde als de omgebouwde auto's die op de echte weg rijden. De extra pedalen zijn analoog dus je kunt ze zowel als rem en als accelerator gebruiken.Arfalas schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:04:
[...]
weer wat geleerd. Het viel me al wel op dat wegrijden uit de pits nogal moeizaam en traag gaat. 0 gevoel in de koppeling en een heel abrubt aangrijpingspunt. Dat is dus blijkbaar wel degelijk realistisch?
ik denk dat de reden voor 2 pedals is dat je ze ook kan gebruiken als bijv gas/rem, iets waar fanatec ook wel mee adverteert
Steam - PTR83
Ooooh, dus het ligt niet helemáál aan mij.CoronelHimself schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:25:
[...]
de koppeling in GT3's wagend zijn niet geschikt voor een staande start. Daarom is het altijd een rollende start. Dus de koppeling wordt alleen gebruikt in de pits en als je een keer naast de baan staat.
Dat is de enige assist die ik aan heb staan; het kostte me zo veel tijd om een auto te starten als ik het zelf probeerde
Oulton Park is wel mijn favoriet. Brands Hatch hadden we al, dat is namelijk by far mijn favo baan.
Heerlijke en ken de banden uit andere sims en van het echte leven. Alleen Oulton zelf nooit gereden, maar wel geweest. Dit wordt weer smullen!!!!
Maar GT3 cars gebruiken dus meestal een normaal koppeling pedaal? En geen trigger bij het stuur begrijp ik?
[ Voor 17% gewijzigd door j0ppie op 11-02-2021 11:40 ]
Ik zet de horizon vaak wat rechter , pitch van 4 ongeveer. Ben ik de enige?
Ik heb mij fov uitgerekend, en de height wat omlaag en pitch iets omhoog. Mijn scherm hangt nogal hoog.
Waar de Jaguar op Monza nog best fijn was heb ik op Spa behoorlijk last van onderstuur.
Na een (vrij korte) sessie gekomen tot een 2:23.3xx, komende tijd wordt gebruikt om de consistentie erin te krijgen en hier en daar nog te verbeteren.
Eau Rouge durf ik volgas niet aan, ik moet even liften voordat ik de klim omhoog maak. Ook het stuk bergop in Eau Rouge gaat op ongeveer driekwart gas.
Wat ik vandaag wel zag is dat mijn rem-input (rechtsonderin beeld) bij vlagen enkele procenten is, terwijl ik mijn voet niet op de rem heb. Hetzelfde zie ik terug aan mijn ghost die soms geel/groen flikkert, ook op rechte stukken

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Ik zal het morgen eens proberen, thanks!
Wat wel vreemd is, is dat ik dit probleem eerder niet gehad heb.
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 12-02-2021 19:12 ]
Rond 45 min wordt duidelijk uitgelegd wat ik bedoel door Barry
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Ik heb dat dus zelf ook gedaan. Mijn deadzone voor de rem is 5%, dit voorkomt dat ik per ongeluk mijn rem intrap als mijn voet er op rust. Wat ik eigenlijk altijd doe.Arfalas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:01:
Je kan ook in game een deadzone instellen als dat niet werkt
apollo13
Dit heb ik ook een tijdje gedaan, maar ik merkte dat ik zonder deadzone (ik had een procent of 10, meen ik) wat beter gevoel had met trailbraken. Nu weet ik zeg maar dat hij al remt als ik m'n grote teen op het pedaal heb en is voor mijn gevoel het remmen lineairder in plaats van dat hij pas aangrijpt bij, laten we zeggen, 5 kilo op het pedaal.apollo13 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:17:
[...]
Ik heb dat dus zelf ook gedaan. Mijn deadzone voor de rem is 5%, dit voorkomt dat ik per ongeluk mijn rem intrap als mijn voet er op rust. Wat ik eigenlijk altijd doe.
Maar als het bij jou goed voelt, moet je het vooral zo houden natuurlijk.
Nadeel hiervan is dat je al 5% van je travel gebruikt heb voor je deadzone.apollo13 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:17:
[...]
Ik heb dat dus zelf ook gedaan. Mijn deadzone voor de rem is 5%, dit voorkomt dat ik per ongeluk mijn rem intrap als mijn voet er op rust. Wat ik eigenlijk altijd doe.
Wat @Sporedd zegt snijdt ook hout, dus binnenkort eens kijken wat voor mij optimaal is.
Filmpje van de race van afgelopen dinsdag @Badhurst met de jongens van Fastlane.
Was een enerverende race, wat Bathurst vaak is. Heb zelfs tijdens de race een PB gereden.
apollo13
Aanpassingen die ik aan de agressive preset setup gedaan heb:
-Brake balance 1% naar voren gezet (wat een verschil maakt dat al!)
-Brake ducts voor/achter op respectievelijk 1 en 2 gezet;
-Psi aangepast (moet nog een beetje gefinetuned worden).
Verder een stuk agressiever geweest in het terugschakelen, daar merk ik zeker ook tijdswinst.
Nu nog leren durven om, vooral na de hairpin en de chicane, eerder op het gas te gaan.
Mooi om de rondetijden van 2:22/2:23 geleidelijk steeds meer naar 2:21/2:22 te zien gaan.
Nu op naar een sub 2:21
:strip_exif()/f/image/bcrGqp6oWMEjLVxVLEjKfAfF.jpg?f=fotoalbum_large)
- Ik zit vast aan mijn gamertag in de hele game, zelfs als ik in Championship-mode met echte coureurs rijd. Kan ik dat veranderen?
- Er gebeurt letterlijk niets als ik de race wil starten. De auto's staan in de startopstelling, maar wat ik ook doe; ik kom geen meter voor uit. Alle assists staan op automatisch, omdat ik het stuur pas een dag heb.
je moet 2 dingen doen om te starten: de ignition aanzetten, en de motor daadwerkelijk starten.
Ziet hij wel alle inputs; gas/rem/sturen?
In het menu, links onderin, kan je je drivers aanpassen. Je hebt er 3 die je misschien allemaal even moet aanpassen
[ Voor 25% gewijzigd door Arfalas op 14-02-2021 18:13 ]
Het is een beetje gek, want ik heb inderdaad die ignition en motor starten aan. Ik heb het vervolgens met een controller geprobeerd en dat werkte wel, dus wellicht ligt het aan mijn stuur. Dat is opvallend, want practice lukt wel gewoon met het stuurtje.Arfalas schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:13:
stomme vraag, maar loopt de motor?
je moet 2 dingen doen om te starten: de ignition aanzetten, en de motor daadwerkelijk starten.
Ziet hij wel alle inputs; gas/rem/sturen?
In het menu, links onderin, kan je je drivers aanpassen. Je hebt er 3 die je misschien allemaal even moet aanpassen
Ziet ACC jouw stuur wel, en de Xbox ook?Soccer98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:06:
Ik speel Assetto Corsa Competizione op de Xbox Series X met een Thrustmaster TMX, maar ik heb een tweetal dingen waar ik tegen aan loop.
- Ik zit vast aan mijn gamertag in de hele game, zelfs als ik in Championship-mode met echte coureurs rijd. Kan ik dat veranderen?
- Er gebeurt letterlijk niets als ik de race wil starten. De auto's staan in de startopstelling, maar wat ik ook doe; ik kom geen meter voor uit. Alle assists staan op automatisch, omdat ik het stuur pas een dag heb.
Zo ja, heb je in ACC, bij controls, wel je stuur gekozenen als device waar je mee rijdt?
apollo13
Yes, hij pakt ‘m gewoon ook bij practices en het navigeren door de menu’s, maar het enige probleem lijkt het letterlijk starten van een race ingame.apollo13 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:21:
[...]
Ziet ACC jouw stuur wel, en de Xbox ook?
Zo ja, heb je in ACC, bij controls, wel je stuur gekozenen als device waar je mee rijdt?
Als je auto start aan hebt staan, dan start hij de auto volgens mij pas op het moment dat je weg mag rijden. Dat is dan ook meteen de reden dat veel mensen het zelf doen, omdat dat vaak nog een aantal seconden duurt.Soccer98 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 06:38:
[...]
Yes, hij pakt ‘m gewoon ook bij practices en het navigeren door de menu’s, maar het enige probleem lijkt het letterlijk starten van een race ingame.
Steam - PTR83
Check even of je motorstart op automatisch hebt staan.Soccer98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:06:
Ik speel Assetto Corsa Competizione op de Xbox Series X met een Thrustmaster TMX, maar ik heb een tweetal dingen waar ik tegen aan loop.
Nope, er gebeurt niks. Waar bij de rollende start alle auto’s op mij heen wel wegkomen, blijf ik stilstaan terwijl ik het gaspedaal intrap. Ondertussen kan ik wel van versnelling wisselen en sturen. Ik kom alleen niet vooruit.CoronelHimself schreef op maandag 15 februari 2021 @ 07:42:
[...]
Als je auto start aan hebt staan, dan start hij de auto volgens mij pas op het moment dat je weg mag rijden. Dat is dan ook meteen de reden dat veel mensen het zelf doen, omdat dat vaak nog een aantal seconden duurt.
EDIT: opeens gebeurt dit ook in de practices, terwijl dat het wel eerst deed.
[ Voor 6% gewijzigd door Soccer98 op 15-02-2021 09:10 ]
Ik gooi hem er hier ook maar even in, de stewards bij SRHI hebben een video gemaakt voor de leden met wat algemene simracing tips, vooral gericht op veiligheid en close racing. Kan voor iedereen wel nuttig zijn dus bij deze:
www.simsport-racing.com
Ik was aan de late kant voor de quali, start dus als 18e van de 20. Iedereen stormt op turn 1 af, ik neem wat gas terug. Voor mij uit spelen ze botsautootje in turn1, ik kom uit de eerste bocht als 9e.
Ik lag dubbel van het lachen, sommige mensen zullen het nooit leren.
De servernaam waar ik op zat geeft wel een gevoel van humor aan. Is een Belgische, er staat zoiets als dit in de beschrijving: Nürburgring for Noobs. Je weet dus ongeveer wat je kunt verwachten.
apollo13
Maar ik wil graag een stapje verder gaan in het tunen. Vooral omdat ik merk dat banen met veel hobbels/curbs en hoogteverschillen echt anders aanvoelen. Mijn auto komt dan beter uit. Als we het hebben over hobbels en hoogtevershcillen. Welke settings zijn dan het beste om aan tepassen? Het zullen er wel meer zijn. Maar welke paar settings zijn geschikt om mee te beginnen voor mij als leek? Ik heb wel wat in gedachte maar stel de vraag het liefst open.
Ik rij vooral in de Mclaren720 en speel de PC versie voor wat het uitmaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door j0ppie op 15-02-2021 20:55 ]
Ga eens experimenteren met de rijhoogte van je auto. Bij hobbelige circuits iets hoger, zodat de bodem de grond niet raakt en vice versa voor de wat meer vlakke banen qua kerbs en hobbels.j0ppie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:54:
Ik heb een vraagje over Tuning. Mijn huidige strategy is om de agressieve setup te kiezen. De bandenspanninga an te passen op het weer/temp. En verder de brake pads en brandstof aan te passen aan de omstandigheden.
Maar ik wil graag een stapje verder gaan in het tunen. Vooral omdat ik merk dat banen met veel hobbels/curbs en hoogteverschillen echt anders aanvoelen. Mijn auto komt dan beter uit. Als we het hebben over hobbels en hoogtevershcillen. Welke settings zijn dan het beste om aan tepassen? Het zullen er wel meer zijn. Maar welke paar settings zijn geschikt om mee te beginnen voor mij als leek? Ik heb wel wat in gedachte maar stel de vraag het liefst open.
Circuit met echt lange rechte stukken minder vleugel proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door apollo13 op 15-02-2021 21:09 ]
apollo13
Morgen mogen we weer !! 2x Sprint Race op Misano

.. met Aliens zoals Niels(fortyseven) van der Koekelt en Marcel Vis
[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-02-2021 22:55 ]
het wordt alleen een race van 1 uur, maar dan wel 'snachts
Het stond verkeerd op de site
Verwijderd
Gewoon andere set pedalen kopen. Je kunt eventueel als je handig bent de potmeter eens nakijken en eventueel schoonmaken.Soccer98 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:06:
Ik ben erachter dat mijn pedaal gewoon kapot is. Project CARS 2 werkt ook niet, terwijl dat eerst wel zo was,
Goedkope optie (plastic): V&A aangeboden: Thrustmaster T3PA Zwart
Duurdere (betere) versie (metaal): V&A aangeboden: Thrustmaster T3PA Pro 3 Pedals Aluminium, Zwart
Ik denk dat het belangrijk is dat je kunt voelen aan de auto wat er fout gaat. Als je alleen weet dat iets "anders" is kom je niet zo ver. De default aggressive is een goed punt om mee te beginnen. Als je dan nog steeds veel moeite hebt met instabiliteit over kerbs en grote bumps kun je beginnen met :j0ppie schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:54:
Ik heb een vraagje over Tuning. Mijn huidige strategy is om de agressieve setup te kiezen. De bandenspanninga an te passen op het weer/temp. En verder de brake pads en brandstof aan te passen aan de omstandigheden.
1) de front bumpstops 1-4 tikjes omhoog te zetten (Staan waarschijnlijk op 1 of 0).
2) Als je stuitert: je fast bump en rebound hoger zetten (bij dampers hoort een front bump aanpassing ongeveer gelijk te gaan met een rear rebound en vice versa).
Ride height wil je altijd zo laag mogelijk houden zonder dat je continu over het asfalt schaaft. Dus ik zou het vooral in de vering en dampers zoeken. GT3 auto's rusten erg op hun aero pakket. Je kunt kijken of het beter wordt met 1 a 2mm extra, maar meer zou ik niet doen.
2x 30min staat op de agenda?Arfalas schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:16:
Zin in!
het wordt alleen een race van 1 uur, maar dan wel 'snachts
Het stond verkeerd op de site
Welke agenda? Initieel waren er twee 2x30min races, maar in na de tweede versie van het rule book (uitgebracht 7 januari) zijn deze vervangen door 1h nachtraces.
https://www.srhi.eu/events/acc-gt3-season-3/
in de online versie van het rulebook op srhi.eu staat het nog gewoon ..
https://www.srhi.eu/wp-co...2/SRHI_Rulebook_Final.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-02-2021 13:51 ]
ah .. je kunt doorklikken .. nice .. ik kwam niet verder dan hier https://www.srhi.eu/events/7sem10 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:38:
Welke agenda? Initieel waren er twee 2x30min races, maar in na de tweede versie van het rule book (uitgebracht 7 januari) zijn deze vervangen door 1h nachtraces.
https://www.srhi.eu/events/acc-gt3-season-3/
Heb aangegeven dat 't daar nog verkeerd staat. Is gefixedAlfa Novanta schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:49:
in de online versie van het rulebook op srhi.eu staat het nog gewoon ..
https://www.srhi.eu/wp-co...2/SRHI_Rulebook_Final.pdf
Succes alvast vanavond
[ Voor 5% gewijzigd door 7sem10 op 16-02-2021 14:34 ]
Ik denk dat ik ook een 33:5 kan doen, maar ben blijven steken op een 33:8 en toen ben ik race stints gaan doen. Vanavond weer even hotlappen!
[ Voor 17% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-02-2021 15:02 ]

Maargoed, ik hotlap ook maar een 1:36, waar ik overigens hard genoeg voor moest trappen.
Het was allemaal niet vlekkeloos. Er zit op zich nog wel een paar tiende in de baan, maar het is echt een lastige baan om valid te rijden..Alfa Novanta schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:01:
@7sem10 jij en Tim ook! damn, jullie zitten er mooi bij! Jij met je 1:33.345 !!![]()
Ik denk dat ik ook een 33:5 kan doen, maar ben blijven steken op een 33:8 en toen ben ik race stints gaan doen. Vanavond weer even hotlappen!
Komt vast goed, gewoon blijven oefenen. Kijk ook vooral wat track guides enzo.Arfalas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:28:
wacht, zit daar verschil tussen dan?![]()
Maargoed, ik hotlap ook maar een 1:36, waar ik overigens hard genoeg voor moest trappen.
hotlappen is voor mij veel meer risico nemen dan .. tijdens een race stint gaat het mij om op de baan blijven en valid zijn..
Aliens rijden ook tijdens de race in qualy-modus en rijden hotlap tijden .. zoals @7sem10
misschien kun je, je lijnen nog eens vergelijken met hoe ik rij ..
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-02-2021 16:33 ]
Nouja, quali-modus niet hoor, zoveel risico kan je ook weer niet nemen. Zeker niet op deze baan, de tracklimits zijn allemaal op plekken waar je daadwerkelijk tijd wint als je ze te strak/wijd pakt. Ik oefen ook bijna nooit quali-pace. Das gewoon racepace met wat extra limits. Alleen nu met de porsche moet ik helaas wel even een paar quali rondjes doen, want de Porsche met z'n tank in de voorkant heeft dan ineens compleet andere balans. Sub-optimaal. Rare Duitsers.Alfa Novanta schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:20:
[...]
hotlappen is voor mij veel meer risico nemen dan .. tijdens een race stint gaat het mij om op de baan blijven en valid zijn..
Aliens rijden ook tijdens de race in qualy-modus en rijden hotlap tijden .. zoals @7sem10
[...]
misschien kun je, je lijnen nog eens vergelijken met hoe ik rij ..
[YouTube: [Alfa Novanta] ACC Lamborghini Superpole Challenge @ Misano!! Onboard in VR!!]
Maareehhh, mag dat zomaar van de teambaas? In een Lambo rijden.
huh wat wie ?! ik ontken alles
Eerste anderhalf uur van de race zitten er inmiddels op en ik lig 6e

De eerste paar stints (waarom slechts 25 minuten per stint??) uitgelopen naar 26 sec voorsprong.
Toen tijdens een pitstop iets aan willen passen. Nadeel op de console is dat als je in het aanpassingsmenu op een item komt wat je niet aan kunt passen het selectievakje automatisch naar boven springt, en dat is de pit limiter. Dus per ongeluk de pit limiter even uit gehad waardoor ik een 30sec stop&go aan mijn broek kreeg.
Nu zijn mijn stints één ronde langer dan die van de AI dus dat zou in de loop van de race wel weer goed moeten komen, buiten dat ik ze op eigen kracht ook langzaam wel weer bij kan halen.
Dat alles met een slag om de arm; als het gaat regenen ben ik de pineut. Nog 6,5 uur en dan weten we het
En een pole met 3 sec voorsprong (per ronde) lig je toch 6e? What happened?
kun je de AI niet beter wat opschroeven voor een realistische strijd?
Maar veel succes nog even iig! Erg leerzaam
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-02-2021 18:41 ]
hoeveel zit er bij jullie tussen een gemiddelde hotlap en een racelap in dit geval?
Alfa Novanta schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:37:
Je rijdt alles in je eentje tegen de AI een 24uurs race? Wanneer ben je begonnen? En wanneer zou de finish zijn?
jawel. Niet in één keer hoor, gewoon in sessies van 1 á 2 uur per keer. Daarnaast is het een middellange career, tijdsversnelling staat op x3 dus slechts 8 uurtjes in totaal. Vanmiddag begonnen, zal ergens dit weekend wel klaar moeten zijn.
En een pole met 3 sec voorsprong (per ronde) lig je toch 6e? What happened?![]()
kun je de AI niet beter wat opschroeven voor een realistische strijd?
Dit is de laatste race van deze career, hierna ga ik een career op expert starten.
What happened is de stop&go icm met een pitstraat zo lang als de Nordschleife
Maar veel succes nog even iig! Erg leerzaam
Dat sowieso.
Thanks!
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 16-02-2021 19:41 ]
nou, het begon wel lekker, beetje achter Daan aan cruisen .. tot ik zo'n *#%$$*@% broodje raakte .. uiteindelijk 16e over de streep terwijl Daan 6e geworden is .. what if..?Alfa Novanta schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:54:
Morgen mogen we weer !! 2x Sprint Race op Misano![]()
.. met Aliens zoals Niels(fortyseven) van der Koekelt en Marcel Vis![]()
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Round #2 Misano 2x 30min Sprint Race!! LIVE onboard!! IN THE NIGHT!]

Leuk als je in een vergevensgezinde omgeving wat meer wilt leren. Doe zelf nu al een aantal seizoenen mee daar, en het is fijn racen. Dit seizoen gaat er ook wat aandacht besteed worden aan setups.
Jaja, what if? Ik niet op een onzichtbare wagen was geknald. Blij dat we altijd racen op patch day.Alfa Novanta schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:02:
[...]
nou, het begon wel lekker, beetje achter Daan aan cruisen .. tot ik zo'n *#%$$*@% broodje raakte .. uiteindelijk 16e over de streep terwijl Daan 6e geworden is .. what if..?
Om 1 of andere reden heb ik bij dit en vorig GT3 kampioenschap allerlei pech en bij de GT4 heb ik nergens last van.
Steam - PTR83
Ik heb me net aangemeld. De volgende race bij SRHI is pas over een maand, dit mini kampioenschap past er mooi tussenin.Panini schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:11:
Als er meer beginners zijn hier: bij LTC starten ze aanstaande maandag 22 februari weer met een Rookie seizoen: Rookie Night Season 3
Leuk als je in een vergevensgezinde omgeving wat meer wilt leren. Doe zelf nu al een aantal seizoenen mee daar, en het is fijn racen. Dit seizoen gaat er ook wat aandacht besteed worden aan setups.
Ook ingeschreven. Tijd geleden dat ik een race heb gedaan in deze context. Ben benieuwd hoe het nu gaat. Begin tijd is ook mooi, 20 uur. Heb ik nog mooi de tijd om voor te bereiden ect.Panini schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:11:
Als er meer beginners zijn hier: bij LTC starten ze aanstaande maandag 22 februari weer met een Rookie seizoen: Rookie Night Season 3
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Vorige zondag mijn eerste online race gehad met Fastlane en was echt wel leuk 💪💪
Mijn eerste kennismaking met ACC was op Zolder, daarna Nürburgring, op beide banen voel ik me nu thuis. Rempunten, apexen e.d. vind ik zo goed als automatisch, ze zitten nu goed in het spier- en mentale geheugen. Merk dat dit automatisme me meer ruimte geeft voor inhaalacties e.d.
apollo13
De eerste bocht blijft tricky op GP circuit van de Nurburgring. Rem je of te vroeg, maar 10 meter later lukt niet. Ook vaak last van een losse achterkant, doordat het afloopt. Ik vind die eerste bocht tricky.apollo13 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:26:
Vanavond weer een race op Fastlane. Dit keer op een van mijn favo banen, Nürburgring.
Mijn eerste kennismaking met ACC was op Zolder, daarna Nürburgring, op beide banen voel ik me nu thuis. Rempunten, apexen e.d. vind ik zo goed als automatisch, ze zitten nu goed in het spier- en mentale geheugen. Merk dat dit automatisme me meer ruimte geeft voor inhaalacties e.d.
Yep, helemaal waar. Dit eerste bocht is een lastige. Die heeft mij ook de meeste tijd gekost om een beetje goed onder de knie te krijgen. Mijn rempunt weet ik nu goed te vinden. Ik rem eerst volle bak, daarna lift ik mijn rem en laat de auto het eerste stuk van de bocht inrollen, en geef halverwege de bocht rustig een beetje gas tot hij recht staat, dan meer op het gas.RobbieHifi schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:39:
[...]
De eerste bocht blijft tricky op GP circuit van de Nurburgring. Rem je of te vroeg, maar 10 meter later lukt niet. Ook vaak last van een losse achterkant, doordat het afloopt. Ik vind die eerste bocht tricky.
Die bocht is helemaal tricky bij de start van de race. Als het even kan neem ik de bocht krap, te krap, aan de binnenkant. Wat mij betreft heb je daar minder kans op geraakt te worden door die malloten die denken de race te winnen in de eerste bocht.
apollo13
Online in willekeurige races worden daar ook vaak heel erg snelle tijden gereden.
Ik vind het ook wel een vrij vloeiende track, ideaal om te beginnen.
Tijdens een pitstop kan ik niet saven, dat deed ik op Silverstone en Paul Ricard dus vlak ervoor of erna terwijl ik nog in de pitstraat reed.
Op Spa doe ik dat ook, maar als ik dan even later mijn savegame resume staat de auto stil (mét draaiende motor) op exact hetzelfde punt waar ik gesaved heb en blijven de controls 30sec locked. Saven in de pitstraat kost me op Spa dus 30sec extra plús de resterende rit door de pitstraat.
Het gebeurde me nu tot twee keer toe.
Vanaf nu maar saven op het rechtse stuk ipv in de pitstraat.
Nadat ik mijn savegame opnieuw startte ging mijn CC rating van 86 naar 100. Niet 99 (wat volgens mij het max is), maar 100

Welke strategie zouden jullie verkiezen? Er zijn geen verplichtingen mbt stops, maar je moet natuurlijk wel pitten om te tanken
10x multiplier zal tricky zijn met temps en je gaat het net wel/net niet redden fuel wise met een 1 stopper.
Mijn keuze zal een 2 stopper zijn met 2x tyre change en temps aanpassen gedurende de race en zal deze doen na 50 min en na 1:45 ongeveer.
Deze is van sim racing Belgium.Wyhi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:29:
Welke communitie is dit, misschien wil ik ook wel meedoen als er plek is...?
10x multiplier zal tricky zijn met temps en je gaat het net wel/net niet redden fuel wise met een 1 stopper.
Mijn keuze zal een 2 stopper zijn met 2x tyre change en temps aanpassen gedurende de race en zal deze doen na 50 min en na 1:45 ongeveer.
Op welke temperatuur dien je deze te houden? Waarschijnlijk omdat het s'nachts kouder wordt op de baan....
Had gisteren een online race van 30' op Zolder en kon toch steeds tussen 1'30'' en 1'30''5 rijden. Natuurlijk is dit anders als je meer verkeer rond jou hebt, maar zo vaak mogelijk rond de 1'31'' is mijn doel
Het is een commnuity event op simracing.gp. Iedereen die op dat platform zit kan meedoen, maar kom gerust op de Discord voor de gezelligheid :-)Wyhi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:29:
Welke communitie is dit, misschien wil ik ook wel meedoen als er plek is...?
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025