Ik ben der ook, heb mij aangemeld voor vanavond
Top, ik ben nog maar net bekomen van de 1u15 race op Zandvoort van gisteren en nu opnieuw 2u30 🙃🙃🙃. Zolder heeft wel een iets 'gemakkelijkere' flow vind ik.
Ik snap dat dit een vaker gevraagde vraag moet zijn maar zoekend op 'beginner' of ' rookie' in dit topic kom ik toch bij anderen aan mensen die ik denk ik al wat verder zijn dan ik. Ik heb zojuist wat starter gear aangeschaft en wil erg graag me in het race wereldje verdiepen. Heb op dit moment zowel AC als ACC (gelukkig zijn de basis games goedkoop) en een 2e hands stuurtje. Wat dat betreft kan ik beginnen, en nee ik wil hier niet een AC vs ACC discussie starten.
Waar ik meer naar op zoek ben is " hoe begin je" . Is er een soort starter programma dat je zou kunnen volgen om uberhaupt rondjes binnen 5 seconde per ronde van een enigzins normale tijd te rijden? Is het idee dat je 1 baan zoekt en die gewoon dagen lang gaat leren, of kun je beter een soort single player campaign starten en zowel kwalificeren als racen en ook gelijk meerdere verschillende banen gaan leren? Is hier een enigzins standaard antwoord op of is het echt een kwestie van joh start je game, start een practice sessie en ga een uur rondjes rijden op de baan van je keuze?
Ik dacht dat het hardware verzamelen het starten van deze hobby was maar nu begint het allemaal pas
Waar ik meer naar op zoek ben is " hoe begin je" . Is er een soort starter programma dat je zou kunnen volgen om uberhaupt rondjes binnen 5 seconde per ronde van een enigzins normale tijd te rijden? Is het idee dat je 1 baan zoekt en die gewoon dagen lang gaat leren, of kun je beter een soort single player campaign starten en zowel kwalificeren als racen en ook gelijk meerdere verschillende banen gaan leren? Is hier een enigzins standaard antwoord op of is het echt een kwestie van joh start je game, start een practice sessie en ga een uur rondjes rijden op de baan van je keuze?
Ik dacht dat het hardware verzamelen het starten van deze hobby was maar nu begint het allemaal pas
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Voo acc zou ik zeggen kies een baan en ga hier met verschillende auto's lekker rondjes rijden.
Leer de verschillen tussen front ben mid engine en ga langzaam fine tunen naar je favorite auto.
Brands Hatch is bijvoorbeeld een goed circuit om te beginnen.
Nu denk ik dat acc niet perse een goede game is om met 0 ervaring in te stappen.
Misschien dat je beter in ac met een mx-5 kunt beginnen met de lijn proberen te rijden.
Verder is er op YouTube veel content te vinden over hoe je moet rijden
Leer de verschillen tussen front ben mid engine en ga langzaam fine tunen naar je favorite auto.
Nu denk ik dat acc niet perse een goede game is om met 0 ervaring in te stappen.
Misschien dat je beter in ac met een mx-5 kunt beginnen met de lijn proberen te rijden.
Don't trust an atom, they make up everything.
Dank! Ook met die simpele tip kan ik al iets (namelijk niet in GT3 willen starten maar met een langzamere auto, daar was ik me niet zo van bewust). En ah ja, youtube goed idee. Niet alles staat op tweakers (of reddit).Sporedd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:55:
Voo acc zou ik zeggen kies een baan en ga hier met verschillende auto's lekker rondjes rijden.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
AC en ACC hebben beide een single player campain. Daar nemen ze bij de hand en laten je op een goede manier kennis maken met het spel. ACC heeft het voordeel van de "beperkte" hoeveelheid aan banen en auto's. AC heeft een sloot aan banen, een hoop custom, en veel verschillende auto's. Dat kan dus een voordeel zijn, maar ook negatief. Aan jou de keuze. Btw, ik ben een beginner en heb mij aangesloten bij de Fastlane community. Voor fun-races en als je wilt kampioenschappen. In zo'n community is een hoop know how, altijd handig voor een beginner.twit schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:36:
Ik snap dat dit een vaker gevraagde vraag moet zijn maar zoekend op 'beginner' of ' rookie' in dit topic kom ik toch bij anderen aan mensen die ik denk ik al wat verder zijn dan ik. Ik heb zojuist wat starter gear aangeschaft en wil erg graag me in het race wereldje verdiepen. Heb op dit moment zowel AC als ACC (gelukkig zijn de basis games goedkoop) en een 2e hands stuurtje. Wat dat betreft kan ik beginnen, en nee ik wil hier niet een AC vs ACC discussie starten.
apollo13
Driver61 heeft content specifiek voor simracing. Wel de wat oudere videos opzoeken.
Fastlane discord: https://discord.gg/4FT2jRSg
[ Voor 22% gewijzigd door Sporedd op 21-02-2021 17:01 ]
@twit Als medebeginner voeg ik hier graag het kanaal van Aristolelis Vasilakos aan toe. Hij werkt als “Head of vehicle handeling R&D” bij Kunos en post regelmatig ontzettend leerzame videos op zijn Youtubekanaal.Sporedd schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:01:
Driver61 heeft content specifiek voor simracing. Wel de wat oudere videos opzoeken.
YouTube: YouTube
Langzamere auto's -> GT4 maar hiervoor dien je Kunos GT4 pack dlc apart aan te schaffen. Zou aanraden om een auto te kiezen die bij je rijstijl past en die leuk voor je is om te besturen.
Als je het nog niet hebt gedaan; Het instellen van de juiste FOV kan ook helpen
Ik heb dit stroomschema voor ACC-autoselectie enige tijd geleden gevonden, het kan je misschien helpen:
Als je het nog niet hebt gedaan; Het instellen van de juiste FOV kan ook helpen
Ik heb dit stroomschema voor ACC-autoselectie enige tijd geleden gevonden, het kan je misschien helpen:

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Hierboven zijn de meeste goede adviezen al wel gegeven.
Wat ik je aanraad is om, naast het vele oefenen en leren van tracks, op Youtube eens op track guides te zoeken van bv Jardier (een goede simracer) of Aris (een ACC developer) zodat je de juiste racelijnen leert. Het hoeft niet gelijk snel, maak jezelf gewoon rustig aan bekend met de tracks. Het vertrouwen en de snelheid komt daarna vanzelf wel.
En misschien het meest belangrijke: heb vooral plezier! Laat je niet frustreren als het niet direct lukt; goed worden in simracen is een proces wat tijd nodig heeft. Focus je daarom ook niet te veel op de tijden van de pro's
Wat ik je aanraad is om, naast het vele oefenen en leren van tracks, op Youtube eens op track guides te zoeken van bv Jardier (een goede simracer) of Aris (een ACC developer) zodat je de juiste racelijnen leert. Het hoeft niet gelijk snel, maak jezelf gewoon rustig aan bekend met de tracks. Het vertrouwen en de snelheid komt daarna vanzelf wel.
En misschien het meest belangrijke: heb vooral plezier! Laat je niet frustreren als het niet direct lukt; goed worden in simracen is een proces wat tijd nodig heeft. Focus je daarom ook niet te veel op de tijden van de pro's
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wow dank voor de tip (ook de andere tweaker die hem net noemt). Net zijn 2uur durende ‘understand your car’ video gekeken en ik kijk nu al heel anders naar een rondje racen. Dámn wat maken kleine dingen een groot verschil. En dan dat vershil in front engine vs mid-engine cars etc. Ik kan niet wachten om mn mclaren zo weer over brand hatch heen te sturen en te kijken of ik kan merken wat ik geleerd heb😊.Two_can schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:12:
[...]
@twit Als medebeginner voeg ik hier graag het kanaal van Aristolelis Vasilakos aan toe. Hij werkt als “Head of vehicle handeling R&D” bij Kunos en post regelmatig ontzettend leerzame videos op zijn Youtubekanaal.
YouTube: YouTube
Vanavond ook op de stream en discord de Fastlane race een beetje gevolgd. Ook gaaf in de toekomst!
Vnvd een leuke race gehad op Zandvoort met Fastlane 👌👌.
Is voor mij wel heel hard aanpassen bij het close racen omdat ik nog maar net ben overgestapt van rally games, maar is echt vet en heel erg intens. Vandaag heel erg close zitten racen zonder echte fouten te maken.
Echt wel content met de 5e plaats, maar de setup zat alles behalve goed en ook bij de pitstop wat onnodige tijd verloren. Moet ook nog veel leren mbt afstellingen en bandendruk, maar de snelheid is wel cava.
Is voor mij wel heel hard aanpassen bij het close racen omdat ik nog maar net ben overgestapt van rally games, maar is echt vet en heel erg intens. Vandaag heel erg close zitten racen zonder echte fouten te maken.
Echt wel content met de 5e plaats, maar de setup zat alles behalve goed en ook bij de pitstop wat onnodige tijd verloren. Moet ook nog veel leren mbt afstellingen en bandendruk, maar de snelheid is wel cava.
Ik leer de tracks trouwens door eerst zelf rondjes te rijden tot wanneer ik een 'deftige' snelheid heb en dan bekijk ik op YouTube de track guide van Unleashed Drivers. Meestal zit de race lijn wel goed, maar het is wel goed om wat rempunten te leren kennen.
We hadden mooie gevechten, en er werd keurig geracet. Inhalen is natuurlijk ook lastig op zandvoort.
De laatste ronden moest ik je door een foutje voorbij laten, maar volgens mij heb ik het je wel aardig moeilijk gemaakt met inhalen
Al met al 6e gefinished, waar ik maar 15 was gekwalificeerd. Erg tevreden
Ik heb me uitermate vermaakt, op naar de volgende
De laatste ronden moest ik je door een foutje voorbij laten, maar volgens mij heb ik het je wel aardig moeilijk gemaakt met inhalen
Al met al 6e gefinished, waar ik maar 15 was gekwalificeerd. Erg tevreden
Ik heb me uitermate vermaakt, op naar de volgende
Zijn er hier ook mensen die in de AoR league rijden?
Zelf doe ik sinds dit seizoen mee, in Tier 5 van de 10. Vandaag was een practice race voor de official race van komende dinsdag.
Wat een fun:
YouTube: ACC - practice race AOR - 3 wide nice fight
Zelf doe ik sinds dit seizoen mee, in Tier 5 van de 10. Vandaag was een practice race voor de official race van komende dinsdag.
Wat een fun:
YouTube: ACC - practice race AOR - 3 wide nice fight
Denk dat ik mijn temp iets te hoog had gezet van mijn banden.
Direct na de pitstop had ik echt veel snelheid, maar kon jou niet passeren.
Op het einde had ik niets van banden meer en had jij veel meer snelheid...
Was inderdaad wel mooi en fair rijden 👌👌👌
Direct na de pitstop had ik echt veel snelheid, maar kon jou niet passeren.
Op het einde had ik niets van banden meer en had jij veel meer snelheid...
Was inderdaad wel mooi en fair rijden 👌👌👌
Ik rijd nu ook mee met SRB Belgium en bij hun kampioenschap op vrijdag ligt het tempo wel heel erg hoog 🙃🙃🙃.
Was vrijdag ook op Zandvoort en met 36 is het daar wel tricky....
Volgende vrijdag is het Brands Hatch en dat is een volledig nieuwe track voor mij. Vandaag wat zitten hotlappen [rondje of 30] en voorlopig aan een 1'24"3 geraakt. Zal wel nog niet echt heel snel zijn, maar voorlopig is dat even mijn limiet met de standaard agressieve set-up.
Was vrijdag ook op Zandvoort en met 36 is het daar wel tricky....
Volgende vrijdag is het Brands Hatch en dat is een volledig nieuwe track voor mij. Vandaag wat zitten hotlappen [rondje of 30] en voorlopig aan een 1'24"3 geraakt. Zal wel nog niet echt heel snel zijn, maar voorlopig is dat even mijn limiet met de standaard agressieve set-up.
Voor degene die interesse heeft, wij hebben besloten om onze league weer nieuw leven in te blazen. Hier heb ik een compleet nieuw platform gebouwd wat, hopelijk, het voor leden makkelijk maakt om zich voor races in te schrijven, resultaten te zien en dergelijke. Op dit moment wordt alleen ACC ondersteund maar daar komen zeker andere racesims in de toekomst bij.
Er zijn nog niet veel mensen lid maar ik hoop dat jullie je registeren zodat we mooie races kunnen hebben.
Heb je een idee voor een kampioenschap of een ander concept, laat ze aub weten.
Hopelijk tot snel !
Er zijn nog niet veel mensen lid maar ik hoop dat jullie je registeren zodat we mooie races kunnen hebben.
Hopelijk tot snel !
Voor degene die interesse heeft, wij hebben besloten om onze league weer nieuw leven in te blazen. Hier heb ik een compleet nieuw platform gebouwd wat, hopelijk, het voor leden makkelijk maakt om zich voor races in te schrijven, resultaten te zien en dergelijke. Op dit moment wordt alleen ACC ondersteund maar daar komen zeker andere racesims in de toekomst bij.
Hopelijk tot snel !
Website: www.raceliga.nl
Sorry, deze is per ongeluk dubbel gepost
Hopelijk tot snel !
Sorry, deze is per ongeluk dubbel gepost
[ Voor 5% gewijzigd door Marc Dieters op 22-02-2021 18:22 ]
Ik ben altijd geinteresseerd. Heb je meer info? Ik mis een naam/discord o.i.d/website
Hey Twit wellicht kunnen we samen eens wat racen? Zit net sinds vanmiddag op Fastlane ook. Absolute beginner ook ik. Is misschien leuk om samen wat te racen en van elkaar te leren?twit schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:48:
[...]
Wow dank voor de tip (ook de andere tweaker die hem net noemt). Net zijn 2uur durende ‘understand your car’ video gekeken en ik kijk nu al heel anders naar een rondje racen. Dámn wat maken kleine dingen een groot verschil. En dan dat vershil in front engine vs mid-engine cars etc. Ik kan niet wachten om mn mclaren zo weer over brand hatch heen te sturen en te kijken of ik kan merken wat ik geleerd heb😊.
Vanavond ook op de stream en discord de Fastlane race een beetje gevolgd. Ook gaaf in de toekomst!
Oh ja, snurk hahaArfalas schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:22:
Ik ben altijd geinteresseerd. Heb je meer info? Ik mis een naam/discord o.i.d/website
Yes, voor het eerst een podium op een public server. We begonnen met 10 man.
Ik start als 6e en eindig als 3e.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hTXMRuuGTtidCUu1hko9rr1y.jpg?f=user_large)
In ronde 10 ga ik, Pierre Graenz, voorbij. De laatste 4 rondes blijft hij binnen 0,5 sec achter mij.
Bijna de hele race was het close en hard racing, maar wel netjes. Echt een race die je bij blijft. Zal morgen een filmpje maken.
Ik start als 6e en eindig als 3e.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hTXMRuuGTtidCUu1hko9rr1y.jpg?f=user_large)
In ronde 10 ga ik, Pierre Graenz, voorbij. De laatste 4 rondes blijft hij binnen 0,5 sec achter mij.
Bijna de hele race was het close en hard racing, maar wel netjes. Echt een race die je bij blijft. Zal morgen een filmpje maken.
apollo13
@apollo13 , dat is het mooiste aan simracing....soms heb je van die races die echt zo close en intens zijn dat je ze niet snel vergeet
Vooral GT4 blinkt hierin uit vind ik, is over het algemeen veel closer racen.
De eerste race GT4 vorig seizoen SRHI blijft bij mij echt de topper wat dat betreft, dat was gewoon 60 minuten lang close racen met geen enkel moment (op pitstraat na) een gat groter dan 1,3 seconde. Gisteren op Suzuka kwam aardig in de buurt though, echt een super fijne race. Kudos voor alle deelnemers want het was echt mega clean, niet makkelijk om met 31 wagens de S-curves in te gaan en het clean te houden.
Echt pirma gevecht gehad met o.a. @Marc Dieters
Het is dat je wat foutjes maakte maar je was eigenlijk sneller, die Ginetta mist echt gewoon acceleratie en top speed op een track als Suzuka. De s-curves ben je met de Ginetta wel licht in het voordeel maar op start/finish en naar spoon toe / van spoon af zie je alle andere wagens gewoon van je weglopen. Wat dat betreft zit er nog wel wat BOP werk in de GT4, de Porsche vorig seizoen was ruim 1+ seconde sneller.
Nog even een Ginetta battle in de final chicane, hoezo close racen....maar elkaar niet geraakt
:strip_exif()/f/image/RAwC9GioCK6yIauJZbHSHUtq.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste race GT4 vorig seizoen SRHI blijft bij mij echt de topper wat dat betreft, dat was gewoon 60 minuten lang close racen met geen enkel moment (op pitstraat na) een gat groter dan 1,3 seconde. Gisteren op Suzuka kwam aardig in de buurt though, echt een super fijne race. Kudos voor alle deelnemers want het was echt mega clean, niet makkelijk om met 31 wagens de S-curves in te gaan en het clean te houden.
Echt pirma gevecht gehad met o.a. @Marc Dieters
Nog even een Ginetta battle in de final chicane, hoezo close racen....maar elkaar niet geraakt
:strip_exif()/f/image/RAwC9GioCK6yIauJZbHSHUtq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RUlvdneOSGKnbWZORUstdk43.jpg?f=fotoalbum_large)
www.simsport-racing.com
Nu ik in mijn laatste uurtje van de 24h van Spa ben aanbeland valt het me op dat de voorbanden van mijn Jaguar sneller een oranjeachtige kleur krijgen, ook al is dat vaak maar tijdelijk. Tracktemperatuur is nu 40 graden, buitentemperatuur 30 graden, track surface is optimum. Mijn psi's zitten zo rond de 27.8, net als altijd.
Tijdens de 2 uur van Silverstone had ik na verloop van tijd precies hetzelfde.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Ik push niet hard en rij sinds dat het ingame nacht is geweest gewoon consistent rondjes van 2:23/2:24.
Tijdens de 2 uur van Silverstone had ik na verloop van tijd precies hetzelfde.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Ik push niet hard en rij sinds dat het ingame nacht is geweest gewoon consistent rondjes van 2:23/2:24.
@Superkiwi Uit de setup engineering bot van Aris Drives:
Assuming pressures are correct.
Do only one modification at a time
From more to less influence.
- Driving style is the most important factor
- Open brake ducts (higher numbers)
- Less negative camber
- Less toe
- 2 clicks softer fast dampers
- 2 clicks softer slow dampers
- Higher ABS and TC levels
Wellicht proberen waard.
Assuming pressures are correct.
Do only one modification at a time
From more to less influence.
- Driving style is the most important factor
- Open brake ducts (higher numbers)
- Less negative camber
- Less toe
- 2 clicks softer fast dampers
- 2 clicks softer slow dampers
- Higher ABS and TC levels
Wellicht proberen waard.
www.simsport-racing.com
De onderste 5 punten durf ik met enige zekerheid wel uit te sluiten.
Kijkende naar de eerste twee punten dan concludeer ik het volgende:
Driving style zal zeker wel een aandeel hebben; verlies van concentratie of het instappen na enkele dagen niet geracet te hebben zorgt voor (licht) afwijkende lijnen en rijstijl.
Brake ducts zou met deze hoge temperaturen de meest logische boosdoener zijn. De brake ducts aan de voorkant heb ik bijna volledig dicht gezet (staan nu op 1) omdat de remmen van de Jaguar erg snel afkoelden. Ondertussen heb ik de 2hr van Silverstone, 4hr van Paul Ricard en nu dan de 8hr van Spa gereden en dit is de eerste race waarbij de temperaturen zó hoog zijn. Eens zien of ik dit tijdens de race aan kan passen.
Thanks!
Driving style zal zeker wel een aandeel hebben; verlies van concentratie of het instappen na enkele dagen niet geracet te hebben zorgt voor (licht) afwijkende lijnen en rijstijl.
Brake ducts zou met deze hoge temperaturen de meest logische boosdoener zijn. De brake ducts aan de voorkant heb ik bijna volledig dicht gezet (staan nu op 1) omdat de remmen van de Jaguar erg snel afkoelden. Ondertussen heb ik de 2hr van Silverstone, 4hr van Paul Ricard en nu dan de 8hr van Spa gereden en dit is de eerste race waarbij de temperaturen zó hoog zijn. Eens zien of ik dit tijdens de race aan kan passen.
Thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 24-02-2021 13:01 ]
Als aanvulling op de brake ducts: je remmen moeten eigenlijk altijd groen zijn. Af en toe geel mag nog wel na een lange remweg, maar zeker niet oranje of rood. Daarentegen wil je zeer ook niet blauw=koud hebben, dan rem je ook niet optimaal. Het is redelijk makkelijk te finetunen: rij en rondje of 3 en kijk wat ze doen. De eerste ronde is het normaal dat je remmen (en dus je banden wat koud zijn)
De temperatuur in je banden komt voor een groot deel namelijk van je remmen af (naast rondjes rijden natuurlijk)
Tijdens de race kan je de ducts niet meer aanpassen trouwens..
De temperatuur in je banden komt voor een groot deel namelijk van je remmen af (naast rondjes rijden natuurlijk)
Tijdens de race kan je de ducts niet meer aanpassen trouwens..
[ Voor 6% gewijzigd door Arfalas op 24-02-2021 13:43 ]
Dat is dus de reden dat ik ze zover dicht heb gezet, ze werden te snel weer blauw.
Sinds ik ze dicht heb gezet blijven ze mooi groen (behalve op écht lange rechte stukken) en ik heb ze nog niet oranje of rood zien worden.
Sinds ik ze dicht heb gezet blijven ze mooi groen (behalve op écht lange rechte stukken) en ik heb ze nog niet oranje of rood zien worden.
Het waren de afgelopen dagen wel mijn races, I guess.
Zaterdag de solo 2.4HR van Zolder gedaan:
Quali: P8
Finished: P2
Dit was echt een hele goede les "hoe om te gaan met backmarkers", het gemiddelde niveau was relatief laag, waardoor backmarkers onvoorspelbaar waren.
Thanks voor de tip @Buffalo_magic
Zondag PPR Esports 90 min Zolder:
Quali: P21
Finished: P16
Jep, het niveau ligt daar erg hoog, vergelijkbaar met SRHI Pro/Semi Pro split.
Had een spun en ging nog een keer rond voordat ik hem weer recht had. Gebeurt niet vaak meer..., koste mij 20 seconden.... en tussen P16 en P10 zat 22 seconden, had dus een P10 kunnen zijn.
Gisteren SRHI GT4 60 min Suzuka
Quali: P9
Finished P6
Verloor in de eerste ronde 3 posities... maar door wat gerommel voor mij kon ik terugkomen.
Was echt volle 60 min heel close racing, extreem genoten!
Next up:
Zondag PPR Esports 90 min Suzuka
Zaterdag de solo 2.4HR van Zolder gedaan:
Quali: P8
Finished: P2
Dit was echt een hele goede les "hoe om te gaan met backmarkers", het gemiddelde niveau was relatief laag, waardoor backmarkers onvoorspelbaar waren.
Thanks voor de tip @Buffalo_magic
Zondag PPR Esports 90 min Zolder:
Quali: P21
Finished: P16
Jep, het niveau ligt daar erg hoog, vergelijkbaar met SRHI Pro/Semi Pro split.
Had een spun en ging nog een keer rond voordat ik hem weer recht had. Gebeurt niet vaak meer..., koste mij 20 seconden.... en tussen P16 en P10 zat 22 seconden, had dus een P10 kunnen zijn.
Gisteren SRHI GT4 60 min Suzuka
Quali: P9
Finished P6
Verloor in de eerste ronde 3 posities... maar door wat gerommel voor mij kon ik terugkomen.
Was echt volle 60 min heel close racing, extreem genoten!
Next up:
Zondag PPR Esports 90 min Suzuka
Vanavond druk bezig geweest met het maken van een video van de race van gisteren.
Was een te gekke ervaring om eens in een GT4 te rijden, de titel van de video zegt eigenlijk al alles.
Als je nog nooit in een GT4 hebt gereden, ik kan het aanraden. Het is wel een auto die je moet liggen.
De meeste van de groep die gisteren meereden willen snel weer een GT4 race, #m2.
We zijn ook bezig met het opzetten van een mixed race, GT3 en GT4 op Mount Panorama.
Was een te gekke ervaring om eens in een GT4 te rijden, de titel van de video zegt eigenlijk al alles.
Als je nog nooit in een GT4 hebt gereden, ik kan het aanraden. Het is wel een auto die je moet liggen.
De meeste van de groep die gisteren meereden willen snel weer een GT4 race, #m2.
We zijn ook bezig met het opzetten van een mixed race, GT3 en GT4 op Mount Panorama.
apollo13
Jup, ik ben ook fan van de GT4. Veel meer echt close racing t.o.v. GT3, maar zoals gezegd wel minder gebalanceerd dan de grotere broertjes. Wat dat betreft is Mount Panorama een goed voorbeeld, succes als je dan toevallig Ginetta rijdt, ben je bijna per definitie kansloos
www.simsport-racing.com
Veel stuivertje wisselen tussen de plaatsen 6 en 9!apollo13 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 00:27:
Vanavond druk bezig geweest met het maken van een video van de race van gisteren.
[YouTube: GT4 Virgins @Zandvoort]
Jammer dat je die 6e plaats niet vast hebt kunnen houden...
Kleine tip: als je Engelse teksten ertussendoor gooit, zorg dan wel dat ze correct Engels zijn.
"Close racing at it's its best"
"Did you enjoyed enjoy this clip"
Nu snap ik dat Engels niet je moedertaal is, maar het staat toch ietwat slordig
Thanks, was idd spannend en leuk tussen de plaatsen 6 tm 9.Superkiwi schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Veel stuivertje wisselen tussen de plaatsen 6 en 9!
Jammer dat je die 6e plaats niet vast hebt kunnen houden...
Kleine tip: als je Engelse teksten ertussendoor gooit, zorg dan wel dat ze correct Engels zijn.
"Close racing at it's its best"
"Did you enjoyed enjoy this clip"
Nu snap ik dat Engels niet je moedertaal is, maar het staat toch ietwat slordig
De laatste 2 rondes had ik geen grip meer, die GT4 auto's glijden/slippen veel meer dan de GT3 en vreten je banden op.
Dat is dus nog een puntje om te verbeteren qua rijstijl.
Engels is idd niet mijn moedertaal, lezen, verstaan en praten zijn geen probleem, schrijven wel.
Even het verschil tussen enjoy en enjoyed opgezocht, snap waar de fout in zit.

https://answers.yahoo.com...xC0bkpJ4DQrNYsf9PJI8iB2FR
Edit 02-27: vanavond weer op Zandvoort gereden, in een GT3 i.p.v. de GT4 van afgelopen donderdag.
Pff, wat een verschil zeg, die GT3 auto's hebben een zooi grip en vermogen. Heb op een public server gereden die leuk was, podium deze keer, 3e.

[ Voor 8% gewijzigd door apollo13 op 27-02-2021 00:12 ]
apollo13
Als je bij de tracks kijk bij singleplayer. Staan daar 2 dingen. Real record en personal best. Wat betekent real record? Is dat het echte record van de GT3 series officieel?
Ik ben bij sommige sneller. Wat betekent dat het record niet altijd snel is.
En is er ook een officele database waar ik de lap records kan zien? Vroeg me dit af.
Ik ben bij sommige sneller. Wat betekent dat het record niet altijd snel is.
En is er ook een officele database waar ik de lap records kan zien? Vroeg me dit af.
Maar durf jij in een echte auto ook vol gas door raidillon?
Zoals men zegt "geen alcohol in het verkeer". Daar ben ik het vanaf nu niet meer mee eens. 
Net, na een paar biertjes op, een online race gedaan op Mount Panorama. Mijn PB aangescherpt van 2.10,2 >2.07,6 en eerste geworden in de race.
Safety rating ging van 62>64.
We waren met 7 man, in de quali werd ik 3e. Nummers 1 en 2 klappen halverwege de race op elkaar, ikke blij
.
Net, na een paar biertjes op, een online race gedaan op Mount Panorama. Mijn PB aangescherpt van 2.10,2 >2.07,6 en eerste geworden in de race.

We waren met 7 man, in de quali werd ik 3e. Nummers 1 en 2 klappen halverwege de race op elkaar, ikke blij
[ Voor 22% gewijzigd door apollo13 op 28-02-2021 01:12 ]
apollo13
Zie je, we zijn normaal gewoon te bang op die baan. Een paar biertjes halen de scherpe randjes er vanaf
Gisteren een leuke 2,4 uur race gehad op de Nurnburgring via een Duitse server.
Niveau lag wel vrij hoog want zat toch een man of 10 lekker in de 1'54'' te knallen.
Heel faire race van de 43 deelnemers en geëindigd op een mooie 17e plaats.
Mijn qualifying was opnieuw heel erg zwak [1'56''700''' = 26e plaats] waardoor ik in het begin veel tijd verloor door te proberen opschuiven.
Strategie en pitstops waren wel goed en heb me heel erg geamuseerd 🏁
Niveau lag wel vrij hoog want zat toch een man of 10 lekker in de 1'54'' te knallen.
Heel faire race van de 43 deelnemers en geëindigd op een mooie 17e plaats.
Mijn qualifying was opnieuw heel erg zwak [1'56''700''' = 26e plaats] waardoor ik in het begin veel tijd verloor door te proberen opschuiven.
Strategie en pitstops waren wel goed en heb me heel erg geamuseerd 🏁
Misschien late to the party, maar ik heb ook ACC aangeschaft om te spelen op mijn oculus Rift-DOF motion rig. Ik was een klein beetje voorbereid op wat flink config werk, maar na bijna het hele weeken pielen kan ik zeggen dat één vreselijke nachtmerrie is om alles te configureren op mijn fanatec formula V2 wheel
button mapping is gewoon niet consequent: sommige assignments werken gewoon niet in game. met name de joy menu navigatie is een drama. ik heb al zo vaak vast gezeten in een menu waar ik gewoon niet meer uitkwam en moest hard quitten.
Daarbij kan je ook niet even naar je toetsenbord lopen en via je beeldscherm even wat doen, want de wijze designers van ACC laten je headset beeld zien, maar vanuit een andere hoek zodat je niets kunt doen.
Ook worden sommige fucties van mijn wheel niet eens gezien: de jystick werkt helemaal niet, alleen de POV joy.
Meest iiri voorbeeld: na een sessie in de timetable overview, en daarboven alle sessie. Vaak kan ik hierin niets doen, geen opties om het menu te 'activeren' en erdoor heen te scrollen.
Ontwikkelaar moeten eens naar de ergonomie kijken zoals bv in Project Cars waar alles in 5 minuten intuitief in te regelen is, waarnodig direct op scherm even wat kan corrigeren en je 'gaze control' hebt en je dus door kijken naar een menu optie er direct naar toe kunt.
button mapping is gewoon niet consequent: sommige assignments werken gewoon niet in game. met name de joy menu navigatie is een drama. ik heb al zo vaak vast gezeten in een menu waar ik gewoon niet meer uitkwam en moest hard quitten.
Daarbij kan je ook niet even naar je toetsenbord lopen en via je beeldscherm even wat doen, want de wijze designers van ACC laten je headset beeld zien, maar vanuit een andere hoek zodat je niets kunt doen.
Ook worden sommige fucties van mijn wheel niet eens gezien: de jystick werkt helemaal niet, alleen de POV joy.
Meest iiri voorbeeld: na een sessie in de timetable overview, en daarboven alle sessie. Vaak kan ik hierin niets doen, geen opties om het menu te 'activeren' en erdoor heen te scrollen.
Ontwikkelaar moeten eens naar de ergonomie kijken zoals bv in Project Cars waar alles in 5 minuten intuitief in te regelen is, waarnodig direct op scherm even wat kan corrigeren en je 'gaze control' hebt en je dus door kijken naar een menu optie er direct naar toe kunt.
[ Voor 7% gewijzigd door superduper op 28-02-2021 17:13 ]
ja de interface is niet best inderdaad en al helemaal niet in VR.
Daarnaast heb je ook een monster pc nodig om dit te een beetje normaal er uit te laten zien in VR.
Maar ik ben bang dat dit pas ACC 2 wordt doordat dit beter is.
Daarnaast heb je ook een monster pc nodig om dit te een beetje normaal er uit te laten zien in VR.
Maar ik ben bang dat dit pas ACC 2 wordt doordat dit beter is.
Yes, De eerste echte podiumplaats is een feit! Geen winst, maar met 2e kan ik zeker tevreden zijn
Vandaag de 2e race gehad bij LTC in de rookie league. Hoewel... rookies... alles is relatief, want er werd voorin gewoon best doorgereden. 50 minuten op de hungaroring, een circuit waar ik niet superveel op heb gereden
Het begon al prima in de quali: 4e van de 22 met een tijd van 1:45:738, meteen een verbetering van m'n PB met een halve seconde ongeveer. Geen alientijden, maar hier hoef ik me ook niet voor te schamen denk ik
In de race begon het meteen lekker. Een goeie start waardoor ik meteen 3e lig. Nummer 1 en 2 heb ik links en rechts van me zitten, dus ik heb besloten wat eerder te remmen, zodat we er in elk geval niet in bocht 1 al uit liggen. Aangesloten en na 2 rondjes de mazzel de nummer 1 spint na de chicane. Daarna volgde een gevecht van 30 rondjes waarbij ik hard heb moeten verdedigen. De nummer 3 en 4 waren wel sneller, maar ze zijn er niet langs gekomen. Er werd hard, maar ook eerlijk gereden. 30 rondjes met 2 man binnen een seconde achter je is niet goed voor je hart...
Ik heb er hard voor moeten knokken, maar het was wel ongelofelijk tof!
Vandaag de 2e race gehad bij LTC in de rookie league. Hoewel... rookies... alles is relatief, want er werd voorin gewoon best doorgereden. 50 minuten op de hungaroring, een circuit waar ik niet superveel op heb gereden
Het begon al prima in de quali: 4e van de 22 met een tijd van 1:45:738, meteen een verbetering van m'n PB met een halve seconde ongeveer. Geen alientijden, maar hier hoef ik me ook niet voor te schamen denk ik
In de race begon het meteen lekker. Een goeie start waardoor ik meteen 3e lig. Nummer 1 en 2 heb ik links en rechts van me zitten, dus ik heb besloten wat eerder te remmen, zodat we er in elk geval niet in bocht 1 al uit liggen. Aangesloten en na 2 rondjes de mazzel de nummer 1 spint na de chicane. Daarna volgde een gevecht van 30 rondjes waarbij ik hard heb moeten verdedigen. De nummer 3 en 4 waren wel sneller, maar ze zijn er niet langs gekomen. Er werd hard, maar ook eerlijk gereden. 30 rondjes met 2 man binnen een seconde achter je is niet goed voor je hart...
Ik heb er hard voor moeten knokken, maar het was wel ongelofelijk tof!
Lekker hoor! Echt heerlijk als een race goed gaat!
Zojuist weer 1:59:00 op Silverstone, ziet er dus naar uit dat ik die pace kan rijden.
Zondag kampioenschap race! Ben benieuwd!
Zojuist weer 1:59:00 op Silverstone, ziet er dus naar uit dat ik die pace kan rijden.
Gister ff samen gereden met bovenstaande, maar ik vrees dat ik het je komende race niet lastig kan maken helaas..Sporedd schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:37:
Lekker hoor! Echt heerlijk als een race goed gaat!
Moet nog ff 2 seconden vinden om aan 1:59 te komen haha
Wel zin in de race zondag tho
ducts op 1 bij temps van 40 graden? Dat lijkt me echt veel te laag.Superkiwi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:00:
De onderste 5 punten durf ik met enige zekerheid wel uit te sluiten.
Thanks!
Sowieso zijn te ambient/track temps van je race redelijk hoor, dus alles wordt sneller warm (minder snel koud).
De ducts zijn stiekem vooral om je banden te koelen, ipv de remmen. Je wil iig niet dat je remmen oververhitten, want dan gaan ze snel kaput. Dat merk je vooral in langere races. Dat je remmen even koud worden op een recht stuk, maakt niet zoveel uit. Vaak zijn ze direct weer in hun window zodra je de rem aanraakt.
Daarnaast vermoed ik dat het vooral ligt aan je rijstijl (gezien het alleen de voorbanden zijn). Kijk eens goed of je niet te veel steering input geeft. Evt je steering ratio in de setup iets (1 of 2 clicks) omhoog zetten als je het fijn vindt om flink aan je stuur te draaien.
Absoluut, en de Jaguar heeft sowieso snel last van het oververhitten van de banden. Dus lekker de brake ducts openzetten, zeker op Silverstone.7sem10 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:30:
[...]
ducts op 1 bij temps van 40 graden? Dat lijkt me echt veel te laag.
Sowieso zijn te ambient/track temps van je race redelijk hoor, dus alles wordt sneller warm (minder snel koud).
De ducts zijn stiekem vooral om je banden te koelen, ipv de remmen. Je wil iig niet dat je remmen oververhitten, want dan gaan ze snel kaput. Dat merk je vooral in langere races. Dat je remmen even koud worden op een recht stuk, maakt niet zoveel uit. Vaak zijn ze direct weer in hun window zodra je de rem aanraakt.
Daarnaast vermoed ik dat het vooral ligt aan je rijstijl (gezien het alleen de voorbanden zijn). Kijk eens goed of je niet te veel steering input geeft. Evt je steering ratio in de setup iets (1 of 2 clicks) omhoog zetten als je het fijn vindt om flink aan je stuur te draaien.
Steam - PTR83
Wat betreft de brake ducts, ik heb vanavond een race op de Fastlane server.
Het wordt dit keer Donington Park bij nacht. Gisteren ff proefgedraaid en tijdens de pratice, op 21:00 lokale tijd in Donington, waren de omgeving en baan 16C. Toen nog niets gedaan met de brake ducts. De banden blijven goed. De quali is om 22:00 en de race om 23:00 uur. Zal denk voor de quali en race de brake ducts maar een beetje gaan dichtgooien zodat de banden op temperatuur blijven. Iemand ervaring/tips met deze lagere temperaturen van de baan en omgeving?
Ze staan nu vaak op 4 voor en 3 achter, meestal rijden we op een optimale baan en omstandigheden, dus verandert er weinig aan de brake ducts.
Het wordt dit keer Donington Park bij nacht. Gisteren ff proefgedraaid en tijdens de pratice, op 21:00 lokale tijd in Donington, waren de omgeving en baan 16C. Toen nog niets gedaan met de brake ducts. De banden blijven goed. De quali is om 22:00 en de race om 23:00 uur. Zal denk voor de quali en race de brake ducts maar een beetje gaan dichtgooien zodat de banden op temperatuur blijven. Iemand ervaring/tips met deze lagere temperaturen van de baan en omgeving?
Ze staan nu vaak op 4 voor en 3 achter, meestal rijden we op een optimale baan en omstandigheden, dus verandert er weinig aan de brake ducts.
[ Voor 11% gewijzigd door apollo13 op 02-03-2021 14:40 ]
apollo13
@7sem10 en @CoronelHimself bedankt voor jullie input/analyse; wordt zeker gewaardeerd
Als afsluiter van de career heb ik nog een lange (ik geloof 3 uur) race te gaan op Catalunya, daar zal ik de brake ducts weer eens een stuk verder open schroeven. De voorste duct op 1 lijkt, zeker als het buiten te warm wordt, inderdaad het grote probleem te zijn. Als de buitentemperaturen laag zijn (onder de 30 graden) heb ik met de brake ducts op 1 geen last van te warm wordende banden.
Dat gezegd hebbende zal dit sowieso mijn laatste race in de Jaguar worden; het is niet mijn favoriete wagen.
Als afsluiter van de career heb ik nog een lange (ik geloof 3 uur) race te gaan op Catalunya, daar zal ik de brake ducts weer eens een stuk verder open schroeven. De voorste duct op 1 lijkt, zeker als het buiten te warm wordt, inderdaad het grote probleem te zijn. Als de buitentemperaturen laag zijn (onder de 30 graden) heb ik met de brake ducts op 1 geen last van te warm wordende banden.
Dat gezegd hebbende zal dit sowieso mijn laatste race in de Jaguar worden; het is niet mijn favoriete wagen.
Kan je in de Career mode de Lexus niet kiezen? Of moet ik beter mijn best doen?
Hoe het in de career mode precies werkt qua autokeuze weet ik niet.
De eerste testsessie op Monza was verplicht met Lamborghini, daarna kon ik zelf een auto kiezen en koos ik voor de Bentley. Halverwege het seizoen kreeg ik opeens een Jaguar toegewezen, waarmee ik alle endurance races mee moest rijden.
Na mijn laatste race ga ik een nieuw career starten, eens zien of ik andere wagens kan kiezen (of krijg) nu ik iets beter ben geworden.
De eerste testsessie op Monza was verplicht met Lamborghini, daarna kon ik zelf een auto kiezen en koos ik voor de Bentley. Halverwege het seizoen kreeg ik opeens een Jaguar toegewezen, waarmee ik alle endurance races mee moest rijden.
Na mijn laatste race ga ik een nieuw career starten, eens zien of ik andere wagens kan kiezen (of krijg) nu ik iets beter ben geworden.
Klopt, heb de drie “testen” uit het Lambo Young Drivers program ook gereden. Had van van te voren alle auto’s uitgeprobeerd en was tot de conclusie gekomen dat de Lexus mij het meeste lag. Kan m alleen niet kiezen in de Career mode..Superkiwi schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:03:
Hoe het in de career mode precies werkt qua autokeuze weet ik niet.

Na een tijd lang dit spel niet aangeraakt te hebben, vorige week weer begonnen aan dit spel. Kan mij niet herinneren dat ik zo veel plezier aan dit spel had een paar versies terug. Inmiddels kan ik zeggen dat als ik zin heb in GT3, ik dit spel op start
GT4 heb ik nog niet, misschien dat ik die eens koop.
Hierbij een korte update, we hebben onze community www.raceliga.nl hernoemd naar www.racingleague.net. Op deze manier krijgt het een wat meer international karakter.
Volgende week maandag start ons nieuwe GT3 kampioenschap, als je mee wilt doen dan kan je je registeren op www.racingleague.net.
See you on track
Volgende week maandag start ons nieuwe GT3 kampioenschap, als je mee wilt doen dan kan je je registeren op www.racingleague.net.
See you on track
Hoe hoog is het tempo bij julie? zou jammer zijn als ik de rode lantaarn mag dragen
Interessant.
En maandag zou mij wel goed uitkomen.
Hoe werkt dat met pre qualifying?
Kan ik op elk willekeurig moment in de oefen server wat rondjes draaien en dan is het goed?
En maandag zou mij wel goed uitkomen.
Hoe werkt dat met pre qualifying?
Kan ik op elk willekeurig moment in de oefen server wat rondjes draaien en dan is het goed?
Gegroet! Lukas
Hallo,
@Arfalas wat ik gezien aan de tijden op de training server zijn het geen alien tijden, die rij ik ook niet hoor. Het moet wel leuk blijven zodat je zonder full-time te oefenen toch leuk vooraan mee kan doen.
@MTFDarkEagle Pre Qualy is iets wat nog niet te strict genomen, als je registeert kan je meedoen. Dit pre qualy systeem werkt nog niet feilloos. Als je inderdaad op de oefen server rondjes rijdt dan worden deze tijden voor Pre-Qualy gebruikt. Voor nu is gewoon een referentie, hoe dicht zit ik tegen de snelte rondetijd op de Pre-Qualy server aan.
Het is wel belangrijk om je te registeren voor het seizoen. Dat kan via Racing - Championschip - Open het GT3 Season 1 en klik op Register, hier wordt gevraagd met welke auto je wilt meedoen en welk startnummer je wilt.
@Arfalas wat ik gezien aan de tijden op de training server zijn het geen alien tijden, die rij ik ook niet hoor. Het moet wel leuk blijven zodat je zonder full-time te oefenen toch leuk vooraan mee kan doen.
@MTFDarkEagle Pre Qualy is iets wat nog niet te strict genomen, als je registeert kan je meedoen. Dit pre qualy systeem werkt nog niet feilloos. Als je inderdaad op de oefen server rondjes rijdt dan worden deze tijden voor Pre-Qualy gebruikt. Voor nu is gewoon een referentie, hoe dicht zit ik tegen de snelte rondetijd op de Pre-Qualy server aan.
Het is wel belangrijk om je te registeren voor het seizoen. Dat kan via Racing - Championschip - Open het GT3 Season 1 en klik op Register, hier wordt gevraagd met welke auto je wilt meedoen en welk startnummer je wilt.
[ Voor 16% gewijzigd door Marc Dieters op 05-03-2021 08:06 ]
Misschien vind je het leuk om mee te doen met onze league: www.racingleague.netStephanL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:13:
Na een tijd lang dit spel niet aangeraakt te hebben, vorige week weer begonnen aan dit spel. Kan mij niet herinneren dat ik zo veel plezier aan dit spel had een paar versies terug. Inmiddels kan ik zeggen dat als ik zin heb in GT3, ik dit spel op start![]()
Ik ben het met je eens dat GT3 inderdaad erg leuk is om te doen.
Helaas is 19:30 te vroeg voor mij.Marc Dieters schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:46:
Hierbij een korte update, we hebben onze community www.raceliga.nl hernoemd naar www.racingleague.net. Op deze manier krijgt het een wat meer international karakter.
See you on track
Qualy begint pas om 20.00 uur, haal je dat wel?
Loopt deze ook via een discord kanaal?
Ja we hebben iets van Discord maar dit is nog helemaal leegBuffalo_magic schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:24:
Loopt deze ook via een discord kanaal?
https://discord.gg/rKhRaBzfQD
Degene die dit beheerd zal dit heel snel gaan inrichten
Zou graag een race een keer meepikken, maar ben ook weleens aan het werk op maandagavond, zoals 8 en 15 maartMarc Dieters schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:23:
[...]
Misschien vind je het leuk om mee te doen met onze league: www.racingleague.net
Ik ben het met je eens dat GT3 inderdaad erg leuk is om te doen.
Oh zo, nou ja, dan worden die dagen gewoon als DNF's geboekt.StephanL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:02:
[...]
Zou graag een race een keer meepikken, maar ben ook weleens aan het werk op maandagavond, zoals 8 en 15 maart
Er komt nog een optie dat je slechtste resultaat (of DNF) geschrapt wordt maar voor een kort kampioenschap zullen dat er geen 2 zijn.
Zaterdag is het zover !! De SRHI 4 uur van Monza !! LIVE op Youtube !!!

Quali: 14:00
Race: 14:30
Ons team:
Algemene SRHI stream:
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-03-2021 01:40 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ben benieuwd Alfa. Heb je nog niet vaak in een niet-Ferrari GT3 zien rijden...Alfa Novanta schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:39:
Ons team:
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Endurance 🚨 Round #1 Monza 4 Hours!! LIVE onboard in VR!!]
Algemene SRHI stream:
[YouTube: SRHI - Endurance - S0R01 - Monza - Assetto Corsa Competizione]
Ik rij zelf met de Porsche "rijdende chicane" 911-2. Zal wel een hoop verdedigen worden op de rechte stukken.
/f/image/3sHcHWksCcA8gBD7Rb3wo637.png?f=fotoalbum_large)
Mooi livery van FlakNine at Racedepartment.
Steam - PTR83
Mooie Porsche! Zo langzaam zijn ze niet toch? 
Veel succes!
Veel succes!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Haalt de 270 km/h niet eens. Ik zag de AMG 279km/h aantikken volgens mij.Alfa Novanta schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 13:13:
Mooie Porsche! Zo langzaam zijn ze niet toch?
Veel succes!
Steam - PTR83
Wat niet in de Ferrari?! Nouja de Lambo is tenminste nog Italiaans en gaat behoorlijk goed op MonzaAlfa Novanta schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 01:39:
Ons team:
[YouTube: [Alfa Novanta LIVE] ACC SRHI GT3 Endurance 🚨 Round #1 Monza 4 Hours!! LIVE onboard in VR!!]
Algemene SRHI stream:
[YouTube: SRHI - Endurance - S0R01 - Monza - Assetto Corsa Competizione]
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker
In voorbereiding op de career race even aan het oefenen gegaan op Catalunya met de Jaguar. De drukjes heb ik nu op orde (bij T30 en Ttrack 39) en blijven keurig op 27.9 psi.
Snelste tijd tot zover: 01:47.925
5 (valid) lap average: 01:48.441
Lastig circuit waar ik hier en daar zeker nog wel wat tijd kan winnen. Ook weer even wennen als je bijna 2 weken niet meer geracet hebt
Het plaatje hieronder geeft een beetje mijn progressie en mate van consistentie weer. Ronde na ronde op 1 á 2 tienden van elkaar minder lukt me nog lang niet.
Snelste tijd tot zover: 01:47.925
5 (valid) lap average: 01:48.441
Lastig circuit waar ik hier en daar zeker nog wel wat tijd kan winnen. Ook weer even wennen als je bijna 2 weken niet meer geracet hebt
Het plaatje hieronder geeft een beetje mijn progressie en mate van consistentie weer. Ronde na ronde op 1 á 2 tienden van elkaar minder lukt me nog lang niet.
:strip_exif()/f/image/zYTcFZjAO4lV9OPWDFhKsu9m.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 09-03-2021 13:03 ]
De eerste race van het racingleague.net GT3 seizoen zit erop. Een overtuigende overwinning voor @MTFDarkEagle.
Volledige race uitslagen:
https://www.racingleague.net/Race/Details?rid=1
Race highlights video:
Race 2 vind 22 Maart plaats op Imola, je kan je nog gewoon inschrijven en meedoen.
Race highlights video:
Race 2 vind 22 Maart plaats op Imola, je kan je nog gewoon inschrijven en meedoen.
Leuke video! Zelf zo in elkaar geknutseld met die overlay's enzo?Marc Dieters schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:34:
De eerste race van het racingleague.net GT3 seizoen zit erop. Een overtuigende overwinning voor @MTFDarkEagle.
Race highlights video:
[YouTube: GT3 Season 1 - Race 1 - Zandvoort]
Ziet er fancy uit!
Dank voor de goeie organisatie!

Misschien nog wel aardig om wat meer "nadruk" te leggen op de Discord. Wellicht dat je daarmee extra binding krijgt tussen de rijders. Nu was het alleen in de in-game chat. Tijdens de qualy & race kun je jezelf om mute zetten in discord als je dat wilt.
Hiermee wil ik niet suggereren dat de Discord helemaal uitgedost hoeft te worden, het kan heel simpel zijn/blijven met bijvoorbeeld een text-only kanaal, voice-kanaal en een race-kanaal (waar je dus gemute kan/moet zijn), of zo...
Dan kun je wat makkelijker van tevoren en achteraf slap lullen met elkaar denk ik.
Gegroet! Lukas
Is er iemand bekend met een soort iFlag led matrix, maar dan voor ACC via Simhub?
Kan het namelijk niet zo 1,2,3 vinden, enkel oplossingen voor iRacing.
Bedankt voor deze goede feedback. Voor de volgende race is dat zeker in-place zodat we niemand meer hoeven lastig te vallen tiijdens FP en Q.MTFDarkEagle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:14:
[...]
Leuke video! Zelf zo in elkaar geknutseld met die overlay's enzo?
Ziet er fancy uit!![]()
Dank voor de goeie organisatie!![]()
Misschien nog wel aardig om wat meer "nadruk" te leggen op de Discord. Wellicht dat je daarmee extra binding krijgt tussen de rijders. Nu was het alleen in de in-game chat. Tijdens de qualy & race kun je jezelf om mute zetten in discord als je dat wilt.
Hiermee wil ik niet suggereren dat de Discord helemaal uitgedost hoeft te worden, het kan heel simpel zijn/blijven met bijvoorbeeld een text-only kanaal, voice-kanaal en een race-kanaal (waar je dus gemute kan/moet zijn), of zo...
Dan kun je wat makkelijker van tevoren en achteraf slap lullen met elkaar denk ik.
Die overlay's zitten standaard in ACC, erg handig
Ik ben het tegen gekomen in een youtube filmpje, maar vind de vertraging te groot om het handig te vinden.rsner17 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:55:
Is er iemand bekend met een soort iFlag led matrix, maar dan voor ACC via Simhub?
De vertraging die ik zie is zo'n 3-4 seconden. YouTube: ACC - Mercedes 2020 Evo on Imola testing led flag support
Later in het filmpje is het soms wel op tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door jbbrans op 11-03-2021 00:09 ]
Deze heb ik ook, werkt prima hoor 
overigens merk ik ook wel eens dat ACC soms gewoon laat is met de vlaggen. Soms gaat er iemand af 1,2 seconden voor je en krijg je pas een gele vlag als je er al voorbij bent
overigens merk ik ook wel eens dat ACC soms gewoon laat is met de vlaggen. Soms gaat er iemand af 1,2 seconden voor je en krijg je pas een gele vlag als je er al voorbij bent
[ Voor 72% gewijzigd door Arfalas op 11-03-2021 09:12 ]
De arduino componenten van iFlag kan je los bestellen, kost je een paar tientjes. De exacte componenten zijn terug te vinden via de github pagina van iFlag of via het iRacing forum. Simhub werkt goed, ook met ACC, zonder vertraging. Meeste vlaggen werken out of the box, je kan zelfs via wat simpele logische regels in simhub visualisaties toevoegen voor de shift indicator, off tracks, etc.jbbrans schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:05:
[...]
Ik ben het tegen gekomen in een youtube filmpje, maar vind de vertraging te groot om het handig te vinden.
De vertraging die ik zie is zo'n 3-4 seconden. YouTube: ACC - Mercedes 2020 Evo on Imola testing led flag support
Zeker! Deze kan je via Simhub aansturen. Heb afgelopen jaar er een aantal in elkaar gezet voor mede-simracers hier.rsner17 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:55:
YouTube: IFLAG for Simhub testing
Andere geposte fimpje is ook van mij
:strip_exif()/f/image/Ucz6tVqBBoMW1eLjLmXd5na1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mocht je zelf geen 3 printer of Arduino skills hebben wil er met alle plezier 1 voor je maken. Hiervoor mag je me een DM sturen.
Klopt, ben er nog niet achter of dit een vertraging is van simhub/acc of dat mijn CPU op 100% staat te knallen en het daardoor langer duurt.jbbrans schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:05:
[...]
Ik ben het tegen gekomen in een youtube filmpje, maar vind de vertraging te groot om het handig te vinden.
De exacte componenten zijn helaas niet meer leverbaar zoals die in de Github zijn beschreven. Gelukkig wel een andere oplossing voor kunnen bedenken.rottentomato schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:11:
[...]
De arduino componenten van iFlag kan je los bestellen, kost je een paar tientjes. De exacte componenten zijn terug te vinden via de github pagina van iFlag of via het iRacing forum. Simhub werkt goed, ook met ACC, zonder vertraging. Meeste vlaggen werken out of the box, je kan zelfs via wat simpele logische regels in simhub visualisaties toevoegen voor de shift indicator, off tracks, etc.
Omdat ik geen xbox draadje vind, post ik het hier:
Nadat ik vroeger altijd actief ben geweest in simracerij (Rfactor 1, GTR1/2), is dit de afgelopen jaren sterk minder geworden. Nu begint de laatste tijd de drang toch weer wat op te komen en ik heb hier nog een Xbox one S staan. Uiteindelijk dus de keuze gemaakt om voor een Logitech G920 stuurtje te gaan.
Nu is zoals jullie wellicht weten de rem verzwaard met een rubber blokje in de G29/920, wat het racen op een bureaustoel niet makkelijk maakt. In verschillende games zoals PC2, Forza etc is het mogelijk om of een deadzone in het rempedaal in te stellen of bv. de break saturation. Voor Assetto Corsa is dit helaas niet het geval, wat het spelen ervan redelijk onmogelijk maakt.
Hebben jullie een idee in hoeverre dit mogelijk is op de console versie van ACC?
Nadat ik vroeger altijd actief ben geweest in simracerij (Rfactor 1, GTR1/2), is dit de afgelopen jaren sterk minder geworden. Nu begint de laatste tijd de drang toch weer wat op te komen en ik heb hier nog een Xbox one S staan. Uiteindelijk dus de keuze gemaakt om voor een Logitech G920 stuurtje te gaan.
Nu is zoals jullie wellicht weten de rem verzwaard met een rubber blokje in de G29/920, wat het racen op een bureaustoel niet makkelijk maakt. In verschillende games zoals PC2, Forza etc is het mogelijk om of een deadzone in het rempedaal in te stellen of bv. de break saturation. Voor Assetto Corsa is dit helaas niet het geval, wat het spelen ervan redelijk onmogelijk maakt.
Hebben jullie een idee in hoeverre dit mogelijk is op de console versie van ACC?
[ Voor 3% gewijzigd door nick93192 op 11-03-2021 12:25 ]
ik weet niet of het op console anders is, maar je kan ik ACC een deadzone instellen. Het lijkt me dat dit op de xbox ook gewoon moet kunnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Arfalas op 11-03-2021 12:32 ]
Een tijdje terug zag ik een keer iets voorbij komen over een website met een soort iRacing systeem voor ACC. Waar je je dus op een race kunt inschrijven die op een bepaalde tijd start. Is iemand hier bekend mee? Ik kan niet meer op de naam van die website komen.
Ik bedoel niet Kunos eigen CP servers.
Ik heb als oplossing mijn koppeling op de G29 ingesteld als rempedaal. Was even wennen, maar ik werd gek van het elke keer een stuk naar achter schuiven.nick93192 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:23:
Omdat ik geen xbox draadje vind, post ik het hier:
Bedoel je misschien ThePitCrew? Zij hebben een systeem wat 'pitskill' heet, events lopen via: https://beta.simracing.gp/Rudolf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:11:
Een tijdje terug zag ik een keer iets voorbij komen over een website met een soort iRacing systeem voor ACC. Waar je je dus op een race kunt inschrijven die op een bepaalde tijd start. Is iemand hier bekend mee? Ik kan niet meer op de naam van die website komen.
[ Voor 19% gewijzigd door Panini op 11-03-2021 17:17 ]
Hallo,
Voor maandag 15-3-2021 hebben we een fun event georganiseerd. Dit wordt gehouden met de GT3 klasse op Silverstone. Start is om 19:30 uur.
Alle info is hier te vinden: https://www.racingleague.net/Race/Details?rid=9
Voor maandag 15-3-2021 hebben we een fun event georganiseerd. Dit wordt gehouden met de GT3 klasse op Silverstone. Start is om 19:30 uur.
Marc, begrijp ik het dan goed dat het event om 19:30 begint met 15 min P, daarna 15 min Q en dan de race van 30 min die start om 20:00?Marc Dieters schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:35:
Hallo,
Uhm nee, 30min FP, 30min Q en 60 minuten Race.Two_can schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Marc, begrijp ik het dan goed dat het event om 19:30 begint met 15 min P, daarna 15 min Q en dan de race van 30 min die start om 20:00?
Ik was vergeten de default waardes aan te passen
Ingeschreven! Ben benieuwd, dit wordt mijn eerste online race op een niet publieke server. Kan alleen maar een verbetering zijn. Zin in! 👍🏼Marc Dieters schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:35:
Hallo,
Goed man, publieke servers kunnen ook leuk zijn maar dan moet je geluk hebben dat je de eerste paar bochten doorkomtTwo_can schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 17:51:
[...]
Ingeschreven! Ben benieuwd, dit wordt mijn eerste online race op een niet publieke server. Kan alleen maar een verbetering zijn. Zin in! 👍🏼
Probleem daarvan is dat altijd in de ABS zit en dus wat langzamer bent, je krijgt hele goede, betaalbare brake mods voor de G29, loadcell of iets anders.Panini schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:15:
Ik heb als oplossing mijn koppeling op de G29 ingesteld als rempedaal. Was even wennen, maar ik werd gek van het elke keer een stuk naar achter schuiven.
https://www.axc-sim.com/p...-g29-g920-g27-g25-pedals/
Inmiddels na wat kritiek/feedback gewoon uit Fastlane gekicked/banned doordat de eigenaar/(een paar) admins aardig net te vol van henzelf zijn. Wat mij betreft prima.
Om die rede ga ik dan ook aanhaken bij Racingleague, al een tof gesprek gehad met Marc om wat tofs te implementeren in het serieus goede systeem daar zo. Heel tof dat het kampioenschap volledig automatisch geregeld word achter de schermen!
Om die rede ga ik dan ook aanhaken bij Racingleague, al een tof gesprek gehad met Marc om wat tofs te implementeren in het serieus goede systeem daar zo. Heel tof dat het kampioenschap volledig automatisch geregeld word achter de schermen!
Jamner dat je nu dit zo neerzet Djurre,..
Terwijl je zelf al aangaf er mee te willen stoppen en alles aan FLSR &@# te vinden.
En d eechte reden weet je zelf ook wel en wij stonden open voor jou ideeen dat jij niet accepteerde dat dit tijd nodig had om dat de admins lerende zijn is gewoon heel niet fair.
Dus nogmaals jammer dat het zo is gelopen maar we wensen je vanaf fastlane heel veel succes bij je nieuwe communitie.
Houdt je vooral rustig kerel daar bereik je meer mee.
Cheers.
Terwijl je zelf al aangaf er mee te willen stoppen en alles aan FLSR &@# te vinden.
En d eechte reden weet je zelf ook wel en wij stonden open voor jou ideeen dat jij niet accepteerde dat dit tijd nodig had om dat de admins lerende zijn is gewoon heel niet fair.
Dus nogmaals jammer dat het zo is gelopen maar we wensen je vanaf fastlane heel veel succes bij je nieuwe communitie.
Cheers.
[ Voor 8% gewijzigd door PRM2D4 op 13-03-2021 15:52 ]
Je maakt er zelf nu ‘iets’ van. Ik geef alleen aan verder te gaan op een andere plek. De echte rede wil ik ook prima posten, denk dat daar goed te zien is dat ik in een hoek gezet word. Maargoed, zo laag wil ik het ook niet maken. Beginnende admins of niet, feedback/kritiek en een open discussie moet hoe dan ook kunnen. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.PRM2D4 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:11:
Jamner dat je nu dit zo neerzet Djurre,..
Cheers.
Nogmaals, ik ga verder bij Racingleague.
Dit is niet de plek om weer verder te discussiëren kerel en gelijk heb je om bij een andere groep verder te gaan daarom wensen we je ook heel veel succes en hopenlijk pas je daar beter in de groep dan bij fastlaneDjurres schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:46:
[...]
Je maakt er zelf nu ‘iets’ van. Ik geef alleen aan verder te gaan op een andere plek. De echte rede wil ik ook prima posten, denk dat daar goed te zien is dat ik in een hoek gezet word. Maargoed, zo laag wil ik het ook niet maken. Beginnende admins of niet, feedback/kritiek en een open discussie moet hoe dan ook kunnen. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Nogmaals, ik ga verder bij Racingleague.
Have fun @ racinglegeau
Initieel plaats ik mijn mening waar jij op reageer. Vervolgens probeer ik het af te doen en wéér ga je er op verder. Tevens trek je het uit verband met onwaarheden, maar de discussie wíl ik niet eens meer aan.PRM2D4 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Dit is niet de plek om weer verder te discussiëren kerel en gelijk heb je om bij een andere groep verder te gaan daarom wensen we je ook heel veel succes en hopenlijk pas je daar beter in de groep dan bij fastlane
Have fun @ racinglegeau
Graag weer OT.
Slaap lekkerDjurres schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 15:54:
[...]
Initieel plaats ik mijn mening waar jij op reageer. Vervolgens probeer ik het af te doen en wéér ga je er op verder. Tevens trek je het uit verband met onwaarheden, maar de discussie wíl ik niet eens meer aan.
Graag weer OT.
Gisteren weer twee leuke races gehad op een publieke server.
De eerste op Spa, waar de host de time multiplier op 20x had staan. Dat geeft leuke situaties
.
Halverwege ronde drie begon het te regen, de helft gaat de pits in voor natte banden, ik niet.
Dat was een goede beslissing, na 1,5 rondes was het weer droog. Begon als 19e eindigde als 4e.
We begonnen om 11:00 en de race finish was om 20:00 lol, leuk 20x de tijd.
De tweede race was op Spa. Angermanagement en geduld waren weer nodig hard nodig.
Zie video:
Vanavond weer lekker oefenen op de Fastlane fun server. Zondag hebben we een natte race op Misano. Dit word pas mijn tweede race op een natte baan. De eerste keer waren halverwege de race mijn banden aan gort. Iemand nog tips qua natte races?
Wat ik nu weet is dat de PSI rond de 30-31 moet zitten en dat je de meeste kerbs moet vermijden. Verder kom ik nog niet?
De eerste op Spa, waar de host de time multiplier op 20x had staan. Dat geeft leuke situaties
Halverwege ronde drie begon het te regen, de helft gaat de pits in voor natte banden, ik niet.
Dat was een goede beslissing, na 1,5 rondes was het weer droog. Begon als 19e eindigde als 4e.
We begonnen om 11:00 en de race finish was om 20:00 lol, leuk 20x de tijd.
De tweede race was op Spa. Angermanagement en geduld waren weer nodig hard nodig.
Zie video:
Vanavond weer lekker oefenen op de Fastlane fun server. Zondag hebben we een natte race op Misano. Dit word pas mijn tweede race op een natte baan. De eerste keer waren halverwege de race mijn banden aan gort. Iemand nog tips qua natte races?
Wat ik nu weet is dat de PSI rond de 30-31 moet zitten en dat je de meeste kerbs moet vermijden. Verder kom ik nog niet?
apollo13
Bij nat was 30.5 optimum vgm, verder abs hoog en tc hoog en rustig naar beneden schroeven totdat je t lekker vind rijden.
Sommige kerbs kan je prima pakken, maar hangt echt van de kerb af. Ken misano niet goed genoeg om te vertellen welke je wel kan pakken en welke niet!
Sommige kerbs kan je prima pakken, maar hangt echt van de kerb af. Ken misano niet goed genoeg om te vertellen welke je wel kan pakken en welke niet!
Als in de regen je banden aan gort gaan dan was het vast redelijk lichte regen gok ik.
Je hebt soms van die omstandigheden die beetje tussen slick en wet inzitten en dan gaan de wets snel aan gort als je niet op past. Proberen smooth te rijden, als er een droge lijn ontstaat kan je ervoor kiezen juist de natte stroken op te zoeken om de banden een beetje te koelen.
Maar goed soms moet je het doen met wat er onder de wagen zit
Je hebt soms van die omstandigheden die beetje tussen slick en wet inzitten en dan gaan de wets snel aan gort als je niet op past. Proberen smooth te rijden, als er een droge lijn ontstaat kan je ervoor kiezen juist de natte stroken op te zoeken om de banden een beetje te koelen.
Maar goed soms moet je het doen met wat er onder de wagen zit
www.simsport-racing.com
Waar ik op een nat Misano steeds onverwacht de rondte in ging is bij Curvone, de flauwe knik na het lange rechte stuk. De curb aan de binnenkant is zo plat als een dubbeltje maar blijkbaar spekglad.apollo13 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:22:
Zondag hebben we een natte race op Misano. Dit word pas mijn tweede race op een natte baan.
[ Voor 59% gewijzigd door Superkiwi op 14-03-2021 09:17 ]
Yep, is mij gisteren dus ook een paar keer achter elkaar gebeurd voor ik doorhad dat ik die moest vermijden. Misschien een combo van glad en aquaplaning. Heb ook nog een rempunt moeten aanpassen, ongeveer halverwege het circuit. Op de racelijn ligt volgens mij een plas, als je daar remt ga je ook glijden, een stukje naast de racelijn heb ik geen probleem.Superkiwi schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:11:
[...]
Waar ik op een nat Misano steeds onverwacht de rondte in ging is bij Curvone, de flauwe knik na het lange rechte stuk. De curb aan de binnenkant is zo plat als een dubbeltje maar blijkbaar spekglad.
apollo13