Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
Tronic schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:48:
[...]

Heb ik ook regelmatig. Komt bij mij doordat het Sony logo nu onderaan staat. Had voordien een z5c en daar stond het bovenaan :9
haha dat moet het dus zijn ! Hiervoorheen een Sony Z5 sinds launch, en daar stond het logo ook bovenin.

• TweakJunior
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-04 14:10
Gijs van Sony schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:45:
Even een vraagje aan de mensen met een Xperia XZ3 gekocht bij T-Mobile, hebben jullie pre-installed de trailer van Spider-Man op het toestel staan? :D
Ja de Trailer van Spiderman stond er inderdaad pre-installed op, als Spiderman fan vind ik dat geen probleem, was eigenlijk wel een leuke preview om het scherm en speakers te testen.

• Gijs van Sony
  • Laatst online: 10-07-2024
Steephh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 07:55:
Het lukt mij niet om een pricewatch: Logitech X100 Mobile Wireless Speaker - Grijs met blutooth te verbinden met de XZ3. Met andere telefoons heb ik daar nooit problemen mee gehad. Heeft dat iets te maken met BT2.0 of doe ik mogelijk iets verkeerd. Heb allerlei instellingen al nagelopen. :)
Het kan mogelijk met verourdere Bluetooth profielen op je speaker te maken hebben. Via ontwikkelaarsfuncties (Instellingen > Systeem > Over de telefoon > 5 x drukken op Build-nummer en dan Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsopties > Bluetooth-AVRCP-versie kan je de versie van je telefoon op bijvoorbeeld 1.4 zetten (default is 1.6 volgens mij). Wellicht werkt het dan beter?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

52.0.A.3.84 update net binnen gekregen.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• lithiumangel
sHELL schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:14:
52.0.A.3.84 update net binnen gekregen.
Thanks, net naar system update scherm gegaan en hij pakte hem inderdaad op. Hij is nu aan het instaleren
Ik vind het zo jammer dat er op dat "Xperia system update" scherm er totaal geen changelog bij staat :-(
Ik ga er strakjes even op Googlen als ik een moment vrij heb.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

lithiumangel schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:32:
[...]

Thanks, net naar system update scherm gegaan en hij pakte hem inderdaad op. Hij is nu aan het instaleren
Ik vind het zo jammer dat er op dat "Xperia system update" scherm er totaal geen changelog bij staat :-(
Jah drama... je gaat naar de support page waar je de "changelog" zou moeten opvragen, vul je de IME nummer in... krijg je de melding "Your phone is up to date!" No shit Sherlock en daarna de melding:
My Android™ information
Android™ 8.0 Oreo is released for Xperia XZ3.
O RLY? |:(

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 20:00
Zover ik kan zien de november security patch.

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 13:22
Hm, telefoon in gebruik sinds zaterdag, so far alles positief buiten gisterenavond wat performance issues.

Bij gelijktijdig:
- Muziek via Google Play Music (naar BT LDAC headphones)
- Pokemon Go
- Calcy (overlay voor Pokemon Go)
- Facebook Messenger
- Gboard (typen in Fb Messenger)
- Zimperium zIPS (intrusion prevention vereist door werkgever, soort van machine learning-based antivirus-achtig ding)

De performance was even echt dramatisch, alles had een seconde of twee nodig voor er iets gebeurde, en na een twintigtal seconden gaf muziek het op, dan Calcy, dan Gboard. Telefoon dan even herstart en daarna was alles wel OK (ook met dezelfde combinatie).

Memory management lijkt me toch nét wat anders/minder dan het was op mijn XZ Premium (maar daar had ik geen Zimperium zIPS op, dus dat kan het verschil wel zijn). En het was ook wel een very heavy concurrent workload. Maar toch :P

Verder wel echt heerlijk om terug op Android te zitten na bijna 3 maanden iPhone X van werkgever. Battery life is ook goed (ondanks zIPS en dual-SIM), display is geweldig!

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 15-11-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:19
lithiumangel schreef op donderdag 15 november 2018 @ 14:32:
[...]

http://www.xperiablog.net...-android-pie-52-0-a-3-84/
Altijd wel op xperiablog te vinden. Bevat dus security patches van november.

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 16-11-2018 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Laatst online: 25-09 07:33
De mijn is vandaag aangekomen ! :P
Iemand een idee hoe ik het uur links boven kan verwijderen of verplaatsen? (de kleine ).
Is het mogelijk om mijn icoontjes te vervangen? Zoals de witte phone app, ik zou die graag in het blauw hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5HNiji.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithiumangel
LeStef schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:20:

Is het mogelijk om mijn icoontjes te vervangen? Zoals de witte phone app, ik zou die graag in het blauw hebben.
Om icons te veranderen heb je een andere launcher nodig, omdat de Xperia home launcher dit niet natively ondersteund (zoals de meeste 3rd party launchers overigens) - ik gebruik zelf Nova launcher, en een leuke icon pack naar keuze. Genoeg icon packs gratis en/of betaald te krijgen op de playstore. Zo kan je dat mooi afstemmen met je wallpaper en/of persoonelijke smaak in 1 uniforme stijl.
Op dit moment gebruik ik de "pixel icon pack"

Zo heb ik via Nova launcher ook de night mode aan voor alles.

Er is helaas geen setting om de clock weg te halen op de XZ3, terwijl ik me wel meen te herrineren dat ik dat op m`n oude Sony Z5 wel kon via Nova Launcher, mischien iets met Android 9.0 PIE te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dank je !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Blijkbaar kan je de icons wel veranderen via de standaard launcher van Sony met icon packs, zie hieronder. _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GiMp9K1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y503OSy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
LeStef schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:17:
Blijkbaar kan je de icons wel veranderen via de standaard launcher van Sony met icon packs, zie hieronder. _/-\o_ _/-\o_
oh grappig ! :-) Leuke toevoeging op hun Xperia home launcher haha. Ik ging er namelijk vanuit dat aangezien het niet tussen de control panel settings -> appearance stond (m.b.t icon options) waar je ook enkele xperia home launcher settings kon wijzigen dat de launcher het niet ondersteunde.

Maargoed, ik blijf alsnog bij Nova launcher ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 16-11-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 23:34
Iemand ook last van een verkeerde richting aangever op google maps?

Sinds de update staat hij inplaats van gewoon recht (, zoals voor de update) naar 10 uur. Oftwel hij is een beetje gekanteld. Heel raar. Kwam er dit weekend achter na 3 dagen achter elkaar stappen, gps is dan wel handig.

Iemand die dit kan confirmen, google maps moet wel op lopen aan staan.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:45:
Hm, telefoon in gebruik sinds zaterdag, so far alles positief buiten gisterenavond wat performance issues.

Bij gelijktijdig:
- Muziek via Google Play Music (naar BT LDAC headphones)
- Pokemon Go
- Calcy (overlay voor Pokemon Go)
- Facebook Messenger
- Gboard (typen in Fb Messenger)
- Zimperium zIPS (intrusion prevention vereist door werkgever, soort van machine learning-based antivirus-achtig ding)

De performance was even echt dramatisch, alles had een seconde of twee nodig voor er iets gebeurde, en na een twintigtal seconden gaf muziek het op, dan Calcy, dan Gboard. Telefoon dan even herstart en daarna was alles wel OK (ook met dezelfde combinatie).

Memory management lijkt me toch nét wat anders/minder dan het was op mijn XZ Premium (maar daar had ik geen Zimperium zIPS op, dus dat kan het verschil wel zijn). En het was ook wel een very heavy concurrent workload. Maar toch :P

Verder wel echt heerlijk om terug op Android te zitten na bijna 3 maanden iPhone X van werkgever. Battery life is ook goed (ondanks zIPS en dual-SIM), display is geweldig!
Fijn om te horen, enige toevoegingen vergeleken met de vorige xperia's naast het workload verschil?

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 20:00
Mister Hardware schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:37:
Iemand ook last van een verkeerde richting aangever op google maps?

Sinds de update staat hij inplaats van gewoon recht (, zoals voor de update) naar 10 uur. Oftwel hij is een beetje gekanteld. Heel raar. Kwam er dit weekend achter na 3 dagen achter elkaar stappen, gps is dan wel handig.

Iemand die dit kan confirmen, google maps moet wel op lopen aan staan.
Kompas al eens gekalibreerd?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eloZBMBLQ9o8CC_84rfN-JedVCdzStQhhbs1FImcgOEmUYoeijg-tS4xNh6Kmd234n4=w350-rwa
https://support.google.co....Platform%3DAndroid&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
Bij mij is de kompas (wijst altijd tegenovergestelde richting) of positie bepaling nooit goed geweest out of the box, had hier al paar weken geleden m`n ervaring mee gedeeld. Destijds met GPS Toolbox alles kunnen intern resetten en kalibreren. Maar 2 weken daarna dat ik midden in Japan stond was m`n GPS weer compleet inacuraat. Telkens een afwijking die dermate groot was waar m`n positie zat dat ik volgens Google maps telkens in een parallele straat zat. Kalibratie in G-maps lost niks op.

Deze week op zakenreis voor 3 dagen, maar denk dat ik a.s. weekend toch even tijd maak voor een backup & factory reset.

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 19-11-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
@Tronic Dat is wel een goede. Dat was ik heel even vergeten.

@lithiumangel bij mij was het altijd goed, eigenlijk beter dan mijn oude OnePlus 2. Vreemd dat hij bij jou hen fout aangeeft. Contacteer service support anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Mister Hardware schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:38:
[...]

Fijn om te horen, enige toevoegingen vergeleken met de vorige xperia's naast het workload verschil?
Memory management lijkt toch wat achteruit gegaan te zijn, af en toe met Google Maps + Pokemon Go + Play Music (via BT) heb ik wel even last van een kleine performance dip (en apps worden sneller volledig afgesloten). XZ Premium deed het beter daar. Maar het is niet dagelijks dat ik het merk, en in het algemeen is de ervaring veel aangenamer dan mijn XZ Premium / iPhone X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Als ik cast naar de tv en ik luister bijvoorbeeld Spotify, dan heb ik altijd de grootste moeite om het volume van Spotify aan te passen. Hij pakt in alle gevallen automatisch het castvolume. Irritant!

Overigens na 1,5 maand nog steeds erg blij met de telefoon :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tjebakka op 20-11-2018 13:24 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 14:19
Is er een manier om het toestel te rooten en toch nog je drm keys te bewaren? Zou graag adaway willen draaien, maar als ik dan moet inleveren op de camera kwaliteit (die al niet geweldig is) dan toch maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Rzarect0r schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:28:
Is er een manier om het toestel te rooten en toch nog je drm keys te bewaren? Zou graag adaway willen draaien, maar als ik dan moet inleveren op de camera kwaliteit (die al niet geweldig is) dan toch maar niet.
Nee, rooten is niet mogelijk. Sony houdt de (root)deur op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:47
Rzarect0r schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:28:
Is Blokada geen oplossing? Of anders de betaalde "AdGuard"? Werkt op alle apps, behalve helaas Youtube...

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:45
Help, mijn XZ3 zit in een bootloop, hij herstart vanuit zichzelf en zie alleen het Sony logo, dan gaat ie uit en start ie weer opnieuw.. Dit kan ik ook niet stoppen.
Dit gebeurde ineens tijdens navigatie in Waze en Spotify luitseren via BT.

Ik heb geprobeerd op te starten met volume down ingedrukt, maar dat geeft geen verschil.

Iemand ideeën hoe dit op te lossen? (@Gijs van Sony)

Edit: na enige tijd herstarten liet hij een tijdje een driehoek zien met gereedschap erin, daar bleef hij wat langer hangen, daarna begon het herstarten weer opnieuw :?

[ Voor 21% gewijzigd door Nixweerd op 22-11-2018 08:41 ]

• Gijs van Sony
Nixweerd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 08:02:
Help, mijn XZ3 zit in een bootloop, hij herstart vanuit zichzelf en zie alleen het Sony logo, dan gaat ie uit en start ie weer opnieuw.. Dit kan ik ook niet stoppen.
Dit gebeurde ineens tijdens navigatie in Waze en Spotify luitseren via BT.

Ik heb geprobeerd op te starten met volume down ingedrukt, maar dat geeft geen verschil.

Iemand ideeën hoe dit op te lossen? (@Gijs van Sony)

Edit: na enige tijd herstarten liet hij een tijdje een driehoek zien met gereedschap erin, daar bleef hij wat langer hangen, daarna begon het herstarten weer opnieuw :?
Neem hiervoor even contact op met Customer Care: https://support.sonymobile.com/nl/contactUs/#gref

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
reviews: Sony Xperia XZ3 - Welkome innovatie komt met een nadeel

De review van tweakers is ook eindelijk online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
En ik vind hem echt oneerlijk uitgevoerd. 2 keer volledig gelezen en heb een comment geplaatst wat er slecht aan is. Krijg ik een off topic +. Belachelijk vind ik zelf. Voor de mensen die hem door willen lezen en misschien een +2 of 3 willen achter laten hier is de link.

https://tweakers.net/revi...ction=12271533#r_12271533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Hier is het commentaar nogmaals als hij verwijderd wordt:

Mooie review maar toch een aantal punten waar ik het over wil hebben.

De conclusie is niet bepaald eerlijk naar mijn mening. Als we kijken naar de telefoons die ook rond de €700 bij hun publicatie waren dan zie ik toch wel andere conclusies bij dezelfde hardware en software.
Nog geen half jaar geleden werd er door tweakers bij de samsung galaxy s9 + als plus punt dual sim beschreven voor een telefoon bij publicatie €850. Hetzelfde geldt overigens bij de Huawei P20 Pro
Als we daarnaast de oneplus 6t bekijken die tijdens de publicatie maar 100€ goedkoper was krijgt hij 1 hele punt meer met dezelfde punten. Maakt die €100 verschil een hele punt?
LG G7 ThinQ koste bij publicatie zo'n €150 meer en daarbij wordt er niet gezegd dat de camera achter loopt op de concurentie ondanks dat hij ook een wat langzamere sluitertijd heeft en een ai die af en toe mee werkte. Sony gebruikt overigens ook algoritmes om te bepalen wat de camera ziet. Tijdens het openen van de camera app zie je pinks onder een tekentje met wat er precies wordt ''gezien''
Als we ook naar de google pixel 3 kijken waar hij alleen uitblinkt bij zijn camera en software zie ik precies hetzelfde cijfer. Zelf begrijp ik dat software en camera de één van de belangrijkste dingen zijn, maar Sony doet het bijna hetzelfde met nog entertainment gerichte extra's.
Jammer dat er anders wordt gekeken naar dit toestel.

Overigens wil ik het hebben over een paar punten in de review waar ik tegen aanloop en zelf niet merk in het dagelijks leven.
Op foto's 4 en 5 van het onderwerp camera is er slecht gefocust. Dit kan komen doordat er is bewogen of de foto is niet genomen via de shutter knop. Wazige foto's kan je alleen krijgen als de camera beweegt tijdens het maken van een foto (of als je 2maal op de bezel drukt, zelf heb ik dit overigens uit staan).
Aan de andere kant activeerden we de zijsensor vaak ongewild, hoe we hem ook instelden.
Ik zie dit vaak terug komen ondanks het vrij zelden bij mij gebeurd. Side sense werkt integen stelling tot de edge sense van samsung via de bezel. Als je op de bezel 2 maal drukt krijf je side sense te zien. Edge sense werkt via de rand van je scherm, ik zie vaak dat mensen hier moeite mee hebben maar niet door hebben dat het aan gaat via de bezel.
Zelf denk ik dat het oneerlijk is om quickchargers vs normal chargers te vergelijken in de accu test. Zoals jullie al zeiden: Sony heeft geen originele quick charger aan geboden. Anker zijn PD chargers werken wel. Oneplus geeft overigens geen dash charger mee, om dit dan te vergelijken met een non ''quick'' charger vind ik het raar.

En natuurlijk een paar punten waar ik het mee eens ben, alleen dan wordt het niet (volledig)vermeld hoe dit kan worden aangepast.
In situaties waarbij de zon onder een bepaalde hoek in de camera valt, heeft de XZ3 ten opzichte van de concurrentie vaak last van lensflare. Er zijn vrij veel foto's die niet helemaal uit de verf komen doordat er een kleurwaas over een deel van de foto is getrokken.
Helemaal mee eens alleen dan kan je de helderheid met 20 tot 50 % verlagen en dan krijg je een vele malen betere uitkomst. Ik heb dit ook vermeld in mijn review met een voorbeeld.

Wat bloatware betreft wil ik graag aanduiden dat dit eerst uit gezet moet worden tijdens het instellen van je telefoon. Als dit niet gebeurt moet dit later handmatig verwijderd worden. Ook mag xperia assist wel een schouderklopje krijgen wegens het checken van je telefoon. Ik ken geen 1 ander merk die je zelf je eigen telefoon op fabrieks fouten laat checken.
Tot slot wil ik het nogmaals over quick charge hebben. De Sony XZ3 bevat snelladen, maar niet qualcomm zijn quick charge. Dit betekent dat je echt opzoek moet gaan naar een PD(Power Delivery) lader.

Overigens heb ik wel genoten van het lezen van deze review, maar op sommige punten vind ik wel dat er meer aandacht besteed mag worden.

edit: Wanneer je precies beschrijft wat er mis is met deze review en je krijgt een -1 of een 0. Ik dacht dat dit juist relevant was dat er oneerlijk wordt gekeken naar de concurentie en naar Sony. Sorry maar dit vind ik onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Mister Hardware schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:38:
[...]

En ik vind hem echt oneerlijk uitgevoerd. 2 keer volledig gelezen en heb een comment geplaatst wat er slecht aan is. Krijg ik een off topic +. Belachelijk vind ik zelf. Voor de mensen die hem door willen lezen en misschien een +2 of 3 willen achter laten hier is de link.

https://tweakers.net/revi...ction=12271533#r_12271533
Ik ben het niet met je eens dat de review oneerlijk is uitgevoerd. Vind wel dat de 7.0 aan de lage kant is, maar ondanks dat ik bijvoorbeeld niet eens ben over de te lage positie van de vingerafdrukscanner, kan ik alles wat ze in de review noemen wel begrijpen.

Dat je als off topic wordt gewaardeerd moet je je niet teveel van aantrekken, de moderatie wordt door sommigen simpelweg niet begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
masterjorie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:56:
[...]

Ik ben het niet met je eens dat de review oneerlijk is uitgevoerd. Vind wel dat de 7.0 aan de lage kant is, maar ondanks dat ik bijvoorbeeld niet eens ben over de te lage positie van de vingerafdrukscanner, kan ik alles wat ze in de review noemen wel begrijpen.

Dat je als off topic wordt gewaardeerd moet je je niet teveel van aantrekken, de moderatie wordt door sommigen simpelweg niet begrepen.
Oneerlijk in de zin van de camera, die is niet integenstelling tot andere reviews vergeleken met andere camera's (p20 pro of 8 sirocco zo te benoemen). Er zou wel wat meer onderscheid gemaakt moeten worden met de concurenten en dat is niet gebeurd. Hierdoor is hij oneerlijk gepresenteerd vegeleken met andere telefoons.
Dit is wat ik bedoel met oneerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
Mister Hardware schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:05:
[...]

Oneerlijk in de zin van de camera, die is niet integenstelling tot andere reviews vergeleken met andere camera's (p20 pro of 8 sirocco zo te benoemen). Er zou wel wat meer onderscheid gemaakt moeten worden met de concurenten en dat is niet gebeurd. Hierdoor is hij oneerlijk gepresenteerd vegeleken met andere telefoons.
Dit is wat ik bedoel met oneerlijk
Om het camera gedeelte oneerlijk te noemen vind ik niet terecht. Waar ze zich bijvoorbeeld wel in hadden mogen verdiepen is waarom Sony bijvoorbeeld nog altijd de IMX400 gebruikt. De reden hiervoor is dat de nieuw uitgebrachte camera sensoren van Sony (IMX 486, 519, 576), allemaal niet de ingebouwde DRAM en gyro image stabilization bevatten, die de IMX400 wel heeft. Er is dus geen OIS, maar wel een Gyroscope dat helpt bij de image stabilization.
Het is naar mijn idee een erg goede camera, maar het is geen punt waar de XZ3 t.o.v. andere topmodellen echt in uitblinkt.

Zie net dat de IMX 600, die in de Huawei P20 pro wordt gebruikt nog niet in het overzicht stond dat ik bekeek. Sony had eigenlijk wel deze camera in de XZ3 mogen implementeren, dan hadden ze waarschijnlijk wel echt een stap vooruit gemaakt t.o.v. de vorige toestellen.

[ Voor 11% gewijzigd door masterjorie op 24-11-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
masterjorie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:36:
[...]

Om het camera gedeelte oneerlijk te noemen vind ik niet terecht. Waar ze zich bijvoorbeeld wel in hadden mogen verdiepen is waarom Sony bijvoorbeeld nog altijd de IMX400 gebruikt. De reden hiervoor is dat de nieuw uitgebrachte camera sensoren van Sony (IMX 486, 519, 576), allemaal niet de ingebouwde DRAM en gyro image stabilization bevatten, die de IMX400 wel heeft. Er is dus geen OIS, maar wel een Gyroscope dat helpt bij de image stabilization.
Het is naar mijn idee een erg goede camera, maar het is geen punt waar de XZ3 t.o.v. andere topmodellen echt in uitblinkt.
Wacht ik zeg het op deze manier.

Het is niet eerlijk om bij elke telefoon iets te doen en bij de ander niet. Ik snap wat jij bedoeld met het verdiepen, maar ik heb het hier over het algemene gedeelte. Kijk als ze de review vandaag en morgen willen aanpassen zodat het maandag er wel goed op staat met bijvoorbeeld de punten waar ik het over had dan heb ik er geen mening op.
Of ze kunnen uitleggen, waarom ze juist zo hebben beoordeeld tegen over de rest. Mij gaat het er om dat er een gelijke/eerlijke behandeling komt. Mij gaat het er niet om of ze zich (nog verder) gaan verdiepen in de camera's

Btw de nieuwe lenzen/camera's komen pas samen met de XZ3 premium uit. Camera's om het half jaar veranderen is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Mister Hardware schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:47:
[...]

Wacht ik zeg het op deze manier.

Het is niet eerlijk om bij elke telefoon iets te doen en bij de ander niet. Ik snap wat jij bedoeld met het verdiepen, maar ik heb het hier over het algemene gedeelte. Kijk als ze de review vandaag en morgen willen aanpassen zodat het maandag er wel goed op staat met bijvoorbeeld de punten waar ik het over had dan heb ik er geen mening op.
Of ze kunnen uitleggen, waarom ze juist zo hebben beoordeeld tegen over de rest. Mij gaat het er om dat er een gelijke/eerlijke behandeling komt. Mij gaat het er niet om of ze zich (nog verder) gaan verdiepen in de camera's

Btw de nieuwe lenzen/camera's komen pas samen met de XZ3 premium uit. Camera's om het half jaar veranderen is een beetje overdreven.
Ik begrijp wat je bedoelt met dat ze in deze review niet de camera echt vergeleken hebben met de camera's van andere telefoons, zoals wel in de andere reviews. Sowieso lijkt het alsof bijvoorbeeld de reviews van de Huawei P20 pro, Samsung S9, en de Xiaomi Pocophone F1, Oneplus 6T, etc. uitgebreider zijn. Zo is er bij deze review bijvoorbeeld ook geen videoreview en zijn sommige delen iets beknopter.

Dit zijn denk ik simpelweg keuzes die Tweakers maakt, zij vinden deze XZ3 denk ik minder belangrijk om te reviewen. Jij kan het wel niet eerlijk vinden dat ze er bij deze telefoon voor hebben gekozen om iets minder uitgebreid te reviewen, maar die keuze maken ze vaker en daar zijn ze ook volledig vrij in natuurlijk.
Gelukkig is er wel een erg uitgebreide review van onder andere jou, ik ben in ieder geval uitermate tevreden met mijn XZ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wararak
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Je hebt helemaal gelijk.
Elk keer weer bij tweakers: review samsung, super, super. Review sony: matig, matig.
Het is zo langzamerhand bij iedereen bekend welke sponsor er achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vond het sowieso apart dat het zo lang geduurd heeft eer er eens een review kwam, zelfs die van de Lumia 950 kwam toen der tijd sneller volgens mij :/

Maarja, uiteindelijk gaat erom wat de gebruikers ervan vinden, en ik ben erg happy met mijn keuze. Het is een prima opvolger van mijn Lumia 950, en voor een hele mooie prijs, ik heb weinig zin om 1000+ euro uit te geven aan een telefoon :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 17:16
Heb de telefoon nu ook 2 week in gebruik, maar hij bevalt prima. Hij is lekker snel en mooi beeld. Jammer dat er wat legacy apps op zitten die je niet kan verwijderen (Facebook), maar die kunnen gelukkig wel het Apps menu af. Camera is ook prima voor waar ik hem voor gebruik. Knopje aan de zijkant om de camera ervoor te brengen gebruik ik wel. Voor het echte werk heb ik toch sowieso een grote fotocamera.

Heb hem uiteindelijk voor 500 euro gehaald met een verlenging, dus dan met de koptelefoon erbij is het ook nog wel een goede deal.

Hoe lang hebben jullie gewacht op jullie koptelefoon? Ik heb na 3 week nog niets weer gehoord.

Zijn er nog mensen die ook de Touch Cover gebruiken? Ik heb hem ook en hij bevalt wel. Hij heeft alleen een rare vlek op het klepje als je hem in het licht houdt (beetje oliekleurig).Verder wel handig dat je hem met handschoenen kan gebruiken. Het is een beetje wazig door het klepje heen, maar wel goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Dan Stark schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:32:
Heb de telefoon nu ook 2 week in gebruik, maar hij bevalt prima. Hij is lekker snel en mooi beeld. Jammer dat er wat legacy apps op zitten die je niet kan verwijderen (Facebook), maar die kunnen gelukkig wel het Apps menu af. Camera is ook prima voor waar ik hem voor gebruik. Knopje aan de zijkant om de camera ervoor te brengen gebruik ik wel. Voor het echte werk heb ik toch sowieso een grote fotocamera.

Heb hem uiteindelijk voor 500 euro gehaald met een verlenging, dus dan met de koptelefoon erbij is het ook nog wel een goede deal.

Hoe lang hebben jullie gewacht op jullie koptelefoon? Ik heb na 3 week nog niets weer gehoord.

Zijn er nog mensen die ook de Touch Cover gebruiken? Ik heb hem ook en hij bevalt wel. Hij heeft alleen een rare vlek op het klepje als je hem in het licht houdt (beetje oliekleurig).Verder wel handig dat je hem met handschoenen kan gebruiken. Het is een beetje wazig door het klepje heen, maar wel goed genoeg.
Fijn om te horen dat hij bevalt.
De meeste hebben hem lekker goedkoop kunnen halen, wel fijn.
Over de koptelefoon moet je heel even in de levertijd topic reageren, Gijs zal maandag met je contact opnemen. Weekenden is hij geloof ik vrij (weet het niet zeker).
Bij de meeste kwam hij in ongeveer 4 weken.

https://gathering.tweaker.../list_messages/1876131/17

En wat het hoesje betreft hopelijk reageren wat mensen in deze forum en anders kan je daarvoor in het accesiores forum reageren.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1876129/1

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 22:43

djidee

Mr. Slungel

Dag voor hoesje binnenkwam al een krasje op het scherm ontdekt... Geen idee hoe, wel bijzonder... Wel zuur...

Verder bevestiging koptelefoon gehad, dus nog een week of 3 voor die er is...

Daarnaast bevalt hij nog steeds prima, de standaard HTC10 lader die ik hier nog had liggen, lijkt de Xperia sneller te laten dan de meegeleverde. Kan het nog niet onderbouwen... Eens meten binnenkort

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
Dan Stark schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:32:

Als je nog helemaal niks hebt gehoord na drie weken zou ik even een mailtje sturen.

Over de touch cover, in bepaald licht heb ik ook een oliekleurige 'vlek', maar dit zie je nooit met het scherm aan. Komt waarschijnlijk simpelweg door hoe het licht door het klepje gebroken wordt en heeft verder geen invloed op de werking. Ik vind de touch cover echt ideaal en heb al vaak gehad dat iemand zei "Wat een cool hoesje, wat handig".

@Mister Hardware De review van de buren (hardware.info) is ook online en wat uitgebreider dan die van Tweakers. Ze vergelijken bijvoorbeeld de camera met de S9+
https://nl.hardware.info/...act---en-innovatie-camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
masterjorie schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:12:
[...]

@Mister Hardware De review van de buren (hardware.info) is ook online en wat uitgebreider dan die van Tweakers. Ze vergelijken bijvoorbeeld de camera met de S9+
https://nl.hardware.info/...act---en-innovatie-camera
Even snel doorgelezen net, maar wat een verschil met de Tweakers 'review' zeg. Zo kan het dus ook!

En wat komt de XZ3 er beroerd uit zeg, vooral op het gebied van fotografie en accu. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tevreden ben met mijn XZ3, maar ik gebruik deze hoofdzakelijk voor multimedia te kijken/luisteren en dat doet de smartphone prima. Ik heb deze telefoon door verlenging voor €550,- gekocht, en de 'gratis' hoofdtelefoon heeft uiteindelijk de doorslag gegeven, maar om eerlijk te zijn had ik deze anders niet gekocht. Zoals de conclusie bij Hardware Info omschrijft, ''De XZ3 laat namelijk maar weinig innovatie zien..... we kunnen niet anders concluderen dan dat we deze telefoon niet zonder meer aan kunnen raden''. Zo jammer.

[ Voor 13% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-11-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Mjah… maar de alternatieven, iPhone? hell no. Samsung? Mag dat zonder bixie onzin en bloat? HTC? HTC 10 was mijn vorige telefoon, ik mag van mij zelf niet weer een htc kopen. Oneplus? Ziet er leuk uit, maar als ik hun website bezoek krijg ik het gevoel dat het een sekte is.
En dan moet je een keuze maken... ga ik voor een minder bekende chinese telefoon of het vertrouwde sony?

Ik moet op houden met gal spuwen, XZ3 is perfect voor mij.

[ Voor 8% gewijzigd door sHELL op 26-11-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, weinig innovatie, want HTC deed het zo lekker met hun innovatieve knijpkat? :+ En de notch is natuurlijk ook een hele fijne innovatie :X

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
nieuws: Renders tonen vermoedelijk ontwerp Sony Xperia XZ4 met drie camera's

XZ4 render, fingerprint scanner weer op de zijkant en camera upgrade. Als Sony dat nou op de XZ3 had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Grotere telefoon betekent grotere accu. In de comment sectie van de Tweakers review over de xz3heb ik al een vergelijking opgeschreven. 6.55mah per minuut gaat er ongeveer verloren bij de xz3, de OnePlus 6t doet er 6.50mah over. De OnePlus houdt het wel langer vol wegens de grotere accu. Als Sony een grotere accu implementeerd hebben we gelijk het accu probleem opgelost. Ik weet alleen niet of ik blij wordt van nog een extra halve inch scherm waar ik niet bij kan.

De camera opstelling vind ik wel leuk. Betere camera's en hopelijk zoals master jorie het al aangaf. Nieuwe lenzen/camera's in plaats van de oude te gebruiken zou ook fijn zijn.

Tot slot hoop ik op een 4k scherm alleen ik weet niet of het mogelijk is met oled. Zou wel leuk zijn gezien de grote en het dpi.

Hopelijk krijg ik de kans om het nieuwste model te testen/lenen. Weet alleen niet of ik naar het mwc ga. Zou wel weer een mooie review worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Jammer dat je zo weinig leest over alle Bravia beeldtechniek die Sony in de xz3 geeft gestopt. Ik kijk erg veel films en series op mijn telefoon, en hij weet ongelooflijk veel kwaliteit te halen uit (soms matige) downloads. Voor 400 euro (nieuw, via Marktplaats) wel een hele fijne mobiele televisie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
masterjorie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:01:
nieuws: Renders tonen vermoedelijk ontwerp Sony Xperia XZ4 met drie camera's

XZ4 render, fingerprint scanner weer op de zijkant en camera upgrade. Als Sony dat nou op de XZ3 had gedaan...
Een tele-objectief had wel erg welkom geweest inderdaad. Maakte voorheen wel eens foto's van powerpoints / whiteboards met Onenote tijdens een presentatie. De XZ3 heeft echter zo'n groothoekobjectief, dat je vaak geen leesbare foto's kunt maken van een slide. Met de XZ Premium had ik daar geen last van.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Atomsk schreef op zondag 2 december 2018 @ 14:49:
[...]

Een tele-objectief had wel erg welkom geweest inderdaad. Maakte voorheen wel eens foto's van powerpoints / whiteboards met Onenote tijdens een presentatie. De XZ3 heeft echter zo'n groothoekobjectief, dat je vaak geen leesbare foto's kunt maken van een slide. Met de XZ Premium had ik daar geen last van.
Helpt het ook niet als je de verhouding aanpast? Bijvoorbeeld 1:1 of 4:3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Pierre_nr1 schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:34:
[...]

Helpt het ook niet als je de verhouding aanpast? Bijvoorbeeld 1:1 of 4:3?
Nee, dat heeft daar niks mee te maken. OneNote zelf neemt de foto, detecteert een wit vlak, cropped dat en trekt het recht. Wanneer dat witte vlak echter van postzegelformaat is (groothoeklens), dan heb niet genoeg pixels over voor een bruikbare capture. Nou ja, je kunt dichterbij gaan staan, maar dat is ook wat vreemd bij een presentatie.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Atomsk schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:24:
[...]

Nee, dat heeft daar niks mee te maken. OneNote zelf neemt de foto, detecteert een wit vlak, cropped dat en trekt het recht. Wanneer dat witte vlak echter van postzegelformaat is (groothoeklens), dan heb niet genoeg pixels over voor een bruikbare capture. Nou ja, je kunt dichterbij gaan staan, maar dat is ook wat vreemd bij een presentatie.
Duidelijk, dank voor de toelichting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54
Wararak schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:19:
Je hebt helemaal gelijk.
Elk keer weer bij tweakers: review samsung, super, super. Review sony: matig, matig.
Het is zo langzamerhand bij iedereen bekend welke sponsor er achter zit.
Ik geloof toch niet dat het echt zo'n kwestie is van wie betaalt, bepaalt. Althans, niet bij Tweakers. Immers, ook Sony heeft flink ingezet op een uitgebreid programma met gebruikers en komt er relatief bekaaid vanaf.

Maar goed, sinds twee jaar geleden neem ik reviews toch een flinke korrel zout. Ik ben toen gevallen voor de telefoon die alom tot de beste smartphone van dat moment werd gebombardeerd: de Samsung Galaxy S7 Edge. Maar wat een miskoop was dat zeg. Volop bloatware, veel vertragingen en bugs, trage updates, de camera was minder dan de Lumia 950 XL die ik daarvoor had. Oh... en het toestel had binnen een jaar een serieus defect waardoor het moederbord moest worden vervangen. Ik was oprecht meer tevreden met de Xiaomi Mi A1 die ik toen nam ter vervanging.

Mijn ervaring tot dusver:
Ik heb nu een week of vier de Sony in gebruik en ben redelijk tevreden. Maar de telefoon is zeker niet perfect:

Voordelen:
+ Snelle updates
+ Mooi scherm
+ Dualsim
+ Prijs (icm abonnement 560, nog eens extra korting op abonnement, en dan de headset)
+ snel in gebruik bij websites, apps
+ Camera is volgens mij tot veel moois in staat. Maar zie onder...

Nadelen:
- 64GB met 4GB RAM is toch wel mager voor je vlaggenschip. Waarom niet 128 en 6?
- Toch echt ook de plaatsing van de vingerafdruk scanner
- Batterij is tot nu toe geen probleem geweest, maar op een dag met zwaar gebruik (veel bellen) wordt het wat krap. Hoop dat dit over een of twee jaar ook nog afdoende is.

En voor de camera:
- Heel jammer dat er geen telelens op zit.
- Bokeh functie is gewoon zielig. En waarom zit het in een aparte App? De Mi A1 maakt echt mooiere Portrait shots qua achtergrond onscherpte en perspectief (2x zoom).
- Camera knop lang indrukken werkt niet in alle omstandigheden om de camera te lanceren (bijvoorbeeld in Firefox)
- Met Burst Mode aan is het nagenoeg onmogelijk om maar foto te nemen. Staat te gevoelig afgestemd.
- Geen Auto HDR, Night Shot, etc. Sony kan dit wel, want zit ook in de echte camera's.
- Camera is wat gemakkelijker in het opschroeven van de ISO om de sluitertijd kort te houden. Prima keuze, maar je krijgt dan meer ruis.
- lens flare...

Begrijp me dus niet verkeerd... De camera kan veel goeds, maar de implementatie is niet helemaal bij de tijd. Liefst had ik een telelens erbij gezien, maar met één lens verwacht je dan betere computational photography. Minimaal een betere kunstmatige Bokeh functie en daarnaast zouden zaken als Auto HDR en Night Shot (meerdere foto's combineren voor minder ruis) ook een pak schelen.

Maar goed. Ik heb ook verschillende camera vergelijkingen gezien van de XZ3 op YouTube en daar komt hij eigenlijk heel goed uit. Ook in de vergelijker (gecontroleerde tests) op GSMarena doet de XZ3 het heel goed vergeleken met toestellen als de S9 en XS Max. Ook in de nacht foto's daar ziet de XZ3 er beter uit. Dus als al die reviewers klakkeloos zeggen dat het niet zo goed is als de S9, dan denk ik: laat het zien in crops. Geef ook de exif waarden erbij en maak crops op een gelijke uitsnede om aan te tonen hoe detail, ruis, contrast, scherpte uitpakken.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 04-12-2018 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
@bilgy_no1 Ik kan me geheel vinden in je ervaringen. Ik heb mijn XZ3 nu ook ongeveer een maand en het toestel begint me steeds beter te bevallen. De camera software kan inderdaad een stuk beter maar voor multimedia doeleinden is dit toestel perfect. Wellicht kan Sony middels updates de (camera)software verbeteren en dan vooral de Bokeh functie, dat is een lachertje. De tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:07:
[...]

Ik geloof toch niet dat het echt zo'n kwestie is van wie betaalt, bepaalt. Althans, niet bij Tweakers. Immers, ook Sony heeft flink ingezet op een uitgebreid programma met gebruikers en komt er relatief bekaaid vanaf.

Maar goed, sinds twee jaar geleden neem ik reviews toch een flinke korrel zout. Ik ben toen gevallen voor de telefoon die alom tot de beste smartphone van dat moment werd gebombardeerd: de Samsung Galaxy S7 Edge. Maar wat een miskoop was dat zeg. Volop bloatware, veel vertragingen en bugs, trage updates, de camera was minder dan de Lumia 950 XL die ik daarvoor had. Oh... en het toestel had binnen een jaar een serieus defect waardoor het moederbord moest worden vervangen. Ik was oprecht meer tevreden met de Xiaomi Mi A1 die ik toen nam ter vervanging.
Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Sony heeft durf getoont om het door 5 personen te laten reviewen bij het Testfest. Ik was een van de gelukkige en vond het erg leuk, maar wilde ook echt een objectieve review schrijven. Alle soorten reviews zijn altijd gekleurd, een tevreden gebruiker zal veel meer de nadruk leggen op wat hem of haar bevalt, iemand die niet tevreden is schrijft meestal alleen op wat er slecht aan is, en de 'objectieve testers' zoals de Tweakers redactie en de mijn soort type lieden proberen daar een middenweg in te vinden. Maar toegegeven, het is best lastig om een afgewogen oordeel te geven, je wilt veel schrijven, maar je moet ook keuzes maken. Ik snap dat Mister Hardware een vurig betoog houdt voor het toestel, maar als objectieve gebruiker herken ik mij echt wel in de review van Tweakers en andere sites. Maar wat ik ook lees, en wat ook het leuke is, iedereen heeft eigen wensen en voorkeuren, en die wegen erg zwaar in de keuze of iets bevalt of niet. En gelukkig zijn jullie over het algemeen erg te spreken over het toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Baddie09 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:52:
[...]

Ik denk dat je daarin gelijk hebt. Sony heeft durf getoont om het door 5 personen te laten reviewen bij het Testfest. Ik was een van de gelukkige en vond het erg leuk, maar wilde ook echt een objectieve review schrijven. Alle soorten reviews zijn altijd gekleurd, een tevreden gebruiker zal veel meer de nadruk leggen op wat hem of haar bevalt, iemand die niet tevreden is schrijft meestal alleen op wat er slecht aan is, en de 'objectieve testers' zoals de Tweakers redactie en de mijn soort type lieden proberen daar een middenweg in te vinden. Maar toegegeven, het is best lastig om een afgewogen oordeel te geven, je wilt veel schrijven, maar je moet ook keuzes maken. Ik snap dat Mister Hardware een vurig betoog houdt voor het toestel, maar als objectieve gebruiker herken ik mij echt wel in de review van Tweakers en andere sites. Maar wat ik ook lees, en wat ook het leuke is, iedereen heeft eigen wensen en voorkeuren, en die wegen erg zwaar in de keuze of iets bevalt of niet. En gelukkig zijn jullie over het algemeen erg te spreken over het toestel :)
Ik denk overigens dat een deel van de issues ook aan Sony is toe te rekenen. Neem bijvoorbeeld Side Sense. Heel veel reviews noemen dit nutteloos, vooral omdat het te pas en te onpas activeert op momenten dat je er niet op zit te wachten. Die ervaring had ik ook de eerste paar uur. Maar... toen ik er een siliconen hoesje omheen had gedaan was dit probleem opgelost. Ik denk dus dat het daar (mede) op is ontworpen, of dat je zonder hoesje de gevoeligheid lager moet zetten. Best slim dus, maar dan moeten ze bij Sony niet vergeten dit soort zaken toe te lichten bij de reviewers. Dan voorkom je wellicht een hoop negatieve opmerkingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
bilgy_no1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:01:
[...]

Ik denk overigens dat een deel van de issues ook aan Sony is toe te rekenen. Neem bijvoorbeeld Side Sense. Heel veel reviews noemen dit nutteloos, vooral omdat het te pas en te onpas activeert op momenten dat je er niet op zit te wachten. Die ervaring had ik ook de eerste paar uur. Maar... toen ik er een siliconen hoesje omheen had gedaan was dit probleem opgelost. Ik denk dus dat het daar (mede) op is ontworpen, of dat je zonder hoesje de gevoeligheid lager moet zetten. Best slim dus, maar dan moeten ze bij Sony niet vergeten dit soort zaken toe te lichten bij de reviewers. Dan voorkom je wellicht een hoop negatieve opmerkingen.
Ik heb dit geprobeerd te doen bij Arnoud in een privé gesprek, maar ik kwam er achter dat Cris hem reviewde. Ik heb dit ook nadrukkelijk geprobeert uit te leggen. Dit is als nog niet gelukt.
Ik denk dat er veelste skeptisch er naar wordt gekeken, en hierdoor ook niet diep genoeg. De top comment onder de Sony Xperia XZ3 review heb ik dit geprobeerd uit te leggen en ik zie hetzelfde terug bij de HTC U12 +. Dit is jammer, maar iedereen zijn eigen review.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mister Hardware
Dames en heren, ik heb wel zin in een aparte topic voor de Sony Xperia XZ4 (premium/compact) leaks topic. Heeft iemand hier nog meer behoefte aan want dan maak ik hem wel aan.

Onze buren kwamen met een hele leuke leak waar master jorie en ik al eerder over hebben gediscusieerd (geloof ik, of het was iemand anders).

https://nl.hardware.info/...z4-krijgt-toch-35mm-jackr
En nu denkje vast, waarom is dit zo belangrijk. Sony heeft toch misschien naar ons geluisterd.
Door middel van een groter behuizing is er nu ruimte voor een grotere accu. Ik had al even staan rekenen in de comments van de XZ3 tweakers review, maar ik kan het best nog een keer schrijven:
heel even hier op in gaan. De accu is beter, omdat de accu ook groter is. Gaan we naar mah per uur bekijken dan zien we dat ze redelijk gelijk lopen

Laten we even de wifi test pakken (bij het video kijken is de oneplus beduidend beter):
Sony XZ3 (6 inch): 3330mAh/508 min = 6.55mAh
Oneplus 6t (6.41): 3700mAh/569 min= 6.50Mah

Maar om het even een duidelijk beeld te schetsen. Oneplus is groter en heeft meer ruimte voor de batterij. Hierdoor een langere accu duur, maar gaan we specifiek kijken hoeveel er wordt verbruikt per uur zien we een redelijk klein verschil. Zouden beide telefoons een even grote accu hebben dan zou het verschil verwaarloosbaar kunnen zijn.
In praktijk zijn ze bijna hetzelfde, misschien alleen andere doelgroepen.
als we ervan uit gaan dat deze telefoon een 3900Mah accu heeft dan zien en we gaan er van uit dat hij 6.6Mah per minuut verbruikt. Dat we een battery off screen time van: 3900/6.6Ma-minuut= 590 minuten. Dit komt al zeker in de buurt van +9, 3kwart uur.

Daarnaast zien we weer een vertrouwd Sony iets waar ik heel blij mee ben, The all mighty fingerprint scanner op zijn oude plekje. Wegens patenten in Amerika verwacht ik dat de fingerprint scanner los staat van de knop. Dat betekent dat hij te gebruiken is als aan knop maar niet als uit knop. De fingerprint nadeel is dan ook weer weg gewerkt.

Laten we maar beginnen over de camera. Triple camera, hier over is niks duidelijk.
Toch wil ik eerst beginnen over de Sony xperia XZ3 camera, hij is geweldig maar lang niet perfect. De concurrentie produceert betere foto's met minder megapixel. Dit is is grotendeels door betere camera software en drang naar verbetering. Kijk even bij de Google pixel of de mate. Dat kan je de kroonjuwelen noemen van de smartphone camera markt. Google zet met minder megapixel toch meer kwaliteit neer of kijken we naar de mate die alles samenvoegt tot 1 geheel van 2 of zelfs 3 camera's. Vooral minder megapixel en meer kwaliteit is een ding voor mij. Ik ben een social media gebruiker dus een bestand van 7mb vs 9mb heeft wel een impact als je de foto's moet compressen naar 5mb bijvoorbeeld op insta.
Dit is niet bedoeld om Sony te bashen, maar in elke review wordt er gewoon gezegd: de software kan beter.
Hopelijk zal dit nog meer gebeuren.
Als laatste hoop ik dat de camera's netzoals de mate samen kunnen werken. Als je 3 camera's gaat gebruiken zorg er voor dat ze samen kunnen werken, dit kan via algoritmes die al worden gebruikt in de XZ2 Premium maar het kan ook via AI.

Over het scherm is alleen bekend dat hij 6.55 inch is en 21:9. Ik hoop dat het een oled scherm is. 4K met oled is nog niet eerder aangetoond dus ik ga er nog niet van uit.

De 3,5mm jack is terug, een groot plus punt voor de meesten.

Hopelijk levert Sony een snel lader mee sinds dat ze die gaan uitbrengen in begin 2019.

Samenvatting: als alles klopt dan kan je elk nadeel van tweakers weg strepen.
Toch heb ik mijn vraag tekens, dit lijkt me eerder een Premium variant wegens het grote scherm. Daarnaast vraag ik me af of dat er nog een compact versie aan komt. Ik mis die kleintjes.
Ik denk wel dat dit de ''All Or Nothing'' telefoon van Sony gaat worden.

BTW: ik zie net dat er ook al een Sony Xperia XZ4 Compact leak is uitgebracht.
https://www.androidplanet...ony-xperia-xz4-renders-2/

Ik ben nogal hyped, nog een kleine 3 maanden en we komen er achter.

(PS: like de reactie, bij 10 likes kan ik wel een leak topic aanmaken.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
Toch wil ik eerst beginnen over de Sony xperia XZ3 camera, hij is geweldig maar lang niet perfect. De concurrentie produceert betere foto's met minder megapixel.
Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Iedereen (alle reviewers...) roept dit wel, maar het wordt nergens echt goed onderbouwd.

Als je bijvoorbeeld bij GSMarena in de foto vergelijker kijkt, dan zie je grote verschillen met bijvoorbeeld de S9+. Die heeft minder ruis, maar dat komt alleen door veel sterkere ruisreductie. Daardoor is ook heel veel detail weg. Ik vind de XZ3 er dan veel beter uitkomen.

Zoals eerder vermeld is de camera niet perfect (flare, waardeloze bokeh mode), maar het is volgens mij wel degelijk een goede sensor, zelfs in vergelijking met zogenaamde toppers als de S9+.

Een deel zit ook in de beeldverwerking. In een rechtstreekse vergelijking heeft de Sony soms een kleiner dynamisch bereik. Bijvoorbeeld bij een portret met tegenlicht. De XZ3 belicht dan voor het onderwerp en laat de lichte delen daardoor overbelicht. Veel concurrenten passen dan standaard HDR toe (combinatie van twee of meer beelden met andere belichting) om onder- en overbelichting te voorkomen. Je kunt betwisten of dat nog pure fotografie is (en het kan tot bewogen onderwerpen en rare artifacten leiden), maar het is soms een oplossing voor het inherent beperkte dynamisch bereik van een kleine sensor.

De XZ3 heeft wel een HDR functie, maar niet in een Auto-HDR. Je moet het dus zelf aanzetten. Echter, veel reviewers testen de camera alleen in de automatische stand en dan kan de Sony er dus slechter uitkomen. Mijn conclusie is dat je bij de Sony meer bewust als fotograaf bezig moet zijn en dat ligt niet iedereen. Dat betekent echter niet dat de sensor niet goed zou zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door bilgy_no1 op 06-12-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
bilgy_no1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:14:
[...]

Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Iedereen (alle reviewers...) roept dit wel, maar het wordt nergens echt goed onderbouwd.

Als je bijvoorbeeld bij GSMarena in de foto vergelijker kijkt, dan zie je grote verschillen met bijvoorbeeld de S9+. Die heeft minder ruis, maar dat komt alleen door veel sterkere ruisreductie. Daardoor is ook heel veel detail weg. Ik vind de XZ3 er dan veel beter uitkomen.

Zoals eerder vermeld is de camera niet perfect (flare, waardeloze bokeh mode), maar het is volgens mij wel degelijk een goede sensor, zelfs in vergelijking met zogenaamde toppers als de S9+.

Een deel zit ook in de beeldverwerking. In een rechtstreekse vergelijking heeft de Sony soms een kleiner dynamisch bereik. Bijvoorbeeld bij een portret met tegenlicht. De XZ3 belicht dan voor het onderwerp en laat de lichte delen daardoor overbelicht. Veel concurrenten passen dan standaard HDR toe (combinatie van twee of meer beelden met andere belichting) om onder- en overbelichting te voorkomen. Je kunt betwisten of dat nog pure fotografie is (en het kan tot bewogen onderwerpen en rare artifacten leiden), maar het is soms een oplossing voor het inherent beperkte dynamisch bereik van een kleine sensor.

De XZ3 heeft wel een HDR functie, maar niet in een Auto-HDR. Je moet het dus zelf aanzetten. Echter, veel reviewers testen de camera alleen in de automatische stand en dan kan de Sony er dus slechter uitkomen. Mijn conclusie is dat je bij de Sony meer bewust als fotograaf bezig moet zijn en dat ligt niet iedereen. Dat betekent echter niet dat de sensor niet goed zou zijn.
Even op je punten in gaan.
1: punt 1 geef ik je gelijk maar dan val ik weer terug op de megapixels. Hoe meer pixels je kan vangen hoe beter de uitkomst, ik begrijp wat je zegt maar als we dan naar compressed foto's gaan kijken van elk 5mb dan zien we dat de S9+ beter presteerd. Zoals vermeld in mijn bericht.

2: Het is zeker een goede sensor, ik zeg niet dat hij slecht is.

3: Software puntje waar ik het over heb.
Even off-topic, kan je telefoon fotografie als echte fotografie zien? Ik doe het zelf heel veel, heb zelfs een aparte insta voor me foto's (ShotWithXZ3). Ik vind het zeker fijn dat ze even goed of zelfs beter zijn de normale compacte camera's. Toch zie ik telefoon fotografie hetzelfde als zeggen dat je een gamer bent, omdat je gamed op je telefoon. Er is toch wel een redelijk verschil er tussen.

4: ik gebruik zelf ook de HDR stand, ik weet ervan, dit is weer een software puntje.

Ik heb nergens gezegd dat de camera slecht is, ik zeg alleen het kan beter, vergeleken met de concurrentie op deze 2 punten.
Dit is is grotendeels door betere camera software en drang naar verbetering
En de drang naar verbetering kunnen die kleine dingen zijn zoals een beter uitgewerkte camera app.
Sony heeft een goede camera app en sommige reviewers kijken er oneerlijk naar (kuch https://www.androidplanet.nl/reviews/sony-xperia-xz3-review/ kuch), maar in bepaalde opzichten hebben ze wel gelijk. de camera app weet nog niet waar hij naar kijkt. Meesten van ons hebben dit wel door op automatische modus, dan is het net een isowaarde te hoog.

Off topic: Ik ga waarschijnlijk de ''Moment'' camera app kopen wegens de extra functionaliteit.
Of ik ga me telefoon in de bootloader gooien. Sony heeft 2 weken terug gepublished dat je geen slechte camera meer hebt in de bootloader, waarschijnlijk poort ik dan de pixel 3 camera apk er op en ga ik nog een camera test doen.
Ik had het laatst er nog over met Arnoud of camera lenzen en gimballs de telefoon tot echt een goeie proffesionele camera kan toveren. Zelf heb ik al bij Moment gevraagd of ze een Sony XZ3 hoesje kunnen maken voor hun lenzen. Dit zou in sommige opzichten de Camera ook verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
bilgy_no1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:14:
[...]

Helemaal mee eens. Voor mij (als fanatieke hobbyfotograaf) zien de foto's er beter uit dan veel voorgaande telefoons die ik gehad heb (V30, Mix 2s, Note 9), vooral vanwege: het feit dat er veel minder ruisreductie plaatsvindt (ook al wordt er in de tweakers review gezegd dat er veel ruisreductie is, maar volgens mij verwart de reviewer dit juist met ruis) EN vanwege het feit dat de foto's vrij neutraal gecomprimeerd worden is nabewerking veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
DrBos schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:02:
[...]

Helemaal mee eens. Voor mij (als fanatieke hobbyfotograaf) zien de foto's er beter uit dan veel voorgaande telefoons die ik gehad heb (V30, Mix 2s, Note 9), vooral vanwege: het feit dat er veel minder ruisreductie plaatsvindt (ook al wordt er in de tweakers review gezegd dat er veel ruisreductie is, maar volgens mij verwart de reviewer dit juist met ruis) EN vanwege het feit dat de foto's vrij neutraal gecomprimeerd worden is nabewerking veel prettiger.
Als hobby fotograaf ben ik het met je eens, maar ik loop toch tegen het feit aan dat de foto's te groot zijn voor sociaal media. Terwijl dit juist me minder megapixels mooier uit komt te zien doordat er minder gecompressed hoeft te worden.
Over het onderwerp comprimeren weet ik vrijwel niks over. Ik bewerk me foto's voor eigen doeleinden in snapseed, maar die op me XZ3 insta zijn allemaal zonder filters. Heel makkelijk gezegd, geen aanpassingen puur alleen een kleine compressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ik heb een Sony Xperia XZ4 topic geopend met als doeleinde om informatie te verzamelen over de Sony Xperia XZ4. Ik zou zeggen bookmark hem als je intresse hebt.
Vandaag heb ik het een beetje druk maar binnen de kortste keren zal ik de Sony Xperia XZ4 Compact leaks aanvullen. Ik zal proberen om betrouwbare bronnen te zoeken.

https://gathering.tweaker...message/57354693#57354693

Mister Hardware tot uw dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
Vandaag update 52.0.A.3.126 geïnstalleerd. Volgens Xperiablog.net bevat het de December 2018 security patches. Verder heb ik geen veranderingen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Misschien een leuke vraag.

In de brief die ik samen met me Sony WH-1000xm3 heb gekregen staat dat je kans kan maken op een tegoed van €250. Opmerkelijk genoeg sta ik bovenaan. Heeft iemand eigenlijk al iets ontvangen of gehoord? Dit gaat niet via Sony (Gijs). Kieskeurig reageert namelijk niet op mijn emails.
De actie is ook nogal vaag: Elke maand maak je ''kans'' op €250. Voor hoeveel maanden geldt dit en voor hoeveel personen.

Iemand die mee kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony
Mister Hardware schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:08:
Misschien een leuke vraag.

In de brief die ik samen met me Sony WH-1000xm3 heb gekregen staat dat je kans kan maken op een tegoed van €250. Opmerkelijk genoeg sta ik bovenaan. Heeft iemand eigenlijk al iets ontvangen of gehoord? Dit gaat niet via Sony (Gijs). Kieskeurig reageert namelijk niet op mijn emails.
De actie is ook nogal vaag: Elke maand maak je ''kans'' op €250. Voor hoeveel maanden geldt dit en voor hoeveel personen.

Iemand die mee kan helpen?
Hi Mister Hardware,

Het gaat inderdaad niet via mij (Sony). Maar weet dat het per maand over alle reviews op Kieskeurig gaat, niet alleen op onze toestellen. Hoop wel dat je antwoord krijgt :)

De actievoorwaarden vind je hier: https://www.kieskeurig.nl/actievoorwaardenschrijfeenreview.
De Actie
Je kunt deelnemen door een review op Kieskeurig.nl achter te laten. Onder alle reviewers worden iedere maand 2 prijzen verloot. De gegevens van de Deelnemer zullen niet verstrekt worden aan derde partijen, tenzij men daar toestemming voor geeft.
Contact
Heb je vragen en/of opmerkingen aangaande deze actie? Dan kun je een email sturen naar marketing@kieskeurig.nl.

[ Voor 26% gewijzigd door Gijs van Sony op 18-12-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Dames en heren, nieuwe leak van de Sony Xperia XZ4, jammer genoeg had ik het druk deze laatste weken met school en gezondheid. Ik zal zo spoedig mogelijk de XZ4 topic uitbreiden.

https://www.nieuwemobiel....stigt-eerdere-render.html

Afbeeldingslocatie: https://img.nieuwemobiel.nl/2018350-duirp_ow0aatceg-5c17b660d4815.jpg

Hopelijk kan ik vanaf dit weekend de leaks gaan posten op het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
@Mister Hardware Beterschap!

Maar waarom deze 'leak'' niet direct in het XZ4 topic plaatsen? Hier hoort het zeker niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
@Pierre_nr1 om even wat aandacht te creëren voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Mister Hardware schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:39:
@Pierre_nr1 om even wat aandacht te creëren voor het topic.
In dat geval zou ik de link er naar toe dan ook bijgezet hebben 8)7

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 11:35
Helaas na ruim twee maanden gebruik toch de xz3 verkocht via marktplaats en de Huawei p20 pro in de plaats gekocht. De xz3 was (en is) op multimediagebied echt een klasse apart, maar in huis alleen met zeer veel moeite een scherpe foto te maken van mijn pasgeboren zoontje.. En eigenlijk bij elke foto met minder of met kunstlicht, zelfs bij de speciale instellingen. Ook echt geen zin om bij elke foto apart alle instellingen aan te passen. Toch echt een zwaar minpunt voor een telefoon van deze prijsklasse. Foto's van mijn s7 edge (vorige telefoon) en de Huawei p8 lite (telefoon van vrouwlief) waren scherper met minder licht. De p20 pro pakt dit beduidend beter op, het iets mindere scherm neem ik daarbij voor lief..
Hopelijk doet de xz4 of 5 het beter op dit gebied voor als de p20 pro aan vervanging toe is, vind Sony echt heerlijke toestellen maken, maar de camera is nu toch een deal-breaker geworden.
@Mister Hardware en @Gijs van Sony bedankt voor alle info, met veel interesse jullie bijdragen gelezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
@Ht87
Ik ben blij dat mijn info een toegevoegde waarde heeft. Jammer om te horen van je keuze, ondanks de XZ3 wordt geprezen door zijn camera bij onze buren :https://nl.hardware.info/...18-camera-test-scenario-1.
Als je een side by side comparison doet van de XZ3 en de P20 pro krijg je waarschijnlijk wel betere kwaliteit. Echter als je een foto van je P20 pro en de XZ3 op Social media plaatst dan snap ik dat de camera slechter is. De 19megapixel is wel een aanslag op je opslag geheugen. Bijna elk Social media platform heeft een max van 5mb, sommige zelfs 3mb en als je meerdere plaatst tegelijkertijd nog minder. Hierdoor kan het zijn dat andere camera's zoals de s9 met minder megapixel toch er beter uitzien maar dat komt doordat de foto minder aan de compressie lijd.

Hopelijk geeft dit een beetje uitleg waarom het kan zijn dat je camera niet zo 'goed' was als je had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Leuk nieuwtje van onze buren: https://nl.hardware.info/...ren-voor-type-c-apparaten

Onze snel lader is in aantocht. Als hij maar niet al te duur word. Anders ga ik wel voor de anker pd 5 port lader van 45€ bij Coolblue. Meer poorten en pd delivery systeem.
Hopelijk zal de prijs mee vallen. Daarnaast verwacht ik dat de draadloze lader ook goedkoper zal worden na de release van deze pd lader.
Het zou me niks verbazen als hij vertoont werd tijdens het ces, een maandje voor het mwc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
Voor mensen die graag twee keer WhatsApp draaien op deze telefoon: ik heb sinds kort de app 'Shelter' ontdekt. Dit is een app die gebruik maakt van Android's Work Profile feature om parallel apps te kunnen draaien. De app is Open Source en werkt tot op heden naar behoren; ik heb nu twee WhatsApps draaien op mijn XZ3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Mister Hardware schreef op maandag 31 december 2018 @ 02:20:
Leuk nieuwtje van onze buren: https://nl.hardware.info/...ren-voor-type-c-apparaten

Onze snel lader is in aantocht. Als hij maar niet al te duur word. Anders ga ik wel voor de anker pd 5 port lader van 45€ bij Coolblue. Meer poorten en pd delivery systeem.
Hopelijk zal de prijs mee vallen. Daarnaast verwacht ik dat de draadloze lader ook goedkoper zal worden na de release van deze pd lader.
Het zou me niks verbazen als hij vertoont werd tijdens het ces, een maandje voor het mwc.
Dit hoort in het XZ3 accessoires topic en niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De januari patch met 52.0.A.3.163 is beschikbaar.
Voor zo ver ik weet is dat het enige in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Ligt het aan mij of houdt de batterij het langer uit sinds december update. Ik haal nu een uur en soms wel 2 uur langer screen on time er uit.
iemand die ook het zelfde gevoel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Mister Hardware schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:32:
Ligt het aan mij of houdt de batterij het langer uit sinds december update. Ik haal nu een uur en soms wel 2 uur langer screen on time er uit.
iemand die ook het zelfde gevoel krijgt?
Ik heb relatief weinig screen on time, en laadt de telefoon tegenwoordig maar eens in de 3 dagen op. Dit was in december eens per 2 dagen, maar toen had ik aanzienlijk meer screen on time.

Andere vraag:
Tot mijn grote teleurstelling heeft Sony er voor gekozen om gesture based navigation in Pie uit te schakelen/te blokkeren. Volgens geruchten elders op het net omdat de Sony launcher niet compatibel zou zijn en/of omdat we al side sense hebben. (beide vind ik niet echt een verklaring)
Elders gaan er geruchten dat Sony bezig is met een nieuwe versie van hun launcher en dat met de introductie van die nieuwe launcher ook meer Pie features komen. Echter zijn dat alleen maar geruchten. Officieele berichten vanuit Sony over het hoe en waarom deze functies ontbreken kan ik niet vinden.

Heeft iemand hier meer informatie waarom Pie features zoals Digital Well-being en gesture navigation niet beschikbaar zijn op de XZ3? Gaan ze nog komen?
De XZ3 werd verkocht als de eerste telefoon met Android Pie af-fabriek, maar de Mi-A2 welke ik heb vervangen door de XZ3 heeft inmiddels meer Pie dan de XZ3.

[ Voor 23% gewijzigd door kid1988 op 30-01-2019 11:57 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

mpkossen schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:24:
Voor mensen die graag twee keer WhatsApp draaien op deze telefoon: ik heb sinds kort de app 'Shelter' ontdekt. Dit is een app die gebruik maakt van Android's Work Profile feature om parallel apps te kunnen draaien. De app is Open Source en werkt tot op heden naar behoren; ik heb nu twee WhatsApps draaien op mijn XZ3.
Oogt als een beter alternatief dan parallel lite oid.. Dat is toch een draak :'(

Thanks for the tip

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 23:36
Misschien een beetje een aparte vraag. Heeft iemand een idee hoe ik het Sony logo aan de voorzijde kan verbergen zodat het niet zichtbaar is? Een bepaalde screenprotector of een hidden notch app of iets anders? Ik hoor het graag van jullie. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-09 22:02
Ben sinds 2.5 week ook eigenaar van een XZ3. Mooi toestel, dat zeker. Alleen ik heb nu al 4-5 krasjes op het scherm en dat terwijl ik er echt extreem voorzichtig mee ben. Mijn vorige tel had ik 2jr - zonder krasjes..... Baal hier echt van! Bekend bij meer mensen? Heb inmiddels al een polijstmiddel geprobeerd maar heb er nu ook nog een vage vlek bij gekregen. 😔 Ligt dit aan het gorilla glass?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
chefspecial schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 17:38:
Ben sinds 2.5 week ook eigenaar van een XZ3. Mooi toestel, dat zeker. Alleen ik heb nu al 4-5 krasjes op het scherm en dat terwijl ik er echt extreem voorzichtig mee ben. Mijn vorige tel had ik 2jr - zonder krasjes..... Baal hier echt van! Bekend bij meer mensen? Heb inmiddels al een polijstmiddel geprobeerd maar heb er nu ook nog een vage vlek bij gekregen. 😔 Ligt dit aan het gorilla glass?
Met polijsten haal je de coatings van het glas en doe je serieuze schade, dus dat zou ik vermijden. Ik heb niet het gevoel dat de XZ3 sneller krast dan andere telefoons, een iPhone X leek mij vergelijkbaar. Beiden krassen in het algemeen enkel als je er met metaal tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
kid1988 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:54:
[...]

Heeft iemand hier meer informatie waarom Pie features zoals Digital Well-being en gesture navigation niet beschikbaar zijn op de XZ3? Gaan ze nog komen?
De XZ3 werd verkocht als de eerste telefoon met Android Pie af-fabriek, maar de Mi-A2 welke ik heb vervangen door de XZ3 heeft inmiddels meer Pie dan de XZ3.
Digital Wellbeing is op dit moment in beta op Pixels en Android One-toestellen, Google beslist dat. De nodige ondersteuning op systeemniveau is deel van Google's eigen aanvullingen op Android en zit niet in andere toestellen. OnePlus en Samsung hebben ook geen digital wellbeing, bijvoorbeeld. Misschien bij Android Q...

Gesture navigation: inderdaad de launcher die er nog niet klaar voor is. De XZ4 etc gaan wel gesture based navigation hebben (standaard zelfs), dus er is een kans dat je in de lente een update krijgt die het mogelijk gaat maken, maar dat is geen zekerheid.

(@mods, excuses voor twee posts, feel free to combine em.)

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 12-02-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-09 21:24
Hier ook een nieuwe user. Ik was wat huiverig voor de camera na het lezen van vele reviews maar ik vind het een heerlijk toestel met een camera die voor mij meer dan voldoet. Wel jammer dat ik nergens een skin kan vinden (dBrand noch Easyskinz) maar dat is voor het accessoires topic.

Enige waar ik tegenaan loop is dat het quick menu (bij dropdown) steeds 'vergeten' wordt. Ik moet steeds opnieuw de koppelingen die ik wil erin slepen.

Inmiddels werkt het quick menu normaal.

Betreffende Dbrand heb ik contact met hen opgenomen maar zij geven aan dat het niet rendabel is op het moment om voor deze telefoon een skin op te zetten.
Dus nu heb ik waarschijnlijk een mooie leren cover gevonden, https://www.mobilefun.co....3-leather-case-nude-69811.

Eens kijken of dat wat is, enkel de kleur is niet helemaal mijn smaak.

[ Voor 33% gewijzigd door soskes op 23-02-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Net lekker de nieuwe persconferentie bekeken en het leuke filmpje van de beste vriend van Gijs.

(YouTube: Xperia 1 van Sony - Review voor de ultieme bioscoopervaring!)

Op het filmpje is te zien dat Sony ook mee gaat met de nieuwe taskbar, maar wanneer zal deze verkrijgbaar zijn voor de xz3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
AmbroosV schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:39:
[...]

Digital Wellbeing is op dit moment in beta op Pixels en Android One-toestellen, Google beslist dat. De nodige ondersteuning op systeemniveau is deel van Google's eigen aanvullingen op Android en zit niet in andere toestellen. OnePlus en Samsung hebben ook geen digital wellbeing, bijvoorbeeld. Misschien bij Android Q...

Gesture navigation: inderdaad de launcher die er nog niet klaar voor is. De XZ4 etc gaan wel gesture based navigation hebben (standaard zelfs), dus er is een kans dat je in de lente een update krijgt die het mogelijk gaat maken, maar dat is geen zekerheid.

(@mods, excuses voor twee posts, feel free to combine em.)
Zoals we in de film van Sony Xperia NL zien klopt dat zeker. Nu nog even af wachten op Gijs wanneer de release hiervan is voor de xz3/others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De maart security patch update is uit:
http://www.xperiablog.net...rity-patches-52-0-a-8-14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
Mister Hardware schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:33:
Net lekker de nieuwe persconferentie bekeken en het leuke filmpje van de beste vriend van Gijs.

(YouTube: Xperia 1 van Sony - Review voor de ultieme bioscoopervaring!)

Op het filmpje is te zien dat Sony ook mee gaat met de nieuwe taskbar, maar wanneer zal deze verkrijgbaar zijn voor de xz3?
Inderdaad mijn beste vriend *; . Ik zoek voor je uit of en wanneer Android Gesture beschikbaar wordt voor Xperia XZ3 en oudere toestellen.

Edit: Android Gesture komt niet naar Xperia XZ3 of andere toestellen. De reden hiervan is dat de 2019 toestellen draaien op 'plain' Android = zonder Sony home screen UI (itt eerdere toestellen). Android Gesture is onderdeel van native/plain Android en op die manier niet mogelijk - ook niet via een SW update - bij onze oudere toestellen. Helaas.

[ Voor 22% gewijzigd door Gijs van Sony op 20-03-2019 12:25 . Reden: Antwoord gevonden ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
Mister Hardware schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:33:
[...]
Je kan 't zelf installeren: https://forum.xda-develop...10-plus-launcher-t3905699

- Installeer Launcher v1.3 APK
- Installeer WallpaperPicker APK
- herstart telefoon (belangrijk)
- adb shell settings put secure swipe_up_to_switch_apps_enabled 1

En eventueel de wallpaper: https://forum.xda-develop...s-live-wallpaper-t3904174

Je hebt dan de nieuwe launcher + pill navigation + nieuwe wallpaper. Heb het net zelf even geprobeerd op mijn XZ3 en het werkt netjes.

De launcher zelf is wel een lichte downgrade, het is zoals Gijs zegt niet meer de Sony launcher maar gewoon een redelijk kale Android launcher, en die heeft wat minder features. Allemaal wel functioneel, maar toch ook wat 'the end of an era' als je lang Sony's gehad hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:34
AmbroosV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Je kan 't zelf installeren: https://forum.xda-develop...10-plus-launcher-t3905699

En eventueel de wallpaper: https://forum.xda-develop...s-live-wallpaper-t3904174

Je hebt dan de nieuwe launcher + pill navigation + nieuwe wallpaper. Heb het net zelf even geprobeerd op mijn XZ3 en het werkt netjes.

De launcher zelf is wel een lichte downgrade, het is zoals Gijs zegt niet meer de Sony launcher maar gewoon een redelijk kale Android launcher, en die heeft wat minder features. Allemaal wel functioneel, maar toch ook wat 'the end of an era' als je lang Sony's gehad hebt.
Een vraagje, heb mijn XZ2 Premium nog niet zo lang, maar wat zijn de voordelen van de nieuwe launcher, en wat ga ik missen aan functionaliteiten? Ik zie dat er nog druk ontwikkeld wordt aan de apk om de laatste issues te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Tja,eerste en laatste keer dat ik een Sony koop. Als ze standaard Android 9 functies al niet kunnen ondersteunen...

Geen wonder dat het in dit topic zo rustig is.Niemand koopt Sony toestellen... en met deze houding gaat dat ook niet gebeuren.

Terug naar Samsung maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Schmoove schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:21:
Tja,eerste en laatste keer dat ik een Sony koop. Als ze standaard Android 9 functies al niet kunnen ondersteunen...
Je kan gewoon de nieuwe launcher installeren en dan heb je je alternatieve navigatie. Naar mijn mening is het geen upgrade.
ardvark99 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Een vraagje, heb mijn XZ2 Premium nog niet zo lang, maar wat zijn de voordelen van de nieuwe launcher, en wat ga ik missen aan functionaliteiten? Ik zie dat er nog druk ontwikkeld wordt aan de apk om de laatste issues te fixen.
Je mist niets, enkel de nieuwe Android-level navigatie (meer iPhone X-achtig, maar minder vlot). Naar mijn mening is het niet echt een verbetering. De fixes in de APK zijn niet heel belangrijk, is vooral omdat het een port is van een ander toestel. Versie 1.3 werkt volledig (op meer dan 12 items in een map zetten na) als je 'm als default launcher zet.

Je kan het altijd eens proberen, launcher verwijderen en je bent terug bij de klassieke ervaring anyway.

[ Voor 53% gewijzigd door AmbroosV op 20-03-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:34
AmbroosV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
[...]

Je kan gewoon de nieuwe launcher installeren en dan heb je je alternatieve navigatie. Naar mijn mening is het geen upgrade.

[...]

Je mist niets, enkel de nieuwe Android-level navigatie (meer iPhone X-achtig, maar minder vlot). Naar mijn mening is het niet echt een verbetering. De fixes in de APK zijn niet heel belangrijk, is vooral omdat het een port is van een ander toestel. Versie 1.3 werkt volledig (op meer dan 12 items in een map zetten na) als je 'm als default launcher zet.

Je kan het altijd eens proberen, launcher verwijderen en je bent terug bij de klassieke ervaring anyway.
Ik hoef dus niet het toestel te rooten, en kan dus gewoon terug gaan als het niet bevalt. Mooi, dan ga ik het eens een keer proberen als ik wat tijd voor heb, heb er geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Gijs van Sony schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Inderdaad mijn beste vriend *; . Ik zoek voor je uit of en wanneer Android Gesture beschikbaar wordt voor Xperia XZ3 en oudere toestellen.

Edit: Android Gesture komt niet naar Xperia XZ3 of andere toestellen. De reden hiervan is dat de 2019 toestellen draaien op 'plain' Android = zonder Sony home screen UI (itt eerdere toestellen). Android Gesture is onderdeel van native/plain Android en op die manier niet mogelijk - ook niet via een SW update - bij onze oudere toestellen. Helaas.
Dan rest enkel nog de vraag of we dan wel android Q krijgen?
Of een mogelijkheid om de unieke sony featues (zoals noise cancelling etc.) op een legale manier op een 3rd party ROM te krijgen?
ardvark99 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 15:19:
[...]

Ik hoef dus niet het toestel te rooten, en kan dus gewoon terug gaan als het niet bevalt. Mooi, dan ga ik het eens een keer proberen als ik wat tijd voor heb, heb er geen haast mee.
AmbroosV schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 12:38:
[...]

Het kan nog makkelijker, gewoon de apk installeren en rebooten.

Je hoeft niets met ADB te doen om het werkend te krijgen, en dus ook niets met ADB om weer terug te gaan naar de originele launcher. Je krijgt echter geen optie in je settings om gesture navigation in/uit te schakelen (weet niet of je dat met het adb commando wel krijgt, niet getest)

Wanneer je terug wilt, gewoon originele xperia launcher als home instellen en/of de gedownloade APK verwijderen en rebooten.

Ik gebruik het al een maand op deze manier, wil niet meer terug.
Begrijp ook niet waarom Sony deze optie (launcher) niet gewoon aanbied, als optionele launcher via de store, dan kunnen mensen kiezen of ze iets wel of niet willen.

Ik twijfel nog met betrekking op garantie, maar ik ben al op XDA begonnen te zoeken naar een ROM. Dan moet de ruisonderdrukking er maar aan geloven,

[ Voor 56% gewijzigd door kid1988 op 11-04-2019 14:27 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Vraagje over Dual Sim op deze telefoon.

Ik heb een T-mobile sim kaart in slot 1 en een Franse sim (Free Mobile) in slot 2.

In het dual Sim menu heb ik alle voorkeuren op T-mobile staan: bellen, SMS, Internet.

Om de paar weken krijg ik echter een melding "optimal network settings will now be downloaded. Your phone will reboot" (iets in die trant). Deze actie kan ik niet cancellen. Ik kan alleen op OK drukken en daarna herstart het toestel.

Na de reboot staan alle voorkeuren voor bellen, SMS en internet op het Franse kaartje in slot 2.

Beetje irritant dat dit automatisch gebeurt en dat ik het niet kan stoppen. Ik moet daarna alles weer terugzetten. Zodra ik T-mobile weer selecteer voor internet krijg ik weer dezelfde melding inclusief reboot. Daarna staat alles weer op T-mobile en werkt het weer een paar weken zoals bedoeld.

Zie ik ergens een instelling over het hoofd waarmee ik het automatisch ontvangen van netwerkinstellingen kan voorkomen? Waarom worden mijn eigen instellingen overruled door de telefoon?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Herkenbaar, ik heb het ook met mijn sims (zakelijk Telfort voorkeur sms/telefonie, prive T-mobile welke de voorkeur is voor data).. Eens in de zoveel tijd die melding, met een reboot en toen was alles Telfort, en na terugzetten data na t-mobile wederom de reboot...

Heb reeds contact gehad met Telfort, zij konden niets vinden... Ook een keer melding gehad van het toestel, geen sim, dus ik heb de simkaart van T-mobile ff schoongemaakt, en sleufje ook ff stofvrij... Sindsdien niet weer het probleem gehad. Dus de rootcause nog niet helder, maar ik verdenk op dit moment eerder dat de andere sim een tijdje niet beschikbaar is geweest, en daardoor de instellingen overruled worden.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
Vraagje aan tweakers die hetzelfde al eens hebben meegemaakt. Van het weekend gleed mijn xz3 helaas uit mijn hand en viel 20 cm naar beneden, met de glazen bolling op de rand van onze houten tafel. Het moge duidelijk zijn welke er heeft gewonnen....

Kortom er zit nu een mooie waaier barst in mijn scherm... Ik heb al even gekeken via google naar reparatie prijzen maar die zijn best behoorlijk (wat ik al wel verwachtte). Ook contact gehad met Sony die mij doorverwees naar Dynafix, nou die had ik net zo goed niet kunnen bellen want daar werd ik helemaal niks wijzer van (ook helaas conform verwachting). Ik ben persoonlijk ook een beetje bang dat de gemiddelde reparatie toko er geen origineel Sony scherm in zal plaatsen en het scherm er dus behoorlijk op achteruit gaat.

Zijn er hier andere met een barst in hun scherm en zo ja wat hebben jullie er mee gedaan? Gerepareerd? Zo ja, bij wie, wat koste het en is het eindresultaat vergelijkbaar met het origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
djidee schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:07:
Herkenbaar, ik heb het ook met mijn sims (zakelijk Telfort voorkeur sms/telefonie, prive T-mobile welke de voorkeur is voor data).. Eens in de zoveel tijd die melding, met een reboot en toen was alles Telfort, en na terugzetten data na t-mobile wederom de reboot...

Heb reeds contact gehad met Telfort, zij konden niets vinden... Ook een keer melding gehad van het toestel, geen sim, dus ik heb de simkaart van T-mobile ff schoongemaakt, en sleufje ook ff stofvrij... Sindsdien niet weer het probleem gehad. Dus de rootcause nog niet helder, maar ik verdenk op dit moment eerder dat de andere sim een tijdje niet beschikbaar is geweest, en daardoor de instellingen overruled worden.
Dank voor je reactie. Is inderdaad een ouder kaartje, dus ik zal de contactjes volgende keer even poetsen. Hopelijk lost dat het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-08 23:08
Devilan schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 20:54:
Vraagje aan tweakers die hetzelfde al eens hebben meegemaakt. Van het weekend gleed mijn xz3 helaas uit mijn hand en viel 20 cm naar beneden, met de glazen bolling op de rand van onze houten tafel. Het moge duidelijk zijn welke er heeft gewonnen....

Kortom er zit nu een mooie waaier barst in mijn scherm... Ik heb al even gekeken via google naar reparatie prijzen maar die zijn best behoorlijk (wat ik al wel verwachtte). Ook contact gehad met Sony die mij doorverwees naar Dynafix, nou die had ik net zo goed niet kunnen bellen want daar werd ik helemaal niks wijzer van (ook helaas conform verwachting). Ik ben persoonlijk ook een beetje bang dat de gemiddelde reparatie toko er geen origineel Sony scherm in zal plaatsen en het scherm er dus behoorlijk op achteruit gaat.

Zijn er hier andere met een barst in hun scherm en zo ja wat hebben jullie er mee gedaan? Gerepareerd? Zo ja, bij wie, wat koste het en is het eindresultaat vergelijkbaar met het origineel?
misschien bij mediamarkt langs lopen?, ook al heb je daar de XZ3 niet gekocht. Zij hebben ook reparatie service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
Outsiders99 schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:03:
[...]

misschien bij mediamarkt langs lopen?, ook al heb je daar de XZ3 niet gekocht. Zij hebben ook reparatie service
ohja mediamarkt heeft ook een reparatie service natuurlijk, maar volgens de site doen ze alleen apple, samsung en huawei telefoons repareren... Loop van het weekend wel ff langs om te kijken of ze misschien toch nog een sony fixen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hmm, met de laatste update van Sony lijkt het alsof indien telefoon op stil (beltoon + meldingen) , meldingsgeluidjes er nog wel doorheen blijven komen....

Meende dat avonds laat (na 22.00 gaat ie op niet storen) ook al een keer ervaren te hebben... Iemand zelfde ervaring?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
djidee schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:40:
Hmm, met de laatste update van Sony lijkt het alsof indien telefoon op stil (beltoon + meldingen) , meldingsgeluidjes er nog wel doorheen blijven komen....

Meende dat avonds laat (na 22.00 gaat ie op niet storen) ook al een keer ervaren te hebben... Iemand zelfde ervaring?
Dat is een bug in de Google-app vermoed ik, heb ik hier ook voor. Komt alleen voor als ik mijn telefoon verbonden heb gehad met mijn hoofdtelefoon (via Bluetooth, een hoofdtelefoon met Google Assistant-ondersteuning). Meldingsgeluiden komen er over Bluetooth dan altijd door (irritant), en na het disconnecten met de hoofdtelefoon blijft de telefoon meldingsgeluiden geven ookal staat hij op stil, aangezien meldingen dan op één of andere manier onder 'media' vallen. Telefoon herstarten lost het wel op. Is niet specifiek aan Sony's, eerder specifiek aan iedereen op een recente Android die een Bluetooth-assistant-hoofdtelefoon gebruikt.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors, opladers, e.d.: [Sony Xperia XZ3] Accessoires
- Levertijden, winkels, prijzen: [Sony Xperia XZ3] Levertijden & Prijzen