Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Xperia XZ3 draadloos opladen

Sony heeft de Xperia XZ3 angekondigd in Berlijn tijdens IFA 2018. De meest in het oog springende feature van deze telefoon is het 6.0" inch 18:9 QHD+ HDR OLED scherm.

De Xperia XZ3 in het kort:
  • Sony’s BRAVIA® TV technologie in een 6.0” inch QHD+ HDR curved OLED scherm met 18:9 verhouding.
  • Bedien je scherm aan de zijkant van de Xperia XZ3 met het nieuwe Side sense met Artificial Intelligence. Open apps, ga terug, maak foto’s en zoom in door bediening aan de zijkant van je toestel.
  • Snel openen van de camera met Smart Launch van de 19 megapixel Motion Eye Advanced camera
  • Creëer entertainment in 4K HDR, Full HD Super slow-motion en met de Advanced 3D Creator.
  • Maak de selfies met de 13 MP frontcamera, inclusief Bokeh-effect functie.
  • Geniet direct van het nieuwste besturingssysteem van Google: Android 9 Pie.
  • 3.330 mAh batterij met Wireless Charging (Qi Mid)
De Xperia XZ3 komt op 5 oktober uit en heeft een verkoopadviesprijs van €799,-.Nieuws:
ToestelSony Xperia XZ3
BesturingssysteemAndroid 9.0 Pie
Scherm6,0" 2.880x1.440 HDR OLED
ProcessorQualcomm Snapdragon 845
Processorsnelheid2,8GHz
VideochipAdreno 630
Werkgeheugen4GB
Opslaggeheugen64GB
Extern geheugenMicroSD
Accucapaciteit3.330mAh
Frontcam13MP
Camera19MP
Afmetingen158 x 73 x 9.9mm
Gewicht195 gram
ConnectiviteitWiFi
Bluetooth
GPS / Glonass
OverigRGB notificatie LED
Vingerafdrukscanner
USB C met draadloos laden
Adviesprijs€799

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=T9shfPUCM10]

Informatiepagina Sony Mobile over Xperia XZ3

[ Voor 3% gewijzigd door Gijs van Sony op 10-09-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-05 10:37
Afgelopen Vrijdag 5 Oktober de XZ3 in ontvangst genomen, om mijn bijna 3 jaar oude Z5 te vervangen.

Heel weinig is er nog voor te krijgen op dit moment. Ik ben van van Spigen cases, maar die hebben nog niks. en screenprotectors ho maar bijna. Alleen van die generieke screen protectors die eigenlijk voor andere toestellen bedoeld zijn.

Via bol.com 2 cases besteld : Sony Xperia XZ3 TPU Hoesje en de officiele Sony Xperia SCSH70 Style Cover Stand. Het laatste heb ik meteen weer terug gestuurd want het sloot niet magnetisch en vlapte bij het minste of geringste wagen-wijd open. Er zit op de cahterkant een soort "klik" sluiting (dus op friction) zodat je hem kan uitvouwen maar het voelt aan alsof dit na een half jaar niet meer sluit als het materiaal niet meer nauw zit.
Absoluut de 40 euro niet waard.

Over de TPU case ben ik wel te spreken, Zit goed. Alle uitsparingen zijn correct. Makkelijk toe te passen en/of te verwijderen. Redelijk grote uitsparingen voor het camera (maar zelfde formaat als v.d Style cover) dus er komt nog wel wat stof tussen de case/telefoon. Maar voldoet prima totdat Spigen wat leuks ontworpen heeft.

Als iemand nog een goede screen protector heeft gevonden die het liefst curved is, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-06 16:31
lithiumangel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:00:

Via bol.com 2 cases besteld : Sony Xperia XZ3 TPU Hoesje en de officiele Sony Xperia SCSH70 Style Cover Stand. Het laatste heb ik meteen weer terug gestuurd want het sloot niet magnetisch en vlapte bij het minste of geringste wagen-wijd open. Er zit op de cahterkant een soort "klik" sluiting (dus op friction) zodat je hem kan uitvouwen maar het voelt aan alsof dit na een half jaar niet meer sluit als het materiaal niet meer nauw zit.
Absoluut de 40 euro niet waard.
Ik had dezelfde hoes gekocht, en direct geretourneerd om diezelfde reden, wat een bagger kwaliteit.

Mijn €10 ali hoesje heeft wel een magnetische sluiting op een oude iPhone 6 :').

Voor nu gebruik ik dus tijdelijk een of andere DuxDucis cover, die wel een magnetische sluiting heeft (al is die niet bijzonder krachtig, toch nog wel beter dan de style cover) die was maar €15.

Wel erg jammer van Sony dat een hoesje van €40 zo slecht is :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 22:39
Afgelopen vrijdag heb ik de Sony Xperia XZ3 Style Cover Touch SCTH70 (zilver/wit) gekocht bij mytrendyphone.nl voor slechts €37,50 (is op 16/10 verstuurd, op 20/10 aangekomen). Daarnaast zijn er veel slechte reviews over mytrendyphone, dus hou hier rekening mee). Voor mijn Xperia Z had ik een Nilkin book case en dat beviel toen altijd heel goed (zonder magnetische sluiting en nooit last gehad van het openklappen wanneer ik het niet wilde). Voor mijn Oneplus 3T heb ik niet voor een book case gekozen, omdat ik het steeds openen om even te kijken onhandig vond. Hierdoor lijkt mij deze case echt de ideale oplossing, zeker aangezien screenprotectors met deze gebogen schermen zo goed als onbruikbaar zijn (heb ik al last van met de kleine buiging op de oneplus) en een bookcase het scherm toch net iets beter beschermt. Inmiddels is mijn case verstuurd, maar zal een beknopte review hier plaatsen wanneer ik hem heb ontvangen en in gebruik heb.

[ Voor 14% gewijzigd door masterjorie op 20-10-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Mooie prijs, helaas nu niet meer op voorraad.
Ben wel benieuwd of draadloos laden nog werkt als je m in een autolader gebruikt, dus dat de doorzichtige cover aan de achterkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-04 12:14
Iemand die mij een goed hoesje voor me zilveren xz3 kan aanbieden. Het liefst geeb flip/bookcas, maar een clear case die niet vierkant is en lekker in de hand kan liggen. Zoals de telefoond bedoeld is.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Mister Hardware schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:46:
Iemand die mij een goed hoesje voor me zilveren xz3 kan aanbieden. Het liefst geeb flip/bookcas, maar een clear case die niet vierkant is en lekker in de hand kan liggen. Zoals de telefoond bedoeld is.
Er zijn nog echt bar weinig hoesjes te vinden voor de XZ3, op gsmpunt.nl en belsimpel staan twee clear cases, maar bij belsimpel is er geen afbeelding op de website en die van GSMpunt is niet direct leverbaar. Misschien dat iemand anders wel één heeft gevonden en geprobeerd, maar die kans acht ik nog klein. Hij is niet op voorraad in de winkels van Belsimpel, maar misschien kan je als één van deze winkels dicht in je buurt is deze bestellen en daar uitproberen.

Anders misschien deze van Olixar

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 20-10-2018 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Uit het Ervaringen en Discussie topic

De XZ3 ondersteund geen QC2.0 of QC3.0, alleen Power Delivery (PD) en levert geen PD charger mee, deze is op dit moment nog in ontwikkeling en komt begin 2019. Tot die tijd zal je dus op zoek moeten naar een universele PD charger voor snel laden.
Romius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:47:
Uit de US faq van de ZX3:

What will happen to Quick Charge in Android 9.0?

Google has chosen to only support the Power Delivery (PD) charging solution for Android 9.0 Pie. Since Xperia XZ3 is launching with Android 9.0, Sony has created a compatible PD charger that will be available from early 2019.
However, earlier devices that already support QC 2.0/3.0 and get upgraded to Android Pie will keep working as intended with Sony quick chargers such as UCH12W.

Dus wellicht werkt een universele recente PD charger wel voor de XZ3.
Misschien is de Anker Powerport Speed PD 30 (amazon) of Anker PowerPort+5 (coolblue) of een van de andere Power Delivery (PD) chargers al een optie. Maar eigenlijk had Sony wel zo'n lader eerder mogen ontwikkelen en direct meeleveren.
Blitzwolf heeft ook nog een paar PD laders voor rond de 15 euro (Blitzwolf website met linkjes naar Amazon en Banggood)

De USB Type-C™-oplaaddock DK60 van Sony bij de accesoires van de XZ3 lijkt overigens wel een QC 3.0 charger met een DC 5.0-12.0V 3.0A uitgang. Maar als dit geen PD charger is dan zal de XZ3 hier dus gewoon traag mee laden.
Jamesl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:28:
Wat is het verschil dan met PD en QC? Waarom kiest Google ervoor om het in te perken?

Overigens, wat is dan nu de oplaadtijd met de normale charger?
Dit artikel van Androidpit las wel lekker weg over de verschillende Fast Charge standards. Kort samengevat is Power Delivery (PD) een open standard en royalty free, dit stemt de stroomsterkte en spanning af met het apparaat. QC 2.0 van Qualcomm was eerder met een spanning hoger dan 5.0V, maar inmiddels heeft zowel QC2.0, als QC3.0 niet echt meer een voordeel boven PD zover ik weet en heeft PD zelfs de mogelijkheid voor nog hogere wattages, ondertussen brengt QC wel licentiekosten met zich mee.

Het is dan misschien ook niet verassend dat QC4 compatible is met PD, zeker nu in android 9.0 Google er dus voor heeft gekozen alleen PD te ondersteunen. Dash Charge is nog wel anders, deze gebruikt als enige een stroomsterkte van 4 A icm met 5V voor 20W en een voordeel is dat de telefoon koeler blijft en het laden zelfs tijdens gebruik uiterst snel blijft.

Volgens Phonearena is de oplaadtijd van de XZ3 178 minuten met de standaard lader, dus net geen 3 uur.

QC2.0/3.0 lijkt inderdaad echt niet te werken op de XZ3 (sonymobileforum), dus de enige optie voor sneller laden is een PD charger.
Romius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:00:
[...]

Ik zou altijd wel even kijken of de lader op deze lijst staat, sommigen zijn gewoonweg brandgevaarlijk, vaak de chinese en onbekende gevalletjes 8)7 :

https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html

Ik ben momenteel wel aan het kijken naar een PD lader, dus waarschijnlijk kan ik binnenkort bevestigen of PD charging werkt met de XZ3.
Inderdaad een goede tip om altijd even op die lijst te kijken, ook handig om een lijstje met geteste PD chargers te vinden. Anker en Blitzwolf zou ik niet onder de onbekende Chinese gevalletjes scharen, er is ook veel over Tweakers te vinden en Anker laders zijn bijvoorbeeld gewoon bij Coolblue te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

*kijkt schuin* Heb vandaag net een PD charger en een PD battery pack binnen gekregen... maar mij is eigenlijk nog niet opgevallen dat het "quick charging" doet. Zal deze week wat meer gaan testen.

Heeft iemand trouwens al iets geprobeerd met die wireless charger? Zat online de handleiding door te lezen en daar staat toch heel droog in dat je niet met de case/hoes om moet/kan opladen.
Lijkt mij dan dus niet echt handig om bij opladen de telefoon elke keer uit de hoes te halen :/

[ Voor 42% gewijzigd door sHELL op 20-10-2018 17:17 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
sHELL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:13:
*kijkt schuin* Heb vandaag net een PD charger en een PD battery pack binnen gekregen... maar mij is eigenlijk nog niet opgevallen dat het "quick charging" doet. Zal deze week wat meer gaan testen.

Heeft iemand trouwens al iets geprobeerd met die wireless charger? Zat online de handleiding door te lezen en daar staat toch heel droog in dat je niet met de case/hoes om moet/kan opladen.
Lijkt mij dan dus niet echt handig om bij opladen de telefoon elke keer uit de hoes te halen :/
Je hebt een PD charger binnen gekregen, maar ziet geen verschil? Ik heb ook een PD charger besteld, maar dat duurt nog even voor die binnen is. Zal hem dan natuurlijk uitgebreid testen.

In GSMarena's review: In fact, Qualcomm's QuickCharge is incompatible with USB Power Delivery, which is the standard supported by the XZ3. However, you'd need a PD charger, which Sony isn't making yet - seems like a good explanation why there isn't one in the box. Anyway, we tried with the Pixel 2 charger, and oh miracle - the XZ3 does top up faster. It still takes a little less than 2:30 hours for a full charge, but a 30-minute stint leaves you with a more usable 43%, and an hour into it you'd be looking at 73%, as opposed to the 55% with either of the Sony chargers above.
43% in een half uur en 73% in een uur is toch een welkome verbetering t.o.v. 55% in een uur.

Mijn XZ3 is op dit moment alle apps aan het installeren en daarna nog de eerste update (security als het goed is), maar ik zal ergens komende dagen mijn review van de vandaag ontvangen SCTH70 Touch cover schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

masterjorie schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:14:
[...]

Je hebt een PD charger binnen gekregen, maar ziet geen verschil? Ik heb ook een PD charger besteld, maar dat duurt nog even voor die binnen is. Zal hem dan natuurlijk uitgebreid testen.
Als in.. ik heb em echt net binnen even snel opgeladen maar niet opgelet, zit nu op werk en heb geen tijd om er naar te kijken.

Gaat om dit model

https://www.anker.com/store/powercore-speed-20000/B1275011

en dit model

https://www.anker.com/pro...rport-speed-pd-5/A2056111

Was in de aanbieding bij Amazon :9

En wat me net ff snel op valt op de Anker website bij hun nieuwste powerbank model....

https://www.anker.com/store/powercore-20100-usb-c/A1371012 helemaal onderaan.
Note: Not compatible with SONY Xperia XZ & Google Pixel Dell XPS 12 9250 (2015), Dell XPS 15 (9550), Dell XPS 13 (9350) or HP Spectre x2 iPod nano / Shuffle / Classic, HP TouchPad, Dell Venue 11 Pro, Asus tablets and some GPS and Bluetooth devices.

[ Voor 44% gewijzigd door sHELL op 20-10-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
sHELL schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:52:
[...]
En wat me net ff snel op valt op de Anker website bij hun nieuwste powerbank model....

https://www.anker.com/store/powercore-20100-usb-c/A1371012 helemaal onderaan.

[...]
Maak je geen zorgen, gaat over de XZ, niet de XZ3. De XZ is volgens mij de enige van de XZ serie die geen PD ondersteund.
Wel een mooi setje! Zou de XZ3 gewoon met maximale snelheid moeten kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Nouja, dat laatste model heb ik dus niet. (had em bijna besteld) ben voor het enigste andere usb-C model gegaan (de eerste link) en dat lijkt dus een speciaal PD model te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
In het Ervaringen en Discussie topic heeft zegt Romius (ook) geen snelladen te zien. Ben benieuwd wat @Gijs van Sony te zeggen heeft hierover.
Romius schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:04:
Nou, er zit nog geen snelladen in, heb een UGreen 30W PD lader nu, maar die laat geen snelladen zien. Misschien dat het iets sneller gaat als de standaard lader. De Samsung A8 van mijn vrouw geeft wel snelladen aan hiermee.

Ik lees wel dat Android 9 wat issues heeft met snelladen, maar wat nu de status is, is mij niet duidelijk. De A8 draait nog met Android 8.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Net een testje gedaan met een PD accu pack. van 30% naar 60% in +/- 30 min en een estimate full charge in 29min. Full charge van 0 naar 100 in +/- 2 uur lijkt mij zeer waarschijnlijk mogelijk.

Maar geen melding in het display of bij de batterij settings dat het om quick charge of iets dergelijks gaat.

Specs PD Output: 5V=3A, 9V=2.6A, 15V=1.6A

CPU-Z ook ff in de gaten gehouden, batterij temp 35.5 celsius :D

-update-

Zodra de baterij leeg is doe ik een test met de DP wall charger (Specs DP Output: 5V 3A / 9V 3A / 15V 2A / 20V 1.5A)

[ Voor 50% gewijzigd door sHELL op 21-10-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Top!
Zelf heb ik alvast een testje van 0 naar 100% gedaan met de meegeleverde lader. Hierbij heb ik de telefoon leeggetrokken tot deze zichzelf uitschakelde, hierna aan de oplader gedaan en direct aangezet. Toen alle verbindingen uit en in vliegtuigstand gezet en behalve tijdens het kijken standby.

Waarden vanuit AccuBattery

Tijd (min)BC (%)T (°C)I (A)U (V)
01---
3027291.4-1.53.989
756931.51.4-1.54.174
907829.51.1-1.24.237
1259026.50.64.327
ongeveer 16010025.00.34.309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

PD wall charger van 1 naar 100% in 140 minuten.

kunnen waarschijnlijk een paar minuten van af aangezien bluetooth/wifi/cellular niet had uitgezet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
masterjorie schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:14:
In het Ervaringen en Discussie topic heeft zegt Romius (ook) geen snelladen te zien. Ben benieuwd wat @Gijs van Sony te zeggen heeft hierover.

[...]
Bedoel je een specifiek snelladen icoontje? Ik kan mij niet herinneren van de Xperia XZ2 dat we daar een speciaal icoontje voor hadden, dus je merkt het alleen aan het feit dat hij heel snel oplaadt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
sHELL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:52:
PD wall charger van 1 naar 100% in 140 minuten.

kunnen waarschijnlijk een paar minuten van af aangezien bluetooth/wifi/cellular niet had uitgezet :z
Dat scheelt al wel iets, maar het snel laden is volgens mij vooral tot ongeveer 80% en de laatste 20% duurt ook met de normale lader erg lang, zoals je kunt zien in mijn tabel. Zou je kunnen kijken hoelang het laden met jouw PD charger van 1 naar 80% duurt? (of van 20% naar 80% bijvoorbeeld, aangezien ik meestal mijn telefoon tussen de 10% en 20% aan de lader stop)

Op het XDA forum staan uitgebreide laad grafieken van de XZ2 met de UCH12 charger (QC3, wat de XZ3 niet ondersteund). Daar lijkt het snel laden maar tot ongeveer 60/70% te gaan, daarna zakt de laadspanning van 7,5V naar bijna 5V (de grafiekjes zijn niet zo makkelijk in worden uit te leggen, beter is ze even bekijken).
Gijs van Sony schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Bedoel je een specifiek snelladen icoontje? Ik kan mij niet herinneren van de Xperia XZ2 dat we daar een speciaal icoontje voor hadden, dus je merkt het alleen aan het feit dat hij heel snel oplaadt :D
Dat is ook wat ik kon vinden, dan maar het spreekwoord "meten is weten, gissen is missen" toepassen.

[ Voor 40% gewijzigd door masterjorie op 22-10-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cslaughter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 13:14
Tjebakka schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:21:
Ik heb eigenlijk één minpunt. De telefoon is echt té glad. Gister is hij heel langzaam van m'n bed af gegleden. Geen extreme schade maar wel een paar kleine krasjes in de lengte, langs de curve.

Gelukkig zijn hoesje en screenprotector onderweg :)
Zeker mee eens. Welk hoesje heb je besteld? Ik had de Sony Touch cover maar dat beviel toch niet, dus retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:09

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

cslaughter schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Zeker mee eens. Welk hoesje heb je besteld? Ik had de Sony Touch cover maar dat beviel toch niet, dus retour.
Ik heb alles via AliExpress. 40 euro voor een cover vind ik belachelijk veel :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Gisteren een "normale" charge gedaan zonder PD en kwam uit op 171 min.

En de SCSH70 Style Cover voor +/- 31 euro op de kop getikt in Duitsland.

[ Voor 36% gewijzigd door sHELL op 23-10-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Tjebakka schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:52:
[...]

Ik heb alles via AliExpress. 40 euro voor een cover vind ik belachelijk veel :P
Zelf heb ik de Sony SCTH70 touch cover ook gekocht en ik ben er echt heel tevreden mee. Zelf vind ik het een mooie case, goede bescherming (ook al is het jammer dat Sony niet zoals bij de XZ2 touch cover voor TPU heeft gekozen voor de backcover) en dat je het scherm kan gebruiken door de cover heen is echt precies wat ik zocht. In verlijking met hoesjes van AliExpress is het natuurlijk veel geld, maar ik vind het z'n geld op dit moment waard. Nu alleen nog even afwachten hoe lang hij meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
sHELL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:03:
En de SCSH70 Style Cover voor +/- 31 euro op de kop getikt in Duitsland.
Heb je linkje? Ik wil de zwarte en die is uitverkocht bij mytrendyphone.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

The-Force schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Heb je linkje? Ik wil de zwarte en die is uitverkocht bij mytrendyphone.nl
Niet meer voor dat bedrag helaas en alles uitverkocht, ze gaan hard.

-update-

Eerste hartverzakking al gehad… viel uit m'n jaszak op een betonnen plaat. :F
Schade hoesje

[ Voor 39% gewijzigd door sHELL op 25-10-2018 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister Hardware
Wat screen protector betreft, vandaag heb ik deze binnen gekregen.

https://www.bol.com/nl/p/...otector/9200000097700417/

Screen protector geeft bijna volledige bescherming, je mist alleen een beetje de zijkant maar dat wordt al weer goed beveiligd door mijn nieuwe hoesje.
Het duurde even maar ik heb een goede clear case gevonden die niet al te dik is. Het enige nadeel hierbij zijn de knoppen. Ze zijn moeilijker in te drukken maar daar raak je gewend aan. Je mist niks op design, vooral niet als je netzoals ik een zilvere variant hebt gekocht. Je verliest wel wat luxe, want het plastic voelt niet goed als het gorrila glas 5.

https://www.bol.com/nl/p/...-hoesje/9200000097731705/

Telefoon is lekker beschermd en ziet er nog steeds goed uit.

groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Mister Hardware schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:58:
Wat screen protector betreft, vandaag heb ik deze binnen gekregen.

https://www.bol.com/nl/p/...otector/9200000097700417/

https://www.bol.com/nl/p/...-hoesje/9200000097731705/

Telefoon is lekker beschermd en ziet er nog steeds goed uit.
Bij tante Ali heb je ze een heel stuk goedkoper, en zijn exact hetzelfde.

https://www.aliexpress.co...ne-Clear/32902102918.html

http://www.aliexpress.com...ass-Full/32920695440.html

Samen voor zo'n 7 Euro incl. verzending. Je moet dan wel minimaal 2 weken geduld hebben. En inderdaad, prima bescherming zonder al te veel van de 'looks' kwijt te raken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 31-10-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
Pierre_nr1 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Bij tante Ali heb je ze een heel stuk goedkoper, en zijn exact hetzelfde.

https://www.aliexpress.co...ne-Clear/32902102918.html

http://www.aliexpress.com...ass-Full/32920695440.html

Samen voor zo'n 7 Euro incl. verzending. Je moet dan wel minimaal 2 weken geduld hebben. En inderdaad, prima bescherming zonder al te veel van de 'looks' kwijt te raken.
Mijn vrienden zeiden dat ook, gewoon aliexpress. Jammer genoeg heb ik daar geen geduld voor. Ik heb de telefoon al 2 weken op zak en met al dat glibberigheid wilde ik het niet riskeren.

Zeker een goede tip voor nieuwe accesoire zoekers, alleen je moet wel de geduld ervoor hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Voor wie een goedkope maar prima werkende draadloze lader wil :

https://www.aliexpress.co...r-iPhone/32818970290.html

Deze laadt mijn XZ3 met ongeveer 35% per uur, met batterijonderhoud aan. Ik heb deze op mijn nachtkastje staan met ambient display aan. Zo kan ik 's nacht de tijd zien en wordt tevens de telefoon opgeladen. De lader en de telefoon worden niet warm. Niet verkeerd voor €8,- incl. verzendkosten. Ik had 'm binnen 1 week na aankoop in huis, zeer snel dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Pierre_nr1 op 04-11-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
Pierre_nr1 schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:14:

Deze laadt mijn XZ3 met ongeveer 35% per uur, met batterijonderhoud aan. Ik heb deze op mijn nachtkastje staan met ambient display aan. Zo kan ik 's nacht de tijd zien en wordt tevens de telefoon opgeladen. De lader en de telefoon worden niet warm. Niet verkeerd voor €8,- incl. verzendkosten. Ik had 'm binnen 1 week na aankoop in huis, zeer snel dus.
Thanx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware

Weet je er toevallig 1 die plat ligt. hou er niet van om hem staand te hebben. Meestal als ik een quick check doe, dan leg ik hem terug op dezelfde positie op me tafel. Zou fijn zijn als daar een platte quick charger ligt, maakt het net wat makkelijker (vooral handig als je tussen potjes heel even gaat appen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Heb deze besteld bij Ali express:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1mjOZdQfb_uJkHFJHq6z4vFXaD/PD-QC-3-0-FCP-Dual-USB-Charger-ROCK-36-W-Quick-Reislader-voor-iPhone-X.jpg_640x640.jpg

Pompt er zo'n 2300mA in, ipv 1500mA met een snellader. Je moet er echter wel een USB-C -> USB-C kabel bijkopen, want alleen de bovenste aansluiting ondersteund PD. +/- 13 euro.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Mister Hardware schreef op zondag 11 november 2018 @ 18:02:
[...]

Weet je er toevallig 1 die plat ligt. hou er niet van om hem staand te hebben. Meestal als ik een quick check doe, dan leg ik hem terug op dezelfde positie op me tafel. Zou fijn zijn als daar een platte quick charger ligt, maakt het net wat makkelijker (vooral handig als je tussen potjes heel even gaat appen).
Deze bijvoorbeeld : http://www.aliexpress.com...Charging/32868250900.html

Deze is 10A, heeft dus een redelijke laadsnelheid. Het is en blijft 'Chinees' spul, maar daar is de prijs ook naar.

De staande die ik heb gekocht voldoet boven verwachting, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:15
Ik ben zelf niet heel blij met de SCSH70, vind een doorzichtig hoesje gekocht voor 10 euro toch mooier en handiger. Dus als iemand er blij mee is ? 25 euro..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik heb deze aangeschaft bij tante Ali :

https://www.aliexpress.co...e-Hybrid/32913123924.html

Voor €2,48 incl. verzendkosten heb je het in huis. Het zwarte hoesje past ook veel beter bij de XZ3 dan de doorzichtige en het past perfect.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:55
Brotuck schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:12:
Ik ben zelf niet heel blij met de SCSH70, vind een doorzichtig hoesje gekocht voor 10 euro toch mooier en handiger. Dus als iemand er blij mee is ? 25 euro..
Zit bij die cover de opening voor de front camera? Ik zie daar verwarrende opmerkingen over online.

Mogelijk wel geïnteresseerd. Beetje afhankelijk van logistiek etc. DM ?

EDIT: verkeerd typenummer gezien denk ik. Dit is niet de Touch Cover toch?

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 15-11-2018 10:26 ]

• roeffie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-02 15:56
https://m.aliexpress.com/...tail2msiteDetail&spider=y

Deze vandaag met de post ontvangen.
Werkt en past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 15:43
bilgy_no1 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:24:
[...]

Zit bij die cover de opening voor de front camera? Ik zie daar verwarrende opmerkingen over online.

Ik heb de Touch Cover en de front camera doet het niet als je de cover dicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:15
bilgy_no1 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:24:
[...]

Jawel de cover touch is het wel degelijk.
1x op mijn telefoon gehad, maar ben gewoon geen fan van een klepje (ook al is het doorzichtig)

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

Ik heb deze USB PD charger besteld.

https://www.banggood.com/...-Plus-iPad-p-1275098.html

Hij is er ook in het zwart. Ik heb USD 10.99 betaald, nu iets duurder maar je moet gewoon de prijs in de gaten houden, wordt wel weer goedkoper.

Maximaal 18 watt dus niet voor zware laptops. Ik verwacht dat de telefoon toch niet veel sneller kan laden met een zwaardere lader. Ik denk van 0 - 60 % in een halfuur tijd, ik zal terugkoppeling geven zodra ik de lader binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister Hardware
https://www.sonymobile.co...ries/fast-charger-uch32c/

onze pd lader is eindelijk hier. Alleen wanneer is hij leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:59
Ik bestel toch gewoon de Blitzwolf PD charger. Heb nog gekeken naar de Sony eigen lader maar eigenlijk net zo tevreden met BlitzWolf.

Ik ben verder eigenlijk nog op zoek naar een sticker a la Dbrand. Hij is behoorlijk glad en een hoesje vind ik altijd zo een afbreuk doen aan de lijnen. Ik gebruik enkel een hoesje in de auto om hem aan mijn houder te plakken (magnetisch).

Overigens, een net hard cover hoesje kan ik ook wel waarderen. Ik zie hier enkel flipcovers / bookcovers voorbij komen maar niet mijn ding.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

De BlitzWolf werkt prima bij lage accuspanning. Tussen de 0- en 50% kost je 30 minuten. Na 50% begint de snelheid af te nemen. Na 70% is de lader niet sneller dan een langzame lader. Alles om de batterij niet te mishandelen.

Ideaal dus om te gebruiken als je met een bijna lege telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Bedankt voor de tip, vandaag mijn XZ1 omgeruild voor een XZ3. Ik ga deze ook op mijn nacht kastje gebruiken.

Heb jij ambient display altijd aan, lijkt me zonde van de batterij wanneer je niet aan het laden bent?

Nu nog een goed hoesje, vindt het eigenlijk zonde maar zonder is ook een risico.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Pierre_nr1
@Chaoss Graag gedaan. Ik heb de XZ3 inmiddels niet meer. Ik had ambient display wel altijd aanstaan, ik vond de impact op het batterijverbruik wel meevallen namelijk. Veel plezier met je XZ3, het is en blijft een erg mooi toestel.

btw.....de draadloze lader gebruik ik op dit moment met mijn S10, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Moet je de telefoon eigenlijk uit het hoesje halen om draadloos te laden?

En heb je nog een tip wat betreft een hoesje? Ik zie door de bomen het bos niet op ali

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1