Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gijs van Sony
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10-12 11:05

Sony heeft de Xperia XZ3 angekondigd in Berlijn tijdens IFA 2018. De meest in het oog springende feature van deze telefoon is het 6.0" inch 18:9 QHD+ HDR OLED scherm.

De Xperia XZ3 in het kort:
  • Sony’s BRAVIAģ TV technologie in een 6.0” inch QHD+ HDR curved OLED scherm met 18:9 verhouding.
  • Bedien je scherm aan de zijkant van de Xperia XZ3 met het nieuwe Side sense met Artificial Intelligence. Open apps, ga terug, maak foto’s en zoom in door bediening aan de zijkant van je toestel.
  • Snel openen van de camera met Smart Launch van de 19 megapixel Motion Eye Advanced camera
  • CreŽer entertainment in 4K HDR, Full HD Super slow-motion en met de Advanced 3D Creator.
  • Maak de selfies met de 13 MP frontcamera, inclusief Bokeh-effect functie.
  • Geniet direct van het nieuwste besturingssysteem van Google: Android 9 Pie.
  • 3.330 mAh batterij met Wireless Charging (Qi Mid)
De Xperia XZ3 komt op 5 oktober uit en heeft een verkoopadviesprijs van §799,-.Nieuws:
ToestelSony Xperia XZ3
BesturingssysteemAndroid 9.0 Pie
Scherm6,0" 2.880x1.440 HDR OLED
ProcessorQualcomm Snapdragon 845
Processorsnelheid2,8GHz
VideochipAdreno 630
Werkgeheugen4GB
Opslaggeheugen64GB
Extern geheugenMicroSD
Accucapaciteit3.330mAh
Frontcam13MP
Camera19MP
Afmetingen158 x 73 x 9.9mm
Gewicht195 gram
ConnectiviteitWiFi
Bluetooth
GPS / Glonass
OverigRGB notificatie LED
Vingerafdrukscanner
USB C met draadloos laden
Adviesprijs§799

Support

Gijs van Sony wijzigde deze reactie 10-09-2018 11:54 (9%)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
@Gijs van Empel zou je ook een levertijd & prijzen en Accessoires topic aan kunnen maken, zodat we dat gescheiden kunnen houden, net zoals bij de andere toesteltopics? :)

• ica1984
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10-12 14:31
als ik mediamarkt mag geloven zit er standaard een bedraade 3,5mm headset bij 8)7
heb je gelijk wat aan de bijgeleverde verloop stekker :F

Verpakkingsinhoud:
Handleiding, Oplader + USB-C kabel, USB-C-naar-3.5 mm adapter, MH750 Earphones

• Sorbo
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:30

Sorbo

Uw hulp in huis!

ica1984 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:15:
als ik mediamarkt mag geloven zit er standaard een bedraade 3,5mm headset bij 8)7
heb je gelijk wat aan de bijgeleverde verloop stekker :F

Verpakkingsinhoud:
Handleiding, Oplader + USB-C kabel, USB-C-naar-3.5 mm adapter, MH750 Earphones
Dit was bij de XZ2 ook zo, daar zat ook een 3,5mm headset in de doos (niet zeker of dit de MH750 was) waardoor je inderdaad direct je 3,5mm-naar-USB-C verloopje goed kon gebruiken :+

• Baddie09
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09-12 18:42
Yeah, ik mag tijdens de Oktober Testfest een Sony Xperia XZ3 gaan testen. Omdat ik de standaard reviews altijd een beetje hetzelfde vind wil ik voor de verandering ook 'lezersvragen' gaan beantwoorden.
Mocht je graag zaken getest zien, of heb je vragen over het toestel die ik zou kunnen beantwoorden, zou je die mij dan kunnen sturen via een DM of als reply op deze post.

Alvast erg bedankt en tot de review-release! :)

En jullie uit dit forum, wellich hebben jullie al wat vragen voor mij
@Gijs van Empel
@rens-br
@ica1984
@Sorbo

• ica1984
  • Laatst online: 10-12 14:31
Baddie09 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:26:
Yeah, ik mag tijdens de Oktober Testfest een Sony Xperia XZ3 gaan testen. Omdat ik de standaard reviews altijd een beetje hetzelfde vind wil ik voor de verandering ook 'lezersvragen' gaan beantwoorden.
Mocht je graag zaken getest zien, of heb je vragen over het toestel die ik zou kunnen beantwoorden, zou je die mij dan kunnen sturen via een DM of als reply op deze post.

@Gijs van Empel
@rens-br
@ica1984
@Sorbo
heb niet echt iets bijzonders, maar ben benieuwd of de standaard apps nu te verwijderen zijn en of foto software is verbeterd (kwaliteit van foto's dit was naar mijn idee het probleem van de vorige telefoons)

ow en heel veel plezier natuurlijk

• falcon123
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Ik ben inderdaad ook benieuwd naar de software kant voor het maken van foto's en video's. Mijn laatste Sony Xperia is de Z5 en daar werd toen ook aangegeven dat deze een hele goede camera had, maar uit eindelijk waren de foto's achteraf toch niet altijd even goed. Als je te werk ging met de manual settings, dan kon je waarschijnlijk wel goed krijgen, maar dat wil je niet altijd(iig ik niet).

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-12 13:49

@Gijs van Empel
@rens-br
@ica1984
@Sorbo
Ik heb er wel 1. In meerdere video reviews van deze en de Compact geven ze als nadeel dat de software heel buggy is. Voor de rest zijn alle reviews eigenlijk heel positief, maar als de telefoon buggy is en apps vaker dan normaal crashen is dat toch een reden om deze niet te nemen.

• Gijs van Sony

@Gijs van Empel
@rens-br
@ica1984
@Sorbo
Mijn vragen zouden niet zo eerlijk zijn, aangezien ik ook degene ben die ervoor heeft gezorgd dat we met dit toestel in Tweakers Fest zitten :*) . Heb er dus een bepaald commercieel belang bij ;).

Laten we hem omdraaien, als jij vragen hebt over het toestel, wil je ze dan aan mij stellen? Dan kan ik je direct helpen!

Ps. Er zit inderdaad een standaard bedraad setje oortjes in de doos (MH750), en een verloopstukje naar 3.5mm jack.

• Gijs van Sony
thefal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:45:
[...]

Ik heb er wel 1. In meerdere video reviews van deze en de Compact geven ze als nadeel dat de software heel buggy is. Voor de rest zijn alle reviews eigenlijk heel positief, maar als de telefoon buggy is en apps vaker dan normaal crashen is dat toch een reden om deze niet te nemen.
Uiteraard zeker iets om te testen! Ik kan wel verklaren waarom dit bij de XZ3 in reviews die je tot nu toe gezien hebt het geval kan zijn: het zijn veelal prototypes en/of toestellen met niet de finale software die gebruikt worden pre-launch. Dit zou zeker met de toestellen uit het Tweakers Fest niet het geval moeten zijn.

• Baddie09
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 09-12 18:42
Gijs van Empel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:15:
[...]

Mijn vragen zouden niet zo eerlijk zijn, aangezien ik ook degene ben die ervoor heeft gezorgd dat we met dit toestel in Tweakers Fest zitten :*) . Heb er dus een bepaald commercieel belang bij ;).

Laten we hem omdraaien, als jij vragen hebt over het toestel, wil je ze dan aan mij stellen? Dan kan ik je direct helpen!

Ps. Er zit inderdaad een standaard bedraad setje oortjes in de doos (MH750), en een verloopstukje naar 3.5mm jack.
haha okey, maar misschien heb je dan wel een uitdaging voor me, zodat ik het toestel optimaal kan testen :P
Verder, dank voor het beschikbaar stellen, heb er nu al zin in.

• sHELL
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 22:41

sHELL

Canon sletje

@Gijs van Empel
@rens-br
@ica1984
@Sorbo
Iets wat ik laatst zag bij een andere telefoon en android 9 standaard in hoort te zitten is een batterij indicator bij bluetooth apparaten. Ik vroeg me af hoe ze dat doen met de XZ3, of dat ze lui zijn en die optie hebben weg gelaten.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Gijs van Sony
Baddie09 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:38:
[...]

haha okey, maar misschien heb je dan wel een uitdaging voor me, zodat ik het toestel optimaal kan testen :P
Verder, dank voor het beschikbaar stellen, heb er nu al zin in.
Uitdaging, voor zover je dat nog niet doet is om te ervaren hoe het is om je favoriete (Netflix) serie niet op de TV te kijken maar op de Xperia XZ3! Naast de kijkervaring ben ik dan ook heel benieuwd wat je van het geluidsniveau en -kwaliteit van de stereo speakers vindt en hoe je het Dynamic Vibration System ervaart :D

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10-12 13:49
Gijs van Empel schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:17:
[...]

Uiteraard zeker iets om te testen! Ik kan wel verklaren waarom dit bij de XZ3 in reviews die je tot nu toe gezien hebt het geval kan zijn: het zijn veelal prototypes en/of toestellen met niet de finale software die gebruikt worden pre-launch. Dit zou zeker met de toestellen uit het Tweakers Fest niet het geval moeten zijn.
Ik ben dom. De video's de ik heb gezien gaan over de XZ2 (twee). Zie bijvoorbeeld deze video: YouTube: Sony Xperia XZ2 Review | 2 Months Later! Deze review is een paar maanden na release gedaan en toch waren er toch nog veel bugs blijkbaar. Daarmee blijft mijn vraag wel: Zal dit bij de XZ3 beter gaan?

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:55

SkyStreaker

Taz no like water!

De LDAC - hoe is deze ten opizchte van de quadcore 32-bit DAC in de LG v20/v30/etc?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 30-09-2018 20:19 (52%)

Blizzard: Tekknician#2871 MTGA Direct: SkyStreaker#18517

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:02
Wellicht een upgrade voor mij. Ik heb nu de Pixel 2 XL maar draag Sony een warm hart toe.

Ben benieuwd of het scherm echt zo sprankelend mooi is. En de accuduur moet okť zijn ( dus makkelijk een dag door komen met enkel gebruik van WA, nieuws checken, uurtje browsen en mailen.

• Johannes77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-12 17:07

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• Gijs van Sony
SkyStreaker schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:15:
De LDAC - hoe is deze ten opizchte van de quadcore 32-bit DAC in de LG v20/v30/etc?
Ik weet niet hoe het zich verhoudt tov andere telefoons, maar dit is wellicht een interessant artikel om over LDAC in Xperia's te lezen: https://www.androidauthority.com/sony-ldac-codec-790690/

• Johannes77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-12 17:07
soskes schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:09:
Wellicht een upgrade voor mij. Ik heb nu de Pixel 2 XL maar draag Sony een warm hart toe.

Ben benieuwd of het scherm echt zo sprankelend mooi is. En de accuduur moet okť zijn ( dus makkelijk een dag door komen met enkel gebruik van WA, nieuws checken, uurtje browsen en mailen.
Ik heb tijdens de review periode vaak hele lange dagen gemaakt. Van half vier in de nacht tot een uur of twaalf 's nachts. Heel vies, maar dat is weer een ander onderwerp. Ik redde het over het algemeen goed, en zit ik vaak op mijn telefoon

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• soskes
  • Laatst online: 21:02
Dat is goed om te horen.

Ik zal sowieso je review eens gaan bestuderen.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

@Gijs van Empel

Kan jij mij eventueel vertellen of er voor deze In-ears (WF-1000X) ook een FW update komt of iets dergelijks die er voor zorgt dat de samenwerking tussen beidde optimaal is? Of iets dat de mogelijkheden van de LDAC optimaal benut worden?
Dit is wellicht een lastig te beantwoorden vraag :) Maar zou het zeker appreciŽren! :D

SkyStreaker wijzigde deze reactie 03-10-2018 09:55 (11%)

• Gijs van Sony
SkyStreaker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:50:
@Gijs van Empel

Kan jij mij eventueel vertellen of er voor deze In-ears (WF-1000X) ook een FW update komt of iets dergelijks die er voor zorgt dat de samenwerking tussen beidde optimaal is? Of iets dat de mogelijkheden van de LDAC optimaal benut worden?
Dit is wellicht een lastig te beantwoorden vraag :) Maar zou het zeker appreciŽren! :D
Oei, ja dat is zeker een lastige en ik moet helaas bekennen dat mijn productkennis niet veel verder reikt dan Mobile. Dit antwoord moet ik je schuldig blijven :/

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10-12 13:24
De WF-1000x oortjes ondersteunen geen LDAC (alleen SBC en AAC, geloof ik). Ik had ze gekocht en meteen teruggebracht door rechteroor-problemen. Meteen de deur uit gelopen met de 1000xm3.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Gijs van Empel schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Oei, ja dat is zeker een lastige en ik moet helaas bekennen dat mijn productkennis niet veel verder reikt dan Mobile. Dit antwoord moet ik je schuldig blijven :/
Geeft niet! :D
4acesNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:46:
De WF-1000x oortjes ondersteunen geen LDAC (alleen SBC en AAC, geloof ik). Ik had ze gekocht en meteen teruggebracht door rechteroor-problemen. Meteen de deur uit gelopen met de 1000xm3.
Okay, okay ^^. Ik stoor mij echter niet zo heel erg aan die hele kleine momentjes van signaalverlies, ik heb geleerd ze te negeren. Als is het met de laatste FW-update een stuk minder geworden.

SkyStreaker wijzigde deze reactie 03-10-2018 11:00 (24%)

• 4acesNL
Bij mij werd het juist slechter met de update. Zo erg, dat het onbruikbaar werd.
LDAC is een bluetooth codec, Dus geen hardware (Voor oortjes met een draadje )DAC.

4acesNL wijzigde deze reactie 03-10-2018 11:34 (64%)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

4acesNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:20:
Bij mij werd het juist slechter met de update. Zo erg, dat het onbruikbaar werd.

[...]

LDAC is een bluetooth codec, Dus geen hardware (Voor oortjes met een draadje )DAC.
Dat weet ik, daarom vroeg ik het ook.

• 4acesNL
Ja, daar is geen makkelijk antwoord op. Als je met goede bedrade headphones luistert met ingebouwde (LG) DAC dan is dat altijd nog beter dan bluetooth. Maar de LDAC codec kan Hi-Res files streamen, en dat klinkt toch wel erg goed.

Ik had ooit ergens gelezen dat LG geen LDAC ondersteuning had, maar volgens mij is dat sinds OREO zo dat Android in het algemeen LDAC ondersteuning heeft gekregen.

• evdakker
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-12 11:58
Het is misschien meer een algemene vraag over de Sony skin over android Pie, maar ik stel 'm toch maar hier: ondersteunt de XZ3 out-of-the box ook het instellen van dual apps? Zoals andere grote merken met een eigen skin dat doen in hun settings (Samsung met hun dual messenger, Huawei met app twin)? Ik heb het nodig voor mijn twee WhatsApp accounts. Ik heb hier nergens iets over kunnen vinden, dus ik vrees het ergste. Ik vind het een beetje overkill om parallel space te moeten gebruiken voor alleen een tweede whatsapp nummer. En iets als GBwhatsAapp of zo doe ik ook liever niet.

• Noenie
  • Laatst online: 06-12 11:02
Toestel in mijn handen gehad afgelopen week, en uiteindelijk de knoop doorgehakt en het toestel op coolblue gepreordered. Rood uiteindelijk, je kan 100x een verschillende website bezoeken en naar de kleur kijken, en altijd zijn de foto's anders.

Nu zit ik alleen met de vraag of ik het toestel wil verzekeren, je zit zo op 12%(90 euro) van je aanschafwaarde in een 1 jarige verzekering zonder diefstal/verlies. inclusief dan ga je naar 16%(125 euro).

Wat is de strekking voor dit soort verzekeringen onder jullie?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• evdakker
De strekking is: niet doen. Het is naar verhouding vreselijk duur, de verzekering doet vaak lastig bij schadegevallen, en er zitten beperkingen aan de dekking, en allerlei kleine lettertjes in de voorwaarden. Beter is het om te kijken of een smartphone onder je inboedeldekking valt, of dat je daar een aanvullende kostbaarhedendekking bij kunt afsluiten. Zo'n verzekering is vaak niet duurder dan een toestelverzekering, maar dan zijn wel meteen Šl je kostbaarheden verzekerd.
Het verstandigste is natuurlijk om zelf een bedrag te reserveren voor het geval van diefstal of schade...

evdakker wijzigde deze reactie 04-10-2018 15:52 (10%)

• 4acesNL
Ik vind het overigens jammer dat er zo weinig coverage is wat betreft Sony telefoons. Erg ondergewaardeerd merk. Dit terwijl ze over een eigen smoel en kwaliteiten bezitten.

• Schmoove
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Nu gratis WH-1000XM3 erbij!
Direct besteld.

https://campaigns.sonymobile.com/xperia-xz3-nederland/

Schmoove wijzigde deze reactie 06-10-2018 10:14 (39%)

• musicfreak
  • Laatst online: 21:50
4acesNL schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:03:
Ik had ooit ergens gelezen dat LG geen LDAC ondersteuning had, maar volgens mij is dat sinds OREO zo dat Android in het algemeen LDAC ondersteuning heeft gekregen.
Helaas is het niet zo eenvoudig. Sony heeft de LDAC codec gratis beschikbaar gesteld aan fabrikanten echter niet alle merken implementeren het ook. Zo ondersteund geen enkele Nokia telefoon LDAC (en ook geen Aptx trouwens), terwijl mijn goedkope Samsung J3 2017 van het werk dat wel doet. Het vergt dus wat onderzoek helaas.
Sony ondersteund beide bluetooth codecs gelukkig wel in veel van hun toestellen.

Mijn platencollectie op Discogs

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Ik heb hem nu binnen, de eerste indrukken bevallen mij :) Het scherm was voor mij belangrijk en die stelt niet teleur. Het materiaal voelt glad aan, maar de telefoon is zo gemaakt dat je toch wel dat gevoel van grip hebt. Het is even wennen aan de plaatsing van de vingerafdruk en powerbutton.

Op dit moment, dik tevreden over mijn aanschaf :)

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10-12 15:20

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

4acesNL schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:17:
Ik vind het overigens jammer dat er zo weinig coverage is wat betreft Sony telefoons. Erg ondergewaardeerd merk. Dit terwijl ze over een eigen smoel en kwaliteiten bezitten.
Hier begrijp ik ook helemaal niks van. In vergelijkende tests van smartphone camera's wordt bijvoorbeeld bijna nergens de XZ2 Premium meegenomen.

• Romius
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:31
Heb sinds vandaag ook de XZ3 binnen en de eerste indrukken zijn ook goed. Weer even wennen aan Android, maar gelukkig weinig bloatware erop. Scherm ziet er goed uit en de foto’s zijn ook niet verkeerd, vind ik.

• rolschaatser
  • Laatst online: 05-12 15:04
Meer mensen het probleem dat je ringtone niet wordt onthouden waardoor je je telefoon niet hoort ?

Ik heb in de slede een nano sim + micor sd zitten , en sim 1 vraagt om de pincode , dus daar heb ik een ringtone onder hangen. Maar door een wazige reden wordt deze veranderd naar "Geen" waardoor ik de telefoon niet hoor , iemand tips waarom dit gebeurd ?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Vandaag systeem update geÔnstalleerd. Er is wel een kleine kanttekening. Prestaties van de radio tov. T-mobile zijn wat ondermaats op bepaalde plekken. Hier presteerde mijn oude s7+ wel wat beter.

• Gijs van Sony
Romius schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:28:
Heb sinds vandaag ook de XZ3 binnen en de eerste indrukken zijn ook goed. Weer even wennen aan Android, maar gelukkig weinig bloatware erop. Scherm ziet er goed uit en de foto’s zijn ook niet verkeerd, vind ik.
Een van de vernieuwingen in de software is ook dat je bij het instellen van de telefoon kan kiezen welke 'standaard' apps je geÔnstalleerd wilt hebben. Zo willen we ongewenste bloatware voorkomen, fijn dat dit bevalt.

• Gijs van Sony
rolschaatser schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:54:
Meer mensen het probleem dat je ringtone niet wordt onthouden waardoor je je telefoon niet hoort ?

Ik heb in de slede een nano sim + micor sd zitten , en sim 1 vraagt om de pincode , dus daar heb ik een ringtone onder hangen. Maar door een wazige reden wordt deze veranderd naar "Geen" waardoor ik de telefoon niet hoor , iemand tips waarom dit gebeurd ?
Hi, dus onder Instellingen > Geluid > Ringtone - SIM 1 blijft je gekozen Ringtone niet staan, maar verandert hij steeds terug naar 'Geen'? Telefoon al een keer opnieuw opgestart etc? En toevallig de software update al geÔnstalleerd?

• rolschaatser
Dat is correct , gekozen ringtone blijft niet "hangen" . Ja laatste update staat erop, en geregeld aan en uit gezet

• Schmoove
Heb hem nu een dag of 2. Heel mooie telefoon. Paar kleine irritaties:

1. Android 9 staat erop en dat is mooi, maar het nieuwe multitasking menu is er niet en gestures zijn ook nergens te bekennen.

2. Notificatie dropdown (quick toggles... of hoe je dat ook noemt) is zwart en is niet aan te passen. Standaard Android 9 laat je kiezen tussen zwart en wit.

3. Sommige applicaties vullen het scherm niet. Bijvoorbeeld Spotify. De Galaxy S8/S9 kan apps forceren om schermvullend te zijn. De XZ3 om onverklaarbare reden niet...

Verder fraai toestel.

Schmoove wijzigde deze reactie 09-10-2018 15:16 (5%)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Vandaag was er een OTA systeem-update, maar wat het exact betrof kon ik niet echt vinden, iemand een idee?

• rolschaatser
Gijs van Sony schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:14:
[...]

Hi, dus onder Instellingen > Geluid > Ringtone - SIM 1 blijft je gekozen Ringtone niet staan, maar verandert hij steeds terug naar 'Geen'? Telefoon al een keer opnieuw opgestart etc? En toevallig de software update al geÔnstalleerd?
Ik heb een factory reset gedaan, en het ziet eruit dat het nu weer normaal is. Weet alleen niet waar het vandaan komt dat het niet gefunctioneerd heeft.

bedankt voor het meedenken

• Gijs van Sony
SkyStreaker schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:43:
Vandaag was er een OTA systeem-update, maar wat het exact betrof kon ik niet echt vinden, iemand een idee?
Dergelijke updates aan het begin van de lifecycle omvatten heel vaak heel veel verschillende kleine updates om de functionaliteit van het toestel te verbeteren. Ik weet het, dat blijft vaag, maar het zal een hele waslijst zijn aan kleine verbeteringen.

• lithiumangel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 26-11 12:42

lithiumangel

Tuurlijk !

Niet echt makkelijk om te vergelijken op een eerlijke manier.
Je hebt altijd verlies met draadloos. En LDAC is puur wireless over BT en werkt alleen met supported Sony wireless bluetooth headets, de 32-bit DAC uit de LG is voor wired toepassingen. Enige manier om dit uit te testen is om een Sony WH-1000X M2 of M3 te pakken, deze beluisteren op LDAC op een Sony toestel, dan de bijgevelerde 3.5mm jack pakken en dit te testen op een LG toestel.

Maar als je serieus bent over je audio en bedraad wilt, dan neem je ook een custom kabel van zilver oid wat ik destijds voor m`n XBA-A3 gedaan had. En dan is de standaard el-cheapo kabeltje die toch in de doos was gegooid voor " just in case" (primair koop je die bovenstaande headset voor draadloos natuurlijk) ook weer niet benchmark waardig materiaal.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Schmoove schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:54:
Heb hem nu een dag of 2. Heel mooie telefoon. Paar kleine irritaties:

3. Sommige applicaties vullen het scherm niet. Bijvoorbeeld Spotify. De Galaxy S8/S9 kan apps forceren om schermvullend te zijn. De XZ3 om onverklaarbare reden niet...

Verder fraai toestel.
Omdat dat iets wat Samsung in hun rom hebben ingebakken m.b.t hun Touchwiz ervaring. (samen met 100+ andere vaak niet echt handige dingen) En niet een standaard android OS iets. Vandaar.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik heb de XZ3 sinds afgelopen Vrijdag, zeer fijn toestel. scherm is erg indrukwekkend, ligt goed in de handen. Vooral eens Youtube HDR filmpjes kijken op 1440P/60FPS HDR , spat het er echt van af.

Vanaf vandaag kan je dus de headphones claimen via de Sony site. Dit gedaan. Alles netjes ingevuld en geregeld. En bij het laatste "Okay" bevestigings knopje kreeg ik een foutmelding 'something went wrong"
Daarna kom je terug in de hoofdpagina, en als je het nogmaals doorloopt krijg je bij stap 1 de foutmelding:

" Er is iets mis met je IMEI-nummer. Neem contact op met Customer Care 0900 8998318 (normaal tarief). CODE 96" (m.a.w deze is al gebruikt)

Geen bevestings e-mail ontvangen op het gebruikte e-mail adres. Customer care gebeld, 18 minuten in de wacht voordat ik het opgaf. Ik probeer het later nogmaals. In de tussentijd raad ik iedereen aan even te wachten met het claimen van je headphones.

UPDATE:
Net weer even gebeld, direct iemand aan de lijn gehad. Verteld dat de lancering van de site niet goed gegaan is. Telefoon staat bij hun roodgloeiend met mensen met hetzelfde probleem. Sommige mensen komen soms door de procedure heen maar krijgen een incorecte bevestigings mail (van een oude actie oid) - ze werken eraan. Het advies is probeer het in de avond nogmaals, maar de beste man raadde eigenlijk morgen aan.

Ik zal het morgen nog eens proberen maar ik hoop niet dat het systeem mijn IMEI nu vast geregistreerd heeft als zijnde " Geclaimed " - want dat word weer helpdesk bellen.

lithiumangel wijzigde deze reactie 10-10-2018 15:14 (42%)

• Gijs van Sony
lithiumangel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:13:
Ik heb de XZ3 sinds afgelopen Vrijdag, zeer fijn toestel. scherm is erg indrukwekkend, ligt goed in de handen. Vooral eens Youtube HDR filmpjes kijken op 1440P/60FPS HDR , spat het er echt van af.

Vanaf vandaag kan je dus de headphones claimen via de Sony site. Dit gedaan. Alles netjes ingevuld en geregeld. En bij het laatste "Okay" bevestigings knopje kreeg ik een foutmelding 'something went wrong"
Daarna kom je terug in de hoofdpagina, en als je het nogmaals doorloopt krijg je bij stap 1 de foutmelding:

" Er is iets mis met je IMEI-nummer. Neem contact op met Customer Care 0900 8998318 (normaal tarief). CODE 96" (m.a.w deze is al gebruikt)

Geen bevestings e-mail ontvangen op het gebruikte e-mail adres. Customer care gebeld, 18 minuten in de wacht voordat ik het opgaf. Ik probeer het later nogmaals. In de tussentijd raad ik iedereen aan even te wachten met het claimen van je headphones.

UPDATE:
Net weer even gebeld, direct iemand aan de lijn gehad. Verteld dat de lancering van de site niet goed gegaan is. Telefoon staat bij hun roodgloeiend met mensen met hetzelfde probleem. Sommige mensen komen soms door de procedure heen maar krijgen een incorecte bevestigings mail (van een oude actie oid) - ze werken eraan. Het advies is probeer het in de avond nogmaals, maar de beste man raadde eigenlijk morgen aan.

Ik zal het morgen nog eens proberen maar ik hoop niet dat het systeem mijn IMEI nu vast geregistreerd heeft als zijnde " Geclaimed " - want dat word weer helpdesk bellen.
Hi @lithiumangel, er was inderdaad een probleem bij ons aan de server-kant |:( .

Aangezien dit Tweakers is kan ik wel wat details delen. De database draait bij ons op twee verschillende servers ivm security en betrouwbaarheid (dit laatste werkt nu dus even averechts). Helaas zat op 1 van de 2 servers een probleem waardoor de "Oops, something went wrong" werd getoond. Dit heeft waarschijnlijk te maken dat deze server niet is aangepast aan het meest recente datascript, wat wel zo had moeten zijn. Op de andere server was dit geen probleem, waardoor mensen die random op deze server terecht kwamen er wel doorheen kwamen (en de foutieve bevestigingsmail ontvingen - dit was een synchronisatiefout aan onze kant en is al opgelost). Deze mogelijke oorzaak wordt momenteel nog uitgebreid door ons team getest, zodat we hopelijk morgen stabiel weer live kunnen. Omdat we al gezien hebben dat sommige mensen wel de foutmelding kregen (wat duidt op geen entry in de db), maar ook de melding dat hun IMEI al was geregistreerd kregen (wat duidt op wel een entry in de db) zullen we de automatische check op dubbele IMEI er morgen niet op zetten zodat men zich opnieuw kan registreren.

Voor vragen kan je je ook altijd direct aan mij richten. Ik krijg daar desktop notificaties van, dus ben er meestal snel bij (als ik achter mijn PC zit).

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

wow. Bedankt voor de heldere en uitgebreide reactie op de problematiek achter de schermen m.b.t de website voor het claimen van de headphones.

Zo te horen hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken over dubbele IMEI entries. Ik kreeg daar idd een foutmelding over toen ik het nogmaals probeerde na de initieele "oops" melding. Denkende dat het mijn schuld was dat m`n sessise mischien verlopen was terwijl ik de documentatie regelde.

Ik probeer het morgen avond nog weleens. Nogmaals bedankt !

• Schmoove
lithiumangel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Omdat dat iets wat Samsung in hun rom hebben ingebakken m.b.t hun Touchwiz ervaring. (samen met 100+ andere vaak niet echt handige dingen) En niet een standaard android OS iets. Vandaar.
Dat zal best, maar het is gewoon heel dom om dit niet in te bouwen... ook al is het niet standaard.
Het is welliswaar aan de app ontwikkelaar om 18:9 ondesteuning te activeren, maar te veel ontwikkelaars doen het gewoon niet en daaronder enkele veel gebruikte apps zoals bv Spotify.

Samsung (LG trouwens ook) heeft dat gewoon goed gezien en geeft je de optie om het te forceren. Zou Sony ook gewoon moeten doen. Het gewoon negeren slaat nergens op.

• Gijs van Sony
lithiumangel schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:22:
wow. Bedankt voor de heldere en uitgebreide reactie op de problematiek achter de schermen m.b.t de website voor het claimen van de headphones.

Zo te horen hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken over dubbele IMEI entries. Ik kreeg daar idd een foutmelding over toen ik het nogmaals probeerde na de initieele "oops" melding. Denkende dat het mijn schuld was dat m`n sessise mischien verlopen was terwijl ik de documentatie regelde.

Ik probeer het morgen avond nog weleens. Nogmaals bedankt !
En als het goed is zijn de problemen nu verholpen en kan je je registreren via https://campaigns.sonymob...3-nederland/public/#claim. Kan je het mij laten weten als je tegen problemen aanloopt?

• Rzarect0r
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:39
Gijs van Sony schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

En als het goed is zijn de problemen nu verholpen en kan je je registreren via https://campaigns.sonymob...3-nederland/public/#claim. Kan je het mij laten weten als je tegen problemen aanloopt?
Zojuist gelukt!

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Ook bij mij een succes verhaal ! Registratie voltooid, direct een bevestingsmail ontvangen.

• revolised
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:05
evdakker schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:28:
Het is misschien meer een algemene vraag over de Sony skin over android Pie, maar ik stel 'm toch maar hier: ondersteunt de XZ3 out-of-the box ook het instellen van dual apps? Zoals andere grote merken met een eigen skin dat doen in hun settings (Samsung met hun dual messenger, Huawei met app twin)? Ik heb het nodig voor mijn twee WhatsApp accounts. Ik heb hier nergens iets over kunnen vinden, dus ik vrees het ergste. Ik vind het een beetje overkill om parallel space te moeten gebruiken voor alleen een tweede whatsapp nummer. En iets als GBwhatsAapp of zo doe ik ook liever niet.
Heb je hier nog antwoord op gehad? Ik ben namelijk ook heel benieuwd!

• evdakker
revolised schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Nee, ik ben nog niet wijzer geworden. Maar ik vermoed dat Sony dit niet in hun smartphones heeft ingebakken (net zoiets als bv. volledige schermweergave forceren). De aanpassingen in de skin van Sony over Android heen is blijkbaar een stuk lichter dan die van andere fabrikanten. Wat zowel voordelen heeft als nadelen... Als ik mijn XZ3 van de MediaMarkt binnen krijg (hopelijk ergens begin volgende week) zal ik het testen.

• revolised
evdakker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Nee, ik ben nog niet wijzer geworden. Maar ik vermoed dat Sony dit niet in hun smartphones heeft ingebakken (net zoiets als bv. volledige schermweergave forceren). De aanpassingen in de skin van Sony over Android heen is blijkbaar een stuk lichter dan die van andere fabrikanten. Wat zowel voordelen heeft als nadelen... Als ik mijn XZ3 van de MediaMarkt binnen krijg (hopelijk ergens begin volgende week) zal ik het testen.
Ok, in ieder geval bedankt voor je snelle reactie!

@Gijs van Sony Weet jij dit toevallig?

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

revolised schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb het toestel al bijna een week, maar nee. Dat word niet out-of-the-box supported zoals bijvoorbeeld Samsung dat heeft. Ik heb weliswaar niet de dual-sim variant v.d XZ3. Geen idee of het op die variant anders is.

lithiumangel wijzigde deze reactie 11-10-2018 14:33 (3%)

• revolised
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:33:
[...]

Ik heb het toestel al bijna een week, maar nee. En dat word niet out-of-the-box supported zoals Samsung dat bijvoorbeeld heeft. Ik heb weliswaar niet de dual-sim variant v.d XZ3. Geen idee of het op die variant anders is.
De XZ3 is toch sowieso dual-sim geschikt? Ofwel een tweede sim, ofwel een micro-SD in het slot toch?

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

revolised schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

De XZ3 is toch sowieso dual-sim geschikt? Ofwel een tweede sim, ofwel een micro-SD in het slot toch?
De sim tray bij mij zegt alleen : MICROSD, het simkaart gedeelte heeft alleen een afbeelding van een SIM kaart. Er staat niet: SIM1 + MICROSD/SIM2 - Dus toen ik dat zag, ging ik eruit van niet. Elk ander toestel dat dual-sim support vermeld netjes "SIM1" of " SIM2" zodat je weet wat je waar instopt, want dat is een configuratie item in het OS.

Ik heb net even geprobeerd of ik een simkaart in het microSD gedeelte kan stoppen, maar niet, welke orientatie ik probeer die past niet.

Als ik kijk bij GSMArena staat er:

Card slot microSD, up to 512 GB (uses SIM 2 slot) - dual SIM model only
Internal 64 GB, 4 GB RAM or 64 GB, 6 GB RAM (Taiwan only)

lithiumangel wijzigde deze reactie 11-10-2018 14:41 (13%)

• revolised
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

De sim tray bij mij zegt alleen : MICROSD, het simkaart gedeelte heeft alleen een afbeelding van een SIM kaart. Er staat niet: SIM1 + MICROSD/SIM2 - Dus toen ik dat zag, ging ik eruit van niet.
Elk ander toestel vermeld netjes "SIM1" of " SIM2" zodat je weet wat je waar instopt.

Goed om te weten. Mocht ik deze nemen, even dubbel checken dus, want dual sim is wel een harde eis voor me. De mogelijkheid tot 2 whatsapps via paralelle apps dus ook. Maar het liefst dus zoals OnePlus het opgelost heeft op de OnePlus5 (ingebouwd in Android, i.p.v. de app Parallels Space)

Het gaat voor mij tussen de XZ3, met name vanwege het scherm en de koptelefoon erbij, en de OnePlus6T.

• Romius
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

De sim tray bij mij zegt alleen : MICROSD, het simkaart gedeelte heeft alleen een afbeelding van een SIM kaart. Er staat niet: SIM1 + MICROSD/SIM2 - Dus toen ik dat zag, ging ik eruit van niet. Elk ander toestel dat dual-sim support vermeld netjes "SIM1" of " SIM2" zodat je weet wat je waar instopt, want dat is een configuratie item in het OS.

Ik heb net even geprobeerd of ik een simkaart in het microSD gedeelte kan stoppen, maar niet, welke orientatie ik probeer die past niet.

Ik heb onder simkaarten wel een sim 1 en een sim 2. Ook heeft het toestel 2 imei nummers. Ook fysiek kan ik ipv de microsd kaart een 2e sim erin doen.

Edit: laat maar, dat was de vraag niet 8)7

Zie overigens inderdaad niet zo snel iets van een dual whatsapp, of iets anders wat suggereert dat je makkelijker me 2 simkaarten kan werken.

Romius wijzigde deze reactie 11-10-2018 15:04 (8%)

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Romius schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Ik heb onder simkaarten wel een sim 1 en een sim 2. Ook heeft het toestel 2 imei nummers. Ook fysiek kan ik ipv de microsd kaart een 2e sim erin doen.
De S8 van Samsung had wel dual-apps, maar geen dual-sim. Pas de S9 had dual-sim.
De S8/S9 is m`n werk telefoon vandaar dat ik dat toevallig weet. Vond het zo raar dat je wel dual-app support had maar geen dual-sim, lijkt me de perfecte feature-set voor elkaar.

Enfin. Ik heb net gekeken op de settings pagina van m`n XZ3.
Model: H8416, en maar 1 IMEI.

Kan je kijken wat jou model nummer is als je tijd hebt ?

Als ik naar bol.com kijk staat er ook Sony Xperia XZ3 - Dual Sim - Zwart
Dus ja, ik had hem iig bij m`n T-mobile verlenging meegekregen en was het dit toestel.

Voor mij persoonelijk maakt dual-sim niet uit, ik hou werk/prive absoluut gescheiden dus vind het wel prima zo als ik een non dual-sim toestel heb ontvangen.

• Romius
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

De S8 van Samsung had wel dual-apps, maar geen dual-sim. Pas de S9 had dual-sim.
De S8/S9 is m`n werk telefoon vandaar dat ik dat toevallig weet. Vond het zo raar dat je wel dual-app support had maar geen dual-sim, lijkt me de perfecte feature-set voor elkaar.

Enfin. Ik heb net gekeken op de settings pagina van m`n XZ3.
Model: H8416, en maar 1 IMEI.

Kan je kijken wat jou model nummer is als je tijd hebt ?
Die is bij mij inderdaad afwijkend, namelijk de H9436.

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Romius schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Die is bij mij inderdaad afwijkend, namelijk de H9436.
Thanks, goed om te weten !
Maar mischien wel handige info voor revolised, dat ook bij het dual-sim toestel er geen dual-app praktijken in het ROM zijn ingebakken bij Sony.

Het gaat om een Snapdragon 845, ik heb zelf geen ervaring met parallel apps draaien via een third party app, maar lijkt mij dat het niet zo`n punt moet zijn op deze SOC. Ik kan de XZ3 iig wel aanraden. Ik reis veel voor werk (40% p/m) dus het feit dat het toestel praktisch een TV op zak is, met de uitstekende NC wireless headphones (had de X-M2 vorig jaar) - was dit een no brainer. Anders had ik ook een OP6T gehaald.

• revolised
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Thanks, goed om te weten !
Maar mischien wel handige info voor revolised, dat ook bij het dual-sim toestel er geen dual-app praktijken in het ROM zijn ingebakken bij Sony.

Het gaat om een Snapdragon 845, ik heb zelf geen ervaring met parallel apps draaien via een third party app, maar lijkt mij dat het niet zo`n punt moet zijn op deze SOC. Ik kan de XZ3 iig wel aanraden. Ik reis veel voor werk (40% p/m) dus het feit dat het toestel praktisch een TV op zak is, met de uitstekende NC wireless headphones (had de X-M2 vorig jaar) - was dit een no brainer. Anders had ik ook een OP6T gehaald.
Zeker handig om te weten. Bedankt allebei!

Ik heb eerder Parallel Space gedraaid om dit probleem op te lossen en het werkte wel, maar niet optimaal. Maar ja, nu ook m'n koptelefoon de geest heeft gegeven en ik dat geld van JBL keurig terug krijg, is deze telefoon inclusief de (op dit moment) beste koptelefoon wel een goede deal...

Ik wacht in ieder geval tot de eerste reviews van de OP6T. De koptelefoon actie loopt nog tot 4 november geloof ik. Moet lukken.

• Rzarect0r
Softwarematig is de OP6 merkbaar sneller (was mijn vorige toestel), alleen was de kwaliteit van de speaker zo dramatisch (makkelijk te blokkeren in landscape), dat ik toch maar ben overgestapt naar de XZ3.

Paar minpuntjes t.o.v. de OP6:
-Snelheid, de OP6 is wat sneller en het UI is een stuk vloeiender dan de standaard sony launcher.
-Camera is niet gestabiliseerd en doet het wat minder goed in low light, ook de portretfoto's zien er een stuk minder uit (er is alleen een selfie portret feature).
-Sidesense is useless en wordt vaak zomaar getriggered, het gebeurde bij mij zo vaak dat ik het maar gewoon heb uitgezet (wat jammer is want de back swipe functie is nice).
-langzame face unlock, bijna instant bij de OP6
-geen gestures of de mogelijkheid om de navigatiebar uit te schakelen

En een paar pluspuntjes:
-Scherm is stukken beter, HDR 4K60 ziet er op youtube alleen al geweldig uit.
-Speakers zijn ook geweldig, zeker als je net als ik vaak YouTube filmpjes kijkt op je telefoon
-Luidspreker is beter tijdens het bellen
-Batterijduur is een tikkeltje beter dan op de OP6 al is het niet veel beter.

• Gijs van Sony
lithiumangel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:15:
[...]

Als ik naar bol.com kijk staat er ook Sony Xperia XZ3 - Dual Sim - Zwart
Dus ja, ik had hem iig bij m`n T-mobile verlenging meegekregen en was het dit toestel.

Voor mij persoonelijk maakt dual-sim niet uit, ik hou werk/prive absoluut gescheiden dus vind het wel prima zo als ik een non dual-sim toestel heb ontvangen.
Alle toestellen behalve T-Mobile zijn Dual-SIM (hybride). Alleen T-Mobile heeft Single-Sim. Voor zover wij weten heeft T-Mobile nog geen toestellen doorverkocht aan bijvoorbeeld Belsimpel of Mobiel.nl, dus daar ben je ook verzekerd van een Dual-Sim variant.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Gijs van Sony schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:23:
[...]

Alle toestellen behalve T-Mobile zijn Dual-SIM (hybride). Alleen T-Mobile heeft Single-Sim. Voor zover wij weten heeft T-Mobile nog geen toestellen doorverkocht aan bijvoorbeeld Belsimpel of Mobiel.nl, dus daar ben je ook verzekerd van een Dual-Sim variant.
Via belsimpel T-mobile verlengd. Heb toch echt een dualsim :)

SkyStreaker wijzigde deze reactie 11-10-2018 19:49 (14%)

• Romius
SkyStreaker schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

Via belsimpel T-mobile verlengd. Heb toch echt een dualsim :)

[Afbeelding]
Ik denk dat de toestellen die je direct bij T-mobile koopt, single sim zijn. Bij belsimpel zijn het dus wel dual sim toestellen.

• Gijs van Sony
Romius schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:18:
[...]

Ik denk dat de toestellen die je direct bij T-mobile koopt, single sim zijn. Bij belsimpel zijn het dus wel dual sim toestellen.
Dit dus. Als je direct bij T-Mobile koopt --> Single Sim. Als je bij Belsimpel en Mobiel.nl met T-Mobile koopt --> Dual Sim

• evdakker
Ik heb even gespeeld met de XZ3, en ik heb er toch gemengde gevoelens over..
Kleine review hier
Hij gaat dus retour winkel, tenzij ik er hier een leuke prijs voor kan krijgen :) (zie V&A).

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Inmiddels ook een bescheiden review gemaakt: productreview: Sony Xperia XZ3 Bordeaux Rood review door SkyStreaker

@Gijs van Sony Gijs, even een belangrijke vraag. Onlangs is DynaFix bij Kassa de revue gepasseerd en die is niet mals. Zitten jullie daar ook bij?

SkyStreaker wijzigde deze reactie 13-10-2018 11:59 (27%)

• ouwefreaker
  • Laatst online: 09-12 15:54
Heb ook plannen om de XZ3 aan te schaffen ,wat ik belangrijk vind is de accu duur ,
Nu mijn XZ is met een uurtje scherm aan al best snel leeg gemiddeld 70% accu duur is weg , eea. lezen Krant , en fb en dus geen games.
Vraagje aan mede eigenaren van de XZ3 , hoe bevinden jullie de accu duur, als ik de korte reviews lees dan is het ook niet best, klopt dit ??
Of valt het mee, Als jullie gemiddeld een uur het scherm aan hebben , hoever is de accu dan leeg, gemiddeld natuurlijk.

• cslaughter
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-11 17:09
Rzarect0r schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:07:
Softwarematig is de OP6 merkbaar sneller (was mijn vorige toestel), alleen was de kwaliteit van de speaker zo dramatisch (makkelijk te blokkeren in landscape), dat ik toch maar ben overgestapt naar de XZ3.
@Rzarect0r Bedankt voor de plus- en minpunten. Zou je weer teruggaan naar de OP6 of is de XZ3 voor jou echt wel een upgrade al met al? Of had je liever gewacht op de OP 6T?

• Rzarect0r
cslaughter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

@Rzarect0r Bedankt voor de plus- en minpunten. Zou je weer teruggaan naar de OP6 of is de XZ3 voor jou echt wel een upgrade al met al? Of had je liever gewacht op de OP 6T?
Ik zou zeker niet terug gaan naar de OnePlus 6, puur omdat ik mij alleen aan de speaker al mateloos ergerde tijdens PUBG mobile. En het scherm is stukken beter, ook voelt het toestel meer premium aan in de hand.

Echter is de software van OnePlus6 wel beter, dus als je weinig media consumeert (of meestal met een koptelefoon) dan is de OnePlus6 misschien wel een betere keus.

Voor mij echter niet, en al helemaal niet icm de headphone die je erbij krijgt. :9~
ouwefreaker schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:18:
Heb ook plannen om de XZ3 aan te schaffen ,wat ik belangrijk vind is de accu duur ,
Nu mijn XZ is met een uurtje scherm aan al best snel leeg gemiddeld 70% accu duur is weg , eea. lezen Krant , en fb en dus geen games.
Vraagje aan mede eigenaren van de XZ3 , hoe bevinden jullie de accu duur, als ik de korte reviews lees dan is het ook niet best, klopt dit ??
Of valt het mee, Als jullie gemiddeld een uur het scherm aan hebben , hoever is de accu dan leeg, gemiddeld natuurlijk.
Batterij is prima, ik haal zo'n 4 uur screen on time met zo'n 20-30% van de accu over tegen een uur of 10 afhaneklijk van wat ik doe (tweakers browsen, youtube, spotify, whatsapp).

Rzarect0r wijzigde deze reactie 13-10-2018 12:50 (33%)

• cslaughter
Rzarect0r schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Ik zou zeker niet terug gaan naar de OnePlus 6, puur omdat ik mij alleen aan de speaker al mateloos ergerde tijdens PUBG mobile. En het scherm is stukken beter, ook voelt het toestel meer premium aan in de hand.

Echter is de software van OnePlus6 wel beter, dus als je weinig media consumeert (of meestal met een koptelefoon) dan is de OnePlus6 misschien wel een betere keus.

Voor mij echter niet, en al helemaal niet icm de headphone die je erbij krijgt. :9~
@Rzarect0r dank je, dat is eigenlijk ook mijn redenatie. Als ik bij KPN (waarschijnlijk ook ergens anders) los koop betaal je §648. Minus de koptelefoon van circa §370 = §278 voor de telefoon. Dat scheelt dan wel weer erg veel met een OP6 of Samsung S9(+) inclusief cashback.

Of zie ik iets over het hoofd :)?

@Gijs van Sony hoe lang duurt het ongeveer voordat je de koptelefoon in huis hebt na bestelling van de telefoon?

• Gijs van Sony
evdakker schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:33:
Ik heb even gespeeld met de XZ3, en ik heb er toch gemengde gevoelens over..
Kleine review hier
Hij gaat dus retour winkel, tenzij ik er hier een leuke prijs voor kan krijgen :) (zie V&A).
Hi @evdakker, dat is natuurlijk jammer om te horen. Ik ben natuurlijk heel erg gekleurd, maar zou je het toestel niet iets langer willen testen voordat je hem retour stuurt? Als ik je een beetje gevolgd heb, heb je het toestel gisteren of eergisteren binnen gekregen en dus pas 1 tot 2 dagen in bezit gehad? Obv je recensie:
- Vingerafdruksensor midden op de telefoon, is inderdaad iets waar ik zelf ook heel erg aan moest wennen, maar als je eenmaal gewend bent leg je je vinger er altijd op en unlockt hij meteen
- Matige camera, hier hebben we juist qua software verbeteringen aangebracht. Wat voor soort foto's doen je besluiten het een matige camera te vinden?
- Geen face unlock, true.
- Side sense voegt weinig toe, die mening mag. Daarom kun je het ook altijd uitzetten of de gevoeligheid aanpassen. Maar ook hier denk ik, is dit niet even gewenning?
- Matige batterijduur is iets waarvan ik zeker weet dat het na verloop van tijd beter wordt. De eerste dagen voert het toestel alleen maar updates uit en ben je druk met data overzetten. Ook hier denk ik dat je wellicht na iets langer gebruik een andere mening hebt.

Nogmaals, ik ben natuurlijk gekleurd maar wellicht is het het overwegen waard om het toestel iets langer te proberen. Zo niet, even goede vrienden geen probleem ;)

• Gijs van Sony
cslaughter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:57:
[...]
@Gijs van Sony hoe lang duurt het ongeveer voordat je de koptelefoon in huis hebt na bestelling van de telefoon?
Vanaf het moment van registreren maximaal vier weken.

• cslaughter
Gijs van Sony schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Vanaf het moment van registreren maximaal vier weken.
Ok bedankt, hmm dat zou jammer zijn als ik 'm niet binnen anderhalve week zou hebben ivm vakantie :D.

• Gijs van Sony
SkyStreaker schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:54:
@Gijs van Sony Gijs, even een belangrijke vraag. Onlangs is DynaFix bij Kassa de revue gepasseerd en die is niet mals. Zitten jullie daar ook bij?
Hi @SkyStreaker, ja wij werken ook samen met DynaFix voor reparaties en meer. Sterker nog, het versturen van de headphone die je net hebt aangevraagd gaat ook via DynaFix (en nee, dat betekent geen refurbished headphones oid, ze zijn slechts de logistieke partner in deze). Mocht je tegen problemen aanlopen, laat het mij dan weten.

• Rzarect0r
cslaughter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:57:
[...]

@Rzarect0r dank je, dat is eigenlijk ook mijn redenatie. Als ik bij KPN (waarschijnlijk ook ergens anders) los koop betaal je §648. Minus de koptelefoon van circa §370 = §278 voor de telefoon. Dat scheelt dan wel weer erg veel met een OP6 of Samsung S9(+) inclusief cashback.

Of zie ik iets over het hoofd :)?

Bij Tele2 is die nog goedkoper, §600 bij mobiel.nl betaald (mocht je nog een referral nodig willen kan er nog eens §15 vanaf ;) ).

• Gijs van Sony
cslaughter schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:04:
[...]

Ok bedankt, hmm dat zou jammer zijn als ik 'm niet binnen anderhalve week zou hebben ivm vakantie :D.
Eerlijk is eerlijk, ik zou er niet vanuit gaan dat je je headphone binnen anderhalve week hebt :'( . Wellicht is je aanvraag dan al wel gecontroleerd en goed bevonden, maar wij krijgen zelf pas over anderhalf tot twee weken de headphones geleverd vanuit Sony Consumer Electronics en dan moeten ze nog via logistieke partners naar PostNL / TNT die ze uiteindelijk versturen.

• evdakker
Gijs van Sony schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:01:
[...]

Hi @evdakker, dat is natuurlijk jammer om te horen. Ik ben natuurlijk heel erg gekleurd, maar zou je het toestel niet iets langer willen testen voordat je hem retour stuurt?
[...]
Nogmaals, ik ben natuurlijk gekleurd maar wellicht is het het overwegen waard om het toestel iets langer te proberen. Zo niet, even goede vrienden geen probleem ;)
Hoi Gijs, mag ik eerst zeggen dat ik het geweldig vind dat jij namens Sony hier zo actief en serieus ondersteunt. Daar kunnen sommige andere merken wel iets van leren denk ik. :)
Het zijn natuurlijk allemaal persoonlijke dingen in mijn review, en ik ben een pietlut als het gaat on de eisen die ik stel aan mijn perfecte smartphone.. En wat ik belangrijk vind, hoeft voor een ander geen punt te zijn.
Wat betreft de camera: vooral bij weinig licht vind ik de foto's minder dan van de Samsung Galaxy S9 en Huawei p20 pro die ik heb gehad. Dus ik vergelijk het wel met huidige camera - top.
En batterij... Tsja, ik ben een zware gebruiker, er zijn weinig toestellen die goed genoeg zijn voor mij. Voornoemde S9 moest ik elke dag in de middag bijladen...

• cassiekai
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Ik vind het ook top dat iemand van Sony zelf hier reageert en dat zouden de andere fabrikanten ook moeten doen. Ik mag inmiddels gaan verlengen en zal ook eens naar de XZ3 kijken. Ik heb nog nooit een Sony toestel gehad, Je zou toch zeggen dan Sony met hun achtergrond eigenlijk een top camera in een toestel moeten kunnen bouwen. Volgens mij gebruiken vele andere merken de spulletjes van Sony.

Hoe staat het eigenlijk met OS updates bij Sony? Ik heb in het verleden wel eens gelezen dat dit slecht is geregeld.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

evdakker schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Hoi Gijs, mag ik eerst zeggen dat ik het geweldig vind dat jij namens Sony hier zo actief en serieus ondersteunt. Daar kunnen sommige andere merken wel iets van leren denk ik. :)
Het zijn natuurlijk allemaal persoonlijke dingen in mijn review, en ik ben een pietlut als het gaat on de eisen die ik stel aan mijn perfecte smartphone.. En wat ik belangrijk vind, hoeft voor een ander geen punt te zijn.
Wat betreft de camera: vooral bij weinig licht vind ik de foto's minder dan van de Samsung Galaxy S9 en Huawei p20 pro die ik heb gehad. Dus ik vergelijk het wel met huidige camera - top.
En batterij... Tsja, ik ben een zware gebruiker, er zijn weinig toestellen die goed genoeg zijn voor mij. Voornoemde S9 moest ik elke dag in de middag bijladen...
Batterij management is bij deze telefoon anders en ben ik wat mijn gebruik betreft op dit moment tevreden. Vergeet niet dat de batterij ook in moet trainen :)

• cslaughter
evdakker schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Compleet mee eens, je was mij net voor ;). Goed bezig @Gijs van Sony !

• Rzarect0r
Heeft de Sony xz3 hdmi out?

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:45
Weet iemand hoe je de buttons van de navigation bar veranderd van volgorde? Het knopje om 'terug' te gaan staat aan de linkerkant. Deze zou ik graag rechts willen plaatsen zodat ik er sneller/makkelijker bij kan met mijn vinger. Op de Oneplus 6 kon dit ook.

• WolfsRain
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:32
Dionysiou schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:05:
Weet iemand hoe je de buttons van de navigation bar veranderd van volgorde? Het knopje om 'terug' te gaan staat aan de linkerkant. Deze zou ik graag rechts willen plaatsen zodat ik er sneller/makkelijker bij kan met mijn vinger. Op de Oneplus 6 kon dit ook.
Met een App(kan zonder root, gelukkig): https://play.google.com/s...xyz.paphonb.systemuituner

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:45
Dankjewel! Jammer dat je voor zoiets simpels een 3rd party app nodig hebt.

• evdakker
Tijd voor een nadere evaluatie van de telefoon. Ik heb 'm nu nog een dag uitgeprobeerd, en de batterij gaat nu langer mee, een stuk langer dan bijvoorbeeld mijn eerdere Samsung Galaxy S9. Maar ik blijf gefrustreerd door de lastige plaats van de vingerafdruksensor en vooral het ontbreken van dual apps out of the box. Vooral dat laatste is een dealbreaker voor mij helaas, want ik gebruik twee WhatsApp accounts. Ik heb Parallel Space geÔnstalleerd, maar regelmatig drie seconden moeten wachten voordat de tweede WhatsApp opstart vind ik geen goede workaround. Dus hij gaat terug naar de MediaMarkt. Ik heb 'm hier op V&A gezet, maar blijkbaar is het niet zo'n gewild toestel. Geen enkele reactie, terwijl het stormliep bij de S9 en Pocophone F1 die ik eerder te koop had.

• Romius
Dionysiou schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:13:
[...]

Dat is de keerzijde van een "schone" of bijna stock Android telefoon, ik heb geen behoefte aan bijv. dual screen apps of in dit geval een navigatie knop aanpassings appje. Persoonlijk vind ik dat overbodige rommel, waar een ander het wel graag ziet.

• masterjorie
  • Laatst online: 10-12 16:36
cassiekai schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:09:
Ik vind het ook top dat iemand van Sony zelf hier reageert en dat zouden de andere fabrikanten ook moeten doen. Ik mag inmiddels gaan verlengen en zal ook eens naar de XZ3 kijken. Ik heb nog nooit een Sony toestel gehad, Je zou toch zeggen dan Sony met hun achtergrond eigenlijk een top camera in een toestel moeten kunnen bouwen. Volgens mij gebruiken vele andere merken de spulletjes van Sony.

Hoe staat het eigenlijk met OS updates bij Sony? Ik heb in het verleden wel eens gelezen dat dit slecht is geregeld.
Ik weet niet waar je dit heb gehoord, maar ik heb zowel de Xperia Z, als Z1 gehad. Mijn moeder heeft de Z3 compact en een vriend heeft de Z3, Z5 en nu de XZ2. Mijn Z heeft 3 jaar updates gehad en bij alle andere topmodellen van Sony is het net zo goed geregeld zo ver ik weet. Van de android fabrikanten doet Sony het volgens mij als ťťn van de beste qua updates. Alleen de Z3 en Z5 vielen een beetje buiten de boot. Die hebben maar 2 jaar android updates ontvangen, de Z3 omdat een onderdeel niet meer door Qualcomm werd ondersteund voor Android Nougat (Z3+ kreeg deze wel), waarom de Z5 geen android Oreo heeft ontvangen weet ik niet precies. Desondanks is 2 jaar android updates nog steeds niet slecht in vergelijking met veel concurrenten, waar het nog maar afwachten is of je Łberhaupt een tweede android update krijgt. Zo is de Z5 nog wel van 5.1 bij release t/m 7.1 geupdate.

Wat ik mij overigens afvraag is waarom Tweakers nog geen review van de Xperia XZ3 heeft uitgebracht.
Zelf heb ik net de XZ3 ontvangen, maar ik wacht nog even op mijn hoesje voor ik hem ga gebruiken. Op dit moment in het bezit van de Oneplus 3T en die beviel nog prima, maar de combinatie van een nieuw abonnement, de XZ3 en de koptelefoon was wel heel verleidelijk. Ben van de Z1 naar de Oneplus 3T overgestapt en ga zeker bepaalde dingen van OxygenOS missen, maar er zijn ook echt veel punten die ik bij Sony fijner vond.

masterjorie wijzigde deze reactie 15-10-2018 10:11 (14%)

• Gijs van Sony
Dionysiou schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 07:13:
[...]

Je kan ook terug door an de zijkant van je scherm te vegen (side sense). Maakt niet uit waar.

• cslaughter
masterjorie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Wat ik mij overigens afvraag is waarom Tweakers nog geen review van de Xperia XZ3 heeft uitgebracht.
Zelf heb ik net de XZ3 ontvangen, maar ik wacht nog even op mijn hoesje voor ik hem ga gebruiken. Op dit moment in het bezit van de Oneplus 3T en die beviel nog prima, maar de combinatie van een nieuw abonnement, de XZ3 en de koptelefoon was wel heel verleidelijk. Ben van de Z1 naar de Oneplus 3T overgestapt en ga zeker bepaalde dingen van OxygenOS missen, maar er zijn ook echt veel punten die ik bij Sony fijner vond.
Welke punten vind je fijner bij Sony tov OnePlus?

• ernie69
  • Laatst online: 19-11 19:46
Dag Gijs,

Hoe lang duurt het wanneer mijn aanvraag gecontroleerd en goed bevonden is mbt die gratis headphone?

Vanwege een ongeduldige Belgische Coolblue klant.

• Mac-Mar
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:46
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de kwaliteit van audio d.m.v de meegeleverde usb dongle? Heb nu de LG V30 en deze heeft perfect geluid via mijn Shure in ear monitors. Zijn er al mensen met ervaring hier mee?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Taz no like water!

Mac-Mar schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:09:
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de kwaliteit van audio d.m.v de meegeleverde usb dongle? Heb nu de LG V30 en deze heeft perfect geluid via mijn Shure in ear monitors. Zijn er al mensen met ervaring hier mee?
Ik heb zelf deze: pricewatch: Philips Fidelio S2 (Goud, Zwart) - maar of ze vergelijkbaar zijn met die van jou, geen idee. Wat mij betreft is de kwaliteit onveranderd. Geen ruis, zelfde klankkleuren en de balans die ik verwachtte. Ze klinken voor zover ik kan nagaan hetzelfde op een S7+, iPad 2018 en op de XZ3.

• Mac-Mar
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:46
Was je zelf ook in bezit van de V30? Ik heb enkele weken geleden de S9 getest en deze vond ik echt matig ten op zichte van mijn huidige V30. Aangezien ik niet van grote hoofdtelefoons hou wil ik gebruik blijven maken van mijn in ear monitors.
SkyStreaker schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:12:
[...]

Ik heb zelf deze: pricewatch: Philips Fidelio S2 (Goud, Zwart) - maar of ze vergelijkbaar zijn met die van jou, geen idee. Wat mij betreft is de kwaliteit onveranderd. Geen ruis, zelfde klankkleuren en de balans die ik verwachtte. Ze klinken voor zover ik kan nagaan hetzelfde op een S7+, iPad 2018 en op de XZ3.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True