Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Heb nu even niet de tijd om uitgebreid te reageren, maar zal als ik de XZ3 eindelijk in gebruik genomen heb een wat uitgebreidere vergelijking maken.cslaughter schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
Welke punten vind je fijner bij Sony tov OnePlus?
Maar één puntje waar ik mij bijvoorbeeld aan erger op mijn Oneplus 3T is dat Strava sinds het begin niet goed heeft gewerkt. Iedere keer crashte de app of kon hij de locatie niet vinden. Het is mij laatst pas met omwegen gelukt om Strava werkend te krijgen, dat zou gewoon out of the box moeten werken. Bij Sony nooit problemen mee gehad. Wat ik wel echt ga missen is Dashcharge, nog altijd heel snel, zelfs als je je telefoon gebruikt.
Volgens Apteligent hebben de Xperia telefoons zelfs het laagste 'rate of appcrashes' met 0,08%
[ Voor 10% gewijzigd door masterjorie op 16-10-2018 13:03 ]
Ik gebruikte vandaag voor het eerst de dongle met mijn Shure SE215. Ik weet niet het geluid van de V30, maar ik merkte geen negatief verschil.Mac-Mar schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:09:
Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is de kwaliteit van audio d.m.v de meegeleverde usb dongle? Heb nu de LG V30 en deze heeft perfect geluid via mijn Shure in ear monitors. Zijn er al mensen met ervaring hier mee?
Cheezborger schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:18:
[...]
Ik gebruikte vandaag voor het eerst de dongle met mijn Shure SE215. Ik weet niet het geluid van de V30, maar ik merkte geen negatief verschil.
Als je direct via Tele2 besteld kan je kiezen voor maandelijks opzegbaar abbonement. Komt ie ook op 600ERzarect0r schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:05:
[...]
Bij Tele2 is die nog goedkoper, €600 bij mobiel.nl betaald (mocht je nog een referral nodig willen kan er nog eens €15 vanaf).
Maakt 2 jaar vastzitten niet uit, ga dan voor belsimpel: Dan betaal je rond de €560
Tot nu toe (kleine dag verder) zeker geen spijt van deze aankoop! Zeer mooi toestel wat betreft bouwkwaliteit dat goed in de hand ligt. Wel wat groot en zwaar, maar dat zal ook gewenning zijn. Verder vind ik het licht gebogen scherm erg mooi en ga ik kijken of ik wel aan SideSense zal wennen
Mocht iemand nog een tip hebben voor een mooie hoes/case sta ik daar zeker voor open, want het toestel is best wel glad aan de achterkant
Sterker nog, we hebben er juist voor gezorgd dat Hi-Res Audio ook via USB-C (en dus via de bijgeleverde dongle) werkt. Het geluid zou dus gelijk moeten zijn aan een aansluiting met 3.5mmCheezborger schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:18:
[...]
Ik gebruikte vandaag voor het eerst de dongle met mijn Shure SE215. Ik weet niet het geluid van de V30, maar ik merkte geen negatief verschil.
Dit was dan ook maandelijks opzegbaar, was goedkoper dan belsimpel op het moment (plus ik had nog twee referrals en een kortingcode bij me Op6 zitten).CuttingStorm schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:58:
[...]
Als je direct via Tele2 besteld kan je kiezen voor maandelijks opzegbaar abbonement. Komt ie ook op 600E
Maakt 2 jaar vastzitten niet uit, ga dan voor belsimpel: Dan betaal je rond de €560
Ik prefereer de software (en ondersteuning) van OP en ik heb nu ook de OP 3T waar ik zeer tevreden over ben, net zoals Dash charge.
Daarnaast ga ik er even vanuit dat qua accuduur ze wel ongeveer gelijk uitkomen?
Puntje die me erg doet twijfelen en waar ik wat verschillende verhalen over hoor, hoe is de camera van de XZ3? Is dat vergelijkbaar met de OnePlus 6?
Ik heb ten tijde van de cashback actie met de S9+ nog getwijfeld om die te nemen vanwege de geroemde camera maar ik denk niet dat ik met Samsung software kan overleven.
Heb 2 jaar geleden een half jaar de Xperia Z3 gehad en was daar verder wel erg tevreden over.
Kunnen jullie nog andere voordelen bedenken die de XZ3 heeft t.o.v. de OP6(T)?
[ Voor 5% gewijzigd door Jamesl op 17-10-2018 17:19 ]
Heb er zelf ook over getwijfeld.Jamesl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:12:
Ben eigenlijk van plan om de OnePlus 6T te kopen volgende maand maar de actie met die geweldige koptelefoon maakt me aan het twijfelen.
Ik prefereer de software (en ondersteuning) van OP en ik heb nu ook de OP 3T waar ik zeer tevreden over ben, net zoals Dash charge.
Daarnaast ga ik er even vanuit dat qua accuduur ze wel ongeveer gelijk uitkomen?
Puntje die me erg doet twijfelen en waar ik wat verschillende verhalen over hoor, hoe is de camera van de XZ3? Is dat vergelijkbaar met de OnePlus 6?
Heb 2 jaar geleden een half jaar de Xperia Z3 gehad en was daar verder wel erg tevreden over.
Voordelen XZ3:
- stereospeakers
- waterdicht
- waarschijnlijk een beter scherm
- Sony heeft gemiddeld het minste app crashes van alle merken
[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 17-10-2018 18:03 ]
Ik heb de luxe om het beeldscherm van de XZ3 naast een inmiddels gekalibreerde LG OLED E7 te leggen. Zelfde content. Bijna geen verschil, die ik kan waarnemen. Dat wil wat zeggen. (ik laat dan de kalibratie even buiten beschouwing).masterjorie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:51:
[...]
Voordelen XZ3:Wat betreft de camera, deze is hetzelfde als de XZ2, volgens gsmarena zou deze niet onder doen voor de S9. De Oneplus 6 viel volgens mij enigszins tegen, zie bijvoorbeeld de film test van tweakers.
- stereospeakers
- waterdicht
- waarschijnlijk een beter scherm
- Sony heeft gemiddeld het minste app crashes van alle merken
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 17-10-2018 17:57 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik ben ook erg benieuwd naar de hoofdtelefoon! Nog 2 weken wachten?
If it aint fixed, it's broken.
Ik kom van de S8 en Oneplus 6 af en ik moet ook erg wennen aan het toetsenbord. Maar elke dag gaat het een stukje beter.Tjebakka schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:04:
Ik heb de XZ3 nu bijna een week en ik ben erg tevreden. Mijn vorige telefoon was een iPhone 6s. Het scherm is fantastisch maar ik moet nog erg wennen aan het typen op de XZ3. Misschien is het ook wel een android-dingetje.
Ik ben ook erg benieuwd naar de hoofdtelefoon! Nog 2 weken wachten?
Mijn vorige bericht had ik even snel op m'n mobiel geschreven, nu iets uitgebreiderJamesl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:12:
Voordelen XZ3:
- stereospeakers, het geluid van de XZ3 is hier aanmerkelijk beter door.
- waterdicht, IP68
- waarschijnlijk een beter scherm, zo niet het beste van dit moment, nog even afwachten hoe het scherm van de 6T is, maar ik verwacht niet beter dan de XZ3. De Sony XZ3 ondersteund veel vaker HDR en zelfs HDR op 1440p. (Youtube)
- Sony heeft gemiddeld het minste app crashes van alle merken, daarnaast is de ondersteuning ook erg goed.
- Uitbreidbaar geheugen, maar wel slechts 64GB als eigen opslaggeheugen
- Wireless charging
- Geen notch
- Reduced screen mode, voor makkelijker navigeren met 1 hand.
Punten waar de oneplus 6T beter op scoort zijn er ook:
- 8 GB RAM en 128/256 GB opslaggeheugen, tov de 4 GB en 64 GB van de XZ3 (terwijl mijn OP3T al 6 GB had)
- Vingerscanner in het scherm, ipv de volgens sommige onhandig geplaatste scanner op de achterkant. Zo jammer dat Sony de scanner niet meer op de zijkant heeft.
- Oneplus scoort met de 6 al net iets beter met de SDM845
- Alert slider
- OIS voor de camera
- Dash charge en gestures zijn toch wel echt heel fijn, ik gebruik de gesture voor zaklamp bijvoorbeeld zeer regelmatig.
Zelf heb ik de Panasonic FZW804 (om precies te zijn het model dat door zowel Tweakers, als mij, getest is), maar ik vraag mij af of dit een goede manier is om het beeldscherm te vergelijken. Het scherm van de telefoon is zoveel kleiner, dat ik niet weet of dat de beste manier is. Even de metingen van de professionele reviewers maar afwachten.SkyStreaker schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:57:
[...]
Ik heb de luxe om het beeldscherm van de XZ3 naast een inmiddels gekalibreerde LG OLED E7 te leggen. Zelfde content. Bijna geen verschil, die ik kan waarnemen. Dat wil wat zeggen. (ik laat dan de kalibratie even buiten beschouwing).
[ Voor 13% gewijzigd door masterjorie op 17-10-2018 21:56 ]
Verwijderd
In Hong Kong zie ik inderdaad de 6GB versie: https://www.fortress.com....-smartphone/p/BP_11806368SkyStreaker schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:36:
Er zijn in sommige landen 6GB versies van de XZ3 naar het schijnt. Volgens mij had 8k dat op YouTube vernomen, niet zeker welk kanaal.
En ik ben wel benieuwd voor welke kleur jullie zijn gegaan. Ik zelf ben uiteindelijk voor zilver/wit gegaan, had zelf ook een witte Z1 en vind het wel stijlvol. Een voordeel is dat naar mijn idee vingerafdrukken er hier het minst goed op zichtbaar zijn en deze kleur het minste glanst/reflecteert. De bordeaux rode had ik mat wel mooi gevonden, maar vond het glanzend minder. De groene had ik achteraf nog wel voor willen gaan, vind ik echt een mooie kleur groen. Zwart vond ik enigszins saai.
Van Samsung kan het niet zijn. Ik heb zelf de groenemasterjorie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:47:
Dan heb ik zelf ook nog twee vraagjes, heeft iemand een bron die de vraag beantwoord of het OLED scherm van de Sony XZ3 van LG is, of dat het scherm het eerste OLED scherm van JDI in een smartphone is? (Of heel misschien stiekem al een scherm van Sharp of toch een scherm van Samsung)
En ik ben wel benieuwd voor welke kleur jullie zijn gegaan. Ik zelf ben uiteindelijk voor zilver/wit gegaan, had zelf ook een witte Z1 en vind het wel stijlvol. Een voordeel is dat naar mijn idee vingerafdrukken er hier het minst goed op zichtbaar zijn en deze kleur het minste glanst/reflecteert. De bordeaux rode had ik mat wel mooi gevonden, maar vond het glanzend minder. De groene had ik achteraf nog wel voor willen gaan, vind ik echt een mooie kleur groen. Zwart vond ik enigszins saai.
Ik ben voor zwart gegaan, vond ik wel stijlvol en zakelijk. Gaat daarnaast de touch cover van Sony zelf overheen.masterjorie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:47:
Als een voormalig oneplus 2 gebruiker kan ik zeggen dat oneplus een midrange merk is met goeie specs. Verwacht geen extra specs features buiten de basics. Vrienden van mij hebben de oneplus 1/2/3/3t/5/5t/6 en elk zegt ja hij is snel en fijn. Maar de camera loopt 1 jaar achter kwa kwaliteit en dingen zoals een goed update beleid kan je vergeten. Zelf en de rest hebben hem ook geroot met een reden, oneplus is super fijn als je voor basic en snel gaat. Wil je net meer die extra's hou het dan bij huawei(als je de software niet erg vind), nokia (als je het design niet erg vind) en sony.Jamesl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:12:
Ben eigenlijk van plan om de OnePlus 6T te kopen volgende maand maar de actie met die geweldige koptelefoon maakt me aan het twijfelen.
Ik heb ten tijde van de cashback actie met de S9+ nog getwijfeld om die te nemen vanwege de geroemde camera maar ik denk niet dat ik met Samsung software kan overleven.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Jammer genoeg zijn deze punten niet allemaal even sterk.masterjorie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:17:
[...]
Mijn vorige bericht had ik even snel op m'n mobiel geschreven, nu iets uitgebreider
Voordelen XZ3:Wat betreft de camera, deze is hetzelfde als de XZ2, volgens gsmarena zou deze niet onder doen voor de S9. De Oneplus 6 viel volgens mij enigszins tegen, de tweede camera had bijvoorbeeld bijna geen meerwaarde, behalve voor Bokeh effect en het filmen was een stuk minder (zie bijvoorbeeld de Concertregistratie test van tweakers). Wel helpt het spelen met de exposure slider nog wel eens bij foto's met veel contrast.
- stereospeakers, het geluid van de XZ3 is hier aanmerkelijk beter door.
- waterdicht, IP68
- waarschijnlijk een beter scherm, zo niet het beste van dit moment, nog even afwachten hoe het scherm van de 6T is, maar ik verwacht niet beter dan de XZ3. De Sony XZ3 ondersteund veel vaker HDR en zelfs HDR op 1440p. (Youtube)
- Sony heeft gemiddeld het minste app crashes van alle merken, daarnaast is de ondersteuning ook erg goed.
- Uitbreidbaar geheugen, maar wel slechts 64GB als eigen opslaggeheugen
- Wireless charging
- Geen notch
- Reduced screen mode, voor makkelijker navigeren met 1 hand.
Punten waar de oneplus 6T beter op scoort zijn er ook:[...]
- 8 GB RAM en 128/256 GB opslaggeheugen, tov de 4 GB en 64 GB van de XZ3 (terwijl mijn OP3T al 6 GB had)
- Vingerscanner in het scherm, ipv de volgens sommige onhandig geplaatste scanner op de achterkant. Zo jammer dat Sony de scanner niet meer op de zijkant heeft.
- Oneplus scoort met de 6 al net iets beter met de SDM845
- Alert slider
- OIS voor de camera
- Dash charge en gestures zijn toch wel echt heel fijn, ik gebruik de gesture voor zaklamp bijvoorbeeld zeer regelmatig.
Zelf heb ik de Panasonic FZW804 (om precies te zijn het model dat door zowel Tweakers, als mij, getest is), maar ik vraag mij af of dit een goede manier is om het beeldscherm te vergelijken. Het scherm van de telefoon is zoveel kleiner, dat ik niet weet of dat de beste manier is. Even de metingen van de professionele reviewers maar afwachten.
Ram is overkill: als je lag hebt bij de xz3 hoor ik het graag, heb zelf namelijk vandaag remote play samen met maps(navigatie) en snapchat aangehad en nog steeds geen lag.
Helemaal met je eens over de fingerprint, hij hoort aan de zijkant.
Weer ff op het puntje van snelheid. Voor een dagelijkse gebruiker, oftwel non-gamer is alles wel goed vanaf 7xx snapdragon en vanaf de 820. Wel een gamer dan is een 835 en alles er boven wel handig.
alert slider zit als functie op je xz3, ik kan 3 profielen kiezen en elk die aanpassen. fysiek knopje mis ik niet echt. (voormalig oneplus 2 gebruiker)
ois is alleen merkbaar bij filmen, wat wel zo is dat je camera app een beetje sloom is. Dat kan wel verholpen worden door manual modus in te gaan en sluitertijd omlaag te gooien en iso omhoog.
quick charge wordt op het moment ondersteund alleen de oplader wordt niet mee geleverd.
gesture van zaklamp is te vinden in je notificatie menu instellingen. Paar seconden meer werk.
En nog 1 ding, uitbreid baar geheugen tot 400gb. De average 256 was niet genoeg.
Ik geef je gelijk op: fingerprint, maar dat is puur omdat meer mensen hem hoger fijn vinden. Alleen ze vergeten dat als jij je pink onder het toestel zet dat je wijsvinger precies en automatisch dan op de fingerprint komt. Ik vind dat wel fijn want nu heb ik minden vinger afdrukken van mijn wijsvinger. Naar mijn mening heeft sony het weer geflikt om het goed te zetten(ben een aziaat, kleine handen). Nog maals, dit is naar mijn mening.
Daarnaast wil ik meededelen dat de bloatware als jij vanaf je homescreen naar beneden swiped wel hinderlijk is. Misschien dat ik het 1 keer in de 3 dagen heb gezien, maar dat betekent niet dat een 800€ telefoon bloatware hoort te hebben(huawei, ik spreek jou ook aan).
Tot slot is side sense redelijk ongevoelig soms pakt hij hem niet, andere hebben juist last van een te gevoelige side sense. Een zijwaartse aanraking en hij gaat al aan, update moet dit wel kunnen verhelpen.
Als mensen vragen hebben, laat het gerust weten.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)
Je zegt dat mijn punten jammer genoeg niet allemaal even sterk zijn en vervolgens ga je enkel in op de punten waar de OP 6(T) beter scoort. Deze punten heb ik juist ook genoemd om een eerlijke vergelijking te geven. Hierbij heb ik zo goed als alleen feiten gegeven, terwijl jij het vooral probeert te ontkrachten met jouw mening. Natuurlijk is het gevoel dat je hebt bij een telefoon ook erg belangrijk, maar om daarmee de punten die ik noem niet allemaal even sterk te noemen vind ik onredelijk.Mister Hardware schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:35:
[...]
Jammer genoeg zijn deze punten niet allemaal even sterk.
Ram is overkill: als je lag hebt bij de xz3 hoor ik het graag, heb zelf namelijk vandaag remote play samen met maps(navigatie) en snapchat aangehad en nog steeds geen lag.
Helemaal met je eens over de fingerprint, hij hoort aan de zijkant.
Weer ff op het puntje van snelheid. Voor een dagelijkse gebruiker, oftwel non-gamer is alles wel goed vanaf 7xx snapdragon en vanaf de 820. Wel een gamer dan is een 835 en alles er boven wel handig.
alert slider zit als functie op je xz3, ik kan 3 profielen kiezen en elk die aanpassen. fysiek knopje mis ik niet echt. (voormalig oneplus 2 gebruiker)
ois is alleen merkbaar bij filmen, wat wel zo is dat je camera app een beetje sloom is. Dat kan wel verholpen worden door manual modus in te gaan en sluitertijd omlaag te gooien en iso omhoog.
quick charge wordt op het moment ondersteund alleen de oplader wordt niet mee geleverd.
gesture van zaklamp is te vinden in je notificatie menu instellingen. Paar seconden meer werk.
En nog 1 ding, uitbreid baar geheugen tot 400gb. De average 256 was niet genoeg.
Ik geef je gelijk op: fingerprint, maar dat is puur omdat meer mensen hem hoger fijn vinden. Alleen ze vergeten dat als jij je pink onder het toestel zet dat je wijsvinger precies en automatisch dan op de fingerprint komt. Ik vind dat wel fijn want nu heb ik minden vinger afdrukken van mijn wijsvinger. Naar mijn mening heeft sony het weer geflikt om het goed te zetten(ben een aziaat, kleine handen). Nog maals, dit is naar mijn mening.
Daarnaast wil ik meededelen dat de bloatware als jij vanaf je homescreen naar beneden swiped wel hinderlijk is. Misschien dat ik het 1 keer in de 3 dagen heb gezien, maar dat betekent niet dat een 800€ telefoon bloatware hoort te hebben(huawei, ik spreek jou ook aan).
Tot slot is side sense redelijk ongevoelig soms pakt hij hem niet, andere hebben juist last van een te gevoelige side sense. Een zijwaartse aanraking en hij gaat al aan, update moet dit wel kunnen verhelpen.
Als mensen vragen hebben, laat het gerust weten.
De OP 6T heeft bijvoorbeeld meer RAM, dit zal voor de meeste gebruikers geen meerwaarde zijn, aangezien de gemiddelde gebruiker bijvoorbeeld niet zó veel multitasked dat meer dan 4 GB nodig is, maar voor een power user kan het net als een SDM845 een meerwaarde zijn. Het verschil tussen wat Sony uit de processor perst en wat Oneplus eruit krijgt zal je waarschijnlijk helemaal niet merken, maar voor een Tweaker kan dit interessant zijn om te weten.
De alert slider en gestures waren wel door mij veel gebruikte functies. Hierdoor kon ik zelfs door alleen m'n hand in m'n broekzak te doen m'n telefoon op stil zetten en wanneer ik een zaklamp nodig had kon ik zonder zelfs maar naar m'n telefoon te hoeven kijken de zaklamp aanzetten. Het resultaat is hetzelfde op de XZ3, maar in een tijd waar niet alleen bij smartphones, maar bij heel veel andere dingen het draait om het je zo makkelijk mogelijk te maken, is iets dat net wat sneller en erg eenvoudig van alert profiel laat wisselen naar mijn idee niet af te doen als niet echt een sterk punt.
Wat betreft de camera lees ik in andere reviews juist dat het probleem niet echt aanwezig is bij het filmen (de EIS is wel echt heel goed naar mijn idee), maar juist bij foto's op lage lichtintensiteit, waar de scherpte minder is door het ontbreken van de OIS. De Sony ondersteund inderdaad wel Quick charge (onbegrijpelijk dat Sony een geschikte lader daarvoor niet meelevert), maar toch is voor zover ik weet Dash charge nog altijd het snelst, terwijl je telefoon koeler blijft.
Maar nu lijkt het weer alsof de XZ3 onder doet voor de OP6(T), terwijl ik niet voor niks voor de XZ3 heb gekozen (en niet logischerwijs van de OP3T naar de OP6T ben gegaan). Het scherm, de software (had met de OP3T bijvoorbeeld toch wel regelmatig crashes), de IP68 rating, het uitbreidbaar geheugen en de filmkwaliteit (ondanks dat de OP6T 4K in 60 fps heeft, t.o.v. de 30 fps van de XZ3) hebben mij allemaal doen overtuigen om voor de XZ3 te gaan. En de beste ANC koptelefoon van dit moment er bij is dan heel mooi meegenomen.
Het was trouwens met een reden dat ik zij volgens sommigen onhandig geplaatste vingerafdrukscanner op de achterkant. Zelf heb ik dan helemaal geen kleine (aziatische) handen, maar ook ik heb mijn telefoon altijd zo vast dat mijn pink de telefoon ondersteund en dan zit mijn wijsvinger ook ongeveer op de hoogte van de fingerprintscanner op de XZ3. Echter vind ik een fingerprintscanner op de zijkant of voorkant en dan unlocken met m'n duim nog wel fijner, maar hoop dat het snel went.
[ Voor 4% gewijzigd door masterjorie op 18-10-2018 10:37 ]
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
Als de telefoon op z'n scherm heeft gelegen / in mijn broekzak heeft gezeten, en ik tijdens het optillen / eruit halen al eenmalig op de powerbutton klik, dan blijft het scherm een tijdje (soms een seconde, soms 10 seconden) op zwart. Dan kan ik ook helemaal niets met de telefoon. Het gaat vanzelf weer over maar het lijkt me niet dat dit de bedoeling is.
Ik klik uit gewoonte op de powerbutton om het scherm te activeren, zoals bij mijn vorige telefoon.
Iets anders: iemand de update al geïnstalleerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 18-10-2018 10:33 ]
Heb ik ook gemerkt , gebeurde 2x in de afgelopen 4 dagen oid. Het leek mij dat het die screen-protection feature is dat je niet per ongeluk dingen aanklikt als je telefoon in je zak zit. Dit uitgezet, en vervolgens het probleem niet meer tegengekomen.Tjebakka schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:31:
Als de telefoon op z'n scherm heeft gelegen / in mijn broekzak heeft gezeten, en ik tijdens het optillen / eruit halen al eenmalig op de powerbutton klik, dan blijft het scherm een tijdje (soms een seconde, soms 10 seconden) op zwart.
Settings -> Display -> Backlight -> Prevent accidental operations with screen off.
Toevallig heb ik net een half uur geleden op m`n telefoon bericht gekregen van de update en deze geinstalleerd. Ik zit nu op 52.A.3.2.7 - Helaas nergens vermeld wat de changes zijn.
Tof! Ik ga het proberenlithiumangel schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:38:
[...]
Heb ik ook gemerkt , gebeurde 2x in de afgelopen 4 dagen oid. Het leek mij dat het die screen-protection feature is dat je niet per ongeluk dingen aanklikt als je telefoon in je zak zit. Dit uitgezet, en vervolgens het probleem niet meer tegengekomen.
Settings -> Display -> Backlight -> Prevent accidental operations with screen off.
Toevallig heb ik net een half uur geleden op m`n telefoon bericht gekregen van de update en deze geinstalleerd. Ik zit nu op 52.A.3.2.7 - Helaas nergens vermeld wat de changes zijn.
Updates, zeker in het begin van de lifecycle, altijd installeren. Deze verhelpen de meeste kinderziektes, hopelijk ook die lag die jij beschrijft (of de oplossing die al genoemd werdTjebakka schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:31:
Ik merk iets raars:
Als de telefoon op z'n scherm heeft gelegen / in mijn broekzak heeft gezeten, en ik tijdens het optillen / eruit halen al eenmalig op de powerbutton klik, dan blijft het scherm een tijdje (soms een seconde, soms 10 seconden) op zwart. Dan kan ik ook helemaal niets met de telefoon. Het gaat vanzelf weer over maar het lijkt me niet dat dit de bedoeling is.
Ik klik uit gewoonte op de powerbutton om het scherm te activeren, zoals bij mijn vorige telefoon.
Vaak zijn reviews gebaseerd op meningen, eigeblijk altijd. Als je alleen de feiten naast elkaar zou zetten dan kan je beter beide producten op vergelijken zetten in de pricewatch.masterjorie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:35:
[...]
Je zegt dat mijn punten jammer genoeg niet allemaal even sterk zijn en vervolgens ga je enkel in op de punten waar de OP 6(T) beter scoort. Deze punten heb ik juist ook genoemd om een eerlijke vergelijking te geven. Hierbij heb ik zo goed als alleen feiten gegeven, terwijl jij het vooral probeert te ontkrachten met jouw mening. Natuurlijk is het gevoel dat je hebt bij een telefoon ook erg belangrijk, maar om daarmee de punten die ik noem niet allemaal even sterk te noemen vind ik onredelijk.
De OP 6T heeft bijvoorbeeld meer RAM, dit zal voor de meeste gebruikers geen meerwaarde zijn, aangezien de gemiddelde gebruiker bijvoorbeeld niet zó veel multitasked dat meer dan 4 GB nodig is, maar voor een power user kan het net als een SDM845 een meerwaarde zijn. Het verschil tussen wat Sony uit de processor perst en wat Oneplus eruit krijgt zal je waarschijnlijk helemaal niet merken, maar voor een Tweaker kan dit interessant zijn om te weten.
De alert slider en gestures waren wel door mij veel gebruikte functies. Hierdoor kon ik zelfs door alleen m'n hand in m'n broekzak te doen m'n telefoon op stil zetten en wanneer ik een zaklamp nodig had kon ik zonder zelfs maar naar m'n telefoon te hoeven kijken de zaklamp aanzetten. Het resultaat is hetzelfde op de XZ3, maar in een tijd waar niet alleen bij smartphones, maar bij heel veel andere dingen het draait om het je zo makkelijk mogelijk te maken, is iets dat net wat sneller en erg eenvoudig van alert profiel laat wisselen naar mijn idee niet af te doen als niet echt een sterk punt.
Wat betreft de camera lees ik in andere reviews juist dat het probleem niet echt aanwezig is bij het filmen (de EIS is wel echt heel goed naar mijn idee), maar juist bij foto's op lage lichtintensiteit, waar de scherpte minder is door het ontbreken van de OIS. De Sony ondersteund inderdaad wel Quick charge (onbegrijpelijk dat Sony een geschikte lader daarvoor niet meelevert), maar toch is voor zover ik weet Dash charge nog altijd het snelst, terwijl je telefoon koeler blijft.
Maar nu lijkt het weer alsof de XZ3 onder doet voor de OP6(T), terwijl ik niet voor niks voor de XZ3 heb gekozen (en niet logischerwijs van de OP3T naar de OP6T ben gegaan). Het scherm, de software (had met de OP3T bijvoorbeeld toch wel regelmatig crashes), de IP68 rating, het uitbreidbaar geheugen en de filmkwaliteit (ondanks dat de OP6T 4K in 60 fps heeft, t.o.v. de 30 fps van de XZ3) hebben mij allemaal doen overtuigen om voor de XZ3 te gaan. En de beste ANC koptelefoon van dit moment er bij is dan heel mooi meegenomen.
Het was trouwens met een reden dat ik zij volgens sommigen onhandig geplaatste vingerafdrukscanner op de achterkant. Zelf heb ik dan helemaal geen kleine (aziatische) handen, maar ook ik heb mijn telefoon altijd zo vast dat mijn pink de telefoon ondersteund en dan zit mijn wijsvinger ook ongeveer op de hoogte van de fingerprintscanner op de XZ3. Echter vind ik een fingerprintscanner op de zijkant of voorkant en dan unlocken met m'n duim nog wel fijner, maar hoop dat het snel went.
Daarnaast heb ik ook aangegeven dat de sony ook echt niet perfect is, maar wel de top in zijn prijs klasse.
Ik gaaf je gelijk op de ram als je een hevige overklokker bent of iemand die veel naast elkaar runt maar sinds de 821 komt dat bijna niet meer voor(spreek uit ervaring).
Ik begrijp zeker je punt maar dat is netzoals zeggen dat een auto leuker is met een sterkere motor. Groot gelijk, maar als je toch niet harder dan 130 gaat is het niet echt veel verschil. Allen bij het opstarten misschien.
Ik snap je punt van de alert slider, zeker waar dat het sneller en simpeler is. Jammer genoeg kunnen andere fabrikanten dit niet doen wegens patenten. Hiervoor heeft google wat op bedacht en ja dat duurt een paar seconde meer, maar dan heb je er ook wat voor terug. Het is er alleen dan wel met een omweg en als het echt nodig is dan maakt die paar seconden niks uit.
Heb zelf nooit de alert slider gebruikt op me oneplus en mijn xz3 staat altijd luid aan. Heb niet veel belangrijke dingen en de apps die onbelangrijk zijn zials een extra email app waar al mij niet belangrijke emails naar toe gaan heeft geen machten tot melding geluid. Hierdoor voorkom ik geluid van reclame en school mailtjes. Deze zie ik wel als me telefoon aan staat en ik door me notificaties heen ga. Zelfde geldt voor onnodige What'sapp gesprekken of andere social media platformen
Nogmaals, dit is mijn oplossing die werkte en hoefde ook geen alertslider te gebruiken. Hierdoor kan wel mijn mening en argument niet van toepassing zijn, omdat ik niet aan de extra functie gehecht was.
zelfde geldt voor de zaklamp en muziek functie. aanzetten en muziek veranderen op het vergendel scherm of snelle instellingen openen door omlaag te swipen en zaklamp aan te tikken(die V functie werkte nogal slecht bij mij en ging soms uitzichzelf aan als ik een liedje aan probeerde te zetten).
Ik geef je wel gelijk als je volgende liedje aan wilde zetten door volume omhoog knop in gedrukt te houden. Die functie mis ik wel erg.
Nogmaals, aan deze functies was ik niet gehecht en kunnen naar ander mans mening geen goeie argumenten zijn. Hierdoor zullen mijn standpunten niet altijd even sterk zijn tegenover ander mans mening.
Dit punt valt zeker te begrijpen, in low light heeft je camera meer tijd nodig om het licht naar binnen te laten. Niet iedereen heeft schilders handen, sorry voor dit punt. Niet over nagedacht. Enige wat ik hier over kan zeggen is een gimbal of tripod, maar waarom iets kopen dat zo duur is. Je fabrikant kan dat toch best implementeren voor een paar euro's(misschien wel centen)
OOK even mijn redenen om een oneplus te kopen. eigenlijk het enige merk (dat in het westen te koop is) die je root ondersteuning geeft en niet je garantie laat vervallen. Zelf ben ik iemand die door een aantal OS-en heen is (DOTos ftw) van lineage door naar heel kort sailfish gehad te hebben. Hetzelfde voor skins: van samsung tot aan vlekkeloos nokia/pixel/nexus.
Oneplus geeft je de mogelijkheid om elke skin of software(ubuntu,linux aka sailfish) er op te zetten.
Daarnaast zijn de telefoons snel. Als je echt het maximale er uit wil halen dan haal je een OS die je snapdragon op maximale touren kan laten draaien en anders een skin die zo dicht mogelijk bij stock andriod zit.
Snelste quickcharge die er is.
prijs-prestatie is redelijk goed. Vergeet niet de asus zenfone 5z en de pocofone.
Dubbele camera van de 6t of een 3.5mm jack van de 6.
Gisteren was het nogal laat, zo te zien schreef ik het niet zo heel erg formeel.
Ja zeker, komt door het algoritme. De telefoon kiest voor een lagere iso waarde en een hogere sluitertijd ongeacht de omstandigheden. Binnen de komende weken mijn xz3 rooten en kijken of ik de pixel camera er op kan zetten. Zal dan hier weer reageren of hij nu wel sneller is.WouterL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:07:
Iemand last van shutterlag op de XZ3?
Tip! als je de tijd hebt zet hem op manual. Extra tip, als je toch op manual foto's gaat maken, druk op het licht icoont naast de camera switch icoon. Verlaag de iso een beetje(ik zet hem meestal 10 a 20%) lager. Hierdoor haal je meer contrast er uit.
Wit matched ook het meest met alles. Witte koptelefoon maakt het afmasterjorie schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:47:
Dan heb ik zelf ook nog twee vraagjes, heeft iemand een bron die de vraag beantwoord of het OLED scherm van de Sony XZ3 van LG is, of dat het scherm het eerste OLED scherm van JDI in een smartphone is? (Of heel misschien stiekem al een scherm van Sharp of toch een scherm van Samsung)
Daarnaast is er nog geen teardown geweest, hierdoor heeft niemand nog kunnen aflezen van wie het oled paneel is. Integenstelling tot de pixel.
Snel genoeg komt wit rigs wel met een teardown. kleine 2 weekjes wachten (Denk Ik)
Verder lag die ook wel goed in de hand en is het design mooi. Had alleen wel paar keer last van dat ik een foto wilde maken en dat mijn vinger voor de lens zat. Ook vraag ik me af of ik de vingerafdruk voorop ga missen, die van de 3T werkt heerlijk. Maar Face unlock of patroon is ook een optie, deed vroeger niet anders.
Ik hoop dat de camera mij niet gaat teleurstellen maar verder lijkt het me een toptoestel! Wel jammer dat er geen quickcharger meegeleverd wordt, moet je die toch weer bijbestellen want ik ben heel erg Dash Charge gewend nu. Welke quick charger zou ik dan moeten nemen? @Gijs van Sony
Mooi om te horen. Toch spijt, je hebt 2 weken de tijd om hem terug te brengen(Je krijgt geen spijt).Jamesl schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:25:
Ik denk dat ik eruit ben en het toch maar de XZ3 gaat worden i.p.v. de OP6T! Heb de XZ3 vandaag in mijn handen gehad en ik stond echt versteld, vooral het scherm! Het scherm van mijn OP 3T is echt niet om aan te zien nu.
Verder lag die ook wel goed in de hand en is het design mooi. Had alleen wel paar keer last van dat ik een foto wilde maken en dat mijn vinger voor de lens zat. Ook vraag ik me af of ik de vingerafdruk voorop ga missen, die van de 3T werkt heerlijk. Maar Face unlock of patroon is ook een optie, deed vroeger niet anders.
Ik hoop dat de camera mij niet gaat teleurstellen maar verder lijkt het me een toptoestel! Wel jammer dat er geen quickcharger meegeleverd wordt, moet je die toch weer bijbestellen want ik ben heel erg Dash Charge gewend nu. Welke quick charger zou ik dan moeten nemen? @Gijs van Sony
Volgens mij moet je de snel lader en dan de usb c variant hebben. Er zijn er 2 namelijk.
Micro usb: https://www.sonymobile.co...ries/quick-charger-uch12/
USB-C + micro usb(deze heb je geloof ik nodig): https://www.sonymobile.co...ies/quick-charger-uch12w/
Dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
Als gijs ff ondersteuning kan geven over de quick charge van de xz3 zou dat fijn zijn.
Ik kan namelijk niet vinden welke quickcharge er wordt ondersteund. Well wireless charging, maar meer dan dat niet. Ook op de eigen sony site(https://www.sonymobile.co...C.compatibility-xperiaxz3) worden de quick chargers niet aangegeven bij de xz3.
Misschien is het handig om quick charge aan te geven bij de overview op de site.
@Gijs van Sony
Goedemorgen @Mister Hardware en @Jamesl, de UCH12W werkt niet als Quick Charger (wel als normale lader) op de Xperia XZ3. Op dit moment is er geen Quick Charger vanuit Sony zelf die op de Xperia XZ3 werkt, zoals jullie zelf al hadden ontdekt op: https://www.sonymobile.co...C.compatibility-xperiaxz3Mister Hardware schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:50:
[...]
Mooi om te horen. Toch spijt, je hebt 2 weken de tijd om hem terug te brengen(Je krijgt geen spijt).
Volgens mij moet je de snel lader en dan de usb c variant hebben. Er zijn er 2 namelijk.
Micro usb: https://www.sonymobile.co...ries/quick-charger-uch12/
USB-C + micro usb(deze heb je geloof ik nodig): https://www.sonymobile.co...ies/quick-charger-uch12w/
Dit kan ik niet met zekerheid zeggen.
Als gijs ff ondersteuning kan geven over de quick charge van de xz3 zou dat fijn zijn.
Ik kan namelijk niet vinden welke quickcharge er wordt ondersteund. Well wireless charging, maar meer dan dat niet. Ook op de eigen sony site(https://www.sonymobile.co...C.compatibility-xperiaxz3) worden de quick chargers niet aangegeven bij de xz3.
Misschien is het handig om quick charge aan te geven bij de overview op de site.
@Gijs van Sony
What will happen to Quick Charge in Android 9.0?
Google has chosen to only support the Power Delivery (PD) charging solution for Android 9.0 Pie. Since Xperia XZ3 is launching with Android 9.0, Sony has created a compatible PD charger that will be available from early 2019.
However, earlier devices that already support QC 2.0/3.0 and get upgraded to Android Pie will keep working as intended with Sony quick chargers such as UCH12W.
Dus wellicht werkt een universele recente PD charger wel voor de XZ3.
[ Voor 7% gewijzigd door Romius op 19-10-2018 10:48 ]
Misschien is de Anker Powerport Speed PD 30 (amazon) of Anker PowerPort+5 (coolblue) of een van de andere Power Delivery (PD) chargers al een optie. Maar eigenlijk had Sony wel zo'n lader eerder mogen ontwikkelen en direct meeleveren.Romius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:47:
Uit de US faq van de ZX3:
What will happen to Quick Charge in Android 9.0?
Google has chosen to only support the Power Delivery (PD) charging solution for Android 9.0 Pie. Since Xperia XZ3 is launching with Android 9.0, Sony has created a compatible PD charger that will be available from early 2019.
However, earlier devices that already support QC 2.0/3.0 and get upgraded to Android Pie will keep working as intended with Sony quick chargers such as UCH12W.
Dus wellicht werkt een universele recente PD charger wel voor de XZ3.
Blitzwolf heeft ook nog een paar PD laders voor rond de 15 euro (Blitzwolf website met linkjes naar Amazon en Banggood)
De USB Type-C™-oplaaddock DK60 van Sony bij de accesoires van de XZ3 lijkt overigens wel een QC 3.0 charger met een DC 5.0-12.0V 3.0A uitgang. Maar als dit geen PD charger is dan zal de XZ3 hier dus gewoon traag mee laden.
[ Voor 17% gewijzigd door masterjorie op 19-10-2018 12:58 ]
Iemand die toevallig een snel lader heeft van een andere telefoon en hem wilt testen?masterjorie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:19:
[...]
Misschien is de Anker Powerport Speed PD 30 (amazon) of Anker PowerPort+5 (coolblue) of een van de andere Power Delivery chargers al een optie. Maar eigenlijk had Sony wel zo'n lader eerder mogen ontwikkelen en direct meeleveren.
Ik zou altijd wel even kijken of de lader op deze lijst staat, sommigen zijn gewoonweg brandgevaarlijk, vaak de chinese en onbekende gevalletjesmasterjorie schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:19:
[...]
Misschien is de Anker Powerport Speed PD 30 (amazon) of Anker PowerPort+5 (coolblue) of een van de andere Power Delivery (PD) chargers al een optie. Maar eigenlijk had Sony wel zo'n lader eerder mogen ontwikkelen en direct meeleveren.
Blitzwolf heeft ook nog een paar PD laders voor rond de 15 euro (Blitzwolf website met linkjes naar Amazon en Banggood)
De USB Type-C™-oplaaddock DK60 van Sony bij de accesoires van de XZ3 lijkt overigens wel een QC 3.0 charger met een DC 5.0-12.0V 3.0A uitgang.

https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html
Ik ben momenteel wel aan het kijken naar een PD lader, dus waarschijnlijk kan ik binnenkort bevestigen of PD charging werkt met de XZ3.
[ Voor 4% gewijzigd door Romius op 19-10-2018 12:01 ]
Inderdaad een goede tip om altijd even op die lijst te kijken, ook handig om een lijstje met geteste PD chargers te vinden. Anker en Blitzwolf zou ik niet onder de onbekende Chinese gevalletjes scharen, er is ook veel over Tweakers te vinden en Anker laders zijn bijvoorbeeld gewoon bij Coolblue te krijgen.Romius schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:00:
[...]
Ik zou altijd wel even kijken of de lader op deze lijst staat, sommigen zijn gewoonweg brandgevaarlijk, vaak de chinese en onbekende gevalletjes:
https://lygte-info.dk/info/ChargerIndex%20UK.html
Ik ben momenteel wel aan het kijken naar een PD lader, dus waarschijnlijk kan ik binnenkort bevestigen of PD charging werkt met de XZ3.
Dit valt trouwens misschien ook meer onder Accessoires dan Ervaring & Discussie
[ Voor 9% gewijzigd door masterjorie op 19-10-2018 12:28 ]
Overigens, wat is dan nu de oplaadtijd met de normale charger?
Kort door de bocht, QC is van Qualcomm, dus alleen voor devices met een Qualcomm SoC. PD is geloof ik een industriele standaard van USB-IF, wat dus eigenlijk sowieso al onder de noemer USB valt.Jamesl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:28:
Wat is het verschil dan met PD en QC? Waarom kiest Google ervoor om het in te perken?
PD kan op dit moment hogere voltages en wattages aan, tot 100 watt ofzo meen ik.
Met een normale lader, even een schatting, zo'n 2,5 a 3 uur denk ik?
Dit artikel van Androidpit las wel lekker weg over de verschillende Fast Charge standards. Kort samengevat is Power Delivery (PD) een open standard en royalty free, dit stemt de stroomsterkte en spanning af met het apparaat. QC 2.0 van Qualcomm was eerder met een spanning hoger dan 5.0V, maar inmiddels heeft zowel QC2.0, als QC3.0 niet echt meer een voordeel boven PD zover ik weet en heeft PD zelfs de mogelijkheid voor nog hogere wattages, ondertussen brengt QC wel licentiekosten met zich mee.Jamesl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:28:
Wat is het verschil dan met PD en QC? Waarom kiest Google ervoor om het in te perken?
Het is dan misschien ook niet verassend dat QC4 compatible is met PD, zeker nu in android 9.0 Google er dus voor heeft gekozen alleen PD te ondersteunen. Dash Charge is nog wel anders, deze gebruikt als enige een stroomsterkte van 4 A icm met 5V voor 20W en een voordeel is dat de telefoon koeler blijft en het laden zelfs tijdens gebruik uiterst snel blijft.
Volgens Phonearena is de oplaadtijd van de XZ3 178 minuten met de standaard lader, dus net geen 3 uur.
QC2.0/3.0 lijkt inderdaad echt niet te werken op de XZ3 (sonymobileforum), dus de enige optie voor sneller laden is een PD charger.
[ Voor 21% gewijzigd door masterjorie op 19-10-2018 12:57 ]
Hoop dat die lader er snel komt dan, ik kan haast niet meer zonder Dash Charge. Maargoed, een langdurige batterijduur helpt ook
Ik lees wel dat Android 9 wat issues heeft met snelladen, maar wat nu de status is, is mij niet duidelijk. De A8 draait nog met Android 8.0.
[ Voor 6% gewijzigd door Romius op 20-10-2018 22:05 ]
productreview: Sony Xperia XZ3 Zwart review door Baddie09
Gelukkig zijn hoesje en screenprotector onderweg

In 140 minuten opladen is anders best snel, ook al geeft de XZ3 nergens aan dat ie bezig is met snel laden.
[ Voor 21% gewijzigd door sHELL op 22-10-2018 01:56 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Doe je mee met het testpanel? Zo ja, dan is je deadline 24 oktober.Mister Hardware schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:37:
Iemand nog vragen om in me review te verwerken? Wilde hem eigenlijk op 2 november plaatsen, maar iedereen begint al met eigen reviews te plaatsen dus ik ben ook begonnen. Ben al op de helft, maar als iemand nog bijvoorbeeld dingen er in verwerkt wilt hebben dan hoor ik het graag. Zo niet dan probeer ik mijn review voor het weekend af te hebben
Ik zou het fijn vinden als je aangeeft wat voor jou in een telefoon belangrijk is, zodat we de scores kunnen plaatsen in relatie tot je voorkeuren.
Succes met je review!
Ik denk dat als je de review van @Baddie09 doorleest, je een goede indruk hebt wat zoal beschreven en getest dient te worden. We zijn reuze benieuwd, succes!Mister Hardware schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:37:
Iemand nog vragen om in me review te verwerken? Wilde hem eigenlijk op 2 november plaatsen, maar iedereen begint al met eigen reviews te plaatsen dus ik ben ook begonnen. Ben al op de helft, maar als iemand nog bijvoorbeeld dingen er in verwerkt wilt hebben dan hoor ik het graag. Zo niet dan probeer ik mijn review voor het weekend af te hebben
Mijn XZ3 wordt vandaag bezorgd.
Notificatie led aanwezig?Mister Hardware schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:37:
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
ja
Nog niet. Als ik de post van @Gijs van Sony mag geloven, krijgen zij tussen nu en eind deze week headphones geleverd. Vanaf dan kunnen ze naar de logistieke partners worden verstuurd voor uitlevering.Schmoove schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:40:
Iemand al iets van Sony gehoord betreffende de headphones?
Ik wacht overigens nog op bevestiging
[ Voor 57% gewijzigd door Tjebakka op 22-10-2018 13:04 ]
Hij zal waarschijnlijk aangeven als het niet snel laden is. Althans mijn G5 Plus zegt Charging voor fast, en anders Slowly Charging.sHELL schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 01:56:
[Afbeelding]
In 140 minuten opladen is anders best snel, ook al geeft de XZ3 nergens aan dat ie bezig is met snel laden.
De notificaties blijven hetzelfde, maar goed hij laadt een stuk sneller op mijn PD quickcharger dan de meegeleverde lader (50% in een half uur ongeveer).barriie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:05:
[...]
Hij zal waarschijnlijk aangeven als het niet snel laden is. Althans mijn G5 Plus zegt Charging voor fast, en anders Slowly Charging.
Enig idee of de XZ3 support voor Daydream gaat krijgen? qua specs is het namelijk prima in orde.
De telefoon geeft eigenlijk niets aan, alleen "charging" en een percentage er achter.barriie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:05:
[...]
Hij zal waarschijnlijk aangeven als het niet snel laden is. Althans mijn G5 Plus zegt Charging voor fast, en anders Slowly Charging.
Ik vraag me eigenlijk af of die melding überhaupt wel in de firmware staat. Aangezien Sony zelf pas begin 2019 met een USB-PD charger komt, vermoed ik dat ze het zo spinnen als "Nieuw product met nieuwe firmware! Kijk "wij" hebben Quick charge (USB-PD) toegevoegd aan android en het werkt!".
Niet dat ik daar van wakker ga liggen aangezien het blijkbaar al prima werkt
Wel jammer dat Sony geen white papers meer vrij geeft bij hun producten
[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 22-10-2018 18:23 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Als je het dan weer vergelijkt met de OPPO Find X dan lijkt de tijd weer bijna stil te staan, die doet het in 40 minuten. Maar dat de OP6 met 104 minuten de één na snelste is van de recente toestellen zegt wel genoeg over hoe bizat snel de Find X oplaad.sHELL schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 01:56:
[Afbeelding]
Ervoor nog even een S9 gehad maar vind de XZ3 wel mooier, android 9 ziet er ook erg goed uit.
Het slim aan gaan van de camera heb ik gelijk uitgezet en de sensor knoppen aan de zijkant heb ik zelf weinig aan.
Dat deze 1 camera heft boeit niet echt de p20 pro had er 3 en heb niet het gevoel dat ik ze echt nodig heb.
Maar het is een toestel waar ik graag naar kijk omdat die er mooi uit ziet, alleen de camera had iets hoger gemogen aan de achterkant of een vierkante afwerking nu ziet het er een beetje vreemd uit.
BedanktBaddie09 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
Doe je mee met het testpanel? Zo ja, dan is je deadline 24 oktober.
Ik zou het fijn vinden als je aangeeft wat voor jou in een telefoon belangrijk is, zodat we de scores kunnen plaatsen in relatie tot je voorkeuren.
Succes met je review!
Wil je dat ik bijvoorbeeld scores ga geven per criteria zodat jij dat ook kan doen en dat we dan vanaf daar een discussie gaan starten op wat wij er van vinden? Ik denk dat ik dat wel kan doen.
Daarnaast zal ik in de inleiding mijn belangrijkste criteria uitleggen met de minpunten zodat ik daar later niet op hoef in te grijpen.
BTW: geweldige review, vooral omdat je het gebaseerd hebt op mensen hun vragen. Op die manier kreeg je een uitgebreide review door alleen een korte uitleg te geven. Kan ik nog wat van leren.
Je zal geen spijt krijgen van je aankoop kan ik je garanderen, ik heb de criteria niet mee gekregen in de email van tweakers. Zelf gekocht en daardoor de review punten afgeleid van onze grote vriend @Kiswum . Beter goed gejat dan slecht verzonnenPierre_nr1 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:26:
[...]
Ik denk dat als je de review van @Baddie09 doorleest, je een goede indruk hebt wat zoal beschreven en getest dient te worden. We zijn reuze benieuwd, succes!
Mijn XZ3 wordt vandaag bezorgd.
Bedankt voor je steun
hehe, ik heb mijn best gedaan om zo compleet mogelijk te zijn. Maar wat ik bedoel is dat als bij jou bijvoorbeeld iets erg belangrijk is of juist niet het handig is om te weten omdat je dan het wat meer op waarde kan schatten. Voor mij is bijvoorbeeld een snelle processor belangrijk omdat ik geen haperingen wil en een prettige interface, maar niet omdat ik het uiterste uit spellen wil halen. Daardoor ben ik sneller tevreden over de processor dan iemand die bijvoorbeeld de hele dag zit te gamen.Mister Hardware schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:32:
[...]
Bedankt, het zal moeilijk worden om ook een +3 te krijgen naast jouw review. Nee ik heb de telefoon zelf gekocht. Vond het een goeie telefoon die ik eenmalig bij me telefoon kon kopen voor 600.
Wil je dat ik bijvoorbeeld scores ga geven per criteria zodat jij dat ook kan doen en dat we dan vanaf daar een discussie gaan starten op wat wij er van vinden? Ik denk dat ik dat wel kan doen.
Daarnaast zal ik in de inleiding mijn belangrijkste criteria uitleggen met de minpunten zodat ik daar later niet op hoef in te grijpen.
BTW: geweldige review, vooral omdat je het gebaseerd hebt op mensen hun vragen. Op die manier kreeg je een uitgebreide review door alleen een korte uitleg te geven. Kan ik nog wat van leren.
Graag gedaan.Mister Hardware schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:35:
[...]
Je zal geen spijt krijgen van je aankoop kan ik je garanderen, ik heb de criteria niet mee gekregen in de email van tweakers. Zelf gekocht en daardoor de review punten afgeleid van onze grote vriend @Kiswum . Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Bedankt voor je steun.
De XZ3 is werkelijk een prachtige telefoon. Hier mijn bevindingen/ervaringen na 1 dag :
Pluspunten :
- Prachtig toestel, prima formaat
- Snel
- Het oled scherm is perfect, HDR films zijn adembenemend mooi
- OS is redelijk clean, en wat je niet nodig hebt kan je disablen
- Wireless opladen werkt uitstekend, 30% per uur. Kan ik mee leven
- Batterij afgelopen nacht 5% verbruik in 9 uur. Wireless/BT/2 simkaarten/Locatie aan. Prima toch?
- Camera maakt goede foto's in daglicht. Schemer/donker nog niet geprobeerd.
Minpunten :
- Side sense, daar kan ik (nog) niet aan wennen. Werkt wissselend en onverwacht. Heb ik uitgezet.
- Toestel is ongelooflijk glad, bescherming is absoluut nodig. Naaktlopen is vragen om problemen
Tot nu toe is mijn eerste indruk zeer positief, boven verwachting om eerlijk te zijn. Ik neem aan dat Android Pie nog wel wat updates zal krijgen van Sony, is ook wel nodig(Side sense o.a.).
Tevens is de 'gratis' headphone natuurlijk ook een enorme lokker en bonus. Het heeft zeker geholpen in mijn beslissing de XZ3 te kopen.
Wordt vervolgd.....
Compleet mogelijk is zeer goed gelukt. Ik ben niet snel tevreden, maar sony heeft me nooit te leur gesteld. Ken heel wat mensen die ze hebben, voornamelijk leren en mensen in de zorg die de compact fijn vinden entertainers die voor de handige playstation remote app gebruiken om te gamen.Baddie09 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:54:
[...]
hehe, ik heb mijn best gedaan om zo compleet mogelijk te zijn. Maar wat ik bedoel is dat als bij jou bijvoorbeeld iets erg belangrijk is of juist niet het handig is om te weten omdat je dan het wat meer op waarde kan schatten. Voor mij is bijvoorbeeld een snelle processor belangrijk omdat ik geen haperingen wil en een prettige interface, maar niet omdat ik het uiterste uit spellen wil halen. Daardoor ben ik sneller tevreden over de processor dan iemand die bijvoorbeeld de hele dag zit te gamen.
Zelf ben ik tevreden met een goeie camera, accu(want de camera zuipt iets te veel energie) en een snelle processor. Mijn meest gebruikte app is snapchat en spotify, spotify stream ik muziek.
Als ik beide niet tegelijkertijd aan kan gebruiken doordat, bijvoorbeeld ik een hapering in de camera of in me muziek heb ben ik ontevreden. Dan word de telefoon bij mij geretoured.
Mijn review zal zich vooral richten op mijn mening, anders kon je wel een side by side comparison doen met specificaties. Hopelijk kan ik hierdoor vragen uit het dagelijks leven beantwoorden. Ik zal niet zo veel letten op de specs en de wifi snelheid. Als het maar snel genoeg is.
Vind je het goed als ik dit dan meeneem als epiloog bijvoorbeeld, omdat ik ''rond heb gevraagd'' naar mensen hun mening.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Graag gedaan.
De XZ3 is werkelijk een prachtige telefoon. Hier mijn bevindingen/ervaringen na 1 dag :
Pluspunten :
- Prachtig toestel, prima formaat
- Snel
- Het oled scherm is perfect, HDR films zijn adembenemend mooi
- OS is redelijk clean, en wat je niet nodig hebt kan je disablen
- Wireless opladen werkt uitstekend, 30% per uur. Kan ik mee leven
- Batterij afgelopen nacht 5% verbruik in 9 uur. Wireless/BT/2 simkaarten/Locatie aan. Prima toch?
- Camera maakt goede foto's in daglicht. Schemer/donker nog niet geprobeerd.
Minpunten :
- Side sense, daar kan ik (nog) niet aan wennen. Werkt wissselend en onverwacht. Heb ik uitgezet.
- Toestel is ongelooflijk glad, bescherming is absoluut nodig. Naaktlopen is vragen om problemen
Tot nu toe is mijn eerste indruk zeer positief, boven verwachting om eerlijk te zijn. Ik neem aan dat Android Pie nog wel wat updates zal krijgen van Sony, is ook wel nodig(Side sense o.a.).
Tevens is de 'gratis' headphone natuurlijk ook een enorme lokker en bonus. Het heeft zeker geholpen in mijn beslissing de XZ3 te kopen.
Wordt vervolgd.....
Is een leuke toevoeging. Hoop alleen dat mensen het een niet te lange review gaan vinden.
Er zit geen copyright opMister Hardware schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Vind je het goed als ik dit dan meeneem als epiloog bijvoorbeeld, omdat ik ''rond heb gevraagd'' naar mensen hun mening.
Is een leuke toevoeging. Hoop alleen dat mensen het een niet te lange review gaan vinden.
Als ik mijn 1 maand Bose QC 35II verkoop plus Galaxy S8, dan heb ik de gewenste koptelefoon, plus een toestel met wat betere accuduur.
Als je al een bonnement hebt bij tele 2 dan kan je hem voor 600 halen door te verlengen maar tele 2 heeft ook een maandelijks opzegbaar keuze waar je dan 635 betaald(administartie kosten, aansluitkosten en verzendkosten) en dan heb je hem al voor 635. Gewoon cancellen na 1 maand.Freshnub schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:18:
Waar is de telefoon het goedkoopst te krijgen? Als ik de pricewatch gebruik zie ik €779 terwijl ik in het topic €600 tegen kwam voorheen. Ik zit eraan te denken om dit toestel los te halen icm de koptelefoon.
Als ik mijn 1 maand Bose QC 35II verkoop plus Galaxy S8, dan heb ik de gewenste koptelefoon, plus een toestel met wat betere accuduur.
Deze truc wordt veel gebruikt bij nieuwere telefoons, zag hem ook laatst op pepper verschijnen.
Verwijderd
In huis hebben vrouw en kinderen de S9, S9+, en jawel de XS3. Ik kan dus vergelijken. Alle 3 hebben een fantastisch scherm. Ik vind ze alle 3 te zwaar, dat is naast de vingerafdruk positie mijn grootste bezwaar tegen de XS3. Maar die topklasse WH-1000XM3 koptelefoon hè, dat is zo aantrekkelijk... Dus waarschijnlijk komt er een XS3 in huis erbij.
Enfin, ik heb een vraag. Ik lees hier dat er geen face unlock is. Maar op de XS3 heb ik mijn gezicht kunnen registreren in smart lock. Het werkt de ene keer wel, en een andere keer toch weer niet. Hoe zit dat? Bug?
Zou fijn zijn om de link van de pd lader te sturen.Romius schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:42:
Nog even een keer getest met de PD lader, het gaat toch wel wat rapper. Gestart bij 35 procent, binnen 90 minuten naar bijna 100%.
Kan je misschien ook kijken wat de waardes zijn?
Als het je niet lukt maakt het niet uit, wilde het even in de review verwerken als comparison.
(ff geleend van master jorie)
Waarden vanuit AccuBattery
Tijd (min)~ | BC (%)~ | T (°C)~ | I (A)~ | U (V)~ |
0~ | 1~ | -~ | -~ | -~ |
30~ | 27~ | 29~ | 1.4-1.5~ | 3.989~ |
75~ | 69~ | 31.5~ | 1.4-1.5~ | 4.174~ |
90~ | 78~ | 29.5~ | 1.1-1.2~ | 4.237~ |
125~ | 90~ | 26.5~ | 0.6~ | 4.327~ |
ongeveer 160~ | 100~ | 25.0~ | 0.3~ | 4.309~ |
Wel nice dat de lader bij jou werkt.
Moet alleen nog 3 kopjes,
hardware/specificaties (overnemen van tweakers met aanvullingen)
alternatieven
en me conclusie.
(Inleiding
- Waarom nou de xz 3?
- Zijn die minpunten zo belangrijk in het dagelijks leven?
Uitpakken
feature set
Ontwerp
Beeldkwaliteit
Hardware
Accu
Software
Camera
Alternatieven
Extra informatie en links
Tot slot)
Heeft iemand nog voorstellen om nog in de review te verwerken? Alle hulp is welkom
Ben erg te spreken over het toestel. Hier even mijn opmerkingen en gedachten na 20 dagen gebruik.
Om te beginnen ..
Minputen XZ3
- GPS out of the box best dodgy. Continu een 25 meter afwijking. Dus altijd in een parallele straat zogenaamd volgens G-maps? GPS toolbox geinstalleerd en de A-GPS state etc. gecleared. Fixed.
- Software glitch met "accidental (pocket) touch protection. uitzetten als work-around. Maar recente f/w update lijkt het te hebben opgelost. (setting staat weer back aan, geen last van)
- Pakt absoluut geen 5ghz band op mijn Ubiqiuty unify HD mesh-router. Deze heeft 1 SSID en apperaat kiest zelf 2.4 of 5ghz. Werkt PRIMA met mijn 2,5 jaar oude Xperia Z5. Maar de XZ3 wijgert en gaat only voor 2.4 Ghz. Geen enkel ander apperaat in mijn huishouden vertoont deze issue. Mischien een Android 9.0 iets ? Moet er nog op Googlen. Work-around is om aparte SSID's te maken voor beide bands maar das niet echt "van de tijd" meer. Werkt immers prima op andere verouderde toestellen.
- Geen WPS voor WiFi (again, 2018?)
- Youtube app (up to date) pakt zowel op 4G (T-mobile, in de praktijk 100 mbit easy) alsmede wifi (400mbit) irritant altijd genoeg 720P of varianten ervan (720P/60 HDR), ik moet altijd handmatig per filmpje klikken om naar de max kwaliteit te gaan. Heel erg storend. Geen setting om het aan te passen. De app schakelt ook niet naar de hoogste kwaliteit na verloop van tijd -m .aw dat hij detecteert dat je voldoende bandbreedte hebt.
- Netflix HDR ziet er uit als SDR ? Is de XZ3 wel certified bij Netflix voor HDR content? Zodra ik HDR content op Youtube afspeel merk je dat de app je brightness overneemt en het scherm veel feller aanspringt. Dit gebeurd niet met de Netflix app.Lijkt dus alsof HDR profile niet in-kicked. Moet ik ook nog op Googlen hoe/wat (ja, ik heb bewust gezocht op confirmed HDR titels waar dat ook bij staat)
- Geen ingebakken virtualisatie voor dual-sim users, maar 3rd party oplossingen genoeg.
Pluspunten XZ3
- Goede camera in alle omstandigheden, enkele lens stelt absoluut niet teleur
- Heel veel plezier gehad met de 960 FPS feature. Je kan er gave/leuke shots mee doen als je een beetje creatief bent.
- Accuduur vrij goed voor zo`n physiek grote, 1440P scherm. Zelfs intensieve dag op reis waar je je telefoon veel gebruikt trekt de accu het makkelijk. Denk aan veel GPS, navigeren. dingen opzoeken. Veel foto's/video's schieten, bewerken en posten op social media. Cached Netflix in OV. En dan nog relaxed thuis aankomen in de avond met een comfy 40-45 % op de teller.
- Scherm is echt een klasse apart !! Vooral voor mensen die veel reizen (en/of gamen) kan je voortaan je tablet gewoon thuislaten in mijn mening. Echt immersive (dual speakers noem ik geen pre, jaren al gewend op andere toestellen)
- Android 9.0 / treble out of the box.
UPDATE
- WPS ligt bij Google, dat hebben ze uit Android 9.0 gehaald wegens security redenen.
Zie: https://www.androidpolice...ps-may-deprecated-google/
- 5Ghz werkt nu naar behoren op 1 enkele SSID (met zowel 2.4/5 ghz auto-switching), forget network, en opnieuw insignen was genoeg. Vond het al zo raar want router etc. waren al gereboot en doorgenomen.
[ Voor 39% gewijzigd door lithiumangel op 24-10-2018 21:46 ]
Het gaat om deze lader van UGreen: https://www.amazon.de/gp/...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1Mister Hardware schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:07:
[...]
Zou fijn zijn om de link van de pd lader te sturen.
Kan je misschien ook kijken wat de waardes zijn?
Als het je niet lukt maakt het niet uit, wilde het even in de review verwerken als comparison.
Wel nice dat de lader bij jou werkt.
Ik zit nu nog eens wat te spelen, daar ik kan verlengen bij Vodafone. Via Belsimpel, met Vodafone Red 1 jaar: telefoon voor 505!Freshnub schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:18:
Waar is de telefoon het goedkoopst te krijgen? Als ik de pricewatch gebruik zie ik €779 terwijl ik in het topic €600 tegen kwam voorheen. Ik zit eraan te denken om dit toestel los te halen icm de koptelefoon.
Verwijderd
De speakers zijn anders toch duidelijk beter dan de xz2 en xzp in mijn oren.lithiumangel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 01:23:
Ik heb de XZ3 nu 20 dagen in huis, en nog eens op 2x 5 dagen trips in het buitenland mee genomen.
Ben erg te spreken over het toestel. Hier even mijn opmerkingen en gedachten na 20 dagen gebruik.
Om te beginnen ..
Minputen XZ3
- GPS out of the box best dodgy. Continu een 25 meter afwijking. Dus altijd in een parallele straat zogenaamd volgens G-maps? GPS toolbox geinstalleerd en de A-GPS state etc. gecleared. Fixed.
- Software glitch met "accidental (pocket) touch protection. uitzetten als work-around. Maar recente f/w update lijkt het te hebben opgelost. (setting staat weer back aan, geen last van)
- Pakt absoluut geen 5ghz band op mijn Ubiqiuty unify HD mesh-router. Deze heeft 1 SSID en apperaat kiest zelf 2.4 of 5ghz. Werkt PRIMA met mijn 2,5 jaar oude Xperia Z5. Maar de XZ3 wijgert en gaat only voor 2.4 Ghz. Geen enkel ander apperaat in mijn huishouden vertoont deze issue. Mischien een Android 9.0 iets ? Moet er nog op Googlen. Work-around is om aparte SSID's te maken voor beide bands maar das niet echt "van de tijd" meer. Werkt immers prima op andere verouderde toestellen.
- Geen WPS voor WiFi (again, 2018?)
- Youtube app (up to date) pakt zowel op 4G (T-mobile, in de praktijk 100 mbit easy) alsmede wifi (400mbit) irritant altijd genoeg 720P of varianten ervan (720P/60 HDR), ik moet altijd handmatig per filmpje klikken om naar de max kwaliteit te gaan. Heel erg storend. Geen setting om het aan te passen. De app schakelt ook niet naar de hoogste kwaliteit na verloop van tijd -m .aw dat hij detecteert dat je voldoende bandbreedte hebt.
- Netflix HDR ziet er uit als SDR ? Is de XZ3 wel certified bij Netflix voor HDR content? Zodra ik HDR content op Youtube afspeel merk je dat de app je brightness overneemt en het scherm veel feller aanspringt. Dit gebeurd niet met de Netflix app.Lijkt dus alsof HDR profile niet in-kicked. Moet ik ook nog op Googlen hoe/wat (ja, ik heb bewust gezocht op confirmed HDR titels waar dat ook bij staat)
- Geen ingebakken virtualisatie voor dual-sim users, maar 3rd party oplossingen genoeg.
Pluspunten XZ3
- Goede camera in alle omstandigheden, enkele lens stelt absoluut niet teleur
- Heel veel plezier gehad met de 960 FPS feature. Je kan er gave/leuke shots mee doen als je een beetje creatief bent.
- Accuduur vrij goed voor zo`n physiek grote, 1440P scherm. Zelfs intensieve dag op reis waar je je telefoon veel gebruikt trekt de accu het makkelijk. Denk aan veel GPS, navigeren. dingen opzoeken. Veel foto's/video's schieten, bewerken en posten op social media. Cached Netflix in OV. En dan nog relaxed thuis aankomen in de avond met een comfy 40-45 % op de teller.
- Scherm is echt een klasse apart !! Vooral voor mensen die veel reizen (en/of gamen) kan je voortaan je tablet gewoon thuislaten in mijn mening. Echt immersive (dual speakers noem ik geen pre, jaren al gewend op andere toestellen)
- Android 9.0 / treble out of the box.
Battery drain is voor mij bij normaal gebruik met het scherm aan, spotify draaiende en browsen +- 1-1.5% per 10 minuten.
Dat moet beter kunnen, maar ik zie geen mogelijkheid om de menu's/toetsen etc wit/grijs op zwart te maken ipv zwart op wit op dit moment. Hopelijk krijgen we dat binnenkort in Sony's nieuwe launcher?
GPS moet ik nog kalibreren. Hij is ontzettend accuraat maar mijn xz3 wil graag dat ik het toestel gedraaid gebruik om het pijltje de goede kant in te krijgen.
Hopelijk komt de koptelefoon snel deze kant op, mijn oude sony is wel aan het eind van zijn Latijn na 7 jaar nu. Helaas. Kabel pas moeten vervangen en 1 kant moeten lijmen enkele weken terug.
24x20 per maand bij kpn en 50 bijbetalen heb ik als aanbieding gehad op mijn preorder. 530 dus uiteindelijk, maar ik had al 350 apart liggen voor een sony of sennheiser BT koptelefoon.CuttingStorm schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Ik zit nu nog eens wat te spelen, daar ik kan verlengen bij Vodafone. Via Belsimpel, met Vodafone Red 1 jaar: telefoon voor 505!
De koptelefoon heb ik even opgehad bij de mediamarkt in Utrecht, geweldig apparaat en ontzettend comfortabel.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Met dual-speakers bedoelde ik meer van : Heel veel reviewers zijn " OH ! Dual speakers ! PLUS PUNT " klaar. Dat feit an-zich vind ik niet meer zo bijzonder gezien de laatste 4 jaar ik toestellen heb gehad met dual-speakers dus is het niet meer het noemen waard in mijn optiek. Net zoals dat USB-C altijd een pre was in de laatste 2 jaar als je het op je toestel had maar nu is gewoon de verwachting. Daarnaast, ben ik niet iemand die media consumed op z`n tel via speakers. Ook al zit ik ergens alleen in een hotelkamer met m`n telefoon een film te kijken, het is altijd een koptelefoon. Gewoon betere geluid, hoe goed je interne speakers ook zijn. Maar dat ben ik.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
De speakers zijn anders toch duidelijk beter dan de xz2 en xzp in mijn oren.
Battery drain is voor mij bij normaal gebruik met het scherm aan, spotify draaiende en browsen +- 1-1.5% per 10 minuten.
Dat moet beter kunnen, maar ik zie geen mogelijkheid om de menu's/toetsen etc wit/grijs op zwart te maken ipv zwart op wit op dit moment. Hopelijk krijgen we dat binnenkort in Sony's nieuwe launcher?
1.5% voor 10 mins = 9% per 60 mins, afgerond op 10% per 60 mins = 10 uur screen-on time en dat vind je beter moeten kunnen ?? hahaha
Inderdaad een Android 9.0 iets :
https://www.androidpolice...ps-may-deprecated-google/
Verwijderd
Aangezien de UI nog veel wit bevat wat zwart moet kunnen verwacht ik uiteindelijk zo'n 12-13 uur SOT eigenlijk. Met mijn XZP haalde ik overigens ook 15-20% meer SOT dan de meeste reviews.lithiumangel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:35:
[...]
Met dual-speakers bedoelde ik meer van : Heel veel reviewers zijn " OH ! Dual speakers ! PLUS PUNT " klaar. Dat feit an-zich vind ik niet meer zo bijzonder gezien de laatste 4 jaar ik toestellen heb gehad met dual-speakers dus is het niet meer het noemen waard in mijn optiek. Net zoals dat USB-C altijd een pre was in de laatste 2 jaar als je het op je toestel had maar nu is gewoon de verwachting. Daarnaast, ben ik niet iemand die media consumed op z`n tel via speakers. Ook al zit ik ergens alleen in een hotelkamer met m`n telefoon een film te kijken, het is altijd een koptelefoon. Gewoon betere geluid, hoe goed je interne speakers ook zijn. Maar dat ben ik.
1.5% voor 10 mins = 9% per 60 mins, afgerond op 10% per 60 mins = 10 uur screen-on time en dat vind je beter moeten kunnen ?? hahaha
Over een week of 2 kan ik ook usb PD testen. Nu laadt hij "maar" 1.5a/uur. Ik kan helaas nergens vinden wat het maximale is wat de xz3 ondersteunt.
En de speakers zijn verassend goed. Ik had ze tot gisteravond eigenlijk nog niet getest. Maar ik heb ook al sinds de xperia S niets anders dan Sony gehad met een htc m8 als reserve toestel enkele jaren terug. Dus ik ben ook niets anders gewend dan stereo
Interne speakers zijn handig als je meerdere mensen kort wat wil laten zien. En een serieuze BT speaker past niet echt in mijn broekzak. Hoewel ik dit dingetje vaak nog wel ergens in mn jas heb zitten
De note 9 en S plus zijn me net te groot. De xz3 kan ik precies nog bedienen met één hand. Ik baal enkel een beetje dat we de 6gb versie van de xz3 hier niet hebben gekregen.evdakker schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:14:
Ik heb toch maar de XZ3 teruggestuurd naar de winkel. Er was in V&A geen belangstelling voor... Heb nu voor vrijwel dezelfde prijs een Galaxy Note 9 gekocht. Met ook een 'gratis koptelefoon'-actie. Toegegeven, de AKG Y500 is een stuk minder spannend dan de Sony WH-1000XM3. Maar de Note 9 is weer een stapje beter dan de XZ3. Dus dat compenseert
Zat die AKG niet ook tijdelijk bij de s9+? Icm met 150 cashback?
En geen interesse kan ik me voorstellen. Ik had de xz3 bij kpn voor 550 en daar komt dan nog een zeer gewilde koptelefoon bij. De xz3 en koptelefoon zou je los van elkaar kunnen verkopen en er nog winst op maken ook.
Ik zou wel willen weten hoe snel de xz3 van 0-80 oplaadt met een USB PD lader en usb c - usb c kabel.Mister Hardware schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 00:12:
Heeft iemand nog voorstellen om nog in de review te verwerken? Alle hulp is welkom
En eigenlijk ben ik ook benieuwd hoe snel de xz3 een andere telefoon op kan laden. Ik test het zelf dit weekend met mijn XZP naar XZ3 en terug.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 18:36 ]
Toen even een simpele Huawei Y6 2018 aangeschaft, want ik moest wat hebben. Moest wel erg wennen aan Android weer en eigenlijk was die Y6 2018 supertraag vergeleken met Windows Phone op mijn Lumia 950. Maar helaas verdwenen er ook veel apps op Windows.
Vandaag de knoop doorgehakt en een XZ3 besteld met Telfort verlenging bij Belsimpel. Hopelijk verandert deze mijn kijk op Android weer positief, want over mijn tijdelijke Huawei Y6 2018 ben ik niet echt tevreden. Met name de camera die echt veel gebruik, traag en slecht. Maar een iPhone zag ik sowieso niet zitten, zowel qua prijs als iOS.
Ben erg benieuwd hoe die XZ3 me gaat bevallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Suntoro op 24-10-2018 21:26 ]
De Netflix app is sinds gisteren/vandaag geüpdatet met certificering voor HDR van de XZ3.lithiumangel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 01:23:
Minputen XZ3
Thanks, ik zal het strakjes even checken. Komt goed uit, morgen rit van 12 uur in het vliegtuig, goed moment om lekker relaxed naar wat content te kijken op de XZ3Cyleo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:29:
[...]
De Netflix app is sinds gisteren/vandaag geüpdatet met certificering voor HDR van de XZ3.
Helaas zijn de NC headsets nog niet verstuurd, was het helemaal mooi geweest. Maar hey kan niet alles hebben
[ Voor 12% gewijzigd door lithiumangel op 24-10-2018 21:35 ]
Verwijderd
Ik wacht er met smart op, mijn oude sony koptelefoon heb ik moeten lijmen en de kabel moeten vervangen. 6 jaar en 9 maanden niks aan de hand. En in 2 maanden... Poef. Niks meer van over...lithiumangel schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:34:
[...]
Helaas zijn de NC headsets nog niet verstuurd, was het helemaal mooi geweest. Maar hey kan niet alles hebben
102 minuten SOT na laden tot 88%. 76% over. 80m spotify, 30m GPS. 20:37 erafgehaald.
Ik ben ruim tevreden eigenlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 23:03 ]
Je bent wel lucky dat hij nog werkt na 6 en 3kwart jaar. Toevallig de mdr1a? Dat ding was robuust en naar mijn mening was de bluethooth versie de mooiste sony headset gemaakt. Geloof dat je die bij je sony z kon krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Ik wacht er met smart op, mijn oude sony koptelefoon heb ik moeten lijmen en de kabel moeten vervangen. 6 jaar en 9 maanden niks aan de hand. En in 2 maanden... Poef. Niks meer van over...
Verwijderd
Inderdaad, de mdr1a die ik bij mijn Z heb gekregen. Het énige "nadeel" bij deze actie is dat we de kleur niet mogen kiezen 😅. Ik heb de bruin met zilvere mdrMister Hardware schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:01:
[...]
Je bent wel lucky dat hij nog werkt na 6 en 3kwart jaar. Toevallig de mdr1a? Dat ding was robuust en naar mijn mening was de bluethooth versie de mooiste sony headset gemaakt. Geloof dat je die bij je sony z kon krijgen.
Ik wisselde vaak af met mijn Sennheiser IE8/IE80 overigens. Alsnog is het enige andere apparaat dat het zo lang met me heeft uitgehouden mijn iPod classic.
Sennheiser is helaas traag met het repareren van één van de 2 oortjes van de IE80. Dus de Sony kan niet snel genoeg hier zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2018 23:09 ]
6 jaar terug was ik nog maar 12, misschien heb ik iets te veel van me vrije tijd in Sony gestoptVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:06:
[...]
Inderdaad, de mdr1a die ik bij mijn Z heb gekregen.
Ik wisselde vaak af met mijn Sennheiser IE8/IE80. Maar sennheiser is traag met het repareren van één van de 2 oortjes. 1 van de pinnetjes is licht verbogen 😅.
Als de sony mdr1a nog werkt misschien een comparison hoe ver sony vooruit is gegaan in 5 jaar. Noise cancellation, speaker(ik geloof een grotere speaker zit er in met meer detail, moet ook wel) en af werking van bruin leer met een titanium afwerking naar een wat vrijere plastic. Die lichte versie met bruin accent was echt prachtig.
Als er nog een mogelijkheid is om de witte 1000x3 te krijgen zou ik daarvoor gaan maar dat was volgens onze grote heer Gijs niet mogelijk.
Verwijderd
Mijn gehoor is behoorlijk goed maar zo'n vergelijking kan ik een vriend van me beter laten doen.Mister Hardware schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 23:12:
[...]
6 jaar terug was ik nog maar 12, misschien heb ik iets te veel van me vrije tijd in Sony gestopt.
Als de sony mdr1a nog werkt misschien een comparison hoe ver sony vooruit is gegaan in 5 jaar. Noise cancellation, speaker(ik geloof een grotere speaker zit er in met meer detail, moet ook wel) en af werking van bruin leer met een titanium afwerking naar een wat vrijere plastic. Die lichte versie met bruin accent was echt prachtig.
Als er nog een mogelijkheid is om de witte 1000x3 te krijgen zou ik daarvoor gaan maar dat was volgens onze grote heer Gijs niet mogelijk.
Ik heb de nieuwe koptelefoon al kort uit kunnen proberen. Sowieso is de pasvorm beter, het geluid was duidelijk "voller" en zelfs zonder ANC was achtergrond geluid veel minder aanwezig.
Ik kon na wat rotzooien met settings ook verschillende instrumenten makkelijker van elkaar onderscheiden dan met mijn mdr. Maar niet zo makkelijk als met mijn IE80s.
Het geluid leek ook veel minder neutraal. De mdr en IE80 zijn dat wel. De 1000x3 wat minder. Dat maakt luisteren met de 1000x3 "leuker" maar minder accuraat.
Maar ik ben maar een amateur. Zodra ik de 1000x3 zelf heb kan ik er wel een keer goed voor gaan zitten.
Ik vraag me wel af of deze ook ingespeeld moet worden of dat het weinig uitmaakt. Want de IE80 werd in de eerste weken duidelijk beter. Dat maakte reviews een beetje biased als je out of the box vergelijkt met andere in ears die dat niet nodig hebben.
2 vrienden van me werken als sound engineer in Hilversum ergens. Die vinden het misschien wel interessant om zo'n vergelijking te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 00:20 ]
Het koste me een half uur aan research maar heb het gevonden. Misschien dat onze heer @Gijs van Sony dit kan confirmen?
BTW mijn review is eindelijk af. Hij zal morge rond 12 uur online staan. Hopelijk valt +4000 woorden nog te lezen
Mijn Lumia 950 leeft nog, redelijk, maar ook ik ga een XZ3 bestellen, vooral omdat ie eigenlijk wel alles heeft wat ik wil van een telefoon, en die actie met die koptelefoon is erg nice.Suntoro schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:21:
Toch maar eens kijken in dit topic. Was eigenlijk niet echt actief meer op Tweakers sinds mijn Nokia Lumia 830 volgens mij. Vervolgens nog een tijd met de Lumia 950 gedaan totdat ik die 3 maanden terug weer definitief dood maakte met een val.
Nu nog even wachten tot mijn loon er is
Ik zal te laat zijn voor een nuttige review, maar ik ga 'm wel vergelijken met mijn L950, kan er vast wel een leuke blogpost of 2 over schrijven
People as things, that’s where it starts.
Mister Hardware schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 01:32:
Voor de mensen die zich nog afvragen welke display er in ligt, de display heeft vrijwel dezelfde specs als die van de LG V30 ThinkQ. Gebogen randen met een 537dpi. Ik ben vrijwel zeker dat dit hetzelfde display is.
Het koste me een half uur aan research maar heb het gevonden. Misschien dat onze heer @Gijs van Sony dit kan confirmen?
BTW mijn review is eindelijk af. Hij zal morge rond 12 uur online staan. Hopelijk valt +4000 woorden nog te lezen.
Ah dan zit ik toch wel fout, kan gebeuren. Het is menselijk. Ik had zelf naar de DPI gekeken in samen hang met het ontwerp.Mac-Mar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:44:
Toevallig kom ik zelf van de V30 en moet je helaas tegen sprekenZover ik begreep is het Sony display gemaakt door JDI display. Ik heb het toestel enige dagen in bezit en kan bevestigen dat het display stuk mooier is dan de V30. Enige punt van kritiek is dat het display wel iets minder reageert op mijn vingers maar hier is wel mee te leven aangezien de kwaliteit erg mooi is!
[...]
Is het misschien mogelijk om alles op standaard te zetten van het scherm en daarna een side by side uit te proberen. Het scherm op papier is gewoon goed en dat kan je zien bij de Google pixel 2 xl, jammer genoeg weet LG hem zelf niet goed te gebruiken.
(https://www.androidguys.c...ne-reviews/lg-v30-review/)
(https://www.techspot.com/review/1521-lg-v30/page2.html)
(https://www.theverge.com/...7544/lg-v30-review-design)
Voor de mensen die meer willen lezen over het scherm: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz3-review-1822p3.php
Als iemand anders een link kan vinden dat dit een JDI scherm is hoor ik het graag. Toevallig ook iemand die een vriend of collega heeft met een google pixel 2 xl. Op papier horen ze niet veel te verschillen als je alle bravia technologieën uit gaat zetten.
Ik weet helaas niet welk scherm er in de Xperia XZ3 gebruikt wordt, dus ik kan je niet verder helpenMister Hardware schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 01:32:
Voor de mensen die zich nog afvragen welke display er in ligt, de display heeft vrijwel dezelfde specs als die van de LG V30 ThinkQ. Gebogen randen met een 537dpi. Ik ben vrijwel zeker dat dit hetzelfde display is.
BTW mijn review is eindelijk af. Hij zal morge rond 12 uur online staan. Hopelijk valt +4000 woorden nog te lezen.
Tenzij Apple met een XS3 gaat komen, nooitVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:05:
Vraag aan @Gijs van Sony: enig idee wanneer deze XS3 door dxomark wordt getest?
Gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ermee, heb je vragen, tag mij dan vooral! Of stuur een priveberichtje. Stukje extra Tweakers serviceSuntoro schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:21:
Toch maar eens kijken in dit topic. Was eigenlijk niet echt actief meer op Tweakers sinds mijn Nokia Lumia 830 volgens mij. Vervolgens nog een tijd met de Lumia 950 gedaan totdat ik die 3 maanden terug weer definitief dood maakte met een val.
Toen even een simpele Huawei Y6 2018 aangeschaft, want ik moest wat hebben. Moest wel erg wennen aan Android weer en eigenlijk was die Y6 2018 supertraag vergeleken met Windows Phone op mijn Lumia 950. Maar helaas verdwenen er ook veel apps op Windows.
Vandaag de knoop doorgehakt en een XZ3 besteld met Telfort verlenging bij Belsimpel. Hopelijk verandert deze mijn kijk op Android weer positief, want over mijn tijdelijke Huawei Y6 2018 ben ik niet echt tevreden. Met name de camera die echt veel gebruik, traag en slecht. Maar een iPhone zag ik sowieso niet zitten, zowel qua prijs als iOS.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Hoesjes, protectors, opladers, e.d.: [Sony Xperia XZ3] Accessoires
- Levertijden, winkels, prijzen: [Sony Xperia XZ3] Levertijden & Prijzen