Ben even op de sony site aan het kijken hoe het zit met de voorwaarden.
We streven ernaar je Sony headphone zo snel mogelijk naar je toe te sturen. Je ontvangt de headphone uiterlijk binnen vier weken na controle van alle ingestuurde gegevens, op het door jou ingevoerde adres.
Nu weet ik niet wat er bedoeld word want je kan dit op 2 manieren opvatten. En dan bedoel ik het woordje alle ingestuurde gegevens.
1: Alle ingestuurde gegevens van iederen
2: Alleen die van jou maar dan moet wel alles eerst goed gekeurd worden.
Nu snap ik dat manier 2 al niet meer geldt voor de mensen die al een mailtje met goedkeuring hebben gekregen.
Dat alles er heel positief uitziet om binnen de 4 weken na registratie de headphones bij consumenten te krijgen

. We zijn sinds 10 oktober (eigenlijk 11) live met het registratieformulier en de eerste grote batch die deze week binnenkomen moet de eerste week van registraties kunnen coveren voordat het 7 november is.
Gijs geeft hier ook aan dat ze voor 7 november de eerste mensen hun headset wil leveren.
Voor zo ver ik weet (heb het immers zelf geschreven) staat in de goedkeuringsmail dat je binnen een week de Track & Trace code ontvangt van PostNL. Daarna verwacht ik dat je hem binnen een dag binnen hebt, maar dat is afhankelijk van PostNL
Het grappige is dat Gijs hier niet meer over gaat. Na de email is alles verantwoordelijk bij DFX en die moet het weer onderhandelen bij PostNL. Dit betekent dat alles al is geregeld vanuit Sony zijn kant.
Voor de mensen die moeilijk deden, Sony heeft geen inbreng hier meer op. Zij hebben hun plicht gedaan.
We communiceren dat je max 1 week na je goedkeuring een Track & Trace kan verwachten. Dat heeft natuurlijk een reden
Dit was het proces:
1. We hebben vrijdag een bevestiging gehad dat de eerste batch headphones maandag geleverd zouden worden bij DFX (die de headphones via PostNL naar consumenten stuurt)
2. We zijn daarom vrijdag begonnen met controleren obv FIFO
3. De eerste headphones zijn uiteindelijk vanochtend binnengekomen...
4. Deze worden as we speak gereed gemaakt voor verzending naar PostNL
5. Vanuit PostNL gaan ze naar de goedgekeurde aanvragen obv FIFO
5. Nog deze week krijgen de eersten dus een Track & Trace.
Keep me posted als het proces langer duurt dan dat we communiceren (dan gaat er iets mis)! Ik kan helaas niet op individuele basis statussen checken, dan krijg ik het wel erg druk

Zoals Gijs dat op 31 oktober heeft vermeld hebben ze deze week de tijd nodig. Dit kan betekenen voor maandag heb je de code, maar het kan ook zo zijn dat Gijs het verkeerd schreef en bedoelde op de volgende woensdag dat je het binnen een week krijgt. Ik verwacht dit niet maar mensen maken fouten.
Tot slot heb je al 2 dagen vertraging want de eerste batch was inplaats van op de maandag binnen te komen op de woensdag binnen gekomen.
Ik heb me best gedaan om de situatie samen te vatten en de fouten er uit te halen. Aangezien dat Sony geen invloed meer heeft na de goedkeurings emailtje. En de rest bij DFX ligt kan er niet veel gebeuren dan af wachten.
Hopelijk was dit een usefull samenvatting.
groetjes van de hardware freak. PS: als je deze comment/bericht useful vond, laat een +je achter :)