Deze kleine lettertjes maken verschil bij mijn offertes:
- Type kozijn/glas kan meer of minder warmte isolerend zijn. bv standaardreeks ipv een hoger segment.
- Type kozijn/glas kan meer of minder geluids isolerend zijn
- Hoogtewerker wordt niet per werk geprijst, maar met een beperkt aantal uren waarna een meerprijs gerekend wordt
- Afvoer afval, extra kosten voor houten, plastic, aluminium of stalen kozijnen
- Montage: Denk aan meerprijzen voor pleisterwerken, maximale voegdichting (PU), voegwerk etc
- Onderhoudsservice/fijnafstelling: Eerste jaar inbegrepen of niet.
- Aantal Extra sleutels indien bv deuren inbegrepen zijn Raamkruk met slot.
- Inbraakveiligheid: RC1, RC2 of zelfs RC3. Hoeveel sluitpunten heeft een raam (1,2,3 of 4)?
- Kan kleur op zowel binnen als buitenzijde gekozen worden? Deceuninck heeft dat niet op elke serie
- Garantieperiode
- Kosten op locatie opmetingen verrichten
- Kosten extra personeel indien snelle afwikkeling is gewenst
- Houtnerf ingewalst of via folie?
- Kleur door en door of slechts toplaag?
- Keurmerken
- Alu is duurder dan PVC, voor PVC met Alu schaal moet ik 200 Euro per raam optellen.
Als je niet naar de kosten kijkt kun je nog wensen/voorkeuren hebben voor materiaal, veiligheid, types glas, zomer/winterstand ramen, rolluikn, horren, vensterbanken, verdoken drempels, slankere profielen etc. Wellicht dat bij specieke voorkeuren fabrikanten gaan afvallen.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher