Toon posts:

Het grote HR +++ glas en kozijn topic

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:24

route99

just passionately curious...

@XOR Ik vroeg me alleen af waar het vacuum vandaan kwam, had ik iets gemist...., met de rest ben ik bekend....
Bij een oud klassiek dubbelglas zit er zelfs gewoon lucht en geen inert gas in de spouw, dan is het netto moleculen balans resultaat van de gasuitwisseling nul bij een barst.... maar ook dat wil je niet, het moet idd helemaal gasdicht zijn, whatever er ook in die spouw zit.

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:30
route99 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:05:
@belmonde Als je met RH=43% al beslagen ramen krijgt, dan lijkt het glas echt een flinke koudebrug.
Meet de temperatuur v/h glas eens met zo'n IR-thermometer, eventueel een dun plakje donker plakband op het glas als je geen emmissiewaarden in kunt stellen.
En... overweeg toch maar eens om zoveel als mogelijk in kaart te brengen, das een stuk efficiënter dan met alle respect "zomaar wat doen"....
Ja, die 43 % is nu. Ik heb de meter pas 14 dagen. Maar het is logisch dat het glas van binnen koud(er) is.. Want het plisse gordijn dat 'strak' tussen de houtstijlen zit tegen het glas isoleert.. Dus wordt het glas niet warm..
In de link hieronder staat onderaan een tabel met u waardes van verschillend type glas met ook plisse gordijnen. De u-waarde van oud dubbelglas gaat van 2.7 naar 1.5. Maar dat is dan plisse-gordijn met aluminium laagje..

https://www.milieucentraa...isolerende-raambekleding/

• route99

route99

@belmonde Bij 43% is het dauwpunt 3 graden C als de T in de ruimte 16 graden is....
Dus je glas zou minder dan 3 graden aan de binnenzijde zijn, das wel heel erg laag voor dubbel glas....

Je hebt geen plissé met alu folie dus jouw plissé doet heel veel minder.... kan geen argument zijn dat het veel verschil zou maken. Das echt marge werk, 2.8 wordt mss 2,6 of 2,5 maar blijft ver weg van 1,5. Die alu folie is erg belangrijk.

Tijd voor nieuw glas zou ik zeggen .... ben je meteen van dat vocht af....

https://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/dauwpunt.htm

Zie plaatje en je kunt het zelf checken. Via de link in Excel.
Bron: https://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/dauwpunt.htm

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06:07
belmonde schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Ja, die 43 % is nu. Ik heb de meter pas 14 dagen. Maar het is logisch dat het glas van binnen koud(er) is.. Want het plisse gordijn dat 'strak' tussen de houtstijlen zit tegen het glas isoleert.. Dus wordt het glas niet warm..
In de link hieronder staat onderaan een tabel met u waardes van verschillend type glas met ook plisse gordijnen. De u-waarde van oud dubbelglas gaat van 2.7 naar 1.5. Maar dat is dan plisse-gordijn met aluminium laagje..

https://www.milieucentraa...isolerende-raambekleding/
Mileucentraal gaat hier een beetje de fout in.
Plisse is een enkelgevouwen stof.
Duette heeft echte kamers waar lucht in blijft stil staan. Als je dat inderdaad met aluminium bekleed isoleert het heel goed.
Duette cellular heeft zelfs een dubbele kamer.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

• belmonde
Seafarer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Mileucentraal gaat hier een beetje de fout in.
Plisse is een enkelgevouwen stof.
Duette heeft echte kamers waar lucht in blijft stil staan. Als je dat inderdaad met aluminium bekleed isoleert het heel goed.
Duette cellular heeft zelfs een dubbele kamer.
Daarom schreef ik onderaan er ook bij dat die tabel over plisse met aluminium. Wij hebben gewoon dubbel plisse..

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-03 20:51
-Edwin- schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:50:
[...]

Inderdaad! Erg jammer dat ik me destijds heb laten aanpraten dat tripple geen zin zou hebben voor een woning uit 1997. Nu zit ik met grote schuifpui en raam aan zuidkant woonkamer met HR++, terwijl deze kant meer glas dan muur is. Was inclusief kozijnen vervangen zelfs…

Rest van het huis wordt zeker weten tripple.

Moet er wel bij opmerken dat het verschil alsnog immens is met de originele aluminium kozijnen en oud dubbel glas.
Kogel is door de kerk, we zijn voor triple glas gegaan alle kozijnen :)
We gaan in totaal 22 vierkante meter oud thermopane glas vervangen voor HR+++ met een U waarde van 0,6

• belmonde
route99 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:27:
@belmonde Bij 43% is het dauwpunt 3 graden C als de T in de ruimte 16 graden is....
Dus je glas zou minder dan 3 graden aan de binnenzijde zijn, das wel heel erg laag voor dubbel glas....

Je hebt geen plissé met alu folie dus jouw plissé doet heel veel minder.... kan geen argument zijn dat het veel verschil zou maken. Das echt marge werk, 2.8 wordt mss 2,6 of 2,5 maar blijft ver weg van 1,5. Die alu folie is erg belangrijk.

Tijd voor nieuw glas zou ik zeggen .... ben je meteen van dat vocht af....

https://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/dauwpunt.htm

Zie plaatje en je kunt het zelf checken. Via de link in Excel.
Bron: https://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/dauwpunt.htm

[Afbeelding]
Oke, mooie tabel. Maar, wat ik zei. Ik heb nog maar net 2 weken een meter. Dat erge vocht op het raam was begin van de winter dat de vrouw dat zei.. Die doet 's morgens al voor dat ik er ben de ramen los. En nu doet ze die dingen al hele winter vroeg in de ochtend los.. Ik hoor haar er nu niet over. Toen was het % vocht wellicht hoger.
Ja die aluminium die wij niet hebben zal wel een goed verschil maken. Wij hebben die dubbelplisse genomen nadat we radiatoren/cv kregen een klein aantal jaar terug,, Gordijnen kwamen voor de radiator langs vandaar die dingen tegen het kozijn aan zodat de warmte vrij kan stromen en niet hangt achter de gordijnen..

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 10:23
Ik ben op zoek naar warmtewerende glasfolie voor HR++ ramen van zolder. Ik wil deze aan buitenkant plakken.
Helaas nog niet veel info hier kunnen vinden over ervaringen van mn warmtewerendheid.
Op internet veel te vinden, maar dan mn info van verkopers zelf.
Ook enorme prijsverschillen.
Ben benieuwd naar jullie evt ervaringen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:17
Wellicht goed om hier te delen. Een tijdje geleden was ik op de Brightlands Chemelot Campus en zag deze interessante ontwikkeling.

• route99

route99

Tis wel de vraag hoeveel licht je nog kwijt raakt als de folie in de uitstand staat? Normaal staat bij de specs van isolerend glas dit erbij, teveel licht verlies kan vervelend zijn.

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:30
jack_007 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:33:
Wellicht goed om hier te delen. Een tijdje geleden was ik op de Brightlands Chemelot Campus en zag deze interessante ontwikkeling.
[Afbeelding]
Dan vind ik die 8% wel tegenvallen, afhankelijk van het kosten plaatje natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack_007
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:17
Dan vind ik die 8% wel tegenvallen, afhankelijk van het kosten plaatje natuurlijk.
Zeker, potentiële consumenten zullen eventuele meerkosten gaan afzetten tegen de genoemde 8% (of wellicht meer), hun energierekening en het "glas aandeel" hierin.
Bedenk wel dat glas toch eigenlijk maar 1x wordt aangeschaft. De meer kosten kun je dus over vele jaren afschrijven.

Laten we het commerciële product eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DNS
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-03 19:39
Vraagje, begin dit jaar hebben we de zolder en 1e verdieping laten voorzien van kunststof kozijnen, antraciet aan de buitenzijde, en wit aan de binnenzijde. Medio juni is de benedenverdieping aan de beurt, en laten we kunststof kozijnen plaatsen die zowel aan de binnen- als buitenzijde in antractiet uitgevoerd worden.

Het mooiste is uiteraard als de afwerklijsten ook antraciet van kleur zijn. Het bedrijf geeft echter te kennen dat ze de afwerklijsten (kunststof) enkel in wit of creme kunnen leveren, en als we ze perse in antractiet willen hebben, dat ze dan MDF afwerklijsten gebruiken die ik dan vervolgens maar antraciet moet (laten) schilderen.

Ongetwijfeld zijn er mede-forummers die de kozijnen aan de binnenzijde ook in antraciet hebben laten uitvoeren. Klopt het inderdaad dat afwerklijsten (kunststof) niet in antractiet verkrijgbaar zijn?

[Voor 7% gewijzigd door DNS op 08-03-2023 14:05]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 23:39
Ik heb hier een offerte gekregen om 3 ruiten in een kunststof kozijn het oude dubbelglas te vervangen door 4-15-5 hr++.

Grofweg 2x 34cm*137cm en 1x 137cm * 137cm voor €800.

Opzich wil ik natuurlijk graag dat oude dubbelglas vervangen door hr++, maar is deze prijs reël?

• route99

route99

@De_Bastaard Zijn de afmetingen meters of cm? Het lijkt wel deel een mix van (34) cm en (1,37) meters?
Komt bij mij onduidelijk binnen.

[Voor 6% gewijzigd door route99 op 11-03-2023 08:45]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 23:39
route99 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:45:
@De_Bastaard Zijn de afmetingen meters of cm? Het lijkt wel deel een mix van (34) cm en (1,37) meters?
Komt bij mij onduidelijk binnen.
Excuus, ik snap de verwarring. Aangepast.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
De_Bastaard schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:57:
Ik heb hier een offerte gekregen om 3 ruiten in een kunststof kozijn het oude dubbelglas te vervangen door 4-15-5 hr++.
Dan zit je hier in het verkeerde topic. Dit is het topic voor drievoudig glas.
Hier zal je dus het advies krijgen om die ramen direct te upgraden naar de huidige standaard (drievoudig dus). Dat is veel zuiniger en comfortabeler.
HR++ is iets wat je 25 jaar geleden al kon kopen en het is ook jammer dat je er anno 2023 überhaupt nog subsidie op kunt krijgen als het zoveel beter kan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Kaaschef
Andrehj schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 09:24:
[...]

Dan zit je hier in het verkeerde topic. Dit is het topic voor drievoudig glas.
Hier zal je dus het advies krijgen om die ramen direct te upgraden naar de huidige standaard (drievoudig dus). Dat is veel zuiniger en comfortabeler.
HR++ is iets wat je 25 jaar geleden al kon kopen en het is ook jammer dat je er anno 2023 überhaupt nog subsidie op kunt krijgen als het zoveel beter kan.
Er is nog een hoop ruis / tegenstrijdigheden watje hoort. Zo zou mijn woning (jaren 70) niet geschikt zijn omdat de muren niet goed geisoleerd zijn en je dan vochtproblemen zou kunnen krijgen.

• Seafarer
Kaaschef schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Er is nog een hoop ruis / tegenstrijdigheden watje hoort. Zo zou mijn woning (jaren 70) niet geschikt zijn omdat de muren niet goed geisoleerd zijn en je dan vochtproblemen zou kunnen krijgen.
Als jij normaal en continue ventileert is die kans klein.

Maar dan moet die mechanische ventilator wel altijd draaien en er moeten ventilatie roosters aanwezig zijn. (Die open staan) Houd je ook aan het advies van de WHO, 25m³ per persoon verversen.

Er mogen ook geen openverbindingen zijn naar de kruipruimte. Vooral als je altijd water onder de vloer hebt staan. Door onderdruk in huis kunnen er echt ladingen vocht naar binnen komen. Dus alle doorvoeren afdichten en je vloerluik op de naden afplakken met Duck tape.

Zolang er nog steeds horden mensen geloven dat een kwartiertje een raam open genoeg is dan ben je verkeerd bezig. En ja er zijn gerenomeerde websites en instanties die dan ook ijskoud zeggen dat dit voldoende is. Dan garandeer ik je dat je problemen kan krijgen.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:34
Waarom zou dat bij drievoudig wel optreden en bij HR++ niet?
Vochtproblemen krijg je door onvoldoende ventilatie, en daarbij maakt de glassoort niet uit.

Onze vorige woning was van 1970 en die hebben we ook succesvol geupgrade naar drievoudig (deels, daar waar dat vanwege de kozijnen nodig was). Geen enkel probleem ermee ervaren. Maar wel een enorme comfortwinst behaald.

Dat huis werd overigens hoofdzakelijk met roosters (en een open kiepraampje op het oosten) geventileerd. De mechanische ventilatie ging alleen aan bij gebruik van toilet en badkamer. Nooit vochtproblemen gehad.

[Voor 13% gewijzigd door Andrehj op 15-03-2023 20:02]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19
De_Bastaard schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 07:57:

Grofweg 2x 34cm*137cm en 1x 137cm * 137cm voor €800.

Opzich wil ik natuurlijk graag dat oude dubbelglas vervangen door hr++, maar is deze prijs reël?
Ik heb 3 weken geleden het volgende glas laten vervangen en opnieuw laten afstellen.

Het leveren en plaatsen van nieuw isolatieglas om het bestaande glas te vervangen.
De werkzaamheden en leveranties bestaan uit het volgende:

Het verwijderen en afvoeren van het bestaande glas.
Het glas uitgevoerd als 5-15-4* HR++ blank isolatieglas.
Het glas in de badkamer uitgevoerd als 4-16-4* HR++Crepiisolatieglas.

Opnieuw uitvullen van de ramen.Het leveren en vervangen van het volgende isolatieglas:

5x 1052x 1046
4x 652x 978
2x 852x 1011

Badkamer:1 x1052x 1045

Maten in mm.

Totaal prijs 1445 EUR

• Seafarer
Andrehj schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:50:
[...]

Waarom zou dat bij drievoudig wel optreden en bij HR++ niet?
Vochtproblemen krijg je door onvoldoende ventilatie, en daarbij maakt de glassoort niet uit.
Ben ik helemaal met je eens.
Er dwaalt nog een spook rond dat het volgende beweert: Op enkelglas kan je vocht condenseren, neem je isolatie glas dan condenseert dat vocht niet meer op je glas, bij triple wordt dat nog erger. En zal het ergens anders condenseren. Muren. Alleen wie stond vroeger regelmatig zijn ramen te drogen? Niemand, dus de totale hoeveelheid vocht in huis bleef/blijft gelijk.
Onze vorige woning was van 1970 en die hebben we ook succesvol geupgrade naar drievoudig (deels, daar waar dat vanwege de kozijnen nodig was). Geen enkel probleem ermee ervaren. Maar wel een enorme comfortwinst behaald.

Dat huis werd overigens hoofdzakelijk met roosters (en een open kiepraampje op het oosten) geventileerd. De mechanische ventilatie ging alleen aan bij gebruik van toilet en badkamer. Nooit vochtproblemen gehad.
Het bewijs dat het echt wel kan. :)

• Kaaschef
Seafarer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:55:
[...]
Ben ik helemaal met je eens.
Er dwaalt nog een spook rond dat het volgende beweert: Op enkelglas kan je vocht condenseren, neem je isolatie glas dan condenseert dat vocht niet meer op je glas, bij triple wordt dat nog erger. En zal het ergens anders condenseren. Muren. Alleen wie stond vroeger regelmatig zijn ramen te drogen? Niemand, dus de totale hoeveelheid vocht in huis bleef/blijft gelijk.

[...]

Het bewijs dat het echt wel kan. :)
nu heb ik dus geen roosters meer genomen, de draai/kiep ramen op elke kamer hebben 4 beluchtings standen door ze op een kleine stand te kunnen openen, dat zou dan voldoende moeten zijn.

Ik wil nog wel de standaard afzuiging vervangen voor een WTW , maar zoek nog een geschikt systeem .

• Kaaschef
Seafarer schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:17:
[...]

Als jij normaal en continue ventileert is die kans klein.

Maar dan moet die mechanische ventilator wel altijd draaien en er moeten ventilatie roosters aanwezig zijn. (Die open staan) Houd je ook aan het advies van de WHO, 25m³ per persoon verversen.

Er mogen ook geen openverbindingen zijn naar de kruipruimte. Vooral als je altijd water onder de vloer hebt staan. Door onderdruk in huis kunnen er echt ladingen vocht naar binnen komen. Dus alle doorvoeren afdichten en je vloerluik op de naden afplakken met Duck tape.

Zolang er nog steeds horden mensen geloven dat een kwartiertje een raam open genoeg is dan ben je verkeerd bezig. En ja er zijn gerenomeerde websites en instanties die dan ook ijskoud zeggen dat dit voldoende is. Dan garandeer ik je dat je problemen kan krijgen.
goede tip mbt kruipruimte.
de ramen in de slaapkamers beslaan nog wel eens aan binnezijde na een nacht slapen. zeker die van mijn zoon. Daar is de ventilatie niet optimaal maar lastig aan te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:28
Kaaschef schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:52:
[...]

nu heb ik dus geen roosters meer genomen, de draai/kiep ramen op elke kamer hebben 4 beluchtings standen door ze op een kleine stand te kunnen openen, dat zou dan voldoende moeten zijn.

Ik wil nog wel de standaard afzuiging vervangen voor een WTW , maar zoek nog een geschikt systeem .
Ik denk even aan het scenario van een langere vakantie, dan zou ik geen ramen op kiepstand zetten, maar wel gebruik maken van ventilatieroosters / goede ventilatie.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:08
Barleone schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:32:
[...]

Ik denk even aan het scenario van een langere vakantie, dan zou ik geen ramen op kiepstand zetten, maar wel gebruik maken van ventilatieroosters / goede ventilatie.
Tijdens een langere vakantie de ramen dicht en als je weer terug bent de vocht/ventilatie balans weer op orde maken toch lijkt me. Je bent er toch niet en een paar maandjes alles dicht lijkt mij prima te moeten kunnen zonder 'vochtmakende' mensen.

• belmonde
[...]

Misschien een aanleiding om de muren ook te isoleren ?

• route99

route99

@belmonde en @Kaaschef Ik zou eerder adviseren te begrijpen waarom er een hoop ruis / tegenstrijdigheden is. En dan pas een beslissing maken.

Dus breng alles in kaart wat er is, iets dat onderzoek vereist. Leen een Infrarood camera, een camera voor de spouw en ook een vochtmeter bij voorkeur met een extern sensor, om jouw situatie in kaart te brengen.
Als je dat met die Infrarood camera zelf niet ziet zitten, wat zeer begrijpelijk is, vraag eens bij de gemeente of wijk/stad/dorp energie groep weet hoe dat tegen acceptabele kosten kan.
Bedrijven hebben in huidige gekte amper tijd om fatsoenlijk onderzoek te doen, dat bleek hier ook al (en daar was het eerder helaas ook al niet bijster goed...)

Met het beeld dat je krijgt kom je verder al dan niet i.s.m. een energie coach van de gemeente of zo, of je gaat hier weer verder. Hopelijk heb je dan zicht op wat verstandig is, beter zo met wat kosten die te overzien zijn, dan een spring in het wilde of helemaal niks durven doen vanwege die onzekerheid.

• Seafarer
belmonde schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:34:
[...]

:)

• Kaaschef
belmonde schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:34:
[...]

Staat zeker op de planning voor dit jaar. Ik verwacht er echter geen wonderen van, spouw is slechts 7 cm. (Begint nu wel off topic te raken ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• belmonde
Kaaschef schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Staat zeker op de planning voor dit jaar. Ik verwacht er echter geen wonderen van, spouw is slechts 7 cm. (Begint nu wel off topic te raken ;)
7 cm isolatie is een enorm verschil.. Heel wat meer dan een isolatie glas van 2 cm..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:30
Kaaschef schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Off-topic: ligt een beetje aan wat voor huis je hebt.
Hier hebben we een hoekhuis met +/- 90m2 buitenmuur. Spouw is 6cm.

In de verwarmteverliesberekening scheelde het de helft (wel al met dakisolatie 14cm pir en HR++ glas)
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee