Ik zat net te kijken, maar er is dus geen zomertopic dit jaar? Niet een ramp of zo, maar vond het altijd handig om een ljistje te zien van binnenkort startende series
Al moet ik zeggen dat ik de laatste maanden maar weinig boeiends ben gaan toevoegen aan de lijst. De afgelopen 3 jaar is er voor mij aardig wat geannuleerd en er is weinig voor in de plaats gekomen. Ben bang dat als een aantal series van me eindigen, ik hele weken zonder nieuwe afleveringen zit. En hoewel Netflix natuurlijk als vervanger dient van enkele zenders, vind ik de nieuwe series daarop ook niet heel spannend (en bovendien te snel afgelopen). Hulu en Amazon wil ook nog niet echt spannend worden, met name de hoeveelheid nieuwe series valt me nog steeds tegen.
Daarnaast lijkt het Nederlands ondertitelen ook helemaal aan het afsterven als ik kijk hoe lang het voor sommige series duurt voor ze een vertaling hebben, als ze er al 1 krijgen. Nou kijk ik zelf gewoon met Engelse subs (slechthorend en vind het een stuk rustiger kijken als ik niet zo hoef op te letten), maar mijn moeder kan simpelweg niet zonder. The Murders zou ze bv wel leuk vinden, maar daar is amper wat voor te vinden, sterker, aflevering 7 is niet eens online te vinden...
Dat veel series nu maar 10 ipv 25 afleveringen zijn, heeft het aantal beschikbare afleveringen om te kijken ook drastisch omlaag gehaald. En de hoeveelheid series die merkbaar een uur aan het opvullen zijn (met veel trage momenten) is ook aan het toenemen. Waar een serie als Blue Bloods, Strike Back of SHIELD aardig wat verhaal in 1 aflevering weten te proppen, zijn menig andere serie van streamingdiensten zo ontzettend traag. Leuk zo'n backstory maar het voegt weinig toe. Leuk dat je boobs laat zien, maar het is vooral nutteloos naakt. Shockeren om het shockeren...
Beetje lange rant geworden nu, maar dat staat even los van het missen van het zomertopic