Buitenlandse TV Series 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:
  • 145.864 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ghighoegha schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:13:
[...]

Had hem er al op geattendeerd maar hij staat er dus nog steeds. Haal ook zelf die spoiler weg uit je quote. Nu staat de spoiler op twee pagina's
Je weet hoe het werkt (Uitgezonden = geen spoiler tag noodzakelijk) want dit hebben we on November ook al eens besproken en jij hebt toen ook gereageerd zie ik.
Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:41:
[...]

Zouden jullie als je dit merkt een topic report willen maken? Dan wordt het wel redelijk snel opgelost, dat werkt beter dan allemaal berichten erover te posten. Een pm naar de auteur van het bericht zou ook kunnen werken, maar als je hier alleen post dat je het kwalijk vind blijft het meestal staan met meer slachtoffers.

Ik zal nu een topic report maken
Topic report is niet nodig. Op dit gedeelte van Tweakers geld de regel dat als het officieel is uitgezonden Spoiler tags niet noodzakelijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 04-09-2018 11:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:30:
[...]

Je weet hoe het werkt (Uitgezonden = geen spoiler tag noodzakelijk) want dit hebben we on November ook al eens besproken en jij hebt toen ook gereageerd zie ik.

[...]

Topic report is niet nodig. Op dit gedeelte van Tweakers geld de regel dat als het officieel is uitgezonden Spoiler tags niet noodzakelijk zijn.
Dat is toch een hele onlogische regel. En zou moeten veranderen lijkt me. Mensen kunnen nu niet eens in een algemeen series topic kijken zonder dat ze alle series al hebben bekeken. Wat vrij onmogelijk is.

Daarnaast is het geloof ik een ongeschreven regel dat je geen spoilers plaatst in een algemeen topic waarin series worden besproken die nog niet iedereen heeft gezien. Niet gek dus dat ik er wat van zeg. Er zijn meer mensen die er last van hebben.

Tijd dus dat de regels worden aangepast.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Zonder spoilertag na de uitzending in het specifieke serie topic vind ik goed.
maar zonder spoiler tag in het algemene serie topic is best shit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ghighoegha schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:16:
[...]

Dat is toch een hele onlogische regel. En zou moeten veranderen lijkt me. Mensen kunnen nu niet eens in een algemeen series topic kijken zonder dat ze alle series al hebben bekeken. Wat vrij onmogelijk is.

Daarnaast is het geloof ik een ongeschreven regel dat je geen spoilers plaatst in een algemeen topic waarin series worden besproken die nog niet iedereen heeft gezien. Niet gek dus dat ik er wat van zeg. Er zijn meer mensen die er last van hebben.

Tijd dus dat de regels worden aangepast.
Nou het lijkt mij voor de duidelijkheid wel handig als de regels overal gelijk blijven en we die niet aanpassen omdat jij (of een aantal Tweakers meer) dat wil(len) :)

Ik ben het er wel mee eens dat het einde van een serie (wat hier nog erg mild gebeurde, geen verhalen verklapt oid) niet direct gepost hoeft te worden. Dat voegt weinig toe in een algemeen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:35:
[...]

Nou het lijkt mij voor de duidelijkheid wel handig als de regels overal gelijk blijven en we die niet aanpassen omdat jij (of een aantal Tweakers meer) dat wil(len) :)

Ik ben het er wel mee eens dat het einde van een serie (wat hier nog erg mild gebeurde, geen verhalen verklapt oid) niet direct gepost hoeft te worden. Dat voegt weinig toe in een algemeen topic.
Mensen komen in dit topic om dingen of series te lezen. Bijvoorbeeld wat is leuk en wat niet. Is er nog een leuke onbekende serie die ik niet ken. Je kunt het vergelijken met een site als rotten tomatoes. Daar wil je ook niet gespoilerd worden. Maar zien wat andere mensen van series vinden en wat aan te raden is.

Het lijkt me dan ook wenselijk dat dit soort topics spoilervrij zijn. En dat er wel gespoilerd mag worden in topics die over een specifieke serie gaan. Dan weten de mensen dat ze uit dat topic weg moeten blijven als ze nog niet bij zijn met die serie. En zo gaat het ook eigenlijk de hele tijd hier op tweakers.

Je hebt het over dat het mild gebeurde. Maar de hele clue van Sharp Objects werd hier even verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gitarist schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:19:
Ik heb op Tweakers nog niemand iets zien zeggen over de serie Karppi (Engelse titel: Deadwind). Wij zijn er vorige week mee begonnen en al aardig aan het bingen!

Het is een Finse (dus Scandinavische *;) misdaadserie over een rechercheur die een moordzaak moet oplossen en gedurende het onderzoek ook steeds meer in de clinch raakt met haar privéleven. De hoofdpersoon (Karppi) doet mij wel een klein beetje denken aan Saga uit Bron/Broen (the Bridge), want zij is ook rechercheur en komt nogal stoïcijns over. Toch zijn de gelijkenissen niet erg groot.

Anyway, ik vind het een fijne serie met genoeg spanning en vraagtekens om telkens door te willen kijken. Wat mij ook aanspreekt (maar dat zal vast niet voor iedereen gelden) is de omgeving waarin het zich afspeelt, namelijk Helsinki in Finland. Ik weet niet wat het is met Scandinavië, maar de natuur en "kilheid" die de omgeving en de gebouwen van misdaadseries die zich daar afspelen spreken mij erg aan.
* Raven doet aan lijstje toevoegen
Scandinavische series zijn altijd welkom hier :) , al is dit de eerste Finse voor mij geloof ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Ik heb op Tweakers nog niemand iets zien zeggen over de serie Karppi (Engelse titel: Deadwind). Wij zijn er vorige week mee begonnen en al aardig aan het bingen!

Het is een Finse (dus Scandinavische *;) misdaadserie over een rechercheur die een moordzaak moet oplossen en gedurende het onderzoek ook steeds meer in de clinch raakt met haar privéleven. De hoofdpersoon (Karppi) doet mij wel een klein beetje denken aan Saga uit Bron/Broen (the Bridge), want zij is ook rechercheur en komt nogal stoïcijns over. Toch zijn de gelijkenissen niet erg groot.

Anyway, ik vind het een fijne serie met genoeg spanning en vraagtekens om telkens door te willen kijken. Wat mij ook aanspreekt (maar dat zal vast niet voor iedereen gelden) is de omgeving waarin het zich afspeelt, namelijk Helsinki in Finland. Ik weet niet wat het is met Scandinavië, maar de natuur en "kilheid" die de omgeving en de gebouwen van misdaadseries die zich daar afspelen spreken mij erg aan.
Op mijn lijstje gezet. Bedankt. Saga was wel echt goed in the Bridge. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ghighoegha schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 13:14:
[...]

Mensen komen in dit topic om dingen of series te lezen. Bijvoorbeeld wat is leuk en wat niet. Is er nog een leuke onbekende serie die ik niet ken. Je kunt het vergelijken met een site als rotten tomatoes. Daar wil je ook niet gespoilerd worden. Maar zien wat andere mensen van series vinden en wat aan te raden is.

Het lijkt me dan ook wenselijk dat dit soort topics spoilervrij zijn. En dat er wel gespoilerd mag worden in topics die over een specifieke serie gaan. Dan weten de mensen dat ze uit dat topic weg moeten blijven als ze nog niet bij zijn met die serie. En zo gaat het ook eigenlijk de hele tijd hier op tweakers.

Je hebt het over dat het mild gebeurde. Maar de hele clue van Sharp Objects werd hier even verteld.
Want wat voor jou een spoiler is of lijkt is dat het voor andere niet.

Want zaken als “Acteur X komt in Seizoen Y ook in de serie” zou je dan al als spoiler op kunnen vatten en kunnen dan ook al niet meer besproken worden.

Een harde lijn zoals we die nu hebben is dan veel beter te handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghighoegha
Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:12:
[...]

Want wat voor jou een spoiler is of lijkt is dat het voor andere niet.

Want zaken als “Acteur X komt in Seizoen Y ook in de serie” zou je dan al als spoiler op kunnen vatten en kunnen dan ook al niet meer besproken worden.

Een harde lijn zoals we die nu hebben is dan veel beter te handhaven.
Eerst zeg je dat mensen beter niet in dit topic moeten komen als ze elke willekeurige serie nog niet gezien hebben. Want er mag gespoiled worden.

Dan zeg je dat het toch niet echt prettig is als mensen het einde van een serie verklappen.

En nu spreek je van een harde lijn zoals we die nu hebben. Wat dat dan ook moge inhouden.

Het is heel simpel. Zet gewoon een regeltje in in de reactiebalk "spoilers in spoilertagd aub" en iedereen weet waar hij aan toe is. En kan dit topic spoilervrij bezoeken. Geen hogere wiskunde ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu

Thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ghighoegha schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:24:

En nu spreek je van een harde lijn zoals we die nu hebben. Wat dat dan ook moge inhouden.
..

Het is heel simpel. Zet gewoon een regeltje in in de reactiebalk "spoilers in spoilertagd aub" en iedereen weet waar hij aan toe is. En kan dit topic spoilervrij bezoeken. Geen hogere wiskunde ofzo.
Nee het is dus nu al heel simpel. “Zodra uitgezonden dan zijn spoilertags niet noodzakelijk” , wat dus de harde lijn is binnen Film, TV & Muziek :)

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 04-09-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Die gedachte past goed bij ouderwetse lineare TV, radio, bioscoop, maar niet bij het modernere on-demand kijkgedraag. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pdukers schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:45:
Die gedachte past goed bij ouderwetse lineare TV, radio, bioscoop, maar niet bij het modernere on-demand kijkgedraag. Jammer.
Ja zo is er altijd wel iemand op zijn teentjes getrapt natuurlijk. Er kijkt altijd wel iemand later.

Een spoiler regel per topic is simpelweg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 17:50
Een spoiler regel per topic ? Wie spreekt over per topic?
In de specifieke topics moet je geen spoiler tags gebruiken als het uitgezonden is. In het algemene topic altijd spoiler tags. Zo onhandig is toch niet echt volgens mij.

Moet nu zeggen dat ik de laatste spoiler nog wel vond meevallen. Ik was net begonnen aan de serie en mijn eerste reactie toen ik het las was van "zo, dat weten we ook weer 8)7 " maar toen niet gereageerd omdat het al bij al nog wel meeviel.

“Acteur X komt in Seizoen Y ook in de serie” is voor mij geen spoiler aangezien je niet weet wat die acteur daar gaat doen. “Acteur X komt in Seizoen Y ook in de serie en op het einde zal blijken dat ie iedereen vermoord heeft” zou van mij wel in tags mogen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
.

[ Voor 99% gewijzigd door ghighoegha op 04-09-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:32:
[...]

Nee het is dus nu al heel simpel. “Zodra uitgezonden dan zijn spoilertags niet noodzakelijk” , wat dus de harde lijn is binnen Film, TV & Muziek :)
Ook 'die acteur of actrice stopt er mee' wordt hier niet gewaardeerd (zelf ondervonden :P)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
[...]

Niet binnen het filmtopic. Regels verschillen dus wel degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ghighoegha schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:02:
[...]

Niet binnen het filmtopic. Regels verschillen dus wel degelijk
Ja dat zei je om 15:01 ook al 8)7
Edit: Wat nu weggehaald is
Nitai schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:01:
[...]

Ook 'die acteur of actrice stopt er mee' wordt hier niet gewaardeerd (zelf ondervonden :P)
Ja daar wordt ook regelmatig overtrokken op gereageerd inderdaad.
Kenhas schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:56:
In de specifieke topics moet je geen spoiler tags gebruiken als het uitgezonden is. In het algemene topic altijd spoiler tags. Zo onhandig is toch niet echt volgens mij.
Dat is nu anders niet de regel.

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 04-09-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
@Donstil : in de TS staat nochtans letterlijk :
Spoilers graag in de spoiler tag! Overzicht van UBB-codes #tag_spoiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zie het staan nu in de derde post idd. Maar goed dat is ook gewoon een forum lid die dat plaatst natuurlijk.

Ik hou mij voor nu aan de regel die vrijwel overal geld. Ik heb een mod om opheldering gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-09-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Donstil schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:43:
Ik zie het staan nu in de derde post idd. Maar goed dat is ook gewoon een forum lid die dat plaatst natuurlijk.

Ik hou mij voor nu aan de regel die vrijwel overal geld. Ik heb een mod om opheldering gevraagd.
Toch ben ik van mening dat een TS enigszins de richtlijnen mag bepalen van zijn topic, tot in zekere hoogte. Ik vind zulke voorkeuren toch wel in dat rijtje vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:56:
Dat is volgens mij ook de regel en ik heb admins dit zien uitvoeren zo het afgelopen jaar, maar de search hier... die werkt nooit mee met wat ik wil.

Ik stoor me trouwens niet aan spoilers, maar velen wel, dus beetje rekening met elkaar houden is op zich prima lijkt mij. Ik heb Albantar (moderator hier) even een PM gestuurd met de vraag om ons duidelijk te maken wat de regels nu precies zijn, dan kunnen we daar ook weer heen verwijzen in de toekomst als er nog een keer vragen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Goede serie! Helaas zijn wij vanavond alweer aangekomen bij aflevering 9 van 12. ;)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Finse (dus Scandinavische *;) misdaadserie over een rechercheur die een moordzaak moet oplossen en gedurende het onderzoek ook steeds meer in de clinch raakt met haar privéleven.
Finland is wel het Nederland van de regio zeg maar, heel af en toe een serie die de moeite waard is. Buurland Zweden (en voor Nederland nemen we dan Engeland) heeft veel beter materiaal. Maar deze serie is een mooie aanwinst, maar verwacht niet teveel van Finland.

Of het moet heel erg veranderd zijn op tv gebied sinds ik daar niet meer woon ,maar ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

[...]

Juist, en daar heb ik me aan gehouden, serie was / is uitgezonden en/dus kan je discussieren over wel of niet wat er in de serie gebeurd.

spoiler:
Zo heb ik zojuist Ozark afgekeken, Nu kan ik natuurlijk vertellen dat de hoofdrolspelers allemaal het loodje leggen, maar ook ik weet dat dat de fun zou gaan verpesten voor mensen die nog 10 afleveringen moeten kijken. Echter een cryptisch tipje die je aandacht verder kan brengen zou moeten kunnen. Dat anderen daar wat krampachtig over doen .. Ok, kan ik ook volgen, maar om nu alles in spoilers te zetten. Ik vraag me echt af wie niet getriggered wordt om op dat zwarte te drukken om te lezen wat er staat.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Om de discussie over wanneer spoilertags gebruikt moeten worden ten ruste te leggen:

De algemene regel is: als het officieel in Nederland (en Vlaanderen) is uitgezonden, dan zijn spoiler tags niet noodzakelijk. Maar die regel is vooral toegespitst op topics die over één specifieke serie gaan. Aangezien er in dit topic over zo ongeveer alles wat los en vast zit gepraat wordt, is de kans heel erg groot dat er veel lezers zijn die de serie waarover iets wordt gezegd niet gezien hebben, ondanks dat het al wel (al lang) beschikbaar is. Zoals hierboven de spoiler over Ozark, dat is ook echt een gigantische spoiler voor mensen die het niet gezien hebben. Dan kan je je natuurlijk afvragen of het überhaupt nuttig is om die spoiler te vermelden? Mensen die het al gezien hebben weten het immers al, en mensen die het nog niet gezien hebben willen het over het algemeen niet weten...

Dus, er kan best (in het feedback-topic!) gediscussieerd worden over wat in dit topic de regels met betrekking tot spoilers zouden moeten zijn, maar hou daarbij de balans in de gaten, want je wil ook niet dat je pagina's vol zwarte vlakken krijgt.

In de huidige tijd van Netflix en andere streaming media is het natuurlijk wel veel lastiger dan vroeger om die balans te vinden. Wat voor dit topic het beste is weet ik ook niet - ik nodig jullie uit om dat zelf te bespreken in het feedbacktopic. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alessandro01
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 17:07
Kwam een trailer (9 min) tegen van de serie Manifest. Erg interessante verhaallijn moet ik zeggen. Kijken hoe de eerste aflevering bevalt. Serie is vanaf 24 sep te zien bij NBC

YouTube: Manifest - The First Act (Sneak Peek)

[ Voor 3% gewijzigd door alessandro01 op 04-09-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:42:
[mbr]Om de discussie over wanneer spoilertags gebruikt moeten worden ten ruste te leggen:

De algemene regel is: als het officieel in Nederland (en Vlaanderen) is uitgezonden, dan zijn spoiler tags niet noodzakelijk. Maar die regel is vooral toegespitst op topics die over één specifieke serie gaan. Aangezien er in dit topic over zo ongeveer alles wat los en vast zit gepraat wordt, is de kans heel erg groot dat er veel lezers zijn die de serie waarover iets wordt gezegd niet gezien hebben, ondanks dat het al wel (al lang) beschikbaar is. Zoals hierboven de spoiler over Ozark, dat is ook echt een gigantische spoiler voor mensen die het niet gezien hebben. Dan kan je je natuurlijk afvragen of het überhaupt nuttig is om die spoiler te vermelden? Mensen die het al gezien hebben weten het immers al, en mensen die het nog niet gezien hebben willen het over het algemeen niet weten...

Dus, er kan best (in het feedback-topic!) gediscussieerd worden over wat in dit topic de regels met betrekking tot spoilers zouden moeten zijn, maar hou daarbij de balans in de gaten, want je wil ook niet dat je pagina's vol zwarte vlakken krijgt.

In de huidige tijd van Netflix en andere streaming media is het natuurlijk wel veel lastiger dan vroeger om die balans te vinden. Wat voor dit topic het beste is weet ik ook niet - ik nodig jullie uit om dat zelf te bespreken in het feedbacktopic. :) [/]
Dit “De algemene regel is: als het officieel in Nederland (en Vlaanderen) is uitgezonden, dan zijn spoiler tags niet noodzakelijk.” maakt het eigenlijk alleen maar ingewikkelder. Want de regel was altijd deze maar dan zonder de beperking van Nederland en Vlaanderen.

Dit omdat veel mensen ook gedownload kijken.

Welk Feedback topic hebben we het dan over trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:17:
[...]

Dit “De algemene regel is: als het officieel in Nederland (en Vlaanderen) is uitgezonden, dan zijn spoiler tags niet noodzakelijk.” maakt het eigenlijk alleen maar ingewikkelder. Want de regel was altijd deze maar dan zonder de beperking van Nederland en Vlaanderen.

Dit omdat veel mensen ook gedownload kijken.
Met mensen die illegaal kijken kunnen we uiteraard geen rekening houden. Dus alles over een serie die bijvoorbeeld op Netflix US staat maar (nog) niet op Netflix NL/BE, of die in de VS op bijvoorbeeld FOX of NBC is uitgezonden maar nog niet op Nederlandse zenders of legale streamingdiensten, dient volgens de standaardregels in spoilertags gezet te worden. Maar nogmaals, dat zijn standaardregels. Daar kan in elk topic in overleg van afgeweken worden al naar gelang wat het beste werkt voor dat topic. En zoals gezegd, denk ik dat er in dit topic juist eerder meer in spoilertags hoort dan minder, aangezien er over een heleboel verschillende series gepraat wordt, en het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat er veel lezers zijn die de bepaalde serie waar het over gaat nog niet gezien hebben ondanks dat die wel al beschikbaar is...

Persoonlijk heb ik trouwens geen enkel probleem met spoilers, vooral aangezien gedegen psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat spoilers het genot juist verhogen. Toch denken mensen die spoilers hebben gezien dat ze er meer van zouden hebben genoten als ze geen spoilers hadden gezien en vice versa, dus het gevoel is precies het omgekeerde van de werkelijkheid... Zelfde effect als wanneer er bewapende politieagenten en militairen rondlopen, dat het gevoel van onveiligheid juist vergroot in plaats van verkleint... Maar dat terzijde. Bovenstaande is de officiële lezing van de mod-crew en daar sta ik als mod dus achter ondanks mijn persoonlijke afwijkende mening. ;)
Welk Feedback topic hebben we het dan over trouwens?
Deze: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic

Die staat boven in FTM gepind dus zou niet te missen moeten zijn? Maar dus bij deze toch nog een linkje voor de duidelijkheid. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 05-09-2018 09:35 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah die. Dacht ik eigenlijk al. Bedankt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicwarning geplaatst. Vanaf nu is de ongeschreven regel in dit topic dus officieel geworden: geen spoilers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:50:
[mbr]Topicwarning geplaatst. Vanaf nu is de ongeschreven regel in dit topic dus officieel geworden: geen spoilers.[/]
Duidelijk en helder.

btw mijn Ozark spoiler was er eentje die natuurlijk tot een bepaalde hoogte 'onzin' was om maar even aan te geven dat iets wat je opschrijft niet persé de waarheid hoeft te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vreemd dat er nu twee berichten later ineens een andere koers gevaren wordt

Edit: ooh ik zie dat er heel kort even over gesproken is in het “feedback” topic. Niet twee kanten gehoord maar oké. We zullen het er mee moeten doen. Als ik denk dat het een spoiler is zal ik de tag in de toekomst proberen te gebruiken.

Iemand The Purge al gezien?

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 05-09-2018 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eh nee. Lees de topicwarning nog eens.

En het is niet plotseling. Je had gewoon kunnen meepraten in het terugkoppelingtopic wat werd gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:44:
Eh nee. Lees de topicwarning nog eens.

En het is niet plotseling. Je had gewoon kunnen meepraten in het terugkoppelingtopic wat werd gelinkt.
Ik heb mijn bericht aangepast. Er is idd heel vluchtig even over gesproken in het feedback topic zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:40:
Vreemd dat er nu twee berichten later ineens een andere koers gevaren wordt. Maar goed als ik denk dat het een spoiler is zal ik de tag gebruiken.

Tja, zoals zovelen volg ik dit topic om nieuwe series te vinden.
Ook al oudere series die moeite waard zijn passeren soms de revue

Ik snap dat de ontknoping van Lost uit 2007 niet echt een spoilertag behoeft, maar een net afgelopen serie is toch wel vervelend om tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:50:
[...]

Tja, zoals zovelen volg ik dit topic om nieuwe series te vinden.
Ook al oudere series die moeite waard zijn passeren soms de revue

Ik snap dat de ontknoping van Lost uit 2007 niet echt een spoilertag behoeft, maar een net afgelopen serie is toch wel vervelend om tegen te komen.
Ja natuurlijk daar was ik het ook mee eens maar wat we nu hebben is niet handelbaar.

Praten over series zonder dat het inhoudelijk wordt is wel erg saai natuurlijk. Zeker als spoilers in spoilertags ook niet toegestaan zijn.

“Ja serie X heeft een nieuw seizoen gekregen hè. Het begint 12 oktober. Einde bericht want de rest kan altijd wel door iemand als spoiler aangemerkt worden aangemerkt”

Ik volg deze topics al jaren en het gaat al jaren prima. Heb een beetje het gevoel dat een paar leden nu hun zin gekregen hebben terwijl er wat oud gediende niet gehoord zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 05-09-2018 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Donstil
Je hebt natuurlijk gelijk, het gaat al jaren prima inderdaad.

Maar het zijn vaak ook de nieuwe die het 'spoileren'
Inhoudelijke discussie kan imho prima in de bestaande serie-topic's
Voor de meest gangbare wordt er wel een topic geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:56:
@Donstil
Je hebt natuurlijk gelijk, het gaat al jaren prima inderdaad.

Maar het zijn vaak ook de nieuwe die het 'spoileren'
Inhoudelijke discussie kan imho prima in de bestaande serie-topic's
Voor de meest gangbare wordt er wel een topic geopend.
Ja natuurlijk. Echt inhoudelijk in eigen topics.
Alleen als “acteur X vertrekt uit serie Y” al als spoiler aangemerkt wordt door sommige blijft er weinig over en dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:53:
[...]

Ja natuurlijk daar was ik het ook mee eens maar wat we nu hebben is niet handelbaar.

Praten over series zonder dat het inhoudelijk wordt is wel erg saai natuurlijk. Zeker als spoilers in spoilertags ook niet toegestaan zijn.

“Ja serie X heeft een nieuw seizoen gekregen hè. Het begint 12 oktober. Einde bericht want de rest kan altijd wel door iemand als spoiler aangemerkt worden aangemerkt”

Ik volg deze topics al jaren en het gaat al jaren prima. Heb een beetje het gevoel dat een paar leden nu hun zin gekregen hebben terwijl er wat oud gediende niet gehoord zijn.
Je kunt het het best inhoudelijk over series hebben zonder te spoileren. Heb het over het acteerwerk, cinematografie, tempo, verhaalvertelling, productiewaarde en ga zo maar door. Kijk bijvoorbeeld naar het filmtopic. Daar wordt erg op de inhoud ingegaan zonder te spoileren.

In de hele discussie van afgelopen dagen was je ongeveer de enige die vond dat er niets hoefde te veranderen met betrekking tot spoilers. Dus dan kun je het hebben over nieuwe leden die hun zin krijgen en de oudgediende die niet gehoord worden. Maar dat zie ik toch echt anders.

Ik snap ook niet hoe je er elke keer weer bij komt dat het op deze manier niet haalbaar is.

Dit is trouwens het laatste wat ik hierover ga zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Graag de discussie over spoilers verder in het feedbacktopic voeren zodat het hier weer on topic kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

jahooeee .. Mayans is begonnen
spoiler:
en meteen een leuke cameo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Cool, want ik heb net SoA af! Is Mayans ook legaal hier beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Mx. Alba schreef op woensdag 5 september 2018 @ 22:25:
[...]

Cool, want ik heb net SoA af! Is Mayans ook legaal hier beschikbaar?
Waarschijnlijk op Fox . (Fx zend het in US uit)
maar heb er nog geen aankondiging van gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
zeroday schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:45:
jahooeee .. Mayans is begonnen
spoiler:
en meteen een leuke cameo te zien
Zojuist de eerste aflevering gezien.

Nadat ik SoA heb gezien, keek ik erg uit naar deze serie. En dus heb ik deze aflevering met veel plezier gekeken. De connectie tussen de verschillende personages worden meteen goed neergezet en de typische sfeer is ook heerlijk. Ik ben beneiuwd naar aflevering 2.

• Donstil
  • Niet online
Eerste aflevering van The Purge zojuist gezien, typische USA serie weer, geen groot budget, matige acteurs maar toch interessant genoeg om te blijven kijken. Ik hou hem op de lijst 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Donstil schreef op donderdag 6 september 2018 @ 00:33:
Eerste aflevering van The Purge zojuist gezien, typische USA serie weer, geen groot budget, matige acteurs maar toch interessant genoeg om te blijven kijken. Ik hou hem op de lijst 🙂
Lili Simmons nog niet langs geweest? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeroday schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:21:
[...]

Met of zonder kleren? :P (Banshee toch?)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Donstil
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:21:
[...]

Haha USA he, dus ze hield haar kleren aan.
Althans er was wel een scène die wat deed vermoeden maar dat mag dus niet op beeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Donstil schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:21:
[...]

Haha USA he, dus ze hield haar kleren aan.
Althans er was wel een scène die wat deed vermoeden maar dat mag dus niet op beeld :P
spoiler:
nou bah zit je weer een spoiler te verklappen ;_)))

ik heb de serie maar even in Sonarr gezet om te zien of het wat is.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 19:32
Heerlijk weer deze lijst, nu weet ik precies wat ik allemaal bij YoutubeTV mag gaan toevoegen. Ook al een aantal reclames voor series gezien, nog niet er uit wat ik van de meeste vindt. Wel jammer dat sommige series acteurs van gecancelde series van vorig jaar hergebruiken, zoals o.a. de hoofdpersoon van God friended me die vorig jaar in The Mayor de hoofdrol speelde

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pompi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:38:
Heerlijk weer deze lijst, nu weet ik precies wat ik allemaal bij YoutubeTV mag gaan toevoegen. Ook al een aantal reclames voor series gezien, nog niet er uit wat ik van de meeste vindt. Wel jammer dat sommige series acteurs van gecancelde series van vorig jaar hergebruiken, zoals o.a. de hoofdpersoon van God friended me die vorig jaar in The Mayor de hoofdrol speelde
Waarom is dat dan jammer? Een acteur wil graag geld verdienen ..
en is blij dat ie door de casting gekomen is ..

Natuurlijk heb je bij sommige acteurs wel van hey .. Daar heb je Joey van Friends weer, terwijl die al weer jaren in andere series speelt en een hoofdrol heeft. Tsja.. dat blijf je houden.

Zo kijk ik naar Ozark en daar zie ik iemand een boer spelen en die speelt ook in Westworld.
tsja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Designated Survivor is renewd voor season 3 on Netflix

https://tvseriesfinale.co...ves-cancelled-abc-tv-show

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
zeroday schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:05:
[...]
Pompi schreef:
"Wel jammer dat sommige series acteurs van gecancelde series van vorig jaar hergebruiken, zoals o.a. de hoofdpersoon van God friended me die vorig jaar in The Mayor de hoofdrol speelde"

Waarom is dat dan jammer? Een acteur wil graag geld verdienen ..
en is blij dat ie door de casting gekomen is ..
Een geregeld voorkomende reden dat sommige hoofdrolacteurs van vroegtijdig gecancelde series het volgend seizoen al weer snel terugkeren in een andere rol in een nieuwe serie of nieuw seizoen van een wel doorlopende serie is dat die acteurs een meerjarig contract hadden/hebben bij de filmmaatschappij die de gecancelde serie maakte en ze dus snel in een andere rol van een productie bij hen plaatste zodat ze niet voor niets hun geld blijven opstrijken en dan ook geen andere dure acteur moeten gaan betalen.

• Kenhas
Designated survivor hadden ze voor mij wel mogen laten voor wat het was.
Halfweg tweede seizoen heb ik het opgegeven. Vond het eerste seizoen nochtans erg goed meevallen maar in mijn ogen is het snel bergaf gegaan.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wel jammer dat sommige series acteurs van gecancelde series van vorig jaar hergebruiken, zoals o.a. de hoofdpersoon van God friended me die vorig jaar in The Mayor de hoofdrol speelde
Dan moet je Kommissar Rex eens kijken, hoe vaak ze daar wel niet acteurs/actrices later binnen de serie hergebruiken, lekker verwarrend :P. Sabine Petzl (ook bekend als pilote in Medicopter 117) heeft maar liefst 3 verschillende rollen 8)7 . De acteur van Brandter (die na Moser 't baasje van Rex was) kwam eerder in de serie al voor als ander personage en zo zijn er nog veel meer 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah gadver. Daar was de rek behoorlijk uit al.
Wel jammer dat sommige series acteurs van gecancelde series van vorig jaar hergebruiken, zoals o.a. de hoofdpersoon van God friended me die vorig jaar in The Mayor de hoofdrol speelde
Dat is een beetje het nadeel van veel series kijken. Je ziet continu dezelfde acteurs.

Zie het als drie vijvers.

Eentje zit helemaal vol met schijt acteurs/actrices en wordt door de cable Networks leeg gevist.

De tweede zit vol met goeie acteurs/actrices en film acteurs/actrices die tv willen doen.

De laatste zitten de acteurs/actrices welke net niet slecht genoeg zijn voor groep 1 maar bij lange na niet in groep 2 passen.

Die laatste groep is het ergste want die zie je overal in terug. In The Purge zit bijvoorbeeld Reed Diamond, het perfecte voorbeeld van mijn theorie hierboven. Hij is niet echt matig maar goed is hij ook zeker niet, daardoor krijgt hij vaak hoofdrollen of belangrijke bijrollen in nieuwe series. Je weet dus al van te voren “die gaat niet dood want die is duurder dan de rest” 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 06-09-2018 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38

Tijntje

Hello?!

Heb ondertussen de eerste 4 afleveringen van The Terror gekeken. Het verhaal lijkt erg op wat ik op de basisschool heb geleerd over Willem Barentsz. Wist niet dat de Engelse ook een vergelijkbare poging hadden gedaan.

Tot op heden weten ze wel een spannend en beklemmend sfeertje neer te zetten. Ben benieuwd waar het heen gaat.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Onlangs heel het eerste seizoen van Jack Ryan gekeken (CIA analist/agent gaat op terroristenjacht). Erg vermakelijk, zit een prima verhaal achter.

En een seizoen 2 komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Atypical S2 is begonnen :)

edit: Het hele seizoen komt inmiddels binnen hier.

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 07-09-2018 10:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op donderdag 6 september 2018 @ 18:02:
[...]

Aah gadver. Daar was de rek behoorlijk uit al.

[...]

Dat is een beetje het nadeel van veel series kijken. Je ziet continu dezelfde acteurs.

Zie het als drie vijvers.

Eentje zit helemaal vol met schijt acteurs/actrices en wordt door de cable Networks leeg gevist.

De tweede zit vol met goeie acteurs/actrices en film acteurs/actrices die tv willen doen.

De laatste zitten de acteurs/actrices welke net niet slecht genoeg zijn voor groep 1 maar bij lange na niet in groep 2 passen.

Die laatste groep is het ergste want die zie je overal in terug. In The Purge zit bijvoorbeeld Reed Diamond, het perfecte voorbeeld van mijn theorie hierboven. Hij is niet echt matig maar goed is hij ook zeker niet, daardoor krijgt hij vaak hoofdrollen of belangrijke bijrollen in nieuwe series. Je weet dus al van te voren “die gaat niet dood want die is duurder dan de rest” 8)7
Mja is ook wel zo. Al hangt het ook erg van de regisseur en het script af of ze van een matige acteur een goede acteur kunnen maken. Die Reed Diamond was in Designated Survivor bv prima. Heb me er niet aan gestoord daar. Zeker seizoen 1 was gewoon prima. Het was eerder dom van de schrijvers hoe ze vervolgens de heksenjacht deden op de vrouw van de president, maar toen zag je hem niet veel meer.

Ander voorbeeld van iemand die je altijd matig zag acteren maar waarbij het bij 1 serie prima ging is Willie Garson (en op zich Tim DeKay ook wel een beetje) in White Collar. Willie speelt altijd het sulletje, maar kwam in deze serie niet storend over maar eerder positief. De grappige bijrol. Dus wat mij betreft is het ook niet alleen de fout van een acteur als je je er aan stoort, maar ook van de regie of de schrijvers of de casting. En sowieso zie ik niet alleen hier op tweakers maar ook met gesprekken IRL dat mensen de slechte regie of script afschrijven op de acteurs. (Niet dat ik beweer dat jij dat met je voorbeeld doet, maar meer in het algemeen)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:50:
[...]

Mja is ook wel zo. Al hangt het ook erg van de regisseur en het script af of ze van een matige acteur een goede acteur kunnen maken. Die Reed Diamond was in Designated Survivor bv prima. Heb me er niet aan gestoord daar. Zeker seizoen 1 was gewoon prima. Het was eerder dom van de schrijvers hoe ze vervolgens de heksenjacht deden op de vrouw van de president, maar toen zag je hem niet veel meer.

Ander voorbeeld van iemand die je altijd matig zag acteren maar waarbij het bij 1 serie prima ging is Willie Garson (en op zich Tim DeKay ook wel een beetje) in White Collar. Willie speelt altijd het sulletje, maar kwam in deze serie niet storend over maar eerder positief. De grappige bijrol. Dus wat mij betreft is het ook niet alleen de fout van een acteur als je je er aan stoort, maar ook van de regie of de schrijvers of de casting. En sowieso zie ik niet alleen hier op tweakers maar ook met gesprekken IRL dat mensen de slechte regie of script afschrijven op de acteurs. (Niet dat ik beweer dat jij dat met je voorbeeld doet, maar meer in het algemeen)
Aah ja zeker. Dat is idd ook een mooi voorbeeld :) (y)
Raven schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:57:
Atypical S2 is begonnen :)

edit: Het hele seizoen komt inmiddels binnen hier.
Staat sinds vandaag op Netflix idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Pushbullet ging net apeshit bij mij: S02 van Iron Fist is uit :+ :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:30
Notna schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
Had ik met Jack Ryan, ging mijn Telegram even leip. (Gebruik Telegram als notificatie dienst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Notna schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
Ooh gaan ze daar toch mee verder? Vond seizoen behoorlijk matig en ook de Fist als karakter in die andere serie niet sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

Mja is ook wel zo. Al hangt het ook erg van de regisseur en het script af of ze van een matige acteur een goede acteur kunnen maken. Die Reed Diamond was in Designated Survivor bv prima. Heb me er niet aan gestoord daar. Zeker seizoen 1 was gewoon prima. Het was eerder dom van de schrijvers hoe

[...]spoiler[...]
@Martinspire @Donstil Willen jullie de spoiler even verwijderen? (y) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 07-09-2018 13:51 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:50:
[...]

Als zelfs dat een spoiler is. Alsof niemand de nieuwe trailer heeft gezien en zo weet wat er met meneer de president is gebeurd.
Of mag je ook niet vertellen dat Kevin Spacey ivm een #metoo affaire niet meer mee mag doen?
Dan kan er nog zo'n smiley staan, als het serieus is vind ik het een beetje kneuterig.

spoiler:
maar goed, volgens mij zouden we het er niet meer over hebben

PS. Ik moet nog aan The Dukes of Hazards gaan beginnen, dus ga niet vertellen dat die serie niet meer loopt

[ Voor 8% gewijzigd door zeroday op 07-09-2018 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:50:
[...]

Huh? Welke spoiler gaat dit over.

Volgens mij heb je
Heb me er niet aan gestoord daar. Zeker seizoen 1 was gewoon prima. Het was eerder dom van de schrijvers hoe ze vervolgens de heksenjacht deden op de vrouw van de president, maar toen zag je hem niet veel meer.
Weg geknipt maar dat is geen spoiler.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 07-09-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@zeroday Ik heb de genoemde gebeurtenis nog niet gezien (ben aan het begin van seizoen 1). Ik vraag enkel of de spoiler weg mag. Zie verder het feedbacktopic.

@Donstil Ging inderdaad over de woorden die ik wegknip
spoiler:
heksenjacht op vrouw vd president

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 07-09-2018 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:01:
@zeroday Ik heb de genoemde gebeurtenis nog niet gezien (ben aan het begin van seizoen 1). Ik vraag enkel of de spoiler weg mag. Zie verder het feedbacktopic.

spoiler:
Met goed fatsoen kan je dat niet als een spoiler zien.
jij leest dus ook geen synopsis van een aflevering voordat deze is uitgezonden zeker.

Dat is het zelfde als dat ik schrijf dat er iemand in de aflevering van Shooter het loodje gaat leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeroday schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:35:
Dat is het zelfde als dat ik schrijf dat er iemand in de aflevering van Shooter het loodje gaat leggen.
offtopic:
Is de titel dan al geen spoiler? :+

Oscar Wilde

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
moet zeggen dat ik dat niet echt een spoiler vond. We moeten nu ook niet gaan overdrijven.
Het is een typisch Amerikaanse serie over de president dus je kan er veilig van uit gaan dat er op zowat iedereen in de omgeving van de president een heksenjacht georganiseerd wordt.

En je weet niet wat die heksenjacht gaat opleveren. Dat er heksenjacht is, weet het kleinste kind. Levert die heksenjacht iets op? Dat weet je niet. Er is niets verklapt imho

[ Voor 13% gewijzigd door Kenhas op 07-09-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Even een erg korte review: One Dollar.. ik heb hem al na 10 minuten afgezet. Kon mijn aandacht er niet bij houden..
dat betekent meestal niet veel goeds en ik verplicht me dan om nog eens op een ander moment het nog eens te proberen. Maar als je de pilot zo begint....

Dus als iemand mij kan overtuigen om um toch verder te kijken ... (geef even een paar goede redenen) dan komt ie weer sneller in mijn kijk-queue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:01:
spoiler:
Dan ben ik het er niet mee eens dat dit een Spoiler zou zijn. Seizoen 1 is inmiddels 2 jaar oud.
Als je dat soort kleine dingen al vervelend vind dan is wegblijven uit dit topic het beste denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed, laat maar. Ik stel een vriendelijke vraag. Jammer van deze reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Veefje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-03-2023
[...]
En sowieso zie ik niet alleen hier op tweakers maar ook met gesprekken IRL dat mensen de slechte regie of script afschrijven op de acteurs. (Niet dat ik beweer dat jij dat met je voorbeeld doet, maar meer in het algemeen)
True. Denk dat dat echter moeilijk te voorkomen is. Het heeft mij ook een tijd geduurd voordat ik door kreeg dat de meeste mensen televisie gewoon voor vermaak kijken. Zoals het ook bedoeld is. Het gros denkt niet dieper erover na (zoals hier op het forum wel gebeurt) en vraagt zich ook niet af waarom bepaalde dingen gebeuren, waarom bepaalde keuzes worden gemaakt, etc. Die mensen maken vaak ook de link niet dat het matig acteren van een acteur grotendeels te maken kan hebben met een slecht script of slechte regie. Verder herken ik me zeker in wat jij en @Donstil zeggen over de kwaliteit van acteurs, etc. Ligt ook gewoon aan onszelf. Hoe meer series je kijkt, hoe meer dingen ook gaan opvallen, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Veefje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:10:Verder herken ik me zeker in wat jij en @Donstil zeggen over de kwaliteit van acteurs, etc. Ligt ook gewoon aan onszelf. Hoe meer series je kijkt, hoe meer dingen ook gaan opvallen, natuurlijk.
Ja het is eigenlijk onze eigen schuld :)
Jorgen schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:26:
Goed, laat maar. Ik stel een vriendelijke vraag. Jammer van deze reacties.
Nee is ook een antwoord hè 🙊

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 07-09-2018 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Juist de bijrolacteurs die je steeds ziet terugkeren in series en films zijn vaak de beste acteurs in Hollywood. Het is dat geregeld - dus niet altijd en ook niet in meerderheid - onder de sterren het minste acteertalent zit, maar die door hun charisma en uitstraling de kijkers trekken en daarom soms het geaccepteerd wordt door regisseurs en producenten dat ze aan dergelijke mensen het meeste werk hebben op de set.

Dat geduld en budget is er echter niet voor bijrolacteurs, die krijgen maar 1 of 2 takes de kans hun personages neer te zetten - doen ze dat te vaak niet goed of niet snel goed genoeg dan is het over en sluiten voor hen en liggen ze er uit. Genoeg anderen voor hen. Die bijrolacteurs komen vaak uit de harde toneelwereld of zijn via auditie na auditie in het circuit terecht gekomen. De kaf is dan meestal van het koren gescheiden. En mochten de producenten er te kort komen dan trekken ze een blik open met acteurs uit Groot Brittannie of Australie die het wel in Hollywood willen proberen.

Onder de sterren bevinden zich uiteraard ook topacteurs maar ook geregeld lui die uit de modellen, sport of andere werelden komen en een steruitstraling hebben die geld waard is. Tuurlijk, een minimaal acteertalent is nodig, maar lessen, een paar extra takes en met slimme montage komt men een eind als het moet. Is voor dergelijke lui de moeite waard. Of althans, totdat dit niet meer zo is en dan verdwijnen ook zij weer uit beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Donstil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:32:
[...]

Ja het is eigenlijk onze eigen schuld :)

[...]

Nee is ook een antwoord hè 🙊
Jaja.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arsimo schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:03:
Juist de bijrolacteurs die je steeds ziet terugkeren in series en films zijn vaak de beste acteurs in Hollywood.
Nou, ik vind het maar irritant met mijn vrouw die een lopende imdb database is.

Echt, elke mannen serie die ik kijk... komt mijn vrouw langs de tv en zegt ze: oh, dat is XX en die speelt in XX en heeft rollen in XX.... pfff

Ze heeft ook nog eens altijd gelijk, ik zie dat echt nooit. Bij mij vallen alleen de vrouwen op die een keer naakt zijn geweest (zoals lili simmons die hier een paar dagen terug besproken werd). Vreemd genoeg weet ik wel de namen van de naakte vrouwen die mij bevielen in series. Het geheugen van de man 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou nou dat Lili Simmons naakt gaat had wel in een spoiler gemogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

arsimo schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:03:
Juist de bijrolacteurs die je steeds ziet terugkeren in series en films zijn vaak de beste acteurs in Hollywood. Het is dat geregeld - dus niet altijd en ook niet in meerderheid - onder de sterren het minste acteertalent zit, maar die door hun charisma en uitstraling de kijkers trekken en daarom soms het geaccepteerd wordt door regisseurs en producenten dat ze aan dergelijke mensen het meeste werk hebben op de set.

Dat geduld en budget is er echter niet voor bijrolacteurs, die krijgen maar 1 of 2 takes de kans hun personages neer te zetten - doen ze dat te vaak niet goed of niet snel goed genoeg dan is het over en sluiten voor hen en liggen ze er uit. Genoeg anderen voor hen. Die bijrolacteurs komen vaak uit de harde toneelwereld of zijn via auditie na auditie in het circuit terecht gekomen. De kaf is dan meestal van het koren gescheiden. En mochten de producenten er te kort komen dan trekken ze een blik open met acteurs uit Groot Brittannie of Australie die het wel in Hollywood willen proberen.

Onder de sterren bevinden zich uiteraard ook topacteurs maar ook geregeld lui die uit de modellen, sport of andere werelden komen en een steruitstraling hebben die geld waard is. Tuurlijk, een minimaal acteertalent is nodig, maar lessen, een paar extra takes en met slimme montage komt men een eind als het moet. Is voor dergelijke lui de moeite waard. Of althans, totdat dit niet meer zo is en dan verdwijnen ook zij weer uit beeld.
Goed voorbeeld van bijrollen is wat mij betreft nog steeds Flashpoint. Hoe snel je de slachtoffers of hoofdpersonen zag gaan van (semi) vrolijk en alles is prima naar volledige drama waarbij je vrijwel altijd nog wel wat empathie voelt voor de daders is erg knap gedaan. Overigens had je ook daar acteurs voor hoofdrollen die doorgaans nooit zo denderend waren maar het met goede regie wel kunnen. Maar vooral de bijrollen bij Canadese series zijn van hoog niveau. En ook maken de schrijvers zich minder makkelijk met hoe de verhalen verder gaan. In Hollywood doen ze nog te vaak wat tech-jargon en dan zal het wel goed zijn. Terwijl ze in 99% van de gevallen iets doen wat technisch niet mogelijk is óf volslagen illegaal.

Overigens valt me bij Jack Ryan wel op dat ze nu de bad guys ook daadwerkelijk Arabisch laten praten ipv Engels met Arabisch accent, er gewoon gescholden wordt zonder bliepen en je bepaalde details goed terug ziet komen (zoals CSI die gewoon met handschoenen en pakken bezig is en niet dat ze lekker met lange haren en het eten van een appel de crime scene staan te beïnvloeden).

Enige echte foutje wat ik zag is
spoiler:
dat Jack bij het tanken in Frankrijk zijn tankslang vast zet en lekker wat anders gaat doen maar dat doen we in Europa niet :P

Maar verder vermaak ik me goed met de serie en ik hoop dat het wel meerdere seizoenen krijgt met ook meer afleveringen. Alleen dan wel wat meer verhaal per aflevering want het gaat allemaal nog wel wat traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:00:
spoiler:
dat Jack bij het tanken in Frankrijk zijn tankslang vast zet en lekker wat anders gaat doen maar dat doen we in Europa niet :P
Nou ik ben nu in Zweden en daar kan dat ook. Toch fijn als je een SUV met 90 liter tank vol moet gooien *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Donstil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:04:
[...]

Nou ik ben nu in Zweden en daar kan dat ook. Toch fijn als je een Jeep van 90 liter vol moet gooien *O*
Hmm,
spoiler:
ik dacht dat het in Europa niet mocht maar dan zit ik misschien fout. Dus kan het in de Franse Alpen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:05:
[...]

Hmm,
spoiler:
ik dacht dat het in Europa niet mocht maar dan zit ik misschien fout. Dus kan het in de Franse Alpen ook?
Fransen Alpen kom ik niet zo vaak dus dat weet ik niet maar ik heb de afgelopen drie weken door Noorwegen gereden waar het meestal wel kon (al is dat geen EU natuurlijk) en nu in in
spoiler:
Zweden
ook weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 08-09-2018 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Martinspire schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:05:
[...]

Hmm,
spoiler:
Enige plek waar we dat nergens doen is NL. In de rest van de EU waar ik tot nu toe ben geweest met de auto (BE/DE/CH/DK) kan het (vaak) wel.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben nu in Zweden en daar kan dat ook. Toch fijn als je een SUV met 90 liter tank vol moet gooien *O*
In Nederland kan het ook bij veel pompen (niet alle), maar bij de meeste pompen zijn die clipjes afgebroken. Ik zet mijn tankdop er altijd tussen, werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Martinspire schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:00:

spoiler:

Maar verder vermaak ik me goed met de serie en ik hoop dat het wel meerdere seizoenen krijgt met ook meer afleveringen. Alleen dan wel wat meer verhaal per aflevering want het gaat allemaal nog wel wat traag.
Enige fout.. Er zitten genoeg fouten in hoor, soms grote. Maar het is een leuke serie met actie humor en een vleugje romantiek. Prima dus. :)

Spoiler van aflevering 11 ongeveer.
spoiler:
maar denk je echt dat die hostages na maanden gevangenschap, zodra ze terug zijn in Amerika bij de president langs gaan en knuffelen? No way, die gaan eerst lange tijd in quarantaine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Donstil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 02:00:
Nou nou dat Lili Simmons naakt gaat had wel in een spoiler gemogen :+
Flapdrol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

In Duitsland werkt de clip van de tankslang ook. Of is dat nu een spoiler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:32:
[...]

In Duitsland werkt de clip van de tankslang ook. Of is dat nu een spoiler?
Voor jou wel voor mij niet :+

Dat je op Tweakers je laatste bericht edit, dat is wel een spoiler zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Donstil schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:40:
[...]

Voor jou wel voor mij niet :+

Dat je op Tweakers je laatste bericht edit, dat is wel een spoiler zie ik ;)
Nope, gewoon te snel met een tweede bericht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Onlangs aflevering 7&8 van Castle Rock gezien. Dat was weer genieten.

Hoewel ep 7 eigenlijk meer (naast verwarrend) vooral erg droevig was.
spoiler:
Ik heb geen mensen in mijn kennissen/familiekring met Alzheimer. Desondanks vond ik dat de verwardheid (is het nu of in het verleden) erg sterk. Deze ep maakte veel flashbacks en tijdssprongen waardoor ik me iets kan voorstellen hoe het voor mensen is die er écht aan lijden

En heel kort te zien in ep 8,
spoiler:
Salem's Lot!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:43:
Onlangs aflevering 7&8 van Castle Rock gezien. Dat was weer genieten.
we hebben met elkaar afgesproken geen spoilers meer te plaatsen, zie topic warning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 20:22:
[...]

we hebben met elkaar afgesproken geen spoilers meer te plaatsen, zie topic warning ;)
:X

Nuja, net Mayans MC gekeken. Gaaaf! Maar die motoren zijn toch niet echt mijn ding. Te veel chroom en apehangers :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

[...]

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Shameless US S9 is begonnen :D

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nou niet met elkaar maar goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castle Rock trouwens helemaal gemist, ik ga hem zo even opzoeken. Zit er even wat over te lezen en moet erg goed zijn d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 11:00:
Castle Rock trouwens helemaal gemist, ik ga hem zo even opzoeken. Zit er even wat over te lezen en moet erg goed zijn d:)b
Pas je wel op dat je geen spoilers leest en haal even weg dat het goed is. Dat is voor sommige een spoiler hier :+

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.