Donstil schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:17:
[...]
Dit
“De algemene regel is: als het officieel in Nederland (en Vlaanderen) is uitgezonden, dan zijn spoiler tags niet noodzakelijk.” maakt het eigenlijk alleen maar ingewikkelder. Want de regel was altijd deze maar dan zonder de beperking van Nederland en Vlaanderen.
Dit omdat veel mensen ook gedownload kijken.
Met mensen die illegaal kijken kunnen we uiteraard geen rekening houden. Dus alles over een serie die bijvoorbeeld op Netflix US staat maar (nog) niet op Netflix NL/BE, of die in de VS op bijvoorbeeld FOX of NBC is uitgezonden maar nog niet op Nederlandse zenders of legale streamingdiensten, dient volgens de standaardregels in spoilertags gezet te worden. Maar nogmaals, dat zijn standaardregels. Daar kan in elk topic in overleg van afgeweken worden al naar gelang wat het beste werkt voor dat topic. En zoals gezegd, denk ik dat er in dit topic juist eerder
meer in spoilertags hoort dan
minder, aangezien er over een heleboel verschillende series gepraat wordt, en het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat er veel lezers zijn die de bepaalde serie waar het over gaat nog niet gezien hebben ondanks dat die wel al beschikbaar is...
Persoonlijk heb ik trouwens geen enkel probleem met spoilers, vooral aangezien gedegen psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat spoilers het genot juist verhogen. Toch denken mensen die spoilers hebben gezien dat ze er meer van zouden hebben genoten als ze geen spoilers hadden gezien en vice versa, dus het gevoel is precies het omgekeerde van de werkelijkheid... Zelfde effect als wanneer er bewapende politieagenten en militairen rondlopen, dat het gevoel van onveiligheid juist vergroot in plaats van verkleint... Maar dat terzijde. Bovenstaande is de officiële lezing van de mod-crew en daar sta ik als mod dus achter ondanks mijn persoonlijke afwijkende mening.
Welk Feedback topic hebben we het dan over trouwens?
Deze:
Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic
Die staat boven in FTM gepind dus zou niet te missen moeten zijn? Maar dus bij deze toch nog een linkje voor de duidelijkheid.
[
Voor 20% gewijzigd door
Mx. Alba op 05-09-2018 09:35
]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.