Mijn persoonlijke afweging heb ik gegeven in ieder geval en die is voor mijzelf compleet logisch. Net zoals bij mensen gebruik je elkaar niet zonder wederzijdse instemming.remzor schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:19:
[...]
Even een kort stukje gelezen van de link die je post, maar met alle respect, ik ga niet steeds linkjes van allerlei (vage) websites lezen als ik om iemand zijn/haar persoonlijke mening of afweging vraagZo zijn er natuurlijk bij alle onderwerpen wel een miljoen linkjes te droppen met voors en tegens.
Het valt me gewoon op, ook bij de link weer, dat het altijd over excessen gaat. Zoals je zelf zegt: eieren en kaas in de bio-industrie. Of zoals op de website: "Veel kippen zijn door mensen doorgefokt..". Laat ik nu nét die kip of dat ras hebben dat níet is doorgefokt?
De situatie van het lieve echtpaar waar 3 kippen op een groot terrein rondscharrelen of waarbij een volksstam in de jungle een beestje eet wordt niet echt aangehaald. In die zin mis ik daar de onderbouwing een beetje als het dus niet gaat over dierenmishandeling, nadelig effect op milieu, slachten, etc. In een bijzin wordt er telkens weer de bio-industrie o.i.d. bijgehaald, wat mij soms het gevoel geeft dat het meer daarom draait dan om het principe nooit een (wild) dier te eten.
(De strijd tegen de bio-industrie en dierenmishandeling kan ik uiteraard wel begrijpen, dat terzijde gelaten)
Tjah, weet je wat het is. Ik heb het allemaal al zo vaak gehoord, "wat denk je dan van mijn oom met drie legkippen die daar eieren van eet" en "wat dan met inheemse stammen die niet zonder dierlijke producten kunnen?". Mijn antwoord is simpel, al die gevallen bij elkaar opgeteld zijn verantwoordelijk voor minder dan 0,1% van al het dierenleed en gebruik en is dus niet hetgeen waar veganisme tegen strijdt. En als tweede antwoord geef ik altijd, wat vind jij ervan als ik spullen van jouw gebruik zonder instemming?
Calcium uit het ei is trouwens enorm belangrijk voor de kip om weer terug te krijgen. Er is zelfs een hele howto om kippen te leren NIET hun eigen eieren te eten, terwijl dat super belangrijk is: https://m.wikihow.com/Kee...rom-Eating-Their-Own-Eggs. Zegt m.i. genoeg.
[ Voor 40% gewijzigd door WolfsRain op 21-08-2018 20:37 ]
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI