Maar dat is toch prima? Uiteindelijk moeten we niet vergeten dat mensen geen rekenmachientjes zijn die de meest logische keuze maken, alle factoren en invloeden statistisch afwegend tegen elkaar. Daarom is er ook nie "de veganist" en "de vleeseter". Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij/zij voor zichzelf wel en niet acceptabel vindt. Iemand overtuigen "met kracht" werkt, vooral op dit gebied, simpelweg bij 99% van de mensen niet, kijk immers maar naar hoe snel de discussies hier vaak in loopgraven verzanden. Het enige wat ik, en ik denk daarmee dat ik voor mijn mede-grasgrazers spreek, is inzicht geven in wat allemaal verandert, en hoe. En eigenlijk is dat helemaal niet zo veelGonadan schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:05:
Daar geloof ik niet in, maar als ik wat kan verbeteren voor de wereld van m'n dochter dan wil ik daar best wat voor doen. (ja dat is eigenlijk ook een egoïstische redenatie, nou en, ik geloof ook niet in zuiver altruïsme)
Zelf hoop ik ook nog een omslag mee te maken, al is het maar in Nederland, maar ik loop niet over van vertrouwen. Daarom focus ik op mijzelf, minder eten, beter eten, leren van genuanceerden zoals @WolfsRain en kijken of ik langzaam mijn comfort zone kan verleggen. Want sommige dingen weet ik van dat ze slecht zijn, maar toch geniet ik er onwijs van en ben (nog) niet bereid daar afstand van te doen.
Dan houd ik mijzelf maar voor dat bewust genieten van iets slechts waar je kritisch bent op de bron nog altijd stukken beter is dan dagelijks achteloos kiloknallers naar binnen schuiven. Een beter milieu begint bij jezelf heb ik ooit ergens gelezen.
Los van bovenstaande wens ik iedereen fijne feestdagen toe.