Niet lullig bedoeld, maar smaak is een erg veranderlijk iets, en ook iets wat je relatief snel vergeet. Geur werkt dan al veel beter, maarja, de gemiddelde "hamburger" ruikt nergens naar, of naar kruidenMx. Alba schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:58:
[...]
Nou ja, ik heb al maanden geen vlees meer gegeten maar ik vond die Sumo burger heel erg als een ouderwetse "echte" luxe hamburger smaken. Heerlijk!
Dat is denk ik ook waarom de verstokte vleeseters vega-eten vaak niet bepaald lekker vinden, omdat ze op alles gaan letten + ze stappen er al negatief in. En ja, als je dan zegt "niet van echt te onderscheiden!" vinden ze heus wel wat
Dan denk ik inderdaad dat je het gewoon kan houden op een "hele lekkere burger", da's al heel wat, want er zijn genoeg "echte" burgers die niet te hachelen zijn
Welke mainstream-vegan frituursnacks zijn er dan? Ik kom nauwelijks in snackbars, maar ik kan niet herinneren dat ik ze daar ooit heb gezien, laat staan bij een tankstation, die dingen zijn gemaakt voor truckers, heb jij ooit gehoord van een veganistische trucker?Trouwens net onderweg naar huis vanuit Rotterdam diep teleurgesteld toen ik bij een tankstation iets te eten wilde halen. Geen enkele vegan frituursnack, zelfs geen friet, en geen enkele vegan sandwich, noch vers noch voorverpakt. Bijna alles was met vlees. En zo niet dan was het met kaas of ei.
Broodjes eigenlijk idem dito. Wat is iets wat niet alleen veganisten zullen kopen, wat makkelijk te bereiden is en lang goed blijft? Dat bedoel ik niet als vervelende vraag, maar gewoon oprecht. Zo'n broodje gebakken ei met bacon blijft wel even goed, broodje kaas ook wel, maar een broodje pindakaas of iets met hummus wil je niet de halve dag laten staan, kun je je poging tot brood uitwringen
Enige wat ik kan bedenken is iets van "vleeswaren" wat dan niet van vlees is gemaakt, en dan heb je weer de vraag of mensen dat wel kopen, een gemiddeld tankstation zal niet platgelopen worden door hongerige veganisten, misschien was jij wel de enige die dag die een broodje wou scoren, al is dat natuurlijk ook omdat er juist niks te vinden is voor veganisten.
Maar dat lijkt me inderdaad wel lastig, in de broodjeszaken hier kom ik eigenlijk ook nooit veganistische dingen tegen, het is altijd wel met kaas of vlees, en de zoete meuk zit in bladerdeeg, dus boter, dus ook niet vega-proof. In de steden is dat misschien anders, maar hier in de provincie krijg je een broodje sla als je iets veganistisch wil

People as things, that’s where it starts.