Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik denk dat ze de gok namen op een steeds natter wordende baan. Daarom als eerste naar binnen en als eerset een tijd zetten. Toen de regen niet doorzette waren ze verloren, anders waren ze geniaal geweest.AlxRoelofs schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:06:
RB is zo sterk geweest strategisch gezien. Verschillende keren calls op de juiste momenten waardoor ze podiums konden pakken. Hier maken ze toch echt een grote fout. Een hele grote. Zonde.
alles kan off-topic
Dat is echt in dit geval bullshit... Het regende al toen Q3 begon, dan heb je geen hindsight nodig...
GRO schakelt morgen voor bocht 1 toch wel weer een paar man uit. Dan was het nog niet zo slecht bedacht van RBRAri Gold schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:04:
Wel leuk voor de verandering, andere auto's voorin.
Precies, RB heeft dit seizoen het tactisch gezien best goed gedaan, ik herinner me juist veel meer strategische blunders van Ferrari en Mercedes. Maar hier sloeg RB de plank mis.Mugwump schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Dat blijkt uit één geval ja? Ik kan me een bandenwissel herinneren dit seizoen die RB 1/2 had opgeleverd als VER het niet had verprutst, goeie dubbelstops en ga zo maar door.
Natuurlijk, we weten niet hoeveel brandstof er nog in zit, maar toch....
Cogitationis poenam nemo patitur
Hoe kom je daar nou bij? Strategisch gezien heeft RB het beste seizoen van de 3 tot nu toe. Denk bijvoorbeeld aan de snelle dubbele pitstops.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:06:
Wat een onbegrijpelijke misser van RB! Ik ben benieuwd naar de verklaring hiervoor. Hieruit blijkt wel dat Mercedes en Ferrari ook tactisch een straatlengte voorliggen op RB.
Misschien moet je solliciteren bij RBR als je het zo goed weet.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:07:
Jezus wat een blunder van RBR... dit zie je toch al uren van tevoren aankomen. Snap echt niet hoe zoiets kan gebeuren...
Daarom ging iedereen op slicks naar buiten..Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Dat is echt in dit geval bullshit... Het regende al toen Q3 begon, dan heb je geen hindsight nodig...
Verwijderd
Die lijken er van te leren. RB staat echt voor {vul lichaamsdeel in} hier.ScrooLoose schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:07:
[...]
Ja echt, hoeveel tactische fouten heeft Fer en Mer al wel niet gemaakt dit seizoen.
Okay, deze dan... de beste stuurlui staan aan wal.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Vooral van te voren weten wat er in de toekomst gebeurdTransportman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:09:
[...]
Misschien moet je solliciteren bij RBR als je het zo goed weet.

Gevalletje gegokt en verloren..
I served in a company of heroes.
Wat is dit nu weer voor een reactie? Wil dr best solliciteren, maar ik weet ook wel dat ze me niet gaan aannemen. Het was overduidelijk hoe deze sessie ging lopen, als je het daar niet mee eens bent, best, maar dan heb je waarschijnlijk nog nooit F1 gekeken ofzo.Transportman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:09:
[...]
Misschien moet je solliciteren bij RBR als je het zo goed weet.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik geef dan ook de Renault PU de schuld. Verbruikt te veel brandstof.Bullet NL schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:09:
Phoe.... Ik weet niet wie de call bij RB gemaakt heeft om binnen te komen, maar dat was niet sterk.
Natuurlijk, we weten niet hoeveel brandstof er nog in zit, maar toch....
Maar Max gaat die jongste pole nooit meer scoren.

Zijn eerste kans was Spa 2016, en sindsdien zijn er nog Monza 2017, Singapore 2017, Monaco 2018 en nu Spa 2018 geweest. Zijn laatste kans is waarschijnlijk Singapore 2018 want daarna is hij "te oud".
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lewis die tijdens het interview van Vettel de aandacht opeiste door zijn kop door het hek te steken.Jasphur schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:11:
Wat gebeurd er allemaal buiten beeld dat het publiek zo wilt maakt ?
Natuurlijk wil iedereen proberen een lap op slicks neer te zetten, dat is niet gek, als het zou lukken dan heb je meteen een snellere lap dan iedereen die achter je komt. Ze kwamen er echter al vrij snel achter dat dat niet ging lukken. Dan lijkt het me wel logisch wat er de rest van de sessie gaat gebeuren.Dentist schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:09:
[...]
Daarom ging iedereen op slicks naar buiten..
Logische verklaring, jammer maar helaas.
Foto genomen op het hoofdkantoor van Racing Point Force India.Vuvuzela schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:10:
[...]
Vooral van te voren weten wat er in de toekomst gebeurd![]()
Gevalletje gegokt en verloren..

Al die leeftijdsgerelateerde records zijn w.m.b. waardeloos. Alsof het meer waard is een pole te hebben als je een baby bent.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:11:
[...]
Ik geef dan ook de Renault PU de schuld. Verbruikt te veel brandstof.
Maar Max gaat die jongste pole nooit meer scoren.![]()
Zijn eerste kans was Spa 2016, en sindsdien zijn er nog Monza 2017, Singapore 2017, Monaco 2018 en nu Spa 2018 geweest. Zijn laatste kans is waarschijnlijk Singapore 2018 want daarna is hij "te oud".
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En daarom zaten alle teams ernaast toen ze aan het begin van de sessie op slicks naar buiten gingen. Logisch.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:11:
[...]
Het was overduidelijk hoe deze sessie ging lopen, als je het daar niet mee eens bent, best, maar dan heb je waarschijnlijk nog nooit F1 gekeken ofzo.
Mexico al te oud? Ik zou zeggen dat dat (afgaande op vorig jaar) de beste kans is. Anders gaat het idd niet meer gebeuren. Maar ik zie het sowieso niet gebeurenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:11:
[...]
Ik geef dan ook de Renault PU de schuld. Verbruikt te veel brandstof.
Maar Max gaat die jongste pole nooit meer scoren.![]()
- DaniëlWW2
- Niet online
Uh ja.Spotmatic schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:12:
[...]
Al die leeftijdsgerelateerde records zijn w.m.b. waardeloos. Alsof het meer waard is een pole te hebben als je een baby bent.![]()
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Interlagos 2016 zaten ze er ook helemaal naast met switch naar inters net voordat de regen weer heviger werd terwijl ander team dit al wel over de boordradio had gemeld.
Dat is niet ernaast zitten. Dat is gewoon een ingecalculeerde gok nemen. Zoals ik al zei, als het lukt ben je sneller dan op wets/intermediates, die kans moet je bijna wel nemen. Denk dat ze zelf ook wel doorhadden dat het niet ging lukken, maar zo'n kans mag je niet laten liggen, omdat het gewoon enorm veel tijdwinst zou opleveren.Dentist schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:12:
[...]
En daarom zaten alle teams ernaast toen ze aan het begin van de sessie op slicks naar buiten gingen. Logisch.
Niet helemaal eens. Alle teams gingen naar binnen, behalve Force India.Ankona schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:08:
[...]
Ik denk dat ze de gok namen op een steeds natter wordende baan. Daarom als eerste naar binnen en als eerset een tijd zetten. Toen de regen niet doorzette waren ze verloren, anders waren ze geniaal geweest.
Het is lekker makkelijk lullen achter zo'n computerschermpje in plaats van achter zo'n pit wall waar alles split second moet, maar hier had RB toch meer uit kunnen halen.
Mwah, die Haas'en zijn volgens mij redelijk rap op rechte stukken, en de Mercedes powah van de FI's kan ook leuk zijn op Kemmel.CaptainPanda schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:12:
RBR gokte gewoon erop dat de regen harder ging worden, daarom mocht Verstappen ook eerst zijn rondje doen voor Ricciardo. Als het goed zou uitpakken zouden ze 1-2 kunnen staan in de quali en een mooie startpositie winnen. Nu het slecht is uitgepakt staan ze 7-8 en in de race pakken ze de verloren plaatsen toch wel weer terug in een aantal ronden, dus ze hebben helemaal niet zoveel verloren als sommigen hier nu lijken te denken. Hamilton en Vettel pakken ze onder normale omstandigheden toch niet, dus een mooie derde plaats zit er wel in.
RBR moet het hebben van bochten, maar Spa is niet echt een circuit met hele serieuze trage bochten.
People as things, that’s where it starts.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Undercuts? Lijkt me dat ze er op de baan ook wel gewoon voorbij moeten kunnen.iichel schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:13:
Tsja ach, Red Bull heeft wel eens wat gokjes gemaakt en ermee gewonnen en verloren. Vandaag hebben ze verloren. Big deal. Morgen een paar undercuts doen op de Racing Point autos en ze rijden weer keurig P4 en P5
[ Voor 8% gewijzigd door Mugwump op 25-08-2018 16:15 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Als je tot op de minuut zou weten hoelang het blijft regenen en wat de intensiteit ervan is wel ja... Dit was gewoon een keuze die niet goed uitviel, maar net zo goed pole had kunnen opleveren.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:12:
[...]
Natuurlijk wil iedereen proberen een lap op slicks neer te zetten, dat is niet gek, als het zou lukken dan heb je meteen een snellere lap dan iedereen die achter je komt. Ze kwamen er echter al vrij snel achter dat dat niet ging lukken. Dan lijkt het me wel logisch wat er de rest van de sessie gaat gebeuren.
Simpel, het is een reactie op iedereen die achteraf komt met hoe het had gemoeten. Achteraf is altijd wel duidelijk wat beter kon, weet je wat het weer precies gaat doen. Zet de regen door dan was het goud geweest, nu droogde de baan op en is het niets.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:11:
[...]
Wat is dit nu weer voor een reactie? Wil dr best solliciteren, maar ik weet ook wel dat ze me niet gaan aannemen. Het was overduidelijk hoe deze sessie ging lopen, als je het daar niet mee eens bent, best, maar dan heb je waarschijnlijk nog nooit F1 gekeken ofzo.
En je punt is? RBR heeft gewoon geblunderd hier door te weinig brandstof in die auto's te gooien.Dentist schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:16:
[...]
Als je tot op de minuut zou weten hoelang het blijft regenen en wat de intensiteit ervan is wel ja... Dit was gewoon een keuze die niet goed uitviel, maar net zo goed pole had kunnen opleveren.
Toen de baan droger werd hadden ze zelfs nog tijd om naar binnen te gaan om te tanken! Had je 2 minuten voor tijd naar buiten kunnen rijden voor je outlap..Transportman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:16:
[...]
Simpel, het is een reactie op iedereen die achteraf komt met hoe het had gemoeten. Achteraf is altijd wel duidelijk wat beter kon, weet je wat het weer precies gaat doen. Zet de regen door dan was het goud geweest, nu droogde de baan op en is het niets.
ik denk dat dat motorisch nog tegenvalt. FI gaat hier altijd wel goed, ook met bijv. Fisichella op pole.Mugwump schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:15:
[...]
Undercuts? Lijkt me dat ze er op de baan ook wel gewoon voorbij moeten kunnen.
Als het was blijven regenen hadden ze ook naar binnen moeten komen? Ik denk niet dat dat veel verschil had gemaakt? Ze waren gewoon op het einde niet van de partij en dat was het grote probleem. Ok de baan was slomer geweest als het bleef regenen, dus dan hadden ze ook geen betere tijden neergezet, maar op zulke dingen moet je als team altijd inspelen denk ik.Transportman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:16:
[...]
Simpel, het is een reactie op iedereen die achteraf komt met hoe het had gemoeten. Achteraf is altijd wel duidelijk wat beter kon, weet je wat het weer precies gaat doen. Zet de regen door dan was het goud geweest, nu droogde de baan op en is het niets.
Geblunderd is een te strenge aanpak imho. Ze hebben een gok genomen en verloren. Hadden ze juist gegokt en de regen was iets langer gebleven en iets zwaarder geworden in intensiteit had de snelle wissel er net voor kunnen zorgen dat de anderen op een nog nattere baan moeten rijden en had RBR daardoor pole kunnen pakken. You win some, you lose some.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:17:
[...]
En je punt is? RBR heeft gewoon geblunderd hier door te weinig brandstof in die auto's te gooien.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Geblunderd of ten onrechte gegokt op een do or die in de eerste de beste ronde die mogelijk was omdat de baan natter zou gaan worden?Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:17:
[...]
En je punt is? RBR heeft gewoon geblunderd hier door te weinig brandstof in die auto's te gooien.
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Niet online
En dan haal je het niet.Joster schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:18:
Toen de baan droger werd hadden ze zelfs nog tijd om naar binnen te gaan om te tanken! Had je 2 minuten voor tijd naar buiten kunnen rijden voor je outlap..
Het punt is dat achteraf dingen altijd logisch lijken, maar er altijd tradeoffs zijn aan keuzes en dat als het een keer niet je kant op valt, dat niet direct hoeft te betekenen dat je geblunderd hebt. Dat is scorebordjournalistiek. Extra brandstof erin, betekent paar tienden verliezen aan gewicht en bovendien een kans missen door er niet te zijn op het moment dat het moet. Je mist een extra in- en out-lap, dus ongeveer 4 minuten.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:17:
[...]
Kan hij alvast wennen voor volgend jaargambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:07:
Maar Verstappen weer voor Ricciardo, die zal dat niet leuk vinden.
Wat we dus ook al hadden verwacht.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:19:
Max zegt bij Ziggo dat hij geen brandstof meer had.
En volgens Doornbos mochten ze niet bijtanken. Dit was gewoon het maximale wat ze konden doen. Jammer maar helaas. Nu morgen hopen op een mooie race.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:19:
Max zegt bij Ziggo dat hij geen brandstof meer had.
in before 'Renault maakt te weinig power voor ons high drag chassis'Mugwump schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:15:
[...]
Undercuts? Lijkt me dat ze er op de baan ook wel gewoon voorbij moeten kunnen.
Ankona schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Geblunderd of ten onrechte gegokt op een do or die in de eerste de beste ronde die mogelijk was omdat de baan natter zou gaan worden?
Daar zit wat in. Maar dan hadden ze eerder in de sessie nog binnen kunnen komen om nog ff wat brandstof erbij te gooien zou ik zeggen? Denk ook niet dat een beetje meer/minder brandstof het verschil zou maken op deze baan.Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:18:
[...]
Geblunderd is een te strenge aanpak imho. Ze hebben een gok genomen en verloren. Hadden ze juist gegokt en de regen was iets langer gebleven en iets zwaarder geworden in intensiteit had de snelle wissel er net voor kunnen zorgen dat de anderen op een nog nattere baan moeten rijden en had RBR daardoor pole kunnen pakken. You win some, you lose some.
Wilde een zever verhaal afsteken, maar je mag niet bij tankenAnkona schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:19:
[...]
Geblunderd of ten onrechte gegokt op een do or die in de eerste de beste ronde die mogelijk was omdat de baan natter zou gaan worden?

Naja, ze hadden sowieso naar binnen kunnen gaan na die eerste de beste ronde en kunnen wachten waarmee brandstof bespaard zou worden..
PSN: xMaurice93
Heb je ook de droge Qs en de race pace in de FP gezien?Roamor schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:18:
[...]
ik denk dat dat motorisch nog tegenvalt. FI gaat hier altijd wel goed, ook met bijv. Fisichella op pole.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
- DaniëlWW2
- Niet online
Volgens mij is dat onzin. Voor zover ik weet tanken ze altijd bij voor de tweede Q3 run. Ze hadden waarschijnlijk geen tijd meer om bij te tanken, uit de pitsstraat te rijden, outlap en dan gassen. Gewoon pech, zware pech.sjaool schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:20:
[...]
En volgens Doornbos mochten ze niet bijtanken. Dit was gewoon het maximale wat ze konden doen. Jammer maar helaas. Nu morgen hopen op een mooie race.

Is dat zo? Neem aan dat je er tijdens de kwali gewoon brandstof bij mag gooien als je dat zou willen?Joster schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:21:
[...]
Wilde een zever verhaal afsteken, maar je mag niet bij tanken
Naja, ze hadden sowieso naar binnen kunnen gaan na die eerste de beste ronde en kunnen wachten waarmee brandstof bespaard zou worden..
Alleen sloegen de inters pas echt aan na een ronde of 2. Dat zijn dus al 4-5 minuten (out lap+1 hot lap). Halen we de tijd eraf aan het begin met slicks en de eerste run met inters, blijft er maar heel weinig tijd over om echt stil te staan.Joster schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:21:
[...]
Wilde een zever verhaal afsteken, maar je mag niet bij tanken

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Interessant staatje wat ze nu bij Ziggo laten zien, Max verreweg de minste rondes gereden..DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Volgens mij is dat onzin. Voor zover ik weet tanken ze altijd bij voor de tweede Q3 run. Ze hadden waarschijnlijk geen tijd meer om bij te tanken, uit de pitsstraat te rijden, outlap en dan gassen. Gewoon pech, zware pech.
Nou Ricciardo, die Renault motor misschien?

Oh wacht, dat mag ie nou natuurlijk niet meer zeggen...
[ Voor 19% gewijzigd door Hippocampus op 25-08-2018 22:44 ]

Highlights:
Does Juan want to be one of the once wonders of Formula Juan, be at McLaren? https://streamable.com/pm1k6
VER door Raildillon: https://streamable.com/l4png
3200KG of lateral load: https://streamable.com/j997x (that's almost 7000 pounds in Yank speak)
SIR op track limits: https://streamable.com/5cykp
SAI geen grip: https://streamable.com/uhsbc
DAV over McLaren op de Sky Pad: https://streamable.com/hvh4c
22m of Elevation through Eau Rouge Raidillion: https://streamable.com/yxbt7
HAR lock up in La Source: https://streamable.com/5atsh
VET en T14, geen gelukkig huwelijk: https://streamable.com/wtcat
Wingman BOT houdt Blanchimont niet: https://streamable.com/sj0ft
PER en Raidillon op slicks

HAM drift de Bus Stop Chicane: https://streamable.com/ga0gi
RAI ook, maar voorlopige pole: https://streamable.com/n0943
Ocon zet 'm op P3! BAM https://streamable.com/zeqxy
Coulthard met post-qualy interviews: https://streamable.com/sfygd

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Naja in dat geval was die 1e ronde genoeg geweest, want de 2e zou nooit sneller zijn geweest als er veel regen was geweest. Vind dat een slecht excuus als ze het daarop zouden houden.Tommy The Cat schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:24:
Zoals ik het begrijp ging RBR ervan uit dat de regen zou aanhouden. Daarom gegokt op een snelle lap aan het begin zonder teveel brandstof. Waar anderen meer brandstof meenamen en dan is ‘t klaar als het droog wordt.
In de pitbox mag dat volgens mij ook ja, Doornbos staat uit zijn nek te kletsen volgens mij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Volgens mij is dat onzin. Voor zover ik weet tanken ze altijd bij voor de tweede Q3 run. Ze hadden waarschijnlijk geen tijd meer om bij te tanken, uit de pitsstraat te rijden, outlap en dan gassen. Gewoon pech, zware pech.
Testing, one, two ...
Het mag inderdaad, zie hierhardware-lover schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:26:
[...]
In de pitbox mag dat volgens mij ook ja, Doorbos staat uit zijn nek te kletsen volgens mij.
Teams are not permitted to add or remove fuel from a car during a race. In other occasions during the weekend they may refuel cars but only in their respective garages, and only at a rate of 0.8 litres per second.
Nouja, Hamtilton/Vettel/Kimi hebben ook in Q1 een run meer gedaan, dat zal daar ook wel aan hebben bijgedragen (en toen regende het nog niet).Lasmibalsingh schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:25:
Volgens de timing heeft Verstappen maar 11 rondes gereden in de kwalificatie. Veel minder dan bijvoorbeeld Ham (19 ronden) Vettel (18 ronden) en Ricciardo (16 ronden). Ze hebben daar zich helemaal gefixeerd dat het harder zou gaan geregen in Q3.
Bedoelde Doornbos evt niet dat je nu niet meer pitstopstyle mag bijtanken? Dus dat nu de auto eerst achteruit de pitbox in moet en je dan veel meer tijd kwijt bent.
Nee dat bedoelde ie niet, hij zei letterlijk dat ze niet bij mochten tanken.Vuvuzela schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:30:
[...]
Bedoelde Doornbos evt niet dat je nu niet meer pitstopstyle mag bijtanken? Dus dat nu de auto eerst achteruit de pitbox in moet en je dan veel meer tijd kwijt bent.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vraag me echt af of RBR dan niet ook met veel minder brandstof rijd ter compensatie. Verder zou het kunnen dat de Renault PU gewoon veel meer verbruikt waardoor ze minder rondjes kunnen rijden. Ik heb een screenschot. RBR heeft echt heel weinig ronden gereden.Joster schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Interessant staatje wat ze nu bij Ziggo laten zien, Max verreweg de minste rondes gereden..

Nu haal je het een beetje door elkaar imo. Men ging volgens een andere user hier voor een do or die in de eerste de beste ronde omdat men er bij RBR vanuit ging dat de regen zou toenemen. Als er inderdaad meer regen zou zijn gaan vallen dan was dat je beste ronde geweest en had je dus veilig naar binnen gekund. Als de regen af zou nemen en de baan zou opdrogen dan was er nog gewoon ruimte om brandstof te sparen door naar binnen te gaan.Transportman schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:24:
[...]
Alleen sloegen de inters pas echt aan na een ronde of 2. Dat zijn dus al 4-5 minuten (out lap+1 hot lap). Halen we de tijd eraf aan het begin met slicks en de eerste run met inters, blijft er maar heel weinig tijd over om echt stil te staan.
Ook al mag het en hadden ze het kunnen (moeten..achteraf) doen. Het enige moment waarop dat had gekund en die keuze dus gemaakt moest worden was direct bij de wissel naar inters.
Bij de start van Q3 reed iedereen met slicks naar buiten. Als het net wel had gekund , dus iets later had ingezet, dan hadden ze nooit op inters hoeven te rijden.
Nu moesten ze bij de wissel dus de afweging maken of het doorzet of stopt...verkeerd gegokt bij RBR, meer is het niet. Hadden ze bij de bandenwissel wel de tijd genomen om bij te tanken en was het blijven regenen, dan was het de verkeerde keuze geweest.
Force India maakte zelfs de keuze om door te rijden op slicks en dat bleek ook direct de verkeerde keuze. Dat had ook heel anders kunnen lopen als ze eraf gevlogen waren met Ocon en Perez wel zijn auto had beschadigd met die jump.
Heerlijk toch zo'n kwalificatie waar het niet allemaal standaard is
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Verwijderd
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 25-08-2018 16:35 ]
En toch staan HAM en VET er.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:34:
Bij zo'n Q3 op deze baan in deze wisselende omstandigheden, kunnen ze beter lootjes trekken.
Juist niet. Hier komt de tactiek, inspelen op de meest recente data, rustig blijven in de hectiek, etc, juist om de hoek kijken. Prachtig!Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:34:
Bij zo'n Q3 op deze baan in deze wisselende omstandigheden, kunnen ze beter lootjes trekken.
Verwijderd
Lijkt mij eerder : valt mijn gok goed uit of nietmat.hi.as schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Juist niet. Hier komt de tactiek, inspelen op de meest recente data, rustig blijven in de hectiek, etc, juist om de hoek kijken. Prachtig!

"Beste chassis"

Verder een gemiste kans voor RBR op een pole, waarschijnlijk ging men er van uit dat het zou blijven regenen. Maar dan nog hadden ze 4 minuten voor tijd alsnog beiden gewoon binnen moeten halen voor een alles of niets poging.
Morgen maar de regendans doen, al lijkt er morgen weinig tot niks te gaan vallen...
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Maar De Vries heet DEV? VRI al bezet door een ander?
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 25-08-2018 17:03 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat chassis is niet veel mis mee, maar waarom GP2 rijders achter het stuur zetten?Zertaxka schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:53:
Bij McLaren zullen ze zich nog wel achter de oren krabben hoe ze met Honda zijn omgegaan![]()
"Beste chassis"
alles kan off-topic
- DaniëlWW2
- Niet online
Inderdaad. Zeker die Alonso is echt een prutser joh.Ankona schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:11:
[...]
Dat chassis is niet veel mis mee, maar waarom GP2 rijders achter het stuur zetten?
Nouja, hoe goed hij echt is is op dit moment vrijwel niet te zeggen. Daarom vind ik het wel jammer dat 'ie niet een contract heeft gekregen bij RBR. Had wel graag Max vs Alonso gezien, dan wisten we echt wat hij (Max in dit geval of eik misschien Alonso) waard wasDaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:15:
[...]
Inderdaad. Zeker die Alonso is echt een prutser joh.
[ Voor 9% gewijzigd door Snowdog op 25-08-2018 17:19 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Als het om de teamgenoten van Max gaat dan ben ik gewoon kieskeurig en biased.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Nouja, hoe goed hij echt is is op dit moment vrijwel niet te zeggen. Daarom vind ik het wel jammer dat 'ie niet een contract heeft gekregen bij RBR. Had wel graag Max vs Alonso gezien, dan wisten we echt wat hij (Max in dit geval of eik misschien Alonso) waard wasJa, eik weten we nog niks, disregard this
Gewoon iemand die Max met enig gemak aankan. Snel genoeg om Max een beetje scherp te houden, maar niet echt een bedreiging. Ricciardo dus, of Gasly. Liever niet iemand die gaat stoken in het team. Vettel en Hamilton hebben dat ook niet, dus Max ook niet.
Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen tussen Max en Gasly... Denk dat Gasly wel snel is, maar denk tegelijkertijd ook wel dat Max sneller is, maar who knows. Vind het wel mooi dat we dat binnenkort gaat zien. Denk ook wel dat RIC weinig problemen gaat hebben met de Hulk, maja who knows. Echt moeilijk om coureurs op hun waarde te schatten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:26:
[...]
Als het om de teamgenoten van Max gaat dan ben ik gewoon kieskeurig en biased.
Gewoon iemand die Max met enig gemak aankan. Snel genoeg om Max een beetje scherp te houden, maar niet echt een bedreiging. Ricciardo dus, of Gasly. Liever niet iemand die gaat stoken in het team. Vettel en Hamilton hebben dat ook niet, dus Max ook niet.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik reageer even in het algemene topic vanwege het hele offtopic en modje met voorbeeldfunctie enzo.Snowdog schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 17:28:
[...]
Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat lopen tussen Max en Gasly... Denk dat Gasly wel snel is, maar denk tegelijkertijd ook wel dat Max sneller is, maar who knows. Vind het wel mooi dat we dat binnenkort gaat zien. Denk ook wel dat RIC weinig problemen gaat hebben met de Hulk, maja who knows. Echt moeilijk om coureurs op hun waarde te schatten.
Het is grappig hoe Fransen altijd letterlijk met de borst vooruit spreken als ze trots zijn (GRO)
[ Voor 54% gewijzigd door 3x3 op 25-08-2018 18:04 ]
| live and give like no one else |
Nou ja, inhalen dan maar morgen! Raket-start en gaan.
Misschien dat die party mode bij de renault motor beter de SuperSlurpMode kan heten... Ik weet niet hoeveel het zou schelen aan gewicht maar We praten toch niet over kilo's? 11 ronden tegenover 18.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:32:
[...]
Ik vraag me echt af of RBR dan niet ook met veel minder brandstof rijd ter compensatie. Verder zou het kunnen dat de Renault PU gewoon veel meer verbruikt waardoor ze minder rondjes kunnen rijden. Ik heb een screenschot. RBR heeft echt heel weinig ronden gereden.
[afbeelding]
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel de PU's verbruiken. Vermoedens die ik heb kan ik niet eens ankeren aan bepaalde gegevens. Het was dus meer een suggestie dat de Renault misschien veel verbruikt in in de rich setting waar je in de kwalificatie natuurlijk instaat.DoeEensGek schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:10:
[...]
Misschien dat die party mode bij de renault motor beter de SuperSlurpMode kan heten... Ik weet niet hoeveel het zou schelen aan gewicht maar We praten toch niet over kilo's? 11 ronden tegenover 18.
Als je de kansen goed inschat qua regen (dus 70% kans dat het stopt, bijvoorbeeld), weet je dat de baan opdroogt en dus later sneller is. En als je dat goed doet/kan, is dat veel beter dan alles op zwart bij het roulettewielVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:43:
[...]
Lijkt mij eerder : valt mijn gok goed uit of niet
Die motoren worden gebouwd op een maximale flow die gewoon in de regels staat, dus verbruik zal het probleem niet zijn.DoeEensGek schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:10:
[...]
Misschien dat die party mode bij de renault motor beter de SuperSlurpMode kan heten... Ik weet niet hoeveel het zou schelen aan gewicht maar We praten toch niet over kilo's? 11 ronden tegenover 18.
Ongeacht de mode blijf je toch aan de max fuel flow limit zitten. Vziw is het brandstofverbuik tussen de verschillende motoren echt minimaal. Pas op een race afstand merkbaar (als ze in 1 modus zouden blijven rijden de hele race)DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:16:
[...]
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel de PU's verbruiken. Vermoedens die ik heb kan ik niet eens ankeren aan bepaalde gegevens. Het was dus meer een suggestie dat de Renault misschien veel verbruikt in in de rich setting waar je in de kwalificatie natuurlijk instaat.
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:41:
Ik snap eigenlijk echt niet wat het verbruik van de Renault te maken heeft met een verkeerde strategische keuze van RBR?

Hier op tweakers kan RB en Max nooit iets fout doen.
Wat heeft Rubens Barrichello er nu weer mee te maken? 😎Vuvuzela schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 18:42:
[...]
![]()
Hier op tweakers kan RB en Max nooit iets fout doen.
Testing, one, two ...
Tuurlijk is dat geen pech. Waarom kunnen Ferrari, Mercedes en zelfs een net van een faillissement gered team het wel op orde hebben? Gewoon totaal de verkeerde beslissing genomen.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 16:23:
[...]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 2 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1