Casual_T schreef op zondag 7 april 2019 @ 02:41:
[...]
Je maakt nog kans op Elite 3 zo te zien, goed bezig!
Wat betreft je punt over de verdeling, natuurlijk. Maar de grap is .. ik heb niet het gevoel dat ik anders speel in de laatste 3 games. Ik heb simpelweg het gevoel dat bepaalde games al per definitie niet mijn kant op vallen. Aanvallend gaat het dan allemaal niet en het voelt alsof ik er dan geen invloed meer op heb.
Daarom toch benieuwd .. welke formatie zulke gasten spelen. Ook het spelen tegen iemand die hoge druk / constant pressure aanheeft, vind ik blijkbaar lastig.
Snap wel dat het een mentaal issue is, aan mijn aanvallende kwaliteiten twijfel ik niet. Wel aan hoe ik reageer op bepaalde situaties in een game. Zoals eerder ook al gezegd, volgens mij is de stap naar Elite 1 echt een 'zet de knop om' issue. Niet zo zeer skills, maar wel je eigen spel blijven spelen?
Dat proces gaat onbewust. Als je lang achter elkaar speelt, vergeet je sneller om afwisselend te spelen, merk dat ook bij mezelf. Je gaat dezelfde patronen volgen waardoor je voorspelbaarder word voor tegenstanders. Daarnaast, bij veel potten achter elkaar treed er (bij mij in ieder geval) een soort gaarheid op. Vergeet dan gewoon gefocust te spelen en mijn sterke FIFA punten te benutten.
De juiste tactics vinden is ook behoorlijk lastig. In de ene wedstrijd zal hoge druk goed werken, in de ander word je daarna overlopen. Daarom loont het ook om af en toe te kijken welke opstelling je tegenstander speelt en reservetactieken te hebben voor als het niet loopt. Over wedstrijden die soms niet je kant op vallen; herkenbaar probleem, maar geloof me: zie dat als een signaal dat je voor dat moment genoeg hebt gespeeld, kan je beter even rust nemen.
En het kernpunt blijft, hoe sneller je WL afmaakt, hoe beter je tegenstanders zijn. Je vorm was +11 (19-8). Ik garandeer je, er zijn op het moment dat jij speelde, minder tegenstanders met bijvoorbeeld 18-7 (ook vorm +11) dan tegenstanders die 12-1 of iets in die richting gaan. Dit omdat je de WL sneller hebt afgemaakt. Morgen is het daarom aannemelijker dat je tegenstanders tegenkomt met een aantal verliespartijen.
Kortom, je hebt 19-11 gehaald en kan dus echt wel 20-10 (Goud 1) halen, maar verdeel je potten goed. Probeer minstens 8 tot 10 potjes op de zondag te spelen indien mogelijk, en stop op het moment dat het niet zo lekker meer loopt. En mocht het moeizaam gaan in een wedstrijd, zorg dat je een reservetactiek hebt die je goed beheerst!