Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:42

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter

Algemene informatie

Welkom in het FIFA 19 Ultimate Team topic! Sinds FIFA 09 zit FIFA Ultimate Team (FUT) in het spel. Het is een online omgeving waarbij je met behulp van kaartjes je eigen team kan samenstellen. De populariteit van dit spelmodus is ongekend en tegenwoordig zijn er zelfs esports toernooien voor dit spel.

Verschillende edities

Standard edition
Champions edition
Ultimate edition
Aantal Jumbo Premium Gold Packs
Tot 5 stuks
Tot 20 stuks
Tot 40 stuks
Cristiano Ronaldo leenspeler
Special Edition FUT Kits
3 dagen early access
Neymar Jr leenspeler
Champions League player pick

Nieuwe features

Op 4 augustus zal er tijdens de FIFA eWorld Cup 2018 meer details naar voren komen over de nieuwe functies van FUT 19.
Icons
Er zijn weer nieuwe Icons bijgekomen die niet in FUT 18 zaten. De volgende nieuwe Icons zijn al bekend:
Makélélé, Seedorf, Cannavaro en Baggio

Dit zijn de nieuwe designs voor de FUT ICONS. Er is gekozen voor een vintage look omdat Icons natuurlijk uit het verleden komen en zo beter naar voren komt dat het legendes zijn.

Verder zijn er tijdens de reveal nog meer icons aangekondigd:

Rivaldo, Cruyff, Gerrard, Eusébio en Lampard.

Last but not least was er tijdens de pack opening de laatste nieuwe Icon getoond, Raúl:
Player picks & Champions League items

Een nieuwe reward vorm voor SBC's zijn Player picks, waarbij je een selectie van twee tot maximaal vijf spelers voorgeschoteld krijgt waarvan je er maar één kan kiezen.

Daarnaast zijn er dankzij de overgenomen Champions League licenties nu ook Champions League kaartjes.
Ones to Watch
Iedere zomer en winter vinden er weer transfers plaats tussen clubs, en dit jaar is het wederom spectaculair. De OTW kaartjes hebben een nieuw design: weg is de net niet IF-achtige look, nu krijg je er neon kleurige kaartjes voor terug. De volgende drie spelers zijn bevestigd als OTW's.

FUT Division Rivals

FUT Division Rivals is een nieuwe modus naast de Weekend League. Het is tevens een van de nieuwe (en wellicht enige) manier om te kwalificeren voor de Weekend League, aangezien de Daily Knockout Tournaments niet meer bestaan.

Wanneer je FUT Division Rivals voor het eerst opstart, moet je een aantal placement wedstrijden spelen om te bepalen wat je skill rating is. Elke wedstrijd krijg je een rating afhankelijk van het resultaat. Op deze manier kan je hoger (of lager) in een divisie komen.

Elke week is er een nieuwe competitie in Division Rivals, en je krijgt rewards aan het einde van elke week. Je score in die week bepaald in welke rank je komt, en hoe hoger de rank, hoe beter de keuze uit rewards is.

Zoals gezegd is er geen Daily Knockout Tournament meer voor de Weekend League. Je krijgt niet alleen punten om hoger in een divisie te komen in FUT Division Rivals, ook krijg je punten om toegang te krijgen tot de Weekend League. Wanneer je voldoende punten hebt verdiend, kan je deze punten inwisselen om mee te doen aan de Weekend League. Maar, je kan er ook voor kiezen om de punten in een ander weekend in te wisselen, mocht je bijvoorbeeld dit weekend geen tijd hebben, maar volgend weekend wel. Opnieuw kwalificeren voor Weekend League is daarmee ook anders geworden: elke wedstrijd die je wint in Weekend League levert ook punten op voor deelname aan toekomstige Weekend Leagues.
Dynamic tactics

Nieuw zijn 'Dynamic tactics' waarbij je vanuit je d-pad makkelijk kan schakelen naar een andere tactiek afhankelijk van je stijl. Waar je in FIFA 18 nog Park The Bus en All Out Attack had, is het dit jaar weer terugversimpeld van Ultra Defensive tot Ultra Attacking.

Per stijl kan je de formatie aanpassen, maar ook meteen aangeven wat de instructies moeten zijn (Get in Behind etc) en waar ze moeten staan (Neymar van LW naar ST).
Additionele nieuwe functies
  • Mogelijkheid om te filteren op tradeable/untradeable spelers
  • Mogelijkheid om te filteren op meest recente items
  • Nieuwe interface om items uit een pack te managen.
  • Nieuwe items uit een pack worden meteen naar je club gestuurd
  • De Webapp / Companion app kan vanaf FUT 19 weekly rewards van Squad Battles, Division Rivals en FUT Champions claimen
  • Mogelijkheid om de exacte versie van een speler te vinden (bijvoorbeeld de derde IF van Ronaldo

Handige links en begrippen

Futhead - Site om spelers op te zoeken en squads te maken.
Futbin - Site om spelers op te zoeken en squads te maken. Ook real time prijzen.
FUT Webapp - Webapp om FUT via de browser te benaderen.

OTW = One to watch, gaat mee met de IF die hij krijgt. Gebaseerd op de transfers in de zomer en winter periode
IF = in form, zwarte kaart die geupgradet is. Gebaseerd op de TOTW (zie volgende)
TOTW = Team Of The Week. Een wekelijks team van spelers die die week boven niveau hebben gepresteerd.
SIF = second inform, tweede inform en zo verder.
PTG = Path to Glory; zelfde als OTW, alleen dan andere kleur kaarten en splers.
TOTY = Team of the Year, komt wss in januari uit dit zijn spelers die afgelopen jaar goed speelde. Gebaseerd op een heel jaar. Slechts 11 spelers.
TOTS = Team of the Season, spelers dit seizoen goed speelde. Zijn er vaak veel. Van elke competitie een 20tal spelers.
TOTGS = Team of the Group stage, Groupsfase Champions league spelers die goed hebben gespeeld.
POTM = Player of the Month, altijd uit de Engelse en Duitse competitie die gekozen wordt dmv stemmen op de website.

Ondanks dat er een boel informatie is aangekondigd, zijn er nog genoeg elementen die nog mysterieus en vaag zijn. Zodra die bekend zijn, zal dit topic geüpdatet worden.

Mis je iets en vind je dat een waardevolle toevoeging? Stuur dan een DM :)

MY GAME IS FAIR PLAY

Zoals elk jaar gebruikelijk is het niet toegestaan om te verwijzen naar sites die coins verkopen. Hiermee riskeer je degene die het koopt, maar ook diegene die het verkoopt om gebanned te worden van Ultimate Team.

chengbondkwok wijzigde deze reactie 17-12-2018 15:40 (41%)

• goosche
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-03 15:01
https://www.twitch.tv/easportsfifa

goosche wijzigde deze reactie 04-08-2018 16:13 (18%)

• MyUtd4Life
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-03 23:32
Video van aankondiging van vandaag, met erg veel features waar ik naar uitkijk:

FIFA Benelux Administrator

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:37
Fifa 19 de ultimate edition is alleen digitaal of niet? Net als bij fifa18 de icon edition alleen digitaal was?

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Klopt
quote:
DISCLAIMER PRE-ORDERAANBIEDING ULTIMATE EDITION

UITSLUITEND XBOX ONE, PLAYSTATION®4 EN PC

Uitsluitend verkrijgbaar als digitale download
https://www.easports.com/...ame-and-offer-disclaimers
Ik blijf het lastig vinden om vooraf iets te vinden van een spel dat om de week verandert door alle patches etc.
Maar het is leuk om een tip van de sluier te kunnen zien.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• MrMistral
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-03 21:53
Maar even kijken of 19 mij wel kan bekoren :)

PSN: MrMistral RSC: MrMistral FIFA Proclubs: TweakStars

• Delano1992
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 28-01 22:07
Snap nooit waarom veel mensen de speciale edities halen. Wat heb je aan elke week 1 pakketje, kan je beter toch gelijk voor 50 eu fifa points halen of zie ik het verkeerd?

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
Delano1992 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:09:
Snap nooit waarom veel mensen de speciale edities halen. Wat heb je aan elke week 1 pakketje, kan je beter toch gelijk voor 50 eu fifa points halen of zie ik het verkeerd?
Drie dagen eerder kunnen spelen geeft je een aardige voorsprong (niet dat ik ooit iets anders dan de standaard editie koop).

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:04

Royz

Kleurenblind!!

Ea heeft nu Ea access premier en dan krijg je volledige toegang tot alle games voor 15 euro per maand (of 99e per jaar). Waar ik alleen niet achter ben is welke versie je van fifa krijgt? Er staat wel: Extra content inbegrepen met nieuwe EA-games (inclusief MTX-bonussen en uitbreidingspakketten). Ik ga uit van de standaard versie?

https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/origin-access

Fotografie Vlogs & Drone videos | Foto website | Foto Facebook

quote:
chengbondkwok schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:28:
[...]

Drie dagen eerder kunnen spelen geeft je een aardige voorsprong (niet dat ik ooit iets anders dan de standaard editie koop).
Ik vraag me af hoeveel winst je kunt boeken. Het is ook niet duidelijk om er gelijk geld in te pompen. Vast wel want in het begin is alles nog geld waard. Wanneer worden de eerste promo packs verwacht, wanneer de OTW uitkomen? Ben dus in dubio. Heb wel de speciaal Edition gepreorderd maar heb ook mijn overbodige airmiles eraan uitgegeven zodat ik alsnog de standaard prijs betaal.
quote:
bvbal79 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Ik vraag me af hoeveel winst je kunt boeken. Het is ook niet duidelijk om er gelijk geld in te pompen. Vast wel want in het begin is alles nog geld waard. Wanneer worden de eerste promo packs verwacht, wanneer de OTW uitkomen? Ben dus in dubio. Heb wel de speciaal Edition gepreorderd maar heb ook mijn overbodige airmiles eraan uitgegeven zodat ik alsnog de standaard prijs betaal.
Het is ook maar hoe serieus je het spel neemt. Maar 3 dagen voorsprong voor handelaren kan echt een wereld van verschil betekenen.
Geld investeren zoals posts hierboven zou ik ook pas doen als de eerste totw uit is.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• boyette
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:02
quote:
Royz schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:37:
Ea heeft nu Ea access premier en dan krijg je volledige toegang tot alle games voor 15 euro per maand (of 99e per jaar). Waar ik alleen niet achter ben is welke versie je van fifa krijgt? Er staat wel: Extra content inbegrepen met nieuwe EA-games (inclusief MTX-bonussen en uitbreidingspakketten). Ik ga uit van de standaard versie?

https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/origin-access
Dit is alleen voor de PC beschikbaar niet waar.
maar is dit niet Origin access dan ?

EA access gaat volgens mij over de XBOX
Origin Access over de pc

en volgens mij is het ook Origin Access Premier
niet EA Access Premier

https://answers.ea.com/t5...ce-to-Origin/td-p/6856488

boyette wijzigde deze reactie 06-08-2018 06:08 (19%)

• Delano1992
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 28-01 22:07
quote:
bvbal79 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Is wel heel slim om zo van je overbldige airmiles af te komen, ga ik ook is doen. Waar heb je hem besteld?

• Maichel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 10:58
Zit Squad Battles er ook nog in? Heb dat in die video's niet kunnen zien...

PSN: Maichel

• SR8
  • Niet online
Bevestigd door ChuBoi, dat SB er nog in zit.

https://i.redd.it/ux5d1206j7e11.png

• Maichel
Altijd mooi dat ik kort voor de release jarig ben, en dan altijd een aantal PSN Store tegoed kaarten krijg :*)

quote:
Delano1992 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:37:
[...]

Is wel heel slim om zo van je overbldige airmiles af te komen, ga ik ook is doen. Waar heb je hem besteld?
bol.com. Prijs is net zo hoog als elders en je kunt daar dus je airmiles inleveren. Laatst ook wat gepreorderd en kwam op de juiste dag aan.

• Maichel
Voor de liefhebbers....
quote:
Keep The Kits! Play #FUT for 5 separate days between August 3 and August 15 to unlock the following five kits in #FUT19

• Kalkan85
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-08-2018
Ik speel al jaren fifa met pijltjes toets! Nu ben ik aan het denken of ik me zou laten wennen aan de analogebewegings toets. Welke van de 2 is het beste om fifa nog beter kunnen spelen? Kan iemand me hierbij helpen aub? Sommigen zeggen dat analoog nog beter is

• Skann
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16-03 16:28
Het lijkt erop dat divisies dus ook competitief wordt gemaakt. Jammer, nu is er bijna geen casual fifa meer over.
Voor casual fifa spelen maar gewoon tegen vrienden dus.

• gaizka
  • Laatst online: 14:18
Cruijff als legend is wel super tof!!!

• MyUtd4Life
quote:
Skann schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:33:
Het lijkt erop dat divisies dus ook competitief wordt gemaakt. Jammer, nu is er bijna geen casual fifa meer over.
Voor casual fifa spelen maar gewoon tegen vrienden dus.
Ik denk juist dat dit niet echt het geval is. Je speelt in een FUT Division Rivals divisie juist altijd tegen mensen van hetzelfde niveau.Binnen deze nieuwe division heb je weer vijf verschillende levels waarin je rewards kan verdienen, welke je ook nog eens zelf mag kiezen!

• exactor it
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:36

exactor it

Moderator Spielerij

Volgens Gropah een ****

quote:
gaizka schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:22:
Cruijff als legend is wel super tof!!!
Ondanks dat hij zelf ooit zei dat hij nooit in een computerspel wou zitten omdat spelletjes groei afremmen. Doen zijn nagezaten goed. Lekker cashen!

Dutch: That is a fine place for it, the best...

• Solotov
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:57
quote:
Kalkan85 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:40:
Ik speel al jaren fifa met pijltjes toets! Nu ben ik aan het denken of ik me zou laten wennen aan de analogebewegings toets. Welke van de 2 is het beste om fifa nog beter kunnen spelen? Kan iemand me hierbij helpen aub? Sommigen zeggen dat analoog nog beter is
Ik lees dit met stijgende verbazing.
Denk zelf eens praktisch en logisch na, wat zou dan beter zijn?

• El Profesor
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10-03 12:24
Voor mij geen FIFA 19. Voor wat ik gezien heb, minimale veranderingen in gameplay. Verder is het niet recreatief te spelen, je moet actief handelen op de app en/of veel WL spelen om een beetje een knap team te krijgen. En packs zit zo goed als nooit wat in.

I like how you keep the mouse running...

• Wesleyhassing
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 07:54
quote:
El Profesor schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:35:
Voor mij geen FIFA 19. Voor wat ik gezien heb, minimale veranderingen in gameplay. Verder is het niet recreatief te spelen, je moet actief handelen op de app en/of veel WL spelen om een beetje een knap team te krijgen. En packs zit zo goed als nooit wat in.
De gameplay oogt toch een stuk sneller + driven shots gaan minder werken. Dus dat zijn prima veranderingen lijkt me. Veel meer kunnen ze ook niet doen door de frostbite. En je kan ook gewoom een prima team krijgen als je slim sbcs doet en met squad battles. Daarnaast is er juist een leukere manier van seizoenen bij gekomen en speel je tegen mensen van je eigen niveau. En het is natuurlijk niet meer dan logisch dat je er tijd in moet stoppen om een goed team te krijgen.

• El Profesor
quote:
Wesleyhassing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

De gameplay oogt toch een stuk sneller + driven shots gaan minder werken. Dus dat zijn prima veranderingen lijkt me. Veel meer kunnen ze ook niet doen door de frostbite. En je kan ook gewoom een prima team krijgen als je slim sbcs doet en met squad battles. Daarnaast is er juist een leukere manier van seizoenen bij gekomen en speel je tegen mensen van je eigen niveau. En het is natuurlijk niet meer dan logisch dat je er tijd in moet stoppen om een goed team te krijgen.
Ik vond de gameplay dit jaar al snel, het zou van mij bij voorkeur wat langzamer mogen. Ik vond de snelheid van FIFA 16 veruit het beste. En natuurlijk moet je ergens tijd in steker om een goed team te krijgen, dat spreekt voor zich, maar om een beetje knap (BPL) team te krijgen moet je toch wel dagelijks wat tijd in FIFA steken, en daar heb ik echt geen zin meer in. Ik vind de toevoeging van plaatsing voor WL via seizoenen wel goed, dan match je meer tegenstanders van je eigen niveau. Maar ik ga FIFA dit jaar overslaan, de afgelopen drie jaar voornamelijk FIFA gespeeld maar ga volgend jaar voor PES. Net de demo van 2019 gedownload en moet zeggen dat ze goed werk verricht hebben bij Konami. Die player ID is fantastisch, ook van lager gerate spelers zoal Filipe Melo, Embolo, Pavon, etc. De servers blijven helaas nog steeds een hekel punt, maar goed dat neem ik voor lief.

quote:
El Profesor schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Ik vond de gameplay dit jaar al snel, het zou van mij bij voorkeur wat langzamer mogen. Ik vond de snelheid van FIFA 16 veruit het beste. En natuurlijk moet je ergens tijd in steker om een goed team te krijgen, dat spreekt voor zich, maar om een beetje knap (BPL) team te krijgen moet je toch wel dagelijks wat tijd in FIFA steken, en daar heb ik echt geen zin meer in. Ik vind de toevoeging van plaatsing voor WL via seizoenen wel goed, dan match je meer tegenstanders van je eigen niveau. Maar ik ga FIFA dit jaar overslaan, de afgelopen drie jaar voornamelijk FIFA gespeeld maar ga volgend jaar voor PES. Net de demo van 2019 gedownload en moet zeggen dat ze goed werk verricht hebben bij Konami. Die player ID is fantastisch, ook van lager gerate spelers zoal Filipe Melo, Embolo, Pavon, etc. De servers blijven helaas nog steeds een hekel punt, maar goed dat neem ik voor lief.
Het spel zal wel een soort copy/paste zijn van deze versie met wat kleine verbeteringen. Deze kleine verbeteringen presenteert de marketing machine van EA dan weer als shocking vernieuwend.
Wat ik ook als een verbetering zou zien is minder verschillende soorten kaarten. Normale gold, TOTW, TOTS, TOTY, OTW en een paar hero kaarten vind ik prima genoeg. Alle andere onzin kan dan gewoon geschrapt worden. Het wordt gewoon een grote grap met al die varianten.

Ook positief dat de Chinese league er zo goed als zeker erin gaat komen, hoewel dat eigenlijk in deze versie al had gemogen/gemoeten.

• Wesleyhassing
quote:
El Profesor schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:21:
[...]

Ah. Ik vind dat snelle juist fijn. Snel tiki taka spelen en af en toe een heel to heel flick of iets dergelijks tussendoor. Heerlijk om je tegenstanders op die manier weg te spelen🙈.heb er wel eens over na gedacht om beide games te halen, maar steek toch het liefst mn tijd in fifa. En dat competieve gedeelte vind ik persoonlijk een erg goede stap van fifa, maar ben wel van mening dat er iets voor de casual spelers moet zijn!

• Wesleyhassing
quote:
Bean77 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Het spel zal wel een soort copy/paste zijn van deze versie met wat kleine verbeteringen. Deze kleine verbeteringen presenteert de marketing machine van EA dan weer als shocking vernieuwend.
Wat ik ook als een verbetering zou zien is minder verschillende soorten kaarten. Normale gold, TOTW, TOTS, TOTY, OTW en een paar hero kaarten vind ik prima genoeg. Alle andere onzin kan dan gewoon geschrapt worden. Het wordt gewoon een grote grap met al die varianten.

Ook positief dat de Chinese league er zo goed als zeker erin gaat komen, hoewel dat eigenlijk in deze versie al had gemogen/gemoeten.
Vond het gewoon prima met de special cards tot het wk. Toen sloegen ze een beetje door met al die special cards. Ze hebben ook een grote fout gemaakt met Tots door o.a de Benelux niet te releasen. Dan had je meer afwisseling gehad. Daarom ben ik ook blij dat er volgens leakes 29 nieuwe icons bijkomen (is zelfs bevestigt dat er 20 a 30 nieuwe icons zijn door een nederlandse Yter die fifa 19 al heeft gespeeld. ) waardoor er veel meer afwisseling is. Dus niet dat ik 4 van de 10 potten tegen R9 kom. Hij is echt de beste afmaker van de game.

• El Profesor
quote:
Bean77 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:55:
[...]

Het zijn ondertussen inderdaad zoveel kaarten dat ik van bepaalde kaarten de afkorting niet zou weten. Maar het draait uiteindelijk allemaal om wat er binnenkomt bij EA, en de kassa zal flink rinkelen van al die packs. Maar persoonlijk vind net als jij dat EA het allemaal wat te ver doorgevoerd heeft. Het zou me overigens niet verbazen als er in 2019 meer goede en speciale spelers uit packs gaat komen zoals de laatste weken van 18 het geval is. Nu ze ivm die lootbox wet de winkansen van pakketjes moeten gaan delen, is het als gebruiker natuurlijk niet interessant als je ziet staan dat je winkans eigenlijk bijvoorbeeld maar 1% is.

• El Profesor
quote:
Wesleyhassing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:57:
[...]

Ah. Ik vind dat snelle juist fijn. Snel tiki taka spelen en af en toe een heel to heel flick of iets dergelijks tussendoor. Heerlijk om je tegenstanders op die manier weg te spelen🙈.heb er wel eens over na gedacht om beide games te halen, maar steek toch het liefst mn tijd in fifa. En dat competieve gedeelte vind ik persoonlijk een erg goede stap van fifa, maar ben wel van mening dat er iets voor de casual spelers moet zijn!
Het is ook heel persoonlijk wat je lekker vind spelen. Ik heb de afgelopen jaren beide games gekocht, maar uiteindelijk speel ik toch voornamelijk één game. Daarom is het ook beter gewoon één game te halen en daar lekker van te genieten.

quote:
Wesleyhassing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:03:
[...]

Vond het gewoon prima met de special cards tot het wk. Toen sloegen ze een beetje door met al die special cards. Ze hebben ook een grote fout gemaakt met Tots door o.a de Benelux niet te releasen. Dan had je meer afwisseling gehad. Daarom ben ik ook blij dat er volgens leakes 29 nieuwe icons bijkomen (is zelfs bevestigt dat er 20 a 30 nieuwe icons zijn door een nederlandse Yter die fifa 19 al heeft gespeeld. ) waardoor er veel meer afwisseling is. Dus niet dat ik 4 van de 10 potten tegen R9 kom. Hij is echt de beste afmaker van de game.
CR7 TOTS is by far de beste afmaker van de game. R9 is leuk, maar komt niet echt in de buurt.
quote:
El Profesor schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:19:
[...]

Het zijn ondertussen inderdaad zoveel kaarten dat ik van bepaalde kaarten de afkorting niet zou weten. Maar het draait uiteindelijk allemaal om wat er binnenkomt bij EA, en de kassa zal flink rinkelen van al die packs. Maar persoonlijk vind net als jij dat EA het allemaal wat te ver doorgevoerd heeft. Het zou me overigens niet verbazen als er in 2019 meer goede en speciale spelers uit packs gaat komen zoals de laatste weken van 18 het geval is. Nu ze ivm die lootbox wet de winkansen van pakketjes moeten gaan delen, is het als gebruiker natuurlijk niet interessant als je ziet staan dat je winkans eigenlijk bijvoorbeeld maar 1% is.
Ik vrees dat EA in fifa19 helemaal gaat doorslaan met alle acties na kerst tot het einde van fifa19. Maar het is een kwestie van smaak. Ik vind het de game alleen maar kwalitatief minder wordt qua spelbeleving.
Ben ook benieuwd hoe ze om gaan met die lootbox wet. Wordt het in ieder geval transparanter hoe er achter de schermen aan de knoppen wordt gedraaid.

• Wesleyhassing
quote:
Bean77 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

CR7 TOTS is by far de beste afmaker van de game. R9 is leuk, maar komt niet echt in de buurt.
Die R9 slaat echt nergens op. Cr7 zn tots kom ik dan niet zo vaak tegen, maar R9 hoeft maar te schieten en het is een goal. Aardig frustrerend is ook dat het niet uit maakt hoe hij staat. Met zn rug naar zn goal, geplaatst... hij schiet ze er allemaal in, maar ik weet iig wel voor welke speler ik komend jaar coins weg ga leggen😉

• harrybeuker
  • Laatst online: 14:37
iemand die een fifa19 closed beta key over heeft? :) ik hou mij aanbevolen (ps4)

• SR8
  • Niet online
Die beta is alleen voor mensen uit de UK en de US.
quote:
Wesleyhassing schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:49:
[...]

Die R9 slaat echt nergens op. Cr7 zn tots kom ik dan niet zo vaak tegen, maar R9 hoeft maar te schieten en het is een goal. Aardig frustrerend is ook dat het niet uit maakt hoe hij staat. Met zn rug naar zn goal, geplaatst... hij schiet ze er allemaal in, maar ik weet iig wel voor welke speler ik komend jaar coins weg ga leggen😉
Heb ze hier beide in de aanval staan ;)

Ben wel benieuwd naar al die 'nieuwe' icons. Prime Vieira en Gullit kunnen nu tot het einde mee. Ik zal voor fifa19 eigenlijk geen untradable buitenspelers meer kopen omdat ze wel erg formatie gevoelig zijn. Een centrum speler kan je eigenlijk altijd wel ergens inpassen.

• Wesleyhassing
quote:
Bean77 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:35:
[...]

Heb ze hier beide in de aanval staan ;)

Ben wel benieuwd naar al die 'nieuwe' icons. Prime Vieira en Gullit kunnen nu tot het einde mee. Ik zal voor fifa19 eigenlijk geen untradable buitenspelers meer kopen omdat ze wel erg formatie gevoelig zijn. Een centrum speler kan je eigenlijk altijd wel ergens inpassen.
Ja precies. Heb daarintegen wel gehoord van mensen die fifa 19 al mochten spelen dat wijde formaties een stuk beter zijn dan dit jaar.
quote:
Wesleyhassing schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:28:
[...]

Ja precies. Heb daarintegen wel gehoord van mensen die fifa 19 al mochten spelen dat wijde formaties een stuk beter zijn dan dit jaar.
Ervaringen van reviewers stellen niks voor. Leuk om een review te maken van fifa 19, maar we weten allemaal dat er nog een miljoen patches gaan komen die de game significant zullen gaan veranderen.
Aan het begin van elke fifa releases worden zoveel dingen gefixed dat de gameplay echt heel anders maakt. Het enige waar je wat aan hebt zijn filmpjes zoals in de openingspost waarin je kunt zien hoe het visueel eruit komt te zien, info over bijv. nieuwe icons en eventueel welke modes erin zitten etc.

Het volgen van de EA accounts is daarom voldoende. Hoe de gameplay zal worden kan geen enkele reviewer vertellen, dus hecht daar maar beter 0,0 waarde aan. Het is als een blanco cheque die je uitschrijft en maar hopen dat het acceptabel is (terwijl uit ervaring blijkt dat er altijd wel hilarische fouten in zitten).

• Maichel
Hier mensen die een beta key gehad hebben?

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:01

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Kalkan85 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:40:
Ik heb jaren lang gespeeld met toetsenbord van Fifa 96 t/m Fifa 2010.
Hoewel mijn vrienden beweerde dat het met een controller veel beter te spelen was, bleef ik bij mijn vertrouwde toetsenbord.Het was alleen erg jammer dat Fifa op de PC erg achter begon te lopen en ik dus een Xbox360 heb aangeschaft voor Fifa 2010 en sinds dien alleen nog maar met xbox controller heb gespeeld.

In fifa 2005 speelde ik met regelmaat tegen één van de beste speler uit Nederland (Ultimatekaoz, Bart N)
Hij heeft mij met zijn controller nog nooit hard in kunnen maken en gaf toen zelfs aan dat ik ook moest overwegen om echte wedstrijden te gaan spelen, maar dat vond ik toen net te ver gaan.

anno 2018 denk ik dat het spelen van Fifa niet meer weggelegd is voor een toetsenbord.
Net zo goed dat je een race game ook niet met je pijltjestoetsen wilt spelen. Het kan wel, maar je bent in een nadeel.Je kan met een controller wat gerichter een hoek schieten.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik zelf ERG SLECHT ben met een controller.
Daarom speel ik ook altijd tegen de CPU op Professional (soms wereldklassen).
maar dat verdedigen is gewoon te lastig en trucjes kan ik al helemaal niet.
ook al doe ik het voor mij gevoel precies volgens het boekje, het gaat altijd ergens mis

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• El Profesor
quote:
Bean77 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:25:
Ik vrees dat EA in fifa19 helemaal gaat doorslaan met alle acties na kerst tot het einde van fifa19. Maar het is een kwestie van smaak. Ik vind het de game alleen maar kwalitatief minder wordt qua spelbeleving.
Ben ook benieuwd hoe ze om gaan met die lootbox wet. Wordt het in ieder geval transparanter hoe er achter de schermen aan de knoppen wordt gedraaid.
Als je de resultaten van EA bekijkt de afgelopen 10 jaar zie je dat ze tussen 2005 en 2011 gemiddeld forse verliezen gemaakt hebben. Sinds 2012 een lichte winst, en de laatste 4 jaar bijna een mljard winst per jaar. Ik ben er van overtuigd dat deze gigantische nettowinsten voortkomen uit microtranfers. Ik vind dat overheden het moeten gaan reguleren, want het kan (voor jongeren) bijzonder verslavend zijn om packs te openen. Als EA de inkomsten zou uitgeven aan het verbeteren van de gameplay had dat er heel anders uitgezien.Mede daarom ga ik FIFA ook links laten liggen.

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-03 01:39
Ik ga Fifa 19 wel halen al is het alleen voor Pro Clubs. UT ga ik ook weer spelen maar heel casual.
Dit jaar veel te veel tijd gestoken in het handelen van spelers en SBC's ed. Ook gigantisch slechte keuzes gemaakt door bepaalde spelers te houden die ik beter had kunnen verkopen en hierdoor gigantisch veel verlies heb gemaakt. Hier heb ik dit jaar echt geen zin meer aan. Ik ga ik er geen extra geld meer insteken (maar dat zeg ik elk jaar)
Als je proclubs of career mode speel moet je dit youtube filmpje maar even kijken. Zo treffend.

quote:
Maichel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:48:
Hier mensen die een beta key gehad hebben?
Misschien iemand die een review online gaat zetten @MyUtd4Life ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• MyUtd4Life
quote:
Bossie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:04:
[...]

Misschien iemand die een review online gaat zetten @MyUtd4Life ?
Beta keys zijn zoals eerder vermeld enkel in UK & US beschikbaar ;w

Dat is inderdaad de bedoeling! Over iets meer dan een week heb ik de gelegenheid om FIFA 19 te gaan testen. Naar verwachting is dat minder lang dan voorgaande jaren, door de vele aanmeldingen die EA ontvangen heeft, dus ik verwacht alleen wat te kunnen gaan zeggen over de gameplay. Als daarover vragen zijn hoor ik die graag, dan neem ik die mee in gedachten tijdens het spelen en zal ik die later kunnen verwoorden in hands-on of individueel beantwoorden.

Ook andere FIFA 19 vragen mogen uiteraard, maar daarbij zal ik voornamelijk gebruik maken van de informatie die ik zo links en rechts mee krijg, in plaats van zelf uit de game opzoeken.

MyUtd4Life wijzigde deze reactie 13-08-2018 22:05 (4%)

• StarWolfer
  • Laatst online: 04-03 14:35
quote:
Bean77 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:23:
Als je proclubs of career mode speel moet je dit youtube filmpje maar even kijken. Zo treffend.

[video]
Ik heb de Fifa 18 Career mode niet goed genoeg geprobeerd om te zien hij hier of daar niet wat overdrijft , maar ik snap wat je/hij bedoelt :) ... Geweldig filmpje. :D

• FidoDido
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 21:28
Denk dat ik maar gewoon lekker wacht dat die rond de feestdagen met korting is te krijgen. Normaal standaard pre-order maar komende maanden komen er genoeg andere leuke en goede games uit.

Laatste 2x keer elke keer ingetrapt en een teleurstelling. En speel het liefst career mode en dat is inderdaad een flop.
En fut is gewoon geld klopperij of je moet er ontzettend veel tijd insteken
quote:
StarWolfer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Ik heb de Fifa 18 Career mode niet goed genoeg geprobeerd om te zien hij hier of daar niet wat overdrijft , maar ik snap wat je/hij bedoelt :) ... Geweldig filmpje. :D
Tsja hij is in ieder geval een groot fan gelet op zijn collectie. Natuurlijk dikt hij het aan, maar in essentie heeft hij gewoon een heel pijnlijk, maar terecht punt.
En wat dat betreft zou ik het snappen als EA het financieel moeilijk heeft en er niet in kan investeren. Maar het geld klotst aan alle kanten over de kade daar.

Eind 2017 was ook de hele 'fix fifa' hype. Ik denk dat heel veel spelers gewoon weer fifa19 gaan halen.

• boyette
  • Laatst online: 14:02
quote:
El Profesor schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:35:
Hoezo?
Er zijn toch veel meer mogelijkheden dan alleen FUT?

• Solotov
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 07:57
quote:
boyette schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:12:
[...]

Hoezo?
Kijk eens hoe dit topic heet?

• El Profesor
quote:
boyette schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 00:12:
[...]

Hoezo?
Zeker, echter daar ligt persoonlijk mijn interesse niet. Een team bouwen en daar online mee spelen vind ik het leukst, maar wel recreatief. En vooral ook als je kunt genieten van talentvolle spelers met een lagere rating, zoals bijv. David Neres, Vinicius Junior, Pavon. En dat gaat met fut simpelweg niet, mede omdat spelers niet groeien hoe meer je met ze speelt. Ik heb Fifa 18 ondertussen ook verwijderd van mijn PS4, ondanks ik een 89 rated BPL team en een Braziliaans TOTS team heb. EA maakt het veel te gek, het draait allemaal om speciale kaarten, en het wordt ieder jaar erger.

quote:
El Profesor schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Zeker, echter daar ligt persoonlijk mijn interesse niet. Een team bouwen en daar online mee spelen vind ik het leukst, maar wel recreatief. En vooral ook als je kunt genieten van talentvolle spelers met een lagere rating, zoals bijv. David Neres, Vinicius Junior, Pavon. En dat gaat met fut simpelweg niet, mede omdat spelers niet groeien hoe meer je met ze speelt. Ik heb Fifa 18 ondertussen ook verwijderd van mijn PS4, ondanks ik een 89 rated BPL team en een Braziliaans TOTS team heb. EA maakt het veel te gek, het draait allemaal om speciale kaarten, en het wordt ieder jaar erger.
Precies dit. _/-\o_
En buiten ultimate team zie het filmpje dat ik eerder heb gepost. Daar hoef je dus geen fifa19 voor te kopen. Een spelersupdate zou voldoende zijn.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Bean77 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Tsja hij is in ieder geval een groot fan gelet op zijn collectie. Natuurlijk dikt hij het aan, maar in essentie heeft hij gewoon een heel pijnlijk, maar terecht punt.
En wat dat betreft zou ik het snappen als EA het financieel moeilijk heeft en er niet in kan investeren. Maar het geld klotst aan alle kanten over de kade daar.

Eind 2017 was ook de hele 'fix fifa' hype. Ik denk dat heel veel spelers gewoon weer fifa19 gaan halen.
Voetbal is een populaire sport en niet allee maar "Gamers" zullen fifa spelen.
Ook mannen of vrouwen die de sport leuk vinden en lekker op de bank samen met vrienden of online het spelletje voetballen willen gaan spelen.
Mensen willen een zo'n compleet mogelijke game.
Momenteel bied alleen Fifa deze mogelijkheid, want PES heeft niet alle licenties.

Ik koop fifa ieder jaar (al vanaf Fifa 96) omdat ik het leuk vindt om voetbal te spelen.
Als gamer baal ik dat het inderdaad ieder jaar hetzelfde is, maar toch wil ik ieder jaar weer het nieuwste hebben om te spelen.

Dit jaar moet ik alleen zeggen dat ik het vermoede heb dat het niet zo lekker gaat bij EA.
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb nog niks gehoord over nieuwe stadions of andere nieuwe content van Fifa 19.
Ook bij Battlefield V (een andere titel van EA) komt maar heel weinig nieuws naar buiten.
Ik kom maar niet in de hypetrain.

Daarnaast denk ik dat FUT ooit aangepakt gaat worden door de overheid.
Het is gewoon gokken met het openen van pakketjes en je weet gewoon niet wat je krijgt.
Vorig jaar heb ik voor het eerst FUT proberen te spelen.
het begon allemaal leuk en aardig, tot dat ik de ene naar de andere slechte kaarten kreeg.
Ik moest er geld tegen aan gooien om te hopen dat ik een redelijke team kon krijgen.
Heb denk ik 100 euro extra in fifa FUT gestoken en nog steeds had ik een team dat niet heel sterk was.

Dit jaar ga ik dan maar weer voor de basic versie van Fifa 19.
Fut kan mij gestolen worden. Ik wil carreer spelen waarbij ik zie dat spelers sterker worden en je als coach ook van een kleine club naar een grote club kan verhuizen. (Road to glory)
Dat maakt het voor mij veel leuker dan kijken wie het meeste geld aan pakketjes heeft uitgegeven.

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12:57
quote:
Pykow schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Dit jaar moet ik alleen zeggen dat ik het vermoede heb dat het niet zo lekker gaat bij EA.
Het ligt misschien aan mij, maar ik heb nog niks gehoord over nieuwe stadions of andere nieuwe content van Fifa 19.
Ook bij Battlefield V (een andere titel van EA) komt maar heel weinig nieuws naar buiten.
Ik kom maar niet in de hypetrain.
Video: https://twitter.com/i/status/1030441905623105538

Of EA's twitter in het algemeen.
quote:
Pykow schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Ik moest er geld tegen aan gooien om te hopen dat ik een redelijke team kon krijgen.
Dit is flauwekul; je kan prima een goed team krijgen zonder geld uit te geven. Wat je wel moet zijn is bereid er veel tijd in te steken. Wil je dat niet, dan zul je inderdaad niet alle topkaarten krijgen, maar zo werkt het toch met alles? Je krijgt niet alles maar zo, maar je moet er tijd en moeite in steken.

Er zijn talloze voorbeelden op youtube van content creators die een RTG doen en fantastische teams hebben. Ze steken er alleen veel tijd in en dat moet je kunnen/willen. Check Nick28T maar eens, das een mooi voorbeeld. :)

Jaap. wijzigde deze reactie 17-08-2018 17:54 (39%)

• Kanters85
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 05-12-2018
quote:
Jaap. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

[video]

[...]

Dit is flauwekul; je kan prima een goed team krijgen zonder geld uit te geven. Wat je wel moet zijn is bereid er veel tijd in te steken. Wil je dat niet, dan zul je inderdaad niet alle topkaarten krijgen, maar zo werkt het toch met alles? Je krijgt niet alles maar zo, maar je moet er tijd en moeite in steken.

Er zijn talloze voorbeelden op youtube van content creators die een RTG doen en fantastische teams hebben. Ze steken er alleen veel tijd in en dat moet je kunnen/willen. Check Nick28T maar eens, das een mooi voorbeeld. :)
Mee eens, ik denk dat voor veel spelers ongeduldig zijn. en meteen de beste spelers willen.
Dat gaat helaas niet.
Persoonlijk vindt ik het wel leuk om SBC's te doen om icon's te krijgen.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe icons.

Sowieso benieuwd naar de nieuwe game..
Nog een maandje geduld :D

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

quote:
Jaap. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:51:
[...]

[video]

[...]

Laliga met 19 stadions ;)
Even denken.
Camp nou / FC barcalona zit bij PES ;) dus de overige 19 stadions zitten er wel in haha

• MyUtd4Life
quote:
MyUtd4Life schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:04:
[...]

Beta keys zijn zoals eerder vermeld enkel in UK & US beschikbaar ;w

Dat is inderdaad de bedoeling! Over iets meer dan een week heb ik de gelegenheid om FIFA 19 te gaan testen. Naar verwachting is dat minder lang dan voorgaande jaren, door de vele aanmeldingen die EA ontvangen heeft, dus ik verwacht alleen wat te kunnen gaan zeggen over de gameplay. Als daarover vragen zijn hoor ik die graag, dan neem ik die mee in gedachten tijdens het spelen en zal ik die later kunnen verwoorden in hands-on of individueel beantwoorden.

Ook andere FIFA 19 vragen mogen uiteraard, maar daarbij zal ik voornamelijk gebruik maken van de informatie die ik zo links en rechts mee krijg, in plaats van zelf uit de game opzoeken.
Morgen is het zover en kan ik voor de eerste keer dit jaar aan de slag met FIFA 19. Zijn er nog vragen of dingen waar ik tijdens speelsessie op moet letten?

• taker1987
  • Laatst online: 17-03 21:52
quote:
MyUtd4Life schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

Morgen is het zover en kan ik voor de eerste keer dit jaar aan de slag met FIFA 19. Zijn er nog vragen of dingen waar ik tijdens speelsessie op moet letten?
zit de jupiler league erin ? :9

maakt me niet super veel uit , maar het maakt het spelen in carriere net wat leuker met ajax of fc emmen _/-\o_ _/-\o_

psn: taker-mart

• Maichel
quote:
taker1987 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

zit de jupiler league erin ? :9

maakt me niet super veel uit , maar het maakt het spelen in carriere net wat leuker met ajax of fc emmen _/-\o_ _/-\o_
(Nederlandse) Jupiler League zit er 100% zeker niet in....

Want die bestaat niet meer :P

En ik denk dat deze er ook niet in zit, helaas.

En nog een edit: FC Emmen zit natuurlijk al wel gewoon in FIFA 19 :*)

Maichel wijzigde deze reactie 21-08-2018 10:19 (22%)

• taker1987
  • Laatst online: 17-03 21:52
quote:
Maichel schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:17:
[...]

(Nederlandse) Jupiler League zit er 100% zeker niet in....

Want die bestaat niet meer :P

[afbeelding]

En ik denk dat deze er ook niet in zit, helaas.

En nog een edit: FC Emmen zit natuurlijk al wel gewoon in FIFA 19 :*)
Keuken kampioen idd 😂😂😂

psn: taker-mart

• El Profesor
quote:
MyUtd4Life schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:47:
[...]

- Klopt het dat de gameplay nagenoeg gelijk is aan Fifa18?
- Wisselen de RA en LA nog van positie?
- Is het grafisch (on pitch) verbeterd?
- Zijn low driven shots nog steeds makkelijk en OP?

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
El Profesor schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Dit kan ik zelfs voor je beantwoorden :')

Ja
Nee
Nee
Ja

• El Profesor
quote:
shoombak schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Dit kan ik zelfs voor je beantwoorden :')

Ja
Nee
Nee
Ja
Kortgezegd: je kunt net zo goed 18 doorspelen.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23-12-2018
Ik moet zeggen dat ik als hardcore FIFA fut speler toch wel begin te twijfelen met het aanschaffen van FIFA 19. De demo van PES2019 is gewoon ijzersterk. En aangezien ik alleen gamemodes zoals fut (in PES heet het myclubs) speel zul je eigenlijk weinig merken van de licentiebeperkingen. Aangezien je toch je eigen tenue en stadion uitkiest. Dus spelen tegen een niet gelicenseerde teamkit kom je daardoor ook nagenoeg niet tegen.

• MyUtd4Life
quote:
El Profesor schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Gisteren ruim de tijd genomen om FIFA 19 te testen. Hands-on artikel hoop ik later vandaag te kunnen publiceren. Maar om alvast antwoord te geven op je vragen:

1. Voor de fanatieke FIFA-spelers zijn er wel degelijk wijzigingen voelbaar in de gameplay. Vaak merk je pas hoe het verschil is als je na FIFA 19 weer FIFA 18 oppakt, in plaats van andersom. Wel vind ik de wijzigingen aan de gameplay, als ik dat vergelijk met voorgaande jaren, minder dominant aanwezig.
2. Ik heb hier geen last van gehad
3. In eerste instantie oogt het erg hetzelfde. Spelers lijken wel iets realistischer van een afstandje en de cutscenes lijken hogere kwaliteit beelden te zijn tov FIFA 18. In FIFA 18 vond ik cutscenes soms wat pixelig, dat is nu weg.
4. Low driven shots heb ik wel geprobeerd op de FIFA 18 manier, maar dat lukte me niet. Dus ik twijfel of ze nog wel aanwezig zijn. Timed finishing is nog erg wennen!

Mochten er meer vragen zijn, laat maar komen!

Ik heb met mezelf eens een evaluatie gesprek gehad wat we nu moeten gaan doen met fifa19.

Voor mij is FIFA het enige voetbalspel wat er is. PES bestaat voor mij niet en football manager wat ik ook graag speel is een compleet ander spel.
Uit ervaringen van voorgaande edities weet ik c.q. ga ik er vanuit dat het spel gewoon copy/paste is voor 90% en dat gedurende het jaar het spel verder ontwikkeld wordt middels patches.
Voor mezelf wil ik dit alles nog wel accepteren om fifa19 te kopen en te spelen zoals ik het de laatste jaren heb gedaan. Mijn grootste zorg is hoe over-actief EA gaat zijn met het de nek omdraaien van het spel vanuit commerciële belangen. Prima dat ze geld binnen harken, maar de 5 miljoen verschillende (en steeds meer onrealistische) kaarten is een flinke doorn in mijn oog.
Uiteindelijk wil ik FIFA 19 wel een laatste kans geven. Ik richt mijn hoop maar dat er geen EK/WK is (al vrees ik dat ze wel een alternatieve reden verzinnen). Mochten ze voor de TOTS het spel - voor mijn gevoel - de nek omgedraaid hebben vanwege de commerciële belangen dan ga ik echt stoppen met FIFA.

Dus nu de focus op het kopen van het spel en wat voorbereidingen in kaart gaan brengen.
Denk dat ik voor de basic versie ga. Leen spelers vind ik zwaar irritant in mijn club en na december zijn de wekelijkse packs eigenlijk ook niks meer waard.

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:43
Hmm zou dit problemen gaan geven voor FUT in Fifa 19?

https://www.nu.nl/games/5...n-nederlandse-gokwet.html

• krosis
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:18
Wel heel jammer dat de Eerste Divisie er weer niet in zit. Vond het serieus leuker om in Fifa 17 met m'n crappy zilvere NEC team te spelen dan met 90-rated blauwe jongens. Mja FUT blijft mijn favoriet om 's avonds even een potje mee te doen. Games als Far Cry en ESO zijn geweldig maar daar moet ik echt minstens 2 uur voor zitten.

Ik ga denk ik wel voor de standaard versie dit keer, creditcard eraf halen om mijzelf te beschermen tegen een pakketje hier en een pakketje daar.
quote:
Bean77 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:31:
Ik heb met mezelf eens een evaluatie gesprek gehad wat we nu moeten gaan doen met fifa19.

Voor mij is FIFA het enige voetbalspel wat er is. PES bestaat voor mij niet en football manager wat ik ook graag speel is een compleet ander spel.
Uit ervaringen van voorgaande edities weet ik c.q. ga ik er vanuit dat het spel gewoon copy/paste is voor 90% en dat gedurende het jaar het spel verder ontwikkeld wordt middels patches.
Voor mezelf wil ik dit alles nog wel accepteren om fifa19 te kopen en te spelen zoals ik het de laatste jaren heb gedaan. Mijn grootste zorg is hoe over-actief EA gaat zijn met het de nek omdraaien van het spel vanuit commerciële belangen. Prima dat ze geld binnen harken, maar de 5 miljoen verschillende (en steeds meer onrealistische) kaarten is een flinke doorn in mijn oog.
Uiteindelijk wil ik FIFA 19 wel een laatste kans geven. Ik richt mijn hoop maar dat er geen EK/WK is (al vrees ik dat ze wel een alternatieve reden verzinnen). Mochten ze voor de TOTS het spel - voor mijn gevoel - de nek omgedraaid hebben vanwege de commerciële belangen dan ga ik echt stoppen met FIFA.

Dus nu de focus op het kopen van het spel en wat voorbereidingen in kaart gaan brengen.
Denk dat ik voor de basic versie ga. Leen spelers vind ik zwaar irritant in mijn club en na december zijn de wekelijkse packs eigenlijk ook niks meer waard.
De consument werkt ook mee helaas. Op Reddit gaan er meerdere topics open dat mensen 12000 fp gaan investeren aan het begin van het spel. dat is gewoon 100 euro er nog een keer tegen aan gooien.
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:37:
[...]

De consument werkt ook mee helaas. Op Reddit gaan er meerdere topics open dat mensen 12000 fp gaan investeren aan het begin van het spel. dat is gewoon 100 euro er nog een keer tegen aan gooien.
100 euro is nog bescheiden met de voorbeelden die ik voorbij zag komen met begin FIFA 18.
Ik koop zelf in het begin ook wat fp points. Als je ergens het verschil kunt maken, dan is het wel in het begin van het spel. Jammer genoeg zijn er dan (in vorige edities) alleen de gold packs (niet eens jumbo's), dus je moet wel erg veel geluk hebben.
Al heb ik mij voorgenomen in fifa19 in het begin eens een echte topspeler te packen. Ik zal niet klagen of mijn packluck dat ik altijd wel wat heb, maar een Ronaldo/Messi/Neymar moet nu maar eens gaan gebeuren in het begin.

• Pykow

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Vorig jaar heb ik denk ik 150 - 200 euro aan FUT kaartjes gekocht en dacht dat ik veel tijd in Fifa 18 FUT ging stoppen. Het begon allemaal leuk, maar na een tijdje kom je tegen spelers met een veel betere team.
Ik had het gevoel dat ik nog meer geld moest uitgeven om het een beetje leuk te maken.

Het bekende Pay2Win nam de overhand.
Maar dan is het volledig gokken op goede kaarten.
Het zal mij dan ook niet verbazen dat FUT binnenkort niet meer toegestaan is in Nederland.
Er moet een nieuwe manier komen van FUT.
Denk aan season passes waarbij je weet dat je bij een x aantal overwinningen een level steeds stijgt en zo kaarten vrij speelt.
Volgens mij doet Fortnite het ook op die manier ?

• El Profesor
quote:
Koning-Admiraal schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:18:
Ik moet zeggen dat ik als hardcore FIFA fut speler toch wel begin te twijfelen met het aanschaffen van FIFA 19. De demo van PES2019 is gewoon ijzersterk. En aangezien ik alleen gamemodes zoals fut (in PES heet het myclubs) speel zul je eigenlijk weinig merken van de licentiebeperkingen. Aangezien je toch je eigen tenue en stadion uitkiest. Dus spelen tegen een niet gelicenseerde teamkit kom je daardoor ook nagenoeg niet tegen.
Na de demo 2 weken lang gespeeld te hebben sluit ik me hier volledig bij aan. PES 2016, 2017 en 2018 vond ik een grote teleurstelling, maar wat is PES 2019 goed. Het is de beste voetbal sim die ik ooit gespeeld heb, het is echt prachtig hoe spelers er uit zien, de speelsnelheid en hoe de bal beweegt (als een echt projectiel). Het enige nadeel met Konami is dat ze zoveel spelers kwijt geraakt zijn dat de online playerbase klein is vergeleken met FIFA waardoor je soms online last hebt van (button)lag.

Verder vind ik het onbegrijpelijk dat EA, dat honderden miljoenen verdient met FIFA zo weinig verandering doorvoeren in de gameplay. Ik vind de spelersmodellen, grasmat, tempo en overal gameplay van FIFA 12 zelfs beter dan de laatste jaren.

• El Profesor
quote:
Bean77 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:31:
Als je weet dat de gameplay nagenoeg niet veranderd is en je FIFA toch een kans geeft, wat zou je dan moeten overtuigen? Het enige wat je in principe doet is vanaf scrap starten, met de toevoeging van wat licenties en animaties. Een team vanaf nul opbouwen is natuurlijk het leukst, maar eigenlijk te gek voor woorden dat je een jaar lang tijd (en misschien wel geld) investeert, en na een jaar EA gaat betalen om opnieuw te mogen starten.

quote:
El Profesor schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:27:
[...]

Als je weet dat de gameplay nagenoeg niet veranderd is en je FIFA toch een kans geeft, wat zou je dan moeten overtuigen? Het enige wat je in principe doet is vanaf scrap starten, met de toevoeging van wat licenties en animaties. Een team vanaf nul opbouwen is natuurlijk het leukst, maar eigenlijk te gek voor woorden dat je een jaar lang tijd (en misschien wel geld) investeert, en na een jaar EA gaat betalen om opnieuw te mogen starten.
Dat laatste is natuurlijk vanaf het begin van fifa het geval. Ik koop vanaf 1993 elk jaar braaf een nieuwe versie van football manager (en voorgangers). Dat is in principe ook hetzelfde kopen elk jaar. Toch trekt het mij net als fifa. Als EA het spel weer weet te verpesten door tig verschillende kaarten uit te brengen of TOTS zowat gratis weer weg te geven etc dan is het de laatste versie voor mij geweest. Misschien heeft EA er van geleerd. Fifa19 krijgen ze van mij de kans. En anders is het daarna afgelopen.

• MyUtd4Life
Inmiddels staat de hands-on die ik geschreven heb online. Als daarover reacties of vragen zijn hoor ik het graag :)

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
Dat zou dan het einde van FUT in Nederland betekenen. Niet kunnen kopen met FUT points, fair enough. Geen transfermarkt betekent gewoon dat je simpelweg niet kan concurreren met de rest. Je moet dan ontiegelijk veel coins verdienen / wedstrijden spelen om een pakje te kunnen kopen waarvan je moet hopen dat er iets leuks in zit. En al zit er een waardevolle speler in heb je er alsnog geen fuck aan, want dat kan je niet verhandelen.

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 06:43
quote:
chengbondkwok schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:06:
[...]

Dat zou dan het einde van FUT in Nederland betekenen. Niet kunnen kopen met FUT points, fair enough. Geen transfermarkt betekent gewoon dat je simpelweg niet kan concurreren met de rest. Je moet dan ontiegelijk veel coins verdienen / wedstrijden spelen om een pakje te kunnen kopen waarvan je moet hopen dat er iets leuks in zit. En al zit er een waardevolle speler in heb je er alsnog geen fuck aan, want dat kan je niet verhandelen.
Precies wat ik dacht, het is dan onmogelijk om te concurreren met spelers uit landen waar dit wel is toegestaan.
Ik ben wel benieuwd naar jullie aanpak de eerste weken. Wat kunnen verwachten. Hoe te handelen in de companion app de dagen ervoor. Wachten met packs openen tot OTW...etc.

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:08:
Ik ben wel benieuwd naar jullie aanpak de eerste weken. Wat kunnen verwachten. Hoe te handelen in de companion app de dagen ervoor. Wachten met packs openen tot OTW...etc.
Als je nog kan handelen....

• MyUtd4Life
Mocht het allemaal zover komen lijkt me niet dat de transfermarkt niet meer zou werken in Nederland. Ik denk eerder dat het niet meer mogelijk zal zijn om met FIFA Points packs te openen. Maar laten we geduldig afwachten om te kijken wat EA hiermee gaat doen.
Ik zal proberen in mijn contacten te kijken of er iemand is die hier meer over kan vertellen.

• Wesleyhassing
quote:
Pykow schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:04:
Vorig jaar heb ik denk ik 150 - 200 euro aan FUT kaartjes gekocht en dacht dat ik veel tijd in Fifa 18 FUT ging stoppen. Het begon allemaal leuk, maar na een tijdje kom je tegen spelers met een veel betere team.
Ik had het gevoel dat ik nog meer geld moest uitgeven om het een beetje leuk te maken.

Het bekende Pay2Win nam de overhand.
Maar dan is het volledig gokken op goede kaarten.
Het zal mij dan ook niet verbazen dat FUT binnenkort niet meer toegestaan is in Nederland.
Er moet een nieuwe manier komen van FUT.
Denk aan season passes waarbij je weet dat je bij een x aantal overwinningen een level steeds stijgt en zo kaarten vrij speelt.
Volgens mij doet Fortnite het ook op die manier ?
Als je er genoeg tijd in steekt moet je team gewoon mee kunnen komen...

• Wesleyhassing
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:08:
Ik begin met het openen van 50-100 euro aan packs (dat doe ik omdat ik competief speel en graag goed wil beginnen) pl en dure spelers op de webapp bewaar ik tot 28 September, dan zijn de spelers op hun duurst vanwege de officiele release. Dure/pl spelers uit de packopening bewaar ik ook tot 28 September.
quote:
Wesleyhassing schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:34:
[...]

Ik begin met het openen van 50-100 euro aan packs (dat doe ik omdat ik competief speel en graag goed wil beginnen) pl en dure spelers op de webapp bewaar ik tot 28 September, dan zijn de spelers op hun duurst vanwege de officiele release. Dure/pl spelers uit de packopening bewaar ik ook tot 28 September.
Maar hoe open je 50-100 euro in de webapp? Ik zie daar geen optie tot het kopen van fifa points.
Verder ben ik nieuw sinds FIFA 18, maar hoe zit het met de coin boost en transfer list upgrade. Hou je je level van FIFA18 en rode munten en kun die gelijk in FIFA 19 toepassen. Je wilt natuurlijk gelijk de hoogste coin boost per wedstrijd hebben ipv die magere 200 muntjes

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Maar hoe open je 50-100 euro in de webapp? Ik zie daar geen optie tot het kopen van fifa points.
Door in FIFA 18 op de console FIFA points te kopen. Die neem je mee naar volgend jaar. Maar dat werkt alleen door de transfer te bevestigen in het spel zelf. Dus je kan in het begin voordat het spel er is geen FIFA points uitgeven.
quote:
Verder ben ik nieuw sinds FIFA 18, maar hoe zit het met de coin boost en transfer list upgrade. Hou je je level van FIFA18 en rode munten en kun die gelijk in FIFA 19 toepassen. Je wilt natuurlijk gelijk de hoogste coin boost per wedstrijd hebben ipv die magere 200 muntjes
Ja, je level en EXP en EASFC neem je ook mee.

chengbondkwok wijzigde deze reactie 23-08-2018 15:23 (9%)

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 13:56
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:33:
[...]

Je kunt FIFA punten kopen in FIFA18 en die overzetten naar FIFA19. Als ik het goed heb vraagd hij dat op het moment dat je de eerste inlogt op de webapp. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan overigens. Hij handelt de boost af in volgorde dat jij ze hebt gekocht dus begin met hoogste boosts.
quote:
chengbondkwok schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Door in FIFA 18 op de console FIFA points te kopen. Die neem je mee naar volgend jaar.

[...]

Ja, je level en EXP en EASFC neem je ook mee.
Top, dat scheelt weer. En die Web app is over op FIFA 19 ongeveer 3 of 4 dagen voor de officiele release? Ik lees ook dat je dan al packs krijgt en alvast de eerste SBC kunt doen?

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
bvbal79 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Top, dat scheelt weer. En die Web app is over op FIFA 19 ongeveer 3 of 4 dagen voor de officiele release? Ik lees ook dat je dan al packs krijgt en alvast de eerste SBC kunt doen?
Vorig jaar was dat 36 uur voordat de EA Early Access mensen mochten spelen. Dus een kleine 5 dagen.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
Wesleyhassing schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 07:34:
[...]

dit soort ongein :') Ik hoop echt dat ze die packs aan banden gaan leggen en EA daarmee dwingen om te investeren in het spel ipv deze melkkoe.

• homernt
quote:
[...]

Vorig jaar was dat 36 uur voordat de EA Early Access mensen mochten spelen. Dus een kleine 5 dagen.
5 dagen voor 25 september neem ik aan als mensen mogen spelen die de duurste versie hebben gekocht.

homernt wijzigde deze reactie 23-08-2018 11:05 (54%)

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
homernt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

5 dagen voor 25 september neem ik aan als mensen mogen spelen die de duurste versie hebben gekocht.
Nee ~5 dagen totaal gerekend vanaf de officiele release voor jan en alleman. De Webapp kunnen ze niet exclusief maken voor mensen die het eerder gepre-ordered hebben.

• homernt
quote:
chengbondkwok schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:08:
[...]

Nee ~5 dagen totaal gerekend vanaf de officiele release voor jan en alleman. De Webapp kunnen ze niet exclusief maken voor mensen die het eerder gepre-ordered hebben.
De webapp is altijd in de week voor de release op dinsdag/woensdag dus wel een dag of vijf voor de 25ste. Ik ben deze ronde overgestapt naar de XBox met early access dus daar heb ik geen ervaring mee hoe dat precies werkt behalve dat ik een x aantal uren voor de 25ste mag spelen.
quote:
[...]

Yep,ik wacht nog ff met het plaatsen van mijn pre-order :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• SR8
  • Niet online
quote:
homernt schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:37:
[...]

Je kunt FIFA punten kopen in FIFA18 en die overzetten naar FIFA19. Als ik het goed heb vraagd hij dat op het moment dat je de eerste inlogt op de webapp. Ik heb dat zelf nog nooit gedaan overigens. Hij handelt de boost af in volgorde dat jij ze hebt gekocht dus begin met hoogste boosts.
Het is als je voor het eerst UT opstart op je console, niet webapp.

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
SR8 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Na wat zoekwerk is het inderdaad op je console. Ik pas even mijn vorig antwoord aan.
quote:
SR8 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:21:
[...]

Maar dan kun je dus geen geld erin stoppen, cq packs dus openen.

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14-03 15:32
Ik koop waarschijnlijk de duurste editie,, speel het spel al jaren en ook al wordt er niet veel anders, het is en blijft een verslaving. haha

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
quote:
Lorenzoaliandro schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:46:
Ik koop waarschijnlijk de duurste editie,, speel het spel al jaren en ook al wordt er niet veel anders, het is en blijft een verslaving. haha
Ik zou wel even wachten :) Als de transfermarkt niet beschikbaar is in Nederland zit je met een heeeeeeeeeeeele dure versie :+

Of je moet insane veel geld pack luck hebben :P

chengbondkwok wijzigde deze reactie 23-08-2018 15:48 (6%)

• Marmo
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:58
Áls ze al iets doen mbt de regelgeving, dan ben ik bang dat ze de transfermarkt eruit halen, ze zullen echt niet Fifapoints eruit halen, daar verdienen ze veel te veel aan.
Pagina: 1 2 3 ... 161 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True