• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-12 13:59
Volle bak als in, alles of niets. Uiteraard niet doen als de tegenstander de bal heel makkelijk naar een ploeggenoot kan passen.

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-12 08:23
Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Hoe kunnen ze nu ooit een 4231 formatie overal doorheen lopen? Overal staat een mannetje.
Je laat ze er gewoon express door, dat kan haast niet anders.

Verdedigende tips kan @Vissert wel geven, hij is een expert in het verdedigen.
Ik reageer hier even uitgebreid op in de pauze :+
Vissert schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Tsja het is bekend dat jouw reactievermogen niet zo heel groot is getuige het aantal kaarten die je pakt :+

Hoe ziet jouw team er nu uit btw?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Vissert schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:47:
[...]

Jouw stijl is toch voornamelijk: "toet toet, bong bong, hakken en zagen"?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Bossie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Jouw stijl is toch voornamelijk: "toet toet, bong bong, hakken en zagen"?
Waarbij hakken en zagen toch echt wel zijn specialiteit is :+

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• sirkeith
  • Laatst online: 17-12 13:59
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:29:
[...]

Klinkt als een speler naar mijn hart <3
sirkeith schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:41:
[...]

Klinkt als een speler naar mijn hart <3
Daar wringt hem de schoen. Hij houdt weinig spelers over :+

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Bean77 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:29:
[...]

Dan heeft ie vast Gattuso en de Rossi als CDM's :+
Nachtapotheker schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Dan heeft ie vast Gattuso en de Rossi als CDM's :+
Damn, laat ik nu net zelf De Rossi hebben :+

Ik moet eigenlijk wel bekennen, dat ik gister er toch echt achterkwam dat ik erg slecht verdedig Ik kan er ook de zere vinger niet goed op leggen. Het lijkt er steeds op alsof mijn tegenstander alle ruimte heeft om rond te kijken en te tikken en ik steeds te laat ben. De AI defenders laten het ook gewoon gebeuren en zitten nergens tussen. Dat ze het dan niet afmaken snap ik dan ook niet (toch een goede Courtois in het doel)

Als ik dan de overkant (mijn aanval) analyseer. heb ik het idee dat ik niet even nuttig kan rond spelen of er hijgen al 3(!!) man om mijn nek of elke pass wordt miraculeus geblokt (waarvan dus 2 AI defenders zijn). Ook elke verdedigende actie uit het doelgebied komt aan bij zijn eigen speler terwijl als ik uitverdedig met een kopbal staat er een mannetje van hem buiten de 16 klaar om hem op te vangen.

Na gisteren heb ik soms het idee dat ik wrs ook beter drop back met nul depth moet gaan spelen. Maar daarvoor speel ik dit spelletje helemaal niet...

[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 20-03-2019 13:10 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ben redelijk nieuw met FUT maar het moeilijkheidsgraad lijkt zich zelf aan te passen. Hoe zet je dat uit?
Ik wil naar een lagere graad maar kan alleen maar hoger

[ Voor 21% gewijzigd door Slasher op 20-03-2019 17:22 ]

Elect a clown, expect a circus.

bvbal79 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:09:
Ik moet eigenlijk wel bekennen, dat ik gister er toch echt achterkwam dat ik erg slecht verdedig Ik kan er ook de zere vinger niet goed op leggen. Het lijkt er steeds op alsof mijn tegenstander alle ruimte heeft om rond te kijken en te tikken en ik steeds te laat ben. De AI defenders laten het ook gewoon gebeuren en zitten nergens tussen. Dat ze het dan niet afmaken snap ik dan ook niet (toch een goede Courtois in het doel)

Als ik dan de overkant (mijn aanval) analyseer. heb ik het idee dat ik niet even nuttig kan rond spelen of er hijgen al 3(!!) man om mijn nek of elke pass wordt miraculeus geblokt (waarvan dus 2 AI defenders zijn). Ook elke verdedigende actie uit het doelgebied komt aan bij zijn eigen speler terwijl als ik uitverdedig met een kopbal staat er een mannetje van hem buiten de 16 klaar om hem op te vangen.

Na gisteren heb ik soms het idee dat ik wrs ook beter drop back met nul depth moet gaan spelen. Maar daarvoor speel ik dit spelletje helemaal niet...
Zo, dat is herkenbaar!
Dat overkomt mij dus ook.
Alleen laat mijn Handanovic wel de ballen door.

Ben nu aan het vogelen hoe dat op te lossen.
Laatste wedstrijden gewonnen door 433 te spelen. Wel de variant met 1 cvm en 2 cm. Weet zo niet welke 433 dat is. Waarbij de cvm op stay back en verdedig midden staat. (desondanks staat de rossi gewoon bij het tegen doel zo nu en dan maar enfin)
De spits voorin laten. Uiteraard backs ook op stay back. Probeer maar eens?

Ik kwam op dit idee omdat ik steeds een mannetje tekort kwam verdedigend op het middenveld .
Ook speel ik liever met rw/lw ipv bijv.narrow 41212.
Ben nu niet zo dominant maar heb tot nu toe weer wat de controle. Kijken of het duurt

Heb als overige cm's Naingolan en Can, beiden high/high workrates waardoor er vaak bij het aanvallen ook wel iemand op de cam positie staat.
Harribo schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:09:
[...]
Ik kwam op dit idee omdat ik steeds een mannetje tekort kwam verdedigend op het middenveld .
Ook speel ik liever met rw/lw ipv bijv.narrow 41212.
Ben nu niet zo dominant maar heb tot nu toe weer wat de controle. Kijken of het duurt
Waarschijnlijk is dit simpelweg je probleem, er is niet een one-size-fits-all formatie maar je moet je simpelweg continue blijven aanpassen aan hoe je tegenstander speelt.

Je zult simpelweg 2-3 formaties in je gameplan hebben moet klaarstaan zodat je snel kan schakelen afhankelijk van de speelstijl van je tegenstander. De ene formatie countert de andere.

@bvbal79 Als je tegenstander met 3 man pressed, dan hoef je toch alleen maar balbezit te houden en de kansen komen vanzelf. Niet flauw bedoelt, maar tijdens onze wedstrijden speelde je ook behoorlijk op pressure, heel veel tegenstanders absorberen dat gewoon en snijden er volgens rustig doorheen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bossie op 20-03-2019 18:25 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Bossie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:23:
[...]

Waarschijnlijk is dit simpelweg je probleem, er is niet een one-size-fits-all formatie maar je moet je simpelweg continue blijven aanpassen aan hoe je tegenstander speelt.

Je zult simpelweg 2-3 formaties in je gameplan hebben moet klaarstaan zodat je snel kan schakelen afhankelijk van de speelstijl van je tegenstander. De ene formatie countert de andere.

@bvbal79 Als je tegenstander met 3 man pressed, dan hoef je toch alleen maar balbezit te houden en de kansen komen vanzelf. Niet flauw bedoelt, maar tijdens onze wedstrijden speelde je ook behoorlijk op pressure, heel veel tegenstanders absorberen dat gewoon en snijden er volgens rustig doorheen.
Zelf vind ik dit wel lastig. In een 4-2-3-1 opstelling speel ik met 2 wingers, een cam op 10 en een spits. Ik zou niet zo goed weten hoe ik dat bijvoorbeeld omzet naar een 4-1-2-1-2 narrow.

In de 4-1-2-1-2 speel ik vooral met mijn rust team, maar daar heb ik meer 2 echte CM's op de 2e buitenste posities staan. Zou jij iets meer kunnen vertellen over hoe jij dat doet? :) Welke posities speel jij nog meer in?
Bossie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:23:
[...]

Kan ook zijn dat het mijn eigen belevenis is hoor. maar behalve 4 diep en pressure on heavy touch staan mijn instellingen niet echt giga op pressure. Dus eigenlijk moet ik dus dat nog minder doen.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Nog meer mensen die hier ontzettend last hebben van latency in Rivals? Ben sinds gisteren van ruim 2000 naar 1850 gezakt. Geen pass komt meer aan .. spelers voelen sloom aan.

Mijn internetinstellingen zien er goed uit qua download en upload. Of zijn de servers van Rivals zo slecht nu?

• Razz89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-03-2021
Ik verlies laatste tijd echt letterlijk alles... probeer opstelling na opstelling, tactic na tactic maar wat ik ook doen alles word in een loss omgezet.. zo frustrerend dat ik bijna zin heb om het spel de kast in te liggen tot fifa 20.. pffffff😑😑

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:51
Razz89 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:50:
Ik verlies laatste tijd echt letterlijk alles... probeer opstelling na opstelling, tactic na tactic maar wat ik ook doen alles word in een loss omgezet.. zo frustrerend dat ik bijna zin heb om het spel de kast in te liggen tot fifa 20.. pffffff😑😑
Probeer 424 eens met depth op 6. Backs op aanvallen en middenvelders alleen op middendekken. Aanval op get behind en spitsen op stay forward.

Het is wennen maar je hebt zoveel meer plezier door het aanvallende spel :) wel middenvelders nodig met veel stamina en agressie. Ik heb de rossie fb en keane prime (niet heel zeker over keane).

• Razz89
stomley schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 23:02:
[...]

Probeer 424 eens met depth op 6. Backs op aanvallen en middenvelders alleen op middendekken. Aanval op get behind en spitsen op stay forward.

Het is wennen maar je hebt zoveel meer plezier door het aanvallende spel :) wel middenvelders nodig met veel stamina en agressie. Ik heb de rossie fb en keane prime (niet heel zeker over keane).
Ga het is even tijdje testen.. net ingevoerd toen ik 0-3 achter stond en geëindigd in 4-5.. speelde nu lekker maar ga is tijdje testen! Thanks voor de tip!

• Casual_T
Klinkt als wat ik mee maak de afgelopen twee dagen! Afgelopen WL nog 19/11 gehaald en nu al ongeveer 7 potten op rij verloren!

• Razz89
Casual_T schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:04:
[...]

Klinkt als wat ik mee maak de afgelopen twee dagen! Afgelopen WL nog 19/11 gehaald en nu al ongeveer 7 potten op rij verloren!
Ja het is waardeloos.. te frustrerend omdat ik niet weet waar het nou aan ligt.. ze wandelen zo door me verdediging heen en elke aanval is gewoon een goal..
Even paar dagen stoppen want anders sneuvelt me controller en me tv ben ik bang :p

• Casual_T
Razz89 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:08:
[...]

Ja het is waardeloos.. te frustrerend omdat ik niet weet waar het nou aan ligt.. ze wandelen zo door me verdediging heen en elke aanval is gewoon een goal..
Even paar dagen stoppen want anders sneuvelt me controller en me tv ben ik bang :p
Ik houd vol aan het feit dat de game binnen een dag weer compleet anders speelt. Het is frustrerend, maar waar. Morgen geen FIFA idd en dan vrijdag maar eens kijken hoe het loopt, haha. :P

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:33
Wat mij ook weleens overkomt en bij mij toch altijd weer de vraag oproept: Scripted?
MadMoody schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Wat mij ook weleens overkomt en bij mij toch altijd weer de vraag oproept: Scripted?
Want het kan niet aan jouw liggen, elo/matchmaking lijkt me anders ook een zeer logische verklaring.

Casual_T schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:09:
[...]

Ik houd vol aan het feit dat de game binnen een dag weer compleet anders speelt. Het is frustrerend, maar waar. Morgen geen FIFA idd en dan vrijdag maar eens kijken hoe het loopt, haha. :P
Zo is het. Gaat bij mij net zo. Soms word ik echt gek van de rare dingen
In deze fifa is het ea die het spel grotendeels bepaalt. De controle ben je als gamer soms compleet kwijt. Tis over scripted zo nu en dan. Waarom eigenlijk?
Zo jammer en frustrerend. Het spel is hiermee mi wat om zeep geholpen.
Maar ik probeer het te accepteren want concurrentie is er niet en het steeds op te lossen maar kan me heel goed voorstellen dat verscheidene er helemaal klaar mee zijn.
Dit moet echt anders ea. Ik mis vaak de lol nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 21-03-2019 08:58 ]

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-12 08:46
Haha, ik zie me zo voor me dat die Harribo met zijn alu-hoedje achter zijn computertje iedereen de schuld geeft van de zaken die in zijn leven niet helemaal volgens plan verlopen... behalve de grootste oorzaak natuurlijk ;)

• Casual_T
Beavbusi schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:59:
Haha, ik zie me zo voor me dat die Harribo met zijn alu-hoedje achter zijn computertje iedereen de schuld geeft van de zaken die in zijn leven niet helemaal volgens plan verlopen... behalve de grootste oorzaak natuurlijk ;)
Haha, die zie ik ook wel voor me :D. Maar zonder dollen, er zit natuurlijk gewoon een bepaalde mate van scripting in. Als je tegen spelers met Cristiano 95 Player Pick komt, kan je ervoor tekenen dat je tenminste één reboundgoal krijgt, waarvan het eerste schot er eigenlijk nooit in had kunnen gaan. En zo geschiedde het ook gisteren.

Wat ik me wel afvraag: hoe managen de pro's nou het tegenkrijgen van weinig scripted goals? Of is het een kwestie van elkaar 'outscoren'? Dus als ik een kutgoal tegen krijg, gewoon één meer moeten maken? Zij hebben vast ook wel te maken met dat het soms totaal niet loopt?!

PS. Probeer hier niet scripting de schuld te geven, maar te achterhalen hoe de games zo verschillend kunnen aanvoelen.

• Moody2204
Bossie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:39:
[...]

Want het kan niet aan jouw liggen, elo/matchmaking lijkt me anders ook een zeer logische verklaring.
Ik ben de eerste om toe te geven dat het aan mij ligt. Maar ik kan er nog steeds niet bij dat je de ene avond alles wint en de andere avond alles verliest. Je hebt van die avonden dan gebeurt ineens dit soort zaken:

https://www.youtube.com/watch?v=ywYJZIwCEWQ

of dit:

https://www.youtube.com/watch?v=LyTMSzwBFyY

[ Voor 5% gewijzigd door Moody2204 op 21-03-2019 09:39 ]

• roybr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-01 13:27
Hoe zijn de player picks tot nu toe?

Hier kan ik een rode de Vrij toevoegen. Gaat helaas Varane of Ramos niet uit de basis spelen denk ik.
Casual_T schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:29:
[...]

Haha, die zie ik ook wel voor me :D. Maar zonder dollen, er zit natuurlijk gewoon een bepaalde mate van scripting in. Als je tegen spelers met Cristiano 95 Player Pick komt, kan je ervoor tekenen dat je tenminste één reboundgoal krijgt, waarvan het eerste schot er eigenlijk nooit in had kunnen gaan. En zo geschiedde het ook gisteren.

Wat ik me wel afvraag: hoe managen de pro's nou het tegenkrijgen van weinig scripted goals? Of is het een kwestie van elkaar 'outscoren'? Dus als ik een kutgoal tegen krijg, gewoon één meer moeten maken? Zij hebben vast ook wel te maken met dat het soms totaal niet loopt?!

PS. Probeer hier niet scripting de schuld te geven, maar te achterhalen hoe de games zo verschillend kunnen aanvoelen.
Ik denk persoonlijk dat scripting niet een ding is, maar dat het een combinatie van een altijd issues die by design zijn. Denk hierbij aan dat ballen altijd naar een speler gaan en vrijwel nooit daadwerkelijk los zijn (rebound goals), kick-off goals, 45/90 minuut goals.

Het grootste issue blijven de gameservers, waardoor games tegen redelijk gelijkwaardige spelers vrijwel altijd door toevalligheden icm bovenstaande items worden beslist.

Als je de gameplay goed is en de tegenstander gelijkwaardig, en je vervolgens verliest met 0-1 door een zeer goede actie van de tegenstander dan is de reactie toch heel anders dan dat je in 90e minuut tijdens laggy game een rebound goal tegen krijgt?

@MadMoody Die filmpjes bewaar ik even voor buiten kantooruren

Edit: 84/85 playerpicks, packs laat ik ff tot de promo morgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 21-03-2019 10:01 ]

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12 14:40
Je hebt wel zoiets als dice manipulation in nagenoeg alle ea games. Dus op t moment dat je schiet rolt er een “dobbelsteen” en heb je x% kans dat je scoort. Als je tegen een team speelt dat echt behoorlijk veel slechter is zou het dus kunnen zijn dat de engine de dice van de tegenstander iets meer “geluk” geeft en die van jou iets minder. Dat kan ook midden in een pot zijn wanneer het spel ineens in zijn voordeel kantelt.
Dit is geen scripting, slechts een fairplay systeem. En dan heb je zelf nog altijd de controle, dus verlies je dan ook door je eigen toedoen.
Dat er hier iemand zit die alles de schuld geeft behalve zn eigen kunnen is alom bekend.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-12 10:45

Muggie

8 pm

Ik ben aan het kijken of ik komend weekend eens een keertje de weekend league kan gaan doen en ben mijn teams zo goed mogelijk aan het neerzetten. Een ding waar ik tegenaan loop hierbij is dat ik een team heb waarbij posities, chemistry e.d. het beste kloppen maar dat resulteert in een iets minder goed tweede team.

De manier waarop ik speel is twee zo goed mogelijke basisteams te hebben, daarvan een in het veld te zetten en de ander op de bank en die per wedstrijd omwisselen om te voorkomen dat je spelers in je team krijgt die met minder dan 99 fitness aan de wedstrijd beginnen.

In de division rivals kom je met deze methode een redelijk eind (voor mijn niveau dan) maar ik heb het idee dat dit tijdens de weekend league niet gaat lukken omdat mijn tweede team niet voldoende chemistry daarvoor heeft. Ik heb op dit moment niet genoeg coins om twee teams van hetzelfde niveau neer te zetten.

Hoe lossen jullie het "probleem" op waarbij spelers niet 99 fitness hebben, wisselen jullie teams per wedstrijd of gebruiken jullie hier fitness cards voor? Of zijn er nog andere methoden?

PSN: mug_8pm

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-12 12:24
MadMoody schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:37:
[...]

Ik ben de eerste om toe te geven dat het aan mij ligt. Maar ik kan er nog steeds niet bij dat je de ene avond alles wint en de andere avond alles verliest. Je hebt van die avonden dan gebeurt ineens dit soort zaken:

of dit:

Los van de discussie. ik moest toch wel lachen om de doelpunten. Als dit jouw overkomt wordt je wel lichtelijk gek. >:) >:)

On topic:
Herken ik wel wat je zegt. Ik speel Div. 5. Ben absoluut geen topper. maar op avond 1 loopt alles gesmeerd en win je 6 van de 7 potten. Volgende avond kansloos en ga ik er dik op. Waar het lijkt dat zelfs de simpele passes niet meer aankomen. Wat daar de reden van is..... geen idee, maar het blijft voor mij onverklaarbaar

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Muggie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:59:
Ik ben aan het kijken of ik komend weekend eens een keertje de weekend league kan gaan doen en ben mijn teams zo goed mogelijk aan het neerzetten. Een ding waar ik tegenaan loop hierbij is dat ik een team heb waarbij posities, chemistry e.d. het beste kloppen maar dat resulteert in een iets minder goed tweede team.

De manier waarop ik speel is twee zo goed mogelijke basisteams te hebben, daarvan een in het veld te zetten en de ander op de bank en die per wedstrijd omwisselen om te voorkomen dat je spelers in je team krijgt die met minder dan 99 fitness aan de wedstrijd beginnen.

In de division rivals kom je met deze methode een redelijk eind (voor mijn niveau dan) maar ik heb het idee dat dit tijdens de weekend league niet gaat lukken omdat mijn tweede team niet voldoende chemistry daarvoor heeft. Ik heb op dit moment niet genoeg coins om twee teams van hetzelfde niveau neer te zetten.

Hoe lossen jullie het "probleem" op waarbij spelers niet 99 fitness hebben, wisselen jullie teams per wedstrijd of gebruiken jullie hier fitness cards voor? Of zijn er nog andere methoden?
Doorgaans start ik fifa met 2 teams. Naarmate je wat meer gespeeld hebt en veel SBC's gedaan hebt en blijft doen (ga altijd voor de onverhandelbare packs) heb je een flinke buffer aan team fitness cards, dan bouw ik meestal naar één team toe en gebruik ik de fitness cards. Eindig daardoor ook meestal met een premier league team, vooral wanneer de TOTS spelers uitkomen.
ronaldbaggio schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Los van de discussie. ik moest toch wel lachen om de doelpunten. Als dit jouw overkomt wordt je wel lichtelijk gek. >:) >:)

On topic:
Herken ik wel wat je zegt. Ik speel Div. 5. Ben absoluut geen topper. maar op avond 1 loopt alles gesmeerd en win je 6 van de 7 potten. Volgende avond kansloos en ga ik er dik op. Waar het lijkt dat zelfs de simpele passes niet meer aankomen. Wat daar de reden van is..... geen idee, maar het blijft voor mij onverklaarbaar
Ik verwacht dat er een vorm van ELO is gebaseerd op je win/los ratio; heb dit zelf ook erg veel in WL.

• ronaldbaggio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-12 12:24
Bossie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:21:
[...]

Ik verwacht dat er een vorm van ELO is gebaseerd op je win/los ratio; heb dit zelf ook erg veel in WL.
Beetje de noob uithangen :)
Wat bedoel je met ELO?
ronaldbaggio schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:25:
[...]

Beetje de noob uithangen :)
Wat bedoel je met ELO?
Matchmaking

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:43
Muggie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 10:59:

Gewoon 1 sterk team en voor elke wedstrijd een selectie conditie pakketje er tegen aan gooien.

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Toch maar TOTY Kante gekocht, die 10ml maar overboord gegooid, er verkoopt niet veel meer op deze mark :)

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Beavbusi schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:59:
Heerlijk weer op de persoon gespeeld, je kent me niet eens
MadMoody schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:37:
[...]

of dit:

Inderdaad.
Maar dat het scripted is mag je hier niet zeggen hoor! Pas op! ;)
Ik zeg het dus wel:er zit teveel script in.
Maar probeer er het beste van te maken en dat betekent dus ook kijken waar je zelf kunt verbeteren. De rest maar accepteren.
simons schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:22:
Toch maar TOTY Kante gekocht, die 10ml maar overboord gegooid, er verkoopt niet veel meer op deze mark :)
Ben benieuwd, zal vast een zekerheid zijn op het middenveld!

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 21-03-2019 13:12 ]

• Jovialgent
  • Laatst online: 20-03 15:34
Ik ben sinds een tijdje terug bezig met FUT en zoek nog wat verbeteringen voor mijn team of een totaal ander team. Speel met 2 teams:
Messi - Williams
Griezmann
Rakitic Kondogbia Casemiro
Marcelo Nacho Pique Carvajal
Courtois

Lukaku Rashford
Eriksen
Fred Doucouré Fabinho
Shaw Sanchez Bailly Valencia
Pickford

Deze 2 starterteams heb ik ondertussen bij elkaar geraapt.
Nu zou ik graag 1 echt budget team houden en nog een upgrade voor mijn iets betere team zoals een Butragueno ofzo als ik zijn reviews bekijk. Ik heb nog 300k over. Hebben jullie misschien ideeën ?

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-12 12:02
Harribo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:36:
[...]

Heerlijk weer op de persoon gespeeld, je kent me niet eens dombo

[...]

Inderdaad.
Maar dat het scripted is mag je hier niet zeggen hoor! Pas op! ;)
Ik zeg het dus wel:er zit teveel script in.
Maar probeer er het beste van te maken en dat betekent dus ook kijken waar je zelf kunt verbeteren. De rest maar accepteren.

[...]

Ben benieuwd, zal vast een zekerheid zijn op het middenveld!
Van mij mag je dat prima zeggen maar het is simpelweg niet zo. Denk je nou echt dat er een code is geschreven die neerkomt op: Die jongen heeft zoveel gewonnen die gaat er nu maar een paar achter elkaar verliezen. Of dat team is zo goed, laten we die maar minder maken zodat de tegenstander meer kans heeft.

het werkt gewoon niet zo. Wat je wel hebt is slechte servers, slecht programmeren en invloeden van buitenaf waardoor het kan lijken of je alles tegen hebt. Met een slechte server kan het al heel snel aanvoelen of jou team generfed wordt terwijl de tegenstander alles kan. Tegenstander hoeft namelijk in dezelfde game die serverproblemen helemaal niet te hebben.

Ook als je bijvoorbeeld snel boos bent, dan kan dat je spel dusdanig beïnvloeden dat je ineens het gevoel krijgt alles tegen te hebben.

En ja er zitten fouten in de game zoals ballen die door lichaamsdelen heen gaan. Ballen die geen 'los' object zijn. slecht switchen etc. maar dat is geen scripten, dat is slecht programmeren.

Scripting zit er gewoon niet in, punt!

• Muggie

Muggie

8 pm

Dat kun je natuurlijk pas zeggen als je de broncode hebt gezien, hebt begrepen en kan doorgronden :-)

Wat bedoel je met slechte servers? Het lijkt me dat alle servers identiek zijn, afgezien van de plek waar ze draaien. Heb je het dan over lag, performance, of van die dingen?

• Arwintju
Muggie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:03:
Dat kun je natuurlijk pas zeggen als je de broncode hebt gezien, hebt begrepen en kan doorgronden :-)

Wat bedoel je met slechte servers? Het lijkt me dat alle servers identiek zijn, afgezien van de plek waar ze draaien. Heb je het dan over lag, performance, of van die dingen?
Verbinding van en naar de server bedoel ik eigenlijk meer. Die kan zo intens verschillen afhankelijk van drukte op de server en afstand tot de server. Daar komt bij dat een tegenstander dus helemaal geen last hoeft te hebben terwijl jij bijvoorbeeld lag of delay hebt. 100% dat daar gewoon het grootste deel van het probleem ligt.

nogmaals scripting zit er gewoon niet in. Wat heeft een bedrijf als EA daar aan? dat jaagt dan alleen mensen weg. Idioot om te denken dat men een code zou schrijven waarin is verwerkt dat jij perse een bepaalde wedstrijd gaat verliezen. Gaat er bij mij gewoon niet in.
Arwintju schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:10:
[...]

Verbinding van en naar de server bedoel ik eigenlijk meer. Die kan zo intens verschillen afhankelijk van drukte op de server en afstand tot de server. Daar komt bij dat een tegenstander dus helemaal geen last hoeft te hebben terwijl jij bijvoorbeeld lag of delay hebt. 100% dat daar gewoon het grootste deel van het probleem ligt.

nogmaals scripting zit er gewoon niet in. Wat heeft een bedrijf als EA daar aan? dat jaagt dan alleen mensen weg. Idioot om te denken dat men een code zou schrijven waarin is verwerkt dat jij perse een bepaalde wedstrijd gaat verliezen. Gaat er bij mij gewoon niet in.
Tis inderdaad zo dat als je boos word je het idee hebt dat alles tegen zit.

Nou nee ea heeft er baat bij dat iedereen een kans maakt om te winnen zodat meer mensen het spel leuk vinden. Verkoopt beter.
Ook heeft ea er baat bij dat jouw topteam af en toe niet functioneert, zodat je betere spelers weer wilt en dan wrs geld naar hun overmaakt.
Dit zijn wat bedenkingen hoor, niet dat ik zeg dat het waar is maar ea zal zijn redenen wel hebben, dat denk ik wel. Reken maar die dat een commerciële grond hebben.
Whatever, er is in elk geval veel verdeeldheid over dat scripting.

• Muggie

Muggie

8 pm

Dus wat je vermoed is dat wanneer je team sloom aanvoelt en ballen niet zo goed aankomen als de wedstrijd ervoor dat dat aan performance en verbindingen ligt?

Dat zou natuurlijk kunnen maar ik heb wel het idee dat er een mate van randomness in de vorm van je spelers zit, anders zou elke bal die je met evenveel kracht en evenveel effect speelt altijd hetzelfde traject afleggen en dat is volgens mij niet het geval. Net als in het echt met voetbal dus eigenlijk :-)

Neemt niet weg dat ik het wel opvallend vind dat er zo vaak op paal en lat geschoten wordt. Wij deden voor de training vaak een potje latje schieten voor het eerste biertje na de training, degene met de meeste ballen op de lat was de eerste ronde in de kantine vrij. De jongens in mijn fut team zouden nooit dat eerste biertje hoeven te betalen :-)

• Arwintju
Muggie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:
Dus wat je vermoed is dat wanneer je team sloom aanvoelt en ballen niet zo goed aankomen als de wedstrijd ervoor dat dat aan performance en verbindingen ligt?

Dat zou natuurlijk kunnen maar ik heb wel het idee dat er een mate van randomness in de vorm van je spelers zit, anders zou elke bal die je met evenveel kracht en evenveel effect speelt altijd hetzelfde traject afleggen en dat is volgens mij niet het geval. Net als in het echt met voetbal dus eigenlijk :-)

Neemt niet weg dat ik het wel opvallend vind dat er zo vaak op paal en lat geschoten wordt. Wij deden voor de training vaak een potje latje schieten voor het eerste biertje na de training, degene met de meeste ballen op de lat was de eerste ronde in de kantine vrij. De jongens in mijn fut team zouden nooit dat eerste biertje hoeven te betalen :-)
Natuurlijk, maar die vorm va randomness moet er ook inzitten. Die randomness krijg je met verschillende factoren. Druk op de bal, weak foot of strong foot, ben je uit balans als je gaat schieten sta je met de rug naar iemand toe, is je schot te hard of te zacht. welke vorm van CPU assist heb je aan staan.

Ik durf te wedden dat ik in normale gameplay onder goede omstandigheden qua server en normale presie van mn tegenstander een pass best 9 van de 10 keer achter elkaar exact hetzelfde kan geven. dat heeft niks met perse ingebouwde randomness in de code te maken.

• sensately
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Iemand ervaring met die FFS Guendouzi?

Wil mijn fabinho vervangen voor hem in het volgende team:
https://www.futbin.com/19/squad/6224989

Of zijn er betere opties voor dat geld?

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-12 19:27

Passievrucht

swarma

Heb mijn team een beetje aangepast. Heb op het moment 120k zonder verkoop van sif mahrez, dus kan op 200k terecht komen.

Zit te denken aan Foden Mata Lingard of Pogba. Om het team wat kleurrijker te houden dacht ik zelf aan de oranje mata.

Andere keuzes zijn ook welkom hoor. Liefst zonder verkoop van Rashford. De volgende spelers zijn untradeable: Brandt, Havertz, Kante en Ramos.

Dit is mijn huidige team:
https://www.futbin.com/19/squad/4501718

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Moody2204
Muggie schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:24:

Dit is wat ik bedoel inderdaad. Scripted is misschien niet het juiste woord. Maar er zijn wedstrijden waarvan ik al weet dat ik ze niet ga winnen. Al schiet ik 100x op doel.

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:43
MadMoody schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:28:
[...]

Dit is wat ik bedoel inderdaad. Scripted is misschien niet het juiste woord. Maar er zijn wedstrijden waarvan ik al weet dat ik ze niet ga winnen. Al schiet ik 100x op doel.
Zit tussen je oren!
Harribo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Tis inderdaad zo dat als je boos word je het idee hebt dat alles tegen zit.

Nou nee ea heeft er baat bij dat iedereen een kans maakt om te winnen zodat meer mensen het spel leuk vinden. Verkoopt beter.
Ook heeft ea er baat bij dat jouw topteam af en toe niet functioneert, zodat je betere spelers weer wilt en dan wrs geld naar hun overmaakt.
Dit zijn wat bedenkingen hoor, niet dat ik zeg dat het waar is maar ea zal zijn redenen wel hebben, dat denk ik wel. Reken maar die dat een commerciële grond hebben.
Whatever, er is in elk geval veel verdeeldheid over dat scripting.
Jou heeft nooit maar iets meegezeten volgens mij fifa 19.

Ik ben eigenlijk structureel een top25 speler, maar EA zorgt dat ik gold 2 of gold 1 kom.

[ Voor 5% gewijzigd door Bean77 op 21-03-2019 16:52 ]

Bean77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Jou heeft nooit maar iets meegezeten volgens mij fifa 19.

Ik ben eigenlijk structureel een top25 speler, maar EA zorgt dat ik gold 2 of gold 1 kom.
Ja wel hoor. Gisteren bijvoorbeeld.. Zie ik die rare dingen bij een paar tegenstanders, kadootjes voor mij dus

Met jouw team.. zeker!
Volgens mij hoef jij maar 2 dingen te doen : 1.op de pass knop drukken naar toty Ronaldo.
2. Op de schietknop drukken
;)
Harribo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:43:
[...]

Ja wel hoor. Gisteren bijvoorbeeld.. Zie ik die rare dingen bij een paar tegenstanders, kadootjes voor mij dus

Met jouw team.. zeker!
Volgens mij hoef jij maar 2 dingen te doen : 1.op de pass knop drukken naar toty Ronaldo.
2. Op de schietknop drukken
;)
Dat is precies wat ik doe. Maar EA zorgt dat ik 100% kansen mis schiet. Dat komt door hun instellingen dat ik wel moet verliezen omdat ik zo'n goed team heb. Mijn spelers kunnen niet meer scoren, passen verkeerd. Mijn verdedigers rennen weg van de aanvallers. Dat ligt allemaal niet aan mij, maar aan alle scripted EA instellingen. Die zorgen gewoon dat ik een noob blijf ipv de waardering en erkenning die ik zou moeten krijgen als pro speler. Kijk maar op reddit en bepaalde youtubers. Iedereen zegt het, ik heb gewoon gelijk dat EA mijn top 25 ontneemt.

• Moody2204
Bean77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:25:
[...]

Dat is precies wat ik doe. Maar EA zorgt dat ik 100% kansen mis schiet. Dat komt door hun instellingen dat ik wel moet verliezen omdat ik zo'n goed team heb. Mijn spelers kunnen niet meer scoren, passen verkeerd. Mijn verdedigers rennen weg van de aanvallers. Dat ligt allemaal niet aan mij, maar aan alle scripted EA instellingen. Die zorgen gewoon dat ik een noob blijf ipv de waardering en erkenning die ik zou moeten krijgen als pro speler. Kijk maar op reddit en bepaalde youtubers. Iedereen zegt het, ik heb gewoon gelijk dat EA mijn top 25 ontneemt.
Bedoel je dit draadje op Reddit?

https://www.reddit.com/r/...me_since_fifa_11_and_ive/
snip, misschien moet ik zelf wat meer zelfreflectie hebben en beter mijn best doen :+

[ Voor 80% gewijzigd door Bean77 op 21-03-2019 19:32 ]

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Ik vond dit filmpje best wel verhelderend, behoorlijk feitelijk ook.
YouTube: FIFA Scripting: A History

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-10 21:13
Bean77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:25:
[...]

_O-

• Muggie

Muggie

8 pm

Als ik een wedstrijd begin dan zie ik bij de tegenstander altijd het EA logo, bij mij staat het overzicht van de ratings van mijn team, vervolgens is het shirtje kiezen, opstelling wijzigen en beginnen. Dan pas zie ik de opstelling en spelers van de tegenstander. Ik meen me te herinneren dat bij vorige versies je eerder informatie kreeg over je tegenstander. Is dat eruit of heb ik een instelling over het hoofd gezien?

Muggie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:40:
Als ik een wedstrijd begin dan zie ik bij de tegenstander altijd het EA logo, bij mij staat het overzicht van de ratings van mijn team, vervolgens is het shirtje kiezen, opstelling wijzigen en beginnen. Dan pas zie ik de opstelling en spelers van de tegenstander. Ik meen me te herinneren dat bij vorige versies je eerder informatie kreeg over je tegenstander. Is dat eruit of heb ik een instelling over het hoofd gezien?
Is bij de WL juist uitgezet voor het cherry-picking.

Ben benieuwd naar FUT-birthday. Kijken of het mijn interesse in FUT weer beetje terug kan brengen. Vorige week WL gemist (vergeten in de schrijven), maar niet echt gemist.

[ Voor 13% gewijzigd door Fraaank op 22-03-2019 08:38 ]

Hmm, Headliner Rashford houden en hopen op nog 1/2 upgrades waardoor hij tot het einde van de game relevant blijft of nu cashen om later een icon/toty versterking te halen.

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:07
Update 1.12 gisteren gedownload en geïnstalleerd. Ben even 1 potje rivals gaan doen, het was al laat op de avond dus even 1 potje gedaan.

Het spel voelde heerlijk aan, geen lags en spelers leken lekker vlot te bewegen. Dus finally geen stroop gevoel en draaicirkel vrachtwagen opmerkingen!

Maar toch... ik domineer 70 minuten en ben volledig de baas. Mijn organisatie staat achterin als een huis tegenstander komt er niet doorheen. Maar opeens komen er allemaal gaten achterin en scoort hij 4 (!!) keer tussen 70e en 85e minuut.

Kritisch naar mijzelf kijkende was 1 goal ook eigen schuld, maar de rest... was gewoon zeer vreemd.

Kan er we om lachen maar vind het anderzijds weer erg merkwaardig.... :? Ik weet het soms niet hoor met FIFA. Iets met haat/liefde... :O

[ Voor 14% gewijzigd door Sleehond op 22-03-2019 10:02 ]

Sleehond schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:00:
Update 1.12 gisteren gedownload en geïnstalleerd. Ben even 1 potje rivals gaan doen, het was al laat op de avond dus even 1 potje gedaan.

Het spel voelde heerlijk aan, geen lags en spelers leken lekker vlot te bewegen. Dus finally geen stroop gevoel en draaicirkel vrachtwagen opmerkingen!

Maar toch... ik domineer 70 minuten en ben volledig de baas. Mijn organisatie staat achterin als een huis tegenstander komt er niet doorheen. Maar opeens komen er allemaal gaten achterin en scoort hij 4 (!!) keer tussen 70e en 85e minuut.

Kritisch naar mijzelf kijkende was 1 goal ook eigen schuld, maar de rest... was gewoon zeer vreemd.

Kan er we om lachen maar vind het anderzijds weer erg merkwaardig.... :? Ik weet het soms niet hoor met FIFA. Iets met haat/liefde... :O
Tegenstander gaat gewoon volle bak op de aanval spelen (formation change + pressure waarschijnlijk) om alsnog een overwinning te forceren :)

• Arwintju
Bossie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:07:
[...]

Tegenstander gaat gewoon volle bak op de aanval spelen (formation change + pressure waarschijnlijk) om alsnog een overwinning te forceren :)
precies dit dus. Dat zie je zo vreselijk vaak. Mensen verwarren dat dan vaak met scripting en andere onzin maar beseffen zich niet dat een tegenstander nog wel is wat kan wijzigen waardoor ineens de zwaktes van jou als speler of van je team naar voren komen. Impact van tactische wijzigen tijdens een wedstrijd word nog wel is onderschat.

• sensately
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Bossie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:07:
[...]

Precies dit inderdaad. Geloof niet in dat scripting

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:07
Arwintju schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:16:
[...]

precies dit dus. Dat zie je zo vreselijk vaak. Mensen verwarren dat dan vaak met scripting en andere onzin maar beseffen zich niet dat een tegenstander nog wel is wat kan wijzigen waardoor ineens de zwaktes van jou als speler of van je team naar voren komen. Impact van tactische wijzigen tijdens een wedstrijd word nog wel is onderschat.
Ik zeg ook nergens dat het scripting is hoor, geloof ik ook niet echt in. Maar ik vond het gewoon zo vreemd. Wedstrijd lag volledig in mijn hand en opeens zo'n bizarre omwenteling vond ik gewoon vreemd. Ik heb diverse custom tactics klaar staan en gedurende de wedstrijd paste ik continue aan. En dat ging 70 minuten voortreffelijk en ik was aan het wachten op een doelpunt van mijn kant, maar helaas...

Kortom ik zeg niks over scripting, maar vond het wel bijzonder...
Gewoon scripting. Maar het is hier de fut kerk en dat is dan vloeken.
Je zal het ook wel mee hebben gehad zo te horen.

Avonds laat is inderdaad heerlijk spelen, geen lags.

Ben benieuwd vanavond naar de birthday spelers.
Vorig jaar kwamen daar leuke spelers uit voort.
Had toen fbir azpi 88 als rechtsback, mee gespeeld tot de tots. Was heerlijke solide back

Ik wil mijn cb Immobile nog kwijt maar ondanks dat de carnibals niet meer worden uitgegeven, stijgen de prijzen nog niet echt

[ Voor 90% gewijzigd door Harribo op 22-03-2019 10:34 ]

Sleehond schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:28:
[...]

Ik zeg ook nergens dat het scripting is hoor, geloof ik ook niet echt in. Maar ik vond het gewoon zo vreemd. Wedstrijd lag volledig in mijn hand en opeens zo'n bizarre omwenteling vond ik gewoon vreemd. Ik heb diverse custom tactics klaar staan en gedurende de wedstrijd paste ik continue aan. En dat ging 70 minuten voortreffelijk en ik was aan het wachten op een doelpunt van mijn kant, maar helaas...

Kortom ik zeg niks over scripting, maar vond het wel bijzonder...
Ik geloof wel dat er iets van scripting is. Het probleem is echter dat dit beperkte gedeelte juist misbruikt wordt door sommige voor elke smoes om maar niet naar jezelf te kijken.
En dan nog kan je scripting tegen hebben, maar je hebt het evengoed mee.

Het beste advies is om je daar niet van af te leiden maar dat je naar jezelf kijkt. Kijk je doelpunten terug na de game. Hoe heb je gescoord, maar vooral ook hoe krijg je ze tegen? Stap je teveel uit? Probeer minder te happen. Is het verdedigen lastig? Probeer dan zoveel mogelijk een middenvelder te selecteren die je laat terugkomen. Dat soort dingen. Daar word je een betere speler van.

• simons

simons

LETS GO BRANDON

Bean77 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:17:
[...]

Ik geloof wel dat er iets van scripting is. Het probleem is echter dat dit beperkte gedeelte juist misbruikt wordt door sommige voor elke smoes om maar niet naar jezelf te kijken.

Het beste advies is om je daar niet van af te leiden maar dat je naar jezelf kijkt. Kijk je doelpunten terug na de game. Hoe heb je gescoord, maar vooral ook hoe krijg je ze tegen? Stap je teveel uit? Probeer minder te happen. Is het verdedigen lastig? Probeer dan zoveel mogelijk een middenvelder te selecteren die je laat terugkomen. Dat soort dingen. Daar word je een betere speler van.
Je hebt gelijk hoor, uiteraard ben je zelf de belangrijkste factor alleen in hoeverre ben je in staat om dat altijd te relativeren?
Ik bedoel laatst nog op 3-0 gekomen in de 28e minuut om in de 93e alsnog de verliezende 3-4 te incasseren... ik weet niet welke emotionele maagd dit kan terug relateren naar eigen functioneren maar bij mij ging wel het licht uit, en ja dan spelen gedachte dat EA bepaalde dingen doet om mij weer te verleiden euro's in dit spel te pompen. Vreemd dat ik die gedachte dan heb?

• cubert20
  • Laatst online: 25-12 20:13
[...]

Ik vind die discussie best wel humor.
Heb een poosje flink gepokerd en daar ging het ook ongeveer zo.
Ik heb vanmorgen voor mijn gevoel alles nog niet echt meezitten. 3-1 verloren bijvoorbeeld waarbij het 3x een rebound klutsgoal was en elke bal voor zijn voeten viel, terwijl ik me toch wel beter voelde.

Maar om dit nu op scripting te gooien vind ik wat ver gaan.

Laten we het er gewoon op houden dat veel mensen niet goed in kansberekening zijn.
simons schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:33:
[...]

Je hebt gelijk hoor, uiteraard ben je zelf de belangrijkste factor alleen in hoeverre ben je in staat om dat altijd te relativeren?
Ik bedoel laatst nog op 3-0 gekomen in de 28e minuut om in de 93e alsnog de verliezende 3-4 te incasseren... ik weet niet welke emotionele maagd dit kan terug relateren naar eigen functioneren maar bij mij ging wel het licht uit, en ja dan spelen gedachte dat EA bepaalde dingen doet om mij weer te verleiden euro's in dit spel te pompen. Vreemd dat ik die gedachte dan heb?
Nee hoor. Maar als ik eens een potje heb waarin ik hetzelfde heb dan denk ik weer terug aan de keer dat ik het tegen had en dan vind ik het weer fijn.
Of dat ik het een keer mee heb en dan tegen mezelf zeg dat ik een volgende keer niet moet mekkeren als ik het even tegen heb.
cubert20 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Ik vind die discussie best wel humor.
Heb een poosje flink gepokerd en daar ging het ook ongeveer zo.
Ik heb vanmorgen voor mijn gevoel alles nog niet echt meezitten. 3-1 verloren bijvoorbeeld waarbij het 3x een rebound klutsgoal was en elke bal voor zijn voeten viel, terwijl ik me toch wel beter voelde.

Maar om dit nu op scripting te gooien vind ik wat ver gaan.

Laten we het er gewoon op houden dat veel mensen niet goed in kansberekening zijn.
Ik vind er vrij weinig humor aan eigenlijk als dit we dit al 6 maanden aanhoren steeds.
Maar misschien moet ik zelf maar gewoon negeren :P

[ Voor 28% gewijzigd door Bean77 op 22-03-2019 11:37 ]

• Muggie

Muggie

8 pm

Fraaank schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:30:
[...]

Is bij de WL juist uitgezet voor het cherry-picking.

Ben benieuwd naar FUT-birthday. Kijken of het mijn interesse in FUT weer beetje terug kan brengen. Vorige week WL gemist (vergeten in de schrijven), maar niet echt gemist.
Is dat bij Division Rivals ook uitgezet dat je weet?

Bean77 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:35:
[...]

Nee hoor. Maar als ik eens een potje heb waarin ik hetzelfde heb dan denk ik weer terug aan de keer dat ik het tegen had en dan vind ik het weer fijn.
Of dat ik het een keer mee heb en dan tegen mezelf zeg dat ik een volgende keer niet moet mekkeren als ik het even tegen heb.

[...]

Ik vind er vrij weinig humor aan eigenlijk als dit we dit al 6 maanden aanhoren steeds.
Maar misschien moet ik zelf maar gewoon negeren :P
Precies, heb soms wel potjes waarbij ik het gevoel heb dat keepers uitstaan, en elk open schot voor beide spelers steeds binnenvallen. Dan word het uiteindelijk 3-5/6-4 etc en word de match bepaald doordat een van de keepers opeens wel een goede save maakt.

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-12 14:46
Weet je wat pas scripting is... de 91 versie van Cruyff. Die heb ik sinds gisteren gekocht. Even 1 potje mee gespeeld, maar wat een speler is dat zeg. Zo snel en behendig, super pass en ieder schot op goal is gevaarlijk (eerste twee schoten op de goal waren direct raak).

• buurman3
Muggie schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Is dat bij Division Rivals ook uitgezet dat je weet?
ja

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:56
Goelan schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:47:
Weet je wat pas scripting is... de 91 versie van Cruyff. Die heb ik sinds gisteren gekocht. Even 1 potje mee gespeeld, maar wat een speler is dat zeg. Zo snel en behendig, super pass en ieder schot op goal is gevaarlijk (eerste twee schoten op de goal waren direct raak).
Scripted? Realistisch bedoel je haha. Ik heb 94 Cruyff nu en die is echt fenomenaal inderdaad.
Ik was ook nooit een skiller, maar met hem is het zo soepel en effectief.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 18:10
Iemand toevallig ervaring met 88 Raul?

• Moody2204
[...]

Ik kijk regelmatig de doelpunten die ik tegen krijg terug. En soms is het inderdaad mijn eigen fout omdat ik nog weleens teveel uit stap. Alleen bij deze 2 doelpunten kwam ik er niet uit:

In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ywYJZIwCEWQ heb ik mijn keeper niet het doel uit gestuurd, dit deed de AI. Ik wilde die keeper daar helemaal niet zien!

En in dit filmpje verspeel ik zelf weliswaar met mijn back de bal, maar de volgende bal leek mij houdbaar voor de keeper https://www.youtube.com/watch?v=LyTMSzwBFyY.

Het zijn 2 situaties (hoewel die eerste?) die in echt voetbal ook voorkomen. Het zijn maar 2 voorbeelden, maar ik had er legio kunnen maken. Dit gebeurt naar mijn idee gewoon net iets te vaak. En de ene avond zit alles je mee, en de andere avond zit alles je tegen. Om het scripting te noemen gaat misschien net iets te ver. Maar hoe kritisch ik ook naar mezelf kijk, dit soort fratsen, of wat ik ook hier ergens las: ballen die precies voor de voeten van je tegenstander vallen, gebeurt net iets te vaak. Daardoor heb ik meer dan regelmatig het gevoel dat je sommige wedstrijden echt niet kunt winnen, hoe goed je op dat moment ook speelt.

• Audiojunky
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12 14:22
Geen idee of er iets gescript is maar hier twijfelachtige voorbeelden nu in WL

- mijn ai keeper die een penalty veroorzaakt. Echt nog nooit meegemaakt
- een long pass die via hoofd van eigen speler bounced naar spits die normaal dik buitenspel zou staan. Goal
- 2 potjes met 3-1 voorstaan in de 85e minuut om vervolgens te verliezen in verlenging. Er lukt dan werkelijk niets meer. Stamina is dan nog prima dus daar ligt het niet aan.
- wat mij ook regelmatig overkomt is dat als het echt druk is in mn eigen strafschopgebied. Ik met een long pass de bal probeer weg te roeien. Dat de bal als een short pass recht naar de voeten van tegenstander gaat

Scripting of niet....het is een hoop frustratie

• buurman3
Audiojunky schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:37:

- een long pass die via hoofd van eigen speler bounced naar spits die normaal dik buitenspel zou staan. Goal
- 2 potjes met 3-1 voorstaan in de 85e minuut om vervolgens te verliezen in verlenging. Er lukt dan werkelijk niets meer. Stamina is dan nog prima dus daar ligt het niet aan.
- wat mij ook regelmatig overkomt is dat als het echt druk is in mn eigen strafschopgebied. Ik met een long pass de bal probeer weg te roeien. Dat de bal als een short pass recht naar de voeten van tegenstander gaat

Scripting of niet....het is een hoop frustratie
wegwerken uit eigen strafschopgebied in hectische situaties: altijd met de shoot-button....... :)

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12 19:02
Audiojunky schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:37:

Dit heb ik nu al 2 weekend op rij gehad, dat hij zonder dat het nodig is een sliding/duik in zet en de speler onderuit werkt terwijl ik met de verdediger de bal al heb weg gewerkt zo frustrerend.
Vorige week ook gehad dat bij penalty reeks mijn keeper er genoeg van had en voordat de tegenstander de penalty had genomen al weg wou lopen..... :X heb er misschien nog een opname van

[ Voor 3% gewijzigd door Pompi op 22-03-2019 15:49 ]

• mar101
  • Laatst online: 22-12 16:17
MadMoody schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:49:
[...]

Ik kijk regelmatig de doelpunten die ik tegen krijg terug. En soms is het inderdaad mijn eigen fout omdat ik nog weleens teveel uit stap. Alleen bij deze 2 doelpunten kwam ik er niet uit:

In dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=ywYJZIwCEWQ heb ik mijn keeper niet het doel uit gestuurd, dit deed de AI. Ik wilde die keeper daar helemaal niet zien!

En in dit filmpje verspeel ik zelf weliswaar met mijn back de bal, maar de volgende bal leek mij houdbaar voor de keeper https://www.youtube.com/watch?v=LyTMSzwBFyY.

Het zijn 2 situaties (hoewel die eerste?) die in echt voetbal ook voorkomen. Het zijn maar 2 voorbeelden, maar ik had er legio kunnen maken. Dit gebeurt naar mijn idee gewoon net iets te vaak. En de ene avond zit alles je mee, en de andere avond zit alles je tegen. Om het scripting te noemen gaat misschien net iets te ver. Maar hoe kritisch ik ook naar mezelf kijk, dit soort fratsen, of wat ik ook hier ergens las: ballen die precies voor de voeten van je tegenstander vallen, gebeurt net iets te vaak. Daardoor heb ik meer dan regelmatig het gevoel dat je sommige wedstrijden echt niet kunt winnen, hoe goed je op dat moment ook speelt.
Het lijken me beiden super frustrerende doelpunten, maar wat mij betreft geen bewijs voor scripting. Het is eerder slecht programmeerwerk van EA, of misschien dat EA zou beweren dat het doelbewust erin zit om keepersfouten te simuleren.

In de eerste situatie komt je keeper waarschijnlijk uit vanwege zijn traits, bij mij doet Neuer dat ook regelmatig en hij heeft de Sweeper Keeper en 1 on 1 rush traits. Tot dusver gaat dat bij mij altijd goed en heeft Neuer al heel wat 100 procent scoringskansen ontnomen.

De tweede situatie begint zoals jezelf al zegt met een grote uitverdedigende fout, inderdaad wel prutswerk van de keeper vervolgens. Ik heb zelf Neuer en Courtois in mijn twee teams en die maken zelden dit soort fouten. Misschien zou je een van die twee kunnen inbouwen in je team.

Er zit deze Fifa wel een stuk meer willekeur in de doelpunten inderdaad, wat wel frustrerend kan zijn als je het bovenliggende team bent. Volgens mij heeft EA dat doelbewust gedaan om meer variatie in de doelpunten en het spel te krijgen. In Fifa 18 kon je namelijk vanuit bepaalde hoeken 100 procent doelpunten maken met de low driven shots, dat waren toen ook bijna de enige schoten die je zag. Maar die randomness wordt wel irritant als bij de tegenstander Manolas een bal perfect in de kruising schiet en bij jezelf Crespo een makkelijke inschuiver van 5 meter afstand naast het doel weet te werken.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:50
Ik heb 3 miljoen budget om een team te maken, heb de Jong en Zlatan al in mijn club. Ik kwam tot het volgende team:

https://www.futbin.com//19/squad/6256955

Suggesties of aanmerkingen?
Hahaha ea heeft wel humor
Birthday zlatan achterin en van Dijk voorin _O-

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Zo, mijn pack luck is weer op voorlopig.
27pakjes verzameld de afgelopen dagen en daar kwam oa Casimero uit, plus paar keer 83 & 84

En FUT birthday Walker (88 CB)
_/-\o_

PSN: Patrick_D

2 potjes WL, 2 potjes 4-0 voor, tegenstander leaved en ik word uit FIFA gemieterd? Ook weer klaar mee voor vanavond...
SH-FR schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:26:
[...]

Jep, 4-1-2-1-2(2) gespeeld!

ST’s: Achter linies kruipen, voorin blijven
CAM: voorin blijven
CM’s: dekking midden
CVM: Achterin blijven bij aanval
LB/RB: Achterin blijven tijdens aanval

Speel aanvallend gebalanceerd en verdedigend druk zetten bij ‘heavy touch’. Breedte bij aanval 6, verdedigen 4.

Enige kwetsbare punt wat ik ben tegengekomen is dat als je tegen een 4-3-3 komt de bal vaak op de Links en rechtsbuiten diep gegeven word. Omdat iets te verhelpen kan je verdedigende breedte naar 5 of 6 opschroeven. Verder heel sterke formatie, veel plezier mee gehad dit weekend.
Wat zijn je andere instellingen bij tactics?

gaizka schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:50:
Ik heb 3 miljoen budget om een team te maken, heb de Jong en Zlatan al in mijn club. Ik kwam tot het volgende team:

https://www.futbin.com//19/squad/6256955

Suggesties of aanmerkingen?
Zou Cilissen echt niet erin zetten. Ik heb hem ook, 5 wedstrijden geprobeerd, was dramatisch. Zou Alison dan eerder halen.

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-12 10:19
Hmmm. Enorme update in fifa hoor ik (ik heb zelf geen internet door verhuizing)? Maar ik kan nergens de patch notes vinden. Iemand die iets weet?

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-12 20:20
Meunier 87 even opgepikt. Heerlijke speler. Mocht je twijfelen: kopen!
Is er een nieuwe meta ofzo, ben al een paar maal kapot gespeeld nu door 433-4 waarbij mijn spelers kompleet overlopen worden?

Bossie schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:22:
Is er een nieuwe meta ofzo, ben al een paar maal kapot gespeeld nu door 433-4 waarbij mijn spelers kompleet overlopen worden?
Nog geen last van. Speel nu 4222 en tot nu toe geen last van die 433 varianten (6-0 nu)

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:29
Sorry als deze vraag al vaker is voorgekomen. Ik ben nieuw met FUT en kon het niet direct via Google vinden, maar is er een mogelijkheid om de rating van een speler omhoog te krijgen?

Hierboven had iemand Cruyff 91 en een ander 94. Hoe zorg je dat je die van jezelf ook op 94 komt? Of is dat niet mogelijk?

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-12 01:04
8-10 in WL, na 22-8 vorige week toch eigenlijk niet te geloven. Kwam elke keer op achterstand en verlies potjes waarin ik 3 keer op de paal schiet. Vanochtend een paar potjes gespeeld en 7 wedstrijden achter elkaar verloren.. ai.

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-12 14:46
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:01:
Sorry als deze vraag al vaker is voorgekomen. Ik ben nieuw met FUT en kon het niet direct via Google vinden, maar is er een mogelijkheid om de rating van een speler omhoog te krijgen?

Hierboven had iemand Cruyff 91 en een ander 94. Hoe zorg je dat je die van jezelf ook op 94 komt? Of is dat niet mogelijk?
Dat is niet mogelijk. Je zult deze betere spelers moeten kopen. Je hebt wel 'Headliner' kaarten welke een upgrade kunnen krijgen wanneer de spelers een inform krijgt.

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:56
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:01:

Van elke icon zijn er 3 versies: begindagen carriere, ‘midden’ carriere en zijn hoogtijdagen. Zo is er van Cruijff een 89, 91 en 94 versie welke apart op de transfermarkt beschikbaar zijn.
Hetzelfde met spelers die een inform / speciale kaart krijgen -> er zijn dan meerdere ratings van een speler beschikbaar op de transferlijst.

Spelers upgraden niet zoals bijvoorbeeld in Pro Clubs door te spelen.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

• Casual_T
Ben voor de derde keer op rij 19-11 gefinished. Goede run-in op het laatst na ook een dramatische start. In de laatate game kom ik terug van 2-0 achter en krijg dan een ongelooflijke blunder van Lloris te verwerken, zal later wel een filmpje uploaden. Vermoeiend weer, zucht.

• mar101
  • Laatst online: 22-12 16:17
Met het FUT Birthday event zijn er een aantal interessante RW's op de markt gekomen die me aan het twijfelen hebben gebracht om m'n Mbappe 87 te upgraden.

Griezmann ziet er het interessants uit, maar zit ook een fors prijskaartje aan, en ligt misschien net buiten m'n budget. Verder zien Son, Marcelo en Aubameyang er ook niet verkeerd uit. De speler moet als RCAM spelen in een 4-2-3-1 waar ik ingame naar switch.

Welke van de nieuwe RW's zouden jullie aanraden? Of kan ik beter Mbappe behouden en wachten tot TOTS arriveert?
mar101 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 19:03:
Met het FUT Birthday event zijn er een aantal interessante RW's op de markt gekomen die me aan het twijfelen hebben gebracht om m'n Mbappe 87 te upgraden.

Griezmann ziet er het interessants uit, maar zit ook een fors prijskaartje aan, en ligt misschien net buiten m'n budget. Verder zien Son, Marcelo en Aubameyang er ook niet verkeerd uit. De speler moet als RCAM spelen in een 4-2-3-1 waar ik ingame naar switch.

Welke van de nieuwe RW's zouden jullie aanraden? Of kan ik beter Mbappe behouden en wachten tot TOTS arriveert?
Promes

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-12 11:26
Werner. Erg fijne speler op RW!
Pagina: 1 ... 162 ... 200 Laatste