• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-12 23:34
Ongelooflijk maar waar: volgens mij ben ik van 18-5 naar 19-11 gegaan. Alles lukte niet meer op het einde, en werd bovendien ook gematched aan spelers met een volledig (!) TOTY team. Daarnaast letterlijk alle potjrs verloren waar Cristiano in voorkwam. Waren de servers nou zo slecht, of wat?

Ongelooflijk zonde, maargoed. Normaal finish ik tussen Gold 2 en 1, maar hier had veel meer ingezeten.

Is het soms slim om alles te verspreiden en ook de zondag mee te nemen? Kom je dan wel tegen eerlijke selecties binnen Goud 1 range?
MadMoody schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 17:56:
Hier gaat het ouderwets KUT. 6 uit 16.
Ben ik gelukkig niet de enige

Ik speel morgen middag wel weer, dan zal het vast leuker zijn zonder lags.

Edit: mmm de rossi flashback... 300k op pc, ziet er interessant uit

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 16-03-2019 19:31 ]

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41
Echt he? Net een potje: 24 schoten op doel tegen 6 van mijn tegenstander en dan 2-3 verliezen..... het kan natuurlijk. Maar kom op EA... Als je ZOVEEL sterker bent...
MadMoody schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:45:
Echt he? Net een potje: 24 schoten op doel tegen 6 van mijn tegenstander en dan 2-3 verliezen..... het kan natuurlijk. Maar kom op EA... Als je ZOVEEL sterker bent...
Het is voetbal geen statistiek, ik denk dat als je 24 schoten hebt dat je gewoon niet goed kan afronden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Moody2204
Kan, maar pas won ik nog 2 potjes waarin ik zelf 7x scoorde. Dus ja, ligt het dan aan het afronden?

• SH-FR
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-12 01:04
Casual_T schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:34:
Ongelooflijk maar waar: volgens mij ben ik van 18-5 naar 19-11 gegaan. Alles lukte niet meer op het einde, en werd bovendien ook gematched aan spelers met een volledig (!) TOTY team. Daarnaast letterlijk alle potjrs verloren waar Cristiano in voorkwam. Waren de servers nou zo slecht, of wat?

Ongelooflijk zonde, maargoed. Normaal finish ik tussen Gold 2 en 1, maar hier had veel meer ingezeten.

Is het soms slim om alles te verspreiden en ook de zondag mee te nemen? Kom je dan wel tegen eerlijke selecties binnen Goud 1 range?
Ik had in jou geval gewacht tot morgen. Met 18-5 heb je zelfs nog kans om Elite 3 te halen. Daarnaast speel je natuurlijk veel achter elkaar en daar word je vanzelf, onbewust een beetje ‘gaar’ van. Merk het bij mezelf ook vaak.

Je moet het zo zien: jij hebt een vorm van +13 op dat moment. Omdat het pas zaterdag is, zullen er meer spelers zijn die bijvoorbeeld 15-2 of 13-0 gaan dan 18-5. In verhouding zul je dus sneller iets betere spelers tegen komen als je je WL eerder af wilt maken. De kans dat je spelers blijft tegenkomen die ook rond de 18-5 zitten is op zondag wat groter. Voor de volgende keer: maak de resterende potten, mits je zo goed gaat, op zondag af!

Bij mij op het moment 16-6, aantal potten onnodig verloren, aantal ook terecht. Ik kan er mee leven uiteindelijk. Had 2 - 3 potten wel over de streep moeten trekken. Net een potje verloren, puur door mezelf. Kansen gewoon niet goed afgemaakt. Ik maak de WL vandaag af omdat Elite praktisch niet meer haalbaar is en Goud 1 een goede optie.

• Casual_T
SH-FR schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 20:07:
[...]
Ik had in jou geval gewacht tot morgen. Met 18-5 heb je zelfs nog kans om Elite 3 te halen. Daarnaast speel je natuurlijk veel achter elkaar en daar word je vanzelf, onbewust een beetje ‘gaar’ van. Merk het bij mezelf ook vaak.

Je moet het zo zien: jij hebt een vorm van +13 op dat moment. Omdat het pas zaterdag is, zullen er meer spelers zijn die bijvoorbeeld 15-2 of 13-0 gaan dan 18-5. In verhouding zul je dus sneller iets betere spelers tegen komen als je je WL eerder af wilt maken. De kans dat je spelers blijft tegenkomen die ook rond de 18-5 zitten is op zondag wat groter. Voor de volgende keer: maak de resterende potten, mits je zo goed gaat, op zondag af!
Thanks voor de tips. Ben geen kenner op gebied van matchmaking in FUT, maar dit vermoedde ik dus al. Sommige teams waren echt niet normaal goed. Dan kan je nog zo goed spelen, maar als zij alle ballen erin schieten, verlies je wel. Volgende keer beter maar, idd beter verdelen over de dagen.

Ben benieuwd of je uiteindelijk Goud 1 haalt!
De Rossi FB opgepikt voor 29k (immobile+shadow kaart). De rest allemaal (untradeble) spelers uit mijn club. Relatief een koopje. Lijkt mij de ideale speler om vanaf de bank op de cdm positie in te vallen als Ballack of Kante door hun stamina heen zijn.
Iemand anders hem ook gehaald?

WL loopt qua resultaat slecht, maar toch heb ik er meer lol in dan de afgelopen weken gek genoeg.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• fifanoob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-12 11:06
Casual_T schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 18:34:

als je 18-5 staat, sta je dus +10 ( je krijgt voor elke win +1 en verlies -1 met een max van +- 10.
Jij stond dus +10 en dus kan je tegen iedereen geloot worden want hoger dan +10 gaat het systeem niet, dus ja dan kan je ook tegen top100 spelers komen te spelen.
Ja het is zeker voordelig om meer op de zondag te spelen. De echte top100 spelers spelen allemaal op vrijdag en zaterdag zoveel mogelijk. Dit omdat je dan een hogere skillraiting krijgt waardoor je hoger eindigt.
Op zondag zijn de meeste pro's al klaar en kom je die niet meer tegen.
+ het bijkomende voordeel is, dat je op zondag avond veel race quiters krijgt. Zovaak dat ik 2-0 voorstond in de 20e min en ze al quiten. Op zaterdagmiddag doen ze dat lang niet zo snel. Op zondag avond is de tijd wat krapper voor de meeste spelers en dus beschouwen ze een wedstrijd eerder als verloren en quiten ze dus al.

Ik ga op moment iets van 8 win 10 loss.. Drama dus.. Maarja morgen avond de overige 12 spelen neem aan dat ik er wel minimaal 6 van win. Maar wellicht stop ik wel weer bij de 11

• Casual_T
fifanoob schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:52:
[...]

als je 18-5 staat, sta je dus +10 ( je krijgt voor elke win +1 en verlies -1 met een max van +- 10.
Jij stond dus +10 en dus kan je tegen iedereen geloot worden want hoger dan +10 gaat het systeem niet, dus ja dan kan je ook tegen top100 spelers komen te spelen.
Ja het is zeker voordelig om meer op de zondag te spelen. De echte top100 spelers spelen allemaal op vrijdag en zaterdag zoveel mogelijk. Dit omdat je dan een hogere skillraiting krijgt waardoor je hoger eindigt.
+ het bijkomende voordeel is, dat je op zondag avond veel race quiters krijgt. Zovaak dat ik 2-0 voorstond in de 20e min en ze al quiten. Op zaterdagmiddag doen ze dat lang niet zo snel. Op zondag avond is de tijd wat krapper voor de meeste spelers en dus beschouwen ze een wedstrijd eerder als verloren en quiten ze dus al.
Dat is bruikbare info! Dat van dat puntensysteem is wel krom overigens. Met +10 kan je dus ook tegen spelers komen die 25-0 staan bijv? Volgende keer maar eens een stuk of 8 potten over laten voor de zondag dan! Uiteindelijk is het ook een kwestie van geluk hebben dan met de matchmaking.
Nou dan snap ik vandaag niks van jullie beweringen 😂

Gisteren 9-9. Vandaag stond ik opeens 15-9

toen kwam ik inderdaad wel sterkere tegenstanders tegen maar ben nu op 16-11. Echter te gaar om door te gaan en morgen F1 kijken.

Morgenavond dus fris proberen 1 van de 3 potjes te winnen. Zou dan mijn eerste Goud2 worden..we gaan het zien.

• SH-FR
fifanoob schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:52:
[...]

Ik ga op moment iets van 8 win 10 loss.. Drama dus.. Maarja morgen avond de overige 12 spelen neem aan dat ik er wel minimaal 6 van win. Maar wellicht stop ik wel weer bij de 11
Alles wat je zegt klopt, op 1 ding na; volgens mij gaat de vorm tot +15 i.p.v. +10. Dat maakt nog wel verschil, omdat bijvoorbeeld 18-3 veel beter is dan 18-8.

Zelf inmiddels klaar en toch wel een erg goede prestatie neergezet: 22-8! Begon op 16-8 en nadat ik 18-8 stond opeens 4 potten op rij gewonnen en dus 1 potje tekort voor Elite.. helaas maar wel een heel sterk weekend, servers speelden goed en team begint steeds beter te draaien :)
Bean77 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 21:04:
De Rossi FB opgepikt voor 29k (immobile+shadow kaart). De rest allemaal (untradeble) spelers uit mijn club. Relatief een koopje.
Wil hem misschien ook halen.
Hoe speelt ie?

Nog andere mensen met ervaringen mbt fb de Rossi?
SH-FR schreef op zondag 17 maart 2019 @ 02:24:
[...]

Alles wat je zegt klopt, op 1 ding na; volgens mij gaat de vorm tot +15 i.p.v. +10. Dat maakt nog wel verschil, omdat bijvoorbeeld 18-3 veel beter is dan 18-8.

Zelf inmiddels klaar en toch wel een erg goede prestatie neergezet: 22-8! Begon op 16-8 en nadat ik 18-8 stond opeens 4 potten op rij gewonnen en dus 1 potje tekort voor Elite.. helaas maar wel een heel sterk weekend, servers speelden goed en team begint steeds beter te draaien :)
Heb je dus 41212 gespeeld, zo ja kun de je CT/Player settings delen?
Ben een paar potjes behoorlijk nat gegaan tegen deze formatie en kan het nu ook veel vaker tegen dan 2/3 weken terug.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Harribo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Hoe speelt ie?

Hij komt er bij mij in rond de 55ste minuut. Dus stamina kan ik niet over oordelen.
Verder een fantastische speler. Wint bijna alle fysieke duels en staat vaak goed. As hij een icon was zou die starten (stamina zou het niet halen tot het einde) ipv prime ballack.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Bean77 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Hij komt er bij mij in rond de 55ste minuut. Dus stamina kan ik niet over oordelen.
Verder een fantastische speler. Wint bijna alle fysieke duels en staat vaak goed. As hij een icon was zou die starten (stamina zou het niet halen tot het einde) ipv prime ballack.
86 Stamina niet voldoende??

• Razz89
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-03-2021
Harribo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Hoe speelt ie?

Ik ben hier ook benieuwd naar.. wil hem halen ipv kante maar vraag is of dat een upgrade is ja of nee...
Bossie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:22:
[...]

86 Stamina niet voldoende??
Voor een hele wedstrijd niet als je ook wat drukt etc.

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12 16:14
https://www.futbin.com/19...0,10,10&schem=100,100,100

Wie van de 3...? Heb op dit moment cutrone maar ik zit erg te twijfelen tussen immobile en cutrone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6QM6jE53ry1hVOBdlyHMfv42/full.png

[ Voor 20% gewijzigd door Wulfric92 op 17-03-2019 15:57 ]

• sensately
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08-2021
Wulfric92 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:45:

Wie van de 3...? Heb op dit moment cutrone maar ik zit erg te twijfelen tussen immobile en cutrone.

[Afbeelding]
Ik zou cutrone doen omdat ie fysiek wat sterker is

[Afbeelding]
immobile zou ik doen.

• Symon1989
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-10-2024
Goedemiddag, afgelopen donderdag vergeten om Weekend League te activeren. Daarom mijn team verkocht omdat ik dit team een beetje zat was: https://www.futbin.com//19/squad/6125983
Untradeable: Courtois, Juanfran, Promes, Messi.

Nu heb ik 3mil aan coins. Wil vanuit deze verdediging opnieuw gaan bouwen: https://www.futbin.com//19/squad/6126062 . Dat gaat ongeveer 1.3 mil kosten. Dus dan nog 1.7mil over.

Heb dit aan untradeable spelers: https://www.futbin.com//19/squad/6126112

Hebben jullie suggesties om hier wat van te maken met wat untradeables en wat leuke aankopen? Formatie maakt niet zo zeer uit maar wel met 4 achterin.
Bean77 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Dank! Stamina valt wrs wel mee, stay back

[Afbeelding]
Heb zelf ook serie a team. Heb Cutrone gehad en heb nu cb Icardi en Immobile. Cutrone vond ik te traag overkomen.
Cutrone vond ik de slechtste van de 3. Icardi het beste. Immobile dus als antwoord op je vraag :)

Edit: sorry voor dubbel post

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 17-03-2019 18:09 ]

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-12 16:14
Weekend League afgerond en toch maar immobile gekocht en cutrone verkocht! (Kan het gelukkig makkelijk terugdraaien)
Harribo schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:08:
[...]

Heb zelf ook serie a team. Heb Cutrone gehad en heb nu cb Icardi en Immobile. Cutrone vond ik te traag overkomen.
Cutrone vond ik de slechtste van de 3. Icardi het beste. Immobile dus als antwoord op je vraag :)

Edit: sorry voor dubbel post
Welke teamgeest kaart had je op immobile?

[ Voor 63% gewijzigd door Wulfric92 op 17-03-2019 18:17 ]

• SH-FR
Bossie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Heb je dus 41212 gespeeld, zo ja kun de je CT/Player settings delen?
Ben een paar potjes behoorlijk nat gegaan tegen deze formatie en kan het nu ook veel vaker tegen dan 2/3 weken terug.
Jep, 4-1-2-1-2(2) gespeeld!

ST’s: Achter linies kruipen, voorin blijven
CAM: voorin blijven
CM’s: dekking midden
CVM: Achterin blijven bij aanval
LB/RB: Achterin blijven tijdens aanval

Speel aanvallend gebalanceerd en verdedigend druk zetten bij ‘heavy touch’. Breedte bij aanval 6, verdedigen 4.

Enige kwetsbare punt wat ik ben tegengekomen is dat als je tegen een 4-3-3 komt de bal vaak op de Links en rechtsbuiten diep gegeven word. Omdat iets te verhelpen kan je verdedigende breedte naar 5 of 6 opschroeven. Verder heel sterke formatie, veel plezier mee gehad dit weekend.
Wulfric92 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:13:
Welke teamgeest kaart had je op immobile?
Geen geloof ik. Maar hij beviel mij niet, +-15 potjes uitgeprobeerd.
Had het idee dat zijn nif beter liep in de ruimtes. Die had ook trait "Tries To Beat Defensive Line". Die zie ik niet terug op futbin nu. Dat zal het verschil voor mij zijn denk ik.

edit: hoe maken jullie af?
ik speel een potje, 12 kansen, 0 goals , tegenstander 3 kansen, 3 goals. dat is zeer frustrerend.
ik weet deze fifa je verne*kt om het leven maar ik moet beter leren afmaken, dus tips graag welkom

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 17-03-2019 21:29 ]

Goud 2 is ook weer binnen dankzij deze goal

Nu verloor ik relatief veel in het begin en won ik veel aan het einde. Ik kan er geen touw aan vast knopen, het zal wel. WL was redelijk fun dit keer.

Bean77 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:39:
Goud 2 is ook weer binnen dankzij deze goal

Nu verloor ik relatief veel in het begin en won ik veel aan het einde. Ik kan er geen touw aan vast knopen, het zal wel. WL was redelijk fun dit keer.
Goud twee gemist helaas deze week; wel een paar kleine wijzigingen in mijn team gemaakt waar ik verder op wil bouwen.

Servers waren echt goed tijdens mijn potjes vandaag, alsof het online friendlies waren _/-\o_

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
Bossie schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:43:
[...]

Servers waren echt goed tijdens mijn potjes vandaag, alsof het online friendlies waren _/-\o_
Eens vandaag en gisteren speelde het heerlijk. Vrijdag avond daarentegen was het dikke drek.

• Hassiebassie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:55
Nou voor het eerst een weekend league gedaan, maar ongelofelijk, wat is dat weekend league oneerlijk. Ik word enkel gematcht met teams die kwalitatief echt 3 klassen beter zijn. Zilver 2 gehaald en vind het wel best zo. Vanavond nog 6 matches gespeeld maar 1 winst en 5 verlies. Team of the year players en icons vliegen me om de oren. Dan maakt individuele klasse van spelers vaak het verschil. Had echt het idee dat ik vanavond enkel tegen division 3 of lager speelde. Van een eerlijke strijd is er volgens mij nauwelijks sprake.

• Moody2204
De tip om op zondag te spelen heeft mij wel geholpen: Ik moest er nog 11 waarvan ik er 9 won! Toch nog Goud 3 gehaald daardoor. Is me nog niet eerder gelukt! Moet er wel eerlijk bij zeggen: Veel rage quitters erbij (3 of 4x zelfs).

[ Voor 19% gewijzigd door Moody2204 op 18-03-2019 08:57 ]

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
SH-FR schreef op zondag 17 maart 2019 @ 19:26:
[...]

Jep, 4-1-2-1-2(2) gespeeld!

ST’s: Achter linies kruipen, voorin blijven
CAM: voorin blijven
CM’s: dekking midden
CVM: Achterin blijven bij aanval
LB/RB: Achterin blijven tijdens aanval

Speel aanvallend gebalanceerd en verdedigend druk zetten bij ‘heavy touch’. Breedte bij aanval 6, verdedigen 4.

Enige kwetsbare punt wat ik ben tegengekomen is dat als je tegen een 4-3-3 komt de bal vaak op de Links en rechtsbuiten diep gegeven word. Omdat iets te verhelpen kan je verdedigende breedte naar 5 of 6 opschroeven. Verder heel sterke formatie, veel plezier mee gehad dit weekend.
Gisteren ook voor het eerst eens 41212(2), nog zonder custom settings.
Speelde heerlijk, wat een mogelijkheden voor korte combinaties _/-\o_
Backs kwamen nog wel mee op, dat is wat kwetsbaar achterin, maar wel lekker tijdens de counter.

Ik ga hier denk ik eens een beetje aan schaven, vind het combinatie spel echt fijner dan met 433 (2).

PSN: Patrick_D

• Hassiebassie
Patrick_D_GTS schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:58:
[...]

Gisteren ook voor het eerst eens 41212(2), nog zonder custom settings.
Speelde heerlijk, wat een mogelijkheden voor korte combinaties _/-\o_
Backs kwamen nog wel mee op, dat is wat kwetsbaar achterin, maar wel lekker tijdens de counter.

Ik ga hier denk ik eens een beetje aan schaven, vind het combinatie spel echt fijner dan met 433 (2).
Grappig, besloot gisteravond na mijn boze bericht toch nog even 2 potjes te doen en gebruikte even mijn rust elftal in deze opstelling. Sneed er doorheen als zoete koek! Combinaties begonnen eindelijk te lopen, spelers liepen vrij, ruimte voor schoten. Uiteindelijk zilver 1 gehaald dus genoeg punten om volgende week eventueel weer mee te doen :)

Mijn 4-2-3-1 opstelling waar ik normaliter mee speel werd steeds op de flanken overlopen. Snap er niks van, wilde juist met de 2 cdm's wat extra zekerheid inbouwen maar in de praktijk kwam er maar weinig van terecht.
Misschien moet ik ingame ook maar wat vaker switchen.

EDIT: Squad battles weer elite 1 gehaald zonder zondag een match te spelen :)
Pakketje vanochtend geopend, walk out: Argentijnse speler..... ST, dus was helaas Icardi 87 :p hoopte heel even op Messi, maargoed. Weer 30K extra aan muntjes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hassiebassie op 18-03-2019 09:56 ]

Hmm ik ben wel benieuwd hoe 41212(2) na de laatste patch werkt want in het begin van Fifa vond ik mijn favo formatie uit fifa18 niet echt lekker spelen.
Ik ga het eens afwisselend uitproberen naast mijn 4231 en 4222 taktiek. Spelers lijken ook wel erg goed in deze formatie te spelen met Ballack (de rossi) als cdm, kante en matthaus als cm's, neymar als cam en ronaldo en mbappe als spitsen.

• Hassiebassie
Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:52:
Hmm ik ben wel benieuwd hoe 41212(2) na de laatste patch werkt want in het begin van Fifa vond ik mijn favo formatie uit fifa18 niet echt lekker spelen.
Ik ga het eens afwisselend uitproberen naast mijn 4231 en 4222 taktiek. Spelers lijken ook wel erg goed in deze formatie te spelen met Ballack (de rossi) als cdm, kante en matthaus als cm's, neymar als cam en ronaldo en mbappe als spitsen.
Vind de narrow formatie wel fijn spelen, door de ruit is er veel ruimte voor combinaties. Ik speel in die opstelling met mijn reserve/rust team met Nainggolan als CDM maar die zit echt overal tussen. Met pjanic en carnibal bonaventura en Hamsik als cam loopt het als een zonnetje. Immobile en Mertens in de spits.
Hassiebassie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:03:
[...]

Vind de narrow formatie wel fijn spelen, door de ruit is er veel ruimte voor combinaties. Ik speel in die opstelling met mijn reserve/rust team met Nainggolan als CDM maar die zit echt overal tussen. Met pjanic en carnibal bonaventura en Hamsik als cam loopt het als een zonnetje. Immobile en Mertens in de spits.
Met 41212 ivm andere formaties kan ik fouten van de tegenstander simpelweg erg snel afstraffen, wat wel erg prettig is ivm sommige brei formaties.

Hassiebassie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:03:
[...]

Als je merkt dat je tegen wide formaties speel dan kan je altijd nog switchen naar een 4231 gameplan ofzo.

Overigens kan ik primer Matthaus iedereen aanraden. Als CAM scoorde hij best veel. Meer dan toty mbappe bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Bean77 op 18-03-2019 11:28 ]

Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:27:
[...]

Als je merkt dat je tegen wide formaties speel dan kan je altijd nog switchen naar een 4231 gameplan ofzo.

Overigens kan ik primer Matthaus iedereen aanraden. Als CAM scoorde hij best veel. Meer dan toty mbappe bijvoorbeeld.
Ik ben op de helft, nog 1M erbij, maar dan moet ik wel een van favorite spelers verkopen!
Volgens mij kan hij in een 4231/41212 narrow op elke positie spelen muv GK.

Het issue met Mattheus is voornamelijk dat ik maar eenmaal zn type speler in een FUT jaargang kan halen en daardoor misschien beter op een andere speler kan wachten.

Bossie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Ik ben op de helft, nog 1M erbij, maar dan moet ik wel een van favorite spelers verkopen!
Volgens mij kan hij in een 4231/41212 narrow op elke positie spelen muv GK.

Het issue met Mattheus is voornamelijk dat ik maar eenmaal zn type speler in een FUT jaargang kan halen en daardoor misschien beter op een andere speler kan wachten.
Het is wel tricky om op 1 speler te wedden. Meestal is dat niet de beste keuze. Zeker met de TOTS enigszins in aantocht lijkt het mij beter om de optie te hebben om te verkopen zodat je coins hebt.

Maar hij kan als cdm en cam spelen, cm zal ongetwijfeld geen probleem zijn.

Heb ff gekeken op futbin, fifa 18 tots.
Mohammed eisa was een van de eerste tots als ik het mij goed herinner. Die werd uitgebracht op 27 april.
Denk dat ik weken voor die tijd mijn team ga verkopen.
Neem ik wel tijdelijk zo'n goedkoop renjerot pl team
Harribo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:07:
Heb ff gekeken op futbin, fifa 18 tots.
Mohammed eisa was een van de eerste tots als ik het mij goed herinner. Die werd uitgebracht op 27 april.
Denk dat ik weken voor die tijd mijn team ga verkopen.
Neem ik wel tijdelijk zo'n goedkoop renjerot pl team
misschien iets later dit jaar aangezien er vorig jaar een WK was?

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12 14:50
Vanaf vrijdag begint Fut Bday las ik? Verwachting jullie dan een markt crash ivm promo's?
4-1-2-1-2 is eigenlijk gelijk aan 4-2-2-2 vind ik zelf. Het is soms wel wat makkelijk als je wat meer vanaf het middenveld wilt aanvallen.

Ik wissel nu gewoon tussen beide en kijk wat het lekkerst speelt tegen de tegenstander op dat moment. Wel heb ik mijn backs op meeaanvallen gezet om dat 2-5-1-2 momentum te creeeren en moet moet zeggen dat dat ook wel fijn werkt. Zeker nu ik FFS Mendy gister heb ingeruild voor TOTY Marcelo

Speel nu zo: https://www.futbin.com/19/squad/8990

En gister met dit team Goud 2 voor het eerst in WL binnengesleept.

Zit alleen nu te kijken wat er nog verbeterd kan worden. Eventueel kan ik HL Carvajal vervangen door HL Lala als ik de boel spiegel. Maar twijfel nog een beetje :) Andere upgrade is Messi voor OP Socrates SBC, maar ik wacht even tot @Vissert zijn review hier plaatst :)

En anders haal ik ooit eens OP Matthaus als ik @Bean77 mag geloven is het ook een beest op elke positie.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 18-03-2019 17:08 ]

gaizka schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:05:
Vanaf vrijdag begint Fut Bday las ik? Verwachting jullie dan een markt crash ivm promo's?
De crash is al bezig toch?

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-12 14:50
bvbal79 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:06:
[...]

De crash is al bezig toch?
Ik zie de prijzen al aardig dalen inderdaad, maar dat gaat dus alleen nog maar erger worden?

Heb gelukkig mijn team op tijd verkocht!

• Hassiebassie
Gewoon even een vraagje: wat komt er nog wat een beetje interessant is voor mensen met een laag budget? Heb wel gemerkt dat je Fifa best gewoon vanaf het begin mee moet doen om gewoon lekkere teams te kunnen bouwen en een beetje mee te kunnen dus Fifa 20 ga ik hopelijk knallen :p
Begin te merken dat ik sinds de weekend league het plezier ben verloren en denk van: ja er moeten weer coins verdiend worden, maar geen zin meer om dat te doen. :$

Overigens, die De Rossi fb, wat een beest

[ Voor 24% gewijzigd door Hassiebassie op 18-03-2019 18:17 ]

@bvbal79 ik denk dat er meer te winnen valt met verbeteren van de speler i.p.v. het team zoals bean ook steeds over zichzelf zegt.

Ik zou Neymar overigens wel centraal gebruiken, zijn TOTS is echt een cheatcode.

[ Voor 24% gewijzigd door Bossie op 18-03-2019 19:26 ]

Bossie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:25:
@bvbal79 ik denk dat er meer te winnen valt met verbeteren van de speler i.p.v. het team zoals bean ook steeds over zichzelf zegt.

Ik zou Neymar overigens wel centraal gebruiken, zijn TOTS is echt een cheatcode.
Dat geloof ik best...alleen ben gewoon niet goed genoeg om mezelf te verbeteren. Alhoewel ik nu wel trots Gold2 heb gehaald moet ik zeggen, dan moet je ook wel redelijk het spel door hebben.
switch naar 41212(2) en verlies 6 potten op rij. Terug naar 4231 en gelijk 5-1 winst :P
Hou het hier maar bij ;)

Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:46:
switch naar 41212(2) en verlies 6 potten op rij. Terug naar 4231 en gelijk 5-1 winst :P
Hou het hier maar bij ;)
Post je 4231 CT/player instructies eens, dan kan ik die eens testen icm met de 41212 van SH-FR

@bvbal79 zolang ik meer win dan verlies ben ik al tevreden :+

[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 18-03-2019 20:57 ]

• Razz89
Iemand al ervaring met fb de rossi? Alles staat klaar om hem te halen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met hem.. heb nu kante..
Razz89 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:08:
Iemand al ervaring met fb de rossi? Alles staat klaar om hem te halen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met hem.. heb nu kante..
Erg blij met hem als invaller
Bossie schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:57:
[...]

Post je 4231 CT/player instructies eens, dan kan ik die eens testen icm met de 41212 van SH-FR

@bvbal79 zolang ik meer win dan verlies ben ik al tevreden :+
Balanced 5/3
Balanced 5/5/2/2
Spits, voorin blijven en achter de linies
ccam: voorin blijven
r+l cam: naar de 16
cdm: stay back en cov center
back: stay back

• Razz89
Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:42:
[...]

Erg blij met hem als invaller

[...]

Balanced 5/3
Balanced 5/5/2/2
Spits, voorin blijven en achter de linies
ccam: voorin blijven
r+l cam: naar de 16
cdm: stay back en cov center
back: stay back
Snap goed dat het voor jou een invaller is met jou team :p maar zou je hem boven kante nif verkiezen of dat niet?
Razz89 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:47:
[...]

Snap goed dat het voor jou een invaller is met jou team :p maar zou je hem boven kante nif verkiezen of dat niet?
Ik zou hem kunnen halen heb nu geen echte CDM, maar gebruik vooral prime Ballack in die positie.
Is het een aanrader, ik heb nog een rode 89 Donnaruma liggen om de prijs wat te drukken.

Razz89 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:47:
[...]

Boven kante nif zeker. Ook boven prime ballack. Als je hem kwijt kunt in je team zou ik hem zeker halen.

• Razz89
Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Boven kante nif zeker. Ook boven prime ballack. Als je hem kwijt kunt in je team zou ik hem zeker halen.
Laatste vraag.. wie zouden jullie op de blanco positie zetten met een budget van 600k?
Ingame wordt het 4222 of 4231.

https://www.futbin.com/19/squad/6161101

Het gaat er dus om dat hij naast de rossi komt..
Zlatan op 8 chem is geen probleem..

Dacht zelf aan bentacur maar misschien hebben jullie een ander idee..

Sta open voor aanpassingen!! :p

[ Voor 4% gewijzigd door Razz89 op 18-03-2019 22:32 ]

snip

[ Voor 98% gewijzigd door Bean77 op 18-03-2019 22:33 ]

• Razz89
We zitten elkaar te 'ninja snipen' haha
Ik denk dat bentancur de beste optie is idd. Ik zie 1-2-3 geen alternatief. Ook even naar Icons gekeken, maar ook niet iemand als cam gevonden die ik daar zou neerzetten.

• Razz89
Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:40:
[...]

We zitten elkaar te 'ninja snipen' haha
Ik denk dat bentancur de beste optie is idd. Ik zie 1-2-3 geen alternatief. Ook even naar Icons gekeken, maar ook niet iemand als cam gevonden die ik daar zou neerzetten.
Ja snipen gaat goed haha.
Ja precies dacht zelf ook dat bentancur besye optie was.. dan ga ik dit maar is samenstellen en kijken hoe het speelt! Alleen nog even twijfel of ik voor donnarumma of sczechny kies..
Bean77 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Gehaald voor 120k, futswap Suso is ook handig voor deze SBCs.

Ik heb de rossi ook gehaald maar ik ben er niet zo kapot van.
Ook niet slecht maar Naingolan is beter vind ik. Ook Allan sbc presteert iets beter.
Vind hem net wat te traag.
Heb hem vaak als stay back cm in 442 of cvm in een 4231.

Als ik hem selecteer en een bal probeer af te pakken dan lukt dat niet zo goed. Met Allan gaat dat beter. Bij mij tenminste.
Wat dat betreft zeggen ratings wel bar weinig deze fifa.
Gelukkig was hij niet duur.

Grappig is wel dat als hij cm speelt en niet stay back, dat hij ook wel komt assisteren als spits :)

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 18-03-2019 23:31 ]

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-12 18:51
Harribo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 23:29:
Ik heb de rossi ook gehaald maar ik ben er niet zo kapot van.
Ook niet slecht maar Naingolan is beter vind ik. Ook Allan sbc presteert iets beter.
Vind hem net wat te traag.
Heb hem vaak als stay back cm in 442 of cvm in een 4231.

Als ik hem selecteer en een bal probeer af te pakken dan lukt dat niet zo goed. Met Allan gaat dat beter. Bij mij tenminste.
Wat dat betreft zeggen ratings wel bar weinig deze fifa.
Gelukkig was hij niet duur.

Grappig is wel dat als hij cm speelt en niet stay back, dat hij ook wel komt assisteren als spits :)
Misschien is hij dan inderdaad niet jouw type speler want bij mij is hij echt een god.

Hij speelt bij mij samen met prime keane in een 424. Dus hun rol is gaten dichtlopen en de bal goed afgeven en nog geen speler gehad die het zo fijn doet.
stomley schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:02:
[...]

Misschien is hij dan inderdaad niet jouw type speler want bij mij is hij echt een god.

Hij speelt bij mij samen met prime keane in een 424. Dus hun rol is gaten dichtlopen en de bal goed afgeven en nog geen speler gehad die het zo fijn doet.
Zijn intercepties zijn ook waanzinning trouwens, net als gaten dicht lopen. Ik heb er ook shadow op zitten en snelheid is geen issue, hij haalt gewoon snellere spelers als Neymar in.
Ik denk dat dit wel (by far) de beste flashback speler is die is uitgekomen.

• tomk10
  • Laatst online: 26-12 14:35
FB de Rossi zeker doen. Super fijne cdm of cm en zeker de coins waard. Speelt bij mij op cm in 4-3-3 (4) en dan een catalyst er op voor snelheid en passing. Zijn fysiek en verdediging zijn al prima voor de cm positie. Wel op stay back om het gat op het middenveld op te vullen.

Heeft futmas matuidi vervangen bij mij. Twijfelde eerst nog maar geen spijt van.

• Nachtapotheker
Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 07:52:
[...]

Vlak Ibra niet uit ;)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:23
tomk10 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 08:08:
FB de Rossi zeker doen. Super fijne cdm of cm en zeker de coins waard. Speelt bij mij op cm in 4-3-3 (4) en dan een catalyst er op voor snelheid en passing. Zijn fysiek en verdediging zijn al prima voor de cm positie. Wel op stay back om het gat op het middenveld op te vullen.

Heeft futmas matuidi vervangen bij mij. Twijfelde eerst nog maar geen spijt van.
Hmm Futmas Matuidi staat er bij mij nog in in mijn 2e First Owner team. Misschien toch maar de Rossi overwegen dan..
Ibra heb ik vorige week van mijn bank afgegooid en naar de tribune verbannen nadat hij 2x simpele intikkers had gemist. FB Tevez zit nu ipv Ibra als spitsen sub op de bank en doet het qua afwerken veel beter. Maar op zich is Ibra ook een goede speler voor bepaalde speelstijlen (bal vasthouden/beschermen en dan doorpassen).

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12 19:55
[...]

Zijn intercepties zijn ook waanzinning trouwens, net als gaten dicht lopen. Ik heb er ook shadow op zitten en snelheid is geen issue, hij haalt gewoon snellere spelers als Neymar in.
dat heb ik met prime rijkaard. Wat een ongelooflijke stofzuiger en hij maakt ook nog met enige regelmaat een wereldgoal (corners vol op de slof erin schieten!)

• tomk10
  • Laatst online: 26-12 14:35
Joster schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:14:
[...]

Hmm Futmas Matuidi staat er bij mij nog in in mijn 2e First Owner team. Misschien toch maar de Rossi overwegen dan..
Als je de coins of spelers hebt zou ik het zeker overwegen. Het ligt natuurlijk ook aan je speelstijl of hij zal bevallen. Als je Matuidi nu als box to box gebruikt weet ik niet of hij de juiste vervanger is.

• Nachtapotheker
Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:20:
[...]

Ibra heb ik vorige week van mijn bank afgegooid en naar de tribune verbannen nadat hij 2x simpele intikkers had gemist. FB Tevez zit nu ipv Ibra als spitsen sub op de bank en doet het qua afwerken veel beter. Maar op zich is Ibra ook een goede speler voor bepaalde speelstijlen (bal vasthouden/beschermen en dan doorpassen).
Grappig, ik heb ze ook allebei, maar vind Ibra veel klinischer dan Tevez. 9 van de 10x begin ik met Ibra en ik breng Tevez als ik meer snelheid, wendbaarheid nodig heb.
Nachtapotheker schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:29:
[...]

Grappig, ik heb ze ook allebei, maar vind Ibra veel klinischer dan Tevez. 9 van de 10x begin ik met Ibra en ik breng Tevez als ik meer snelheid, wendbaarheid nodig heb.
Ik mis bij Ibra eigenlijk zijn kanonkogels en zijn afwerking in de 16 zoals ik dat heb ervaren met zijn tots van voorgaande edities. Ach misschien komt het nog wel goed bij een update ;)

Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:48:
[...]

Ik mis bij Ibra eigenlijk zijn kanonkogels en zijn afwerking in de 16 zoals ik dat heb ervaren met zijn tots van voorgaande edities. Ach misschien komt het nog wel goed bij een update ;)
Low-drivens rollen vaak bij hem al uit het doel voordat de animatie van de keeper voorbij is.
Wat mij vooral opvalt bij FB Ibra is zijn bijzonder goede passing.

• Kanters85
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-12 15:13
Wie heeft er ervaring met top icon socrates?

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Kanters85 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:04:
Ik heb hem, en echt top speler.
Doet goed met het spel mee, schiet ze er heerlijk in en is ook kopsterk.
Met engine erop heb je weinig last van zijn lage balance.
Ik speel 4-3-3(4)

• SH-FR
Kanters85 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 17:04:
Geweldige speler! Schot is fenomenaal, bijna een gegarandeerde goal. Hij is soms wat lomp (lage balans) maar kan wel geweldig dribbelen ondanks zijn lengte en fysiek. Passing top en zet fysiek ook nog wel eens iemand weg.

Echter raad ik hem niet aan als met deze SBC (neem aan dat je dan de SBC wilt gaan doen) al je coins om zeep te helpen. Past het wel ruim in je budget raad ik hem zeker aan.

Overigens nog iets; als je benieuwd bent naar hoe goed een speler is, kijk op YT naar MarshallHD. Heeft altijd hele goede reviews!
[...]

Dan doe ik waarschijnlijk iets niet goed met hem.
Hoe verdedig(en) jullie/jij?

Ik doe eigenlijk vrij weinig als ik verdedig. Het valt mij op dat zodra ik een speler van mij vóór de loop van de tegenstander met de bal ga selecteren, dat het dan juist verkeerd gaat. Vaak is de tegenstander een snelle Rashford en dan hap ik vaak verkeerd met mijn verdediger en dan wordt hij er zo ingeschoten. Ook omdat mijn keeper meer dan 50% door laat (Handanovic rttf, de rest was nog erger).

Ik vind trouwens zodra mijn spelers ook maar een beetje log worden door het spel of een andere reden, dat het dan bijna onmogelijk word om een bal af te pakken. En als dat wel lukt, hobbelt de bal weer naar de tegenstander of is het een vrije trap. Zo tikte ik een bal gewoon weg voor iemands voeten zonder hem aan te raken-> vrije trap.

Dus de vraag is ook, selecteren jullie de Rossi om een bal af te pakken of niet? Of: hoe verdedigen jullie?

Ibra blijft echt de beste spits voor mij die er is. Zo overheersend en frustrerend voor de tegenstander.
Zag ook opstellingen waarbij hij spits is tussen 2 icon cams. Lijkt me misschien ook wel wat.
Ik ben na maanden er nog steeds niet uit welke formatie nu het lekkerst speelt. Ik begin vaak 442 en wijzig tussentijds indien nodig. De ene avond tik ik daar de meesten mee weg , andere avond totaal niet.

Ik word soms ook gek van al die snelle aanvallende middenvelders van de tegenstander, lees : pl renjerot spelers. Daar is voor mij niet tegen te verdedigen met langzamere verdedigende middenvelders.
Vind het sowieso raar, waarom zijn de verdedigende middenvelders zo traag tov de aanvallende middenvelders in dit spel. Zo ook...waarom passen zoveel centrale verdedigers zo beroerd?
Als je het mij vraagt zo ik zeggen: ea wil dat er veel kansen ontstaan. Maar dit terzijde.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 19-03-2019 20:08 ]

Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:05:
[...]

Dan doe ik waarschijnlijk iets niet goed met hem.
Hoe verdedig(en) jullie/jij?

Ik doe eigenlijk vrij weinig als ik verdedig. Het valt mij op dat zodra ik een speler van mij vóór de loop van de tegenstander met de bal ga selecteren, dat het dan juist verkeerd gaat. Vaak is de tegenstander een snelle Rashford en dan hap ik vaak verkeerd met mijn verdediger en dan wordt hij er zo ingeschoten. Ook omdat mijn keeper meer dan 50% door laat (Handanovic rttf, de rest was nog erger).

Ik vind trouwens zodra mijn spelers ook maar een beetje log worden door het spel of een andere reden, dat het dan bijna onmogelijk word om een bal af te pakken. En als dat wel lukt, hobbelt de bal weer naar de tegenstander of is het een vrije trap. Zo tikte ik een bal gewoon weg voor iemands voeten zonder hem aan te raken-> vrije trap.

Dus de vraag is ook, selecteren jullie de Rossi om een bal af te pakken of niet? Of: hoe verdedigen jullie?

Ibra blijft echt de beste spits voor mij die er is. Zo overheersend en frustrerend voor de tegenstander.
Zag ook opstellingen waarbij hij spits is tussen 2 icon cams. Lijkt me misschien ook wel wat.
Ik ben na maanden er nog steeds niet uit welke formatie nu het lekkerst speelt. Ik begin vaak 442 en wijzig tussentijds indien nodig. De ene avond tik ik daar de meesten mee weg , andere avond totaal niet.

Ik word soms ook gek van al die snelle aanvallende middenvelders van de tegenstander, lees : pl renjerot spelers. Daar is voor mij niet tegen te verdedigen met langzamere verdedigende middenvelders.
Vind het sowieso raar, waarom zijn de verdedigende middenvelders zo traag tov de aanvallende middenvelders in dit spel. Zo ook...waarom passen zoveel centrale verdedigers zo beroerd?
Als je het mij vraagt zo ik zeggen: ea wil dat er veel kansen ontstaan. Maar dit terzijde.
Niet happen, net zoals met echt voetbal :+

Bossie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:27:
[...]

Niet happen, net zoals met echt voetbal :+
Ok maar dan doe je helemaal niets ?
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:32:
[...]

Ok maar dan doe je helemaal niets ?
Niet als geen rugdekking hebt, centrum dichthouden en tegenstander naar de zijkant proberen te dwingen.
Again, zoals met echt voetbal.

Het merendeel van het aanvalspel gaat om een overtalsituatie te creeren (man uitspelen via actie of combinatie) en/of openingen te creeren door verdedigers uit positie proberen te krijgen.

Bossie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Niet als geen rugdekking hebt, centrum dichthouden en tegenstander naar de zijkant proberen te dwingen.
Again, zoals met echt voetbal.

Het merendeel van het aanvalspel gaat om een overtalsituatie te creeren (man uitspelen via actie of combinatie) en/of openingen te creeren door verdedigers uit positie proberen te krijgen.
Dus als je rugdekking hebt van een cv, selecteer je de cvm om de bal af te pakken? Dan wel dus? Dat vind ik dus link.
Ik weet niet hoe het met jou gaat maar bij mij staat de spits van de tegenstander dan al randje 16 of in de 16. Of voorkom je dat?

Ok... niets doen en organiseren zal mij beter afgaan dan bal afpakken met logge verdedigers denk ik.

De enige waarmee ik dat trouwens wel goed kan, is Vrsaljko 87, was tijd geleden een nominee toty/sbc.
Koulibaly ook enigzins maar dan krijg ik zo'n beetje gegarandeerd een penalty tegen.
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:47:
[...]

Dus als je rugdekking hebt van een cv, selecteer je de cvm om de bal af te pakken? Dan wel dus? Dat vind ik dus link.
Ik weet niet hoe het met jou gaat maar bij mij staat de spits van de tegenstander dan al randje 16 of in de 16. Of voorkom je dat?

Ok... niets doen en organiseren zal mij beter afgaan dan bal afpakken met logge verdedigers denk ik.

De enige waarmee ik dat trouwens wel goed kan, is Vrsaljko 87, was tijd geleden een nominee toty/sbc.
Koulibaly ook enigzins maar dan krijg ik zo'n beetje gegarandeerd een penalty tegen.
Staat je verdediging dan niet te diep, vooral houthakkers al Koulibally wil je vooral buiten de zestien zijn werk laten doen.

Met je CDM/CM moet vooral de passlijnen door het centrum naar de spitsen/CAM afschermen waardoor je de aanval door het centrum voorkomt of minimaal vertraagd (je doet helemaal goed als de tegenstander opzij of terugspeeld).

Met je verdedigers moet je risicoloos spelen en 1:1 duels zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Bossie schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:41:
[...]

Low-drivens rollen vaak bij hem al uit het doel voordat de animatie van de keeper voorbij is.
Wat mij vooral opvalt bij FB Ibra is zijn bijzonder goede passing.
Nou lekker, ik heb de opstelling van bean van 4231. Zelfde instructies. Ze lopen er gewoon doorheen. Steeds staan mensen vrij.
En mijn keeper laat weer 100% door, ik word er echt gek van. Ik zal eens een video posten, zoveel gepruts van mijn spelers. Ik word er chagrijning van. Uiteraard gaan mijn kansen die ik heb op de paal.
Maar bedankt, het werkt dus niet.
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:26:
[...]

Nou lekker, ik heb de opstelling van bean van 4231. Zelfde instructies. Ze lopen er gewoon doorheen. Steeds staan mensen vrij.
En mijn keeper laat weer 100% door, ik word er echt gek van. Ik zal eens een video posten, zoveel gepruts van mijn spelers. Ik word er chagrijning van. Uiteraard gaan mijn kansen op de paal.
Probeer eens 10/15 games ermee te spelen voordat je het meteen opzij schuift, je zult simpelweg even moeten leren hoe een formatie/tactiek combinatie speelt.

Als je daarnaast steeds over dezelfde items blijft “klagen”, dan is de kans groot dat iets structureel fout doet en dan zal dat simpelweg blijven terugkomen onafhankelijk van je formatie/settings/team.

Hoe doe je het in WL?

Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:26:
[...]

En mijn keeper laat weer 100% door, ik word er echt gek van. Ik zal eens een video posten, zoveel gepruts van mijn spelers. Ik word er chagrijning van. Uiteraard gaan mijn kansen die ik heb op de paal.
Hoe kunnen ze nu ooit een 4231 formatie overal doorheen lopen? Overal staat een mannetje.
Je laat ze er gewoon express door, dat kan haast niet anders.

Verdedigende tips kan @Vissert wel geven, hij is een expert in het verdedigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bean77 op 19-03-2019 21:34 ]

• stomley
  • Laatst online: 27-12 18:51
Het belangrijkste is ook niet happen en rustig mee lopen tot de mogelijkheid ontstaat om de bal over te nemen.

Blijf liever voor de man lopen dan in te stappen en mis te zitten want dan ben je inderdaad een man kwijt.
Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:33:
[...]

Hoe kunnen ze nu ooit een 4231 formatie overal doorheen lopen? Overal staat een mannetje.
Je laat ze er gewoon express door, dat kan haast niet anders.

Verdedigende tips kan @Vissert wel geven, hij is een expert in het verdedigen.
Ze rennen er mij gewoon uit. Vooral een Pogba
Zodra ik de bal verlies voorin, lopen ze snel naar voren. Ik heb mijn cvms op stay back staan maar daar staan ze gewoon dan niet.
Dus ik snel terug sprinten met die logge cvms. achter de Pogba's aan..die zien mij al van afstand aankomen, dus kappen en draaien, dat is vrij simpel dan.
Het lijkt dan wel alsof ik met 2 cvms sta tegen 4 cams van de tegenstander.

Ik heb het nu 442 weer staan zoals ik het had, gaat beter. Ook weer compacter in de breedte qua verdedigen.
Maar ja wat in g*dsnaam moet ik doen aan een keeper die 100% doorlaat? Daar word ik echt gek van.
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 21:49:
[...]

Ze rennen er mij gewoon uit. Vooral een Pogba
Zodra ik de bal verlies voorin, lopen ze snel naar voren. Ik heb mijn cvms op stay back staan maar daar staan ze gewoon dan niet.
Dus ik snel terug sprinten met die logge cvms. achter de Pogba's aan..die zien mij al van afstand aankomen, dus kappen en draaien, dat is vrij simpel dan.
Het lijkt dan wel alsof ik met 2 cvms sta tegen 4 cams van de tegenstander.

Ik heb het nu 442 weer staan zoals ik het had, gaat beter. Ook weer compacter in de breedte qua verdedigen.
Maar ja wat in g*dsnaam moet ik doen aan een keeper die 100% doorlaat? Daar word ik echt gek van.
Dat kan dat potje wel weer beter werken, maar in het volgende potje kan het weer compleet anders zijn.
Rock, paper, lizard, spock is het simpelweg door gameplans.

Je moet simpelweg eens tegen de andere pc spelers hier gaan spelen, dan word het snel duidelijk waar het mis gaat en kun je daarmee aan de slag. WL is ook een plek om snel te leren, maar kan ook bijzonder vervelend zijn :+

Edit: ik ben wel nieuwsgierig naar dat filmpje.

Ja inderdaad ik doe iets niet goed denk ik. Hoewel ik ook wel vind dat ik veel tegen heb.
Maar het gaat nu weer lekkerder. 2 potjes gewonnen, hoewel de eerste er vrij weinig van kon.
Ik moet het eens opnemen hoe zo'n pot gaat. Heb nu Fraps geinstalleerd.

Ik blijf dat toch heel raar vinden en als je mij vraagt: de ea ai. Elke keer de eerste 5 potjes die slecht gaan.
Ik blijf trouwens ook vnl problemen ondervinden tegen pl teams, dat vind ik ook raar. Vooral Pogba, ik weet echt niet wat ik er tegen moet doen, die staat overal goed en aan de bal snel ook nog.

Ik blijf gewoon maar 442 staan, andere opstellingen vind ik toch te veel risico.
Die opstelling van Bean , de 4231, daar staan de cvm's ook veel aan de zijkanten. Dat zie ik terug in het verdedigen, ze laten naar mijn idee een groot gat vrij in het midden.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 19-03-2019 22:19 ]

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12 12:54
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:19:
Ja inderdaad ik doe iets niet goed denk ik. Hoewel ik ook wel vind dat ik veel tegen heb.
Maar het gaat nu weer lekkerder. 2 potjes gewonnen, hoewel de eerste er vrij weinig van kon.

Ik blijf dat toch heel raar vinden en als je mij vraagt: de ea ai. Elke keer de eerste 5 potjes die slecht gaan.
Ik blijf trouwens ook vnl problemen ondervinden tegen pl teams, dat vind ik ook raar. Vooral Pogba, ik weet echt niet wat ik er tegen moet doen, die staat overal goed en aan de bal snel ook nog.

Ik blijf gewoon maar 442 staan, andere opstellingen vind ik toch te veel risico.
Die opstelling van Bean , de 4231, daar staan de cvm's ook veel aan de zijkanten. Dat zie ik terug in het verdedigen, ze laten naar mijn idee een groot gat vrij in het midden.
Tip 1 : koop ook pogba! Bevalt goed
Tip 2: ik heb cvm op dek midden staan. Dan staan ze niet zo breed. Werkt wel wat beter.

4231 is soms heel fijn, maar ik merk dat ik in deze opstelling weinig creeer. Tijdje terug weer een teruggegaan naar good old 4411. Die werd in het begin nogal vaak gebruikt...

41212 is voor mij te compact . Wel 2 spitsen, Maas veels te druk door het midden.

433 is de enige opstelling die ik nog niet heb gebruikt in deze fut .

Probeer zelf wat opstellingen uit. Kijk waar het niet goed gaat en kijk welke opstelling dat zou kunnen oplossen. Misschien 4312

wijze woorden

Dan zet je de cdm's op cover center.

• tukkerterror90
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:43

Cvms bij instructies op midden dekken zetten, wat ik ook wel belangrijk vind is dat je minimaal 1 cvm hebt die een hoge verdedigende workrate heeft die zijn toch wat sneller terug in de omschakeling.
Bean77 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:24:
[...]

Dan zet je de cdm's op cover center.
heb ik al en stay back
Valandil schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 22:24:
[...]

Tip 1 : koop ook pogba! Bevalt goed
Tip 2: ik heb cvm op dek midden staan. Dan staan ze niet zo breed. Werkt wel wat beter.

4231 is soms heel fijn, maar ik merk dat ik in deze opstelling weinig creeer. Tijdje terug weer een teruggegaan naar good old 4411. Die werd in het begin nogal vaak gebruikt...

41212 is voor mij te compact . Wel 2 spitsen, Maas veels te druk door het midden.

433 is de enige opstelling die ik nog niet heb gebruikt in deze fut .

Probeer zelf wat opstellingen uit. Kijk waar het niet goed gaat en kijk welke opstelling dat zou kunnen oplossen. Misschien 4312
Tip 1 is de beste denk ik. Pogba is echt een held. Maar ja ik heb een serie a team.

Ben het verder met je eens, 4231 is te verdedigend, dan switch ik wel eens naar 433(4).
4231 doe ik als ik echt onder druk sta, boel dichthouden. Of als de tegenstander achterin met 5 man op 1 lijn staat.
Ook eens met 41212.

Wat dat betreft werkt 442 beter voor mij, eventueel met 2 cvms mij het beste. Vleugelspelers zijn onmisbaar vind ik.

Thanks

Ik blijf mij trouwens verbazen over swap Lasagna 84. Is net zo goed als Ibra.
Zal dat echt de snelheid zijn?
Ik zet nu ook wel eens Keita Balde if 83 op Cam, gaat ook lekker, ook snel.

Snelle spelers zijn enorm populair maar ik krijg de indruk dat ik er niet aan ontkom. Het maakt vaak net het verschil of ze eerder bij een bal zijn heb ik het idee. En of je dus weer terug moet verdedigen of verder met de aanval kan.

Ik scoor trouwens heel veel kopballen valt mij op. Soms weet ik het niet in de drukte en dan maar weer over de zijkanten en voor geven. Ibra, Perisic el, Balde, Lasagna, Icardi, Shearer zijn allemaal goede koppers.

[ Voor 96% gewijzigd door Harribo op 19-03-2019 23:36 ]

• Solotov
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12 14:40
Harribo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:26:
[...]

heb ik al en stay back

[...]

Tip 1 is de beste denk ik. Pogba is echt een held. Maar ja ik heb een serie a team.

Ben het verder met je eens, 4231 is te verdedigend, dan switch ik wel eens naar 433(4).
4231 doe ik als ik echt onder druk sta, boel dichthouden. Of als de tegenstander achterin met 5 man op 1 lijn staat.
Ook eens met 41212.

Wat dat betreft werkt 442 beter voor mij, eventueel met 2 cvms mij het beste. Vleugelspelers zijn onmisbaar vind ik.

Thanks

Ik zet nu ook wel eens Keita Balde if 83 op Cam, gaat ook lekker, ook snel.

Snelle spelers zijn enorm populair maar ik krijg de indruk dat ik er niet aan ontkom. Het maakt vaak net het verschil of ze eerder bij een bal zijn heb ik het idee. En of je dus weer terug moet verdedigen of verder met de aanval kan.

Ik scoor trouwens heel veel kopballen valt mij op. Soms weet ik het niet in de drukte en dan maar weer over de zijkanten en voor geven. Ibra, Perisic el, Balde, Lasagna, Icardi, Shearer zijn allemaal goede koppers.
Hahaha Lasagna net zo goed als Ibra :’)

Als ik jou over sommige spelers hoor snap ik wel dat ze zo door je team heen denderen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12 12:54
[...]

heb ik al en stay back

[...]

Dan je team aanpassen?
Ik heb een hybride team: PL, La Liga, Serie A en League 1...

Pogba kan je bijvoorbeeld linken met Matuidi of uit La Liga Varane.
Kan je ook linken met een de Bruyne of Lukaku die weer te linken is met Mertens

Hoe ziet je team er nu uit?

wijze woorden

Ibra en die Lasagna met elkaar vergelijken is als appels en stoelpoten met elkaar vergelijken. Totaal verschillend.

Eerlijke zelfreflectie is het startpunt om beter te worden. Op de punten die je waarneemt kijk je wat je beter ligt of niet ligt. Soms moet je wat fine tunen.
Kijk je tegen goals ook kritisch na. Hoe is de goal ontstaan. Heb je zelf zitten kloten in een 1 op 1 duel en maakte je de verkeerde keuze? Of stond er een tegenstander helemaal vrij en zo ja waar was jou speler? Was jouw speler ergens omdat je ingestapt had of dat je teveel risico had genomen in je aanval? Of past je formatie niet goed bij die van de tegenstander en moet je switchen?

Begin eens met deze basis uitgangspunten. Daar ben je voorlopig wel mee bezig. Als je het spel meer begrijpt merk je dat je ook beter zult worden in fifa.
Ik word door mijn team nog regelmatig weggespeeld door volledige gold teams maar wel met een speler die zijn team goed kent en dat optimaal gebruikt.

Solotov schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 00:07:
[...]

Hahaha Lasagna net zo goed als Ibra :’)

Als ik jou over sommige spelers hoor snap ik wel dat ze zo door je team heen denderen.
Tjonge wat zijn we weer aardig...
Bij mij gaat in elk geval Lasagna heerlijk. Net zo goed als Ibra. Heb jij Lasagna ook?
Anders kijk maar eens op fb of reviews, zo slecht is hij dus ook niet.

@Bean77 het zijn inderdaad wel verschillende spelers, ibra is veel meer een beest waar lasagna een vlugge handige spits is.
Ik heb het dan ook over het aantal goals /assists bij mij. Eerste staat nog steeds prime Shearer.
En ik heb inmiddels al een hele batterij spitsen getest.

Ik hap soms te snel. Maar ook als ik niet hap, vliegen ze er dan in. Dus dan weet ik het ff niet meer.
Dan kapt en draait een spits en schiet van afstand. In dat opzicht zijn ze zeker niet te vergelijken.

Wat ik zei, mijn keeper laat dan in die eerste potjes bijna alles door.
Of ze geven een steekpass naar een vleugel spits die dan 1 op 1 tegen de keeper staat.
En dat terwijl ik mijn backs op stay back heb staan en heel compact verdedig (niet breed).

Gisteren na weer een 5 potjes ging het eindelijk beter. Naingolan er weer in en opstelling naar 442 met cvms.
Maar of dat nu de oplossing is...

[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 20-03-2019 09:19 ]

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-12 13:59
Ik hap alleen wanneer mijn speler rugdekking heeft. En dan is het niet ene klein beetje happen maar gelijk volle bak erop.
sirkeith schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:19:
Ik hap alleen wanneer mijn speler rugdekking heeft. En dan is het niet ene klein beetje happen maar gelijk volle bak erop.
Volle bak? Daar bedoel je mee?

Als ik voorin de bal verlies, dan kan ik weer achter de middenvelders van de tegenstander aanrennen. Als die snel zijn dan heb ik ze pas bereikt als ze bijna mijn strafschopgebied bereiken. Hap ik met de cvm en ik zit verkeerd dan schieten ze gewoon langs mijn cv's op doel en mijn keeper is dan zo aardig om ze door te laten.

Ik probeer af en toe de offside trap om te voorkomen dat mijn verdedigende linie teveel achteruit loopt wat mijn middenvelders ook scheelt in de afstand terug rennen dan.
Dat scheelt iets want dan kan ik verder van mijn eigen doel af verdedigen.
Dat als ik dan verkeerd hap, is het niet meteen schieten en bingo.
Pagina: 1 ... 161 ... 200 Laatste