Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met kokend waterkranen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 16:22
Guido7619 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:47:

Eigenlijk wil ik overstappen naar de flex, dat ding met die uittrekbare slang. Maar dat heeft meer te maken met mijn vierkante wasbak waardoor het water en vuil slecht wegloopt dan met de quooker zelf. Ik had het idee dat je dan makkelijker de wasbak schoon kan spuiten.

Iemand ervaring met die Flex? Een losse flex kraan kost rond de 600 euro, hopelijk kan je die zo omzetten.
Ik heb de flex thuis; Gebruik de slang regelmatig om mijn wasbak uit te spoelen (hij is vrij breed). Wel moet je er echt mee opletten, dat je hem niet te veel eruit trekt. Hij kwam bij mij vast te zitten en wilde niet meer terug. Maar als je dat een beetje in de gaten houdt, is het een mooie (zeer makkelijke) extra feature.

• Guido7619
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 09:29
Miss_80 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:09:
[...]

Ik heb de flex thuis; Gebruik de slang regelmatig om mijn wasbak uit te spoelen (hij is vrij breed). Wel moet je er echt mee opletten, dat je hem niet te veel eruit trekt. Hij kwam bij mij vast te zitten en wilde niet meer terug. Maar als je dat een beetje in de gaten houdt, is het een mooie (zeer makkelijke) extra feature.
Bedankt voor je reactie. Ik heb een dubbele spoelbak, met recht bodem. Water loopt niet mooi naar het putje.

Het kost dus steeds heeel veel water om de hoekjes en zijkanten schoon te krijgen.

Hoever kun je die slang dan uitrrekken? En hoe heb je dat dan opgelost toen hij niet meer terug wilde?

Zie je dan aan de onderkant van de kraan een stuk slang nog zitten wat dan omhoog gaat als je die uittrekt? Wellicht kun je daar nog een tyrapje opzetten zodat je de slang niet te ver eruit kan trekken.

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-02 16:22
Je kan hem een aardig stuk eruit trekken; zou dat even voor je moeten nameten, maar ik kan er mijn hele wasbak mee schoon maken. Toen hij vast kwam te zitten heb ik hem via de onderkant weer los weten te trekken. Ik denk zelf dat de bal die eraan zit klem zat tussen de andere leidingen in het kastje. Was iig binnen 1 min weer opgelost. Denk alleen dat je het niet te vaak moet hebben en gewoon de slang met beleid moet behandelen

• Guido7619
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-02 09:29
Quooker heeft mij gebeld vandaag. De slang kan je er ongeveer 35 cm uittrekken. Er zit een bal onderaan welke wel eens klem komt te zitten tussen een leiding.

Verder kon je deze kraan niet zomaar overzetten op een bestaande boiler. Aan de hand van het serienummer op de boiler kunnen ze controleren of er een flex kraan op kan, aangezien deze kraan net weer een andere soft en -hardware vereist.

Mijn boiler is van 2016, precies gekocht op het moment dat de Flexkraan op de markt kwam. Het ronde model van de kraan sprak mij niet aan, maar gemak gaat het nu winnen van design.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 04-02 10:40

Wailing_Banshee

You're Next

Guido7619 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:03:
Mijn boiler is van 2016, precies gekocht op het moment dat de Flexkraan op de markt kwam. Het ronde model van de kraan sprak mij niet aan, maar gemak gaat het nu winnen van design.
Die van ons komt uit 2010, dus lang voordat er maar iets van een flex slang mogelijk was. Dat was één van de redenen dat wij voor 2 kranen zijn gegaan. Want ik wilde perse een douchekraan (met uittrekbare slang) hebben.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• vweereld
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 22:12
FulmeN schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:44:
[...]

Wij hebben hier ook last van gehad (C-kraan), dit is een erkend probleem.
Wanneer je contact opneemt met Grohe, zullen zij een modificatie uitvoeren aan de kraan.
Wij hebben sinds een maand de Grohe Red New Duo.
Werkt prima maar ook bij ons blijft het koud water wat doorlopen nadat de hendel dicht is gedaan.
Bij het kokend water stopt hij wel meteen na het loslaten van de sensorknop.
Toch ook maar eens contact opnemen met Grohe voor de modificatie.

• The_Duke
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33

The_Duke

ho gek!

Ik sta zelf op het punt een keuze te maken tussen de verschillende kook kranen. Als ik het zo een beetje doorlees dan werken de systemen van alle merken gewoon goed en is er vooral verschil in bediening en prijs.
Wat ik zelf eigenlijk veel interessanter vind is het eventuele onderhoud per systeem met bijbehorende kosten.
Zo kon mijn keukenleverancier melden dat de Franke 3 in 1 een filter gebruikt om de boiler schoon te houden maar dat dit filter elk jaar a 60 euro vervangen dient te worden omdat anders je garantie vervalt (Franke geeft trouwens 5 jaar garantie). Ook bij Selsiuz is het mogelijk om een filter te nemen en dat dit ook voor garantie min of meer verplicht is bij een water hardheid van meer dan 10 dH en dus ook elk jaar vervangen.

Wat zijn jullie ervaringen betreft het onderhoud?

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19:09
Ik heb een keuken gekocht met een Quooker flex. Ik kan upgraden naar een Cube om dan 'Spa rood' te kunnen tappen. Iemand ervaring daarmee?

• marvel27
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 15:39
vweereld schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:37:
[...]

Wij hebben sinds een maand de Grohe Red New Duo.
Werkt prima maar ook bij ons blijft het koud water wat doorlopen nadat de hendel dicht is gedaan.
Bij het kokend water stopt hij wel meteen na het loslaten van de sensorknop.
Toch ook maar eens contact opnemen met Grohe voor de modificatie.
Zoals je boven kon lezen hadden wij hetzelfde probleem. Gemeld bij Grohe, en binnen een week in 15min opgelost door een monteur. Die vertelde trouwens dat alle Grohe Red New Duo hier last van zouden hebben.

• vweereld
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-02 22:12
Hier is de monteur ook deze week langs geweest. Probleem was in een paar minuten opgelost. Kraan loopt nu niet meer na. Goede service van Grohe.

• koert85
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-02 16:51
coyote1980 schreef op zondag 2 december 2018 @ 08:34:
Zijn er hier inmiddels ook gebruikers van de koud/bruisend water functies die Quooker en Grohe leveren?

Ik heb het overwogen, maar neig naar het niet aanschaffen vanwege:
* Ik ben dol op het bruiswater van bar-le-duc met citroensmaak (fris en suikervrij). Uit de bruiskraan komt smaakloos water en dan moet ik daar weer wat zelf mee.
* De cube in het keukenkastje erbij zetten zorgt er echt voor dat alles eruit moet,, het staat dan echt vol met apparatuur.

Ik was benieuwd naar gebruikservaringen van mensen die dit wel geplaatst hebben. :)
Het smaakje moet je dan inderdaad zelf toevoegen.
Ik zelf ben heel blij met de Cube, makkelijk man koud en bruisend water meteen uit je kraan.
Heb hem nou ondertussen een paar maanden, we drinken meerdere glazen water per dag en heb nog geen een keer het co2 patroon moeten vervangen.
Is het goedkoper dan gewoon een flesje spa rood halen? Denk het niet, maar het is wel een stuk makkelijker.
twodigits schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:36:
Ik heb een keuken gekocht met een Quooker flex. Ik kan upgraden naar een Cube om dan 'Spa rood' te kunnen tappen. Iemand ervaring daarmee?
De Cube moet je erbij plaatsen, het is een extra (flink) apparaat wat je in je kast plaatst.

• RobinvLe
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 27-01 20:14
Ik ben me ook aan het verdiepen in kokendwater kranen en kwam het merk howat tegen, de reviews zijn alleen positief, ook al zijn het er nog geen 10 :( Maar 495,- solo boiler waarbij met mengventiel ook warmwater uit de kraan tappen mogelijk is. Toch ben ik voor de grohe red duo L-size gegaan, nette prijs 819,- incl verz.

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:15
twodigits schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:36:
Ik was geinteresseerd totdat ik de prijs hoorde. Adviesprijs is EUR 3500.
Dat vond ik te veel, voor een gewone Quooker met 7 liter boiler was ik onder de 2K klaar.

Tevens overtuigde het systeem in de keukenzaak mij niet - het bedienen kost wat behendigheid aangezien er 4 soorten water uit de kraan kunnen komen. Moeilijker dan ik gedacht had (je bezoek wil ook zelf wat water kunnen tappen). En de hoeveelheid prik viel tegen - dit zou wat te maken kunnen hebben met een patroon wat bijna leeg was.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• twodigits
  • Laatst online: 19:09
Wij zijn er ook niet voor gegaan, belangrijkste reden is dat we zoals iemand anders hier ook opmerkte het liefst spa rood / bar le duc met citroen drinken. ;)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

fonsoy schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:02:
[...]

Ik was geinteresseerd totdat ik de prijs hoorde. Adviesprijs is EUR 3500.
Dat vond ik te veel, voor een gewone Quooker met 7 liter boiler was ik onder de 2K klaar.

Tevens overtuigde het systeem in de keukenzaak mij niet - het bedienen kost wat behendigheid aangezien er 4 soorten water uit de kraan kunnen komen. Moeilijker dan ik gedacht had (je bezoek wil ook zelf wat water kunnen tappen). En de hoeveelheid prik viel tegen - dit zou wat te maken kunnen hebben met een patroon wat bijna leeg was.
Adviesprijs 3500 euro. En hoeveel kost een patroon? en hoeveel water kun je er dan uit halen? Hoeveel Spa rood moet je dan drinken om dat eruit te halen?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• koert85
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:23:
[...]

Adviesprijs 3500 euro. En hoeveel kost een patroon? en hoeveel water kun je er dan uit halen? Hoeveel Spa rood moet je dan drinken om dat eruit te halen?
70 voor 4 patronen.
De berekening heb ik niet gemaakt, maar het lijkt me heel sterk als je het er überhaupt uit haalt.

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:15
Je koopt dit product natuurlijk niet om goedkoper bruisend water te drinken - maar voor het gemak.
Vaak ben ik te vergeetachtig om zo'n fles water in de koeling te leggen.

Ideaal als je op een warme zomerdag wat bezoek hebt - aangezien de kraan moeiteloos wel 10 liter bruisend water kan produceren in een korte tijd. Dat scheelt veel gesleep met flessen water en het vullen van koelkasten.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• bertvanoosten
  • Laatst online: 22:58
koert85 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:28:
[...]

70 voor 4 patronen.
De berekening heb ik niet gemaakt, maar het lijkt me heel sterk als je het er überhaupt uit haalt.
70 liter uit 1 patroon volgens Quooker. Dat maakt €0.25 per liter

• koert85
bertvanoosten schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:50:
[...]

70 liter uit 1 patroon volgens Quooker. Dat maakt €0.25 per liter
Dan klopt het wel redelijk, dat je het er nooit uit haalt.
Als ik geen rekenfout maak, maakt dat rond de 620 liter voordat je het eruit hebt, ga ik uit van €1000,- voor een losse Cube.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

fonsoy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:45:
Je koopt dit product natuurlijk niet om goedkoper bruisend water te drinken - maar voor het gemak.
Vaak ben ik te vergeetachtig om zo'n fles water in de koeling te leggen.

Ideaal als je op een warme zomerdag wat bezoek hebt - aangezien de kraan moeiteloos wel 10 liter bruisend water kan produceren in een korte tijd. Dat scheelt veel gesleep met flessen water en het vullen van koelkasten.
Ben ik het voor een deel wel mee eens (voor ons kon een Quooker toen ook niet uit, maar wij hebben hem toch genomen, voor het gemak). De vraag is alleen: hoeveel gemakt levert het dan op? Kokend water gebruiken wij minimaal 2x per dag ('s morgens bij het ontbijt een kop thee en 's avonds een kop thee) en meestal vaker, het hele jaar door, als we thuis zijn. Maar hoe vaak drink je bruisend water op een dag?

• flam
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23:18
vweereld schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:49:
Hier is de monteur ook deze week langs geweest. Probleem was in een paar minuten opgelost. Kraan loopt nu niet meer na. Goede service van Grohe.
Vanochtend is de monteur langs geweest voor de modificatie. Hij was er 15 minuten mee bezig geweest en het was niet gelukt. De 2 slangen die hij mee had pasten niet goed in de uitloop waardoor de perlator er ook niet op kon, deze waren dus beide gescheurd. Hij zal nog een keer langs moeten komen om de hele uitloop te vervangen.

BTW Het duurde bijna 2 weken voordat Grohe het servicebedrijf had aangestuurd. Het servicebedrijf daarentegen belde me wel gelijk dezelfde dag op na de melding.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True