Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:37
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:46:
[...]

Je zal toch verkeerd aan het testen zijn, want routines werken nog niet...
Echt wel.
Net ingesteld en getest.
Wanneer ik zeg: "ok Google, goedenmorgen"
Dan begroet Google mij met mijn naam, doet de ingestelde lampen beneden aan en boven uit.
Leest mijn agenda punten van vandaag voor en ratelt het weer en nieuws voor.

Ik heb ook de routine voor "bedtijd" al ingesteld.
Ik kan alle lampen en slimme schakelaars gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Artwido schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:16:
[...]

Echt wel.
Net ingesteld en getest.
Dan begroet Google mij met mijn naam, doet de ingestelde lampen beneden aan en boven uit.

en heb je NL als primaire taal? en geen ENG als secundair? krijg jij effectief routines zichtbaar in google home app, of moet je routines configureren via commando ?
toch straf dat jij de enisgte bent waar het lukt :)

kan je screenshot maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Goedemorgen is een standaard zinnetje die altijd heeft gewerkt naar mijn weten. De 'bedtijd' niet.. Werkt 'bedtijd' ook als je dat tegen Google zegt?

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:33:
[...]

en heb je NL als primaire taal? en geen ENG als secundair? krijg jij effectief routines zichtbaar in google home app, of moet je routines configureren via commando ?
toch straf dat jij de enisgte bent waar het lukt :)

kan je screenshot maken?
Ik heb alleen Nederlandse. Heb zelfs secundaire taal uitgeschakeld.
Screenshot staan in het andere topic waar je mij hetzelfde vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Artwido schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:43:
[...]

Ik heb alleen Nederlandse. Heb zelfs secundaire taal uitgeschakeld.
Screenshot staan in het andere topic waar je mij hetzelfde vroeg.
ja, maar jij test te weining, jij hebt geen lampen geactiveerd, het zijn net die zaken die NIET werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
[...]

NoFate schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:43:
[...]
jij hebt geen lampen geactiveerd, het zijn net die zaken die NIET werken :)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
In de screenshots die hij getoond heeft, is er geen lamp actief in de routine... Hij zegt dat het werkt, maar het is niet geconfigureerd in zijn goedemorgend actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:29:
[...]

In de screenshots die hij getoond heeft, is er geen lamp actief in de routine... Hij zegt dat het werkt, maar het is niet geconfigureerd in zijn goedemorgend actie...
Kan zijn dat ie dat erna getest heeft, want hij claimt toch echt dat z'n lampen aan en uit gaan met "Goedemorgen":
[...]

Echt wel.
Net ingesteld en getest.

Mag hopen dat ie hier niet glashard zit te liegen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
ja, ik kan er ook niet aan uit, hij zegt dat zijn lampen aangaan bij goedemorgend, maar als je kijkt naar zijn sreenshot en zijn goedemorgend actie, dan zijn er geen lampen geconfigureerd bij de goedemorgend actie

dus er klopt iets niet :)

screen :
https://tweakers.net/ext/f/ZPyKTXZGlu8PqZJzCm5XSxep/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/IDWHrCGIFpjRjvd6wAO9ApTn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:35:
ja, ik kan er ook niet aan uit, hij zegt dat zijn lampen aangaan bij goedemorgend, maar als je kijkt naar zijn sreenshot en zijn goedemorgend actie, dan zijn er geen lampen geconfigureerd bij de goedemorgend actie

dus er klopt iets niet :)

screen :
https://tweakers.net/ext/f/ZPyKTXZGlu8PqZJzCm5XSxep/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/IDWHrCGIFpjRjvd6wAO9ApTn/full.jpg
Het vreemde is inderdaad wel dat ie eerst roept dat het werkt en op het screenshot van een uur later de lampen uit staan.
En zojuist zelf even geprobeerd, maar nee het werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
barrymossel schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:42:
[...]

Het vreemde is inderdaad wel dat ie eerst roept dat het werkt en op het screenshot van een uur later de lampen uit staan.
En zojuist zelf even geprobeerd, maar nee het werkt niet bij mij.
thats my point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Inderdaad werken de lampen niet. Je kunt ze wel instellen.
Ik heb te vroeg gejuicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Laatst online: 15-05 17:09
Rachid Finge heeft in andere topic aangegeven dat het nog niet in Nederland is uitgerold.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60868588

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
google notes en integraties gaat toch ook beschikbaar worden in het NL hoop ik? iemand die deze functie al ziet?? volgens dit artikel lukt het alleen als telefoon in ENG staat, ik hoop echt dat we weer niet moeten wachten voor NL ondersteuning, zoals routines wat eindeloos duurt

https://androidworld.nl/t...t-boodschappenlijst-keep/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

NoFate schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 19:59:
google notes en integraties gaat toch ook beschikbaar worden in het NL hoop ik? iemand die deze functie al ziet?? volgens dit artikel lukt het alleen als telefoon in ENG staat, ik hoop echt dat we weer niet moeten wachten voor NL ondersteuning, zoals routines wat eindeloos duurt

https://androidworld.nl/t...t-boodschappenlijst-keep/
Ah dus toch nog niet routines in NL. Ik vond het internet wel wat mistig hierover. Werkt het als je ENG op je foon instelt en daarna NL en ENG als 2e taal? Ik heb nu de Nest Mini en gewone Home thuis met Nedis Smart Life lampen en een Hue Bluetooth smartplug en je moet alles in de juiste volgorde benoemen voordat het werkt. Alles in ENG is voor mij te doen maar niet voor alle gezinsleden.

Edit: Ik las in de OP dat HUE niet perse in NL werkt? Nedis lampen werkten wel meteen. Ik kan gewoon zeggen: Licht aan, licht op 30% en dat gaat allemaal goed in NL. enige is wel dat het doorpraten of "En" zeggen als commando niet echt werkt nog maar dat ligt eventueel aan mij en hoe ik het zeg.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 14-12-2019 08:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 21:03
Zodra er een herinnering is, gaat er een lesje branden op de Google Home Mini. Volgens Google's eigen documentatie:
Eén lampje (wit) dat ongeveer tien minuten
blijft branden als er een melding beschikbaar is.

Zeg 'Hey Google, wat is er aan de hand?' om de melding te beluisteren
Ik kan doen wat ik wil, maar ik krijg er echt niet de herinnering uit. Iemand die dit wel voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12
Is het wel een herinnering in jouw account?

herinneringen die mijn vrouw heeft gemaakt krijg ik er ook niet uit, en vice versa

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
xFeverr schreef op zondag 15 december 2019 @ 10:08:
Zodra er een herinnering is, gaat er een lesje branden op de Google Home Mini. Volgens Google's eigen documentatie:

[...]

Ik kan doen wat ik wil, maar ik krijg er echt niet de herinnering uit. Iemand die dit wel voor elkaar heeft?
Het ledje gaat na een minuut of 10 uit.
Je kunt ook vragen "ok Google, wat is er aan de hand" dan krijg je de melding te horen.

[ Voor 16% gewijzigd door Artwido op 15-12-2019 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@Hmmbob Yes, is in mijn account. Maar het werkt niet.

@Artwido dat is inderdaad wat de handleiding zegt. Echter komt het apparaatje dan met onzin aanzetten, zoals: "ik hou er van om te ontspannen met een fijn achtergrondgeluid. Wil je een achtergrondgeluid kiezen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat doe ik verkeerd? Ik heb Nedis en Hue lampen in huis. Nedis werkt prima door de SmartLife app te koppelen via Home. Phillips Hue Bluetooth werkt door die App te koppelen maar de Bridge lukt niet als ik gewoon Phillips Hue wil koppelen. Home schiet terug naar de "voeg apparaat toe" pagina als de Phillips app gekoppeld wordt. De lampen van Phillips kunnen ook bluetooth dus ansich werkt het maar ik mis automatiseringen denk ik door dat ik het niet via de Bridge aan de praat krijg. Aangezien ik de Nedis lampen en wallswitches zonder mokken op het netwerk krijg en eigenlijk alles werkt dacht ik niet meteen aan mijn Tmobile thuis internet maar ja. Wat zou het kunnen zijn?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik krijg ok google niet geactiveerd op mijn Note 10+..

Alles staat op permissie toegestaan.
Ik kan voice match ook niet aanvinken in de instellingen. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ROFLASTC schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:05:
Wat doe ik verkeerd? Ik heb Nedis en Hue lampen in huis. Nedis werkt prima door de SmartLife app te koppelen via Home. Phillips Hue Bluetooth werkt door die App te koppelen maar de Bridge lukt niet als ik gewoon Phillips Hue wil koppelen. Home schiet terug naar de "voeg apparaat toe" pagina als de Phillips app gekoppeld wordt. De lampen van Phillips kunnen ook bluetooth dus ansich werkt het maar ik mis automatiseringen denk ik door dat ik het niet via de Bridge aan de praat krijg. Aangezien ik de Nedis lampen en wallswitches zonder mokken op het netwerk krijg en eigenlijk alles werkt dacht ik niet meteen aan mijn Tmobile thuis internet maar ja. Wat zou het kunnen zijn?
Inmiddels ontdekt dat ik alles van de Hue Bluetooth app moet migreren naar de Hue app om het op de bridge te krijgen. Soooo...Fixed!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23
ROFLASTC schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:15:
[...]

Inmiddels ontdekt dat ik alles van de Hue Bluetooth app moet migreren naar de Hue app om het op de bridge te krijgen. Soooo...Fixed!
Ik snap die Hue (en andere merken) Bluetooth-functie sowieso niet heel goed.
Hoe werkt dat nu juist? Als je met je telefoon te veraf bent kan je je lampen niet meer bedienen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik kreeg mail van Google met nieuwe commando's speciaal voor de kerst.
Alleen werken ze niet. Bijvoorbeeld: "ok Google vertel een kerstverhaal"
Dan blijft het akelig stil.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Artwido schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:51:
Ik kreeg mail van Google met nieuwe commando's speciaal voor de kerst.
Alleen werken ze niet. Bijvoorbeeld: "ok Google vertel een kerstverhaal"
Dan blijft het akelig stil.
Stille nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Fire69 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:46:
[...]

Ik snap die Hue (en andere merken) Bluetooth-functie sowieso niet heel goed.
Hoe werkt dat nu juist? Als je met je telefoon te veraf bent kan je je lampen niet meer bedienen toch?
Markt segmenten? 1 of 2 lampen met BT op de telefoon is makkelijker te betalen dan gelijk een hele bridge erbij.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 19-05 13:44
ROFLASTC schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:46:
[...]

Markt segmenten? 1 of 2 lampen met BT op de telefoon is makkelijker te betalen dan gelijk een hele bridge erbij.
Die bridge kost €35 als je een aanbieding afwacht en vaak zijn er interessante starterspakketten te koop.
Het bereik is dan wel meteen een stuk groter dan met Bluetooth, je kunt routines inplannen en je hebt buitenshuis verbinding. Koop je meer dan 1 of 2 lampen, dan is het het al snel waard. Zeker aangezien de niet-bluetooth lampen vaak in de aanbieding zijn (zeker bijv. Osram lampen in Duitse winkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Ik heb sinds kort een Lenovo Smart Clock (met Google Assistant) in huis en los van het feit dat Routines nog niet werken (in NL) heb ik nog iets dat me tegen staat.

Doorheen het huis heb ik op een aantal plekken mijn verlichting geschakeld met Klik Aan Klik Uit (via de ICS2000 Octopus), nou werkt dit allemaal prima met de Assistant samen.

Echter wil ik bijvoorbeeld de lichten in bepaalde kamers, niet gekoppeld hebben. Laatst gaf ik bijvoorbeeld het commando "Ochtendritueel" (wat een Scene in KlikAanKlikUit is), en verstond hij "8 lampen aan" en gingen er dus (random?, hoe wordt bepaald welke 8 xD) lampen in de slaapkamer aan 's ochtends vroeg, iets dat mij niet in dank werd afgenomen.

Ik heb de lampen al uit de kamer verwijderd in de Google Home App maar tevergeefs, iemand enig idee of je Assistant bepaalde apparaten kan laten negeren?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
@JunkieXP mijn ervaring:

Ik heb een lamp TV-kast links en TV-kast rechts. Als ik "TV-kast aan" zeg, zal Google Home dus deze twee lampen aanzetten, omdat ze hetzelfde voorvoegsel hebben.

Ook kun je scènes (van de ICS-2000) het beste starten met "start ...". Dus in dit geval "start ochtendritueel"

Check anders eens je Google Assistent geschiedenis om te kijken wat hij ervan gemaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hoe krijg ik Home zo ver Netflix in het hoofdmenu te starten zonder dat ik een film of serie moet kiezen... Mijn telefoon en overige apparaten heb ik op zowel Eng als NL zodat ik routines heb maar dat lijkt Home alleen maar slechthorend te maken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

xFeverr schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:07:
@JunkieXP mijn ervaring:

Ik heb een lamp TV-kast links en TV-kast rechts. Als ik "TV-kast aan" zeg, zal Google Home dus deze twee lampen aanzetten, omdat ze hetzelfde voorvoegsel hebben.

Ook kun je scènes (van de ICS-2000) het beste starten met "start ...". Dus in dit geval "start ochtendritueel"

Check anders eens je Google Assistent geschiedenis om te kijken wat hij ervan gemaakt heeft...
Naja dat was dus "8 lichten aan", blijf het vaag vinden, dat van die namen klinkt logisch, maar zo heten ze toch ook weer niet =P.

Hopen dat Routines snel ondersteund worden, kan ik meer specifieke scenario's gewoon gescript uitschrijven en minder kans op fouten.

Zappen met Harmony lijkt niet mogelijk he? Ik kan een Activity Activeren bijvoorbeeld met "Zet TV aan", maar vervolgens werken noch "Zet TV op.." noch "Zet / schakel / speel Harmony op..." achtige commando's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
Ik heb een slimme lamp omgeruild met een slimme schakelaar.
De lamp heb ik nu in een andere ruimte gebruikt.
De namen heb ik ook aangepast.
Maar wanneer ik in Google assistent de nieuwe naam roep dan schakelt hij nog steeds de oude situatie.

Ik heb al paar keer "alle apparaten synchroniseren" gedaan maar er veranderd niets.
Ook in Google Home staan nog de oude namen.
Iemand een oplossing?

Gevonden: je kunt ook in Google Home de namen aanpassen. Dan werkt het wel weer goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 03-01-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodygee
  • Laatst online: 28-05 16:57
038Robijno schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:43:
Ik krijg ok google niet geactiveerd op mijn Note 10+..

Alles staat op permissie toegestaan.
Ik kan voice match ook niet aanvinken in de instellingen. Wat doe ik fout?
Hier hetzelfde op de Pixel 4 XL. Iemand?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Voice Match op telefoons en tablets werkt bij vrijwel niemand momenteel. Voor Google Home (/mini) werkt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 10:23
Vandaag viel het mij op dat voicematch "ok Google" weer aan te zetten is in Google assistent :*) .
Het enige minpuntje eraan is dat het nog niet werkt bij mij. 7(8)7 Ik heb me schoor geroepen met hey Google en ok google maar het wil nog niet lukken.

Assistent

[ Voor 25% gewijzigd door Supertroeper op 10-01-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij mij is dat nog steeds grijs en uitgeschakeld. Waarschijnlijk is het dan een glitch geweest of zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Joen op 10-01-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 14:20
Supertroeper schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:29:
Vandaag viel het mij op dat voicematch "ok Google" weer aan te zetten is in Google assistent :*) .
Het enige minpuntje eraan is dat het nog niet werkt bij mij. 7(8)7 Ik heb me schoor geroepen met hey Google en ok google maar het wil nog niet lukken.

[Afbeelding: Assistent]
Sinds een paar dagen werkt het idd weer op mijn telefoon. Hij reageerde toen ik tegen mijn google home aan het praten was. Heb een oneplus 5t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertroeper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 10:23
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Sinds een paar dagen werkt het idd weer op mijn telefoon. Hij reageerde toen ik tegen mijn google home aan het praten was. Heb een oneplus 5t.
Bij mij reageert de assistent nog niet. In ieder geval niet vanaf mijn home screen terwijl de optie "ok google" nu wel ingeschakeld staat.

Heb je nog iets speciaals moeten doen om het aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Supertroeper schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:23:
[...]

Bij mij reageert de assistent nog niet. In ieder geval niet vanaf mijn home screen terwijl de optie "ok google" nu wel ingeschakeld staat.

Heb je nog iets speciaals moeten doen om het aan de gang te krijgen?
Heb niets gedaan. In het verleden ooit aangezet dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10-2020
Nuevocasa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:56:
[...]

Bij mij is voice match op telefoon niet aan te zetten (pixel 4). Hij reageert wel op ok Google op home screen (telefoon moet dus aan staan). Staat op ndl (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Supertroeper schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:29:

[Afbeelding: Assistent]
Ook voor mij staat deze optie nu aan, en dat is voor het eerst. In eerdere fases waarin mensen dit rapporteerden had ik nog niets. Alleen werkt het roepen inderdaad nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 14:47
Stel je al je gegevens in in de home app en als ik dan vraag , waar woon ik? zegt de tr.t dat ik dat eerst moet invoeren bij mijn google account. Al vele malen gedaan en als dat kreng nog 1 keer zegt waar ik die gegevens moet invoeren en hoe, dan leer ik haar vliegen.Bah het blijft een beta product. Gek trouwens dat als dat kreng je steeds maar niet snapt dat ik dan boos word ik dat ding als persoon ga zien kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 11:25
edtims schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:13:
Gek trouwens dat als dat kreng je steeds maar niet snapt dat ik dan boos word ik dat ding als persoon ga zien kennelijk.
Hahaha heel herkenbaar! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:57
Ik dacht net: ik probeer het gewoon eens. Ik zeg op m'n telefoon tegen de Assistent 'Routines' en zie daarna beneden een tandwiel. Als ik erop tik kan ik situaties aanmaken, uitzoeken welke lampen ik wil bedienen, via welke Google Home dat moet gaan, wanneer ik dat wil en noem maar op. Is het ondertussen stilletjes toegevoegd, of kan ik er van uit gaan dat al die routines niet gaan werken? Het lijkt behoorlijk compleet, zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:17
BobB schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:23:
Ik dacht net: ik probeer het gewoon eens. Ik zeg op m'n telefoon tegen de Assistent 'Routines' en zie daarna beneden een tandwiel. Als ik erop tik kan ik situaties aanmaken, uitzoeken welke lampen ik wil bedienen, via welke Google Home dat moet gaan, wanneer ik dat wil en noem maar op. Is het ondertussen stilletjes toegevoegd, of kan ik er van uit gaan dat al die routines niet gaan werken? Het lijkt behoorlijk compleet, zo.
Werkt het dan ook? Ik heb het zelf net ook geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat de routine ook wordt uitgevoerd als ik hem oproep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:57
Zapato schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Werkt het dan ook? Ik heb het zelf net ook geprobeerd, maar ik heb niet het idee dat de routine ook wordt uitgevoerd als ik hem oproep.
Ai, nee... Voor wat betreft de app lijkt alles prima te werken, maar inderdaad, er gebeurt gewoon niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Eerder had ik volgens mij iets gelezen over de incosistentie waarmee Google verzoeken wel of niet uitvoert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IaiIQctCvbn6ExCeOqzAEoXb/full.jpg
Eergister en al een aantal weken verstaat Google mijn verzoek en luisterd er keurig naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/deBHKh79HjEwWaMOksnztIT6/full.jpg
Een dag later verstaat Google hetzelfde maar zonder resultaat.

2 weken geleden had ik een soortgelijk probleem, maar toen was mijn Sonos om miraculeuze wijze ontkoppelt uit de kamer: Woonkamer. Dit is nu echter niet het geval, erg vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 18-01-2020 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artwido
Er zijn nu al twee televisie commercials die mijn Home activeren. Van die Nissan reclame en de Ben reclame waar dat meisje wil dat haar moeder minder appt.
Nu heeft Google al eerder dit soort commercials geblokkeerd in de GA zoals die van Burger King.
Maar hoe kunnen deze commercials geblokkeerd worden? Want het is best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Artwido schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:36:
Er zijn nu al twee televisie commercials die mijn Home activeren. Van die Nissan reclame en de Ben reclame waar dat meisje wil dat haar moeder minder appt.
Nu heeft Google al eerder dit soort commercials geblokkeerd in de GA zoals die van Burger King.
Maar hoe kunnen deze commercials geblokkeerd worden? Want het is best irritant.
Enige wat je er kan aan doen is op Facebook bij die bedrijven gaan zeiken.
Heb ik ook gedaan bij Orange, heeft alleen helemaal niks uitgehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JunkieXP schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:14:
Eerder had ik volgens mij iets gelezen over de incosistentie waarmee Google verzoeken wel of niet uitvoert.

[Afbeelding]
Eergister en al een aantal weken verstaat Google mijn verzoek en luisterd er keurig naar.

[Afbeelding]
Een dag later verstaat Google hetzelfde maar zonder resultaat.

2 weken geleden had ik een soortgelijk probleem, maar toen was mijn Sonos om miraculeuze wijze ontkoppelt uit de kamer: Woonkamer. Dit is nu echter niet het geval, erg vreemd.
Ik boek al lange tijd goede resultaten met "luister" in plaats van "stream".
Bij mij ging het vaak mis met "stream". Mede doordat ik Google Home tweetalig heb ingesteld met Nederlands als hoofdtaal en Engels als tweede taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Joen schreef op zondag 19 januari 2020 @ 01:11:
[...]

Ik boek al lange tijd goede resultaten met "luister" in plaats van "stream".
Bij mij ging het vaak mis met "stream". Mede doordat ik Google Home tweetalig heb ingesteld met Nederlands als hoofdtaal en Engels als tweede taal.
Ik had dat dan weer met "Stream" vs "Speel ... af" haha, maar 't is de kamer die 't probleem vormt volgens mij, want ze zegt ook welleens dat het op andere kamers wel kan (en Slaapkamer een keer of 2 geprobeerd in het verleden wat toen wel werkte). Luister geeft soortgelijke resultaten.

Merk dat die inconsistentie me wel irriteert, als het apparaat nu iets anders verstaat, prima, maar zelfs als het woord voor woord hetzelfde ontvangt toch wisselende resultaten, arghhh =p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
https://datanews.knack.be...witter#Echobox=1579511276

Signal en WhatsAppberichten wil hij bij mij niet voorlezen ('er zijn geen berichten'). Heeft iemand dat wel aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JLius schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 09:26:
https://datanews.knack.be...witter#Echobox=1579511276

Signal en WhatsAppberichten wil hij bij mij niet voorlezen ('er zijn geen berichten'). Heeft iemand dat wel aan de praat gekregen?
Ik gok dat ie dat alleen kan wanneer er een notificatie in de notificatiebalk staat. Redelijk nutteloos dus, want bij mij werkt de Google Assistant alleen maar door het scherm van mijn telefoon te activeren, ontgrendelen en dan pas "OK Google" te zeggen. In die tijd heb ik het bericht zelf al op mijn ontgrendelscherm gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 09:15
Weet iemand of en zo ja hoe je de audio uitvoer van je Google assistent kan aanpassen?

Reden: wanneer telefoon middles Bluetooth is aangesloten op de car kit (Ford Sync2) speelt hij geen geluid/spraak af.
Bij Google maps en Flitsmeister kan je als uitvoer 'telefoonspeaker' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-12-2023
Yes eindelijk werkt "ok google" maar helaas tijdelijk. ik moet de telefoon opnieuw opstarten en dan werkt het weer? s9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Joen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:49:
[...]

Ik gok dat ie dat alleen kan wanneer er een notificatie in de notificatiebalk staat. Redelijk nutteloos dus, want bij mij werkt de Google Assistant alleen maar door het scherm van mijn telefoon te activeren, ontgrendelen en dan pas "OK Google" te zeggen. In die tijd heb ik het bericht zelf al op mijn ontgrendelscherm gezien.
Nee, ook met notificatie doet hij het niet. Ik veronderstel dat het de bedoeling is om met je headphone of in de wagen te vragen om je berichten voor te lezen? Vroeger met mijn redmi note 3 werkte dat allemaal, in het ndl. Nu met mijn pixel 4 lijkt niets meer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Min of meer per toeval kwam ik er achter dat de Google Assistent toch zeker een deel van de functionaliteiten van de Logitech Harmony (Hub) ondersteunen.

De naam die je aan een activity geeft lijkt niet heel effectief, maar het type wel, in mijn geval gaat bijvoorbeeld "Vinyl afspelen" welke als icoontje de muzieknoot heeft aan met het commando "Zet Muziek luisteren aan".

Maar bij "TV Kijken" werken commando's als "Zet TV op Pauze", "Hervatten TV", "Zet de TV zachter" allemaal wel, maar geenszins krijg ik hem geschakeld naar een bepaald (favoriet) kanaal, noch via bijvoorbeeld SBS, maar ook niet door te zeggen "Zet de TV op 6" of zelfs "Zet de TV op het volgende kanaal".

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 12:06
JLius schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:04:
[...]

Nee, ook met notificatie doet hij het niet. Ik veronderstel dat het de bedoeling is om met je headphone of in de wagen te vragen om je berichten voor te lezen? Vroeger met mijn redmi note 3 werkte dat allemaal, in het ndl. Nu met mijn pixel 4 lijkt niets meer te werken.
Ik heb het bij mij werkend gehoord. Via mijn (Anker) koptelefoon.
Ik moest wel toegang tot notificaties aanzetten voor de Google App

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
JunkieXP schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:34:
Min of meer per toeval kwam ik er achter dat de Google Assistent toch zeker een deel van de functionaliteiten van de Logitech Harmony (Hub) ondersteunen.

De naam die je aan een activity geeft lijkt niet heel effectief, maar het type wel, in mijn geval gaat bijvoorbeeld "Vinyl afspelen" welke als icoontje de muzieknoot heeft aan met het commando "Zet Muziek luisteren aan".
Je kunt in de Google Home app een naam geven aan de activity en die zou moeten werken: "Zet [naam] aan".
Maar bij "TV Kijken" werken commando's als "Zet TV op Pauze", "Hervatten TV", "Zet de TV zachter" allemaal wel, maar geenszins krijg ik hem geschakeld naar een bepaald (favoriet) kanaal, noch via bijvoorbeeld SBS, maar ook niet door te zeggen "Zet de TV op 6" of zelfs "Zet de TV op het volgende kanaal".

Hebben jullie een idee?
Wat voor idee? Die commando's bestaan waarschijnlijk gewoon niet. Als ik zeg "Ga koffie zetten" doet ie natuurlijk ook niets... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa

Hebben jullie een idee?
Werkt helaas niet meer. Heeft het bij mij tot een paar maanden terug wel gedaan. Krijg nu telkens als reactie dat hij het niet begrijpt.

Op de hub heb ik één favoriet staan op het scherm staan. Als ik die selecteer gaat hij wel naar die zender. Geen idee hoe die daar terecht is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 11:25

Hebben jullie een idee?
In het Nederlands krijg ik het ook niet voor elkaar. In het Engels werkt het wel, "Switch the tv to channel 6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

barrymossel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:31:
[...]

Wat voor idee? Die commando's bestaan waarschijnlijk gewoon niet. Als ik zeg "Ga koffie zetten" doet ie natuurlijk ook niets... :?
Naja het duurde ook even voordat ik doorhad hoe ik de TV weer van Pauze af moest halen dus kon me zo voorstellen dat de vertaling van:
renem schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:35:
[...]

In het Nederlands krijg ik het ook niet voor elkaar. In het Engels werkt het wel, "Switch the tv to channel 6"
...wat ongelukkig gedaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
JunkieXP schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:01:
[...]

Naja het duurde ook even voordat ik doorhad hoe ik de TV weer van Pauze af moest halen dus kon me zo voorstellen dat de vertaling van:

[...]

...wat ongelukkig gedaan was.
TV van pauze deed ik eerst met: "pauzeer TV", daarna "speel TV af". Werkt voor mij allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:25
Vrijdag is mijn Google Nest Mini binnen gekomen (gratis gekregen vanwege Youtube Premium).
Maar tot nu toe is het een grote teleurstelling.
Ik heb (leve de privacy) alle opties aangezet en via de assistant mijn stem laten herkennen.
Iets simpels als “speel QMusic af” zou er volgens Google toe moeten leiden dat ik naar qmusic kan luisteren maar tot nu leidt elke opdracht tot "Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App".
Zie ik iets simpels over het hoofd? Wat voor informatie moet ik dan nog meer geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
@remmuz heb je de home mini in de juiste "kamer" in de home app staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Hij staat nu in de keuken, zowel fysiek als in de Home app.
Moet ik dat aan mijn commando toevoegen dan? Zoiets als : speel slam fm af in de keuken ?

Begin gewoon aan mezelf te twijfelen. Ik heb prima werkende systemen gemaakt op basis van b.v. Hombridge en Domoticz, maar zo’n simpel speakertje blijkt te moeilijk voor mij 😔

[ Voor 38% gewijzigd door remmuz op 26-01-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
remmuz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 11:07:
Vrijdag is mijn Google Nest Mini binnen gekomen (gratis gekregen vanwege Youtube Premium).
Maar tot nu toe is het een grote teleurstelling.
Ik heb (leve de privacy) alle opties aangezet en via de assistant mijn stem laten herkennen.
Iets simpels als “speel QMusic af” zou er volgens Google toe moeten leiden dat ik naar qmusic kan luisteren maar tot nu leidt elke opdracht tot "Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App".
Zie ik iets simpels over het hoofd? Wat voor informatie moet ik dan nog meer geven?
Qmusic is een bekend probleem. Als je zegt Qmusic Nederland werkt het bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Nuevocasa schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:14:
[...]

Qmusic is een bekend probleem. Als je zegt Qmusic Nederland werkt het bij mij wel goed.
‘Hey Google, stream Qmusic.’

Eerst moest er idd Amsterdam of Nederland bij, maar sinds een poosje werkt dit perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door Serena op 26-01-2020 12:30 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Serena schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:28:
[...]

Hey Google, stream QMusic.
Dat werkt niet bij iedereen. Bij m'n zwager lukte het alleen als je Nederland toevoegde. Bij mij werkt het wel gewoon. Geen idee waar dat nu door komt.

Dit was 2-3 weken geleden.

[ Voor 4% gewijzigd door Nuevocasa op 26-01-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
Bedankt voor alle suggesties, Het werkt helaas niet. Nog steeds "Als je daar hulp bij wil moet je me meer informatie geven, dat kan je doen in de Google Home App"
Het is inmiddels wel gelukt om het weerbericht op te laten lezen, maar dat is het ook wel zo’n beetje.
Mijn Hue lampen op commando aanzetten is ook geen succes. (Met Apple homekit had ik dat binnen 5 minuten werkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:04

cruncher

wanna crunch someone?

Hier zelfde met samsung s10 plus, hey google of ok google werkt niet
JLius schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:11:
[...]

Bij mij is voice match op telefoon niet aan te zetten (pixel 4). Hij reageert wel op ok Google op home screen (telefoon moet dus aan staan). Staat op ndl (België)

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-01-2024
Google Assistant op de Sonos Beam heeft een eigen wil. Ik heb in de Assistant in mijn telefoon en in de Home app mijn Hue lampen toegevoegd en ik kan ze daarvandaan ook bedienen (ook spraakgestuurd).
Als ik hetzelfde probeer vanaf de Sonos Beam, meldt ie doodleuk dat dat apparaat nog niet ingesteld is en dat ik dat op mijn Google Home kan doen. Ik heb overal hetzelfde mail adres, ik heb de Hue al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd in Home en Assistant en ik heb de Google Assistent al eens gevraagd om mijn apparaten te synchroniseren op Sonos. Niets lijkt te helpen. Binnenkort maar weer eens Alexa van stal halen denk ik, tenzij iemand hier een briljante oplossing heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
OK Google werkt bij mijn telefoon alleen nog wanneer de assistent al geopend is.
Dus zowel gelockd als geunlocked reageert de assistent niet op OK Google.
Wanneer ik bij de voicematch instellingen kijk zie ik wel dat mijn Home mini er bij staat. En die werkt gewoon goed. Maar mijn telefoon staat er niet bij.
Iemand idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Artwido schreef op zondag 16 februari 2020 @ 14:23:
OK Google werkt bij mijn telefoon alleen nog wanneer de assistent al geopend is.
Dus zowel gelockd als geunlocked reageert de assistent niet op OK Google.
Wanneer ik bij de voicematch instellingen kijk zie ik wel dat mijn Home mini er bij staat. En die werkt gewoon goed. Maar mijn telefoon staat er niet bij.
Iemand idee hoe dit te fixen?
Telefoon staat er bij mij ook niet bij, en werkt toch (wel enkel op home screen). Pixel 4. Op mijn OnePlus ging dat niet. Welke launcher gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
JLius schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:27:
[...]

Telefoon staat er bij mij ook niet bij, en werkt toch (wel enkel op home screen). Pixel 4. Op mijn OnePlus ging dat niet. Welke launcher gebruik je?
Gewoon de standaard van Galaxy s10+ de one ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Vraagje is het mogelijk om bij een Google device, zegmaar google assistant op een device wat geen telefoon is de volume aan te passen van de spraak? Zo ja hoe. Komt het wel erg hard over als je net wakker bent zegmaar of tegen de avond wanneer je iets vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
dutchnltweaker schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 00:44:
Vraagje is het mogelijk om bij een Google device, zegmaar google assistant op een device wat geen telefoon is de volume aan te passen van de spraak? Zo ja hoe. Komt het wel erg hard over als je net wakker bent zegmaar of tegen de avond wanneer je iets vraagt.
Volgens mij; Hey Google of Oke Google (werken beide) zet het volume naar 1 t/m 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Of via de Google Home app, of via het device zelf (manueel). Misschien eerst even aangeven over welk device je het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Op mijn Google Home mini werkt het prima als ik zeg "Hey Google, zet het volume op 40 procent.". En je kan het inderdaad ook via de Google Home app bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLius
Ja, manueel of via stem ('stiller').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
barrymossel schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:17:
[...]

Of via de Google Home app, of via het device zelf (manueel). Misschien eerst even aangeven over welk device je het hebt?
Gaat om een Sonos One met assistant. Google nest mini hier waarbij het wel in de Google home app kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Laatst online: 28-02 10:49
gr1542 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:55:
Google Assistant op de Sonos Beam heeft een eigen wil. Ik heb in de Assistant in mijn telefoon en in de Home app mijn Hue lampen toegevoegd en ik kan ze daarvandaan ook bedienen (ook spraakgestuurd).
Als ik hetzelfde probeer vanaf de Sonos Beam, meldt ie doodleuk dat dat apparaat nog niet ingesteld is en dat ik dat op mijn Google Home kan doen. Ik heb overal hetzelfde mail adres, ik heb de Hue al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd in Home en Assistant en ik heb de Google Assistent al eens gevraagd om mijn apparaten te synchroniseren op Sonos. Niets lijkt te helpen. Binnenkort maar weer eens Alexa van stal halen denk ik, tenzij iemand hier een briljante oplossing heeft.
Je hebt in de sonos app google assistant aangezet dus?

Je hebt de Sonos ook toegevoegd aan een ruimte in de google home app? Anders vraag je om de lampen aan te zetten, maar weet hij niet welke lampen.

Ik heb de beam in de woonkamer, een hub in de keuken, en op elke slaapamer een mini. Als ik aan een willekeurige vraag "zet de lampen aan" dan gaan de lampen van die ene ruimte aan. Als ik vraag "zet alle lampen aan" dan gaan alle lampen aan. En als ik aan de Sonos vraag "zet de keuken lampen aan"dan pakt hij die ruimte.

Maar als je de speaker niet aan een ruimte hebt toegevoegd moet je dus specifiek benoemen wat hij moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RensJ

Hebben jullie een idee?
Ik heb dit via de harmony app ingeregeld. "Schakel TV kijken in" - start de volgende acties: Zet TV aan, zet Decoder aan, Zet TV op HDMI 3, Zet DVR op kanaal 4

"Schakel netflix in doet": Zet TV aan, zet Decoder aan, Zet TV op HDMI 3, Zet DVR op kanaal 200, wacht 1 seconde, druk op rode knop van DVR remote (KPN wil extra knop om de app echt te starten). Hier krijg ik nog een keuze voor welk profiel (als je altijd de zelfde gebruikt kun je ook nog een keer "OK" toevoegen.

Schakel discovery in doet: ga naar kanaal 15 (ik heb dan TV kijken al aan staan, maar anders zou je daar dus de zelfde als "TV kijken" voor kunnen gebruiken.

Schakelen werkt(e?) in het engels wel gewoon, maar in NL niet lekker. Dus ik heb het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
RensJ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:11:
[...]

Je hebt in de sonos app google assistant aangezet dus?

Je hebt de Sonos ook toegevoegd aan een ruimte in de google home app? Anders vraag je om de lampen aan te zetten, maar weet hij niet welke lampen.

Ik heb de beam in de woonkamer, een hub in de keuken, en op elke slaapamer een mini. Als ik aan een willekeurige vraag "zet de lampen aan" dan gaan de lampen van die ene ruimte aan. Als ik vraag "zet alle lampen aan" dan gaan alle lampen aan. En als ik aan de Sonos vraag "zet de keuken lampen aan"dan pakt hij die ruimte.

Maar als je de speaker niet aan een ruimte hebt toegevoegd moet je dus specifiek benoemen wat hij moet doen.
Alles staat verder goed, want ik kan wel met mijn stem probleemloos de radio en tv aanzetten via de Beam. Alleen de Hue lampen willen niet. Die werken wel via de telefoon en GA, maar via de Beam krijg ik ze op geen enkele manier aan de praat. Met Alexa was dat een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
misschien even een paar screenshots van de home app (met de apparaten). Dan kan ik het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
RensJ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:33:
misschien even een paar screenshots van de home app (met de apparaten). Dan kan ik het vergelijken.
Ik krijg vandaag de Google Nest Hub te leen. Als het daar wel op lukt en op de Beam niet, dan wend ik mij tot de Sonos Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainHunt
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 16:26
Weet iemand of het mogelijk is pro-actief gesproken herinneringen op de google nest home te krijgen, bijvoorbeeld obv de agenda?
Bij herinneringen zelf verschijnt alleen een melding maar geen gesproken melding en bij agenda herinneringen moet ik er zelf naar vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 14:57
Mijn vriendin is blind. Ik heb door het huis heen nu een aantal Google Home devices staan, een oude mini op kantoor, en op de slaap- en woonkamer een Google Nest. Gelukkig lukt het haar goed om ze te gebruiken. Wel op een andere manier dan ik, ze haalt er meer uit qua informatie.

Het probleem wat we hebben is dat als er bijvoorbeeld via de Nest naar de radio wordt geluisterd dat het dan vaak heel erg moeilijk is om de Nest te stoppen. "Ok/Hey Google Stop" werkt zelden meteen. Ik heb de notificatie toontjes aanstaan als de Nest begint te luisteren. Het commando STOP werkt dus niet, of wordt niet herkend. Voor het gemak heb ik de voice recognition ingesteld op haar account en stem. Ik heb de recognition al een paar keer opnieuw ingesteld.

Zijn er andere commando's die ik kan proberen om de Nest zover te krijgen dat die meteen stopt? Zijn er andere oplossingen die ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Nu online
Koriel schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:11:
Mijn vriendin is blind. Ik heb door het huis heen nu een aantal Google Home devices staan, een oude mini op kantoor, en op de slaap- en woonkamer een Google Nest. Gelukkig lukt het haar goed om ze te gebruiken. Wel op een andere manier dan ik, ze haalt er meer uit qua informatie.

Het probleem wat we hebben is dat als er bijvoorbeeld via de Nest naar de radio wordt geluisterd dat het dan vaak heel erg moeilijk is om de Nest te stoppen. "Ok/Hey Google Stop" werkt zelden meteen. Ik heb de notificatie toontjes aanstaan als de Nest begint te luisteren. Het commando STOP werkt dus niet, of wordt niet herkend. Voor het gemak heb ik de voice recognition ingesteld op haar account en stem. Ik heb de recognition al een paar keer opnieuw ingesteld.

Zijn er andere commando's die ik kan proberen om de Nest zover te krijgen dat die meteen stopt? Zijn er andere oplossingen die ik kan proberen?
Misschien "stop muziek" of "stop radio"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zeg je/zij het commando in 1x, of met een pauze tussen "Hey Google" en "Stop"? Zeg namelijk altijd eerst "Hey Google" (de muziek gaat dan zachter) en vervolgens "Stop".

Dat werkt eigenlijk altijd, mits de 1e "Hey Google" gehoord wordt. Afhankelijk van het volume van de muziek wil dat nog wel een gemist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
@barrymossel Die gaan we eens proberen. Txs

@bartbh Het eerste commando Hey / Ok Google wordt herkend. Dat hoor je aan het toontje. Het is dan het STOP commando dat niet wordt herkend/begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joen
Ik heb er gelukkig slechts sporadisch last van dat er niet op het "stop" commando gereageerd word. Aangezien ik zelf wel goed kan zien is het voor mij slechts een kwestie van naar de Google Home mini toe lopen en 1 van de knoppen aan de zijkanten ingedrukt te houden. Een kleine irritatiefactor blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Koriel schreef op maandag 2 maart 2020 @ 10:11:
[...]Voor het gemak heb ik de voice recognition ingesteld op haar account en stem. Ik heb de recognition al een paar keer opnieuw ingesteld.
Het zal er misschien niks mee te maken hebben, maar waarom heb je niet jullie beide stemmen (accounts dus eigenlijk) toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Fire69 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:39:
[...]
Het zal er misschien niks mee te maken hebben, maar waarom heb je niet jullie beide stemmen (accounts dus eigenlijk) toegevoegd?
Ik heb eigenlijk alles in het Engels staan en de assistent reageert wel op mij, ook als ik commando's geef. Mij herkennen doet ie dan weer niet, een dat vind ik prima zo.
Het gaat echt primair om het "stop” commando. Dat wordt heel erg vaak niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr1542
gr1542 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:26:
[...]

Alles staat verder goed, want ik kan wel met mijn stem probleemloos de radio en tv aanzetten via de Beam. Alleen de Hue lampen willen niet. Die werken wel via de telefoon en GA, maar via de Beam krijg ik ze op geen enkele manier aan de praat. Met Alexa was dat een fluitje van een cent.
Inmiddels opgelost door een factory reset van de Beam te doen. Dat idee zag ik hier, of in de Sonos topics voorbijkomen. Dus voor degenen met eenzelfde probleem de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 22:50
Ik heb zelf meerdere google home’s en google home mini’s. Daarnaast wat randapparatuur zoals nest thermostaat. Meeste functies werken ok al het van maand tot maand echt enorm verschilt qua kwaliteit van Google Home AI tm consistentie van alle apparaten. Zou bijna zeggen dat het nog voor hobbyisten is. Anyway: sinds een week of 2 werkt het aan/uit zetten van de thermostaat niet meer. Hey google, zet de verwarming aan doet hij niet en geeft aan dat je moet zeggen ‘zet de thermostaat aan’. Hey google zet de thermostaat aan ‘begrijpt’ het weer niet. Apparaten gesynchronyseert. Lang verhaal kort, is dit weer zo’n hobbel waar iedereen last van heeft of is dit iets anders? Tikkie amateuristisch imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Joppiesaus2 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:31:
Ik heb zelf meerdere google home’s en google home mini’s. Daarnaast wat randapparatuur zoals nest thermostaat. Meeste functies werken ok al het van maand tot maand echt enorm verschilt qua kwaliteit van Google Home AI tm consistentie van alle apparaten. Zou bijna zeggen dat het nog voor hobbyisten is. Anyway: sinds een week of 2 werkt het aan/uit zetten van de thermostaat niet meer. Hey google, zet de verwarming aan doet hij niet en geeft aan dat je moet zeggen ‘zet de thermostaat aan’. Hey google zet de thermostaat aan ‘begrijpt’ het weer niet. Apparaten gesynchronyseert. Lang verhaal kort, is dit weer zo’n hobbel waar iedereen last van heeft of is dit iets anders? Tikkie amateuristisch imho...
Gebruik die opdracht hier nog steeds dagelijks…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:52

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sinds een week ofzo is het bij enorm hit & miss, zowel op mijn Home Mini als mijn gewone Home. Super vaak activeert hij zichzelf terwijl er zelfs niemand in de buurt aan het spreken is, dat was vroeger echt geen enkel probleem. "Hey Google" verstaat hij niet meer, enkel nog "Okay Google". "Stop" roepen om een alarm uit te zetten wil hij sinds kort ook niet meer, dat deed hij vroeger perfect. Nu moet er altijd een "Okay Google" voor.

Ik weet niet was het is, maar het is echt niet fijn meer om te gebruiken. Ik neig zelfs om hem uit het stopcontact te halen omdat het voor meer frustratie zorgt dan gemak. Vroeger werkte het gewoon feilloos :/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werra11
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-04 17:37
Goedemiddag,
Ik heb zelf 4 google nest mini's en 2 sonos speakers met de google assistent. Ik heb de sonos speakers en iedere individuele mini op een eigen google account. Dit zodat ik ieder google account kan koppelen met een ander spotify premium (family) account zodat je als je wil in iedere ruimte veschillende muziek kan draaien.

Nu wil ik alleen graag het "roep om" commando gebruiken. Alleen om 1 of andere reden broadcast dit dan alleen over speakers die aan hetzelfde google account gekoppeld zijn. Dus de 2 sonos speakers roepen op als je het aan 1 van de 2 vraagt. Maar alle mini speakers roepen om als je het 1 van die vraagt.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om als ik tegen welke speaker dan ook zeg "roep om" dat het dan bij alle speakers in huis ook komt.

-werra11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
werra11 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:13:

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen om als ik tegen welke speaker dan ook zeg "roep om" dat het dan bij alle speakers in huis ook komt.

-werra11
Ik ben het niet zeker maar ik denk dat je op alle devices minstens jouw Google account gaat moeten koppelen.
Sowieso is dat nodig als jij zelf meer dan 1 Mini wil gebruiken met Voice Match om iets aan te vragen wat voor jou persoonlijk is zoals je agenda.
Wij hebben hier 3 Mini's en een hub en ik heb aan alle devices al ons accounts gekoppeld. Dus 4 devices hebben 4 Google-accounts.
Dit heeft geen gevolgen voor de Spotify-accounts, die worden toch via de afzonderlijke Google-accounts gelinkt en met Voice Match weet hij dan wie vraagt om muziek te spelen en gebruikt de correcte Spotify-account.
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste