Ondanks de eventuele opties, vind ik dat je keuze toch bij je zelf ligt. Heb ook mensen om me heen en zeggen "Overheid(Statiegeld Nederland) verdient miljoenen aan statiegeld", maar in tegendeel laten mensen dat toe, door het niet in te leveren.
Kwestie van organisatie en automatie. Ze hebben al flesjes en blikjes ook verkocht. Innemen zou minder werk moeten zijn dan verkopen.
Ben daar niet mee eens. Bij verkoop komt niet alle bezoekers tegelijk naar binnen, maar enigszins verdeeld. Dat is veel makkelijker dan 100-400 man tegelijk statiegeld laten in leveren, zelfs met machines.
Kan garanderen dat bijna niemand zin heeft om nog eens na de film, in de rij te gaan staan voor 15/30/45/60 cent.
Grootste zaal bij Pathe is bijvoorbeeld 480 man..
Maar goed, geen idee verder, dat is wat ik voor mij zie.
Natuurlijk, het kan altijd slechter, maar laten we niet doen alsof dit nu zo'n geweldige oplossing is. Pathé maakt zich er makkelijk vanaf, dit is geen geweldige goede daad maar nauwelijks meer dan het wettelijke minimum..
Mee eens, maar ik zie persoonlijk wel het positievere er van in, voornamelijk voor de partijen waar het geld nu ligt. Dat Pathe dat heeft gedaan kan mij geen reet schelen, maar door de actie ligt er toch 1.5 miljoen euro verdeeld over 3 goede doelen.