Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Sigmasailor schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:40:
[...]

Die gasten van Doei Doei komen ineens met hele andere premies als je de verzekering ook echt gaat afsluiten! Opgepast dus.
Bij mij niet hoor, ik heb nu een e-niro 460 en een e-kona 465 via independer en dan kom je uit bij doei doei, ik heb ook nog 2 picanto;s daarscheelt de premie 20% tov huidige aanbieder dus die gaan volgende maand over

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Iemand al getest wat de wifi verbinding met je telefoon je extra biedt (kona/niro) ? Nog niet naar gekeken maar wel benieuwd of het wat toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
prettig schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:01:
Iemand al getest wat de wifi verbinding met je telefoon je extra biedt (kona/niro) ? Nog niet naar gekeken maar wel benieuwd of het wat toevoegt.
Volgens mij meer Live info van tom tom.

Wat hebben jullie eigenlijk als houder voor de RFID-pasjes? Ik zoek wat fancy maar wil eigenlijk niet een secrid...

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:20

elmo1

Kona Electric jan-2019

prettig schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:01:
Je krijgt inderdaad tomtom live services dus file informatie en flitsters (die moet je wel apart aanzetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

rob313 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Bij mij niet hoor, ik heb nu een e-niro 460 en een e-kona 465 via independer en dan kom je uit bij doei doei, ik heb ook nog 2 picanto;s daarscheelt de premie 20% tov huidige aanbieder dus die gaan volgende maand over
promovendum net geen 449 per jaar > 30.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1

elmo1

Kona Electric jan-2019

Happyhil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:35:
Sinds 2 weken rij ik rond in mijn mooie nieuwe Kona. Bij aflevering met volle "tank" stond het rijbereik op 470 km. Dit is in 2 weken tijd gezakt naar 395 km. Is dit normaal? We rijden alles op de Eco stand, doordeweeks niet op snelweg. In het weekend 240 km op snelweg, netjes rond de 100/105 km per uur.
dat is de standaard instelling, hij berekend op basis van je laatste 5 ritten de verwachte afstand.

Als je die 470 wil moet je ff een reset naar fabrieksinstellingen doen, maar ja dat is je eigen voor de gek houden.

Met dit weer is 300/330 met 120km/u een realistische afstand, rij je langzamer dan loopt dat een stuk op.

Heb nu met veel binnen door gereden en dan kom ik rond de 350km (90% lading). probeer zoveel mogelijk tussen de 20 en 90% SOC te blijven en 1 keer per maand naar de 100% dat schijnt het beste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
De Tweet bekijken van @PieterOmtzigt: https://twitter.com/Piete.../1089942289844178946?s=09

Draadje over de grote subsidie van de Kia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Wackmack we hebben tegenwoordig [embed] tags:

Dan had ik meteen gezien dat er niets nieuws te melden was ;)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:27
Vraag me af wanneer ze nou eindelijk eens subsidie gaan geven op 2dehands ev's. Die verdwijnen nu in grote aantallen naar het buitenland.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Daacuso schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:37:
Vraag me af wanneer ze nou eindelijk eens subsidie gaan geven op 2dehands ev's. Die verdwijnen nu in grote aantallen naar het buitenland.
Voor zover ik begrepen heb vanaf 2020, €6.000,- aanschafsubsidie (zowel voor nieuw als gebruikt als ik me niet vergis). Wordt wel weer vrij snel afgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Misschien gaan ze weer ineens afwijken van de 4% bijtelling en 10% doen. Dan kan gelijk de verklaring geen prive gebruik weer de deur uit. Dan krijgen ze weer 0%.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Electrons schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:51:
Misschien gaan ze weer ineens afwijken van de 4% bijtelling en 10% doen. Dan kan gelijk de verklaring geen prive gebruik weer de deur uit. Dan krijgen ze weer 0%.
Ach, de 4 % staat in ieder geval weer voor 60 maanden vast als je contract rond is. Zie over 5 jaar wel weer wat de mogelijkheden dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
IVIaarten schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Ach, de 4 % staat in ieder geval weer voor 60 maanden vast als je contract rond is. Zie over 5 jaar wel weer wat de mogelijkheden dan zijn.
Dat is het probleem. Moet zo lang wachten op de kona bestelling dat het risico er is dat de wetten al weer veranderd zijn.

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:36

PeaceNlove

Deugleuter

Electrons schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:51:
Dat.
En dan hoeven ze ook niet te verwachten dat ik er dan privé iets naast ga leasen of kopen. Die keren dat het dan echt nodig is pak ik wel een deelauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 14:44
Valt Dark Knigt ook onder grijs (galaxy Grey) of is die heel weinig uitgeleverd?

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
nessio schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:20:
Valt Dark Knigt ook onder grijs (galaxy Grey) of is die heel weinig uitgeleverd?
Ik gok van wel, kan me niet voorstellen dat er 0 zijn uitgeleverd, maar in de database van de RDW komt de kleur 'zwart' niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
nessio schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:20:
Yep valt daar ook onder, je kan bin RDW Kona's bekijken die op kenteken zijn gezet. Daar staat ook catalogus prijs bij, en de duurste versie is Dark Knight. Die lak is duurder vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 16-09 14:03
rob313 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Ook verzekerd met klasse 1 en diverse offertes opgevraagd 460 euro all risk + inzittende verzekering wel met maximaal noclaim, mijn eigen verzekering vroeg het dubbele.
Dus gezegt doei doei :)
Met veiligheidssystemen als ACC, LKA en het voorzichtige rijgedrag van de gemiddelde EV rijder, zou het voor verzekeraar het risico moeten afnemen, dus extra korting mogelijk mi.

460, overigens ook al scherp obv mijn ervaring.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

eltron schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:39:
[...]

Met veiligheidssystemen als ACC, LKA en het voorzichtige rijgedrag van de gemiddelde EV rijder, zou het voor verzekeraar het risico moeten afnemen, dus extra korting mogelijk mi.

460, overigens ook al scherp obv mijn ervaring.
En is zelfs inclusief de assurantiebelasting van 21%,

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:41
Op dit moment rij ik een VW Golf GTE. Ik heb afgelopen weekend proefgereden in een Hyundai Kona Electric.

Het viel mij toch enorm tegen :/ .
In de stad is de auto echt prima, erg comfortabel en vlot, maar op de snelweg vind ik de auto toch een stuk minder stabiel dan de Golf. Het stuurt ook wat te los, alsof je niet rechtstreeks stuurt. Ik heb ook de Lane-assist geprobeerd, maar die liet mij pingpongen van de ene naar de andere kant van de rijbaan (!). Bij terugkomst vertelde de verkoper dat dit waarschijnlijk met de regen te maken had |:(

Gelukkig regent het bijna nooit in Nederland.

Binnenkort ga ik toch nog de Kia e-Niro proefrijden, om zeker te weten of die niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Rixard schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:14:
Op dit moment rij ik een VW Golf GTE. Ik heb afgelopen weekend proefgereden in een Hyundai Kona Electric.

In de stad is de auto echt prima, erg comfortabel en vlot, maar op de snelweg vind ik de auto toch een stuk minder stabiel dan de Golf. Het stuurt ook wat te los, alsof je niet rechtstreeks stuurt. Ik heb ook de Lane-assist geprobeerd, maar die liet mij pingpongen van de ene naar de andere kant van de rijbaan (!). Bij terugkomst vertelde de verkoper dat dit waarschijnlijk met de regen te maken had |:(

Binnenkort ga ik toch nog de Kia e-Niro proefrijden, om zeker te weten of die niet anders is.
Heb ook pas geleden proefgereden. Maar dan in de e-niro. Ook deze auto stuurt erg los, maar dat ik denk ik ook niet te vergelijken met een golf gte. Van mij mag het ook wel iets strakker, maar ik ben het wel een beetje gewend. Mischien omdat dit een gezinsauto is? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Gezinsauto is de Kona allerminst. Nouja, behalve als je gezin uit 2 kindjes van 8 & 10 bestaat.

Als je gezin uit 3 kids in leeftijd kinderstoel bestaat.. mag je er gewoon een 2e auto naast hebben.

Moet nu zo weg. Spontaan. Auto bevroren. Instappen. Menu door. Minuut verder. Setting aangepast.

Gaat auto niet meer uit. Komt dat door pre-heat prgogramma? Ik wil gewoon dat de 5kW kachel aangaat als hij in t stopcontact zit. Doet hij ook niet.

Wat. Een. Irritatie.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:48:
Gezinsauto is de Kona allerminst. Nouja, behalve als je gezin uit 2 kindjes van 8 & 10 bestaat.

Als je gezin uit 3 kids in leeftijd kinderstoel bestaat.. mag je er gewoon een 2e auto naast hebben.

Moet nu zo weg. Spontaan. Auto bevroren. Instappen. Menu door. Minuut verder. Setting aangepast.

Gaat auto niet meer uit. Komt dat door pre-heat prgogramma? Ik wil gewoon dat de 5kW kachel aangaat als hij in t stopcontact zit. Doet hij ook niet.

Wat. Een. Irritatie.
Als je spontaan weg moet zet je de auto toch gewoon aan en op defrost? :? Gewoon via knopjes op je middenconsole ipv menutjes. Binnen 1-3 minuten is je auto warm genoeg dat de ijs er zo af glijdt..

Misschien is het geen gek idee om eens door het boekje te bladeren. Ik krijg het gevoel dat die niet hebt gelezen en veel van je frustraties daarmee voorkomen hadden kunnen worden.

Als je spontaan wilt pre-heaten aan de stekker moet je de vertrek tijd op 30 min vooruit zetten. Dan begint de auto gelijk met pre-heaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackerstamfer op 29-01-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Rixard schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:14:

Ook met regen zou er niet gepingpongd moeten worden. Je hebt wel de goede mode geprobeerd? Je hebt LFA en LKAS. Voor de beste ervaring heb je LFA nodig.
De Kona is een B-klasse SUV en is dus qua comfort vergelijkbaar met een polo/208/clio
Als je dus uit een C/D klasse auto komt ga je inderdaad iets achteruit qua comfort. Dat de auto duurder is dan je oude C/D klasse wagen doet daarbij niet ter zake.
Overigens: in de sport stand stuurt de Kona het zwaarst (wat ik persoonlijk lekker vind). Jammer genoeg blijft de sport stand niet staan bij aan/uit zetten van de wagen. De andere twee modi blijven wel gehandhaafd als je de wagen uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
rob313 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:13:
[...]

Klinkt goed, helaas lukt het mij zonder kenteken niet om iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Wat. Een. Irritatie.
Ik bedoel ook een gemiddelde gezin he. Er zijn meer gezinnen met 1 of 2 kinderen gok is dan gezinnen met 3 kinderen. Ik heb het trouwens wel over de niro. De pers noemt de niro ook wel een gezinscrossover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig

Wat. Een. Irritatie.
Normaal zet je dan de auto gewoon aan (paar minuten klaar).

Maar auto niet meer uit probleem: klopt, is me ook al paar keer overkomen.
Vrijdag: update voor instrumenten cluster .....

Kinderziektes noem ik dat maar: we zijn de eerste die hem "echt" testen en dingen doen die de ontwerpers niet kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
prettig schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Normaal zet je dan de auto gewoon aan (paar minuten klaar).

Maar auto niet meer uit probleem: klopt, is me ook al paar keer overkomen.
Vrijdag: update voor instrumenten cluster .....

Kinderziektes noem ik dat maar: we zijn de eerste die hem "echt" testen en dingen doen die de ontwerpers niet kunnen bedenken.
Softwarematige update? Weet je toevallig waar er gepost wordt door Hyundai wanneer er een update is, of het liefst nog, een changelog? :+

Gelukkig heb ik nog niet heel veel problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Zijn er mensen hier die een Kona met zonnedak rijden? Wellicht foto's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
psnepvangers schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Softwarematige update? Weet je toevallig waar er gepost wordt door Hyundai wanneer er een update is, of het liefst nog, een changelog? :+

Gelukkig heb ik nog niet heel veel problemen gehad...
nee, dealer belde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Had ik maar zo'n actieve dealer... Ik ben benieuwd wat het verder oplost!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Wellicht leuk om voor en na je software versie nummer even te noteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Boekje? :+

Ik snap dat ik hem zonder stekker aan kan zetten waardoor de 5kW kachel aangaat, en de auto binnen 3 minuten ontdooit is. Maar ik wil een compleet warme auto stappen die ontdooit is, en wat aan de stekker is gebeurd. Vooral op dagen dat ik haast heb, ver weg moet, etc.

Daarnaast wil ik gewoon op warme dagen 10 minuten voordat ik instap, vanuit een klant, even snel de auto voorkoelen. Kan ook niet.

En dat de auto niet uitgaat is dus een bug.

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:31:
Boekje? :+

Ik snap dat ik hem zonder stekker aan kan zetten waardoor de 5kW kachel aangaat, en de auto binnen 3 minuten ontdooit is. Maar ik wil een compleet warme auto stappen die ontdooit is, en wat aan de stekker is gebeurd. Vooral op dagen dat ik haast heb, ver weg moet, etc.

Daarnaast wil ik gewoon op warme dagen 10 minuten voordat ik instap, vanuit een klant, even snel de auto voorkoelen. Kan ook niet.
Wist je toch toen je hem kocht: geen app, geen remote voor climate ...... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 08:41
canth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:11:
Ook met regen zou er niet gepingpongd moeten worden. Je hebt wel de goede mode geprobeerd? Je hebt LFA en LKAS. Voor de beste ervaring heb je LFA nodig.
Ik heb na de proefrit aan de dealer laten zien wat ik had gedaan, en dat zou wel de goede stand geweest moeten zijn.
De Kona is een B-klasse SUV en is dus qua comfort vergelijkbaar met een polo/208/clio
Als je dus uit een C/D klasse auto komt ga je inderdaad iets achteruit qua comfort. Dat de auto duurder is dan je oude C/D klasse wagen doet daarbij niet ter zake.
Dat verklaart ook de grootte van de kofferbak inderdaad. Die viel me ook tegen en was zelfs kleiner dan in de Golf. Van buiten lijkt de Kona groter dan de Golf, maar schijn bedriegt. Van binnen blijft daar helaas weinig van over.
Overigens: in de sport stand stuurt de Kona het zwaarst (wat ik persoonlijk lekker vind). Jammer genoeg blijft de sport stand niet staan bij aan/uit zetten van de wagen. De andere twee modi blijven wel gehandhaafd als je de wagen uitzet.
Klopt. die zwaardere stand is in elk geval beter dan de 'comfort' stand

Wat me verder nog opviel is dat van de crica 80 auto's die bij deze dealer besteld waren, niemand had gekozen voor andere velgen (!) dat belooft wat voor wat we gaan zien op de wegen. Alleen de lakkleur is dus anders. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

prettig schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Wist je toch toen je hem kocht: geen app, geen remote voor climate ...... :z
Nou, zijn niet bepaald dingen waar ik om vroeg, maar waar ik gewoon vanuit ging.. Ik heb ook niet gechecked of er wel een stuur meegeleverd werd zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Binnenkort als 't vriest parkeer ik de Kona voor de inrit van 't hoofdkantoor, laat ik hem opvriezen. En dan 's ochtends tegen iedereen die 't terrein niet opkomt me verontschuldigen dat het simpelweg komt door ontbreken van optie's.. en dat ze maar dagje of 2 geduld moeten hebben, of totdat de dooi inzet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Nou, zijn niet bepaald dingen waar ik om vroeg, maar waar ik gewoon vanuit ging.. Ik heb ook niet gechecked of er wel een stuur meegeleverd werd zegmaar.
Ik zou zeggen, zet hem te koop en pak de winst. Koop een EV die het wel heeft. Het is inderdaad iets wat je gaat missen.

Je kan ook je vrouw opdragen om de auto te verwarmen en te koelen voor je weg gaat. :)

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Dan ben je er toch zelf bij...... blind kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 11:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Rixard schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:38:
[...]
Wat me verder nog opviel is dat van de crica 80 auto's die bij deze dealer besteld waren, niemand had gekozen voor andere velgen (!) dat belooft wat voor wat we gaan zien op de wegen. Alleen de lakkleur is dus anders. :?
Tja, 2000 euro meerprijs, dus bijna 40 euro/maand extra aftikken in de lease, 5 jaar lang.
Daarnaast niet geheel duidelijk wat de impact is van sommige velgen op de aerodynamica en dus verbruik?

Voor mijn e-Niro was het sowieso het contract er doorheen knallen om snel geleverd te krijgen. De verkoper deed geen enkele moeite om accessoires te slijten, was destijds ook nog zeer weinig over bekend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Klopt. Uit een boekje, een half jaar geleden. Tja. Maar als iedereen 't maar zo accepteert als makke schapen gebeurt er sowieso niets. Beetje kritisch zijn mag, toch.

Ik heb andere velgen erbij gekocht, voor m'n zomerbanden. En de sideskirts, ander kleur dak, trekhaak, fietsendrager, dakdragers. En was een of ander laadding voor je telefoon als optie, die had ik ook besteld. Maar die bestond achteraf toch niet, omdat die al ingebouwd was.

[ Voor 45% gewijzigd door SunshineCompany op 29-01-2019 10:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wackerstamfer
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:44:
Binnenkort als 't vriest parkeer ik de Kona voor de inrit van 't hoofdkantoor, laat ik hem opvriezen. En dan 's ochtends tegen iedereen die 't terrein niet opkomt me verontschuldigen dat het simpelweg komt door ontbreken van optie's.. en dat ze maar dagje of 2 geduld moeten hebben, of totdat de dooi inzet.
of je stapt in
zet de auto aan
drukt op front defroster
drukt op rear defroster
drukt op heat

wacht 1 - 2 min. En rijdt weg.

Een EV heeft instant warme lucht en hoeft niet zoals een ICE te wachten tot de motor enigzins warm is.
Jouw geval is meer verwachtingsmanagement en luxe problemen.

Het niet kijken wat voor opties in de auto zitten vind ik nogal raar |:( Blijkbaar ben je een ander segment gewend. Neem een e-tron, alles wat je wilt, maar moet je wel 3x zo veel geld voor neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik heb gevraagd of er stand-verwarming in zat, dat werd bevestigd door de dealer.. Wat ook klopt, maar er werd niet bijverteld dat het een buggy draak van een optie is wanneer je niet volgens een vast rooster rijdt.

Verder had ik hiervoor een Ampera, zelfde segment, die had 't prima voor elkaar, met 1 druk op de knop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YStunnenberg
Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:50:
[...]

of je stapt in
zet de auto aan
drukt op front defroster
drukt op rear defroster
drukt op heat

wacht 1 - 2 min. En rijdt weg.
Zou een raspberry pi inbouwen een optie zijn? Je kan een robot aan kunen sturen die voor jou op de kopjes drukt. Heb je altijd een passagier bij je, wel zo gezellig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Ik hoor via via dat als je bij de I-Pace teveel stroom geeft dat je de carrosserie krom trekt trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:01:
Ik hoor via via dat als je bij de I-Pace teveel stroom geeft dat je de carrosserie krom trekt trouwens?
Dat gebeurde bij mijn opgevoerde Puch vroeger ook. Maar bedoel je te veel stroom bij laden of het stroom pedaal intrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

YStunnenberg schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:57:
[...]

Zou een raspberry pi inbouwen een optie zijn? Je kan een robot aan kunen sturen die voor jou op de kopjes drukt. Heb je altijd een passagier bij je, wel zo gezellig. :)
Misschien zo'n leuke pop uit Japan eraan vast knopen? Goed idee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

YStunnenberg schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Dat gebeurde bij mijn opgevoerde Puch vroeger ook. Maar bedoel je te veel stroom bij laden of het stroom pedaal intrappen?
Pedaal. Ik wilde gas schrijven, maar da's ook niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:49:
Klopt. Uit een boekje, een half jaar geleden. Tja. Maar als iedereen 't maar zo accepteert als makke schapen gebeurt er sowieso niets. Beetje kritisch zijn mag, toch.

Ik heb andere velgen erbij gekocht, voor m'n zomerbanden. En de sideskirts, ander kleur dak, trekhaak, fietsendrager, dakdragers. En was een of ander laadding voor je telefoon als optie, die had ik ook besteld. Maar die bestond achteraf toch niet, omdat die al ingebouwd was.
Hier ook uit boekje en een keer snel bekeken op event en gelijk orders geplaatst.
Maar toen was al duidelijk dat de kans op een app klein was, auto was klaar toen.

En natuurlijk blijven we zeuren bij Hyundai en Kia: geen app .... belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:15
Heeft iemand al EVnotify met een OBD2 dongel geprobeerd trouwens? De MijnKia app geeft nou niet echt heel veel informatie over de laadtoestand..

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
SunshineCompany schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:51:
Ik heb gevraagd of er stand-verwarming in zat, dat werd bevestigd door de dealer.. Wat ook klopt, maar er werd niet bijverteld dat het een buggy draak van een optie is wanneer je niet volgens een vast rooster rijdt.

Verder had ik hiervoor een Ampera, zelfde segment, die had 't prima voor elkaar, met 1 druk op de knop.
Ik heb ook het idee dat je de ergste kou met stoel- en stuurverwarming ook al wel aardig tegen gaat. Ik heb tot nu toe nog geen kou geleden in ieder geval en kan hem ook niet altijd aan een laadpaal voorverwarmen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53
Kun je de auto starten en defrosten en opwarmen terwijl deze nog aan de laadpaal staat? En dan daarna bezig gaan met loskoppelen op de paal (die RFID heeft)? Scheelt toch weer een minuut veel vermogen van de accu trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Als je een pre-heat schedule aan hebt staan (bijv 7:00) (maar geen charging schedule of je zit al boven je ingestelde limiet).

Als je dan voorop op de "scheduled charging deactivation button" drukt, wat zal er dan gebeuren? Gaat Kona laden ? pre-heaten ? niks ?

Iemand dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
The__Virus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:14:
Kun je de auto starten en defrosten en opwarmen terwijl deze nog aan de laadpaal staat? En dan daarna bezig gaan met loskoppelen op de paal (die RFID heeft)? Scheelt toch weer een minuut veel vermogen van de accu trekken.
Ik heb het niet getest, maar ik heb ook niet het idee dat het uiteindelijk heel veel uitmaakt.
Wegrijden met opwarmen auto, stuurverwarming en stoelverwarming doe ik regelmatig en de range impact lijkt mee te vallen en voor dagelijks gebruik geen probleem. Alleen wanneer je de max afstand uit je batterij wil halen die keer kan het uitmaken, maar anders ga ik me er echt niet druk om maken.

Stroom zat in de batterij verder en of de stroomkosten er bij komen met iets meer opladen of met opwarmen maakt mij niet uit.

Dat gezegd ik heb wel standaard de 2 vertrektijden geconfigureerd en die pas ik regelmatig aan zodat ik in een warme auto stap.

Op mijn werk zet ik direct laden aan trouwens en niet persé wachten met laden zodat deze vol zit bij vertrek. Dit doe ik met name omdat door meerdere EVs het kan zijn dat je na 4 uur laden kunt worden gevraagd te vertrekken zodat een ander ook kan laden. (tot nu toe nog niet meegemaakt hoor en we hebben 2 laadpunten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

The Third Man

The Third Jellyfish

The__Virus schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:14:
Scheelt toch weer een minuut veel vermogen van de accu trekken.
Stel dat zo'n systeem 5000 watt trekt (lijkt me veel, maar laten we het ruim inschatten), dan is dat voor 1 minuut welgeteld 0,083 kWh. Dat ga je echt niet merken op je range. Dit is waarom een waterkoker niet substantieel bijdraagt aan je energierekening en je wasdroger wel terwijl ze beiden makkelijk 2 kW of meer trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 29-01-2019 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:44:
Als je een pre-heat schedule aan hebt staan (bijv 7:00) (maar geen charging schedule of je zit al boven je ingestelde limiet).

Als je dan voorop op de "scheduled charging deactivation button" drukt, wat zal er dan gebeuren? Gaat Kona laden ? pre-heaten ? niks ?

Iemand dat al geprobeerd?
Niks.... "scheduled charging deactivation button" --> die heb je niet ingesteld, dus valt er niks te deactiveren....

Hier pre-heat gewoon ingesteld zonder te laden (schedule). Werkt prima (moet alleen aan de stekker... beetje stom).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• herraldm
  • Laatst online: 17-08-2019
Vandaag weer naar Dusseldorf geweest. Flinke file en mijn bezoeker bijna zijn vlucht gemist. Maar dankzij waze en de 180 km/uur op de teller hebben we het nipt gehaald. Precies bij 180 stopt de Niro. Gaat niks harder. Viel me nog mee. En ging perfect. Maar is niet iets wat je vaak zult doen. Eerste 1000km op de teller. Bevalt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:26
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:11:
[...]
Stel dat zo'n systeem 5000 watt trekt (lijkt me veel, maar laten we het ruim inschatten), dan is dat voor 1 minuut welgeteld 0,083 kWh. Dat ga je echt niet merken op je range. Dit is waarom een waterkoker niet substantieel bijdraagt aan je energierekening en je wasdroger wel terwijl ze beiden makkelijk 2 kW of meer trekken.
Dat hangt volledig van de buiten temperatuur af. Als de auto in -15 graden buitenstaat maakt het flink uit.

Zo'n koude batterij is echt funest voor je range. Wat betreft de cabine temperatuur ben ik het met je eens, maar ik gok dat het preheaten ook de batterij zal verwarmen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AeoIus
herraldm schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:21:
Vandaag weer naar Dusseldorf geweest. Flinke file en mijn bezoeker bijna zijn vlucht gemist. Maar dankzij waze en de 180 km/uur op de teller hebben we het nipt gehaald. Precies bij 180 stopt de Niro. Gaat niks harder. Viel me nog mee. En ging perfect. Maar is niet iets wat je vaak zult doen. Eerste 1000km op de teller. Bevalt fantastisch!
Ik ben laatst gestopt bij de 170 maar dat ging makkelijk. En vandaag ook de 1000 km aangetikt tot volle tevredenheid. Wat is dit fijn rijden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kdeboois schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Dat hangt volledig van de buiten temperatuur af. Als de auto in -15 graden buitenstaat maakt het flink uit.

Zo'n koude batterij is echt funest voor je range. Wat betreft de cabine temperatuur ben ik het met je eens, maar ik gok dat het preheaten ook de batterij zal verwarmen.
Ben benieuwd of er straks iemand eens goed gaat onderzoeken wat preheaten precies doet en wat het effect is. Bjørn zn ervaring is dat de batterij bij vrieskou sneller afkoelt dan hard rijden en de batterijverwarming aan warmte erin kunnen pompen, de vraag is dus of ie niet al te ver is afgekoeld wanneer je bij de eerste snellader profijt krijgt van een warme accu.
Die Engelsman met zn Kona die regelmatig een filmpje post zag al dat preheaten veel stroom trekt terwijl 3 minuten full power defrosten net zo makkelijk is en veel minder energie kost. Verschil in energie kan wel eens het verwarmen van de batterij zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
prettig schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:15:
[...]

Niks.... "scheduled charging deactivation button" --> die heb je niet ingesteld, dus valt er niks te deactiveren....

Hier pre-heat gewoon ingesteld zonder te laden (schedule). Werkt prima (moet alleen aan de stekker... beetje stom).
Kon zijn dat hij dan spontaan begon te pre-heaten aangezien ook het laden wordt overruled :) ik had hoop :X

Als je aan het pre-heaten bent, kan je dan stekker er uit halen? Bjorn liet in zijn review van de e-tron zien dat hij met geen mogelijkheid de stekker los kreeg. Pas toen hij preheat uit zette werd die geunlocked. Ondanks dat het laden al klaar was en was gestopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackerstamfer op 29-01-2019 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Ben benieuwd of er straks iemand eens goed gaat onderzoeken wat preheaten precies doet en wat het effect is. Bjørn zn ervaring is dat de batterij bij vrieskou sneller afkoelt dan hard rijden en de batterijverwarming aan warmte erin kunnen pompen, de vraag is dus of ie niet al te ver is afgekoeld wanneer je bij de eerste snellader profijt krijgt van een warme accu.
Die Engelsman met zn Kona die regelmatig een filmpje post zag al dat preheaten veel stroom trekt terwijl 3 minuten full power defrosten net zo makkelijk is en veel minder energie kost. Verschil in energie kan wel eens het verwarmen van de batterij zijn.
Precies! Het hele preheat verhaal duurt ook gewoon 30 minuten. In 5 - 10 min is de auto natuurlijk ook al zat warm...

Hetzelfde geldt voor de winter mode. We weten dat het een bescherming van de accu is. Bij <20% SOC en -10C zal je een soort turtle mode krijgen. Wat het verder doet is niet heel duidelijk. Bjorn test het laden ook altijd met wintermode aan. Maar wat hij niet doet, is de temperatuur van de batterij uit lezen dus is het natuurlijk lastig conclusies trekken... Ik kan me best voorstellen dat de wintermode ook laden limit om stress op de batterij te verkleinen..

Kan je batterij temperatuur al uitlezen via EVnotify ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Hetzelfde geldt voor de winter mode. We weten dat het een bescherming van de accu is. Bij <20% SOC en -10C zal je een soort turtle mode krijgen. Wat het verder doet is niet heel duidelijk. Bjorn test het laden ook altijd met wintermode aan. Maar wat hij niet doet, is de temperatuur van de batterij uit lezen dus is het natuurlijk lastig conclusies trekken... Ik kan me best voorstellen dat de wintermode ook laden limit om stress op de batterij te verkleinen..

Kan je batterij temperatuur al uitlezen via EVnotify ?
Goed punt.....maar het was geen -10C (dacht ruim erboven zelfs), anders kon dat wel eens kloppen.
Maar hij had inderdaad moeten meten (en ja kan via EVnotify, al ergens video van gezien).

Eerst conclusie is gewoon: capaciteit heater te laag in combinatie met slechte accu-isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akubra
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11-2023
Morning Lady is op weg naar Rotterdam. Komt daar vanavond om 19:30 aan. YEAHH!!

Zijn er nog mensen die een RFID etui kopen om de keyless entry sleutel veilig thuis te bewaren?
Het lijkt me dat dit soort auto's populair worden bij het dieven-gilde en de met de nieuwe technieken is hij makkelijk te openen en mee te nemen. Zelfs als de sleutel binnen in huis is.

Zit er over na te denken zo'n etui te kopen. Ervaring iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:33:
[...]

Ik doel eigenlijk alleen op het opwarmen vroeg in de ochtend.

Met koude batterij bij de snellader aankomen zie ik als een veel kleiner probleem. Netto effect van de snellader aansluiten is namelijk dat de batterij snel op warmt. Dat probleem lost zichzelf op, je zal alleen een kopje koffie extra moeten drinken. Veel minder erg dan een warme batterij die niet af wil koelen mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Akubra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:32:

Zijn er nog mensen die een RFID etui kopen om de keyless entry sleutel veilig thuis te bewaren?
Het lijkt me dat dit soort auto's populair worden bij het dieven-gilde en de met de nieuwe technieken is hij makkelijk te openen en mee te nemen. Zelfs als de sleutel binnen in huis is.

Hier niet hoor... Zelfs de reservesleutel gewoon in het schoenenkastje liggen. Ook bij mijn Golf 4 jaar lang niet gedaan.

[ Voor 69% gewijzigd door psnepvangers op 29-01-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Akubra schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:32:

Elk metalen blik, koektrommel, etc .... voldoet ......gaan ze bij ons standaard in als we thuis komen.

Laadpas laat ik in de auto liggen, laadpas heeft het dievengilde ook (en gaat om paar euro.... auto is stuk meer). En jouw pas gaan ze ZEKER niet gebruiken (zijn ze zo te volgen).
En CCS kan de auto herkennen (dus als de lader dat doet kom je niet ver met een ev).
Sta je daar met je gejatte EV te laden en kunt geen kant op ......

p.s. populair ...... nou nee, waar wil je verkopen dan (heel kleine markt met heel lage aantallen), valt overal op.

[ Voor 17% gewijzigd door prettig op 29-01-2019 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Vandaag Kona opgehaald... eindelijk. Wel een vraag. De dealer zei dat ik de wintermodus moest aan laten omdat daardoor het bereik veel toeneemt in de winter.
Nu lees ik in de handleiding dat de wintermodus de prestaties wel verbeterd, maar dat het bereik daardoor juist afneemt.
Wat is nu wijsheid?

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Vandaag te horen gekregen dat ik zaterdag de e-niro kan ophalen. Hij staat al klaar bij de dealer, alleen nog aantal dagen wachten op het kenteken.

https://www.dropbox.com/s...01-29%2013.39.33.jpg?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/iaml0nfmiyrcqgo/2019-01-29%2013.39.33.jpg?dl=0

[ Voor 160% gewijzigd door swaluw2 op 29-01-2019 15:38 ]

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

swaluw2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:03:
Vandaag te horen gekregen dat ik zaterdag de e-niro kan ophalen. Hij staat al klaar bij de dealer, alleen nog aantal dagen wachten op het kenteken.

Ben al even wezen kijken voor een sneak preview van de auto.

[Afbeelding]
Gaaf! Maar je plaatje doet het niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackerstamfer
Rick1855 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:57:
Vandaag Kona opgehaald... eindelijk. Wel een vraag. De dealer zei dat ik de wintermodus moest aan laten omdat daardoor het bereik veel toeneemt in de winter.
Nu lees ik in de handleiding dat de wintermodus de prestaties wel verbeterd, maar dat het bereik daardoor juist afneemt.
Wat is nu wijsheid?
Zolang het geen -10C is en je meer dan 20% batterij hebt maakt het volgens mij niet zo veel uit of je het nou aan hebt staan of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38

The Third Man

The Third Jellyfish

kdeboois schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Die volg ik niet, 1 minuut in -15 = 1 minuut in +10 = 0,083 kWh verbruik. Ongeacht of de accu nou 60 of 40 effectieve kWh beschikbaar heeft afhankelijk van de temperatuur. Het is nog steeds een minuscuul aandeel ten opzichte van de gehele accu omdat het een orde van grootte scheelt. Het is een ander verhaal als je een kwartier of meer gaat verwarmen (omdat bij +10 dat waarschijnlijk snel minder wordt, terwijl dat bij -15 gewoon 15 minuten op volle kracht blijft verhitten), maar de vraag was of de feature beschikbaar was voor 1 minuut omdat het 'net even zou schelen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bjørn is weer op pad met de Kona in de kou voor de "winter range test".
Opnieuw "Cold Gate" aan de lader.
[YouTube: Winter range test of Hyundai Kona]

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Gaaf! Maar je plaatje doet het niet ;)
Nu wel? Bij mij toonde hij de afbeelding wel (weliswaar dat de afbeelding groot was en volgende keer ik kleinere resolutie moest uploaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:17:
Bjørn is weer op pad met de Kona in de kou voor de "winter range test".
Opnieuw "Cold Gate" aan de lader.
[YouTube: Winter range test of Hyundai Kona]
Hij reageert net dat hij binnenkort de auto gaat uitlezen met OBD :) ben benieuwd naar zijn tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Rick1855 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:57:
Wat is nu wijsheid?
De dealer op cursus sturen is wijsheid........ niks aan in NL en range in NL blijft hetzelfde (omdat die pas bij -10C aangaat). Google maar (ev-puzzle legt het uit in video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
swaluw2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Nu wel? Bij mij toonde hij de afbeelding wel (weliswaar dat de afbeelding groot was en volgende keer ik kleinere resolutie moest uploaden).
Ik denk dat je plaatje niet op public staat, ik zie alleen een link...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

swaluw2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:21:
[...]

Nee. Denk dat het alleen voor jezelf werkt zolang je ingelogd bent. Probeer de url van het plaatje uit in een andere browser of met "private browsing" om te zien of het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swaluw2
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Nee. Denk dat het alleen voor jezelf werkt zolang je ingelogd bent. Probeer de url van het plaatje uit in een andere browser of met "private browsing" om te zien of het werkt.
In incognito venster werkte de link inderdaad niet. Nu andere link gebruikt, die werkt wel incognito naar als ik het als "afbeelding toevoegen" als URL erin plak toont hij alleen de regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

swaluw2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:39:
[...]

In incognito venster werkte de link inderdaad niet. Nu andere link gebruikt, die werkt wel incognito naar als ik het als "afbeelding toevoegen" als URL erin plak toont hij alleen de regel.
Mooie kleur! In het licht toch duidelijk donkerblauw en niet zwart-blauw.
Dan ben jij hier de eerste die Gravity Blue rijdt denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 19:30
Mooie kleur! Ben benieuwd naar meer foto's, die kleur heb ik ook op het oog en real life foto's zijn toch het leukste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
Poekoek schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:01:
Mooie kleur! Ben benieuwd naar meer foto's, die kleur heb ik ook op het oog en real life foto's zijn toch het leukste :)
Ik heb 5 foto's gemaakt van verschillende invalshoeken, maar ik loop zo te klooien met het tonen van de foto's op dit forum, dat ik dat ga doen als ik iets meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Ook die van mij is binnengekomen bij de dealer (Pearl White) en staat al in de werkplaats voor het inbouwen van voetruimte- en uitstap verlichting.

Nu zou het ws. nog een dikke week duren ivm kenteken. Duurt dat zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Cold Gate is toch wel een dingetje als je in een land woont waar het echt koud wordt in de winter en je afhankelijk bent van snelladen. Hij ging net terug naar 25kW bij 60% en kwam niet boven de 35-40kW uit.
Reed 115km/u gemiddeld 50 minuten lang. Het verbruik met 235Wh/km was dan wel weer aardig: doorrijden in de winter betekent ~250km range.
Ook met een eventuele wintersporttrip dus echt rekening mee houden, dit gaat dan niet fijn zijn..
Bjørn is echt zwaar teleurgesteld..
Hopelijk komt er snel een software update voor het BMS, maar zal dan ten koste gaan van range..

@smoken ja blijkbaar mogen ze deze maand niks op kenteken? Geen idee wat daar de achtergrond van is..

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-01-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:16:
[...]
Die volg ik niet, 1 minuut in -15 = 1 minuut in +10 = 0,083 kWh verbruik. Ongeacht of de accu nou 60 of 40 effectieve kWh beschikbaar heeft afhankelijk van de temperatuur. Het is nog steeds een minuscuul aandeel ten opzichte van de gehele accu omdat het een orde van grootte scheelt. Het is een ander verhaal als je een kwartier of meer gaat verwarmen (omdat bij +10 dat waarschijnlijk snel minder wordt, terwijl dat bij -15 gewoon 15 minuten op volle kracht blijft verhitten), maar de vraag was of de feature beschikbaar was voor 1 minuut omdat het 'net even zou schelen'.
Te verduidelijking: Ik reageerde op 'Dat ga je niet merken op je range'. Inderdaad met 1 minuut is de batterij ook niets warmer, maar met langer voorverwarmen ga je dat wel merken.

Dus, eens, met 1 minuut ga je dat verschil nauwelijks merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:15:
Cold Gate is toch wel een dingetje als je in een land woont waar het echt koud wordt in de winter en je afhankelijk bent van snelladen. Hij ging net terug naar 25kW bij 60% en kwam niet boven de 35-40kW uit.
Reed 115km/u gemiddeld 50 minuten lang. Het verbruik met 235Wh/km was dan wel weer aardig: doorrijden in de winter betekent ~250km range.
Ook met een eventuele wintersporttrip dus echt rekening mee houden, dit gaat dan niet fijn zijn..
Hopelijk komt er snel een software update voor het BMS, maar zal dan ten koste gaan van range..

@smoken ja blijkbaar mogen ze deze maand niks op kenteken? Geen idee wat daar de achtergrond van is..
Inderdaad! Toch echt matig, ook al is het -10 daar nu, zeker een dingetje voor wintersport :-( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:37:
[...]

Inderdaad! Toch echt matig, ook al is het -10 daar nu, zeker een dingetje voor wintersport :-( .
Ja.. Denk dat de "wintermode" aansturing op de schop moet, tot zover heeft ie geen verschil kunnen waarnemen en hij vermoedt dat de batterijverwarming uit is tijdens het (snel)laden, dat zou een easy softwarematige fix kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:39
Vreemd inderdaad. Mijn contactpersoon was helaas niet aanwezig op het moment, donderdag weer... dus dan zal ik dan vernemen hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:53

Ik dacht dat ie zei 125km/u?

Maar toch he, dat betekent dat je meer dan de helft van de tijd stil moet staan bij lange afstanden en zo'n verbruik (gem. 27kW) en slechts 40kw laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer

vanaf 80% SOC gaat hij al naar 15 kW ish en nu bij 90% is het nog maar 9 kW... (-13C nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:27:
[...]

vanaf 80% SOC gaat hij al naar 15 kW ish en nu bij 90% is het nog maar 9 kW... (-13C nu)
daarom op een snellader nooit hoger dan 70-80% laden, kost je meer tijd dan doorrijden naar een volgende lader en daar weer opladen tot 70-80%.
Opladen van 10 naar 80% kost ongeveer net zoveel tijd als van 80 naar 100%, niet efficient dus, en een bekend gegeven van alle snelladers. Daarbij hou je de snellader bezet voor een eventuele mede EV bestuurder :o

[ Voor 7% gewijzigd door IVIaarten op 29-01-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
IVIaarten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:31:
[...]

daarom op een snellader nooit hoger dan 70-80% laden, kost je meer tijd dan doorrijden naar een volgende lader en daar weer opladen tot 70-80%.
Opladen van 10 naar 80% kost ongeveer net zoveel tijd als van 80 naar 100%, niet efficient dus, en een bekend gegeven van alle snelladers.
klopt, maar 9 kW is wel echt dramatisch, toen het warm was haalde hij op 90% nog 21kW bij een eerdere test, dat is toch echt wel een groot verschil.

Hij laadt ook alleen maar door omdat hij een range test gaat doen en doet dat het liefste met 100% SOC.

edit: In Noorwegen zijn er snelladers zat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Wackerstamfer op 29-01-2019 17:33 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Zojuist telefoontje gehad, donderdag E-niro ophalen bij Durmi auto 👍👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Mysth schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:32:
[...]

klopt, maar 9 kW is wel echt dramatisch, toen het warm was haalde hij op 90% nog 21kW bij een eerdere test, dat is toch echt wel een groot verschil.

Hij laadt ook alleen maar door omdat hij een range test gaat doen en doet dat het liefste met 100% SOC.
Ik denk dat we er hier niet al te dramatisch over moeten doen. Kan me voorstellen dat dit in Noorwegen en Canada een issue gaat worden / is voor een aantal mensen, en dat Hyundai / Kia hier wat mee moeten gaan doen, maar ik ga er hier in NL geen seconde over wakker liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
Overigens is er een nieuwe variant van de Kona gespot, een hybride:
https://carbuzz.com/news/...g-up-a-third-kona-variant

[ Voor 5% gewijzigd door psnepvangers op 29-01-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IVIaarten
Zat er eigenlijk wel in dat ze (net als bij de Ioniq) ook met een PHEV zouden gaan komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11
Mijn Kona met nummer 2018-1648 weer wat naar voren gehaald. Staat voor aankomst en levering begin/medio maart nu _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Sigmasailor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Klinkt goed, helaas lukt het mij zonder kenteken niet om iets te vinden.
neem je toch het kenteken van een demo auto :)

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
IVIaarten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Ik denk dat we er hier niet al te dramatisch over moeten doen. Kan me voorstellen dat dit in Noorwegen en Canada een issue gaat worden / is voor een aantal mensen, en dat Hyundai / Kia hier wat mee moeten gaan doen, maar ik ga er hier in NL geen seconde over wakker liggen.
Zullen er wel iets aan moeten doen. Gaan vast claims komen. Gewoon niet goed en ze wisten het...... wintertesten hebben ze gedaan en niet voor niks een wintermode bedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Trackerfire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:45:
Mijn Kona met nummer 2018-1648 weer wat naar voren gehaald. Staat voor aankomst en levering begin/medio maart nu _/-\o_
Top mijn 2018 1888 wellicht ook eerder....nog niks gehoord. Ik wel een sunroof dus...maar zijn deze maand wel heel veel op kenteken gezet. Ik wacht af.
Pagina: 1 ... 55 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.