• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
8-12 schijnt er ook een aan te komen of is dat de 13-12 (vertraagd) ?

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08-2025
Er zijn gisteren trouwens ook zo'n 25 E-Niros op kenteken gezet..benieuwd waar de sint langs is geweest

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
prettig schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:30:
8-12 schijnt er ook een aan te komen of is dat de 13-12 (vertraagd) ?
Dat was 6-12, werd later 8-12, toen 13-12, weer terug naar 12-12 en nu weer 13-12 :D

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

IVIaarten schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:32:
[...]

Dat was 6-12, werd later 8-12, toen 13-12, weer terug naar 12-12 en nu weer 13-12 :D
Slecht weer ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

ArieL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:30:
Er zijn gisteren trouwens ook zo'n 25 E-Niros op kenteken gezet..benieuwd waar de sint langs is geweest
Extra demo auto's om aan alle proefritverzoekjes te voldoen? 15 leek me sowieso al weinig voor ~90 dealers.

• ArieL
CyBeRSPiN schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:01:
[...]

Extra demo auto's om aan alle proefritverzoekjes te voldoen? 15 leek me sowieso al weinig voor ~90 dealers.
Die 1e 15 zijn volgens mij kia nl autos.
De dealer demos rijden volgens mij allemaal met groene platen... kost de dealers anders klauwen met geld voor die 4 weken, nu kunnen ze straks verkocht worden als 2019 ipv 2018

[ Voor 7% gewijzigd door ArieL op 06-12-2018 18:27 ]

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-01 09:31
ArieL schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:30:
Waar zie je dat? Weet iemand of je op chassisnummer bij RDW kunt zoeken?

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Weet iemand hoe het zit met de reserveringsnummers van de e-Niro? Een kennis van mij heeft een hoger nummer dan ik. De dealer geeft aan dat een lager reserveringsnummer later gereserveerd is?

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Harvest2002 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:56:
[...]

Waar zie je dat? Weet iemand of je op chassisnummer bij RDW kunt zoeken?
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data
En dan zoeken op E11DZ1

• Harvest2002
YStunnenberg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:05:
Weet iemand hoe het zit met de reserveringsnummers van de e-Niro? Een kennis van mij heeft een hoger nummer dan ik. De dealer geeft aan dat een lager reserveringsnummer later gereserveerd is?
Volgens mij heeft niemand van ons een reserveringsnummer van KIA.NL ontvangen. Ik in ieder geval niet. Er zijn bij de dealer wel lijsten waarop je kan zien wie bij die dealer de auto als eerste hebben gereserveerd. Op die lijst sta ik bij mijn dealer op nummer drie. Nummer 1 had op 24 juli gereserveerd en nummer 2 op dezelfde dag als ik (26 juli). De lijst van de dealers is gebaseerd op de reserveringslijst van KIA.NL. En het lijkt er (sterk) op dat de lijst per dealers en de toewijzingen door KIA.NL aan een dealer gebaseerd zijn op de reserveringslijst bij KIA.NL.

Dat betekent m.i. wel dat een nummer 8 bij dealer X eerder aan de beurt kan zijn dan een nummer 2 bij dealer Y. Als namelijk nummer 8 bij dealer X eerder heeft gereserveerd.

• Harvest2002
Bedankt. Er zit redelijk wat grijs (Silky Silver?) tussen, dus wie weet. :)

• YStunnenberg
Ik heb het reserveringsnr opgevraagd omdat ik wilde weten hoe snel er geleverd kan worden wanneer je meteen besteld.

• Harvest2002
YStunnenberg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:38:
Ik heb het reserveringsnr opgevraagd omdat ik wilde weten hoe snel er geleverd kan worden wanneer je meteen besteld.
Wanneer heb je gereserveerd?

• YStunnenberg
op 15 oktober en op 27 november is de order naar de dealer gegaan.

• Harvest2002
Dat is vergeleken met anderen vrij laat maar wel voor de sluiting van de reserveringslijst op 12 november. Als je eerder dan je kennis hebt gereserveerd zou je in principe eerder de auto moeten (kunnen) krijgen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer dat precies is. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik persoonlijk de indruk hebt dat KIA.Nl zich keurig lijkt te houden aan het tijdstip waarop iemand een reservering heeft gemaakt. Maar laat ik daaraan toevoegen dat die mening is gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring en analyse van de berichten die ik heb gelezen en niet op inside information.

• YStunnenberg
Wat ik heb begrepen is dat er gekeken wordt naar de combinatie van reserveren, order plaatsen en wanneer je mag gaan rijden. Op die basis worden auto's uitgeleverd.
Als bv iemand pas in augustus mag gaan rijden dan krijgt iemand die in februari kan gaan rijden eerder de auto ook al heb je later gereserveerd. Of dit klopt weet ik niet.

Er is aangegeven door de dealer de auto mogelijk in april beschikbaar komt.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

YStunnenberg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:42:
op 15 oktober en op 27 november is de order naar de dealer gegaan.
Denk rond de zomer dan, reserveringen van begin september gaan al richting april. Hangt er vanaf hoe hard de reserveringen zijn gaan lopen, denk na elk stukje mediaaandacht weer honderden erbij in een week.

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Contact met de dealer gehad.
Per dealer krijgen ze een X aantal geleverd voor 2019
Als je op de lijst staat is dat per inschrijfdatum per dealer (als je geen voorkeur op gegeven hebt is dat de dichts bijzijnde dealer) stond zelf op 37 maar door afzeggingen op 28 mag van geluk spreken als ik juli aug geleverd krijg (mits er meer afzeggingen zijn)

• Harvest2002
Ok. Dat lijkt me logisch. Maar dan gaat het om een lease?

Als de auto in april beschikbaar komt terwijl je in oktober hebt gereserveerd, lijkt me dat geen slecht deal.

Ter vergelijking: ik had mijn Kona EV op 1 juni 2018 gereserveerd en die zou in mei 2019 worden geleverd.

• YStunnenberg
Het gaat inderdaad om lease. De auto is gereserveerd op naam en niet op naam van de leasemaatschappij.

• Harvest2002
Heb om die en nog andere redenen voor de e-Niro gekozen.

• Harvest2002
Zoals gezegd, hopelijk lukt april 2018. Succes.

• Harvest2002
2019 dus.

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 09:12
Ik ben benieuwd hoe lang de wachttijden zin als je nu zou bestellen.

En de volgende keer gebruiken we de edit knop.

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 06-12-2018 22:00 ]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02-2025
Sunri5e schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:20:
Ik ben benieuwd hoe lang de wachttijden zin als je nu zou bestellen.
Kia Sliedrecht zegt zonder reservering de bestelling gewoon erbij te doen en hoopt te kunnen leveren vanaf mei/juni.
Ik heb echter mijn sterkste twijfels.
Kia Oosterhout gaf bij mij aan dat het eerst reserveringen is, daarna LM's en dan pas de overige zonder reserveringen.
Ik kan mij goed voorstellen dat het dan al snel 2020 wordt.

• ArieL
YStunnenberg schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:53:
Wat ik heb begrepen is dat er gekeken wordt naar de combinatie van reserveren, order plaatsen en wanneer je mag gaan rijden. Op die basis worden auto's uitgeleverd.
Als bv iemand pas in augustus mag gaan rijden dan krijgt iemand die in februari kan gaan rijden eerder de auto ook al heb je later gereserveerd. Of dit klopt weet ik niet.
Zo heb ik het ook begrepen, het heeft voor de dealer geen zin om de auto voor nr 1 op de reservering nu te bestellen om dan de auto bv 3 maand onbetaald te laten staan terwijl bv de nr 6 per direct al kan gaan rijden.. de dealer moet de gealloceerde aantallen per maand zo vullen dat hij de autos optimaal kwijt kan en mensen op de reserveringslijst optimaal bedient..

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:20
Tussen al het e-Niro nieuws ook nog even een Kona nieuwtje: mijn Kona komt 20-12 aan in Rotterdam
*O* *O* *O*
Pre-order datum was "de dag na het event", definitieve bestelling 20-6.

Hmm, even gekeken bij eukor.com, daar staat geen boot van 20-12 tussen :? Wel 13-12 en 27-12. Anyway, dit jaar rijden zou hem toch al niet meer worden, dus die paar dagen maken dan ook niet zoveel meer uit.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Verwijderd

Kan iemand mij de lengte van de meegeleverd ICCB (In-cable Control Box) melden.

• prettig
Ok, 9-12 komt de boot aan (net gebeld), maar er zijn er ook geschoven (was december nu januari). Wij hebben er in ieder geval een op 2 januari (op kenteken, komt december).

Dus in de gaten houden, er schuiven er nog steeds.

[ Voor 22% gewijzigd door prettig op 07-12-2018 09:22 ]

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
De e-niro bestelling van de LM is gedaan en de verwachting is dat ik bij de lichting zit van februari/maart oOo

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Gisterenavond even wat harder doorgereden met de Kona. Uiteindelijk van Den Haag naar Hilversum gereden met een gemiddeld verbruik van 17.5KWh/100km. Ik begon met veel file in Den Haag, heb 40 minuten gedaan om op de snelweg te komen. Verbruik was toen 20KWh/100km. Op de A12 kon ik vervolgens gas geven waarbij ik tussen Gouda en Utrecht tussen de 130 en de 150 heb gereden. Verder gewoon de maximum snelheid aangehouden. Het verbruik op de snelweg valt mij niet tegen!

[ Voor 5% gewijzigd door canth op 07-12-2018 10:34 ]

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02-2025
Toch bijzonder hoe het met die reserveringen gaat. De dealer van mijn reservering zegt dat de reservering over te nemen valt en dat daarmee de levering in mei/juni plaats zal vinden.
Een andere dealer zegt hetzelfde te kunnen maar zonder reservering.
Er wordt ons verteld dat elke dealer standaard X auto's per maand krijgt en de ene dealer heeft nu eenmaal minder auto's in reservering dan de ander waardoor die eerder toe kan komen aan bestellingen zonder reservering.

Je zou verwachten dat Kia NL dit ook wel enigszins regisseert en eerst zorgt dat alle reserveringen in heel NL zijn uitgeleverd.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:19
Wat ik begreep van de dealer in Arnhem is dat ze komende week de bestellingen naast de reserveringen gaan leggen en zo de leveringen gaan afstemmen.
Omdat ik schijnbaar landelijk op de 3e plek sta op de reserveerlijst is de verwachting van hen uit dat ik waarschijnlijk in de eerste lichting zou zitten.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Pierik

I'll be back!!!

Wagenpark beheer bij mijn werkgever is nog aan het wachten op de "Inzet offerte" van Van Mossel. Blijkbaar is het daar vrij druk, ze nemen de tijd in ieder geval. Ik hoop dat het geen verdere gevolgen heeft voor de levertijd.

Iracing Profiel

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 13-12-2018 23:20 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:09

PeaceNlove

Deugleuter

Pierik schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:00:
Wagenpark beheer bij mijn werkgever is nog aan het wachten op de "Inzet offerte" van Van Mossel. Blijkbaar is het daar vrij druk, ze nemen de tijd in ieder geval. Ik hoop dat het geen verdere gevolgen heeft voor de levertijd.
De ene van Mossel is blijkbaar de andere niet. De mijne is het voormalige Auto Lease Groningen en daar wenst men perse zaken te doen met voorkeursdealers. Kortom, mijn reservering komt zo het nu lijkt te vervallen want het was volgens hun niet mogelijk mijn reservering naar hun voorkeursdealer om te zetten.
Gelukkig wel financieel alles rond + akkoord van mijn werkgever, dus hopelijk kan ik ergens volgend jaar gaan rijden...
Met mijn werkgever afgesproken dat er een New Motion Home Standard 3,7kW paal aan de muur komt te hangen, inclusief installatie met een Home standard abonnement voor de automatische vergoeding.

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Pierik

I'll be back!!!

PeaceNlove schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:22:
[...]

De ene van Mossel is blijkbaar de andere niet. De mijne is het voormalige Auto Lease Groningen en daar wenst men perse zaken te doen met voorkeursdealers. Kortom, mijn reservering komt zo het nu lijkt te vervallen want het was volgens hun niet mogelijk mijn reservering naar hun voorkeursdealer om te zetten.
Gelukkig wel financieel alles rond + akkoord van mijn werkgever, dus hopelijk kan ik ergens volgend jaar gaan rijden...
Met mijn werkgever afgesproken dat er een New Motion Home Standard 3,7kW paal aan de muur komt te hangen, inclusief installatie met een Home standard abonnement voor de automatische vergoeding.
Kun je niet beter gaan voor de New Motion Home Advanced op 3 fasen? Daar heb je voor de niro niet meteen heel veel aan maar voor de toekomst zit je dan in ieder geval meteen goed. Voor het prijsverschil van 300 euro zou je het niet hoeven laten denk ik :)

Iracing Profiel

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Nee, ik verwacht binnen nu en vijf jaar ook slimme koppelingen tussen laadpalen met thuisaccu's, dus tegen de tijd dat ik weer aan een nieuwe auto toe ben verwacht ik ook een nieuwe laadpaal te nemen en daar dan wellicht ook een thuisaccu bij + meer zonnepanelen.
Daarbij is mijn woning momenteel op 1x35 aangesloten, dus een 3 fasen lader voegt ook daar weinig toe.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:19
Vandaag de proefrit mogen maken in een Executive Line, kleur Gravity Blue.

Eerste indruk zeer goed, al heb ik helaas door de verkeersomstandigheden minder kunnen rijden dan gehoopt. Maar wel alles gehad: stadsverkeer, file en snelweg.

Zitpositie was voor mij een dikke prima, heerlijke stoelen (netjes afgewerkt) met voldoende ruimte voor mijn 1.86mtr. Ik ben tevens even "achter mezelf" gaan zitten en er was nog veel ruimte tussen knieën en de bestuurdersstoel. Wel is het zo dat ik mijn voeten met moeite onder de stoel kreeg, dus dat kan een dingetje zijn. Verder achterin ook voldoende hoofdruimte. Al met al was ik positief verrast komende van een Skoda Octavia van 2014.

Het rijden was heerlijk, auto reageerde goed en snel en de kenmerken in de verschillende rijmodi zijn duidelijk verschillend. Sport is heerlijk direct en eco is allemaal wat trager, normaal zit er (geen verassing) tussenin. In de stad zal ik waarschijnlijk met name eco gebruiken, anders rij je veel te snel veel te hard.

Geluid uit de JBL set klonk ook prima, mooi geluid via de DAB radio.
Het menu is overzichtelijk en je kunt veel fine-tunen. Mooi vond ik wel dat je bijvoorbeeld kon zien op welke stand je de ruitenwissers heb staan als je daar iets aanpast. Zeer overzichtelijk en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Driver only verwarming werkte prima en ook stoel- en stuurverwarming zijn duidelijk merkbaar ;-)
(dat soort dingen heb ik nu allemaal niet).

Enige wat me opviel was dat er geen rvs/aluminium pedalen inzitten zoals die wel overal op de foto's staan en ook hier geen 220v aansluiting achterin.

Nou, ik zal best nog dingen missen, maar als er vragen zijn dan hoor ik het wel!
Ook heb ik het instructieboekje mee naar huis gekregen ... of ik het ga inscannen weet ik nog niet want het zijn makkelijk 1000 pagina's. Maar mocht ik iets moeten opzoeken: let me know!

En dan het belangrijkste: bestelling is nu helemaal afgerond en doorgezet vanuit de dealer naar KIA NL.
Met een beetje veel mazzel levering eind januari maar dat is een schatting. Niemand (!) kan op dit moment een leverindicatie geven, want het is gewoon niet bekend.

Op de bestelbevestiging vanuit de LM stond in ieder geval dat ze met mijn werkgever hebben afgesproken dat hij niet voor 30-11-2018 geleverd mag worden 😂😂😂

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:09
smoken schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:57:
Vandaag de proefrit mogen maken in een Dynamic Line, kleur Gravity Blue.

Eerste indruk zeer goed, al heb ik helaas door de verkeersomstandigheden minder kunnen rijden dan gehoopt. Maar wel alles gehad: stadsverkeer, file en snelweg.

Zitpositie was voor mij een dikke prima, heerlijke stoelen (netjes afgewerkt) met voldoende ruimte voor mijn 1.86mtr. Ik ben tevens even "achter mezelf" gaan zitten en er was nog veel ruimte tussen knieën en de bestuurdersstoel. Wel is het zo dat ik mijn voeten met moeite onder de stoel kreeg, dus dat kan een dingetje zijn. Verder achterin ook voldoende hoofdruimte. Al met al was ik positief verrast komende van een Skoda Octavia van 2014.

Het rijden was heerlijk, auto reageerde goed en snel en de kenmerken in de verschillende rijmodi zijn duidelijk verschillend. Sport is heerlijk direct en eco is allemaal wat trager, normaal zit er (geen verassing) tussenin. In de stad zal ik waarschijnlijk met name eco gebruiken, anders rij je veel te snel veel te hard.

Geluid uit de JBL set klonk ook prima, mooi geluid via de DAB radio.
Het menu is overzichtelijk en je kunt veel fine-tunen. Mooi vond ik wel dat je bijvoorbeeld kon zien op welke stand je de ruitenwissers heb staan als je daar iets aanpast. Zeer overzichtelijk en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Driver only verwarming werkte prima en ook stoel- en stuurverwarming zijn duidelijk merkbaar ;-)
(dat soort dingen heb ik nu allemaal niet).

Enige wat me opviel was dat er geen rvs/aluminium pedalen inzitten zoals die wel overal op de foto's staan en ook hier geen 220v aansluiting achterin.

Nou, ik zal best nog dingen missen, maar als er vragen zijn dan hoor ik het wel!
Ook heb ik het instructieboekje mee naar huis gekregen ... of ik het ga inscannen weet ik nog niet want het zijn makkelijk 1000 pagina's. Maar mocht ik iets moeten opzoeken: let me know!

En dan het belangrijkste: bestelling is nu helemaal afgerond en doorgezet vanuit de dealer naar KIA NL.
Met een beetje veel mazzel levering eind januari maar dat is een schatting. Niemand (!) kan op dit moment een leverindicatie geven, want het is gewoon niet bekend.

Op de bestelbevestiging vanuit de LM stond in ieder geval dat ze met mijn werkgever hebben afgesproken dat hij niet voor 30-11-2018 geleverd mag worden 😂😂😂
Zitten die RVS pedalen niet in de executive Line?
En JBL zit ook alleen in de exec line

Zeekr X Long range Mist Grey

• smoken
Elmar1982 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:01:
[...]

Zitten die RVS pedalen niet in de executive Line?
En JBL zit ook alleen in de exec line
Sorry ... my bad, ik heb gereden in de Executive Line, tekst is aangepast.
Maar die RVS pedalen zitten er dus niet in. De verkoper gaf ook dat dit precies de versie is zoals hij dadelijk ook geleverd gaat worden.

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:16
@smoken toevallig foto'tje gemaakt van de auto, aangezien gravity blue veelvuldig is gekozen als kleur?

• Elmar1982
smoken schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:05:
[...]

Sorry ... my bad, ik heb gereden in de Executive Line, tekst is aangepast.
Maar die RVS pedalen zitten er dus niet in. De verkoper gaf ook dat dit precies de versie is zoals hij dadelijk ook geleverd gaat worden.
Dat is raar want dit staat wel op de afbeeldingen op de kia site. Ging hier ook vanuit.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:07:
[...]

Dat is raar want dit staat wel op de afbeeldingen op de kia site. Ging hier ook vanuit.
Zijn wel meer dingen anders dan op al die foto's, o.a. ook geen chromen sierlijst aan de onderkant op de portieren (is gewoon zwart plastic). Maar ja kleine lettertjes he, niet alles komt overeen met de NL versie.
Zit hier al 2 weken achteraan, maar ze weten het allemaal nog niet.. Moet het wel op tijd weten want tijdens de looptijd mag ik geen accessoires meer toevoegen.

En gek genoeg dacht ik dat passagiersstoel ook elektrisch verstelbaar was, maar is niet zo (en zo staat het ook in de brochure).

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-12-2018 16:14 ]

• smoken
rlp.jaspers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:05:
@smoken toevallig foto'tje gemaakt van de auto, aangezien gravity blue veelvuldig is gekozen als kleur?
Uhm, ikzelf dom genoeg niet ... maar mijn vriendin is wel een foto komen maken (ff langs haar werk gereden):

Kia 2

Kia 1

Zelf Pearl White gekozen trouwens.
Elmar1982 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:07:
[...]

Mee eens, ik vond het ook wel jammer.

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:16
smoken schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:13:
[...]

Uhm, ikzelf dom genoeg niet ... maar mijn vriendin is wel een foto komen maken (ff langs haar werk gereden):

[Afbeelding: Kia 2]

[Afbeelding: Kia 1]

Zelf Pearl White gekozen trouwens.

[...]
Thanks, als ik het zo zie ben ik heel blij met mijn keuze. Overigens was de pearl white in de showroom ook mooi voor een witte kleur (ben zelf niet van wit ;) )

• Elmar1982
YouTube: Kia Niro ev is een video van een nederlandse auto en hier zit het ook niet in. Ik neem aan dat dit wel achteraf in de bouwen is

• smoken
@rlp.jaspers graag gedaan! Zeker een mooie kleur Gravity Blue.
Mijn werkgever is wel van de witte auto's .. ook omdat onze huisstijl blauw met wit is, dus vandaar mijn keuze.

Zit net even in het boekje te lezen, AC inverter bij de achterpassagiers staat hierin wel vermeld.

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
PeaceNlove schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:58:
Daarbij is mijn woning momenteel op 1x35 aangesloten, dus een 3 fasen lader voegt ook daar weinig toe.
Mijn woning is ook 1 x 35A maar met die drie fasen Home Advanced (afgezekerd op 32A en aangesloten op 1 fase) in combinatie met een loadbalancer van rond de 60 euro kan ik 's nachts op de volle snelheid laden.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

rlp.jaspers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:18:
[...]

Thanks, als ik het zo zie ben ik heel blij met mijn keuze. Overigens was de pearl white in de showroom ook mooi voor een witte kleur (ben zelf niet van wit ;) )
Ik heb zelf in de niet metallic witte proefgereden en dat vond ik qua uiterlijk best meevallen. De gravity blue zoals hier op de foto's blijkt op de foto nog donkerder dan gedacht en zo op de foto toch niet mijn smaak, dus blij dat ik voor de goedkopere witte ben gegaan.
Dealer had in de showroom een silky silver staan, maar persoonlijk vind ik alleen Mercedessen mooi in zilver metallic.
Niki-nl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:22:
[...]

Mijn woning is ook 1 x 35A maar met die drie fasen Home Advanced (afgezekerd op 32A en aangesloten op 1 fase) in combinatie met een loadbalancer van rond de 60 euro kan ik 's nachts op de volle snelheid laden.
Ik verwacht met de huidige afstanden die ik rijd vrijwel nooit in 1 nacht van leeg naar vol te hoeven laden, dus de 16A zou voor mij voldoende moeten zijn om iedere ochtend weer vol weg te rijden.

[ Voor 28% gewijzigd door PeaceNlove op 07-12-2018 16:24 ]

• smoken
Bedenk me net trouwens dat de dealer met nog wel een leuke functie liet zien die ik nog niet wist: je kunt tot volledige stilstand remmen door het ingetrokken houden van de regeneratie paddle. Op die manier gebruik je de rem(blokken) dus totaal niet. De auto komt dan volledig tot stilstand en blijft ook stil staan tot je weer op het elektriciteitspedaal druk (gaspedaal kun je niet meer zeggen he!?)

• Elmar1982
https://onedrive.live.com...4775&cid=96C77EE58E7B536F

Dit is de introductie toen van de e-Niro in NL en hier zitten wel weer aluminium pedalen in.
en ook chrome lijst aan de zijkant.
Ze staan ook zo in de brochure dus ik neem aan dat ze dit gewoon moeten leveren zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Elmar1982 op 07-12-2018 16:58 ]

• smoken
@Elmar1982 heel het boekje en alle reclamematerialen staat vol met de disclaimer dat het per land / model / etc kan verschillen hoe de definitieve uitvoering eruit ziet .. dus tja

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:54:
https://onedrive.live.com...4775&cid=96C77EE58E7B536F

Dit is de introductie toen van de e-Niro in NL en hier zitten wel weer aluminium pedalen in.
en ook chrome lijst aan de zijkant.
Ze staan ook zo in de brochure dus ik neem aan dat ze dit gewoon moeten leveren zo.
Dat is duidelijk niet het NL model geweest, waarschijnlijk kwam deze van de autoshow in Parijs af.
Daar zie je ook 220V aansluiting, staat niet in de uitrustingslijst voor NL (wel voor Oostenrijk).
Dus zoals je ze nu aantreft bij NL dealers, zo ga je ze krijgen, helaas..

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-12-2025
smoken schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:25:
Bedenk me net trouwens dat de dealer met nog wel een leuke functie liet zien die ik nog niet wist: je kunt tot volledige stilstand remmen door het ingetrokken houden van de regeneratie paddle. Op die manier gebruik je de rem(blokken) dus totaal niet. De auto komt dan volledig tot stilstand en blijft ook stil staan tot je weer op het elektriciteitspedaal druk (gaspedaal kun je niet meer zeggen he!?)
Even een vraag? Behoudt de auto bij deze actie wel de eerdere regeneratie stand die je eerder had of verspringt deze onbedoeld?

Everything has Pro's & Con's.....

• smoken
Electrons schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:09:
[...]

Even een vraag? Behoudt de auto bij deze actie wel de eerdere regeneratie stand die je eerder had of verspringt deze onbedoeld?
De verkoper had hem tijdens het stukje dat we samen reden op stand twee staan, en daar stond hij toen ik zelf begon te rijden nog steeds op. Dus naar mijn mening blijft de stand behouden.

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Bij de gewone Niro is een Design Pack te bestellen. Betreft chromen strips bij de deuren en achterklep. Zouden deze ook op een eNiro passen? Bij de toepasbaarheid staat de eNiro niet bij. Bij de aluminium pedalen staat de eNiro wel bij.

• Elmar1982
bomajo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:23:
Bij de gewone Niro is een Design Pack te bestellen. Betreft chromen strips bij de deuren en achterklep. Zouden deze ook op een eNiro passen? Bij de toepasbaarheid staat de eNiro niet bij. Bij de aluminium pedalen staat de eNiro wel bij.
Maar geen footrest en dat schijnt wel een dingetje te zijn

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Met alleen de chromen strips op deuren zou ik al tevreden zijn. Staat mooi op Gravity blue. Als deze op een gewone Niro passen, passen deze toch ook op een eNiro? De deuren zullen toch wel hetzelfde zijn?

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:30
Hij maakt dan wel degelijk gebruik van de frictierem. De reden dat regeneratief remmen niet automatisch tot stilstand gaat is omdat er simpelweg te weinig energie wordt opgewekt om nog echt af te remmen met het recupereren van die energie. Bij het intrekken van die pedel zal de blending ervoor zorgen dat de frictierem gelijkmatig wordt aangetrokken zodat je niet merkt dat je vertraging veranderd. Is ook de enige manier dat een wagen kan blijven stilstaan. Zelfs al zou je een electromotor kortsluiten kan je nog altijd zonder problemen aan de rotor draaien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

bomajo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:23:
Daar probeer ik dus al 2 weken antwoord op te krijgen.. moet haast wel, maar misschien komt er speciale voor de e- Niro?

• smoken
Blokker_1999 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:18:
[...]

Hij maakt dan wel degelijk gebruik van de frictierem. De reden dat regeneratief remmen niet automatisch tot stilstand gaat is omdat er simpelweg te weinig energie wordt opgewekt om nog echt af te remmen met het recupereren van die energie. Bij het intrekken van die pedel zal de blending ervoor zorgen dat de frictierem gelijkmatig wordt aangetrokken zodat je niet merkt dat je vertraging veranderd. Is ook de enige manier dat een wagen kan blijven stilstaan. Zelfs al zou je een electromotor kortsluiten kan je nog altijd zonder problemen aan de rotor draaien.
Ik herhaalde wat me verteld was door de verkoper, dus mijn post was ter goeder trouw ;-)

• prettig
Blokker_1999 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:18:
[...]

nee joh, rij maar eens in een i3, stopt volledig en blijft staan zonder de frictierem te gebruiken. Kona doet dat ook (hold knop). Kan makkelijk.

• eltron
  • Laatst online: 01-01 21:16
Stroompedaal is het juiste woord m.i.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Electrons schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:09:
[...]

Bij Kona blijft hij staan op de gekozen stand.

@prettig bij hold-knop gebruikt hij volgens mij wel de remmen: remlichten blijven toch aan als je zo stil staat.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@Trackerfire Mijn reserveringsnummer is 2018-810, volgens lm levering december 2019...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
prettig schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:08:
[...]

nee joh, rij maar eens in een i3, stopt volledig en blijft staan zonder de frictierem te gebruiken. Kona doet dat ook (hold knop). Kan makkelijk.
Nog steeds zo dat je de Hold knop elke keer handmatig moet activeren?

• Elmar1982
daemonix schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:32:
@Trackerfire Mijn reserveringsnummer is 2018-810, volgens lm levering december 2019...
Is dat je ordernummer van de LM? Ik denk dat dit een algemeen ordernummer van de LM is.

Ik heb 2018.337.040

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10-2025
Elmar1982 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 21:45:
[...]

Is dat je ordernummer van de LM? Ik denk dat dit een algemeen ordernummer van de LM is.

Ik heb 2018.337.040
De nummers zijn zoals hier vermeld:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57232249

• Elmar1982

• daemonix
  • Niet online
Nee dat is het interne bestelnummer bij Hyundai. Mijn ordernummer van de lm is een stuk lager dan jouw nummer.

• Elmar1982
Nieuwe video van Björn over de e-Niro winter test
YouTube: Kia e-Niro winter range test

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
daemonix schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:32:
2018-810 met levering december 2019? Moet dat geen 2018 zijn. Kan hoor, maar het valt erg uit de toon met de rest van de nummering?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Blokker_1999
  • Laatst online: 13:30
prettig schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:08:
[...]

kan niet op een AC synchrone motor. Dat jij het rempedaal niet aanraakt betekent niet dat de frictierem niet gebruikt wordt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• MikeyC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2023

MikeyC

Infiltrate Mapper

Wat hij zegt over Winter Mode lijkt mij enkel giswerk. De video over Winter Mode die laatst geplaatst is was een stuk gefundeerder.

<insert sig here>

• smoken
Range valt mij totaal niet tegen, is meer dan ik gedacht had.

• daemonix
  • Niet online
Wil hem niet in december van dit jaar hebben! Pas in januari, maar er werd mij direct al door de lm meegedeeld dat het november volgend jaar zou worden, met later bericht dat het eind december zou worden. Ik word graag aangenaam verrast... Misschien heeft het met de kleur (rood) te maken?

• prettig
op 18:56..... ook andere velgen, meer open (en winterbanden). Bereik valt reuze mee (maar hij rijdt rustig, 90-100kmh)

• Elmar1982
Ja, niemand die eigenlijk andere velgen bij de e-Niro heeft besteld? Zat er al over te denken maar ik denk dat dit invloed heeft op de actieradius.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Range viel me eigenlijk wel tegen. Niemand rijdt zon lange afstand op zon lage snelheid in een keer. Denk dat de winter range maar op 250 uit komt als je normale snelwegsnelheden rijdt (100-130 mix).

Wil eigenlijk ook andere velgen, maarja hoeft ook niet zo nodig. Dealer zei in eerste instantie dat het niet kon en ik wou snel een offerte, dus niet meer achteraan gegaan.

• daemonix
  • Niet online
Trackerfire schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:48:
[...]

2018-810 met levering december 2019? Moet dat geen 2018 zijn. Kan hoor, maar het valt erg uit de toon met de rest van de nummering?
Dat is het nummer dat ik van de dealer heb gekregen. Bestelling van september/oktober.

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Z___Z schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:51:
Range viel me eigenlijk wel tegen. Niemand rijdt zon lange afstand op zon lage snelheid in een keer. Denk dat de winter range maar op 250 uit komt als je normale snelwegsnelheden rijdt (100-130 mix).

Wil eigenlijk ook andere velgen, maarja hoeft ook niet zo nodig. Dealer zei in eerste instantie dat het niet kon en ik wou snel een offerte, dus niet meer achteraan gegaan.
Er was ook veel sneeuw en dan vind ik 100 met belemmerd zicht best wel ok.
Sneeuw op de weg is ook slecht voor bereik.

• prettig
Z___Z schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:51:

Kan van alles op qua velgen. heb er hier ergens een post over geplaatst (allemaal standaard japans, alleen ET is van belang).

• Trackerfire
  • Nu online
daemonix schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:54:
[...]

Dat is het nummer dat ik van de dealer heb gekregen. Bestelling van september/oktober.
Dan heeft de dealer een foutje gemaakt. Op basis van de lijst zou je dan een 2019-810 moeten hebben. Dat strookt ook met de andere nummers en afgegeven levertijd. Maar ik hoop voor je mee!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• daemonix
  • Niet online
Gelukkig is het nog steeds een niet zo hoog nummer voor 2019.

• Gemeni
  • Laatst online: 31-12-2025
Na lang wikken en wegen heb ik ook besloten om een Kona EV of een e-Niro te kopen. Ik heb beide auto's gereden. Dit is wat me tot nu toe opvalt:

e-Niro
Iets traditioneler
Iets ruimer van binnen
Voorruit is aan lage kant voor lange mensen
Tijdens het rijden kon ik mijn linkerarm moeilijk kwijt :P, normaal leg ik die op het voorruit gedeelte, maar dit was iets te hoog
Passagiersstoel niet elektrisch verstelbaar
Qua basis versie completer (maar ga toch voor de uitgebreide versie)

Kona EV
Wat "hipper" vormgegeven
Voor mijn gevoel zit je iets hoger (meer SUV gevoel), maar juist iets minder hoofdruimte (?)
Veel piepjes tijdens het rijden van veiligheidssystemen (vast uit te schakelen ?)
Voor mijn gevoel wat meer kabaal tijdens rijden op snelweg?
Hud display is leuk, voor mijn gevoel is de auto iets meer "gadget-achtig" van binnen
Hud display is niet echt geschikt voor lange mensen

Ik ben er nog niet over uit :P . Ben benieuwd wat jullie afweging is geweest om voor een Kona of voor een e-Niro te gaan? De prijzen zijn redelijk gelijk, de prestaties zijn redelijk gelijk, de levertermijn is even afwachten.

Overigens neig ik nu naar kopen, maar leasen blijft ook een optie...

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• smoken
@Gemeni

(direct) gekozen voor de e-Niro.
Dit ivm ruimte binnenin, het mooiere afwerkingsniveau binnen en ik vind de e-Niro gewoon mooier dan de Kona.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Gemeni schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:46:
Ik ben er nog niet over uit :P . Ben benieuwd wat jullie afweging is geweest om voor een Kona of voor een e-Niro te gaan? De prijzen zijn redelijk gelijk, de prestaties zijn redelijk gelijk, de levertermijn is even afwachten.
Verschillen zijn niet heel groot, maar ik vond de Kona te krap achterin en de kofferbak is ook ruimer in de e-Niro. Dit zijn voor mijn situatie belangrijke verschillen. Levertijd is voor beide minmaal een jaar als je niet hebt gereserveerd. Ik ben voor de e-Niro gegaan.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eens met @smoken en @connos en aanvullend was de geheugenfunctie voor de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel een grote plus tov Kona, mijn vrouw is een stuk kleiner en dat scheelt een hoop verstelwerk!

• smoken
@CyBeRSPiN goed punt! Ik heb geen ervaring met el. verstelbare stoelen en ben het verstellen dus gewend, maar dit is wel een plus!

• prettig
connos schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:05:
[...]

Verschillen zijn niet heel groot, maar ik vond de Kona te krap achterin en de kofferbak is ook ruimer in de e-Niro. Dit zijn voor mijn situatie belangrijke verschillen. Levertijd is voor beide minmaal een jaar als je niet hebt gereserveerd. Ik ben voor de e-Niro gegaan.
Klopt, hebben ze straks beide staan, maar mijn vriendin wou de Kona ipv de Niro omdat die kleiner is .......makkelijker parkeren (ze rijdt nu een outlander PHEV).

Compleet andere kijk op de auto, prioriteiten voor haar: range (geen zin in wachten bij snellader), afmeting en dan kleur en als er maar meeste op zit wat ze nu ook heeft (denk dat ze alles uit zet wat automatisch werkt, doet ze nu ook).

• Gemeni
connos schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:05:
[...]
Levertijd is voor beide minmaal een jaar als je niet hebt gereserveerd. Ik ben voor de e-Niro gegaan.
Ik heb wel gereserveerd, maar pas in november van dit jaar. Dus eigenlijk net voor dat de e-Niro in de showroom stond :P . Ik hoop daarmee wel op een iets snellere levertijd dan bij de Kona... Maar de vraag is of Kia dat waar kan maken ;) .

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
Kiabjorn doet de bananabox test. Niet slecht!

YouTube: Kia e-Niro banana box test

• Harvest2002
KIA neemt verlaging van WLTP-test van 485 naar 455 km erg serieus.

Kreeg vanmorgen een aangetekende (!) brief van KIA.NL met de mededeling dat WLTP-test is aangepast van 485 km naar 455. Dat wisten we inmiddels al wel en ik had daar ook al een e-mail over gehad. Bij de brief zit een formulier waarmee ik mijn kooporder binnen 14 dagen gratis kan annuleren. Uiteraard ga ik dat niet doen.

Ik ben wel verrast dat ze dit door middel van een aangetekende brief doen, maar ze nemen het wel serieus. Je kunt je afvragen of die aanpassing materieel is.

Ik ben wel benieuwd hoe Hyundai dit met de KONA gaat aanpakken.

Iemand anders een zelfde brief gehad?

• Trackerfire
  • Nu online
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57232249

De lijst is inmiddels ook open voor Kia e-Niro bestellers. Wil je erbij, stuur dan even een DM om het overzichtelijk te houden.

• innova58
  • Registratie: Maart 2010
Harvest2002 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:19:
KIA neemt verlaging van WLTP-test van 485 naar 455 km erg serieus.

Kreeg vanmorgen een aangetekende (!) brief van KIA.NL met de mededeling dat WLTP-test is aangepast van 485 km naar 455. Dat wisten we inmiddels al wel en ik had daar ook al een e-mail over gehad. Bij de brief zit een formulier waarmee ik mijn kooporder binnen 14 dagen gratis kan annuleren. Uiteraard ga ik dat niet doen.

Ik ben wel verrast dat ze dit door middel van een aangetekende brief doen, maar ze nemen het wel serieus. Je kunt je afvragen of die aanpassing materieel is.

Ik ben wel benieuwd hoe Hyundai dit met de KONA gaat aanpakken.

Iemand anders een zelfde brief gehad?
Ik heb op de dag dat het bekend is gemaakt een koopcontract getekend (3 december). Nog geen mail of brief gezien van Kia.

• Gemeni
Harvest2002 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:19:

Denk dat het te maken heeft met rechtszaken rondom Volkswagen, daar kregen mensen het hele aankoopbedrag retour, ook al hadden ze gewoon jaren met de auto gereden :P ... Denk dat de juristen bang zijn voor zelfde soort claims.

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Ook een aangetekende brief gekregen aangetekend alleen de inhoud van de envelop was voor een andere klant bij een andere dealer.

Ook een Hyundai besteld nog geen mail of brief gezien.

e-niro en e-kona

• daemonix
  • Niet online
Ook ik heb nog niets van Hyundai (Kona) gehoord.

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik ben benieuwd wat KIA zou doen als je een aangetekende brief terug stuurt naar ze met daarin een ingebrekestelling en een verzoek tot nakoming van de overeenkomst voor de levering van een auto met de het overeengekomen WLTP bereik.
Pagina: 1 ... 31 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.